abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 3 september 2005 @ 15:37:19 #1
44118 srblackbird
Google is handig!
pi_30231052
Naar aanleiding van het topic Haal hier herinneringen op aan BB 1999 lijkt het me een goed idee om ook dit jaar dit heersende topic: Voer voor psychologen? te vervolgen.

Dus:
quote:
Op dinsdag 19 oktober 1999 10:29 schreef voyeur het volgende:

Iedereen die serieus in wil gaan op vragen als:
-wat beweegt bewoner x
-wat raakt die mensen in dat huis
-hoe moeten die mensen verder in het leven
-hoe moet ik verder na deze mensen
is hier weer net zo welkom als in alle voorgaande topics "Voer voor psychologen en "Psychologische profielen: Crunching characters".

Wees gewaarschuwd: pittige teksten in het vooruitzicht
Jumps from perfectly good airplanes.
Dear aunt, let's set so double the killer delete select all
  Moderator zaterdag 3 september 2005 @ 17:40:53 #2
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30234318
Maar dan moet Moor ook weer op Fok komen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 3 september 2005 @ 17:48:35 #3
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30234604
We want Moor
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_30274372
en ik mis Bixis in dit topic!
  Admin vrijdag 23 september 2005 @ 07:50:13 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_30848585
Ah gevonden, en nu hier posten verdikke, er staan schitterende analyses in het "commentaar op-topic en niet hier.
Zonde
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2005 @ 07:52:34 #6
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_30848606
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 17:48 schreef Sanne het volgende:
We want Moor

Hij wil niet
  Admin vrijdag 23 september 2005 @ 08:18:13 #7
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_30848771
Wat beweegt televisie kijkend Nederland.
Oh, we willen ons ergeren, we willen bloed, we willen spelen.
En krijgen we die niet, dus maken we die als voyeurs zelf maar.
En uiteraard hebben we een slachtoffer waar we al onze pijlen op kunnen richten.
Een vrouw, zwanger, EN ZE ROOKT!!!
Ze heeft ook nogeens schulden en dat is in nederland het ergste dat er is.
Je mag iemand doodmaken, je mag je kinderen verwaarlozen, hell, zelfs neuken, alles en alles is je vergeven als je je straf van 6 weken hebt uitgezeten.
Maar schulden, mijn God , boeten zul je!!
Je hele leven lang.
Onverantwoord gedrag!
En boeten zal ze voor haar gerook terwijl ze zwanger is!
Onze haat tegen die ene zwangere rokende vrouw is intens, dat er 87698768756 vrouwen zijn die niet kunnen stoppen tijdens de zwangerschap, ook al is het je eigen vriendin, doen we vergoeilijkend over.
Ach, weet je wel hoe moeilijk het is!
Wat maakt het uit, het wordt vast een goede moeder!
Maar niet voor Tanja, nee, die moet publiekelijk aan het kruis, hard en genadeloos.
Onze hoon en toorn kent geen grenzen.
We gingen helemaal los toen ze hoorde dat het een meisje werd en "het niet meer hoefde"voor haar.
Wel,
iedereen die zwangere vrouwen van heel nabij heeft meegemaakt, weet dat ze dit soort en nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ergere dingen kunnen zeggen
Maar dat vergeten we heel snel en bedekken dat met de mantel der liefde.
Oftewel, analyserend, we zijn een hypocriet volkje zo bijelkaar


Koffie iemand?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2005 @ 08:27:17 #8
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_30848859
Huis- tuin én keukenpsychologie:

Niemand schijnt te snappen waarom niemand Tanja nomineerde....

Zie hier:
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:39 schreef Loedertje het volgende:
Kutnijd, Kutnijd, Kutnijd, Kutnijd, Kutnijd, Kutnijd, Kutnijd, Kutnijd, Kutnijd, Kutnijd, Kutnijd, Kutnijd.
Tanja is géén concurrentie, Lieske wel.
Tááádáááááááá

Uit de streams:
quote:
0.49 Roel : Dat ADHD verhaal, wie onderbrak je dan ? Lieske : Ingrid, Chantal en Menno. Als Chantal aan het woord is kom ik niet aan het woord. Roel : Die kan erg dominant zijn. Lieske : Ze is ook wel een hele leuke vrouw. Toen werd ook gezegd, Lieske, als ik jou was zou ik mijn mond maar houden. Ik kom nergens tussendoor. Midden in het gesprek draait ze zich om en begint ze met iemand anders te praten. Roel : Wie deed dat ? Lieske : Nathalie. Het komt niet uit de jongens. Het komt alleen uit de meisjes. Laat de psychologie maar eens op mij los dan
pi_30852052
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:18 schreef yvonne het volgende:
Wat beweegt televisie kijkend Nederland.
Oh, we willen ons ergeren, we willen bloed, we willen spelen.
En krijgen we die niet, dus maken we die als voyeurs zelf maar.
En uiteraard hebben we een slachtoffer waar we al onze pijlen op kunnen richten.
Een vrouw, zwanger, EN ZE ROOKT!!!
Ze heeft ook nogeens schulden en dat is in nederland het ergste dat er is.
Je mag iemand doodmaken, je mag je kinderen verwaarlozen, hell, zelfs neuken, alles en alles is je vergeven als je je straf van 6 weken hebt uitgezeten.
Maar schulden, mijn God , boeten zul je!!
Je hele leven lang.
Onverantwoord gedrag!
En boeten zal ze voor haar gerook terwijl ze zwanger is!
Onze haat tegen die ene zwangere rokende vrouw is intens, dat er 87698768756 vrouwen zijn die niet kunnen stoppen tijdens de zwangerschap, ook al is het je eigen vriendin, doen we vergoeilijkend over.
Ach, weet je wel hoe moeilijk het is!
Wat maakt het uit, het wordt vast een goede moeder!
Maar niet voor Tanja, nee, die moet publiekelijk aan het kruis, hard en genadeloos.
Onze hoon en toorn kent geen grenzen.
We gingen helemaal los toen ze hoorde dat het een meisje werd en "het niet meer hoefde"voor haar.
Wel,
iedereen die zwangere vrouwen van heel nabij heeft meegemaakt, weet dat ze dit soort en nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ergere dingen kunnen zeggen
Maar dat vergeten we heel snel en bedekken dat met de mantel der liefde.
Oftewel, analyserend, we zijn een hypocriet volkje zo bijelkaar


Koffie iemand?
En hiermee heb jij een zeer goede omschrijving geven van het antiTanjafundamentalisme (mda PCeend) dat wij ook al ontwaarden.
I´m back.
  vrijdag 23 september 2005 @ 11:02:56 #10
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_30852098
---Edit: dit doen we dus niet hier---

[ Bericht 87% gewijzigd door Cynix ® op 23-09-2005 11:26:51 ]
  vrijdag 23 september 2005 @ 11:17:40 #11
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30852513
Misschien is dit wel leuk psychologisch geneuzel!

Zoiets als hieronder heet een sociogram geloof ik . Dus een diagram waar je kunt vinden wie graag met wie omgaat enzo. Hij is nog verre van perfect vind ik, maar je ziet wel welke groepjes er zijn:


Sommige verbindingen (zoals die van Roel) zijn gebaseerd op die weekendfuif, maar meer ook niet. Die link Joost-Lieske is ook niet zo heel duidelijk vind ik, maar die heb ik neergezet omdat ze beiden jong zijn bijvoobrbeeld. En met wie Ralph nou vaak omgaat is ook moeilijk te zeggen.
Misschien is het leuk om in de loop van BB dit sociogram aan te passen, waardoor pas echt duidelijk wordt welke groepjes er zich vormen en hoe ze zich gedragen ten opzichte van elkaar.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2005 @ 11:28:00 #12
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_30852810
Een soort stippellijn tussen Ralph en Natte Lie is toch wel gepast hoor, hier is het laatste nog niet over gezegd.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 23 september 2005 @ 11:29:17 #13
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_30852847
Ik mis een pijl tussen Menno en Dido en tussen Roel en Dido
  vrijdag 23 september 2005 @ 11:29:26 #14
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30852853
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:28 schreef Cynix ® het volgende:
Een soort stippellijn tussen Ralph en Natte Lie is toch wel gepast hoor, hier is het laatste nog niet over gezegd.
Daar zit wel wat in ja . Ook een verbinding Joost - Rob of Joost - Menno is denk ik wel op zijn plaats bij nader inzien.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator vrijdag 23 september 2005 @ 11:32:25 #15
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30852923
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:18 schreef yvonne het volgende:
Wat beweegt televisie kijkend Nederland.
Misschien dekt "Wat beweegt stream-kijkend Nederland" je verhaal beter. Op de Talpa-site staat Tanja op de vierde plaats in de populariteitspoll. Blijkbaar is het vooral ook een fórum-ding, die hekel aan Tanja. Ook de tv-kijkers hebben haar in een volle asbak zien wroeten, maar (tenzij de Talpa-poll gemanipuleerd is) dit wordt haar een stuk minder kwalijk genomen dan op fora als Fok of Mediawatchers.
De antipathie hier is op wel iets meer gebaseerd dan alleen dat roken. Het roken is alleen maar een symptoom van haar egocentrisme.

Alleen: waarom wordt solistisch, groepsontwijkend gedrag de ene keer toegejuicht, zelfs stoer gevonden (Bart, en in mindere mate Robin), en wordt het de andere keer als not done (en dat is een understatement) bestempeld?

Het ís toch best moedig van Tanja, hoe ze schijt heeft aan de druk van de groep. Maar ze lijkt er niet mee te scoren, integendeel.
Als Bart zoiets destijds had gedaan, eten als ie honger heeft, had iedereen hem zó'n peer gevonden. Als Tanja dat doet, dan misbruikt ze haar zwangerschap.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2005 @ 11:38:14 #16
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_30853075
Wat de overweging van de bewoners is om mee te doen is voor mij amper relevant. Ik heb eigenlijk maar 1 échte vraag: Waarom kijken we naar dit van A tot Z geregisseerde en gemanipuleerde veredelde belspelletje?

We wéten dat we bedonderd worden, maar we blíjven kijken. Ik ook. Zijn we benieuwd hoe Talpa zich elke keer weer in allerlei bochten wringt om alles 'kloppend' te krijgen? Is BB slechts een kapstok voor ons verpozen in dit forum enmaakt het niet zo heel veel uit wáár we eigenlijk naar kijken?

Zit er een vleugje masochisme in elk van ons en wíllen we bedrogen worden omdat dit nog relatief onschuldig is en de kans dat we daarnaast in het échte leven óók nog bedrogen worden daardoor relatief kleiner lijkt?

Of doen we net of we het bedrog niet zien en proberen we objectief te kijken naar een aantal willekeurige mensen met al hun sores, met het troostende idee dat er gelukkig áltijd mensen zijn met een nóg miserabeler leven dan dat van onszelf?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 23 september 2005 @ 11:38:23 #17
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_30853079
Het is bij Tanja een combinatie van factoren die de meeste streamers (ik ben het met je eens wanneer je zegt dat er een verschil is tussen tvkijkend Nederland en de streamers) doet kotsen op Tanja. We zijn allemaal getuige geweest van het eindeloze gezeur (uren, dagen, weken) van Tanja over haar zwangerschap, de manier waarop ze zwanger is geworden, hoe moeilijk ze het wel niet heeft en de manier waarop ze omging (of liever nog.. niet omging) met het nieuws dat haar kind een meisje is. Er komt werkelijk geen positief woord uit. Geen enkel.

Dát is wat Tanja een onaangenaam mens maakt. Niet haar groepsontwijkend gedrag (alhoewel ik me ook behoorlijke scheldpartijen om hetzelfde gedrag van Mustapha van vorige keer kan herinneren), maar haar hele manier om naar het leven te kijken en de dingen die ze gedaan heeft in het verleden, maakt dat de streamers haar niet moeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maerycke op 23-09-2005 11:43:40 ]
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2005 @ 11:43:57 #18
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_30853233
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:38 schreef Maerycke het volgende:
...alhoewel ik me ook behoorlijke scheldpartijen om hetzelfde gedrag van Mustapha van vorige keer kan herinneren...
Of Darius (BB2), die gewoon alle douchemuntjes (arm/rijk, je moest overal voor betalen) van de hele groep opmaakte als hij als eerste ging douchen. Hij had gewoon flink veel tijd nodig en vond dat normaal. Hij zág eigenlijk niet eens dat hij best a-sociaal bezig was.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_30853248
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:38 schreef Maerycke het volgende:
Het is bij Tanja een combinatie van factoren die de meeste streamers (ik ben het met je eens wanneer je zegt dat er een verschil is tussen tvkijkend Nederland en de streamers) doet kotsen op Tanja. We zijn allemaal getuige geweest van het eindeloze gezeur (uren, dagen, weken) van Tanja over haar zwangerschap, de manier waarop ze zwanger is geweest, hoe moeilijk ze het wel niet heeft en de manier waarop ze omging (of liever nog.. niet omging) met het nieuws dat haar kind een meisje is. Er komt werkelijk geen positief woord uit. Geen enkel.

Dát is wat Tanja een onaangenaam mens maakt. Niet haar groepsontwijkend gedrag (alhoewel ik me ook behoorlijke scheldpartijen om hetzelfde gedrag van Mustapha van vorige keer kan herinneren), maar haar hele manier om naar het leven te kijken en de dingen die ze gedaan heeft in het verleden, maakt dat de streamers haar niet moeten.
Neu joh, dat is het helemaal niet, dat is op een halfhartige manier proberen een positieve draai te geven aan je primaire behoefte om in iemand het absolute kwaad te ontwaren, precies zoals yvonne mededeelt. Wat boeit het dat iemand over haar zwangerschap klaagt of zo je wilt zeurt, ben jij wel eens zwanger geweest en had je toen ook misschien wel eens het gevoel dat het niet helemaal overeenkomt met het rooskleurige plaatje dat ervan geschetst wordt???
I´m back.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2005 @ 11:48:03 #20
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_30853333
Vergeet niet dat de meesten hier waarschijnlijk nog nooit vrijwel onafgebroken gedurende een aantal weken met een zwangere vrouw hebben geleefd. We kénnen Tanja alleen maar zwanger en we weten niet beter of ze hééft nu eenmaal een rottig zeurkarakter. Niets duidt op het tegendeel in ieder geval. Een dergelijke redenering is de kijkers amper kwalijk te nemen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 23 september 2005 @ 12:30:59 #21
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_30854512
Een paar karakteriseringen (ik zal zoveel mogelijk proberen weg te blijven bij oordelende adjectieven ) ...

BTW: met 'zwakte' doel ik op waarom persoon in kwestie het eventueel niet haalt.

- Lieske is het prototype 'zondagskind': alles heeft altijd meegezeten, bemiddelde niet onvriendelijke ouders, goed in alles (leren, zwemmen, dansen) en toch 'gewoon' genoeg om nooit buitengesloten te worden. Heeft daardoor een gezonde dosis zelfvertrouwen meegekregen. Ze dacht BB ook wel aan te kunnen en het leek haar 'wel kicken'. BB is haar eerste langdurige contact met de echte wereld. Dat valt tegen. De gewone man/vrouw zit niet te wachten op ons soort mensen. In tegenstelling tot wat sommigen wellicht denken is zij niet exemplarisch voor de student, maar wel voor eerste-jaars student. Dat studentenleven voor-en-na gaat met de jaren meestal over. Zwakte: oogkleppen; lijkt door leeftijd en achtergrond geen flauw benul te hebben van wat gewone mensen beweegt.

- Dido: eveneens 'zondagskind', maar met meer ervaring en sociale intelligentie dan Lieske. Is minstens net zo elitair als Lieske, maar is zich hier sterker van bewust en laat het daardoor minder blijken. Heeft haar uiterlijk mee, is zich daar van jongs af aan van bewust geweest en zet dit tactisch sterk in. Zwakte: neiging tot intrigeren; pakt tot nu toe goed uit, maar kan zich tegen haar keren.

- Roel is een typische jongen-van-de-straat-met-hersens. Heeft van zijn ouders een bepaalde koppigheid meegekregen die hem in combinatie met zijn eigen vermogens ver hebben gebracht (voor een jongen uit het Ghetto, zal ik maar zeggen...) Hij heeft echter geen afstand gedaan van zijn achtergrond, wat blijkt uit zijn accent, woordkeuze en gespreksonderwerpen. Terzijde: mede om deze reden zal hij er niet in slagen professor te worden. Ik ken die wereld; daar wordt je, hoe slim je ook bent, uiteindelijk niet volledig geaccepteerd zonder een bepaalde intellectuele air. Mogelijke zwakte: koppigheid; kan per geval verschillend positief of negatief uitpakken.

- Menno is een echte boy-next-door. Weinig opvallends in positieve of negatieve zin aan op te merken. Niet te slim, niet te dom. Beschouwt BB duidelijk als spel en speelt het dan ook vol overtuiging mee. Zwakte: is een echt 'mannetje' en laat zich bijgevolg te gemakkelijk om de vinger van een vrouw winden. (ook wel: 'loopt zn pik achterna')

- Joost is de 'klassenvertegenwoordiger' van het stel. Politiek geëngageerd, maar niet gehaaid genoeg voor het echte politieke ellebogenwerk. Is tevens 'lolbroek' wat hem waarschijnlijk niet onpopulair maakt bij bewoners en kijkers. Zwakte: met zijn grappen en grollen houdt hij uiteindelijk mensen ook op afstand.
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
  vrijdag 23 september 2005 @ 12:57:16 #22
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_30855155
Ffiew, het heeft ff wat tijd gekost om 'm terug te vinden (stond in één van de commentaren topics) maar hier is ie dan toch. Mijn koude-grond psychologische schoolpleinanalyse (in iets aangepaste versie na de gebeurtenissen van gisteren)

Voor de mensen die nog geïnteresseerd zijn in de originele versie

Commentaren op de streams deel 274 - Dithalieeeee en dan ergens aan het begin.

================================================
Het grappige is overigens wel dat in iedere groep dezelfde rangorde ontstaat, je kunt het zo doortrekken naar je eigen schoolplein verleden.

Rob is de 'klassenvertegenwoordiger', een redelijk aardige gozer, soms ietwat overcontrolerend, maar hij regelt het altijd wél en daarom accepteert men hem, ondanks dat men zijn bemoeienissen wel eens vervelend vindt. Volgend jaar zullen ze hem dus gewoon wéér als klassenvertegenwoordiger kiezen.

Dido is dus het kakmeisje. Mensen ergeren zichzelf wel een aan haar 'koninklijke status', maar niemand durft daar iets van te zeggen in de angst zelf buiten de groep te vallen. Ze is overheersend en je vraagt jezelf jaren later nóg af of haar interesse in jou nu oprecht was. Is populair bij de jongens en 'speelt' vaak met ze, je zult haar echter in ál die jaren nooit met een echt vriendje zien.

Nathalie is 'de vriendin'... De vriendin van het populaire meisje. Diep in haar hart doodsbang voor haar eigen vriendin, maar ze lift wél mee op het succes dus vermant ze zich, struint stad en land af voor oi'lilly en andere kleding die op de kleren van haar vriendin lijken en giechelt er nog even lekker op los.

Chantal is 'het nieuwsblad' weet altijd alles en iedereen denkt dat ze te vertrouwen is terwijl je ook wel weet dat je op de plek waar je je roddels haalt natuurlijk je eigen problemen niet moet vertellen.

Menno is het "stuk van de klas"... Leuk als je met hem babbelt, maar je krijgt geen grip op hem. Degene met wie iedereen op het schoolfeest wil slowen, maar verder van een afstand verliefd op blijft. Hij zou je toch eens afwijzen...

Linda is het "feestbeest" het meisje waar iedereen van denkt dat het een slet is, maar voor wie men toch bewondering heeft omdat ze al zo wereldwijs is.

Joost is uiteraard 'de clown' van de klas, degene die er het vaakst uitgezet wordt en waar je op maandagochtend ook niet naast wil zitten.

Lieske is de benjamin van de klas. Je neemt haar eigenlijk niet serieus, maar iedereen vind haar tot op zekere hoogte wel lief. Het ene moment opstandig en het andere wentelt ze zich in haar 'lieve meisjes' imago. Ze wordt vaak gebruikt om te laten blijken hoe wereldwijs men zelf wel niet is.

Roel is de Alto-jongen. De jongen waar eigenlijk iedereen een beetje bang voor is tot ze hem leren kennen. De jongen die vóór de school begint nog ff een joint rookt in het fietsenhok en daarom vrijwel altijd 'vaag' in de klas zit.

Tanja is het "aso-wijf" Iedereen is bang voor haar én terecht. Ziet er vaak armoedig uit en slijt haar dagen met het opwachten van de wat populairdere meiden om deze in elkaar te slaan. Degene die je ervan verdenkt de persoon te zijn geweest die stal uit de kleedkamer.

Ingrid Het meisje dat eigenlijk niemand ziet, maar er altijd wel is. De beste in de gymzaal, niet genoeg aanwezig om een hekel aan te krijgen.

Ralph De slome duikelaar. Dromer in de klas waardoor hij vaak dommer overkomt dan hij is. Kijkt vaak naar buiten en soms doet een glimlach op zijn gezicht je afvragen wat er toch in dat koppie omgaat. Degene waar nooit eigenlijk iemand contact mee krijgt en waarvan je je jaren later nog afvraagt wat er toch van hem geworden is.... (Jaren later blijkt hij een lichaam te hebben waar je ú tegen zegt, brandweerman te zijn en ontzettend lekkur )

Rikkert is de 'onzichtbare'. De jongen die járen bij je in de klas kan zitten, maar waarvan men later zegt: "Zat jij bij MIJ in de klas"

[ Bericht 1% gewijzigd door flugeltje op 23-09-2005 13:06:46 ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 23 september 2005 @ 12:58:52 #23
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_30855202
Flugeltje: Ik ben zo vrij geweest jouw prachtige analyse ook als blogje neer te zetten (om 14.00 uur staat hij gepland) op de Fok! Big Brother Blog: http://bigbrother.fok.nl/blog/
  vrijdag 23 september 2005 @ 13:00:09 #24
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_30855249
ik constateer dat we het niet op alle punten eens zijn Flugeltje ...
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
  vrijdag 23 september 2005 @ 13:00:43 #25
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_30855263
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:00 schreef FlowKey het volgende:
ik constateer dat we het niet op alle punten eens zijn Flugeltje ...
Ik zou die van jou graag morgen willen plaatsen. Mag dat?
  vrijdag 23 september 2005 @ 13:03:13 #26
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_30855344
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:00 schreef FlowKey het volgende:
ik constateer dat we het niet op alle punten eens zijn Flugeltje ...
Nope, maar maakt dát het nou juist niet zo leuk... Dat dezelfde personen bij de diverse mensen tóch een andere indruk achterlaat?? Dat op zich zou al voer zijn voor psychologen...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 23 september 2005 @ 13:05:13 #27
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_30855412
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 12:58 schreef Maerycke het volgende:
Flugeltje: Ik ben zo vrij geweest jouw prachtige analyse ook als blogje neer te zetten (om 14.00 uur staat hij gepland) op de Fok! Big Brother Blog: http://bigbrother.fok.nl/blog/
Cool, zou dan m'n eerste 'publicatie' worden...

Wat ik eigenlijk gedaan heb met m'n analyse is de personen in het huis vergeleken met de mensen die ik zelf op de Middelbare in m'n klas had zitten. Ik zal díe namen maar niet erbij plaatsen, je weet nooit of ze toevallig ook hier meelezen.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 23 september 2005 @ 13:33:41 #28
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30856253
Dit wordt een tof topic! Alleen dacht ik dat Menno behoorlijk slim was. Hij zei dat ie altijd hoge cijfers wilde halen bij wiskunde en dat dan ook lukte. Volgens mij heeft ie ook VWO gedaan en het lijkt me sowieso wel een snuggere man, waarvan je verwacht dat ie HET gat in de markt vindt. Alleen etaleert hij zijn slimheid nog niet in BB. Is dat uit tactisch oogpunt of niet? Hij komt ook nog steeds wat onzeker over heb ik het idee en soms zelfs sukkelig door hitsig te doen bij alle dames.
Hij is hoe dan ook wel sociaal, omdat hij bijvoorbeeld 1-op-1-gesprekken heeft met Tanja.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator vrijdag 23 september 2005 @ 13:34:17 #29
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30856280
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 12:30 schreef FlowKey het volgende:
Een paar karakteriseringen (ik zal zoveel mogelijk proberen weg te blijven bij oordelende adjectieven ) ...

BTW: met 'zwakte' doel ik op waarom persoon in kwestie het eventueel niet haalt.

- knip -
Interessant om te lezen (en m.i ook ráák). Doe de rest vd bewoners ook eens als je wilt?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 23 september 2005 @ 13:55:30 #30
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_30856754
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:34 schreef Gert het volgende:
Interessant om te lezen (en m.i ook ráák). Doe de rest vd bewoners ook eens als je wilt?
dank, doe ik zeker ... als het het straks op mn werk een beetje rustig is

@Falco, Re: Menno
Ik bedoelde juist dat hij wel bovengemiddeld goed kan leren (hbo afgerond meen ik), maar niet echt een hoogvlieger is in intellectueel opzicht. Hij is niet dom, maar ook niet echt wat je noemt ontwikkeld. Een goede huwelijkskandidaat, dat wel

EDIT:
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:00 schreef Maerycke het volgende:
Ik zou die van jou graag morgen willen plaatsen. Mag dat?
uiteraard
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
pi_30857093
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 12:30 schreef FlowKey het volgende:


- Roel is een typische jongen-van-de-straat-met-hersens. Heeft van zijn ouders een bepaalde koppigheid meegekregen die hem in combinatie met zijn eigen vermogens ver hebben gebracht (voor een jongen uit het Ghetto, zal ik maar zeggen...) Hij heeft echter geen afstand gedaan van zijn achtergrond, wat blijkt uit zijn accent, woordkeuze en gespreksonderwerpen. Terzijde: mede om deze reden zal hij er niet in slagen professor te worden. Ik ken die wereld; daar wordt je, hoe slim je ook bent, uiteindelijk niet volledig geaccepteerd zonder een bepaalde intellectuele air. Mogelijke zwakte: koppigheid; kan per geval verschillend positief of negatief uitpakken.
Interessant..
Ik zie Roel helemaal niet als "'jongen van de straat" maar meer als "kakker/wannabe jongen van de straat". Ver weg van het ghetto, hij koketteert wel met dit imago, maar dat is niet wie hij werkelijk is.
Zijn accent is aangemeten, juist om zijn achtergrond enigszins te verbloemen. Om meer 'street-wise' over te komen dan hij daadwerkelijk is.
Street credibility? Neuh niet echt in mijn ogen....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_30857235
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 12:30 schreef FlowKey het volgende:


- Dido: eveneens 'zondagskind', maar met meer ervaring en sociale intelligentie dan Lieske. Is minstens net zo elitair als Lieske, maar is zich hier sterker van bewust en laat het daardoor minder blijken. Heeft haar uiterlijk mee, is zich daar van jongs af aan van bewust geweest en zet dit tactisch sterk in. Zwakte: neiging tot intrigeren; pakt tot nu toe goed uit, maar kan zich tegen haar keren.
Toevoeging zwakte: Op zichzelf gericht. Wil graag complimentjes. Voelt zich ongemakkelijk bij het idee dat een ander haar wel eens minder leuk kan vinden dan zij haarzelf.
pi_30857612
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:16 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Toevoeging zwakte: Op zichzelf gericht. Wil graag complimentjes. Voelt zich ongemakkelijk bij het idee dat een ander haar wel eens minder leuk kan vinden dan zij haarzelf.
Mee eens. Dido zoekt continu bevestiging. Ze is niet zeker over zichzelf heb ik het idee, laat staan dat de zekerheid gebruikt. Wat voelde ze zich onzeker toen Roel niet direct voor haar koos. Het is meer onbewust aangeleerd gedrag dan sociale intelligentie waarmee ze intrigeert. En ook Roel 'terugpakt' voor wat hj haar 'aan heeft gedaan'. Zo heeft ze toch nog het gevoel als winnaar uit het conflictje te komen. (sorry als ik wat te specifiek wordt)
'Boy, it's like a sauna in here'
pi_30857719
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:11 schreef Igraine het volgende:

[..]

Interessant..
Ik zie Roel helemaal niet als "'jongen van de straat" maar meer als "kakker/wannabe jongen van de straat". Ver weg van het ghetto, hij koketteert wel met dit imago, maar dat is niet wie hij werkelijk is.
Zijn accent is aangemeten, juist om zijn achtergrond enigszins te verbloemen. Om meer 'street-wise' over te komen dan hij daadwerkelijk is.
Street credibility? Neuh niet echt in mijn ogen....
Grappig, zoiets wou ik dus net gaan typen. Waarom denken jullie dat Roel uit de ghetto's komt? (Dido zei eerder ook al zoiets). Ik zie hem ook als een jongen uit een bovengemiddeld milieu, die de alto-hoek heeft opgezocht. Hij heeft een bepaalde innerlijke rust en zelfverzekerdheid die je vooral ziet bij mensen die een goed verzorgde jeugd hebben gehad, en juist niet bij die straatvechtertjes die zich willen bewijzen. Bovendien komen die ouders van hem op mij ook helemaal niet over als ghetto-types, maar juist als intelligente, goed ontwikkelde mensen uit minimaal de upper-middleclass.
mooi he, alles
  Moderator vrijdag 23 september 2005 @ 14:55:01 #35
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30858359
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:11 schreef Igraine het volgende:

[..]

Interessant..
Ik zie Roel helemaal niet als "'jongen van de straat" maar meer als "kakker/wannabe jongen van de straat". Ver weg van het ghetto, hij koketteert wel met dit imago, maar dat is niet wie hij werkelijk is.
Zijn accent is aangemeten, juist om zijn achtergrond enigszins te verbloemen. Om meer 'street-wise' over te komen dan hij daadwerkelijk is.
Street credibility? Neuh niet echt in mijn ogen....
Je hebt streetwise en streetwise. Ik denk dat we dat we een onderscheid moeten gaan maken, om misverstanden te voorkomen. Ik ga nu even generaliseren.

1) Je hebt "uit het ghetto", vaak gekenschetst als: simpel onopgeleid, makkelijk te verleiden tot gewelddadig / crimineel gedrag; dit wordt zelfs vaak verheerlijkt, en als een beter carrièrrepad gezien dan "doorleren". Dat laatste wordt ook absoluut niet gestimuleerd vanuit thuis: dit is echt lower class.

2) Maar je hebt ook streetwise in de zin van, grof omschreven, de "krakersscene". Een heel ander slag mensen dan het ghetto-volk. Vaak afkomstig uit goede milieus, idealistisch. Je vindt hier ook belezen types, want itt het ghetto wordt in dit milieu niet neergekeken op kennis en intelligentie. Maar, ook behorend bij deze groep, en dat hebben ze weer gemeen met groep 1: niet terugdeinsend voor subversief gedrag.

Roel behoort tot groep 2. En hij kokketteert m.i. niet, maar hoort met hart en ziel tot die groep.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_30858900
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:55 schreef Gert het volgende:

[..]

Je hebt streetwise en streetwise. Ik denk dat we dat we een onderscheid moeten gaan maken, om misverstanden te voorkomen. Ik ga nu even generaliseren.

1) Je hebt "uit het ghetto", vaak gekenschetst als: simpel onopgeleid, makkelijk te verleiden tot gewelddadig / crimineel gedrag; dit wordt zelfs vaak verheerlijkt, en als een beter carrièrrepad gezien dan "doorleren". Dat laatste wordt ook absoluut niet gestimuleerd vanuit thuis: dit is echt lower class.

2) Maar je hebt ook streetwise in de zin van, grof omschreven, de "krakersscene". Een heel ander slag mensen dan het ghetto-volk. Vaak afkomstig uit goede milieus, idealistisch. Je vindt hier ook belezen types, want itt het ghetto wordt in dit milieu niet neergekeken op kennis en intelligentie. Maar, ook behorend bij deze groep, en dat hebben ze weer gemeen met groep 1: niet terugdeinsend voor subversief gedrag.

Roel behoort tot groep 2. En hij kokketteert m.i. niet, maar hoort met hart en ziel tot die groep.
dat is toch iets heel anders dan dit:
quote:
Roel is een typische jongen-van-de-straat-met-hersens. Heeft van zijn ouders een bepaalde koppigheid meegekregen die hem in combinatie met zijn eigen vermogens ver hebben gebracht (voor een jongen uit het Ghetto, zal ik maar zeggen...) Hij heeft echter geen afstand gedaan van zijn achtergrond, wat blijkt uit zijn accent, woordkeuze en gespreksonderwerpen. Terzijde: mede om deze reden zal hij er niet in slagen professor te worden. Ik ken die wereld; daar wordt je, hoe slim je ook bent, uiteindelijk niet volledig geaccepteerd zonder een bepaalde intellectuele air. Mogelijke zwakte: koppigheid; kan per geval verschillend positief of negatief uitpakken.
Jij bedoelt met de 'krakersscene' de linkse kraakbeweging neem ik aan? Ik ken nl ook een hele andere krakersscene en die komt totaal niet overeen met jouw omschrijving...
De scene die jij omschrijft bestaat idd uit mensen zoals Roel, mijn idee over Roel gaat dan ook voor die gehele groep op.

Ik blijf Roel derhalve toch zien als wannabe...

Daarbij kan hij ook nog eens geen gitaar spelen, maar dat terzijde
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 23 september 2005 @ 15:23:05 #37
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30859331
Ik heb het sociogram aangepast, maar hij blijft nog verre van goed vind ik. De groene pijlen geven aan dat er echt duidelijk veel contact tussen die twee personen is, de paarse pijlen iets meer dan gemiddeld contact.



Maar het blijft wel gaaf om erover na te denken .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_30859341
Nee ik vind Roel geen wannabe. Ik ken zijn type goed genoeg, ik was zelf ook deel van zo'n soort scene toen ik zijn leeftijd had en ik geloof niet dat ik toen een wannabe was. In ieder geval had ik genoeg vrienden die dat zeker niet waren. Dat subversieve en een beetje provo gedrag typeer jij misschien als wannabe, maar dat was bij ons -en ik denk ook bij Roel- juist heel oprecht. Ik zie alleen dat "ghetto" er niet in wat anderen noemen. Het zijn juist best intellectueel gerichte groepen vaak.
mooi he, alles
  vrijdag 23 september 2005 @ 15:37:45 #39
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_30859866
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 15:23 schreef Falco het volgende:
Ik heb het sociogram aangepast, maar hij blijft nog verre van goed vind ik. De groene pijlen geven aan dat er echt duidelijk veel contact tussen die twee personen is, de paarse pijlen iets meer dan gemiddeld contact.
Ik mis de lijn tussen Ingrid en Tanja.

Ik vind Roel om eerlijk te zijn echt niet snugger overkomen, betweterig en irritant eerder. Ik dacht ook steeds dat ie heel jong was maar hij is wat? 26? Ik vind het echt gedrag van een jongen van 16 die zich geen houding weet te geven. Ook toen hij dronken was, het leek mij gespeeld.
  vrijdag 23 september 2005 @ 15:39:06 #40
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_30859915
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 15:23 schreef Falco het volgende:
Ik heb het sociogram aangepast, maar hij blijft nog verre van goed vind ik. De groene pijlen geven aan dat er echt duidelijk veel contact tussen die twee personen is, de paarse pijlen iets meer dan gemiddeld contact.

[afbeelding]

Maar het blijft wel gaaf om erover na te denken .
Er hoort m.i. ook een lijntje te staan tussen Ralph en Roel, die twee schijnen het wel goed met elkaar te kunnen vinden.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Admin vrijdag 23 september 2005 @ 15:39:35 #41
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_30859932

Het topic leeft weer
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_30860040
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 15:39 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Er hoort m.i. ook een lijntje te staan tussen Ralph en Roel, die twee schijnen het wel goed met elkaar te kunnen vinden.
En Menno en Joost.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  vrijdag 23 september 2005 @ 15:46:17 #43
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30860143
Ingrid-Tanja en Roel-Ralph zijn ook wel goede punten. Het hele sociogram wordt wel een grote chaos. Even nog iets op verzinnen dus.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator vrijdag 23 september 2005 @ 15:46:48 #44
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30860165
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 15:10 schreef Igraine het volgende:
dat is toch iets heel anders dan dit:
Klopt. Ik geloof meer in mijn groep 2-beschrijving dus. Niet helemáál raak dus van flokkie (maar wél een interessante aanzet).
quote:
Daarbij kan hij ook nog eens geen gitaar spelen, maar dat terzijde
Zelfs dáár zijn we het dan niet over eens. Ik vond 'm aangenaam laid-back tokkelen. Misschien doel jij op zijn gebrek aan techniek, maar dat vind ik niet zo belangrijk eigenlijk. Als het maar OK klinkt. Ik hoor liever het gepingel van een autodidact met soul, dan de gevoelsarme krachtpatserij van een gitarist die zijn technische superioriteit zonodig op de vierkante centimeter moet bewijzen.

Ach ik draaf ook volslagen door.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 23 september 2005 @ 15:47:06 #45
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_30860176
Mooi schema! Misschien iets dunnere lijnen gebruiken, Falco? Dan hou je ook meer ruimte over
  vrijdag 23 september 2005 @ 16:48:26 #46
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_30862195
Zoals beloofd is hier deel II van mijn analyse.

Tanja had/heeft waarschijnlijk een verstoorde relatie met haar ouders. Haar vader lijkt totaal niet in beeld, terwijl ze voor haar leeftijd wel zeer naar haar moeder trekt. De relatie met haar moeder is de reden is dat ze zelf zo graag een jongetje had gewild. Vertoont trekken van borderline persoonlijkheidsstoornis: extreem wisselende emoties, stelt zich erg afhankelijk op en is eenvoudig beïnvloedbaar. Zwakte: extreem wisselende emoties maken haar erg onvoorspelbaar.

Nathalie is vooral erg bezorgd om haar imago en populariteit. Is waarschijnlijk slimmer dan ze zich voordoet, maar heeft ergens halverwege de middelbare school gemerkt dat slimheid een mens niet populair maken en besloot op een dag met die gemaakte smurfenstem te gaan praten, waarmee ze tussen de regels zegt: ‘neem mij vooral niet serieus’. Eveneens behoorlijk afhankelijk: klampt zich vast aan Dido die onmisbaar is voor haar melige-meid imago. Dit is meteen haar zwakte: haar relatie met Dido is niet evenwichtig; Dido kan makkelijk zonder Nathalie, maar Nathalie niet zonder Dido.

Chantal is de ‘kroegtijgerin op leeftijd’. Heeft zich de laatste pakweg 20 jaar uitstekend vermaakt in de kroeg en op feestjes, maar kreeg pas recentelijk in de gaten dat het publiek om haar heen steeds jonger werd. Dacht over man/kinderen altijd ‘dat komt nog wel’, maar realiseert zich nu dat het te laat is. Hinkt op twee gedachten: probeert enerzijds iets van autoriteit te ontlenen aan haar leeftijd en ervaring, maar probeert anderzijds volwaardig met de jongeren mee te doen. Zwaktes: intrigeert en loopt het risico als oud derde wiel aan de wagen te worden gezien.

Rob is wellicht de zoon van een beroepsmilitair-oude-stempel (o.i.d.). Heeft daarvan wel een bepaalde autoritaire inslag meegekregen, maar niet de volharding. Type ‘12 ambachten 13 ongelukken’, zowel in zijn werk als in zijn liefdesleven. Verschillende vrouwen hebben hem verlaten en hij zal nooit begrijpen waarom. Speelt, evenals Menno, het BB-spel heel bewust. Zwakte: zijn gecommandeer kan medebewoners op de zenuwen gaan werken.

Ralph is het prototype ‘Haagse volksjongen’ (NB: dat is niet hetzelfde als het type ‘Haagse Harry’): heeft weinig grote verlangens of behoeftes, niet gemakkelijk van zijn stuk te brengen, maar wil vooral geen gezeur aan zijn hoofd. Heeft veruit de minste geldingsdrang van alle bewoners, wat niet hoeft te verbazen aangezien hij zich als enige niet zelf heeft aangemeld. Zwakte: gebrek aan geldingsdrang maakt hem af en toe wat onzichtbaar.

Ingrid blijkt het moeilijkst in dit opzicht te duiden. Is waarschijnlijk net als Ralph vooral niet al te gecompliceerd, hoewel dit in tegenspraak is met haar Paroxetine-gebruik. Zwakte: onzichtbaarheid?
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
pi_30862409
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:48 schreef FlowKey het volgende:
Zoals beloofd is hier deel II van mijn analyse.

Tanja had/heeft waarschijnlijk een verstoorde relatie met haar ouders. Haar vader lijkt totaal niet in beeld, terwijl ze voor haar leeftijd wel zeer naar haar moeder trekt. De relatie met haar moeder is de reden is dat ze zelf zo graag een jongetje had gewild. Vertoont trekken van borderline persoonlijkheidsstoornis: extreem wisselende emoties, stelt zich erg afhankelijk op en is eenvoudig beïnvloedbaar. Zwakte: extreem wisselende emoties maken haar erg onvoorspelbaar.
Deze vind ik veel te extreem gesteld
Haar vader was ziek, maar hij heeft beslist meegeholpen met de babykamer thuis, begreep ik uit de laatste live uitzending. Tja, dat is wat een vader doet. Dat ze meer naar haar moeder trekt vind ik gezien het feit dat ze alleenstaand zwanger is helemaal niet zo heel vreemd. Als ze niet veel vriendinnen heeft... je moet toch met iemand praten over je zwangerschap.

Borderline trekken zie ik niet echt. Ze is zwanger en zoals iemand hier laatst zei: 'als je zwanger bent kan je in je eentje WO4 starten'. En das volkomen waar, sprak ik uit ervaring . Ze is sikkeneurig, wat a-sociaal in de groep, maar dat is Tanja zelf. Ze is 'jantje lacht jantje huilt', klopt, maar dat is voor een deel beslist hormonaal, geloof me.

Ik vind haar overigens absoluut niet makkelijk beinvloedbaar ook.

en nee, ik ben geen Tanja-fan, maar ik vind het gewoon te extreem gesteld.
  Moderator vrijdag 23 september 2005 @ 16:57:08 #48
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30862462
Interessant weer, Flowkey, mooie aanzet voor verder gepsychologiseer.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_30863074
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 15:46 schreef Gert het volgende:


Zelfs dáár zijn we het dan niet over eens. Ik vond 'm aangenaam laid-back tokkelen. Misschien doel jij op zijn gebrek aan techniek, maar dat vind ik niet zo belangrijk eigenlijk. Als het maar OK klinkt. Ik hoor liever het gepingel van eenautodidact met soul, dan de gevoelsarme krachtpatserij van een gitarist die zijn technische superioriteit zonodig op de vierkante centimeter moet bewijzen.

Ach ik draaf ook volslagen door.
Ik ook, ik ben er met één getrouwd...

Dat geeft niks...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_30863154
Mooie analyses Flowkey

Het feit dat Ingrid zo lastig te plaatsen is lijkt mij nog steeds wel een succesformule, ze is zeker niet ééndimensionaal. Ik vind haar de meest sociale, warme persoon in het huis. Maar die onplaatsbaarheid zit eigenlijk bij haar in alles. Enerzijds zo lief, warm en geinteresseerd zijn, anderzijds dat hoekige gedrag, platte praten, net doen of het haar allemaal niet zo interesseert met Menno maar stiekem wel steeds bevestiging vragen. Dat geprekje tijdens dat etentje vond ik daarin wel heel opvallend. Volkomen out of the blue "als je mij nu ten huwelijk zou vragen zou ik je echt slaan", waarin dus weer iets heel dubbels zat. Ze had er blijkbaar wel over nagedacht (gedroomd?) dat hij diepere gevoelens voor haar zou kunnen hebben, maar duwt dat ook weer bij voorbaat weg omdat ze bang is voor afwijzing. Verder is het duidelijk een intelligente meid, gestudeerd, maar daar past dat gezonnebruinde-geblondeerde-siliconenborsten imago eigenlijk weer helemaal niet bij. Ze wil graag dat mensen haar mooi vinden, maar ze wil eigenlijk óók dat mensen door haar uiterlijk heenkijken en haar waarderen om haar intelligentie. En ik vind het wel ontroerend dat Tanja op een of andere manier op haar leunt. Ingrid is daar zelf een beetje onhandig onder, maar vindt het toch ook wel fijn en probeert ook haar best te doen die steunende rol te vervullen.

Tanja is geen borderliner. Dat heet gewoon "zwanger" vrees ik. (nee niet dat egocentrische, maar wel die stemmingswisselingen)
mooi he, alles
  vrijdag 23 september 2005 @ 17:23:23 #51
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_30863255
Re: Roel

Ik heb in mijn karakteriseringen natuurlijk stereotypen gebruikt. Ik bedoelde dan ook niet dat Roel echt uit een gore achterbuurt komt o.i.d., maar hij komt duidelijk niet uit een familie waar iedereen automatisch naar de universiteit gaat zogezegd. Hij is wel een bepaald type dat je op de universiteit regelmatig tegenkomt: met een wat minder intellectuele achtergrond dan veel medestudenten, maar slim en zelfverzekerd genoeg om het wel te redden, zowel kwa studie als sociaal.

En wat 'wannabe' betreft: Roel heeft idd wel wat theatrale trekjes.
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
pi_30863266
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 15:37 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ik vind Roel om eerlijk te zijn echt niet snugger overkomen, betweterig en irritant eerder. Ik dacht ook steeds dat ie heel jong was maar hij is wat? 26? Ik vind het echt gedrag van een jongen van 16 die zich geen houding weet te geven. Ook toen hij dronken was, het leek mij gespeeld.
Roel speelt gewoon poker. Die laat absoluut niet het achterste van zijn tong zien.

ETA: wie zien dat milieu van Roel toch heel anders Flowkey (leuk! valt er wat te discussieren). Ik zie hem namelijk als iemand uit een milieu waar juist wèl iedereen studeert. Zoals Gert beschrijft komt daaruit ook een groep voort (noem het de krakers-scene wat mij betreft) die precies zo is als Roel. Blowen, lekker relaxed de wereld beschouwen en er het jouwe van denken. Opvallend aan Roel is dat hij iedereen wel met respect behandelt en dat heeft imo duidelijk met opvoeding en milieu te maken (om er maar even lekker op los te generaliseren).
mooi he, alles
  vrijdag 23 september 2005 @ 17:28:16 #53
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_30863379
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:18 schreef phileine het volgende:
Tanja is geen borderliner. Dat heet gewoon "zwanger" vrees ik. (nee niet dat egocentrische, maar wel die stemmingswisselingen)
Tanja is zeker geen borderliner, daarom had ik het ook over 'trekken van ...' In hoeverre dat komt door haar zwangerschap durf ik als kinderloos man absoluut niet te beoordelen.
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
  vrijdag 23 september 2005 @ 18:01:41 #54
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_30864327
Ik was Linda helemaal vergeten Laten we maar niet te diep op de psychologie in gaan die dáár achter zit ...

Deeltje III dus:

Linda Eveneens moeilijk te plaatsen. Is nogal een feestbeest met een gezond gebrek aan inzicht in haar eigen positie: zij meldt in haar eigen introductie genomineerd te zullen worden omdat ze ‘te populair’ zou zijn. Voorts was zij de enige die werkelijk stomverbaasd was dat ze genomineerd was (‘ohh flikkers!’). Haar huilbui tijdens het beruchte feestje doet vermoeden dat er meer schuil gaat achter haar party-façade dan we tot nu toe gezien hebben. Zwakte: heeft nogal de neiging zich ongevraagd met zaken te bemoeien.
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
pi_30864413
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 18:01 schreef FlowKey het volgende:
Ik was Linda helemaal vergeten Laten we maar niet te diep op de psychologie in gaan die dáár achter zit ...


Zo was ik laatst ergens in een opsomming Rikkert vergeten. Dat was vast toch wel Freudiaans
pi_30864875
Complimenten voor de analyses van Flowkey
pi_30864941
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:32 schreef Gert het volgende:

[..]
De antipathie hier is op wel iets meer gebaseerd dan alleen dat roken. Het roken is alleen maar een symptoom van haar egocentrisme.

Alleen: waarom wordt solistisch, groepsontwijkend gedrag de ene keer toegejuicht, zelfs stoer gevonden (Bart, en in mindere mate Robin), en wordt het de andere keer als not done (en dat is een understatement) bestempeld?

Het ís toch best moedig van Tanja, hoe ze schijt heeft aan de druk van de groep. Maar ze lijkt er niet mee te scoren, integendeel.
Als Bart zoiets destijds had gedaan, eten als ie honger heeft, had iedereen hem zó'n peer gevonden. Als Tanja dat doet, dan misbruikt ze haar zwangerschap.
Ze heeft niet alleen schijt aan de druk van de groep maar ook aan druk van de kant van BB.
Daarom zie ik ook een parallel met Ed (dacht ik).
Ed moest weg, Ed zegt ik ga niet.
Tanja moet blijven, Tanja: ik ga weg.

Ik vind dat wel tekenen van een sterk karakter

Verder denk ik niet dat ze zo egocentrisch/asociaal is, zo een karakter zouden ze toch nooit selecteren als ze willen dat ze er voorlopig inblijft? Zou teveel onnodige risico's met zich meebrengen.
Of ze moet in al haar voorgesprekken en (psychologische) testen haar persoonlijkheid gefaked hebben natuurlijk. Zou kunnen, maar best knap voor een crackhoer denk ik dan
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_30866534
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 15:23 schreef phileine het volgende:
Nee ik vind Roel geen wannabe. Ik ken zijn type goed genoeg, ik was zelf ook deel van zo'n soort scene toen ik zijn leeftijd had en ik geloof niet dat ik toen een wannabe was. In ieder geval had ik genoeg vrienden die dat zeker niet waren. Dat subversieve en een beetje provo gedrag typeer jij misschien als wannabe, maar dat was bij ons -en ik denk ook bij Roel- juist heel oprecht. Ik zie alleen dat "ghetto" er niet in wat anderen noemen. Het zijn juist best intellectueel gerichte groepen vaak.
Logisch dat je jezelf geen wannabe vindt, meestal vind je jezelf natuurlijk 'echt' 'oprecht' en 'puur' evenals de scene waarbinnen je jezelf beweegt. Het oordeel vellen van wannabe is voorbehouden aan de buitenstaander. Het gaat niet zozeer om het subversieve gedrag maar meer om de aangemeten manier van praten (accent, taalgebruik) en bewegen en ik vermoed dat dit niet voortkomt uit zijn oorspronkelijke millieu maar zelf aangenomen is omdat dat zo 'hoort' bij hetgeen hij op dit moment uit wil stralen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_30910671
zou het niet zo kunnen zijn dat Tanja liever een zoon wil- als dit daadwerkelijk zo is- omdat zo de band met de vader meer verzekerd is? Bijv omdat zij denkt dat mannen meer investeren in een zoon of zelfs omdat de vader heeft aangegeven liever een zoon te willen?
  zondag 25 september 2005 @ 14:37:56 #60
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_30915466
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:15 schreef einzelgangster het volgende:
zou het niet zo kunnen zijn dat Tanja liever een zoon wil- als dit daadwerkelijk zo is- omdat zo de band met de vader meer verzekerd is? Bijv omdat zij denkt dat mannen meer investeren in een zoon of zelfs omdat de vader heeft aangegeven liever een zoon te willen?
zou best kunnen, maar nu ik in de verslagen lees over het prostitutieverleden van Tanja lijkt het me waarschijnlijker dat ze - bewust of onbewust - het haar kind gewoon niet toewenst een meisje te zijn ...

Overigens raak ik er meer en meer van overtuigd dat Tanja echt getikt is. En dan bedoel ik niet alleen een beetje labiel en egoistisch, maar echt iemand met een psychiatrisch ziektebeeld.
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
  zondag 25 september 2005 @ 14:55:58 #61
16305 Jappie
parttime reverend
pi_30916042
quote:
Op zondag 25 september 2005 14:37 schreef FlowKey het volgende:


Overigens raak ik er meer en meer van overtuigd dat Tanja echt getikt is. En dan bedoel ik niet alleen een beetje labiel en egoistisch, maar echt iemand met een psychiatrisch ziektebeeld.


Zit bij haar naar alle waarschijnlijkheid in de genen...haar moeder keek ook al niet zo fris uit der ogen.
  Moderator zondag 25 september 2005 @ 15:10:41 #62
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30916474
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 19:21 schreef Igraine het volgende:
ik vermoed dat dit niet voortkomt uit zijn oorspronkelijke millieu maar zelf aangenomen is omdat dat zo 'hoort' bij hetgeen hij op dit moment uit wil stralen.
Tja... ik denk dat dergelijke vermoedens vooral te maken hebben met de mate van symphatie die je voor iemand voelt. Het lijkt me vrij normaal dat je accenten en manier van doen een beetje overneemt van je sociale omgeving. Dan ben je niet meteen een wannabe toch?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  † In Memoriam † zondag 25 september 2005 @ 17:54:34 #63
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_30921242
quote:
ik, ik ik, wat andere mensen dan van muh segguh, ik , ik, ik wat andere mensen nu van mij denken, ik,ik,ik, wat andere mensen nu vinduhh
Wie is dat?
pi_30921485
Roel komt toch uit Rotterdam? Imho spreekt hij gewoon de taal die door alle jongeren in grote steden wordt gesproken. Een mengelingetje van van alles en nog wat qua accent en woordenschat.

Ik weet niet of een voorkeur voor een jongetje of een meisje direct zo'n psychologische achtergrond moet hebben. Veel vrouwen hebben in mindere of meerdere mate een voorkeur. Gewoon omdat ze zich een zoon beter voor kunnen stellen dan een dochter of iets dergelijks. Dat is niet zo bijzonder. Het extreme aan Tanja is niet haar voorkeur, maar het feit dat ze zich zo moeilijk over de teleurstelling heen kan zetten.
mooi he, alles
pi_30934456
quote:
Op zondag 25 september 2005 14:37 schreef FlowKey het volgende:

[..]

zou best kunnen, maar nu ik in de verslagen lees over het prostitutieverleden van Tanja lijkt het me waarschijnlijker dat ze - bewust of onbewust - het haar kind gewoon niet toewenst een meisje te zijn ...

Overigens raak ik er meer en meer van overtuigd dat Tanja echt getikt is. En dan bedoel ik niet alleen een beetje labiel en egoistisch, maar echt iemand met een psychiatrisch ziektebeeld.

Ik wil niks uitsluiten maar het prostitutieverleden is vooralsnog pure speculatie waarschijnlijk gevoed door een verspreking als je daar vanuit gaat krijg je idd de meest vreemde verhalen, want versprekingen daar zijn ze goed in daar in het huis.
Al zou het waar zou zijn (wat ik niet denk), zou ik haar persoonlijkheid (itt labiel) nog sterker vinden dan ik al dacht.
Egoisme zie ik ook niet zo bij haar in tegendeel, ze heeft in het verleden een ex die haar mishandelde weer in huis genomen nadat ze hem dakloos tegenkwam op een station en ze heeft die shurendy geld geleend terwijl haar eigen financiele situatie op dat moment ook geen rooskleurig vooruitzicht had, dat is toch sociaal te noemen (waarschijnlijk zelfs te).
Psychiatrisch ziektebeeld, daar ga ik niet eens op in
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_30934473
quote:
Op zondag 25 september 2005 14:55 schreef Jappie het volgende:

[..]



Zit bij haar naar alle waarschijnlijkheid in de genen...haar moeder keek ook al niet zo fris uit der ogen.
JAPPIE
Voor je het weet word het door de een of andere idioot ge-submit
En nog geplaatst ook
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  maandag 26 september 2005 @ 02:18:12 #67
6941 APK
Factual, I think.
pi_30934526
quote:
Op maandag 26 september 2005 02:05 schreef PC eend het volgende:

Egoisme zie ik ook niet zo bij haar in tegendeel, ze heeft in het verleden een ex die haar mishandelde weer in huis genomen nadat ze hem dakloos tegenkwam op een station en ze heeft die shurendy geld geleend terwijl haar eigen financiele situatie op dat moment ook geen rooskleurig vooruitzicht had, dat is toch sociaal te noemen (waarschijnlijk zelfs te).
Dat is voor mij juist meer 'circumstantial evidence' dat zij een drugsverleden heeft. Die dakloze ex die haar mishandelde geef je toch een schop onder zijn reet ipv hem in huis te nemen
Die Shurendy heeft geld geleend om naar de Antillen 'op vakantie' te gaan toch? Effe poepen en die twee kilo bolletjes liggen in het toilet en Bob is de man van jouw tante.
Lullig dat die gast de opbrengst niet met Tanja wilde delen.

En een verspreking als 'Dan zou ik zo weer in een sexboerderij gaan werken' maak je gewoon niet.

Mama heeft dochterlief duidelijk liever in het BB huis om haar een 'verse' start te geven. Of dat gaat lukken is de vraag.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_30934538
quote:
Op zondag 25 september 2005 18:03 schreef phileine het volgende:
[knip]
Ik weet niet of een voorkeur voor een jongetje of een meisje direct zo'n psychologische achtergrond moet hebben. Veel vrouwen hebben in mindere of meerdere mate een voorkeur. Gewoon omdat ze zich een zoon beter voor kunnen stellen dan een dochter of iets dergelijks.
Dat is niet zo bijzonder. Het extreme aan Tanja is niet haar voorkeur, maar het feit dat ze zich zo moeilijk over de teleurstelling heen kan zetten.
Ik wil ook nog wel even op ingaan.
Volgens mij gaat het helemaal niet om een voorkeur (ontken ook niet dat ze die heeft gehad).
Waar zij een heel groot punt van maakte is dat ze het geslacht per se niet wilde weten van te voren, ze heeft dit heel vaak herhaald en dat staat vanaf dag 1 op de talpa site.
Dat mensen dit niet willen weten komt vaker voor, maar ik kan het bij haar vele malen beter begrijpen.
Haar teleurstelling komt volgens mij dan ook vooral voort uit het gegeven dat dit haar toch voortijdig werd gemeld.
Ik heb vaak gelezen dat ze hier niet zo om moet janken omdat ze er zelf voor getekend heeft, wat helemaal niet het geval is!
Ze maakte er een heel groot punt van en zei dat ze haar hele zwangershap verpest hadden omdat die verrassing het enigste was wat nog van haarzelf was en waar ze naar toe leefde en dat nu van haar was afgepakt.
Is het wel eens bij je opgekomen dat ze hiermee kan bedoelen dat ze de hele zwangerschap 'uit handen heeft gegeven' aan een commerciele organisatie, dat alles nu min of meer buiten haar om geregeld word en via een 'strak' scenario verloopt?
Alles staat immers in het script: het bekend maken van het geslacht, prijsvraag over de naam, het haar laten zien van de babykamer en alles wat nog gaat volgen.
Zij moet hier allemaal maar in meespelen en dat is natuurlijk haar eigen keuze geweest, maar hierdoor vind ik het dus des te begrijpelijker dat ze zich vasthoudt en optrekt aan zowat het enige moment wat ze voor haarzelf nog heeft en dus meer dan normaal waarde hechtte aan de verrassing.
Vind het dan ook begrijpelijk dat ze brak nadat BB het haar bekend maakte, het vertrouwen dat ze had in BB was weg, want dit was niet zo met haar afgeproken.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_30934554
quote:
Op maandag 26 september 2005 02:18 schreef APK het volgende:

[..]

Dat is voor mij juist meer 'circumstantial evidence' dat zij een drugsverleden heeft. Die dakloze ex die haar mishandelde geef je toch een schop onder zijn reet ipv hem in huis te nemen
Die Shurendy heeft geld geleend om naar de Antillen 'op vakantie' te gaan toch? Effe poepen en die twee kilo bolletjes liggen in het toilet en Bob is de man van jouw tante.
Lullig dat die gast de opbrengst niet met Tanja wilde delen.

En een verspreking als 'Dan zou ik zo weer in een sexboerderij gaan werken' maak je gewoon niet.

Mama heeft dochterlief duidelijk liever in het BB huis om haar een 'verse' start te geven. Of dat gaat lukken is de vraag.
Ja zo had ik het nog niet bekeken
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  Moderator maandag 26 september 2005 @ 12:54:48 #70
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30941323
quote:
Op maandag 26 september 2005 02:18 schreef APK het volgende:

En een verspreking als 'Dan zou ik zo weer in een sexboerderij gaan werken' maak je gewoon niet.
Heeft ze dat gezegd?
Dat lijkt me inderdaad geen verspreking, maar de waarheid.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  maandag 26 september 2005 @ 13:00:19 #71
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_30941450
Hier kun je precies zien wat ze gezegd heeft. Dit is de 'verspreking' vorige week gaf ze al aan dat ze het zo zou doen als het nodig was.
  Moderator maandag 26 september 2005 @ 13:28:46 #72
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30942142
quote:
Op maandag 26 september 2005 13:00 schreef Luchtbel het volgende:
Hier kun je precies zien wat ze gezegd heeft. Dit is de 'verspreking' vorige week gaf ze al aan dat ze het zo zou doen als het nodig was.
Zo.
Nou het is dus niet eens meer de vráág of ze op een sexboerderij gewerkt heeft.
Die blik ook van Irene, meteen daarna.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_30942204
Irene? edit: Oh Ingrid, bedoel je natuurlijk.
  Moderator maandag 26 september 2005 @ 13:40:29 #74
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30942452
quote:
Op maandag 26 september 2005 13:31 schreef Tinkerbell het volgende:
Irene? edit: Oh Ingrid, bedoel je natuurlijk.
Eh.. ja.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_30942504
quote:
Op maandag 26 september 2005 13:40 schreef Gert het volgende:

[..]

Eh.. ja.

Ja weet je, ik zou hem genadeloos psychologisch kunnen inkoppen . Alleen niemand hier zou het begrijpen
  Moderator maandag 26 september 2005 @ 13:50:21 #76
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30942737
quote:
Op maandag 26 september 2005 13:42 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Ja weet je, ik zou hem genadeloos psychologisch kunnen inkoppen . Alleen niemand hier zou het begrijpen
Inderdaad, maar Freud is op z'n plaats hier.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_30959050
quote:
Op maandag 26 september 2005 12:54 schreef Gert het volgende:

[..]

Heeft ze dat gezegd?
Dat lijkt me inderdaad geen verspreking, maar de waarheid.
Toen gesteld werd dat Ingrid trans zou zijn, zag ik een paar keer staan dat mensen dat onwaarschijnlijk vonden omdat dat door haar (vroegere) omgeving dan allang naar buiten was gebracht zou zijn.
Zou dat nu niet gelden dan?
Misschien omdat het circuit van pooiers, hoerenlopers en hoeren zo betrouwbaar is dat ze dat nooit zouden doen?
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  Moderator dinsdag 27 september 2005 @ 00:12:53 #78
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30959728
quote:
Op maandag 26 september 2005 23:51 schreef PC eend het volgende:

[..]

Toen gesteld werd dat Ingrid trans zou zijn, zag ik een paar keer staan dat mensen dat onwaarschijnlijk vonden omdat dat door haar (vroegere) omgeving dan allang naar buiten was gebracht zou zijn.
Zou dat nu niet gelden dan?
Misschien omdat het circuit van pooiers, hoerenlopers en hoeren zo betrouwbaar is dat ze dat nooit zouden doen?
Tja.... pooiers en klanten zijn daar idd wellicht niet zo spraakzaam over. En ik weet ook niet hoe lang het geleden is. Maar die "verspreking" was wel érg opvallend...
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2005 @ 21:34:40 #79
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_30982509
Ik heb niet alle BB's kunnen volgen maar dit jaar vallen mij wel wat dingen op.

Menno die n.a.v. zijn uitspraken in de DBK moet komen en er lijkwit weer uitkomt, Lieske die in de DBK krijgt te horen dat ze *haar bek moet houden* over de eventuele vermoedens van een geheime opdracht.

Ligt het nu aan mij dat men dit jaar absoluut niet subtiel omgaat met de deelnemers?
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:42:52 #80
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_30984410
quote:
Op maandag 26 september 2005 23:51 schreef PC eend het volgende:

[..]

Toen gesteld werd dat Ingrid trans zou zijn, zag ik een paar keer staan dat mensen dat onwaarschijnlijk vonden omdat dat door haar (vroegere) omgeving dan allang naar buiten was gebracht zou zijn.
Zou dat nu niet gelden dan?
Hoe is dat bij Kelly eigenlijk gegaan? Dat wist 'iedereen' al omdat ze al een beetje bekend was of wat?
  woensdag 28 september 2005 @ 13:50:17 #81
128678 CGJung
Live with Passion
pi_30998283
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:32 schreef Gert het volgende:

[..]

Misschien dekt "Wat beweegt stream-kijkend Nederland" je verhaal beter. Op de Talpa-site staat Tanja op de vierde plaats in de populariteitspoll. Blijkbaar is het vooral ook een fórum-ding, die hekel aan Tanja. Ook de tv-kijkers hebben haar in een volle asbak zien wroeten, maar (tenzij de Talpa-poll gemanipuleerd is) dit wordt haar een stuk minder kwalijk genomen dan op fora als Fok of Mediawatchers.
De antipathie hier is op wel iets meer gebaseerd dan alleen dat roken. Het roken is alleen maar een symptoom van haar egocentrisme.

Alleen: waarom wordt solistisch, groepsontwijkend gedrag de ene keer toegejuicht, zelfs stoer gevonden (Bart, en in mindere mate Robin), en wordt het de andere keer als not done (en dat is een understatement) bestempeld?

Het ís toch best moedig van Tanja, hoe ze schijt heeft aan de druk van de groep. Maar ze lijkt er niet mee te scoren, integendeel.
Als Bart zoiets destijds had gedaan, eten als ie honger heeft, had iedereen hem zó'n peer gevonden. Als Tanja dat doet, dan misbruikt ze haar zwangerschap.
Bart zat destijds niet in een uitzonderingspositie. Hij kreeg hetzelfde rantsoen als alle anderen. Bart verlangde geen uitzonderingsposities.
Tanja zit in een uitzonderingspositie. De eventuele rantsoenen die de rest van de groep wordt opgelegd, zijn op haar niet van toepassing. Sterker nog van de week bleek dat ze haar uitzonderingspositie nog verder wenste uit te breiden. Als zij wordt aangesproken op egocentrisch/egoistisch gedrag is haar standaardverweerk :"Ik ben zwanger" .
Laat is als voorbeeld de bloemkool van afgelopen week nemen. Ik begrijp dat als je zwanger bent je een fase van ontzettende trek hebt die even spontaan opkomt als verdwijnt. Ik begrijp ook dat je tijdens het eten van een maaltijd opeens geen trek meer hebt. Als zwangere vrouw (of een man met eetstoornis) kun je je hierop instellen.
Tanja maakt een maaltijd waarvan onder andere dxe bloemkool deel uitmaakt. Tijdens het klaarmaken verdwijnt de helft van de nog rauwe bloemkool voor de ogen van haar medebewoners in de vuilnisbak. Tijdens het eten neemt ze drie happen om vervolgens de inhoud van haar hele bord in de vuilnisbak te kiepen, wederom in het volle zicht van haar medebewoners. Los van het feit dat deze aktie nimmer goed te keuren is (ik hou er niet van als een goede maaltijd zonder blikken of blozen weg wordt gegooid), had ze zelf kunnen bedenken om de niet opgegeten maaltijd in een zakje (die hebben ze) of bakje (kan ze om vragen) te doen, deze in de koelkast te zetten, zodat ze er later nog van kan gaan eten. Verder is haar verontwaardiging tekenend elke keer als BIg Brother (of de bewoners) iets doen wat haar niet zind. in Big Brother 5 staat een zwangere vrouw centraal, die vrouw is Tanja en dat weet zij donders goed. Talpa/Endemol is blij met ieder aandacht die het programma krijgt, dus als een zwangere vrouw daar in Aalsmeer over de rooie gaat vinden zij dat best (kijkcijfers!!!). Ze wil op een makkelijke manier aan haar luxe komen, dat is mij wel duidelijk. Dat blijkt ook uit het feit dat ze desnoods de prostitutie wil gaan om geld te verdienen (Ze denkt echt dat ze dan alleen op haar rug hoeft te liggen), het feit dat ze door andere mannen "misbruikt" of als oud vuil behandeld is maakt prostitutie niet makkelijker hoor Tanja. Voor Tanja is er maar één weg en dat is de makkelijke weg. Misschien is dat wel de karakterizerende zin.
Overigens kwam Bart er gewoon voor uit dat hij kwam om te winnen en dat maakte hem de toffe peer. Hij deed alles open en gebruikte geen vage truukjes. Tanja is op een bepaalde manier achterbaks, dat maakt haar niet de toffe peer.
"Success is doing what you want to do, when you want, where you want, with whom you want, as much as you want."
Anthony Robbins
pi_30998412
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:50 schreef CGJung het volgende:

[..]

Bart zat destijds niet in een uitzonderingspositie. Hij kreeg hetzelfde rantsoen als alle anderen. Bart verlangde geen uitzonderingsposities.
Tanja zit in een uitzonderingspositie. De eventuele rantsoenen die de rest van de groep wordt opgelegd, zijn op haar niet van toepassing. Sterker nog van de week bleek dat ze haar uitzonderingspositie nog verder wenste uit te breiden. Als zij wordt aangesproken op egocentrisch/egoistisch gedrag is haar standaardverweerk :"Ik ben zwanger" .
Laat is als voorbeeld de bloemkool van afgelopen week nemen. Ik begrijp dat als je zwanger bent je een fase van ontzettende trek hebt die even spontaan opkomt als verdwijnt. Ik begrijp ook dat je tijdens het eten van een maaltijd opeens geen trek meer hebt. Als zwangere vrouw (of een man met eetstoornis) kun je je hierop instellen.
Tanja maakt een maaltijd waarvan onder andere dxe bloemkool deel uitmaakt. Tijdens het klaarmaken verdwijnt de helft van de nog rauwe bloemkool voor de ogen van haar medebewoners in de vuilnisbak. Tijdens het eten neemt ze drie happen om vervolgens de inhoud van haar hele bord in de vuilnisbak te kiepen, wederom in het volle zicht van haar medebewoners. Los van het feit dat deze aktie nimmer goed te keuren is (ik hou er niet van als een goede maaltijd zonder blikken of blozen weg wordt gegooid), had ze zelf kunnen bedenken om de niet opgegeten maaltijd in een zakje (die hebben ze) of bakje (kan ze om vragen) te doen, deze in de koelkast te zetten, zodat ze er later nog van kan gaan eten. Verder is haar verontwaardiging tekenend elke keer als BIg Brother (of de bewoners) iets doen wat haar niet zind. in Big Brother 5 staat een zwangere vrouw centraal, die vrouw is Tanja en dat weet zij donders goed. Talpa/Endemol is blij met ieder aandacht die het programma krijgt, dus als een zwangere vrouw daar in Aalsmeer over de rooie gaat vinden zij dat best (kijkcijfers!!!). Ze wil op een makkelijke manier aan haar luxe komen, dat is mij wel duidelijk. Dat blijkt ook uit het feit dat ze desnoods de prostitutie wil gaan om geld te verdienen (Ze denkt echt dat ze dan alleen op haar rug hoeft te liggen), het feit dat ze door andere mannen "misbruikt" of als oud vuil behandeld is maakt prostitutie niet makkelijker hoor Tanja. Voor Tanja is er maar één weg en dat is de makkelijke weg. Misschien is dat wel de karakterizerende zin.
Overigens kwam Bart er gewoon voor uit dat hij kwam om te winnen en dat maakte hem de toffe peer. Hij deed alles open en gebruikte geen vage truukjes. Tanja is op een bepaalde manier achterbaks, dat maakt haar niet de toffe peer.
Hoop dat ze zich ooit zal realiseren dat de zgn makkelijkste weg uiteindelijk de moeilijkste is...
pi_30998848
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:54 schreef Djoj het volgende:

[..]

Hoop dat ze zich ooit zal realiseren dat de zgn makkelijkste weg uiteindelijk de moeilijkste is...
Nee hoor. Want als het niet goed gaat dan ligt dat uiteraard niet aan hare heiligheid, maar aan iemand anders. Dat haar situatie het gevolg is van haar eigen keuzes is iets wat ze volgens mij nooit zal inzien.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_30998969
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 21:34 schreef Loedertje het volgende:
Ik heb niet alle BB's kunnen volgen maar dit jaar vallen mij wel wat dingen op.

Menno die n.a.v. zijn uitspraken in de DBK moet komen en er lijkwit weer uitkomt, Lieske die in de DBK krijgt te horen dat ze *haar bek moet houden* over de eventuele vermoedens van een geheime opdracht.

Ligt het nu aan mij dat men dit jaar absoluut niet subtiel omgaat met de deelnemers?
Het lijkt er wel op. Sowieso is er veel regie van bovenaf in dit spelletje. In ieder geval tot na 'the second coming'

Het valt me wel op, dat er hier heel diep wordt in gegaan op persoonlijke info waar je eigenlijk alleen vermoedens over kunt hebben en minder op het openbare publieke gebeuren dat zich voor de ogen afspeelt.
pi_31005262
*topic net ontdekt heeft. Leuk!
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 19:21 schreef Igraine het volgende:

Het gaat niet zozeer om het subversieve gedrag maar meer om de aangemeten manier van praten (accent, taalgebruik) en bewegen en ik vermoed dat dit niet voortkomt uit zijn oorspronkelijke millieu maar zelf aangenomen is omdat dat zo 'hoort' bij hetgeen hij op dit moment uit wil stralen.
Grappig, ik vind Roel juist het meest oprecht, puur en authentiek overkomen.
quote:
Op maandag 26 september 2005 02:18 schreef APK het volgende:

[..]

Dat is voor mij juist meer 'circumstantial evidence' dat zij een drugsverleden heeft. Die dakloze ex die haar mishandelde geef je toch een schop onder zijn reet ipv hem in huis te nemen
Die Shurendy heeft geld geleend om naar de Antillen 'op vakantie' te gaan toch? Effe poepen en die twee kilo bolletjes liggen in het toilet en Bob is de man van jouw tante.
Lullig dat die gast de opbrengst niet met Tanja wilde delen.

En een verspreking als 'Dan zou ik zo weer in een sexboerderij gaan werken' maak je gewoon niet.

Mama heeft dochterlief duidelijk liever in het BB huis om haar een 'verse' start te geven. Of dat gaat lukken is de vraag.
Volledig met je eens!
Zo'n verspreking maak je écht niet zomaar...
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:50 schreef CGJung het volgende:
Ze wil op een makkelijke manier aan haar luxe komen, dat is mij wel duidelijk. Dat blijkt ook uit het feit dat ze desnoods de prostitutie wil gaan om geld te verdienen (Ze denkt echt dat ze dan alleen op haar rug hoeft te liggen), het feit dat ze door andere mannen "misbruikt" of als oud vuil behandeld is maakt prostitutie niet makkelijker hoor Tanja.
Als er toch gepsychologiseerd mag worden in dit topic... :
De link tussen misbruik door mannen en kiezen voor de prostitutie is niet zo vreemd. Als prostituee kan ze 'de macht over mannen' teruggrijpen. Immers, zíj bepaalt dan wat er gebeurt en bovendien wordt ze er nog voor betaald ook. Ultieme wraak op haar 'misbruikers'.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_31006973
Een andere link kan zijn dat je als misbruikte vrouw (of man, for that matter...) geleerd hebt jezelf uit te schakelen. Afstand nemen van je eigen lijf en wat daarmee gebeurt. Dat maakt prostitutie dan tot niet zo'n grote stap, omdat het je toch niet echt meer interesseert wat er met je lijf gebeurt. De emotionele link die er voor "gezonde" vrouwen is bij seks, is dan eenvoudigweg niet meer aanwezig.
mooi he, alles
  woensdag 28 september 2005 @ 19:56:49 #87
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31007670
Jep. Dat zegt ook wat over de manier waarop ze omgaat met het kindje in haar buik. Afstandelijk, zeker ook die eerste weken dat ze binnenzaten. Niet het gevoel dat ze zwanger is, denken dat roken nu het kindje minder zal schaden dan als het niet meer in haar buik zit, het gevoel hebben dat je wel op je rug kan gaan liggen voor geld omdat het je toch niets doet. Geen band tussen lichaam en ziel/ geest. Zonde.
  woensdag 28 september 2005 @ 20:12:11 #88
128678 CGJung
Live with Passion
pi_31008243
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat de stap naar prostitutie misschien makkelijk lijkt (Ongeacht de reden) maar dat niet zo is. Er zijn niet zoveel prostituees (of hoeren) die je garanderen dat ze het makkelijkste beroep ter wereld hebben, Tanja denkt dat het makkelijk is, maar het is het dus niet !!
"Success is doing what you want to do, when you want, where you want, with whom you want, as much as you want."
Anthony Robbins
  donderdag 29 september 2005 @ 00:15:14 #89
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31014996
Even weer iets anders:



Ik heb het sociogram weer aangepast. Nu klopt ie wel vind ik !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 00:17:48 #90
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31015055
quote:
Op donderdag 29 september 2005 00:15 schreef Falco het volgende:
Even weer iets anders:

[afbeelding]

Ik heb het sociogram weer aangepast. Nu klopt ie wel vind ik !
Het is een opzet met (te) beperkte mogelijkheden.
Tanja heeft bijv. beslist een band met Menno en Ingrid.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 29 september 2005 @ 00:19:25 #91
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31015094
quote:
Op donderdag 29 september 2005 00:17 schreef Gert het volgende:

[..]

Het is een opzet met (te) beperkte mogelijkheden.
Tanja heeft bijv. beslist een band met Menno en Ingrid.
Hmmja. Met Menno wel ja, met Ingrid is het maar summier heb ik het idee. Meestal is het dat Ingrid vaak bij Menno zit en dat ze daardoor via hem ook veel contacten met Menno's contacten heeft...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 00:33:13 #92
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31015403
quote:
Op donderdag 29 september 2005 00:19 schreef Falco het volgende:

[..]

Hmmja. Met Menno wel ja, met Ingrid is het maar summier heb ik het idee. Meestal is het dat Ingrid vaak bij Menno zit en dat ze daardoor via hem ook veel contacten met Menno's contacten heeft...
Zou kunnen.. toch: Tanja gaf vorige week bij het Winnie de Pooh-eetincident ( ) wél aan dat ze gekwetst was dat Ingrid haar afviel, omdat ze dat juist van haar niet verwacht had...
En vanmiddag zei ze buiten tegen Menno dat ze BB niet meer ging volgen, behalve als Menno en Ingrid in de finale zouden zitten.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 29 september 2005 @ 00:33:50 #93
6941 APK
Factual, I think.
pi_31015411
Kan iemand verklaren waarom Tanja nu -na een van de meest tragische en dramatische momenten tijdens haar BB tijd (Tanja zegt naar huis te gaan, de bewoners krijgen een feestmaaltijd, Tanja wordt totaal genegeerd)- weer gewoon aan tafel met de anderen zit te kletsen
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 29 september 2005 @ 00:35:01 #94
125528 Gigageil
Toevallig wel !
pi_31015437
Nathalie heeft last van het "Kleine borstensyndroom" , terwijl ze best meevallen. Ze staat naast Dido in de badkamer voor de spiegel. Ze ziet de kleinere borsten van Dido. Dido ziet de grotere borsten van Nathalie. Nathalie haalt twee opvullingen uit haar BH. Dido's ogen rollen uit haar kassen, van ongeloof. Nathalie pronkt met haar grotere borsten en denkt, " Ach ze vallen eigenlijk best mee..... " Dido daarentegen denkt nu , "Zie je wel , de mijne zijn echt klein, want als zij met zulke borsten zelfs nu al opvullingen gebruikt, dan moeten die van mij wel echt klein zijn "
Terwijl Dido best wel tevreden met haar kleine maar stevige borsten was, krijgt ze door Nathalie nu haar bedenkingen ! Daarom gaat Dido Nathalie nu ontwijken in de Badkamer, om niet steeds geconfronteerd te worden met de complexen van haar BigBrother-vriendin. Veel liever blijft zij haar eigen gezonde verstand gebruiken. Immers de mannen aanbidden haar , ondanks haar kleinere borsten.
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 00:39:29 #95
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31015540
quote:
Op donderdag 29 september 2005 00:33 schreef APK het volgende:
Kan iemand verklaren waarom Tanja nu -na een van de meest tragische en dramatische momenten tijdens haar BB tijd (Tanja zegt naar huis te gaan, de bewoners krijgen een feestmaaltijd, Tanja wordt totaal genegeerd)- weer gewoon aan tafel met de anderen zit te kletsen
Tanja werd niet genegeerd, er was ook gewoon voor haar gedekt. Maar dit terzijde. Dit is toch op en top Tanja? Ze haalt haar energie uit een slachtofferrol. Vanavond na het eten is de bom, of nou ja het bommetje, gebarsten, er zijn wat woorden geweest waarna vrijwel de gehele groep poeslief is gaan doen, haar helemaal opgehemeld heeft en beterschap belooft (terwijl Tanja geen mílimeter heeft toegegeven). En nu begint het spel weer van voren af aan. Over een paar dagen is het wéér raak. Dat hebben we nu al een paar keer meegemaakt.
En die groep laat het gewoon toé. Ze worden gedold.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_31015702
Het wordt vast een goede moeder
Niet dus, met zo'n drugsverleden is de kans heel groot dat ze over een jaar weer aan de dope zit
Tanja is nu al liefdeloos,schijnheilig en achterdochtig
Hoe kan ze met zo'n verleden dan echt van dat kind houden, het is na 4 keer verwekt, dan is dat arme kind toch niet uit echte liefde geboren?
Er zijn vrouwen die vlak na de bevalling totaal geen liefde voor het kind voelen, ze stoten als het ware af, Tanja lijkt me zo'n typisch gevalletje te worden als je kijkt naar haar enigszins ziekelijke gedrag in het huis de afgelopen weken
En dan is het ook nog eens behoorlijk beschadigd/vergiftigd door de honderden zeer giftige stoffen die in tabak zetten (denk aan benzeen,koolmonoxide,teer,nicotine)
Zulke giftige stoffen zijn funest voor zo'n jong lichaampje en al die jonge celletjes
Diep triest dat een hoogzwangere vrouw voor zo'n groot publiek stug blijft doorgaan met roken, ook voor jonge (rokende) meiden een heel slecht voorbeeld, die denken nu dat je best kan door blijven roken tijdens de zwangerschap
Maar ja, misschien zie ik het wel verkeerd, maar BB is toch 1 grote manipulatie, Hummie vd Tonnekreek beslist wie het huis verlaat dus Tanja zal wel in het huis bevallen van dat nicotinemonstertje...
pi_31015713
quote:
Op donderdag 29 september 2005 00:33 schreef APK het volgende:
Kan iemand verklaren waarom Tanja nu -na een van de meest tragische en dramatische momenten tijdens haar BB tijd (Tanja zegt naar huis te gaan, de bewoners krijgen een feestmaaltijd, Tanja wordt totaal genegeerd)- weer gewoon aan tafel met de anderen zit te kletsen
Zie het als de ervaren vreemdganger taktiek.
Degene die vreemd gaat, betrapt wordt, en het dan toch zo recht weet te lullen, dat de bedrogene excuses aan gaat bieden voor haar of zijn tekort schieten, wat de ander tot vreemdgaan gedreven heeft

Het is een taktiek, waar bij het 'slachtoffer' feitelijk als zo murw is van de door de 'dader' veroorzaakte ellende, waarbij alle terechte verwijten aan het adres van de dader zo handig en niet aflatend gepareerd worden met oneerlijke en emotioneel chanterende argumenten, waar je gewoon niet tegen in kan gaan, moe en murw als je bent, raak je in de war dus... even dan... de volgende morgen denk je dan "godverdomme!!!!!!!!!!! zo komt hij/zij er dus echt wéér mee weg, hè en dat kan niet, dat mag niet!" ....... maar je doet niets, wetende dat jij anders als de nietloskunnenlatendegelijkwillenhebbendezeikerd wordt neergezet.

Op het moment dat je gaat luisteren naar de argumenten van zo een persoon heb je al verloren.
je moet zulke mensen afkappen, de mond snoeren, meteen , ho stop, laat maar, geen zin an, ik wil het niet meer horen, ik ben namelijk klaar met jóu, dus het doet er niet meer toe wat jij vindt, voelt en of jij klaar met mij bent

zoiets dus.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 29 september 2005 @ 01:07:45 #98
6941 APK
Factual, I think.
pi_31016042
quote:
Op donderdag 29 september 2005 00:39 schreef Gert het volgende:

Tanja werd niet genegeerd, er was ook gewoon voor haar gedekt. Maar dit terzijde.
De tafel was niet door de bewoners gedekt. Tanja koos zelf voor afzondering en werd volkomen door de anderen genegeerd, ze wilden volgens mij eindelijk even een groepsmoment zonder die Groningse zeursmurf. Tanja stond toch na enige tijd huilend te luisteren naar wat er aan tafel gezegd werd?

Verder ben ik het met je eens.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 29 september 2005 @ 01:09:35 #99
6941 APK
Factual, I think.
pi_31016061
quote:
Op donderdag 29 september 2005 00:47 schreef ilona-scuderia het volgende:

En dan is het ook nog eens behoorlijk beschadigd/vergiftigd door de honderden zeer giftige stoffen die in tabak zetten (denk aan benzeen,koolmonoxide,teer,nicotine)
Zulke giftige stoffen zijn funest voor zo'n jong lichaampje en al die jonge celletjes
Diep triest dat een hoogzwangere vrouw voor zo'n groot publiek stug blijft doorgaan met roken...
*Yawn*
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2005 @ 01:14:29 #100
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31016116
quote:
Op donderdag 29 september 2005 00:47 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het wordt vast een goede moeder
Niet dus, met zo'n drugsverleden is de kans heel groot dat ze over een jaar weer aan de dope zit
Tanja is nu al liefdeloos,schijnheilig en achterdochtig
Hoe kan ze met zo'n verleden dan echt van dat kind houden, het is na 4 keer verwekt, dan is dat arme kind toch niet uit echte liefde geboren?
Het kindje is al geboren ?

Belachelijk om nu al te voorspellen dat Tanja een slechte moeder zou zijn .
Tanja weet heel goed dat haar eigen leven voor haar zwangerschap een puinzooi was en zal juist willen voorkomen dat haar kind ook in een puinzooi zal opgroeien of een puinzooi van haar leven maakt.
Terugval in drugs oid?
Tanja heeft aangegeven dat ze rond haar 22e al gestopt was met harddrugs...dit itt Natalie die tot afgelopen december nog vanalles gebruikte .
Tanja heeft rond de jaarwisseling weer een pilletje gebruikt ( in 4 stukjes gebroken en ze verdeelde het over 4 dagen...)

Dát zijn de dingen die *we* weten uit de streamverslagen .....

Het roken van Tanja, er zijn onwijs veel vrouwen die doorroken tijdens hun zwangerschap en gewoon een gezond kind op de wereld zetten, Tanja's baby *doet het goed* op de echo en er zijn geen afwijkende dingen in de groeicurve .
Je zou kunnen stellen dat ze *geluk* heeft en je zou ook je eigen opmerkingen en gedrag hieromtrent eens onder de loupe kunnen nemen.

Waarom *hopen* dat er iets mis is met zo'n hummeltje?
Waar komen dát soort gevoelens vandaan?
quote:
Zulke giftige stoffen zijn funest voor zo'n jong lichaampje en al die jonge celletjes
Funest nog wel..
  donderdag 29 september 2005 @ 01:14:57 #101
6941 APK
Factual, I think.
pi_31016118
quote:
Op donderdag 29 september 2005 00:48 schreef milagro het volgende:

zoiets dus.
Nu moeten de andere bewoners -die inmiddels ook dit soort geluiden hebben laten horen- nog even de laten zien dat ze durven.

De vraag is: Wie durft?

Voer voor psychologen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 01:16:29 #102
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31016138
quote:
Op donderdag 29 september 2005 01:07 schreef APK het volgende:

[..]

De tafel was niet door de bewoners gedekt. Tanja koos zelf voor afzondering en werd volkomen door de anderen genegeerd, ze wilden volgens mij eindelijk even een groepsmoment zonder die Groningse zeursmurf. Tanja stond toch na enige tijd huilend te luisteren naar wat er aan tafel gezegd werd?
Ik heb het onderstaande vanavond gelezen in de streamverslagen:
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:14 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Tanja: "Jullie overleggen ook niets met mij."
Linda: "Dat heb je nog nooit gezegd.. nog nooit. Niet tegen ons'
Tanja: "Dan heb ik daar geen zin in!"
Linda: "Dan vind je ons niet de moeite waard."
Nathalie: "Wij houden rekening met jou!"
Tanja: "Haal mij er dan ook maar eens bij als er iets aan de hand is"
Dido: "Dat hebben wij de vorige keer geprobeerd. Maar nu praten we wel, dus nu kun je het eruit gooien!"
Ralph: "De tafel stond voor jou vanavond ook gedekt!"
Tanja: "Ik had geen zin"
[..]
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 29 september 2005 @ 01:21:22 #103
6941 APK
Factual, I think.
pi_31016199
quote:
Op donderdag 29 september 2005 01:16 schreef Gert het volgende:

Ik heb het onderstaande vanavond gelezen in de streamverslagen:
[..]
Ik ook, wat is jouw punt

Zij trok zich terug, wilde niet mee aan tafel, ging op bed liggen en (volgens mij) daarna naar de DBK.
Later ging ze -terwijl de anderen met hun feestmaaltijd bezig waren- een broodje pindakaas smeren en weer naar bed.

Pas daarna kwam ze aan tafel zitten, toch
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2005 @ 01:27:53 #104
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31016274
Tanja is overigens doodsbang dat *devadervanhaarkindje* het kind van haar afneemt. Ze geeft aan dat ze fysiek absoluut niet in staat is om hem tegen te houden en dat hij een type is wat de deur intrapt en met geweld het kind zou kunnen meenemen.

Bah.
pi_31016278
quote:
Op donderdag 29 september 2005 01:09 schreef APK het volgende:

[..]

*Yawn*
Heb ik ook maar van Roel gehoord hoor...
pi_31016659
quote:
Op donderdag 29 september 2005 01:27 schreef Loedertje het volgende:
Tanja is overigens doodsbang dat *devadervanhaarkindje* het kind van haar afneemt. Ze geeft aan dat ze fysiek absoluut niet in staat is om hem tegen te houden en dat hij een type is wat de deur intrapt en met geweld het kind zou kunnen meenemen.

Bah.
Goh, nu ineens is hij zo iemand , en een maandje terug huilde ze nog tranen met tuiten omdat hij de deur niet in wilde trappen voor haar
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 29 september 2005 @ 02:35:17 #107
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_31016982
Roken is funest ja Loedertje, dat ontkennen is een gotspe.

edit: reageer effe op een post van drie jaar terug.... oid

Tanja is een vervelend manipulatief vrouwmens wat waarschijnlijk is opgevoed met de gedachte dat je alleen rechten hebt, en geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen, niet eens voor je eigen promiscuiteit.

(nou juich ik promiscuiteit van harte toe, maar heb dan net zoals ik tenminste het fatsoen om een condoom om te doen)
Ben te zaai voor een signature
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2005 @ 02:54:53 #108
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31017157
quote:
Op donderdag 29 september 2005 02:35 schreef Roache_ het volgende:
Roken is funest ja Loedertje, dat ontkennen is een gotspe.

edit: reageer effe op een post van drie jaar terug.... oid
Mail even babe, heb geen idee waar je het over hebt...
quote:
Tanja is een vervelend manipulatief vrouwmens wat waarschijnlijk is opgevoed met de gedachte dat je alleen rechten hebt, en geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen, niet eens voor je eigen promiscuiteit.

(nou juich ik promiscuiteit van harte toe, maar heb dan net zoals ik tenminste het fatsoen om een condoom om te doen)
Dat het ergens in haar *opvoeding* grandioos is misgegaan ontken ik niet.
Dat roken niet goed is ontken ik ook niet maár na 7378 postings her en der op het internet over Tanja die doorrookt en het complete viswijvenscheldwoordenboek , de fixatie op slechts 1 persoon die rookt....

Promiscuiteit is volgens mij niet echt aan de orde in Tanja's geval, ze weet wie de vader is

Op de fansite van Ingrid stond overigens iets opmerkelijks te lezen
quote:
De stekker eruit.....
--------------------------------------------------------------------------------


Aangezien ik weinig tijd meer heb om de dagelijkse flauwekulshit uit Big Brother te verslaan, heb ik besloten om de persoonlijke pagina van Ingrid op te heffen.
Ik kan het zelfs niet meer opbrengen om iedere dag het geduim aan te zien op Talpa. Om het maar in Ingridtaal te zeggen, ik sabbel er (smak, smak) een eind aan.

Bedankt voor alle irritaties en dreigementen. het was me een waar genoegen te constateren wat voor idioten er allemaal op het internet rondobberen. Ik heb genoten van jullie inbreng en soms dubbel gelegen van het lachen.

Big Brother is niet anders dan een freaky circus waar iedereen zich vrijwillig tot moderne hoer prostitueert. Sommige bezoekers hier voelden zich dan ook klant en anderen waanden zich pooier van Ingrid. De ene keer namen ze het op als beschermheilige en een andere keer walsen ze over haar heen alsof ze het geld niet waard is.

Dat Ingrid publiek bezit is geworden van surfend en kijkend Nederland is een feit. Wat mij betreft mag Ingrid uitgeroepen worden tot all-over winner.


pi_31017166
ik kan wel zeggen dat die tanja een echte hoer is.. die verspreking (sexboerderij, doe ik zo WEER) dat was dus GEEN verspreking... maar ze was gewoon niet actief aan het liegen en maakte een foutje..

tis gewoon een afgeneukte poolse hoer.
<hr>
  donderdag 29 september 2005 @ 02:59:19 #110
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_31017188
quote:
Op donderdag 29 september 2005 02:54 schreef Loedertje het volgende:

Op de fansite van Ingrid stond overigens iets opmerkelijks te lezen

"Bedankt voor alle irritaties en dreigementen. het was me een waar genoegen te constateren wat voor idioten er allemaal op het internet rondobberen. Ik heb genoten van jullie inbreng en soms dubbel gelegen van het lachen."
Het is wachten op de eerste gek die een bewoner doodschiet denk ik soms.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2005 @ 03:31:49 #111
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31017415
quote:
Op donderdag 29 september 2005 02:56 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik kan wel zeggen dat ....
Je beter gewoon op je honk kunt blijven
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 11:18:30 #112
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31021762
quote:
Op donderdag 29 september 2005 02:59 schreef Rica het volgende:

[..]

Het is wachten op de eerste gek die een bewoner doodschiet denk ik soms.
Welnee, dat is niet anoniem.

Hoewel in Amerika iemand een keer "JR" (gespeeld door acteur Larry Hagman in de serie Dallas) heeft neergeschoten omdat hij zo gemeen deed tegen Sue Ellen.


APK mijn punt was dat Tanja er gisteren (weer) zelf voor koos om niet mee te doen met de groep. Dus dat "negeren" waar jij het over had, gebeurde omdat ze zelf had aangegeven geen trek te hebben om bij de groep te gaan zitten. Tja, ze hebben misschien niet hun uiterste best gedaan om haar over te halen, OK.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator vrijdag 30 september 2005 @ 12:58:14 #113
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31056658
Leest er hier wellicht een "echte" spiegoloog mee?
Want ik ben benieuwd naar de stoornis die Tanja heeft.
Het is wel duidelijk toch, dat ze pathologische trekken vertoont? Of kan haar gedrag nog onder "karakter" geschaard worden?
Haar egocentrisme en hang naar aandacht (die ze met negatief gedrag probeert te bemachtigen) is toch ziekelijk? Of is het "gewoon" een naar mens?

Narcisme is het niet volgens mij, want daarvoor vertoont ze te weinig megalomane neigingen, en te weinig behoefte om door iedereen bewonderd te worden...
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_31078047
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 21:34 schreef Loedertje het volgende:
Ik heb niet alle BB's kunnen volgen maar dit jaar vallen mij wel wat dingen op.

Menno die n.a.v. zijn uitspraken in de DBK moet komen en er lijkwit weer uitkomt, Lieske die in de DBK krijgt te horen dat ze *haar bek moet houden* over de eventuele vermoedens van een geheime opdracht.

Ligt het nu aan mij dat men dit jaar absoluut niet subtiel omgaat met de deelnemers?
Kort en krachtig
Ik wilde ook zo een punt maken, maar dan op mijn eigen langdradige manier
en natuurlijk met Tanja als lichtend voorbeeld


Toen er sprake was dat er een zwangere in deze BB gezet zou worden, dacht ik dat dat het de bedoeling van hummie en consorten zou zijn er een show van te maken waarin het de bedoeling was dat de kijker mee zou kunnen mee leven met de aanstaande moeder en haar perikelen.
De controverse van het bb effect bleek binnen enkele jaren sterk aan inflatie onderhevig te zijn geweest en omdat te compenseren zijn ze waarschijnlijk op het idee gekomen om in de pressurecooker een emotionele rolercoaster in de vorm van een zwanger 'hormonenvat' te plaatsen.
Toch weer wat controverse al was die van de eerste BB er niet door overtroffen, maar wel weer gelijk extra wereldwijde voorpubliciteit.
Er was dus wel wat kritiek, maar hummie serveerde deze af door te zeggen dat tanja en haar baby kunnen rekenen op maximale aandacht en zorg.
"Alles was tot in de puntjes door Van der Tonnekreek doorgesproken met de zwangere Tanja voordat zij het BB-huis inging. Sterker nog: de afspraken met de ongehuwde moeder die in het BB-huis zou bevallen werden zelfs op schrift gesteld! Onder de afspraken viel ook dat Big Brother het geslacht van haar baby publiekelijk mocht maken, maar dat zijzelf dit absoluut niet weten wou.
Ik denk dat zij aan het niet willen weten wat het geslacht van de baby is zo enorm veel waarde hechtte omdat ze al volledig ge-exploiteerd word en dit het enige moment van haarzelf was en dit daardoor enorm heeft uitvergroot.
Daarom knapte ze toen het haar toch bekend gemaakt werd, ik denk dat ze toen pas eigenlijk besefte dat ze haar 'ziel aan de duivel verkocht heeft'.
Het vertrouwen was volledig weg en ze werd zeer onzeker of de andere afspraken wel nageleefd zouden worden (zoals bv de afspraak dat ze geen camera 'op haar doos' wil tijdens de bevalling waar ze erg over in zit) is erg bang over alles wat haar te wachten staat en besloot dat ze wilde vertrekken.
De redactie heeft dat natuurlijk getracht dit te voorkomen, maar zelfs het hele team kon haar niet overtuigen om te blijfen en dan moet je stevig in je schoenen staan want ze zit opgescheept met medebewoners waarvan de meeste vooral alleen maar met hunzelf bezig zijn en haar toch als soort bedreiging zien, dus BB is voor haar toch bij uitstek klankbord/referentiekader/vertrouwenspersoon tegelijk. Maar ze konden blijkbaar niet op tegen de vasthoudendheid van tanja wat ik voor haar vind pleiten, maar er moest dus zelfs familie opgetrommeld worden, toen ook die haar overtuigde te blijven werd de druk wel erg hoog en ik kan snappen dat ze voor die druk is gezwicht.
Maar sindsdien lijkt ze niet meer lekker in haar vel te zitten en wil diep in haar hart het liefst weg.
Maar kennelijk is de primeur belangrijker dan het welzijn van tanja en is het daarom geoorloofd om buiten het financieel en emotioneel exploiteren, haar ook nog eens psychologisch volledig uit te buiten door haar onder een soort van psychische druk gevangen te houden.
Maar het werd nog veel erger...

Terugkomend op het meelevings effect wat ik vooraf dacht dat ze wilde bereiken.
Wat ik dan als eerste niet begreep was dat zo uit alle zwangere kandidaten een gekozen werd die rookte, dit zou bij mensen een eerste indruk achter laten waar ze niet echt mee zouden kunnen vereenzelvigen, maar eerder afkeer van zouden hebben.
Maar dit zou natuurlijk wel extra publiciteit opleveren .
Het roken werd juist een verhaallijn zo leek het wel en tanja begon ook steeds meer te roken.
Er werd zelfs uitgezonden dat tanja uit de asbakken ging roken.
Het kan dan ook een met haar besproken vooropgezet plannetje zijn geweest, zo dacht ik, dat ze toch opeens probeerde te stoppen en dat zou ook kunnen verklaren dat ze de week voor de opdracht steeds meer begon te roken.
Het is natuurlijk een 'mooi' schreeuwend contrast en cinematografisch dramatischer in beeld te brengen dat een aanstaande moeder voor haar toekomstig kindje probeert te stoppen als je haar eerst als een ware nicotinejunk de asbak heb zien legen.

Ik dacht toen dus we weer meer op de (verhaal)lijn zaten dat er een positief babyverhaal geprobeerd werd neer te zetten waar de mensen in 'mee' zouden kunnen gaan.
Maar meer en meer werd mijn ongelijk aangetoond en werd ze juist heel opvallend steeds negatiever in beeld gebracht in de uitzendingen.
Zo werd bijvoorbeeld haar drugsverhaal uitgezonden, wat mij zeer bevreemde hier zou je bij de (conservatieve) kijkers het meelevings effect toch mee teniet kunnen doen bovendien zijn er volgens mij nog nooit drugsverhalen van een BB bewoner uitgezonden ook niet die van roel, terwijl het toch meer in de (verhaal)lijn der verwachting ligt dat een krakende DJ wel eens wat gebruikt dan dat je dit hoort van een aanstaande moeder (ook al valt het drugsgebruik in praktijk reuze mee).
Zelfs met zijn roels geheime missie werd zijn zin "dit zijn de lekkerste sigaretten ooit, 500 euro per stuk, nog beter als een joint" niet uitgezonden, terwijl dit toch een 'functioneel drugsverhaaltje' zou kunnen zijn.
Er zijn zo nog meer voorbeeldjes aan te geven hoe ze negatief neergezet word maar toch wel het meest in het oog springende was dat als klap op de vuurpijl ook nog eens het verhaal dat ze er geen problemen mee zou hebben om in de prostitutie te gaan om zo haar kind het beste te gunnen werd uitgezonden, terwijl ze net zo goed het verhaal hadden kunnen uitzenden dat ze een rechtenstudie wil gaan doen en zo dan als advocate op een wijd geaccepteerde manier haar geld te verdienen.
De redactie moet toch weten dat veruit de meeste mensen niet zo ruimdenkend zijn en dat zulke verhalen afkeer zullen creeeren zeker als het een aanstaande moeder betreft.
Ze kunnen je maken en breken is een veel gehoorde uitdrukking binnen het BB gebeuren en in dat geval word tanja tot nu toe finaal tot de bodem toe afgebroken, die loopt straks een vrij grote kans om door haar omgeving totaal uitgekotst te worden.
De redactie zou zich hierbij ook zelf in de vingers kunnen snijden als ze zo negatief word neergezet weet ik niet of haar moeder nog zo happig is om mee te werken, mochten ze haar hulp weer nodig hebben om haar te laten blijfen.

Wat ik mij dan ook vooral afvraag is wat de programmamakers hier nu mee willen bereiken.
Ze gaan 'over lijken' om de primeur maar niet in gevaar te brengen zo lijkt het.
Ze word dus totaal niet tegen haarzelf in bescherming genomen, terwijl ze toch de troef is die de redactie in handen heeft. Waarom hebben ze dan geen totaal geen mededogen met haar en halen ze hun eigen 'kroonjuweeltje' door het diepste slijk?
Is het ze alleen om de controverse te doen?
Is dit hummies sweet revenge en wil ze haar macht doen laten gelden en laten zien wat er kan gebeuren al je niet in haar pas loopt?
Zenden ze dit alles misschien uit om later de barmhartige samaritaan uit te kunnen hangen zodat als ze haar misschien later haar met een gevulde envelop wegsturen als ze niet meer nodig is, ruud de wild dan grappig bedoeld kan zeggen dat ze nu voorlopig niet de hoer hoeft te spelen?
Of is het misschien weer om een schreeuwend contrast te creeeren, haar eerst zeer negatief neer te zetten om dan daarna het tegendeel eruit te lichten?
Ik hoop op het laatste, maar denk niet dat deze 'schade' nog te herstellen is.
Het enige contrast wat ik voorlopig zie is tussen wat er nu allemaal gebeurd en de woorden van hummie:""Tanja en haar baby kunnen rekenen op maximale aandacht en zorg".
Maximale aandacht ok maar als je dit zorg noemt...
Ik vind niet snel iets te ver gaan, maar als ik niet een of ander geheim(e missie) over het hoofd zie die dit alles in een compleet ander daglicht stelt vind ik dit toch wel op z'n minst zeer dubieus, hummie is dieper gezonken dan ik ooit had durven vrezen.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_31078060
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:42 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Hoe is dat bij Kelly eigenlijk gegaan? Dat wist 'iedereen' al omdat ze al een beetje bekend was of wat?
Kelly heeft het zelf vrij snel naar buiten gebracht, maar niet voordat ze in een dronken bui met een man in bed was beland.
Ik denk dan ook dat dat haar geheime missie was
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_31078185
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:50 schreef CGJung het volgende:

[..]

Bart zat destijds niet in een uitzonderingspositie. Hij kreeg hetzelfde rantsoen als alle anderen. Bart verlangde geen uitzonderingsposities.
Hij zat weldegelijk in een uitzonderingspositie, waar hij zichzelf overigens in plaatste, hij deed alleen concessies aan de groep als hij daar de logica van inzag.
Remember molton-gate
quote:
Tanja zit in een uitzonderingspositie. De eventuele rantsoenen die de rest van de groep wordt opgelegd, zijn op haar niet van toepassing. Sterker nog van de week bleek dat ze haar uitzonderingspositie nog verder wenste uit te breiden. Als zij wordt aangesproken op egocentrisch/egoistisch gedrag is haar standaardverweerk :"Ik ben zwanger".
Die uitzonderingspositie wat de rantsoenen betreftlijkt me meer dan logisch of wou je een zwangere vrouw ook op rantsoen zetten?
Ik neem aan dat je met het uitbreiden van de uitzonderingspositie doelt op de magnetronmaaltijden die ze afkeurde?
BB had moeten weten dat ze staat op verse producten voor haar ongeboren kindje, vooral omdat ze ook rookt wil ze er erg op letten om voldoende vitaminen binnen te krijgen, ik vind het nog knap dat ze er 2 geprobeerd had.
Ze geeft zelf juist aan dat ze juist erg zit met de uitzonderingspositie en die zeker niet wenst uit te breiden, zo heeft ze in de DBK gevraagt of haar eten buiten het budget geleverd kan worden zodat met haar 50 euro ook met de groep gedeeld kan worden en wilde ze vragen of haar snoep ook gedeeld mocht worden.
Ik zie haar egocentrisch/egoistisch gedrag dan ook niet erg en als ik het al zie denk ik hem nog redelijk te kunnen verklaren.
quote:
Laat is als voorbeeld de bloemkool van afgelopen week nemen. Ik begrijp dat als je zwanger bent je een fase van ontzettende trek hebt die even spontaan opkomt als verdwijnt. Ik begrijp ook dat je tijdens het eten van een maaltijd opeens geen trek meer hebt. Als zwangere vrouw (of een man met eetstoornis) kun je je hierop instellen.
Je zegt 2x dat je het kan begrijpen, maar zegt dat je erop kan instellen?
Ik weet niet of je jezelf wel op zo een stoornis kan instellen (waarmee ik denk dat je controleren bedoelt), ik denk zelfs dat er dan geen sprake meer is van een stoornis.
En ze had het snickerverhaal al voor het bloemkoolverhaal verteld, toen woonde ze thuis en het het dus niks met groepsgebeuren te maken, ik denk dan ook dat het haar 'normale' gedrag is en niet zo zeer egocentrisch gedrag.
quote:

Tanja maakt een maaltijd waarvan onder andere dxe bloemkool deel uitmaakt. Tijdens het klaarmaken verdwijnt de helft van de nog rauwe bloemkool voor de ogen van haar medebewoners in de vuilnisbak. Tijdens het eten neemt ze drie happen om vervolgens de inhoud van haar hele bord in de vuilnisbak te kiepen, wederom in het volle zicht van haar medebewoners.
Dat van die 3 happen geloof ik niet erg en dat ze het in het 'volle gezicht' van medebewoners klopt ook niet, ze hield zelfs rekening met bepaalde bewoners en zei erbij:die kijkt nu toch even niet dus ik kan het nu wel weggooien.
Dat ze zoveel bloemkool krijgt is toch niet haar schuld BB geeft haar (doelbewust) een overdaad aan spullen, het lijkt wel doelbewust, om zo de 'problemen' die de groep met haar situatie heeft doelbewust uit te spelen.
Het ontging de anderen dan ook niet dat er bij haar kist met eten allemaal dingen zaten die de bewoners eerder als heel lekker hebben opgegeven.
quote:
Los van het feit dat deze aktie nimmer goed te keuren is (ik hou er niet van als een goede maaltijd zonder blikken of blozen weg wordt gegooid)
Waarom hoor ik je dan niet over het spelen met eten door de overige bewoners?
Lijkt me dat je dat dan nog wel eens veel erger moet vinden?
quote:
, had ze zelf kunnen bedenken om de niet opgegeten maaltijd in een zakje (die hebben ze) of bakje (kan ze om vragen) te doen, deze in de koelkast te zetten, zodat ze er later nog van kan gaan eten.
Waarom zou je dat doen als je nog een hele kist met eten heb hebt staan?
quote:
Verder is haar verontwaardiging tekenend elke keer als BIg Brother (of de bewoners) iets doen wat haar niet zind. in Big Brother 5 staat een zwangere vrouw centraal, die vrouw is Tanja en dat weet zij donders goed. Talpa/Endemol is blij met ieder aandacht die het programma krijgt, dus als een zwangere vrouw daar in Aalsmeer over de rooie gaat vinden zij dat best (kijkcijfers!!!).
Dat gedrag denk ik nog wel te kunnen verklaren als BB iets tegen haar zin doet.
Ik denk niet echt dat ze best vinden als ze steeds echt weg wil, dat brengt min of meer toch de formule in gevaar.
En dat ze dat alleen maar doet als een schreeuw om aandacht geloof ik ook niet, ik denk dat ze 2 keer echt weg wou.
quote:
Ze wil op een makkelijke manier aan haar luxe komen, dat is mij wel duidelijk.
Mij niet (in hoevere je prostitutie al als makkelijk kan zien), ze heeft ook diverse malen aangegeven te willen studeren.
quote:
Dat blijkt ook uit het feit dat ze desnoods de prostitutie wil gaan om geld te verdienen (Ze denkt echt dat ze dan alleen op haar rug hoeft te liggen),
Dat denkt ze juist niet, haar is verteld dat soms alleen hoeft te praten of mee te gaan naar een feestje vertelde ze.
quote:
het feit dat ze door andere mannen "misbruikt" of als oud vuil behandeld is maakt prostitutie niet makkelijker hoor Tanja.
Wat ze toen vertelde is pas echt voer voor psychologen, dat doe je wel heel makkelijk af.
quote:
Voor Tanja is er maar één weg en dat is de makkelijke weg. Misschien is dat wel de karakterizerende zin.
De makkelijke weg zou juist zijn om je te conformeren aan de groep, dat ze dit niet doet is juist karakter.
quote:
Overigens kwam Bart er gewoon voor uit dat hij kwam om te winnen en dat maakte hem de toffe peer. Hij deed alles open en gebruikte geen vage truukjes. Tanja is op een bepaalde manier achterbaks, dat maakt haar niet de toffe peer.
Er gewoon voor uitkomen dat je wint maakt je een toffe peer? Dan vind je vast veel van deze bewoners leuk
Tanja zegt al vanaf het begin dat ze helemaal niet voor de pot gaat, dat vind ik dan weer leuk.
Bart ging zijn eigen weg, tanja ook (vind ik) in zekere mate.
Ik zie het achterbakse dan ook niet helemaal.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_31078188
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:15 schreef Seborik het volgende:

[..]

Het valt me wel op, dat er hier heel diep wordt in gegaan op persoonlijke info waar je eigenlijk alleen vermoedens over kunt hebben en minder op het openbare publieke gebeuren dat zich voor de ogen afspeelt.
Mij valt juist het tegendeel op, vooral als je naar de TT kijkt
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  † In Memoriam † zaterdag 1 oktober 2005 @ 10:00:29 #118
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31078960
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 04:41 schreef PC eend het volgende:


BB had moeten weten dat ze staat op verse producten voor haar ongeboren kindje, vooral omdat ze ook rookt wil ze er erg op letten om voldoende vitaminen binnen te krijgen, ik vind het nog knap dat ze er 2 geprobeerd had.
Klopt.
Ze heeft meerdere malen aangegeven dat BB *toch wist* dat ze graag verse groentes e.d. wilde eten en dat ze onder die voorwaarde het BB huis is ingegaan.
quote:
Dat ze zoveel bloemkool krijgt is toch niet haar schuld BB geeft haar (doelbewust) een overdaad aan spullen, het lijkt wel doelbewust, om zo de 'problemen' die de groep met haar situatie heeft doelbewust uit te spelen.
Weer raak, Tanja kreeg n.a.v. de magentronkwestie en haar vraag om ander voedsel dan ook een enorme boodschappenkist met snoep/snacks waarvan BB wist dat de andere bewoners zouden gaan kwijlen.
Tanja gaf later tijdens een uitbarsting dan ook aan dat * ze daar helemaal niet op zat te wachten, ze had immers om verse groentes gevaagd*
BB wist héél goed dat Tanja hierdoor nog meer uit de groep zou liggen (wat dan ook gebeurde) terwijl Tanja júist de dingen waarvan ze wist dat de anderen ernaar snakten in een andere doos had gedaan *voor als haar BB huisgenoten weer mochten eten* (als tractatie o.i.d.)
Ze heeft er zelf amper iets uit gegeten en deelde het afgelopen woensdagavond (na toestemming van BB) uit.
quote:
Het ontging de anderen dan ook niet dat er bij haar kist met eten allemaal dingen zaten die de bewoners eerder als heel lekker hebben opgegeven.
Klopt.
quote:
Waarom hoor ik je dan niet over het spelen met eten door de overige bewoners?
Lijkt me dat je dat dan nog wel eens veel erger moet vinden?
Fixatie
pi_31083655
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:00 schreef Loedertje het volgende:


Weer raak, Tanja kreeg n.a.v. de magentronkwestie en haar vraag om ander voedsel dan ook een enorme boodschappenkist met snoep/snacks waarvan BB wist dat de andere bewoners zouden gaan kwijlen.
Tanja gaf later tijdens een uitbarsting dan ook aan dat * ze daar helemaal niet op zat te wachten, ze had immers om verse groentes gevaagd*
BB wist héél goed dat Tanja hierdoor nog meer uit de groep zou liggen (wat dan ook gebeurde) terwijl Tanja júist de dingen waarvan ze wist dat de anderen ernaar snakten in een andere doos had gedaan *voor als haar BB huisgenoten weer mochten eten* (als tractatie o.i.d.)
Ze heeft er zelf amper iets uit gegeten en deelde het afgelopen woensdagavond (na toestemming van BB) uit.
kijk!! dat wist ik dan weer niet...
Dan zet BB Tanja wel héél opzettelijk fout neeer... als ze laten zien in de life uitzending dat Tanja de spullen over twee doosjes ann het verdelen is wordt daar door Ruud de Wild alleen maar heel stom over gedaan... uit niets blijkt welke gedacht hier achter zit.
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
  Moderator zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:10:06 #120
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31084711
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 13:32 schreef fashionably_late het volgende:

[..]

kijk!! dat wist ik dan weer niet...
Dan zet BB Tanja wel héél opzettelijk fout neeer...
En dat is dus niet zo, weet iedereen die af en toe de streams eens een paar uur bekijkt.
Het is een sekreet eerste klas.
BB dikt het hooguit wat aan.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_31115194
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:58 schreef Gert het volgende:
Leest er hier wellicht een "echte" spiegoloog mee?
Want ik ben benieuwd naar de stoornis die Tanja heeft.
Het is wel duidelijk toch, dat ze pathologische trekken vertoont? Of kan haar gedrag nog onder "karakter" geschaard worden?
Haar egocentrisme en hang naar aandacht (die ze met negatief gedrag probeert te bemachtigen) is toch ziekelijk? Of is het "gewoon" een naar mens?

Narcisme is het niet volgens mij, want daarvoor vertoont ze te weinig megalomane neigingen, en te weinig behoefte om door iedereen bewonderd te worden...
Tanja heeft een gemengde persoonlijkheidsstoornis met anti-sociale, afhankelijke en ontwijkende trekken.
Persoonlijkheidsstoornissen worden zeer helder beschreven op
http://www.moeilijkemensen.nl

Veel plezier!

Overigens werden mensen met een anti-sociale persoonlijkheid vroeger psychopaten genoemd.
De essentie is dat er - vanaf de leeftijd van vijftien jaar - een diepgaand patroon bestaat van te weinig respect en achting voor anderen, met daarbij ook het schenden van de rechten van anderen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Heleeeeen op 02-10-2005 15:18:36 ]
pi_31115472
Kom op jongens, nu de anderen:

Dido:
--------------
Diagnostische criteria voor de narcistische persoonlijkheidsstoornis (DSM-IV)
De patiënt:

vindt zichzelf fantastisch en enorm belangrijk ( overdrijft zijn prestaties en talenten, verwacht dat men hem/haar erkent als een superieur persoon zonder dat zijn/haar prestaties hier aanleiding toe geven);

is gepreoccupeerd met fantasieën over onbeperkt succes, macht, brille, schoonheid, of de ideale liefde;

gelooft dat hij/zij 'speciaal' en uniek is en dat hij/zij slechts begrepen kan worden door andere speciale mensen, bij voorkeur met een hoge status, van wier kring hij eigenlijk ook deel zou moeten uitmaken;

eist excessieve bewondering;

meent over speciale voorrechten te beschikken (heeft bijv. de onredelijke verwachting dat hem/haar een voorkeursbehandeling toekomt of dat men vanzelfsprekend rekening houdt met zijn/haar verwachtingen);

gebruikt zijn medemens om zijn eigen doelen te bereiken;

heeft een tekort aan invoelend vermogen ( wil de gevoelens en behoeften van anderen niet erkennen en het is hem/haar niet goed mogelijk zich de behoeften van anderen voor te stellen);

is vaak jaloers op anderen of gelooft dat anderen jaloers zijn op hem/haar;

heeft een hooghartige houding en gedraagt zich dienovereenkomstig.
------------------

En nu jullie!
  zondag 2 oktober 2005 @ 16:24:08 #123
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31117409
Dido komt wel erg waarheidsgetrouw over. Weliswaar wat overdreven misschien, maar ze is zeker narcistisch ja.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  † In Memoriam † zondag 2 oktober 2005 @ 16:27:33 #124
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31117494
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:11 schreef Heleeeeen het volgende:
Kom op jongens, nu de anderen:

Dido:


heeft een tekort aan invoelend vermogen ( wil de gevoelens en behoeften van anderen niet erkennen en het is hem/haar niet goed mogelijk zich de behoeften van anderen voor te stellen);
------------------

En nu jullie!
Dat is eerder een eigenschap die is toe te schrijven aan PDD-NOS ( soort sociaal autisme)

Zwart -Wit denken, hét kenmerk van een bps-er is iets wat totaal niet aanwezig is bij Dido.
Manische enthousiasme wel maar daar past ze voor de rest ook totaal niet in.
  zondag 2 oktober 2005 @ 17:15:13 #125
11682 Moonah
Jolie femme
pi_31118715
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 16:27 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat is eerder een eigenschap die is toe te schrijven aan PDD-NOS ( soort sociaal autisme)

Zwart -Wit denken, hét kenmerk van een bps-er is iets wat totaal niet aanwezig is bij Dido.
Manische enthousiasme wel maar daar past ze voor de rest ook totaal niet in.
Heleentje suggereerde dat Dido een narcistische persoonlijkheidsstoornis zou hebben.

Overigens vind ik het nogal erg ver gaan om mensen te gaan 'diagnosticeren'.
Zelfs al zou het slechts voor de grap zijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 3 oktober 2005 @ 09:29:58 #126
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_31137609
Je moet je wel realiseren dat persoonlijkheidsstoornissen uit de DSM-IV relatief zijn. Iedereen heeft zo zijn 'theatrale', 'narcistische' of 'anti-sociale' trekjes. Formeel is er pas sprake van een stoornis als het iemand ernstig belemmerd normaal te functioneren.

In die zin leidt waarschijnlijk niemand in het huis echt aan een persoonlijkheidsstoornis (hoewel ik mbt Tanja nog een slag om de arm hou ...)

Dido is inderdaad geneigd zichzelf het vanzelfsprekende middelpunt van de aandacht te maken, met karakteriseringen als 'prinses' en 'koningin' tot gevolg. Tot zover is ze narcistisch. Wat ontbreekt is echter de 'krenking' die daar onvermijdelijk bij hoort. Als haar natuurlijke middelpunt-zijn niet wordt erkent reageert zij daar hooguit op door nog beter haar best te doen. Een echte narcist zou niet meer normaal om kunnen gaan met de persoon die haar niet erkent.

PDD-NOS lijkt me zeer overdreven. Dat is wel iets anders dan een beetje weinig rekening houden met anderen. Bij autistiforme stoornissen hoort ook dat je totaal inadequate reacties geeft op emoties van je medebewoners, puur omdat je niet doorhebt wat ze voelen. Dido voelt juist beter dan de meeste mensen aan wat ze op een bepaald moment wel of niet moet zeggen tegen iemand. Dat ze dat voor haar eigen voordeel gebruikt doet niets toe of af aan haar sociale intelligentie.

Roel heeft kleine trekken van een anti-sociale persoonlijkheid die vooral naar boven komen als hij heeft gedronken. Hij is bepaald niet een 'spontaan' type die snel iets anders doet dan waar hij zelf zin in heeft. Hij komt er overigens goed mee weg omdat hij ook 'cool' is. De BB-regie heeft e.e.a. overigens goed door en heeft hem al twee keer een anti-sociale opdracht gegeven: Menno en Ingrid niet helpen en roken.
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 17:15 schreef Moonah het volgende:
Overigens vind ik het nogal erg ver gaan om mensen te gaan 'diagnosticeren'.
Zelfs al zou het slechts voor de grap zijn.
hierop past maar 1 antwoord: dan hadden ze maar niet in dat BB huis moeten gaan zitten!
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
  maandag 3 oktober 2005 @ 10:29:15 #127
128678 CGJung
Live with Passion
pi_31138799
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 04:41 schreef PC eend het volgende:
knipperdeknip om ruimte te besparen en alles leesbaar te houden
Bart : Jezelf in een uitzonderingspositie plaatsen betekend nog niet dat je in een uitzonderingspositie zit. Bart kreeg maar weinig van BB gedaan, dit in tegenstelling tot Tanja. Over het feit dat hij ervooruitkwam dat hij ging winnen het volgende. Het is in Nederland inmiddels een ongeschreven wet dat je niet boven de massa mag uitstijgen. De zogenaamde wet van "Doe maar gewoon, dan tel je mee". Als ik kijk naar winnaars dan zie ik geen "gewone"mensen. Kijk alleen al maar naar de atleten die door Nederland worden uitgezonden naar de Olympische Spelen. Die moeten al een uitzonderlijke prestatie neerzetten voordat men wil overwegen om ze uit te zenden (wat nou: meedoen is belangrijker dan…). Ook op andere gebieden zijn winnaars geen gewone mensen. Oh ja, er zijn winnaars die van gewoon doen een gimmick hebben gemaakt, maar gewoon zijn ze niet (zelfs Frans Bauer of de Veerkampjes niet). Molton-gate was gebaseerd op een misverstand, Bart dacht echt dat hij thuis geen molton had. Zijn moeder heeft hem hier later op gewezen. Hij maakte geen excuses naar Karin omdat Karin nu niet bepaald zijn vriendin was.

Eten: dat je meer dan voldoende eten hebt rechtvaardig het zomaar weggooien niet! Dat andere bewoners spelen met hun eten heb ik zelf niet geconstateerd, maar dat zou inderdaad wel eens kunnen komen omdat ik te gefixeerd op Tanja was. Ik zal er opletten (Overigens vind ik het van alle bewoners erg teleurstellend dat ze alleen een feestje kunnen bouwen als er heel veel alcohol in het spel zit). Verder is het volgens mij de bdoeling dat als de bewoners op rantsoen zitten ook Tanja op rantsoen zit. Alleen is haar rantsoen afgesteld op haar zwangerschap, logisch. Er zit een batterij van zwangerschapsspecialisten en dietisten klaar om BB bij te staan inzake de zwangerschap van Tanja. Tanja zelf gaf aan dat de dietist haar gezegd had dat er voldoende vitaminen in een pot groente zat als de verse variant, maar mevrouw intereseerde dat geen reet en wilde per se verse groenten! Die kreeg ze ook en vervolgens waren die verse groenten ook weer neer goed, want…. Tanja is gewoon een grote zeur. Zelfs Linda kreeg geen bedankje toen ze voor haar een lekkere maaltijd had gekookt.
Je kan je instellen op het feit dat je de ene keer ontzettende trek hebt en een moment later niet. Verdeel je maaltijd in kleinere porties, dan kan je de hele dag door eten. Mensen die bijvoorbeeld een stoma hebben doen dat ook, omdat hun maag geen grote hoeveelheden aankan. Dus instellen kan wel degelijk. Als je je instelt op een stoornis en dat zodanig kan controleren dat het geen stoornis meer is, noem ik een zege(n). De meeste mensen willen stoornissen oplossen dmv dure en ingewikkelde medicijnen.

Prostitutie: ik zie prostitutie zeker niet als makkelijk, maar van wat Tanja erover zegt maak ik op dat zij er wel makkelijk overdenkt. Ik vraag me af in hoeverre zij is misbruikt ik heb er zelf weinig over gehoord of gelezen (het kan mijn mening doen veranderen). Ik wil zeker niet licht doen over misbruikte vrouwen en prostitutie, maar niet alle misbruikte vrouwen zijn of worden prostituees en niet alle prostituees zijn eerst msibruikt voordat ze in de prostitutie gingen (ik begrijp dat sommigen van mening zijn dat prostituees sowieso misbruikte vrouwen zijn). Tanja overweegt om in de prostitutie te gaan omdat ze luxe wil voor haarzelf en haar kindje (zij moet schoenen hebben van Nike?), er zijn heelveel alleenstaande moeders die in de bijstand zetten en hun kinderen graag Nike's of andere dure dingen willen geven, maar die eten nog liever uit de vuilnisbak van Tanja dan dat ze willen overwegen om de prostitutie in te gaan. In het licht van deze stelling denk ik zeker dat Tanja te licht denkt over prostitutie (eventjes praten en meegaan naar een feestje zal maar een klein deel van haar werkzaamheden zijn, de meeste mannen komen om te neuken!).

Makkelijke weg: Je conformeren aan de groep is niet altijd de makkelijkste weg. Zeker niet als je aan de groep geen autoriteit ontleent. Tanja luistert maar naar één iemand en dat is in dit geval Big Brother. Dat blijkt al uit het feit dat ze gisteravond naar de dagboekkamer wilde gaan om te vragen of het een fantastisch feestje of een zuipfeestje zou worden. Dit is een vraag die je aan de groep moet stellen!! Wat ze eigenlijk wilde is dat BB het feestje in een bepaalde richting zou duwen (namelijk niet zoveel zuipen), dat BB andere plannen had kon Tanja natuurlijk ook niet weten. Overigens kan ik me voorstellen dat als je niet drinkt er geen zin in hebt om tussen een stel bezopen idioten te zitten (ikzelf zou dan ook vroeg naar bed gaan). Kortom als ze de moeilijke weg had gekozen had ze op voorhand al haar medebewoners kunnen confronteren met hun drinkgedrag. Ze had dan waarschijnlijk zonder moeite Rob aan haar kant te krijgen (Rob wil geen alcohol drinken omdat hij zichzelf dan niet in de hand heeft, kudos voor dit inzicht). Naar mijn mening voelt Tanja zich een prinsesje dat ergens hoog op de troon zit terwijl alle anderen zich aan haar conformeren.


en dat is voorlopig het laatste wat deze amateurhuiskamerpsycholoog over dit onderwerp heeft te zeggen
"Success is doing what you want to do, when you want, where you want, with whom you want, as much as you want."
Anthony Robbins
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2005 @ 11:32:07 #128
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31140196
Waar blijft de groepsbinding?
Je mag naar 5 weken toch wel verwachten dat dingen als *samen eten* e.d zich gaan ontwikkelen (en niet alleen als er drank in het washok staat...) Maar nee, god voor allen en allen voor 1
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:39:54 #129
128678 CGJung
Live with Passion
pi_31140355
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:32 schreef Loedertje het volgende:
Waar blijft de groepsbinding?
Je mag naar 5 weken toch wel verwachten dat dingen als *samen eten* e.d zich gaan ontwikkelen (en niet alleen als er drank in het washok staat...) Maar nee, god voor allen en allen voor 1
Ik durf zelfs te zeggen (als niet-gelovige) dat ze zelfs God buitensluiten. Dat de meesten na een zuipsessie hun roes uitslapen is nog wel te begrijpen, maar zelfs op een normale ochtend ontbijten ze niet met zn allen. Ze leven, maar niet samen
"Success is doing what you want to do, when you want, where you want, with whom you want, as much as you want."
Anthony Robbins
pi_31147770
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 09:29 schreef FlowKey het volgende:

Dido is inderdaad geneigd zichzelf het vanzelfsprekende middelpunt van de aandacht te maken, met karakteriseringen als 'prinses' en 'koningin' tot gevolg. Tot zover is ze narcistisch. Wat ontbreekt is echter de 'krenking' die daar onvermijdelijk bij hoort. Als haar natuurlijke middelpunt-zijn niet wordt erkent reageert zij daar hooguit op door nog beter haar best te doen. Een echte narcist zou niet meer normaal om kunnen gaan met de persoon die haar niet erkent.
Klassiek narcisme. De gevolgen van krenking en haar narcistische reacties daarop zijn sinds vannacht/vandaag wel weer duidelijk denk ik......
pi_31147983
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 09:29 schreef FlowKey het volgende:
Je moet je wel realiseren dat persoonlijkheidsstoornissen uit de DSM-IV relatief zijn. Iedereen heeft zo zijn 'theatrale', 'narcistische' of 'anti-sociale' trekjes. Formeel is er pas sprake van een stoornis als het iemand ernstig belemmerd normaal te functioneren.
Onzin. Bij heel veel normaal functionerende mensen kun je een persoonlijkheidsstoornis diagnosticeren. Dat hoeft niet direct een probleem te worden. Het wordt vaak pas een probleem als iemands draagkracht overschreden wordt, bijv door een ingrijpende gebeurtenis. Dan komt de persoonlijkheidsstoornis tot bloei, en pas dan krijgen anderen er last van. En dan wordt er vaak gezegd; "Moet jij niet eens met iemand gaan praten?" De omgeving weet dan niet meer wat zij er mee aan moet.
Decompenseren wordt dat genoemd. Pas dan is behandeling gewenst of noodzakelijk.
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:46:33 #132
11682 Moonah
Jolie femme
pi_31149879
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 09:29 schreef FlowKey het volgende:
Je moet je wel realiseren dat persoonlijkheidsstoornissen uit de DSM-IV relatief zijn. Iedereen heeft zo zijn 'theatrale', 'narcistische' of 'anti-sociale' trekjes. Formeel is er pas sprake van een stoornis als het iemand ernstig belemmerd normaal te functioneren.

In die zin leidt waarschijnlijk niemand in het huis echt aan een persoonlijkheidsstoornis (hoewel ik mbt Tanja nog een slag om de arm hou ...)
En dát is nu precies de reden dat ik het niet gepast vind om zo te 'diagnosticeren'.
quote:
hierop past maar 1 antwoord: dan hadden ze maar niet in dat BB huis moeten gaan zitten!
Als het gaat om geroddel en privé-gegevens uitpluizen geef ik je gelijk.
Maar (relatief...) normale mensen een persoonlijkheidsstoornis (=psychiatrisch ziektebeeld!!) toekennen (nota bene als een stel leken bij elkaar) gaat mij iig te ver.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:06:42 #133
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_31156009
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:28 schreef Heleeeeen het volgende:

Onzin. Bij heel veel normaal functionerende mensen kun je een persoonlijkheidsstoornis diagnosticeren. Dat hoeft niet direct een probleem te worden. Het wordt vaak pas een probleem als iemands draagkracht overschreden wordt, bijv door een ingrijpende gebeurtenis. Dan komt de persoonlijkheidsstoornis tot bloei, en pas dan krijgen anderen er last van. En dan wordt er vaak gezegd; "Moet jij niet eens met iemand gaan praten?" De omgeving weet dan niet meer wat zij er mee aan moet.
Decompenseren wordt dat genoemd. Pas dan is behandeling gewenst of noodzakelijk.
Dat was eigenlijk precies wat ik bedoelde met mijn inleiding, dus laten we nu niet in een een semantische discussie verzanden over de exacte betekenis van het woordje 'stoornis'. Zolang iemand niet decompenseert spreek ik persoonlijk liever van 'trekken' dan 'stoornis', maar formeel gesproken ben jij waarschijnlijk de deskundige ...
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:46 schreef Moonah het volgende:
Als het gaat om geroddel en privé-gegevens uitpluizen geef ik je gelijk.
Maar (relatief...) normale mensen een persoonlijkheidsstoornis (=psychiatrisch ziektebeeld!!) toekennen (nota bene als een stel leken bij elkaar) gaat mij iig te ver.
je zou eigenlijk eens wat moeten bladeren in die DSM-IV. De grap is namelijk dat alle genoemde psychiatrische ziektebeelden in het hoofdstuk 'persoonlijkheid' feitelijk eigenschappen zijn die we allemaal in meer of mindere mate hebben, waarvan de exacte mix onze unieke persoonlijkheid bepaalt. Dat maakt dat deze indeling een handig aanknopingspunt is om de BB-bewoners te bespreken. Beweren dat deze of gene bewoner een full-blown persoonlijkheidsstoornis heeft mag van mij ook, maar dan heeft degene die dat zegt in mijn ogen gewoon ongelijk. (met opnieuw Tanja als mogelijke uitzondering)
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 03:55:38 #134
2018 PC eend
relativist
pi_31165676
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:29 schreef CGJung het

volgende:


[..]

Bart : Jezelf in een uitzonderingspositie plaatsen betekend nog niet dat je in een uitzonderingspositie zit. Bart kreeg maar weinig van BB gedaan, dit in tegenstelling tot Tanja. Over het feit dat hij ervooruitkwam dat hij ging winnen het volgende. Het is in Nederland inmiddels een ongeschreven wet dat je niet boven de massa mag uitstijgen. De zogenaamde wet van "Doe maar gewoon, dan tel je mee". Als ik kijk naar winnaars dan zie ik geen "gewone"mensen. Kijk alleen al maar naar de atleten die door Nederland worden uitgezonden naar de Olympische Spelen. Die moeten al een uitzonderlijke prestatie neerzetten voordat men wil overwegen om ze uit te zenden (wat nou: meedoen is belangrijker dan…). Ook op andere gebieden zijn winnaars geen gewone mensen. Oh ja, er zijn winnaars die van gewoon doen een gimmick hebben gemaakt, maar gewoon zijn ze niet (zelfs Frans Bauer of de Veerkampjes niet). Molton-gate was gebaseerd op een misverstand, Bart dacht echt dat hij thuis geen molton had. Zijn moeder heeft hem hier later op gewezen. Hij maakte geen excuses naar Karin omdat Karin nu niet bepaald zijn vriendin was.
Ik vind toch wel dat Bart zichzelf tegen de groep afzette en zichzelf zo in een uitzonderingspositie plaatste tov de groep, het was niet alleen met die molton, mijn geheugen gaat niet zo heel ver terug, maar ik dacht bv dat hij kerst vieren met z'n allen daar toen ook niet zo een lekker idee vond.
Ik ik betwijfel of tanja wel zoveel gedaan krijgt door BB, ik weet niet zo goed wat je daarmee bedoeld (behalve misschien met het eten).
Ik weet ook niet zogoed wat je nu met dat winnaarsverhaal bedoeld, zeker niet als je kijkt naar de laatste 2 BB winnaars
quote:
Eten: dat je meer dan voldoende eten hebt rechtvaardig het zomaar weggooien niet! Dat andere bewoners spelen met hun eten heb ik zelf niet geconstateerd, maar dat zou inderdaad wel eens kunnen komen omdat ik te gefixeerd op Tanja was. Ik zal er opletten (Overigens vind ik het van alle bewoners erg teleurstellend dat ze alleen een feestje kunnen bouwen als er heel veel alcohol in het spel zit). Verder is het volgens mij de bdoeling dat als de bewoners op rantsoen zitten ook Tanja op rantsoen zit. Alleen is haar rantsoen afgesteld op haar zwangerschap, logisch. Er zit een batterij van zwangerschapsspecialisten en dietisten klaar om BB bij te staan inzake de zwangerschap van Tanja. Tanja zelf gaf aan dat de dietist haar gezegd had dat er voldoende vitaminen in een pot groente zat als de verse variant, maar mevrouw intereseerde dat geen reet en wilde per se verse groenten! Die kreeg ze ook en vervolgens waren die verse groenten ook weer neer goed, want…. Tanja is gewoon een grote zeur. Zelfs Linda kreeg geen bedankje toen ze voor haar een lekkere maaltijd had gekookt.
Je kan je instellen op het feit dat je de ene keer ontzettende trek hebt en een moment later niet. Verdeel je maaltijd in kleinere porties, dan kan je de hele dag door eten. Mensen die bijvoorbeeld een stoma hebben doen dat ook, omdat hun maag geen grote hoeveelheden aankan. Dus instellen kan wel degelijk. Als je je instelt op een stoornis en dat zodanig kan controleren dat het geen stoornis meer is, noem ik een zege(n). De meeste mensen willen stoornissen oplossen dmv dure en ingewikkelde medicijnen.
De anderen hebben grappen uitgehaald met slavinken, pindakaas en uien, is volgens mij ook in de uitzending geweest.
Als ze de hele dag door kleinere porties zou eten, zou ze veel meer kans op gezeur van de anderen hebben, daar is ze volgens mij helemaal niet op uit.
quote:
Prostitutie: ik zie prostitutie zeker niet als makkelijk, maar van wat Tanja erover zegt maak ik op dat zij er wel makkelijk overdenkt. Ik vraag me af in hoeverre zij is misbruikt ik heb er zelf weinig over gehoord of gelezen (het kan mijn mening doen veranderen). Ik wil zeker niet licht doen over misbruikte vrouwen en prostitutie, maar niet alle misbruikte vrouwen zijn of worden prostituees en niet alle prostituees zijn eerst msibruikt voordat ze in de prostitutie gingen (ik begrijp dat sommigen van mening zijn dat prostituees sowieso misbruikte vrouwen zijn). Tanja overweegt om in de prostitutie te gaan omdat ze luxe wil voor haarzelf en haar kindje (zij moet schoenen hebben van Nike?), er zijn heelveel alleenstaande moeders die in de bijstand zetten en hun kinderen graag Nike's of andere dure dingen willen geven, maar die eten nog liever uit de vuilnisbak van Tanja dan dat ze willen overwegen om de prostitutie in te gaan. In het licht van deze stelling denk ik zeker dat Tanja te licht denkt over prostitutie (eventjes praten en meegaan naar een feestje zal maar een klein deel van haar werkzaamheden zijn, de meeste mannen komen om te neuken!).
Tanja zei dat ze overwoog zo (weer) de prostitutie in te gaan omdat het toch niet zoveel uitmaakte als je al door zoveel mannen bent misbruikt. Ik weet niet wat er achter die zin allemaal schuil gaat en ik durf me vingers er haast niet aan te branden.
Maar voor hetzelfde geld praat ze een vriend na, want ze heeft ook verteld dat een vriend van haar in de prostitutie zit.
Ik weet eigenlijk niet wat erger zou moeten zijn, eten uit de vuilnisbak of de prostitutie ingaan.
En dat van die nikes heb ik haar niet in die context horen zeggen.
Ik heb haar over die nikes horen vertellen als ongelukkig voorbeeld van een droombeeld wat ze had en dat door haar onzekere financiele situatie nu op de tocht staat.
Toen ralf haar vertelde dat dat onzin was, vertelde ze hem dat ze dat ook wel wist maar dat het maar een klein voorbeeldje was.
quote:
Makkelijke weg: Je conformeren aan de groep is niet altijd de makkelijkste weg. Zeker niet als je aan de groep geen autoriteit ontleent. Tanja luistert maar naar één iemand en dat is in dit geval Big Brother. Dat blijkt al uit het feit dat ze gisteravond naar de dagboekkamer wilde gaan om te vragen of het een fantastisch feestje of een zuipfeestje zou worden. Dit is een vraag die je aan de groep moet stellen!! Wat ze eigenlijk wilde is dat BB het feestje in een bepaalde richting zou duwen (namelijk niet zoveel zuipen), dat BB andere plannen had kon Tanja natuurlijk ook niet weten. Overigens kan ik me voorstellen dat als je niet drinkt er geen zin in hebt om tussen een stel bezopen idioten te zitten (ikzelf zou dan ook vroeg naar bed gaan). Kortom als ze de moeilijke weg had gekozen had ze op voorhand al haar medebewoners kunnen confronteren met hun drinkgedrag. Ze had dan waarschijnlijk zonder moeite Rob aan haar kant te krijgen (Rob wil geen alcohol drinken omdat hij zichzelf dan niet in de hand heeft, kudos voor dit inzicht). Naar mijn mening voelt Tanja zich een prinsesje dat ergens hoog op de troon zit terwijl alle anderen zich aan haar conformeren.


en dat is voorlopig het laatste wat deze amateurhuiskamerpsycholoog over dit onderwerp heeft te zeggen
Ik heb zeker niet het idee dat Tanja meer als de anderen naar BB luistert, ik denk zelfs minder.
Alle bewoners vragen op z'n tijd wel eens iets in de DBK.
Ik heb zeker niet het idee dat ze BB 'gebruikt'om zo haar gelijk tegenover de groep te halen, behalve dan over het eten.
En over dat eten was heel in het begin iedereen het over eens dat zij gezien haar situatie moest kunnen eten wanneer ze wilde, dus al dat gedoe over eten, daar zie ik juist de achterbaksheid van de groep in.
En dat ze wil dat iedereen zich naar haar conformeert denk ik ook niet, zo heeft ze gevraagt of haar boodschappen buiten het budget om geleverd konden worden en wou ze haar snoep met de groep delen.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:18:07 #135
9613 Seborik
I, Voyager
pi_31167923
Een BB-verslaafde las me deze post van het weekend voor en ik vond het zo raar, dat ik er nu nog even op wil reageren:
quote:
- Roel is een typische jongen-van-de-straat-met-hersens. Heeft van zijn ouders een bepaalde koppigheid meegekregen die hem in combinatie met zijn eigen vermogens ver hebben gebracht (voor een jongen uit het Ghetto, zal ik maar zeggen...) Hij heeft echter geen afstand gedaan van zijn achtergrond, wat blijkt uit zijn accent, woordkeuze en gespreksonderwerpen. Terzijde: mede om deze reden zal hij er niet in slagen professor te worden. Ik ken die wereld; daar wordt je, hoe slim je ook bent, uiteindelijk niet volledig geaccepteerd zonder een bepaalde intellectuele air. Mogelijke zwakte: koppigheid; kan per geval verschillend positief of negatief uitpakken.
Roel's achtergrond is die van een welopgevoede, nette jongen, met nette ouders die hem vrij hebben laten zijn. Hij is iemand die de kans heeft gehad dankzij een goed leefmilieu om te studeren en om zich te storten in het nachtleven en de partyscene. Het heeft niets te maken met ghetto's of het een of ander. Roel heeft het 'keigoed gehad man'. Hij is niet de jongen met de achterstand in leefomgeving.

En verder over die academische prestaties en z'n toekomstperspectief... dat vind ik zo'n rare opmerking. Heeft iemand hier een idee van hoe hij het heeft gedaan op de universiteit? Kijk eens rond op universiteiten naar hoeveel psychologieprofessoren, hoogleraren geen enkele hoegenaamde intellectuele air rond zich hebben hangen.

Als je er toch iets over zeggen, zou je kunnen refereren aan de verouderde en eerstejaars-introductieboek-kennis waar hij iedere keer mee op de proppen komt.
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:21:39 #136
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31168005
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:18 schreef Seborik het volgende:
Kijk eens rond op universiteiten naar hoeveel psychologieprofessoren, hoogleraren geen enkele hoegenaamde intellectuele air rond zich hebben hangen.

Als je er toch iets over zeggen, zou je kunnen refereren aan de verouderde en eerstejaars-introductieboek-kennis waar hij iedere keer mee op de proppen komt.
Goh, ik dacht al dat het aan mij lag dat ik o.a. de Roel analyse niet kon plaatsen, seborik bedankt
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:15:32 #137
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_31172528
Re: Roel

Het zou heel goed kunnen dat ik er naast zat wat de achtergrond van Roel betreft. De verwijzing naar zijn 'ghetto'-achtergrond was overigens slechts een knipoog naar iets dat Dido over hem zei kort voordat ik het schreef; ik zou zelf nooit met een dergelijke kwalificatie op de proppen komen.

Ik weet natuurlijk eigenlijk helemaal niets over de achtergrond van Roel. Dit was slechts mijn indruk. Ik vraag me nu alleen wel af hoe jullie dan weten dat hij zo 'welopgevoed' is door 'nette ouders' ...

Met intellectuele air bedoelde ik niet dat een professor per definitie zo'n sukkel met een ribcord jasje en een eikenhouten boekenkast moet zijn. Wat ik bedoelde is dat ik geen enkele aanwijzing heb dat Roel de intelligentie en algemene ontwikkeling heeft om uit te stijgen boven het niveau van de gemiddelde psychologiestudent om professor te worden. Daarbij moet ik wel opmerken dat ik weinig persoonlijke ervaring heb met hoogleraren psychologie.
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:29:16 #138
9613 Seborik
I, Voyager
pi_31172956
Ik weet niet precies hoe Roel is opgevoed, maar bijna wekelijks zijn zijn ouders nu op televisie geweest en dat lijken me mensen die het beste met hun kinderen voor hebben van normale, misschien wat hogere komaf. Het zijn totaal geen sloebers. Z'n broer maakte die indruk ook totaal niet.

Ter verdediging van Roel's hoegenaamde intellectuele prestaties in het huis: Hij doet/deed iets met biologische psychologie. Daar kun je allemaal wel gaan over uitwijden en moeilijke dingen vertellen, maar dan begrijpt niemand meer wat van je, want de rest van de bewoners komt niet op mij over als mensen met verstand van neuronale netwerken of D2-receptoren. In de kroeg praten veel mensen ook niet over hun werk en lijken het soms andere mensen dan op de werkplek.

Sowieso begrijp ik niet waar je opmerking vandaan komt. Waarom zou hij uit moeten stijgen boven het gemiddelde of heeft hij bij jou de indruk gewekt dat te moeten?

Ik begin me nu toch echt af te vragen wat jouw beeld is van de gemiddelde psychologiestudent.
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:34:59 #139
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31173133
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:29 schreef Seborik het volgende:
Ik weet niet precies hoe Roel is opgevoed, maar bijna wekelijks zijn zijn ouders nu op televisie geweest en dat lijken me mensen die het beste met hun kinderen voor hebben van normale, misschien wat hogere komaf. Het zijn totaal geen sloebers. Z'n broer maakte die indruk ook totaal niet.
Vader van Roel is directeur van een *distributiebedrijf* in Pernisse , heeft daarvoor ook uitsluitend hoge functies gehad
Roel ging er bij de nominatieronde vorige week dan ook van uit dat *zijn pappa* het gehele personeelsbestand zou hebben gemaild dat ze vanuit hun werk de hele dag op Roel moesten stemmen
Uitereraard zegt dat niets over zijn opvoeding maar wel iets over de verwachtingen (en het vertrouwen) wat hij in zijn vader heeft
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:37:32 #140
9613 Seborik
I, Voyager
pi_31173230
Haha, okee, dat wist ik nog niet eens.

Wat vond jij van de borderline-opmerking, Loedertje?

Waar komt die info over Roel z'n pa trouwens vandaan?
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:42:59 #141
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31173397
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:37 schreef Seborik het volgende:
Haha, okee, dat wist ik nog niet eens.


Waar komt die info over Roel z'n pa trouwens vandaan?
Van Roel zelf die in een onderonsje van slechts een paar minuten dit prijsgaf n.a.v. een compliment van Rob ( * je vader heeft op de foto een krachtige uitstraling, charisme e.d. * ik zie hem wel als leider of directeur van ....vervolgens Roel * Hij is wel iets meer dan dát Rob....)
quote:
Wat vond jij van de borderline-opmerking, Loedertje?
M.b.t. wie?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:43:41 #142
9613 Seborik
I, Voyager
pi_31173433
Oh, over Tanja. Stond op pagina 1 ergens?
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:45:18 #143
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31173486
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:43 schreef Seborik het volgende:
Oh, over Tanja. Stond op pagina 1 ergens?
N.V.T
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:48:36 #144
9613 Seborik
I, Voyager
pi_31173583
Ik vind je zo leuk.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:49:47 #145
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_31173627
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:29 schreef Seborik het volgende:
Ter verdediging van Roel's hoegenaamde intellectuele prestaties in het huis: Hij doet/deed iets met biologische psychologie. Daar kun je allemaal wel gaan over uitwijden en moeilijke dingen vertellen, maar dan begrijpt niemand meer wat van je, want de rest van de bewoners komt niet op mij over als mensen met verstand van neuronale netwerken of D2-receptoren. In de kroeg praten veel mensen ook niet over hun werk en lijken het soms andere mensen dan op de werkplek.

Sowieso begrijp ik niet waar je opmerking vandaan komt. Waarom zou hij uit moeten stijgen boven het gemiddelde of heeft hij bij jou de indruk gewekt dat te moeten?

Ik begin me nu toch echt af te vragen wat jouw beeld is van de gemiddelde psychologiestudent.
Het gaat mij om die opmerking - ergens in de eeste BB-week geloof ik - dat Roel hoogleraar wil worden. Hij heeft ongetwijfeld de capaciteiten om de studie af te ronden en misschien ook wel om met een leuk onderzoekje te kunnen promoveren. Ik betwijfel alleen of hij de capaciteit heeft om hoogleraar te worden, waarvoor je juist moet kunnen uitstijgen boven die details van je eigen vakgebied.

Tot nu toe heb ik niet uitgewijd over mijn indruk van de gemiddelde psychologiestudent, omdat ik geen zin heb om op de lange tenen van gevestigde FOKkers te gaan staan. Ik kom net kijken.
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:51:18 #146
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31173673
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:48 schreef Seborik het volgende:
Ik vind je zo leuk.
(Hou ook van jou )
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:52:17 #147
9613 Seborik
I, Voyager
pi_31173706
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:49 schreef FlowKey het volgende:
Tot nu toe heb ik niet uitgewijd over mijn indruk van de gemiddelde psychologiestudent, omdat ik geen zin heb om op de lange tenen van gevestigde FOKkers te gaan staan. Ik kom net kijken.
Doe het op z'n Roels en heb schijt aan de tenen van de gevestigde FOK!kers.
pi_31173737
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:49 schreef FlowKey het volgende:

[..]

Het gaat mij om die opmerking - ergens in de eeste BB-week geloof ik - dat Roel hoogleraar wil worden. Hij heeft ongetwijfeld de capaciteiten om de studie af te ronden en misschien ook wel om met een leuk onderzoekje te kunnen promoveren. Ik betwijfel alleen of hij de capaciteit heeft om hoogleraar te worden, waarvoor je juist moet kunnen uitstijgen boven die details van je eigen vakgebied.

Tot nu toe heb ik niet uitgewijd over mijn indruk van de gemiddelde psychologiestudent, omdat ik geen zin heb om op de lange tenen van gevestigde FOKkers te gaan staan. Ik kom net kijken.
In je beschrijving van Lieske had je het over 'ons soort mensen', wil dat zeggen dat je je identificeert met Lieske of de achtergrond/het millieu waar zij uitkomt?

vroeg ik me ineens af bij het teruglezen van dit topic
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:54:39 #149
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31173771
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:52 schreef Seborik het volgende:

[..]

Doe het op z'n Roels en heb schijt aan de tenen van de gevestigde FOK!kers.
Roel is een nepanarchist
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:55:14 #150
9613 Seborik
I, Voyager
pi_31173784
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:54 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Roel is een nepanarchist
Uiteraard, want als de pleuris uitbreekt, kan hij altijd bij paps en mams terecht.
pi_31173812
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:54 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Roel is een nepanarchist
Zoals ik al zei, een wannabe....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:06:22 #152
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_31174085
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:53 schreef Igraine het volgende:
In je beschrijving van Lieske had je het over 'ons soort mensen', wil dat zeggen dat je je identificeert met Lieske of de achtergrond/het millieu waar zij uitkomt?
vroeg ik me ineens af bij het teruglezen van dit topic
haha Ik had dat er expres in gezet om te kijken of iemand het zou opmerken. voor jou dus.

Ik heb slechts tot op zekere hoogte dezelfde achtergrond als Lieske, maar ik herken in haar, in deze situatie, wel veel van mezelf toen ik ongeveer 19 was. Ik vermoed dat wij beiden zijn opgegroeid in een enigszins elitaire omgeving, zonder dat op dit feit de nadruk werd gelegd. Dan is het even wennen als je ineens losgelaten wordt in de echte wereld en blijkt dat mensen heel andere waarden, interesses etc. kunnen hebben. Ik zie Lieske daar nog dagelijks tegen aan lopen.
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:08:37 #153
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31174146
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:06 schreef FlowKey het volgende:

Ik vermoed dat wij beiden zijn opgegroeid in een enigszins elitaire omgeving, .
Lieske komt toch uit een simpel arbeiders-boeren gezin ?
pi_31174332
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:06 schreef FlowKey het volgende:

[..]

haha Ik had dat er expres in gezet om te kijken of iemand het zou opmerken. voor jou dus.

Ik heb slechts tot op zekere hoogte dezelfde achtergrond als Lieske, maar ik herken in haar, in deze situatie, wel veel van mezelf toen ik ongeveer 19 was. Ik vermoed dat wij beiden zijn opgegroeid in een enigszins elitaire omgeving, zonder dat op dit feit de nadruk werd gelegd. Dan is het even wennen als je ineens losgelaten wordt in de echte wereld en blijkt dat mensen heel andere waarden, interesses etc. kunnen hebben. Ik zie Lieske daar nog dagelijks tegen aan lopen.
Eerlijkheidshalve moet ik opbiechten dat het me nu, bij het teruglezen, pas opviel.

Maar ik vroeg het me af omdat dat wellicht een reden zou kunnen zijn waarom de beschrijving van o.a. Roel opgeleverd werd zoals die was.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:54:02 #155
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_31175541
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:15 schreef Igraine het volgende:
Maar ik vroeg het me af omdat dat wellicht een reden zou kunnen zijn waarom de beschrijving van o.a. Roel opgeleverd werd zoals die was.
was ik te negatief over Roel of wat? of te positief? wat bedoel je eigenlijk? waarom zijn bananen krom?
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
pi_31175956
Nee niet zozeer negatief of positief, maar vanuit een 'verheven' standpunt bekeken imo. Ik was het niet eens met je beschrijving, maar de mijne was niet echt mindr posi of negatief, alleen anders.

Dat heeft te maken met negatieve geotropie de bananen dan he
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:53:04 #157
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_31177241
Als je goed leest zie je dat al mijn beschrijvingen vanuit een 'verheven' standpunt zijn geschreven. Dat is de kritische distantie die onmisbaar is voor een goede objectieve benadering.

negatieve geotropie ?!
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:15:25 #158
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_31177889
dat bananen tegen de zwaartekracht ingroeien... mij ontgaat het ook hoor!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  Moderator dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:17:52 #159
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31177966
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:08 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Lieske komt toch uit een simpel arbeiders-boeren gezin ?
Volgens mij ook. Als ze uit een elitair gezin zou komen, zou ze waarschijnlijk wel ietsje welbespraakter zijn.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:24:40 #160
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31178145
Lieske komt gewoon uit een heel normaal gezin heb ik het idee. Ze heeft het iig tot haar studentenperiode het bovengemiddeld goed gehad, heeft onder andere een gemakkelijke jeugd en opvoeding gehad, heeft op balletles gezeten enzo. Lekker onbezorgd dus.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator dinsdag 4 oktober 2005 @ 17:10:47 #161
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31179383
Vann de BB-site, vandaag:
quote:
Dido en Nathalie fluisteren op de slaapkamer. Het gesprek over de moeder-dochter relatie heeft ook bij Dido een gevoelige snaar geraakt. “Met mijn ouders heb ik er nooit over gepraat, het is gewoon heel ingewikkeld,” fluistert Dido. Ze voelt dat ze vaak niet op de eerste plaats komt bij haar moeder en dat doet pijn. "Maar zo is ze gewoon, daar kan ik niets aan veranderen.” voegt ze toe.
Bedoelt Dido hiermee dat haar moeder doller is op (een van) haar zusjes dan op haar?
En is dat "de enige" willen zijn dáárom zo'n belangrijk punt voor Dido?

Het is namelijk wel frappant, Dido's moeder zat laatst in de live-uitzending, en Ruud of Bridget ,maakte toen de opmerking dat zij zo'n knappe dochter had. Het éérste wat ze zei was: "Ja maar mijn ándere dochters zijn óók heel knap hoor!" Beetje typische reactie.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_31179413
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:10 schreef Gert het volgende:
Vann de BB-site, vandaag:
[..]

Dido's moeder zat laatst in de live-uitzending, en Ruud of Bridget ,maakte toen de opmerking dat zij zo'n knappe dochter had. Het éérste wat ze zei was: "Ja maar mijn ándere dochters zijn óók heel knap hoor!" Beetje typische reactie.
Ja, nu je het zegt
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:18:06 #163
2018 PC eend
relativist
pi_31182866
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:49 schreef FlowKey het volgende:

[..]

Het gaat mij om die opmerking - ergens in de eeste BB-week geloof ik - dat Roel hoogleraar wil worden. Hij heeft ongetwijfeld de capaciteiten om de studie af te ronden en misschien ook wel om met een leuk onderzoekje te kunnen promoveren.
Ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar of hoe serieus dat was), dat hij een proefschrift over BB zou willen schrijven.
Over dubbele agenda's gesproken
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_31190844
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:53 schreef FlowKey het volgende:
Als je goed leest zie je dat al mijn beschrijvingen vanuit een 'verheven' standpunt zijn geschreven. Dat is de kritische distantie die onmisbaar is voor een goede objectieve benadering.

negatieve geotropie ?!
Dat is niet de soort verhevenheid die ik bedoelde. Immers als je je verheven voelt boven een bepaalde groep, persoon of daad, ben je juist niet objectief in je oordeel.

Ja, jij vroeg waarom zijn bananen krom... Negatieve geotropie dus.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_31193670
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:32 schreef Loedertje het volgende:
Waar blijft de groepsbinding?
Ik denk dat omdat dit de BB van de geheimen is en iedereen een geheim met zich mee (kan) dragen, dat ze elkaar meer wantrouwen dan normaal.
Ze verdenken elkaar allemaal ervan dat ze een 'spelletje' aan het spelen zijn, ik denk dat dit zeker invloed op de groepsbinding heeft.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 08:38:47 #166
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_31196408
Ik plaats het maar hier ik weet het anders niet te plaatsen.

Ik vind dit de slapste ploeg ooit in BB. Zelfs de ploeg van BB4 was beter. Deze groep gaat totaal de confrontatie niet aan. niet met zichzelf en niet met de andere in het huis. Een beete roddel en achterklap dat wel maar een keer flink ruzie maken is er niet bij.

Heeft Rob de boel zo inelkaar gestampt dat ze het niet durven om ruzie te maken en het door Rob gewenste harmoniemodel te verstoren? Is het de aanwezigheid van Tanja?

Al met al vind ik het een tam ploegje.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 08:59:00 #167
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_31196688
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:29 schreef Igraine het volgende:
Dat is niet de soort verhevenheid die ik bedoelde. Immers als je je verheven voelt boven een bepaalde groep, persoon of daad, ben je juist niet objectief in je oordeel.
Ik voel me verheven boven Roel ?? Dacht ik toch niet ... Roel is mijn held

Wellicht is je ontgaan dat ik bewust voor een bepaalde 'ironische' toon heb gekozen in alle beschrijvingen.

[ Bericht 10% gewijzigd door FlowKey op 05-10-2005 09:42:47 ]
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
pi_31198653
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 08:59 schreef FlowKey het volgende:

[..]

Ik voel me verheven boven Roel ?? Dacht ik toch niet ... Roel is mijn held

Wellicht is je ontgaan dat ik bewust voor een bepaalde 'ironische' toon heb gekozen in alle beschrijvingen.
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:53 schreef FlowKey het volgende:
Als je goed leest zie je dat al mijn beschrijvingen vanuit een 'verheven' standpunt zijn geschreven. Dat is de kritische distantie die onmisbaar is voor een goede objectieve benadering.

negatieve geotropie ?!
Ik zeg niet dat jij je verheven voelt boven Roel, ik heb het slechts over de toon van je beschrijvingen. Je gaf zelf ook in eerste instantie toe dat ze vanuit een verheven standpunt geschreven zijn, jij vond dit een kritische distantie nodig voor een goede objectieve benadering. Ik geef slechts aan dat een verheven standpunt juist niet objectief is. Hiermee zeg ik niets over jou als persoon, ik ken je immers niet. En nee, de ironie is me niet ontgaan. Wel vind ik het erg grappig dat je je blijkbaar wel ineens als persoon aangesproken voelt.

-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:42:15 #169
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_31216939
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 10:52 schreef Igraine het volgende:
Wel vind ik het erg grappig dat je je blijkbaar wel ineens als persoon aangesproken voelt.
hey ... ... het ging over de psychologie van Roel en de andere bewoners dacht ik

niet over mij
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2005 @ 21:47:26 #170
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31217089
quote:
Zullen zij hem ooit nog geloven wanneer hij hen iets in vertrouwen vertelt?
Staat te lezen op de BB site.
Dit is een hele enge ontwikkeling (juist in de zaak van Menno waarbij ook nog eens de vlinders meespelen...)
De groep nog meer uitelkaar drijven, nog meer achterdocht

Dit soort dingen uitvoeren bij een groep stabiele evenwichitge mensen die van te voren wéten dat dit soort dingen kunnen gebeuren is al en behoorlijke aanslag op iemand maar, bij deze groep waarvan vrij duidelijk is dat je te maken hebt met een groot percentage mensen die al flinke deuken hebben opgelopen waardoor het vertrouwen in mensen al niet zo groot is vraag ik mij af wat dit *leuke spelletje* in de toekomst voor gevolgen heeft .
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:50:18 #171
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_31217178
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:10 schreef Gert het volgende:
Vann de BB-site, vandaag:


Het is namelijk wel frappant, Dido's moeder zat laatst in de live-uitzending, en Ruud of Bridget ,maakte toen de opmerking dat zij zo'n knappe dochter had. Het éérste wat ze zei was: "Ja maar mijn ándere dochters zijn óók heel knap hoor!" Beetje typische reactie.
Ik vind dat niet zo gek eigenlijk. Volgens mij doen veel ouders hun best om niet één van de kinderen voor te trekken. Nu Dido zo in de picture staat wil ze misschien haar andere dochters ook publiekelijk wat aandacht geven?
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 12:07:26 #172
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31226335
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:50 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Ik vind dat niet zo gek eigenlijk. Volgens mij doen veel ouders hun best om niet één van de kinderen voor te trekken. Nu Dido zo in de picture staat wil ze misschien haar andere dochters ook publiekelijk wat aandacht geven?
Ik snap, en herken, dat mechanisme ook wel bij ouders. Maar we hebben het hier niet meer over kleuters. En het ging allemaal wel heel direct. Dan zeg je toch op z'n minst eerst even: "Ja wat een lekkerdje hè!" En dan daarna eventueel: "Maar haar zusjes ook hoor."
Nu leek het alsof die moeder zich haast ergerde dat het alwéér over Dido ging. Hop, metéén de aandacht naar de zussen, ook nog naast zich wijzen (hier zit er eentje). Tesamen met die opmerkingen van Dido concludeer ik dat we hiet met een verregaande vorm van ouderlijke verwaarlozing te maken hebben.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_31227368
Interessant is de stelling dat er GEEN homo in het huis zit. (wat ik denk) Het is ook niet op die mannier door BB gesteld. BB vroeg zich af of er misschien enz enz. Waarbij ik wil open laten dat Joost het wel is, maar daar weet helemaal niemand iets van. Hij weet dat volgens mij zelf nog niet eens.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:11:58 #174
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31227970
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:07 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik snap, en herken, dat mechanisme ook wel bij ouders. Maar we hebben het hier niet meer over kleuters. En het ging allemaal wel heel direct. Dan zeg je toch op z'n minst eerst even: "Ja wat een lekkerdje hè!" En dan daarna eventueel: "Maar haar zusjes ook hoor."
Nu leek het alsof die moeder zich haast ergerde dat het alwéér over Dido ging. Hop, metéén de aandacht naar de zussen, ook nog naast zich wijzen (hier zit er eentje). Tesamen met die opmerkingen van Dido concludeer ik dat we hiet met een verregaande vorm van ouderlijke verwaarlozing te maken hebben.
Nu staat ook op de Talpa-site en de BB-log dat Dido eigenlijk niet in de planning lag bij haar ouders. Door een fout van de dokter bij het plaatsen van een spiraaltje werd de moeder van Dido zwanger, min of meer niet gewenst dus. Dit biedt ook weer inzichten in de relatie tussen Dido en haar moeder.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 13:39:51 #175
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31228703
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:11 schreef Falco het volgende:

[..]

Nu staat ook op de Talpa-site en de BB-log dat Dido eigenlijk niet in de planning lag bij haar ouders. Door een fout van de dokter bij het plaatsen van een spiraaltje werd de moeder van Dido zwanger, min of meer niet gewenst dus. Dit biedt ook weer inzichten in de relatie tussen Dido en haar moeder.
Heb het net gelezen. Interessante informatie! Dido is dus een ongewenst kind, en zoals ze zelf zei komt ze vaak "niet op de eerste plaats bij haar ouders."
Is ze dáárom zo veeleisend tegenover Roel, in de zin dat hij van haar moest laten zien dat hij echt om haar en haar alleen geeft?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2005 @ 14:00:41 #176
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31229352
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:39 schreef Gert het volgende:
Is ze dáárom zo veeleisend tegenover Roel, in de zin dat hij van haar moest laten zien dat hij echt om haar en haar alleen geeft?
Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat er bij Dido géén steekje los zit, maar dat laatste wil toch iedereen? Ik wil ook graag exclusief op nummer 1 staan bij mijn vriendin. Op relationeel gebied hou ik niet zo van delen...
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2005 @ 14:04:31 #177
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31229468
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:47 schreef Loedertje het volgende:
...maar, bij deze groep waarvan vrij duidelijk is dat je te maken hebt met een groot percentage mensen die al flinke deuken hebben opgelopen waardoor het vertrouwen in mensen al niet zo groot is vraag ik mij af wat dit *leuke spelletje* in de toekomst voor gevolgen heeft .
We kunnen als maatschappij nog heel wat medische kosten in de therapeutische sfeer ten behoeve van deze groep tegemoet zien, maar dat zou zónder BB waarschijnlijk ook zo zijn. In het "normale" leven zal er ook niet altijd begrip zijn voor ieders trauma's en moeilijke jeugd.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:06:54 #178
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31229541
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:48 schreef tanjalies het volgende:
Interessant is de stelling dat er GEEN homo in het huis zit. (wat ik denk) Het is ook niet op die mannier door BB gesteld. BB vroeg zich af of er misschien enz enz. Waarbij ik wil open laten dat Joost het wel is, maar daar weet helemaal niemand iets van. Hij weet dat volgens mij zelf nog niet eens.
Eerlijk gezegd vind ik Roel dan nog meer een kasthomo.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2005 @ 14:10:22 #179
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31229650
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:06 schreef Dagonet het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik Roel dan nog meer een kasthomo.
Ja, ik ga er ook eerder van uit dat er meerdere homo's in het BB-huis zitten dan juist geen enkele. Niet dat het me verder boeit, maar BB wil hier kennelijk een issue van maken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 14:11:49 #180
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31229690
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:00 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat er bij Dido géén steekje los zit, maar dat laatste wil toch iedereen? Ik wil ook graag exclusief op nummer 1 staan bij mijn vriendin. Op relationeel gebied hou ik niet zo van delen...
doe nou gewoon leuk méé man. Ze is ziék!
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2005 @ 14:25:20 #181
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31230085
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:11 schreef Gert het volgende:
doe nou gewoon leuk méé man. Ze is ziék!
Oh ja, dát leidt op zich ook geen twijfel. Ik durf bijna wel te stellen dat "abnormaal" zijn in de ruimste zin van het woord een vereiste is om a) zelf deel te wíllen nemen en b) toegelaten te worden tot het BB-huis. Daar is bij de wervingscampagne meer dan eens de nadruk op gelegd.

Neem alleen al het feit dat iedereen een "geheim" heeft, met een meer dan gemiddeld gehalte aan drank, drugs, verwaarlozing, huiselijk geweld en relationele ellende. Hummie heeft behoorlijk in de kneuzenkaartenbak gewinkeld.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2005 @ 14:32:23 #182
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31230294
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:25 schreef Cynix ® het volgende:
. Hummie heeft behoorlijk in de kneuzenkaartenbak gewinkeld.
Er zijn meer mensen die R&P gebruiken om een nieuwe vriendin te vinden hoor .
Zo gek is dat blijkbaar niet.
Labiele mensen zijn nu eenmaal gemakkelijk over te halen en te manipuleren.
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2005 @ 14:38:07 #183
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31230462
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:32 schreef Loedertje het volgende:
Er zijn meer mensen die R&P gebruiken om een nieuwe vriendin te vinden hoor .
Zo gek is dat blijkbaar niet.
Labiele mensen zijn nu eenmaal gemakkelijk over te halen en te manipuleren.
Oh ja, natuurlijk en die zijn ook nog ideaal voor de kijkcijfers. Het is eigenlijk net de vroegere kermis waar we ons met z'n allen verkneukelden om de gebochelde man of de vrouw met de baard of 3 borsten etc.

Hummie heeft haar taak redelijk goed verricht wat dát betreft. Dat de interactie beperkt is en de groep als geheel tóch nog redelijk saai is, staat los van de individuele potentie.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2005 @ 15:23:35 #184
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31231730
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:38 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Oh ja, natuurlijk en die zijn ook nog ideaal voor de kijkcijfers. Het is eigenlijk net de vroegere kermis waar we ons met z'n allen verkneukelden om de gebochelde man of de vrouw met de baard of 3 borsten etc.
Dáár komt het idd wel op neer
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:13:04 #185
9613 Seborik
I, Voyager
pi_31255151
Wat word ik schijtziek van dat oerdriften-gezwam van Roel.

"Ik wil Dido wel neuken, dat komt door m'n onbewuste geilheidsoerdriften."
"Ik wil geen jurk aan, want door oerdriften ben ik dan minder aantrekkelijk bij de vrouwen."
"Ik ben homofoob, want dan ben ik stoer voor anderen door oerdriften."
"Door vaderlijke oerdriften, heb ik constant de behoefte om op Tanja d'r buik te hangen."
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:15:43 #186
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_31255240
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:00 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat er bij Dido géén steekje los zit, maar dat laatste wil toch iedereen? Ik wil ook graag exclusief op nummer 1 staan bij mijn vriendin. Op relationeel gebied hou ik niet zo van delen...
Niet?
Raar
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:17:08 #187
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31255280
uIt : [BB] SC 425 Wakker worden wakker worden wakwakwakker worduh!
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 12:26 schreef AnTjUh het volgende:

[..]

Rob doet gewoon te goed zn best zodat iedereen hem aardig vind
Die indruk heb ik niet.
Hij poetst en sopt en doet het huishouden (redelijk onzichtbaar omdat de rest doorgaans nog in coma ligt op tijdstippen dat hij dat doet)
Hij neemt het initiatief mbt veel dingen , hij doet pogingen om in zijn vaderrol de stabiele factor te zijn máár laat ook zijn zwakke kanten zien (dit itt tot hetgeen Chantal beweerde)
quote:
en draait zich daardoor in allelei bochten en valt daardoor door de mand
Hij heeft een sterk *groepsgevoel* en daardoor kan hij het moeilijk hebben als mensen hun best niet doen (blijkt o.a uit de weekopdrachten en het ontrekken aan de groep van mensen die in kliekjes rondhangen)
Plichtsbesef = voor Rob belangrijk (Haan kraait? Bed uit! Afwas? Opruimen! weekopdracht? Schouders eronder en ervoor gaan!)
Iets wat volgens mij ook in Rob's leven buiten het BB huis zo is btw.

Iedereen in het BB huis maakt zich schuldig aan roddelen, zelfs Rob, alleen 2 incidentjes van Rob worden enorm uitvergroot terwijl andere roddelacties amper worden opgemerkt.
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 12:42 schreef Maurisico het volgende:

[..]

Ik zie hier een analoog met zaken die in het bedrijfsleven ook weleens gebeuren; De harde noeste werker tegenover de netwerker..... de één werkt zicht de pleuris en wacht op een complimentje van de baas... de ander werkt efficient maar klopt op gezette tijden ij de baas aan.... en zie; de noeste werker krijgt mindr waardering dan de slimme "player".

Voor rob geldt hetzelfde in huis. Hij denkt door veel te werken, voortouw te nemen respect en waardering te ontvangen. Maar de groep neemt dat in de besluitvorming bij nomineren helemaal niet mee..... Dido daarentegen is de slimme player, ontzettend lui, maar nog nimmer om die reden genomineerd....
Zo dat hoorde hier eigenlijk
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:20:19 #188
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31255375
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:13 schreef Seborik het volgende:
Wat word ik schijtziek van dat oerdriften-gezwam van Roel.
Ik hoop dat ze het badkamerstukje van gisteren uitzenden.

Joost in gesprek in met Roel, Rob op de achtergrond in dezelfde ruimte.

Joost die op de rand van het bad zit en Roel die intimiderend binnen een straal van een meter zijn verhaal doet,heen en weer loopt met zijn gezicht richting Joost en af en toe even met zijn handen in zijn zij stil blijft staan, uiteindelijk vertrok Rob en sloeg Roel zijn slag door nog iets verder te gaan met het intimideren.
Dat werkte helaas, je zag aan de gezichtsuidrukking van Joost dat Joost zich uitermate ongemakkelijk begon te voelen..

Ze kunnen dit stukje uitzenden zonder geluid, dan nóg is duidelijk wat er gaande is
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:20:47 #189
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31255391
Het opmerkelijke van Roel is dat hij heel wijs overkomt. Net als Lieske heeft hij allemaal van die 'leuke' triviale feitjes en weet ie dr een leuk verhaal om heen te lullen. Zo vertelt ie hoe kinderen in Pakistan die voetballen maken met hun kleine vingertjes enzo. Dan zegt ie dat hij het ergens op TV heeft gezien of ergens gelezen heeft. Roel weet over veel diverse onderwerpen wel wat te zeggen en hierdoor weet hij de bewoners wel te boeien.
Maar de helft van die verhalen rammelen aan alle kanten. Zo had hij het een hele tijd geleden over Newtons relativiteitstheorie (en nog net niet over Einsteins zwaartekrachttheorie). Verder overdrijft hij natuurlijk de andere helft van de verhalen. Toch blijft het wel leuk om de gedachtengangen van Roel te volgen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:23:50 #190
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31255475
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:20 schreef Falco het volgende:
Het opmerkelijke van Roel is dat hij heel wijs overkomt. Net als Lieske heeft hij allemaal van die 'leuke' triviale feitjes en weet ie dr een leuk verhaal om heen te lullen.
Wijs over willen komen is iets anders dan wijs zijn
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:28:02 #191
9613 Seborik
I, Voyager
pi_31255621
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:20 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze het badkamerstukje van gisteren uitzenden.

Joost in gesprek in met Roel, Rob op de achtergrond in dezelfde ruimte.

Joost die op de rand van het bad zit en Roel die intimiderend binnen een straal van een meter zijn verhaal doet,heen en weer loopt met zijn gezicht richting Joost en af en toe even met zijn handen in zijn zij stil blijft staan, uiteindelijk vertrok Rob en sloeg Roel zijn slag door nog iets verder te gaan met het intimideren.
Dat werkte helaas, je zag aan de gezichtsuidrukking van Joost dat Joost zich uitermate ongemakkelijk begon te voelen..

Ze kunnen dit stukje uitzenden zonder geluid, dan nóg is duidelijk wat er gaande is
Jammerdat ik dat net gemist heb, ben er nu wel heel nieuwsgierig naar.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:51:59 #192
6941 APK
Factual, I think.
pi_31256257
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:20 schreef Loedertje het volgende:
uiteindelijk vertrok Rob en sloeg Roel zijn slag door nog iets verder te gaan met het intimideren.
Dat werkte helaas, je zag aan de gezichtsuidrukking van Joost dat Joost zich uitermate ongemakkelijk begon te voelen..
Je vergeet erbij te vermelden dat Roel daarna bijdraaide en Joost tegemoet kwam door te zeggen dat hij er misschien toch eens over na moest denken.

Verder lijkt Roel niet van plotselinge 'verrassingen' te houden. Er wordt hem een fantastisch feest beloofd en in plaats daarvan moet hij als een idioot in een jurk rondlopen. Weg fun, Roel chagerijnig en recalcitrant.

Gisteren moest hij plotseling met roken stoppen, Roel chagerijnig en confronterend tegen Joost vanwege een voor hem verrassende nominatie.

Als iets aangekondigd wordt kan hij zich er op instellen, gezien zijn opmerking dat hij zelfs in een ton stront de wedstrijd zaterdag wil zien.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:56:26 #193
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31256365
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:23 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Wijs over willen komen is iets anders dan wijs zijn
Dat bedoel ik, alhoewel hij op sommige gebieden wel weer enige slimheid heeft denk ik.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:57:17 #194
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31256382
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:51 schreef APK het volgende:

[..]

Je vergeet erbij te vermelden dat Roel daarna bijdraaide en Joost tegemoet kwam door te zeggen dat hij er misschien toch eens over na moest denken.

Verder lijkt Roel niet van plotselinge 'verrassingen' te houden. Er wordt hem een fantastisch feest beloofd en in plaats daarvan moet hij als een idioot in een jurk rondlopen. Weg fun, Roel chagerijnig en recalcitrant.

Gisteren moest hij plotseling met roken stoppen, Roel chagerijnig en confronterend tegen Joost vanwege een voor hem verrassende nominatie.

Als iets aangekondigd wordt kan hij zich er op instellen, gezien zijn opmerking dat hij zelfs in een ton stront de wedstrijd zaterdag wil zien.
Goede nuance, APK.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:27:58 #195
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31257283
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:51 schreef APK het volgende:


Je vergeet erbij te vermelden dat Roel daarna bijdraaide en Joost tegemoet kwam door te zeggen
Zoals je zelf als schrijft, dáárna...
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:31:40 #196
6941 APK
Factual, I think.
pi_31257400
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:27 schreef Loedertje het volgende:

Zoals je zelf als schrijft, dáárna...
En jij vergat het te vermelden, vandaar.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:37:17 #197
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31257587
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:31 schreef APK het volgende:

[..]

En jij vergat het te vermelden, vandaar.
Was niet relevant voor situatie zonder woorden (zie voor het verslag van het gesprek de talpa site)
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 20:36:18 #198
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31265243
En dan nu Rob. Wat zit dáárachter? En hoe komt het dat hij zich momenteel zo laat kennen
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator woensdag 12 oktober 2005 @ 12:13:57 #199
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31380963
Kunnen de "strategen" hun gevoel helemaal uitschakelen, of hébben ze geen gevoel?

Ik begrijp niet goed hoe je het kunt opbrengen om zo meedogenloos te stoken onder medebewoners. Ik ben geen heilig boontje, maar volgens mij zou ik daar niet toe in staat zijn. Ik zou m'n ogen uit m'n kop schamen. Ook al is het "een spel".

Bepaalde bewoners kunnen het echter heel goed als een spel zien. Ze veinzen begrip en warmte tegenover iemand, om diezelfde persoon vervolgens keihard zwart te maken bij een ander.
Met name Chantal, Rob en Menno zijn hier erg goed in.

Ik vind het een beetje griezelig.
Of is het gewoon "slim"? En moet je over die drie maanden heenkijken, als je misschien wel een paar ton hebt verdiend?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2005 @ 12:23:34 #200
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31381217
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:13 schreef Gert het volgende:
Kunnen de "strategen" hun gevoel helemaal uitschakelen, of hébben ze geen gevoel?
In het BB-huis (b)lijken de grootste strategen tevens de grootste huilies (Rob en Chantal zijn beiden al een of meerdere malen volledig geknakt), dus gevoel hebben ze wel. Ze spelen het hard, maar krijgen ook harde klappen en daar hebben ze kennelijk niet helemaal op gerekend. Iedereen speelt namelijk een spelletje en het is nog maar de vraag wie de langste adem heeft.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_31381875
Volgens mij maken ze het zichzelf gewoon extra moeilijk door dat spel juist te spelen... lijkt me zooo vreselijk vermoeiend om iedereen en alles maar continu in de gaten te moeten houden, overal van alles achter te zoeken, overal iets van te moeten vinden of bedenken...
zonde van mn tijd en energie!!
En nou ben ik geen echte die hard, maar hebben de spelletjesspelers het ooit eht ver gebracht??
Ik vond Bart niet echt spelletjes spelen, niet op de manier van rob en chantal nu iig.
ik herinner me een bianca, ja toch?? speelde toch ook geen spelletjes??
En ik meen me te herinneren dat sandy ook heeft gewonnen, dat was toch ook gewoon the girl next door??
De nakende waarheid.
En niets dan de nakende waarheid.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:54:44 #202
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31381921
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 20:36 schreef Falco het volgende:
En dan nu Rob. Wat zit dáárachter? En hoe komt het dat hij zich momenteel zo laat kennen
Rob kan niet tegen zijn verlies en z'n grootste probleem is dat hij al zo veel verloren heeft.

Rob was op de basisschool zo'n pestventje, zo eentje die een hekel had aan meisjes, z'n tafel wegschoof van iemand die minder populair was; je hebt luizen! kon leuk voetballen maar was zeker niet de beste, kwam redelijk mee met leren maar was geen uitblinker. Liep overal een beetje achteraan, werd wel uitgenodigd maar stond nooit in het middelpunt. Hij besloot daarom nooit te gaan roken en drinken, dat was een goede verklaring voor waarom hij altijd net buiten de groep stond. Hij voetbalde veel (trainde misschien de f-jes, om te laten zien dat hij een groot hart heeft) vond de 'gezelligheid' op de club wel leuk, beter dan thuis waar iedereen dronken was. Helaas hij werd aangereden en verloor zijn been.

Hij liet zich niet kennen maar aangezien hij toch op de één of andere manier te slagen in het leven. Tijdens zijn revalidatieproces had hij alle tijd om er over na te denken en hij kwam tot de conclusie dat hij een gezin wilde. Iets om voor te leven. Geen probleem, want Rob is er zo eentje die van alle vrouwen houdt. Zo eentje die voormalige Oostblokhoeren trouwt om ze met hun kinderen te herenigen zodat hij iets heeft om voor te leven. Hij zou ze op handen dragen (werkt hard, doet huishoudelijke taken, iedere zomer naar de camping (aan z'n slippers te zien)), hij snapt niet dat hij de vrouw daar waarschijnlijk jarenlang mee zoet gehouden heeft. Ze zocht waarschijnlijk zekerheid want om z'n karakter kan het niet gaan (en sex met dat halve been ws ook niet) Maar ja, de kinderen werden groot, hoefden niet meer per se naar de camping, of gechoachd te worden door papa. Z'n vrouw ontdekte dat ze ook zelf dingen kon, tadaaa, relatie is over. Rob verloor zijn vrouw.

Gaat verder en houdt zich vast aan de dagen met zijn kinderen. Gaat maar eens wat stappen en laat zich een ander uiterlijk aanmeten. Ik weet zeker dat hij echt geen roze shirt uit zichzelf gekocht had, zo eentje die een jaar geleden riep; dat is voor mietjes! voor homo's! Maar ja je moet wat om verder te gaan. Z'n kinderen blijken goed zonder hem te kunnen, gaan zelfs maandenlang naar het buitenland, bij z'n scharrels vindt hij niet wat hij zoekt. Hij moet iets doen, iets bijzonders, hij geeft zich op voor Big Brother. Hij gaat het winnen, hij gaat wat betekenen en hij gaat daar een vrouw vinden!

Hij bedenkt een strategie, een masterplan en zo moet het gaan gebeuren. Hij vertelt dit bij de opening en schrikt zich dan ook lam als er geen vrouw in zit van zijn leeftijd waar hij wel wat mee kan. Chantal is geen optie, die doet toch wat ze zelf wil. Met het verhaal van zijn been, weet hij meteen de mensen naar hem te laten luisteren, dat gaat goed. Volgens plan. Hij moet het huisje in en hij is kwaad op Ralph. Ralph heeft z'n plan verneukt, iedereen praat nu met iedereen maar niet met hem toch is hij opgelucht als hij terugkomt. De reacties bevestigen dat ze hem leuk vinden, gemist hebben, hij had al een plekje in de groep. Hij is niet meer op z'n hoede, denkt dat het al goed zit. Praat zo hier en daar eens en besluit dat hij Ingrid wil. Neemt d'r een paar keer bij hem, troost haar en als ze een beetje aangeschoten ronddanst besluit hij er voor te gaan. Hij denkt dat hij alles kan maken, hij is immers Rob en steekt zijn hand onder haar rokje. Ingrid gaat er vandoor en is op haar hoede.....vanaf dan houdt ze alles rond Rob in de gaten en krijgt door dat hij een spel speelt. En Ingrid is een beetje op Menno. Rob kan niet gemeen doen over Ingrid, dat zou te veel opvallen. Hij kiest Menno. Menno is een pestventje, hij is niet sociaal, zorgt niet goed voor anderen, dat kan Rob toch allemaal veel beter. En Menno is een concurrent, hij wil Menno het huis uit. Iedereen heeft gezien dat Rob in het huis een vrouw zou vinden. Al zou hij nu nog winnen, hoe moet hij zich daar uitlullen, hij is afgegaan. Rob kan niet tegen z'n verlies, wil mensen daarom geen handje geven als hij eruit moet, zegt dat het spel niet eerlijk gespeeld is, moet z'n geduld bewaren om Menno niet aan te vliegen. Wat er ook nog gaat gebeuren, Rob heeft al verloren
  Moderator woensdag 12 oktober 2005 @ 13:06:57 #203
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31382225
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:53 schreef muizemeis het volgende:
Volgens mij maken ze het zichzelf gewoon extra moeilijk door dat spel juist te spelen... lijkt me zooo vreselijk vermoeiend om iedereen en alles maar continu in de gaten te moeten houden, overal van alles achter te zoeken, overal iets van te moeten vinden of bedenken...
zonde van mn tijd en energie!!
En nou ben ik geen echte die hard, maar hebben de spelletjesspelers het ooit eht ver gebracht??
Ik vond Bart niet echt spelletjes spelen, niet op de manier van rob en chantal nu iig.
ik herinner me een bianca, ja toch?? speelde toch ook geen spelletjes??
En ik meen me te herinneren dat sandy ook heeft gewonnen, dat was toch ook gewoon the girl next door??
Bianca was wel een beetje een spelletjes-spelert. Maar Sandy en Bart absoluut niet inderdaad.
Jeanet van BB4 ook niet.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_31382501
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:06 schreef Gert het volgende:

[..]

Bianca was wel een beetje een spelletjes-spelert. Maar Sandy en Bart absoluut niet inderdaad.
Jeanet van BB4 ook niet.
is het dan niet typisch dat de bewoners (die blijkbaar veel weten over de vorige BB's) toch blijven vasthouden aan 'het spelletje wat BB blijkbaar is'??
zouden dan toch moeten weten dat dat niet werkt...
De nakende waarheid.
En niets dan de nakende waarheid.
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2005 @ 13:40:47 #205
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31382916
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:54 schreef Luchtbel het volgende:

(aan z'n slippers te zien)),
Erg slim aangezien buiten Rob niemand de badkamer schoonmaakt en Tanja aangegeven heeft dat Skimpy tussen haar tenen woont .
  woensdag 12 oktober 2005 @ 14:42:08 #206
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_31384467
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:19 schreef muizemeis het volgende:
is het dan niet typisch dat de bewoners (die blijkbaar veel weten over de vorige BB's) toch blijven vasthouden aan 'het spelletje wat BB blijkbaar is'??
zouden dan toch moeten weten dat dat niet werkt...
Waarschijnlijk denken de deelnemers ieder voor zich dat zji het toch écht doorhebben ... Ik betrap mezelf ook wel eens op die gedachte en lach mezelf vervolgens hartelijk toe
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
  Moderator vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:20:37 #207
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31604355
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:48 schreef FlowKey het volgende:
Ingrid blijkt het moeilijkst in dit opzicht te duiden. Is waarschijnlijk net als Ralph vooral niet al te gecompliceerd, hoewel dit in tegenspraak is met haar Paroxetine-gebruik. Zwakte: onzichtbaarheid?
Het is al even geleden, Flowkey, maar weet je nog hoe je aan de informatie komt dat Ingrid paroxetine zou gebruiken?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 9 november 2005 @ 00:41:53 #208
6941 APK
Factual, I think.
pi_32105627
Zijn er nog mensen met een heldere kijk op de gebeurtenissen van de afgelopen uren?

-Chantal en Ingrid, die vol overgave in privéspullen van een andere bewoner duiken om geld te stelen.
-Roel, die totaal flipt en niet lijkt te snappen dat het misschien bij het spel hoort.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')