das eigenlijk de grap. Jupiler is een biermerk, maar het eerste zinnetje Latijn dat je leert is "Jupiter est deus".quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:30 schreef W8ezel het volgende:
[..]
altijd gezellig![]()
trouwens freiss, zit er nou al een tijdje over te peinzen, is het nou een l of een t die jij in Jupiter hebt?
Dan zijn het er bij deze 8quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:32 schreef freiss het volgende:
komputerosWist je dat er trouwens maar ~7 woorden in het Latijn met een "K" beginnen?
k, die van mij was Aeneas fugetquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:36 schreef freiss het volgende:
[..]
das eigenlijk de grap. Jupiler is een biermerk, maar het eerste zinnetje Latijn dat je leert is "Jupiter est deus".
Bij ons was in het eerste tekstje al een ablativus, maar die leerde je pas anderhalf jaar later.quote:
Hij komt niet echt op gang he? :Squote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:39 schreef W8ezel het volgende:
[..]
k, die van mij was Aeneas fuget
wat een gesukkel hier![]()
Mee eens, ik doe dat dan ook niet meerquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:42 schreef freiss het volgende:
Grieks is wel kut.
nee idd....quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:42 schreef Wiwi101 het volgende:
[..]
Hij komt niet echt op gang he? :S
Mijne was iets van: De kat zit op de zuil![]()
(Dan in het Latijn
)
Bij mij:quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:42 schreef Wiwi101 het volgende:
[..]
Hij komt niet echt op gang he? :S
Mijne was iets van: De kat zit op de zuil![]()
(Dan in het Latijn
)
"aurea mediocritas"quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:44 schreef EvilWasp het volgende:
Pecunia non olet, zo ongeveer het belangrijkste zinnetje wat ik heb geleerd van 3 jaar Latijn![]()
Mea pecunia est pluralisquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:44 schreef EvilWasp het volgende:
Pecunia non olet, zo ongeveer het belangrijkste zinnetje wat ik heb geleerd van 3 jaar Latijn![]()
grieks had ik hetzelfde...maar ik ga weer even weg, lekker bakkenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:45 schreef freiss het volgende:
[..]
Bij mij:
Jupiter est deus. verder ken ik hem niet. Grieks begon met:
Herakles is geen god.
Herakles is geen mens.
Herakles is een halfgod/held.
Herakles is ook een slaaf.
Waarom is Herakles een slaaf?
Eurystheus heeft een slaaf
De slaaf is Herakles de halfgod/held!
We gaan het wel weer over wat anders hebbenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:48 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb nog nooit Latijn gehad dus ik pas!!
well donequote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:48 schreef Jaguarized het volgende:
Zo, ik heb de tandarts en dokter ook weer overleefd...
Daar had ik mooi een 6,5 voor bij me schoolexamensquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:49 schreef freiss het volgende:
Ik heb nu gedichten van Horatius bij Latijn.
Geen erge dingen meegemaakt?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:48 schreef Jaguarized het volgende:
Zo, ik heb de tandarts en dokter ook weer overleefd...
Drie van die hele kleine fukking dingen die je nauwelijks ziet. Vandaag 2 en vrijdag nog 1. Ik met mijn logica vragen: "Kan die 3e vandaag ook niet nog ff?" waarom ze antwoord "Nee".quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:50 schreef W8ezel het volgende:
[..]
well doneen hoeveel gaatjes had je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |