ok, maar dat breken/scheuren principe heb je ook als het een urret is van een maand of 3 en je maakt een aanrijding, getuige neeflief met zijn botbreuken door wrijving van de autostoel en de klap terug in de stoel. (en het maakt dan niet veel uit of het kind net geen 9 kilo weegt, of precies 9 kilo weegt, lijkt me)quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:13 schreef moussy het volgende:
Ja ikHet stoeltje zou het gewicht van een kind met een klap niet kunnen beschermen en zou kúnnen breken-scheuren bij een aanrijding... zegt men...
Ik vind het prima zo, hij is nu 8600 gram en is de afgelopen 3 maand maar 430 gram aangekomen, kan me niet voorstellen dat ie nog 9 kilo wordt voor we vertrekken. Na de vakantie moeten de koffers toch zolder op (is hier vrij lastig enzo) en dan haal ik de priori daar wel wegquote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:33 schreef Jonnetje het volgende:
Hoemeer gewicht, hoe zwaarder het ding het zou krijgen te voorduren bij een klap.
Klinkt logisch, natuurlijk.
Maar verder andere redenen i.v.m. die gewichtsgrens zou ik niet weten.
jayden is volgende week ook 1 en die gaat het dus ook wel redden in de cosi tot die tijd. vind het een beetje zonde om een andere stol te kopen terwijl ik hier op zolder de priori heb staanquote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:04 schreef poemojn het volgende:
Kun je niet een stoeltje tot 13 kilo krijgen? Die van ons (Bobob Easybob Maxi) ging tot 13 kilo, dus Myrthe heeft er tot haar 1e verjaardag in gezeten. Het is niet meer de veiligste (in 2003 nog wel goed getest) maar ze zijn zelfs nieuw nog wel te koop voor ca 30 euro.En beschermt ook bij zijdelingse botsing itt de Maxicosi City (die we om die reden niet gekocht hebben). Er zijn nog wel meer van dat soort stoeltjes vrij goedkoop te krijgen nu.
Nou Noah slaapt niet meer zo makkelijk in de auto helaas. Merk nu echt dat ie zich verveelt in de auto en dat ie baalt dat ie niet veel naar buiten kan kijken. Maar ja, veiligheid is gewoon belangrijker, dus zolang heeft ie pech. En bij langere stukken rijden ga ik gewoon naast hem zitten om hem bezig te houdenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:01 schreef Knorretje het volgende:
Voor het kind zelf, kwa uitzicht etc is kul want zodra de motor start vind ie de auto prima en gaan die ogen snel dicht.
jayden haalt de slaap in die hij anders te kort komt in de autoquote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:58 schreef texelonia het volgende:
[..]
Nou Noah slaapt niet meer zo makkelijk in de auto helaas. Merk nu echt dat ie zich verveelt in de auto en dat ie baalt dat ie niet veel naar buiten kan kijken. Maar ja, veiligheid is gewoon belangrijker, dus zolang heeft ie pech. En bij langere stukken rijden ga ik gewoon naast hem zitten om hem bezig te houden
ja nu ga ik dus weer twijfelen..... ik heb even gegoogled en hij gaat inderdaad tot 13 kilo. Gelukkig maar want ik wil wel een goede stoel voor hem kopen en mijn portomonnee kan wel een extra maandje sparen gebruiken.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:44 schreef poemojn het volgende:
M@x, gaat die van jullie dan niet tot 13 kilo?
O en Knorretje, ik had helemaal niet door dat Jayden alweer zo oud is.
Ik had idd ook de Plus gevonden en dat die tot 9 kilo aankan.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:29 schreef poemojn het volgende:
Maxi Cosi plus denk ik, die lijkt wel tot 9 kilo te gaan.
Vreemd dat de Citi toch zwaardere kinderen ook aankan, is dat vanaf het begin zo geweestDie verkoopster zei mij toen tot 9 kilo..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |