Idd, je mening geven mag, maar dat hoeft niet na 3x uitleg van Githa's kant waarom ze overgestapt zijn op zo'n stoeltje nog op door gaan en opmerkingen maken over foto's van 3 maanden geleden enz.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:25 schreef danosa het volgende:
Oh verhip ik zit mij in eens te bedenken dat jullie elkaar kennen, Reni en Githa.
dacht al hoe weet jij nou hoeveel kracht Jordy heeft
Maar dit is een open forum waar je dus een discussie mag voeren. Gelukkig is dit een vrij land waar we het niet allemaal met elkaar eens hoeven te zijn en we ook vrij voor onze mening uit mogen komen. Dat hierbij ook gehakt wordt is vervelend maar zeker niet het einde van de wereld als in TokioIk baseer mijn mening op de foto's die ik zie van Jordy en dan denk ik die zit daar niet stabiel in en daar reageer ik op. En van al dat ge
naar elkaar word ik helemaal niet goed.
heil heilquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:27 schreef Loena-tik- het volgende:
Jammer dat goedbedoelde adviezen zo slecht gebracht worden, die toon komt op mij over als:"Jeetje wat ben jij een slechte moeder zeg dat je dat je kind aandoet!!!" Kan mij heel goed voorstellen dat je dan een:-houding aanneemt.
Wat ik wou zeggenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:27 schreef Loena-tik- het volgende:
Jammer dat goedbedoelde adviezen zo slecht gebracht worden, die toon komt op mij over als:"Jeetje wat ben jij een slechte moeder zeg dat je dat je kind aandoet!!!" Kan mij heel goed voorstellen dat je dan een:-houding aanneemt.
Neem ik ook niet kwaad op hoor, ik heb in dit topic ook al mijn zorgen hierover laten merken (ivm haar heupjes) maar door dit gedoe heeft niemand dat gelezen denk ik.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:26 schreef _evenstar_ het volgende:
ik snap niet zo goed waarom anderen koste wat kost hun mening blijven doordrijven en het nodig vinden githa zo af te zeiken..
als er een veeulste vroeg voor de standaard norm staat ( sorry snakelady is geen commentaar ) wordt daar met oh enop gereageerd .. is ook niet al te goed.. daar wordt niks over gezegd..
idd, ben het heelmaal met je eens.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:27 schreef Loena-tik- het volgende:
i know maar dnek zeg het toch maar evenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Neem ik ook niet kwaad op hoor, ik heb in dit topic ook al mijn zorgen hierover laten merken (ivm haar heupjes) maar door dit gedoe heeft niemand dat gelezen denk ik.
kom maar opquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:30 schreef Ireth het volgende:
Discussie voeren mag altijd en zeer zeker hier, alleen heb ik zelf het gevoel dat het nu alleen maar herhalen is van wat de ander al herhaald had. Alles is volgens mij al zo'n beetje geroepen en gezegd en om er nou pagina na pagina over door te blijven gaan schiet dan volgens mij geen ene ruk op. Het enige wat je daarmee bereikt is dat iemand die zich al klote voelt zich nog kloteriger gaat voelen en volgens mij werpt het alleen maar nog meer tegenwind op en onder invloed van irritaties zal elke daarna goedbedoelde advies afgewimpeld worden (valt dit nog te volgen?)
Enniewee, ik ben van mening dat ieder voor zijn eigen kind moet beslissen hoe of wat en dat ieder ander daarop advies mag geven. Maar dat advies moet dan wel gegeven en niet opgedrongen worden, en ook al is het niet zo bedoeld in eerste instantie, het komt inmiddels wel zo over bij Githa (heb ik het idee..) en dat werkt dan alleen maar averechts.
(iemand nog een??
)
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:25 schreef danosa het volgende:
En van al dat genaar elkaar word ik helemaal niet goed.
quote:
OMGquote:
Ik zie niet in wat die met respect te maken heeft Loena, ik geef enkel aan voor wie het bedoelt is voordat iemand anders zich weer geroepen voelt om er over te vallen. Ik probeer alleen door mijn edit duidelijkheid te treffen en gebruik een smillie. Aangezien het erg hot is om voor elkaar op te komen hier vond ik dat nodig! En ter verduidelijking voor jouw de smillie huilt, en dat is precies wat ik vind van alle users die zo nodig bij moeten springen als er iets gebeurt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:41 schreef Loena-tik- het volgende:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:36 schreef danosa het volgende:
Dit is dus een reactie op Snakelady, voordat er weer iemand gaat![]()
Nee echt een respectvolle manier van praten, wat wil je hiermee bereiken?
het is net zo "hot"om elkaar te helpen met afzeiken...is mijn idee.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:50 schreef danosa het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat die met respect te maken heeft Loena, ik geef enkel aan voor wie het bedoelt is voordat iemand anders zich weer geroepen voelt om er over te vallen. Ik probeer alleen door mijn edit duidelijkheid te treffen en gebruik een smillie. Aangezien het erg hot is om voor elkaar op te komen hier vond ik dat nodig! En ter verduidelijking voor jouw de smillie huilt, en dat is precies wat ik vind van alle users die zo nodig bij moeten springen als er iets gebeurt.
Het was ook meer algemeen bedoeld maar heb jouw reactie gequote aangezien jij typte dat het een gewone discussie was, terwijl ik het niet gewoon vind en met voorbeelden kwam waarom ik het niet gewoon vind.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:36 schreef danosa het volgende:
Dit is dus een reactie op Snakelady, voordat er weer iemand gaat![]()
Sorry lieve schatik reageer op de laatste foto's die ik zie van Jordy en leg uit dat ik daarop reageer. Githa heeft 1 keer uitgelegd waarom ze zijn overgestapt, wat in mijn ogen ook meer dan voldoende is, en daarna volgt er een discussie.
Ik zie niet in dat een discussie gelijk gestopt hoeft te worden na een uitleg, we praten daar toch over dan? En mocht je niet alleen mij bedoelen zou je mij dan niet willen quoten maar onjuistheden?
Ze heeft zo zeker 5 sec. stabiel gestaan, en een keer leek ze om te vallen dus ik had ze al bijna vast en toen strok ze haar eigen weer tot staan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:17 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Djeez wat staat Demi al snel SnakeLadyStaat ze dan ook al een beetje stabiel, paar seconden dan. Shit man ze is 1 dag jonger dan Chantel
![]()
Overigens is Chantel helemaal nog niet zo bezig met staan. Ze wil zitten en is de hele dag bezig met dat koppie omhoog te trekken. Ze is erg nieuwsgierig en wil dus alles zien![]()
ja dat snap ik ook wel, maar waar doe ik nou slim aan, de priori van zolder halen, of gewoon doen wat we van plan waren. Iemand hier al eens eerder gehoord over die 9 kilo grens dan ?quote:
Ik ook.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:13 schreef moussy het volgende:
Ja ikHet stoeltje zou het gewicht van een kind met een klap niet kunnen beschermen en zou kúnnen breken-scheuren bij een aanrijding... zegt men...
ok, maar dat breken/scheuren principe heb je ook als het een urret is van een maand of 3 en je maakt een aanrijding, getuige neeflief met zijn botbreuken door wrijving van de autostoel en de klap terug in de stoel. (en het maakt dan niet veel uit of het kind net geen 9 kilo weegt, of precies 9 kilo weegt, lijkt me)quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:13 schreef moussy het volgende:
Ja ikHet stoeltje zou het gewicht van een kind met een klap niet kunnen beschermen en zou kúnnen breken-scheuren bij een aanrijding... zegt men...
Ik vind het prima zo, hij is nu 8600 gram en is de afgelopen 3 maand maar 430 gram aangekomen, kan me niet voorstellen dat ie nog 9 kilo wordt voor we vertrekken. Na de vakantie moeten de koffers toch zolder op (is hier vrij lastig enzo) en dan haal ik de priori daar wel wegquote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:33 schreef Jonnetje het volgende:
Hoemeer gewicht, hoe zwaarder het ding het zou krijgen te voorduren bij een klap.
Klinkt logisch, natuurlijk.
Maar verder andere redenen i.v.m. die gewichtsgrens zou ik niet weten.
jayden is volgende week ook 1 en die gaat het dus ook wel redden in de cosi tot die tijd. vind het een beetje zonde om een andere stol te kopen terwijl ik hier op zolder de priori heb staanquote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:04 schreef poemojn het volgende:
Kun je niet een stoeltje tot 13 kilo krijgen? Die van ons (Bobob Easybob Maxi) ging tot 13 kilo, dus Myrthe heeft er tot haar 1e verjaardag in gezeten. Het is niet meer de veiligste (in 2003 nog wel goed getest) maar ze zijn zelfs nieuw nog wel te koop voor ca 30 euro.En beschermt ook bij zijdelingse botsing itt de Maxicosi City (die we om die reden niet gekocht hebben). Er zijn nog wel meer van dat soort stoeltjes vrij goedkoop te krijgen nu.
Nou Noah slaapt niet meer zo makkelijk in de auto helaas. Merk nu echt dat ie zich verveelt in de auto en dat ie baalt dat ie niet veel naar buiten kan kijken. Maar ja, veiligheid is gewoon belangrijker, dus zolang heeft ie pech. En bij langere stukken rijden ga ik gewoon naast hem zitten om hem bezig te houdenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:01 schreef Knorretje het volgende:
Voor het kind zelf, kwa uitzicht etc is kul want zodra de motor start vind ie de auto prima en gaan die ogen snel dicht.
jayden haalt de slaap in die hij anders te kort komt in de autoquote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:58 schreef texelonia het volgende:
[..]
Nou Noah slaapt niet meer zo makkelijk in de auto helaas. Merk nu echt dat ie zich verveelt in de auto en dat ie baalt dat ie niet veel naar buiten kan kijken. Maar ja, veiligheid is gewoon belangrijker, dus zolang heeft ie pech. En bij langere stukken rijden ga ik gewoon naast hem zitten om hem bezig te houden
ja nu ga ik dus weer twijfelen..... ik heb even gegoogled en hij gaat inderdaad tot 13 kilo. Gelukkig maar want ik wil wel een goede stoel voor hem kopen en mijn portomonnee kan wel een extra maandje sparen gebruiken.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:44 schreef poemojn het volgende:
M@x, gaat die van jullie dan niet tot 13 kilo?
O en Knorretje, ik had helemaal niet door dat Jayden alweer zo oud is.
Ik had idd ook de Plus gevonden en dat die tot 9 kilo aankan.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:29 schreef poemojn het volgende:
Maxi Cosi plus denk ik, die lijkt wel tot 9 kilo te gaan.
Vreemd dat de Citi toch zwaardere kinderen ook aankan, is dat vanaf het begin zo geweestDie verkoopster zei mij toen tot 9 kilo..
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:10 schreef Sugar het volgende:
Ze is bijna één.
Ze is lief, ze is leuk, ze klinkt groot, maar is zo klein.
Ik noem haar al de hele week mijn babietje. Nog even...
Had ik niet ooit gezegd dat ik het misschien de laatste week allemaal wel zou snappen?![]()
Babyfeet tjah of het wel of niet goed zit ? Er moet iets aan gebeuren dus dat hij geopereerd gaat worden staat vast maar hoe vaak, wanneer en wat ze gaan doen is nog niet echt duidelijk.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 14:00 schreef babyfeet het volgende:
inderdaad spannend githa het zal allemaal wel goed zijn toch?
en ook is het spannend wanneer ze het dan gaan doen ja
Haha!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:10 schreef Sugar het volgende:
Ze is bijna één.
Ze is lief, ze is leuk, ze klinkt groot, maar is zo klein.
Ik noem haar al de hele week mijn babietje. Nog even...
Had ik niet ooit gezegd dat ik het misschien de laatste week allemaal wel zou snappen?![]()
Jaj het lijkt idd ook op oorontsteking. Hoe drinkt hij de fles Githa? Liggend of wil ie alleen rechtop de fles?quote:Op donderdag 1 september 2005 10:36 schreef snoopy het volgende:
Misschien heeft hij oorontsteking Githa?
quote:c p;lllllllllllllfov ]
mj bnnv vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
v .,te]-? \wcvc nxxx
jah, Ze ademt nu zelf maar ze hebben geen hersenactiviteit gemetenquote:Op donderdag 1 september 2005 23:25 schreef poemojn het volgende:
Is er al meer bekend over dat kindje, Githa?
Nee, ik ook nietquote:Op vrijdag 2 september 2005 13:40 schreef Snowwww het volgende:
Tjee Githa, dat is inderdaad niet niks! Had ook niet gerealiseerd dat er ergens een stukje huid vandaan moet komen om de wond te dichten... En dan niet 1 operatie maar maar liefst 3!
De voor en nadelen hebben we zeker overwogen maar het genezingsproces gaat ook steeds langzamer naarmate ze ouder worden en daarbij ondervinden ze meer last van het niet kunnen gebruiken van een handje als ze ouder zijn.quote:Welke vingertjes zijn eigenlijk aan elkaar gegroeid en wegen de voordelen van de operatie op tegen de nadelen? Het zal natuurlijk wel, anders laat je Jordy natuurlijk niet opereren...
No ja, sterkte met het verwerken van de schok, dat zal het vast wel geweest zijn!
Geen idee of de pijn dan ook een half jaar duurt. Lijkt me niet hoor.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:56 schreef texelonia het volgende:
Die pijn trouwens waar ze het over hadden, kan dat net als de zwelling ook een half jaar duren? Dat hoop ik toch niet, is zo zielig! Zijn er dan ook geen pijnstillers die hij mag krijgen?
Ook in Eindhoven!quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:26 schreef Lishe het volgende:
Het Maxima zit in Veldhoven trouwens, niet om wijsneuzerig te doen, maar iedereeen verbetert me daar altijd mee
jah precies maar we gaan er gewoon voorquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:10 schreef E.T. het volgende:
Dat klinkt heftiger dan dat ik het had verwacht, Githa.. En zo horen ook dan dat jij had verwacht![]()
Dat gaat gelukkig al weer wat beterquote:Op vrijdag 2 september 2005 15:26 schreef texelonia het volgende:
Hoe gaat het vandaag eigenlijk met Jordy? Slaapt ie alweer wat beter en voelt ie zich alweer wat lekkerder?
heel veel plezier vandaagquote:Op zaterdag 3 september 2005 13:42 schreef Bar_en_Mar het volgende:
poeh ik had een enorme slaper na iedere voeding ging Thijs alweer slapen....
is echt per kindje verschillend Fuente. s6 ermee
Hier gaan we vanmiddag Thijs zijn verjaardag vieren![]()
quote:Hier beginnen we afentoe wel het idee te krijgen dat Thijs waarschijnlijk toch niet alles goed hoort, maar dat kan ook erg goed schijn zijn hoor,we gaan het iig goed in de gaten houden
Geenquote:Op zaterdag 3 september 2005 12:18 schreef Fuente het volgende:
Wat voor soort ritme hadden jullie kindjes qua slapen toen ze anderhalve week waren?
Mits je in Oei, ik Groei gelooftquote:Op zaterdag 3 september 2005 21:28 schreef poemojn het volgende:
Regeldagen ('sprongetjes') waarin een kind z'n ritme omgooit heb je gemiddeld met 10 dagen, 6 weken, 3 maanden, 6 maanden, 9 maanden..![]()
Goed hequote:Op zaterdag 3 september 2005 21:28 schreef poemojn het volgende:
Thijs ook alweer 1 jaarwat gaat dat snel! Gefeliciteerd!
/edit
Aha, vandaar, je smokkelt![]()
Nog 3 nachtjes wachten
http://www.lobbes.biz/prijsklassen/1,00-2,00/4quote:Op donderdag 1 september 2005 22:54 schreef livelink het volgende:
Even offtopic, maar Luchtbel waar heb je die tandenborstelhoudertjes gezien dan? Katja had er één gekregen, maar die is helaas kapot en het werkte zo goed. Ze bleef keurig poetsen totdat het tandenborstelmannetje zei dat het goed was.
Ik ben dus naar een nieuwe op zoek.
Zoë drinkt ook nog uit een fles maar we oefenen af en toe uit de beker te drinken door er yoghurt of pap in te oden. Is gewoon wat dikker en plenst niet direct uit de beker, ze willen gewoon dat je ze dat vroeg aanleert ivm de mondmotoriek alleen vind ik het zelf een beetje overdreven om een kind van 9 mnd al uit een beker te laten drinken.quote:Op maandag 5 september 2005 13:27 schreef texelonia het volgende:
* texelonia heeft weer eens een vraagje
Noah moet nu gaan leren uit een gewone beker drinken (ik vind dat erg vroeg eigenlijk, maar goed...) en in het voedingsschema van het CB staat dat ie dan na z'n boterhammetje een bekertje opvolgmelk mag. Hoe doen/deden jullie dit dan? Warme melk uit een bekertje? Of gewoon koud uit een bekertje? Het lijkt me dat het opeens zo raar smaakt als ze het opeens koud moeten drinken. Noah moet altijd al wennen aan de yoghurt omdat dat koud is na zn warme happie.
Eigenlijk ben er ik er gewoon voor om melk gewoon uit een fles te laten drinken, en dat oefenen met een bekertje gewoon met sap ofzow te doen. Moet toch ook gewoon kunnen lijkt me?
hier kregen ze ook nog gewoon de fles hoor met negen maanden. Hier heb ik ook wel geexperimenteerd met diverse soorten tuitbekers, maar de bekers met antilek drinken ook heel zwaar en krijgen ze weinig binnen. Hier werkte de avent tuitbeker (verkrijgbaar met zachte en harde drinktuit) wel redelijk goed. Verder willen ze vaak ook wel uit je glas proeven en leren ze op die manier wel het idee van uit de beker drinken. Sverre had er trouwens helemaal een aversie tegen, die weigerde te drinken uit een tuit of beker en dat kon hij volhouden. Dus heb ik het gelaten voor wat het was en toen hij naar de peuterspeelzaal ging waar alle kindjes uit de beker dronken wilde hij ineens ook wel. Zien drinken.....je kent het vast wel. En Lune zag Sverre met een beker en wilde dus ook drinken, die begon dus uit zichzelf met ruim anderhalf te zeuren om een 'beeeeke'.quote:Op maandag 5 september 2005 13:27 schreef texelonia het volgende:
* texelonia heeft weer eens een vraagje
Noah moet nu gaan leren uit een gewone beker drinken (ik vind dat erg vroeg eigenlijk, maar goed...) en in het voedingsschema van het CB staat dat ie dan na z'n boterhammetje een bekertje opvolgmelk mag. Hoe doen/deden jullie dit dan? Warme melk uit een bekertje? Of gewoon koud uit een bekertje? Het lijkt me dat het opeens zo raar smaakt als ze het opeens koud moeten drinken. Noah moet altijd al wennen aan de yoghurt omdat dat koud is na zn warme happie.
Eigenlijk ben er ik er gewoon voor om melk gewoon uit een fles te laten drinken, en dat oefenen met een bekertje gewoon met sap ofzow te doen. Moet toch ook gewoon kunnen lijkt me?
Ik moet volgende week terugkomen van het consternatieburo omdat ze nog niet eet, en dan krijgt ze logopedie. Ik vind het dus zelf ook een beetje onzin, ze is pas een dikke maand aan het 'oefenen' met eten maar de wvk maakte zich toch wel zorgen want ze was 'al' 7 maanden. Die gaat er dan ook van uit dat je met 4 maanden al begint met oefenen..quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:00 schreef Githa het volgende:
Ik zou het blijven aanbieden maar me vooral niet te veel zorgen makenIk denk dat Myrthe vanzelf wel gaat eten wanneer ze denkt dit nodig te hebben.....ze is pas 7 maandjes hoor
![]()
maaruh tjah wat lust Jordy het liefst kan beter zeggen wat lust hij niet Banaan en worteltjes zijn hier toch wel favoriet![]()
en courgette met tomaat vond hij ook heel erg lekker toen we net gingen starten met hapjesoffuh courgette met banaan
lekker glibberig dus is zo weg....
Houd ze ook niet van een stukje rijstewafel ? dat vind Jordy lekkerder als zo'n vieze ligadie hij na 3x likken niet meer vast kan houden.
Als je het zelf onzin vindt, ga je toch nietquote:Op dinsdag 6 september 2005 13:39 schreef Ladybos het volgende:
Ik moet volgende week terugkomen van het consternatieburo omdat ze nog niet eet, en dan krijgt ze logopedie. Ik vind het dus zelf ook een beetje onzin, ze is pas een dikke maand aan het 'oefenen' met eten maar de wvk maakte zich toch wel zorgen want ze was 'al' 7 maanden. Die gaat er dan ook van uit dat je met 4 maanden al begint met oefenen..
Nee, ben ook (nog) niet van plan om naar de logopedie te gaan hoor, maar de wvk deed er nogal paniekerig over, en daar wordt ik dan weer onrustig van. Ik ben zelf een verschrikkelijk slechte eter en ik wil natuurlijk niet dat Myrthe dat ook wordt/blijft. En om goed beslagen ten ijs te komen bij het cb hoor ik dus liever even wat meningen hier (o.a. die van Poemojn, bedankt voor de info) zodat ik niet overrompeld wordt door de wat erg doortastende wvk..quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Als je het zelf onzin vindt, ga je toch niet?
De logopedie zou zijn omdat ze nog de kokhalsreflex heeft, waardoor ze niet kán eten, ook al zou ze het willen. Maar ik vind het zelf ook reikelijk vroeg om al naar de logopedie te gaan hoor. De nutramigen krijgt ze vanwege een lactoseintolerantie. Ik wacht even het bezoek aan het cb af en daarna zal ik inderdaad eens naar een diëtist door laten verwijzen. En ik ga zo even kijken op het Rapleyforum, maar nu eerst even Myrthe redden want die heeft weer iets gevonden waar ze niet aan mag komen (wat ze trouwens wel allemaal in d'r mond stopt maar zodra het eetbaar is houd ze d'r mondje dichtquote:Op dinsdag 6 september 2005 13:47 schreef poemojn het volgende:
Logopedie?? Omdat ze niet wil eten met 7 mnd???
En krijgt ze nutramigen omdat ze koemelkallergie heeft?
Allergische kinderen zijn nl vaak veel langzamer met bijvoeding (en 7 mnd is niet eens laat). Mijn huisarts raadt soms aan bij kans op allergie (zoals Myrthe, die geen allergie heeft voor zover bekend maar wel verhoogd risico) pas met 9 maanden daarmee te beginnen (!).
Kun je niet eens met jouw huisarts gaan praten of evt een verwijzing vragen naar een kinderdietist? Op het Rapleyforum loopt Stefan Kleintjes rond, die is ook kinderdietist, misschien kun je het daar eens vragen? http://www.network54.com/Forum/382080
Ik vind jouw cb eigenlijk een beetje vreemd...
Wat onze kraamhulp nog wel eens deed de eerste dagen was haar op haar zij leggen en dan een handdoekje opgerold in haar ruggetje leggen. Wel opletten dat haar armpje zo zit dat ze zich niet op haar buikje kan draaien, maar het handdoekje voorkomt dat ze zich op haar ruggetje draait.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:36 schreef Snowwww het volgende:
Dag Thijs, veel plezier in het dreumissen topicDuurt nog wel 10 maanden voordat wij daar komen posten
![]()
Ik had ff een vraagje. Nicole ligt bijna altijd op haar rechterwang als ze ligt te slapen. Haar hoofdje omdraaien zodat ze op haar rechterwang ligt helpt maar voor heel even, voordat we haar kamertje uit zijn ligt ze alweer op haar linkerwangHet consultatiebureau had gezegd dat we er op moesten letten en moesten zorgen dat ze dus ook regelmatig op haar rechterwang ligt. Iemand tips hoe we dit voor elkaar gaan krijgen? Iets onder het matrasje stoppen ofzo zodat ze zich niet meer om kan draaien?
Fijn dat Myrthe er meer interesse in heeft, zal je vast een beetje geruststellen na die paniek van de wvkquote:Op woensdag 7 september 2005 23:23 schreef Ladybos het volgende:
<knip>
Is dat zoquote:Op donderdag 8 september 2005 13:03 schreef bixister het volgende:
knap hoor jordy, lekkerbekkie!
ik geloof trouwens dat (licht)bruin brood beter is githa.
nou ik kan 't ook mis hebben hoor!quote:Op donderdag 8 september 2005 13:17 schreef Githa het volgende:
[..]
Is dat zoIk wilde in eerste instantie bruin brood, maar dat mocht weer niet van het CB, omdat de darmpjes eerst maar eens op hun gemak moesten wennen aan brood en dat ze voor bruin brood veel harder moeten werken.
cb's![]()
Thijs is idd dat Kindje, en op het bureautje blijf ik maar horen dat Thijs het allemaal zo netjes doet, en gelijk met het boekje meeloopyquote:Op donderdag 8 september 2005 09:49 schreef Githa het volgende:
M@x, grote kans dat hij dadelijk alles in een keer doet, ik kan me hier een kindje herinneren die dat ook zo deed was dat Thijs niet![]()
Ja dat deed ze dus inderdaad hier ookquote:Op zondag 11 september 2005 14:15 schreef bixister het volgende:
myrthe goed zo meid!en doe je voorzichtig met dat lepeltje? (anna mocht dat ook een keer maar stak 'm gelijk achter in d'r keel.
)
Ja bij de avent fles komt er altijd een schuimlaag op als ze gaat drinken (geen idee waarom), zeg maar aan het einde van de fles, dus haar laatste stuk, kan ze dan niet drinken omdat het net schuim is. Met de difrax fles van net had ze dit dus niet, ik denk dat ze nu dus inderdaad minder lucht binnenkrijgt..quote:Op zondag 11 september 2005 17:08 schreef bixister het volgende:
schuimt?
Hier ging ze opeens in twee weken tijd zitten, kruipen en staan dus het kan zomaar gebeuren Bixquote:Op zondag 11 september 2005 20:29 schreef bixister het volgende:
en jaja ladyB, ze zitten inderdaad heel dicht bij elkaar. maar ik zie anna nog niet staan over 2 weken hoor!
Snowww wat lekker dat ze zo goed slaapt al joh ! Zo lang slaapt Myrthe niet eensquote:Op maandag 12 september 2005 16:10 schreef Snowwww het volgende:
Fijn dat Noah weer goedgekeurd is door het CB Tex....
Voor de rest kan ik nog niet echt meekletsen, Nicole ligt prima stil op de commode en behalve borstvoeding mag/krijgt ze nog niks anders.. Lol, maar ze is dan ook pas 2 maanden oud![]()
Het gaat in ieder geval goed met de kleine meid. Vanochtend met haar op de weegschaal gestaan, ze weegt 6,6 kilo... Vrijdagnacht en zaterdagnacht heeft ze geslapen van 21.00 tot 7.00 uur.. Zooooo lekker.. Helaas wilde ze vannacht niet hetzelfde trucje doen, ze meldde zich om 3.00 uur.. Heb haar even laten huilen, toen naar haar toe gegaan om te troosten, maar toen ze mij rook/hoorde dacht ze waarschijnlijk meteen eteeeennnn!!! Dus ging ze nog harder brullen, toch maar eten gegeven.
Nu ligt ze in een campingbedje op kantoor (hebben kantoor aan huis)... Zo kan mama een beetje internetten (en in de toekomst werken) en kan Nicole zich lekker vermaken of slapen.. Eens kijken of dat een beetje wil werken, anders moeten we wat anders verzinnen...
Vraagje trouwens, ze ligt nu regelmatig op haar knuistje te sabbelen.. We wilden dus een fopspeen introduceren, maar die pakt ze dus niet. Ze werkt de speen meteen weer uit haar mond. Iemand tips om haar aan een speen te laten wennen??
Speeltje gooit ze snel weg, want ze wil wel d'r handen vrij hebben om goed te kunnen draaien natuurlijkquote:Op maandag 12 september 2005 15:56 schreef texelonia het volgende:
Noah is ook niet zó wild en druk op de commode gelukkig. Hij probeert wel te draaien enzow, en moet hem steeds terugdraaien, maar het kost me niet al teveel moeite op zich. Hij trappelt ook met zijn beentjes waardoor ik zn broek amper aan krijg, maar dat is ook nog wel enigszins onder controle t houden.
Zou het niet helpen om Myrthe af te leiden met een speeltje of iets dergelijks? Of een koekje desnoods? (mag ze die al?) En als ik Noah op bed verschoon, ga ik altijd naast hem zitten. Zou dat ook niet schelen voor je rug en nek?
Hmm da's wel een goeie tip Githa, dat zal ik eens proberen ! Zingen vind ze wel leuk, we hebben een boekje met liedjes, en bij 'Slaap kindje slaap' zingt ze meequote:Op maandag 12 september 2005 13:29 schreef Githa het volgende:
Jordy heeft die drang helemaal niet zo, gelukkig![]()
Hij kijkt onder het aankleden graag in de spiegel en speelt met het speeltje dat ik hem geef.
Soms doet hij een poging zich om te draaien maar als ik hem dan tegen houd en zeg dat hij even moet wachten en zo mag draaien dan is dat geen probleem.
Myrthe is altijd al erg actief geweest he, ik bedoel lichamelijk.
Ik zou zo geen oplossing wetensorry!
edit:
Nou bednk ik me iets, Jordy vind het wel heel boeiend om liedjes te zingen ondertussenhij bekijkt dan mijn mond heel aandachtig, hoe ik die vorm bij bepaalde klanken, misschien werkt dat wel?
op knuistje sabbelen kan een teken van honger zijnquote:Op maandag 12 september 2005 16:10 schreef Snowwww het volgende:
Vraagje trouwens, ze ligt nu regelmatig op haar knuistje te sabbelen.. We wilden dus een fopspeen introduceren, maar die pakt ze dus niet. Ze werkt de speen meteen weer uit haar mond. Iemand tips om haar aan een speen te laten wennen??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |