Is je probleem misschien niet dat je erg praktisch bent ingesteld, en daardoor misschien juist je intuitie vaak negeert?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 23:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dank je Alicey
Ik dacht al dat je daar met de film niet aan toe zou komen, maar dat geeft ook niet hoor!
Inderdaad dezelfde kaart, en dat zal zeker geen toeval zijn. Ik had alleen zo gehoopt op een beetje richting, maar ik word tot tweemaal toe teruggeworpen op mezelf en mijn intuitie. Dan zal ik het daar kennelijk ook wel mee moeten kunnen doen.
Ik denk dat dat wel zo is, hoewel ik juist op relationeel gebied erg probeer niet te praktisch te zijn, maar mijn gevoel te volgen. Ik heb echter een paar jaar mijn gevoel wat ondergestopt, dus ik moet nu in een moeilijke tijd ineens terug naar mijn gevoel dat al een tijdje op hold stond. Ik weet nu niet helemaal zeker of mijn gevoel al wel weer/nog wel helemaal te vertrouwen isquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 23:48 schreef Alicey het volgende:
Laatste post uit vorige deel:
[..]
Is je probleem misschien niet dat je erg praktisch bent ingesteld, en daardoor misschien juist je intuitie vaak negeert?
Only one way to find out...quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 23:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel zo is, hoewel ik juist op relationeel gebied erg probeer niet te praktisch te zijn, maar mijn gevoel te volgen. Ik heb echter een paar jaar mijn gevoel wat ondergestopt, dus ik moet nu in een moeilijke tijd ineens terug naar mijn gevoel dat al een tijdje op hold stond. Ik weet nu niet helemaal zeker of mijn gevoel al wel weer/nog wel helemaal te vertrouwen is
Weet je hoe eng dat is?quote:
Ja, ik weet er alles van.. Soms is er echter geen doorslag te vinden met ratio.. Ik denk zelf ook dat ratio overrated is. Het maakt veel dingen ingewikkelder dan ze zijn..quote:
Dat ben ik met je eens. Maar toch vind ik het erg lastig, dit keer lastiger dan ooit tevorenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 23:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, ik weet er alles van.. Soms is er echter geen doorslag te vinden met ratio.. Ik denk zelf ook dat ratio overrated is. Het maakt veel dingen ingewikkelder dan ze zijn..
Ik vervolg even in de LFC, omdat het niet echt meer kaart gerelateerd is wat ik verder ga zeggen.quote:Op zondag 28 augustus 2005 00:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar toch vind ik het erg lastig, dit keer lastiger dan ooit tevoren
Eigenlijk heb ik helemaal geen puf meer.quote:Op zondag 28 augustus 2005 00:23 schreef nokwanda het volgende:
Heb je nog puf om een kaart voor me te trekken?
Wil wel eens zien wat een kaart over de liefde zegt
Het zal wel komen omdat je slaperig bentquote:Op zondag 28 augustus 2005 00:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik helemaal geen puf meer.Ik ga denk ik ook zo naar bed.
De kaart die ik trok was:
[afbeelding]
Bekers 7
In de liefde is je valkuil dat je geneigd bent het contact met de realiteit te verliezen. Je fantasie gaat leven, waardoor je zelf te passief wordt. Aan de andere kant laat deze instelling je wel zien dat de mogelijkheden onbeperkt zijn, en dat de keuze bij jezelf ligt. Een gebrek aan actie ondernemen speelt je echter parten..
Ik vond hem wel apart bij jou ja. Het kan ook aan mijn interpretatie liggen. Misschien is juist fantaseren en passiviteit niet het probleem, maar juist the way to go.. Misschien voor jezelf er over denken of dat een nieuw pad voor je zou zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2005 00:34 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het zal wel komen omdat je slaperig bent![]()
Ik zie helemaal niets in die kaart dat lijkt op mij.
Ik word er juist eerder van beschuldigd iets te voortvarend te zijn. Ik denk dat iets meer passiviteit wel op prijs gesteld zou worden jaquote:Op zondag 28 augustus 2005 00:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vond hem wel apart bij jou ja. Het kan ook aan mijn interpretatie liggen. Misschien is juist fantaseren en passiviteit niet het probleem, maar juist the way to go.. Misschien voor jezelf er over denken of dat een nieuw pad voor je zou zijn.
Mijn fout dus, dat de weg van fantaseren en passiviteit geen juiste kan zijn is dus een inschattingsfout.quote:Op zondag 28 augustus 2005 00:40 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik word er juist eerder van beschuldigd iets te voortvarend te zijn. Ik denk dat iets meer passiviteit wel op prijs gesteld zou worden ja![]()
Moest er wel heel erg om lachenquote:Op zondag 28 augustus 2005 00:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mijn fout dus, dat de weg van fantaseren en passiviteit geen juiste kan zijn is dus een inschattingsfout.
quote:
quote:Op zondag 28 augustus 2005 01:51 schreef Lord_of_the_String het volgende:
Alicey, heb je nog zin een kaart voor mij te trekken? ben altijd nieuwsgierig naar wat die kant van de spirituele wereld over mij te zeggen heeft
Dit is wat Hajo Banzhaf schrijft over Bekers 7:quote:Op zondag 28 augustus 2005 00:46 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Moest er wel heel erg om lachen
Maar ik zal het hier es navragen voor de zekerheid![]()
Ik ga
voor ik een nog grotere overdosis aan smileys ga posten
Dank je wel Freija.quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:25 schreef freija het volgende:
[..]
Dit is wat Hajo Banzhaf schrijft over Bekers 7:
Met betrekking tot onze persoonlijke realties kan Bekers 7 op de roes van het verliefd zijn duiden, al waarschuwt ze tegelijk voor het harde, ontnuchterende ontwaken. Ze stelt niet dat de door haar beschreven relatie op los zand is gebouwd, echter wel dat we veel te hoge verwachtingen koesteren, waarin we in deze vorm heel beslist teleurgesteld zullen worden. ze spoort ons aan onze waakzaamheid niet te laten verslappen en de relatie met gezonde scepsis te bezien.
Durf er een extravagante visie op na te houden. Laat u door de beelden van uw fantasie en uw dromen inspireren, zonder dat u het slachtoffer van uw eigen toverkunsten wordt. Kies voor een van deze beelden en probeer met veel volharding het werkelijkheid te laten worden. U mag daarbij op de spontane hulp van anderen rekenen.
Hoi Alicey, dank je wel voor de kaarttrekking! Dat waarmaken van plannen en het dagdromen klopt wel...in waarmaken (actie ondernemen) ben ik niet zo sterk als het om liefde gaat, maar ik weet vaak gewoon niet hoe ik het aan moet pakken als ik iemand leuk vind (bijv. neiging om dicht te slaan en teveel denken aan mogelijke -negatieve- gevolgen).... Het dagdromen doe ik erg graag en waarschijnlijk op liefdesgebied in te groot contrast met het actie ondernemenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
[afbeelding]
Pentakels Schildknaap
Pentakes Schildknaap is een kaart die gaat over het waamaken van plannen en een praktische kijk. Gebruik je verstand, stop met dagdromen, en denk na over wat je precies wilt en hoe je dat kunt bereiken. Wat je zoekt is dichtbij, probeer daar op te vertrouwen. Toon jezelf betrouwbaar, en vind wat je zoekt.
uhm tja uhm nou uhm een poging dan maarquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:09 schreef vamperotica het volgende:
En de laatste....
Tja.... hij voelt erg passend, al weet ik nu ff niet welke kant ik er mee op moet!
Zoessie idee misschien?
Sorry, ik heb deze week niet echt tijd gehad om te leggen.quote:Op maandag 29 augustus 2005 11:00 schreef freija het volgende:
Hallo Alicey,
zou je voor mij een kaart willen trekken met betrekking tot de date die van vorige week uitgesteld is naar deze week woensdag? In de tussentijd hebben we elkaar nog wel gesproken en aan de hand daarvoor krijg ik toch steeds meer zoiets van 'nee..... dit is niet voor mij...', hoewel vorige week voor mij nog 2 superpositieve kaarten zijn getrokken en ikzelf ook de kaart 'de Geliefden' trok....![]()
quote:Op donderdag 1 september 2005 11:59 schreef Erasmo het volgende:
Iemand die nog goesting heeft om een kaartje te trekken?
Nope, we hebben het weer uitgesteld; hij zit middenin een verhuizing....quote:Op donderdag 1 september 2005 20:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Sorry, ik heb deze week niet echt tijd gehad om te leggen.Het is nu natuurlijk al lang achter de rug.. Alles al wat duidelijker?
Danke schünquote:Op donderdag 1 september 2005 20:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
[afbeelding]
Pentakels 8
Je weg is er een van noeste arbeid. Door je volledig te storten op wat je te doen staat kun je leren hoe het in elkaar zit. Probeer vooral logisch en systematisch te werk te gaan. Wees voorzichtig dat je niets te snel doet.
Kelken Negenquote:Op maandag 5 september 2005 13:15 schreef draculettetje het volgende:
iemand nog tijd en zin om voor mij een kaartje te trekken?
zou ik fijn vinden in ieder geval!
Mmmmmm waar mn prioriteiten liggen.... Daar ben ik ook wel benieuwd naar!quote:Op vrijdag 2 september 2005 10:31 schreef Alicey het volgende:
Mooi deck Mirage.Zou je uit dat deck misschien, als je tijd hebt, een kaartje voor mij kunnen trekken? Het houdt verband met de vraag hoe ik me moet opstellen, en waar mijn prioriteiten liggen.
K trok deze.....quote:Op vrijdag 2 september 2005 10:31 schreef Alicey het volgende:
Mooi deck Mirage.Zou je uit dat deck misschien, als je tijd hebt, een kaartje voor mij kunnen trekken? Het houdt verband met de vraag hoe ik me moet opstellen, en waar mijn prioriteiten liggen.
Wil jij er ook een voor mij doen?quote:Op dinsdag 6 september 2005 08:53 schreef vamperotica het volgende:
K vind t nog steeds erg moeilijk om aan een getrokken kaart een persoonlijke uitleg te geven, vandaar nog steeds de uitleg uit de boekjes.....
Staven Ridderquote:Op dinsdag 6 september 2005 09:31 schreef sannydude het volgende:
[..]
Wil jij er ook een voor mij doen?
Voor jou.. Oompje!quote:Op dinsdag 6 september 2005 12:12 schreef UncleScorp het volgende:
Hoi vampie
Doe mij ook maar 1 ... puur work-related ... should i stay or should i go ?
Wow klopt nog best aardig ookquote:Op dinsdag 6 september 2005 12:06 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Staven Ridder
Element: Vuur.
Astrologische associatie: Mars in Ram.
Kernwoorden: vertrek, plezierige gebeurtenis, afscheid, overhaast, geheimzinnig.
Staven Ridder belichaamt een warme tot verhitte atmosfeer waarin niet alleen sprake is van levenslust en enthousiasme, maar ook van ongeduld, impulsiviteit en eventueel zelfs overdrijving. We willen alles, en wel nu meteen..
![]()
Ennuh..... eik ook wel een beetje naar hoe het met mn gezondheid zit....quote:Op dinsdag 6 september 2005 08:50 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Mmmmmm waar mn prioriteiten liggen.... Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
Hey Vamp.... wist niet dat jij ook trok.quote:Op woensdag 7 september 2005 21:00 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ennuh..... eik ook wel een beetje naar hoe het met mn gezondheid zit....
Zowel t geestelijkeAls t lichamelijke.....
Iemand zin om daar een kaartje voor te trekken?
Doe het ook nog niet zo heel lang hoor....quote:Op woensdag 7 september 2005 21:02 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Hey Vamp.... wist niet dat jij ook trok.
Wil jij er een voor mij doen?
Ben wel eens benieuwd wat er bij jou uitkomt.
Vooral op werkvlak idd wel iets waarmee ik uit de voeten kan. Ook qua het opbrengen van discipline om iedere dag werk te produceren en het volharden in plannen. En idd lijkt de tijd aan te breken waarin vage zaken iets vastere vormen an lijken te nemen, ook op dat vlak en ook op bewustzijnsniveau.quote:Op woensdag 7 september 2005 21:10 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Doe het ook nog niet zo heel lang hoor....
Vind het ook erg moeilijk om een persoonlijke uitleg te geven aan de kaarten die ik trek... Vandaar de "boekjesuitleg".....
Voor jou....
De keizer
Deze kaart staat voor ons realisme en ons verlangen naar stabiliteit en zekerheid. Deze kaart toont onze zin voor orde en nuchterheid, voor discipline en verantwoordelijkheid, en de capaciteit onze energie te richten. De keizer brengt structuur in ons leven. Op het vlak van werk staat De Keizer voor heldere concepten, standvastigheid en vastbeslotenheid. Het is hard werken waarbij het welslagen van onze plannen helemaal van onze eigen discipline afhangt. De dingen zullen ons niet komen aanwaaien. Met betrekking tot ons bewustzijn toont deze kaart dat vage plannen nu vorm beginnen te krijgen en verwerkelijkt kunnen worden. In onze persoonlijke relaties duidt De Keizer op een periode waarin relaties betrouwbaar en bestendig zijn, of waarin alle illusies verdwijnen. Ook wijst De Keizer op het gevaar van het uit zijn op een zo groot mogelijke zekerheid op relationeel vlak waardoor de verbintenis te beperkend kan worden.
Mogguh.....quote:Op woensdag 7 september 2005 22:01 schreef Enyalius het volgende:
kan iemand een kaartje trekken voor mij met betrekking tot:
1. de studie die ik over 3 weken ga beginnen
2. mijn emotionele staat
3. uitzetten van mijn gaves
Hallo sterre81,quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:46 schreef sterre1981 het volgende:
Mirage, ik heb zelf het rider-waite tarotspel en zigeunerkaarten, maar ik zou het heel leuk vinden als je voor mij een kaartje uit het fairies oracle wilde trekken (ik vind sowieso de plaatjes van Froud zó mooi... hij heeft ook de originele tekeningen voor the Dark Crystal gemaakt, hè?).
Het heeft te maken met loslaten en een nieuwe start.
Voor jou, vamperotica, trok ik ook 2 kaarten.quote:Op woensdag 7 september 2005 21:00 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ennuh..... eik ook wel een beetje naar hoe het met mn gezondheid zit....
Zowel t geestelijkeAls t lichamelijke.....
Iemand zin om daar een kaartje voor te trekken?
Dank je voor de kaart.quote:Op dinsdag 6 september 2005 08:53 schreef vamperotica het volgende:
K vind t nog steeds erg moeilijk om aan een getrokken kaart een persoonlijke uitleg te geven, vandaar nog steeds de uitleg uit de boekjes.....
quote:Op donderdag 8 september 2005 18:07 schreef Enyalius het volgende:
bedankt.
iemand mischien nog ter bevestiging?
Dank je! En wat een geweldig mooie kaarten!quote:Op donderdag 8 september 2005 19:37 schreef Mirage het volgende:
[..]
Voor jou, vamperotica, trok ik ook 2 kaarten.
de eerste werd
The Soul Shrinker
Cruelty. Malice. Gossip. Curses. Destruction. Blessing.
Wat een ontzettend mooie kaarten ja!
En ik kan er idd veel mee....
Zou er iemand anders ook nog twee kaartjes voor me willen trekken, met betrekking tot hetzelfde?
Ben benieuwd of het een beetje overeen gaat komen.....
[afbeelding]
reversed: Malice, vicious gossip, and cruelty are occuring somewhere in this situation, cursing the people involved. The best way to change this is to begin scattering blessings, thank-yous, positive feeback, and kind words in all directions. it helps al lot if they are actually meant.
de tweede
The Singer of Connection
Spiritual connection. Karma. Balance. Empathy.
[afbeelding]
starter reading: Through the power of this Singer, all connections are made, held, and released, as appropriate. In a reading, this Singer indicates the connection of things, especially reconnecting those that have been sundered. It is unifying and reunifying. It tells us that we need to be aware of the connections between the people linked by it. We also may need to build more connections, a network of mutual support.
The precense of the Singer of Connection in a reading indicates support and strenght flowing through the connections between those involved.
Ik hoop dat je er wat aan hebt![]()
Kaarten zijn op zichzelf niet positief of negatief, dat hangt er vooral van af hoe je omgaat met wat de kaart vertelt.. De ster staat inderdaad voor positieve gedachten en vertrouwen in de toekomst, maar ook voor het open staan voor antwoorden op lastige vragen..quote:Op donderdag 8 september 2005 23:55 schreef plasticvlinder het volgende:
Als ik de betekenis opzoek in diverse boekjes, vind ik ongeveer hetzelfde:
hoop, goede vooruitzichten voor de toekomst..
-knip-
ach, ik ben bang dat anderen hierover niet veel kunnen zeggen?
maar misschien is er toch iemand met een ander inzicht? waarvan ik misschien denk.. oh verrek, dat zou best wel eens zo kunnen zijn..
Ik denk dat ik alles over dekaart, het wezen eigenlijk, hier maar neerzet.quote:Op donderdag 8 september 2005 19:59 schreef Enyalius het volgende:
bedankt mirage. zou je me mischien kunnen uitleggen wat er bedoeld wordt met de laatste kaart?
Zwaarden Vierquote:Op vrijdag 9 september 2005 11:55 schreef bighit het volgende:
wie zou er voor mij eens een kaart willen plukken? ben wel eens benieuwd
De Doodquote:Op vrijdag 9 september 2005 12:07 schreef elfenvleugels het volgende:
Kan er nog eens iemand een kaart voor mij uitpikken?
Dank jequote:Op vrijdag 9 september 2005 14:47 schreef vamperotica het volgende:
[..]
De Dood
De Dood betekent afscheid, het loslaten van iets. Dit kan een bevrijdend einde zijn, maar kan ook met pijnlijke ervaringen gepaard gaan. Ten onrechte behoort De Dood tot een van de meest gevreesde kaarten. Krishnamurti zei: "We hebben leven van sterven gescheiden en de interval tussen beide is vrees. Men kan niet leven zonder te sterven." Deze kaart dringt erop aan dat we afscheid van iets moeten nemen en ons innerlijk leeg moeten maken voor het nieuwe dat op ons wacht. Op het niveau van bewustzijn duidt De Dood op het einde van een ontwikkelingsproces zodat we nu onze oude levensbeschouwing prijs zullen moeten geven. Het gaat hierbij om instellingen en overtuigingen die niet wezenlijk van onszelf zijn maar ooit zonder nadenken zijn overgenomen. Op het vlak van persoonlijke relaties duidt deze kaart eveneens op een afscheid, we zouden moeten proberen onze metgezel te danken voor de gezamenlijk doorgebrachte tijd.
Ja...Hallo....Nou de hele handel hier weer verkopen zeker?!quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:09 schreef draculettetje het volgende:
[quote]Op woensdag 7 september 2005 21:10 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Doe het ook nog niet zo heel lang hoor....
Vind het ook erg moeilijk om een persoonlijke uitleg te geven aan de kaarten die ik trek... Vandaar de "boekjesuitleg".....
/quote]
hihihi jij hier komen wonen en dan samen met mij op cursus....
ik trok daarop:quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:13 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ja...Hallo....Nou de hele handel hier weer verkopen zeker?!
quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:12 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ik trok daarop:
De Dwaas
De Dwaas toont het kind in ons en staat voor ontvankelijkheid en een levenslustige zorgeloosheid. Wanneer De Dwaas zich voordoet betreden we vaak zonder kennis vooraf een nieuw levensterrein. Deze kaart wijst op verfrissende ervaringen die meestal chaotische trekjes hebben, maar die - zelfs als we onderuit gaan - geen wezenlijk gevaar inhouden. Ten aanzien van ons werk betreden we nieuwe terreinen met de bereidheid om ons zonder voorbehoud vertrouwd te maken met nieuwe opgaven. Met betrekking tot gebeurtenissen kan De Dwaas wijzen op idiote gebeurtenissen of onverantwoordelijk gedrag. Op het niveau van bewustzijn staat deze kaart voor het wonderlijke en het verbazing-wekkende. Op het terrein van persoonlijke relaties zien we vooral zijn levenslustige, vrolijke kant. Ook hier kan hij op onverantwoordelijkheid wijzen, maar meestal is het toch een verwijzing naar een vreugdevol, ongecompliceerd samenzijn.
ik trok de Toren (catalyst for change) met Justice (balance) als ondersteunende kaart voor jouw uit mijn Cosmic Tarot deck.quote:Op maandag 12 september 2005 20:14 schreef vamperotica het volgende:
mag ik van iemand een kaartje over het in ouwehoer en oud aangehaalde "probleem" met mn ex?
Mooie kaarten trouwens! Die van je nieuwe deck ook!quote:Op maandag 12 september 2005 20:41 schreef Enyalius het volgende:
[..]
ik trok de Toren (catalyst for change) met Justice (balance) als ondersteunende kaart voor jouw uit mijn Cosmic Tarot deck.
de vraag was "kaart met betrekking tot ex" aangezien ik niet weet wat het probleem precies is.
[afbeelding] [afbeelding]
de toren lijkt negatief maar valt mee. het wijst naar een gestagneerde of dysfunctional situatie, emotionele crisis. de storende situaties laten je een tijd in shock achter, shock is een sterke woordkeuze. door die situatie zul je wel in staat zijn je prioriteiten te zien in een nieuw daglicht en zo de puzzel stukjes van je leven weer op de juiste plek leggen. die nieuwe inzichten zullen je helpen om een nieuwe structurele aanpak te vormen voor de toekomst.
de justice kaart zegt dat je compassie en wijsheid moet combineren om tot een goede beslissing te komen. een beslissing die karmish of legaal juist het is. het zal niet beide bevatten. de beslissing lijkt in jouw voordeel te gaan. een goede balans van wat jij nodig hebt in vergelijking met wat je ex nodig heeft.
---
heb nog een ander deck dat ingewerkt moet worden dus trek daar ook een kaartje mee. dus die kaart kun je minder nauwkeurig zien :S
[afbeelding]
laat je angsten los en accepteer de situatie zoals hij is. vertrouw in de wijsheid van "god" en je beschermengelen die jouw zullen begeleiden in deze lastige periode. zodra je de angst loslaat zullen wonderen zich gaan manifesteren in je leven.
Nou meer over een oude (her)nieuw(d)e liefde zeg maar....quote:Op maandag 12 september 2005 21:40 schreef Enyalius het volgende:
voor Vamperotica mbt Liefde
Je trekt wel negatief uitziende kaarten uit heh? oh wacht..heel me deck ziet er zo uit volgens iemand. es kijken wat ik hiervan kan maken voor je...
de symbolen op de eerste kaart presenteren emotionele terug trekking van een relatie. beide partijen hebben zicht emotioneel terug getrokken omdat ze zich al een tijdje alleen voelden binnen in de relatie. de pijn van verlies valt op zich wel mee omdat het merendeel al verwerkt is op het moment. het is belangrijk om weer wat meer tijd met je vrienden te besteden.
de tweede kaart verteld over materiele gewin zoals geld. de hoeveelheid geld zal als veel aanvoelen. hoe je er aan komt...tja. iets van zaken of erfenis, maar heb het idee dat dat niet hier van toepassing is. logische conclusie van wat je net vertelde zou ik zeggen dat je je ex gewoon zal vragen om financiele steun. aangezien jullie op relatief goede voet uit elkaar zijn gegaan zal hij er niet zo'n punt van maken om bij te springen waar nodig. als je maar uitkijkt dat je niet dingen gaat vragen die je niet nodig hebt
mbt relaties komt er praktisch hetzelfde uit wat hier ook staat
of wilde je iets weten over een mogelijke nieuwe liefde?
Een zonnesteek heb ik toch wel! En tja.... liefde maakt net als de zon blind.... En of die praktische loyale betrouwbare man ook de man in mijn relatievraagstuk blijkt te zijn?quote:Op maandag 12 september 2005 21:54 schreef Enyalius het volgende:
een oude hernieuwde liefde huh...hmmm eens even kijken.
ik zou er niet aan beginnen als ik jouw was. al die hoop en liefde. moet je zien hoe die zon vol op het hoofd van dat kind brand. die moet minsten factor 50 op hebben terwijl hij in het paradijs rond dwaald
gelukkig is het niet op naiveit gebaseerd, dus ziet er kansvol uit.
die man is praktisch ingesteld en loyaal en betrouwbaar. je kan op hem bouwen.
je snapt het plaatje wel
veel succes in de liefde vamp![]()
heerlijk om je positief te zien!quote:Op maandag 12 september 2005 22:02 schreef Enyalius het volgende:
tja ik weet dat je verliefd zult worden op zo iemand. of dat degene is waar je nu bij bent heb ik eigenlijk niet naar gekeken.
bij een "vriendin" zag ik ook al van te voren dat haar relatie na een paar maanden zou breken. heb besloten om het niet te zeggen omdat ik op dat moment ook veel voor haar voelde en waarschijnlijk zou denken dat ik het alleen zou zeggen voor persoonlijk gewin. wat was het punt dat ik probeerde te maken? o.O
oh ja...geniet zolang het kan. als het deze vent is geweldig, zo niet dan heb je toch weer ff kunnen genieten en de tijd door gekomen tot de volgende er is die wel voor jouw bedoeld is. haal overal het positieve uit
ok nu begin ik echt ziek te worden van me eigen positiviteit![]()
Buiten rampzalig ben ik ook 1 brok onverwerkte emotie!quote:Op maandag 12 september 2005 22:12 schreef Enyalius het volgende:
uhu onverwerkte emoties zijn er altijd. maar omdat er geen zwaarden 6 als odnersteunende kaart was valt de schade op zich wel mee en moet relatief makkelijk te verwerken zijn voor je.maar tijd heelt alle wonden
maar op mezelf focussen is af en toe zo verdomd confronterend!quote:Op maandag 12 september 2005 22:19 schreef Enyalius het volgende:
sinds wanneer ben jij verantwoordelijk voor de onverwerkte emoties van een ander? focus op jezelf dat is een stuk belangrijker
Ach ja.... confrontaties met mezelf kunnen er ook nog wel bij!quote:Op maandag 12 september 2005 22:26 schreef Enyalius het volgende:
confronterend? oh ja joh...zou het niet weten
confrontaties zijn zo lastig heh. maar ja...anders leer je niks dus is wel belangrijk voor jezelf. en als je klaar bent met jezelf, dan pas op andere focussen. heb ik ook moeten doen laatste paar weken. 1 van de vele dingen waar ik aan gewerkt heb trouwens. en als ik het kan, kan jij het ook
ja, dat weet ik wel... Maar alleen denk ik niet dat ik het met een paar weken red! Als ik eenmaal die kast open trek kom ik vanalles tegen wat ik toch wel heel goed verstopt had! En dan brengt dat weer wat mee.. en dan da .. en en enquote:Op maandag 12 september 2005 22:36 schreef Enyalius het volgende:
eigenlijk zijn de emoties waar jenu mee zit een onderdeel van. dus als je slim bent ga je je confronteren en doe je alles in 1x. paar weken en je bent klaar
wat is de vraag die je hebtquote:Op maandag 12 september 2005 23:21 schreef beestjuh het volgende:
Ik zit met een dilemma en geen kaartjes in de buurt... Is er iemand die een kaartje voor me wil trekken?
Ik denk dat agressief de "verkeerde" term is.quote:Op dinsdag 13 september 2005 17:27 schreef Enyalius het volgende:
weet je...ik probeer juist "aggresiever" te worden in de zin van het uiten van me woede ipv opkroppen. maar het wil er gewoon niet uitkomenbest ongezond
Mirage...waarschijnlijk heb je 0ver mijn berichtje heen gelezen...maakt 00k niet uit maar z0u je een Fairies kaart v00r me willlen trekken?quote:Op donderdag 8 september 2005 20:08 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wauw wat een m00ie kaarten Mirage! Z0u je misschien 00k een kaart kunnen trekken? Weet even niet welke gebied nu t belangrijkst v00r me is maar misschien zegt de kaart me dat wel....
Staven Negenquote:Op dinsdag 20 september 2005 21:48 schreef Enyalius het volgende:
iemand zin om een kaartje te trekken voor me? een algemene
of te wel "kijk mij eens even dit topic terug omhoog halen"
[herman finkers mode] Dit topic is nu neergestegen
Even laten rusten idd...Komt vast wel weer naar boven als je een beetje doorkrijgt hoe je er mee om moet gaan.....quote:Op woensdag 21 september 2005 08:45 schreef Enyalius het volgende:
klopt als een bus
dacht dat ik me rust had gevonden met iets. maar af en toe als er over dat onderwerp begonnen word gaat er een knopje om dat ik niet echt vrolijk word, tot woedends toe zelfs. eerlijk gezegd weet ik niet eens zeker hoe ik met die situatie om moet gaan. heb heel veel geprobeerd, maar zonder succes. enige dat veranderd is dat ik een diepe kijk op mezelf heb gehad en wat dingen heb aangepast zodat ik mezelf beter voel. dus ik duw de situatie van me af. heb er genoeg van en meer dan genoeg tijd aan verspild en moet nu gewoon laten rusten en doorgaan en genieten van wat ik wel heb. ipv in het verleden te leven.
sommige mensen verdienen mijn tijd en energie niet meer
De keizerquote:Op donderdag 22 september 2005 16:52 schreef Bastard het volgende:
*Benieuwd is naar resultaat*
Wil iemand een kaartje trekken voor mij?
Welke fase zit ik in mijn leven, daar moet iets mee te doen zijn.
Hee, die klopt welquote:
tadaah!quote:Op donderdag 22 september 2005 17:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hee, die klopt wel
Vooral het harde werken, standvastige relatie, en bovendien de zin naar orde, discipline, en stabiliteit.
Niet echt intensief iig...quote:Op donderdag 22 september 2005 17:09 schreef Bastard het volgende:
[..]
Leuk he.
Ben je allang bezig met Tarot?
Ja hoor...quote:
Dat is ook heel moeilijk aan iemand die je niet kent.quote:Op donderdag 22 september 2005 17:15 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Niet echt intensief iig...
Heb je nu ook braaf een uitleg volgens t boekje gegeven...Vind het nog erg moeilijk om er iets persoonlijks van te maken!
Deze kaart trok ik voor jou:quote:Op zaterdag 24 september 2005 00:31 schreef -Delta- het volgende:
Wat een leuk topic!
Ik gebruik zelf ook tarot-kaarten, maar nog nooit heeft iemand voor mij een legging of enkele kaart getrokken.
Zou iemand voor mij ook een kaart willen trekken?![]()
Gaat over contact met een persoon.
Dankjewel!quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:53 schreef Morwen het volgende:
Deze kaart trok ik voor jou:
[afbeelding]
De uitleg:
[i]De Kluizenaar
Hopelijk kan je er iets mee![]()
Deze kaart heb ik voor je getrokken:quote:Op zaterdag 24 september 2005 18:00 schreef Enyalius het volgende:
hmm begin me toch beetje zorgen te maken...es kijken of het gegrond is.
zou ik een kaart mogen mbt mijn droom afgelopen nacht, tevens gepost in het droom topic. en mbt mijn rug.
bedankt
Ik heb er voor jou ook een getrokken:quote:Op zaterdag 24 september 2005 22:11 schreef Alicey het volgende:
Heeft er iemand voor mij nog een kaartje, algemene situatie?
Zou dit kunnen betekenen dat ik sexueel weer actief ga worden?quote:Op zondag 25 september 2005 01:09 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Ik heb er voor jou ook een getrokken:
[afbeelding]
Lust:
Levensvreugde, hartstocht, vitaliteit, echte betrokkenheid en levenslust zijn de thema's van deze kaart, die op een dieper niveau de verzoening van de beschaafde mens met zijn dierlijke aard symboliseert.
Het accent ligt ondubbelzinnig op lust en extase en daarmee op de sexuele kant van onze driftenaard.
Waarom maak je het jezelf moeilijker dan het is? Je vecht tegen de stroom in, en ondervindt dat dat moeite oplevert. Je weet dat er een verantwoordelijkheid op je rust, en daarom neem je teveel hooi op je vork. Misschien eerst zorgen voor wat rust voor jezelf?quote:Op zondag 25 september 2005 22:20 schreef miss_sly het volgende:
Zou er iemand voor mij een kaartje kunnen trekken? mbt nemen van beslissingen, kan dat?
Dank jequote:Op zondag 25 september 2005 22:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom maak je het jezelf moeilijker dan het is? Je vecht tegen de stroom in, en ondervindt dat dat moeite oplevert. Je weet dat er een verantwoordelijkheid op je rust, en daarom neem je teveel hooi op je vork. Misschien eerst zorgen voor wat rust voor jezelf?
Kaart : Staven 10
Even geen plaatje, want mijn scan-computer staat uit, en ik was van plan om zo direct mijn bed op te gaan zoeken.
Dat is de Crowley tarot (Aleister Crowley Thoth).quote:Op zondag 25 september 2005 22:29 schreef nokwanda het volgende:
Delta, welk deck is dat waaruit je trok? Die kaart ziet er mooi uit. Ik wil er wel meer van zien.
Volgens mij had er nog niemand een voor jou getrokken, dus bij deze:quote:Op zondag 25 september 2005 22:08 schreef vamperotica het volgende:
* vamperotica meldt zich ook weer eens voor een (algemeen) kaartje....
Dank je!quote:Op maandag 26 september 2005 00:24 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Volgens mij had er nog niemand een voor jou getrokken, dus bij deze:
[afbeelding]
Staven 9: Kracht:
De negen als getal van (innerlijke) concentratie manifesteert zich in de kleur Staven als demonstratieve sterkte en moedige vastbeslotenheid.
De kaart staat voor grote veerkracht en gezond enthousiasme en vertelt de vraagsteller zich sterk, moedig en wilskrachtig moet tonen om zijn doel te bereiken.
De kaart die ik heb getrokken:quote:Op maandag 26 september 2005 10:10 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wil iemand een kaart trekken mbt mijn nieuwe baan?
De kaart die ik heb getrokken:quote:Op maandag 26 september 2005 10:11 schreef UncleScorp het volgende:
En voor mij een kaart ivm mijn huidige job
Dankquote:Op maandag 26 september 2005 15:23 schreef -Delta- het volgende:
[..]
De kaart die ik heb getrokken:
[afbeelding]
Bekers Koningin:
In de regel vertegenwoordigt een Koningin een vrouw, in uitzonderingsgevallen echter ook wel een man. Of met deze kaart op de vrager zelf of een andere persoon wordt gedoeld, hangt zowel van de vraagstelling af, als van de plaats waarop de kaart in een legpatroon valt.
De Koningin van Bekers staat voor een persoon die de vrouwelijke kant van het element water vertegenwoordigt, Dat betekent dat zij een groot aanvoelingsvermogen bezit, zich totaal aan iets kan overgeven en op emotioneel gebied aanspreekbaar en open is. Zij is de muze, die instinctief aanvoelt welke mogelijkheden en talenten in ons sluimeren en die er groot plezier in schept om deze aanleg in ons te wekken.
De Crowley-kaart toont een orakelfee, de wijze vrouw, die zich uitsluitend door haar innerlijke stem laat leiden en vanuit diepe intuïtie haar leven leidt.
Beroep:
Helpende en genezende activiteiten - op kunstzinnige wijze creëren - een innerlijke visie over de verdere beroepsontwikkeling.
Graag gedaanquote:
Jahoor, eentje voor jou?quote:Op maandag 26 september 2005 20:05 schreef Erasmo het volgende:
Iemand die nog een kaartje wil trekken?
quote:Op maandag 26 september 2005 20:05 schreef Erasmo het volgende:
Iemand die nog een kaartje wil trekken?
quote:Op maandag 26 september 2005 20:08 schreef Viperdesign het volgende:
Zou graag iets willen hebben vóór en over morgen, dinsdag 27 september..
De kaart vóór en over Dinsdag 27 Septemberquote:Op maandag 26 september 2005 20:08 schreef Viperdesign het volgende:
Zou graag iets willen hebben vóór en over morgen, dinsdag 27 september..
Vrijspraak? Ik kan weer slapen.quote:Op maandag 26 september 2005 20:48 schreef Alicey het volgende:
Je zult morgen open staan om je droom waar te maken.
quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:38 schreef nokwanda het volgende:
wie wil er een kaart trekken voor me? Algemeen
quote:
Trek jij nou in 1 minuut meerdere kaarten?quote:
Tuurlijkquote:Op woensdag 28 september 2005 00:24 schreef Morwen het volgende:
-Delta-, ik zie dat je er nu bent![]()
Wil je een kaart voor mij trekken? Algemeen, graag of wat voor je eigen gevoel goed voelt bij mij![]()
Als je nu niet meer kan is morgen of een andere dag ook goed. Bedankt alvast![]()
Oh dat is fijnquote:Op woensdag 28 september 2005 00:38 schreef Morwen het volgende:
Thanx![]()
Die klopt heel goed met 1 en anderHet verrast me niet zeg maar
![]()
Dank je. Ik moet nog even zien wat ik ermee kan.quote:Op woensdag 28 september 2005 00:18 schreef -Delta- het volgende:
[..]
[afbeelding]
Staven 5: Wrijving
Overeenkomstig de kwaliteit van het getal vijf staat deze kaart voor een belangrijke uitdaging, die hier bij de Staven vooral op de weg van rijpwording en zelfontplooing ligt. Ze wijst daarmee op een taak die de vraagsteller dient te volbrengen, ongeacht of het hem meteen bij de eerste poging lukt of niet. Hoe dan ook zal hij erdoor groeien.
Het benadrukt dat de uitdaging meer een grensoverschrijdend karakter heeft, omdat hier een stap moet worden gezet, die het kader van alle ervaringen tot dusver te buiten gaat.
quote:Op woensdag 28 september 2005 10:36 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Wil je een kaart voor mij trekken? Algemeen
dank u vriendelijk
quote:
De kaart voor jou:quote:Op woensdag 28 september 2005 23:11 schreef vamperotica het volgende:
Als er iemand zin heeft om een kaartje voor mij te trekken, dan graag een met betrekking tot "mijn gezinnetje".. Nu en in de toekomst zeg maar.......
quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:02 schreef teigan het volgende:
Zou iemand een kaart voor mij kunnen trekken..
Kan het over studie gaan zeg maar?
Hallo iedereen!quote:Op maandag 29 augustus 2005 11:00 schreef freija het volgende:
Hallo Alicey,
zou je voor mij een kaart willen trekken met betrekking tot de date die van vorige week uitgesteld is naar deze week woensdag?
Er is trouwens ook een nieuw topic "Pluk de kaarten", waar alles iets breder bekeken wordt. Wil je dat ik daar een kleine legging doe (verleden/heden/toekomst of kern/gids/afleiding/uitkomst), of wil je dat ik hier een enkele kaart trek die alles omvat?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:03 schreef freija het volgende:
[..]
Hallo iedereen!
Ben weer terug na maandje afwezigheid![]()
Morgen (als het goed is) die date, die steeds weer uit en uitgesteld werd!
Ondertussen is het contact heel relaxed geweest en zijn bedenkingen wat naar de achtergrond gezakt. Ben benieuwd hoe de kaarten er nu voor staanen ga ik het (D.V.) morgen checken
![]()
Dank je.... hier kan ik wat mee!quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:14 schreef -Delta- het volgende:
[..]
De kaart voor jou:
[afbeelding]
Schijven 3: Werk
De stabiele kwaliteit van het getal drie staat in de kleur Schijven voor een fase, waarin het bereikte veilig gesteld en het nieuwe uitgebreid kan worden.
Het accent ligt op het consolideren en stabiliseren van een (door vlijt) bereikte toestand.
Merisse, ik heb er een voor je getrokken:quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:12 schreef Merisse het volgende:
Heb op het ogenblik een crisis in mijn werk (ben boventallig verklaard) en de rest loopt niet even soepel (moet een kaakoperatie en om alle ellende te ontlopen hebben we een vakantie geboekt... naar Bali...)
Dus als iemand een kaart voor me wil trekken voor de komende maanden zou ik dat erg op prijs stellen.
Voor Mirage:quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:02 schreef Mirage het volgende:
Zou iemand een kaart voor mij willen trekken ?
Wow Delta, bedankt, wat een mooie kaart! Is voor mij de positieve aanmoediging die ik wel kan gebruiken. Ik zit er aan te denken om te solliciteren op een baan die een paar schalen hoger ligt maar zat erg te twijfelen of ik dat wel aan kan. Die kaart zegt me: meid ga ervoor! En ook het avontuurlijke Bali zal ik dan maar niet uit de weg gaanquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 02:19 schreef -Delta- het volgende:
Staven Koningin:
... iemand die erg enthousiast is en open staat voor uitdagingen die om moed, ondernemingslust en durf vragen of naar avontuur ruiken.
Het benadrukt haar temperament en hartstocht.
Beroep: De mogelijkheid en de rijpheid om grotere taken op je te nemen - de wens naar meer onafhankelijkheid.[/i]
Wat leuk Merisse, dat je iets met de kaart kunt.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:15 schreef Merisse het volgende:
Wow Delta, bedankt, wat een mooie kaart! Is voor mij de positieve aanmoediging die ik wel kan gebruiken. Ik zit er aan te denken om te solliciteren op een baan die een paar schalen hoger ligt maar zat erg te twijfelen of ik dat wel aan kan. Die kaart zegt me: meid ga ervoor! En ook het avontuurlijke Bali zal ik dan maar niet uit de weg gaan![]()
Voor jou Erasmo:quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:33 schreef Erasmo het volgende:
Een kaartje over mijn liefdesleven als iemand even wilt?
Ja natuurlijkquote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:37 schreef cazizz het volgende:
zou iemand voor mij ook een kaartje willen trekken?![]()
Eigenlijk over alles; situaties, (vriendschap of liefdes) relaties, werk, studie, algemeen, gezondheid.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:12 schreef teigan het volgende:
misschien een domme vraag, maar voor wat voor dingen kan je kaarten trekken???
Ik heb er eentje voor je getrokken (voor een bredere legging, kun je in het andere tarot-topic "Pluk de kaarten" vragen, anders wordt het een beetje een rommeltje denk ikquote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:34 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Delta..m0cht je n0g eens tijd hebben wil je dan v00r mij 00k weer een (0f meerdere) kaart(en) trekken?
Wauw dat is snel! Bedankt! Wat w0rdt verstaan 0nder Zinnelijkheid? Als in bijv. 'zin van het leven?'quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:52 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Ik heb er eentje voor je getrokken (voor een bredere legging, kun je in het andere tarot-topic "Pluk de kaarten" vragen, anders wordt het een beetje een rommeltje denk ik)
[afbeelding]
Schijven Aas:
Overeenkomstig het getal één wijzen Azen op kansen die ontdekt en aangenomen moeten worden.
Schijven Aas staat in dat opzicht voor de kans om solide resultaten en dingen van blijvende waarde te bereiken. Naast Bekers Aas belooft deze kaart van alle kaarten van de kleine Arcana de grootste kans op geluk. Daarbij staan hier het tastbare en duurzame op de voorgrond.
De kaart maakt duidelijk dat behalve geld en macht ook het verbonden aspect van zinnelijkheid op de voorgrond staat.
Zinnelijk kan een vorm van genot zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:20 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Wauw dat is snel! Bedankt! Wat w0rdt verstaan 0nder Zinnelijkheid? Als in bijv. 'zin van het leven?'
0kquote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:09 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Zinnelijk kan een vorm van genot zijn.
Tnx!quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:24 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Voor jou Erasmo:
[afbeelding]
Zwaarden Aas:
Overeenkomstig de symbolische waarde van het getal één staan Azen voor kansen die ontdekt en aangegrepen moeten worden. In Zwaarden Aas schuild de kans om iets in te zien, te begrijpen, op te helderen, om een wezenlijke beslissing te nemen of ook om dingen te scheiden die gescheiden dienen te worden.
Het benadrukt de kennisdrang en de wil om de hogere waarheid te kennen.
Tegelijkertijd wordt hier echter duidelijk dat het beslist niet louter en alleen om "slimheid" gaat, maar om een zoeken, dat sterke intuïtieve steun krijgt en naar inzichten leidt, waarbij geest en ziel het eens zijn.
Relaties:
Een grote kans om diepliggende problemen te doorzien, onder woorden te brengen en duidelijkheid te verkrijgen - maar ook de pijnlijke ervaring van de desillusie.
Dank je wel -Delta- !quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:23 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Voor Mirage:
[afbeelding]
Schijven 2: Verandering:
Op het gebied van schijven komt de polariteit van het getal 2 tot uitdrukking in het wisselspel der krachten. De kaart staat voor flexibiliteit en afwisseling, maar ook voor de constante uitwisseling der krachten, zoals bijvoorbeeld in de gelijk blijvende wisseling tussen dag en nacht, eb en vloed of de opeenvolging der seizoenen.
De nadruk ligt op de evenwichtigheid die volgt uit het constante stromen tussen 2 spanningspolen, die - eeuwig met elkaar verbonden - tot een gestage wederzijdse uitwisseling komen.
De kaart symboliseert hier natuurlijke en wezenlijke veranderingen, maar ook eenvoudig afwisseling.
wow ok... hehe.. vind hem een beetje moeilijk te begrijpen maar voor zo ver ik het snap..quote:[..]
Ja natuurlijk![]()
Zwaarden 10: Ondergang:
De tien als het getal van de overvloed staat hier bij de hoogste kaart van de kleur Zwaarden voor het willekeurige einde, de abrupte afloop, de scheidende snede, die door het verstand met genadeloze consequentie uitgevoerd wordt.
Het pijnlijke, meedogenloze aspect van deze ervaring staat hier op de voorgrond.
De kaart geeft aan dat het hier hoe dan ook om een voortijdig einde, een daad van willekeur gaat, die beslist alleen daar gerechtvaardigd is, waar er een streep onder bedenkelijke leefgewoonten, psychische verstrikkingen en dergelijke gezet wordt.
In die gevallen heeft het veel van een chirurgische ingreep, die weliswaar pijnlijk is, maar tevens noodzakelijk om in leven te blijven.
Wil je dat ik er een voor je trek?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:55 schreef Alicey het volgende:
Kan er iemand voor mij een kaart trekken op het gebied van gezondheid?
Graag Delta.quote:Op zondag 9 oktober 2005 16:16 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Wil je dat ik er een voor je trek?
Er zijn helaas weinig anderen hier die kaartjes trekken![]()
quote:
Natuurlijkquote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:09 schreef Thisbe het volgende:
Zou ik ook een kaart mogen hebben? Op het gebied van de liefde!![]()
Sorry, ik zie hem nu pas... Als ik tijd heb zal ik een kaartje voor je trekken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:59 schreef Geartsjuh het volgende:
Alicey, zou jij voor mij een kaartje willen trekken m.b.t. mijn lichamelijke gesteldheid op dit moment? Ik maak me wat zorgen en heb even een objectieve legging nodig. Alvast heel erg bedankt!
Hopelijk spreken we elkaar binnenkort weer eens, volgende orakelsessie misschien?![]()
Echt objectief ben ik natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:59 schreef Geartsjuh het volgende:
Alicey, zou jij voor mij een kaartje willen trekken m.b.t. mijn lichamelijke gesteldheid op dit moment? Ik maak me wat zorgen en heb even een objectieve legging nodig. Alvast heel erg bedankt!
Hopelijk spreken we elkaar binnenkort weer eens, volgende orakelsessie misschien?![]()
Over je gezondheid specifiek komt weinig naar voren, maar over de toekomst:quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Wil iemand een kaart trekken mbt de toekomst en gezondheid?
Thanks, Faja-Lobi
Ik heb zaterdag een familiedagquote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:33 schreef Alicey het volgende:
Echt objectief ben ik natuurlijk niet.Ik weet niet of je weet dat Lupa zaterdag haar verjaardag viert? Misschien kunnen we elkaar daar anders weer eens zien.
Dankjewel voor de legging! Wat een schitterende kaartquote:Anyhow, de legging:
[afbeelding]
Bekers Koningin
Intuitie en spiritualiteit
Je staat open voor spiritualiteit, maar ook voor je onderbewuste, en gevoelens van anderen. Misschien dat je hierdoor ook lichamelijk wat gevoelig bent. Probeer echter je hart te volgen, en volg je intuitie: Dat is aan jou toevertrouwd.
Vast wel.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:14 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik heb zaterdag een familiedag. Hopelijk krijgen we nog op een andere dag de kans even bij te praten?
Topquote:Dankjewel voor de legging! Wat een schitterende kaart. Mooie vormgeving. Duidelijke boodschap ook, mijn intuitie vertrouwen
. Daar ga ik maar mijn best op doen.
Ik heb er veel aan, dankjewel!
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:46 schreef BarraCupraCuda het volgende:
zou iemand een kaart kunnen trekken voor mij... ivm met liefdesleven c.q. relatie
Ja natuurlijkquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:56 schreef Alicey het volgende:
Delta!
Mag ik van jou een kaart op het gebied van lichamelijke gesteldheid?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:15 schreef erodome het volgende:
Misschien een rare vraag, maar naar aanleiding van de zoektocht naar een nieuwe hond een kaartlegging gevraagd, wat zeggen de kaarten over deze zoektocht?
Oeeeeeeeee, erg treffend!!!!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
[afbeelding]
Bekers 7
Keuze en "Wishful thinking"
Doordat je beseft dat je veel keuze hebt, ben je geneigd de realiteit uit het oog te verliezen, en in illusies en sprookjes te geloven. Ook stel je het steeds weer uit, omdat die keuze zo moeilijk is. Misschien moet je nadenken over wat je nodig hebt, en jezelf klaar maken om een keuze te maken voor een leuke pup.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:09 schreef Alicey het volgende:
Dank je Delta.
Ergens is de kaart bijzonder treffend...
Leuk dat er hier door en voor meerdere mensen kaarten getrokken wordt en dat het zo vaak treffend isquote:
Ik vind het vooral leuk dat iedereen een eigen manier heeft.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:02 schreef -Delta- het volgende:
[..]
[..]
Leuk dat er hier door en voor meerdere mensen kaarten getrokken wordt en dat het zo vaak treffend is![]()
![]()
Volgens mij nog niet eens een jaar..Maar ik kan me vergissen.quote:Alicey, wat ik me afvroeg, trek je al heel lang hier op fok kaartjes?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:52 schreef -Delta- het volgende:
[..]
[afbeelding]
Staven Prinses:
Prinsessen staan voor kansen die de vraagsteller van buiten af worden geboden.
Deze kaart brengt een vurige impuls, die ons temperament en onze geestdrift aanspreekt. Iets spannends hangt in de lucht en lokt de vrager of daagt hem uit.
De kaart plaatst de prikkelend-spannende impuls onmiskenbaar op het terrein van de seksualiteit en hartstocht, wat evenwel niet betekent dat Staven Prinses ook kan wijzen op andere kansen en impulsen, die op de vrager afkomen en hem uitdagen.
Relaties:
Instinctmatige verleiding - vreugde door seks - je niet werkelijk kunnen binden - hartstochtelijk flirten - vreemdgaan.
Maanbeertje, deze heb ik voor je getrokken:quote:Op woensdag 2 november 2005 12:37 schreef Maanbeertje het volgende:
Ik voel me een beetje verlegen met deze vraag omdat ik nog nooit gepost heb in dit topic, maar zou iemand voor mij een kaart willen trekken in het algemeen.
De kaart voor jou Woutervn:quote:Op woensdag 2 november 2005 16:53 schreef Woutervn het volgende:
Zou iemand voor mij een kaart kunnen trekken mbt liefde. Bij voorbaat dank
Leuk om te horenquote:Op woensdag 2 november 2005 15:45 schreef Maanbeertje het volgende:
dankjewel deltaHier kan ik wel iets mee
![]()
leuke is dat het een antwoord is ook op de vraag die ik hier origineel had neergezet, maar later had veranderd.
Viperdesign; Deze kaart heb ik voor je getrokken:quote:Op woensdag 2 november 2005 23:45 schreef Viperdesign het volgende:
Als iemand nog iets wil trekken, qua kaart, graag.. Algemeen is okay.
.
Bedankt Enyalius v00r je m0eite.quote:Op woensdag 2 november 2005 09:53 schreef Enyalius het volgende:
xomatosekonijn ik trok voor jouw de volgende 2 kaarten.
de nine of cups staat voor Uitkomen van een wens (Wishfulfillment).
al een tijdje focus je op het uitkomen van iets wat je graag wilt, een nieuwe baan/functie aangezien je inzicht in je werk wilt. je zit nu in een positie dat het kan gaan uitkomen, maar de eerste euphoria kan veranderen in een wat negatievere emotionele bui als je na het manifesteren van je "wens" nog steeds niet vervult voelt.
daarom is het belangrijk om je wens te zien en te ervaren alsof het zich al gemanifesteerd heeft. en kijk dan of het inderdaad goed aanvoelt en bij je past.
de Ace of Cups toont aan dat je daar goede nieuwe karmische vriendschappen gaat opbouwen. waarvan sommige zeer sterk en nuttig voor je zullen zijn.
trok ook nog een psychologische kaart voor je met de tekst "zie er wat meer de humor van in"
Zou jij er eentje voor mij willen trekken Alicey?quote:Op donderdag 3 november 2005 20:36 schreef Alicey het volgende:
Zijn er nog mensen die op een kaart wachten?
Ik zou overigens ook wel een kaartje willen op het gebied van gezondheid & psyche.
Pentakels 9quote:Op donderdag 3 november 2005 21:50 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Zou jij er eentje voor mij willen trekken Alicey?
Kon je het niet zonder R&P uit te spitten?quote:Op donderdag 3 november 2005 00:49 schreef -Delta- het volgende:
De kwaliteit van de 8 als het getal van verandering, transformatie en het nieuwe begin krijgt bij de Zwaarden de vorm van belemmering en stagnatie, van een moeizaam proces, dat door innerlijke hindernissen of verboden van buiten af bemoeilijkt wordt.
Het accent ligt vooral op de volhardende kracht van het verstand, dat zich door storende factoren - zoals innerlijke verwardheid of uiterlijke hindernissen - weliswaar laat afremmen, maar niet tegenhouden.
Dankjewelquote:Op donderdag 3 november 2005 21:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Pentakels 9
Discipline
De kaart draait om discipline en zelfstandigheid. Doordat je weet wat er te doen staat, zul je alles zelfstandig tot een goed einde weten te brengen. Je weet dat jouw manier de beste is, en bent daarom bereid om alles zelf te doen. Je tact helpt je hierbij.
Wie, wat, waar?quote:Op donderdag 3 november 2005 23:51 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Kon je het niet zonder R&P uit te spitten?.
Thx..
Ik hoop dat je het goed vind, ik heb er eentje voor je getrokkenquote:Op donderdag 3 november 2005 20:36 schreef Alicey het volgende:
Ik zou overigens ook wel een kaartje willen op het gebied van gezondheid & psyche.
Ja, is prima. Bedankt!quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:20 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het goed vind, ik heb er eentje voor je getrokken(er zijn zo weinig anderen die hier kaartjes trekken
)
Sandraugiga, de kaart voor jou:quote:Op vrijdag 4 november 2005 07:26 schreef Sandraugiga het volgende:
Zou iemand een kaartje voor mij willen trekken op het gebied van een project waar ik mee bezig ben op dit moment? (werk denk ik dan maar?)
Natuurlijkquote:Op maandag 26 december 2005 15:42 schreef Alicey het volgende:
Zou iemand voor mij een kaartje kunnen trekken op het gebied van verandering?
Oh jeetje,quote:Op donderdag 8 september 2005 19:18 schreef Mirage het volgende:
[..]
Hallo sterre81,
Ik trok 2 kaarten voor jou.
Epona's Wild Daughter
Inner Shadows. Nightmare. Depression. Madness. Growth.
The Bodacious Bodach
Meddling. Tampering. Sabotage. "Helpful fixing". Order
veel succes !
Op welk gebied wil je een kaartje?quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:45 schreef Darklight het volgende:
Hoi. Is er iemand die mijn kaarten kan lezen. Wel moet ik er ff bij zeggen dat ik op de naam van een vriend van me ben. omdat ik nog geen account heb. Alvast Bedankt . afz. Verloren
Staven 4quote:Op donderdag 29 december 2005 19:54 schreef Tha_Erik het volgende:
Het jaar is bijna afgelopen en nou was ik benieuwd of iemand een kaartje voor me kon trekken met betrekking tot de ontwikkelingen van het volgende jaar, als dat mogelijk is.
.
Oh god, dit wordt een plezierig jaar als ik de kaarten moet vertrouwenquote:Op donderdag 29 december 2005 20:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Staven 4
Vrijheid & Blijheid
Het nieuwe jaar staat in het teken van de ketenen breken die je nu belemmeren. Dit kan zijn dat je iets wat in de weg staat doorbreekt, maar het kan ook betekenen dat je je eigen grenzen verlegt. Het nieuwe jaar zal ook een jaar zijn waarin je uitdagingen tot een succesvol einde brengt, en je eigen succes zult zien.
Bekers 2quote:Op donderdag 29 december 2005 20:46 schreef -Delta- het volgende:
Alicey, zou je voor mij ook een kaartje kunnen trekken (als je een keer tijd hebt)?![]()
Thanks Aliceyquote:Op donderdag 29 december 2005 20:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bekers 2
Verbinding en aantrekkingskracht
Misschien hangt er een nieuwe relatie in de lucht, maar het zou ook kunnen dat een bestaande relatie die gedeukt is hersteld wordt. Vergeven en vergeten kan een sleutelrol spelen. Sleutelwoorden zijn vrede, acceptatie, samenbrengen, delen, geven en nemen. Eerst voor jezelf, daarna met anderen.
Jawel hoorquote:Op donderdag 29 december 2005 21:49 schreef nokwanda het volgende:
Trek jij zelf niet meer, Delta?
Kaartje voor jou:quote:Op donderdag 29 december 2005 21:48 schreef nokwanda het volgende:
Ik zou ook wel weer een keer willen
quote:Op donderdag 29 december 2005 21:03 schreef teigan het volgende:
Zou iemand een kaarjte voor mij kunnen trekken met betrekking op mijn studie(en dan vooral het afronden van een gedeelte waar ik nu mee bezig ben?)
Wil je een algemeen kaartje of heb je een bepaald onderwerp (werk/liefde)?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:57 schreef Tasje het volgende:
Ik zit hier nog niet zo lang, maar vind dit echt heel erg interessant![]()
Zou iemand voor mij ook een kaart willen trekken?![]()
Moeten jullie dan nog overige informatie ergens over hebben ofzo?
Thanksquote:Op donderdag 29 december 2005 22:58 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Kaartje voor jou:
[afbeelding]
Bekers 4: Weelde:
De door het getal 4 uitgedrukte versterking betekent op het niveau van Bekers (gevoelens) bevrediging en verzadiging, maar ook tegenzin en een onaangenaam gevoel van volheid.
De kaart benadrukt, dat de rijkdom van gevoelens overvloedig en diep bevredigend is.
Voor jou myxomatosekonijnquote:Op donderdag 29 december 2005 23:18 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Zou iemand een kaart willen trekken voor me...misschien over eigen ontwikkeling of vriendschappen... ?
Dank alvast!
Wauw, wat snel Delta! Dank je wel! De kaart zegt in een bepaald gedeelte van het eerste stuk denk ik wel iets over vriendschappen in mijn omgeving en hoe ik er op dit moment naar kijk... Niks nieuws dus, maar wel een soort van bevestiging...quote:Op donderdag 29 december 2005 23:28 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Voor jou myxomatosekonijn:
[afbeelding]
Staven 2: Heerschappij:
De polariteit van het getal 2 kan zich in de kleur van Staven op verschillende manieren manifesteren.
Op elkaar gelegd kunnen 2 staven voor een goed vuurtje zorgen - en als 2 polen voor een knetterende spanning. Zijn ze echter te ver van elkaar, dan gebeurt er niets.
De kaart benadrukt ook de ontstekende en ontvlammende kracht.
De kaart staat hier zodoende voor spanning en ongeduld, voor een dynamische, voorwaarts stormende wil en voor moed om tot daden over te gaan.
Graag gedaanquote:Op donderdag 29 december 2005 23:33 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Wauw, wat snel Delta! Dank je wel! De kaart zegt in een bepaald gedeelte van het eerste stuk denk ik wel iets over vriendschappen in mijn omgeving en hoe ik er op dit moment naar kijk... Niks nieuws dus, maar wel een soort van bevestiging...
Moet alleen nog even bekijken hoe ik dat laatste stuk ga zien en of ik er wat mee kan en hoe ik het aan ga pakken...
Ik trok voor jou niet: De blanco kaartquote:Op vrijdag 30 december 2005 01:29 schreef newsman het volgende:
Zou er iemand geen kaartje kunnen trekken, want ik ben klaar met deze hocus pocus. Tis aangekomen in Europa via de zigeuners, zodat ze een boterham konden verdienen.
Dank je, het is erg treffend.... Ik sta mezelf ooke cht in de weg... Maar het wordt dus even een kwestie van doorbijten vrees ikquote:Op donderdag 29 december 2005 23:05 schreef -Delta- het volgende:
[..]
[afbeelding]
Zwaarden 7: Vruchteloosheid:
Het met het getal 7 verbonden gevaar schuilt bij de Zwaarden in het op bedenkelijke wijze gebruik maken van geestvermogen, bijvoorbeeld in de vorm van arglist, leugens, intriges, spieken en bedrog.
De kaart waarschuwt ervoor dat de vrager zichzelf hier iets wijs maakt. Ze wijst op de vergeefse poging om zichzelf uit laf(hartig)heid leugens te vertellen, maar ook op een uitzichtloze rebellie ("dwergenopstand").
Beroep/Studie: Je staat jezelf in de weg - je krijgt een stok tussen de benen gegooid - storende inmenging van collega's of niet voorziene tegenslagen belemmeren je plannen of transacties.
Ehm, doe maar over de liefdequote:Op donderdag 29 december 2005 23:23 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Wil je een algemeen kaartje of heb je een bepaald onderwerp (werk/liefde)?
quote:Op vrijdag 30 december 2005 08:41 schreef nokwanda het volgende:
Ik trok voor jou niet: De blanco kaart
Deze niet-kaart geeft aan dat u de oorsprong der dingen herleidt tot het simpele en het materriele zonder er de symbolische boodschap van te doorgronden. De kaart voorspelt dat u in de nabije toekomst niet in staat zult zijn tot het inzicht te komen dat het verdienen van een boterham niet per definitie symbolische betekenissen hoeft uit te sluiten of dat methoden van zigeuners perse frauduleus hoeven te zijn.
Voor jouw Vampquote:Op vrijdag 30 december 2005 09:32 schreef vamperotica het volgende:
Vampje kan ook wel weer een kaartje gebruiken....
gewoon, iets algemeens
Deze heb ik voor jou getrokken:quote:
Voor jou Minkeltje deze kaart:quote:
Voor jou heb ik getrokken:quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:13 schreef CvB het volgende:
Zou iemand voor mij een kaart willen trekken? De komende periode gaat er een hoop voor mij veranderen en ik behn benieuwd wat de kaarten daarover te zeggen hebben!
Sorry overheen gelezenquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:51 schreef sterre1981 het volgende:
Hoi,
Zou iemand voor mij een kaartje willen trekken op het gebied van liefde? Mijn vriend heeft het net na een half jaar uit gemaakt. Ik had hiervoor ook een verzoekje gepost, maar ik denk dat het onopgemerkt is gebleven.![]()
Ja hij gaat lekker vandaagquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:07 schreef beestjuh het volgende:
Als je toch bezig bent??
Ik zou heel graag een kaart willen met betrekking tot mijn gevoelsleven in de nabije toekomst... Komt er nog een beetje blijheid voorbij?
Dankje! Dit klopt ook echt! Het is een tijdje geleden uitgegaan met mijn vriend na 3,5 jaar en ik heb hier nog veel moeite mee. Ik herken echt veel in deze kaart. Vind ik echt apart!quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:54 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Deze heb ik voor jou getrokken:
[afbeelding]
Zwaarden 9: Wreedheid:
De met het getal 9 verbonden kwaliteit van inkeer tot zichzelf leidt bij de Zwaarden tot angsten, zorgen, bedruktheid en slapeloze nachten.
De kaart kan bovendien betekenen dat de vrager zo zeer door zijn angsten bevangen is, dat hij panisch reageert en nog slechts met de grootste moeite tot rede te brengen is.
Liefde/Relaties: Angst voor scheiding en eenzaamheid - troosteloosheid en vertwijfeling - onbewuste neigingen om jezelf en anderen pijn te doen door stekelige opmerkingen - twijfelen aan jezelf en haatgevoelens.
Graag gedaanquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:23 schreef Tasje het volgende:
Dankje! Dit klopt ook echt! Het is een tijdje geleden uitgegaan met mijn vriend na 3,5 jaar en ik heb hier nog veel moeite mee. Ik herken echt veel in deze kaart. Vind ik echt apart!
Wow, dat klopt dus wel. Maar het is enkel een bevestiging van mijn situatie, dus ik kan er verder niet veel mee... Dat loslaten van vertrouwde ideeën is wel een sterke toevoeging overigens.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:02 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Sorry overheen gelezen(ws omdat je reageerde op een oudere trekking van Mirage).
Bij deze eentje voor je:
[afbeelding]
Bekers 8: Indolentie:
De 8 als het getal van de verandering betekent op het niveau van Bekers het einde van een vertrouwde tijd en het vertrek naar een onzekere bestemming.
De kaart accentueert niet zozeer het vertrek - alhoewel het hier ook dringend is - als wel veeleer dat de omgeving "bedorven" is, dat er giftige gevaren op de loer liggen, dat het oude vervuild en niet meer te redden is.
Relaties: Een lusteloos en kleurloos samen gaan - verlammende alledaagse routine - seksuele onverschilligheid - scheiding - loslaten van vertrouwde ideeën over je eigen partner (sprookjesprins, droomvrouw, etc).
Kaartje voor jou Yvonne:quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:26 schreef yvonne het volgende:
Iemand die een kaartje voor me kan trekken?
Het zijn turbulente tijden en kan wel een baken gebruiken.
Vaak zegt 1 kaart iets over de situatie van het "nu" zeg maar, een andere keer weer iets over (dichtbijë) toekomst. (Soms is de "nu" situatie ook nog een tijdje de toekomst, dus geen verandering op korte termijn).quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:31 schreef sterre1981 het volgende:
Maar het is enkel een bevestiging van mijn situatie, dus ik kan er verder niet veel mee... .
Dank je,quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:34 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Kaartje voor jou Yvonne:
[afbeelding]
Zwaarden Aas:
Overeenkomstig de symbolische waarde van het getal één, staan Azen voor kansen die ontdekt en aangegrepen moeten worden. In Zwaarden Aas schuilt de kans om iets in te zien, te begrijpen, op te helderen, om een wezenlijke beslissing te nemen of ook om dingen te scheiden die gescheiden dienen te worden.
De kaart benadrukt de kennisdrang en de wil om de hogere waarheid te kennen. Tegelijkertijd wordt hier echter duidelijk dat het beslist niet louter en alleen om "slimheid" gaat, maar om een zoeken, dat sterke intuïtieve steun krijgt en naar inzichten leidt, waarbij geest en ziel het eens zijn.
Ja natuurlijk...quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:48 schreef yvonne het volgende:
Bovenste is helder, onderste stukje minder, kun je het iets meer in Jip en Jannekteaal omzetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |