En met racegames is analoge besturing best belangrijk. Nu is dat natuurlijk heel goed mogelijk met deze controller, maar het wordt denk ik moeilijk inschatten wanneer je nou hard stuurt of juist niet. Verder zijn goede analoge controls (triggers) erg belangrijk voor goed gassen en remmen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij kun je race en schietspellen er prima mee spelen. Schietspellen kun je natuurlijk goedmikken met dat ding, en auto's kun je besturen door het ding te tilten (net als een echt stuur). Dat laatste zou alleen wel makkelijker zijn als je hem in de lengte kon vasthouden, en ik weet niet of dat kan.
Kan, afaikquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij kun je race en schietspellen er prima mee spelen. Schietspellen kun je natuurlijk goedmikken met dat ding, en auto's kun je besturen door het ding te tilten (net als een echt stuur). Dat laatste zou alleen wel makkelijker zijn als je hem in de lengte kon vasthouden, en ik weet niet of dat kan.
Je kunt zo'n ding verder tilten dan een analoge stick, lijkt mequote:Op vrijdag 16 september 2005 14:21 schreef peristilius het volgende:
En met racegames is analoge besturing best belangrijk. Nu is dat natuurlijk heel goed mogelijk met deze controller, maar het wordt denk ik moeilijk inschatten wanneer je nou hard stuurt of juist niet. Verder zijn goede analoge controls (triggers) erg belangrijk voor goed gassen en remmen.
FPS moet ik ook nog maar zien, vooral door de knoppenindeling van de afstandsbediening denk ik dat het best tegen gaat vallen.
Nou, nee. Zo zijn de analoge sticks iets heel anders dan de ouderwetse 4punts druktoets. Daarmee kon je namelijk maar 4 kanten op (8, als je diagonaal meerekent). Analoge sticks hebben dat probleem uit de wereld geholpen. Deze controller werkt niet met sticks, maar is verder net zo analoog. Niet erg vernieuwend dus imo, behalve dat je nu sportief moet zijnquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ben net zo serieus als jij. Met een oude joystick kun je precies hetzelfde als nu. Je kunt het nu alleen driehonderd keer beter.
Kan die analoge stick naar voren en naar achteren bewegen dan?quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:25 schreef Rodie83 het volgende:
Nou, nee. Zo zijn de analoge sticks iets heel anders dan de ouderwetse 4punts druktoets. Daarmee kon je namelijk maar 4 kanten op (8, als je diagonaal meerekent). Analoge sticks hebben dat probleem uit de wereld geholpen. Deze controller werkt niet met sticks, maar is verder net zo analoog. Niet erg vernieuwend dus imo, behalve dat je nu sportief moet zijn
Grapjas.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:25 schreef Rodie83 het volgende:
Niet erg vernieuwend dus imo, behalve dat je nu sportief moet zijn
Daarom heb je er 2.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Kan die analoge stick naar voren en naar achteren bewegen dan?
Want? Omdat ik zeg dat er uiteindelijk weinig vernieuwends aan is omdat je er niet veel meer mee kan dan met een hedendaagse "gewone" controller? En omdat het me kut lijkt gamen? Omdat ik ik niet door een roze Nintendo bril kijk en meteen met een harde pik heel hard ga klappen en ejaculeren?quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:22 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Kan, afaik
Briljant dingZo veel speculatie, zulke hoge verwachtingen en dan nog met iets veel briljanters komen
Ook de reactie van velen hier was weer te verwachten(Rodie, gamedemon)
Dat kanquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:17 schreef speknek het volgende:
knip
zijn als je hem in de lengte kon vasthouden, en ik weet niet of dat kan.
Stel je aan zegquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:28 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Want? Omdat ik zeg dat er uiteindelijk weinig vernieuwends aan is omdat je er niet veel meer mee kan dan met een hedendaagse "gewone" controller? En omdat het me kut lijkt gamen? Omdat ik ik niet door een roze Nintendo bril kijk en meteen met een harde pik heel hard ga klappen en ejaculeren?
Tsjezus gast, grow up ffs.
Er zijn er toch twee op elke controller? Maar inderdaad, deze controller vervangt de need voor een tweede anloge stickquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Kan die analoge stick naar voren en naar achteren bewegen dan?
Ik heb hekel aan mensen die mijn reacties bestempelen als fanboy gedrag maar niet inhoudelijk erop ingaan (wat je van sommigen schijnbaar echt niet kan verwachten). Rot op dusquote:
Omdat je altijd met argumenten aankomt die nergens op slaanquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:28 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Want? Omdat ik zeg dat er uiteindelijk weinig vernieuwends aan is omdat je er niet veel meer mee kan dan met een hedendaagse "gewone" controller? En omdat het me kut lijkt gamen? Omdat ik ik niet door een roze Nintendo bril kijk en meteen met een harde pik heel hard ga klappen en ejaculeren?
Tsjezus gast, grow up ffs.
Waarom moeten mensen elke keer iets opnieuw zeggen als het al 20.000 keer is verteldquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:34 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Ik heb hekel aan mensen die mijn reacties bestempelen als fanboy gedrag maar niet inhoudelijk erop ingaan (wat je van sommigen schijnbaar echt niet kan verwachten). Rot op dus
Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe het werkt. Ik heb lightguns ook al nooit begrepen. Als iemand een linkje heeft,quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:35 schreef speknek het volgende:
LucasArts moet wel heel snel een lightsaber spel maken (en dan nog zo'n ding in je andere hand voor force powers).
Ik vraag me alleen wel af hoe goed dat werkt. Ook met honkballen/golfen. De sensor kan dan namelijk niet meer naar het beeldscherm wijzen. Of hij dan nog steeds heel precies z'n positie kan bepalen.
wat je vergeet is dat iedere stap klein lijkt, maar best een impact heeft.. denk aan die analoge stick..zoveel scheelt dat niet in vergelijking met een dpad.. en toch een hele verbetering.. maar dat merk je pas zodra je er mee speelt..quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:34 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Ik heb hekel aan mensen die mijn reacties bestempelen als fanboy gedrag maar niet inhoudelijk erop ingaan (wat je van sommigen schijnbaar echt niet kan verwachten). Rot op dus
quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:28 schreef Rodie83 het volgende:
door een roze Nintendo bril kijk en meteen met een harde pik heel hard ga klappen en ejaculeren?
Inderdaad...quote:Tsjezus gast, grow up ffs.
Over non-argumenten gesproken.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:35 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Omdat je altijd met argumenten aankomt die nergens op slaan
quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:39 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Over non-argumenten gesproken.Gewoon zeggen, "ach, dat slaat nergens op"
Als je echt zo slim was geweest als je nu wil overkomen, dan had je die argumenten die nergens op slaan wel ontkracht. Behoort niet geheel tot je kunnen, schijnbaar. Maar goed, als je alleen wil geilen enposts wil zien, zoek een specifiek Nintendo forum, ofzo.
Dat hangt volledig af van hoe gevoelig een spel wordt afgesteld. Opzich kan je best 30.000 kanten op met een analoge stick, maar dat wordt dan wel precisiewerk. Zelfde geldt in enige mate ook voor deze controller: om het speelbaar te houden moet ie bij de meeste spellen ook vrij gevoelig worden afgesteld. Anders sta je echt je arm van links naar rechts te gooien, en zoals al eerder gesteld in dit topic, dat is niet het geval.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:37 schreef D.A.A.F. het volgende:
[..]
wat je vergeet is dat iedere stap klein lijkt, maar best een impact heeft.. denk aan die analoge stick..zoveel scheelt dat niet in vergelijking met een dpad.. en toch een hele verbetering.. maar dat merk je pas zodra je er mee speelt..
PS: een analoge stick heeft ook niet 30.000 richtingen, dat valt best mee..
Gaat natuurlijk om het laserpuntje. Dus wanneer je met je pols even het ding een kant op wijst is het genoeg. Hoef je je arm niet voor te bewegenquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:42 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Dat hangt volledig af van hoe gevoelig een spel wordt afgesteld. Opzich kan je best 30.000 kanten op met een analoge stick, maar dat wordt dan wel precisiewerk. Zelfde geldt in enige mate ook voor deze controller: om het speelbaar te houden moet ie bij de meeste spellen ook vrij gevoelig worden afgesteld. Anders sta je echt je arm van links naar rechts te gooien, en zoals al eerder gesteld in dit topic, dat is niet het geval.
In dat verband kan je in theorie met deze controller wel meer kanten op, dus. Reikwijdte van je armen is groter dan de reikwijdte van mijn analoge stickje.
Sorry dat ik niet direct :quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:47 schreef Ruzbeh het volgende:
Pfff dit topic is nu echt geen reet meer aan.
Klopt natuurlijk wel, maar een polsbeweging heeft een veel kleinere draaicirkel dan een beweging vanuit je schouder. Ze kunnen dus eventueel qua gevoeligheid veel meer kanten op, en dat *kan* wel interessant zijn.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:47 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk om het laserpuntje. Dus wanneer je met je pols even het ding een kant op wijst is het genoeg. Hoef je je arm niet voor te bewegen
Pauper.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:48 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet direct :
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
heb gepost. Dan was het natuurlijk wel leuk geweest
Nee daar kun je de GameCube controller voor gebruiken, die is gewoon compatibel.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:52 schreef StrayDog het volgende:
UIteindelijk zul je wel gewoon kunnen kiezen of je deze "nieuwe" manier van besturen gebruikt, of de controller gewoon op de oude manier wilt gebruiken (in de breedte dan).
En dan zal het nieuwe er wel snel vanaf zijn, zullen ook wel spellen uitkomen die helemaal geen gebruik maken van de speciale functies.
Batterij/accu in de "afstandsbediening"?quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:56 schreef Oksel het volgende:
Maar ff serieus nu heren..
HOE zit het met de stroomvoorziening van de controller?
Als je alles ff gelezen had, had je ook gezien dat er een behuizing gaat komen, waar deze controller in kan, om op die manier traditionele spellen te spelen (en dus ook de N64, snes etc)quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:55 schreef Tragedy het volgende:
[..]
Nee daar kun je de GameCube controller voor gebruiken, die is gewoon compatibel.
Wat ik me afvraag is waarom ze voor die tweede a en b (onderkast) knoppen niet gewoon voor X en Y hebben gekozen. Zal wel verwarrend worden zo. "Druk eerst op hoofdletter B en dan op kleine letter a en dan op hoofdletter A..."
Juist.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:02 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Als je alles ff gelezen had, had je ook gezien dat er een behuizing gaat komen, waar deze controller in kan, om op die manier traditionele spellen te spelen (en dus ook de N64, snes etc)
Het gaat er niet om dat de techniek het niet kan, maar dat het ook nog in het spel verwerkt moet worden. Characters worden voorgeprogrameerd met standaard animaties. Als ze een manier zouden vinden waarop alle gewrichten precies meewerken met de bewegingen die jij maakt met een controller zou ik dat heel knap vinden.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:37 schreef kipknots het volgende:
Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar word de positie van de controller in de ruimte ook niet bijgehouden? Dat is wat echt revolutionair aan de controller is. In de sidewinder van microsoft zaten volgens mij alleen tilt-sensoren.
Als de positie van de controller ook word bijgehouden, zullen bewegingen van de controller heel erg precies kunnen worden bijgehouden en kan bijvoorbeeld het maken van zwaardslagen wel perfect worden overgenomen. Ik heb iets vergelijkbaars wel eens gezien met een speciale versie van tekken waarbij spelers sensoren aan handen en voeten kregen en alles dus precies op het scherm werd overgenomen.
Nee, 't is iets anders. Geen flauw idee hoe het werkt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:05 schreef StrayDog het volgende:
Wat ik ook zo vaag vind is dat het lijkt of hij met ouderwetse infrarood werkt?
Of zie ik dat niet goed?
Want infrarood gaat toch nooit werken op deze manier.
die manier is er, hoe denk je dat motion-capture werkt?quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:05 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat de techniek het niet kan, maar dat het ook nog in het spel verwerkt moet worden. Characters worden voorgeprogrameerd met standaard animaties. Als ze een manier zouden vinden waarop alle gewrichten precies meewerken met de bewegingen die jij maakt met een controller zou ik dat heel knap vinden.
Dat kan toch ook?quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:05 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat de techniek het niet kan, maar dat het ook nog in het spel verwerkt moet worden. Characters worden voorgeprogrameerd met standaard animaties. Als ze een manier zouden vinden waarop alle gewrichten precies meewerken met de bewegingen die jij maakt met een controller zou ik dat heel knap vinden.
Dat vraag ik me dus ook af. Alhoewel ik niet vermoed dat dat de enige manier is om dingen door te sturen, hooguit om te richten. Dan weet hij in de andere posities nog wel op welke manier je hem vasthoudt of draait, maar niet in welke richting je hem wijst, ofzo.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:05 schreef StrayDog het volgende:
Wat ik ook zo vaag vind is dat het lijkt of hij met ouderwetse infrarood werkt?
Of zie ik dat niet goed?
Want infrarood gaat toch nooit werken op deze manier.
Trouwens, hoe zit dat met bijvoorbeeld lopen in een FPS? Daar heb je echt die uitbreiding voor nodig neem ik aan, want je kan met de afstandsbediening niet een constante beweging aangeven denk ikquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus ook af. Alhoewel ik niet vermoed dat dat de enige manier is om dingen door te sturen, hooguit om te richten. Dan weet hij in de andere posities nog wel op welke manier je hem vasthoudt of draait, maar niet in welke richting je hem wijst, ofzo.
Waarschijnlijk niet, motion capturing gaat niet met een gewoon pc-tje.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
die manier is er, hoe denk je dat motion-capture werkt?
Probleem is dat dat erg veel processorkracht vergt, dus is het afwachten op de Revo sterk genoeg is om dat te kunnen.
In plaats van dat je even een voorbeeld geeft.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:07 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat kan toch ook?Is al eerder gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |