Inverse kinetics. En dan de coordinaten van de uiteindes laten besturen door de controller. Niet heel moeilijk hoorquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:05 schreef peristilius het volgende:
Het gaat er niet om dat de techniek het niet kan, maar dat het ook nog in het spel verwerkt moet worden. Characters worden voorgeprogrameerd met standaard animaties. Als ze een manier zouden vinden waarop alle gewrichten precies meewerken met de bewegingen die jij maakt met een controller zou ik dat heel knap vinden.
Daar heb je die analoge controller extension voor.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:10 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Trouwens, hoe zit dat met bijvoorbeeld lopen in een FPS? Daar heb je echt die uitbreiding voor nodig neem ik aan, want je kan met de afstandsbediening niet een constante beweging aangeven denk ik
Ja.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:10 schreef Rodie83 het volgende:
Trouwens, hoe zit dat met bijvoorbeeld lopen in een FPS? Daar heb je echt die uitbreiding voor nodig neem ik aan, want je kan met de afstandsbediening niet een constante beweging aangeven denk ik
Ik begin nu te twijfelen of je controller uberhaupt al gezien hebt?quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:10 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Trouwens, hoe zit dat met bijvoorbeeld lopen in een FPS? Daar heb je echt die uitbreiding voor nodig neem ik aan, want je kan met de afstandsbediening niet een constante beweging aangeven denk ik
Als hij ziet dat je ergens achter zit is er dus gewoon geen signaal.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:12 schreef Xrenity het volgende:
Trouwens, stel dat hij ook kan zien of je ergens achter zit, zou je je dan ook echt moeten verschuilen?
Ik kan nu direct geen voorbeelden geven maar ik weet gewoon dat zoiets al bestaat.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:12 schreef peristilius het volgende:
[..]
In plaats van dat je even een voorbeeld geeft.
Je kan ook gewoon alleen de remote gebruiken, denk ik.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja.
(je zou natuurlijk een beginstand kunnen kiezen, en dan is naar voren bewegen naar voren, en naar achteren naar achteren. Maar dat lijkt me nodeloos ingewikkeld)
precies.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:14 schreef peristilius het volgende:
[..]
Als hij ziet dat je ergens achter zit is er dus gewoon geen signaal.
Met een goede physics engine zoals de Half-Life 2 engine moet het idd kunnen. Maar euh, niet heel moeilijk?quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Inverse kinetics. En dan de coordinaten van de uiteindes laten besturen door de controller. Niet heel moeilijk hoor.
Er is vermeld dat dit nogsteeds niet helemaal definitief is. En er is gevraagd aan nin of hij op batt blijft of op accu en dat wisten ze nog niet. Het zou dus best kunnen. Tevens is het geen wavebird, het is een nieuwe revolutionaire controllerquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:01 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik weet wel zeker batterijen. Wat gebruikt de Wavebird dan? Als het batterijen gebruikt gaat de Rev's remote ook batterijen gebruiken. De achterkant ziet er trouwens uit net zoals een normale afstandsbediening waar je de batterijen in zet.
quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:27 schreef Webby het volgende:
Tevens is het geen wavebird, het is een nieuwe revolutionaire controller
Of dus met een laadsysteem oid.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:32 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]Ik wilde gewoon even weten wat de Wavebird gebruikt.
Edit: Batterijen dus. Ik weet nu wel zeker dat Nintendo gewoon met batterijen komt.
Waarom weet je zeker dat de Revo batterijen gebruikt omdat de wavebird dit ook doet? Slaat als een tang op een varken als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:32 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]Ik wilde gewoon even weten wat de Wavebird gebruikt.
Edit: Batterijen dus. Ik weet nu wel zeker dat Nintendo gewoon met batterijen komt.
Nouja, d'r komt aardig wat ingewikkelde wiskunde bij kijken, maar de meeste grafische pakketten maken er gebruik van, dus het verwerken in een computerspel is niet zo moeilijk. Ik denk zelfs dat de meeste computerspellen er al gebruik van maken. Natuurlijk, als je hele ingewikkelde dingen met je arm gaat doen, kan ie bij een gewricht vast een keer de verkeerde kant op gaan staan, maar dat heb je nu ook al bij sommige ragdoll physics.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:25 schreef peristilius het volgende:
Met een goede physics engine zoals de Half-Life 2 engine moet het idd kunnen. Maar euh, niet heel moeilijk?
Ik snap hoe het werkt, maar om het goed te laten werken heb je dus een goede engine nodig (half-life 2). Dan is het belangrijk dat de Revo krachtig genoeg wordt. Ik wil wel eens zien hoe het gaat werken.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja, d'r komt aardig wat ingewikkelde wiskunde bij kijken, maar de meeste grafische pakketten maken er gebruik van, dus het verwerken in een computerspel is niet zo moeilijk. Ik denk zelfs dat de meeste computerspellen er al gebruik van maken. Natuurlijk, als je hele ingewikkelde dingen met je arm gaat doen, kan ie bij een gewricht vast een keer de verkeerde kant op gaan staan, maar dat heb je nu ook al bij sommige ragdoll physics.
Overigens, dit is dus inverse kinematics:
[afbeelding].
Zodra je het onderste bakje beweegt, rekent hij uit hoe de bovenliggende scharnier daarvoor moet bewegen.
Nintendo wil juist casual publiek aantrekken met de revolution, nu willen ze de lui aantrekken die niet normaal met een controller om kunnen gaan, of het werkt zullen we volgend jaar wel zien.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:42 schreef Logitik het volgende:
Zal de drempel voor de meeste gamers niet te hoog liggen voordat je er een paar honderd euro (of een ander groot bedrag) er voor neerlegt ?
Wilt het grote publiek dit wel ? Ik vraag het me serieus af..
Reggiequote:
Dat vraag ik me ook af. Een punt die ze maakte was dat iemand die normaal niet zo snel zou beginnen omdat al die knopjes veel te ingewikkeld zijn, het ding eerder geneigd was van de tafel te pakken en het eens te proberen. Ik denk dat dat zeker klopt. Een afstandsbediening kan iedereen mee overweg.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:42 schreef Logitik het volgende:
Zal de drempel voor de meeste gamers niet te hoog liggen voordat je er een paar honderd euro (of een ander groot bedrag) er voor neerlegt ?
Wilt het grote publiek dit wel ? Ik vraag het me serieus af..
Wordt een kwestie van mond op mond reclame denk ik, even bij elkaar proberen en vervolgens hopelijk inzien dat het tof isquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:42 schreef Logitik het volgende:
Zal de drempel voor de meeste gamers niet te hoog liggen voordat je er een paar honderd euro (of een ander groot bedrag) er voor neerlegt ?
Wilt het grote publiek dit wel ? Ik vraag het me serieus af..
quote:De Nintendo Revolution, die begin 2006 in de winkels ligt
Goeie reclamequote:Op vrijdag 16 september 2005 15:47 schreef Xrenity het volgende:
Zelfs op nu.nl wordt er de nodige aandacht aan besteed
/edit
[..]
Third party spellen hoefen niet aangepast te worden, van Eurogamer:quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:46 schreef Merkie het volgende:
Mixed feelings. Mooi ding, zeker innovatief en erg leuk om mee te spelen. Maar tegelijkertijd ook de ondergang van Nintendo vrees ik. Voor de grote spelers zoals EA (= mainstream = belangrijk voor succes) zal het teveel moeite zijn om hun games aan te passen naar de besturing van de Revolution.
Er komt dus gewoon een soort gamecube controller bij, waar je deze afstandbediening in kan schuiven (zoiets als de VMU op de dreamcast dus).quote:Eurogamer: How is the controller going to work with games that aren't designed specifically for the Revolution - multi-platform titles and so on?
Jim Merrick: We're producing a classic-style expansion controller, based on traditional designs like the Gamecube controller. It's like a shell with a hole in the top into which you slot the freehand-style controller, and then you can play third-party ported games, and retro Nintendo games you've downloaded.
Inversie kinematics zat al in excitebike 64quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:43 schreef peristilius het volgende:
Ik snap hoe het werkt, maar om het goed te laten werken heb je dus een goede engine nodig (half-life 2). Dan is het belangrijk dat de Revo krachtig genoeg wordt. Ik wil wel eens zien hoe het gaat werken.
Goed nieuwsquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:51 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Third party spellen hoefen niet aangepast te worden, van Eurogamer:
[..]
Er komt dus gewoon een soort gamecube controller bij, waar je deze afstandbediening in kan schuiven (zoiets als de VMU op de dreamcast dus).
Oh, dat vergroot de kansen op succes aanzienlijk. Geduchte concurrent voor de PS3 en X360 dus. Met een lage prijs kan het heel spannend worden dan.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:51 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Third party spellen hoefen niet aangepast te worden, van Eurogamer:
[..]
Er komt dus gewoon een soort gamecube controller bij, waar je deze afstandbediening in kan schuiven (zoiets als de VMU op de dreamcast dus).
Ja, maar wij willen niet dat onze characters opgebouwd zijn uit 3 delen of wel?quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Inversie kinematics zat al in excitebike 64
http://www.nintendo.com/gamedev?gameid=m-Game-0000-101
Nintendo wordt sowieso niet de grote winnaar(ook al hebben ze een goed concept), het wordt een strijd tussen Microsoft en Sony, ze zijn allebei goed bezig, maar ik ga toch nog voor Sony.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:52 schreef Cerbie het volgende:
OMG WTF ja, Gamedemon als TS
Ik ben net thuis en ga eens wat filmpjes kijken, maar ben nog erg sceptisch hierover.
Zou het trouwens zo kunnen zijn dat Microsoft de grote winnaar wordt, Nintendo is té anders voor de mainstream en Sony is een en al arrogantie, dalijk gaan ze net als Nintendo met de N64
Ja, lijkt me ook.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:57 schreef H.Flick het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom dat analoge add-on-dingetje niet ook draadloos is. Als je nu volop aan het bewegen bent met de 'afstandsbediening' zit dat draadje in de weg, toch?
Je kan eigenlijk nog niks zeggen. Ligt aan zo veel dingen...quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:57 schreef peristilius het volgende:
[..]
Nintendo wordt sowieso niet de grote winnaar(ook al hebben ze een goed concept), het wordt een strijd tussen Microsoft en Sony, ze zijn allebei goed bezig, maar ik ga toch nog voor Sony.
Nintendo heeft de laatste jaren zo'n naam opgebouwd dat de mainstream NFS:U en FIFA spelers gewoon geen Revo zullen kopen. Jammer, maar waar.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:00 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Je kan eigenlijk nog niks zeggen. Ligt aan zo veel dingen...
Nintendo's grafische kracht, of het aanslaat, marketing...
Het was natuurlijk 'n prototype, ik ben vooral benieuwd naar de andere toepassingen die je erin kunt steken, zitten deze bij de Revo of moet je die los kopen?quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:57 schreef H.Flick het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom dat analoge add-on-dingetje niet ook draadloos is. Als je nu volop aan het bewegen bent met de 'afstandsbediening' zit dat draadje in de weg, toch?
Misschien heeft de PS3 daarom input voor 7 controllers.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook.
Ik denk dat de controller poorten maar een input tegelijk kunnen krijgen.
Alleen als die ook draadloos is is het weer een duurdere add-on.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:57 schreef H.Flick het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom dat analoge add-on-dingetje niet ook draadloos is. Als je nu volop aan het bewegen bent met de 'afstandsbediening' zit dat draadje in de weg, toch?
Ja, dat wel. Maar het draadje ziet er ook erg kort uit. Misschien veranderen ze dat nog.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:03 schreef Webby het volgende:
[..]
Alleen als die ook draadloos is is het weer een duurdere add-on.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |