abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2005 @ 12:08:44 #276
81992 Githa
pi_30786892
MeNicole, net wat ET zegt juichen om minder slecht nieuws, voelt een beetje raar. Ik ben erg blij voor je dat het geen mola is omdat die weg erg lang kan zijn, maar wat dan wel? ..... ik wens je nog steeds alle sterkte toe, dit lijkt me niet makkelijk
Wat je VK betreft kan ik het me erg goed voorstellen en ik zou het zeker ook laten weten, er is gewoon een fout gemaakt.
pi_30787185
MeNicole, fijn dat het geen mola is, maar zoals ET en Githa al zeggen.. tis niet het goede nieuws waar je op hoopte.
Gelukkig dat je onder toezicht van de gyn mag blijven! Sterkte iig

Nou me koffertje is ingepakt, bedankt voor de tips!!! Nu nog een lijst maken voor vriendje wattie moet doen als die kleine geboren is... Hij wil graag alles op papier hebben staan zodat ie het niet zelf allemaal uit moet zoeken enzo.. Iemand hier nog tips voor??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_30787445
Op mijn lijstje voor MikeAir staan de telefoonnummers van mensen we meteen willen bellen : ouders, broers en zussen, vrienden, werk. Kraamzorg moet gebeld worden en ook de vlos (bij ons) want die doet de nacontrole. Verder moet de verzekering zo snel mogelijk weten dat de kleine er is. En aangeven natuurlijk!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 21 september 2005 @ 12:40:34 #279
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_30787817
vergeet het telefoonnummer niet dat je moet bellen voor de geboortekaartjes!

En voor na 't douchen in het ziekenhuis zijn trainingsbroeken oid aan te raden.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_30788209
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:40 schreef E.T. het volgende:
vergeet het telefoonnummer niet dat je moet bellen voor de geboortekaartjes!

En voor na 't douchen in het ziekenhuis zijn trainingsbroeken oid aan te raden.
telefoonnummer van de drukker staat erop

ik ga in principe lekker thuis bevallen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 21 september 2005 @ 13:05:24 #281
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_30788517
MeNicole, gelukkig geen mola. Veel sterkte met het vervolgproces in ieder geval.

Ben vanochtend naar de vk geweest en er was een stagiaire die de controles deed.
Ze voelde aan mijn buik en zei me heel enthousiast dat die kleine daar enorm goed groeide. Tja, zei ik: mijn eerste was ook bijna 11 pond bij zijn geboorte. Oooww zie de vk: dat was ff schrikken he?!
Ik dacht dat ze bedoelde dat ik schrok omdat Glenn 24 uur ter observatie moest blijven ivm mogelijke suiker of schildklierafwijking. Maar nee, ze bedoelde het puur op zijn gewicht. Ze vroeg gelijk: Had je er geen moeite mee om hem te accepteren ?? Nou ja zeg!
Hoe meer ik erover nadenk hoe hoe dommer ik haar reactie eigenlijk vind.

Maar alles was verder goed met de beeb en ik heb ook van haar het advies gekregen om het toch echt rustiger aan te gaan doen, ivm de bekkenklachen. Het advies van een teamleider toen ik me gisteren ziek meldde: ehm...en een paracetamol tegen de pijn???

Ik doe het nu zo'n 3 dagen heel rustig aan (Glenn zit ook heel veel bij mijn ouders) en het gaat gelijk een enorm stuk beter. Het is gewoon heerlijk om na een stukje inspanning gewoon te kunnen gaan liggen wanneer jou dat uitkomt. Morgen naar de FT.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_30790098
Elegantly Wasted,serieus? die vk is ook niet helemaal lekker ofwel

Sara is nu 4 weken oud, en ik mis mijn buik nu al...Erg hoor, de eerste 2 weken hoefde ik voor mijn gevoel niet meer kindjes, maar dat getrappel in je buik....ik mis het echt! Geniet er allemaal maar lekker van meiden!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_30790855
MeNicole: net als ET zegt: van de ene kant: fijn! en van de andere kant: sterkte met wat nog komen gaat
Elegantly Wasted: dat had mn VK eens moeten zeggen ... wat een raar mens zeg...
@ fuente: ik geniet er meer en meer van en gelukkig heb ik nog bijna 4 maanden om er van te genieten
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  woensdag 21 september 2005 @ 14:38:01 #284
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30791304
Voor de mensjes die hun vluchtkoffertje aan het inpakken zijn, misschien zijn mutsjes voor de kleine ook een goed idee?
Toen ik in het ziekenhuis (Woerden) bevallen was vroeg de verpleegkundige of we wel een mutsje bij ons hadden.. Hadden we inderdaad. 2 was nog beter geweest, want het eerste mutsje kreeg Nicole direct na de bevalling op, en toen ze de volgende dag in bad gedaan was moest ze weer het vieze mutsje op omdat we er niet 2 hadden meegenomen..
Maar ik weet niet of je in de meeste ziekenhuizen gewoon een mutsje van het ziekenhuis krijgt?
  woensdag 21 september 2005 @ 14:57:41 #285
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_30791975
Me-Ncole er is al genoeg gezegt dus ik hou het bij een sterkte ermee.

Vicky telefoonnummer van je verzekering om je kind te verzekeren.
wij waren het vergeten en kregen bijna alle kosten op ons dak, zou dan wel vergoed worden maar dan moesten we wel eerst zelf betalen gelukkig was ik op net op tijd
Druivensuiker voor een oppeppertje

Wat een rare EW kan me best de schrik voorstellen van 11 pond maar of je er aan moest wennen

Fuente ik heb het soms nog wel eens, vond het erg speciaal dat intieme gevoel van jij en je kindje

Hier kregen we een mutsje maar het is overal verschillend
pi_30792179
wij kregen een mutsje van het ziekenhuis, hadden ook wel een eigen mutsje meegenomen overigens. Maar ik weet niet of dat in alle ziekenhuizen zo is, ik zou er geen rekening mee houden in ieder geval
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_30792693
ik heb gezien dat het ziekenhuis hier (maastricht) ook mutsjes uitgaf.. maar dat kan natuurlijk altijd vanwege bezuinigingen veranderd zijn
Lid van de MamaSquad
pi_30793567
Mutsje is ingepakt, druivensuiker ook

Heb al gebeld naar de verzekering maar moet een formulier invullen. Formulier ligt al klaar bij de papieren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_30793986
MeNicole... gelukkig inderdaad geen mola... maar het nieuws dat je nu te horen hebt gekregen had je ws liever ook niet gehoord. 't Is wel goed dat je nu onder controle van de gyn blijft; dan weet je in ieder geval iets zekerder dat alles goed gaat komen.
Stel nu dat het nog door je vorige zwangerschap komt, is je hcg-waarde dan niet nog erg hoog? Is toch al een tijdje geleden..
Verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen, behalve heel heel veel sterkte en ik hoop dat je in het ziekenhuis wat serieuzer genomen gaat worden...
pi_30794170
Vanochtend voor het eerst bij de verloskundige geweest.
Had een stagiaire die de intake deed, was leuk!
Ze gaan nog steeds uit van 18 april dat de beeb komt, maar... omdat m'n cyclus zo raar deed gaan ze pas een definitieve datum noemen na de echo.
Ze hebben er alles aan gedaan om het hartje te vinden, maar da's helaas niet gelukt. Is ook niet zo heel raar, ik ben volgens hun nu 10 wkn en 1 dag; maar waarschijnlijk wel ongeveer een weekje minder ver. En onder de 10 weken proberen ze het niet eens...
Maak me dus absoluut geen zorgen daarover!

Heb van de misselijkheid verteld; op dit moment is er nog geen reden om een of andere test te doen die aan kan tonen of je urine verzuurd is (en dan is het foute boel), omdat ik per dag toch nog wel iets binnenhoud. Mocht ik echt alles eruit gaan gooien moet ik direct contact opnemen en dan bestaat de kans dat ik even opgenomen word in het ziekenhuis. Maar zover wil ik het echt niet laten komen hoor
Verder namen ze het gelukkig heel serieus. Mag ieder moment naar de huisarts om zetpillen te vragen, zodat ik een dag of 2 even rust heb. (geloof dat ze inderdaad 'jouw' pillen noemde evenstar!) Maar ja, ik heb het liever niet natuurlijk...
Toch is het een fijn idee dat ik de kans heb om er even vanaf te komen...
Als het nou na de 3 maanden nog niet over is, gaan we kijken wat we eraan kunnen doen...

Verder was alles goed; was een kilo aangekomen (jaja ik had een spijkerbroek en schoenen aan... en dat heb ik thuis niet als ik op de weegschaal sta ) en m'n baarmoeder is al goed te voelen

Ik mocht voor volgende week een afspraak voor de echo maken, omdat het nu nog weinig zin zou hebben. Van de assistente mocht ik aankomende maandag al komen... en toen... toen heb ik zelf gezegd dat het wat mij betreft nog wel ietsje later mocht Want tja, hoe verder ik ben hoe meer je ziet toch?? En ik zit nu al zolang in de zenuwen, dan kunnen die paar nachtjes er ook nog wel bij Heb nu een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag Nog maar 9 nachtjes slapen
pi_30795114
Net eindelijk de uitslag gehad. Mijn HB was dus iets te laag, maar eigenlijk heb ik er naar mijn idee weinig last van. Mag staalpillen gaan slikken dus, fijn!! Is door de huisarts ook al aan de vlos doorgegeven en over twee weken moet ik weer prikken. De blauwe plek van het prikken vrijdag is net weg, op een of andere manier prikken ze me altijd blauw. Nou is het niet abnormaal dat mijn HB laag is, had ik voor de zwangerschap ook al regelmatig last van. Ben door de test voor bloeddonor soms ook maar net of net niet door gekomen.

Dus ben benieuwd!
pi_30795394
@ Jis: ja hoe verder je bent hoe meer je ziet..
@ randa: succes met slikken dan maar gelukkig is er iets aan te doen
Lid van de MamaSquad
pi_30795462
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:05 schreef Elegantly Wasted het volgende:
MeNicole, gelukkig geen mola. Veel sterkte met het vervolgproces in ieder geval.

Ben vanochtend naar de vk geweest en er was een stagiaire die de controles deed.
Ze voelde aan mijn buik en zei me heel enthousiast dat die kleine daar enorm goed groeide. Tja, zei ik: mijn eerste was ook bijna 11 pond bij zijn geboorte. Oooww zie de vk: dat was ff schrikken he?!
Ik dacht dat ze bedoelde dat ik schrok omdat Glenn 24 uur ter observatie moest blijven ivm mogelijke suiker of schildklierafwijking. Maar nee, ze bedoelde het puur op zijn gewicht. Ze vroeg gelijk: Had je er geen moeite mee om hem te accepteren ?? Nou ja zeg!

Maar alles was verder goed met de beeb en ik heb ook van haar het advies gekregen om het toch echt rustiger aan te gaan doen, ivm de bekkenklachen. Het advies van een teamleider toen ik me gisteren ziek meldde: ehm...en een paracetamol tegen de pijn???

Ik doe het nu zo'n 3 dagen heel rustig aan (Glenn zit ook heel veel bij mijn ouders) en het gaat gelijk een enorm stuk beter. Het is gewoon heerlijk om na een stukje inspanning gewoon te kunnen gaan liggen wanneer jou dat uitkomt. Morgen naar de FT.
Lekkere opmerking van die VK, maar ja misschien flapte ze het er zo maar uit moet je maar denken...

Paracetamolletje??? Ja tuurlijk zal wel helpen...
Nou moet je zeker naar de arboarts?? moet jij ook naar Wolters dan?
Ik heb mijn teamleider nog niet 1 keer gehoord sinds ik thuiszit met verlof, vreemd want normaal als ik ziek ben weet ie me altijd op dezelfde dag nog te bellen....

Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat als ik over een paar weken weer moet gaan werken, is voor mij ook gelijk de eerste keer in Den Haag, ik heb de verhuizing net niet meegemaakt...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2005 @ 17:01:19 #294
43556 miss_dynastie
pi_30795638
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:05 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Die stagiaire heeft dus nog een hele hoop te leren zeg, wat een onzin
  woensdag 21 september 2005 @ 17:01:26 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30795642
MeNicole, gelukkig geen MOLA, maar ja... wat dan wel...
Hopelijk gaan ze het nu idd eens goed bekijken en krijgen jullie een beetje duidelijkheid...

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 21-09-2005 23:29:17 ]
  woensdag 21 september 2005 @ 17:32:44 #296
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_30796524
Grr ik had weer eens het verkeerde venster openstaan en daar mijn post in geplakt. Sorry dames.
  woensdag 21 september 2005 @ 18:25:26 #297
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_30798006
MeNicole, gelukkig geen mola, ik hoop dat alles gewoon goed is. Veel sterkte in ieder geval

Handig die tips voor het vluchtkoffertje!
Ik had het volgende lijstje ergens vandaan geplukt:

Voor jou:
• Toilettas (tandenborstel, borstel, tandpasta, make-up remover, eventuele medicijnen, lenzenvloeistof etc)
• Lippenbalsem (tegen droge lippen door het puffen & hijgen)
• Make-up (mascara & lipstick, evt. Blusher)
• T-shirt om in te bevallen
• Druivensuiker snoepjes voor extra energie
• Nachtkleding
• Dikke(ski)sokken (tijdens de bevalling krijgen veel vrouwen koude voeten)
• Ondergoed (grote ‘oma’-onderbroeken: hier past het kraamverband goed in. Bovendien zitten strings niet echt geweldig als je net bevallen bent).
• Pantoffels/slippers
• Badjas
• Eventueel: reservebril
• Eventueel een voedings-BH (koop deze twee cupmaten groter, je zal niet de eerste zijn die van B naar D gaat).
• Kleding om de volgende dag in naar huis te gaan (joggingbroek of rok)
• Eventueel wat tijdschriften of een boek

Voor je kindje:
• Maxicosi
• Autostoeltje
• Rompertjes
• Een paar pakjes (in maat 40 en 50, zodat je altijd iets hebt dat past. Let erop dat je iets neemt wat ook nog leuk staat; het worden tenslotte de allereerste foto’s van jouw kleintje, daar in dat ziekenhuis).
• Sokjes
• 2 mutsjes
• Speentje
• Omslagdoekje
• Deken voor over maxi-cosi
• Eventueel: warmwaterkruik
• Eventueel: jasje

Voor je partner:
• Alle belangrijke papieren (verzekeringspapieren (van beide partners), papieren van de verloskundige (zeker als je bijvoorbeeld rhesusnegatief bent, identificatiepapieren)
• Telefoonlijst met alle belangrijke nummers (de dokter, de verloskundige, het ziekenhuis, de taxicentrale, familie en vrienden)
• Mobiele telefoon met oplader (check of je ‘m mag gebruiken in het ziekenhuis)
• Fototoestel met extra batterijen, extra geheugenkaart, oplader of extra rolletjes
• Eventueel: videocamera
• Eventueel: parkeergeld en geld voor de telefoon/telefoonkaart (als je je mobieltje niet mag gebruiken)
• Eventueel: wat tijdschriften of een boek, voor als het allemaal wat langer duurt

Randa, gelukkig is er wat aan je ijzer te doen. Bedenk maar zo, het is voor een erg goed doel! Ik voelde me in ieder geval een stuk beter toen ik de staalpillen begon te slikken.

Ik begin steeds meer "last" van m'n buik te krijgen, vooral in combinatie met m'n zware borsten. Beebje vindt dat niet erg prettig en ik zelf ook niet.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 21 september 2005 @ 19:28:18 #298
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_30799807
quote:
Op woensdag 21 september 2005 16:56 schreef Igraine het volgende:

Lekkere opmerking van die VK, maar ja misschien flapte ze het er zo maar uit moet je maar denken...

Paracetamolletje??? Ja tuurlijk zal wel helpen...
Nou moet je zeker naar de arboarts?? moet jij ook naar Wolters dan?
Ik heb mijn teamleider nog niet 1 keer gehoord sinds ik thuiszit met verlof, vreemd want normaal als ik ziek ben weet ie me altijd op dezelfde dag nog te bellen....

Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat als ik over een paar weken weer moet gaan werken, is voor mij ook gelijk de eerste keer in Den Haag, ik heb de verhuizing net niet meegemaakt...
Ach, ik weet ook niet hoe de vk het precies bedoelde. Feit is wel dat ik gewoon (weer eens) sprakeloos was. Iets wat me nu gewoon met regelmaat overkomt. Waar ik normaal altijd wel mijn bekkie bij me heb, ben ik nu gewoon echt een softie aan het worden (zie treinreis verhaal).

Enneh.. ik zit nu in DH he, dus andere arbo-arts.
De verhuizing zelf is me 100% meegevallen en het werk is ook gewoon heel leuk. Maar ja, 3 1/2 uur reizen op een dag is gewoon teveel
Ik denk dat als jij begint, mijn zwangerschapsverlof zo ongeveer ingaat.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  woensdag 21 september 2005 @ 19:50:00 #299
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_30800542
EW, ik begrijp helemaal wat je bedoelt met dat openbaar vervoer-verhaal. Geen hond die voor je opstaat. Zelfs in de bus waar ze speciale plekken hebben voor ouderen, gehandicapten en minder invaliden blijven ze gewoon op hun hol zitten en doen alsof hun neus bloed. En ik blijf dan maar staan, kokend van woede ondertussen. Gelukkig heb ik nog maar 4 werkdagen tot m'n zwangerschapsverlof Jij veel sterkte ermee
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_30802400
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:01 schreef Brighteyes het volgende:
MeNicole, gelukkig een MOLA, maar ja...
En bedankt he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')