abonnement Unibet Coolblue
pi_196072
Zijn er eigenlijk ook psychologen te vinden op dit forum. Ik heb namelijk de indruk dat het hier stikt van de journalisten/ redacteuren/ producers en andere verwante beroepen. Zouden er misschien psychologen onder de fokmembers dan wel newbies te vinden zijn die hun licht op de zaak willen werpen? In eerdere topics zijn al interessante analyses naar voren gekomen, maar zoals we al eerder hadden besproken... op tv ontbreekt elke deskundige benadering. Of zou De Mol echt denken dat wij iemand die zich 'mental koots'noemt (Frits Löhnen kan zijn eigen beroep niet uitspreken!!!)serieus nemen. Kortom: als het niet op tv gebeurt...laten we dan zelf de psycho's oproepen te reageren!

pi_196073
Ollie... cool plaatje!
I Garfield

Enniewee, ik denk ook dat er psychologen zitten te kijken. 'They must have a field day'!

afgelopen zaterdag was er een discussie over BB in het Lagerhuis (VARA). Hierin was de discussie dat het ethisch niet verantwoord was. In het discussiepanel zat ook een psychologe. Deze zei dat als het een psychologisch wetenschappelijk experiment was geweest, het niet was goedgekeurd door de ethische commissie.

In andere woorden: er moeten inderdaad psychologen aanwezig zijn die BB op de voet volgen. Maar of ze hier ook op FOK! zitten? Ik sluit me bij Ollie aan:

PSYCHOLOGEN OP FOK, MELDT U!

pi_196074
Psychologen moeten wel genieten: een experiment dat ze zelf nooit uit mogen voeren is nu helemaal voor niets te zien en te bestuderen. Hebben ze V al bedankt?!
Is iedereen zo dom of ben ik zo slim?
  dinsdag 5 oktober 1999 @ 00:21:00 #4
234 mrNatural
op BB-rantsoen
pi_196075
Het moet afgelopen vrijdagavond zijn geweest.
Op nederland 2 was de EO bezig. Een studio vol met jonge kinderen, zo tussen 10 en 14. Presentator duwt digitale camera in handen van jongentje en die moest inzoomen op het meisje wat hij het leuks vond in de zaal. Al filmend met stuitend commentaar van presentator moest jongetje tot vlak bij meisje lopen. Er was geen ontkomen aan want ook de studio-camera's draaiden en in de uitzending. Blozen en schaamte bij de jongen en natuurlijk ook het meisje. Volgende slachtoffer. Daarna massaal zingen over de heer die alles ziet wat jij doet en jij en jij, en die over alles ook een waardeoordeel heeft. Het refrein was "Ik ben zo gelukkig", wat eindeloos herhaald werd en de studio-camera langs al die blije gezichten. Toen raakte de fut eruit, maar het programma was nog niet afgelopen volgens de klok dus de presentator zwaaide de boel weer wat aan. Vlak voor de reclame mochten ze stoppen.

Ik kan nog verder gaan, maar zoiets engs moet je gewoon zelf zien. De vergelijking tussen BB en deze mentale terreur pakte in mijn optiek wel erg goed uit voor BB, want 't betreft volwassenen en is vrijwillig. En BB is maar voor 100 dagen, het geloof meestal voor het leven.
Toen ik deze EO sekte-achtige brainwashing zag na de BB-uitzending moets ik eigenlijk hard lachen. Geloof kennen we al zo lang; het is gewoon een kwestie van "Wat de boer niet kent dat lust ie niet."

Het enige echt vernieuwende aan BB zijn de internet-streams die zelfs eerst nog gecontroled worden zodat wij niet teveel rauw materiaal op onze nek krijgen, maar ook daar zijn in USA zat andere voorbeelden van:
- http://www.voyeursdorm.com
- http://www.seanpatricklive.com/
- http://www.xodus.com/
Deze mensen winnen dan wel geen 1/4milj. maar verdienen wel hun eigen weekbudget.

En Bart heeft nog weinig notie dat die streams erzijn. Misschien door de OMB actie eindigend in het aquarium dat de BB bewoners zich wat meer realiseren dat er (nu dan eindelijk wat beter?) continue streams lopen.

[Dit bericht is gewijzigd door mrNatural (Datum 05 Oktober 1999).]

Karin tegen Mona: "Je man heeft namelijks niets om zich over te schamen"
pi_196076
Een ding is zeker: ze zijn bijna allemaal camerabewust:
*Ruud loopt af en toe in zijn blote reet, roept af en toe kut en pik en praat over de Apenheul (alles voor de kijkcijfers).
*Willem praat geroerd over zijn kinderen (dat doet het heel goed bij de vrouwen, weet ik uit ervaring)
*Sabine (de auping) wil ineens geen sex meer omdat ze BB in haar nek voelt hijgen
*Maurice zegt gewoon niks (dan kan hij ook niks fout doen)
* Bianca vertoont al vanaf dag 1 vormen van paranoia (waar is mijn microfoon? waar is de camera/ hoe kom ik over/ zijn mijn tattoos goed in beeld?
*Karin ontfermt zich over Maurice (omdat ze denkt dat dat sympathie opwekt/ ook wel fijn zo'n groen blaadje, zie je haar denken)
*Mona knows the drill (huilt, lacht brengt cadeaus mee, en gaat misschien hier en daar een confrontatie aan)
*Bart wil wel sex en wil daar ook wel mee op tv. De vraag is alleen of de Auping ook nog wil. Die voelt de camera teveel. Hij ook wel, maar denkt dat het misschien wel scoort!

De camera is er altijd en volgens mij zijn ze allemaal heel berekenend? Niemand doet het zogenaamd voor het geld? Ach hou nou toch op... Ze wegen elk woord alvorens het uit te spreken....

pi_196077
Jammer dat zich tot op dit moment nog geen psycholoog heeft gemeld. Volgens mij moeten we een oproep doen op een site van psychologen.... Zou dat helpen?
pi_196078
Mee eens, Ollie, ze wegen hun woord, maar hun reacties van survival en defense kunnen ze nauwelijks beheersen, die komen van dieper.
En met al haar uitdagendheid, heeft Sabine gister toch behoorlijk misgegrepen toen ze Bart vroeg om "mee aan de rem te trekken" wat de hormonen betreft. Hij begreep er geen snars van, hoorde de kwetsbare message erin niet en gaf een staaltje 'jagers-tactiek' voor kromme tenen: "dit mag dus wel, dan" en het er dan effe zo dik opleggen dat hij weer een klein grensje verder kan verleggen. Een echte tijdbom voor als hij definitief afgewezen wordt. Willem en Ruud zullen meteen in hun vader-rol naar Sabine stappen en het eerste hanengevecht kondigt zich aan.

Camera-bewust, OK, maar uit angst, niet uit inzicht en dus geen enkele beheersing, laat staan humor met het 'allemaal in hetzelfde schuitje zitten'.

  dinsdag 5 oktober 1999 @ 12:45:00 #8
150 zeef
Tweakers.net über mod aap
pi_196079
De eerste clash is een daalder waard ! Ben benieuwd wanneer een deelnemr het na onderlinge strijd niet meer trekt en de VOO/JdM apparatuur te lijf gaat. Met een bezem de spots en de camera's van 't plafond af meppen oid.

En wat als leidende figuren zoals Ruud en WIllem eruit worden gehaald ??

Forum ® us
  dinsdag 5 oktober 1999 @ 13:18:00 #9
234 mrNatural
op BB-rantsoen
pi_196080
Scherp inzicht Moor.

Het bewust zijn van de camera's gebeurt nu vanuit een negatieve positie. Alleen hun dierendag oproep in de dagboekkamer (ws eigen initiatief) getuigd van "spelen met de camera". Ja, Ruud weet ook wel waar ie soms moet kijken, maar Bianca is het beste voorbeeld van camera angst. Uit haar ooghoeken kijkt ze naar de camera in de huiskamer als ze iets in de groep gegooid heeft. Wat is er dan, Bianca? Wacht je op een signaal van de camera/cameraman?
Maar haar bron kan die huiskamercamera niet zomaar bewegen, dat gebeurt in het camera-kruis. Als Bianca d'r bron kwijtraakt gaat ze helemaal gestrekt.

Maar gezellige toneelstukjes (in opdracht van BB) zullen wel wat verandering in het camera-contact gaan brengen.

Karin tegen Mona: "Je man heeft namelijks niets om zich over te schamen"
pi_196081

Je hoeft op zich geen psycholoog te zijn om te zien dat deze mensen langzaam afglijden. Bianca staat al aan de rand van een gapend gat, klaar om te springen. Ruud kan de druk van zijn immense populariteit niet aan en zal binnen afzienbare tijd iets fataals doen en zijn status van goudhaantje verspelen(ook de onderlinge rivaliteit speelt een rol: Maurice wil ook een eigen shampoo-lijn!) Mona kwam duidelijk binnen met het idee dat ze zich wel even zou opwerken tot Red Hot Mama van de groep, maar na de eerste tegenslag laat ze het hoofd al hangen en is de winterdepressie een feit. Bart & Sabine beseffen nog niet dat ze zijn begonnen aan iets dat ze - onder druk van Veronica- moeten afmaken, maar waar? En hoe? Het wordt, kortom, nog een mooie winter.
Een schizofreen is nooit alleen
pi_196082
OK, Zeef, ff speculeren?
Grondregel: zolang als ieder van hen kan doen "wat hij/zij goed kan", blijft hij/zij stabiel

Ramp-Scenario: Bart en Sabine krijgen ruzie want Bart gaat te ver en Sabine wijst hem zo af dat zijn hormonen doorschieten in agressie. Ideaal voor: Ruud en Willem, want in hun vader-rol. Ook voor Maurice, want "een ander heeft het gedaan". Mannen buiten schot, behalve Bart want die krijgt er van langs en gaat waarschijnlijk als een marinier terugvechten. Kijk maar eens naar de agressie toen hij van Ruud en Willem studie-advies kreeg. Dames: ideaal voor Karin en Mona (Moeder-rol), Bianca (bewijs van haar catastrophizing en: een ander doet het, zij buiten schot dus) en natuurlijk Sabine: jonkvrouw in nood, onschuld-reputatie verzekerd/gerepareerd.
Ideaal voor Veronica: eerst scoren met kijkcijfers, dan dagboekkamer en bijzondere maatregelen introduceren die anders protest zouden geven, maar nu onder druk worden geaccepteerd. Net Amerika en Clinton. Beetje creatief met de regels spelen en een nieuw target beschikbaar voor de volgende uitloting: want dat is V.'s enige opgaaf: het volk een stemmen-uitslag door de strot wurgen die geaccepteerd wordt en nog steeds kijk-gedrag/rampen-toerisme/voyeurisme oplevert en dus centjes.
Netto menselijk resultaat: enkele jonge mensen opgescheept met een vervormde sociale ervaring die ze nog lang zullen moeten verwerken.

  dinsdag 5 oktober 1999 @ 15:52:00 #12
187 Grrrly
Purrrrrrrr!
pi_196083
quote:
op 10-05-1999 om 12:12 AM schreef Cosmo Kramer het volgende:
Psychologen moeten wel genieten: een experiment dat ze zelf nooit uit mogen voeren is nu helemaal voor niets te zien en te bestuderen. Hebben ze V al bedankt?!


Ik las ergens in een krant (sorry, geen idee meer waar) dat BB helemaal geen experiment is, maar gewoon een platvloerse run-4-the-money. In een ECHT experiment heb je een situatie waarin de proefpersonen gelijkwaardig zijn en ook niet beloond zullen worden. Hier worden ze wel degelijk beloond ( $ KETSJING $ ), mits ze winnen natuurlijk. Dus zullen de proefpersonen zich ook daarop gaan aanpassen, anders reageren en vooral niet zichzelf zijn! Een "experiment" is dit dus niet.

De opzet was gewoon een spraakmakend programma maken. Nix geen gelul over "psychologisch experiment" dus: en zeker niet van V. die hier maar op blijft hameren. Een echte psycholoog zal zich niet eens DURVEN verbinden aan dit programma als "deskundige"...Heeee, ideetje: is het niet tijd voor Emile Ratelslang? Kan 'ie mooi even mona be-tsjakka-en! (HAHAHAHAHA )

Fok!zine 2 the rescue!!!
pi_196084
Natuurlijk is dit geen wetenschappelijk experiment. In ieder geval niet in de zin van een aantal mensen in een bepaalde situatie plaatsen en dan maar kijken hoe het verloopt. De bestaande situatie wordt namelijk naar willekeur aangepast.

Dit is en blijft een wedstrijd op leven en dood, met een vette pot geld op de finishlijn.

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_196085
Ik ben zelf geen psycholoog, maar mn vriendin dus wel.... moet ik es vragen of zij haar mening erover geeft? Een ex-leraar van haar heeft overigens wel zn mening erover gegeven maar gezien die nix goeds was wordt die niet meer gevraagd! Kan die kerel zn naam nog wel ff vragen....

Grtz,

MiRR0RMaN.

  dinsdag 5 oktober 1999 @ 20:56:00 #15
150 zeef
Tweakers.net über mod aap
pi_196086
quote:
op 10-05-1999 om 03:21 PM schreef Moor het volgende:
OK, Zeef, ff speculeren?
Grondregel: zolang als ieder van hen kan doen "wat hij/zij goed kan", blijft hij/zij stabiel

Ramp-Scenario: Bart en Sabine krijgen ruzie want Bart gaat te ver en Sabine wijst hem zo af dat zijn hormonen doorschieten in agressie. Ideaal voor: Ruud en Willem, want in hun vader-rol. Ook voor Maurice, want "een ander heeft het gedaan". Mannen buiten schot, behalve Bart want die krijgt er van langs en gaat waarschijnlijk als een marinier terugvechten. Kijk maar eens naar de agressie toen hij van Ruud en Willem studie-advies kreeg. Dames: ideaal voor Karin en Mona (Moeder-rol), Bianca (bewijs van haar catastrophizing en: een ander doet het, zij buiten schot dus) en natuurlijk Sabine: jonkvrouw in nood, onschuld-reputatie verzekerd/gerepareerd.
<knip>
Netto menselijk resultaat: enkele jonge mensen opgescheept met een vervormde sociale ervaring die ze nog lang zullen moeten verwerken.


Ha Moor,

Ik denk dat je de spijker op z'n spreekwoordelijke kop slaat. Ik acht de kans meer dan groot dat Sabine en Bart vette ruzie krijgen omdat Bart na 3 weken onthouding veel verder wil dan Sabine. De kerels sluiten onderling de rijen, zeker in een conflict met de andere sexe. Bij de dames onderling suddert zoiets lekker door, daarin zal vast wel een handle gevonden worden om Mona eruit te gooien. Dan zijn we weer met groepje origineel.... In een huis met 2 personen waarvan in ieder geval 1 de ander niet meer kan zien. Voyeurs en Voyeurinnen haalt uw hart op

Forum ® us
pi_196087
Moor: zeer scherpzinnig.
Alleen denk ik het volgende: Sabine zal Bart niet afwijzen. Ze zijn allebei heel voorzichtig omdat ze weten dat ze, ook als ze ruzie krijgen, nog een behoorlijk aantal dagen op elkaars lip zullen zitten.
Dat is ook de reden waarom Sabine niet verder wil. Dat heeft verder niet veel met de camera's te maken, hoor. Ook wel natuurlijk, maar de hoofdreden is dat ze bang is voor het verloop van de 'relatie'.
Bart is supervoorzichtig op een enorm knullige manier. Hij is zo bezig met het letten op hoe hij het gaat aanpakken, dat hij alle subtiele messages van Sabine mist. Zij zegt veel tussen de regels door maar dat gaat volkomen langs hem heen.
Daarnaast hebben ze ook allebei grote behoefte aan lichamelijk contact en intimiteit. Daarbij is het duidelijk dat Bart meer interesse heeft in sex met Sabine dan andersom (zag je 'm ruiken vanavond?).

Maar vertel eens... wat denk jij over hoe het met de geestelijke gesteldheid van de andere bewoners gesteld is (even los van Mona, die is al uitgebreid besproken)... Bianca bijvoorbeeld? En Karin?

Weather

pi_196088
Bianca: de vraag is hoe lang het nieuws van de buitenwereld (van Mona) blijft 'werken'? Ze is er nu door opgeleefd, maar is het genoeg om haar de 100 dagen te laten volmaken?
Karin: hoe lang zou het duren voor haar man (?) komt opdagen aan de deur van het BB-huis? Of wanneer gaat ze zich schuldig voelen....?
Is iedereen zo dom of ben ik zo slim?
  dinsdag 5 oktober 1999 @ 22:42:00 #18
234 mrNatural
op BB-rantsoen
pi_196089
Dat zal die man van Karin dan wel geweest zijn die vanmiddag weer iets in de tuin gooide. Scheidingspapieren?
Sabine: "Ooooooo waaaaa leuk"
Karin tegen Mona: "Je man heeft namelijks niets om zich over te schamen"
pi_196090
Tja beste Ollie(s),

Ook al zijn we dan met z'n allen ziek thuis en kijken we de hele dag (breed) naar Big Brother, ondergetekende is er nog niet zo in verdiept. Maar dat het voer voor psychologen is, dat is een ding wat zeker is. Laten we contact houden, in ieder geval met wat herfstvruchtencompôte a.s. vrijdag.

  dinsdag 5 oktober 1999 @ 23:12:00 #20
572 Sniper
Gull Catcher
pi_196091
Weathergirl: Bianca: voelt zich top, enkel en alleen door het feit dat ze niet meer laatste in de picking order is. Dankzij Mona. Karin: geniet van de macht die zij schijnbaar over Maurice heeft. Latente SM-dominatrix gevoelens komen boven ("Vijl mijn nagels!"), een pittige tante!
pi_196092
Wanneer dit met ons forum hiero zo doorgaat t/m dag 100, zijn we allemaal in ieder geval amateur-psychologen.


Welkom in dit forum - jonge Freuds

mogelijke topic natuurlijk.

May the force be with you

  dinsdag 5 oktober 1999 @ 23:17:00 #22
234 mrNatural
op BB-rantsoen
pi_196093
In het kader van het onderwerp van deze topic is het interessant om nog even het artikel in de NRC van 24-09-1999 na te lezen waarin oa de psycholoog van BB wordt voorgesteld. (Het Nederlands Instituut voor Psychologen (NIP) schrapte hem in 1990 al als lid)
"Riskante afvalrace op televisie" http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/09/24/Vp/04.html
Karin tegen Mona: "Je man heeft namelijks niets om zich over te schamen"
pi_196094
quote:
op 10-05-1999 om 10:04 PM schreef weathergirl het volgende:
<snip>
Bart is supervoorzichtig op een enorm knullige manier. Hij is zo bezig met het letten op hoe hij het gaat aanpakken, dat hij alle subtiele messages van Sabine mist. Zij zegt veel tussen de regels door maar dat gaat volkomen langs hem heen.
Daarnaast hebben ze ook allebei grote behoefte aan lichamelijk contact en intimiteit. Daarbij is het duidelijk dat Bart meer interesse heeft in sex met Sabine dan andersom (zag je 'm ruiken vanavond?).

Maar vertel eens... wat denk jij over hoe het met de geestelijke gesteldheid van de andere bewoners gesteld is (even los van Mona, die is al uitgebreid besproken)... Bianca bijvoorbeeld? En Karin?
Weather


Beste Weathergirl,
OK daar gaat ie dan. Ik heb ook al op een post van je gereageerd in de Topic "Iedereen LOL, Mona weer huilen enz..." dus dat neem ik even voor gelezen.
Helemaal voorzichtig vindt ik Bart overigens niet, wel met z'n koppie, maar niet met z'n uitstraling, vergeet niet dat een gezonde meid als Sabine ook hormonen heeft. En die message slaat hij juist in de wind, zoals jij ook al opmerkt.

Bianca: na de vriendelijke knuffel met Ruud op de avond van Mona's komst is Bianca zienderogen opgeknapt uit haar mentale dip. Haar eigen woorden: voel je hoe close wij allemaal zijn, nu er een nieuwe bijkomt? Ze was er zelf verbaasd over. Als ze maar rationeel kan blijven, anderen raad geven (haar beroep: reclassering), dan kan ze best de "vrouw van de wereld" zijn die ze zo graag profileert, in zo'n kleine groep althans, waar geen echt grove bullebakken rondlopen of gemene stokers. Na een evt. vertrek van Mona volgende week zal ze zich nog sterker voelen, omdat ze in ieder geval de volgende ronde er dan weer kan bijplakken. Ze heeft het voordeel nogal zelfstandig te opereren als strategie (ook al is dat in feite haar coping-mechanisme, ze kan zich moeilijk "geven").

Karin is een apart geval, zowel als vrouw als qua mens. Van het begin af aan heeft zij zich "niet laten kennen". Ze kan diverse rollen zeer goed spelen: moeder, lerares, luisterend oor en natuurlijk: huisvrouw-alles-aan-kant (hihi), maar dat kan ze uit routine, ze geeft zichzelf daarbij nog steeds niet bloot. Haar motivatie om mee te doen was: haar eigen rol in haar gezin her-definiëren. Nu de verrassingen (en ze heeft er vele in petto):
vanavond zien we haar naast Bart in het bed van Sabine kruipen, terwijl Sabine zelf op de mannen-slaapkamer in Bart's bed heet te zijn. Dat is nou zo'n klein trekje, waarin de brave huisvrouw en moeder plotseling ook een beetje kan provoceren. Als het ware Bart in een judo-greep nemen voor zijn betrekkelijk grove binnendringing in de vrouwenslaapkamer zonder zich af te vragen of ALLE vrouwen dat ook prettig vinden. Het lijkt of ze Bart daarmee een pleziertje doet, z'n zin geeft, maar subtiel geeft ze hem een lesje, zo van: "nou zul je het ook hebben wat je vraagt, en leg dit morgen maar aan Sabine uit". Snap je, een kleine judo-greep van Karin. En zo kunnen we nog veel meer van haar verwachten. Zeer uitgebalanceerde "moves", ogenschijnlijk spontaan maar terdege overdacht. Ik kan het nergens vinden, maar ik zou een gokje wagen dat haar sterrebeeld Scorpio is. In ieder geval stamina genoeg om het tot het eind vol te houden, bv. in combinatie met Willem en Ruud, ook allebei behoorlijk stabiel.

Enfin, hier stop ik ff, want het is al langdradig genoeg. Geef jij ook ff je mening ?

  woensdag 6 oktober 1999 @ 00:03:00 #24
234 mrNatural
op BB-rantsoen
pi_196095
Sure Moor.
Karin zat voor mij bij het begin al snor, hoewel velen in dit forum haar als oud wijf wegzetten. Ze had echter haar oogopslag niet mee (en de blijkbaar in sommige ogen 'hoge' leeftijd). Haar oogleden hangen in 'ontspannen' toestand nogal over haar ogen heen en dat geeft haar dan een wat SLOOM voorkomen. Zie ook de BB-leaders. Maar ergens op die eerste dagen zat ze al zo lekker sneaky te lachen, heel relaxed en zelf wetend dat ze nog heel wat in de achterzak had. Die sneaky (kan arrogant overkomen) lach heb ik later vaker gezien.
Toen ze dan met Maurice haar knuffelhoekje gevonden had leek ze weer wat weg te zakken (in onze gewilde aandacht) maar met zo'n vrije bed-hop move heeft ze de lachers wel weer op haar hand. Bij deze gewoon-je-gang-gaan houding van haar steekt het openlijke gestuntel van Bart dan ook hard af.
De meest onrelaxte persoon nu (afgezien van Mona) is natuurlijk Bart.
Als Bart de vorige keer al zo schrok van z'n nominatie, wat zal ie nu dan wel niet voor mental torments te verduren krijgen? Echt, die jongen heeft vooraf te simpel gedacht dat ie NL wel ff in zijn zak zou steken.
(Zijn motto op de BB-site: "Met mijn positiviteit en mijn innemende glimlach haal ik altijd het beste uit mensen naar boven.")
Altijd een vlotte gevierde jongen geweest tenslotte. En dat zal V hem ook wel hebben ingeprent ("Jij gaat voor de rol van hunk, OK?"). Zuur dat ie gelijk de eerste dagen al als home werd neergezet.

Karin rulez voorlopg stevig bij de dames. het enige wat zich nog tegen haar kan keren is haar buddyschap met Maurice. Tjeez .. wat die jongen daar nou denkt aan het doen te zijn. 1 pluspunt van Maurice; hij lijkt mij de enige die zich het minst van de camera's bewust is. Is natuurlijk niet zo, maar zo komt het over. Alleen is dat gelijk ook zijn nadeel; hij vergeet dat we meer van hem willen zien dan z'n kapsel, beautybody en slip. Wanneer toont hij nou es zijn EQ ?

Karin tegen Mona: "Je man heeft namelijks niets om zich over te schamen"
pi_196096
Interessant, MrNatural, je analyse van Bart en Maurice.
Bart had het veel beter gered als hij van het begin af aan contact gezocht had met Karin. Nu laat ze hem links liggen want ze weet precies waar hormonen in zo'n kooi toe leiden. Maar het (zeer) kleine jongetje in hem had zich veilig kunnen voelen bij Karin, net zoals Maurice, en dan had hij zijn stoere macho-masker niet zo vaak meer nodig gehad.

Maurice is net als Karin een geval apart: doodsbang om gezien en be-oordeeld te worden, heeft hij vaak het woord (Tweeling) maar flapt er daardoor soms ook iets uit (eerder te zijn geweest dan Ruud met "schapen over de dam") wat hij eigenlijk voor geen goud wil prijsgeven. Ook in de verkleedpartij is zijn horrormasker zeer typerend voor zijn karakter-struktuur: onzichtbaar te willen blijven vanwege een zeer laag zelfbeeld. Hij heeft eigenlijk (nog) geen ego, en emuleert daardoor anderen als een kameleon, om in ieder geval zichzelf niet bloot te hoeven geven. Zijn ongeartikuleerd praten is daarvan ook een voorbeeld: hij heeft duidelijk te weinig komplimenten gehad in zijn leven. De massage vanavond met Karin en Bianca was dan ook een succes, dat zou hij elke dag moeten krijgen van iemand. En dat hij Mona zou negeren is maar schijn: hij kijkt wel degelijk naar haar, maar is doodsbang voor een zo voortvarende vrouw, fantaseert liever erover dan het gesprek openen met haar.
Stamina om te blijven? Misschien wel, door zijn voorzichtigheid, maar hij moet wel begeleid en uit zijn schulp tevoorschijn geprikkeld worden, anders wordt hij saai door zijn kwebbel. En bij voorkeur door een vrouw.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')