abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30384942
quote:
Op donderdag 8 september 2005 13:17 schreef Githa het volgende:

[..]

Is dat zo Ik wilde in eerste instantie bruin brood, maar dat mocht weer niet van het CB, omdat de darmpjes eerst maar eens op hun gemak moesten wennen aan brood en dat ze voor bruin brood veel harder moeten werken.

cb's
nou ik kan 't ook mis hebben hoor! maar ik dacht dat wit brood misschien teveel stopt en de darmen juist te lui maakt. ik heb piet in 't begin vrij licht bruin brood gegeven, volgens mij ook op advies van d'één of ander. en dat ging meteen prima.
  donderdag 8 september 2005 @ 13:39:30 #252
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_30385142
Hier werd ook bruin brood geadviseerd door het CB. Wij geven Kai altijd lichtbruin brood (Zaanse snijder van Albert Heijn).
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_30385299
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:49 schreef Githa het volgende:
M@x, grote kans dat hij dadelijk alles in een keer doet, ik kan me hier een kindje herinneren die dat ook zo deed was dat Thijs niet
Thijs is idd dat Kindje, en op het bureautje blijf ik maar horen dat Thijs het allemaal zo netjes doet, en gelijk met het boekje meeloopy
M@x het komt allemaal goed hoor, ineens doen ze alles

Thijs staat kruipt trekt zich op allemaal op 3 weken tijd..... ow en zitten hoort er ook bij
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_30387703
Anna!
Stoer zeg, met je grote broer zo in de duowagen!
(Bix, had jij ook zoveel bekijks met de combi-duowagen (wieg+wandelwagen-combi dus)?

Elke keer als ik er op uit ga met die twee word ik wel door iemand staande gehouden over hoe mooi ze het wel niet vinden en dat ze dat vroeger ook wel hadden willen hebben.. )

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Over dat brood..
Met bruin brood het vaakst Tarwe bedoeld. Dat is het lichtbruine brood. Deze word over het algemeen door het CB aangeraden. Het wat donkerdere brood is volkoren en dat valt idd vaak wat zwaarder.

Ging ik hier in het durrep voor het eerst naar de bakker en vraag om tarwe..
Bakker: " "
Ikke nogmaals: "Mag ik een heel tarwebrood van u?"
Bakker: " Bruin brood?"
Ikke weer: "Tarwe ja"
Bakker: " Bruin brood?!?"
Ikke: "Ja, bruin ja... "
W ~ H ~ T
pi_30387906
inderdaad jonnetje, ik heb ook heel veel positieve reacties gekregen op de duowagen.

slimme bakker zeg!
pi_30388310
Dan nog even wat...

Het gaat erg goed met Hanne, ze groeit als kool.

Maar nu hebben we een probleempje....
Ze heeft namelijk verschrikkelijke zweetvoeten en -handen. Op zich geen raar probleem, maar Hanne krijgt er rare plekken van op haar handjes. Haar voetjes zien er prima uit, daar word de zweet wel opgenomen door haar sokjes. Maar op haar handjes heeft ze gewoon "kale" plekken, waar gewoon een hele laag vel af is.

Ze sabbelt verder niet op haar handen (behalve als ze honger heeft, maar dat is dan meer op de "rug" van haar hand). Het is écht alleen maar van het zweten.

Weten jullie iets wat ik er tegen kan doen?
Of moet ik morgenvroeg maar even de HA bellen, en met haar ernaar toe?
W ~ H ~ T
pi_30388908
wat sneu jonnetje, lijkt bijna op een soort eczeem/allergie ofzo. beetje talkpoeder strooien misschien, om 't zweet op te nemen? hopelijk voor Hanne wordt 't snel minder warm, en heeft ze er dan minder last van. en misschien toch maar es aan de HA vragen of hij/zij er iets op weet.
  donderdag 8 september 2005 @ 19:40:10 #258
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_30396177
Lijkt op een schimmeltje Jonnetje. Dat kunnen die kleintjes vrij snel krijgen van zweten, omdat het dan vochtig blijft. Ik zou er even mee langs de HA gaan, want het kan behoorlijk gaan jeuken.
En dan zul je net zien dat dat op zaterdagavond ofzo gebeurd.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 9 september 2005 @ 11:17:08 #259
1087 Merisse
broddeltante
pi_30415061
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy

Danyel Reyneveld
*hint, hint*

edit: adres weggehaald, mocht iemand dat nog willen hebben dan svp even mailen naar Merisse

[ Bericht 36% gewijzigd door E.T. op 10-09-2005 23:44:59 ]
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_30415587
Goede hint!
  vrijdag 9 september 2005 @ 11:54:53 #261
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_30416605
Merisse, wat ben jij toch een lieverd
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_30417596
Merisse Dat gaan we doen
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 9 september 2005 @ 15:33:12 #263
103793 kozakken
Living the life
pi_30423904
Merisse! Tanx!
't kaartje lag al klaar voor Apeldoorn, maar dit is veeeel leuker!
  zaterdag 10 september 2005 @ 23:22:35 #264
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30470105
Wij zijn weer thuis na een weekje vakantie.
Martineke Lang geleden! Wat gaat Maxim hard! Witlof, stoer hoor. Ons Luuke eet nog steeds prakjes zonder brokken, dat blieft madam niet.
En tadadadaaaaa, ze heeft een tandje. Een Deens tandje. Om ons nooit te laten vergeten wanneer ze die ook weer kreeg. In Denemarken dus.
En Jordy, broodmonster. Kom ons 's 'n dagje voordoen hoe je dat wegwerkt. Luuk krijgt alleen maar ietsiepietsie ministukje weg. (Wel met een allerliefst snoetje, haar neus gaat omhoog en ze knijpt haar oogjes dicht. Nja, foto volgt vast nog wel 's)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_30472883
Luuke, gefeliciteerd met je Deense tand! en ik ben benieuwd naar de voorbroodhaalikm'nneusop-foto. hier juist ook een broodmonster geloof ik: Anna mocht gisteren voor 't eerst een broodkorst en werkte die ongelooflijk snel weg. vandaag weer, ze vindt 't heerlijk! maar echte boterhammen 'mag' geloof ik toch pas vanaf 8 maanden of vergis ik me?

gisteren zijn we bij het kinderdagverblijf wezen wennen, en Anna had 't er meteen reuze naar dr zin. hopelijk blijft dat zo!

merisse ik ga je mailen want ik wil ook nog een kaartje sturen al is 't er dan een dagje te laat.
pi_30477011
Even advies gevraagd:
Sara heeft veel last van krampjes na de voeding. Deze beginnen zo'n half uur nadat ze klaar is met drinken. Ze drinkt momenteel uit een avent fles met nutrilon 1. Ze heeft wel gewoon poepluiers dus volgens mij zit ze niet verstopt. Kan het zijn dat ze met de avent fles teveel lucht binnenkrijgt? Welke flessen gebruikten jullie?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † zondag 11 september 2005 @ 10:26:26 #267
81992 Githa
pi_30477178
Ik heb die schuine flessen van Difrax gebruikt maar dat is geen garantie dat ze geen krampjes krijgen voor sommige kleintjes wil het wel helpen. Jordy deed het er iig goed op.
Wat ook goed werkt zijn de druppeltjes van Cinababy van VSM, bij de drogist of apotheker te koop voor ik meen zo'n 5 euro.

Verder kun je het proberen te verlichten door een bad te geven of haar op haar buikje te leggen en dat soort houdingen die je wellicht van ej kraamhulp geleerd hebt.

Bix, wat ik meegekregen heb is dat ze vanaf 8 maanden op bruin brood mogen maar vanaf 7 maanden mogen beginnen met witbrood, mits ze daar klaar voro zijn want sommige kleintjes hebben die behoefte nog helemaal niet.
Het belangrijkste vind ik, dat je naar je kleintje kijkt, wat die wil en kan.

Luuke een tand
welkom terug trouwens wat is zo'n week snel voorbij joh!
enne je bent van harte welkom om hier een boterhammetje te komen eten hoor
pi_30479641
Fuente, is haar ontlasting ook niet hard?
Die Avent flessen ontluchten wel, maar ik gebruik zo'n kromme fles van Bibi of zo'n zandlopermodel van Nuby.
Myhron had er ook erg last van, wij zijn overgestapt op Friso Comfort, ze had wel poepluiers maar de ontlasting was erg hard en het kostte haar best veel moeite om eruit te persen zeg maar...

Wat je ook nog kan doen is een beetje venkelthee geven voor de voeding en/of de voeding een beetje verdunnen, dat hielp hier ook wel iets.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_30479701
Hier ook goede ervaringen met de schuine difraxflessen met ventiel onderin Fuente.

Myrthe heeft gisteren 2 eetlepels sperzieboon op ! Ik merkte dat ze van het lepeltje niets moest hebben maar als ik met m'n vinger d'r mondje schoonmaakte (alles wat erom heen zat weer naar binnen duwen) dan zoog ze het zo van m'n vinger af en slikte ze het wel door. Dus toen maar even m'n vinger als lepeltje gebruikt en dat ging prima Zo kan ze in ieder geval wennen aan de smaakjes, de sperzieboon vond ze best lekker. Ondertussen mag ze zelf haar lepeltje vasthouden en hem in d'r mondje stoppen om eraan te wennen. Ze had wel gelijk moeite met poepen :-(
pi_30480057
Nee ze heeft wel gewone zachte ontlasting, vanmorgen 2 poepluiers achter elkaar! Ik geef haar al venkelthee in de fles, het leek met de laatste voeding gisteren te helpen maar vanmorgen na de eerste voeding was het weer raak..
Ik heb net wel een difrax fles gehaald (lang leve de koopzondag) en eens kijken hoe het daarmee gaat. Ik heb het idee dat ze veel lucht binnenkrijgt met de aventfles..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_30483305
fuente, hopelijk gaat 't beter met die andere fles. wat hier wel eens hielp bij krampjes waren cinababy druppeltjes van vsm. maar dat is dus niet preventief. ook is er nog ABC-dophilus, in poedervorm meen ik, waar o.a. catootje erg enthousiast over was als ik 't me goed herinner.

myrthe goed zo meid! en doe je voorzichtig met dat lepeltje? (anna mocht dat ook een keer maar stak 'm gelijk achter in d'r keel. )
  zondag 11 september 2005 @ 16:17:58 #272
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30486893
We hebben de cinababy druppel gebruikt (En venkelthee, rooibosthee, andere druppels enz) Maar de cinababy hielp bij ons het best. Toen we wanhopig werden een pot abc poeder aangeschaft, maar die staat nog steeds dicht in de kast want toen bleken ineens de druppeltjes verlichting te geven. Succes Fuente!
pi_30487122
Ok, die druppeltjes ga ik dus morgen ook maar even halen. Net heeft ze gedronken met de difrax fles, was even wennen voor d'r. De eerste helft ging heel snel, stroomde gewoon d'r mondje weer uit, maar de tweede helft ging al een stuk beter. En je kan inderdaad zien dat de melk ook minder schuimt in de fles! (zeg maar gerust helemaal niet schuimt!). Ze ligt nu in bedje, ben heel benieuwd.
Sara
Merel
Ukje
pi_30488515
schuimt?
pi_30488948
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:15 schreef bixister het volgende:
myrthe goed zo meid! en doe je voorzichtig met dat lepeltje? (anna mocht dat ook een keer maar stak 'm gelijk achter in d'r keel. )
Ja dat deed ze dus inderdaad hier ook Maar nu zorg ik dat ze hem beetpakt gelijk achter het lepelgedeelte dus dan kan ze hem niet zo ver in d'r mond stoppen. En ik zit er naast om in te grijpen mocht ze het toch voor mekaar krijgen om hem anders vast te pakken Myrthe is trouwens een beetje huilerig vandaag, ik denk dat het komt door alle nieuwe indrukken nu ze opeens kan kruipen en staan. D'r wereldje wordt opeens een stuk groter, en dat lijkt me wel eng voor zo'n kleintje. Ik heb d'r net in slaap gewiegd, en steeds ging ze in dr slaap een beetje huilen, zo zielig.
pi_30488992
Hee Bix ik zie net dat Anna al weer 7 maanden en 3 dagen is, ik dacht dat er meer tijd tussen Anna en Myrthe zat. Ze schelen maar 2 weekjes
pi_30489948
quote:
Op zondag 11 september 2005 17:08 schreef bixister het volgende:
schuimt?
Ja bij de avent fles komt er altijd een schuimlaag op als ze gaat drinken (geen idee waarom), zeg maar aan het einde van de fles, dus haar laatste stuk, kan ze dan niet drinken omdat het net schuim is. Met de difrax fles van net had ze dit dus niet, ik denk dat ze nu dus inderdaad minder lucht binnenkrijgt..
Sara
Merel
Ukje
pi_30494494
oja. hier komen er bij de avent ook wel een paar belletjes in de melk doordat er lucht tussen de ring door komt inderdaad, maar echt schuim wordt 't niet. dat van die belletjes is juist fijn dacht ik omdat dat vacuümzuigen tegengaat, maar difrax heeft natuurlijk ook zo'n lucht-inlaat-systeem, alleen in de bodem (toch?). dus dan is 't wel logisch dat dat minder schuim veroorzaakt omdat de lucht dan niet dwars door de voeding heen hoeft. hopelijk heeft 't meteen effect!

en jaja ladyB, ze zitten inderdaad heel dicht bij elkaar. maar ik zie anna nog niet staan over 2 weken hoor!
pi_30498994
quote:
Op zondag 11 september 2005 20:29 schreef bixister het volgende:
en jaja ladyB, ze zitten inderdaad heel dicht bij elkaar. maar ik zie anna nog niet staan over 2 weken hoor!
Hier ging ze opeens in twee weken tijd zitten, kruipen en staan dus het kan zomaar gebeuren Bix Maar Anna kan al wel heel goed papapapapapa zeggen en dat doet Myrthe niet, tot groot verdriet van papapapapapa En hoe ze die peer naar binnenwerkte kan Myrthe ook nog wel wat van leren
pi_30499636
gaat ze ook al uit zichzelf zitten ja!? knap hoor! en ja, eten is anna's specialiteit. zo'n beetje alles wat ze voorgezet krijgt wordt verorberd. en dan nog denk ik af en toe 'zou ze wel genoeg binnen krijgen?'
pi_30501382
Ja, ze rolt op d'r buik, gaat in de kruiphouding zitten, vervolgens leunt ze naar achteren net zolang tot ze op d'r kont zit
  maandag 12 september 2005 @ 11:30:27 #282
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30509306
Anna! Jordy! Aan tafel! Luuke heeft jullie hulp nodig!
We zijn een tijdje terug begonnen om Luuk te laten wennen aan brood. Ieniemienie mierenhapjes gaan er in. Ze moet er vreselijk van kokhalzen maar het gaat best na een tijdje. 1 keer is er een stukje brood blijven hangen in haar keel. Drama, drama, uiteindelijk mijn vinger in haar keel gestopt en het kwam eruit. Een beetje huiverig weer opnieuw begonnen en het ging weer als vanouds. Tot vandaag. Ik dacht dat ze wel toe zou zijn aan grotere stukjes, zodat ze een tussen de middag een boterham kan eten. Niet dus. 2 muizenhapjes, 1 stukje blijft hangen, poging gestaakt.
Wat nu? Brood even links laten liggen zodat het geen drama wordt? Toch kliene stukjes blijven geven? Laten spelen met haar brood? Ik heb geen idee meer. (Brood soppen in haar melk helpt niet, alleen erg droog wit brood wil voor 3 stukjes).
pi_30509605
en als je nou eens een heel groot stuk geeft, een stuk broodkorst, waar ze een beetje op kan sabbelen/kauwen?
  † In Memoriam † maandag 12 september 2005 @ 11:47:59 #284
81992 Githa
pi_30509712
uhmz uhmz jahaaaaaa, als ik het aan Jordy zou vragen zou het waarschijnlijk zelf opeten ff voordoen

maaruh, ik zou het zeker wel aan blijven bieden Lishe.
Jordy verslikt zich hier eerder in een klein stukje als wanneer ik hem een boterham in zijn hand geef of de stukjes niet al te klein op zijn bordje leg.
Het verveledende is dat ieder kind zijn eigen maniertjes heeft en wat voor Jordy werkt, hoeft dus helemaal niet voor Luuke te werken
Ik zou iig niet meegaan in het drama, dat wil zeggen dat ze na het verslikken het beste gewoon door kan eten, of haar daar toe aanmoedigen.
Ik denk dat je haar anders alleen bevestigd in haar angst of haar idee van het niet kunnen.

Snap je het nog een beetje ?
succes iig, want het ziet er ook zo zielig en eng uit

ohw btw, smeer je wel wat op de boterham ? ...smeerkaas of leverpastei
pi_30509768
je kunt ook alleen boter doen hoor. of niks. het moet juist ook niet te plakkerig worden, dat eet veel lastiger voor een beginner.
  † In Memoriam † maandag 12 september 2005 @ 11:52:39 #286
81992 Githa
pi_30509801
Het was maar een vraagje
pi_30509952
en ik geef maar een tipje.
  maandag 12 september 2005 @ 12:02:08 #288
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_30510009
leverpastei is geloof ik ook nog niet echt goed voor zon kleintje meen ik gelezen te hebben op de site van rapleydinges ik doe er of nix op, of een beetje boter, of een beetje appelstroop.

maxim krijgt gewoon grote stukken voorzn neus, ala rapley methode dus. in t begin speelde hij er alleen mee en stopte af en toe eens wat in zn mond. tegenwoordig weet hij dat dat lekker is en eet ongeveer 3/4 van zn boterham op. de rest beland fijn geknepen en plakkerig en al tussen hem en zn kinderstoel in.

dus ik denk grotere stukken aanbieden en maar laten kijken wat Luuke ermee doet. eet ze wat is het mooi meegenomen, zo niet, komt dan vanzelf wel.
  maandag 12 september 2005 @ 12:15:51 #289
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30510351
Dat worden dus grote stukken in Huize Kliederboel! Bedankt maar weer!
Ik had dus echt verwacht dat ik een relaxtere moeder zou zijn. Eerder was ik meer van de niks moet, alles mag. En nu heb ik een kind en nu blijk ik ineens een soort verbied-en-dwang-monster te worden, vooral als het op eten aankomt. Ik probeer er de laatste tijd een beetje alerter op te zijn. (Ennn, als ze twee is eet ze vast alles )
  † In Memoriam † maandag 12 september 2005 @ 13:06:39 #290
81992 Githa
pi_30511603
Brood: als je baby gewend is aan pap kun je langzaam beginnen met brood. Start vanaf de leeftijd van zeven maanden met witbrood of heel licht bruinbrood. Laten wennen door bv stukjes te weken in melk, opzij in het mondje stoppen, tussen de kaken, een korstje als tussendoortje geven zodat hij leert kauwen, oud brood is minder klef dan vers brood. Besmeer het brood in elk geval dun met boter. Wordt het brood belegd met bv pindakaas of leverworst dan kan de boter weggelaten worden.

Tips voor broodbeleg:

Smeerkaas, kwark, cottage cheese, fruit (in plakjes of geraspt), smeerbare leverpastei of leverworst, jonge kaas (evt geraspt), ontvelde tomaat.

Bron
Daar haal ik mijn info wat eten voor Jordy betreft, maar waar heb jij dan gelezen Martineke dat dat slecht voor ze zou zijn?
Ik ben inmiddels al wel op licht bruin brood overgestapt en heb helemaal niks aan Jordy gemerkt waaruit blijkt dat hij er last van heeft, dussuh bruin brood it is

en speciaal voor Luuke
Jordy doet het even voor
en Lishe, je bent helemaal geen verbied-en-dwang-monster maar als het op eten aan kom is dat ook heel moeilijk, zeker als je ze ziet stikken
pi_30511992
ik heb Thijs ook vanaf het begin smeerworst gegeven op zijn brood, moet eerlijk bekennen dat ik me nooit echt zo verdiept heb in wat nu wel en niet mocht.
Het enige wat ik wel wist was honing.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_30512066
Hoe doen jullie dat met luiers verschonen en aankleden ? Myrthe doet hier alle mogelijke moeite om zo snel mogelijk van de commode af te kruipen, schuiven of duiken. Met een poepbroek zit alles onder (tenzij we met ons tweeën thuis zijn en MrBos met al zijn kracht probeert om Myrthe stil te houden). Aankleden is bijna niet te doen, ze draait, wringt, schuift en kruipt er vandoor en ik probeer haar op de commode te houden en ondertussen een been in een broekje te krijgen, tegen de tijd dat dat gelukt is en ik de tweede pijp probeer is beentje 1 alweer los. Ik word er soms echt een beetje wanhopig bozig van, ze ligt echt geen seconde stil en ik ben doodsbang dat ze van die commode afmieterd. Ik heb haar nu een paar keer in bed aangekleed/verschoont, daar kan ze in ieder geval niet uitvallen, maar dat kost me m'n rug/nek. Door de reuma heb ik ook niet zoveel kracht in m'n handen om haar goed stil te houden. Speeltjes gooit ze snel aan de kant zodat ze d'r handjes weer vrij heeft om te ontsnappen.
  † In Memoriam † maandag 12 september 2005 @ 13:29:10 #293
81992 Githa
pi_30512247
Jordy heeft die drang helemaal niet zo, gelukkig
Hij kijkt onder het aankleden graag in de spiegel en speelt met het speeltje dat ik hem geef.
Soms doet hij een poging zich om te draaien maar als ik hem dan tegen houd en zeg dat hij even moet wachten en zo mag draaien dan is dat geen probleem.

Myrthe is altijd al erg actief geweest he, ik bedoel lichamelijk.
Ik zou zo geen oplossing weten sorry!

edit:
Nou bednk ik me iets, Jordy vind het wel heel boeiend om liedjes te zingen ondertussen hij bekijkt dan mijn mond heel aandachtig, hoe ik die vorm bij bepaalde klanken, misschien werkt dat wel?
  maandag 12 september 2005 @ 14:02:02 #294
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_30513086
ok ok ok ik heb niet gelezen dat het slecht is, maar dat het niet nodig is ik volg een beetje het introductieschema van de rapleymethode. wist datr ik ergens iets gezien had daarover.

http://www.borstvoeding.c(...)troductieschema.html
  maandag 12 september 2005 @ 15:56:36 #295
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30515997
Noah is ook niet zó wild en druk op de commode gelukkig. Hij probeert wel te draaien enzow, en moet hem steeds terugdraaien, maar het kost me niet al teveel moeite op zich. Hij trappelt ook met zijn beentjes waardoor ik zn broek amper aan krijg, maar dat is ook nog wel enigszins onder controle t houden.
Zou het niet helpen om Myrthe af te leiden met een speeltje of iets dergelijks? Of een koekje desnoods? (mag ze die al?) En als ik Noah op bed verschoon, ga ik altijd naast hem zitten. Zou dat ook niet schelen voor je rug en nek?

Hier heeft het CB smeerworst als één van de dingen genoemd die ik op brood kan geven, en ik doe dat dus ook gewoon.
Noah moest ontzettend kokhalzen met introductie van fruit/groente, maar met brood juist helemaal niet. begonnen met korstjes en die gingen er meteen goed in. Qua hoeveelheid schoot het alleen steeds niet op, dus toen over gegaan op een boterham en dan met een beetje beleg. Dun appelstroop, smeerkaas of smeerworst dus. Nu eet ie het een stuk beter. En als je het niet te dik besmeert wordt het ook niet al te klef volgens mij.

Noah is net ook weer goed gekeurd op het CB. Hij weegt nu 9,2 kilo en is 73 cm (vorige keer 8,5 kilo en 72,3 cm, dus zoals ik al dacht had ie echt een groeispurt (in de lengte) de vorige keer).
Hij moest nog een paar blokjes aanpakken, maar van haar wilde ie het niet Van mij wel Was dus ook goed allemaal. Alleen bij de controle van de heupjes wilde hij niet meewerken. Stil liggen op je buik had ie echt geen zin in, hij wilde meteen gaan kruipen (doet ie tegenwoordig ook! ) ds daar werd voor de zekerheid even een arts bij geroepen maar bleek toch ook allemaal in orde te zijn.
Verder vonden ze hem wel erg snel Ze vroeg of ie al tijgert, maar ik zei dus dat ie al kruipt, staat en stapjes aan de hand of langs de tafel/box doet
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 12 september 2005 @ 16:10:11 #296
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30516240
Fijn dat Noah weer goedgekeurd is door het CB Tex....

Voor de rest kan ik nog niet echt meekletsen, Nicole ligt prima stil op de commode en behalve borstvoeding mag/krijgt ze nog niks anders.. Lol, maar ze is dan ook pas 2 maanden oud

Het gaat in ieder geval goed met de kleine meid. Vanochtend met haar op de weegschaal gestaan, ze weegt 6,6 kilo... Vrijdagnacht en zaterdagnacht heeft ze geslapen van 21.00 tot 7.00 uur.. Zooooo lekker.. Helaas wilde ze vannacht niet hetzelfde trucje doen, ze meldde zich om 3.00 uur.. Heb haar even laten huilen, toen naar haar toe gegaan om te troosten, maar toen ze mij rook/hoorde dacht ze waarschijnlijk meteen eteeeennnn!!! Dus ging ze nog harder brullen, toch maar eten gegeven.
Nu ligt ze in een campingbedje op kantoor (hebben kantoor aan huis)... Zo kan mama een beetje internetten (en in de toekomst werken) en kan Nicole zich lekker vermaken of slapen.. Eens kijken of dat een beetje wil werken, anders moeten we wat anders verzinnen...

Vraagje trouwens, ze ligt nu regelmatig op haar knuistje te sabbelen.. We wilden dus een fopspeen introduceren, maar die pakt ze dus niet. Ze werkt de speen meteen weer uit haar mond. Iemand tips om haar aan een speen te laten wennen??
pi_30516436
quote:
Op maandag 12 september 2005 16:10 schreef Snowwww het volgende:
Fijn dat Noah weer goedgekeurd is door het CB Tex....

Voor de rest kan ik nog niet echt meekletsen, Nicole ligt prima stil op de commode en behalve borstvoeding mag/krijgt ze nog niks anders.. Lol, maar ze is dan ook pas 2 maanden oud

Het gaat in ieder geval goed met de kleine meid. Vanochtend met haar op de weegschaal gestaan, ze weegt 6,6 kilo... Vrijdagnacht en zaterdagnacht heeft ze geslapen van 21.00 tot 7.00 uur.. Zooooo lekker.. Helaas wilde ze vannacht niet hetzelfde trucje doen, ze meldde zich om 3.00 uur.. Heb haar even laten huilen, toen naar haar toe gegaan om te troosten, maar toen ze mij rook/hoorde dacht ze waarschijnlijk meteen eteeeennnn!!! Dus ging ze nog harder brullen, toch maar eten gegeven.
Nu ligt ze in een campingbedje op kantoor (hebben kantoor aan huis)... Zo kan mama een beetje internetten (en in de toekomst werken) en kan Nicole zich lekker vermaken of slapen.. Eens kijken of dat een beetje wil werken, anders moeten we wat anders verzinnen...

Vraagje trouwens, ze ligt nu regelmatig op haar knuistje te sabbelen.. We wilden dus een fopspeen introduceren, maar die pakt ze dus niet. Ze werkt de speen meteen weer uit haar mond. Iemand tips om haar aan een speen te laten wennen??
Snowww wat lekker dat ze zo goed slaapt al joh ! Zo lang slaapt Myrthe niet eens Myrthe weegt trouwens maar net iets meer dan Nicole zag ik

In het begin wilde Myrthe ook de speen niet, we hebben het steeds opnieuw geprobeerd en opeens wilde ze hem wel. Het beste werkte de speen van Difrax, de combi, niet de dental. Die is rond van vorm, meer tepel-achtig
pi_30516498
quote:
Op maandag 12 september 2005 15:56 schreef texelonia het volgende:
Noah is ook niet zó wild en druk op de commode gelukkig. Hij probeert wel te draaien enzow, en moet hem steeds terugdraaien, maar het kost me niet al teveel moeite op zich. Hij trappelt ook met zijn beentjes waardoor ik zn broek amper aan krijg, maar dat is ook nog wel enigszins onder controle t houden.
Zou het niet helpen om Myrthe af te leiden met een speeltje of iets dergelijks? Of een koekje desnoods? (mag ze die al?) En als ik Noah op bed verschoon, ga ik altijd naast hem zitten. Zou dat ook niet schelen voor je rug en nek?
Speeltje gooit ze snel weg, want ze wil wel d'r handen vrij hebben om goed te kunnen draaien natuurlijk Koekje wordt een knoeiboel vrees ik, dan kan ik aan het verschonen blijven Met op bed verschonen bedoelde ik eigenlijk in haar eigen bedje, daar zal ik maar niet naast gaan zitten, ik vrees dat ik daar doorheen zak Maar ik kan het inderdaad wel bij ons op bed doen, dan gaat ze er ook wel vandoor, maar heeft ze meer ruimte voordat ze zou kunnen vallen Bedankt voor het meedenken in ieder geval !
pi_30516645
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:29 schreef Githa het volgende:
Jordy heeft die drang helemaal niet zo, gelukkig
Hij kijkt onder het aankleden graag in de spiegel en speelt met het speeltje dat ik hem geef.
Soms doet hij een poging zich om te draaien maar als ik hem dan tegen houd en zeg dat hij even moet wachten en zo mag draaien dan is dat geen probleem.

Myrthe is altijd al erg actief geweest he, ik bedoel lichamelijk.
Ik zou zo geen oplossing weten sorry!

edit:
Nou bednk ik me iets, Jordy vind het wel heel boeiend om liedjes te zingen ondertussen hij bekijkt dan mijn mond heel aandachtig, hoe ik die vorm bij bepaalde klanken, misschien werkt dat wel?
Hmm da's wel een goeie tip Githa, dat zal ik eens proberen ! Zingen vind ze wel leuk, we hebben een boekje met liedjes, en bij 'Slaap kindje slaap' zingt ze mee en nog in de goede wijs ook ! ja, 't is een wonderkind

Myrthe is inderdaad altijd heel lichamelijk bezig, al in m'n buik, en ze is de hele dag bezig met oefenen in kruipen, zitten, staan. Dus die commode is alleen maar interessant als trainingsmateriaal voor d'r
pi_30518058
Ik heb met Noa ook erge problemen met het verschonen. Ik heb zelfs luierbroekjes gekocht om 'in geval van nood' te kunnen gebruiken als ze echt niet wil blijven liggen. Dan laat ik haar staan en trek het broekje zo aan. Speeltjes helpen alleen soms...als ze heel erg interessant zijn. Ik heb haar mijn sleutels een keer gegeven en dat ging goed maar da's niet zo lekker omdat ze die ook probeert op te eten soms.

Brood eten gaat bij Noa trouwens ook nog steeds niet goed. Ze lijkt het niet echt lekker te vinden en eigenlijk vooral speelmateriaal. Ouder brood gaat trouwens wel beter dan dat hele verse brood.
Ze wil het ook zelf perse eten, als ik haar stukjes in haar mond geef gaat het niet echt goed, die spuugt ze er weer uit en gaat het er vervolgens weer in stoppen met haar vingertjes (wat niet altijd lukt). Maar goed...ik maak me geen zorgen, heb ik al veel te veel gedaan om eten en slapen en wat al niet...heb ik gewoon geen zin meer in. Ze eet genoeg en voor de rest ook best goed. Als het maar geen brood is ... maar dat geef ik haar wel elke dag weer, met ander beleg, soms zonder beleg etc.

Noa begint trouwens te zwaaien, zo lief... alleen op 'commando' doet ze het niet, maar we oefenen elke dag en vaak gaat ze echt meezwaaien...

[ Bericht 56% gewijzigd door Suzanna op 12-09-2005 17:59:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')