Nee, prijzen blijven gelijk.quote:
voor het einde van het jaar willen ze alles omhoog hebben, eerdere upgrades duurden meestal tussen de 2 en 3 maanden, dus al te lang zullen niet wachten met het begin.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:08 schreef paarse_paashaas het volgende:
enig idee over een datum dat ze beginnen met de upgrades?
quote:
Nee ze hebben het doorberekend naar de providers en die weer bij ons. Daarom betaal ik nu 5 euro meer in de maand. Daar heb ik ook nog een officieel mailtje van. Even zoekenquote:Je zegt trouwens "weer", maar naar mijn weten heeft KPN de prijzen nog nooit verhoogd bij snelheidsverhogingen.
HCCnet was de enige provider die naar aanleiding van de laatste snelheidsverhoging de prijs verhoogde. Ik kreeg het idee dat HCCnet de waarheid niet volledig recht deed met haar berichtgeving.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:15 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Nee ze hebben het doorberekend naar de providers en die weer bij ons. Daarom betaal ik nu 5 euro meer in de maand. Daar heb ik ook nog een officieel mailtje van. Even zoeken
Serieus? Nou, ik vond dat ze daar vrij eerlijk over waren.quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:46 schreef Tropos het volgende:
[..]
HCCnet was de enige provider die naar aanleiding van de laatste snelheidsverhoging de prijs verhoogde. Ik kreeg het idee dat HCCnet de waarheid niet volledig recht deed met haar berichtgeving.
KPN is zeker bang dat ze klanten verliezen. Ze geven zelfs aan klanten die al een aantal jaren ADSL hebben een maand gratis ADSL (alleen het KPN gedeelte dus van het abonnement) als ze beloven in het komende jaar niet over te stappen op een andere telecomprovider.quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:11 schreef Windsurfbart het volgende:
Kan het zo zijn dat deze verdubbeling te maken heeft met de intro van VOIP en IPTV? omdat deze twee een succes moeten worden voor KPN heeft KPN besloten om de snelheden te verhogen, of is dit een verkeerde aanname?
dat kun je wel zeggen, ze gaan niet voor niets 6000 banen schrappen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:54 schreef Lucille het volgende:
KPN is zeker bang dat ze klanten verliezen. Ze geven zelfs aan klanten die al een aantal jaren ADSL hebben een maand gratis ADSL (alleen het KPN gedeelte dus van het abonnement) als ze beloven in het komende jaar niet over te stappen op een andere telecomprovider.
En ik ben een lite gebruiker!quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:52 schreef R-Mon het volgende:
Van de FP: "De KPN Lite-gebruikers zijn er het meest op vooruit gegaan: in vijf jaar tijd is hun snelheid met maarliefst 1072% verhoogd." Lekker zeg
Ik ookquote:Op vrijdag 9 september 2005 18:01 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
En ik ben een lite gebruiker!
![]()
Pardon, niets investeren in het netwerk? KPN is vooralsnog de enige telco die op alle telefooncentrales ADSL kan aanbieden. Eind dit jaar zullen tevens alle centrales ADSL2+ gereed zijn. Beetje boel onzin dus dat 'niets investeren'.quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:59 schreef bluebit het volgende:
[..]
dat kun je wel zeggen, ze gaan niet voor niets 6000 banen schrappen.
telefonie was altijd de melkkoe voor KPN, echter die markt komt nu zwaar onder druk, en jarenlang niets investeren in het netwerk levert nu ook capaciteitsproblemen op (vooral in toekomst)
sorry, laat ik mij specificeren : in de infrastructuur van het netwerk. Centrales geloof ik wel.quote:Op vrijdag 9 september 2005 18:35 schreef Tropos het volgende:
[..]
Pardon, niets investeren in het netwerk? KPN is vooralsnog de enige telco die op alle telefooncentrales ADSL kan aanbieden. Eind dit jaar zullen tevens alle centrales ADSL2+ gereed zijn. Beetje boel onzin dus dat 'niets investeren'.![]()
Infrastructuur is ook onzin. Door heel Nederland ligt glasvezel tussen de grote knelpunten en op de meeste plaatsen is het glasvezel tot en met de centrale. Alleen het laatste stukje is koper. Bovendien heeft KPN grote delen van het KPNQwest netwerk overgenomen zodat er ook veel glasvezel tussen Europese hubs ligt.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:02 schreef bluebit het volgende:
[..]
sorry, laat ik mij specificeren : in de infrastructuur van het netwerk. Centrales geloof ik wel.
http://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/319/pnc/75quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:02 schreef bluebit het volgende:
[..]
sorry, laat ik mij specificeren : in de infrastructuur van het netwerk. Centrales geloof ik wel.
Ja, ook niet dus. Er ligt bijna overal glasvezel. Het enige probleem dat 'KPN' de afgelopen tijd heeft gehad is een tekort aan bandbreedte op de AMS-IX. Dat probleem deed zich voor bij Planet Media Groep. Maar dat is al weer een hele tijd geleden opgelost.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:02 schreef bluebit het volgende:
[..]
En toen...hoeveel servers kunnen dat bieden...oftewel...heb je er ook echt wat aan?quote:
ik word een light gebruiker, 6mb heb ik met mijn simpele surf gedrag gewoon niet nodig en die 20 euro verschil die steek ik fijn in de portomenee.quote:Op vrijdag 9 september 2005 18:38 schreef longinus het volgende:
Ik ben vorig jaar teruggestapt naar Lite, dat is mij snelheid zat.
dat staat ook op de pagina van Xs4all dat het hoogste abbo op adsl 2 + zitquote:Op vrijdag 9 september 2005 11:09 schreef Lucille het volgende:
Dat zou betekenen dat mensen met een 8Mb verbinding van ADSL1 naar ADSL2 moeten overstappen en dus een nieuw modem moeten gebruiken, want ADSL1 gaat maar tot 8Mb.
Hou er wel rekening mee dat een eventuele korting die nu op je factuur vermeld staat dan komt te vervallen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 09:10 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik word een light gebruiker, 6mb heb ik met mijn simpele surf gedrag gewoon niet nodig en die 20 euro verschil die steek ik fijn in de portomenee.
Volgens mij kost downgraden 25 euro. Kosten over een ISP Hop zijn 30 euro. Alleen als je hopt én een downgrade laat uitvoeren ben je dus 55 euro kwijt, volgens mij.quote:Op maandag 12 september 2005 11:06 schreef eL. het volgende:
Ow vraag mbt downgraden bij xs4all. Ik zie dat er 25¤ wordt gerekend voor een downgrade, maar bij de faq zie ik dat je ook 30¤ aan KPN betaald ? Iemand ervaring, ben ik nou 25¤ of 55¤ (25+30) kwijt ?
(ADSL basic bij xs4all dus)
quote:Op zaterdag 10 september 2005 05:30 schreef wonko het volgende:
[..]
En toen...hoeveel servers kunnen dat bieden...oftewel...heb je er ook echt wat aan?
volgens http://www.adslcentrale.nl/ nog niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:28 schreef Fendy het volgende:
tvp en kick...
Zijn er al verhogingen doorgevoerd?
Uhm nou ja het maakt niet meer uit, ik krijg nu 8mbit via een andere provider. Ooit gedacht aan nieuwsgroepen? Die halen wel een lekkere snelheidquote:Op zaterdag 10 september 2005 05:30 schreef wonko het volgende:
[..]
En toen...hoeveel servers kunnen dat bieden...oftewel...heb je er ook echt wat aan?
Ik HAAT Wordquote:Op dinsdag 8 november 2005 09:54 schreef nyny83 het volgende:
misschien slaat die (2) op een voetnoot
Heb je al die verhoging ook merkbaar gemeten? Dus niet alleen je modemstatus, maar ook qua downloaden?quote:
euhm, nee... maar als mn usb adsl modem zegt dat ie met 3 mbit verbinding heeft dat ook wel zo is.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je al die verhoging ook merkbaar gemeten? Dus niet alleen je modemstatus, maar ook qua downloaden?
Dan heb je dus niet goed gelezenquote:Op dinsdag 8 november 2005 14:22 schreef Jumparound het volgende:
[..]
euhm, nee... maar als mn usb adsl modem zegt dat ie met 3 mbit verbinding heeft dat ook wel zo is.
Zal vanavond ff naar speedtest gaan
Nou, dat is het punt juist: je modem zegt "de snelheid is [insert nieuwe snelheid]", maar daadwerkelijk van de nieuwe snelheid gebruik maken zal hoogstwaarschijnlijk pas tussen 5 en 20 december gaan gebeuren.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:22 schreef Jumparound het volgende:
[..]
euhm, nee... maar als mn usb adsl modem zegt dat ie met 3 mbit verbinding heeft dat ook wel zo is.
Dat zei ik dus net.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:22 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Ik ga er wel op vooruit merk ik alquote:Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
160 / 3200
auhoized personell only, please enter password..quote:Op zondag 13 november 2005 12:56 schreef Ericjuh het volgende:
http://www.dslportaal.nl/snelheid/
hier kun je je toekomstige snelheid berekenen...
wat voor router hebje?quote:Op zondag 13 november 2005 15:03 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik kan sinds kort niet meer in het scherm van mijn router. Hoe kan ik op een andere manier zien hoe hoog mijn lijnsnelheid is?
1 |
Ja, weet het 100% zeker. Normaal tikte ik het IP nummer in en vroeg de pc naar het wachtwoord en kwam ik in het scherm.quote:Op zondag 13 november 2005 15:24 schreef mschol het volgende:
[..]
wat voor router hebje?
kan je dmv telnet wel de webinterface op?:
[ code verwijderd ]
weet je zeker dat je het goede ip adrs gebruikt?
Stap over naar Versatel of Wanadoo.quote:Op woensdag 16 november 2005 09:30 schreef JAMsper het volgende:
Nice hoor.. maarrreeee nog steeds te weinig..... viertiendubbel die zooi man.
3000kbit is te weinig voor mij, ik wil dvdtjes in een uur binnnen hebben,.
Monnickendam ook, alleen haal ik de snelheden nog nietquote:Op woensdag 16 november 2005 14:37 schreef R-Mon het volgende:
Zaandam is er klaar voor, modem staat op Data Rate 3072 512 kbps
Welke? Zaandam-Wormerveer of die andere?quote:Op woensdag 16 november 2005 14:37 schreef R-Mon het volgende:
Zaandam is er klaar voor, modem staat op Data Rate 3072 512 kbps
Die ene boven Amsterdam... Ken geen andere. Deel van Zaanstad enzo.quote:Op donderdag 17 november 2005 10:43 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Welke? Zaandam-Wormerveer of die andere?
Rotterdam-Ijsselmonde nog steeds nietquote:Op donderdag 17 november 2005 10:29 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Monnickendam ook, alleen haal ik de snelheden nog niet
wat raar, ik heb al 6Mb op basic abbo, ook in DHquote:Op zaterdag 19 november 2005 00:00 schreef mschol het volgende:
hier nog niks:
basic abbo:
den haag thorbeckelaan
is dat je lijnsnelheid of je echte speedtest resultaten???quote:Op zaterdag 19 november 2005 02:50 schreef Mrln het volgende:
[..]
wat raar, ik heb al 6Mb op basic abbo, ook in DH
![]()
Fuck , ik heb ook Lite, mn modem geeft de nieuwe snelheiden al aan , maar ik blijf maar haken op de 170 kb/squote:
Je bent nog afgeknepen, ff wachten dusquote:Op zaterdag 19 november 2005 12:21 schreef Mattt het volgende:
[..]
Fuck , ik heb ook Lite, mn modem geeft de nieuwe snelheiden al aan , maar ik blijf maar haken op de 170 kb/s.
Gaan we CSen trouwens?quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:21 schreef Mattt het volgende:
[..]
Fuck , ik heb ook Lite, mn modem geeft de nieuwe snelheiden al aan , maar ik blijf maar haken op de 170 kb/s.
Ik heb jarenlang CS gespeelt, ben er mee gestopt man , gaar spelquote:
Wat is Adrenaline?quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:22 schreef Mattt het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang CS gespeelt, ben er mee gestopt man , gaar spel.
Speel nu Half life ( 1 ), en adrealine gamer.
Ik kom wel ff op MSNquote:Op zaterdag 19 november 2005 12:54 schreef Mattt het volgende:
[..]
Ik laat er binnenkort wel een vidje van zien.
speedtest resultaten geven nooit volle snelheden aan, ik kon t via verbindingsicoontje op systray zienquote:Op zaterdag 19 november 2005 07:50 schreef mschol het volgende:
[..]
is dat je lijnsnelheid of je echte speedtest resultaten???
lijnsnelheid kan ik niet zien (zit achter een gehackte alcatel modem..)
quote:Op zondag 20 november 2005 07:22 schreef Mrln het volgende:
[..]
speedtest resultaten geven nooit volle snelheden aan, ik kon t via verbindingsicoontje op systray zien![]()
quote:Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Nov 20 2005 om 10:44:51 UTC+0100)
Download : 316.0 KByte/sec
Upload : 74.7 KByte/sec
quote:
Download
171.5 KByte/sec
Upload
46.1 KByte/sec
ja en die geeft bij mij 1gbps aan heb ik nu dan een gigabit internet verbinding?quote:Op zondag 20 november 2005 07:22 schreef Mrln het volgende:
[..]
speedtest resultaten geven nooit volle snelheden aan, ik kon t via verbindingsicoontje op systray zien![]()
Echt wel. Je modem is misschien verbonden met 6mbit, maar die snelheden haal jij echt nog niet hoor.quote:Op zondag 20 november 2005 07:22 schreef Mrln het volgende:
[..]
Wat valt er aan zo'n modem te hacken?quote:Op zaterdag 19 november 2005 07:50 schreef mschol het volgende:
lijnsnelheid kan ik niet zien (zit achter een gehackte alcatel modem..)
Je kan het modem een routerfunctie geven, zodat je geen losse router nodig hebt. Of dat hacken genoemd moet worden laat ik verder in het midden.quote:Op zondag 20 november 2005 12:16 schreef LintuxCx het volgende:
Hmm, okay, het viel mij ook al op dat het modem 1536kbit/s down meldde en downloads bij 80KByte/s bleven steken. Kennelijk is het wachten nu op fase twee. 'k Ging er zelf al voorzichtig vanuit dat het kwam door de afstand tussen aansluiting en centrale (5.5km, ADSL was dus een maand of twee geleden nog niet eens "mogelijk" hier). Dan is dit best goed nieuws.
[..]
Wat valt er aan zo'n modem te hacken?
http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.phpquote:Op zondag 20 november 2005 12:16 schreef LintuxCx het volgende:
Hmm, okay, het viel mij ook al op dat het modem 1536kbit/s down meldde en downloads bij 80KByte/s bleven steken. Kennelijk is het wachten nu op fase twee. 'k Ging er zelf al voorzichtig vanuit dat het kwam door de afstand tussen aansluiting en centrale (5.5km, ADSL was dus een maand of twee geleden nog niet eens "mogelijk" hier). Dan is dit best goed nieuws.
[..]
Wat valt er aan zo'n modem te hacken?
Die lijnsnelheden of dat er geupdate ging worden?quote:Op donderdag 24 november 2005 00:33 schreef petre86 het volgende:
hoe het ff in de gaten..
zitten hier trouwens ook medewerkers van kpn of de isp's of zuigen mensen het zo uit hun duim?
Speedtest resultaten?quote:Op donderdag 24 november 2005 09:36 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik zit op de nieuwe snelheid!
Ja, godver. Verteld me pa net dat is een ander abbo heeft genomen. Daar heb je toch niets aanquote:
de data's tussen x en x dec..quote:Op donderdag 24 november 2005 09:25 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Die lijnsnelheden of dat er geupdate ging worden?
Goed van je, maar jij noemt die data nergens.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:12 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Gewoon natte-vinger werk en ervaring bij mij iig
dan weet je meer als mijquote:Op donderdag 24 november 2005 14:03 schreef Tropos het volgende:
KPN heeft inderdaad geen persbericht uit gedaan met data erin. Maar die 5 en 20 december komen echt bij KPN vandaan.
is toch vrij "normaal"dat medewerkers het later weten dan het publiekquote:Op donderdag 24 november 2005 21:01 schreef petre86 het volgende:
[..]
dan weet je meer als mij
als medewerker adsl helpdesk..
quote:Op donderdag 24 november 2005 21:07 schreef tazmanian het volgende:
[..]
is toch vrij "normaal"dat medewerkers het later weten dan het publiek![]()
Je had het kunnen weten, er heeft begin november een paar dagen een mededeling op 'sos' gestaan. Die is echter alweer verdwenen en de melding was ook een beetje verdekt opgesteld.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:01 schreef petre86 het volgende:
[..]
dan weet je meer als mij
als medewerker adsl helpdesk..
net alsof ik elke dag sos helemaal napluisquote:Op donderdag 24 november 2005 23:36 schreef Tropos het volgende:
[..]
Je had het kunnen weten, er heeft begin november een paar dagen een mededeling op 'sos' gestaan. Die is echter alweer verdwenen en de melding was ook een beetje verdekt opgesteld.
Jij vraagt, ik antwoord.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:51 schreef petre86 het volgende:
[..]
net alsof ik elke dag sos helemaal napluis
of überhaupt op mededelingen klik
drom. ik weet niks meerquote:Op donderdag 24 november 2005 23:57 schreef Tropos het volgende:
[..]
Jij vraagt, ik antwoord.
Maar in principe maakt het verder niet uit, gecommuniceerd moet eigenlijk worden: 'upgrade voor het einde van het jaar'.
Rustig aan. Over een week weten we waarschijnlijk heel veel meer.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:33 schreef R-Mon het volgende:
Vandaag gaf hij 2600 aan ipv de toekomstige 3000, maar nu staat ie weer op de oude snelheid 1600...
Zeg dat maar tegen m'n modem, want hij staat nu weer op 3000.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:39 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Rustig aan. Over een week weten we waarschijnlijk heel veel meer.
Same here dus! ligt dus niet aan m'n routerquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:46 schreef Master_R het volgende:
De laatste tijd heb ik ook echt heel slechte verbinding. Voorheen kon ik "weken" onafgebroken msn aanlaten staan. Nu is ie zeer regelmatig gedisconnect. Ook heb ik dat de verbindingssnelheid in mn router continu wisselt. Dan weer 5152 dan weer 3200.. zal wel aan kpn liggen denk ik?
Iemand anders dezelfde ervaringen? ik was al bang dat mn speedtouch het aan het begeven was. Aangezien ook sommige pagina's van bijvoorbeeld nu.nl microsoft.com en noem maar op eerst niet doen, na resetten van de router wel?
mooi :p wel ierrrrietantttquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:49 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Same here dus! ligt dus niet aan m'n router.
Hier hetzelfde probleem.quote:Op donderdag 24 november 2005 09:44 schreef Sportguy het volgende:
Zijn er al mensen die een ADSL2+ aangeboden hebben gekregen mijn ADSL lijn kan niet meer hoger omdat deze al op z'n hoogst staat.
Ik kan natuurlijk ook overwegen te downgraden maar ik wacht nog even het aanbod van xs4all af.
Heb al drie of jaar adsl ofzo en al deze router ook al een hele tijd dus neej dat is het nietquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:35 schreef LintuxCx het volgende:
Wonen MrDoegewoon en Master_R misschien wat ver van de DSL centrale?
Ik zie dit ook wel eens gebeuren, maar geen idee of het door de snelheidsverhoging komt, de verbinding ligt er net drie weken.
Dat had ik dus ook een klein half jaar geleden, met mijn speedtouch. Zelfs een aantal keer verbindingssnelheden onder de 200 k gehad. Nadat ik een nieuw modem/router had gekocht geen enkel probleem meer...quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:46 schreef Master_R het volgende:
De laatste tijd heb ik ook echt heel slechte verbinding. Voorheen kon ik "weken" onafgebroken msn aanlaten staan. Nu is ie zeer regelmatig gedisconnect. Ook heb ik dat de verbindingssnelheid in mn router continu wisselt. Dan weer 5152 dan weer 3200.. zal wel aan kpn liggen denk ik?
Iemand anders dezelfde ervaringen? ik was al bang dat mn speedtouch het aan het begeven was. Aangezien ook sommige pagina's van bijvoorbeeld nu.nl microsoft.com en noem maar op eerst niet doen, na resetten van de router wel?
keer aan en uit helpt niet?quote:Op woensdag 30 november 2005 11:27 schreef Joepie het volgende:
Jup, mijn modem geeft ook iedere dag een andere downloadsnelheid aan, tussen 5200 en 5900 ongeveer
Ik hoop dat het verdwijnt zodra ze d esnelheden definitief doorvoeren, anders moet ik toch eens, die speedtouch 510 opgraven om te kijken of ie niet toevallig de geest aan geven is.
Je werkt écht op de halpdesk he?quote:Op woensdag 30 november 2005 13:03 schreef petre86 het volgende:
[..]
keer aan en uit helpt niet?
( en dan ff 30 sec van de stroom halen)
quote:
quote:Op woensdag 30 november 2005 17:07 schreef the_jasper het volgende:
nog 2 1 dagen en dan is het december :8
naja we zien wel
Nee, dat haalt-ie nooit. Stap over op een ethernetmodem, al dan niet met een geļntegreerde router.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:29 schreef NoizEkick het volgende:
Wanneer kan je van de snelheid gebruik maken? Nu staat er namelijk dat ik een 6.1 Mbps verbinding heb, maar downloaden gaat maar met een max van 340 Kb/s (oftewel: 2,6 Mbps). Wordt dit nog hoger?
(mijn Alcatel Speedtouch USB kan 8 MBps aan).
die alcatel USB modem (de blauwe 'vissen') kunnen max 3mbit aan staat mij bij...quote:Op woensdag 30 november 2005 18:29 schreef NoizEkick het volgende:
Wanneer kan je van de snelheid gebruik maken? Nu staat er namelijk dat ik een 6.1 Mbps verbinding heb, maar downloaden gaat maar met een max van 340 Kb/s (oftewel: 2,6 Mbps). Wordt dit nog hoger?
(mijn Alcatel Speedtouch USB kan 8 MBps aan).
Daarom staat mijn modem nu op 3,0 en niet op 3,2 denk ikquote:Op woensdag 30 november 2005 21:00 schreef mschol het volgende:
[..]
die alcatel USB modem (de blauwe 'vissen') kunnen max 3mbit aan staat mij bij...
dat zou idd heel goed kunnen, zou je eens moeten kijken of je tegen een voordelig tarief een andere modem kan krijgen aangezien je huidige modem niet de hoogste snelheid aankan ..quote:Op woensdag 30 november 2005 21:13 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Daarom staat mijn modem nu op 3,0 en niet op 3,2 denk ik
hij zou 8Mbps down aan moet kunnen.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:13 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Daarom staat mijn modem nu op 3,0 en niet op 3,2 denk ik
Heb er al een wat me niet lukt met aanleggen (ISDN en splitter enzo) maar daar laten we binnekort iemand voor komen zodat we ook op alle 5 de computers in huis internet hebbenquote:Op woensdag 30 november 2005 21:17 schreef mschol het volgende:
[..]
dat zou idd heel goed kunnen, zou je eens moeten kijken of je tegen een voordelig tarief een andere modem kan krijgen aangezien je huidige modem niet de hoogste snelheid aankan ..
misschien kan je wel een ethernet modem voor een prikkie krijge...
die splitters en isdn is idd wel eff lastig, als je het eenmaal doorhebt is het nie zo moeilijk, goed opletten wanner die monteur langskomtquote:Op woensdag 30 november 2005 21:56 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Heb er al een wat me niet lukt met aanleggen (ISDN en splitter enzo) maar daar laten we binnekort iemand voor komen zodat we ook op alle 5 de computers in huis internet hebben
niks lastigquote:Op woensdag 30 november 2005 23:57 schreef mschol het volgende:
[..]
die splitters en isdn is idd wel eff lastig, als je het eenmaal doorhebt is het nie zo moeilijk, goed opletten wanner die monteur langskomt
Dat maakt zo'n modem weinig uit. Wat wel uitmaakt is dat ISDN ADSL in een andere bandbreedte zit, een PSTN modem krijgt dus geen linesync op een ISDN lijn.quote:Op donderdag 1 december 2005 00:33 schreef petre86 het volgende:
[..]
niks lastig
tussen het NT1 kastje en de hoofdaansluiting de splitter zetten en klaar. wel een ISDN modem hebben dan he .. zit meer voltage op de lijn.. kan een normaal modem een beetje slecht aan ..
Leuk, maar dat mag met modems van tegenwoordig dus niet meer. Dat sachem-commando geeft een "Command not allowed."quote:Op woensdag 30 november 2005 19:13 schreef Strength-Relax het volgende:
Je kan met http://www.dslportaal.nl/snelheid/ een test doen wat de maximale snelheid op je lijn is.
das idd het 2e punt. maar sluit jij maar eens een analoge telefoon aan op je ISDN hoofdaansluiting.. brand door als er geen Qfox of webfox tussen zit oid..quote:Op donderdag 1 december 2005 01:21 schreef Tropos het volgende:
[..]
Dat maakt zo'n modem weinig uit. Wat wel uitmaakt is dat ISDN ADSL in een andere bandbreedte zit, een PSTN modem krijgt dus geen linesync op een ISDN lijn.
Zou kunnen, maar een modem (iig de SpeedTouch serie) gaat er niet defect van.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:30 schreef petre86 het volgende:
[..]
das idd het 2e punt. maar sluit jij maar eens een analoge telefoon aan op je ISDN hoofdaansluiting.. brand door als er geen Qfox of webfox tussen zit oid..
Nope, nog steeds oude snelheid hier (Uitgeest)quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:18 schreef veldmuis het volgende:
Al iemand die een nette snelheid heeft gekregen van KPN?
Dat wil IE wel vaker aangeven, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:35 schreef Jegorex het volgende:
Mijn broertje blijft volhouden dat hij gister heeft gedownload met 1MB per seconde.
Terwijl het modem nu op 6144 Kb staat.
De laatste keer dat ik gekeken heb hadden we nog de oude snelheid.
Eerste KPN-klanten profiteren van hogere adsl-snelheidquote:Op vrijdag 2 december 2005 23:02 schreef ArtfulDodger het volgende:
Hier ook in Spijkenisse, nog steeds de oude snelheid, maar mn router/modem geeft al wel de nieuwe snelheid, had eerst 3168/768 nu 6144/768 of zo iets Planet adsl comfort. Iemand enig idee, waneer ze de snelheid echt verhogen?
Dan heeft je broertje waarschijnlijk iets gedownload over een gecomprimeerde verbinding, zoals Apache (webserver) die wel eens wil ondersteunenquote:Op vrijdag 2 december 2005 16:35 schreef Jegorex het volgende:
Mijn broertje blijft volhouden dat hij gister heeft gedownload met 1MB per seconde.
Terwijl het modem nu op 6144 Kb staat.
De laatste keer dat ik gekeken heb hadden we nog de oude snelheid.
helaas... sinterklaas is vandaag niet langs geweest!quote:Op maandag 5 december 2005 21:17 schreef Burbo het volgende:
Ik heb nog niets (Alphen a/d Rijn)
En dat is de schuld van kpn omdat?quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:14 schreef veldmuis het volgende:
Sterrende hoere kankerkpn!!11.
Ben ook erg benieuwd wat voor snelheid mn modem aangeeft, en of ie sowieso zo hoog wil, aangezien het een vrij brak draadje is, en aangezien het modem een van de eerste ADSL modems is, en t ding sinds 2001 niet uitgeweest is.
Die Rel. capacity occupation zou veel lager moeten zijn, de noise margin zou een hoger getalletje moeten zijn, volgens mij heb ik een totaal gare telefoonlijn?quote:Attainable line rate : 7076 kbit/sec
Attainable Atm rate : 6592 kbit/sec
Used line rate : 6608 kbit/sec
Fast used Atm rate : 6144 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 93
Noise Margin : 7 dB
Line attenuation : 24 dB
Output Power : 19 dBm
Ik denk dat je kpn effe moet bellen?quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:52 schreef veldmuis het volgende:
Net even in mn modem zitten knoeien, en zag wat heul engs!
dit poept ie uit:
[..]
Die Rel. capacity occupation zou veel lager moeten zijn, de noise margin zou een hoger getalletje moeten zijn, volgens mij heb ik een totaal gare telefoonlijn?
Iemand die weet of mijn conclusie klopt, of is er wat anders mis?
idd, als je belt.. dan hebben ze ( ik iig) geen idee waar je het over hebt..quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:09 schreef veldmuis het volgende:
Ik ben bang dat die niet weten wat een Rel. capacity occupation is. Ik ook niet precies hoor, daar niet van.
Sinds een paar maanden is de signal/noise level hier ook compleet gaar geworden, het is dus echt niet alleen bij jouw (centrale Hilversum-W, die ze maar beter wel kunnen opkrikken naar ADSL 2+).quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:52 schreef veldmuis het volgende:
Net even in mn modem zitten knoeien, en zag wat heul engs!
dit poept ie uit:
[..]
Die Rel. capacity occupation zou veel lager moeten zijn, de noise margin zou een hoger getalletje moeten zijn, volgens mij heb ik een totaal gare telefoonlijn?
Iemand die weet of mijn conclusie klopt, of is er wat anders mis?
1 2 3 4 | Margin [dB] : 25.5 21.0 Attenuation [dB] : 26.0 12.5 OutputPower [dBm] : 18.0 11.5 |
als het goed is hoeft dit helemaal niet...quote:Op woensdag 7 december 2005 15:06 schreef SkaterSam het volgende:
Is het niet zo dat het je eventueel je modem moet resetten om de snelheidsverhoging te verkrijgen? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben...
Hey. Hoe kom jij aan die gegevens zoals je wat posts terug gepost hebt?quote:Op woensdag 7 december 2005 21:56 schreef veldmuis het volgende:
Zo te merken heeft planet intussen last van capaciteitsproblemen enzo, de snelheid is reteonstabiel, laag, troep.
Zouden ze gewoon NIETS leren van die vorige verhoging waar het precies hetzelfde was, en die verhoging daarvoor, waarbij het ook alles behalve lekker ging?.
Ik heb een speedtouch home, de oudequote:Op woensdag 7 december 2005 22:04 schreef JeRa het volgende:
[..]
Hey. Hoe kom jij aan die gegevens zoals je wat posts terug gepost hebt?
Die td (Trace & Debug) werkt bij de nieuwere versies nog wel, maar ondersteunen de commando's van die pagina niet meer. Ik heb ook wat nieuwere firmware dan wat KPN voorschrijft, dus dat vergemakkelijkt het zoeken nietquote:Op woensdag 7 december 2005 22:08 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik heb een speedtouch home, de oude
Hier staat heeeeeul duidelijk uitgelegd hoe het moet: http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=tut&cat=hardw&sub=lijntest
En ik maar denken dat bij mij thuis de boel onstabiel was, router resetten, modem resetten, alles flashen.... blijkt dus dat meer Planet klanten het hebben.....quote:Op woensdag 7 december 2005 21:56 schreef veldmuis het volgende:
Zo te merken heeft planet intussen last van capaciteitsproblemen enzo, de snelheid is reteonstabiel, laag, troep.
Zouden ze gewoon NIETS leren van die vorige verhoging waar het precies hetzelfde was, en die verhoging daarvoor, waarbij het ook alles behalve lekker ging?.
1 2 3 4 5 | NoiseMargin downstream = 26.5 dB OutputPower upstream = 11.5 dBm Attenuation downsteam = 26.0 dB Operational Mode = 2 |
1 2 3 4 | noiseMargin upstream = 21.0 dB outputPower downstream = 18.0 dBm Attenuation upstream = 12.5 dB |
Ik denk, ik stuur een mailtje naar planet over dit gedoe, krijg ik een standaardantwoord terug hoe ik m'n alcatel 510 modem moet resetten.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:16 schreef Dirkh het volgende:
[..]
En ik maar denken dat bij mij thuis de boel onstabiel was, router resetten, modem resetten, alles flashen.... blijkt dus dat meer Planet klanten het hebben.....
jah duh, probeer ze maar te bellenquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:10 schreef veldmuis het volgende:
[..]
En Planet heeft wel capaciteitsproblemen.
Wordt de email bij planet door een andere afdeling gedaan als de telefonische helpdesk, of is dat in de vrije halve minuten die de telefoonmensen overhouden?quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:29 schreef petre86 het volgende:
[..]
jah duh, probeer ze maar te bellen
zitten naar ik weet aparte mensen op ( die ook bij de normale helpdesk werken maar dan ff bezig zijn met de telefoon)quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:36 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Wordt de email bij planet door een andere afdeling gedaan als de telefonische helpdesk, of is dat in de vrije halve minuten die de telefoonmensen overhouden?
Vandaar dat ik een standaardreactie kreeg dusquote:Op vrijdag 9 december 2005 13:39 schreef petre86 het volgende:
[..]
zitten naar ik weet aparte mensen op ( die ook bij de normale helpdesk werken maar dan ff bezig zijn met de telefoon)
alleen moesten er 2 dagen terug nog tussen de 10 en 11k mails beantwoord worden...
'k ben geen planet helpdeskerquote:Op vrijdag 9 december 2005 21:59 schreef veldmuis het volgende:
Bij tweakers gelezen, veul mensen die dat hadden gekregen. Onze planet helpdesker kan er vast meer over vertellen?.
Kloothommel, dat hebben ze overal gedaan, je speed is alleen nog gecapped!quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:12 schreef vosss het volgende:
Da's ook mooi, ik dacht dat ik nog niet ge-upgrade was maar zie nu in mn router dat ik op 6Mbit zou zitten.
www.speedtest trekt echter slechts 340kb/s
Ik denk niet dat dit helemaal klopt. Ik zit op 3711 en dat zou dus in de nacht van 8 en 9 december moeten gebeuren maar het is nu 10 december en ik heb het nog steeds niet.quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:09 schreef Smoved het volgende:
5/6 december: 1087AA – 2941ZZ
6/7 december: 2941AA - 3245 ZZ
7/8 december: 3245 TM – 3709 ZZ
8/9 december: 3710 AA – 3893 DR
9/10 december: 3893 DS – 4261 AH
12/13 december: 4261 AJ – 5044 ZZ
13/14 december: 5045 AA – 7051 ZZ
14/15 december: 7052 AA – 7954 EH
15/16 december: 7954 EJ – 8251 LB
16/17 december: 8251 LC – 8501 ZZ
19/20 december: 8502 AA – 9999 ZZ
![]()
Geen idee of het klopt, dit is een schema van solcon iigquote:Op zaterdag 10 december 2005 11:24 schreef Scorpie het volgende:
nou ik zit op 2394 en mijn speed is nog niet omhoog hoor.
Aan/uitzetten moet genoeg zjin.quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:25 schreef veldmuis het volgende:
Reset je modem eens?.
Ohnee, dat kan het niet zijn.
KutKPN!.
kan echt niet..quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:09 schreef Smoved het volgende:
![]()
JA godverdomme!quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:16 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Kloothommel, dat hebben ze overal gedaan, je speed is alleen nog gecapped!.
En!.
13 december is't snelll hier!
er klopt geen kut van dat lijstjequote:Op zaterdag 10 december 2005 11:09 schreef Smoved het volgende:
![]()
Of je leest het topic, lamlul.quote:Op maandag 12 december 2005 13:45 schreef Radeon_NL het volgende:
Nou ik zit volgens me router op
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
768 / 6144
Maar loop nog steeds vrolijk op 320 KB/s
Werkt helaas niet. Hij zegt bij "sachem..." > 'command not allowed'.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:45 schreef veldmuis het volgende:
http://www.dslportaal.nl/snelheid/
Misschien ook een interessant linkje.
far en near hebben, denk ik, te maken met de up- en downstream, uitgaande van de gegevens die in het tabelletje staan.
kan ook normaal gezegd worden ipv iemand meteen lamlul te noemen als ze over iets heen lezen.quote:
Huilen...quote:Op maandag 12 december 2005 18:19 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
kan ook normaal gezegd worden ipv iemand meteen lamlul te noemen als ze over iets heen lezen.
maar niet geheel onterecht! user waar de reactie op plaats vond, zal zich moeten inlezen in het topic alvorens zo te reageren.......quote:Op maandag 12 december 2005 20:02 schreef Jump het volgende:
Veldmuis, ontopic graag, je laatste reacties trekken echt op niks
aanvullend, officieel zegt KPN dat je voor het eind van het jaar de nieuwe snelheid moet hebben. officieus is de upgrade al bezig ( van 5 tot 19 dec ).quote:Op maandag 12 december 2005 20:27 schreef tazmanian het volgende:
[..]
maar niet geheel onterecht! user waar de reactie op plaats vond, zal zich moeten inlezen in het topic alvorens zo te reageren.......
@ deze user: mogelijk is er bij niemand de definitieve snelheid doorheen daar KPN eerst de centrales is gaan klaarmaken, hierna zal geleidelijk iedereen de nieuwe snelheden krijgen.
Ook deze info was een stukje terug in dit topic te vinden.![]()
niet de hele centrale, wel de DSLAM geloof ik maar ik kan het mis hebbenquote:Op maandag 12 december 2005 21:16 schreef JeRa het volgende:
Als ze daarvoor een hele centrale moeten rebooten zit er toch iets verschrikkelijk fout in hun opzet
Eensch!quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:03 schreef LintuxCx het volgende:
Misschien is het praktischer om de "Nog steeds niks" posts achterwege te laten en gewoon te wachten tot de eerste persoon ook echt ander nieuws heeft...
Speedtestresultaten please?quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:54 schreef Windsurfbart het volgende:
Ik heb mijn nieuwe snelheid, superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Bron?quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:19 schreef McMarco het volgende:
Na een reset van je (ethernet)modem heb je nu je verhoogde snelheid!
Je hebt helemaal gelijk!quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:19 schreef McMarco het volgende:
Na een reset van je (ethernet)modem heb je nu je verhoogde snelheid!
Gelijk heb je, de beste bron die je kan hebben!quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:27 schreef _mman het volgende:
[..]
zet je modem nu maar even uit en weer aan...
Je zal niet de enige zijn die zo'n speedtest aan het uitvoeren is. Leech eens wat van je newsserver of download een Linux-iso'tje van een Nederlandse server om te testenquote:Op dinsdag 13 december 2005 20:52 schreef veldmuis het volgende:
Speedtest bij mij tussen de 250 en 400kb/s, na een modem reboot.
Brakker dan dat het was, dus.
* veldmuis zucht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |