abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 september 2005 @ 15:27:07 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30289476
Zwangerschap en Geboorte, deel 153

2005

07 oktober 2005: Biezb en Xlarge
11 oktober 2005: Vicky
16 oktober 2005: Quinny en chocobo
29 oktober 2005: Wennie
29 oktober 2005: Jelief en Mike Air
10 november 2005: Bastard (papa)
18 november 2005: Suzanna
18 november 2005: Mamamiek
28 november 2005: Ingrid19 en Djeez
05 december 2005: Saffier en Lautie (papa)
*** 17 december 2005: Elegantly Wasted en Digger
26 december 2005: Randa_v en Magneet
*** 27 december 2005: _evenstar_ en DarkManta

2006

01 januari 2006: X-Ray (papa) en Mevr. X-Ray
04 januari 2006: Merlijn (papa) en Bereboot
21 januari 2006: Ladylike
januari/februari 2006: Mirage en Oversight
05 februari 2006: bietjuh
18 februari 2006: Richard_ (papa)
06 maart 2006: Girly
12 april 2006: skyhigh (papa)
18 april 2006: Jis

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 07-09-2005 09:35:21 ]
  maandag 5 september 2005 @ 15:27:30 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30289485
Al 20 minuten geen nieuwe! Foei evenstar!
pi_30290341
Poeh, poeh, wat is het warm. De nachten zijn zo verschrikkelijk moeilijk door te komen door de warmte en alle andere storende dingen.

Ik kwam op het idee om gisteren voor het slapen gaan een thriller uit te lezen, had ik beter niet kunnen doen. Kreeg er dromen van! Dan beebje die het het niet goed vind als ik op mijn buik of zij slaap, en op de rug slapen slaapt zo k*t. Dan een kerel langs me die ik er het liefst uit wil schoppen omdat ik telkens een elleboog op mijn kussen vind en het luidruchtig zijn van hem 's nachts. En dan hebben we ook nog het naar de wc lopen 's nachts, na een keer lopen duurt het weer zo lang eer ik weer slaap door bovenstaande oorzaken En het worden steeds meer nachten dat ik niet kan slapen of in slaap kan komen. Grrr.

Hebben meer zwangeren last van zulke slechte nachten
pi_30291573
oh ja hoor ik herken je elleboog en snurk verhaal maar al te goed
vanacht was het idd weer raak
en die warmte doet idd geen goed erbij... ben wel blij dat ik nog maar 1 keer per nacht op hoef voor de wc
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_30294479
ik heb af en toe van die nachten dat ik niet in slaap kan komen.
Op je rug liggen is trouwens niet echt goed meer. Adertjes worden dan afgekneld enzo.... (stond in mailtje van de vlos).
Ik heb af en toe moeite om in slaap te komen en tja, de nachtelijke rituelen van 4x piesen zijn hier ook bekend...
Ik heb een vriendje dat steeds de dekbed van me af jat...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_30294703
Wel leuk om die reacties te lezen. Want ja, wie heeft er geen last van
  maandag 5 september 2005 @ 20:05:33 #7
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_30297537
Renegate, gefeliciteerd!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 5 september 2005 @ 20:38:29 #8
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30298794
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:27 schreef Brighteyes het volgende:
Al 20 minuten geen nieuwe! Foei evenstar!
oeh spank me baby

en slaapverhalen.. hmm meestal ben ik de vervelende hier gnagnagna
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_30298862
Ja maar, dat heb ik ook hoor. Hoe vaak ik hem al wakker geschreeuwd heb. Kramp in mijn benen of zelf ineens in paniek. Maar vaak slaapt hij daarna met gemak verder terwijl dat bij wel even duurt.
  maandag 5 september 2005 @ 20:42:22 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30298949
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:40 schreef Randa_v het volgende:
Ja maar, dat heb ik ook hoor. Hoe vaak ik hem al wakker geschreeuwd heb. Kramp in mijn benen of zelf ineens in paniek. Maar vaak slaapt hij daarna met gemak verder terwijl dat bij wel even duurt.
ik ben gemener ik ga lopen zuchten.. net zolang tot vriendje vraagt of er iets is en de ruimte in pikken en snurken en schijnbaar klakken en nog meer irritante geluiden maken
pi_30299186
Nee, dat kan ik niet, maar dat heeft bij mijn man ook geen zin. Als hij slaapt, krijg je hem zo moelijk wakker. Ik heb hem een keer het bed op laten maken, de volgende dag kon hij zich echt niets meer herinneren. En zolang hij niet slaapt heb ik meestal geen last van hem of hij van mij.
pi_30302005
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:42 schreef _evenstar_ het volgende:

ik ben gemener ik ga lopen zuchten.. net zolang tot vriendje vraagt of er iets is en de ruimte in pikken
ikke ook!! Of heeeel voorzichtig een stoot uitdelen als ie weer eens aan mijn kant van het bed ligt Of over z'n gezicht kriebelen als ie ligt te snurken

Soms is ie me dan zooo zat dat ie al z'n dekens en kussen oppakt om op de bank te gaan liggen

en dit ging dus ook al zo toen ik nog niet eens zwanger was Kan je nagaan als er straks ook nog een buik een deel van het bed opeist
pi_30303090
Zo ga je toch niet met je man om??
pi_30304424
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:37 schreef Randa_v het volgende:
Zo ga je toch niet met je man om??
pi_30307475
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:57 schreef Randa_v het volgende:
Poeh, poeh, wat is het warm. De nachten zijn zo verschrikkelijk moeilijk door te komen door de warmte en alle andere storende dingen.

Ik kwam op het idee om gisteren voor het slapen gaan een thriller uit te lezen, had ik beter niet kunnen doen. Kreeg er dromen van! Dan beebje die het het niet goed vind als ik op mijn buik of zij slaap, en op de rug slapen slaapt zo k*t. Dan een kerel langs me die ik er het liefst uit wil schoppen omdat ik telkens een elleboog op mijn kussen vind en het luidruchtig zijn van hem 's nachts. En dan hebben we ook nog het naar de wc lopen 's nachts, na een keer lopen duurt het weer zo lang eer ik weer slaap door bovenstaande oorzaken En het worden steeds meer nachten dat ik niet kan slapen of in slaap kan komen. Grrr.

Hebben meer zwangeren last van zulke slechte nachten

En Djeez maft altijd rustig door. Moet hij eruit om te plassen, slaapt hij binnen 5 min. weer. Ik niet hoor, duurt altijd een tijd voordat ik weer in slaap val.
En dan kan ik niet op mijn rechterzij (lievelingzij) slapen, draai ik me weer om en om en om. En dan weer op mn rug en dan krijg ik weer kramp etc.
Maar verder valt het wel mee!

Nu met de warmte slaap ik wel slechter, maar over het algemeen valt het wel mee. Maar als ik slecht slaap, is het ook meteen echt slecht, zie boven.
Misschien is het wel ter voorbereiding op wat komen gaat...
  dinsdag 6 september 2005 @ 11:36:24 #16
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30314699
ik weet niet wat dat kind hier aan het doen is maar ik krijg er de slappe lach van.. volgens mij is ons mafkeesje zichzelf in de knup aan het leggen ik voel werkelijk waar overal handjes en/of voetjes daar waar ik ze voorheen eigenlijk altijd op dezelfde plek ons kindje voelde nu wordt elke cm van mijn buik gebruikt zo lief
  † In Memoriam † dinsdag 6 september 2005 @ 11:41:37 #17
81992 Githa
pi_30314861
In de knup Evenstar
Leuk is dat als je je kleintje zo goed voelt bewegen geniet er maar van want straks zul je dat het meeste missen ik iig wel
  dinsdag 6 september 2005 @ 11:43:56 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30314939
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 11:41 schreef Githa het volgende:
In de knup Evenstar
Leuk is dat als je je kleintje zo goed voelt bewegen geniet er maar van want straks zul je dat het meeste missen ik iig wel
ja ik snap er echt niets van er zit totaal geen logica in de bewegingen en soms mag dat m,onstertje best even stil liggen.. want volgens mij wordt er daar binne in alleen maar gefeest en niet geslapen
pi_30315035
hihi slapen! ja dat is hier ook wel een gedoe, als ik 's middags een tukje doe ben ik meestal vrij snel in dromenland maar 's avonds .
en dan ook nog minstens twee keer per nacht mijn bed uit om te plassen, wat dan ook nog een mini-beetje is Draaien in bed gaat met veel gesteun en gekreun. en Mike slaapt overal doorheen....

Evenstar.. In de knup! Dat heb ik lang niet gehoord! Als ik dat hier in het westen zeg kijken mensen mij heel vreemd aan!

Nog meer edit. Zondag zijn we naar de Lion King geweest, het was erg mooi en Onsje heeft heftig mee zitten swingen op de muziek!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_30315471
Vannacht ben ik er eens niet uitgehoeven, had 's avonds ook veel minder gedronken dan normaal. En beebje heeft zich ook gedragen, ik voel hem als ik ga slapen eigenlijk al niet meer, als in van, ben het onderhand wel gewend. Prettig. En dan heb ik zo goed geslapen vannacht, ik zit me nu een ongeluk te gapen.

In de knup, grappig evenstar, hier ligt beebje toch nog veelal op dezelfde plaats te spartelen.
  Redactie Frontpage dinsdag 6 september 2005 @ 12:09:38 #21
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_30315745
Ingrid voelt Pino soms ook overal! Lijkt dan wel alsof Pino de samba danst, de spagaat maakt etc. Heel grappig. Ik zie haar buik nu ook wel eens bewegen, is een leuk gezicht! En als ik mijn hand dan op haar buik leg, voel ik hem helemaal onder mijn hand door kronkelen. Ja, vader worden is leuk!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:10:28 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30315769
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:09 schreef Djeez het volgende:
Ingrid voelt Pino soms ook overal! Lijkt dan wel alsof Pino de samba danst, de spagaat maakt etc. Heel grappig. Ik zie haar buik nu ook wel eens bewegen, is een leuk gezicht! En als ik mijn hand dan op haar buik leg, voel ik hem helemaal onder mijn hand door kronkelen. Ja, vader worden is leuk!
heb ik wta gemist of hadden jullie al gezegd dat jullie een jngetje zouden krijgen
  Redactie Frontpage dinsdag 6 september 2005 @ 12:15:31 #23
3926 crew  Djeez
pi_30315936
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:10 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

heb ik wta gemist of hadden jullie al gezegd dat jullie een jngetje zouden krijgen
je hebt niks gemist hoor, maar om nu elke keer hij/zij neer te zetten...
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:16:43 #24
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30315971
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:15 schreef Djeez het volgende:

[..]

je hebt niks gemist hoor, maar om nu elke keer hij/zij neer te zetten...
oh ik moet wel want omdat wij dus wle al weten wat het wordt.. en we lekker niks gaan verklappen .. ik vind dat ik dat aardig dapper volhoud ben erg benieuwd
pi_30319805
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:16 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

oh ik moet wel want omdat wij dus wle al weten wat het wordt.. en we lekker niks gaan verklappen .. ik vind dat ik dat aardig dapper volhoud ben erg benieuwd
Goed van je! Lijkt me moeilijk.

Wij weten het niet, dus dat maakt het weer makkelijker. Al denk ik wel dat het een jongetje wordt, weet niet waarom.
pi_30345410
Vanmorgen weer over op controle geweest. Bloeddruk was weer prima 110/75. Beebje is ingedaald, dus dat is ook mooi. Over 2 weken weer terug.
Nog even gesproken over ibuprofen en migraine enzo en ze zegt dat als ibuprofen echt nodig is, dat het dan mag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 7 september 2005 @ 10:18:06 #27
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30346040
quote:
Op woensdag 7 september 2005 09:54 schreef Vicky het volgende:
Vanmorgen weer over op controle geweest. Bloeddruk was weer prima 110/75. Beebje is ingedaald, dus dat is ook mooi. Over 2 weken weer terug.
Nog even gesproken over ibuprofen en migraine enzo en ze zegt dat als ibuprofen echt nodig is, dat het dan mag.
hey ik was ook hier bloeddruk 120/65 kindje ligt in een bolletje hartje was luid en duidelijk 5 oktober weer
pi_30346829
Fijn dat alles goed is Vicky en Evenstar.

Evenstar pas over 4 weken terug?? Ik mag al om de drie weken.
  woensdag 7 september 2005 @ 10:48:38 #29
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30346862
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:47 schreef Randa_v het volgende:

uh het zal wel zolang het goed is en ons mafkeesje geen kuren heb en ik geen kuren heb buiten de standaard kotsperikelen zal het wel goed wezen
pi_30350086
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:47 schreef Randa_v het volgende:

had ik ook hoor. Mijn bloeddruk is de hele tijd al om door een ringetje te halen, ik mocht ook om de 4 weken, toen om de 3 en nu over 2 weken weer. Daarna ws. elke week..
Over 2 weken ben ik 37 weken en dan gaan we bespreken wat ik moet doen... nou ja, Michel natuurlijk ook, als de weeen zich aandienen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 7 september 2005 @ 22:01:50 #31
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_30369116
Ik heb het mijn ouders verteld! Mijn moeder was sprakeloos, mijn vader helemaal in tranen, zo schattig. En ook de rest van de familie helemaal blij, niemand heeft zelfs enig commentaar geleverd, terwijl ze daar normaal gesproken wel een handje van hebben.

Met mijn vrienden hier was ook leuk om het nieuws te brengen. We zaten in de kroeg, en ik moest iedereen natuurlijk bijpraten. Op een gegeven moment kwam de drank op tafel en ik sloeg keurig mijn rode wijn af en zei; nee, liever een spa blauw. Iedereen helemaal verbaasd (het moge duidelijk zijn dat merdeka bepaald geen geheelonthouder is), zegt een vriend: hij heeft je toch niet zwanger gemaakt hé! Maar toen ik vervolgens breed begon te grijnzen en stralen viel het kwartje.. iedereen me feliciteren, helemaal geweldig!

Ik voel me nu dus een stuk beter, fijn dat iedereen het nu weet en ik iedereen weer heb gezien en geknuffeld! Zo kan ik er weer even tegenaan!
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_30370855
Kan ik me voorstellen Merdeka, fijn dat iedereen zo positief is. Nu kun je er iedereen ook lekker mee lastig vallen. Doe ik tenminste, lekker veel over beebje praten.
pi_30373280
vicky en evenstar , ook weer alles goed? mooi joh

medeka, geweldig hoe je ouders het opnamen en leuk zeg hoe dat in de kroeg ging, zo is dat ook bij mijn vriendin gebeurd haha, bij haar altijd standaard canei inschenken als ik daar kom, haha tjah hoe leg je zoiets uit als je het plotseling niet drinkt.

ik kreeg trouwens maandag een hele mooie echo mee, en ik wil m graag aan jullie laten zien, ben er zo flieft op

† In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 09:53:20 #34
81992 Githa
pi_30379376
Girly wat een mooie echo .....
pi_30380871
Girly mooie echo!

Ik ben vandaag wezen vrij zwemmen bij ons op het dorp. Dat is van 10.00 tot 11.00. Eigenlijk heb ik mij op laten jutten om meer te bewegen. "Ja, nu je zwanger bent, moet je meer bewegen, dat is goed voor je." En dat heb ik geweten. Ik had mijn man gezegd dat ik zou gaan zwemmen. Kon het niet echt maken om niet te gaan. Dus kom ik om 9.44 uit mijn bed gerold, zwempak aan, haartjes vast, pet op en kleertjes aan en mee. 9.50 was ik de deur uit. Wat valt dat tegen zeg, baantjes trekken, hoezo geen conditie. Ik was er al op de fiets er naar toe, die ik gisteren voor het eerst sinds maanden maar eens uit het stof had getrokken, ik had dus al zadelpijn. En nu baantjes trekken, ik heb het een half uur volgehouden en toen maar weer naar huis gefietst. Morgen nog een keer, moet het volhouden om twee keer per week gewoon te gaan zwemmen.
pi_30382637
Nu een uur later zit ik hier echt te huilen van de pijn. Als ik zit voel ik het niet gelukkig, maar liggen of lopen doet verschrikkelijk veel pijn in mijn lies. Met het zwemmen dus toch belast. Ik baal hier van en voel me nu diep ongelukkig.

Ik kan nu niet even naar het dorp of boodschappen doen, het doet zo verdomde pijn ......
pi_30382684
quote:
Op woensdag 7 september 2005 23:33 schreef Girly het volgende:
afbeelding]
Even hier vragen lijkt me beter!! Wanneer kreeg jij je eerste echo? Met hoeveel weken was dat?
Deze is trouwens helemaal
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_30382978
Nicole- mijn eerste echo kreeg ik eigenlijk al meteen vlak na mijn positieve test, toen bleek er nog niks te zien, en toen 2 dagen later wel een vruchtzakje (toen was ik rond de 5 weken), en steeds zo verder, ze hielden me extra onder controle i.v.m mola.

jij krijg de 19de heh? hoever ben je dan, 9 weken?

randa - jeetje ff rustig aan doen hoor, jij dacht ff flink baantjes te kunnen trekken, die je eigenlijk niet trok, dus oftewel over je macht heen gezwommen.
pi_30383046
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:14 schreef Girly het volgende:
Nicole- mijn eerste echo kreeg ik eigenlijk al meteen vlak na mijn positieve test, toen bleek er nog niks te zien, en toen 2 dagen later wel een vruchtzakje (toen was ik rond de 5 weken), en steeds zo verder, ze hielden me extra onder controle i.v.m mola.

jij krijg de 19de heh? hoever ben je dan, 9 weken?

randa - jeetje ff rustig aan doen hoor, jij dacht ff flink baantjes te kunnen trekken, die je eigenlijk niet trok, dus oftewel over je macht heen gezwommen.
Tja ik weet het niet precies maar denk een week of 9 inderdaad!! Heb jij rond die tijd ook een echo gehad? En anders misschien iemand anders met 9 weken? Ik wil heel graag is zo'n echo zien want als ik op internet zoek vind ik niet echt mooie duidelijke!!
Liefde
pi_30383163
heb je de mijne gemaild nicole.

[ Bericht 96% gewijzigd door Tinkerbell op 08-09-2005 12:29:03 ]
pi_30383259
Ik baal een beetje, iedereen zei ook dat het ook zo goed voor me zou zijn. Nou niet echt voor mijn banden dus. Verder is mijn auto stuk, dus ik ben op de fiets aangewezen, dat gaat gelukkig wel zonder al te veel mijn lies te belasten. Maar zwemmen is toch echt te zwaar.
pi_30383640
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:22 schreef Tinkerbell het volgende:
heb je de mijne gemaild nicole.
same here nicole

randa- ff voorlopig niet meer gaan zwemmen dan tot je je wat beter voelt. en als de pijn erger wordt je vk bellen.
pi_30383970
De VK kan er niets aan doen, ik kan eigenlijk alleen rust houden!! Het is echt bandenpijn wat ik al sinds de 14de week heb. Het huishouden enzo moet maar weer blijven liggen.
pi_30384087
Randa, bewegen en sporten is prima tijdens je zwangerschap als je dat daarvoor ook al deed, maar het is niet zo handig om tijdens je zwangerschap ineens veel meer te gaan bewegen (zoals je al gemerkt hebt ). Succes met uitrusten
pi_30385452
Het enige wat ik deed voor de zwangerschap was wandelen, 20 a 35 km per wandeling eens per twee weken en korte wandelingen tussendoor van 5 a 15 km. Maar sinds de 14 de week heb ik er enorm last van. Ik heb dus maanden minder tot niks kunnen doen. Nu kan ik dus nog minder omdat ik op de fiets en voet aangewezen ben. Het is gewoon klote om aan huis gebonden te zijn en dus niet te kunnen bewegen als je het zo gewend bent, dit is trouwens ook iets wat mij psychisch best wel opbreekt.

Maar er zit niets anders op dan rust te houden. Ik zou willen dat ik bad kon gaan liggen, dan trekt het meestal iets weg, maar dan kan ik er niet meer uit Niet zo handig als je alleen thuis ben
pi_30386485
jeetje Randa dat is ff balen!! Bewegen is goed voor je maar wel binnen je perken. Idd niet gaan overbelasten en als het niet gaat gewoon stoppen. Ik merk ook dat als ik ff naar de winkels geweest ben, ik helemaal doodop ben. Was gister even naar de vlos gelopen en toen nog even naar de kruidvat voor flesjes en voeding. Ik was de rest van de dag helemaal totall loss...

Gewoon goed naar je eigen lijf luisteren hoor!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 8 september 2005 @ 15:09:39 #47
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_30387707
Bij Cesar kreeg ik te horen dat vooral schoolslag zwemmen niet goed is. Dus dat doe ik dan ook niet meer met zwangerschapszwemmen. Je moet trouwens sowieso oppassen met zwemmen omdat alles veel makkelijker en minder pijnlijk lijkt te zijn, maar achteraf betaal je de rekening

Wat betreft aan huis gebonden zijn: ik pas niet meer op de fiets en niet in m'n auto en ik loop slecht door bekkeninstabiliteit, dus dat kan straks leuk worden

Met mij gaat het prima, echo en bezoek aan vlos met succes afgerond. Gister zijn eindelijk de babyspullen bezorgd, dus we zijn druk bezig thuis
Ik ga wel minder werken. Heb nu na m'n vakantie twee dagen vol (7 uur) gewerkt en dan kan ik bijna niet meer lopen en ben 's avonds gebroken. Viel zowat boven m'n eten in slaap. En rust houden is inderdaad het enige wat helpt.

Vicky en evenstar, fijn dat alles weer goed was bij de vlos
Girly, wat een mooie echo
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_30388314
Fijn om te weten dat het so werkt Wennie. Bah, bekkeninstabiliteit, dan heb je het ook niet makkelijk nee. Sterkte ermee!!

Bedankt voor de reacties, kan ik de familie die zo achter mijn vodden aan zit eens inwrijven dat zwemmen ook niet alles is. Ik snap niet dat ik daar toch nog luisterde.
pi_30395178
Mooi echo Girly!

Randa wel op jezelf letten he! Doe je rustig aan?

Ik heb bericht van zwangerschapscursus. Begint 19 september. Is denk ik wel dikke 20 minuten fietsen, hopelijk lukt dat nog wel. En daarna nog oefeningen en weer terug fietsen. Nou ja, ik merk het dan wel vanzelf. En diezelfde avond borstvoedingsvoorlichting avond in het ziekenhuis. Wordt dus druk!

Verder gaat alles goed hier! Pino beweegt ineens erg veel, echt leuk!
pi_30413191
Girly mooie echo!

Wennie, b.i. vervelend hoor, maar verloftijd is in zicht! lekker dat de meubeltjes er zijn, ik zit ook met smart te wachten op bericht dat alles er is.

Gister weer bij de vlos geweest, ze vond het moeilijk te voelen hoe groot de baby nou was maar had wel het ide dat het wat groot is, zelf vond ik ook al dat mijn buik best hard is gegroeid de laatste weken. Ik moet volgende week dus voor een echo en voor onderzoek of mijn bloedsuikergehalte wel goed is. Ik vind het best eng, al heb ik wel zo'n gevoel dat alles wel ok is. Positieve aan het hele verhaal is dat ik weer ff naar onsje mag gluren . Mijn bloeddruk was trouwens het laagst van alle keren controle 114/76 dat gaat dus wel goed...
pi_30415001
Phff word hier helemaal gek van de buikpijn telkens Vooral als ik iets gegeten heb

Maar las op Zwanger.nl al dat dat heel normaal is bij ongeveer 8 weken zwanger zijn.

[ Bericht 18% gewijzigd door MeNicole op 09-09-2005 12:29:44 (Heb al gevonden) ]
Liefde
  vrijdag 9 september 2005 @ 14:38:07 #52
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_30422090
Jelief, ik moet nog ruim 3 weken werken, dus dat is nog best wel lang!
Ik heb met precies dezelfde reden een extra echo gehad, maar ons kindje is vooralsnog niet groter dan gemiddeld. Mijn buik is ook flink gegroeid, m'n eigen broeken pas ik niet meer. Werd eens tijd
Mooi dat je bloeddruk goed blijft
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_30423220
Wennie, je gaat pas vier weken voor de uitgerekende datum met verlof? Dat kan natuurlijk ook, ik hoop voor je dat het nog een beetje te doen is zo. Ga je halve dagen werken nu dan? Ik ben op zich wel blij dat ik nu verplicht thuis ben, als ik al een paar uurtjes op bezoek ben op het werk ben ik al kapot. Mijn verlof gaat dus volgende week vrijdag in.
Fijn om te horen dat het bij ok was! Nu pas uit je eigen broeken gegroeid! jeutje! Ik heb mijn laatste 'gewone'broek een maand geleden onderin de kast gelegd. Wel draag ik nog steeds alle t-shirts die ik normaal droeg maar dat zijn dan ook wel positieshirts. Moet nog eens gaan kijken wat ik aan ga trekken als het wat kouder wordt.
  vrijdag 9 september 2005 @ 15:53:24 #54
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_30424610
Ja, ik stop 4 weken van tevoren. Dat had ik al afgesproken, maar wist niet dat ik b.i. zou krijgen. Ik heb nu in principe nog 9 echte werkdagen, verdeeld over 3 weken. Ik ga in ieder geval 1 uur eerder naar huis en als het niet gaat, nog eerder. Ik zou ook wel al met verlof willen, maar dat kan ik nu niet meer veranderen, tenzij werken natuurlijk helemaal niet meer lukt!
Ik pas sinds een week of twee m'n lange broeken op 1 na niet meer. Voor zomerbroek heb ik er nog 1 die ik pas en die was ik dus vrij vaak, want ik kan geen positiezomerbroek vinden! M'n shirts draag ik gewoon nog. Het zit allemaal wel wat strakker, maar veel ervan rekt gewoon mee.

Ik ga er eigenlijk van uit dat ik veel truien en shirts straks nog wel pas. Zo niet, dat zien we dan wel
Mijn afvalstrijd!
pi_30424800
Hou je wel op tijd op met werken?! Als het echt niet meer gaat kun je natuurlijk ook de ziektewet in. Zeker met BI lijkt het mij wijs om op tijd je grenzen aan te geven. maar je bent natuurlijk zelf oud en wijs genoeg om dat te bedenken
pi_30481719
wat is het rustig hier...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_30483602
erg rustig, zou het stilte voor de storm zijn? al moeten we eigenlijk nog wel een paar weekjes wachten...
pi_30483912
Er is gewoon niemand die moet bevallen, of meldplicht heeft. Zal daarom wel zo rustig zijn
Nog eventjes en Vicky heeft meldplicht!!
pi_30483940
nog 1 weekje idd dan heb ik meldplicht.....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_30507985
Update, net terug van de vlos!!!

Alles was goed. Pols netjes 98, bloeddruk 115/65. De baarmoeder lag nu netjes boven de navel en was 23 cm. Wel maar een halve kilo aangekomen. Het hartje klonk als een paardje in galop en was 156. Wel grappig was dat beebje lekker naar de doptone aan het trappen was. Beebje was dus duidelijk aanwezig.

Zwemmen beter van niet dus, net zoals Wennie zei, dat zei mijn vlos dus ook. Als je de borstcrawl kan, is het prima, maar de slagen zoals de schoolslag is toch te zwaar voor banden. Aangezien ik nu last heb, nog steeds aan mijn rechterlies, maar nu ook aan mijn linkerbil.

Ook alvast besproken hoe mijn moeder haar ontsluiting kreeg. Zo van je weet maar nooit. Want zij kwam op controle met 7 cm ontsluiting. Ze heeft namelijk geen onsluitingsweeën gehad, maar had zomaar ineens op controle 7 cm. 4 uur later werd ik geboren
pi_30532870
gisterenavond voor de eerste keer echt duidelijk mn beebje voelen krioelen onder mn handen
ik ben helemaal in de wolken
Lid van de MamaSquad
pi_30535651
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 09:04 schreef Ladylike het volgende:
gisterenavond voor de eerste keer echt duidelijk mn beebje voelen krioelen onder mn handen
ik ben helemaal in de wolken
LEUK!!!!

Wij hebben gister het bed hoger gezet op kratten.. jeetje zeg.. wat is dat ineens hoog.. Ons bed was eerst 40 cm hoog, nu 80..... moet een krukje gebruiken om in mijn bed te komen heheheheh.....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_30536178
Leuk Ladylike!!

Onze rooie kater heeft ontdekt dat het voedingskussen wel heel fijn is om op te liggen.

Ik ga vandaag weer eens lekker rustig aan doen, mijn rug doet keipijn. Grrr. Dadelijk lekker kruikje op mijn rug.

[ Bericht 2% gewijzigd door Randa_v op 13-09-2005 15:14:40 ]
  dinsdag 13 september 2005 @ 11:31:51 #64
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_30536215
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 15:58 schreef Jelief het volgende:
Hou je wel op tijd op met werken?! Als het echt niet meer gaat kun je natuurlijk ook de ziektewet in. Zeker met BI lijkt het mij wijs om op tijd je grenzen aan te geven. maar je bent natuurlijk zelf oud en wijs genoeg om dat te bedenken
Ja, ik hou m'n grenzen wel goed in de gaten. De mevrouw van Cesartherapie heeft me afgelopen vrijdag ook flink de les gelezen
Voor dat ene uurtje wordt ik wel ziekgemeld en ik werk bij P&O, dus weet dat de ziektewet een optie is en daar zal ik ook zeker gebruik van maken, mocht het zover komen.

Randa, alles weer ok, mooi zo! Alleen met je benen trappelen is trouwens wel veel zwaarder dan schoolslag zwemmen
Zowel mijn moeder als zusje hebben twee hele snelle bevallingen gehad. Is niet erfelijk, maar ik moet het toch even melden als het eenmaal zover is.

Ladylike, geweldig is dat hè Je gaat 't nog veel meer voelen, maar het blijft bijzonder (vind ik dan)

Vicky, nog lekker gezwommen gister? Ik werd pas om 19:30 uur door vriendje zelf gebeld dat hij wakker was en hij mocht pas om 22:00 uur naar huis. En in dat ziekenhuis wil ik gaan bevallen... Dat bedverhogen wordt nog een leuk verhaal bij ons.. waterbed, schuin dak, open wenteltrap Allemaal nono's van de kraamzorg.
Mijn afvalstrijd!
pi_30536232
sterkte randa
bah de werkdag gaat langzaam
gisteren buikbanden gekocht.. nu zie ik er echt zwanger uit
Lid van de MamaSquad
pi_30536443
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 11:31 schreef Wennie het volgende:

Dat bedverhogen wordt nog een leuk verhaal bij ons.. waterbed, schuin dak, open wenteltrap Allemaal nono's van de kraamzorg.
Tijdelijk een eenpersoonsbed in een kamer beneden neerzetten ??
Het is alleen maar voor de controles die de kraamhulp bij je doet, na die week kan je het weer weghalen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 13 september 2005 @ 11:54:43 #67
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_30536786
Ik had hier een grote plank op het waterbed en daar een gewoon matras bovenop. Werkte perfect
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_30537351
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 11:31 schreef Wennie het volgende:

[..]

Vicky, nog lekker gezwommen gister? Ik werd pas om 19:30 uur door vriendje zelf gebeld dat hij wakker was en hij mocht pas om 22:00 uur naar huis. En in dat ziekenhuis wil ik gaan bevallen... Dat bedverhogen wordt nog een leuk verhaal bij ons.. waterbed, schuin dak, open wenteltrap Allemaal nono's van de kraamzorg.
ja, ben gister weer heerlijk wezen zwemmen. Het was weer zalig!!

Jeetje zeg, dat was laat!! Joh, ga je in het Hyp. bevallen??? Ik dacht dat jij thuis ging bevallen....

Misschien moet je ff naar de thuiszorg bellen en dan een bed huren..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_30541435
Nou ik zal ook een update geven (om het een beetje levendig te houdemn hier haha)
We hebben afgelopen zondag onze pretecho gehad en het was in 1 woord geweldig!!!!!
Het jochie was heel erg wiebelig en bewegelijk vrouwtje die de echo maakte moest er hartelijk om lachen

Maar we zijn enorm verliefd op ons knulletje en hij is in 1 woord perfect, klinkt zo stom om het al te zeggen over iemand die je nog niet kent maar jeetje wat een mooi mannetje.

Dit is ons wonder We konden ook heel mooi zien wat er gebeurde als je hem over het ruggetje wrijft, krult hij zich helemaal op zo fijn vind hij het.
Mijn man was er ook erg van onder de indruk...
Wie gebreken ziet aan het mijne, ga naar huis en bekijk de zijne.
Ziet hij daar dan geen gebreken, mag hij van het mijne spreken.
pi_30542066
Mooi Renegate!!

Mmm, heb gelukkig minder last van mijn rug na een tijdje plat te hebben gelegen, maar het irriteert wel nog steeds. Ook voelt mijn buik heel zeurderig aan. Misschien is het wel gewoon hard aan het groeien, want ik heb ook regelmatig last van harde buiken. Meestal lig ik dan lekker ontspannen op de bank. Gewoon even opletten!!

Ik kreeg van de vlos trouwens te horen dat beebje met ingang van volgende week, na 26 weken echt iedere dag te voelen moet zijn. als het niet is, dan moet ik meteen bellen. Eigenlijk iets wat ik dus niet echt wist. Maar ik had al zoiets van beebje beweegt al van de 20de week eigenlijk iedere dag, dus als beebje zo door gaat is het goed .

O ja de tweedehands beurzen van speelgoed en kinderkleding komen er aan. Er is er vanavond ook een in het dorp verderop, maar dan heb ik yoga, jammer. Heb wel zin om straks wat leuk speelgoed en zo op de kop te tikken
pi_30542140
Wennie, echt zwemmen ga ik nu niet meer doen. Ik kan het niet zonder pijn te krijgen, dus dan vergeet het maar!! Wel een beetje jammer. Misschien dat ik wel nog een paar keer naar het subtropisch ga, lekker mee laten drijven in de stroomversnelling ofzo. Mijn zusje maar eens aan kijken of ze zin heeft om mee te gaan.
pi_30542748
Phff hier vanochtend maar ff de vlos gebeld. Had zo'n gigantische buikpijn dat ik niet eens kon lopen. Haar reactie: hoort er bij neem maar een douche, daag!! Nou lag ik dan. En maar van de pijn!!
Liefde
pi_30542869
Wat een belachelijke reactie van je vlos... ik heb niet alles gevolgt of zo maar als je zo een buikpijn heb dat het niet echt houdbaar meer is zou ik gewoon naar de poli rijden.
pi_30542976
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 15:41 schreef Renegate het volgende:
Wat een belachelijke reactie van je vlos... ik heb niet alles gevolgt of zo maar als je zo een buikpijn heb dat het niet echt houdbaar meer is zou ik gewoon naar de poli rijden.
Ja ik vond het ook te gek voor woorden, helemaal omdat ik net een miskraam heb gehad! Maar de volgende keer bel ik ook naar het ziekenhuis en dan zeg ik wel wat er gebeurd is enzo. Maar hoop gewoon dat het niet meer gebeurd!!
Liefde
pi_30543070
Kan je niet vragen om een andere verloskundige? bedoel ik zou me dus niet meer op me gemakje voelen bij zo een makkelijk iemand.
Je heb juist nu iemand nodig die je begrijpt en je zorgen wegneemt, niet iemand die er zo laconiek over denkt.
n misschien is het wel zo dat het er bij hoort of dat het weg zou moeten gaan met een douche maar dan had ze dat ook anders kunnen brengen.
pi_30543301
MeNicole, het komt op mij ook raar over. Wat Renegate zegt, is er niet een andere praktijk waar je naar toe kunt. Als je je zo ongelukkig voelt met de uitspraken van de vlos, wil je dan wel dat die vlos bij de bevalling aanwezig zou kunnen zijn.

Ze had op zijn minst uit kunnen leggen waar die pijn dan volgens haar van daan zou kunnen komen denk ik!
pi_30543516
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 15:55 schreef Randa_v het volgende:
MeNicole, het komt op mij ook raar over. Wat Renegate zegt, is er niet een andere praktijk waar je naar toe kunt. Als je je zo ongelukkig voelt met de uitspraken van de vlos, wil je dan wel dat die vlos bij de bevalling aanwezig zou kunnen zijn.

Ze had op zijn minst uit kunnen leggen waar die pijn dan volgens haar van daan zou kunnen komen denk ik!
De vloskundigen hier zijn allemaal van dezelfde praktijk. Ik heb nog niet echt een "vaste" vlos zeg maar. We worden ingedeeld in de wijk waar je woont. Maar de hoofdpraktijk waar ze ook de echo's maken enzo heb ik heen gebeld. Maandag moet ik sowieso na het ziekenhuis voor een echo en daarna hoor ik ook wie mijn vlos word.
Kijk ik had zelf al een beetje op internet gelezen dat je in week 8 buikpijn kon krijgen omdat je baarmoeder groeit. En ik heb ook al een week last van buikpijn, maar dat was telkens nog wel te doen. Maar vanmorgen . Werd en misselijk van
Liefde
pi_30543695
Ik heb ook geen vaste vlos, maar hier in het dorp is één praktijk met twee verloskundigen, ik zou beide kunnen krijgen bij de bevalling, afhankelijk van wie dienst heeft enzo.

Ik zou er in iedergeval bij de afspraak volgende week iets van zeggen. En dat je zeer ongelukkig was met de situatie. Want wat zij deed vind ik niet dat ze het kan maken. Het is toch ook niet echt de bedoeling dat je je informatie van internet af moet gaan halen. Zoiets hoort de vlos je toch ook echt te kunnen uitleggen.
pi_30543971
Nou voorbeeldje me schoonzusje had haar kindje al 2 dagen niet meer gevoeld.. dus ze is in paniek naar me moeder gegaan en die heeft de verlos gebeld.. nou ze moest zich niet zo aanstellen en het ff afwachten :S
me ma helemaal over de zeik gegaan tegen dat vrouwtje en uiteindeijk mochten ze toch komen.. dus dat vrouwtje ja sorry het is zondag en ik heb hoofdpijn... (kindje was alles ok mee daar niet van) Maar me moeder zei ook al dat jullie er zo laconiek mee om kunnen gaan is jullie probleem, maar heb wel het gevoel in je donder om je in je patienten in te leven want vergeet niet je patienten zijn wel je brood op de plank.

week later kreeg me schoonzusje een excussbrief.

Dus gewoon idd wat randa zegt je mond lostrekken daaro jij bent zwanger en onzeker en als ze daar geen begrip voor op kunnen brengen hadden ze timmerman moeten worden.
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:09:25 #80
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_30545209
Kan best begrijpen dat ze het soms te druk hebben maar ja daar kiezen ze zelf voor, kan niet begrijpen dat ze je zo in het riet sturen met zo'n antwoord

Zou het echt even melden gewoon absoluut niet netjes.
pi_30551150
MeNicole, ik vind het ook een belachelijke reactie! Ik zou er zeker wat zeggen!
Ik ben nu extra blij met mijn vk-en. Toen ik Pino 3 dagen niet voelde, kwam ze tenminste meteen langs om mij gerust te stellen.
pi_30551530
MeNicole, ik vind het ook een beetje een belachelijke reactie... zou het zeker aangeven als je er bent... Je belt toch niets naar de vlos.. ze zeggen toch dat je altijd kan bellen als er iets is?!

Mijn beeb heeft tegenwoordig dagelijks de hik geloof ik... voelt echt heel erg grappig zeg...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_30553690
Ja ik ga het zeker ook wel zeggen als ik daar voor controle heen moet. We hebben al heel veel klachten over haar gehoord. Mijn schoonzus had ook al tegen haar geklaagd en de reactie van de vlos was: Tja voor mij zijn dat soort dingen allerdaags dan reageer ik soms wel zo ja!!
Maar ze zijn daar ook nog niet klaar met me hoor
Liefde
  woensdag 14 september 2005 @ 10:19:25 #84
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_30565271
Beetje vreemde reactie MeNicole, maar dat is inmiddels wel vaker gezegd! Hoe voel je je nu? Geen last meer?

Vicky nog even en je hebt meldingsplicht he? Alles oké bij jou? Wennie en Jelief, bij jullie gaat het nu ook opschieten zeg! Hebben jullie al verlof?

Suzanna hoe gaat het met jou? Loopt het allemaal nog lekker met de kleine in je buik en de kleine om je heen?

Ingrid hoe is het? Geen last meer van je rug?
Randa ook al een mooi apk'tje, fijn hoor.
Renegate leuk dat je hier nu meepost! Mooi is dat he zo'n 3d echo!! Wij hebben hem vorige week laten maken, echt geweldige beelden zie je dan. Ik kan nog steeds niet geloven dat dat in mijn buik woont!

Ladylike, je gaat dat getrappel nu steeds regelmatiger en duidelijker voelen, heeeel erg gaaf is dat. Ik krijg regelmatig 'commentaar' als ik moet niezen hihi!

Hier alles oké, gister weer een apk'tje gehad en weer helemaal goedgekeurd!! Hb was 8, bloeddruk weer oke, braaf weer iets aangekomen! Ik heb alleen last van mijn si-gewricht. Voelt alsof er een zenuw bekneld zit in heup/bil/bovenbeen. Gelukkig kon de chiropracticer iets voor me betekenen, moest alleen beloven dat ik níets meer aan het huishouden doe!
En ff off-topic; Lautie heeft een baan!! Vandaag horen we de details over wanneer beginnen enzo...ben helemaal

Voor iedereen die ik nu vergeet
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_30565330
jaja Saffier.. nog 6 dagen en dan hebbik idd meldplicht..... Alles goed hier hoor. Beeb heeft dagelijks de hik en schopt af en toe behoorlijk hard tegen mijn ribben..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 14 september 2005 @ 10:25:13 #86
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_30565379
Je weet het he? Meldplicht is vóór 10.00 uur 's ochtends!!
Ylana
pi_30565449
whahaha als ik dan al wakker ben..
ik slaap zo verschrikkelijk slecht tegenwoordig.. pas als vriendje naar zijn werk ik kan ik meestal nog wel ff slapen... de ene keer ben ik vroeg wakker (zoals nu) maar soms is het ook pas 11 uur
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_30565638
Vandaag naar het zh voor een groeiecho, ben wel zenuwachtig al heb ik er ook wel vertrouwen in dat met onsje alles goed is, die voel ik steeds langere periodes achter elkaar bewegen en best hard. Gisteravond waren we bij onze beste vriend en die heeft ook even gevoeld, met een grote Smile op zijn gezicht . Het was wel grappig, MikeAir zag mijn buik bewegen en zei kijk! dus vriend kijken maar niks zien, op het moment dat hij wegkeek bewoog Onsje weer

Ik ben al een tijdje thuis Saffier maar officieel gaat mijn verlof vrijdag in , nou ja maandag dan vrijdag zou mijn laatste werkdag zijn.

Mooie echo renegate!
  woensdag 14 september 2005 @ 10:55:32 #89
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_30566153
Randa, als ik niet meer zou zwemmen omdat het pijn doet, moet ik ook maar ophouden met zitten, lopen en liggen Ik ben blij met dat beetje lichaamsbeweging wat ik dan nog heb.

Renegate, wat een mooie echo!

MeNicole, wat een belachelijke reactie zeg! Ik had de week na m'n eerste echo (nog voor de 12 weken) bloedverlies en toen ik de vlos belde, zei ze dat een echo niks betekende en dat het alsnog mis kon gaan en dat daar niks aan te doen was. Ik was zo geschrokken, dat ik niet meer weet wie ik gesproken heb, anders had ik er wel wat van gezegd! Blijkbaar is meeleven met de zoveelste zwangere af en toe moeilijk

Vicky, ik ben van plan in het ziekenhuis te bevallen. Gelukkig was dit in het Bethel en de verloskamer zit in het andere gebouw.
Een bed huren bij de thuiszorg is ontzettend duur (36 euro per week + 80 euro transportkosten), dus we gaan in onze omgeving ff zoeken naar een extra bed.

Saffier, mooi dat alles goed met je gaat! Ik moet nog 2,5 week werken.

Jelief, veel plezier bij de echo! Alleen mijn moeder heeft ons beebje nog voelen bewegen, is nu al eenkennig

Ik zit nu op m'n werk, maar het gaat niet zo best Ik werk de salarisadministratie af en ga weer richting huis, heb vandaag een slechte dag. Lopen doet ook erg zeer En ik wilde vandaag nog zo graag ff naar Prenatal.. had weer erg leuke kleertjes gezien
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 14 september 2005 @ 10:56:47 #90
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_30566188

[ Bericht 100% gewijzigd door Wennie op 14-09-2005 10:57:47 (Moeilijk hoor, editten ;)) ]
Mijn afvalstrijd!
pi_30570802
bah wennie wat vervelend dat je je niet zo goed voelt, kan je idd maar het beste naar huis en plat.. wie weet is het na een uur weer over of zo en kan je alsnog kleertjes shoppen.

Nou Jelief met dat bewegen hebben wij hier dus ook.. of me man zijn hand is niet in de buurt of hij kijkt net de verkeerde kant op... errrrrug frustrerend .. Vandaag je echo veel plezier, hoop dat alles idd "gewoon"goed is.

Vicky meldplicht? ik heb iets gemist geloof ik op je banner staat toch dat je 36 weken zwanger bent? of ben ik nu echt zo kippig?

Saffier ja idd die beelden zijn echt mega, ik laat ze ook aan iedereen inclusief wild vreemde mensen zien haha..
pi_30571233
Renegate, over 6 dagen heb ik meldplicht. Ben dan 37 weken en met 37 weken mag je thuis bevallen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_30571806
Terug van de echo. Met beebje is alles ok, hartje klopt goed, maakt adembewegingen,nogmaals hernia diafragmatica gecontroleerd en niet gevonden . Hebben het gezichtje gezien
Toen de echoscopiste een foto ging maken draaide onsje het hoofd om, dus nu hebben we een onduidelijke foto van het hoofdje met een armpje
Onsje is duidelijk wat groter, we horen wel wat de vlos er over te zeggen heeft maandag...
pi_30571843
Saffier, lief dat je naar me vraagt (en toevallig dat ik nu kijk, ik heb er niet veel tijd meer voor de laatste tijd...)
Hier gaat het wel goed hoor, wel redelijk wat last van m'n bekken en het is natuurlijk best vermoeiend met zo'n kleintje om je heen. Maar over het algemeen is het allemaal goed te doen!
Vandaag ging ik naar het consultatiebureau fietsen en dat voelde ik wel. T was ook niet echt lekker weer natuurlijk...het regende nogal toen ik aan het fietsen was.

Ik ga sinds kort ook naar zwangerschapsgym en dat is eigenlijk best leerzaam. Ik zou het de nieuwe zwangeren dan ook wel aanraden om je daarvoor op te geven.
Ik wist namelijk bij de bevalling van Noa totaal niet hoe ik moest ontspannen en ademen en daardoor heb ik een hele tijd op een rottige manier de weeën moeten doorstaan, ik wist niet wat ik ermee aanmoest (het waren ook nog eens rugweeën...).

Voor de rest: de baby beweegt heel erg veel en ik voel het ook heeeeel goed. Vraag me af of ik weinig vruchtwater heb (maar misschien had ik dat hier al gepost?).

Succes met de laatste loodjes Vicky!! en die meldplicht he....daar zou ik me niet druk om maken hoor ... als je maar regelmatig even laat weten hoe het gaat ofzo...
pi_30571877
Fijn dat het allemaal goed was Jelief!!
pi_30572719
mmm tja met onsje is alles goed. Had net de vlos (nou ja een van de vijf) aan de lijn, die had de uitslag van het bloed prikken binnen. Suiker was na het eten iets verhoogd, normaal mag het 7 zijn en het was een uur na het eten 7,2 en anderhalf uur erna 7,6. Krijg dus een verwijzing voor een gyneacoloog . en wellicht van daaruit naar een diëtiste.
ik vind het niet leuk!
Ze belt zo terug als ze een afspraak voor mij heeft gemaakt...
Ik zie mijn geest al dwalen, dag thuisbevalling...weet best dat dat niet meteen het geval hoeft te zijn hoor!
  woensdag 14 september 2005 @ 15:04:24 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30572857
Hmmm... da's wel een beetje balen Jelief...
Het hoeft natuurlijk niet, maar leuk is even anders...
Nu maar hopen dat het uiteindelijk nog een beetje mee valt!
  woensdag 14 september 2005 @ 15:16:30 #98
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30573230
jelief ik zou die hoop nog niet laten varen hoor we gaan gewoon met z'n allen hier duimen voor je

de rest ook even allemaal een kusje
weinig nieuws hier te melden buiten dat ons mafkeesje errug druk is en het erg leuk vind om mama te plagen
het is hier nog steeds een spuugfestijn maar lang niet zo extreem als het was alleen een paar uurtjes stadten ( met braaf tussendoor rusten ) wordt pijnlijker ben aan het einde net zo ee waggeleend maar goed hoort er allemaal bij
pi_30580493
Ja, pijnlijk he, evenstar.. dat is nou je bekken dat pijn gaat doen volgens mij (hoewel ik het natuurlijk bij jou niet met zekerheid kan zeggen). Het is allemaal wat wiebeliger natuurlijk, eigenlijk maar goed ook anders kon de baby niet geboren worden...

Jelief, sterkte hoor, niet leuk zo'n bericht!! Hopelijk valt het allemaal mee en is het makkelijk op te lossen?
pi_30586966
De ergste schrik is inmiddels voorbij, heb even flink gehuild bij mijn lief. We zien vrijdagochtend bij de gyn wel hoe het verder loopt. Het heeft nu geen zin om ons er druk over te maken, Onsje doet het goed en dat is het belangrijkste voor nu. volgens de uitdraai van de echo was onsje trouwens al 36w 3d (we zitten nu op 33w 5d) en de daarbij horende geboortedatum is 9 oktober. Ik ben benieuwd.... Zolang we nog maar wel kunnen trouwen vind ik het best
  woensdag 14 september 2005 @ 22:42:30 #101
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_30587635
Dat is nog wel even een verschil, Jelief
9 oktober is al hardstikke snel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage donderdag 15 september 2005 @ 00:02:55 #102
3926 crew  Djeez
pi_30590432
Jaaaaa, morgen bij Ton, helse bevallingen!
Alleen wil Ingrid het niet zien
pi_30590655
quote:
Op donderdag 15 september 2005 00:02 schreef Djeez het volgende:
Lijkt me niks.

Is het normaal dat ik nu sneller benauwd ben? Ik kan me niet herinneren dat ik dat heb gelezen. Wel een klote gevoel hoor! Hopelijk ben ik er snel vanaf! Valt zeker niks aan te doen?

Iemand vroeg hoe het mijn rug is.
Het gaat de laatste tijd wel redelijk. Soms heb ik last, soms niet. Vanaaf had ik ineens erge last. Ik had mijn bh hemdje aan, dacht misschien helpt het wel als ik die uit doe, want op die hoogte had ik last. Zegt Djeez dat ik een flinke diepe striem op die plek heb zitten, van het hemdje dus. Dat verklaart veel. Alleen weet ik nu helemaal niet meer wat ik met mn bh aan moet. In 2-3 weken kunnen mijn borsten toch niet veel zijn gegroeid? En om nu weer een nieuwe bh te kopen vind ik ook wat. Ik heb ook niet zoveel geld. En wat voor bh dan? Ik heb nu meegroeibh's en die zijn dus te klein blijkbaar. Zal ik dan een voedingsbh of een sportbh kopen. Zucht...
Snappen jullie het nog?
pi_30590731
Jelief ik hoop dat het meevalt en dat je gewoon thuis kunt bevallen.
pi_30595631
Ik voel me al een paar dagen niet goed. Ik zie heel erg bleek,maar heb geen koorts of verhoging. Wel ben ik misselijk, kortom ik voel me zo brak. Vind het ook akelig om mijzelf in de spiegel te zien, zo wit was ik gisteren.

Vanmorgen was ik ook nog flink wit, ik nu net pas echt wakker en opgestaan. Het leek wel of ik kleur had, maar ik voel me nog steeds hetzelfde. Ik ga dadelijk maar weer toast eten en dan even naar buiten,moet nog naar dorp hierlangs. Als ik me morgen nog zo brak voel, ga ik er voor het weekend nog even mee naar de dokter. Het is niks zo, bah.

Gelukkig voel ik beebje de hele dag bewegen, dat doet eigenlijk wel goed. Want ik vind het toch een beetje eng om zo ziekjes te zijn.
pi_30595695
Dankjewel Ingrid.
Als de cup van je bh nog goed is zou je zo'n verlengstukje tussen de sluiting kunnen doen, dat geeft al wat meer ruimte. die dingen zijn te koop bij de hunkemoller en misschien ook wel bij de hema.
Ik ben zelf eigenlijk te krenterig om nu nog weer bh'ste gaan kopen dus ik heb er nu twee die ik goed aan kan, een 'gewone' bh en een voedingsbh van de hunkemoller die eigenlijk niet zo geweldig mooi zit. Maar goed ze geven steun en daar gaat het nu om. Ik wil straks nog wel twee goede voedingsbh's kopen en daar doe ik het voorlopig maar mee. Ik had ook een sportbh gekocht maar die heb ik maar drie maandjes gepast ofzo en zo geweldig zat ie nou ook weer niet, en dat gewurm met over mijn hoofd dat ding aantrekken
pi_30596516
Randa, heb je niet gewoon wat ijzertekort??

Pff ik heb last van indalingsweeen... en dat is geen pretje... en heb steeds pijn in me buik Tja lijf is zich aan het voorbereiden he... Maar af en toe ff klagen is best wel eens lekekr
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_30597521
Vicky, ijzertekort zat ik ook wel al aan te denken, maar ik heb eigenlijk energie teveel. Gisteren had ik nergens geen zin zin. En zei ik ook royaal tegen mijn man dat ik nog niet gekookt had. Maar de gehaktballen waren gedraaid en de aardappels geschild en de afwas ook bijna gedaan. Toen hij thuis kwam was het eten bijna klaar.

Bij ijzertekort is het futloze toch een issue, en daar heb ik dus geen last van. Ik doe dus eigenlijk teveel, meer dan ik in de afgelopen weken heb gedaan
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2005 @ 11:41:54 #109
81992 Githa
pi_30598187
Randa_V, eet anders eens wat boterhammen met flink wat appelstroop en kijken of je je daar beter van gaat voelen. Dat zou je ijzer gehalte weer een beetje op moeten krikken mocht die laag zijn.

Een bezoekje aan de VK of Harts kan iig ook geen kwaad Beterschap

en Vicky, lekker klagen hoor meid. Dat het er nu eenmaal bijhoort wil niet zeggen dat je er flink last van kunt hebben jij sterkte met de LL!
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2005 @ 11:53:15 #110
43556 miss_dynastie
pi_30598479
quote:
Das toch niet zo gek
  donderdag 15 september 2005 @ 11:55:13 #111
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30598549
randa als je het niet vertrouwt ff vk bellen..

vicky wordt steeds echter nu he succes

en dat beha gedoe gewoon hempjes dragen thuis en alleen buitenshuis een beha alhoewel ik dus binnenshuis ook maar aan de beha ga.. sta je daar met je suffe kop de deur te openen.. mogen wij even de verwarminsbuizen op meten ( ze zijn hier druk aan het renoveren in de straat) ik zeg maar natuurlijk zo gedaan meneertje weg .. heb ik me toch een vieze gore natte plekken op me shirt ja precies daar bah wat is dat een troep vanavond met vriendje maar ff naar de stad van die dingetjes voor in de beha te halen
  donderdag 15 september 2005 @ 11:56:28 #112
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30598574
quote:
are you insane ik ga dat dus echt niet kijken .. man dan durf ik niet meer hahaha
pi_30598792
Evenstar, misschien moet je even op de volgende site kijken voor zoogcompressen, daar hebben ze de Lily Padz en dat ziet er erg handig uit.

www.borstvoedingswinkel.nl
pi_30598849
Mijn man was zo onder de indruk van de bevalling verleden jaar dat hij nu niet eens meer wilt dat ik thus beval. Ik mag alleen nog in het ziekenhuis bevallen. En nee ik ben nog niet zwanger maar voor de nieuwsgierigen onder ons check het 2e streepjes topic maar
pi_30598996
Had ik niet verteld, maar ik heb voor vanmiddag een afspraak van de dokter. Heb ik vanmorgen meteen gemaakt!
  donderdag 15 september 2005 @ 13:13:52 #116
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_30600672
Jeetje Jelief, dan ga je hard! Nouja, zolang je kindje maar gezond ter wereld komt

Evenstar, vervelend zeg, die lekkende tieten

Ook ik merk dat m'n beha's wel minder goed zitten, maar als ik nieuwe ga kopen, dan maar meteen voedingsbeha's want ik vind het zonde om voor die laatste weken speciaal nog beha's te kopen. En 50 euri per beha vind ik een hoop geld! Goedkopere beha's hebben ze niet in mijn maat

Vicky, vervelend dat overal van die weeen voor nodig zijn, sterkte!
Mijn afvalstrijd!
pi_30601093
nog even voor de duidelijkheid, het is dus niet zeker dat onsje eerder komt maar die datum geeft aan hoe ver het voor loopt. Wat wel zo is, is dat zwangerschapssuikerbaby's vaak vroeger komen.

Moet wel zeggen dat ik dat ook niet zo erg vind, mijn buik wordt met de dag ongeveer groter en zit steeds meer in de weg.
  donderdag 15 september 2005 @ 14:00:27 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30601912
quote:
Op donderdag 15 september 2005 13:27 schreef Jelief het volgende:
nog even voor de duidelijkheid, het is dus niet zeker dat onsje eerder komt maar die datum geeft aan hoe ver het voor loopt. Wat wel zo is, is dat zwangerschapssuikerbaby's vaak vroeger komen.

Moet wel zeggen dat ik dat ook niet zo erg vind, mijn buik wordt met de dag ongeveer groter en zit steeds meer in de weg.
Zien!

Maar idd, dat dacht ik dus ook. Dan loopt het dus zo'n 3 weken voor en dat is best veel!
pi_30603956
pi_30605562
Oké ben net terug van de huisarts. De dokter dacht niet dat het echt ijzer zou zijn, maar ik laat morgen voor de zekerheid in het dorp even bloedprikken hierop, dan weten we maandag meer.

De dokter dacht eerder dat ik een licht buikgriepje zou kunnen hebben. Aangezien het heerst. Als ik dan naar mijn ontlasting kijk is dat wel wat dunner maar niet echt diarree. Nou ja, wel fijn een beetje zekerheid. De dokter maakte wel meteen van de gelegenheid gebruik om even naar het beebje te voelen. Was wel grappig, aangezien beebje ook meteen begon met het laten merken dat hij er was. Moest de huisarts wel om lachen. Een lekker bewegelijk beebje, vond hij.
  Redactie Frontpage donderdag 15 september 2005 @ 18:35:57 #121
3926 crew  Djeez
pi_30609752
quote:
Op donderdag 15 september 2005 11:53 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Das toch niet zo gek
Ze heeft pech, het komt pas zaterdag op TV.
pi_30610016
Tussenstukje voor bh helpt amper. Dus ik vraag me dan af of mijn cup toch is gegroeid. Maar dat kan toch nooit zo snel! Nou ja, ik zie wel. Ik heb nu bh met cup d aan. (had altijd c, en heel soms d) met verlengstukje er tussen. Helpt wel ietsjes. Maar we gaan 9 oktober naar de jonge gezinnen beurs, misschien kan ik daar wel een goede bh/hemd voor minder geld op de kop tikken. Ik wissel nu alles af.
pi_30610074
quote:
Op donderdag 15 september 2005 18:35 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ze heeft pech, het komt pas zaterdag op TV.
He jij daar! Neit soezen en proberen te rellen he!

Randa, krijg je niet meteen uitslag dan van je hb?
pi_30610739
Nee, ik laat echt bloedprikken op verschillende dingen, dus moet wachten op de uitslag tot na het weekend.
pi_30616416
Sorry Ingrid maar je borsten kunnen dus wel ineens een cupmaat groter zijn, je merkt het meestal pas als je bh echt niet lekker meer zit, zoals bij jou dus.
pi_30616682
Ik heb topjes van Noppies. Die hebben ze niet in cupmaten maar gewoon in kledingmaten. Ik heb vandaag twee voedingsbeha's (zijn ook topjes) besteld in de maten M/L voor mij. Gelukkig geen problemen met de groeiende borsten. Maar ja ik ben dan ook pas aan een cup C denk ik. Ik zat op een A/B. Ik vind ze ook niet al te duur, ze kosten 18,99 p.st.

Lijkt me wel lastig als ze hard gaan, maar dat doen ze bij mij niet echt.
  donderdag 15 september 2005 @ 23:27:14 #127
61800 Rottdog
pi_30619783
quote:
Op donderdag 15 september 2005 18:44 schreef Ingrid19 het volgende:
Tussenstukje voor bh helpt amper. Dus ik vraag me dan af of mijn cup toch is gegroeid. Maar dat kan toch nooit zo snel! Nou ja, ik zie wel. Ik heb nu bh met cup d aan. (had altijd c, en heel soms d) met verlengstukje er tussen. Helpt wel ietsjes. Maar we gaan 9 oktober naar de jonge gezinnen beurs, misschien kan ik daar wel een goede bh/hemd voor minder geld op de kop tikken. Ik wissel nu alles af.
Bij de Otto hebben ze goedkope voedingsbeha's 2 voor 16 geloof ik (het is in elk geval bij een postorder) misschien dat je nu een ruime cup kunt kopen.
pi_30621048
Aha vandaar Randa!

Jelief, vanwaar het sorry? Ik heb er ook geen verstand van hoor. Ik had het iig niet verwacht. Maar ik zie ook dat ik wel erge striae op mijn borsten heb nu, aan de onderkant zeg maar. Dus het zal wel kloppen dan.

Randa, waar bestel jij ze dan? Via de site?

Rottdog, ik zal eens kijken of ik ze kan vinden. Misschien dat ik me toch nog eens laat opmeten bij Livera ofzo. En dan koop ik iig een ruimere cup.

Een goede, ondersteunende bh of hemdje lijkt mij wel goed en prettig voor mijn borsten.
  Redactie Frontpage vrijdag 16 september 2005 @ 00:01:34 #129
3926 crew  Djeez
pi_30621140
Ja, volgens mij is Ingrids cupmaat groter geworden!
  vrijdag 16 september 2005 @ 00:05:49 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30621284
quote:
Op donderdag 15 september 2005 18:46 schreef Ingrid19 het volgende:
He jij daar! Neit soezen en proberen te rellen he!
That brings back memories!

We hebben anderhalf jaar in Drenthe gewoond, ik had een vriendinnetje die dat vaak zei. Ik had op gegeven moment bonje met mijn moeder, dus ik gil 'Most neit zo soez'n mien wicht'!
Mijn moeder pissig: WAT ZEG JE???
Heerlijk!
  Redactie Frontpage vrijdag 16 september 2005 @ 01:10:35 #131
3926 crew  Djeez
pi_30623360
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 00:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

That brings back memories!

We hebben anderhalf jaar in Drenthe gewoond, ik had een vriendinnetje die dat vaak zei. Ik had op gegeven moment bonje met mijn moeder, dus ik gil 'Most neit zo soez'n mien wicht'!
Mijn moeder pissig: WAT ZEG JE???
Heerlijk!
pi_30626568
Bij ons in het dorp verkopen ze de Noppies, in een mama en kinderkledingwinkeltje. Ik heb ze volgens mij ook bij de prenatal gezien en waarschijnlijk hebben ze ze ook bij de verschillende lingeriezaken hoor. De Noppies zitten in een plastic etuitje.

Ik heb even gekeken op de site van noppies, daar kun je dealers selecteren, misschien staat er iets bij?
pi_30627086
Oh, ik zie altijd tegen dat prikken op he, en dat terwijl normalerwijze minstens 2 x in het jaar bloed doneer. Achteraf gezien valt het dan ook allemaal wel mee. Ik voel me beter, maar ik ga dadelijk wel lekker op de bank liggen. De schilders beginnen vandaag of maandag hier buiten te schilderen en om nu in bed te gaan liggen, laat dan maar

Kan ik lekker gaan genieten in rust van mijn beebje. Heerlijk hoor om in de wachtkamer die kleine te voelen zwemmen of in bed als je wakker bent

[ Bericht 12% gewijzigd door Randa_v op 16-09-2005 11:59:38 ]
pi_30630949
Ingrid, sorry was omdat niet iedereen even blij is met groeiende borsten, vandaar.
Ik was vorig weekend met mijn mams bij de prenatal en vroeg daar of ze ook voedingsbh's in cup f hadden, nee dus die kopen ze niet in omdat ze te weinig verkocht worden. Nu moet ik dus naar een speciaalzaak of op internet bestellen Daar baal ik van want speciaalzaak is duur en internet kan ik niet passen, naja dat kan wel maar dan moet ik wel de bezorgkosten betalen en dat vind ik (krenterig als ik ben ) zonde van mijn geld als blijkt dat ik toch niets wil.

Vanmorgen bij de gyn geweest (wat een lieverd!). Moet daar onder controle blijven en in zh bevallen, na de bevalling moeten we een nachtje blijven omdat Onsje dan eventueel een hypo zou kunnen krijgen. Ik vind het verschrikkelijk jammer maar realiseer me ook dat het allemaal beter is en datik in een zh ook best kan bevallen. Woensdag moet ik naar de dietiste en de 26e weer een lunchcurve doen en controle bij de gyn. De gyn gokte dat de baby by geborte zo'n 8 pond zou zijn, flink maar niet overdreven groot.
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:43:34 #135
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30632318
hey jelief balen zeg dat je niet mag thuisbevallen.. maar zoals je zelf aangeeft het is beter voor onsje
wat betreft dat beha gesodemieter heb ik het zelfde als jou.. heb toen de grootste voedingsbeha en meegroei beha gepast en dat wou dus absoluut niet.. en om nou 70 euro voor een beha neer te leggen vind ik overdreven.. en via internet precies hetzelfde ik wil kunnen passen en ben ook te krenterig met die bezorgkosten.. we overleven het zo wel
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:46:20 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30632385
Jammer Jelief!
Maar goed, dit lijkt me een gevalletje 'even slikken en weer doorgaan'. Het is zowel voor jou als voor je kindje het beste. Maar wel een dompertje natuurlijk!

vrijdag 16 september 2005 @ 13:04:09 #137
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_30632823
Jelief, je hebt in ieder geval van het merk Anita voedingsbeha's in grotere maten (t/m H dacht ik) en dat merk is in ieder geval hier in de regio bij gewone lingeriezaken te krijgen (en te bestellen!). Maar ze kosten wel ongeveer 50 euro per stuk.
Sommige babyzaken (zoals Babypark en Babydump) hebben ook vaak meegroei- en voedingsbeha's.
Ik pas nu nog in m'n eigen maat G beha's, maar het wordt steeds krapper!
Jammer dat je niet meer thuis mag bevallen, maja als dit beter is voor onsje dan moet het maar he
Mijn afvalstrijd!
pi_30633188
50 euro per stuk voor een bh vind ik erg prijzig, zoals ik al zei ik ben nogal krenterig... ik zoek nog wel even verder, heb vandaag ontdekt dat als ik de voedingsbh van de hunk iets aanpas hij beter zit, kwestie van even onder de naaimachine doorhalen. En dan kan ik er twee kopen voor de prijs van 1 anita.
  vrijdag 16 september 2005 @ 13:30:41 #139
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_30633588
Mijn beha's kosten sowieso al 50 euro, dus ik ben het gewend
Mijn afvalstrijd!
pi_30635111
* Tamea komt hier ook maar meekletsen, want een uurtje geleden had ik ineens een positieve test in handen

Uitgerekende datum gok ik voorlopig op 21 mei 2006. Echt zeker weten doe ik het niet want m'n cyclus is enigzins onregelmatig, maar voorlopig houd ik het hier maar op.
pi_30635222
Gefeliciteerd Tamea!!
pi_30635508
Jelief, balen zeg dat je niet thuis mag bevallen!!

Tamea gefeliciteerd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 16 september 2005 @ 18:26:41 #143
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_30642392
Tamea, gefeliciteerd!
Mijn afvalstrijd!
pi_30648139
Missie bh geslaagd, ik ga er dus morgen nog maar een of twee kopen Met dank aan mijn mams die naast de gordijnen afspelden en mijn strijk wegwerken ook nog die BH even heeft gedaan

Tamea gefeliciteerd!!!!!
pi_30648459
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 21:46 schreef Jelief het volgende:
Missie bh geslaagd, ik ga er dus morgen nog maar een of twee kopen Met dank aan mijn mams die naast de gordijnen afspelden en mijn strijk wegwerken ook nog die BH even heeft gedaan

Tamea gefeliciteerd!!!!!
Gelukkig maar Jelief!!

heb zelf nog geen nieuwe bh's moeten kopen gelukkig.. Wel vandaag van die leuke onderbroeken gekocht.. Tja, als ik dalijk bevallen ben denk ik niet dat strings echt handig zijn...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 16 september 2005 @ 22:09:38 #146
61800 Rottdog
pi_30648967
Zwangerschaps strings, wat ik persoonlijk aanraad is megatenten van ondebroeken omdat je buik toch beurs is
pi_30649148
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 22:09 schreef Rottdog het volgende:
Zwangerschaps strings, wat ik persoonlijk aanraad is megatenten van ondebroeken omdat je buik toch beurs is
heb geen zwangerschapsstrings gehaald hoor, heb nu gewoon mijn eigen strings nog.. Heb vanmiddag gewone onderbroeken gekocht.... Zie wel of ze goed zijn, anders mag vriendje gaan shoppen voor me heheheh
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_30649988
ik vond ze af en toe best fijn die zwangerschapsstrings, afhankelijk van de kleding die je erover draagt natuurlijk. heb er nog een hele stapel van overigens, waarvan een paar noppies en verder anita en merkloos. iemand interesse? maat M & L. de echte zwangerschaps'tenten' vond ik ook heel fijn, tot m'n buik op een gegeven moment zo groot was dat het weer prettiger werd om het randje eronder te dragen ipv er dwars overheen. toen ben ik weer gewone onderbroeken gaan dragen.
  vrijdag 16 september 2005 @ 22:40:22 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30650060
Tamea! Gefeliciteerd! Leuk joh!
pi_30650225
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 22:38 schreef bixister het volgende:
ik vond ze af en toe best fijn die zwangerschapsstrings, afhankelijk van de kleding die je erover draagt natuurlijk. heb er nog een hele stapel van overigens, waarvan een paar noppies en verder anita en merkloos. iemand interesse? maat M & L. de echte zwangerschaps'tenten' vond ik ook heel fijn, tot m'n buik op een gegeven moment zo groot was dat het weer prettiger werd om het randje eronder te dragen ipv er dwars overheen. toen ben ik weer gewone onderbroeken gaan dragen.
ik heb er 1 maar vind hem helemaal niet lekker ziggen...dus hou het maar bij mijn oude vertrouwde Vind het helemaal geen lekker gevoel als er iets op mijn buik zit, moet er echt onder zitten... anders gaat het irriteren..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_30651873
hmmz, tsja in ziggen ben ik niet zo thuis.
  zaterdag 17 september 2005 @ 00:23:25 #152
61800 Rottdog
pi_30653472
Na de bevalling vond ik die tenten dus het prettigs, je weet wel tent half buik erin
pi_30657821
Ik heb in de vierde maand ofzo een stapel onderbroeken gekocht die ik normaal ook draag maar dan een maatje groter. * Jelief is een degelijk type, één soort onderbroek in zwart en wit in de la
Nadeel is wel dat je onderaan mijn buik een randje ziet van mijn onderbroek, tja naja jammer dan. Voor het trouwen heb ik wel een tent gekocht- dan wil ik geen streep op mijn buik
pi_30657888
Tamea!!

Eindelijk jij ook hier
Liefde
pi_30659930
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 00:23 schreef Rottdog het volgende:
Na de bevalling vond ik die tenten dus het prettigs, je weet wel tent half buik erin
Ja, na de bevalling kan je niet echt lekker in je string gaan liggen ofzo...

Ik had ook 5 van die witte tenten gekocht bij de HEMA, speciaal voor in het ziekenhuis en na de bevalling...
  zaterdag 17 september 2005 @ 12:25:21 #156
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_30660867
Ik heb nu 2 van die Anita tenten. Ziet er niet uit, maar het zit echt veel beter dan m'n eigen onderbroeken. Ik ga er zo ff nog een paar halen.
Mijn afvalstrijd!
  zaterdag 17 september 2005 @ 13:42:37 #157
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_30662811
Tamea Gefeliciteerd.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  zaterdag 17 september 2005 @ 13:56:57 #158
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_30663203
Tipje... koop zwarte tenten, dan zie je bloedvlekken niet zo zitten.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_30665067
Goeie tip, Leah heb ik ook gemerkt
pi_30668830
Die tenten heb je echt nodig na de bevalling, dat kramaverband whaaa! Ik ben blij dat ik even ervoor bij de hema tenten heb gescoord
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 17 september 2005 @ 18:31:23 #161
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30670164
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 17:35 schreef Fuente het volgende:
Die tenten heb je echt nodig na de bevalling, dat kramaverband whaaa! Ik ben blij dat ik even ervoor bij de hema tenten heb gescoord
Dat is pas iets voor in een lijstje ja!! Daar had ik dus nooit over nagedacht vantevoren Dat er ook een ik-tijdens-de-kraamtijd zou zijn. Gewoon nooit bij stilgestaan, alleen aan de baby gedacht! Maar die tenten bleken dus onmisbaar.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_30670298
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:33 schreef MeNicole het volgende:
Tamea!!

Eindelijk jij ook hier
Leuk hè.

Allemaal bedankt voor de felicitaties.

Ik geloof het gewoon nog steeds niet helemaal. Moet ook de impuls weerstaan om weer opnieuw te gaan testen enzo
pi_30670371
Tamea,

Ik had nog zeker 2 testen liggen na mijn positieve test. Die heb ik lekker opgemaakt, was zo leuk om te zien hoe dat ze positief werden. En al wist ik wel dat ik echt zwanger was, het blijft leuk en raar om te zien
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:03:42 #164
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30671004
Oeps... natuurlijk heel erg gefeliciteerd Tamea! Dat je maar snel in die tenten zult passen Een hele fijne zwangerschap gewenst hoor!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Jubileum moderator zaterdag 17 september 2005 @ 19:17:14 #165
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_30671400
Tamea gefeliciteerd en welkom hier natuurlijk
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_30672198
Gefeliciteerd Tamea!

Enne ik vind de tenten lekker zitten! Tenminste ik neem aan dat jullie de 'gewone' zwangerschapsslips bedoelen.
pi_30675254
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:41 schreef Ingrid19 het volgende:
Gefeliciteerd Tamea!

Enne ik vind de tenten lekker zitten! Tenminste ik neem aan dat jullie de 'gewone' zwangerschapsslips bedoelen.
Nee, k bedoel echte tenten. Van die witte oma onderbroeken van 2,50 bij de HEMA

Normaal draag ik geen slips, alleen strings en had dus ook zwangerschapsstrings, maar die kan je na je bevalling echt niet aan..
pi_30679193
Hier beginnen de zenuwen toch echt wel een beetje te komen. Nog 37 uur en dan weten we of hier alles goed is en hoe ver ik nu eigenlijk ben
Liefde
  zaterdag 17 september 2005 @ 23:00:05 #169
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30679771
spannend he nicole

ennuh note to self hematenten in gaat slaan
pi_30679963
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:00 schreef _evenstar_ het volgende:
ennuh note to self hematenten in gaat slaan
* Randa_v zet deze ook even op het lijstje
pi_30680076
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:05 schreef Randa_v het volgende:

[..]

* Randa_v zet deze ook even op het lijstje
Moet ff heel hard lachen en ben blij dat ik dat zelf nog niet hoef
Liefde
  zaterdag 17 september 2005 @ 23:10:43 #172
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30680180
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:08 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Moet ff heel hard lachen en ben blij dat ik dat zelf nog niet hoef
gebeurt sneller als je denkt al pas ik tot op heden nog steeds mijn gewone kleding die ik voor de zwangerschap niet meer paste
pi_30683273
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:06 schreef Igraine het volgende:

[..]

Nee, k bedoel echte tenten. Van die witte oma onderbroeken van 2,50 bij de HEMA

Normaal draag ik geen slips, alleen strings en had dus ook zwangerschapsstrings, maar die kan je na je bevalling echt niet aan..
Aha. En kun je die ook vinden onder de naam oma onderbroeken?
pi_30683873
Krijgen jullie dan niet van die mooie meerekkende onderbroeken-met-gaatjes (netbroekjes) van je verzekering?
  zondag 18 september 2005 @ 00:44:57 #175
61800 Rottdog
pi_30684095
quote:
Op zondag 18 september 2005 00:38 schreef poemojn het volgende:
Krijgen jullie dan niet van die mooie meerekkende onderbroeken-met-gaatjes (netbroekjes) van je verzekering?
En die zitten wel zo lekker
pi_30684390
Er passen wel met gemak 3 kraamverbanden tegelijk in

Wat ben ik blij dat ik die tijd nu achter de rug heb
of is dit het verkeerde topic voor zo'n opmerking?

'Echte tenten' zijn bij de Zeeman ook niet zo duur trouwens.
  zondag 18 september 2005 @ 00:59:00 #177
61800 Rottdog
pi_30684572
quote:
Op zondag 18 september 2005 00:53 schreef poemojn het volgende:

Wat ben ik blij dat ik die tijd nu achter de rug heb
Misschien ooit een brusje voor Myrthe
pi_30684992
Pas als ik me die kraamverbanden niet meer kan herinneren
pi_30704511
Ik krijg niks van de verzekering. Maar wel een goed idee om een paar tenten op te halen!
pi_30704557
Aan die broekjes van de verzekering heb je niks hoor ingrid, die krijg je in het ziekenhuis ook. Zijn een soort wegwerphaarnetjes-spul-achtig..

Believe me, HEMA tenten is the way to go!
  zondag 18 september 2005 @ 22:01:36 #181
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_30710031
Dat vind ik ook een handige om in huis te halen, ik moest er toch al een paar bij gaan halen, kunnen het net zo goed tenten worden. Trrouwens, qua ondergoed kan ik niks óp mijn buik hebben, zijn er ook tenten die je dus niet zo hoog op moet/hoeft trekken? Anders worden het gewoon heupslips op maat 100 ofzo...
Ylana
pi_30710296
Heupslips lijken me niet zo geschikt, na je bevalling moet je namelijk 2 van die kraamverbanden van 15 bij 30 cm erin proppen. DiIe komen zo boven je heupslip uitzetten...
pi_30719380
Die kraamverbanden
Idd neem lekkere grote onderbroeken!! Strings, heupslips zijn helemaal niks wanneer je net bevallen bent.
pi_30719473
Die opmerkingen over die kraamverbanden. Ik begin me nu echt op de bevalling te verheugen hoor. Ik lig onderhand gewoon in deuk als ik het zo telkens lees, wat mij te wachten staat
pi_30719518
Ik zou idd ook voor de echte tenten gaan, vooral voor de eerste 3 dagen na de bevalling, erna wordt het wat minder gelukkig.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † maandag 19 september 2005 @ 10:02:07 #186
81992 Githa
pi_30719534
Kraamverband en dan te bedenken dat de kraamhulp je er het liefst twee tegelijk aan laat doen...zit je dan op de wc Lang leve de tenten ja , ik heb ze ook gehad, die Hema tenten
pi_30719784
Die kraamverbanden zijn erg inderdaad (echtgenoot noemde ze "kindermatrasjes")
pi_30721852
heerlijk die verhalen over die kraamverbanden :S

Ga vanmiddag ook nog maar een een paar tenten halen abij de Hema want volgens mij vallen mijn gekochte onderbroeken niet onder de categorie tenten

Wennie, ik ga vanavond weer zwemmen alleen ben ik al in Delft.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 19 september 2005 @ 12:27:08 #189
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_30722934
Zo, hier weer ff een update van mijn kant.

Heb het heeeel druk gehad met werk, reizen van en naar werk, Glenn, middagtukjes en de dagelijkse huishoudelijke beslommeringen, maar: boem is ho!

Ik slaap sowieso de hele zwangerschap al zeer beroerd, nu kwam er sinds een paar weken ook bij dat omdraaien in bed een vrij pijnlijke gebeurtenis werd. Niet bij nagdeacht verder gewoon 'lekker' doorgaan. Tot afgelopen vrijdag. Een zeurende, constante pijn in mijn schaambeen en gewoon niet meer weten hoe je moet staan, liggen, hangen, zitten...enz. Vanochtend een afspraak bij de huisarts gemaakt: bekkeninstabiliteit
Donderdag moet ik voor het eerst naar de fysio en ondertussen probeer ik maar een manier te vinden om zo pijnvrij mogelijk te zitten (heeeeel charmant) en te liggen.

Ik zit ook enorm tegen mijn werk op te hikken, en met name de reis er naartoe. Ik moet 3x overstappen wat gewoon zeer veel moeite kost en in de tot de nok toe gevulde treinen staat er gewoon ook niemand voor je op! Iedereen zit met z'n giechel in een Spits of Metro dus ze zien je niet of willen ze je niet zien. Ik voel me soms best een watje, maar ik trek het zo gewoon ff niet meer.
Zo ff lekker geklaagd!

Ow en allen nieuwe zwangeren: gefeliciteerd
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_30723091
He bah balen EW! Sterkte er mee. Stom trouwens hoor dat er niemand voor je opstaat, ik denk dat ik (als ik lef genoeg heb op dat moment) iemand zou vragen of ik op zijn/haar plek mag zitten.
pi_30725519
Nou wij zijn net terug van het ziekenhuis voor de termijnsecho!!
Phff wat een ellende, heb je om kwart voor 12 een afspraak ben je om kwart voor 1 pas aan de beurt!!

Maar ze kon op de echo nog nix zien. En aand e hand van mijn berekening zou dat wel kunnen kloppen ja maar zij gaat uit van het moment dat ik mijn MK heb gehad. Volgens haar zou ik 11 weken moeten zijn en volgens mijzelf is het van begin augustus! Ongeveer 6 weken. Ze kon dus niet duidelijk iets zien!! Wat er wel zat was 6 weken! Ja duh zei ik toch Maar nee ik moet 11 weken zijn want 4 juli en bla bla bla!! Ze wilde dus even overleggen met de gyn en zou me vanmidag terug bellen om te kijken wat ze nu gaan doen!!

Heel verhaal en hopelijk beetje duidelijk
Liefde
pi_30725616
Lekker verwarrend MeNicole, maar gelukkig weet je voor jezelf wel hoe het zit.
  maandag 19 september 2005 @ 14:17:37 #193
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30725719
quote:
Op maandag 19 september 2005 14:09 schreef MeNicole het volgende:
Nou wij zijn net terug van het ziekenhuis voor de termijnsecho!!
Phff wat een ellende, heb je om kwart voor 12 een afspraak ben je om kwart voor 1 pas aan de beurt!!

Maar ze kon op de echo nog nix zien. En aand e hand van mijn berekening zou dat wel kunnen kloppen ja maar zij gaat uit van het moment dat ik mijn MK heb gehad. Volgens haar zou ik 11 weken moeten zijn en volgens mijzelf is het van begin augustus! Ongeveer 6 weken. Ze kon dus niet duidelijk iets zien!! Wat er wel zat was 6 weken! Ja duh zei ik toch Maar nee ik moet 11 weken zijn want 4 juli en bla bla bla!! Ze wilde dus even overleggen met de gyn en zou me vanmidag terug bellen om te kijken wat ze nu gaan doen!!

Heel verhaal en hopelijk beetje duidelijk
meissie jou gevoel klopt gewoon over een paar weekjes mag je opnieuw een echo en dan is het helemaal goed te zien

heb het kraampakket van de cz gehad.. man hoe wil je die 2 in krijgen dat zijn gewoon matrassen
pi_30725875
Nu al het kraampakket?? Dan kan ik het binnenkort ook verwachten dan .

Het is wat met die kraamverbanden.

MeNicole, fijn dat je zelf wel enige zekerheid hebt en wat jezelf denkt klopt. Laat ze maar praten
pi_30725917
* Tamea heeft nu trouwens al een grotere maat BH nodig.

Dat kan nog wat worden (begon nl. al met met cup E )
  maandag 19 september 2005 @ 14:30:11 #196
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30726058
heb het al 2 weken binnen maar lees nu pas over 2 dan denk ik d past nooooooooooooooooit
intussen zijn mijn dagen van goede nachtrust verkeken
op de rug wil nie dan slaapt ons mafkeesje niet
op de zij waar laat je in godesnaam die benen en armen
en op de buik dan protesteer ons monstertje hevig
ik kan serieus niet wachten tot we 3 maandjes verder zijn en we ons kleine frummeltje in de armen mogen houden eerst binnen nu en een maand maar tante worden
  maandag 19 september 2005 @ 14:31:59 #197
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30726109
quote:
Op maandag 19 september 2005 14:25 schreef Tamea het volgende:
* Tamea heeft nu trouwens al een grotere maat BH nodig.

Dat kan nog wat worden (begon nl. al met met cup E )
bij mij ging het in het begin heel hard begon ook met e nu zit ik op f
ik ben enorm afgevallen en dus ook bij de borsten.. maar blij toe wil nie eens weten wat voor cupmaat ik dan gehad zou hebben
pi_30726142
Tja, Tamea er gebeurd zoveel met je lijf.

Ik moet nu met 26 weken nog steeds overal aan wennen en dan van die gekke dingen waar je zelf niet echt bij stil staat. Ik sta nog altijd als ik ga douchen versteld van mijn buik en de kleur van mijn tepels. Die buik veranderd nog steeds. Hij begint nu boven mijn navel ook echt flink te groeien. Ik ga vanavond weer foto's maken
pi_30727886
Mmm, net gebeld of ze de bloeduitslagen al binnen hadden . Morgenochtend terugbellen.

Ik zie nog steeds blekig en ben best misselijk. Vind het onhandig dat ik nu met de schilders buiten aan de gang niet even naar het dorp hierlangs kan gaan om iets voor mijn maag te halen. Af en toe heb ik het idee, dat ik misselijk wordt van die kleine die schopt. Tuurlijk is het schoppen wel leuk , maar ik vind het een verschrikkelijk misselijk gevoel. Misschien dat beebje net ergens tegen aanschopt ofzo. Verder heb ik geen klachten die met de blekigheid kunnen samen vallen. Nog steeds afwachten dus.
pi_30730809
Nou hier heeft het ziekenhuis net terug gebeld. Moest ff gaan bloedprikken en woensdag ochtend naat de gyn. Ze denken aan een mola zwangerschap!! Maar we wachten nog gewoon af.
Heb zelf meer het idee dat er nog troep zit van MK! Heb te vaak buikpijn enzo
Liefde
  maandag 19 september 2005 @ 17:10:28 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30730905

Dat zou wel heel erg balen zijn Nicole! Either way...
  maandag 19 september 2005 @ 17:11:13 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30730923
Vicky! Vanaf morgen heb je meldplicht he!
  † In Memoriam † maandag 19 september 2005 @ 17:15:04 #203
43556 miss_dynastie
pi_30731028
Nicole, wat een eng idee Hoop dat jullie snel meer weten!
pi_30731182
We hadden ons zelf al voorgenomen dat als het nu weer mis gaat dat ik gewoon weer met de pil begin en dat we een half jaartje gaan wachten! We gaan nu in ieder geval maar weer van het ergste uit
Liefde
pi_30731233
Sterkte MeNicole. Hopen dat jullie snel meer weten.
  maandag 19 september 2005 @ 17:29:40 #206
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_30731418
Ach MeNicole wat kut succes!
pi_30731657
MeNicole wat balen zeg Hopelijk valt het allemaal mee..
  maandag 19 september 2005 @ 18:52:03 #208
61800 Rottdog
pi_30734496
MeNicole, sterkte en hopelijk hebben zij het mis!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 19 september 2005 @ 19:26:50 #210
3011 E.T.
pi_30735040
Getver MeNicole. Sterkte!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_30735277
Hè bah MeNicole, hopelijk krijgen ze ongelijk... Veel sterkte in elk geval.
pi_30737765
He Nicole wat balen zeg... ik zal voor je duimen!!

BE jaja.. vanaf morgen meldplicht..

ff een tip voor de meiden die tenten willen gaan kopen, ik was vanmiddag bij de Hema en daar hebben ze tailleslips (echte tenten) en die kosten nu maar 99 cent. VOlgens mij is dat alleen nog maar tot donderdag.. dussuhh misschien ff snel de stad in.

Ik zal me morgen netjes melden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 19 september 2005 @ 23:15:42 #213
61800 Rottdog
pi_30743726
Gaat de Hema is bellen of er wat te halen is voor ons aangezien we de Hema-tenten goed aanprijzen hier

Wij willen speciale Fok-Hema Tenten
pi_30743823
quote:
Op maandag 19 september 2005 23:15 schreef Rottdog het volgende:
Gaat de Hema is bellen of er wat te halen is voor ons aangezien we de Hema-tenten goed aanprijzen hier

Wij willen speciale Fok-Hema Tenten
Effe bellen met de HEMA

"Is het jullie opgevallen dat de verkoop van tenten sterk gestegen is de afgelopen tijd?"
"Ja? Nou dat komt door ons.."

Mogen ze wel een cadeaubonnetje voor weggeven...
pi_30749096
* Vicky doet netjes melden!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2005 @ 09:03:04 #216
81992 Githa
pi_30749447
Oe Vicky, wat netjes optijd! ...Ga je dat volhouden ?

MeNicole ik hoop dat je gevoel gelijk heeft, sterkte!
pi_30749509
uhh nou uhh denk het niet

was vanmorgen vroeg eruit omdat ik toch niet meer kon slapen... en de was moest in de wasmachine heheheh
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2005 @ 09:13:39 #218
81992 Githa
pi_30749652
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 09:06 schreef Vicky het volgende:
uhh nou uhh denk het niet

was vanmorgen vroeg eruit omdat ik toch niet meer kon slapen... en de was moest in de wasmachine heheheh
Ons niet te veel verwennen dan hoor Als je er na een paar keer niet bent om 9.00 dan denken wij al dat je aan het bevallen bent
pi_30749721
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 09:13 schreef Githa het volgende:

[..]

Ons niet te veel verwennen dan hoor Als je er na een paar keer niet bent om 9.00 dan denken wij al dat je aan het bevallen bent
hihi... ik zal eraan denken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_30750672
Even er lekker op uit geweest vanmorgen, flink stukje gefietst, denk ik naar de hema te gaan voor onderbroeken. Allemaal leuk en aardig sta met die dingen bij de kassa, heb ik niet eens geld of pasjes bij. Mmm, maar teruggehangen, hoezo vergeetachtig!! Morgen maar weer op de fiets naar het dorp; nu heb ik weer te veel pijn om de tocht naar het dorp hierlangs nog eens te gaan maken
pi_30750877
weet iemand wat echt kan helpen tegen de misselijkheid?
pi_30750963
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:18 schreef Zeikwijf het volgende:
Ik weet niet hoe erg je het hebt, ik was zelf eigenlijk niet zo erg misselijk alleen 's ochtends en nooit tot brakens toe, zeg maar. Ik at als ik wakker werd een droog beschuit of een soepstengel , die had ik naast mijn bed liggen. Dan een kwartiertje wachten en dan had ik nergens last meer van. Het lijkt me extreem naar om het erger te hebben trouwens.
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2005 @ 10:23:07 #223
43556 miss_dynastie
pi_30751006
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 08:38 schreef Vicky het volgende:
* Vicky doet netjes melden!!

Keurig
pi_30751036
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:18 schreef Zeikwijf het volgende:
Zorgen dat je maag niet leeg raakt door regelmatig kleine beetjes te eten.
Uitvogelen waar je niet misselijk van wordt (voor iedereen anders, kan zelfs per dag verschillen).
Gemberthee of GingerAle (tip!)
Iets pittigs wordt vaak beter verdragen dan iets zoets (door mij wel in elk geval).

In het ergste geval kan je een middeltje vragen aan je huisarts, maar ik heb begrepen dat dat ook niet optimaal werkt.
pi_30751106
Vorige week begon ik eigenlijk voor het eerst misselijk te worden, een paar dagen. Als ik op zulke momenten eet moet ik meestal braken. Op zich valt het reuze mee. Het is niet overdreven vaak maar die keren dat ik misselijk ben zijn wel heel vervelend, zoals nu...
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:41:00 #226
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30752896
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:27 schreef Zeikwijf het volgende:
Vorige week begon ik eigenlijk voor het eerst misselijk te worden, een paar dagen. Als ik op zulke momenten eet moet ik meestal braken. Op zich valt het reuze mee. Het is niet overdreven vaak maar die keren dat ik misselijk ben zijn wel heel vervelend, zoals nu...
wat huis tuin en keukenmiddeltjes :

- wat anneja zei beschuitje wanneer je nog in bed ligt en dan 15 minuten wachten met opstaan..
- cola
-vanille vla
- energy drank ( extran isostar e.d. geen redbull of zoiets )
- zoute stengels
- droog biscuitje
- kleine beetjes eten
- veeeeeeeeeeeeeeel drinken je moet nu standaard 2 liter de dag drinken.. schroef dit gerust op naar 3 liter

ik weet niet hoeveel weken je bent maar neem sowieso contact op met je verloskundige en noteer elke dag of je gespuugd heb en of het veel of weinig was.

het is alles behalve leuk dat spugen en het misselijk zijn.. maar je went er wel aan
gegroet uw kotsdeskundige
pi_30752951
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:41 schreef _evenstar_ het volgende:

gegroet uw kotsdeskundige

En zeikwijf (wat een naam!), je moet zorgen dat je eet voordat je braken gaat, dus zoals ik zei, je maag moet nooit leegraken.
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:48:12 #228
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30753079
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:43 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

En zeikwijf (wat een naam!), je moet zorgen dat je eet voordat je braken gaat, dus zoals ik zei, je maag moet nooit leegraken.
ik mag met 23 van de 26 weken kotsen toch wel evraringsdeskundige noemen kan je van alles vertellen over wanneer je kots wel en niet goed is
pi_30753147
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:48 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ik mag met 23 van de 26 weken kotsen toch wel evraringsdeskundige noemen kan je van alles vertellen over wanneer je kots wel en niet goed is
Ik zit op 17 weken kotsen inmiddels, ik doe je na
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:50:52 #230
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30753171
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:50 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Ik zit op 17 weken kotsen inmiddels, ik doe je na
we zijn gewoon gelijk ach het went wel he gewoon genieten van een kotsvrije dag en dan kunnen we er weer tegen aan
pi_30753217
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:50 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

we zijn gewoon gelijk ach het went wel he gewoon genieten van een kotsvrije dag en dan kunnen we er weer tegen aan
Zo is het
pi_30753721
Sterkte MeNicole, ik hoop dat het goed gaat

gisteren bij mn moeder geweest, die is sinds zaterdag in het sterfhuis.
gek genoeg voel ik me nu een stuk beter en ben een stuk geruster (ze heeft nu hulp voor alles he)
vrijdag zei Domicura tegen mij dat ik af en toe egoistisch moest zijn omdat ik nu aan mn kindje moet denken, maar dat was zo moeilijk
nu durf ik meer aan mezelf te denken omdat ik ma niet meer zo hoef te helpen (ja beetje boodschapjes meenemen enzo).
voel me meteen stukken en stukken beter
vanavond naar de Vroedvrouw, kan niet wachten om het hartje van onze Uk weer te horen.

Oh ja! ik heb echt mega veel gevoel! wat is dat toch fijn!
waarschijnlijk heb ik er op het einde van de zwangerschap genoeg van maar nu kan ik hem niet vaak genoeg voelen.
Dit ventje gaat flink tekeer

positief punt 2:
ik krijg het huisje van mn moeder, woon nu nog bij mn schoonouders, maar mn oom heeft weten te regelen dat ik het huisje krijg waar ma 13 jaar gewoond heeft
wil al beginnen met opknappen, maar ga het pas doen als ik mn handdtekening onder het huurcontract heb staan

allemaal positieve dingen de laatste week die mn zwangerschap (en humeur) alleen maar goed doen
Lid van de MamaSquad
pi_30753726
me nicole, .... t zit gewoon goed hoor!! dat kan niet anders zoals je het verteld .....
hebben ze al gebeld?
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_30754129
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 12:12 schreef Spekkiemonster het volgende:
me nicole, .... t zit gewoon goed hoor!! dat kan niet anders zoals je het verteld .....
hebben ze al gebeld?
Ja ze hadden gister gebeld had ik al gezegd toch dat ik bloed moest laten prikken. Morgen om kwart voor 10 naar de gyn en dan horen we meer!!

Maar heb echt een heel dubbel gevoel. Aan de ene kant: bij mola heb je teveel HCG hormoon en ben je veel misselijk zei de vlos. Maar dat ben ik dus helemaal niet. Ook is het normaal dat je snel dik word, heb ik ook geen last van. Maar aan de andere kant. Het was gewoon een grote rommel in mijn baarmoeder en ik heb de laatste paar weken veel last van buikpijn gehad.
Dus iets goed is er toch niet. Als ik wel gewoon ongeveer 6 weken zwanger ben zitten er toch rare plekken waarschijnlijk bloed in mijn baarmoeder. Dus dat is sowieso al niet goed.
Maar we zien het wel!!
Liefde
pi_30754201
heel veel sterkte!
Lid van de MamaSquad
pi_30754242
haha... thnx voor de tips Tinkerbell en _evenstar_ Ik zit in mn 8e week dus dan weet ik wat me nog te wachten staat! Maar ik heb er alles voor over, ben superblij !
  dinsdag 20 september 2005 @ 12:35:57 #237
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30754335
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 12:32 schreef Zeikwijf het volgende:
haha... thnx voor de tips Tinkerbell en _evenstar_ Ik zit in mn 8e week dus dan weet ik wat me nog te wachten staat! Maar ik heb er alles voor over, ben superblij !
je weet waar je het voor doet en af en toe er ff over lopen zeiken mag want het is geen pretje
maar als je over een paar weekjes het hartje hoort en je dat kleine hompje mens ziet krioelen in je buik op de echo dat is gewoon zo
pi_30754494
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 12:35 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

je weet waar je het voor doet en af en toe er ff over lopen zeiken mag want het is geen pretje
maar als je over een paar weekjes het hartje hoort en je dat kleine hompje mens ziet krioelen in je buik op de echo dat is gewoon zo
Daar kijk ik zoooooo naar uit! Voor nu lijkt het allemaal nog zo onwerkelijk maar dat gaat wel veranderen denk ik na een eerste echo... Lijkt me geweldig om dat piepelkleine kindje te zien....
pi_30754533
MeNicole ik duim voor je
pi_30754614
MeNicole sterkte...
  dinsdag 20 september 2005 @ 12:54:56 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30754829
Ladylike, wat lekker dat je nu een beetje rust hebt. En wat fijn van dat huisje!

MeNicole... heel veel sterkte, hopelijk heb je snel zekerheid!
  dinsdag 20 september 2005 @ 14:40:11 #242
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_30757323
Ach getver MeNicole. Sterkte.
pi_30758067
Ladylike, wat BE zegt...

MeNicole, ik hoop echt voor je dat het toch allemaal goed zit, sterkte.

Zeikwijf blijf je met ons meebeppen? dan willen we wel meteen van alles weten hoor, zullen we beginnen met wanneer je uitgerekend bent? Als je wilt is er wel een mod die je in het lijstje kan zetten.

Vicky meldplicht spannend hoor!
pi_30760593
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:41 schreef _evenstar_ het volgende:

ik weet niet hoeveel weken je bent maar neem sowieso contact op met je verloskundige en noteer elke dag of je gespuugd heb en of het veel of weinig was.
even een vraagje voor de 'kotsdeskundige' hoor...
Meen je dat nou Even_star... dat je sowieso contact met de VK op moet nemen bij spugen?? Hm... weet je, ik voel me dan al gauw zo'n zeikerd... hoewel ik waarschijnlijk wel reden heb om te bellen eigenlijk...
Ik ben vandaag volgens de VK precies 10 weken ( ) en kots al 6 weken iedere dag. Nou ja, op 2 dagen na dan. 't Begon 's middags, was daar zooo blij mee, want 's ochtends leek me zoo erg... maar al gauw werd het steeds vroeger op de dag. Nu word ik de afgelopen 2 weken al misselijk wakker, moet meteen spugen (zorg wel eerst dat ik 'iets' in m'n maag heb, meestal wat drinken ofzo) en blijf vervolgens de hele dag door weeig... vervolgens om een uur of 5 begint het spuugfestijn weer van voren af aan. Komt er dus op neer dat ik tussen de 2 en 5 keer per dag boven de wc hang

Had ik dat inderdaad moeten melden?
Hm ben nu dubbel zo blij da'k morgen al voor de intake mag
Weet je, het is zo dubbel allemaal. Aan de ene kant word ik zo wanhopig van dat spugen de hele tijd (ben ook bang dat beeb niet genoeg binnenkrijgt, maar als je m'n buik(je) ziet blijkt het tegendeel wel ), je word er zo ziek van... maar aan de andere kant is het ook alleen maar een goed teken toch? Tijdens de vorige zwangerschap, die helaas is misgegaan, was ik amper misselijk... ja van de zenuwen misschien...

Ach ik hou stille hoop dat dit met 3 maanden over is... ga het in ieder geval wel aankaarten morgen, en ik hoop dat ik DE gouden tip nog tegenkom Want eten in bed werkt niet, cola komt er ook meteen weer uit (helpt wel super als je 'gewoon' buikgriep hebt trouwens!!), kleine beetjes eten doe ik toch wel, krijg grote hoeveelheden niet weg, en drinken... doe ik de hele dag door

Kom in ieder geval morgen even melden wat de VK te zeggen had
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:47:27 #245
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_30761722
Jis veel succes met het vinden van middeltjes tegen de misselijkheid, helaas heb ik geen tips voor je. Aan alle spugers; jullie mogen van mij klagen zo veel jullie willen, lijkt me vreselijk om zo beroerd te zijn.

Vicky van harte met je meldplicht!
MeNicole op je gevoel afgaan hoor, die is meestal goed! Ik hoop dat je snel positieve zekerheid hebt.

Ladylike fijn de positieve dingen zeg! Veel sterkte met je moeder en probeer voldoende aan dat kleintje in je buik te denken hoor!

Ingrid ik had gevraagd naar je rug, ben blij dat het goed met je gaat.

Waar is onze zwangere uit Amerika? ben je naam even kwijt Hoe gaat het met jou?

Had ik in het streepjestopic niet wat verse zwangere gesignaleerd? Van harte gefeliciteerd en dat jullie maar veel mogen posten!

Suzanna begrijpelijk dat je het druk hebt! Leuk dat je hier zo af en toe post.

Dan mis ik toch een aantal dames?? En een enkele heer? Biezb en Xlarge, Quinny en chocobo, Bastard, Mamamiek, Elegantly Wasted en Digger, laat eens iets van jullie horen/lezen! En dat zijn alleen diegenen die dit jaar nog uitgerekend zijn....De zwangeren van volgend jaar mogen ook wat van zich laten horen hoor!
Ylana
pi_30761910
pssst saffier EW heeft drie posts voor je gepost! en nog wat meer terug staat een update...
pi_30762520
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 16:16 schreef Jis het volgende:

[..]

even een vraagje voor de 'kotsdeskundige' hoor...
Meen je dat nou Even_star... dat je sowieso contact met de VK op moet nemen bij spugen??

Had ik dat inderdaad moeten melden?
Hm ben nu dubbel zo blij da'k morgen al voor de intake mag
Weet je, het is zo dubbel allemaal. Aan de ene kant word ik zo wanhopig van dat spugen de hele tijd (ben ook bang dat beeb niet genoeg binnenkrijgt, maar als je m'n buik(je) ziet blijkt het tegendeel wel ), je word er zo ziek van... maar aan de andere kant is het ook alleen maar een goed teken toch? Tijdens de vorige zwangerschap, die helaas is misgegaan, was ik amper misselijk... ja van de zenuwen misschien..
.

Niks moet , maar als je er toch bent is het wel handig om te melden. De verloskundige kan je in elk geval gerust stellen. Ik heb zelf ooit eens huilend van paniek opgebeld omdat ik maar niets binnen kreeg en me zorgen maakte om het kindje. Die pakt dus echt wat hij/zij nodig heeft, maak je daar niet ongerust om. Tevens kan de verloskundige natuurlijk tips geven, al kan je die overal wel krijgen. Tis meer voor de geruststelling en dat ze het weet als het nog heftiger wordt. Volgende keer gewoon zeggen hoor

En ja, het is ook een goed teken, je zwangerschapshormonen die je zwangerschap in stand houden floreren
pi_30763882
* Tamea belde een uurtje geleden de verloskundige op voor een afspraak en die zei dat ik over een week of 3 maar eens moest terugbellen. Terwijl de huisarts een paar maanden geleden nog zei dat ik meteen moest bellen zodra ik zwanger was want we hadden hier een tekort aan verloskundigen
  dinsdag 20 september 2005 @ 19:53:02 #249
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30767488
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 16:16 schreef Jis het volgende:

[..]

knip
Ik had het dus pas gemeld bij het gesprek zelf en kreeg te horen dat ik omdat ik extreem spuugde het al eerder had moeten melden..
Niet omdat het voor de baby schadelijk is zoals tink al zei de baby pakt wat hij/zij nodig heeft en jij wordt gewoon wat slapper..
Maar wordt het te extreem dan gaat jou eigen lichaam naar de kloten.. en worden je spieren e.d. op een verkeerde manier verbrand en dat is geen pretje geloof me...
Niet bang zijn dat je je aanstelt ..

Ik dacht ook ik stel me aan en blablabla .. had ik maar eerder aan de bel getrokken had me iig een zkh opname gescheelt
  Jubileum moderator dinsdag 20 september 2005 @ 20:51:45 #250
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_30769833
MeNicole heel veel sterkte

EW is het geen idee om eventjes niet meer te werken als zitten al zoveel pijn doet? 3 keer overstappen is normaal al vermoeiend, laat staan als je zwanger bent. Wat belachelijk trouwens dat er niemand voor je opstaat zeg! Ik heb laatst wel ergens gehoord dat als je zwanger bent je gratis (met je 2e klas kaartje) 1e klas mag gaan zitten als het te druk in de trein is. Het is in ieder geval de moeite waard om na te vragen of dat klopt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2005 @ 21:21:02 #251
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_30770817
MeNicole ik zal voor je duimen morgen om kwart voor 10. Jeetje wat zal dat schrikken zijn geweest. Hopelijk heb je ons morgen toch nog goed nieuws te melden. Het kan nog alle kanten op. Heel veel sterkte en een dikke knuffel
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_30770979
hoi girls, tijdje niet geweest, hoop gebeurd waardoor ik niet kon bijlezen en posten.

Menicole -schikken zeg, ik hoop dat je morgen ook goed nieuws heb te melden, en ik ga helemaal duimen dat het GEEN mola is, ik denk aan je

Tamea - volgens mij heb ik je nog niet gefeliciteerd, maar welkom hier, en een hele fijne zwangerschap toegewenst

ik zal rustig rustig morgen op mijn gemakje ff bijlezen, sorry hoor
pi_30771215
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 19:53 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ik had het dus pas gemeld bij het gesprek zelf en kreeg te horen dat ik omdat ik extreem spuugde het al eerder had moeten melden..
Niet omdat het voor de baby schadelijk is zoals tink al zei de baby pakt wat hij/zij nodig heeft en jij wordt gewoon wat slapper..
Maar wordt het te extreem dan gaat jou eigen lichaam naar de kloten.. en worden je spieren e.d. op een verkeerde manier verbrand en dat is geen pretje geloof me...
Niet bang zijn dat je je aanstelt ..

Ik dacht ook ik stel me aan en blablabla .. had ik maar eerder aan de bel getrokken had me iig een zkh opname gescheelt
Dit wordt dus het eerste wat ik morgen vertel...
Schrik best wel van jouw opmerking dat je eigen lichaam naar de kloten gaat ik maakte me alleen druk om de beeb (weet dat die toch wel genoeg binnenkrijgt, al vraag ik me af wat dan precies als ik amper wat binnenhou )
Kan alleen niet bepalen wat 'extreem' is. Maar als ik bedenk dat het enige dat ik vandaag binnen gehouden heb 3 witte ( ) boterhammetjes met kaas is... en ongeveer 1 liter limonadesiroop... dan is dat niet veel... Sinds ik vanmiddag thuis kwam, komt alles er met een noodgang weer uit. Zelfs m'n 'avondeten' (= 1 appel en een biskwietje )
't Kan ook goed zijn dat ik me vandaag even superzielig voel omdat ik echt weinig binnenhou, dat ik me daarom wat drukker hierom maak, maar toch...
In principe ging ik er gewoon van uit: overgeven hoort erbij

Nou ja, er zit niets anders op dan morgen af te wachten... hoorde vandaag wel van een collega dat de VK die ik morgen heb nogal bot overkomt dus hoop maar dat ze me serieus neemt. Niet dat ik per se wil dat er iets aan gedaan wordt, maar wil nu wel even gerust gesteld worden zeg maar
pi_30771294
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 21:25 schreef Girly het volgende:
hoi girls, tijdje niet geweest, hoop gebeurd waardoor ik niet kon bijlezen en posten.
hai! Had je al gemist
Vroeg me van de week nog af of je de beeb al vaker gevoeld hebt namelijk, omdat je toen het vermoeden had van wel, ook al vond je het nog te vroeg!
Ben benieuwd!!
pi_30771330
MeNicole... ze laten jou ook wel in onzekerheid zitten he... Hoop echt voor je dat je goed nieuws te horen krijgt...
  dinsdag 20 september 2005 @ 21:47:00 #256
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_30771810
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 16:52 schreef Jelief het volgende:
pssst saffier EW heeft drie posts voor je gepost! en nog wat meer terug staat een update...
Jelief je hebt helemaal gelijk! Sorry E.W.! Ik heb je post nog met verbazing gelezen....3 x overstappen en dan ook nog niemand die voor je opstaat....ongelooflijk! Die tip van dat treinkaartje zou ik even achteraangaan als ik jou was. Ik weet inmiddels hoe je toch steeds door probeert te blijven gaan (doe ik ook), maar denk aan jezelf hoor! Je kan beter nu wat vroeger aan de bel trekken en jezelf een heleboel ellende voorkomen dan dat je na je bevalling aan het revalideren slaat ipv heerlijk van je kindje te genieten! Je kan ook niet tijdelijk een auto lenen ofzo om naar je werk te gaan of later beginnen waardoor het minder druk is in de trein?

Ik mag ontzettend in mijn handjes knijpen merk ik wel! Vanmorgen zei de chiropractiker dat ik niet meer dan 4 uur op een dag mag werken en het liefst helemaal moet stoppen omdat ik last heb van mijn si-gewricht. Mijn baas heeft me dan ook om half drie naar huis gestuurd en meteen de overige tijden aangepast, dus geen koopavond meer! In plaats van 9.00-21.00 uur werken op donderdag nu alleen nog maar 's middags. De rest van de dagen dus ook alleen maar middagjes werken. We gaan kijken of het zo goed gaat en anders wordt er nog meer aangepast!
Helemaal stoppen heb ik nog geen zin in....thuis mag/kan ik ook zo weinig, kan ik beter een paar uurtjes mijn collega's pesten...
Ylana
  dinsdag 20 september 2005 @ 21:54:18 #257
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_30772131
EW, ik had toen ik zwanger was ook problemen met het Openbaar Vervoer (met gelukkig maar één overstap, maar wel met veewagenvervoer, waarbij mijn buik echt in de verdrukking kwam).
Ik dreigde er ook aan onderdoor te gaan en heb toen afgesproken met mijn baas om iets later te komen. In plaats van om 08.30 kwam ik toen om 09.30 op mijn werk en dat uurtje maakte net het verschil. Ik zat net buiten de meest drukke spits en kon meestal gewoon zitten. En omdat ik wat later begon ging ik ook wat later weg en ontliep terug ook net de grootste drukte. Het was een kleine aanpassing, maar op die manier hield ik het wel vol tot mijn zwangerschapsverlof, maar ik neem aan dat jij met je bekkeninstabiliteit nu voorlopig helemaal niet mag werken?

MeNicole, veel sterkte morgen. Ik hoop dat het meevalt.

Alle spugers, ook veel sterkte. Het is toch niet leuk om kotsdeskundige te zijn, lijkt me.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_30772688
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 21:33 schreef Jis het volgende:

[..]

hai! Had je al gemist
Vroeg me van de week nog af of je de beeb al vaker gevoeld hebt namelijk, omdat je toen het vermoeden had van wel, ook al vond je het nog te vroeg!
Ben benieuwd!!
haai uhh ik weet het niet of ik het vaker heb gevoeld, misschien waren het toch wel mijn darmen? maar moet zeggen dat die ene keer het ergste was omdat ik er toen van schok.
ik heb zondag heel veel gelopen in een bos, waren met een groepje naar luik soort spel spelen, en elke keer als ik rustig zat voelde ik rare plopjes weer (ene keer links,andere keer rechts,maar ik had ook erg last van mijn buik omdat mijn broek strak zat. dus of het darmen waren of de beeb, don't know, mij werd ook verteld dat het de darmen kon zijn omdat die van positie veranderen en ook flink tekeer kunnen gaan, ik zal nog ff moeten wachten voor ik het zeker weet.
hoe ist met jou?

Saffier- fjn dat je nu alleen maar smiddags hoef te werken, zal een hoop schelen i.i.g
pi_30781294
* Vicky doet weer netjes meldt.... en gaat weer lekker uurtje slapen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 21 september 2005 @ 09:03:37 #260
61800 Rottdog
pi_30782284
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 21:25 schreef Girly het volgende:

Menicole -schikken zeg, ik hoop dat je morgen ook goed nieuws heb te melden, en ik ga helemaal duimen dat het GEEN mola is, ik denk aan je
Psst je hebt mail
Liefde
pi_30782578
[quote]Op dinsdag 20 september 2005 15:04 schreef Jelief het volgende:

Zeikwijf blijf je met ons meebeppen? dan willen we wel meteen van alles weten hoor, zullen we beginnen met wanneer je uitgerekend bent? Als je wilt is er wel een mod die je in het lijstje kan zetten.

Ik blijf wel meebeppen hoor! Lijkt me erg gezellig hier en bovendien is het reuze fijn te beppen met mensen die weten waar het over gaat.
Mijn huisarts had het erover dat ik 11 mei ben uitgerekend. Zelf dacht ik 7 mei... Ik hou de datum aan die de Vlos (makkelijke afkorting die ik hier tegenkwam ) mij zal geven op 6 oktober. Laat ik wel weten!
  woensdag 21 september 2005 @ 09:56:14 #263
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30783248
jisje mijn post was niet bedoeld om je bang te maken maar meer als in let op jezelf en je moet echt wat meer eten als ik lees wat je zo op een dag eet/drinkt is echt veeeeeeeel te weinig je moet vooral heeeeeel veel drinken meis

Nicole ik denk aan je en er brand hier een kaarsje voor je
pi_30783933
quote:
Op woensdag 21 september 2005 09:56 schreef _evenstar_ het volgende:
jisje mijn post was niet bedoeld om je bang te maken maar meer als in let op jezelf en je moet echt wat meer eten als ik lees wat je zo op een dag eet/drinkt is echt veeeeeeeel te weinig je moet vooral heeeeeel veel drinken meis

Nicole ik denk aan je en er brand hier een kaarsje voor je
meis ik snap dat je me niet bang wilde maken!!
Probeer ook wel op mezelf te letten, maar... tja lukt niet zo hard.
Ik eet trouwens wel meer op een dag dan wat daar staat hoor, maar het komt er net zo hard weer uit Wat in vorig stukje staat, is alleen wat erin blijft
Drinken doe ik de hele dag door, kom zeker wel aan de 2-3 liter, maar ook daar komt het meeste weer van naar buiten...

Over een uurtje moet ik bij de VK zijn...
  woensdag 21 september 2005 @ 10:32:18 #265
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30784085
quote:
Op woensdag 21 september 2005 10:26 schreef Jis het volgende:

[..]

meis ik snap dat je me niet bang wilde maken!!
Probeer ook wel op mezelf te letten, maar... tja lukt niet zo hard.
Ik eet trouwens wel meer op een dag dan wat daar staat hoor, maar het komt er net zo hard weer uit Wat in vorig stukje staat, is alleen wat erin blijft
Drinken doe ik de hele dag door, kom zeker wel aan de 2-3 liter, maar ook daar komt het meeste weer van naar buiten...

Over een uurtje moet ik bij de VK zijn...
ah oke dan is het goed dan krijg je nog aardig wat binnen hoor maar meld het wel even en als je allerlei huis-tuin en keuken middeltjes al heb geprobeerd kan misschien emasafene voor jou uitkomst bieden.. hier hielp het iig niet
spannend hoor hopenlijk mag je ook snel voor een echo
pi_30784131
Ik ben bezig met mijn vluchtkoffertje maar als ik zo het lijstje zie dat ik van internet uitgeprint heb kan ik wel een hutkoffer meenemen.

Wat habben jullie allemaal in je koffertje zitten?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2005 @ 10:39:51 #267
81992 Githa
pi_30784259
Ik heb nooit een koffertje klaargezet

Maaruh wat zou je erin moeten doen ? ...

pyama's
tenten (onderbroeken)
slippers
shampoo en doucheschuim
toilettas
iets te lezen of net wat je graag doet
camera of videocamera
genoeg batterijen
adresboekje met telefoonnummers
kleertjes voor je kleintje, 2 setjes
Maxicosi
ziekenfonds papieren
warme sokken, je kan tijdens de bevalling erg koude voeten krijgen

jemig, ik weet het niet meer

[ Bericht 4% gewijzigd door Githa op 21-09-2005 10:46:30 ]
  woensdag 21 september 2005 @ 10:44:14 #268
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_30784349
Girly, jouw plopjes zijn vást baby-plopjes hoor! terug.

Vicky wat was je weer vroeg!! Groot gelijk dat je dan nog even gaat slapen. Een vluchtkoffertje....daar denk ik nog niet over na hihi, maar misscien beter even in het moeders-topic vragen?

MeNicole ik duim!!
Ylana
pi_30785234
Vicky, een schoon t-shirt oid voor manlief, als de bevaling langer duurt is het voor hem ook wel lekker om iets schoons aan te trekken.
Lippenbalsem
Op de meeste lijstjes staat ook en badjas, ik heb er wel een maar als ik die mee zou nemen mag ik idd wel een hutkoffer meenemen, die gaat dus niet mee.
pi_30785256
quote:
Op woensdag 21 september 2005 10:34 schreef Vicky het volgende:
Ik ben bezig met mijn vluchtkoffertje maar als ik zo het lijstje zie dat ik van internet uitgeprint heb kan ik wel een hutkoffer meenemen.

Wat habben jullie allemaal in je koffertje zitten?
Ik had geen koffer maar een (heel bescheiden) tas.
Erin zat:

de befaamde HEMA tenten, 5 stuks
voedingsbeha
2 t-shirts/nachthemden
toilettas met borstel, tandenborstel, labello en miniverpakkingen tpasta, dagcreme, shampoo, deo en doucheschuim. (shampoo e.d stond ook in het ZKH in de douche van zwitsal)
slippers
boek (om 's nachts wat te doen te hebben als alle visite weg is)
mobiele telefoon
cameraatje
snickers; voor m'n man (tip van zwangerschapsgymjuf)
portemonnee
2 setjes kleding voor de kleine

maxicosi in de auto

En ik kwam niks tekort...
pi_30785322
quote:
Op woensdag 21 september 2005 10:39 schreef Githa het volgende:

pyama's
tenten (onderbroeken)
slippers
shampoo en doucheschuim
toilettas
iets te lezen of net wat je graag doet
camera of videocamera
genoeg batterijen
adresboekje met telefoonnummers
kleertjes voor je kleintje, 2 setjes
Maxicosi
ziekenfonds papieren
warme sokken, je kan tijdens de bevalling erg koude voeten krijgen
ik had ook nog voedingsbh's mee, een dekentje voor over de maxicosi voor als je met beeb naar buiten richting auto gaat, schone kleding voor mij voor als je weer naar huis gaat...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2005 @ 11:33:07 #272
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_30785665
MeNicole ben benieuwd hoe het is gegaan vanmorgen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_30785864
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:33 schreef Slaapmeisje het volgende:
MeNicole ben benieuwd hoe het is gegaan vanmorgen.
Nou hier ben ik dan eindelijk weer!
Het is zeer waarschijnlijk GEEN mola-zwangerschap. Mijn HCG waarde was maar 53! Dus helemaal goed ist ook niet. Dus de gyn dacht of dat ik nu weer een miskraam heb of dat er nog troep van de vorige miskraam zit. Dat laatste is het meest waarschijnlijke. Maandag weer bloedprikken, dinsdag weer een echo en als er nix verandert is ga ik woensdag onder narcose en dan wil de gyn even in mijn baarmoeder kijken wat daar aan de hand is en dan meteen goed schoonmaken van binnen!!

Dus ben wel super blij dat het geen mola is en dat ze nu toch alles eens goed gaan onderzoeken!!
Maar ben wel helemaal het vetrouwen in de vlos kwijt. Ze blijken daar dus wel makkelijk te zeggen: Ja hoor, als het vanzelf komt ben je wel goed schoon. Gelukkig blijf ik nu wel onder toezicht van de gyn
Liefde
pi_30785980
MeNicole dat is fijn om te horen en zeker fijn dat je bij de Gyn mag blijven. Vind het toch wel erg hoor zo een vlos, ik zou haar ook niet meer vertrouwen
  woensdag 21 september 2005 @ 12:04:45 #275
3011 E.T.
pi_30786756
Wel een opluchting dat het iig geen Mola is.
Maar het is ook niet het leuke, goede nieuws waar je eigenlijk op hoopte...
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2005 @ 12:08:44 #276
81992 Githa
pi_30786892
MeNicole, net wat ET zegt juichen om minder slecht nieuws, voelt een beetje raar. Ik ben erg blij voor je dat het geen mola is omdat die weg erg lang kan zijn, maar wat dan wel? ..... ik wens je nog steeds alle sterkte toe, dit lijkt me niet makkelijk
Wat je VK betreft kan ik het me erg goed voorstellen en ik zou het zeker ook laten weten, er is gewoon een fout gemaakt.
pi_30787185
MeNicole, fijn dat het geen mola is, maar zoals ET en Githa al zeggen.. tis niet het goede nieuws waar je op hoopte.
Gelukkig dat je onder toezicht van de gyn mag blijven! Sterkte iig

Nou me koffertje is ingepakt, bedankt voor de tips!!! Nu nog een lijst maken voor vriendje wattie moet doen als die kleine geboren is... Hij wil graag alles op papier hebben staan zodat ie het niet zelf allemaal uit moet zoeken enzo.. Iemand hier nog tips voor??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_30787445
Op mijn lijstje voor MikeAir staan de telefoonnummers van mensen we meteen willen bellen : ouders, broers en zussen, vrienden, werk. Kraamzorg moet gebeld worden en ook de vlos (bij ons) want die doet de nacontrole. Verder moet de verzekering zo snel mogelijk weten dat de kleine er is. En aangeven natuurlijk!
  woensdag 21 september 2005 @ 12:40:34 #279
3011 E.T.
pi_30787817
vergeet het telefoonnummer niet dat je moet bellen voor de geboortekaartjes!

En voor na 't douchen in het ziekenhuis zijn trainingsbroeken oid aan te raden.
pi_30788209
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:40 schreef E.T. het volgende:
vergeet het telefoonnummer niet dat je moet bellen voor de geboortekaartjes!

En voor na 't douchen in het ziekenhuis zijn trainingsbroeken oid aan te raden.
telefoonnummer van de drukker staat erop

ik ga in principe lekker thuis bevallen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 21 september 2005 @ 13:05:24 #281
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_30788517
MeNicole, gelukkig geen mola. Veel sterkte met het vervolgproces in ieder geval.

Ben vanochtend naar de vk geweest en er was een stagiaire die de controles deed.
Ze voelde aan mijn buik en zei me heel enthousiast dat die kleine daar enorm goed groeide. Tja, zei ik: mijn eerste was ook bijna 11 pond bij zijn geboorte. Oooww zie de vk: dat was ff schrikken he?!
Ik dacht dat ze bedoelde dat ik schrok omdat Glenn 24 uur ter observatie moest blijven ivm mogelijke suiker of schildklierafwijking. Maar nee, ze bedoelde het puur op zijn gewicht. Ze vroeg gelijk: Had je er geen moeite mee om hem te accepteren ?? Nou ja zeg!
Hoe meer ik erover nadenk hoe hoe dommer ik haar reactie eigenlijk vind.

Maar alles was verder goed met de beeb en ik heb ook van haar het advies gekregen om het toch echt rustiger aan te gaan doen, ivm de bekkenklachen. Het advies van een teamleider toen ik me gisteren ziek meldde: ehm...en een paracetamol tegen de pijn???

Ik doe het nu zo'n 3 dagen heel rustig aan (Glenn zit ook heel veel bij mijn ouders) en het gaat gelijk een enorm stuk beter. Het is gewoon heerlijk om na een stukje inspanning gewoon te kunnen gaan liggen wanneer jou dat uitkomt. Morgen naar de FT.
pi_30790098
Elegantly Wasted,serieus? die vk is ook niet helemaal lekker ofwel

Sara is nu 4 weken oud, en ik mis mijn buik nu al...Erg hoor, de eerste 2 weken hoefde ik voor mijn gevoel niet meer kindjes, maar dat getrappel in je buik....ik mis het echt! Geniet er allemaal maar lekker van meiden!
Sara
Merel
Ukje
pi_30790855
MeNicole: net als ET zegt: van de ene kant: fijn! en van de andere kant: sterkte met wat nog komen gaat
Elegantly Wasted: dat had mn VK eens moeten zeggen ... wat een raar mens zeg...
@ fuente: ik geniet er meer en meer van en gelukkig heb ik nog bijna 4 maanden om er van te genieten
Lid van de MamaSquad
  woensdag 21 september 2005 @ 14:38:01 #284
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30791304
Voor de mensjes die hun vluchtkoffertje aan het inpakken zijn, misschien zijn mutsjes voor de kleine ook een goed idee?
Toen ik in het ziekenhuis (Woerden) bevallen was vroeg de verpleegkundige of we wel een mutsje bij ons hadden.. Hadden we inderdaad. 2 was nog beter geweest, want het eerste mutsje kreeg Nicole direct na de bevalling op, en toen ze de volgende dag in bad gedaan was moest ze weer het vieze mutsje op omdat we er niet 2 hadden meegenomen..
Maar ik weet niet of je in de meeste ziekenhuizen gewoon een mutsje van het ziekenhuis krijgt?
  woensdag 21 september 2005 @ 14:57:41 #285
61800 Rottdog
pi_30791975
Me-Ncole er is al genoeg gezegt dus ik hou het bij een sterkte ermee.

Vicky telefoonnummer van je verzekering om je kind te verzekeren.
wij waren het vergeten en kregen bijna alle kosten op ons dak, zou dan wel vergoed worden maar dan moesten we wel eerst zelf betalen gelukkig was ik op net op tijd
Druivensuiker voor een oppeppertje

Wat een rare EW kan me best de schrik voorstellen van 11 pond maar of je er aan moest wennen

Fuente ik heb het soms nog wel eens, vond het erg speciaal dat intieme gevoel van jij en je kindje

Hier kregen we een mutsje maar het is overal verschillend
pi_30792179
wij kregen een mutsje van het ziekenhuis, hadden ook wel een eigen mutsje meegenomen overigens. Maar ik weet niet of dat in alle ziekenhuizen zo is, ik zou er geen rekening mee houden in ieder geval
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_30792693
ik heb gezien dat het ziekenhuis hier (maastricht) ook mutsjes uitgaf.. maar dat kan natuurlijk altijd vanwege bezuinigingen veranderd zijn
Lid van de MamaSquad
pi_30793567
Mutsje is ingepakt, druivensuiker ook

Heb al gebeld naar de verzekering maar moet een formulier invullen. Formulier ligt al klaar bij de papieren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_30793986
MeNicole... gelukkig inderdaad geen mola... maar het nieuws dat je nu te horen hebt gekregen had je ws liever ook niet gehoord. 't Is wel goed dat je nu onder controle van de gyn blijft; dan weet je in ieder geval iets zekerder dat alles goed gaat komen.
Stel nu dat het nog door je vorige zwangerschap komt, is je hcg-waarde dan niet nog erg hoog? Is toch al een tijdje geleden..
Verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen, behalve heel heel veel sterkte en ik hoop dat je in het ziekenhuis wat serieuzer genomen gaat worden...
pi_30794170
Vanochtend voor het eerst bij de verloskundige geweest.
Had een stagiaire die de intake deed, was leuk!
Ze gaan nog steeds uit van 18 april dat de beeb komt, maar... omdat m'n cyclus zo raar deed gaan ze pas een definitieve datum noemen na de echo.
Ze hebben er alles aan gedaan om het hartje te vinden, maar da's helaas niet gelukt. Is ook niet zo heel raar, ik ben volgens hun nu 10 wkn en 1 dag; maar waarschijnlijk wel ongeveer een weekje minder ver. En onder de 10 weken proberen ze het niet eens...
Maak me dus absoluut geen zorgen daarover!

Heb van de misselijkheid verteld; op dit moment is er nog geen reden om een of andere test te doen die aan kan tonen of je urine verzuurd is (en dan is het foute boel), omdat ik per dag toch nog wel iets binnenhoud. Mocht ik echt alles eruit gaan gooien moet ik direct contact opnemen en dan bestaat de kans dat ik even opgenomen word in het ziekenhuis. Maar zover wil ik het echt niet laten komen hoor
Verder namen ze het gelukkig heel serieus. Mag ieder moment naar de huisarts om zetpillen te vragen, zodat ik een dag of 2 even rust heb. (geloof dat ze inderdaad 'jouw' pillen noemde evenstar!) Maar ja, ik heb het liever niet natuurlijk...
Toch is het een fijn idee dat ik de kans heb om er even vanaf te komen...
Als het nou na de 3 maanden nog niet over is, gaan we kijken wat we eraan kunnen doen...

Verder was alles goed; was een kilo aangekomen (jaja ik had een spijkerbroek en schoenen aan... en dat heb ik thuis niet als ik op de weegschaal sta ) en m'n baarmoeder is al goed te voelen

Ik mocht voor volgende week een afspraak voor de echo maken, omdat het nu nog weinig zin zou hebben. Van de assistente mocht ik aankomende maandag al komen... en toen... toen heb ik zelf gezegd dat het wat mij betreft nog wel ietsje later mocht Want tja, hoe verder ik ben hoe meer je ziet toch?? En ik zit nu al zolang in de zenuwen, dan kunnen die paar nachtjes er ook nog wel bij Heb nu een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag Nog maar 9 nachtjes slapen
pi_30795114
Net eindelijk de uitslag gehad. Mijn HB was dus iets te laag, maar eigenlijk heb ik er naar mijn idee weinig last van. Mag staalpillen gaan slikken dus, fijn!! Is door de huisarts ook al aan de vlos doorgegeven en over twee weken moet ik weer prikken. De blauwe plek van het prikken vrijdag is net weg, op een of andere manier prikken ze me altijd blauw. Nou is het niet abnormaal dat mijn HB laag is, had ik voor de zwangerschap ook al regelmatig last van. Ben door de test voor bloeddonor soms ook maar net of net niet door gekomen.

Dus ben benieuwd!
pi_30795394
@ Jis: ja hoe verder je bent hoe meer je ziet..
@ randa: succes met slikken dan maar gelukkig is er iets aan te doen
Lid van de MamaSquad
pi_30795462
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:05 schreef Elegantly Wasted het volgende:
MeNicole, gelukkig geen mola. Veel sterkte met het vervolgproces in ieder geval.

Ben vanochtend naar de vk geweest en er was een stagiaire die de controles deed.
Ze voelde aan mijn buik en zei me heel enthousiast dat die kleine daar enorm goed groeide. Tja, zei ik: mijn eerste was ook bijna 11 pond bij zijn geboorte. Oooww zie de vk: dat was ff schrikken he?!
Ik dacht dat ze bedoelde dat ik schrok omdat Glenn 24 uur ter observatie moest blijven ivm mogelijke suiker of schildklierafwijking. Maar nee, ze bedoelde het puur op zijn gewicht. Ze vroeg gelijk: Had je er geen moeite mee om hem te accepteren ?? Nou ja zeg!

Maar alles was verder goed met de beeb en ik heb ook van haar het advies gekregen om het toch echt rustiger aan te gaan doen, ivm de bekkenklachen. Het advies van een teamleider toen ik me gisteren ziek meldde: ehm...en een paracetamol tegen de pijn???

Ik doe het nu zo'n 3 dagen heel rustig aan (Glenn zit ook heel veel bij mijn ouders) en het gaat gelijk een enorm stuk beter. Het is gewoon heerlijk om na een stukje inspanning gewoon te kunnen gaan liggen wanneer jou dat uitkomt. Morgen naar de FT.
Lekkere opmerking van die VK, maar ja misschien flapte ze het er zo maar uit moet je maar denken...

Paracetamolletje??? Ja tuurlijk zal wel helpen...
Nou moet je zeker naar de arboarts?? moet jij ook naar Wolters dan?
Ik heb mijn teamleider nog niet 1 keer gehoord sinds ik thuiszit met verlof, vreemd want normaal als ik ziek ben weet ie me altijd op dezelfde dag nog te bellen....

Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat als ik over een paar weken weer moet gaan werken, is voor mij ook gelijk de eerste keer in Den Haag, ik heb de verhuizing net niet meegemaakt...
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2005 @ 17:01:19 #294
43556 miss_dynastie
pi_30795638
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:05 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Die stagiaire heeft dus nog een hele hoop te leren zeg, wat een onzin
  woensdag 21 september 2005 @ 17:01:26 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30795642
MeNicole, gelukkig geen MOLA, maar ja... wat dan wel...
Hopelijk gaan ze het nu idd eens goed bekijken en krijgen jullie een beetje duidelijkheid...

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 21-09-2005 23:29:17 ]
  woensdag 21 september 2005 @ 17:32:44 #296
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_30796524
Grr ik had weer eens het verkeerde venster openstaan en daar mijn post in geplakt. Sorry dames.
  woensdag 21 september 2005 @ 18:25:26 #297
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_30798006
MeNicole, gelukkig geen mola, ik hoop dat alles gewoon goed is. Veel sterkte in ieder geval

Handig die tips voor het vluchtkoffertje!
Ik had het volgende lijstje ergens vandaan geplukt:

Voor jou:
• Toilettas (tandenborstel, borstel, tandpasta, make-up remover, eventuele medicijnen, lenzenvloeistof etc)
• Lippenbalsem (tegen droge lippen door het puffen & hijgen)
• Make-up (mascara & lipstick, evt. Blusher)
• T-shirt om in te bevallen
• Druivensuiker snoepjes voor extra energie
• Nachtkleding
• Dikke(ski)sokken (tijdens de bevalling krijgen veel vrouwen koude voeten)
• Ondergoed (grote ‘oma’-onderbroeken: hier past het kraamverband goed in. Bovendien zitten strings niet echt geweldig als je net bevallen bent).
• Pantoffels/slippers
• Badjas
• Eventueel: reservebril
• Eventueel een voedings-BH (koop deze twee cupmaten groter, je zal niet de eerste zijn die van B naar D gaat).
• Kleding om de volgende dag in naar huis te gaan (joggingbroek of rok)
• Eventueel wat tijdschriften of een boek

Voor je kindje:
• Maxicosi
• Autostoeltje
• Rompertjes
• Een paar pakjes (in maat 40 en 50, zodat je altijd iets hebt dat past. Let erop dat je iets neemt wat ook nog leuk staat; het worden tenslotte de allereerste foto’s van jouw kleintje, daar in dat ziekenhuis).
• Sokjes
• 2 mutsjes
• Speentje
• Omslagdoekje
• Deken voor over maxi-cosi
• Eventueel: warmwaterkruik
• Eventueel: jasje

Voor je partner:
• Alle belangrijke papieren (verzekeringspapieren (van beide partners), papieren van de verloskundige (zeker als je bijvoorbeeld rhesusnegatief bent, identificatiepapieren)
• Telefoonlijst met alle belangrijke nummers (de dokter, de verloskundige, het ziekenhuis, de taxicentrale, familie en vrienden)
• Mobiele telefoon met oplader (check of je ‘m mag gebruiken in het ziekenhuis)
• Fototoestel met extra batterijen, extra geheugenkaart, oplader of extra rolletjes
• Eventueel: videocamera
• Eventueel: parkeergeld en geld voor de telefoon/telefoonkaart (als je je mobieltje niet mag gebruiken)
• Eventueel: wat tijdschriften of een boek, voor als het allemaal wat langer duurt

Randa, gelukkig is er wat aan je ijzer te doen. Bedenk maar zo, het is voor een erg goed doel! Ik voelde me in ieder geval een stuk beter toen ik de staalpillen begon te slikken.

Ik begin steeds meer "last" van m'n buik te krijgen, vooral in combinatie met m'n zware borsten. Beebje vindt dat niet erg prettig en ik zelf ook niet.
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 21 september 2005 @ 19:28:18 #298
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_30799807
quote:
Op woensdag 21 september 2005 16:56 schreef Igraine het volgende:

Lekkere opmerking van die VK, maar ja misschien flapte ze het er zo maar uit moet je maar denken...

Paracetamolletje??? Ja tuurlijk zal wel helpen...
Nou moet je zeker naar de arboarts?? moet jij ook naar Wolters dan?
Ik heb mijn teamleider nog niet 1 keer gehoord sinds ik thuiszit met verlof, vreemd want normaal als ik ziek ben weet ie me altijd op dezelfde dag nog te bellen....

Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat als ik over een paar weken weer moet gaan werken, is voor mij ook gelijk de eerste keer in Den Haag, ik heb de verhuizing net niet meegemaakt...
Ach, ik weet ook niet hoe de vk het precies bedoelde. Feit is wel dat ik gewoon (weer eens) sprakeloos was. Iets wat me nu gewoon met regelmaat overkomt. Waar ik normaal altijd wel mijn bekkie bij me heb, ben ik nu gewoon echt een softie aan het worden (zie treinreis verhaal).

Enneh.. ik zit nu in DH he, dus andere arbo-arts.
De verhuizing zelf is me 100% meegevallen en het werk is ook gewoon heel leuk. Maar ja, 3 1/2 uur reizen op een dag is gewoon teveel
Ik denk dat als jij begint, mijn zwangerschapsverlof zo ongeveer ingaat.
  woensdag 21 september 2005 @ 19:50:00 #299
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_30800542
EW, ik begrijp helemaal wat je bedoelt met dat openbaar vervoer-verhaal. Geen hond die voor je opstaat. Zelfs in de bus waar ze speciale plekken hebben voor ouderen, gehandicapten en minder invaliden blijven ze gewoon op hun hol zitten en doen alsof hun neus bloed. En ik blijf dan maar staan, kokend van woede ondertussen. Gelukkig heb ik nog maar 4 werkdagen tot m'n zwangerschapsverlof Jij veel sterkte ermee
Mijn afvalstrijd!
pi_30802400
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:01 schreef Brighteyes het volgende:
MeNicole, gelukkig een MOLA, maar ja...
En bedankt he?
  woensdag 21 september 2005 @ 23:28:40 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30809142

Sorry!!!!!!!!!!!
Even aanpassen! Jezus wat lomp!