abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 6 september 2005 @ 12:21:36 #201
7074 moussy
kuttekop
pi_30316134
Cas is hier mee begonnen toen hij interesse kreeg in het drinken uit een normale beker.

Het cb hier raadt trouwens een antilekbeker af, omdat ze dan moeten zuigen, ipv gewoon drinken. Ik raad een gewone tuitbeker af, sinds Cas ontdekt heeft dat als je er heel hard mee schud je moeder over de rel gaat
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_30317080
Renzell sterkte met de huilende Julius, hij zal inderdaad ook wel jouw wanhoop aanvoelen dus heel lief van je man dat je even 'vrijaf' hebt gekregen ! Veel plezier nog verder !!

Thijs gefeliciteerd !!

Hier gaat het met het eten/drinken van Myrthe nog steeds niet goed, iets anders dan de nutramigen en water wil er gewoon niet in. Ze laat het linea recta weer uit d'r mondje lopen (drinken) of werkt het zo snel mogelijk weer naar buiten, onderwijl kijkend of je haar stront laat eten Inmiddels hebben we al van alles geprobeerd, stukjes groente, koekjes, fruit, gepureerd, uit het handje.. Dus als iemand nog tips heeft... ze zijn van harte welkom ! O.a. wat jullie kindje het lekkerste vond, dan kan ik daar mee beginnen, wie weet vind Myrthe het ook wel lekker :-)
  † In Memoriam † dinsdag 6 september 2005 @ 13:00:24 #203
81992 Githa
pi_30317251
Ik zou het blijven aanbieden maar me vooral niet te veel zorgen maken Ik denk dat Myrthe vanzelf wel gaat eten wanneer ze denkt dit nodig te hebben.....ze is pas 7 maandjes hoor

maaruh tjah wat lust Jordy het liefst kan beter zeggen wat lust hij niet Banaan en worteltjes zijn hier toch wel favoriet
en courgette met tomaat vond hij ook heel erg lekker toen we net gingen starten met hapjes offuh courgette met banaan lekker glibberig dus is zo weg....

Houd ze ook niet van een stukje rijstewafel ? dat vind Jordy lekkerder als zo'n vieze liga die hij na 3x likken niet meer vast kan houden.
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:07:23 #204
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_30317434
zo hallo allrmaal wij zijn er weer.

door een lekker foutje van kpn waren we afgesloten 15 augustus inmiddels zijnwe verhuisd en gesetteld en al heerlijk hoor geen 10 trappen meer lopen

met Maxim gaat het prima, meneer gaat ontzettend hard ineens. hij gaat vanuit liggen zelf zitten en hij trekt zich overal aan op tot staan hij heeft 2 tandjes hij weegt alweer 11.5 kg en is 77 cm lang

hij eet al best wel wat met de pot mee, zo cute witlof met ham en kaas vind hij lekker gek kind spaggeti en macaroni gaat er ook goed in.en zo nog wel meer

ow en best leuk trouwens 2x in `1 jaar een babykamer doen fotoos volgen nog

hoe gaat het hier met iedereen??

Fuente en buurvrouw-riet gefeliciteerd met jullie dochter Sara
  † In Memoriam † dinsdag 6 september 2005 @ 13:11:55 #205
81992 Githa
pi_30317558
Martineke en Maxim
Wauwie wat snel, ik roep en je bent er
Blij te horen dat jullie EINDELIJK verhuisd zijn en dat het huisje bevalt en Maxim jongen wat ga je hard harstikke goed man! het wordt tijd dat mama is wat foto's van je plaatst of iig je fotoalbum up to date houdt
pi_30318539
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:00 schreef Githa het volgende:
Ik zou het blijven aanbieden maar me vooral niet te veel zorgen maken Ik denk dat Myrthe vanzelf wel gaat eten wanneer ze denkt dit nodig te hebben.....ze is pas 7 maandjes hoor

maaruh tjah wat lust Jordy het liefst kan beter zeggen wat lust hij niet Banaan en worteltjes zijn hier toch wel favoriet
en courgette met tomaat vond hij ook heel erg lekker toen we net gingen starten met hapjes offuh courgette met banaan lekker glibberig dus is zo weg....

Houd ze ook niet van een stukje rijstewafel ? dat vind Jordy lekkerder als zo'n vieze liga die hij na 3x likken niet meer vast kan houden.
Ik moet volgende week terugkomen van het consternatieburo omdat ze nog niet eet, en dan krijgt ze logopedie. Ik vind het dus zelf ook een beetje onzin, ze is pas een dikke maand aan het 'oefenen' met eten maar de wvk maakte zich toch wel zorgen want ze was 'al' 7 maanden. Die gaat er dan ook van uit dat je met 4 maanden al begint met oefenen..

Liga vind ze lekkerder dan rijstewafels. Ze sabbelt er op, maar slikt niets door. Als er per ongeluk een stukje afbreekt gaat ze kokhalzen tot ze het weer uitgespuugd heeft.

Ik zal eens wat courgette hapjes gaankopen, misschien vind ze die interessant Bedankt voor het meedenken in ieder geval !
pi_30318596
Martineke welkom terug ! Fijn dat de verhuizing achter de rug is en dat het met Maxim allemaal zo lekker gaat ! Hij is trouwens maar 5 kilo zwaarder dan Myrthe en 9 cm langer En wat goed dat hij al zo mee-eet joh ! Handig hoor En ook al staan ! Weet hij al hoe hij weer moet gaan zitten of moet je hem ook steeds 'redden' ?
  † In Memoriam † dinsdag 6 september 2005 @ 13:43:16 #208
81992 Githa
pi_30318647
met 4 maanden al begint wat vreemd he dat al die CB's niet op één lijn zitten

en het eten, wil ze het ook niet hebben als het van jouw bord afkomt ???? al denk ik dat ze vanzelf gaat eten als ze daar aan toe is.
pi_30318806
Logopedie?? Omdat ze niet wil eten met 7 mnd???
En krijgt ze nutramigen omdat ze koemelkallergie heeft?
Allergische kinderen zijn nl vaak veel langzamer met bijvoeding (en 7 mnd is niet eens laat). Mijn huisarts raadt soms aan bij kans op allergie (zoals Myrthe, die geen allergie heeft voor zover bekend maar wel verhoogd risico) pas met 9 maanden daarmee te beginnen (!).
Kun je niet eens met jouw huisarts gaan praten of evt een verwijzing vragen naar een kinderdietist? Op het Rapleyforum loopt Stefan Kleintjes rond, die is ook kinderdietist, misschien kun je het daar eens vragen? http://www.network54.com/Forum/382080
Ik vind jouw cb eigenlijk een beetje vreemd...
  † In Memoriam † dinsdag 6 september 2005 @ 14:09:02 #210
43556 miss_dynastie
pi_30319602
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:39 schreef Ladybos het volgende:
Ik moet volgende week terugkomen van het consternatieburo omdat ze nog niet eet, en dan krijgt ze logopedie. Ik vind het dus zelf ook een beetje onzin, ze is pas een dikke maand aan het 'oefenen' met eten maar de wvk maakte zich toch wel zorgen want ze was 'al' 7 maanden. Die gaat er dan ook van uit dat je met 4 maanden al begint met oefenen..
Als je het zelf onzin vindt, ga je toch niet ?
pi_30323558
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:09 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Als je het zelf onzin vindt, ga je toch niet ?
Nee, ben ook (nog) niet van plan om naar de logopedie te gaan hoor, maar de wvk deed er nogal paniekerig over, en daar wordt ik dan weer onrustig van. Ik ben zelf een verschrikkelijk slechte eter en ik wil natuurlijk niet dat Myrthe dat ook wordt/blijft. En om goed beslagen ten ijs te komen bij het cb hoor ik dus liever even wat meningen hier (o.a. die van Poemojn, bedankt voor de info) zodat ik niet overrompeld wordt door de wat erg doortastende wvk..
pi_30323670
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:47 schreef poemojn het volgende:
Logopedie?? Omdat ze niet wil eten met 7 mnd???
En krijgt ze nutramigen omdat ze koemelkallergie heeft?
Allergische kinderen zijn nl vaak veel langzamer met bijvoeding (en 7 mnd is niet eens laat). Mijn huisarts raadt soms aan bij kans op allergie (zoals Myrthe, die geen allergie heeft voor zover bekend maar wel verhoogd risico) pas met 9 maanden daarmee te beginnen (!).
Kun je niet eens met jouw huisarts gaan praten of evt een verwijzing vragen naar een kinderdietist? Op het Rapleyforum loopt Stefan Kleintjes rond, die is ook kinderdietist, misschien kun je het daar eens vragen? http://www.network54.com/Forum/382080
Ik vind jouw cb eigenlijk een beetje vreemd...
De logopedie zou zijn omdat ze nog de kokhalsreflex heeft, waardoor ze niet kán eten, ook al zou ze het willen. Maar ik vind het zelf ook reikelijk vroeg om al naar de logopedie te gaan hoor. De nutramigen krijgt ze vanwege een lactoseintolerantie. Ik wacht even het bezoek aan het cb af en daarna zal ik inderdaad eens naar een diëtist door laten verwijzen. En ik ga zo even kijken op het Rapleyforum, maar nu eerst even Myrthe redden want die heeft weer iets gevonden waar ze niet aan mag komen (wat ze trouwens wel allemaal in d'r mond stopt maar zodra het eetbaar is houd ze d'r mondje dicht )
pi_30325435
Hoe reageert ze dan op vloeibaar eten (potjes voor 4 mnd), evt als je dat in een fles oid geeft? Als ze dat ook uitspuugt kan het toch niet de kokhalsreflex zijn?
Wanneer de kokhalsreflex uiterlijk weg moet zijn weet ik niet. Het gemiddelde is een maand of 6 waarschijnlijk (dacht ik dat dat in die theorie van Gill Rapley genoemd werd) maar je hebt natuurlijk kinderen die sneller zijn en kinderen die langzamer zijn. Ik dacht dat er op dat Rapleyforum wel mee rkinderen zijn bij wie dat langer duurt (tot een maand of 8/9).

Liga is een plakkerig goedje als je erop sabbelt en dan een stukje eraf hapt, dus het lijkt me alleen maar verstandig dat ze dat niet probeert door te slikken.
  dinsdag 6 september 2005 @ 22:00:11 #214
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_30335125
en Ladybos, als je groente of fruit eens heel erg verdund met de melk geeft? Went ze toch aan de smaakjes en het blijft veel minder in de keel plakken. Die eerste hapjes kun je ook heel makkelijk zelf maken en en invriezen in diepvriesblokjes. Kun je gewoon een blokje ontdooien omdat ze vaak nog niet meer eten. Als je een handleidinkje nodig hebt meld het even dan stuur ik je een word-documentje. Succes ermee en het gaat best komen hoor, ze moeten er toch best aan wennen, die heel andere vorm dan melk.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  dinsdag 6 september 2005 @ 22:33:44 #215
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_30336404
volledig wellicht uit de verkeerde hoek (vergeef me, sorry, al heel lang niet geweest en weet niet of ik echt alles kan gaan nalezen, dus ik begin gewoon weer): worteltjes happen is leuk hier (kun je ook heel goed weer alles naar buiten werken), maar sperziebonen (lekker zachtgekookt) is hier grote hit: die erwtjes zuigt ze er zo uit, en dan houd je dus een boel hele slappe boontjes zonder erwtjes over, maar die eindigen wel allemaal netjes in haar luier, dus die hebben de hele reis wel gemaakt . En kokhalzen doet Ela ook nog steeds, dat mag volgens mij toch ook nog wel?! ze is ook pas een maandje bezig met bijvoeding, is Myrthe dat ook? Ik vermoed het wel, dus jou CB is suf . Eh, stefan kleintjes site is fijn inderdaad, en het bijvoedingsforum (ehh, ik weet ff de link niet, via het bv-forum kom je er) daar staat eigenlijk ook veel info en fijne dingen om te weten en tips. gogogo!

ik val even verder met de deur in huis (na er lang niet meer te zijn geweest) maar Ela heeft een tandje! na 2 dagen miepen en op schoot willen zitten en duimen in het kwadraat is ie er opeens! arme zij, de hele tijd probeert ze hem uit haar mond te krijgen, maar het gekke ding wil maar niet weg. ze had een dagje nodig om dat door te hebben .

eerste bijtincident nog niet geweest, maar dat komt vast nog wel...

verder 7,5 kg en 69 cm. 32 weken.

en hallo iedereen!!
..en laat gaan...
  † In Memoriam † dinsdag 6 september 2005 @ 22:44:09 #216
81992 Githa
pi_30336793
aaaach Ela, dat tandje zit echt vast hoor meis minstens voor de komende 6 jaar
moet ik je toch maar feliciteren met die tand het is toch een grotemeisjesdingiets

Maar je bent wel goed gegroeit en op vakantie geweest las ik in het fototopic hoelang ben je weggeweest?

ohw btw dat kokhalzen mogen ze best nog doen hoor ieder kind is daar toch anders mee. Daarbij wat is nu een maand
pi_30340006
ladybos & myrthe jammer dat 't eten nog zo moeizaam gaat maar ik ken inderdaad ook wel verhalen van langere wen-periodes hoor. hopelijk is 't dus gewoon een kwestie van tijd.

hier gaan (gekookte) worteltjes er ook goed in. en een halve courgette (in repen, gekookt) sloebert ze ook in no time naar binnen. ik vind trouwens ook hele stukken boon en wortel terug in de luier, jdee. maf he. vraag me dan wel af of ze er genoeg van opneemt in 't bloed, maar ja. piet is nog dagelijks geschokt over de hoeveelheid eten die rechtstreeks op de vloer belandt. 'oooh nee! Anna koeit!'
liga oid geef ik nog helemaal niet, daar is 't nog wel erg vroeg voor vind ik.
  woensdag 7 september 2005 @ 11:07:32 #218
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_30347529
hier ook weleens een hele sperzieboon teruggevonden, dat moet toch lastig poepen zijn? naja. er wordt vast wel wat opgenomen en t sterkt me in mn vertrouwen dat t niet boeit als ze eens een dagje geen interesse heeft in voedsael naar binnen werken (buiten bv). enveloppen, sokken (van haar!) en plastic zakken zijn nu eenmaal doorgaans VEEL interessanter om op te bijten, sabbelen en te zuigen. die enveloppe loste bekant op, maar dat overleeft ze ook wel .

courgette ga ik ook maar eens proberen, klinkt goed. oh en broccoli is stoer: ze zuigt erop en dan heb je dus opeens stonkjes zonder 'blaadjes' over; winterboompjes . en die blaadjes kan ze niet naar buiten werken, dus die krijgt ze wel naar binnen. gna gna.

we waren maar 4 dagen daar, maar was Goed en Fijn. fijn om eens met elkaar bezig te zijn zonder als hoofdreden kanker te hebben...
..en laat gaan...
pi_30352103
Noa heeft er ook heel lang over gedaan om goed te gaan eten, wat mij soms tot 'wanhoop' dreef. Achteraf had ik me geen zorgen hoeven te maken. Ik heb het nooit op het CB besproken want in die tijd is ze er helemaal niet geweest eigenlijk. Nu eet ze gewoon lekker (soms ook niet) en lust vanalles. Potjes zijn niet zo favoriet, maar dat komt ook denk ik omdat ik bijna altijd voor haar kook... is toch ook veel lekkerder ;-) ...
pi_30352560
meiden/heren ik gaat afscheid nemen hiero en verhuizen naar het dreumssentopic
vamorgen nog naar het CB geweest met Thijs

Thijs weegt nu 9500 gram
Thijs zijn lengte is 77,5
En alles gaat goed

Ik wens jullie nog een heel fijne tijd hiero en tot snel bij de dreummisen

dag allemaal

[ Bericht 24% gewijzigd door Bar_en_Mar op 07-09-2005 13:50:36 ]
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 7 september 2005 @ 14:38:03 #221
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_30353958
Dag Thijs.. tot in het Dreumissentopic ! Leuke foto Bar
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 7 september 2005 @ 15:36:29 #222
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30355616
Dag Thijs, veel plezier in het dreumissen topic Duurt nog wel 10 maanden voordat wij daar komen posten

Ik had ff een vraagje. Nicole ligt bijna altijd op haar linkerwang als ze ligt te slapen. Haar hoofdje omdraaien zodat ze op haar rechterwang ligt helpt maar voor heel even, voordat we haar kamertje uit zijn ligt ze alweer op haar linkerwang Het consultatiebureau had gezegd dat we er op moesten letten en moesten zorgen dat ze dus ook regelmatig op haar rechterwang ligt. Iemand tips hoe we dit voor elkaar gaan krijgen? Iets onder het matrasje stoppen ofzo zodat ze zich niet meer om kan draaien?

[ Bericht 1% gewijzigd door Snowwww op 07-09-2005 16:09:49 ]
pi_30355772
quote:
Op woensdag 7 september 2005 15:36 schreef Snowwww het volgende:
Dag Thijs, veel plezier in het dreumissen topic Duurt nog wel 10 maanden voordat wij daar komen posten

Ik had ff een vraagje. Nicole ligt bijna altijd op haar rechterwang als ze ligt te slapen. Haar hoofdje omdraaien zodat ze op haar rechterwang ligt helpt maar voor heel even, voordat we haar kamertje uit zijn ligt ze alweer op haar linkerwang Het consultatiebureau had gezegd dat we er op moesten letten en moesten zorgen dat ze dus ook regelmatig op haar rechterwang ligt. Iemand tips hoe we dit voor elkaar gaan krijgen? Iets onder het matrasje stoppen ofzo zodat ze zich niet meer om kan draaien?
Wat onze kraamhulp nog wel eens deed de eerste dagen was haar op haar zij leggen en dan een handdoekje opgerold in haar ruggetje leggen. Wel opletten dat haar armpje zo zit dat ze zich niet op haar buikje kan draaien, maar het handdoekje voorkomt dat ze zich op haar ruggetje draait.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_30355788
thijsje, vandaag dan echt jarig! heel hartelijk gefeliciteerd! en een mooie dreumestijd gewenst.

snowww, er zijn van die driehoekige 'rolletjes' te koop waar je je baby tussen kunt leggen zodat ze minder makkelijk terug kan draaien. het heet 'babysleep' en is volop op marktplaats te krijgen. misschien heb je daar wat aan?

woensdag 7 september 2005 @ 16:09:09 #225
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30356539
Dat is handig als de kleine op haar zij slaapt (dat doen we bij Nicole niet meer, ze was een keer op haar zij in bed gelegd, we kwamen haar 's ochtend uit bedje halen, lag ze op haar buik met haar neus in het matras De kraamhulp was vergeten te zeggen dat babies vanaf 2 weken niet meer op de zij mogen slapen)...
Misschien niet helemaal duidelijk geweest, Nicole ligt op haar rug te slapen, en het hoofdje dan 90 graden gedraaid, zodat ze dus op haar wangetje ligt.. En altijd dus op de linkerwang, terwijl we dat willen/moeten afwisselen (voorkeurshouding noemden ze het)...
pi_30357232
het bedje verplaatsen heb ik ook al es gehoord, zodat ze met het gezichtje de andere kant op kijkt
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 7 september 2005 @ 16:51:57 #227
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30357851
Maar met die 'babysleep' zit er zoals je op het plaatje ziet ook een gedeelte voor de buik, dus ze ligt dan wel op d'r zij, maar kan niet doorrollen naar d'r buik volgens mij. Of misschien over een paar maanden dan als ze eenmaal goed kan rollen, maar nu nog niet lijkt me.

CB hier zei dat we het bedje moesten draaien zodat ie met zn hoofd de andere kant op tov ons lag (hij slaapt bij ons op de kamer). Want omdat ie bij ons lag zou ie naar het geluid van ons toe draaien, als je hem dus omdraait dan draait ie de andere kant op zeg maar.
En wat ik ook wel es heb gehoord is kind draaien tov raam. Omdat ze zich naar het licht toe draaien. Dus bedje draaien zodat ze de andere kant op moet kijken om naar het licht te draaien.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † woensdag 7 september 2005 @ 20:01:08 #228
81992 Githa
pi_30363959
jah sommige babies draaien juist naar die kant omdat daar de deur is of juist het raam vanwege het licht. Als dat het geval is bij Nicole dan helpt het wel om het bedje om te draaien of wat makkelijker is natuurlijk Nicole eens met hoofd aan het voeteneinde leggen

Edit: maaaaaaaaaaaaaaaaar dat zei Tex ook al eerst lezen wil wel eens helpen
pi_30370508
zoals tex ook zegt kunnen ze in dat ding wel langer op hun zij hoor. scheelt ook weer kans op zo'n afgeplat achterhoofd. 't bedje omdraaien/omgekeerd opmaken is inderdaad ook een goede tip. en ook op de commode bijv. afwisselen in welke richting je je kind op 't aankleedkussen legt. verder gewoon stug 't hoofdje in de gewenste richting draaien als ze slaapt. beetje eng als je een lichte slaapster hebt, maar vaak kan 't wel.
pi_30372838
Hier heeft Myrthe het staan echt ontdekt, en zelfs al begonnen met klimmen. Stond opeens op de stootrand van de loopauto, op d´r tenen, zich vasthoudend aan de auto zelf

Ik heb gezocht naar potjes eten met courgette maar nergens kunnen vinden, wel broccoli en sperziebonen meegenomen om uit te proberen. Maar eerst moest de wortel op Vanmiddag een eetlepel door de flesvoeding gedaan en dit ging goed, wel wat spugen daarna maar dat doet ze wel vaker. Liga stopt ze wel in haar mondje dus vanavond de liga eerst door de wortelpuree gehaald en jawel hoor, ´t ging vrolijk naar binnen Zolang de lepel maar uit de buurt blijft, als ze die ziet aankomen gaat het mondje dicht en draait ze d´r hoofdje weg. De liga stopt ze zelf met wortelpuree en al in d´r mondje. Ze leek het nog lekker te vinden ook. Ook heeft ze nog op wat sperziebonen gekauwd maar daar heeft ze niets van doorgeslikt. Maar ik was erg tevreden over de experimenten van vandaag Het is wel steeds een slagveld naderhand zeg, wortelpuree overal, tot achter d´r oren, 1 meter rondom de kinderstoel, op mijn broek.. De wasmachine draait overuren..
pi_30374774
goedzo myrthe!!!!
courgette is ook makkelijk zelf te pureren ladyBos. als je tenminste een staafmixer of blender oid hebt. maar zo uit 't vuistje kan 't ook heel goed, je kunt 'm zo zacht koken als je zelf wilt. in 't begin is zacht wel makkelijker voor myrthe.
en dat slagveld, hier ook een dagelijks terugkerend verschijnsel. piet helpt gelukkig graag met 't rapen van de restjes. (foto helaas genomen toen 't meeste al geraapt was).
  donderdag 8 september 2005 @ 08:44:26 #232
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_30378139
Als ik al die verhalen lees over staande, zittende, lopende en kruipende kindjes dan zou ik me bijna gaan afvragen of Kai een beetje achterloopt. Meneer heeft nog totaal niet de neiging om zelf te gaan zitten (hij zit alleen als ik hem zittend neerzet) of zich op wat voor manier dan ook voort te bewegen. Ook staan of zich optrekken kan hij niet. Ik weet dat de één wat sneller is dan de ander, maar hij wil zo graag en is er echt aan toe en er gebeurd maar niks.

Piet als je het zo leuk vindt mag je hier ook wel een keer een handje komen helpen hoor.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 09:49:50 #233
81992 Githa
pi_30379313
Ladybos, ik bedoelde ook verse courgette

M@x, grote kans dat hij dadelijk alles in een keer doet, ik kan me hier een kindje herinneren die dat ook zo deed was dat Thijs niet
Wat je wel zou kunnen doen is hem stimuleren mee te helpen, dus als hij wil zitten dan geef je hem één handje waardoor hij zich op kan trekken en met de andere hand omhoog moet duwen. Of je laat hem zien waaraan hij zich vast kan houden om te staan en helpt hem dan omhoog......kleine dingetjes om hem op weg te helpen.
Maar hij gaat het echt wel doen hoor als hij vind dat de tijd daar is
  donderdag 8 september 2005 @ 10:04:15 #234
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_30379580
Dat meehelpen doen we al een tijdje, maar meneer is of erg lui, of hij snapt het gewoon nog niet. De frustratie spreekt echter boekdelen. Hij wordt woest als hij buiten de buurkinderen ziet voetballen. Kai is overduidelijk van mening dat zijn tijd inmiddels wel daar is

Wat mij het meest irriteert zijn de vragen en opmerkingen. Iedereen kent via via wel weer een kindje wat bij wijze van spreken zelfstandig de baarmoeder is uitgewandeld en als je alle verhalen moet geloven dan loopt Kai gigantisch achter en zie je ze meewarig kijken en vervolgens de opmerking maken: "Nouja, geniet er maar van, als ie straks loopt of kruipt dan kan je je lol op". Goed bedoeld, maar oh zo cliché.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 8 september 2005 @ 10:09:49 #235
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_30379693
Klote is dat he M@x, om die frustraties te zien. Of ze nou laat of vroeg of wat dan ook zijn, dat zijn ze toch wel. Soms kan het leiden tot creativiteit en doorzettingsvermogen maar sommige kindjes worden gewoon zo kwaad en driftig dat het niks meer helpt...Speel je wel eens met hem terwijl hij op z'n buik over je been ligt? De knietjes aan de ene kant handjes aan de andere kant? Jolietje durfde sommige dingen niet omdat ze op d'r knietjes zitten heel eng en moeilijk vond maar dit leerde haar wel dat het gewoon kon. Succes
pi_30380559
m@x, piet ging ook pas ver na z'n eerste verjaardag zelf zitten, kon zich zelfs eerder optrekken tot staan dan dat ie zelf kon gaan zitten. (ook dat pas nadat ie 1 was overigens).
aan de ene kant heb ik het gevoel dat we het hem misschien iets te gemakkelijk gemaakt hebben. toen hij stevig kon blijven zitten heb ik 'm ook vaak zittend neergezet, want dat vond ik zo leuk (en hij ook maar als ik 'm liet liggen bleef hij even vrolijk liggen, het leek niet eens bij 'm op te komen dat ie dat zelf zou kunnen proberen). maar ja, zo hóefde hij het dus ook niet zelf te doen. aan de andere kant kun je volgens mij toch ook niet zo heel veel veranderen aan het moment waarop ze ergens aan toe zijn, ieder kind z'n eigen tempo etc.

[ Bericht 64% gewijzigd door bixister op 08-09-2005 11:35:05 ]
pi_30382193
Mag ik hier ook een vraagje stellen? Mijn neefje is nu bijna een half en ik zoek eigenlijk iets leuks voor hem om mee te spelen om te geven, maar veel dingen zijn dan weer voor 1+ of het zijn rammelaars en bijtringen maar die heeft ie al een aantal... waar spelen jullie kindjes van ongeveer die leeftijd graag mee?
pi_30382510
Tomas is nu 5 maanden en knisperboekjes zijn het hier helemaal! Hij kijkt naar de plaatjes, stopt de boekjes in z'n mond en knuffelt ermee. Dus misschien dat hij zoiets nog niet heeft? Ook kleine badboekjes vindt hij erg leuk.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_30382528
inkie, mijn dochter van bijna 7 mnd is op dit moment weg van zo'n zachte nijntje-bal (die rolt niet zo hard weg) en begint knuffels nu ook leuk te vinden. maar 't langst kan ze zich nog steeds vermaken met zo'n muis van de Hema, gemaakt van allerlei verschillende stofjes en er zitten (bijt)ringen aan de handjes en gebobbelde plastic dingetjes aan de voetjes. verder krijgt ze steeds meer lol in spetteren in bad, dus misschien zijn badspeeltjes ook een leuk idee (van die bekertjes met gaatjes erin bijv., of een leuke badeend). maar voorlopig zal je neefje die voornamelijk nog in z'n mond willen steken, dus kies wel veilig spul uit dat niet afgeeft enzo.
pi_30382553
oja stoffen boekjes (al dan niet knisper) doen 't hier inderdaad ook goed tearsong.
pi_30382690
anna paste nu echt niet meer in de kinderwagenbak, dus sinds kort zit ze in de wandelwagen, en ze vindt 't erg leuk.

en jut en jul kunnen nu dus ook naast elkaar zitten, gezellig! (inkie, Anna heeft op deze foto die Hema-muis vast)
pi_30382765
Bedankt voor de tips! Vooral die badspeeltjes is een goed idee! Hij is gek op water! Hij gaat ook elke week babyzwemmen (ik mag volgende week mee )
Knisperboekjes doet ie ook veel mee die kwijlt ie dan helemaal nat
Ik ga zo eens shoppen

Wat een lieve kindjes bixister leuk zo'n duowagen!
  donderdag 8 september 2005 @ 12:59:46 #243
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30383976
Stoer hoor Anna, in de wandelwagen! En lief hoor, zo met zijn tweetjes naast elkaar!

Bedankt iedereen voor de tips wat betreft de slaaphouding van Nicole. Ze kijkt meestal naar de deur, het raam (tegenover de deur) vindt ze geloof ik niet zo interessant. Het bedje andersom opmaken hebben we geprobeerd, geen succes. Ten eerste blijft ze de verkeerde kant opkijken (nu naar het raam dus), ten tweede vinden we haar dan elke ochtend aan het hoofdeind van haar bedje De vloer in de slaapkamers is een beetje boel schuin, dus na een tijdje spartelen ligt ze dan dus aan het hoofdeinde, onder de dekens vandaan.....

We draaien Nicole haar hoofdje nu elke keer als wij 's avonds naar bed gaan. Alleen zodra we haar slaapkamerdeur dicht doen draait ze haar hoofd weer terug. Ze schrikt dan namelijk van de deur, die piept nogal..

Maar nu lijkt het alsof ze af en toe liever met haar hoofdje recht overeind slaapt.. Het gaat volgens mij al beter!
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 13:02:03 #244
81992 Githa
pi_30384051
Jordy heeft vandaag zijn eerste boterham op, ik verwachte wat kolkhalzen en veel geklieder, maar hij heeft gewoon zonder problemen in een keer die boterham opgegeten en lekker dat hij het vond Hij reageerde echt van "he he mam, dat heeft lang geduurd".
pi_30384065
ter compensatie van de schuine vloer kun je een boek oid onder de poten van 't bed leggen. verder toch blijven helpen met draaien als ze uit zichzelf alleen maar 1 kant op blijft kijken zou ik zeggen. lastig hoor, succes!
pi_30384079
knap hoor jordy, lekkerbekkie!
ik geloof trouwens dat (licht)bruin brood beter is githa.

[ Bericht 27% gewijzigd door bixister op 08-09-2005 13:08:27 ]
  donderdag 8 september 2005 @ 13:14:32 #247
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30384408
Dat ziet er lekker uit Jordy! Goed hoor dat jij zo een hele boterham zonder problemen naar binnen werkt
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 13:16:49 #248
43556 miss_dynastie
pi_30384485
quote:
Op woensdag 7 september 2005 23:23 schreef Ladybos het volgende:
<knip>
Fijn dat Myrthe er meer interesse in heeft, zal je vast een beetje geruststellen na die paniek van de wvk
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 13:17:18 #249
81992 Githa
pi_30384494
quote:
Op donderdag 8 september 2005 13:03 schreef bixister het volgende:
knap hoor jordy, lekkerbekkie!
ik geloof trouwens dat (licht)bruin brood beter is githa.
Is dat zo Ik wilde in eerste instantie bruin brood, maar dat mocht weer niet van het CB, omdat de darmpjes eerst maar eens op hun gemak moesten wennen aan brood en dat ze voor bruin brood veel harder moeten werken.

cb's
pi_30384666
M@x, het is een cliché maar ieder kindje heeft echt zijn eigen tempo. Myrthe is erg lichamelijk ingesteld, al in m'n buik was ze superdruk en vanaf dat ze geboren is doet ze niets anders dan trainen. De héle dag door. Daarentegen begint ze nu pas een beetje te dadada'en terwijl Anna dat bijvoorbeeld al veel eerder deed. Ook het eten doet ze dus nog niet. Misschien is Kai gewoon een beetje lui, dat hoor je wel vaker van jongetjes Straks haalt hij het allemaal wel in hoor, kijk maar naar Thijs, die ging ook opeens in twee weken zitten, kruipen e.d. Kai bekijkt het gewoon lekker hoe het moet en die staat straks op en loopt weg Wel vervelend dat hij er zo gefrustreerd door is. Dat is Myrthe trouwens ook wel hoor, want die wil toch ook altijd meer en verder dan ze kan. Ik denk dat er niets mis mee is als je hem helpt door hem neer te zetten, beter dat dan een huilend kind toch ? En nu ga ik even Myrthe redden, die heeft zich opgetrokken en weet niet meer hoe ze terug moet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')