abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30044180
MUUS vond het op zaterdag 1 januari 2005, om 23:06 een leuke variant van
'pluk de dag'

De bedoeling

Je trekt één kaart en legt die ene kaart hier uit, gewoon in duidelijke taal zoals het in de bijgeleverde boekjes wordt uitgelegd. Graag met een plaatje, foto of scan erbij!
Tarotkaarten, orakelkaarten, zigeunerkaarten, dolfijnkaarten, angelcards, maakt niet uit! Runenstenen en I-ching muntjes zijn uiteraard ook van harte welkom!

Waarom?

Omdat dat leuk is, duh.

En zo kan iedereen verschillende manieren van orakelen is dat een woord? leren kennen. Heel handig als je benieuwd bent naar een bepaald deck en zo dus een stukje van een bepaald deck kunt 'proeven';. Bovendien zijn heel veel sets gewoon heel erg mooi om naar te kijken.

Ik heb meerdere decks én runenstenen én I-ching muntjes. Wanou?

Da's alleen maar leuk, want op die manier kun je elke dag wat anders doen. Gewoon varieren!

Ik heb helemaal geen kaarten en ik heb er eigenlijk ook niet zoveel verstand van. Maar ik vind het wel heel leuk en ik wil wel meedoen!

Geen probleem, zat users hier die voor jou wel een kaart willen trekken zodat jij ook mee kunt doen!

Wil je nog wat kwijt, MUUS?

Ja, nou, eigenlijk wel.

Ik wil dit een beetje een makkelijk, laagdrempelig topic maken, zodat nieuwe users (met drempelvrees) hier makkelijk binnen kunnen rollen. Dus als iemand iets niet snapt of zelf geen kaarten heeft, gaan we natuurlijk allemaal heel lief en duidelijk uitleggen en helpen, toch? .

Dus heb je zelf geen kaarten, maar heb je wel een 'verzoeknummertje' wil je graag een kaart zien uit een bepaald deck? Vraag dat dan gewoon! .

Gewoon een gezellig topic waar iedereen aan mee kan doen. Geen discussies, geen moeilijk gedoe, maar mooie kaarten leren kennen.

Dus warm uw handen, schud uw kaarten en laat ons allen meegenieten van al het moois. .

Vorige deeltjes
Pluk de kaart!
Pluk de 2e kaart!
Pluk de kaart: Deel 3
pi_30044221
Laatste post uit vorige deel:
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dank je Alicey
Ik dacht al dat je daar met de film niet aan toe zou komen, maar dat geeft ook niet hoor!

Inderdaad dezelfde kaart, en dat zal zeker geen toeval zijn. Ik had alleen zo gehoopt op een beetje richting, maar ik word tot tweemaal toe teruggeworpen op mezelf en mijn intuitie. Dan zal ik het daar kennelijk ook wel mee moeten kunnen doen.
Is je probleem misschien niet dat je erg praktisch bent ingesteld, en daardoor misschien juist je intuitie vaak negeert?
pi_30044330
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:48 schreef Alicey het volgende:
Laatste post uit vorige deel:
[..]

Is je probleem misschien niet dat je erg praktisch bent ingesteld, en daardoor misschien juist je intuitie vaak negeert?
Ik denk dat dat wel zo is, hoewel ik juist op relationeel gebied erg probeer niet te praktisch te zijn, maar mijn gevoel te volgen. Ik heb echter een paar jaar mijn gevoel wat ondergestopt, dus ik moet nu in een moeilijke tijd ineens terug naar mijn gevoel dat al een tijdje op hold stond. Ik weet nu niet helemaal zeker of mijn gevoel al wel weer/nog wel helemaal te vertrouwen is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_30044450
Voor wat de tweede vraag van vamperotica aan gaat:

Pentakels 5

Pentakels 5 staat voor een moeilijke periode. Je zult hard moeten knokken om jezelf niet te verliezen. Wanneer je reeds een liefde hebt, kan het zijn dat materiele problemen jullie uit elkaar zullen drijven. Iets anders wat kan gebeuren is dat je je op dit gebied heel erg vergist in iemand van wie je dacht te houden, en dat hij/zij je erg teleur stelt. Je zult alleen staan in deze fase, en op je eigen kracht moeten vertrouwen.
pi_30044471
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel zo is, hoewel ik juist op relationeel gebied erg probeer niet te praktisch te zijn, maar mijn gevoel te volgen. Ik heb echter een paar jaar mijn gevoel wat ondergestopt, dus ik moet nu in een moeilijke tijd ineens terug naar mijn gevoel dat al een tijdje op hold stond. Ik weet nu niet helemaal zeker of mijn gevoel al wel weer/nog wel helemaal te vertrouwen is
Only one way to find out...
pi_30044496
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Only one way to find out...
Weet je hoe eng dat is?
pi_30044589
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Weet je hoe eng dat is?
Ja, ik weet er alles van.. Soms is er echter geen doorslag te vinden met ratio.. Ik denk zelf ook dat ratio overrated is. Het maakt veel dingen ingewikkelder dan ze zijn..
pi_30044658
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ja, ik weet er alles van.. Soms is er echter geen doorslag te vinden met ratio.. Ik denk zelf ook dat ratio overrated is. Het maakt veel dingen ingewikkelder dan ze zijn..
Dat ben ik met je eens. Maar toch vind ik het erg lastig, dit keer lastiger dan ooit tevoren
pi_30044694
Voor de derde vraag van vamperotica:

De Kluizenaar

De Kluizenaar is een kaart die op wijsheid en begrip duidt. Het voortdurend overdenken van alles, antwoorden in jezelf zoeken in plaats van in de wereld, persoonlijke doelen najagen, en afleiding proberen te vermijden. De kluizenaar loopt het risico dat hij zich volledig in zijn eigen wereld keert. De kluizenaar kan echter een verlichtend voorbeeld voor anderen zijn.
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:02:50 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30044717
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar toch vind ik het erg lastig, dit keer lastiger dan ooit tevoren
Ik vervolg even in de LFC, omdat het niet echt meer kaart gerelateerd is wat ik verder ga zeggen.
pi_30045008
Is er ook nog iemand die iets met runestenen doet?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:14:09 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30045057
Ik helaas niet nokwanda..
pi_30045316
Heb je nog puf om een kaart voor me te trekken?
Wil wel eens zien wat een kaart over de liefde zegt
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:28:22 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30045448
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:23 schreef nokwanda het volgende:
Heb je nog puf om een kaart voor me te trekken?
Wil wel eens zien wat een kaart over de liefde zegt
Eigenlijk heb ik helemaal geen puf meer. Ik ga denk ik ook zo naar bed.

De kaart die ik trok was:

Bekers 7

In de liefde is je valkuil dat je geneigd bent het contact met de realiteit te verliezen. Je fantasie gaat leven, waardoor je zelf te passief wordt. Aan de andere kant laat deze instelling je wel zien dat de mogelijkheden onbeperkt zijn, en dat de keuze bij jezelf ligt. Een gebrek aan actie ondernemen speelt je echter parten..
pi_30045641
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Eigenlijk heb ik helemaal geen puf meer. Ik ga denk ik ook zo naar bed.

De kaart die ik trok was:

[afbeelding]

Bekers 7

In de liefde is je valkuil dat je geneigd bent het contact met de realiteit te verliezen. Je fantasie gaat leven, waardoor je zelf te passief wordt. Aan de andere kant laat deze instelling je wel zien dat de mogelijkheden onbeperkt zijn, en dat de keuze bij jezelf ligt. Een gebrek aan actie ondernemen speelt je echter parten..
Het zal wel komen omdat je slaperig bent
Ik zie helemaal niets in die kaart dat lijkt op mij.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:37:48 #16
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30045779
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:34 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Het zal wel komen omdat je slaperig bent
Ik zie helemaal niets in die kaart dat lijkt op mij.
Ik vond hem wel apart bij jou ja. Het kan ook aan mijn interpretatie liggen. Misschien is juist fantaseren en passiviteit niet het probleem, maar juist the way to go.. Misschien voor jezelf er over denken of dat een nieuw pad voor je zou zijn.
pi_30045903
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik vond hem wel apart bij jou ja. Het kan ook aan mijn interpretatie liggen. Misschien is juist fantaseren en passiviteit niet het probleem, maar juist the way to go.. Misschien voor jezelf er over denken of dat een nieuw pad voor je zou zijn.
Ik word er juist eerder van beschuldigd iets te voortvarend te zijn. Ik denk dat iets meer passiviteit wel op prijs gesteld zou worden ja
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:42:54 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30045982
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:40 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik word er juist eerder van beschuldigd iets te voortvarend te zijn. Ik denk dat iets meer passiviteit wel op prijs gesteld zou worden ja
Mijn fout dus, dat de weg van fantaseren en passiviteit geen juiste kan zijn is dus een inschattingsfout.
pi_30046081
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

Mijn fout dus, dat de weg van fantaseren en passiviteit geen juiste kan zijn is dus een inschattingsfout.
Moest er wel heel erg om lachen
Maar ik zal het hier es navragen voor de zekerheid

Ik ga voor ik een nog grotere overdosis aan smileys ga posten
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:47:57 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30046147
Slaap ze nok
pi_30046190
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:47 schreef Alicey het volgende:
Slaap ze nok
Jij ook, voor later Nok nokt
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:51:11 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30046248
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:49 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Jij ook, voor later Nok nokt
Dank je.
  zondag 28 augustus 2005 @ 01:51:57 #23
107058 Lord_of_the_String
vechter voor waarheid
pi_30047674
Alicey, heb je nog zin een kaart voor mij te trekken? ben altijd nieuwsgierig naar wat die kant van de spirituele wereld over mij te zeggen heeft
"Ego is de god die de regels maakt vandaag. Waarheid is onbelangrijk,
beter dan de ander lijken is het ideaal." Lord of the String Oktober 2015
pi_30050683
Dank je wel voor het openen van deel 4 Alicey

Het is leuk om te zien dat er steeds meer "kaartenleggers" bijkomen.

Ik heb alleen één verzoek....
zullen we van de pluk de kaart topics een echt kaartentopic proberen te houden en de slowchat beperken tot bijvoorbeeld ouwehoer ?
Geen commentaar verder, gewoon iets om in je achterhoofd te houden vorodat we (weer? ) theekransjes gaan houden.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 28 augustus 2005 @ 11:11:40 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30051537
Ik zal proberen er aan te denken Mirage. Ik sla snel aan de slow chat inderdaad.
  zondag 28 augustus 2005 @ 11:17:20 #26
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30051620
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 01:51 schreef Lord_of_the_String het volgende:
Alicey, heb je nog zin een kaart voor mij te trekken? ben altijd nieuwsgierig naar wat die kant van de spirituele wereld over mij te zeggen heeft

Zwaarden 7

Zwaarden 7 staat voor individualiteit. In je eentje voel je je onafhankelijk. Je hebt ook een hekel aan verplichtingen, en probeert er dan ook vaak onderuit te komen. Het kan zijn dat je een dubbele agenda hebt die je verborgen houdt.
pi_30054773
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:46 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Moest er wel heel erg om lachen
Maar ik zal het hier es navragen voor de zekerheid

Ik ga voor ik een nog grotere overdosis aan smileys ga posten
Dit is wat Hajo Banzhaf schrijft over Bekers 7:

Bekers Zeven is de kaart van de misleiding en de illusie, de fata morgana, de schemering. Ze symboliseert dat we valse hoop en verwachtingen koesteren, dat we onszelf voor de gek houden en laten misleiden. Veelal is ze een voorbode van ontgoocheling en moet ze als een dringende waarschuwing tegen hersenschimmen opgevat worden. De kaart heeft nochtans ook een verheugend aspect: ze belooft onverwachte hulp, wanneer we bereid zijn ons niet langer door onze hoop en wensdromen te laten beheersen en ons op afzonderlijke realistische plannen te concentreren.

In verband met ons werk suggereert de kaart dat we luchtkastelen bouwen, voortdurend illusies koesteren en terechtkomen in een gevaarlijke fase, waarin we ons dweperig en onkritisch laten misleiden en verleiden, ingval we er geen begin mee maken de dingen te zien zoals ze zijn, onze verwachtingen terugschroeven en ons tot het haalbare beperken. Ze is een symbool van schijntransacties, bedrieglijke doeleinden en in veel gevallen een waarschuwing tegen onzuivere praktijken en bedenkelijk gedrag. daarnaast kan ze op dromerij en geknoei op het werk wijzen en dienovereenkomstig tot meer nuchterheid en systematiek aansporen.

In de sfeer van ons bewustzijn wijst de kaart op een periode waarin we dromerig zijn en een te optimistische kijk hebben. Ingeval we ons van de bedrieglijke schijn bewust zijn, is zo'n periode niet meer dan een soort roes, waaruit we weer zacht ontwaken. Laten we ons echter door de schijn het hoofd op hol brengen, zien we ze voor de werkelijkheid aan, dan blijft de harde ontnuchtering ons niet bespaard. In haar fataalste vorm duidt Bkers Zeven op escapisme, de labiele sprong in het irrationele, het uiteenvallen van vertrouwde structuren en de daaruit resulterende waandenkbeeldige herschepping van de werkelijkheid in voor ons aangename droombeelden, die later als zeepbellen uiteenspatten.

Met betrekking tot onze persoonlijke relaties kan Bekers 7 op de roes van het verliefd zijn duiden, al waarschuwt ze tegelijk voor het harde, ontnuchterende ontwaken. Ze stelt niet dat de door haar beschreven relatie op los zand is gebouwd, echter wel dat we veel te hoge verwachtingen koesteren, waarin we in deze vorm heel beslist teleurgesteld zullen worden. ze spoort ons aan onze waakzaamheid niet te laten verslappen en de relatie met gezonde scepsis te bezien.

Durf er een extravagante visie op na te houden. Laat u door de beelden van uw fantasie en uw dromen inspireren, zonder dat u het slachtoffer van uw eigen toverkunsten wordt. Kies voor een van deze beelden en probeer met veel volharding het werkelijkheid te laten worden. U mag daarbij op de spontane hulp van anderen rekenen.

[ Bericht 37% gewijzigd door freija op 28-08-2005 14:42:12 (ter verduidelijking tekst toegevoegd) ]
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal :)
pi_30055067
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:25 schreef freija het volgende:

[..]

Dit is wat Hajo Banzhaf schrijft over Bekers 7:

Met betrekking tot onze persoonlijke realties kan Bekers 7 op de roes van het verliefd zijn duiden, al waarschuwt ze tegelijk voor het harde, ontnuchterende ontwaken. Ze stelt niet dat de door haar beschreven relatie op los zand is gebouwd, echter wel dat we veel te hoge verwachtingen koesteren, waarin we in deze vorm heel beslist teleurgesteld zullen worden. ze spoort ons aan onze waakzaamheid niet te laten verslappen en de relatie met gezonde scepsis te bezien.

Durf er een extravagante visie op na te houden. Laat u door de beelden van uw fantasie en uw dromen inspireren, zonder dat u het slachtoffer van uw eigen toverkunsten wordt. Kies voor een van deze beelden en probeer met veel volharding het werkelijkheid te laten worden. U mag daarbij op de spontane hulp van anderen rekenen.
Dank je wel Freija.
Alvast een klein blijk van sponatne hulp, zullen we maar zeggen.
Hier kan ik wel iets mee. Het is inderdaad een proces waar ik in zit.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30060366
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 20:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

[afbeelding]

Pentakels Schildknaap

Pentakes Schildknaap is een kaart die gaat over het waamaken van plannen en een praktische kijk. Gebruik je verstand, stop met dagdromen, en denk na over wat je precies wilt en hoe je dat kunt bereiken. Wat je zoekt is dichtbij, probeer daar op te vertrouwen. Toon jezelf betrouwbaar, en vind wat je zoekt.
Hoi Alicey, dank je wel voor de kaarttrekking! Dat waarmaken van plannen en het dagdromen klopt wel...in waarmaken (actie ondernemen) ben ik niet zo sterk als het om liefde gaat, maar ik weet vaak gewoon niet hoe ik het aan moet pakken als ik iemand leuk vind (bijv. neiging om dicht te slaan en teveel denken aan mogelijke -negatieve- gevolgen).... Het dagdromen doe ik erg graag en waarschijnlijk op liefdesgebied in te groot contrast met het actie ondernemen . Het klinkt altijd zo makkelijk (toon jezelf betrouwbaar en vind wat je zoekt), maar voor mij is het een erg moeilijke opdracht... ik ga eens kijken wat ik er mee kan doen...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_30068774
Hallo Alicey,
zou je voor mij een kaart willen trekken met betrekking tot de date die van vorige week uitgesteld is naar deze week woensdag? In de tussentijd hebben we elkaar nog wel gesproken en aan de hand daarvoor krijg ik toch steeds meer zoiets van 'nee..... dit is niet voor mij...', hoewel vorige week voor mij nog 2 superpositieve kaarten zijn getrokken en ikzelf ook de kaart 'de Geliefden' trok....
pi_30088775
@Alicey...
Bedankt voor de kaarten!
Ben een beetje druk op dit moment.. Had graag wat eerder willen reageren!

De kaart die je trok mbt vriendschap.....
Mmmm ... Ik ben nogal goed in het laten verwateren van vriendschappen... Iedereen kan altijd bij mij terecht, zomaar of juist als er iets aan de hand is... Ik hoef daar geen dagelijks/wekelijks contact voor te hebben.... Maar ik vergeet nogal eens dat mensen het toch wel fijn vinden om zo af en toe ( en dan bedoel ik niet eens per jaar ofzo... ) Iets van me te horen... Wat dat betreft ben ik idd niet echt betrouwbaar.....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_30088809
Die je trok mbt Liefde....

Daar laat ik me ff niet over uit!
pi_30088879
En de laatste....
Tja.... hij voelt erg passend, al weet ik nu ff niet welke kant ik er mee op moet!
Zoessie idee misschien?
pi_30138459
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:09 schreef vamperotica het volgende:
En de laatste....
Tja.... hij voelt erg passend, al weet ik nu ff niet welke kant ik er mee op moet!
Zoessie idee misschien?
uhm tja uhm nou uhm een poging dan maar

ik denk dat je met alles wat er op dit moment gebeurd je alles wel moet overdenken (misschien wel iets te veel) om beslissingen te kunnen nemen. Qua eigen wereldje is dat ook het enige waar je op dit moment energie voor hebt om je hoofd boven water te kunnen houden, daarbij is dat je doel geworden en alle andere doelen zijn even aan de kant geschoven. Ondertussen ben je wel op zoek naar antwoorden voor jezelf, o.a natuurlijk met hulp van dit forum maar die blijven gericht op jou persoontje....
Doordat je (al zul je het zelf niet zo zien) een sterke vrouw bent, kan je heel goed een voorbeeld voor anderen zijn!

zoiets?
  donderdag 1 september 2005 @ 11:59:02 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_30161197
Iemand die nog goesting heeft om een kaartje te trekken?
pi_30177424
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 11:00 schreef freija het volgende:
Hallo Alicey,
zou je voor mij een kaart willen trekken met betrekking tot de date die van vorige week uitgesteld is naar deze week woensdag? In de tussentijd hebben we elkaar nog wel gesproken en aan de hand daarvoor krijg ik toch steeds meer zoiets van 'nee..... dit is niet voor mij...', hoewel vorige week voor mij nog 2 superpositieve kaarten zijn getrokken en ikzelf ook de kaart 'de Geliefden' trok....
Sorry, ik heb deze week niet echt tijd gehad om te leggen. Het is nu natuurlijk al lang achter de rug.. Alles al wat duidelijker?
pi_30177786
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:59 schreef Erasmo het volgende:
Iemand die nog goesting heeft om een kaartje te trekken?

Pentakels 8

Je weg is er een van noeste arbeid. Door je volledig te storten op wat je te doen staat kun je leren hoe het in elkaar zit. Probeer vooral logisch en systematisch te werk te gaan. Wees voorzichtig dat je niets te snel doet.
pi_30179931
quote:
Op donderdag 1 september 2005 20:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Sorry, ik heb deze week niet echt tijd gehad om te leggen. Het is nu natuurlijk al lang achter de rug.. Alles al wat duidelijker?
Nope, we hebben het weer uitgesteld; hij zit middenin een verhuizing....
  donderdag 1 september 2005 @ 22:15:24 #39
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_30181775
quote:
Op donderdag 1 september 2005 20:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

[afbeelding]

Pentakels 8

Je weg is er een van noeste arbeid. Door je volledig te storten op wat je te doen staat kun je leren hoe het in elkaar zit. Probeer vooral logisch en systematisch te werk te gaan. Wees voorzichtig dat je niets te snel doet.
Danke schün
pi_30185837
Hallo .

Wil er iemand een kaartje voor mij trekken? Gaat, zeg maar, een beetje om advies over mijn huidige emoties en de daar uit voortvloeiende invloed op anderen en mezelf .

Ik ben u alvast bijzonder erkentelijk .
pi_30194636
freija, voor jou trok ik twee kaarten. Niet zozeer met alleen de liefde in mijn hoofd, maar algemeen. Meestal richten de kaarten zich dan vanzelf op wat op dat moment voro jou van belang is, is mijn ervaring.

ik trok:

The Rarr
Wild energy. Pure potential.

starter reading
A Rarr in your cards encourages you to be especially attentive to what you are doing with your energy and intentions. Don't get carried away by the Rarr's bouncy enthousiasm, but do take advantage of the energy. You can accomplish a great deal with the energy being made available to you. This is a good time. Note that the Rarr' is not grounded-and is not meant to be-but humans need to keep their feet firmly on the earth. When yo encounter the Rarr, breathe slowly. Center. Earth yourself. Be clear about your objectives and then go for them.

ook trok ik

The Master maker

Skill, Craftsmanship. Magician. Moral strenght. Invention.

starter reading
Do whatever you do as well as you can. And then make it even better. The Master Maker reminds us that our very best work is always desirable, and in the present situation, it is necessary for succes. in fact, he asks that we surpass our previous best. Don't cut corners and don't take the easy way. Whether making a thing or fulfilling a concept, be sure the design is elegant, pure, and functional, and then follow it, attending to every detail in its turn. He says, "Design beyond your skill, and then raise the level of your skill to fulfill it." Give and accept only the best, and do it with love of your craft, whatever the craft may be.
This card speaks of long-lasting achievement, creative problem solving, and confident action. It may suggest cooperation with others, especially from a position of responsibility, or of teaching one's craft to others. Succes comes from practical application of traditional principles, in life and in work.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_30194760
Mooi deck Mirage. Zou je uit dat deck misschien, als je tijd hebt, een kaartje voor mij kunnen trekken? Het houdt verband met de vraag hoe ik me moet opstellen, en waar mijn prioriteiten liggen.
pi_30203782
Dankjewel voor je trekking Mirage.
Het is inderdaad een mooi deck waar je dit keer mee gewerkt hebt.
Ik heb de site even bekeken, die is ook al even mooi gemaakt!

De kaarten geven wel weer hoe ik me momenteel voel.
M.b.t mijn date: ik voel goede potentie, waardoor enthousiasme, maar ook het bewustzijn niet te hard van stapel te lopen en niet m'n ogen te sluiten voor toch wel enkele twijfels die er ook zijn.
M.b.t. de dienst die ik zo ga draaien: heb er weer zin in om m'n concentratie en energie te steken in het begeleiden van een mooie thuisbevalling! Is lang geleden, omdat ik al een tijd in het het ziekenhuis werk, ik val nu even in in de huispraktijk.
pi_30286022
iemand nog tijd en zin om voor mij een kaartje te trekken?
zou ik fijn vinden in ieder geval!
pi_30294040
Mirage en/of Alicey (liefst beide ), willen jullie voor mij ook een kaart trekken? Ooit al eens eerder gedaan in het 1e topic en ben benieuwd wat er nu uitkomt.

btw, waar is muus gebleven ben hier al een tijd niet meer geweest
pi_30310964
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:15 schreef draculettetje het volgende:
iemand nog tijd en zin om voor mij een kaartje te trekken?
zou ik fijn vinden in ieder geval!
Kelken Negen

Element: Water.
Astrologische associatie: Maan in Stier.

Kernwoorden: huiselijk geluk, genoegdoening, vrolijkheid, optimisme, gezondheid.

Kelken Negen staat voor een periode waarin we kunnen genieten. Een aangename, onbezorgde tijd. Gezelligheid, 'plezier om het plezier'.

Jeuj en de Jippie!!!
pi_30310976
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 10:31 schreef Alicey het volgende:
Mooi deck Mirage. Zou je uit dat deck misschien, als je tijd hebt, een kaartje voor mij kunnen trekken? Het houdt verband met de vraag hoe ik me moet opstellen, en waar mijn prioriteiten liggen.
Mmmmmm waar mn prioriteiten liggen.... Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
pi_30311001
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 10:31 schreef Alicey het volgende:
K trok deze.....

Kelken Acht

Astrologische associatie: Saturnus in verbinding met de Maan.

Kernwoorden: zwaarmoedigheid, afzien, verlies, teleurstelling, scheiding.

Kelken Acht is een van de drie 'vertrek-kaarten' van de tarot, en staat voor afscheid nemen met een bezwaard gevoel. We vertrekken uit een omgeving waarin we gewend waren en gaan weg van mensen en dingen die ons na aan het hart liggen.
pi_30311018
K vind t nog steeds erg moeilijk om aan een getrokken kaart een persoonlijke uitleg te geven, vandaar nog steeds de uitleg uit de boekjes.....
pi_30311763
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 08:53 schreef vamperotica het volgende:
K vind t nog steeds erg moeilijk om aan een getrokken kaart een persoonlijke uitleg te geven, vandaar nog steeds de uitleg uit de boekjes.....
Wil jij er ook een voor mij doen?
  dinsdag 6 september 2005 @ 11:46:15 #51
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_30315017
Mirage, ik heb zelf het rider-waite tarotspel en zigeunerkaarten, maar ik zou het heel leuk vinden als je voor mij een kaartje uit het fairies oracle wilde trekken (ik vind sowieso de plaatjes van Froud zó mooi... hij heeft ook de originele tekeningen voor the Dark Crystal gemaakt, hè?).

Het heeft te maken met loslaten en een nieuwe start.
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
  dinsdag 6 september 2005 @ 11:58:08 #52
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_30315418
Ik trok :

Koning van de zwaarden

uit de rider waite tarot.

autoriteit, deskundigheid, zelfbeheersing, ervaring, kracht van wet, wetbeschermer.

geheel rationeel zijn, afgestompte gevoelens, gesloten persoon, veroordelend naar anderen, wantrouwig en vijandig, verdedigende houding. dicht bij jezelf blijven, niet geneigd tot sompromis, wens naar gerechtigheid, wereld tot utopie maken, een confrontatie met het verleden.

Hij klopt wel voor mij, maar ik had wat puzzelwerk nodig bij deze. De kleine arcana is (voor mij) meestal lastiger te interpreteren dan de grote. Hebben andere mensen daar overigens ook last van?
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
pi_30315642
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 09:31 schreef sannydude het volgende:

[..]

Wil jij er ook een voor mij doen?
Staven Ridder
Element: Vuur.
Astrologische associatie: Mars in Ram.

Kernwoorden: vertrek, plezierige gebeurtenis, afscheid, overhaast, geheimzinnig.

Staven Ridder belichaamt een warme tot verhitte atmosfeer waarin niet alleen sprake is van levenslust en enthousiasme, maar ook van ongeduld, impulsiviteit en eventueel zelfs overdrijving. We willen alles, en wel nu meteen..

pi_30315818
Hoi vampie

Doe mij ook maar 1 ... puur work-related ... should i stay or should i go ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_30316526
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:12 schreef UncleScorp het volgende:
Hoi vampie

Doe mij ook maar 1 ... puur work-related ... should i stay or should i go ?
Voor jou.. Oompje!

Kracht
Net als bij De Magiër berust het geheim van de Kracht op een diepe innerlijke harmonie. Bij deze kaart horen begrippen als moed, levensdrang en passie. De Kracht maakt duidelijk dat het niet de bedoeling kan zijn onze instincten en diepste verlangens achter een net masker te verbergen, maar dat we ze moeten verwelkomen en op een goede manier leren gebruiken. In ons werk kunnen we ons met hartstocht aan onze taken wijden, dit is een fase van scheppingskracht en grote motivatie. Op het niveau van bewustzijn geeft de kaart een ingrijpende transformatie aan, ons beschaafd bewustzijn en onze dierlijke instincten vinden elkaar. In onze persoonlijke relaties komt vooral het hartstochtelijk aspect van deze kaart naar voren. Ze symboliseert dan ook relaties die erg levendig zijn en vaak ook dramatische voorvallen kennen, maar die slechts zelden echt destructief uitpakken.
pi_30326344
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:06 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Staven Ridder
Astrologische associatie: Mars in Ram.

Kernwoorden: vertrek, plezierige gebeurtenis, afscheid, overhaast, geheimzinnig.

Staven Ridder belichaamt een warme tot verhitte atmosfeer waarin niet alleen sprake is van levenslust en enthousiasme, maar ook van ongeduld, impulsiviteit en eventueel zelfs overdrijving. We willen alles, en wel nu meteen..

Wow klopt nog best aardig ook

Heel erg bedankt!!
pi_30366232
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 08:50 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Mmmmmm waar mn prioriteiten liggen.... Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
Ennuh..... eik ook wel een beetje naar hoe het met mn gezondheid zit....
Zowel t geestelijke Als t lichamelijke.....

Iemand zin om daar een kaartje voor te trekken?
pi_30366320
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:00 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Hey Vamp.... wist niet dat jij ook trok.
Wil jij er een voor mij doen?
Ben wel eens benieuwd wat er bij jou uitkomt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30366688
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:02 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Hey Vamp.... wist niet dat jij ook trok.
Wil jij er een voor mij doen?
Ben wel eens benieuwd wat er bij jou uitkomt.
Doe het ook nog niet zo heel lang hoor....
Vind het ook erg moeilijk om een persoonlijke uitleg te geven aan de kaarten die ik trek... Vandaar de "boekjesuitleg".....

Voor jou....

De keizer
Deze kaart staat voor ons realisme en ons verlangen naar stabiliteit en zekerheid. Deze kaart toont onze zin voor orde en nuchterheid, voor discipline en verantwoordelijkheid, en de capaciteit onze energie te richten. De keizer brengt structuur in ons leven. Op het vlak van werk staat De Keizer voor heldere concepten, standvastigheid en vastbeslotenheid. Het is hard werken waarbij het welslagen van onze plannen helemaal van onze eigen discipline afhangt. De dingen zullen ons niet komen aanwaaien. Met betrekking tot ons bewustzijn toont deze kaart dat vage plannen nu vorm beginnen te krijgen en verwerkelijkt kunnen worden. In onze persoonlijke relaties duidt De Keizer op een periode waarin relaties betrouwbaar en bestendig zijn, of waarin alle illusies verdwijnen. Ook wijst De Keizer op het gevaar van het uit zijn op een zo groot mogelijke zekerheid op relationeel vlak waardoor de verbintenis te beperkend kan worden.

pi_30367734
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:10 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Vind het ook erg moeilijk om een persoonlijke uitleg te geven aan de kaarten die ik trek... Vandaar de "boekjesuitleg".....

Voor jou....

De keizer
Deze kaart staat voor ons realisme en ons verlangen naar stabiliteit en zekerheid. Deze kaart toont onze zin voor orde en nuchterheid, voor discipline en verantwoordelijkheid, en de capaciteit onze energie te richten. De keizer brengt structuur in ons leven. Op het vlak van werk staat De Keizer voor heldere concepten, standvastigheid en vastbeslotenheid. Het is hard werken waarbij het welslagen van onze plannen helemaal van onze eigen discipline afhangt. De dingen zullen ons niet komen aanwaaien. Met betrekking tot ons bewustzijn toont deze kaart dat vage plannen nu vorm beginnen te krijgen en verwerkelijkt kunnen worden. In onze persoonlijke relaties duidt De Keizer op een periode waarin relaties betrouwbaar en bestendig zijn, of waarin alle illusies verdwijnen. Ook wijst De Keizer op het gevaar van het uit zijn op een zo groot mogelijke zekerheid op relationeel vlak waardoor de verbintenis te beperkend kan worden.

Vooral op werkvlak idd wel iets waarmee ik uit de voeten kan. Ook qua het opbrengen van discipline om iedere dag werk te produceren en het volharden in plannen. En idd lijkt de tijd aan te breken waarin vage zaken iets vastere vormen an lijken te nemen, ook op dat vlak en ook op bewustzijnsniveau.

Het lijkt me ook lastig om er buiten boekjestaal iets van te zeggen dat op de persoon gericht is als je echt geen idee hebt van de omstandigheden. Ik ben er zelf helemaal niet goed in. maar misschien heb ik mijn deck gewoon nog niet gevonden. Heb alleen ergens zo´n lenormand ding en ben het boekje kwijt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 7 september 2005 @ 22:01:39 #61
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30369108
kan iemand een kaartje trekken voor mij met betrekking tot:
1. de studie die ik over 3 weken ga beginnen
2. mijn emotionele staat
3. uitzetten van mijn gaves
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_30377680
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:01 schreef Enyalius het volgende:
kan iemand een kaartje trekken voor mij met betrekking tot:
1. de studie die ik over 3 weken ga beginnen
2. mijn emotionele staat
3. uitzetten van mijn gaves
Mogguh.....

met betrekking tot je studie....

De Zegewagen
De Zegewagen staat voor een flinke sprong voorwaarts. Hij geeft aan dat we ons uit onze vertrouwde omgeving losmaken en een eigen weg inslaan. Dit is de enige tarotkaart waarbij het vertrek vol vreugde plaatsvindt, het gaat hier dan ook om een goede stap vooruit. Toch moeten we oppassen onze krachten niet te overschatten. In ons werk duidt deze kaart op het streven naar succes en op het vlak van bewustzijn staat De Zegewagen voor een nieuw, maar toch al sterk zelfbewustzijn, en voor het opbouwen van een eigen wereldbeeld en een doortastende manier van problemen aanpakken. Vaak gaat het er hier om om de kloof tussen denken en voelen te overwinnen. In persoonlijke relaties kan de kaart op het begin van een nieuwe relatie wijzen, of dat er door een bestaande relatie een fris windje waait.

Je emokaartje.....

Het Oordeel
Het Oordeel wordt vaak met straf en daardoor met angst geassocieerd, maar de hier weergegeven kaart symboliseert de verlossing en bevrijding van datgene wat ons eerder gevangen hield. Daardoor heeft deze kaart een bijzonder gunstige betekenis en staat voor de beslissende stap naar zelfverwerkelijking. Op een meer alledaags niveau betekent deze kaart bevrijding van zorgen en noden, van remmingen en onzekerheden. Ten aanzien van werk wijst Het Oordeel op een beslissende fase en komt vaak te voorschijn met betrekking tot ontslag of andere veranderende werkomstandigheden die we diep in ons hart als bevrijdend ervaren. Op het niveau van gebeurtenissen wijst deze kaart op een succesvol afsluiten van bepaalde zaken. In persoonlijke relaties symboliseert Het Oordeel onze 'schat', die wij kunnen vinden in een relatie die van diepgaande betekenis voor ons is.

En de laatste.....

De Toren
De Toren geeft aan dat we ons ergens zeker van waanden maar dat de muren van ons bouwwerk plotseling gaan wankelen. Het kan om onze overtuigingen gaan, maar ook om onze zekerheden op gebied van werk, of -niet in de laatste plaats- te maken hebben met onze persoonlijke relaties en vriendschappen. In alle gevallen toont De Toren ons dat deze zaken ons zekerheid hebben gegeven maar dat we ze nu ontgroeid zijn. Vaak zijn het verassende voorvallen of gedachteflitsen die het oude uiteen laten vallen. In eerste instantie kunnen we dat als vreselijk ervaren, maar als we de eerste schok te boven zijn merken we opgelucht van oude ballast bevrijd te zijn. Op het vlak van werk kan deze kaart duiden op ontslag of op het ineenstorten van een onderneming. In relaties kan De Toren ook duiden op het vallen van de muur die we angstvallig om ons heen hadden gebouwd zodat we plotseling tot in het diepst van onze ziel worden geraakt.

donderdag 8 september 2005 @ 18:07:51 #63
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30393529
bedankt.
iemand mischien nog ter bevestiging?
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_30395547
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 11:46 schreef sterre1981 het volgende:
Mirage, ik heb zelf het rider-waite tarotspel en zigeunerkaarten, maar ik zou het heel leuk vinden als je voor mij een kaartje uit het fairies oracle wilde trekken (ik vind sowieso de plaatjes van Froud zó mooi... hij heeft ook de originele tekeningen voor the Dark Crystal gemaakt, hè?).

Het heeft te maken met loslaten en een nieuwe start.
Hallo sterre81,

Ik trok 2 kaarten voor jou.

Epona's Wild Daughter
Inner Shadows. Nightmare. Depression. Madness. Growth.

Dorcha, is the sphinx, whose riddles must be answered lest we otherwise be destroyed by our own internal conflicts. Dorcha reminds us that we cannot go forward until we have facedsomething buried within us that is holding us back. her presence in a reading tells us that finding and working through this is a task of some urgency. we can expect help in this from other people, from the frearies, and from our dreams, but we must be open to this difficult questions and answers and be ready to face things about ourselves that are not as we would wish them to be. She urges us to heal the unsolved issues about who we really are and what we truly want to be. This is part of the required course in Self-Transformation 101 that we are all enrolled in here on Planet Earth.

The ansers to her riddles often come in sudden burst of enlightenment, like the "solution" to a Zen koan. We may watch a leaf fall or catch a glimpse of the tiny silver of the new moon in the sky and suddenly be hit by the answer. before that happens, we usually work long and hard upon the question, searching and digging for an answer. The realization, when we really have it, will be transformative; we will no longer be the people that we once were.

The Bodacious Bodach

Meddling. Tampering. Sabotage. "Helpful fixing". Order

Someone somewhere is meddling uninvited in the issue. It may be you, it may be someone else. See if you can work out who it is and begin to untangle the messy web they have woven of confusion and disorder and misunderstanding (so much worse than our own natural disorder). It will take great firmness to get this person to keep his sticky fingers out of your affairs (or you to keep yours out of the affairs of others). The amount of tact you use in sorting this out is up to you, but the Bodach-type person doesn't usually notice hints. Remember, whoever it is says they mean well. They may even believe that. It is very hard to believe that the Bodach's bad results are always 'just an accident,' as he insists. He may believe this, but we don't have to. The word 'sabotage' come to mind. If you don't want the Bodach hanging around looking for ways to help, make sure you don't leave things in the wrong place or loose ends; hemight find bodacious things to do with them.

veel succes !
Sir Winston Churchill
pi_30396107
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:00 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Voor jou, vamperotica, trok ik ook 2 kaarten.
de eerste werd

The Soul Shrinker

Cruelty. Malice. Gossip. Curses. Destruction. Blessing.

reversed: Malice, vicious gossip, and cruelty are occuring somewhere in this situation, cursing the people involved. The best way to change this is to begin scattering blessings, thank-yous, positive feeback, and kind words in all directions. it helps al lot if they are actually meant.

de tweede

The Singer of Connection
Spiritual connection. Karma. Balance. Empathy.

starter reading: Through the power of this Singer, all connections are made, held, and released, as appropriate. In a reading, this Singer indicates the connection of things, especially reconnecting those that have been sundered. It is unifying and reunifying. It tells us that we need to be aware of the connections between the people linked by it. We also may need to build more connections, a network of mutual support.
The precense of the Singer of Connection in a reading indicates support and strenght flowing through the connections between those involved.

Ik hoop dat je er wat aan hebt
Sir Winston Churchill
pi_30396370
Dit eerste deck is mijn natte droom. Alleen kan ik het alleen op een Noorse site vinden. Heeft iemand dit ergens in een winkel of een andere website gezien? Ik heb er vreselijk op gegoogled maar niks anders gevonden.
http://www.bog-mystik.dk/default.asp?Action=Details&Item=1224

Deze tweede heb ik wel in een winkel gevonden en heeft heel mooie kaarten. Mooier dan zo op deze site te zien is. Een goeie tweede.
http://www.aeclectic.net/daughtersmoon/index.html
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30396429
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 08:53 schreef vamperotica het volgende:
Dank je voor de kaart. De uitleg is evenwel duidelijk voor me wat het kan betekenen.. Vrij letterlijk zelfs.
pi_30396621
quote:
Op donderdag 8 september 2005 18:07 schreef Enyalius het volgende:
bedankt.
iemand mischien nog ter bevestiging?

m.b.t. je studie

Taitin the Sylph

Acute intellect. Quickness. Mental synthesis. Discernment.

What we see here is mental quickness, adaptability, and enthusiasm. Ideas and opinions abound. A few are brilliant, but others vary from mediocre to downright silly. Be selective. Mental and psychical abilities may be awakening. independent thinking is in operation. New ideas and new versions of old ideas are creating effervescent atmosphere. Avois excess and extremes. Minds may change often as new ideas and new ways of seeing bubble to the surface.
Out of conflict and confusion, resolved by good will and clear thinking, a new and better understanding may come.

je emotionele staat

Epona's Wild Daughter

Inner shadows. Nightmare. Depression. Madness. Growth.

Epona's Wild Daughter, Dorcha, is the sphinx, whose riddles must be answered lest we otherwise be destroyed by our own internal conflicts. Dorcha reminds us that we cannot go forward until we have facedsomething buried within us that is holding us back. her presence in a reading tells us that finding and working through this is a task of some urgency. we can expect help in this from other people, from the frearies, and from our dreams, but we must be open to this difficult questions and answers and be ready to face things about ourselves that are not as we would wish them to be. She urges us to heal the unsolved issues about who we really are and what we truly want to be. This is part of the required course in Self-Transformation 101 that we are all enrolled in here on Planet Earth.

The ansers to her riddles often come in sudden burst of enlightenment, like the "solution" to a Zen koan. We may watch a leaf fall or catch a glimpse of the tiny silver of the new moon in the sky and suddenly be hit by the answer. before that happens, we usually work long and hard upon the question, searching and digging for an answer. The realization, when we really have it, will be transformative; we will no longer be the people that we once were.

je gaves

The Singer of Intuition

Perceptiveness. Oracular powers. Awareness. Trust.

reversed: When the song of the Singer seems especially obscure, as indicated by the card reversed in a reading, we need to ask ourselves, "How can I learn to be more quie within myself ? More peacefull ? How can I better listen to the song of knowledge and wisdom?"

Sir Winston Churchill
  donderdag 8 september 2005 @ 19:59:20 #69
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30396780
bedankt mirage. zou je me mischien kunnen uitleggen wat er bedoeld wordt met de laatste kaart?
pi_30397046
Wauw wat een m00ie kaarten Mirage! Z0u je misschien 00k een kaart kunnen trekken? Weet even niet welke gebied nu t belangrijkst v00r me is maar misschien zegt de kaart me dat wel....
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_30397509
Mirage, lijkt me leuk als jij een kaart voor me trekt. Moet ik een nummertje trekken?

PS ut mag ook over een half jaar zijn hoor, ik kan heel geduldig zijn.

[ Bericht 33% gewijzigd door Stenny op 08-09-2005 22:32:28 ]
  donderdag 8 september 2005 @ 22:07:28 #72
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_30401739
En als je toch bezig bent
pi_30405857
Ik weet niet zeker of dit wel "mag" hier.. maar hopelijk kunnen jullie t me vergeven als dat niet het geval is

Ik heb een vraag.. de laatste dagen trek ik steeds dezelfde kaart..
meestal trek ik voor het slapen gaan 2 kaarten.. 1 uit het grote arcana en 1 uit het kleine arcana..
Als een soort dagkaart ritueel.. maar omdat ik de afgelopen tijd veel bezig ben met mijn ex, probeer ik met die kaart een soort houvast te vinden..

de situatie is dat ik het uitgemaakt heb een paar maanden terug... voornamelijk omdat ik niet toe was aan een relatie... opzich was dat op dat moment een goede beslissing voor mij.. maar ik kwam later wel tot de conclusie dat hij wel erg speciaal is voor me..
zijn gevoelens voor mij zijn nooit echt verandert.. maar hij was ondertussen wel iemand tegengekomen waarmee hij nu een relatie heeft.. en dat gaat erg goed..
ik heb steeds hoop gehad dat hij toch voor mij zou gaan.. want ik had een sterk gevoel dat hij ook voor mij nog sterke gevoelens had..
Ik heb een paar dagen geleden duidelijkheid van hem gekregen.. Zijn gevoelens voor mij zijn nog niet verdwenen, maar hij kan en wil zijn huidige relatie niet opgeven voor mij...
Maar nog steeds heb ik het gevoel dat we voorbestemd zijn ofzo.. dat het vroeg of laat weer goed zal komen... wishfull thinking misschien..

Het geval is nu dus, dat ik al 3 dagen achter elkaar "de ster" trek (rider-waite)
volgens mij een hoopgevende kaart.. ik kan nog niet goed op intuitie de kaarten lezen..maar deze kaart straalt iets positiefs uit.. de vrouw verspreid water over het land waardoor er iets moois kan groeien..
Als ik de betekenis opzoek in diverse boekjes, vind ik ongeveer hetzelfde:
hoop, goede vooruitzichten voor de toekomst..

zou deze kaart mijn gemoedstoestand weergeven? Ik heb nog steeds een soort van hoop.. maar ook berusting.. ik geloof er in dat als we voorbestemd zijn dat het dan wel weer goed komt..
maar ik wil eigenlijk die hoop loslaten.. nouja, wil het niet.. denk dat het beter is voor me..
of zou die kaart zeggen dat ik de hoop nog niet moet loslaten?
of dat ik hem juist moet loslaten.. en dat ondanks dat dit een teleurstelling is ik toch snel weer gelukkig kan worden (met een ander ofzo)

ach, ik ben bang dat anderen hierover niet veel kunnen zeggen?
maar misschien is er toch iemand met een ander inzicht? waarvan ik misschien denk.. oh verrek, dat zou best wel eens zo kunnen zijn..
pi_30411185
quote:
Op donderdag 8 september 2005 19:37 schreef Mirage het volgende:

[..]

Voor jou, vamperotica, trok ik ook 2 kaarten.
de eerste werd

The Soul Shrinker

Cruelty. Malice. Gossip. Curses. Destruction. Blessing.

Wat een ontzettend mooie kaarten ja!
En ik kan er idd veel mee....
Zou er iemand anders ook nog twee kaartjes voor me willen trekken, met betrekking tot hetzelfde?
Ben benieuwd of het een beetje overeen gaat komen.....

[afbeelding]

reversed: Malice, vicious gossip, and cruelty are occuring somewhere in this situation, cursing the people involved. The best way to change this is to begin scattering blessings, thank-yous, positive feeback, and kind words in all directions. it helps al lot if they are actually meant.

de tweede

The Singer of Connection
Spiritual connection. Karma. Balance. Empathy.

[afbeelding]

starter reading: Through the power of this Singer, all connections are made, held, and released, as appropriate. In a reading, this Singer indicates the connection of things, especially reconnecting those that have been sundered. It is unifying and reunifying. It tells us that we need to be aware of the connections between the people linked by it. We also may need to build more connections, a network of mutual support.
The precense of the Singer of Connection in a reading indicates support and strenght flowing through the connections between those involved.

Ik hoop dat je er wat aan hebt
Dank je! En wat een geweldig mooie kaarten!

Ik heb zeker wel wat aan de kaarten die je trok!

Iemnad anders misschien zin om er ook twee voor me te doen? Met betrekking tot hetzelfde?
Ben benieuwd of er overeenkomsten of juist tegengesteldheden zullen zijn....

[ Bericht 6% gewijzigd door vamperotica op 09-09-2005 09:09:07 ]
pi_30411224
quote:
Op donderdag 8 september 2005 23:55 schreef plasticvlinder het volgende:

Als ik de betekenis opzoek in diverse boekjes, vind ik ongeveer hetzelfde:
hoop, goede vooruitzichten voor de toekomst..

-knip-

ach, ik ben bang dat anderen hierover niet veel kunnen zeggen?
maar misschien is er toch iemand met een ander inzicht? waarvan ik misschien denk.. oh verrek, dat zou best wel eens zo kunnen zijn..
Kaarten zijn op zichzelf niet positief of negatief, dat hangt er vooral van af hoe je omgaat met wat de kaart vertelt.. De ster staat inderdaad voor positieve gedachten en vertrouwen in de toekomst, maar ook voor het open staan voor antwoorden op lastige vragen..

Ik denk dat de kaart je gemoedstoestand weergeeft, en ook aangeeft dat je vanzelf je weg wel vindt.
pi_30414651
quote:
Op donderdag 8 september 2005 19:59 schreef Enyalius het volgende:
bedankt mirage. zou je me mischien kunnen uitleggen wat er bedoeld wordt met de laatste kaart?
Ik denk dat ik alles over dekaart, het wezen eigenlijk, hier maar neerzet.
waarschijnlijk word je dan meer duidelijk.

Eerst algemeen over dit wezen:

The Song of the Singer of Intuition carries all of the information there is. Some people believe that this information, often called the akashic records, is like a great filing cabinet or library in the sky that we have to go in order to get information intuitively or psychically. We needn't go anywhere. The Song is sung within our blood and flesh and bones just as it is within the rest of the universe.
If, at humanity's present stage of evolution, we conciously heard the song in all its fullness, we would be overwelmed, our minds burned out by that energy. A kindly universe has led us to a place in our development where we can consciously hear only bits of the melody. Usually we must develp skill in actively listening for it, but ocasionally a few notes resonate so closely with our own being that we become aware of them. These involuntary experiences are what we call hunches or intuition or extended sense perceptions.
We can improve our perception of the song by learning to be very still and to listen in a special way.
What we get for practising stillness (through meditation) and listening ( just ask and then listen) is the ability to understand and interpret metasymbols, the symbolism beyond the material symbols of oracles and omens themselves. Stars, omens, portents, movement of stars and mice- these are all part of one piece, the one song, and therefore a part of us as we are them. Inderstanding them truly is just a matter of learning to be still, to ask, and to listen.
Someday, as we evolve and grow, we will be able to hear more and more of this song and to base our actions and choices on greater knowledge. Patience and practice are the keys to all of the subtle, clear senses-clearaudience (clear hearing), clarvoyage (clear seeing), clairsentience (clear knowing), telepaty (hearing each other without words), precognition (knowing before, glimpses of a probable future).

Vervolgens de reading van de kaart als hij "normaal" voor de dag komt.

Starter Reading: In a reading, the presence of the Singer of Intuition indicates that information is available to us if we will just listen to our own inner knowing. Perhaps we have already heard it, and still doubt our subtle senses. The Singer says this is the time to really listen to our intuition. What is the querent's own feeling, hunch, or intuition about this situation? It is desirable that the querent should seek solitude, meditate, and practice stillness and patience. This is a time for inward focus, a time to open the inner door to intuition (there are a lot of 'in's in this sentence because important answers are to be found within the querent himself). The presence of this Singer in card spread radiates special illumination and insight on the other cards around it.

Nu nogmaals om het af te maken de reading voor als hij reversed getrokken wordt. (zoals het geval was)

reversed: When the song of the Singer seems especially obscure, as indicated by the card reversed in a reading, we need to ask ourselves, "How can I learn to be more quie within myself ? More peacefull ? How can I better listen to the song of knowledge and wisdom?"

en nu even een wat te drinken halen, want mijn vingers zijn dol door het typen
Sir Winston Churchill
  vrijdag 9 september 2005 @ 11:55:47 #77
121997 bighit
de 2e plek is de 1e verliezer
pi_30416653
wie zou er voor mij eens een kaart willen plukken? ben wel eens benieuwd
(__/)NWFC Frend code: 249168083191
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste bunny into
(")_(")your signature to help him gain world domination.
pi_30417165
Kan er nog eens iemand een kaart voor mij uitpikken?
What to think or what not to think... THAT's the question
pi_30422381
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 11:55 schreef bighit het volgende:
wie zou er voor mij eens een kaart willen plukken? ben wel eens benieuwd
Zwaarden Vier
Element: Lucht.
Astrologische associatie: Saturnus in het 5e of 6e huis.

Kernwoorden: teruggetrokkenheid, isolatie, treurigheid, afstand, offer, afzien.

Zwaarden Vier is de kaart van stilstand, van belemmerde activiteit en afgedwongen rust. De betekenis van de kaart wordt vooral duidelijk uit het beeld van een ziekte, waarnaar ze ook feitelijk zou kunnen verwijzen.
pi_30422407
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:07 schreef elfenvleugels het volgende:
Kan er nog eens iemand een kaart voor mij uitpikken?
De Dood
De Dood betekent afscheid, het loslaten van iets. Dit kan een bevrijdend einde zijn, maar kan ook met pijnlijke ervaringen gepaard gaan. Ten onrechte behoort De Dood tot een van de meest gevreesde kaarten. Krishnamurti zei: "We hebben leven van sterven gescheiden en de interval tussen beide is vrees. Men kan niet leven zonder te sterven." Deze kaart dringt erop aan dat we afscheid van iets moeten nemen en ons innerlijk leeg moeten maken voor het nieuwe dat op ons wacht. Op het niveau van bewustzijn duidt De Dood op het einde van een ontwikkelingsproces zodat we nu onze oude levensbeschouwing prijs zullen moeten geven. Het gaat hierbij om instellingen en overtuigingen die niet wezenlijk van onszelf zijn maar ooit zonder nadenken zijn overgenomen. Op het vlak van persoonlijke relaties duidt deze kaart eveneens op een afscheid, we zouden moeten proberen onze metgezel te danken voor de gezamenlijk doorgebrachte tijd.
pi_30427099
[quote]Op woensdag 7 september 2005 21:10 schreef vamperotica het volgende:

[..]

/quote]

hihihi jij hier komen wonen en dan samen met mij op cursus....
pi_30427362
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 14:47 schreef vamperotica het volgende:

[..]

De Dood
De Dood betekent afscheid, het loslaten van iets. Dit kan een bevrijdend einde zijn, maar kan ook met pijnlijke ervaringen gepaard gaan. Ten onrechte behoort De Dood tot een van de meest gevreesde kaarten. Krishnamurti zei: "We hebben leven van sterven gescheiden en de interval tussen beide is vrees. Men kan niet leven zonder te sterven." Deze kaart dringt erop aan dat we afscheid van iets moeten nemen en ons innerlijk leeg moeten maken voor het nieuwe dat op ons wacht. Op het niveau van bewustzijn duidt De Dood op het einde van een ontwikkelingsproces zodat we nu onze oude levensbeschouwing prijs zullen moeten geven. Het gaat hierbij om instellingen en overtuigingen die niet wezenlijk van onszelf zijn maar ooit zonder nadenken zijn overgenomen. Op het vlak van persoonlijke relaties duidt deze kaart eveneens op een afscheid, we zouden moeten proberen onze metgezel te danken voor de gezamenlijk doorgebrachte tijd.
Dank je Je weet niet hoe lang ik al op deze kaart zit te wachten
What to think or what not to think... THAT's the question
  vrijdag 9 september 2005 @ 17:20:54 #83
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30427441
bedankt voor de moeite en tijd mirage
pi_30432477
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 17:09 schreef draculettetje het volgende:
[quote]Op woensdag 7 september 2005 21:10 schreef vamperotica het volgende:

[..]

/quote]

hihihi jij hier komen wonen en dan samen met mij op cursus....
Ja...Hallo....Nou de hele handel hier weer verkopen zeker?!
pi_30436667
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:13 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ja...Hallo....Nou de hele handel hier weer verkopen zeker?!
ik trok daarop:
De Dwaas
De Dwaas toont het kind in ons en staat voor ontvankelijkheid en een levenslustige zorgeloosheid. Wanneer De Dwaas zich voordoet betreden we vaak zonder kennis vooraf een nieuw levensterrein. Deze kaart wijst op verfrissende ervaringen die meestal chaotische trekjes hebben, maar die - zelfs als we onderuit gaan - geen wezenlijk gevaar inhouden. Ten aanzien van ons werk betreden we nieuwe terreinen met de bereidheid om ons zonder voorbehoud vertrouwd te maken met nieuwe opgaven. Met betrekking tot gebeurtenissen kan De Dwaas wijzen op idiote gebeurtenissen of onverantwoordelijk gedrag. Op het niveau van bewustzijn staat deze kaart voor het wonderlijke en het verbazing-wekkende. Op het terrein van persoonlijke relaties zien we vooral zijn levenslustige, vrolijke kant. Ook hier kan hij op onverantwoordelijkheid wijzen, maar meestal is het toch een verwijzing naar een vreugdevol, ongecompliceerd samenzijn.
pi_30446114
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 22:12 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ik trok daarop:
De Dwaas
De Dwaas toont het kind in ons en staat voor ontvankelijkheid en een levenslustige zorgeloosheid. Wanneer De Dwaas zich voordoet betreden we vaak zonder kennis vooraf een nieuw levensterrein. Deze kaart wijst op verfrissende ervaringen die meestal chaotische trekjes hebben, maar die - zelfs als we onderuit gaan - geen wezenlijk gevaar inhouden. Ten aanzien van ons werk betreden we nieuwe terreinen met de bereidheid om ons zonder voorbehoud vertrouwd te maken met nieuwe opgaven. Met betrekking tot gebeurtenissen kan De Dwaas wijzen op idiote gebeurtenissen of onverantwoordelijk gedrag. Op het niveau van bewustzijn staat deze kaart voor het wonderlijke en het verbazing-wekkende. Op het terrein van persoonlijke relaties zien we vooral zijn levenslustige, vrolijke kant. Ook hier kan hij op onverantwoordelijkheid wijzen, maar meestal is het toch een verwijzing naar een vreugdevol, ongecompliceerd samenzijn.
pi_30522022
mag ik van iemand een kaartje over het in ouwehoer en oud aangehaalde "probleem" met mn ex?
  maandag 12 september 2005 @ 20:41:19 #88
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30522848
quote:
Op maandag 12 september 2005 20:14 schreef vamperotica het volgende:
mag ik van iemand een kaartje over het in ouwehoer en oud aangehaalde "probleem" met mn ex?
ik trok de Toren (catalyst for change) met Justice (balance) als ondersteunende kaart voor jouw uit mijn Cosmic Tarot deck.
de vraag was "kaart met betrekking tot ex" aangezien ik niet weet wat het probleem precies is.

de toren lijkt negatief maar valt mee. het wijst naar een gestagneerde of dysfunctional situatie, emotionele crisis. de storende situaties laten je een tijd in shock achter, shock is een sterke woordkeuze. door die situatie zul je wel in staat zijn je prioriteiten te zien in een nieuw daglicht en zo de puzzel stukjes van je leven weer op de juiste plek leggen. die nieuwe inzichten zullen je helpen om een nieuwe structurele aanpak te vormen voor de toekomst.

de justice kaart zegt dat je compassie en wijsheid moet combineren om tot een goede beslissing te komen. een beslissing die karmish of legaal juist het is. het zal niet beide bevatten. de beslissing lijkt in jouw voordeel te gaan. een goede balans van wat jij nodig hebt in vergelijking met wat je ex nodig heeft.

---

heb nog een ander deck dat ingewerkt moet worden dus trek daar ook een kaartje mee. dus die kaart kun je minder nauwkeurig zien :S

laat je angsten los en accepteer de situatie zoals hij is. vertrouw in de wijsheid van "god" en je beschermengelen die jouw zullen begeleiden in deze lastige periode. zodra je de angst loslaat zullen wonderen zich gaan manifesteren in je leven.
pi_30523643
Dank je Enyalius!
pi_30523928
quote:
Op maandag 12 september 2005 20:41 schreef Enyalius het volgende:

[..]

ik trok de Toren (catalyst for change) met Justice (balance) als ondersteunende kaart voor jouw uit mijn Cosmic Tarot deck.
de vraag was "kaart met betrekking tot ex" aangezien ik niet weet wat het probleem precies is.
[afbeelding] [afbeelding]

de toren lijkt negatief maar valt mee. het wijst naar een gestagneerde of dysfunctional situatie, emotionele crisis. de storende situaties laten je een tijd in shock achter, shock is een sterke woordkeuze. door die situatie zul je wel in staat zijn je prioriteiten te zien in een nieuw daglicht en zo de puzzel stukjes van je leven weer op de juiste plek leggen. die nieuwe inzichten zullen je helpen om een nieuwe structurele aanpak te vormen voor de toekomst.

de justice kaart zegt dat je compassie en wijsheid moet combineren om tot een goede beslissing te komen. een beslissing die karmish of legaal juist het is. het zal niet beide bevatten. de beslissing lijkt in jouw voordeel te gaan. een goede balans van wat jij nodig hebt in vergelijking met wat je ex nodig heeft.

---

heb nog een ander deck dat ingewerkt moet worden dus trek daar ook een kaartje mee. dus die kaart kun je minder nauwkeurig zien :S

[afbeelding]

laat je angsten los en accepteer de situatie zoals hij is. vertrouw in de wijsheid van "god" en je beschermengelen die jouw zullen begeleiden in deze lastige periode. zodra je de angst loslaat zullen wonderen zich gaan manifesteren in je leven.
Mooie kaarten trouwens! Die van je nieuwe deck ook!

Schock... ja, idd misschien wel een beetje...Hield m altijd nog een beetje de hand boven t hoofd...Ach.... hij bedoelt t nie zo...Ach hij is een goeie vader...VBeetje jammer alleen dat ik er steeds de dupe van moet worden...( kids gelukkig niet hoor!!!)
Prioriteiten evenzo..... Ik vind het moeilijk om geld aan hem te vragen terwijl het gaat om t welzijn van ONZE kinderen.....

En wat ik nodig heb... een beetje berip voor mijn situatie van zijn kant zou al veel doen... En wat hij nodig heeft? In mijn ogen is dat gezien worden als HET mannetje!

Angsten loslaten..... Tja.... niet alleen in deze situatie ene hekel punt!
  maandag 12 september 2005 @ 21:40:46 #91
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30524711
voor Vamperotica mbt Liefde

Je trekt wel negatief uitziende kaarten uit heh? oh wacht..heel me deck ziet er zo uit volgens iemand. es kijken wat ik hiervan kan maken voor je...

de symbolen op de eerste kaart presenteren emotionele terug trekking van een relatie. beide partijen hebben zicht emotioneel terug getrokken omdat ze zich al een tijdje alleen voelden binnen in de relatie. de pijn van verlies valt op zich wel mee omdat het merendeel al verwerkt is op het moment. het is belangrijk om weer wat meer tijd met je vrienden te besteden.

de tweede kaart verteld over materiele gewin zoals geld. de hoeveelheid geld zal als veel aanvoelen. hoe je er aan komt...tja. iets van zaken of erfenis, maar heb het idee dat dat niet hier van toepassing is. logische conclusie van wat je net vertelde zou ik zeggen dat je je ex gewoon zal vragen om financiele steun. aangezien jullie op relatief goede voet uit elkaar zijn gegaan zal hij er niet zo'n punt van maken om bij te springen waar nodig. als je maar uitkijkt dat je niet dingen gaat vragen die je niet nodig hebt

mbt relaties komt er praktisch hetzelfde uit wat hier ook staat
of wilde je iets weten over een mogelijke nieuwe liefde?
pi_30524823
quote:
Op maandag 12 september 2005 21:40 schreef Enyalius het volgende:
voor Vamperotica mbt Liefde

Je trekt wel negatief uitziende kaarten uit heh? oh wacht..heel me deck ziet er zo uit volgens iemand. es kijken wat ik hiervan kan maken voor je...

de symbolen op de eerste kaart presenteren emotionele terug trekking van een relatie. beide partijen hebben zicht emotioneel terug getrokken omdat ze zich al een tijdje alleen voelden binnen in de relatie. de pijn van verlies valt op zich wel mee omdat het merendeel al verwerkt is op het moment. het is belangrijk om weer wat meer tijd met je vrienden te besteden.

de tweede kaart verteld over materiele gewin zoals geld. de hoeveelheid geld zal als veel aanvoelen. hoe je er aan komt...tja. iets van zaken of erfenis, maar heb het idee dat dat niet hier van toepassing is. logische conclusie van wat je net vertelde zou ik zeggen dat je je ex gewoon zal vragen om financiele steun. aangezien jullie op relatief goede voet uit elkaar zijn gegaan zal hij er niet zo'n punt van maken om bij te springen waar nodig. als je maar uitkijkt dat je niet dingen gaat vragen die je niet nodig hebt

mbt relaties komt er praktisch hetzelfde uit wat hier ook staat
of wilde je iets weten over een mogelijke nieuwe liefde?
Nou meer over een oude (her)nieuw(d)e liefde zeg maar....
  maandag 12 september 2005 @ 21:54:43 #93
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30525146
een oude hernieuwde liefde huh...hmmm eens even kijken.

ik zou er niet aan beginnen als ik jouw was. al die hoop en liefde. moet je zien hoe die zon vol op het hoofd van dat kind brand. die moet minsten factor 50 op hebben terwijl hij in het paradijs rond dwaald
gelukkig is het niet op naiveit gebaseerd, dus ziet er kansvol uit.

die man is praktisch ingesteld en loyaal (zo loyaal als een man kan zijn dan) en betrouwbaar. je kan op hem bouwen.

je snapt het plaatje wel
veel succes in de liefde vamp
pi_30525274
quote:
Op maandag 12 september 2005 21:54 schreef Enyalius het volgende:
een oude hernieuwde liefde huh...hmmm eens even kijken.

ik zou er niet aan beginnen als ik jouw was. al die hoop en liefde. moet je zien hoe die zon vol op het hoofd van dat kind brand. die moet minsten factor 50 op hebben terwijl hij in het paradijs rond dwaald
gelukkig is het niet op naiveit gebaseerd, dus ziet er kansvol uit.

die man is praktisch ingesteld en loyaal en betrouwbaar. je kan op hem bouwen.

je snapt het plaatje wel
veel succes in de liefde vamp
Een zonnesteek heb ik toch wel! En tja.... liefde maakt net als de zon blind.... En of die praktische loyale betrouwbare man ook de man in mijn relatievraagstuk blijkt te zijn?
  maandag 12 september 2005 @ 22:02:12 #95
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30525394
tja ik weet dat je verliefd zult worden op zo iemand. of dat degene is waar je nu bij bent heb ik eigenlijk niet naar gekeken.

bij een "vriendin" zag ik ook al van te voren dat haar relatie na een paar maanden zou breken. heb besloten om het niet te zeggen omdat ik op dat moment ook veel voor haar voelde en waarschijnlijk zou denken dat ik het alleen zou zeggen voor persoonlijk gewin. wat was het punt dat ik probeerde te maken? o.O

oh ja...geniet zolang het kan. als het deze vent is geweldig, zo niet dan heb je toch weer ff kunnen genieten en de tijd door gekomen tot de volgende er is die wel voor jouw bedoeld is. haal overal het positieve uit

ok nu begin ik echt ziek te worden van me eigen positiviteit
pi_30525557
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:02 schreef Enyalius het volgende:
tja ik weet dat je verliefd zult worden op zo iemand. of dat degene is waar je nu bij bent heb ik eigenlijk niet naar gekeken.

bij een "vriendin" zag ik ook al van te voren dat haar relatie na een paar maanden zou breken. heb besloten om het niet te zeggen omdat ik op dat moment ook veel voor haar voelde en waarschijnlijk zou denken dat ik het alleen zou zeggen voor persoonlijk gewin. wat was het punt dat ik probeerde te maken? o.O

oh ja...geniet zolang het kan. als het deze vent is geweldig, zo niet dan heb je toch weer ff kunnen genieten en de tijd door gekomen tot de volgende er is die wel voor jouw bedoeld is. haal overal het positieve uit

ok nu begin ik echt ziek te worden van me eigen positiviteit
heerlijk om je positief te zien!

En op t moment voelt t wel goed, maar er is nog een heleboel onverwrkte emotie achtergebleven van de vorige keer.....
  maandag 12 september 2005 @ 22:12:21 #97
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30525654
uhu onverwerkte emoties zijn er altijd. maar omdat er geen zwaarden 6 als odnersteunende kaart was valt de schade op zich wel mee en moet relatief makkelijk te verwerken zijn voor je. maar tijd heelt alle wonden
pi_30525819
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:12 schreef Enyalius het volgende:
uhu onverwerkte emoties zijn er altijd. maar omdat er geen zwaarden 6 als odnersteunende kaart was valt de schade op zich wel mee en moet relatief makkelijk te verwerken zijn voor je. maar tijd heelt alle wonden
Buiten rampzalig ben ik ook 1 brok onverwerkte emotie!

En misschien zal het voor mij relatief makkelijk te verwerken zijn, maar dan zit er ook nog de andere partij..
  maandag 12 september 2005 @ 22:19:07 #99
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30525850
sinds wanneer ben jij verantwoordelijk voor de onverwerkte emoties van een ander? focus op jezelf dat is een stuk belangrijker
pi_30525946
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:19 schreef Enyalius het volgende:
sinds wanneer ben jij verantwoordelijk voor de onverwerkte emoties van een ander? focus op jezelf dat is een stuk belangrijker
maar op mezelf focussen is af en toe zo verdomd confronterend!

En aangezien die emoties door mijn toedoen komen... heb ik er toch best iets mee te maken..
  maandag 12 september 2005 @ 22:26:05 #101
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30526074
confronterend? oh ja joh...zou het niet weten
confrontaties zijn zo lastig heh. maar ja...anders leer je niks dus is wel belangrijk voor jezelf. en als je klaar bent met jezelf, dan pas op andere focussen. heb ik ook moeten doen laatste paar weken. 1 van de vele dingen waar ik aan gewerkt heb trouwens. en als ik het kan, kan jij het ook
pi_30526188
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:26 schreef Enyalius het volgende:
confronterend? oh ja joh...zou het niet weten
confrontaties zijn zo lastig heh. maar ja...anders leer je niks dus is wel belangrijk voor jezelf. en als je klaar bent met jezelf, dan pas op andere focussen. heb ik ook moeten doen laatste paar weken. 1 van de vele dingen waar ik aan gewerkt heb trouwens. en als ik het kan, kan jij het ook
Ach ja.... confrontaties met mezelf kunnen er ook nog wel bij!
maar ja... ik ben nogal goed in uitstellen....
  maandag 12 september 2005 @ 22:36:15 #103
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30526358
eigenlijk zijn de emoties waar jenu mee zit een onderdeel van. dus als je slim bent ga je je confronteren en doe je alles in 1x. paar weken en je bent klaar
pi_30527296
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:36 schreef Enyalius het volgende:
eigenlijk zijn de emoties waar jenu mee zit een onderdeel van. dus als je slim bent ga je je confronteren en doe je alles in 1x. paar weken en je bent klaar
ja, dat weet ik wel... Maar alleen denk ik niet dat ik het met een paar weken red! Als ik eenmaal die kast open trek kom ik vanalles tegen wat ik toch wel heel goed verstopt had! En dan brengt dat weer wat mee.. en dan da .. en en en
pi_30527392
En om weer ontopic te komen.....

Voor jou Enyalius.....

Kaartnaam Betekenis positie Betekenis kaart
1 Zwaarden Zes Eerste huidige impuls. Energieën of houdingen die geblokkeerd zijn. Deze kaart kan op verschillende manieren uitwerken: Het kan een stemming aangeven waarbij je je moe en futloos voelt. Ook kan het zijn dat er een einde komt aan een moeilijke situatie en dat je problemen achter je kunt laten. Een nieuw begin kan dus ook een betekenis van deze kaart zijn.

2 De Zegewagen Tweede huidige impuls. Energieën of houdingen die geblokkeerd zijn. De Zegewagen toont ons een sterke persoonlijkheid. Hij weet wat zijn doel is en hoe dat bereikt moet worden. Van hem kunnen we leren dat wilskracht en hard werken nodig is om moeilijkheden te kunnen overwinnen. In een legging kan deze kaart betekenen dat we zelfdiscipline en vastberadenheid nodig hebben om een probleem op te lossen.

3 Zwaarden Ridder Oorzaken in het verleden. Deze persoon kan soms nogal agressief zijn. Hij is strijdbaar en kan zich soms verweren met harde woorden in een situatie waarin dat ook minder kan. Hij moet oppassen voor woedeaanvallen zonder reden.

4 De Ster Directe oorzaak. De Ster is een kaart van hoop, het licht aan het eind van een donkere tunnel. Het kan zijn dat je in deze periode weer gemotiveerd raakt om aan iets nieuws te gaan beginnen of dat je het gevoel hebt dat je jezelf kunt zijn ongeacht wat anderen ervan denken.

5 De Duivel Hoger inzicht. De Duivel staat voor onze onbewuste angsten die ons kunnen belemmeren bij ons handelen. Deze angsten of negatieve gedachten kunnen ons tot een soort gevangene maken, waardoor we kansen laten schieten en we niet vooruit kunnen komen. Deze kaart maakt ons bewust van deze angsten, zodat we er op de juiste manier mee om kunnen gaan en ze ons niet meer belemmeren.

6 De Hogepriester Noodzakelijke conclusies. Deze kaart staat symbool voor een groep. Dit kan een school zijn, maar ook de kerk of zelfs een hele cultuur. Hij kan een leraar zijn die een groep iets wil leren, maar kan ook ons geweten zijn. Deze kaart kan duidelijk maken dat we iets moeten leren of op zoek gaan naar een religie.

7 Pentakels Acht De volgende stap. Pentakels Acht kan op 2 manieren geïnterpreteerd worden: Ten eerste duidt deze kaart volledige inzet in een project aan waarbij je heel zorgvuldig te werk gaat, zodat je geen kleine dingen over het hoofd ziet. Hier kun je zo in opgaan dat je je omgeving soms een beetje vergeet. Een andere aanduiding kan zijn dat je je concentreert op het leren van nieuwe vaardigheden, omdat je je mogelijkheden wil gaan uitbreiden.

8 De Zon Verrassende ervaringen. De Zon straalt van positiviteit. Waarschijnlijk voel je je heel goed en zit je vol met energie. De Zon staat voor zelfvertrouwen, vreugde en levendigheid. Een onderneming kan succes hebben of er is goed nieuws op komst.

9 Pentakels Aas Het resultaat. Pentakels Aas is een erg optimistische kaart, die voorspoed aanduidt op het materiële vlak, zoals een financiële meevaller. Ook geeft deze kaart groei en vooruitgang aan en dat het nu de juiste tijd is om een plan concreet uit te gaan voeren
  maandag 12 september 2005 @ 23:21:53 #106
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_30527674
Ik zit met een dilemma en geen kaartjes in de buurt... Is er iemand die een kaartje voor me wil trekken?
power to the people
  dinsdag 13 september 2005 @ 06:23:24 #107
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30531970
aardig wat kaartjes daar Vamp
tja wat moet ik er van zeggen...

de eerste lading kaartjes heeft betrekking over het verleden en niet het NU. verleden als in niet ver weg terug. heb inderdaad heel veel verwerkt, losgemaakt en aan mezelf veranderd. zal ik je wat zeggen, zeer confronterend, maar waard. er zijn nu alleen nog wat losse uiteinden die ik moet vastknopen maar dat is niet zo'n zwaar werk meer

iedereen die beweerd mij te hebben gekend zal mij nu niet meer kennen. degene die dat beweerden kenden mij voorheen ook niet dus dat valt dan ook weer niet echt op. aggressief was ik vroeger als kind heel erg, me vuisten deden het praat werk. nu ben ik alleen fel in me woorden keuze van tijd tot tijd.

en er is inderdaad iets positiefs in me leven gekomen waar ik voorzichtig mee te werk ga omdat ik bang ben om bepaalde fouten met haar te maken die ik nog niet zo lang terug met een ander heb gemaakt. zoals teveel, te snel en dat het niet wederzijds is + een lekkere dosis jaloezie erover waardoor ik koos om elke vorm van contact af te breken voorgoed.

en daarnaast ga ik de 27e aan een nieuwe studie beginnen dus ben benieuwd.

materiele vlak voorspoed...hmm tja. ik hecht weinig waarde meer aan materiele dingen, dat was vroeger wel anders. ik geef gewoon geld/dingen/liefde uit aan dingen en mensen waar ik me goed bij voel. heb er genoeg van en dus waarom niet. wat was ik bezitterig zeg kon niet eens een koekje delen met anderen maar over anderhalve week doe ik me laatste grote uitgave en kan dan weer meer aan de kant gaan leggen. ben ook al weer een tijdje bezig met sparen. mischien is dat het wel.

gisteravond was ik zo verdomd positief dat ik er werkelijk zelf ziek van werd. de laatste restjes negativiteit werden eruit geduwd. is maar goed dat ik een kotsbak naast me bed heb staan de laatste tijd

volgens mij werd zelfs de geblokkeerde sub hart-chakra weer geopened zodat onvoorwoordelijke liefde weer door me heen kan stromen.

lijkt wel alsof jouw kaarten achter de feiten aanlopen deze keer
maar bedankt voor die legging. welke vraag heb je daar eigenlijk gesteld?

en nu maar weer naar werk.

[ Bericht 8% gewijzigd door Enyalius op 13-09-2005 06:36:49 ]
pi_30545326
Haha... Tja.. achter de feiten aanlopen schijnt ook een eigenschapje van me te zijn...

Eik heb ik gewoon gevraagd hoe t met je ging....
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:27:09 #109
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30545689
weet je...ik probeer juist "aggresiever" te worden in de zin van het uiten van me woede ipv opkroppen. maar het wil er gewoon niet uitkomen best ongezond
  dinsdag 13 september 2005 @ 21:50:35 #110
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30554015
quote:
Op maandag 12 september 2005 23:21 schreef beestjuh het volgende:
Ik zit met een dilemma en geen kaartjes in de buurt... Is er iemand die een kaartje voor me wil trekken?
wat is de vraag die je hebt
pi_30569207
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 17:27 schreef Enyalius het volgende:
weet je...ik probeer juist "aggresiever" te worden in de zin van het uiten van me woede ipv opkroppen. maar het wil er gewoon niet uitkomen best ongezond
Ik denk dat agressief de "verkeerde" term is.
Je kan je boosheid uiten, maar dat hoeft niet agressief te zijn.
Als ik geirriteerd ben, dan uit ik dat. Maar agressief ? Bijna nooit.
Ik word meestal juist " de rust zelfve" genoemd... tot men naar mijn kind(eren) of mijn dieren wijst

Je kan boosheid ook omvormen heb ik geleerd, maar dat bewaar ik voor een ander topic.
Misschien type ik er vanavond thuis wel 1 die ik morgen post.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen en vragen...
al die kaartjes
en
take it easy on the slowchat
Sir Winston Churchill
pi_30578583
quote:
Op donderdag 8 september 2005 20:08 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wauw wat een m00ie kaarten Mirage! Z0u je misschien 00k een kaart kunnen trekken? Weet even niet welke gebied nu t belangrijkst v00r me is maar misschien zegt de kaart me dat wel....
Mirage...waarschijnlijk heb je 0ver mijn berichtje heen gelezen...maakt 00k niet uit maar z0u je een Fairies kaart v00r me willlen trekken?

De gebieden die de laatste week belangrijk zijn zijn gez0ndheid en een nieuwe parttime baan die erbij is gek0men... z0als ik 'hierb0ven' al zei wijzen de kaarten misschien wel uit 0m welk gebied t gaat...
  dinsdag 20 september 2005 @ 21:48:29 #113
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30771880
iemand zin om een kaartje te trekken voor me? een algemene

of te wel "kijk mij eens even dit topic terug omhoog halen"

[herman finkers mode] Dit topic is nu neergestegen
pi_30781733
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 21:48 schreef Enyalius het volgende:
iemand zin om een kaartje te trekken voor me? een algemene

of te wel "kijk mij eens even dit topic terug omhoog halen"

[herman finkers mode] Dit topic is nu neergestegen
Staven Negen
Astrologische associatie: Venus in conflict met Saturnus.

Kernwoorden: hindernissen, afweer, onzekerheid, angst, vertraging, tegenstand.

Staven Negen betekent koppigheid en verzet tegenover een situatie of ervaring waardoor we ons bedreigd voelen. Maar vaak hebben we meer last van pijnlijke herinneringen die door deze gebeurtenis worden opgeroepen, dan dat er sprake is van een daadwerkelijke bedreiging
  woensdag 21 september 2005 @ 08:45:07 #115
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30781826
klopt als een bus

dacht dat ik me rust had gevonden met iets. maar af en toe als er over dat onderwerp begonnen word gaat er een knopje om dat ik niet echt vrolijk word, tot woedends toe zelfs. eerlijk gezegd weet ik niet eens zeker hoe ik met die situatie om moet gaan. heb heel veel geprobeerd, maar zonder succes. enige dat veranderd is dat ik een diepe kijk op mezelf heb gehad en wat dingen heb aangepast zodat ik mezelf beter voel. dus ik duw de situatie van me af. heb er genoeg van en meer dan genoeg tijd aan verspild en moet nu gewoon laten rusten en doorgaan en genieten van wat ik wel heb. ipv in het verleden te leven.

sommige mensen verdienen mijn tijd en energie niet meer
pi_30781861
quote:
Op woensdag 21 september 2005 08:45 schreef Enyalius het volgende:
klopt als een bus

dacht dat ik me rust had gevonden met iets. maar af en toe als er over dat onderwerp begonnen word gaat er een knopje om dat ik niet echt vrolijk word, tot woedends toe zelfs. eerlijk gezegd weet ik niet eens zeker hoe ik met die situatie om moet gaan. heb heel veel geprobeerd, maar zonder succes. enige dat veranderd is dat ik een diepe kijk op mezelf heb gehad en wat dingen heb aangepast zodat ik mezelf beter voel. dus ik duw de situatie van me af. heb er genoeg van en meer dan genoeg tijd aan verspild en moet nu gewoon laten rusten en doorgaan en genieten van wat ik wel heb. ipv in het verleden te leven.

sommige mensen verdienen mijn tijd en energie niet meer
Even laten rusten idd...Komt vast wel weer naar boven als je een beetje doorkrijgt hoe je er mee om moet gaan.....
  woensdag 21 september 2005 @ 08:58:55 #117
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30782054
wel typish dat het in zo'n beetje elke kaart terug komt die ik zelf ook trok en ook iemand die ik om hulp had gevraagd zei precies dezelfde dingen. weet je tenminste wel dat het werkt/klopt
  donderdag 22 september 2005 @ 16:52:30 #118
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30828785
*Benieuwd is naar resultaat*

Wil iemand een kaartje trekken voor mij?

Welke fase zit ik in mijn leven, daar moet iets mee te doen zijn.
The truth was in here.
pi_30828863
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:52 schreef Bastard het volgende:
*Benieuwd is naar resultaat*

Wil iemand een kaartje trekken voor mij?

Welke fase zit ik in mijn leven, daar moet iets mee te doen zijn.
De keizer
  donderdag 22 september 2005 @ 17:03:01 #120
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30829153
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:54 schreef vamperotica het volgende:

[..]

De keizer
Hee, die klopt wel
Vooral het harde werken, standvastige relatie, en bovendien de zin naar orde, discipline, en stabiliteit.
The truth was in here.
pi_30829311
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:03 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hee, die klopt wel
Vooral het harde werken, standvastige relatie, en bovendien de zin naar orde, discipline, en stabiliteit.
tadaah!
  donderdag 22 september 2005 @ 17:09:17 #122
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30829395
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:07 schreef vamperotica het volgende:

[..]

tadaah!
Leuk he.
Ben je allang bezig met Tarot?
The truth was in here.
pi_30829415
mag ik ook een kaart
[ 't duurde ff maar het was het wachten dubbeldwars waard ]
!!!!!!!!!!! JHK !!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://fotoboek.fok.nl/nadiiii
pi_30829615
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:09 schreef Bastard het volgende:

[..]

Leuk he.
Ben je allang bezig met Tarot?
Niet echt intensief iig...
Heb je nu ook braaf een uitleg volgens t boekje gegeven...Vind het nog erg moeilijk om er iets persoonlijks van te maken!
pi_30829670
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:10 schreef nadiiii het volgende:
mag ik ook een kaart
Ja hoor...
Kelken Drie
Astrologische associatie: Venus als uitdrukking van blijmoedige dankbaarheid.

Kernwoorden: geluk in de liefde, vreugde, harmonie, rijkdom, genezing.

Kelken Drie geeft uitdrukking aan vreugde, zorgeloosheid en dankbaarheid. Ze geeft aan dat we iets waardevols en moois hebben bereikt of hebben gekregen, en ons daar gelukkig bij voelen.
  donderdag 22 september 2005 @ 17:24:26 #126
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30829884
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:15 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Niet echt intensief iig...
Heb je nu ook braaf een uitleg volgens t boekje gegeven...Vind het nog erg moeilijk om er iets persoonlijks van te maken!
Dat is ook heel moeilijk aan iemand die je niet kent.
The truth was in here.
pi_30876031
Wat een leuk topic!

Ik gebruik zelf ook tarot-kaarten, maar nog nooit heeft iemand voor mij een legging of enkele kaart getrokken.
Zou iemand voor mij ook een kaart willen trekken?

Gaat over contact met een persoon.
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
pi_30889010
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 00:31 schreef -Delta- het volgende:
Wat een leuk topic!

Ik gebruik zelf ook tarot-kaarten, maar nog nooit heeft iemand voor mij een legging of enkele kaart getrokken.

Gaat over contact met een persoon.
Deze kaart trok ik voor jou:

De uitleg:

De Kluizenaar
De Kluizenaar of Heremit is de kaart van de teruggetrokkenheid. Deze kaart symboliseert een introverte levensfase waarin we tot onszelf moeten komen. De Kluizenaar staat voor betekenisvolle ervaringen, voor diepe beleving en inzicht. Met betrekking tot werk staat deze kaart voor zelfbezinning waarin we duidelijk moeten krijgen wat we werkelijk willen bereiken. Ook kan De Kluizenaar staan voor onze werkhouding en toont hij ons dat ernst, kalmte, bedachtzaamheid en alleen-zijn tot een grotere innerlijke tevredenheid zullen leiden. Op het niveau van bewustzijn trekken we ons terug om tot ons ware zelf te komen. Zo'n periode kan gepaard gaan met vasten, meditatie of spirituele oefeningen. In persoonlijke relaties bezit deze kaart enige ambivalentie omdat ze ook voor vereenzaming binnen een verbintenis kan staan. Maar de belangrijkste betekenis zit hier toch ook in de zekerheid over wat werkelijk belangrijk voor ons is.

In mijn uitlegboekje staat dat je iemand tegen kan komen die je zal leiden op je pad naar spirituele en/of materiele doelen.

Hopelijk kan je er iets mee
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  zaterdag 24 september 2005 @ 18:00:00 #129
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30892633
hmm begin me toch beetje zorgen te maken...es kijken of het gegrond is.

zou ik een kaart mogen mbt mijn droom afgelopen nacht, tevens gepost in het droom topic. en mbt mijn rug.

bedankt
pi_30900501
Heeft er iemand voor mij nog een kaartje, algemene situatie?
  zondag 25 september 2005 @ 00:41:29 #131
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_30904717
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 15:53 schreef Morwen het volgende:

Deze kaart trok ik voor jou:

[afbeelding]

De uitleg:

[i]De Kluizenaar

Hopelijk kan je er iets mee
Dankjewel! Ik kan er zeker wat mee
And know what you want,
  zondag 25 september 2005 @ 01:00:09 #132
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_30905164
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:00 schreef Enyalius het volgende:
hmm begin me toch beetje zorgen te maken...es kijken of het gegrond is.

zou ik een kaart mogen mbt mijn droom afgelopen nacht, tevens gepost in het droom topic. en mbt mijn rug.

bedankt
Deze kaart heb ik voor je getrokken:

De Hogepriester:

De Hogepriester is de wegwijzer op de zoektocht naar de verborgen betekenis van alle dingen.
Daarmee staat hij voor het zoeken naar en ervaren van zin, voor geloof en geloofszekerheid en vooral voor het vertrouwen dat ons leven en alles wat we ervaren een zin heeft. De Hogepriester is dan ook vaak een aanwijzing voor de zinvolle weg, in beide betekenissen van het woord.

De kaart waarschuwt daarentegen wel voor lege formules en holle woorden, die de naar zin zoekende mens eerder bedwelmen dan hem het gevoel geven één met de levenszin te zijn en erdoor gedragen te worden.
De kaart spoor de vragensteller zodoende aan om zich, tijdens zijn zoeken naar het wezenlijke, niet met goedkope antwoorden te laten afschepen.
And know what you want,
  zondag 25 september 2005 @ 01:09:45 #133
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_30905340
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 22:11 schreef Alicey het volgende:
Heeft er iemand voor mij nog een kaartje, algemene situatie?
Ik heb er voor jou ook een getrokken:

Lust:

Levensvreugde, hartstocht, vitaliteit, echte betrokkenheid en levenslust zijn de thema's van deze kaart, die op een dieper niveau de verzoening van de beschaafde mens met zijn dierlijke aard symboliseert.

Het accent ligt ondubbelzinnig op lust en extase en daarmee op de sexuele kant van onze driftenaard.
And know what you want,
  zondag 25 september 2005 @ 09:11:43 #134
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30909324
bedankt voor de kaart Delta
pi_30928650
* vamperotica meldt zich ook weer eens voor een (algemeen) kaartje....
  zondag 25 september 2005 @ 22:17:58 #136
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30928935
quote:
Op zondag 25 september 2005 01:09 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Ik heb er voor jou ook een getrokken:

[afbeelding]

Lust:

Levensvreugde, hartstocht, vitaliteit, echte betrokkenheid en levenslust zijn de thema's van deze kaart, die op een dieper niveau de verzoening van de beschaafde mens met zijn dierlijke aard symboliseert.

Het accent ligt ondubbelzinnig op lust en extase en daarmee op de sexuele kant van onze driftenaard.
Zou dit kunnen betekenen dat ik sexueel weer actief ga worden?
  Moderator zondag 25 september 2005 @ 22:20:14 #137
5428 crew  miss_sly
pi_30929005
Zou er iemand voor mij een kaartje kunnen trekken? mbt nemen van beslissingen, kan dat?
  zondag 25 september 2005 @ 22:25:12 #138
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30929177
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:20 schreef miss_sly het volgende:
Zou er iemand voor mij een kaartje kunnen trekken? mbt nemen van beslissingen, kan dat?
Waarom maak je het jezelf moeilijker dan het is? Je vecht tegen de stroom in, en ondervindt dat dat moeite oplevert. Je weet dat er een verantwoordelijkheid op je rust, en daarom neem je teveel hooi op je vork. Misschien eerst zorgen voor wat rust voor jezelf?

Kaart : Staven 10

Even geen plaatje, want mijn scan-computer staat uit, en ik was van plan om zo direct mijn bed op te gaan zoeken.
pi_30929312
Delta, welk deck is dat waaruit je trok? Die kaart ziet er mooi uit. Ik wil er wel meer van zien.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Moderator zondag 25 september 2005 @ 22:32:10 #140
5428 crew  miss_sly
pi_30929429
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom maak je het jezelf moeilijker dan het is? Je vecht tegen de stroom in, en ondervindt dat dat moeite oplevert. Je weet dat er een verantwoordelijkheid op je rust, en daarom neem je teveel hooi op je vork. Misschien eerst zorgen voor wat rust voor jezelf?

Kaart : Staven 10

Even geen plaatje, want mijn scan-computer staat uit, en ik was van plan om zo direct mijn bed op te gaan zoeken.
Dank je

Hij is wel treffend
  maandag 26 september 2005 @ 00:03:07 #141
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_30932361
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:29 schreef nokwanda het volgende:
Delta, welk deck is dat waaruit je trok? Die kaart ziet er mooi uit. Ik wil er wel meer van zien.
Dat is de Crowley tarot (Aleister Crowley Thoth).
Als ik het goed heb, de bekendste na de Rider Wait tarot.

Hier kun je de Grote Arcana kaarten (onderaan de site) bekijken.
http://www.jhk1.nl/page/tarotleggen.htm#a1

Dit is een van m'n favorieten uit de Grote Arcana serie:

-Edit-

Deze site heeft alle Crowley kaarten online staan:
http://magoe.net/images/img_tarot/Crowley/

[ Bericht 10% gewijzigd door -Delta- op 26-09-2005 00:22:34 ]
And know what you want,
  maandag 26 september 2005 @ 00:24:33 #142
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_30932928
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:08 schreef vamperotica het volgende:
* vamperotica meldt zich ook weer eens voor een (algemeen) kaartje....
Volgens mij had er nog niemand een voor jou getrokken, dus bij deze:

Staven 9: Kracht:

De negen als getal van (innerlijke) concentratie manifesteert zich in de kleur Staven als demonstratieve sterkte en moedige vastbeslotenheid.

De kaart staat voor grote veerkracht en gezond enthousiasme en vertelt de vraagsteller zich sterk, moedig en wilskrachtig moet tonen om zijn doel te bereiken.
And know what you want,
pi_30936211
quote:
Op maandag 26 september 2005 00:24 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Volgens mij had er nog niemand een voor jou getrokken, dus bij deze:

[afbeelding]

De negen als getal van (innerlijke) concentratie manifesteert zich in de kleur Staven als demonstratieve sterkte en moedige vastbeslotenheid.

De kaart staat voor grote veerkracht en gezond enthousiasme en vertelt de vraagsteller zich sterk, moedig en wilskrachtig moet tonen om zijn doel te bereiken.
Dank je!
pi_30937565
Wil iemand een kaart trekken mbt mijn nieuwe baan?
pi_30937585
En voor mij een kaart ivm mijn huidige job
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 26 september 2005 @ 15:23:58 #146
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_30944695
quote:
Op maandag 26 september 2005 10:10 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wil iemand een kaart trekken mbt mijn nieuwe baan?
De kaart die ik heb getrokken:

Bekers Koningin:

In de regel vertegenwoordigt een Koningin een vrouw, in uitzonderingsgevallen echter ook wel een man. Of met deze kaart op de vrager zelf of een andere persoon wordt gedoeld, hangt zowel van de vraagstelling af, als van de plaats waarop de kaart in een legpatroon valt.

De Koningin van Bekers staat voor een persoon die de vrouwelijke kant van het element water vertegenwoordigt, Dat betekent dat zij een groot aanvoelingsvermogen bezit, zich totaal aan iets kan overgeven en op emotioneel gebied aanspreekbaar en open is. Zij is de muze, die instinctief aanvoelt welke mogelijkheden en talenten in ons sluimeren en die er groot plezier in schept om deze aanleg in ons te wekken.

De Crowley-kaart toont een orakelfee, de wijze vrouw, die zich uitsluitend door haar innerlijke stem laat leiden en vanuit diepe intuïtie haar leven leidt.

Beroep:
Helpende en genezende activiteiten - op kunstzinnige wijze creëren - een innerlijke visie over de verdere beroepsontwikkeling.
And know what you want,
  maandag 26 september 2005 @ 15:32:29 #147
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_30944928
quote:
Op maandag 26 september 2005 10:11 schreef UncleScorp het volgende:
En voor mij een kaart ivm mijn huidige job
(Daar is ie weer )

Beroep: Verandering van werkterrein door een zelfverzekerde expressieve houding en stabiliteit - geen zwaarwegende conflicten.
And know what you want,
pi_30945861
ok thx delta
pi_30950360
quote:
Op maandag 26 september 2005 15:23 schreef -Delta- het volgende:

[..]

[afbeelding]

Bekers Koningin:

In de regel vertegenwoordigt een Koningin een vrouw, in uitzonderingsgevallen echter ook wel een man. Of met deze kaart op de vrager zelf of een andere persoon wordt gedoeld, hangt zowel van de vraagstelling af, als van de plaats waarop de kaart in een legpatroon valt.

De Koningin van Bekers staat voor een persoon die de vrouwelijke kant van het element water vertegenwoordigt, Dat betekent dat zij een groot aanvoelingsvermogen bezit, zich totaal aan iets kan overgeven en op emotioneel gebied aanspreekbaar en open is. Zij is de muze, die instinctief aanvoelt welke mogelijkheden en talenten in ons sluimeren en die er groot plezier in schept om deze aanleg in ons te wekken.

De Crowley-kaart toont een orakelfee, de wijze vrouw, die zich uitsluitend door haar innerlijke stem laat leiden en vanuit diepe intuïtie haar leven leidt.

Beroep:
Helpende en genezende activiteiten - op kunstzinnige wijze creëren - een innerlijke visie over de verdere beroepsontwikkeling.
Dank
  maandag 26 september 2005 @ 19:58:00 #150
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_30951143
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:33 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Dank
Graag gedaan
And know what you want,
  maandag 26 september 2005 @ 20:05:46 #151
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_30951405
Iemand die nog een kaartje wil trekken?
pi_30951486
Zou graag iets willen hebben vóór en over morgen, dinsdag 27 september.

.
  maandag 26 september 2005 @ 20:24:31 #153
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_30951993
quote:
Op maandag 26 september 2005 20:05 schreef Erasmo het volgende:
Jahoor, eentje voor jou?
And know what you want,
  maandag 26 september 2005 @ 20:48:07 #154
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30952850
quote:
Op maandag 26 september 2005 20:05 schreef Erasmo het volgende:

Staven 9

Staven 9 staat voor zelfverdediging, standvastigheid en jezelf staande houden. Je bent op het ergste voorbereid, en bent misschien zelfs een beetje paranoide te noemen. Wat je probeert zul je zonder ophouden blijven betrachten. Wanneer je plannen de grond in worden geslagen, zul je direct opstaan om het opnieuw te proberen. Je zult je verborgen krachten ervaren.
  maandag 26 september 2005 @ 20:48:37 #155
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30952864
quote:
Op maandag 26 september 2005 20:08 schreef Viperdesign het volgende:

.

Staven Aas

Staven Aas staat voor creativiteit en enthausiasme. Je zult morgen open staan om je droom waar te maken. Doordat je in jezelf gelooft zul je anderen ook kunnen inspireren, en is succes verzekerd. Door je angsten onder ogen te komen, zul je in staat zijn je grenzen te verleggen. Geloof in jezelf.
  maandag 26 september 2005 @ 20:50:53 #156
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_30952948
quote:
Op maandag 26 september 2005 20:08 schreef Viperdesign het volgende:

.
De kaart vóór en over Dinsdag 27 September :

De Keizer:

Deze kaart staat voor recht en orde, voor structuur, consequentheid, de bereidheid om verantwoordelijkheid te dragen en nuchtere, realistische handelwijzen. Vaak betekent ze dat iets wat al sinds lang voorgenomen, gepland of voorbereid wordt, nu concrete vorm aanneemt. Daarnaast staat de kaart voor zekerheid en symboliseert zo de wil, kracht en vastbeslotenheid om het bereikte te verdedigen.

De nadruk wordt gelegd op de drijvende kracht, het dynamische aspect van "de Keizer".
And know what you want,
pi_30953788
quote:
Op maandag 26 september 2005 20:48 schreef Alicey het volgende:
Je zult morgen open staan om je droom waar te maken.
Vrijspraak? Ik kan weer slapen. .
M'n ex komt langs. .

.

[ Bericht 12% gewijzigd door Viperdesign op 27-09-2005 22:47:11 ]
pi_30984298
wie wil er een kaart trekken voor me? Algemeen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30987945
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:38 schreef nokwanda het volgende:
wie wil er een kaart trekken voor me? Algemeen

Staven 5: Wrijving

Overeenkomstig de kwaliteit van het getal vijf staat deze kaart voor een belangrijke uitdaging, die hier bij de Staven vooral op de weg van rijpwording en zelfontplooing ligt. Ze wijst daarmee op een taak die de vraagsteller dient te volbrengen, ongeacht of het hem meteen bij de eerste poging lukt of niet. Hoe dan ook zal hij erdoor groeien.

Het benadrukt dat de uitdaging meer een grensoverschrijdend karakter heeft, omdat hier een stap moet worden gezet, die het kader van alle ervaringen tot dusver te buiten gaat.
And know what you want,
pi_30988012
quote:

Staven 9
quote:

Staven Aas
Trek jij nou in 1 minuut meerdere kaarten?
And know what you want,
pi_30988133
-Delta-, ik zie dat je er nu bent

Wil je een kaart voor mij trekken? Algemeen, graag of wat voor je eigen gevoel goed voelt bij mij

Als je nu niet meer kan is morgen of een andere dag ook goed. Bedankt alvast
Only Human
pi_30988367
quote:
Op woensdag 28 september 2005 00:24 schreef Morwen het volgende:
-Delta-, ik zie dat je er nu bent

Wil je een kaart voor mij trekken? Algemeen, graag of wat voor je eigen gevoel goed voelt bij mij

Als je nu niet meer kan is morgen of een andere dag ook goed. Bedankt alvast
Tuurlijk
Deze heb ik voor je getrokken:

De dood

De Dood staat voor het grote loslaten, voor het natuurlijke einde, voor het absolute afscheid. In tegenstelling tot wat vrij algemeen gevreesd wordt, wijst de kaart slechts in zeldzame uitzonderingsgevallen op de lichamelijke dood van deze of gene. Ze beschrijft in feite de vele "doden" die we in de loop van ons leven moeten "sterven". Ze is aanwijzing dat iets geheel natuurlijk ten einde loopt, dat het tijd is om afscheid te nemen.

De kaart benadrukt dat uit het verval- en rottingsproces van het oude de humus ontstaat, die de sterker geworden, vruchtbare bodem voor een nieuwe ontwikkeling zal vormen.
And know what you want,
pi_30988452
Thanx

Die klopt heel goed met 1 en ander Het verrast me niet zeg maar
Only Human
pi_30988557
quote:
Op woensdag 28 september 2005 00:38 schreef Morwen het volgende:
Thanx

Die klopt heel goed met 1 en ander Het verrast me niet zeg maar
Oh dat is fijn
Is altijd "prettig" als je er iets (bekends) uit kunt halen
(Had ik laatst ook toen jij een kaart voor mij had getrokken).
And know what you want,
pi_30992797
quote:
Op woensdag 28 september 2005 00:18 schreef -Delta- het volgende:

[..]

[afbeelding]

Staven 5: Wrijving

Overeenkomstig de kwaliteit van het getal vijf staat deze kaart voor een belangrijke uitdaging, die hier bij de Staven vooral op de weg van rijpwording en zelfontplooing ligt. Ze wijst daarmee op een taak die de vraagsteller dient te volbrengen, ongeacht of het hem meteen bij de eerste poging lukt of niet. Hoe dan ook zal hij erdoor groeien.

Het benadrukt dat de uitdaging meer een grensoverschrijdend karakter heeft, omdat hier een stap moet worden gezet, die het kader van alle ervaringen tot dusver te buiten gaat.
Dank je. Ik moet nog even zien wat ik ermee kan.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 28 september 2005 @ 10:36:42 #166
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_30993479
Wil je een kaart voor mij trekken? Algemeen
dank u vriendelijk
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_30999862
* Piemol meldt zich voor een kaart
"If God didn't want us to masturbate he would've made our arms shorter"
pi_31008673
quote:
Op woensdag 28 september 2005 10:36 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Wil je een kaart voor mij trekken? Algemeen
dank u vriendelijk

Staven 7

Deze kaart staat voor zelfgeloof en zelfrealisatie. De heersende gedachte is "de beste verdediging is de aanval". Je zult gaan voor wat je wilt, en daarvoor doen wat nodig is. Je weet dat het gelijk zich aan je zijde bevindt, en zal daarom gedreven zijn om krachtig op te treden.
pi_31008886
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:53 schreef Piemol het volgende:
* Piemol meldt zich voor een kaart

Zwaarden Aas

Deze kaart staat voor waarheid en karakter. Je zult in staat zijn om een situatie objectief te bekijken, en alle facetten in het geheel te analyseren. Je zult in staat zijn om te doen wat juist is op het moment, en de verantwoordelijkheid nemen voor je daden. Je zult eerlijk zijn in je wegen, en zonder twijfelen de situatie handelen.
pi_31012856
Als er iemand zin heeft om een kaartje voor mij te trekken, dan graag een met betrekking tot "mijn gezinnetje".. Nu en in de toekomst zeg maar.......
pi_31013097
edit : laat maar

[ Bericht 70% gewijzigd door sitting_elfling op 30-09-2005 12:37:38 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_31052869
Zou iemand een kaart voor mij kunnen trekken..

Kan het over studie gaan zeg maar?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:14:14 #173
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31072981
quote:
Op woensdag 28 september 2005 23:11 schreef vamperotica het volgende:
Als er iemand zin heeft om een kaartje voor mij te trekken, dan graag een met betrekking tot "mijn gezinnetje".. Nu en in de toekomst zeg maar.......
De kaart voor jou:

Schijven 3: Werk

De stabiele kwaliteit van het getal drie staat in de kleur Schijven voor een fase, waarin het bereikte veilig gesteld en het nieuwe uitgebreid kan worden.

Het accent ligt op het consolideren en stabiliseren van een (door vlijt) bereikte toestand.
And know what you want,
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:21:41 #174
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31073223
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:02 schreef teigan het volgende:
Zou iemand een kaart voor mij kunnen trekken..

Kan het over studie gaan zeg maar?

De Toren:

De Toren staat voor de beslissende doorbraak, de ommekeer in of het losbreken uit beperkende verhoudingen of verkeerde, verharde voorstellingen of gedragswijzen.
Daarbij is datgene wat we achter ons laten, altijd iets ouds en vertrouwds, dat tot dan toe aan onze zekerheid bijdroeg. Aldus is het begrijpelijk waarom we "De Toren" doorgaans met angst en beven tegemoet zien en ervaren, maar achteraf terugkijkend beseffen dat de kaart de beslissende stap, de eigenlijke doorbraak betekende.

De kaart legt het accent op de gedachte van de loutering door - althans voor de niet-beseffenden - de kwellingen van het vagevuur. De kaart kan daarom aankondigen dat we net zo lang lijden en door het (nood)lot gefolterd worden, tot we tot het doorslaggevende inzicht komen, de al zo lang noodzakelijke stap zetten of gewoon simpelweg ons uiterste best doen.
And know what you want,
pi_31084514
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 11:00 schreef freija het volgende:
Hallo Alicey,
zou je voor mij een kaart willen trekken met betrekking tot de date die van vorige week uitgesteld is naar deze week woensdag?
Hallo iedereen!
Ben weer terug na maandje afwezigheid
Morgen (als het goed is) die date, die steeds weer uit en uitgesteld werd!
Ondertussen is het contact heel relaxed geweest en zijn bedenkingen wat naar de achtergrond gezakt. Ben benieuwd hoe de kaarten er nu voor staan en ga ik het (D.V.) morgen checken
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:30:01 #176
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31093581
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:03 schreef freija het volgende:

[..]

Hallo iedereen!
Ben weer terug na maandje afwezigheid
Morgen (als het goed is) die date, die steeds weer uit en uitgesteld werd!
Ondertussen is het contact heel relaxed geweest en zijn bedenkingen wat naar de achtergrond gezakt. Ben benieuwd hoe de kaarten er nu voor staan en ga ik het (D.V.) morgen checken
Er is trouwens ook een nieuw topic "Pluk de kaarten", waar alles iets breder bekeken wordt. Wil je dat ik daar een kleine legging doe (verleden/heden/toekomst of kern/gids/afleiding/uitkomst), of wil je dat ik hier een enkele kaart trek die alles omvat?
pi_31093894
Hmm, ik zoek je andere topic even op, ben wel benieuwd naar heden en toekomst
pi_31128668
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:14 schreef -Delta- het volgende:

[..]

De kaart voor jou:

[afbeelding]

Schijven 3: Werk

De stabiele kwaliteit van het getal drie staat in de kleur Schijven voor een fase, waarin het bereikte veilig gesteld en het nieuwe uitgebreid kan worden.

Het accent ligt op het consolideren en stabiliseren van een (door vlijt) bereikte toestand.
Dank je.... hier kan ik wat mee!
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:12:37 #179
1087 Merisse
broddeltante
pi_31146046
Heb op het ogenblik een crisis in mijn werk (ben boventallig verklaard) en de rest loopt niet even soepel (moet een kaakoperatie en om alle ellende te ontlopen hebben we een vakantie geboekt... naar Bali...)

Dus als iemand een kaart voor me wil trekken voor de komende maanden zou ik dat erg op prijs stellen.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 02:19:13 #180
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31165331
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:12 schreef Merisse het volgende:
Heb op het ogenblik een crisis in mijn werk (ben boventallig verklaard) en de rest loopt niet even soepel (moet een kaakoperatie en om alle ellende te ontlopen hebben we een vakantie geboekt... naar Bali...)

Dus als iemand een kaart voor me wil trekken voor de komende maanden zou ik dat erg op prijs stellen.
Merisse, ik heb er een voor je getrokken:

Staven Koningin:

De Koningin van Staven staat voor een persoon die de vrouwelijke kant van het element vuur vertegenwoordigt. Dat maakt haar tot iemand die erg enthousiast is en open staat voor uitdagingen die om moed, ondernemingslust en durf vragen of naar avontuur ruiken.
Het benadrukt haar temperament en hartstocht.

Beroep: De mogelijkheid en de rijpheid om grotere taken op je te nemen - de wens naar meer onafhankelijkheid.
And know what you want,
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:02:15 #181
34156 Mirage
Smile !!!
pi_31177502
Zou iemand een kaart voor mij willen trekken ?
Sir Winston Churchill
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:23:22 #182
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31184891
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:02 schreef Mirage het volgende:
Zou iemand een kaart voor mij willen trekken ?
Voor Mirage:

Schijven 2: Verandering:

Op het gebied van schijven komt de polariteit van het getal 2 tot uitdrukking in het wisselspel der krachten. De kaart staat voor flexibiliteit en afwisseling, maar ook voor de constante uitwisseling der krachten, zoals bijvoorbeeld in de gelijk blijvende wisseling tussen dag en nacht, eb en vloed of de opeenvolging der seizoenen.

De nadruk ligt op de evenwichtigheid die volgt uit het constante stromen tussen 2 spanningspolen, die - eeuwig met elkaar verbonden - tot een gestage wederzijdse uitwisseling komen.
De kaart symboliseert hier natuurlijke en wezenlijke veranderingen, maar ook eenvoudig afwisseling.
And know what you want,
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:26:58 #183
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31184989
Mirage:
Zou jij misschien voor mij ook een keertje een kaart kunnen trekken?
Ik heb altijd veel van je TRU bijdrages gelezen en 2 jaar geleden nog een keer met jou op IRC gechat in een groepje over tarot, dus zou het erg leuk vinden om van jou een trekking te krijgen.
Hoeft niet snel hoor, een keer als je tijd hebt.
And know what you want,
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:33:38 #184
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_31187038
Een kaartje over mijn liefdesleven als iemand even wilt?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 00:15:11 #185
1087 Merisse
broddeltante
pi_31192321
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 02:19 schreef -Delta- het volgende:
Staven Koningin:
... iemand die erg enthousiast is en open staat voor uitdagingen die om moed, ondernemingslust en durf vragen of naar avontuur ruiken.
Het benadrukt haar temperament en hartstocht.

Beroep: De mogelijkheid en de rijpheid om grotere taken op je te nemen - de wens naar meer onafhankelijkheid.[/i]
Wow Delta, bedankt, wat een mooie kaart! Is voor mij de positieve aanmoediging die ik wel kan gebruiken. Ik zit er aan te denken om te solliciteren op een baan die een paar schalen hoger ligt maar zat erg te twijfelen of ik dat wel aan kan. Die kaart zegt me: meid ga ervoor! En ook het avontuurlijke Bali zal ik dan maar niet uit de weg gaan
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  woensdag 5 oktober 2005 @ 03:21:24 #186
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31195330
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 00:15 schreef Merisse het volgende:

Wow Delta, bedankt, wat een mooie kaart! Is voor mij de positieve aanmoediging die ik wel kan gebruiken. Ik zit er aan te denken om te solliciteren op een baan die een paar schalen hoger ligt maar zat erg te twijfelen of ik dat wel aan kan. Die kaart zegt me: meid ga ervoor! En ook het avontuurlijke Bali zal ik dan maar niet uit de weg gaan
Wat leuk Merisse, dat je iets met de kaart kunt.
Ik vond hem iets positiefs zeggen, maar op die paar korte zinnetjes na ken ik je situatie natuurlijk niet, dus is het toch moeilijk om te kijken hoe en waar het precies op zou kunnen slaan.
Succes met solliciteren iig en veel beterschap toegewenst!
(En een fijne vakantie! )
And know what you want,
pi_31197278
zou iemand voor mij ook een kaartje willen trekken?
pi_31197881
-Delta- bedankt voor mijn kaart...

Hij is erg treffend, en heeft mij net weer even de motivatie gegeven om toch nog eens door te zoeken naar de oplossing...

misschien een domme vraag, maar voor wat voor dingen kan je kaarten trekken???
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:24:07 #189
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31210782
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:33 schreef Erasmo het volgende:
Een kaartje over mijn liefdesleven als iemand even wilt?
Voor jou Erasmo:

Zwaarden Aas:

Overeenkomstig de symbolische waarde van het getal één staan Azen voor kansen die ontdekt en aangegrepen moeten worden. In Zwaarden Aas schuild de kans om iets in te zien, te begrijpen, op te helderen, om een wezenlijke beslissing te nemen of ook om dingen te scheiden die gescheiden dienen te worden.

Het benadrukt de kennisdrang en de wil om de hogere waarheid te kennen.
Tegelijkertijd wordt hier echter duidelijk dat het beslist niet louter en alleen om "slimheid" gaat, maar om een zoeken, dat sterke intuïtieve steun krijgt en naar inzichten leidt, waarbij geest en ziel het eens zijn.

Relaties:
Een grote kans om diepliggende problemen te doorzien, onder woorden te brengen en duidelijkheid te verkrijgen - maar ook de pijnlijke ervaring van de desillusie.
And know what you want,
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:30:36 #190
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31210948
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 09:37 schreef cazizz het volgende:
zou iemand voor mij ook een kaartje willen trekken?
Ja natuurlijk

Voor jou heb ik deze getrokken:

Zwaarden 10: Ondergang:

De tien als het getal van de overvloed staat hier bij de hoogste kaart van de kleur Zwaarden voor het willekeurige einde, de abrupte afloop, de scheidende snede, die door het verstand met genadeloze consequentie uitgevoerd wordt.
Het pijnlijke, meedogenloze aspect van deze ervaring staat hier op de voorgrond.
De kaart geeft aan dat het hier hoe dan ook om een voortijdig einde, een daad van willekeur gaat, die beslist alleen daar gerechtvaardigd is, waar er een streep onder bedenkelijke leefgewoonten, psychische verstrikkingen en dergelijke gezet wordt.
In die gevallen heeft het veel van een chirurgische ingreep, die weliswaar pijnlijk is, maar tevens noodzakelijk om in leven te blijven.
And know what you want,
pi_31211035
Delta..m0cht je n0g eens tijd hebben wil je dan v00r mij 00k weer een (0f meerdere) kaart(en) trekken?

[ Bericht 7% gewijzigd door myxomatosekonijn op 05-10-2005 18:45:13 ]
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:35:35 #192
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31211066
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 10:12 schreef teigan het volgende:

misschien een domme vraag, maar voor wat voor dingen kan je kaarten trekken???
Eigenlijk over alles; situaties, (vriendschap of liefdes) relaties, werk, studie, algemeen, gezondheid.
Je kan het zo gek niet bedenken.

Zolang het wel een serieuze kwestie is natuurlijk
And know what you want,
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:41:10 #193
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31211199
Ik las in het andere tarot topic, dat Alicey het best druk heeft, dus trek ik nog wat maar wat meer kaartjes hier.

Wel leuk als ze weer tijd heeft, voor de afwisseling hier, meerdere die kaartjes trekken
And know what you want,
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:52:49 #194
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31211486
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:34 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Delta..m0cht je n0g eens tijd hebben wil je dan v00r mij 00k weer een (0f meerdere) kaart(en) trekken?
Ik heb er eentje voor je getrokken (voor een bredere legging, kun je in het andere tarot-topic "Pluk de kaarten" vragen, anders wordt het een beetje een rommeltje denk ik )

Schijven Aas:

Overeenkomstig het getal één wijzen Azen op kansen die ontdekt en aangenomen moeten worden.
Schijven Aas staat in dat opzicht voor de kans om solide resultaten en dingen van blijvende waarde te bereiken. Naast Bekers Aas belooft deze kaart van alle kaarten van de kleine Arcana de grootste kans op geluk. Daarbij staan hier het tastbare en duurzame op de voorgrond.

De kaart maakt duidelijk dat behalve geld en macht ook het verbonden aspect van zinnelijkheid op de voorgrond staat.
And know what you want,
pi_31212311
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:52 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Ik heb er eentje voor je getrokken (voor een bredere legging, kun je in het andere tarot-topic "Pluk de kaarten" vragen, anders wordt het een beetje een rommeltje denk ik )

[afbeelding]

Schijven Aas:

Overeenkomstig het getal één wijzen Azen op kansen die ontdekt en aangenomen moeten worden.
Schijven Aas staat in dat opzicht voor de kans om solide resultaten en dingen van blijvende waarde te bereiken. Naast Bekers Aas belooft deze kaart van alle kaarten van de kleine Arcana de grootste kans op geluk. Daarbij staan hier het tastbare en duurzame op de voorgrond.

De kaart maakt duidelijk dat behalve geld en macht ook het verbonden aspect van zinnelijkheid op de voorgrond staat.
Wauw dat is snel! Bedankt! Wat w0rdt verstaan 0nder Zinnelijkheid? Als in bijv. 'zin van het leven?'

P.s. Gr00t gelijk dat je er maar 1 getr0kken hebt Dan blijft t wat beter gescheiden
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:09:05 #196
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31215786
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:20 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Wauw dat is snel! Bedankt! Wat w0rdt verstaan 0nder Zinnelijkheid? Als in bijv. 'zin van het leven?'
Zinnelijk kan een vorm van genot zijn.
And know what you want,
pi_31216192
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:09 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Zinnelijk kan een vorm van genot zijn.
0k
  woensdag 5 oktober 2005 @ 22:06:45 #198
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_31217696
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:24 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Voor jou Erasmo:

[afbeelding]

Zwaarden Aas:

Overeenkomstig de symbolische waarde van het getal één staan Azen voor kansen die ontdekt en aangegrepen moeten worden. In Zwaarden Aas schuild de kans om iets in te zien, te begrijpen, op te helderen, om een wezenlijke beslissing te nemen of ook om dingen te scheiden die gescheiden dienen te worden.

Het benadrukt de kennisdrang en de wil om de hogere waarheid te kennen.
Tegelijkertijd wordt hier echter duidelijk dat het beslist niet louter en alleen om "slimheid" gaat, maar om een zoeken, dat sterke intuïtieve steun krijgt en naar inzichten leidt, waarbij geest en ziel het eens zijn.

Relaties:
Een grote kans om diepliggende problemen te doorzien, onder woorden te brengen en duidelijkheid te verkrijgen - maar ook de pijnlijke ervaring van de desillusie.
Tnx!
pi_31226311
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:23 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Voor Mirage:

[afbeelding]

Schijven 2: Verandering:

Op het gebied van schijven komt de polariteit van het getal 2 tot uitdrukking in het wisselspel der krachten. De kaart staat voor flexibiliteit en afwisseling, maar ook voor de constante uitwisseling der krachten, zoals bijvoorbeeld in de gelijk blijvende wisseling tussen dag en nacht, eb en vloed of de opeenvolging der seizoenen.

De nadruk ligt op de evenwichtigheid die volgt uit het constante stromen tussen 2 spanningspolen, die - eeuwig met elkaar verbonden - tot een gestage wederzijdse uitwisseling komen.
De kaart symboliseert hier natuurlijke en wezenlijke veranderingen, maar ook eenvoudig afwisseling.
Dank je wel -Delta- !
Mooie toepasselijke kaart !
Er zijn veel zaken aan het veranderen in mijn leven, voornamelijk opzettelijke veranderingen die ik samen met mijn man probeer te bewerkstelligen. (het mannen komen van venus en vrouwen komen van mars spel komt weer aardig in evenwicht ) .
Veranderingen: zowel thuis praktisch als in de verhouding/omgang tussen ons beide als het feit dat we eindelijk een passende school voor onze oudste gevonden hebben en hij daar vanaf a.s. maandag naartoe gaat.
Last but not last, ik ben zwanger ! (= 2 = wederom wisselspel der krachten )

dank je wel !
Kaart voor jou trek ik vanavond
Sir Winston Churchill
pi_31247719
quote:
[..]

Ja natuurlijk

Zwaarden 10: Ondergang:

De tien als het getal van de overvloed staat hier bij de hoogste kaart van de kleur Zwaarden voor het willekeurige einde, de abrupte afloop, de scheidende snede, die door het verstand met genadeloze consequentie uitgevoerd wordt.
Het pijnlijke, meedogenloze aspect van deze ervaring staat hier op de voorgrond.
De kaart geeft aan dat het hier hoe dan ook om een voortijdig einde, een daad van willekeur gaat, die beslist alleen daar gerechtvaardigd is, waar er een streep onder bedenkelijke leefgewoonten, psychische verstrikkingen en dergelijke gezet wordt.
In die gevallen heeft het veel van een chirurgische ingreep, die weliswaar pijnlijk is, maar tevens noodzakelijk om in leven te blijven.
wow ok... hehe.. vind hem een beetje moeilijk te begrijpen maar voor zo ver ik het snap..
denk ik dat het wel van toepassing is aangezien ik pas geleden de beslissing heb genomen dat ik echt niet meer naar mijn ex terug wil en er klaar mee ben.. dit naar een jaar touwtrekken van alle 2 de kanten.

heb ik hem de kaart dan goed begrepen?

en bedankt natuurlijk
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 22:55:04 #201
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31294905
Kan er iemand voor mij een kaart trekken op het gebied van gezondheid?
pi_31301559
ff denken Alicey, ik heb wel de itjing.
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:16:41 #203
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31310262
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 22:55 schreef Alicey het volgende:
Kan er iemand voor mij een kaart trekken op het gebied van gezondheid?
Wil je dat ik er een voor je trek?
Er zijn helaas weinig anderen hier die kaartjes trekken
And know what you want,
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:16:06 #204
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31311391
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:16 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Wil je dat ik er een voor je trek?
Er zijn helaas weinig anderen hier die kaartjes trekken
Graag Delta.
  zondag 9 oktober 2005 @ 19:06:09 #205
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31313637
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:16 schreef Alicey het volgende:

[..]

Graag Delta.

Staven 8: Snelheid:

Het getal acht staat voor verandering, transformatie en een nieuw begin.
Bij de Staven betekent dat levendigheid en vaak een verrassende versnelling in de loop der gebeurtenissen.

Het accent ligt op de gedachteflits, op het gloedvolle, reddende of in ieder geval zeer behulpzame idee en op de geestelijke beweeglijkheid.
And know what you want,
  zondag 9 oktober 2005 @ 19:48:04 #206
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31314589
Dank je Delta.
pi_31370219
Alicey, zou jij voor mij een kaartje willen trekken m.b.t. mijn lichamelijke gesteldheid op dit moment? Ik maak me wat zorgen en heb even een objectieve legging nodig. Alvast heel erg bedankt !
Hopelijk spreken we elkaar binnenkort weer eens, volgende orakelsessie misschien?
pi_31396345
Zou ik ook een kaart mogen hebben? Op het gebied van de liefde!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  donderdag 13 oktober 2005 @ 01:23:45 #209
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31399404
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 23:09 schreef Thisbe het volgende:
Zou ik ook een kaart mogen hebben? Op het gebied van de liefde!
Natuurlijk

Schijven 7: Mislukking:

Op het niveau van de Schijven toont het crisisaspect van het getal 7 zich als een proeve van bekwaamheid, die heel goed zou kunnen mislukken.

De kaart stelt een negatieve ontwikkeling centraal. Ze staat voor het mislukken van wat gehoopt werd en waarschuwt voor het verlies van hetgeen werd geïnvesteerd.

Relaties: Met een loodzware machteloosheid verdwijnen hoop en genegenheid - het dringende verzoek om pijnlijke consequenties te trekken, teneinde een positieve verdere ontwikkeling te bevorderen.

( Ff een kleine kanttekening: kan ook angst voor verlies, of een crisis periode zijn maar dat laatste was ws al duidelijk )
And know what you want,
  donderdag 13 oktober 2005 @ 07:13:40 #210
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31401205
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:59 schreef Geartsjuh het volgende:
Alicey, zou jij voor mij een kaartje willen trekken m.b.t. mijn lichamelijke gesteldheid op dit moment? Ik maak me wat zorgen en heb even een objectieve legging nodig. Alvast heel erg bedankt !
Hopelijk spreken we elkaar binnenkort weer eens, volgende orakelsessie misschien?
Sorry, ik zie hem nu pas... Als ik tijd heb zal ik een kaartje voor je trekken.
pi_31404525
Wil iemand een kaart trekken mbt de toekomst en gezondheid?
Thanks, Faja-Lobi
  donderdag 13 oktober 2005 @ 18:33:02 #212
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31415482
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:59 schreef Geartsjuh het volgende:
Echt objectief ben ik natuurlijk niet. Ik weet niet of je weet dat Lupa zaterdag haar verjaardag viert? Misschien kunnen we elkaar daar anders weer eens zien.

Anyhow, de legging:

Bekers Koningin
Intuitie en spiritualiteit

Je staat open voor spiritualiteit, maar ook voor je onderbewuste, en gevoelens van anderen. Misschien dat je hierdoor ook lichamelijk wat gevoelig bent. Probeer echter je hart te volgen, en volg je intuitie: Dat is aan jou toevertrouwd.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 18:46:28 #213
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31415795
zou iemand een kaart kunnen trekken voor mij... ivm met liefdesleven c.q. relatie
stay frosty
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:24:30 #214
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31416646
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 11:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Wil iemand een kaart trekken mbt de toekomst en gezondheid?
Thanks, Faja-Lobi
Over je gezondheid specifiek komt weinig naar voren, maar over de toekomst:

De Keizer
Autoriteit en structuur

Door rede en coordinatie zul je vinden dat je plannen ten uitvoer komen. Vaak zul je jezelf bevinden in de rol van een sterke leider. Door je principes te volgen, zul je komen tot een stelsel van regels, richtlijnen, normen en waarden die ook door anderen worden overgenomen. Op sociaal gebied betekent het misschien dat je in de nabije toekomst een gezinnetje zult stichten.
pi_31418031
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:33 schreef Alicey het volgende:

Echt objectief ben ik natuurlijk niet. Ik weet niet of je weet dat Lupa zaterdag haar verjaardag viert? Misschien kunnen we elkaar daar anders weer eens zien.
Ik heb zaterdag een familiedag . Hopelijk krijgen we nog op een andere dag de kans even bij te praten?
quote:
Anyhow, de legging:

[afbeelding]

Bekers Koningin
Intuitie en spiritualiteit

Je staat open voor spiritualiteit, maar ook voor je onderbewuste, en gevoelens van anderen. Misschien dat je hierdoor ook lichamelijk wat gevoelig bent. Probeer echter je hart te volgen, en volg je intuitie: Dat is aan jou toevertrouwd.
Dankjewel voor de legging! Wat een schitterende kaart . Mooie vormgeving. Duidelijke boodschap ook, mijn intuitie vertrouwen . Daar ga ik maar mijn best op doen.

Ik heb er veel aan, dankjewel!
  donderdag 13 oktober 2005 @ 21:05:45 #216
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31419678
(Eventueel vervolg graag in het slow chat topic )
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 20:14 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ik heb zaterdag een familiedag . Hopelijk krijgen we nog op een andere dag de kans even bij te praten?
Vast wel.
quote:
Dankjewel voor de legging! Wat een schitterende kaart . Mooie vormgeving. Duidelijke boodschap ook, mijn intuitie vertrouwen . Daar ga ik maar mijn best op doen.

Ik heb er veel aan, dankjewel!
pi_31423733
bedankt Alicey, we zijn inderdaad bezig voor een tweede kindje
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:52:10 #218
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31449873
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:46 schreef BarraCupraCuda het volgende:
zou iemand een kaart kunnen trekken voor mij... ivm met liefdesleven c.q. relatie

Staven Prinses:

Prinsessen staan voor kansen die de vraagsteller van buiten af worden geboden.
Deze kaart brengt een vurige impuls, die ons temperament en onze geestdrift aanspreekt. Iets spannends hangt in de lucht en lokt de vrager of daagt hem uit.

De kaart plaatst de prikkelend-spannende impuls onmiskenbaar op het terrein van de seksualiteit en hartstocht, wat evenwel niet betekent dat Staven Prinses ook kan wijzen op andere kansen en impulsen, die op de vrager afkomen en hem uitdagen.

Relaties:
Instinctmatige verleiding - vreugde door seks - je niet werkelijk kunnen binden - hartstochtelijk flirten - vreemdgaan.
And know what you want,
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:56:43 #219
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31450023
Delta!

Mag ik van jou een kaart op het gebied van lichamelijke gesteldheid?
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:07:08 #220
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31450346
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:56 schreef Alicey het volgende:
Delta!

Mag ik van jou een kaart op het gebied van lichamelijke gesteldheid?
Ja natuurlijk

Bekers 4: Weelde:

De door het getal 4 uitgedrukte versterking betekent op het niveau van Bekers (gevoelens) bevrediging en verzadiging, maar ook tegenzin en een onaangenaam gevoel van volheid.

De kaart benadrukt, dat de rijkdom van gevoelens overvloedig en diep bevredigend is.
And know what you want,
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:09:31 #221
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31450417
Dank je Delta.

Ergens is de kaart bijzonder treffend...
pi_31450629
Misschien een rare vraag, maar naar aanleiding van de zoektocht naar een nieuwe hond een kaartlegging gevraagd, wat zeggen de kaarten over deze zoektocht?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:20:31 #223
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31450757
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 23:15 schreef erodome het volgende:
Misschien een rare vraag, maar naar aanleiding van de zoektocht naar een nieuwe hond een kaartlegging gevraagd, wat zeggen de kaarten over deze zoektocht?

Bekers 7
Keuze en "Wishful thinking"

Doordat je beseft dat je veel keuze hebt, ben je geneigd de realiteit uit het oog te verliezen, en in illusies en sprookjes te geloven. Ook stel je het steeds weer uit, omdat die keuze zo moeilijk is. Misschien moet je nadenken over wat je nodig hebt, en jezelf klaar maken om een keuze te maken voor een leuke pup.
pi_31450875
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 23:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

[afbeelding]
Bekers 7
Keuze en "Wishful thinking"

Doordat je beseft dat je veel keuze hebt, ben je geneigd de realiteit uit het oog te verliezen, en in illusies en sprookjes te geloven. Ook stel je het steeds weer uit, omdat die keuze zo moeilijk is. Misschien moet je nadenken over wat je nodig hebt, en jezelf klaar maken om een keuze te maken voor een leuke pup.
Oeeeeeeeee, erg treffend!!!!

Wil heel graag een fila pup,maar zit ermee in mijn maag dat mijn zoontje nog te klein is, beter gezegd, zijn vriendjes nog te klein zijn om te begrijpen wat zo'n hond inhoudt, ben bang dat dat fout zal gaan(is geen vriendelijke hond voor vreemden, kan ingrijpen als er gestoeid wordt en hij het serieus neemt).

Verder heel veel twijvel wat een goede keuze zou zijn...
Er zijn zoooooooooooooveel leuke rassen dat ik bijna niet meer weet wat te kiezen, wat een echt goede keuze is, het is zoooooooooo moeilijk.

Tnxxxxxxxxxxxxx voor het kaartlezen
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:02:00 #225
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31452079
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 23:09 schreef Alicey het volgende:
Dank je Delta.

Ergens is de kaart bijzonder treffend...
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 23:24 schreef erodome het volgende:

Oeeeeeeeee, erg treffend!!!!
Leuk dat er hier door en voor meerdere mensen kaarten getrokken wordt en dat het zo vaak treffend is

Alicey, wat ik me afvroeg, trek je al heel lang hier op fok kaartjes?
And know what you want,
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:06:55 #226
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31452159
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 00:02 schreef -Delta- het volgende:

[..]

[..]

Leuk dat er hier door en voor meerdere mensen kaarten getrokken wordt en dat het zo vaak treffend is
Ik vind het vooral leuk dat iedereen een eigen manier heeft.
quote:
Alicey, wat ik me afvroeg, trek je al heel lang hier op fok kaartjes?
Volgens mij nog niet eens een jaar..Maar ik kan me vergissen.
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:27:43 #227
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31496582
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:52 schreef -Delta- het volgende:

[..]

[afbeelding]

Staven Prinses:

Deze kaart brengt een vurige impuls, die ons temperament en onze geestdrift aanspreekt. Iets spannends hangt in de lucht en lokt de vrager of daagt hem uit.

De kaart plaatst de prikkelend-spannende impuls onmiskenbaar op het terrein van de seksualiteit en hartstocht, wat evenwel niet betekent dat Staven Prinses ook kan wijzen op andere kansen en impulsen, die op de vrager afkomen en hem uitdagen.

Relaties:
Instinctmatige verleiding - vreugde door seks - je niet werkelijk kunnen binden - hartstochtelijk flirten - vreemdgaan.
thank you
stay frosty
pi_31845593
Wil iemand aub een kaart v00r me trekken? Met name 0p werkgebied?
  woensdag 2 november 2005 @ 09:53:32 #229
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31889507
xomatosekonijn ik trok voor jouw de volgende 2 kaarten.

de nine of cups staat voor Uitkomen van een wens (Wishfulfillment).
al een tijdje focus je op het uitkomen van iets wat je graag wilt, een nieuwe baan/functie aangezien je inzicht in je werk wilt. je zit nu in een positie dat het kan gaan uitkomen, maar de eerste euphoria kan veranderen in een wat negatievere emotionele bui als je na het manifesteren van je "wens" nog steeds niet vervult voelt.

daarom is het belangrijk om je wens te zien en te ervaren alsof het zich al gemanifesteerd heeft. en kijk dan of het inderdaad goed aanvoelt en bij je past.

de Ace of Cups toont aan dat je daar goede nieuwe karmische vriendschappen gaat opbouwen. waarvan sommige zeer sterk en nuttig voor je zullen zijn.

trok ook nog een psychologische kaart voor je met de tekst "zie er wat meer de humor van in"
pi_31893473
Ik voel me een beetje verlegen met deze vraag omdat ik nog nooit gepost heb in dit topic, maar zou iemand voor mij een kaart willen trekken in het algemeen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Maanbeertje op 02-11-2005 13:50:34 (vraag veranderd) ]
The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return
  woensdag 2 november 2005 @ 14:22:47 #231
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31896214
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:37 schreef Maanbeertje het volgende:
Ik voel me een beetje verlegen met deze vraag omdat ik nog nooit gepost heb in dit topic, maar zou iemand voor mij een kaart willen trekken in het algemeen.
Maanbeertje, deze heb ik voor je getrokken:

Zwaarden Prinses:

Daarbij wordt de door Zwaarden Prinses geboden kans minder op prijs gesteld.

Weliswaar sluit de kaart de mogelijkheid in zich om door kritiek en confrontatie tot opheldering te komen, vaker echter wordt ze als een bedreiging ervaren of als het begin van een controverse of een onaangename ruzie.
Ook het aspect van rebellie wordt er nog aan toegevoegd.
And know what you want,
pi_31898992
dankjewel delta Hier kan ik wel iets mee

leuke is dat het een antwoord is ook op de vraag die ik hier origineel had neergezet, maar later had veranderd.

[ Bericht 45% gewijzigd door Maanbeertje op 02-11-2005 15:52:44 ]
The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return
  woensdag 2 november 2005 @ 16:53:37 #233
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_31901101
Zou iemand voor mij een kaart kunnen trekken mbt liefde. Bij voorbaat dank
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
  woensdag 2 november 2005 @ 23:43:01 #234
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31915374
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:53 schreef Woutervn het volgende:
Zou iemand voor mij een kaart kunnen trekken mbt liefde. Bij voorbaat dank
De kaart voor jou Woutervn:

Bekers 6: Genot:

De behulpzame en verbindende kwaliteit van het getal 6 betekent in de kleur Bekers, dat de gevoelens stromen en de krachten zich in een harmonieus evenwicht bevinden. Daarmee beschrijft de kaart een toestand van vreugde, tevredenheid en goede stemming.

De kaart accentueert dat de vraagsteller geniet dat hij zijn midden (terug)gevonden heeft en evenwichtig, tevreden en vol goede moed is.

Relaties: Diep gevoel van verborgenheid, innige vreugde en dankbaarheid - op een genotvolle wijze uitleven van erotiek en seksualiteit.
And know what you want,
  woensdag 2 november 2005 @ 23:44:22 #235
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31915413
quote:
Op woensdag 2 november 2005 15:45 schreef Maanbeertje het volgende:
dankjewel delta Hier kan ik wel iets mee

leuke is dat het een antwoord is ook op de vraag die ik hier origineel had neergezet, maar later had veranderd.
Leuk om te horen
And know what you want,
pi_31915471
Als iemand nog iets wil trekken, qua kaart, graag. . Algemeen is okay. .
  donderdag 3 november 2005 @ 00:49:47 #237
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31917103
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:45 schreef Viperdesign het volgende:
Als iemand nog iets wil trekken, qua kaart, graag. . Algemeen is okay. .
Viperdesign; Deze kaart heb ik voor je getrokken:

Zwaarden 8: Inmenging:

De kwaliteit van de 8 als het getal van verandering, transformatie en het nieuwe begin krijgt bij de Zwaarden de vorm van belemmering en stagnatie, van een moeizaam proces, dat door innerlijke hindernissen of verboden van buiten af bemoeilijkt wordt.

Het accent ligt vooral op de volhardende kracht van het verstand, dat zich door storende factoren - zoals innerlijke verwardheid of uiterlijke hindernissen - weliswaar laat afremmen, maar niet tegenhouden.
And know what you want,
pi_31936144
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:53 schreef Enyalius het volgende:
xomatosekonijn ik trok voor jouw de volgende 2 kaarten.

de nine of cups staat voor Uitkomen van een wens (Wishfulfillment).
al een tijdje focus je op het uitkomen van iets wat je graag wilt, een nieuwe baan/functie aangezien je inzicht in je werk wilt. je zit nu in een positie dat het kan gaan uitkomen, maar de eerste euphoria kan veranderen in een wat negatievere emotionele bui als je na het manifesteren van je "wens" nog steeds niet vervult voelt.

daarom is het belangrijk om je wens te zien en te ervaren alsof het zich al gemanifesteerd heeft. en kijk dan of het inderdaad goed aanvoelt en bij je past.

de Ace of Cups toont aan dat je daar goede nieuwe karmische vriendschappen gaat opbouwen. waarvan sommige zeer sterk en nuttig voor je zullen zijn.

trok ook nog een psychologische kaart voor je met de tekst "zie er wat meer de humor van in"
Bedankt Enyalius v00r je m0eite.

Ik heb sinds k0rt al een nieuwe parttime baan erbij 'gekregen' en daar z0u misschien n0g een andere interessante parttime baan bij k0men. Helaas is die laatste niet d00rgegaan d00rdat ik de brief met inf0 r0nd het s0ll.gesprek te laat had 0ntvangen. Misschien heeft dat te maken in een negatieve em0ti0nele bui zijn ? (ik baalde n0gal dat ik t gesprek had gemist z0nder dat t mijn f0ut was terwijl ik het geweldig v0nd dat ik 0p gesprek m0cht k0men). Na een flinke baal-maandag heb ik het gev0el laten gaan en vind ik t z0 wel 0k. Ik kan meer gaan werken bij mijn nieuwe baan als ik wil en ga dit 00k pr0beren.

Ik ben erg benieuwd naar die nieuwe karmische vriendschappen! De kaarten zeggen zeker niet wie dat zullen zijn?

En zal pr0beren me wat meer in te stellen 0m er meer de hum0r van in te zien....al weet ik niet z0 waarin Alles zeker
  donderdag 3 november 2005 @ 20:36:04 #239
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31938324
Zijn er nog mensen die op een kaart wachten?

Ik zou overigens ook wel een kaartje willen op het gebied van gezondheid & psyche.
  donderdag 3 november 2005 @ 21:50:31 #240
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31940972
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:36 schreef Alicey het volgende:
Zijn er nog mensen die op een kaart wachten?

Ik zou overigens ook wel een kaartje willen op het gebied van gezondheid & psyche.
Zou jij er eentje voor mij willen trekken Alicey?
And know what you want,
  donderdag 3 november 2005 @ 21:57:22 #241
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31941211
quote:
Op donderdag 3 november 2005 21:50 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Zou jij er eentje voor mij willen trekken Alicey?
Pentakels 9
Discipline

De kaart draait om discipline en zelfstandigheid. Doordat je weet wat er te doen staat, zul je alles zelfstandig tot een goed einde weten te brengen. Je weet dat jouw manier de beste is, en bent daarom bereid om alles zelf te doen. Je tact helpt je hierbij.
pi_31945417
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:49 schreef -Delta- het volgende:
De kwaliteit van de 8 als het getal van verandering, transformatie en het nieuwe begin krijgt bij de Zwaarden de vorm van belemmering en stagnatie, van een moeizaam proces, dat door innerlijke hindernissen of verboden van buiten af bemoeilijkt wordt.

Het accent ligt vooral op de volhardende kracht van het verstand, dat zich door storende factoren - zoals innerlijke verwardheid of uiterlijke hindernissen - weliswaar laat afremmen, maar niet tegenhouden.
Kon je het niet zonder R&P uit te spitten? .

Thx. .
  vrijdag 4 november 2005 @ 00:09:31 #243
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31946022
quote:
Op donderdag 3 november 2005 21:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

Pentakels 9
Discipline

De kaart draait om discipline en zelfstandigheid. Doordat je weet wat er te doen staat, zul je alles zelfstandig tot een goed einde weten te brengen. Je weet dat jouw manier de beste is, en bent daarom bereid om alles zelf te doen. Je tact helpt je hierbij.
Dankjewel

Grappig hoe ontzettend treffend de kaart weer is.
And know what you want,
  vrijdag 4 november 2005 @ 00:10:07 #244
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31946049
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:51 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Kon je het niet zonder R&P uit te spitten? .

Thx. .
Wie, wat, waar?
Bedoel je je fotoboek?
And know what you want,
  vrijdag 4 november 2005 @ 00:20:29 #245
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31946340
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:36 schreef Alicey het volgende:

Ik hoop dat je het goed vind, ik heb er eentje voor je getrokken (er zijn zo weinig anderen die hier kaartjes trekken )

De 9 als getal van (innerlijke) concentratie manifesteert zich in de kleur Staven als demonstratieve en moedige vastbeslotenheid.

And know what you want,
  vrijdag 4 november 2005 @ 07:18:44 #246
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31950703
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:20 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Ik hoop dat je het goed vind, ik heb er eentje voor je getrokken (er zijn zo weinig anderen die hier kaartjes trekken )
Ja, is prima. Bedankt!

Ook erg treffend die kaart, ook in samenhang met de "negatieve" kant van de kaart..
  vrijdag 4 november 2005 @ 07:26:05 #247
129419 Sandraugiga
Fok! Stripster
pi_31950718
Zou iemand een kaartje voor mij willen trekken op het gebied van een project waar ik mee bezig ben op dit moment? (werk denk ik dan maar?)
  zaterdag 5 november 2005 @ 00:26:13 #248
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_31979117
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 07:26 schreef Sandraugiga het volgende:
Zou iemand een kaartje voor mij willen trekken op het gebied van een project waar ik mee bezig ben op dit moment? (werk denk ik dan maar?)
Sandraugiga, de kaart voor jou:

Schijven 10: Rijkdom:

Bij Schijven staat het getal 10 voor overvloed, welstand en welbevinden.

Hij accentueert daarbij dat het niet slechts om uiterlijke, maar vooral ook om innerlijke rijkdom gaat, die we alleen opmerken, wanneer we onze ogen openen voor prachtige dingen die ons in het alledaagse leven omringen, en die we gemakkelijk over het hoofd zien, wanneer we gejaagd door het leven gaan.
De kaart wijst er ook op, dat deze rijkdom de grootste ontplooiing vormt die op aarde mogelijk is.

Beroep: Gegarandeerd werk - een goed salaris voor goed werk - een overvloed van gedachten en inzichten verbreedt je horizon en maakt het mogelijk, een belangrijke zaak tot een goed einde te brengen.
And know what you want,
  zaterdag 5 november 2005 @ 06:48:49 #249
129419 Sandraugiga
Fok! Stripster
  maandag 5 december 2005 @ 23:44:01 #250
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_32850697
Ook maar hier weer eens een subtiel schopje...

Iemand nog een kaartje nodig?
And know what you want,
  maandag 26 december 2005 @ 15:42:29 #251
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33416002
Zou iemand voor mij een kaartje kunnen trekken op het gebied van verandering?
  dinsdag 27 december 2005 @ 00:07:19 #252
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33427371
quote:
Op maandag 26 december 2005 15:42 schreef Alicey het volgende:
Zou iemand voor mij een kaartje kunnen trekken op het gebied van verandering?
Natuurlijk
Voor jou heb ik getrokken:

Schijven 6: Succes

De behulpzame en verbindende kwaliteit van het getal 6 manifesteert zich bij de Schijven als een gunstig samenspel van krachten tot het welzijn van alle betrokkenen.

Het accent ligt op gunstige samenloop van krachten als een gezonde basis voor welslagen, groei en succes.
And know what you want,
  dinsdag 27 december 2005 @ 07:00:37 #253
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33431783
Dank je Delta!
  dinsdag 27 december 2005 @ 18:45:20 #254
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_33447110
Hoi. Is er iemand die mijn kaarten kan lezen. Wel moet ik er ff bij zeggen dat ik op de naam van een vriend van me ben. omdat ik nog geen account heb. Alvast Bedankt . afz. Verloren
  donderdag 29 december 2005 @ 19:52:27 #255
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_33515341
Hoi,

Zou iemand voor mij een kaartje willen trekken op het gebied van liefde?
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
  donderdag 29 december 2005 @ 19:54:01 #256
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_33515428
Het jaar is bijna afgelopen en nou was ik benieuwd of iemand een kaartje voor me kon trekken met betrekking tot de ontwikkelingen van het volgende jaar, als dat mogelijk is.

.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 29 december 2005 @ 20:04:55 #257
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_33515917
quote:
Op donderdag 8 september 2005 19:18 schreef Mirage het volgende:

[..]

Hallo sterre81,

Ik trok 2 kaarten voor jou.

Epona's Wild Daughter
Inner Shadows. Nightmare. Depression. Madness. Growth.

The Bodacious Bodach

Meddling. Tampering. Sabotage. "Helpful fixing". Order

veel succes !
Oh jeetje,

Ik zag nu pas je kaarten! Wat erg, wat erg!

Inmiddels kan ik ze wel heel duidelijk interpreteren!
Datgene wat in mij zit, wat tweestrijd levert, het raadsel wat opgelost moet worden voor ik verder kan, kan dat de Bodach zíjn?
Ik heb namelijk altijd een interne stem die me bij alles wat ik doe hindert. Altijd wantrouwig is ten opzichte van mij, de dingen die ik doe en mijn omgeving. Overal stel ik onbewust vraagtekens bij. Dat veroorzaakt tweestrijd en een hoop onnatuurlijk gedrag.

Mijn relatie is daar gedeeltelijk op stuk gelopen, besef ik me sinds een tijdje. Wat typisch, die twee kaarten!
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
pi_33516423
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 18:45 schreef Darklight het volgende:
Hoi. Is er iemand die mijn kaarten kan lezen. Wel moet ik er ff bij zeggen dat ik op de naam van een vriend van me ben. omdat ik nog geen account heb. Alvast Bedankt . afz. Verloren
Op welk gebied wil je een kaartje?
pi_33516755
quote:
Op donderdag 29 december 2005 19:54 schreef Tha_Erik het volgende:
Het jaar is bijna afgelopen en nou was ik benieuwd of iemand een kaartje voor me kon trekken met betrekking tot de ontwikkelingen van het volgende jaar, als dat mogelijk is.

.
Staven 4
Vrijheid & Blijheid

Het nieuwe jaar staat in het teken van de ketenen breken die je nu belemmeren. Dit kan zijn dat je iets wat in de weg staat doorbreekt, maar het kan ook betekenen dat je je eigen grenzen verlegt. Het nieuwe jaar zal ook een jaar zijn waarin je uitdagingen tot een succesvol einde brengt, en je eigen succes zult zien.
  donderdag 29 december 2005 @ 20:46:25 #260
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_33517547
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Staven 4
Vrijheid & Blijheid

Het nieuwe jaar staat in het teken van de ketenen breken die je nu belemmeren. Dit kan zijn dat je iets wat in de weg staat doorbreekt, maar het kan ook betekenen dat je je eigen grenzen verlegt. Het nieuwe jaar zal ook een jaar zijn waarin je uitdagingen tot een succesvol einde brengt, en je eigen succes zult zien.
Oh god, dit wordt een plezierig jaar als ik de kaarten moet vertrouwen .

Dank u!
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_33517548
Alicey, zou je voor mij ook een kaartje kunnen trekken (als je een keer tijd hebt)?
And know what you want,
pi_33517998
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:46 schreef -Delta- het volgende:
Alicey, zou je voor mij ook een kaartje kunnen trekken (als je een keer tijd hebt)?
Bekers 2
Verbinding en aantrekkingskracht

Misschien hangt er een nieuwe relatie in de lucht, maar het zou ook kunnen dat een bestaande relatie die gedeukt is hersteld wordt. Vergeven en vergeten kan een sleutelrol spelen. Sleutelwoorden zijn vrede, acceptatie, samenbrengen, delen, geven en nemen. Eerst voor jezelf, daarna met anderen.
pi_33518159
Zou iemand een kaarjte voor mij kunnen trekken met betrekking op mijn studie(en dan vooral het afronden van een gedeelte waar ik nu mee bezig ben?)
pi_33518230
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bekers 2
Verbinding en aantrekkingskracht

Misschien hangt er een nieuwe relatie in de lucht, maar het zou ook kunnen dat een bestaande relatie die gedeukt is hersteld wordt. Vergeven en vergeten kan een sleutelrol spelen. Sleutelwoorden zijn vrede, acceptatie, samenbrengen, delen, geven en nemen. Eerst voor jezelf, daarna met anderen.
Thanks Alicey
And know what you want,
pi_33520049
Ik zou ook wel weer een keer willen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33520067
Trek jij zelf niet meer, Delta?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33520383
Ik zit hier nog niet zo lang, maar vind dit echt heel erg interessant
Moeten jullie dan nog overige informatie ergens over hebben ofzo?
pi_33522837
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:49 schreef nokwanda het volgende:
Trek jij zelf niet meer, Delta?
Jawel hoor
Bedoel je voor mezelf of anderen hier?
Ligt er net aan wanneer je online bent, soms is er al voor iedereen een kaartje getrokken
And know what you want,
pi_33523166
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:48 schreef nokwanda het volgende:
Ik zou ook wel weer een keer willen
Kaartje voor jou:

De door het getal 4 uitgedrukte versterking betekent op het niveau van Bekers (gevoelens) bevrediging en verzadiging, maar ook tegenzin en een onaangenaam gevoel van volheid.

De kaart benadrukt, dat de rijkdom van gevoelens overvloedig en diep bevredigend is.
And know what you want,
pi_33523451
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:03 schreef teigan het volgende:
Zou iemand een kaarjte voor mij kunnen trekken met betrekking op mijn studie(en dan vooral het afronden van een gedeelte waar ik nu mee bezig ben?)

Zwaarden 7: Vruchteloosheid:

Het met het getal 7 verbonden gevaar schuilt bij de Zwaarden in het op bedenkelijke wijze gebruik maken van geestvermogen, bijvoorbeeld in de vorm van arglist, leugens, intriges, spieken en bedrog.

De kaart waarschuwt ervoor dat de vrager zichzelf hier iets wijs maakt. Ze wijst op de vergeefse poging om zichzelf uit laf(hartig)heid leugens te vertellen, maar ook op een uitzichtloze rebellie ("dwergenopstand").

Beroep/Studie: Je staat jezelf in de weg - je krijgt een stok tussen de benen gegooid - storende inmenging van collega's of niet voorziene tegenslagen belemmeren je plannen of transacties.
And know what you want,
pi_33524047
Zou iemand een kaart willen trekken voor me...misschien over eigen ontwikkeling of vriendschappen... ?

Dank alvast!
pi_33524267
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:57 schreef Tasje het volgende:
Ik zit hier nog niet zo lang, maar vind dit echt heel erg interessant
Moeten jullie dan nog overige informatie ergens over hebben ofzo?
Wil je een algemeen kaartje of heb je een bepaald onderwerp (werk/liefde)?
And know what you want,
pi_33524428
quote:
Op donderdag 29 december 2005 22:58 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Kaartje voor jou:

[afbeelding]

Thanks Als dit is waar ik naar uit mag kijken..... lekker.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33524470
quote:
Op donderdag 29 december 2005 23:18 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Zou iemand een kaart willen trekken voor me...misschien over eigen ontwikkeling of vriendschappen... ?

Dank alvast!
Voor jou myxomatosekonijn :

Staven 2: Heerschappij:

De polariteit van het getal 2 kan zich in de kleur van Staven op verschillende manieren manifesteren.
Op elkaar gelegd kunnen 2 staven voor een goed vuurtje zorgen - en als 2 polen voor een knetterende spanning. Zijn ze echter te ver van elkaar, dan gebeurt er niets.

De kaart benadrukt ook de ontstekende en ontvlammende kracht.
De kaart staat hier zodoende voor spanning en ongeduld, voor een dynamische, voorwaarts stormende wil en voor moed om tot daden over te gaan.
And know what you want,
pi_33524679
quote:
Op donderdag 29 december 2005 23:28 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Voor jou myxomatosekonijn :

[afbeelding]

Staven 2: Heerschappij:

De polariteit van het getal 2 kan zich in de kleur van Staven op verschillende manieren manifesteren.
Op elkaar gelegd kunnen 2 staven voor een goed vuurtje zorgen - en als 2 polen voor een knetterende spanning. Zijn ze echter te ver van elkaar, dan gebeurt er niets.

De kaart benadrukt ook de ontstekende en ontvlammende kracht.
De kaart staat hier zodoende voor spanning en ongeduld, voor een dynamische, voorwaarts stormende wil en voor moed om tot daden over te gaan.
Wauw, wat snel Delta! Dank je wel! De kaart zegt in een bepaald gedeelte van het eerste stuk denk ik wel iets over vriendschappen in mijn omgeving en hoe ik er op dit moment naar kijk... Niks nieuws dus, maar wel een soort van bevestiging...

Moet alleen nog even bekijken hoe ik dat laatste stuk ga zien en of ik er wat mee kan en hoe ik het aan ga pakken...
pi_33524759
quote:
Op donderdag 29 december 2005 23:33 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Wauw, wat snel Delta! Dank je wel! De kaart zegt in een bepaald gedeelte van het eerste stuk denk ik wel iets over vriendschappen in mijn omgeving en hoe ik er op dit moment naar kijk... Niks nieuws dus, maar wel een soort van bevestiging...

Moet alleen nog even bekijken hoe ik dat laatste stuk ga zien en of ik er wat mee kan en hoe ik het aan ga pakken...
Graag gedaan
Soms herken je er iets in, soms in een deel...
And know what you want,
pi_33526679
Zou er iemand geen kaartje kunnen trekken, want ik ben klaar met deze hocus pocus. Tis aangekomen in Europa via de zigeuners, zodat ze een boterham konden verdienen.
pi_33530184
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 01:29 schreef newsman het volgende:
Zou er iemand geen kaartje kunnen trekken, want ik ben klaar met deze hocus pocus. Tis aangekomen in Europa via de zigeuners, zodat ze een boterham konden verdienen.
Ik trok voor jou niet: De blanco kaart

Deze niet-kaart geeft aan dat u de oorsprong der dingen herleidt tot het simpele en het materriele zonder er de symbolische boodschap van te doorgronden. De kaart voorspelt dat u in de nabije toekomst niet in staat zult zijn tot het inzicht te komen dat het verdienen van een boterham niet per definitie symbolische betekenissen hoeft uit te sluiten of dat methoden van zigeuners perse frauduleus hoeven te zijn.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33530705
Vampje kan ook wel weer een kaartje gebruiken....
gewoon, iets algemeens
pi_33531189
quote:
Op donderdag 29 december 2005 23:05 schreef -Delta- het volgende:

[..]

[afbeelding]

Zwaarden 7: Vruchteloosheid:

Het met het getal 7 verbonden gevaar schuilt bij de Zwaarden in het op bedenkelijke wijze gebruik maken van geestvermogen, bijvoorbeeld in de vorm van arglist, leugens, intriges, spieken en bedrog.

De kaart waarschuwt ervoor dat de vrager zichzelf hier iets wijs maakt. Ze wijst op de vergeefse poging om zichzelf uit laf(hartig)heid leugens te vertellen, maar ook op een uitzichtloze rebellie ("dwergenopstand").

Beroep/Studie: Je staat jezelf in de weg - je krijgt een stok tussen de benen gegooid - storende inmenging van collega's of niet voorziene tegenslagen belemmeren je plannen of transacties.
Dank je, het is erg treffend.... Ik sta mezelf ooke cht in de weg... Maar het wordt dus even een kwestie van doorbijten vrees ik
pi_33546153
quote:
Op donderdag 29 december 2005 23:23 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Wil je een algemeen kaartje of heb je een bepaald onderwerp (werk/liefde)?
Ehm, doe maar over de liefde
  vrijdag 30 december 2005 @ 17:14:08 #282
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_33546437
Doe mij maar een kaartje
Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:40:34 #283
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33552187
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 08:41 schreef nokwanda het volgende:

Ik trok voor jou niet: De blanco kaart

Deze niet-kaart geeft aan dat u de oorsprong der dingen herleidt tot het simpele en het materriele zonder er de symbolische boodschap van te doorgronden. De kaart voorspelt dat u in de nabije toekomst niet in staat zult zijn tot het inzicht te komen dat het verdienen van een boterham niet per definitie symbolische betekenissen hoeft uit te sluiten of dat methoden van zigeuners perse frauduleus hoeven te zijn.
And know what you want,
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:49:18 #284
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33552611
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 09:32 schreef vamperotica het volgende:
Vampje kan ook wel weer een kaartje gebruiken....
gewoon, iets algemeens
Voor jouw Vamp :

Schijven 4: Macht:

Het vaste tot starre karakter van het getal 4 manifesteert zich bij de Schijven als een zeer grote mate van stabiliteit, zekerheid en structuur. De kaart stelt dat we iets bezitten en er waar mogelijk muren omheen bouwen om het te beschermen.

Het accent ligt op de beveiliging van het bereikte en het vergroten van een tastbare machtstructuur, zoals bijvoorbeeld door het beeld van een middeleeuwse vesting wordt uitgedrukt.
And know what you want,
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:54:44 #285
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33552888
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 17:07 schreef Tasje het volgende:

Ehm, doe maar over de liefde
Deze heb ik voor jou getrokken:

Zwaarden 9: Wreedheid:

De met het getal 9 verbonden kwaliteit van inkeer tot zichzelf leidt bij de Zwaarden tot angsten, zorgen, bedruktheid en slapeloze nachten.

De kaart kan bovendien betekenen dat de vrager zo zeer door zijn angsten bevangen is, dat hij panisch reageert en nog slechts met de grootste moeite tot rede te brengen is.

Liefde/Relaties: Angst voor scheiding en eenzaamheid - troosteloosheid en vertwijfeling - onbewuste neigingen om jezelf en anderen pijn te doen door stekelige opmerkingen - twijfelen aan jezelf en haatgevoelens.

And know what you want,
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:59:45 #286
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33553150
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 17:14 schreef Minkeltje het volgende:
Doe mij maar een kaartje
Voor jou Minkeltje deze kaart:

Bekers Aas:

Azen symboliseren - evenals het correlerende getal één - kansen die ontdekt en aangegrepen moeten worden. In Bekers Aas schuilt de kans om diep, innerlijk geluk en onze ware roeping te vinden. Voorwaarde daarvoor is dat we ons voor de aanwezige mogelijkheden open stellen, ze onderkennen en ons op de weg naar het doel laten leiden, in plaats van eigengerechtig de verlangens van ons ego te willen bevredigen.

De kaart toont eveneens de graalskelk en accentueert dat ons vermogen om ons over te geven en onze bereidheid om ons open te stellen, onontbeerlijke voorwaarden voor het ervaren van het grote geluk vormen.
And know what you want,
  vrijdag 30 december 2005 @ 20:13:08 #287
42381 CvB
handles your hunger better
pi_33553780
Zou iemand voor mij een kaart willen trekken? De komende periode gaat er een hoop voor mij veranderen en ik behn benieuwd wat de kaarten daarover te zeggen hebben!
Vind ik
  vrijdag 30 december 2005 @ 20:32:56 #288
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33554582
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:13 schreef CvB het volgende:
Zou iemand voor mij een kaart willen trekken? De komende periode gaat er een hoop voor mij veranderen en ik behn benieuwd wat de kaarten daarover te zeggen hebben!
Voor jou heb ik getrokken:

Troeven I: De Magier:

De Magier staat voor het mannelijke, actieve principe, voor de impulsen gevende kracht, voor initiatief en de scheppende geest. Hij symboliseert de solaire kracht, het onderzoekend en doorgrondend bewustzijn, dat in de werkelijkheid waarin we leven doordringt en haar verkent teneinde haar wetten te begrijpen.

De kaart toont de "goochelaar" die enerzijds speels en geraffineerd zijn kennis hanteert en spelenderwijs zijn taken de baas wordt, maar die er daarnaast een heimelijk genoegen in kan scheppen om anderen te overbluffen of om de tuin te leiden.
And know what you want,
  vrijdag 30 december 2005 @ 20:51:12 #289
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_33555488
Hoi,

Zou iemand voor mij een kaartje willen trekken op het gebied van liefde? Mijn vriend heeft het net na een half jaar uit gemaakt. Ik had hiervoor ook een verzoekje gepost, maar ik denk dat het onopgemerkt is gebleven.
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
  vrijdag 30 december 2005 @ 21:02:42 #290
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33556061
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:51 schreef sterre1981 het volgende:
Hoi,

Zou iemand voor mij een kaartje willen trekken op het gebied van liefde? Mijn vriend heeft het net na een half jaar uit gemaakt. Ik had hiervoor ook een verzoekje gepost, maar ik denk dat het onopgemerkt is gebleven.
Sorry overheen gelezen (ws omdat je reageerde op een oudere trekking van Mirage).

Bij deze eentje voor je :

Bekers 8: Indolentie:

De 8 als het getal van de verandering betekent op het niveau van Bekers het einde van een vertrouwde tijd en het vertrek naar een onzekere bestemming.

De kaart accentueert niet zozeer het vertrek - alhoewel het hier ook dringend is - als wel veeleer dat de omgeving "bedorven" is, dat er giftige gevaren op de loer liggen, dat het oude vervuild en niet meer te redden is.

Relaties: Een lusteloos en kleurloos samen gaan - verlammende alledaagse routine - seksuele onverschilligheid - scheiding - loslaten van vertrouwde ideeën over je eigen partner (sprookjesprins, droomvrouw, etc).
And know what you want,
  vrijdag 30 december 2005 @ 21:07:58 #291
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_33556317
Als je toch bezig bent??

Ik zou heel graag een kaart willen met betrekking tot mijn gevoelsleven in de nabije toekomst... Komt er nog een beetje blijheid voorbij?
power to the people
  vrijdag 30 december 2005 @ 21:15:39 #292
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33556682
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:07 schreef beestjuh het volgende:
Als je toch bezig bent??

Ik zou heel graag een kaart willen met betrekking tot mijn gevoelsleven in de nabije toekomst... Komt er nog een beetje blijheid voorbij?
Ja hij gaat lekker vandaag

Kaartje voor jou :

Zwaarden 8: Inmenging:

De kwaliteit van de 8 als het getal van verandering, transformatie en het nieuwe begin krijgt bij de Zwaarden de vorm van belemmering en stagnatie van een moeizaam proces, dat door innerlijke hindernissen of verboden van buitenaf bemoeilijkt wordt.

And know what you want,
pi_33557049
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:54 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Deze heb ik voor jou getrokken:

[afbeelding]

Zwaarden 9: Wreedheid:

De met het getal 9 verbonden kwaliteit van inkeer tot zichzelf leidt bij de Zwaarden tot angsten, zorgen, bedruktheid en slapeloze nachten.

De kaart kan bovendien betekenen dat de vrager zo zeer door zijn angsten bevangen is, dat hij panisch reageert en nog slechts met de grootste moeite tot rede te brengen is.

Liefde/Relaties: Angst voor scheiding en eenzaamheid - troosteloosheid en vertwijfeling - onbewuste neigingen om jezelf en anderen pijn te doen door stekelige opmerkingen - twijfelen aan jezelf en haatgevoelens.

Dankje! Dit klopt ook echt! Het is een tijdje geleden uitgegaan met mijn vriend na 3,5 jaar en ik heb hier nog veel moeite mee. Ik herken echt veel in deze kaart. Vind ik echt apart!
  Admin vrijdag 30 december 2005 @ 21:26:03 #294
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_33557144
Iemand die een kaartje voor me kan trekken?
Het zijn turbulente tijden en kan wel een baken gebruiken.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 30 december 2005 @ 21:26:40 #295
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33557161
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:23 schreef Tasje het volgende:

Dankje! Dit klopt ook echt! Het is een tijdje geleden uitgegaan met mijn vriend na 3,5 jaar en ik heb hier nog veel moeite mee. Ik herken echt veel in deze kaart. Vind ik echt apart!
Graag gedaan En leuk dat je er wat in herkent
And know what you want,
  vrijdag 30 december 2005 @ 21:31:47 #296
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_33557442
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:02 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Sorry overheen gelezen (ws omdat je reageerde op een oudere trekking van Mirage).

Bij deze eentje voor je :

[afbeelding]

Bekers 8: Indolentie:

De 8 als het getal van de verandering betekent op het niveau van Bekers het einde van een vertrouwde tijd en het vertrek naar een onzekere bestemming.

De kaart accentueert niet zozeer het vertrek - alhoewel het hier ook dringend is - als wel veeleer dat de omgeving "bedorven" is, dat er giftige gevaren op de loer liggen, dat het oude vervuild en niet meer te redden is.

Relaties: Een lusteloos en kleurloos samen gaan - verlammende alledaagse routine - seksuele onverschilligheid - scheiding - loslaten van vertrouwde ideeën over je eigen partner (sprookjesprins, droomvrouw, etc).
Wow, dat klopt dus wel. Maar het is enkel een bevestiging van mijn situatie, dus ik kan er verder niet veel mee... Dat loslaten van vertrouwde ideeën is wel een sterke toevoeging overigens.

Dankjewel, Delta!
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
  vrijdag 30 december 2005 @ 21:34:07 #297
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33557547
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:26 schreef yvonne het volgende:
Iemand die een kaartje voor me kan trekken?
Het zijn turbulente tijden en kan wel een baken gebruiken.
Kaartje voor jou Yvonne:

Zwaarden Aas:

Overeenkomstig de symbolische waarde van het getal één, staan Azen voor kansen die ontdekt en aangegrepen moeten worden. In Zwaarden Aas schuilt de kans om iets in te zien, te begrijpen, op te helderen, om een wezenlijke beslissing te nemen of ook om dingen te scheiden die gescheiden dienen te worden.

De kaart benadrukt de kennisdrang en de wil om de hogere waarheid te kennen. Tegelijkertijd wordt hier echter duidelijk dat het beslist niet louter en alleen om "slimheid" gaat, maar om een zoeken, dat sterke intuïtieve steun krijgt en naar inzichten leidt, waarbij geest en ziel het eens zijn.
And know what you want,
  vrijdag 30 december 2005 @ 21:40:05 #298
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33557848
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:31 schreef sterre1981 het volgende:

Maar het is enkel een bevestiging van mijn situatie, dus ik kan er verder niet veel mee... .
Vaak zegt 1 kaart iets over de situatie van het "nu" zeg maar, een andere keer weer iets over (dichtbijë) toekomst. (Soms is de "nu" situatie ook nog een tijdje de toekomst, dus geen verandering op korte termijn).

Dat is wel het leuke aan een legging met meerdere kaarten, kun je het wat breder bekijken (verleden, nu, toekomst, etc), alleen is dat veel werk als je dat bv hier voor iedereen moet doen
(Maar je hebt het andere topic voor een bredere legging )
And know what you want,
  Admin vrijdag 30 december 2005 @ 21:48:42 #299
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_33558211
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:34 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Kaartje voor jou Yvonne:

[afbeelding]

Zwaarden Aas:

Overeenkomstig de symbolische waarde van het getal één, staan Azen voor kansen die ontdekt en aangegrepen moeten worden. In Zwaarden Aas schuilt de kans om iets in te zien, te begrijpen, op te helderen, om een wezenlijke beslissing te nemen of ook om dingen te scheiden die gescheiden dienen te worden.

De kaart benadrukt de kennisdrang en de wil om de hogere waarheid te kennen. Tegelijkertijd wordt hier echter duidelijk dat het beslist niet louter en alleen om "slimheid" gaat, maar om een zoeken, dat sterke intuïtieve steun krijgt en naar inzichten leidt, waarbij geest en ziel het eens zijn.
Dank je,
Bovenste is helder, onderste stukje minder, kun je het iets meer in Jip en Jannekteaal omzetten?

Ik gaf aan in turbulente tijden te zitten, kennisdrang is zeker aan de orde.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:35:03 #300
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33560205
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:48 schreef yvonne het volgende:

Bovenste is helder, onderste stukje minder, kun je het iets meer in Jip en Jannekteaal omzetten?
Ja natuurlijk...

Om het heel simpel te zeggen, staat er min of meer hetzelfde als het bovenste stukje, alleen aangevuld dat je ook moet "zoeken", naast het feit dat er kansen komen om dingen op te lossen/uit te vogelen. Door het zoeken gaat het balletje rollen zeg maar, en gaat je intuïtie meewerken.
En dan kom je tot een inzicht of een kans voor een beslissing, die zowel voor geest als ziel "juist is".
And know what you want,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')