Nee, prijzen blijven gelijk.quote:
voor het einde van het jaar willen ze alles omhoog hebben, eerdere upgrades duurden meestal tussen de 2 en 3 maanden, dus al te lang zullen niet wachten met het begin.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:08 schreef paarse_paashaas het volgende:
enig idee over een datum dat ze beginnen met de upgrades?
quote:
Nee ze hebben het doorberekend naar de providers en die weer bij ons. Daarom betaal ik nu 5 euro meer in de maand. Daar heb ik ook nog een officieel mailtje van. Even zoekenquote:Je zegt trouwens "weer", maar naar mijn weten heeft KPN de prijzen nog nooit verhoogd bij snelheidsverhogingen.
HCCnet was de enige provider die naar aanleiding van de laatste snelheidsverhoging de prijs verhoogde. Ik kreeg het idee dat HCCnet de waarheid niet volledig recht deed met haar berichtgeving.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:15 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Nee ze hebben het doorberekend naar de providers en die weer bij ons. Daarom betaal ik nu 5 euro meer in de maand. Daar heb ik ook nog een officieel mailtje van. Even zoeken
Serieus? Nou, ik vond dat ze daar vrij eerlijk over waren.quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:46 schreef Tropos het volgende:
[..]
HCCnet was de enige provider die naar aanleiding van de laatste snelheidsverhoging de prijs verhoogde. Ik kreeg het idee dat HCCnet de waarheid niet volledig recht deed met haar berichtgeving.
KPN is zeker bang dat ze klanten verliezen. Ze geven zelfs aan klanten die al een aantal jaren ADSL hebben een maand gratis ADSL (alleen het KPN gedeelte dus van het abonnement) als ze beloven in het komende jaar niet over te stappen op een andere telecomprovider.quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:11 schreef Windsurfbart het volgende:
Kan het zo zijn dat deze verdubbeling te maken heeft met de intro van VOIP en IPTV? omdat deze twee een succes moeten worden voor KPN heeft KPN besloten om de snelheden te verhogen, of is dit een verkeerde aanname?
dat kun je wel zeggen, ze gaan niet voor niets 6000 banen schrappen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:54 schreef Lucille het volgende:
KPN is zeker bang dat ze klanten verliezen. Ze geven zelfs aan klanten die al een aantal jaren ADSL hebben een maand gratis ADSL (alleen het KPN gedeelte dus van het abonnement) als ze beloven in het komende jaar niet over te stappen op een andere telecomprovider.
En ik ben een lite gebruiker!quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:52 schreef R-Mon het volgende:
Van de FP: "De KPN Lite-gebruikers zijn er het meest op vooruit gegaan: in vijf jaar tijd is hun snelheid met maarliefst 1072% verhoogd." Lekker zeg
Ik ookquote:Op vrijdag 9 september 2005 18:01 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
En ik ben een lite gebruiker!
![]()
Pardon, niets investeren in het netwerk? KPN is vooralsnog de enige telco die op alle telefooncentrales ADSL kan aanbieden. Eind dit jaar zullen tevens alle centrales ADSL2+ gereed zijn. Beetje boel onzin dus dat 'niets investeren'.quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:59 schreef bluebit het volgende:
[..]
dat kun je wel zeggen, ze gaan niet voor niets 6000 banen schrappen.
telefonie was altijd de melkkoe voor KPN, echter die markt komt nu zwaar onder druk, en jarenlang niets investeren in het netwerk levert nu ook capaciteitsproblemen op (vooral in toekomst)
sorry, laat ik mij specificeren : in de infrastructuur van het netwerk. Centrales geloof ik wel.quote:Op vrijdag 9 september 2005 18:35 schreef Tropos het volgende:
[..]
Pardon, niets investeren in het netwerk? KPN is vooralsnog de enige telco die op alle telefooncentrales ADSL kan aanbieden. Eind dit jaar zullen tevens alle centrales ADSL2+ gereed zijn. Beetje boel onzin dus dat 'niets investeren'.![]()
Infrastructuur is ook onzin. Door heel Nederland ligt glasvezel tussen de grote knelpunten en op de meeste plaatsen is het glasvezel tot en met de centrale. Alleen het laatste stukje is koper. Bovendien heeft KPN grote delen van het KPNQwest netwerk overgenomen zodat er ook veel glasvezel tussen Europese hubs ligt.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:02 schreef bluebit het volgende:
[..]
sorry, laat ik mij specificeren : in de infrastructuur van het netwerk. Centrales geloof ik wel.
http://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/319/pnc/75quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:02 schreef bluebit het volgende:
[..]
sorry, laat ik mij specificeren : in de infrastructuur van het netwerk. Centrales geloof ik wel.
Ja, ook niet dus. Er ligt bijna overal glasvezel. Het enige probleem dat 'KPN' de afgelopen tijd heeft gehad is een tekort aan bandbreedte op de AMS-IX. Dat probleem deed zich voor bij Planet Media Groep. Maar dat is al weer een hele tijd geleden opgelost.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:02 schreef bluebit het volgende:
[..]
En toen...hoeveel servers kunnen dat bieden...oftewel...heb je er ook echt wat aan?quote:
ik word een light gebruiker, 6mb heb ik met mijn simpele surf gedrag gewoon niet nodig en die 20 euro verschil die steek ik fijn in de portomenee.quote:Op vrijdag 9 september 2005 18:38 schreef longinus het volgende:
Ik ben vorig jaar teruggestapt naar Lite, dat is mij snelheid zat.
dat staat ook op de pagina van Xs4all dat het hoogste abbo op adsl 2 + zitquote:Op vrijdag 9 september 2005 11:09 schreef Lucille het volgende:
Dat zou betekenen dat mensen met een 8Mb verbinding van ADSL1 naar ADSL2 moeten overstappen en dus een nieuw modem moeten gebruiken, want ADSL1 gaat maar tot 8Mb.
Hou er wel rekening mee dat een eventuele korting die nu op je factuur vermeld staat dan komt te vervallen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 09:10 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik word een light gebruiker, 6mb heb ik met mijn simpele surf gedrag gewoon niet nodig en die 20 euro verschil die steek ik fijn in de portomenee.
Volgens mij kost downgraden 25 euro. Kosten over een ISP Hop zijn 30 euro. Alleen als je hopt én een downgrade laat uitvoeren ben je dus 55 euro kwijt, volgens mij.quote:Op maandag 12 september 2005 11:06 schreef eL. het volgende:
Ow vraag mbt downgraden bij xs4all. Ik zie dat er 25¤ wordt gerekend voor een downgrade, maar bij de faq zie ik dat je ook 30¤ aan KPN betaald ? Iemand ervaring, ben ik nou 25¤ of 55¤ (25+30) kwijt ?
(ADSL basic bij xs4all dus)
quote:Op zaterdag 10 september 2005 05:30 schreef wonko het volgende:
[..]
En toen...hoeveel servers kunnen dat bieden...oftewel...heb je er ook echt wat aan?
volgens http://www.adslcentrale.nl/ nog niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:28 schreef Fendy het volgende:
tvp en kick...
Zijn er al verhogingen doorgevoerd?
Uhm nou ja het maakt niet meer uit, ik krijg nu 8mbit via een andere provider. Ooit gedacht aan nieuwsgroepen? Die halen wel een lekkere snelheidquote:Op zaterdag 10 september 2005 05:30 schreef wonko het volgende:
[..]
En toen...hoeveel servers kunnen dat bieden...oftewel...heb je er ook echt wat aan?
Ik HAAT Wordquote:Op dinsdag 8 november 2005 09:54 schreef nyny83 het volgende:
misschien slaat die (2) op een voetnoot
Heb je al die verhoging ook merkbaar gemeten? Dus niet alleen je modemstatus, maar ook qua downloaden?quote:
euhm, nee... maar als mn usb adsl modem zegt dat ie met 3 mbit verbinding heeft dat ook wel zo is.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je al die verhoging ook merkbaar gemeten? Dus niet alleen je modemstatus, maar ook qua downloaden?
Dan heb je dus niet goed gelezenquote:Op dinsdag 8 november 2005 14:22 schreef Jumparound het volgende:
[..]
euhm, nee... maar als mn usb adsl modem zegt dat ie met 3 mbit verbinding heeft dat ook wel zo is.
Zal vanavond ff naar speedtest gaan
Nou, dat is het punt juist: je modem zegt "de snelheid is [insert nieuwe snelheid]", maar daadwerkelijk van de nieuwe snelheid gebruik maken zal hoogstwaarschijnlijk pas tussen 5 en 20 december gaan gebeuren.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:22 schreef Jumparound het volgende:
[..]
euhm, nee... maar als mn usb adsl modem zegt dat ie met 3 mbit verbinding heeft dat ook wel zo is.
Dat zei ik dus net.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:22 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Ik ga er wel op vooruit merk ik alquote:Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
160 / 3200
auhoized personell only, please enter password..quote:Op zondag 13 november 2005 12:56 schreef Ericjuh het volgende:
http://www.dslportaal.nl/snelheid/
hier kun je je toekomstige snelheid berekenen...
wat voor router hebje?quote:Op zondag 13 november 2005 15:03 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik kan sinds kort niet meer in het scherm van mijn router. Hoe kan ik op een andere manier zien hoe hoog mijn lijnsnelheid is?
1 |
Ja, weet het 100% zeker. Normaal tikte ik het IP nummer in en vroeg de pc naar het wachtwoord en kwam ik in het scherm.quote:Op zondag 13 november 2005 15:24 schreef mschol het volgende:
[..]
wat voor router hebje?
kan je dmv telnet wel de webinterface op?:
[ code verwijderd ]
weet je zeker dat je het goede ip adrs gebruikt?
Stap over naar Versatel of Wanadoo.quote:Op woensdag 16 november 2005 09:30 schreef JAMsper het volgende:
Nice hoor.. maarrreeee nog steeds te weinig..... viertiendubbel die zooi man.
3000kbit is te weinig voor mij, ik wil dvdtjes in een uur binnnen hebben,.
Monnickendam ook, alleen haal ik de snelheden nog nietquote:Op woensdag 16 november 2005 14:37 schreef R-Mon het volgende:
Zaandam is er klaar voor, modem staat op Data Rate 3072 512 kbps
Welke? Zaandam-Wormerveer of die andere?quote:Op woensdag 16 november 2005 14:37 schreef R-Mon het volgende:
Zaandam is er klaar voor, modem staat op Data Rate 3072 512 kbps
Die ene boven Amsterdam... Ken geen andere. Deel van Zaanstad enzo.quote:Op donderdag 17 november 2005 10:43 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Welke? Zaandam-Wormerveer of die andere?
Rotterdam-Ijsselmonde nog steeds nietquote:Op donderdag 17 november 2005 10:29 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Monnickendam ook, alleen haal ik de snelheden nog niet
wat raar, ik heb al 6Mb op basic abbo, ook in DHquote:Op zaterdag 19 november 2005 00:00 schreef mschol het volgende:
hier nog niks:
basic abbo:
den haag thorbeckelaan
is dat je lijnsnelheid of je echte speedtest resultaten???quote:Op zaterdag 19 november 2005 02:50 schreef Mrln het volgende:
[..]
wat raar, ik heb al 6Mb op basic abbo, ook in DH
![]()
Fuck , ik heb ook Lite, mn modem geeft de nieuwe snelheiden al aan , maar ik blijf maar haken op de 170 kb/squote:
Je bent nog afgeknepen, ff wachten dusquote:Op zaterdag 19 november 2005 12:21 schreef Mattt het volgende:
[..]
Fuck , ik heb ook Lite, mn modem geeft de nieuwe snelheiden al aan , maar ik blijf maar haken op de 170 kb/s.
Gaan we CSen trouwens?quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:21 schreef Mattt het volgende:
[..]
Fuck , ik heb ook Lite, mn modem geeft de nieuwe snelheiden al aan , maar ik blijf maar haken op de 170 kb/s.
Ik heb jarenlang CS gespeelt, ben er mee gestopt man , gaar spelquote:
Wat is Adrenaline?quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:22 schreef Mattt het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang CS gespeelt, ben er mee gestopt man , gaar spel.
Speel nu Half life ( 1 ), en adrealine gamer.
Ik kom wel ff op MSNquote:Op zaterdag 19 november 2005 12:54 schreef Mattt het volgende:
[..]
Ik laat er binnenkort wel een vidje van zien.
speedtest resultaten geven nooit volle snelheden aan, ik kon t via verbindingsicoontje op systray zienquote:Op zaterdag 19 november 2005 07:50 schreef mschol het volgende:
[..]
is dat je lijnsnelheid of je echte speedtest resultaten???
lijnsnelheid kan ik niet zien (zit achter een gehackte alcatel modem..)
quote:Op zondag 20 november 2005 07:22 schreef Mrln het volgende:
[..]
speedtest resultaten geven nooit volle snelheden aan, ik kon t via verbindingsicoontje op systray zien![]()
quote:Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Nov 20 2005 om 10:44:51 UTC+0100)
Download : 316.0 KByte/sec
Upload : 74.7 KByte/sec
quote:
Download
171.5 KByte/sec
Upload
46.1 KByte/sec
ja en die geeft bij mij 1gbps aan heb ik nu dan een gigabit internet verbinding?quote:Op zondag 20 november 2005 07:22 schreef Mrln het volgende:
[..]
speedtest resultaten geven nooit volle snelheden aan, ik kon t via verbindingsicoontje op systray zien![]()
Echt wel. Je modem is misschien verbonden met 6mbit, maar die snelheden haal jij echt nog niet hoor.quote:Op zondag 20 november 2005 07:22 schreef Mrln het volgende:
[..]
Wat valt er aan zo'n modem te hacken?quote:Op zaterdag 19 november 2005 07:50 schreef mschol het volgende:
lijnsnelheid kan ik niet zien (zit achter een gehackte alcatel modem..)
Je kan het modem een routerfunctie geven, zodat je geen losse router nodig hebt. Of dat hacken genoemd moet worden laat ik verder in het midden.quote:Op zondag 20 november 2005 12:16 schreef LintuxCx het volgende:
Hmm, okay, het viel mij ook al op dat het modem 1536kbit/s down meldde en downloads bij 80KByte/s bleven steken. Kennelijk is het wachten nu op fase twee. 'k Ging er zelf al voorzichtig vanuit dat het kwam door de afstand tussen aansluiting en centrale (5.5km, ADSL was dus een maand of twee geleden nog niet eens "mogelijk" hier). Dan is dit best goed nieuws.
[..]
Wat valt er aan zo'n modem te hacken?
http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.phpquote:Op zondag 20 november 2005 12:16 schreef LintuxCx het volgende:
Hmm, okay, het viel mij ook al op dat het modem 1536kbit/s down meldde en downloads bij 80KByte/s bleven steken. Kennelijk is het wachten nu op fase twee. 'k Ging er zelf al voorzichtig vanuit dat het kwam door de afstand tussen aansluiting en centrale (5.5km, ADSL was dus een maand of twee geleden nog niet eens "mogelijk" hier). Dan is dit best goed nieuws.
[..]
Wat valt er aan zo'n modem te hacken?
Die lijnsnelheden of dat er geupdate ging worden?quote:Op donderdag 24 november 2005 00:33 schreef petre86 het volgende:
hoe het ff in de gaten..
zitten hier trouwens ook medewerkers van kpn of de isp's of zuigen mensen het zo uit hun duim?
Speedtest resultaten?quote:Op donderdag 24 november 2005 09:36 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik zit op de nieuwe snelheid!
Ja, godver. Verteld me pa net dat is een ander abbo heeft genomen. Daar heb je toch niets aanquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |