abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30231565
Thijs alweer 1 jaar!! Heel veel plezier, Bar.

Githa: sterkte zeg, dat klinkt allemaal als een behoorlijke beproeving. Zeker voor Jordy maar ook voor jullie!

Noa is voor het eerst écht verkouden, en heeft een loopneusje. Tenminste, ik heb het idee dat ze verkouden is... we logeren nu namelijk bij mensen met katten, en aangezien ik een kattenallergie heb zat ik me af te vragen of het dat bij Noa ook kan zijn. Ze is echt zielig en wil zowat niet slapen... (ook andere omgeving natuurlijk).
Echt zielig, ik ben om de zoveel minuten even een neusje aan het deppen omdat het zo loopt. Lijkt me erg akelig voor haar (maar verstopt is met slapen weer erger toch?)...
  zaterdag 3 september 2005 @ 20:49:35 #177
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_30239960
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 12:18 schreef Fuente het volgende:
Wat voor soort ritme hadden jullie kindjes qua slapen toen ze anderhalve week waren?
Geen .
En als je een ritme gevonden hebt is dat meestal van korte duur, omdat er dan weer iets veranderd in voeding/slaapbehoefte.
Laat je maar gewoon een beetje leiden door wat je kindje aangeeft, da's voor jezelf ook het minste zwaar.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_30241146
Regeldagen ('sprongetjes') waarin een kind z'n ritme omgooit heb je gemiddeld met 10 dagen, 6 weken, 3 maanden, 6 maanden, 9 maanden.. Je kunt dus nog even vooruit.

Ladybos en Myrthe

Thijs ook alweer 1 jaar wat gaat dat snel! Gefeliciteerd!
/edit
Aha, vandaar, je smokkelt
Nog 3 nachtjes wachten
  zaterdag 3 september 2005 @ 21:56:46 #179
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_30241971
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 21:28 schreef poemojn het volgende:
Regeldagen ('sprongetjes') waarin een kind z'n ritme omgooit heb je gemiddeld met 10 dagen, 6 weken, 3 maanden, 6 maanden, 9 maanden..
Mits je in Oei, ik Groei gelooft . Ik geloof er niet in, en heb wonderbaarlijk genoeg ook nooit sprongetjes kunnen ontdekken. Bovendien doen mijn kinderen alles drie keer zo langzaam als beschreven in het boek .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_30242839
Nee, dit zijn de borstvoedingsregeldagen die ook flesvoedingskinderen vaak wel hebben.
Hoeveel langzamer Myrthe is weet ik niet, dat hou ik niet bij. De onrustige periodes kloppen vaak wel wat, al zijn ze bij haar meestal wat eerder.
(Ik heb dat boek zelf niet, heb het wel eens in de bieb geleend.)
pi_30243217
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 21:28 schreef poemojn het volgende:

Thijs ook alweer 1 jaar wat gaat dat snel! Gefeliciteerd!
/edit
Aha, vandaar, je smokkelt
Nog 3 nachtjes wachten
Goed he

Komt doordat we de hele maand september vol met verjaardagen zitten, dit was nog een vrij weekend

Thijs ligt eindelijk in zijn bedje rustig te na de drukke dag
Hij is van smorgens tot savonds verwend
Van geld tot knuffelbeer, en van megablokken tot trekhond

De taart heeft hij met smaak opgegeten, kaarsje stond er nog niet op want hij is tenslotte nog niet jarig, die krijgt hij dinsdag (hebben de helft lekker in de vriezer gelegd)
Chips en leverworst vind hij zalig

Zijn schuinover buurmeisje Yoni vind hij lief en kon hij leuk mee spelen (is 2 jr)

Van ons krijgt hij dinsdag het kadoo, want dan is hij tenslotte echt jarig, samen met het mega kadoo van opa en oma Mooren

kortom een leuke dag lekker buiten gezeten en genoten zoals het hoort

[ Bericht 42% gewijzigd door Bar_en_Mar op 03-09-2005 23:03:23 ]
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zondag 4 september 2005 @ 00:11:29 #182
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_30246124
quote:
Op donderdag 1 september 2005 22:54 schreef livelink het volgende:
Even offtopic, maar Luchtbel waar heb je die tandenborstelhoudertjes gezien dan? Katja had er één gekregen, maar die is helaas kapot en het werkte zo goed. Ze bleef keurig poetsen totdat het tandenborstelmannetje zei dat het goed was.

Ik ben dus naar een nieuwe op zoek.
http://www.lobbes.biz/prijsklassen/1,00-2,00/4

3 verschillende soorten

14-de naar benee
  zondag 4 september 2005 @ 09:27:41 #183
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_30251872
Jaaa . Hardstikke goed. En wat een ongelooflijk leuke site is dit. Ik heb er gisteravond ook al naar gekeken, maar dan alleen naar de prijsklasse tot 0,50 cent.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 4 september 2005 @ 22:16:30 #184
45621 Suzanna
Mama van...
pi_30271930
Even een vraagje...
Ik heb het idee dat Noa zich niet meer helemaal happy voelt in de maxi cosi, ze 'past' er nog in qua lengte, maar in tegenstelling tot eerst huilt ze nu veel meer in de auto, zonder aanwijsbare oorzaak. We hebben het idee dat het komt omdat ze niet veel ziet, waar ze nu wel behoefte aan heeft.
Ze is bijna 9 maanden... dus qua leeftijd zou ze in zo'n grotere autostoel (we zijn van plan om een Romer King of MC Priori te kopen) passen. Is hier een topic waar ik advies kan vragen en kan iemand mij daarnaar linken (of heeft iemand hier gewoon een tip of advies?). Ik moet het zowiezo aanschaffen natuurlijk, maar het is toch wel een hele grote uitgave dus als ik er mee moet wachten doe ik dat als we wat ruimer zitten.
Alvast bedankt voor reacties.
  maandag 5 september 2005 @ 13:27:06 #185
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30286290
* texelonia heeft weer eens een vraagje

Noah moet nu gaan leren uit een gewone beker drinken (ik vind dat erg vroeg eigenlijk, maar goed...) en in het voedingsschema van het CB staat dat ie dan na z'n boterhammetje een bekertje opvolgmelk mag. Hoe doen/deden jullie dit dan? Warme melk uit een bekertje? Of gewoon koud uit een bekertje? Het lijkt me dat het opeens zo raar smaakt als ze het opeens koud moeten drinken. Noah moet altijd al wennen aan de yoghurt omdat dat koud is na zn warme happie.
Eigenlijk ben er ik er gewoon voor om melk gewoon uit een fles te laten drinken, en dat oefenen met een bekertje gewoon met sap ofzow te doen. Moet toch ook gewoon kunnen lijkt me?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_30286832
Ja joh Tex! Benthe krijgt Friso 2 gewoon nog uit een fles met speen hoor. En dat brood zal ook wel 1,2,3 niet lukken (moet je heel erg de tijd voor nemen). Je kan ook een bord/fles groeipap nemen. Overigens lust Benthe alleen maar verwarmde melk en geen koude, sap drinkt ze nog steeds nauwelijks.

Hier zit ik met een heel zielig ziek kindje. Gister van 1 op andere moment ziek, koorts! Weet niet of dit door haar 2e tandje komt..... Vanmorgen had ze 39.2 en daarnet 38.6 graden koorts. Ze is heel zeurderig en zodra ze haar evenwicht een beetje verliest is ze totaal over de rooie.
Hopelijk is ze snel weer beter.
pi_30287478
Sara heeft de nacht doorgeslapen nadat ze de nacht ervoor en gisteren overdag constant wakker is geweest, hebben we haar gisteravond om 22:00 in badje gedaan. Erna even gevoed, en om 23:30 ging ze slapen, tot 6 uur!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 5 september 2005 @ 14:32:56 #188
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30287909
wat is sara een moppie fuente
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 5 september 2005 @ 21:18:27 #189
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_30300215
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:27 schreef texelonia het volgende:

Noah moet nu gaan leren uit een gewone beker drinken (ik vind dat erg vroeg eigenlijk, maar goed...) en in het voedingsschema van het CB staat dat ie dan na z'n boterhammetje een bekertje opvolgmelk mag. Hoe doen/deden jullie dit dan? Warme melk uit een bekertje? Of gewoon koud uit een bekertje? Het lijkt me dat het opeens zo raar smaakt als ze het opeens koud moeten drinken. Noah moet altijd al wennen aan de yoghurt omdat dat koud is na zn warme happie.
Eigenlijk ben er ik er gewoon voor om melk gewoon uit een fles te laten drinken, en dat oefenen met een bekertje gewoon met sap ofzow te doen. Moet toch ook gewoon kunnen lijkt me?
Zoë drinkt ook nog uit een fles maar we oefenen af en toe uit de beker te drinken door er yoghurt of pap in te oden. Is gewoon wat dikker en plenst niet direct uit de beker, ze willen gewoon dat je ze dat vroeg aanleert ivm de mondmotoriek alleen vind ik het zelf een beetje overdreven om een kind van 9 mnd al uit een beker te laten drinken.
  maandag 5 september 2005 @ 21:29:16 #190
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_30300554
Saskia begint nu 'pas' uit een beker te drinken en dit lukt alleen maar als ik de beker vasthou. Zelf loopt ze nog vrolijk te zwaaien enzo met een beker zonder deksel met tuit. Op het CB vonden ze de laatste keer dat ik hartstikke goed bezig was om dit nu 'al' te leren. (terwijl ze rond de 9 mnd idd ook begonnen over drinken uit een beker).
Gewoon doen waar jij en je kindje zich goed bij voelen. Begin anders met af en toe een slokje uit je eigen glas, dat vinden ze vaak hartstikke stoer en spannend.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 5 september 2005 @ 22:27:33 #191
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_30302723
Nou moe, Julius is zo zielig! Ik zit nu te internetten op snikhete camping in Barcelona en Juul is helemaal over z´n toeren. Papa heeft me maar even weggestuurd, want ik kon alleen nog maar met hem meehuilen. Ik weet niet precies wat het is, maar vooral moe moe moe en heet heet heet denk ik. Vanavond wilden we uit eten gaan, maar verdwaalden met de auto en reden veels te lang met hem rond. Toen begon ie al erbarmelijk te snikken en sindsdien is ie er eigenlijk niet meer bovenop gekomen, arm kleintje. Pfff, nou, zo maar weer terug naar de tent, hopelijk slaapt de kleine man eindelijk. Vakantie met baby is leuk, maar ook vermoeiend hoor....

Benthe meisje, ook al zo zielig. Snel beter worden hoor!!!

En Fuente; wat heerlijk, zo´n nachtje doorslapen!
  maandag 5 september 2005 @ 22:32:07 #192
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_30302908
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:27 schreef texelonia het volgende:

hier kregen ze ook nog gewoon de fles hoor met negen maanden. Hier heb ik ook wel geexperimenteerd met diverse soorten tuitbekers, maar de bekers met antilek drinken ook heel zwaar en krijgen ze weinig binnen. Hier werkte de avent tuitbeker (verkrijgbaar met zachte en harde drinktuit) wel redelijk goed. Verder willen ze vaak ook wel uit je glas proeven en leren ze op die manier wel het idee van uit de beker drinken. Sverre had er trouwens helemaal een aversie tegen, die weigerde te drinken uit een tuit of beker en dat kon hij volhouden. Dus heb ik het gelaten voor wat het was en toen hij naar de peuterspeelzaal ging waar alle kindjes uit de beker dronken wilde hij ineens ook wel. Zien drinken.....je kent het vast wel. En Lune zag Sverre met een beker en wilde dus ook drinken, die begon dus uit zichzelf met ruim anderhalf te zeuren om een 'beeeeke'.
Lekker je eigen gevoel volgen dus, al je het nog te vroeg vindt, laat je het nog even voor wat het is. (oja, Lune is nu twee en drinkt sochtends nog altijd haar fles melk, lekker opgewarmd en bij mij op schoot en ik geniet er heerlijk van, nog even zo'n klein mensje tegen je aangenesteld en helemaal ontspannen en tevreden)
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  † In Memoriam † maandag 5 september 2005 @ 23:18:46 #193
81992 Githa
pi_30304761
oooooohw Julius zo warm is ook helemaal niet fijn he
Lekker even de rust opzoeken wil dan wel eens helpen renzell want Julius zal jou wanhoop zeker voelen lief van je man

Ik hoop dat hij zo dadelijk heerlijk slaapt en jij nog van een heerlijke avond kan genieten....en niet meer huilen op vakantie hoor

Benthe meisje toch met dit warme weer ziek worden...heel veel beterschap
  maandag 5 september 2005 @ 23:20:03 #194
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30304811
Bedankt voor de reacties. Doen wij het idd ook lekker op onze eigen manier

Stiekemurd, het brood eten gaat hier wel goed eigenlijk. Broodkorstjes vond ie meteen lekker en verslikken en kokhalzen heeft ie bijna niet gedaan. Inmiddels eet ie al elke dag netjes een boterhammetje

Genuivere, uit een tuitbeker (die van Avent idd ) drinken gaat wel goed. Maar nog niet zo lang op zich, en dan 'moet' ie al meteen uit een gewone beker leren drinken, vond ik een beetje raar

Uit m'n eigen glas en yoghurt of pap uit een beker drinken lijken me wel goed idee, ga ik onthouden En verder zien we dus wel hoe het loopt

Benthe ziek, wat sneu, gauw weer beter worden hoor!
Julius over z'n toeren, ook zo sneu... hebben wij ook één avondje gehad in Parijs, zo zielig! Hoop dat ie inmiddels lekker ligt te slapen!
Sara lekker hoor, doorslapen, ga zo door!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_30304999
Hier werken we nog gewoon met de rietjesbeker van Nuby, daar zit de hele dag water in. Roosvicee o diksap oid wil ze er ook niet uit drinken, alleen water. En andere dingen, slokjes thee ed, drinkt ze soms mee uit mijn glas. Dat wil wel, zolang ze maar niet zelf het glas hoeft vast te houden want dat is niet goed voor ons laminaat.

Zieke en zielige baby's beterschap en sterkte!

En wat is die opgevouwen foto van Sara trouwens mooi..
pi_30305476
githa, klinkt inderdaad heftig wat er nog moet gebeuren voor jordy's vingers... kan me goed voorstellen dat je daar erg tegenop ziet. sterkte ermee!

arm benthetje, beterschap!

en julius, hopelijk komt er snel een beetje verkoeling voor je. anna kan ook niet zo goed tegen warmte, zielig is dat dan he.

suzanna ik geloof dat er onlangs in een van de vorige versies van dit topic nog een discussie over de overstap van maxicosi naar 'gewoon' autostoeltje geweest is, even teruglezen dus.

tex, oefenen met een gewone beker kan bijv. ook in bad (zolang er geen zeep in 't water zit). bij piet heb ik eerst nog een hele tijd een tuitbeker (niet anti-lek) voor de (koude) melk bij de lunch gebruikt (soms nog steeds, en dan mag de deksel er na een tijdje af en drinkt ie 't laatste restje zo op). maar in 't begin dronk hij maar kleine beetjes van de melk koud uit die tuitbeker en daarna gaf ik 'm standaard nog een flesje warme melk, zo lag er niet zoveel druk op dat ie die beker leeg moest drinken en kon hij rustig wennen aan die beker en aan de smaak van gewone (en koude) melk. af en toe krijgt ie nog wel eens z'n melk opgewarmd in een flesje, vindt ie heerlijk. bij 't avondeten drink ik zelf meestal een glas water en op een gegeven moment wilde Piet daar altijd maar slokjes van dus ben ik hem ook een glaasje (nou ja plasticje) water gaan geven. uit z'n limonadebeker wilde hij nooit water, maar uit zo'n glaasje vindt ie 't juist erg lekker!

[ Bericht 8% gewijzigd door bixister op 06-09-2005 00:34:51 ]
  maandag 5 september 2005 @ 23:40:37 #197
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_30305643
Suzanna, er is een topic over Autostoeltjes
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_30312187
Julius ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen kerel, fijne vakantie nog
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † dinsdag 6 september 2005 @ 11:55:03 #199
81992 Githa
pi_30315316
MAXIM......ELA ???...ik ben wel benieuwd hoe het met jullie gaat en met jullie mama's
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:06:12 #200
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_30315629
En Thijsje; gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag voor jullie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')