Natuurlijk. Gebeurt nu al met de Gamecube.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:35 schreef Gamedemon het volgende:
denk jij dat nintendo genoeg geld verdient aan ALLEEN nintendo only games?
Ik had al gezegd dat ik geen weet had van controller geschiedenis, dus zo'n trieste reactie had niet gehoeven want je bereikt er vrij weinig mee.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:01 schreef peristilius het volgende:
Microsoft had 6 jaar geleden ofzo al een gyroscopische controller.![]()
![]()
Jij denkt nu dat alles direct reageert op dat ding. Het gaat dan misschien wel smooth enzo, maar het blijft voor geprogrameerd. In een Zelda game zal link niet elke beweging kunnen maken die jij maakt. Je kan dus misschien wat meer, maar zwaardvechten zoals in die trailer gebeurde is not gonna happen.
Je moet ff op zoek gaan naar een MS sidewinder controller, best oud.
Die reactie had ik serieus al geplaatst voordat ik jouw post las, hij was gewoon extreem goed getimed.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:12 schreef __aram het volgende:
[..]
Ik had al gezegd dat ik geen weet had van controller geschiedenis, dus zo'n trieste reactie had niet gehoeven want je bereikt er vrij weinig mee.
Geloof me, het zwaardvechten gaat niet zo.quote:Ik heb de controller gezien, en het klopt dat ie gyroscopische is, maar daar blijft het ook bij. Je leunt met de controller naar voren en iets in het scherm gaat naar voren, enzovoort. Je kunt niet zwaaien met het ding om een zwaard slag te maken, of om je heen kijken.
Ik neem aan dat als ik een zwaai met het ding maakt dat link dan met zijn zwaard slaat, natuurlijk niet in dezelfde beweging als ik doet maar het is nog steeds directer en meeslepender dan op knop A drukken.
En jij weet er verder net zo veel over als ik, dus je kunt niks zeggen over hoe smooth het is en of zwaardvechten in de trailer ook in het echt zo zou gaan. Dus zeggen dat het wel zo is of dat het niet zo is, is totaal zinloos.
quote:
Alright, mijn fout dan.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:16 schreef peristilius het volgende:
Die reactie had ik serieus al geplaatst voordat ik jouw post las, hij was gewoon extreem goed getimed.
Geloof me, het zwaardvechten gaat niet zo.Uit de geluiden kan je opmaken dat het echt een zwaardgevecht a la film was, dat kan een normaal mens niet, en dat kan de computer niet. Zo simpel is het.
Het wordt hoogstwaarschijnlijk ik beweeg de controller en hak iemand. Maar goed ik houd al op met speculeren.
Nintendo heeft ook nooit beweerd dat de Revolution controller gebruik zou maken van nieuwe technologie.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:56 schreef peristilius het volgende:
Microsoft had 6 jaar geleden ofzo al een gyroscopische controller.![]()
quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:11 schreef Oksel het volgende:
[..]
ROFL![]()
Verdomme, eikel, zit nu in een collegelokaal met 50 man in mijn eentje keihard te lachen..
ff klikken enzoquote:Witness the unveiling and first demonstration of the unique controller for the Revolution.
Download It
Stream It
Ik vind het heus een leuk ding en ik zeg ook niet dat het niet gaat werken. Het zal de gameplay heus wat leuker maken, maar ik denk niet in die mate dat ik het een revolutie noem. Ik zeg ook dat die trailer gewoon overdreven is. De controls gaan waarschijnlijk heerlijk werken, maar ik denk dat het niet zo uitgebreid wordt als sommige mensen nu denken.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:26 schreef __aram het volgende:
[..]
Alright, mijn fout dan.
Maar dat zeg ik toch ook niet, lees mijn bericht ff, alleen hebben we het nu niet perse over directe controle. Want als je zelda speelt en je zwaait met de controller dan is het nog steeds cool als link vanuit 3rd person ook een hak beweging maakt (dat vind ik iig). Lekker in de wildeweg hakken terwijl je link bestuurt met de analoge stick. Het ziet er niet uit dat dit gaat werken en het is ook een voorbeeld, maar de ervaring is beter dan een knop indrukken.
En directe controle is dat je om je heen kijkt met je de controller in een fps of dat je de troepen selecteert bij een rts.
Er is niks met speculeren, maar wat jij doet is constant zeggen dat iets niet kan, dat iets niet werkt en dat het helemaal niet zo is als het lijkt. Dat kun je nog helemaal niet zeggen, want je hebt nog niks gezien. Wat je wel kan zeggen is dat de ervaring beduind beter word omdat het lijkt alsof je het echt doet wat er in het scherm gebeurt. Of dat het niet beter wordt, maar dat kan ik niet begrijpen.
Nee, maar ze doen wel alsof het Revolutionair is.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:27 schreef chibibo het volgende:
[..]
Nintendo heeft ook nooit beweerd dat de Revolution controller gebruik zou maken van nieuwe technologie.
Geen andere console heeft die techniek gebruikt dus het is best revolutionair ja.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:33 schreef peristilius het volgende:
[..]
Nee, maar ze doen wel alsof het Revolutionair is.
quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:36 schreef mikando18 het volgende:
[..]
Geen andere console heeft die techniek gebruikt dus het is best revolutionair ja.
Geen andere console heeft de techniek gebruikt als een standaard voor spellen op die console/platform.quote:
quote:
En dan nemen de mensen in dit topic fanboy gedrag kwalijk.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:47 schreef Erwtensoep het volgende:
Haha ik lach hard op de xbox1.5 en ps3
DIT IS DE SHIT!!!!
niet om te bashen, maar het is uiteraard niet te moeilijk om zoiets te maken. ik heb vroeger wat rpg's en vechtspelletjes gespeeld waarin je een zwaarslag deed met een muisklik, waarbij de zwaardslag naar een punt ging, waar jij muis neerlegde... dat deed ie ongeveer op 8 of 12 verschillende manieren.. vervang nu de muis door dit ding.. en tis klaar.. geloof me dat kan werken..quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:16 schreef peristilius het volgende:
Geloof me, het zwaardvechten gaat niet zo.Uit de geluiden kan je opmaken dat het echt een zwaardgevecht a la film was, dat kan een normaal mens niet, en dat kan de computer niet. Zo simpel is het.
Het wordt hoogstwaarschijnlijk ik beweeg de controller en hak iemand. Maar goed ik houd al op met speculeren.
Niet echt veel meer dan het filmpje wat iedereen al 3x heeft gezien in de presentatie van Shigeru Miyamoto, welke ook ergens anders in zijn geheel en in betere kwaliteit te vinden is.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:32 schreef Dj_Day-V het volgende:
http://www.gamespot.com/news/2005/09/15/news_6133389.html
ff klikken enzo
(van de Eurogamer reacties)quote:Anyone want to make a dev team with me?
Project 1: Super Seal Clubbers
Project 2: Super Fisting Simulator
Project 3: Chav Basher
Nintendo fanboy gedrag kwalijk nemen slaat natuurlijk nergens op, dit is een Nintendo topic. In de PS3 en Xbox topic heb je ook genoeg fanboy gedrag.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:52 schreef peristilius het volgende:
[..]
En dan nemen de mensen in dit topic fanboy gedrag kwalijk.
Dan moeten ze uit deze topic blijven, als die zuurpruimen de revo niet leuk vinden moeten ze maar lekker in hun eigen topics blijven. Ik vind de xbox360 weinig indrukwekkend, en na dit gezien te hebben is mijn interesse voor die console VOLLEDIG verdwenen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:52 schreef peristilius het volgende:
[..]
En dan nemen de mensen in dit topic fanboy gedrag kwalijk.
Dat kan ook wel, maar dan blijft het gewoon een beetje hakken, het is niet zo dat het personage het zwaard precies zo beweegt als jij wilt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:55 schreef D.A.A.F. het volgende:
[..]
niet om te bashen, maar het is uiteraard niet te moeilijk om zoiets te maken. ik heb vroeger wat rpg's en vechtspelletjes gespeeld waarin je een zwaarslag deed met een muisklik, waarbij de zwaardslag naar een punt ging, waar jij muis neerlegde... dat deed ie ongeveer op 8 of 12 verschillende manieren.. vervang nu de muis door dit ding.. en tis klaar.. geloof me dat kan werken..
PS: ik kan me ook nog een rpg herinneren op de PC waarbij het zwaard een beweging maakte, zoals jij je muis bewoog. Dus van links naar recht , van boven naar beneden , en een stuk of wat acties die daartussen vallen.. het enige wat je hoeft te doen is de muis te vervangen door dit ding..
you'd be amazed!.. en dan heb ik het ook nog over vroeger!
Als ze dat niet eens kunnen, dan zie ik uiteraard het nut er niet van nee, maar dat kan echt makkelijk..
Oh, dus in een nintendo topic mag je gewoon volop roepen dat andere consoles kut zijn. Aha, okee.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:57 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nintendo fanboy gedrag kwalijk nemen slaat natuurlijk nergens op, dit is een Nintendo topic. In de PS3 en Xbox topic heb je ook genoeg fanboy gedrag.
Nou, nee, maar het is niet zo raar als dat wel gebeurt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:00 schreef peristilius het volgende:
[..]
Oh, dus in een nintendo topic mag je gewoon volop roepen dat andere consoles kut zijn. Aha, okee.
Zal ik jullie Xbox fans eens een lesje leren?quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:04 schreef Rodie83 het volgende:
Met andere woorden, in plaats van dat je op een pookje drukt, beweeg je nu je arm/pols/hand. Dat is dus niet erg revolutionair. In feite veranderd er niks aan spelprincipes zelf. Je kan anders besturen, thats it. Speltechnisch kan je er niet zoveel mee, en zoals demon al zei, dan wordt die controller inderdaad leuk voor een halfuurtje.
Concluderend: de revolutie komt niet echt to uiting in de controller.
Leuk dat ik mn muis nu kan gebruiken (zoals de controller een beetje), maar waar zit m nou het verschil met tegen een pookje aan drukken? Het spel veranderd er niet door hoor.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:05 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Zal ik jullie Xbox fans eens een lesje leren?
Whahahaquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:05 schreef Ruzbeh het volgende:
Zal ik jullie Xbox fans eens een lesje leren?
Waarom ben ik nou toch weer een Xbox fanboy.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:05 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Zal ik jullie Xbox fans eens een lesje leren?
Je hebt gelijk, het is allemaal een iteratie.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:07 schreef Rodie83 het volgende:
Leuk dat ik mn muis nu kan gebruiken (zoals de controller een beetje), maar waar zit m nou het verschil met tegen een pookje aan drukken? Het spel veranderd er niet door hoor.
Grappig dat je het zo afdoetquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is allemaal een iteratie.
Commodore controllers voor de shizzle!
HAHAHAquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:05 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Zal ik jullie Xbox fans eens een lesje leren?
Volgens mij kun je race en schietspellen er prima mee spelen. Schietspellen kun je natuurlijk goedmikken met dat ding, en auto's kun je besturen door het ding te tilten (net als een echt stuur). Dat laatste zou alleen wel makkelijker zijn als je hem in de lengte kon vasthouden, en ik weet niet of dat kan.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:15 schreef piet_pelle het volgende:
Die hele controller lijkt me eigenlijk best wel gaaf, ik zie de mogelijkheden er wel van in. Punt blijft voor mij alleen wel dat, als Nintendo spellen gaat maken die het waard zijn om een revolution voor te kopen dat het alsnog een console voor "erbij" zal worden. Deze hele manier van gamen kan wel erg cool worden maar het zal niet de oude manier vervangen. Race, schiet en vechtspellen kun je er namlijk niet mee spelen en die wil ik echt nog wel hoor.
Dus een X360 als core console, en later mits hij het waard wordt een revo'tje erbij voor mij.
Het is makkelijker, makkelijker voor non-gamers, makkelijker en beter in preciezer in first-person games en RTS. Je gaat me toch niet vertellen dat je met een FPS beter een analog stick kan gebruiken? Nee toch.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:07 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Leuk dat ik mn muis nu kan gebruiken (zoals de controller een beetje), maar waar zit m nou het verschil met tegen een pookje aan drukken? Het spel veranderd er niet door hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |