abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:45:55 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29748634
Zwangerschap en Geboorte, deel 151

2005

22 augustus 2005: Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
07 oktober 2005: Biezb en Xlarge
11 oktober 2005: Vicky
16 oktober 2005: Quinny en chocobo
29 oktober 2005: Wennie
29 oktober 2005: Jelief en Mike Air
10 november 2005: Bastard (papa)
18 november 2005: Suzanna
18 november 2005: Mamamiek
28 november 2005: Ingrid19 en Djeez
05 december 2005: Saffier en Lautie (papa)
*** 17 december 2005: Elegantly Wasted en Digger
26 december 2005: Randa_v en Magneet
*** 27 december 2005: _evenstar_ en DarkManta

2006

01 januari 2006: X-Ray (papa) en Mevr. X-Ray
04 januari 2006: Merlijn (papa) en Bereboot
21 januari 2006: Ladylike
januari/februari 2006: Mirage en Oversight
05 februari 2006: bietjuh
18 februari 2006: Richard_ (papa)
*** 01 maart 2006: Tinkerbell en Havoc
03 maart 2006: Belana en Kbot
06 maart 2006: Girly
11 april 2006: skyhigh (papa)

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Lois op 26-08-2005 20:42:57 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 18 augustus 2005 @ 13:05:48 #2
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_29750748
Ik zit lekker thuis met een blaasontsteking

Kreeg gisteravond laat steeds meer pijn in mijn buik en zij, dus de dokter gebeld en we moesten naar de huisartsenpost. Daar nog 1,5 uur zitten wachten, erg fijn als je pijn hebt Maarja, blaasontsteking dus en een kuur gekregen.
Leuk begin van m'n vakantie...
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_29752919
Wennie rot zeg van je blaasontsteking, dat maar snel over is

ik was naar de vk geweest, en bij mij hebben ze ook de kleine's tjoeketjoek kunnen vinden
geweldig om te horen, alleen wist niet dat het al zo vroeg kon, werd er wel emo van.

tot snel weer
  donderdag 18 augustus 2005 @ 14:22:28 #4
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_29752956
Geweldig Girly!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_29752965
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 14:21 schreef Girly het volgende:

ik was naar de vk geweest, en bij mij hebben ze ook de kleine's tjoeketjoek kunnen vinden
geweldig om te horen, alleen wist niet dat het al zo vroeg kon, werd er wel emo van.
pi_29753526
Ladylike sterkte!

Wennie ik hoop dat blaasontsteking snel over is!

Girly wat goed!
  donderdag 18 augustus 2005 @ 15:12:12 #7
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_29754453
Tink, voor jou ook nog een voor het kloppende hartje!
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 18 augustus 2005 @ 15:25:44 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29754777
Girly, wat een heerlijk gehoor is dat toch he

blaasontsteking sucks
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_29755467
sterkte met je blaasonsteking Wennie
dat treintje is geweldig om te horen.. ik mag dinsdag weer luisteren
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_29757279
Wij zijn vandaag ook op controle geweest en eigenlijk niets te melden alles gaat goed dus........
pi_29757287
Tjoektjoekjes! Ik vind het zo leuk om te lezen dat de reactie op die eerste keer het hartje horen bij iedereen bijna even enthousiast is Doet mij weer denken aan de 'mijn eerste keer' .
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_29758519
Ik heb vanmiddag toch de vk maar gebeld. Ik heb al bijna 3 dagen geen leven gevoeld. En veel pijnlijke steken onderin mijn buik gehad. Gelukkig kwam ze meteen langs. Alles is goed! Het hartje klopte goed en regelmatig. Ze hoorde ook nog een beweging. Pino maakt een groeispurt! Vandaar dat ik niks voelde en die pijn is wel bandenpijn, dat dacht ik al. Vorige week was ik nog op controle geweest, toen zat de baarmoeder bijna 1 vinger boven de navel en nu zit hij al 2 vingers boven de navel. Maar ik ben weer gerust!
Stel dat ik dinsdag nog niks heb gevoeld, dan mag ik op het spreekuur komen, maar ze verwacht dat ik Pino nu snel weer zal voelen.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 18:52:10 #13
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_29759144
voor Pino!
Ik kan me voorstellen dat je ongerust was.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 19:22:42 #14
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29759857
ingrid meiske wat schrikken goed dat je gebeld hebt

girly super he daar kijk ik altijd zo naar uit naar dat treintje

wennie balen zeg hopenlijkk is het snel over
pi_29760806
Wennie, balen zeg... veel cranberrysap drinken.

Ingrid, dat is ff schrikken.. gelukkig dat alles goed is

Tink en Girly, hartje luisteren is geweldig he!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_29766511
Ik heb Pino net weer gevoeld!
  Redactie Frontpage donderdag 18 augustus 2005 @ 22:46:53 #17
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_29766581
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 22:44 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb Pino net weer gevoeld!
Ik niet.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 18 augustus 2005 @ 23:53:08 #18
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_29769132
Ik ben naar de kliniek geweest vandaag. Ik kreeg een kort lichamelijk onderzoek, moest een aantal vragen beantwoorden over mijn gezondheid, werd gewogen, beetje bloed afgenomen, en daarna een inwendig onderzoek, met echo. Ik ben blijkbaar zo'n 5 weken heen en uitgerekend rond 7 april, volgens een eerste schatting! Omdat ik ondergewicht heb wlden ze dat ik langs de dietist ging voor een voedingsadvies, maar ik heb ze ervan weten te overtuigen dat ik een prima eetpatroon heb, gezond en genoeg eet, maar gewoon mijn hele leven al te weinig weeg voor mijn lengte.

Ze namen uitgebreid de tijd. We kregen na het onderzoek drinken en koekjes aangeboden, daarna moest ik een urnemonstertje produceren , een rondleiding, en daarna een kennismakingsgesprek. Dat was prettig. Het geheel maakte een rustige en warme indruk.

We kregen een aantal brochures en foto's te zien van wat mogelijk was, en dat is veel. Zo kan je voor warmteapparaten en warme baden kiezen, kunnen diverse soorten bedden geplaatst worden, is er de mogelijkheid voor diverse roomservices, een eigen keukentje, muziekinstallaties, kleurlampen, diverse verlichtingsmogelijkheden, je kan een standaard huidelijk ingerichte kamer nemen maar desgewenst ook een kamer helemaal bepalen qua inrichting, enz.

Ook de keuze in verdovingen en bevallingsmethoden methoden is groot. Je kan bijvoorbeeld kiezen voor een systeem waarbij je zelf met behulp van pulsen je weeen minder pijnlijk maakt, wel of niet een ruggeprik ed, bevallen in een soort bad, verschillende soorten stoelen/skippyballen/klimrekachtige toestanden, een volledige medische staf of een enkele vroedvrouw, je hele familie erbij of juist niemand, echt te veel om op te noemen. Als er complicaties optreden hebben ze zelf goede artsen in huis, maar mocht het toch niet goed gaan dan ben je binnen een paar minuten in een gerenommeerd NY ziekenhuis voor acute hulpverlening.

We moeten de komende tijd dus ons hier goed in gaan verdiepen voordat we onze wensen doorgeven aan de kliniek. Wel kan er altijd nog vanalles veranderd worden, het is heel flexibel. Ik heb ook een stapel foldertjes mee over zwangerschapsactiviteiten. Praatgroepen, aquagym, yoga, pilates, voedingsvoorlichting, bevallingstraining (?!), wandelgroepen, massages... teveel om op te noemen! Ik weet nog niet of ik daar iets voor voel, maar misschien is het wel leuk. Ik ga alles in ieder geval rustig doornemen.

Vriend is (net als ikke) wat overdonderd door die stortvloed aan info. Dat inwendig onderzoek vond hij ook maar helemaal niks

Trouwens, ze vertelden me dat ik, als ik misselijk was, verschillende middeltjes kon krijgen om dat te verhelpen. Is dat in Nederland ook zo? Ik heb er nog nooit van gehoord, maar volgens de arts was dat heel normaal in de wereld en absoluut onschuldig.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_29773364
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 23:53 schreef merdeka het volgende:
Trouwens, ze vertelden me dat ik, als ik misselijk was, verschillende middeltjes kon krijgen om dat te verhelpen. Is dat in Nederland ook zo? Ik heb er nog nooit van gehoord, maar volgens de arts was dat heel normaal in de wereld en absoluut onschuldig.
Ja er zijn hier ook middelen tegen misselijkheid, maar uiteraard krijg je die in NL niet standaard aangeboden, net zo min als pijnbestrijding.

Zelf ben ik zo misselijk dat ik wel een middel (naam vergeten) heb aangeboden gekregen, maar ik heb bedankt, toch maar liever niet. Je weet maar nooit. (alhoewel ik wel ervaren heb hoe erg misselijk je kan zijn en kan me best voorstellen dat anderen het wel doen)

Ik vraag me af of het normaal in de wereld is. Ik denk eerder normaal in Amerika en Canada (zelf heb ik in Canada gewoond en ben erg blij nu hier in NL zwanger te zijn, ik moet al die kliniek poespas/onzin niet )
pi_29773966
Wennie, balen van je blaasontsteking, hopelijk ben je er snel weer vanaf!

Girly, geweldig he zo'n treintje

Ingrid, dat is toch best even schrikken he! Ik heb het een paar keer rond 24 en 27 weken gehad, dat ik beepje een paar dagen niet voelde. Net als ik dan dacht dat ik ging bellen begon beepje toch weer Maar schrikken blijft het...

Merdeka, klinkt goed al die mogelijkheden! Wel fijn dat je totaal je eigen manier kan kiezen, dat heeft ook z'n voordelen denk ik. Ikzelf wil het zonder ruggeprik doen, maar vind het wel eens raar dat je hier vaak de keus niet eens krijgt...

Nou hier gaat alles z'n gangetje. Mannetje is jarig vandaag. Die heb ik vanmorgen maar naar werk gebracht, kon ik ook meteen even bijkletsen (we zijn ook collega's ). Ik vind zwangerschapsverlof toch ook wel saai hoor, vanmorgen bedacht ik me dat ik best wel 10 uurtjes had willen blijven werken, voor de gezelligheid. Maar goed, nog even en dan beval ik en heb ik genoeg te doen .
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:29:57 #21
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29774032
Tja Fuente, ik herken dat wel hoor. Ik wilde ook graag dingen blijven doen toen ik hoogzwanger was. het is toch een soort isolement, dat zwangerschapsverlof. Je bereid je voor, maar weet eigenlijk niet eens precies op wat. Iedereen zegt dat je je krachten moet sparen en ondertussen word je soms kriegelig van verveling. Het is een rare tijd, dat afewachten zo vlak voor de bevalling. Maar goed, het cliche is ook waar. Je krijgt het inderdaad druk genoeg de komende tijd. Ik hoop maar dat je niet meer te lang hoeft te wachten.
pi_29774367
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 09:29 schreef renzell het volgende:
Tja Fuente, ik herken dat wel hoor. Ik wilde ook graag dingen blijven doen toen ik hoogzwanger was. het is toch een soort isolement, dat zwangerschapsverlof. Je bereid je voor, maar weet eigenlijk niet eens precies op wat. Iedereen zegt dat je je krachten moet sparen en ondertussen word je soms kriegelig van verveling. Het is een rare tijd, dat afewachten zo vlak voor de bevalling. Maar goed, het cliche is ook waar. Je krijgt het inderdaad druk genoeg de komende tijd. Ik hoop maar dat je niet meer te lang hoeft te wachten.
Dat is het inderdaad. Mensen gaan je ook behandelen alsof je ziek bent. Gister was ik op de camping bij m'n oma, zo'n 45 minuutjes rijden. Krijg je van die opemerkingen: Goh, dat je dat nog durft! Tsjah, alsof dat kind er ineens uitvalt

Maar goed, het zijn de LL denk ik maar, en ik hoop ook dat ik niet te lang hoef te wachten
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:02:38 #23
105888 renzell
pi_29774582
Ja inderdaad. Het lijkt in die laatste periode alsof je alleen nog maar ZWANGER bent en geen vriendin meer, of dochter, of persoon waar ook heus wel 'normale' gesprekken mee te voeren zijn.
pi_29775755
Ik merk de nachten wel steeds zwaarder worden met de weken

Gisteren kon ik niet in slaap komen omdat beebje lag te kicken, de hele dag is beebje lekker rustig geweest tot ik naar bed ga en dan uren door blijven kicken he. En dan kramp in mijn kuiten, gedurenden nacht de een na de ander, dadelijk in dorp even tabletjes halen ofzo. Want nu kan ik alweer een aantal dagen met spierpijn rondlopen. Wordt het nog erger?

Magneet heeft gisteravond wel lekker lang kunnen genieten van de trappelende beeb onder zijn hand, hoezo beebje was wakker. Ik riep al het zal toch niet zo een draaikont worden als wij zijn he.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:58:23 #25
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_29775870
Merdeka, leuk om te lezen hoe het in de USA allemaal gaat!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:07:23 #26
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29776109
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 08:34 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Ja er zijn hier ook middelen tegen misselijkheid, maar uiteraard krijg je die in NL niet standaard aangeboden, net zo min als pijnbestrijding.

Zelf ben ik zo misselijk dat ik wel een middel (naam vergeten) heb aangeboden gekregen, maar ik heb bedankt, toch maar liever niet. Je weet maar nooit. (alhoewel ik wel ervaren heb hoe erg misselijk je kan zijn en kan me best voorstellen dat anderen het wel doen)

Ik vraag me af of het normaal in de wereld is. Ik denk eerder normaal in Amerika en Canada (zelf heb ik in Canada gewoond en ben erg blij nu hier in NL zwanger te zijn, ik moet al die kliniek poespas/onzin niet )
ik gok emasaffene die kreeg ik al hielp dat niks en ze je dan fschepen met paracetamol
pi_29776476
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 11:07 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ik gok emasaffene die kreeg ik al hielp dat niks en ze je dan fschepen met paracetamol
Ja zoiets was het! Oh, hielp het nog niet ook?
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:23:01 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29776571
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 11:19 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Ja zoiets was het! Oh, hielp het nog niet ook?
hier niet nee werd eerder van kwaad tot erger het enige wat ik er tegen kon doen is gewoon telkens maar blijven eten en drinken. want als er van elke boterhm een hapje is binnengebleven.. heb je toch mooi 3 happen binnen
en drinken de hele dag door.. en veel rusten zodat je spieren niet verkloot worden..
Ben je (veel) afgevallen ? wees iig voorzichtig dat je spieren niet aangetast worden dus goed rusten ook
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:26:44 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29776660
Tink? Is het spugen nog steeds een beetje minder nu? Van de week schreef je toch dat je een dagje wat minder had?
pi_29776876
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 11:26 schreef Brighteyes het volgende:
Tink? Is het spugen nog steeds een beetje minder nu? Van de week schreef je toch dat je een dagje wat minder had?
Tis 2 dagen wat minder geweest, niet over, maar minder. Vandaag (uitgerekend op een dag dat ik het heel erg druk heb) ben ik de hele dag alweer aan het spugen. Hihihihi, ik ben een meester geworden in onopvallend in de bosjes spugen (want tis altijd het ergste als ik met de hond loop of zo)

Als mijn maag maar vol blijft, die mag niet leeg raken. Maar vandaag helpt dat trucje ook niet

En ik was de Moeders voor Moeders vergeten, die hadden een zomerstop en afgelopen week had ik al weer moeten plassen. Vergeten . Heb met hand op hart beloofd vandaag weer te beginnen, dus dat wordt weer extra misselijk
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:38:08 #31
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29776966
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 11:35 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Tis 2 dagen wat minder geweest, niet over, maar minder. Vandaag (uitgerekend op een dag dat ik het heel erg druk heb) ben ik de hele dag alweer aan het spugen. Hihihihi, ik ben een meester geworden in onopvallend in de bosjes spugen (want tis altijd het ergste als ik met de hond loop of zo)

Als mijn maag maar vol blijft, die mag niet leeg raken. Maar vandaag helpt dat trucje ook niet

En ik was de Moeders voor Moeders vergeten, die hadden een zomerstop en afgelopen week had ik al weer moeten plassen. Vergeten . Heb met hand op hart beloofd vandaag weer te beginnen, dus dat wordt weer extra misselijk
veeeeeeeeeeeeel drinken wellicht flesje spa blauw ofsow altijd bij de hand houden
pi_29777512
Tinkerbell, wat rot dat spugen joh, ik hoop voor je dat het snel over is! En wat evenstar zegt, zoveel mogelijk drinken!

Ik ga zo naar de verlos, this weer tjek tijd Ben heel benieuwd. Net belde mannetje van z'n werk dat hij eerder naar huis mag dus die gaat mee, is wel zo leuk
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:08:55 #33
81992 Githa
pi_29777863
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 11:23 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

hier niet nee werd eerder van kwaad tot erger het enige wat ik er tegen kon doen is gewoon telkens maar blijven eten en drinken. want als er van elke boterhm een hapje is binnengebleven.. heb je toch mooi 3 happen binnen
en drinken de hele dag door.. en veel rusten zodat je spieren niet verkloot worden..
Ben je (veel) afgevallen ? wees iig voorzichtig dat je spieren niet aangetast worden dus goed rusten ook
Maar jij had ze in tablet vorm toch ? ... ik kreeg emasafine in zetpilvorm, zo nam mijn lichaam het medicijn zeker op want een tablet had ik er zo weer uit liggen.
Het is er niet mee over gegaan maar van de hele dag door kotsen ben ik terug gegaan naar 3/4 x p.d. ik was daar al zoooooo blij mee.

Zou best het verschil van het wel of niet werken kunnen zijn
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:13:11 #34
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29778005
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 12:08 schreef Githa het volgende:

[..]

Maar jij had ze in tablet vorm toch ? ... ik kreeg emasafine in zetpilvorm, zo nam mijn lichaam het medicijn zeker op want een tablet had ik er zo weer uit liggen.
Het is er niet mee over gegaan maar van de hele dag door kotsen ben ik terug gegaan naar 3/4 x p.d. ik was daar al zoooooo blij mee.

hmmm mijn darmen kunnen niet tegen zetpillen maar goed zit nu op 1 a 2 keer de week dus wij gaan goehoed
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:13:50 #35
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29778032
fuente succes bij de vlos en dat jullie er mar van kunnen genieten zo de laatste keer samen waarschijnlijk
pi_29781524
Vervelend hoor dat spugen! Ik hoop voor de spugertjes dat het ook weer over gaat.

vanmorgen ben ik even op mijn werk geweest, ff kletsen met mijn favo collega en geknuffeld met een paar van mijn schatjes Ik mis ze toch wel heel erg hoor. Dinsdag ga ik weer, ff overdracht doen en andere schatjes knuffelen. Zolang ik nog kan fietsen wil ik wel regelmatig langs gaan anders ben ik er zo uit na een half jaar, dan kennen de kids me straks niet eens meer!
met mjn rug gaat het wel goed, zolang ik niet zwaar til en het rustig aan doe heb ik nagenoeg geen pijn, al heb ik soms ineens zo'n pijnscheut. Nu ik rustiger ben voel ik onsje ook meer en harder schoppen, leuk hoor, ik kan echt genieten van het kijken naar en voelen aan mijn buik en vraag me dan steeds weer af wie daar nou in zit.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:42:19 #37
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_29782788
Ik heb echt medelijden met alle spugers Ik hoop voor jullie dat het snel over is. Heb er zelf gelukkig geen last van gehad!
Mensen denken bijna automatisch dat je aan het spugen bent geweest als je nog maar weinig bent aangekomen en ze kijken me dan ook heel raar aan als ik zeg dat ik daar geen last van heb gehad.

Met de blaasontsteking gaat het stukken beter! Zal vast door jullie beterschapwensen komen en waarschijnlijk ook wel door de kuur Watvoor invloed heeft zo'n kuur eigenlijk op het beebje? Heb 't vandaag errug weinig gevoeld, alleen na flink porren

Fuente, hoe was het bij de vlos?
Mijn afvalstrijd!
pi_29783249
Zo weer terug van de VK
Nou bloeddruk is hetzelfde gebleven, eiwitten waren niet te vinden, beepje ligt goed om (nog steeds) en ook nog steeds ingedaald . Verder schatte deze VK beepje toch wel op 7 pond, da's al een stuk beter dan de 5 a 6 die anderen zeiden (ik heb ook het gevoel dat m'n buik nog erg groeit!).
Ook hebben we het gehad over de bevalling. Ik zou volgens hun protocol beneden moeten bevallen omdat we een kleine draai in de trap hebben. Dus we hebben beneden al een bed neergezet. Maar ik wil echt liever boven bevallen op onze eigen slaapkamer. De verlos zei, dat we alles gewoon boven mogen klaarzetten. Stel nou dat de dienstdoende verlos de draai te groot vindt dan kunnen we altijd nog naar beneden gaan .
Volgende week vrijdag moet ik weer, maar ik hoop voor die tijd wel bevallen te zijn
Sara
Merel
Ukje
pi_29783385
Wennie, ik ben ook nog niet echt aangekomen en zit nog steeds op mijn normale gewicht. Ik ben vrij smal gebouwd. Mijn moeder is toendertijd bij de zwangerschap van mij maar 4 kg aangekomen. Dus ik reken erop dat ik ook niet veel zal aankomen. Verder schommelde mijn gewicht tussen de 58,5 en de 62,5, dus wil ik kunnen zeggen dat ik echt bij ben gekomen zal toch die 62,5 moeten passeren en ik zit nu op 61kg denk ik. Mensen?

Net bij de zeeman nog een joggingpakje voor de baby, schattig hoor.
pi_29783913
spannend fuente.. fijn dat alles goed is met je beeb
ik ben al 2 kledingmaten gegroeid op die (bijna) 18 weken en dat zit niet alleen in mn buik
zwanger zijn is goed voor me, ik eet niet maar ik vreet ben ik iig niet meer zo'n graatmagere meid (had dus maatje 34)
Lid van de MamaSquad
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:17:41 #41
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_29783924
Beebje is wakker Ik ben weer gerust

Randa Maar jij beweegt ook wel veel toch? Ik zelf niet echt, heb ook een zittend beroep. En ik ben al erg veel te zwaar van mezelf, dus ben alleen maar blij dat er nog niet zoveel aan zit.

De bezorging van de babykamer is trouwens met twee weken schoven Baal er echt wel van, had me er zo op verheugd. Het wordt nu wel gratis gemonteerd en we krijgen een wandrekje voor niks, maar had toch liever aan de babykamer begonnen
Ik was 12 weken zwanger toen we alles besteld hebben... ik snap dat niet
Mijn afvalstrijd!
pi_29783974
vanaf hoeveel weken zou je de beeb normaal moeten voelen (van buiten?)
Lid van de MamaSquad
pi_29784138
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:17 schreef Wennie het volgende:
Randa Maar jij beweegt ook wel veel toch? Ik zelf niet echt, heb ook een zittend beroep. En ik ben al erg veel te zwaar van mezelf, dus ben alleen maar blij dat er nog niet zoveel aan zit.
Op dit moment zit ik thuis, doordat ik werkeloos ben en de beweging die ik normaal kreeg, heb ik nu niet meer. Normalerwijze als ik zou werken heb ik ook een zittend beroep. Ik zit nu daadwerkelijk op maar 61 kg, net nog even gewogen. Maar als ik echt heel eerlijk moet gaan kijken hoeveel ik woog aan het begin van de zwangerschap was dat 58,5. Maar juist door die beweging die ik normalerwijze heb, schommelt mijn gewicht veel en nu blijf ik hangen. Maar ik ga er gewoon vanuit dat ik hierin mijn moeder volg.
pi_29784178
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:19 schreef Ladylike het volgende:
vanaf hoeveel weken zou je de beeb normaal moeten voelen (van buiten?)
Ligt eraan hoe beebje ligt, ik voel het nu ook nog niet heel lang aan de buitenkant, misschien nu 2 weken. Ben as maandag 22 weken. Wel voelde ik beebje binnen al vrij vroeg, nog voor ik 16 weken zwanger was.
pi_29784257
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:17 schreef Ladylike het volgende:
ik ben al 2 kledingmaten gegroeid op die (bijna) 18 weken en dat zit niet alleen in mn buik
zwanger zijn is goed voor me, ik eet niet maar ik vreet ben ik iig niet meer zo'n graatmagere meid (had dus maatje 34)
Ik heb nog steeds mt 40, wel fijn eigenlijk, alleen doordat mijn buik dikker wordt, heb ik minder kont en zakt mijn zwangerschapsbroek, met zo een band aan de achterkant steeds af . Het enige wat groeit bij mij zijn mijn borsten en mijn buik.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:00:15 #46
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_29785087
Ladylike, is ook niks mis mee als je wel aankomt hoor Dat hoort er nu eenmaal bij! En elke zwangerschap is gewoon anders.

Ik voelde de baby voor het eerst bewegen met 16 weken en meer schoppen met 20 weken. Aan de buitenkant voor het eerst met 23 weken.

Randa, ik bedoelde met bewegen die lange wandeltochten waar ik je regelmatig over zie schrijven.

Ik ben bijna 30 weken zwanger en m'n eigen broeken beginnen nu pas niet meer lekker te zitten. Bij mij is alleen m'n buik gegroeid. gelukkig m'n borsten nog niet zo, want dan wordt het weer een duur nieuwe beha verhaal! Ze zijn nl. al zo groot

Fuente, fijn dat alles goed was!
Mijn afvalstrijd!
pi_29786153
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 16:00 schreef Wennie het volgende:
Randa, ik bedoelde met bewegen die lange wandeltochten waar ik je regelmatig over zie schrijven.
Begreep ik, dat gaat alleen niet meer . Hoop dat ik het na de bevalling wel weer op kan pakken, want van sporten is dat het enige wat ik leuk vind.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:29:09 #48
90273 merdeka
pi_29798017
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 12:08 schreef Githa het volgende:

Mja als ik erg misselijk word neem ik denk ik wel medicijnen hoor! Tot nog toe heb ik nergens last van, maar misschien moet dat nog komen. Dat lijkt me maar helemaal niks, jakkes

Officieel moet ik mijn zwangerschap melden op mijn werk zodra ik het weet, maar ik houd het liever nog eventjes voor mezelf. Van de kliniek heb ik in ieder geval wel een soort verklaring van de zwangerschap met de uitgerekende datum gekregen, die ik op mijn werk kan afgeven.

We vertellen het nieuws trouwens wel zsm aan familie en vrienden. Ik wil het graag persoonlijk aan mijn dierbaren in Nederland vertellen, dus daar wacht ik nog mee totdat ik weer aan de slag moet (volgende week) want dan moet ik ook na een paar dagen weer naar NL.
Komende week gaan we bij onze beste vrienden in NY langs, en langs de moeder en andere familie van mijn vriend. Ik kan met 2 van zijn zussen supergoed opschieten, en met zijn moeder ook wel (ook al is ze al oud en niet meer helemaal 'bij') dus ik kijk er best wel naar uit om het hen te vertellen. Ik weet zeker dat de reacties superpositief zullen zijn!
pi_29800261
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 23:29 schreef merdeka het volgende:

[..]

Mja als ik erg misselijk word neem ik denk ik wel medicijnen hoor! Tot nog toe heb ik nergens last van, maar misschien moet dat nog komen. Dat lijkt me maar helemaal niks, jakkes

Officieel moet ik mijn zwangerschap melden op mijn werk zodra ik het weet, maar ik houd het liever nog eventjes voor mezelf. Van de kliniek heb ik in ieder geval wel een soort verklaring van de zwangerschap met de uitgerekende datum gekregen, die ik op mijn werk kan afgeven.

We vertellen het nieuws trouwens wel zsm aan familie en vrienden. Ik wil het graag persoonlijk aan mijn dierbaren in Nederland vertellen, dus daar wacht ik nog mee totdat ik weer aan de slag moet (volgende week) want dan moet ik ook na een paar dagen weer naar NL.
Komende week gaan we bij onze beste vrienden in NY langs, en langs de moeder en andere familie van mijn vriend. Ik kan met 2 van zijn zussen supergoed opschieten, en met zijn moeder ook wel (ook al is ze al oud en niet meer helemaal 'bij') dus ik kijk er best wel naar uit om het hen te vertellen. Ik weet zeker dat de reacties superpositief zullen zijn!
Ik zou idd ook nog even wachten met het te melden op je werk. Waarom moet je het zo snel melden eigenlijk? Wettelijk gezien moet het voordat je 6 maanden zwanger bent volgens mij...

Leuk, familie vertellen. Hebben zijn zussen ook kinderen? Ik vond het ook erg leuk om het de familie te vertellen, lekker gevoel als iedereen blij voor je is...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_29808714
Merdeka dat klinkt goed! Veel opties heb je!

Ik lees hier wel vaker over een draai in de trap. Maar elke trap heeft natuurlijk een draai. Zitten daar dan zoveel verschillen in?
En is dat voor als er iets gebeurd, dat je met een brancard de trap af kan?

Net weer mijn buiik opgemeten. Hij was een week geleden nog 94 en nu 91
Terwijl ik juist volgens de vk ben gegroeid. Of zou dat komen doordat ik ‘de hoogte’ in ga. Dat de baarmoeder nu hoger ligt.
Verder voel ik Pino gelukkig weer goed en heeft Djeez het ook weer gevoeld!

Een vriendin van mij is precies 3 weken verder dan ik. Ze heeft al een dikke week erge pijn in haar hele buik. Ze kan haast niks meer. Ze was ook flink gegroeid ineens. Te veel. De vk heeft haar urine getest en dat was gelukkig goed. Nu moet ze volgende week bloed afnemen om te kijken of ze suiker heeft. Wel sneu voor haar. Ze heeft er zoveel last van. En ze heeft nog haar zoontje van 3,5 rondlopen, dus ze heeft het ook wel druk. En ze werkt 2 dagen, ze moet komende week rust houden en dus niet aan het werk. En haar collega’s hebben nu net vakantie. Ze voelt zich hierdoor schuldig. Ik ga kijken of ik haar ergens mee kan helpen, vind het zo sneu! Ik hoop maar dat het meevalt!
pi_29809606
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 13:06 schreef Ingrid19 het volgende:

Ik lees hier wel vaker over een draai in de trap. Maar elke trap heeft natuurlijk een draai. Zitten daar dan zoveel verschillen in?
En is dat voor als er iets gebeurd, dat je met een brancard de trap af kan?
Dat is inderdaad voor als er iets gebeurt, en er een brancard nodig is. Nou denk ik wel dat bij ons een brancard die draai wel kan maken. Maar goed, we shall see
Het kan inderdaad zijn dat je buik de hoogte in groeit, dat gaat bij iedereen anders. Bij mij groeide hij eerst heel erg in de hoogte, en toen ineens naar voren.

Wij hadden gisteravond verjaardagsfeestje van mijn mannetje, was heel gezellig, maar het werd wel laat Nu beetje brak dus. Verder rommelt het nog steeds af en aan, maar niets regelmatigs ofzo.
Sara
Merel
Ukje
pi_29812781
Een brancard moet plat, helemaal recht, naar beneden kunnen. De brancard mag dus niet schuin gehouden worden. Als dat niet gaat, wat hier in de buurt wel eens bij een man met een zwakke rug gebeurd is, moet je door het raam recht naar buiten. Dat betekend dat er in het ergste geval dus een ladderwagen van de brandweer moet komen.
pi_29815290
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 15:44 schreef Randa_v het volgende:
Een brancard moet plat, helemaal recht, naar beneden kunnen. De brancard mag dus niet schuin gehouden worden. Als dat niet gaat, wat hier in de buurt wel eens bij een man met een zwakke rug gebeurd is, moet je door het raam recht naar buiten. Dat betekend dat er in het ergste geval dus een ladderwagen van de brandweer moet komen.
Aha. Dan waggel ik wel naar beneden, ik ga echt niet via het raam, dat kan niet eens, moet je eerst de ruit intikken! Maar dat zal wel meevallen.
pi_29816604
Als het echt zover komt, zul je niet meer kunnen waggelen. De mensen om je heen belsissen wat er moet gebeuren. En dan zijn het vaak situaties waar je plat/horizontaal moet blijven en je dus weinig keuze hebt. Nu weet ik niet hoe erg het kan worden tijdens een bevalling.

Een voorbeeld: Een dorpsgenoot is in de terval gekomen boven en had zijn rug ws beschadigt. De ambulancebroeders beslissen dat er een ladderwagen aan te pas moet komen. Dit zijn er uiteindelijk 2 ladderwagens geworden om iemand beneden te krijgen. Het is moeilijker dan het lijkt.

En dan krijg je zoiets, zoals in dit bericht.
pi_29816810
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 17:02 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Aha. Dan waggel ik wel naar beneden, ik ga echt niet via het raam, dat kan niet eens, moet je eerst de ruit intikken! Maar dat zal wel meevallen.
Dat zei ik dus ook, maar zo werkt het niet helemaal. Je hebt situaties waarin je niet mag lopen als je aan het bevallen bent (bijvoorbeeld vanwege benauwdheid van het kindje) en dan moet je dus met een brancard, en dat moet wel kunnen...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:57:45 #56
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_29817031
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 17:44 schreef Randa_v het volgende:

En dan krijg je zoiets, zoals in dit bericht.
kleine correctie, er was maar 1 wagen nodig maar de ambulance broeders vonden dat de wagen van Eindhoven niet voldeed en eisten dat die van Weert zou komen.

Als er broeders / een arts ter plaatse moeten komen heb je zelf NIETS meer in te brengen op wat er met je gaat gebeuren behalve waar je misschien naartoe gaat. De rest word door de leidingevende ter plaatse beslist. Dit kan een huisarts of een ambulance broeder zijn afhankelijk van wie er als eerste te rplaatse is. Ik weet niet of een verloskundige ook als zodanig telt.

foto's zijn destijds door mezelf gemaakt
  † In Memoriam † zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:50:51 #57
43556 miss_dynastie
pi_29825063
quote:

[..]

Meevallen? Ja, totdat je echt weggetakeld moet worden. Ik zou het risico niet nemen in elk geval...
pi_29826925
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Meevallen? Ja, totdat je echt weggetakeld moet worden. Ik zou het risico niet nemen in elk geval...
Ik zal het wel van de kraamphulp/vlos horen. Ik weet niet hoe zo'n draai in de trap er bedoeld word. Zal ze vast wel kunnen zien.
  zondag 21 augustus 2005 @ 00:01:56 #59
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29827244
Misschien aardig om te weten dat mijn vrouw gewoon thuis mocht bevallen, ondanks wat "onneembare bochten" in ons huis Niet één, maar twee keer zelfs
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_29827634
Ik weet niet hoor met die draai in de trap, wij hebben een doodeenvoudige trap met een kwartdraai (de trap loopt dus zeg maar in een L) ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken hoe ze mij daar met mijn 100+ kilo op een brancard horizontaal vanaf krijgen, dat past gewoon niet. Het lijkt mij echter niet reden genoeg om niet thuis te mogen bevallen. Lijkt mij ook stug want dan kan je bijna alleen maar op de begane grond of in een flat met lift thuis bevallen, moet wel een heel royale trap zijn wil je er horizontaal op een brancard vanaf getild kunnen worden. Heb je een spiltrap dan kan ik mij voorstellen dat ze zeggen dat dat niet kan wat daar krijg je een brancard helemaal niet of moeilijk van af.
Al met al vind ik het een raar als je vanwege een draai in de trap niet thuis zou mogen bevallen.

alles goed hier overigens, weer veel opgeruimd uit de babykamer vandaag
  zondag 21 augustus 2005 @ 01:04:22 #61
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_29828995
quote:

[..]

Kindje niet goed ingedaald is bij de bevalling, kom jij echt niet meer rechtop zijn ze bang dat het kind de navelstreng afklemt.
  zondag 21 augustus 2005 @ 09:20:28 #62
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29832339
hmm wij hebben helemaal geen drai in de trap scheelt ons weer
Maar ik denk dat de kraamhulp die rond de 7 maanden komt je meer op de hoogte kan brengen dunkt me
pi_29832404
Wie heeft of had ook erge last van misselijkheid tijdens de zwangerschap ?
En wat hielp/helpt bij jou ?

Ik voel me ontzettend beroerd, ik blíjf overgeven.
Mijn maag doet pijn, mijn keel doet pijn, ik ben ontzettend moe ( wat waarschijnljik door de contstante lichamelijke activiteit van het overgeven komt enhet feit dat ik haast niets binnen krijg/hou), ik heb nu al 2 dagen ontzettende hoofdpijn ( kan door het spugen komen, maar ook door vochttekort door het spugen natuurlijk). Zelfs crackertjes blijven er niet in.
Heel af en toe blijft er iets wat langer dan normaal binnen. Maar íedere dag spuug ik, op een goede dag 2 keer maar vaak wel 4 keer.
Ook afhankelijk van hoe vaak ik het lef heb iets naar binnen te werken in een poging tot.

Gisteravond ben ik begonnen met gemberthee.
De thee zelf is er iig in gebleven, dat was al heel wat !
Het plakje kaas dat ik daarna at is ook binnen gebleven, vanochtend weer gemberthee genomen, daarna een beetje vifit drink. Ik ga zo maar weer wat fruit proberen.
(druiven blijven er tot nu toe trouwens wel aardig in ! )

Hóe gaan jullie ermee om ?
Ik voel me slap en beroerd, maar heb wel 2 kinderen om voor te zorgen.

Woensdag heb ik een echo, ik wil eerst even kjiken of daar alles goed is en hoe ver ik nou precies ben. (ongeveer 4 maand waarschijnlijk ? We hebben eignelijk geen idee zoals ik eerder ergens al zei want ik heb blijkbaar gemenstrueerd tijdens mijn zwangerschap ).

Daarna wil ik de verloskundige vragen of er iets tegen de misselijkheid is.
Waarschijnlijk heeft ze verschillende dingen die ze me voro zou kunnen schrijven.. met wat had jij goede ervaringen, wat niet.. en helpt het ook echt ?

Ik wil weer levendiger zijn !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 21 augustus 2005 @ 09:41:20 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29832431
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 09:35 schreef Mirage het volgende:
Wie heeft of had ook erge last van misselijkheid tijdens de zwangerschap ?
En wat hielp/helpt bij jou ?

Ik voel me ontzettend beroerd, ik blíjf overgeven.
Mijn maag doet pijn, mijn keel doet pijn, ik ben ontzettend moe ( wat waarschijnljik door de contstante lichamelijke activiteit van het overgeven komt enhet feit dat ik haast niets binnen krijg/hou), ik heb nu al 2 dagen ontzettende hoofdpijn ( kan door het spugen komen, maar ook door vochttekort door het spugen natuurlijk). Zelfs crackertjes blijven er niet in.
Heel af en toe blijft er iets wat langer dan normaal binnen. Maar íedere dag spuug ik, op een goede dag 2 keer maar vaak wel 4 keer.
Ook afhankelijk van hoe vaak ik het lef heb iets naar binnen te werken in een poging tot.

Gisteravond ben ik begonnen met gemberthee.
De thee zelf is er iig in gebleven, dat was al heel wat !
Het plakje kaas dat ik daarna at is ook binnen gebleven, vanochtend weer gemberthee genomen, daarna een beetje vifit drink. Ik ga zo maar weer wat fruit proberen.
(druiven blijven er tot nu toe trouwens wel aardig in ! )

Hóe gaan jullie ermee om ?
Ik voel me slap en beroerd, maar heb wel 2 kinderen om voor te zorgen.

Woensdag heb ik een echo, ik wil eerst even kjiken of daar alles goed is en hoe ver ik nou precies ben. (ongeveer 4 maand waarschijnlijk ? We hebben eignelijk geen idee zoals ik eerder ergens al zei want ik heb blijkbaar gemenstrueerd tijdens mijn zwangerschap ).

Daarna wil ik de verloskundige vragen of er iets tegen de misselijkheid is.
Waarschijnlijk heeft ze verschillende dingen die ze me voro zou kunnen schrijven.. met wat had jij goede ervaringen, wat niet.. en helpt het ook echt ?

Ik wil weer levendiger zijn !
zich meldt...

Bij mij hielp niks, heb emsefene gehd in tabletvorm die het tegen zou moeten gaan waarvan de dosis ook is opgekrikt.
Ik spuugde letetrlijk alles uit.. slokje drinken was gelijk spugen... en dat 24 per dag en had dus ook dat over vermoeide.
Enige tip die ik kan geven meldt het je verloskundige en zij kan als ze zich zorgen maakt je bloed/urine controleren. meestl doen ze dit als je een aantal dagen constant loopt te spugen..
Ik heb hierdooor in het zkh gelegen aan infuus en echt rust als in zoveel mogelijk plat liggen moeten houden en bij thuiskomst dus ook verplicht rusten niks zwaars tillen e.d.
Eeet kleine beetjes.. doe liever een uur over een snee brood als 5 minuten...
en veeeeel heeeel veeel en nog veel meer drinken..

succes het is echt kloterij
pi_29832528
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 09:41 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

zich meldt...

Bij mij hielp niks, heb emsefene gehd in tabletvorm die het tegen zou moeten gaan waarvan de dosis ook is opgekrikt.
Ik spuugde letetrlijk alles uit.. slokje drinken was gelijk spugen... en dat 24 per dag en had dus ook dat over vermoeide.
Enige tip die ik kan geven meldt het je verloskundige en zij kan als ze zich zorgen maakt je bloed/urine controleren. meestl doen ze dit als je een aantal dagen constant loopt te spugen..
Ik heb hierdooor in het zkh gelegen aan infuus en echt rust als in zoveel mogelijk plat liggen moeten houden en bij thuiskomst dus ook verplicht rusten niks zwaars tillen e.d.
Eeet kleine beetjes.. doe liever een uur over een snee brood als 5 minuten...
en veeeeel heeeel veeel en nog veel meer drinken..

succes het is echt kloterij
Dank je wel voor je reactie !
Het klinkt heel raar, maar ik kauw mijn voedsel zo goed mogelijk en ik probeer iig water en thee te blijven drinken, niet alleen in de hoop dat ik zo wat vocht binnen hou, maar ook omdat dat makkelijker spugen is.
Het is spugen is zowaar nog moeilijker/pijnlijker als je door je misselijkheid niets gegeten/gedronken hebt.. het maagzuur en slijm dat dan naar buiten komt... je stikt er bijna in én het lijkt alsof je slokdarm opengebrand wordt.

En ik heb het toch wel goed dat het spugen in princiepe geen invloed op je kindje heeft ?
beetje zorgen maakt soms
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_29832694
Ik meld me ook Mirage. Ben nu in de 13e week en ben al misselijk/aan het spugen sinds de 5e week.

Het wordt iets minder, maar in de heftigste weken deed ik 24/7 spugen en kon ik niets binnenhouden, eigenlijk zoals jij het omschrijft, zo was het bij mij ook. Toen was ik op mijn slapst en lag eigenlijk op bed of hing boven de pot.

Ten eerste: je kindje komt niks te kort, geen zorgen maken . Ik heb in opperste paniek in mijn slechtste weken de verloskundige gebeld hierover die mij vertelde dat je kindje echt pakt wat hijzij nodig heeft. Jij hebt er meer last van dan je kindje. Dus hup, dat uit je hoofd zetten

Ik zie dat je gemberthee neemt. Gember helpt echt! Maar ik drink vooral Ginger Ale. 't Werkt niet voor lang maar kan je net over een hele nare misselijke bui heen helpen als je iets moet doen.

Ik zorg ervoor dat mijn maag nooit leeg raakt, want dan ben ik op mijn misselijkst. Als ik gespuugd heb, probeerde ik meteen weer iets te eten. Ik eet wat ik lekker vind op dat moment. Ook al is het iets raars.

Ik ben mijn warme maaltijd tussen de middag gaan koken als ik vrij was. Mijn man kan het dan 's avonds in de magnetron gooien, maar ik at het 's middags al op. Dan voelde ik me beter en kon ik de rest van de dag beter afmaken. 's Avonds warm eten betekende de rest van de avond en nacht spugen.

Ik was constant aan het uitproberen waar ik wel/niet extra misselijk van werd. Zoet en Zuur wel misselijk bij mij, pittig niet. Iets pittigs schijnt ook volgens diverse zwangerschapsboeken beter te bevallen bij misselijk dan zoet of zuur.

Druiven en appels hielpen op een gegeven moment ook wel.

Drinken is belangrijker dan eten, dus blijf drinken!

't Was gewoon een dagtaak en inmiddels is het afgezakt naar een halve dagtaak, dat spugen. Ik hoop dat het zo rond de 16e week echt klaar is nou.

Ik weet hoe rot en slap je je voelt, ik leef met je mee

PS: dat erin stikken ja, vreselijk

[ Bericht 1% gewijzigd door Tinkerbell op 21-08-2005 10:24:47 ]
  zondag 21 augustus 2005 @ 10:56:29 #67
94046 PM-girl
pi_29833186
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 00:15 schreef Jelief het volgende:
Ik weet niet hoor met die draai in de trap, wij hebben een doodeenvoudige trap met een kwartdraai (de trap loopt dus zeg maar in een L) ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken hoe ze mij daar met mijn 100+ kilo op een brancard horizontaal vanaf krijgen, dat past gewoon niet. Het lijkt mij echter niet reden genoeg om niet thuis te mogen bevallen. Lijkt mij ook stug want dan kan je bijna alleen maar op de begane grond of in een flat met lift thuis bevallen, moet wel een heel royale trap zijn wil je er horizontaal op een brancard vanaf getild kunnen worden. Heb je een spiltrap dan kan ik mij voorstellen dat ze zeggen dat dat niet kan wat daar krijg je een brancard helemaal niet of moeilijk van af.
Al met al vind ik het een raar als je vanwege een draai in de trap niet thuis zou mogen bevallen.

alles goed hier overigens, weer veel opgeruimd uit de babykamer vandaag
[lurkstand]
jouw uitleg doet me denken aan het verhaal over mijn eigen geboorte. mijn ouders woonden 6 hoog, er ging vanalles mis en men moest dus met spoed naar het ziekenhuis. de lift was kapot....
aantal mensen van de familie opgetrommeld zodat de brancard zo snel mogelijk en zo plat mogelijk naar benden gedragen kon worden
('t is nog best goed gekomen! )
[/lurkstand]
*
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2005 @ 11:04:32 #68
81992 Githa
pi_29833330
Nou ik woon in een drive-inn woning waarin dus twee trappen zitten, de brancard zou nooit de draai boven hebben kunnen maken maar ik mocht toch gewoon thuis bevallen hoor idd als er iets fout mocht gaan krijgen ze je echt wel beneden maaruh alles ging goed en ik ben blij dat ik lekker thuis heb mogen blijven

Mirage, hier ook 24/7 moeten spugen en idd ook emesafine gekregen maar dan in zetpilvorm enne dat bracht het spugen terug tot 3 a 4 p.d. dus dat was een hele verademing.

Uitproberen van eten, tijden van eten of hoeveelheden hadden hier geen effect ik moest gewoon spugen ook als ik niets had gegeten. Ik wens je beterschap ...het gaat echt over hoor
pi_29833817
Ik heb nergens gezegd dat iemand niet thuis zou mogen bevallen maar alleen uitleg gegeven hoe het werkt als er een brancard aan te pas moet komen. Omdat als je eenmaal op een brancard ligt ze je horizontaal naar buiten moeten dragen.

Maar wat Githa ook zegt iemand ze krijgen je echt wel buiten. Maar als men zegt dat je niet boven mag bevallen, ja, dan weet je ook waarom.
pi_29834846
dank je wel voor iedereen die heeft gereageerd op het misselijk en beroerd zijn..
het voelt al een stuk beter als je weet dat je niet de enige bent en een stukjebevestiging dat het de baby in principe niet schaadt geeft ook al meer rust.

Ik haal de wc meestal niet dus heb 2 afwasbakken die ik gebruik.
Soms hang ik boven een bak terwijl ik op mijn knieën op de grond in de kamer zit.
Mijn jongste van 2 staat dan naast me en wrijft over mijn rug terwijl hij "bah mama bah" zegt.
Het is zo lief ! En ik voel me dan zo schuldig dat ik soms jankend boven mijn bak zit te kotsen omdat ik eigenlijk in de speeltuin met het ventje had willen zitten.

om het compleet te maken zit de kat vanaf een stoel in de buurt mij gade te slaan en de hond gaat standaard naast mij liggen terwijl hij met "hondoogjes" naar mij kijkt

Wat het bevallen betreft.. het klopt dat sommige praktijken moeilijk doen over eventuele trappen, maar als puntje bij paaltje komt helpen ze je gewoon bevallen. Ikzelf heb geluk.
Ik woon 4 hoog, vervelend trappenhuis, geen lift... maar mag thuis bevallen.
Ziekenhuis wil ik niet en kraamhotel wilden ze niet omdat het voor was gekomen dat mensen 45 minuten nodig hadden om daar tekomen ivm drukte op de weg en de locatie.
Sir Winston Churchill
  zondag 21 augustus 2005 @ 12:15:10 #71
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_29835056
Ingrid wat een schrik zeg! Ik ben blij dat je Pino inmiddels weer hebt gevoeld. Heb je een bad? Ik hoop niet dat het weer gebeurd maar die ukkies reageren geweldig als je in bad gaat, dus als je Pino even (te) stil vind, lekker badderen!

Merdeka, leuk om te horen hoe het er in Amerika aan toe kan gaan. Die kliniek klinkt goed zeg met zoveel keuzes! Wordt misschien nog wel moeilijk kiezen. Enne misselijk hóéft niet hoor, ik ben zo gelukkig dat ik nog geen dag misselijk ben geweest.
Wennie hoe gaat het met je blaasontsteking? Helpt je kuurtje goed? Balen dat de kamer later komt zeg!

Fuente blij dat alles weer goed was, ik hoop dat je lekker boven mag bevallen. Succes met de ll! En nog van harte met je mannetje!
Ladylike, ik voelde de kleine met 13,5 weken en twee weken later kon Lautie het aan de buitenkant voelen. Het is bij iedereen weer anders hoor! Ik heb ook de hele dag honger als een paard. Ik hoop dat ik er wat gewicht aan overhou aan het eind van het jaar, maar als ik op mijn moeder lijk zal dat wel niet.

Randa je kan vast na de bevalling weer het wandelen op gaan pakken hoor! En dan natuurlijk wel achter de mooiste kinderwagen van de buurt!
Mirage, en de andere dames natuurlijk ook, veel sterkte met de misselijkheid, ik hoop echt dat dat snel over is!

Jelief ook weer aan het klussen geweest, leuk he? Fijn dat alles goed gaat bij jou.
Dinsdag hebben we weer een apk-tje! En vandaag gaan we als het goed is ook weer verder klussen. De kozijnen en de verwarming moeten geschuurd en geschilderd worden, de bedoeling is om daaraan te gaan beginnen vandaag.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_29836508
Beepje zit hier nog steeds binnen. Het blijft af en aan rommelen, maar niets dat doorzet. Verder voel ik me niet heel geweldig, dus ik doe 't lekker rustig aan vandaag
Sara
Merel
Ukje
pi_29837267
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 13:12 schreef Fuente het volgende:
Beepje zit hier nog steeds binnen. Het blijft af en aan rommelen, maar niets dat doorzet. Verder voel ik me niet heel geweldig, dus ik doe 't lekker rustig aan vandaag
Goed zo, probeer er nog even van te genieten hoewel ik mij voor kan stellen dat je inmiddels het liefste geniet van je kindje in je armen. Nog heel even "rust", nog heel even niet om de 3 uur voeden en rennen
Sir Winston Churchill
pi_29838116
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 12:15 schreef Saffier het volgende:
Randa je kan vast na de bevalling weer het wandelen op gaan pakken hoor! En dan natuurlijk wel achter de mooiste kinderwagen van de buurt!
Lief . Ik hoop het ook, jammer dat ik mijn eigen familie daar niet mee mee heb, die vinden niet dat je met kindje kunt slepen? Terwijl ik ook zoiets heb van even naar het centrum in het dorp hiernaast en je hebt er ook al min. 6 km op zitten. Mijn man heeft ook al gezegd dat hij ons kindje dan gewoon voor zijn rekening neemt die dag en ik lekker mijn pokke-eindjes kan gaan lopen.

Wandelen is sinds een jaar, na veel ziekte en dipjes, de manier om te relativeren en na te denken over dingen. Nu moet ik zo voorzichtig zijn om niet weer die dip in te schieten. Ben er eigenlijk een beetje bang voor. Ook het idee dat na de bevalling de PDS misschien weer net zo hard terugkomt en dan het vooruitzicht weer te moeten gaan werken, terwijl ik niet lekker ben.

Mmm, vanmorgen trok ik mijn fijnste t-shirtje aan. Van de week pastte het nog, nu zit het veels te strak. Na vandaag mag deze dus ook al op de stapel past niet meer en zonde dat het vervormd, volgend jaar weer. Merk wel dat mijn klerenkast steeds leger wordt als ik als aan de kant gooi met tot de volgende zomer. Dadelijk heb ik op de mooie dagen niets meer om aan te trekken.
pi_29838466
Randa
Als jij met je kindje wilt wandelen dan doe je dat lekker!!! Want als jij je lekkerder voelt dan doet je kindje dat straks ook!
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2005 @ 14:28:19 #76
81992 Githa
pi_29838577
jah precies lekker wandelen hoor.... buiten lucht is juist harstikke gezond en die kleintjes slapen net zo lekker in de kinderwagen als het niet lekkerder is door al dat geschommel
pi_29838774
Bedankt, ben af en toe best wel blij om hier lekker mijn verhaal te doen (of op mijn web-log).
pi_29838823
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 14:25 schreef Anitra het volgende:
Randa
Als jij met je kindje wilt wandelen dan doe je dat lekker!!! Want als jij je lekkerder voelt dan doet je kindje dat straks ook!
Precies !
Het is supergezond voor kleine kinderen om buiten te zijn !
Voor jezelf ook lekker genieten....

Doe alsjeblieft de dingen zoals jíj het wil meid... niets is erger voor kindjes als een ongelukkige moeder...niets is erger voor ene moeder als leven naar de regels van een ánder.

Het enige dat je moet doen is zorgen voor een fles drinken, een boterham of potje fruit en plastic lepeltje.... en stappen maar !
Lekker uitwaaien !
Hoe zou je het moeten doen als je 2,3 of meer kinderen hebt ?
Ik laat mijn zoon van 6 nog niet alleen de wijde wereld in, maar vind het wel belangrijk dat hij lekker kan ravotten... de jongste (inmiddels 2) is vanaf het begin mee geweest nar buiten. Hup in de wagen/ op een kleed op het gras, of in een zak mee naar het strand... allebei de kinderen hebben het uitgekraaid van plezier ! En moeders zelf ook... thuis komen met heerlijke blosjes o pje wangen en dan heerlijk slapen.

Laat niet over je heen lopen en alat geen beslissingen voor je maken...
Ik heb mensen om mij heen gehad die dat probeerde, daar wordt je níet gelukkig van.

Heel veel geluk !
Sir Winston Churchill
  zondag 21 augustus 2005 @ 15:48:30 #79
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_29840601
Randa, wij hebben er zelfs rekening meegehouden met het uitzoeken van de kinderwagen (makkelijk schoon te maken aan de buitenkant, geen lichte kleur enzovoorts) dat we de kleine straks 'gewoon overal mee naartoe willen slepen' als ons dat nou zo uitkomt. Wij vinden het alletwee erg leuk om op het strand te vliegeren bijvoorbeeld, nou die kleine gaat strakjes gewoon lekker mee! ( als alles goed gaat natuurlijk, als het niet gaat zal ik ook niet alles op alles zetten omdat ik nou zo nodig iets wil, die kleine gaat mooi voor, maar daarvoor hoef je naar mijn idee niet alles te laten!)

En net wat Mirage zegt, fles mee en lekker gáán!! Je kindje is straks ook gebaad bij een gelukkige moeder hoor! Ga alsjeblieft op je eigen gevoel en intuitie af en doe wat jou goeddunkt!!
KLeine blokjes rond het huis, lukt dat nog wel? Misschien is dat dan net genoeg voor je om een dip voor te blijven? Of uitgebreid natuurfoto's kijken op internet en zo je gedachten ordenen? Ik verzin ook maar wat hoor!
Probeer één hindernis tegelijk te nemen hoor meis! Als je er straks nog niet klaar voor bent om te gaan werken is er misschien wel een mouw aan te passen, eerst genieten van het feit dat je die leuke shirtjes niet meer past! Ik zit ook wel te verzinnen hoe het straks moet...Lautie zit nu zonder werk, ik wil graag minder gaan werken straks en hoe zit het dadelijk met opvang....Eérst Lautie weer aan het werk, dán zie ik wel hoeveel ik minder kan gaan werken en voor de opvang zal zich óók wel een oplossing aandienen denk ik dan....Eén ding tegelijk dus hoor! Komt goed!

En nu...verplicht gaan genieten van dat moois wat er groeit in je buik!!
Ylana
  zondag 21 augustus 2005 @ 17:10:32 #80
90273 merdeka
pi_29843022
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 00:35 schreef Igraine het volgende:
Ik zou idd ook nog even wachten met het te melden op je werk. Waarom moet je het zo snel melden eigenlijk? Wettelijk gezien moet het voordat je 6 maanden zwanger bent volgens mij...

Leuk, familie vertellen. Hebben zijn zussen ook kinderen? Ik vond het ook erg leuk om het de familie te vertellen, lekker gevoel als iedereen blij voor je is...
In

We hebben het aan zijn moeder verteld, en eerst gaf ze geen reactie (ze is ziekelijk en soms beetje in de war) maar toen ineens begon ze te stralen en een heel verhaal over hoe mal en slungelig mijn vriend eruit had gezien als baby Vriendlief was daar uiteraard niet onverdeeld gelukkig mee,en toen zei ze tegen mij: Meisje, het worden vast hele mooie kinderen! Het was echt schattig!

Een paar zussen (ja hij heeft er een stel ) weten het nu ook, telefonisch of in person verteld. De reacties waren leuk. Eén zus vindt mij eigenlijk te jong voor mijn vriend, en die maakte een beetje een sneeropmerking dat haar dochter ook wel zwanger zou kunnen worden. Zoiets hadden we wel verwacht dus daar maakten we ons niet erg druk om. De anderen reageerden juist superenthousiast, al kreeg mijn vriend wel een soort kruisverhoor van de oudste over hoe hij een baby denkt te gaan combineren met zijn werkschema voor de komende paar jaar. Maar daar heeft hij zich goed doorheen geslagen

Onze vrienden waren ook helemaal blij voor ons. De meesten hebben zelf kinderen en die voorzien me al uitgebreid van allerlei info en weetjes. We hebben het met een groepje gevierd met een gezellig etentje!
pi_29845711
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:10 schreef merdeka het volgende:

[..]

In

We hebben het aan zijn moeder verteld, en eerst gaf ze geen reactie (ze is ziekelijk en soms beetje in de war) maar toen ineens begon ze te stralen en een heel verhaal over hoe mal en slungelig mijn vriend eruit had gezien als baby Vriendlief was daar uiteraard niet onverdeeld gelukkig mee,en toen zei ze tegen mij: Meisje, het worden vast hele mooie kinderen! Het was echt schattig!

Een paar zussen (ja hij heeft er een stel ) weten het nu ook, telefonisch of in person verteld. De reacties waren leuk. Eén zus vindt mij eigenlijk te jong voor mijn vriend, en die maakte een beetje een sneeropmerking dat haar dochter ook wel zwanger zou kunnen worden. Zoiets hadden we wel verwacht dus daar maakten we ons niet erg druk om. De anderen reageerden juist superenthousiast, al kreeg mijn vriend wel een soort kruisverhoor van de oudste over hoe hij een baby denkt te gaan combineren met zijn werkschema voor de komende paar jaar. Maar daar heeft hij zich goed doorheen geslagen

Onze vrienden waren ook helemaal blij voor ons. De meesten hebben zelf kinderen en die voorzien me al uitgebreid van allerlei info en weetjes. We hebben het met een groepje gevierd met een gezellig etentje!
Leuk joh, van z'n moeder..

Maarre zo jong ben jij toch niet? Je bent toch tegen de 30 ofcvergis ik me nou?r..Dus waar slaat die opmerking van zijn zus dan op? Alsof je een of andere puber bent die zich zwanger heeft laten schoppen...

Joh en qua werkschema en kinderen combineren, zoveel mensen krijgen kinderen, ongeacht het beroep of hun werkschema, en meestal lukt dat toch gewoon goed. Voor de een is het meer regelen dan voor de ander, maar voor iedereen is het een kwestie van wennen en omschakelen...
  zondag 21 augustus 2005 @ 21:00:25 #82
90273 merdeka
pi_29850946
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 18:37 schreef Igraine het volgende:

Leuk joh, van z'n moeder..

Maarre zo jong ben jij toch niet? Je bent toch tegen de 30 ofcvergis ik me nou?r..Dus waar slaat die opmerking van zijn zus dan op? Alsof je een of andere puber bent die zich zwanger heeft laten schoppen...

Joh en qua werkschema en kinderen combineren, zoveel mensen krijgen kinderen, ongeacht het beroep of hun werkschema, en meestal lukt dat toch gewoon goed. Voor de een is het meer regelen dan voor de ander, maar voor iedereen is het een kwestie van wennen en omschakelen...
Hihi, ja ik ben tegen de 30, maar die zus is over de 50 dus die ziet dat allemaal wat anders!
En eerlijk is eerlijk, we wilden graag een gezinnetje stichten maar niet nu gelijk al, niet wat mij betrof tenminste. Mijn vriend heeft wel erg zijn best gedaan om me eerder zwanger te krijgen, en met resultaat Dus z'n zus had inderdaad een beetje die puber-met-kind-geschopt reactie.
Maar ze bedoelt het niet verkeerd (ze flapt er alleen vanalles uit, iets wat ik wel met haar gemeen heb) dus we storen ons er niet zo aan....

Ikzelf maak me er helemaal niet zo druk meer over hoe ik werk en kind ga combineren (raar hoe snel dat soort dingen onbelangrijk lijken als je eenmaal zwanger bent) , maar mijn vriend heeft bepaalde contractuele verplichtingen volgend jaar. Maar hij staat niet alleen in zijn pogingen daar onderuit te komen, dus we hebben er wel vertrouwen in dat dat goed gaat komen.

Komende week gaan we veeeel shoppen voor de inrichting van het appartement, want dat is nu nog steeds kalig. Dat heeft vriendlief ook bewust zo gehouden tot ik definitief bij hem in zou trekken, dus ik heb min of meer de vrije hand, jippijay! Het is nog te vroeg om over de babykamer te gaan denken (vanaf wanneer doe je zoiets eigenlijk???) maar ik weet vrij zeker dat ik straks die afdeling 'terloops' heel goed in me ga opnemen!
  zondag 21 augustus 2005 @ 21:17:12 #83
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29851646
merdeka de kinderkamer kun je zo vroeg doen als jezelf wilt. meestal als je rond de 12 weken bent ga je bestellen omdat er vaak een levertijd op zit her in NL ik weet uiteraard niet hoe het daar is
  zondag 21 augustus 2005 @ 21:18:02 #84
105888 renzell
pi_29851679
Morgen is het jouw dag Fuente!
Ik hoop voor je dat je tot de 4 procent behoort van wie het kindje op de uitgerekende dag geboren wordt! Sterkte met de laatste loodjes.
  zondag 21 augustus 2005 @ 21:31:21 #85
90273 merdeka
pi_29852216
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 21:17 schreef _evenstar_ het volgende:
merdeka de kinderkamer kun je zo vroeg doen als jezelf wilt. meestal als je rond de 12 weken bent ga je bestellen omdat er vaak een levertijd op zit her in NL ik weet uiteraard niet hoe het daar is
Aha. Ik wil eigenlijk niet te voorbarig zijn, we moeten tenslotte maar hopen dat alles goed gaat, en je hoort immers zo vaak dat het misgaat de eerste 3 maanden. Ik denk daarom dat ik de eerste 3 mnd ook aanhoud als 'grens' voor dat soort zaken, maar het kriebelt natuurlijk al wel!

Ik begin me steeds mee zwanger te voelen
  maandag 22 augustus 2005 @ 09:44:20 #86
105888 renzell
pi_29860599
Baar ze vandaag Fuente!
pi_29860624
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 09:44 schreef renzell het volgende:
Baar ze vandaag Fuente!
Dank u, dank u
Helaas nog niets dat op een wee lijkt . Maar we hebben nog een lange dag te gaan .
Sara
Merel
Ukje
pi_29860699
ik hoop dat het vandaag gebeurt

ik voel me wazig (zit nu op het werk)
van het weekend het gevoel dat ik flauw ging vallen
als ik me zo zwak blijf voelen ga ik lekker naar huis.. mn baas moet er maar begrip voorhebben
Lid van de MamaSquad
pi_29861522
De apk zit er weer op. Alles mooi, mijn bloeddruk leek aan de hoge kant was 131/85 en de tweede keer meten toch maar 115/74. Mijn buik was 19 cm en de baarmoeder ligt nu net bij mijn navel, deze kan kan ook moment gaan ploppen. Hartje van van de baby ook weer netje 147. In de brief van het echo bureau naar de verloskundige stond niets vermeld over het laag en diep liggen van de baby, vond ze wel een beetje raar, maar niets om ons zorgen over te maken. En ben volgens de weegschaal van de vlos wel een kilo aangekomen. Zat nu op 62.5.

Over 3 weken mogen we weer.

[ Bericht 12% gewijzigd door Randa_v op 22-08-2005 11:31:11 ]
pi_29862452
Fijn dat alles ok is Randa, ook fijn dat je nog even van de vlos hebt gehoord dat je je om de ligging niet druk hoeft te maken.
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:16:42 #91
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29863003
randa lekker dat alles oke is

Fuente baby kom eens buiten spelen

heb vandaag na het schoonmaken het gevoel of ik een steneren buik heb die elk moment kan knappen.. en zo af en toe een flinke steek die zo een 20 sec. aan houdt .
Niet super pijnlijk maar prettig is anders
pi_29863134
Mij is er bij de vlos wel ingewreven dat ik voorzichtig moet doen met schoonmaken etc. Want evenstar als je een harde buik ofzo krijgt daardoor is niet altijd goed he? Ik heb aangegeven dat ik regelmatig harde buiken heb, meestal als beebje aan het bewegen is geweest en last van onderrug en schaambeen. Dus ik moet voorzichtiger doen, alles aan het mannetje overlaten .
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:30:04 #93
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29863239
hmm harde buik .. ik ken het gevoel helemaal niet en zoveel heb ik niet gedaan
pi_29863708
Ik word vandaag de hele dag al verrot geschopt door beebje. Echt van die keiharde trappen aan de zijkant, en die doen me verdomd pijn zeg. Volgens mij is beeb ook aan het indalen. Heb sinds een dag of 3 heel erg last van bandenpijn in me doos... Echt niet leuk... nou ja, het hoort erbij toch..

Ik heb af en toe ook last van harde buiken. Meestal als ik druk bezig ben geweest. Ik moet verder ook rustig aandoen, niet meer de trap op met boodschappen enzo.

Sinds vandaag ben ik aan het genieten van mijn verlof.. nou ja.. genieten.. het begon vanmorgen al weer goed met een kapotte waterleiding. We hebben nog loden leidingen in huis (ze moeten er nog een keertje uit maar dan moet de vloer en de muur open) en Michel hoorde vanmorgen iets sissen.. deed ie het luik open en ja hoor... spuitende waterleiding. Gelukkig werk ik in die branche, dus krijg zo visite van mijn collega!

Fuente, het is mooi weer vandaag! Ik vind dat jouw beeb wel mag komen hoor!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:03:47 #95
61800 Rottdog
pi_29864648
Fuente ben je al een beetje weeig

Evenstar je omschrijving is duidelijk een harde buik toch nog rustiger aan doen meid
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:24:37 #96
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29864984
Toch maar even de vlos gebeld want met niks doen trekt het niet weg en na het douchen ook niet al was het onder het douchen minder pijnlijk..
Moet urine laten controleren ze denkt aan een blaasontsteking en i.d.d. nog rustiger aan doen
pi_29865007
Bij mij voel ik de harde buik duidelijk, mijn baarmoeder dat hard, en dan ook echt hard. Het leuke eraan vind ik wel dat ik dan precies kan voelen hoe de baarmoeder ligt. Op zich kan een harde buik geen kwaad, als je hem krijgt als je hebt gewandeld of als het gebeurd als beebje heeft bewogen, mits het ook vlug weer wegtrekt. Als je het krijgt door inspanningen moet je toch meer rust houden. Zo vertelde het de vlos vandaag aan mij.

Ik heb ook weleens last van mijn schaambot en rug. Ik kan dus volgens de vlos beter niet meer stofzuigen of dweilen, omdat dat net de verkeerde houding geeft. Ook niet benen overelkaar en goed recht zitten, liefst met kussentje in de rug. Allemaal dingen om te onthouden!!
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:40:39 #98
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_29865225
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 21:00 schreef merdeka het volgende:

Ikzelf maak me er helemaal niet zo druk meer over hoe ik werk en kind ga combineren (raar hoe snel dat soort dingen onbelangrijk lijken als je eenmaal zwanger bent) , maar mijn vriend heeft bepaalde contractuele verplichtingen volgend jaar. Maar hij staat niet alleen in zijn pogingen daar onderuit te komen, dus we hebben er wel vertrouwen in dat dat goed gaat komen.

Komende week gaan we veeeel shoppen voor de inrichting van het appartement, want dat is nu nog steeds kalig. Dat heeft vriendlief ook bewust zo gehouden tot ik definitief bij hem in zou trekken, dus ik heb min of meer de vrije hand, jippijay! Het is nog te vroeg om over de babykamer te gaan denken (vanaf wanneer doe je zoiets eigenlijk???) maar ik weet vrij zeker dat ik straks die afdeling 'terloops' heel goed in me ga opnemen!
Ach joh, het is nooit te vroeg om over de kinderkamer te denken , ik heb me tijdens m'n zwangerschap wel 4x bedacht over hoe 't zou moeten worden. Ik had wat dat betreft ook de vrije hand, mijn man vindt alles best, met de smoes dat hijzelf kleurenblind is.

alleen toen ik, net nadat we te horen hadden gekregen dat het een meisje was, helemaal over the top wilde gaan met rozenbehang en ruches en zilvergeverfde dingetjes...Toen sprak hij zijn veto uit

Ik hoop dat 't je vriend lukt om onder z'n contract uit te komen.
Hoewel...Misschien niet als het is wie ik denk

Fuente, meisje sterkte en doe je best om er vandaag een mooi beebje uit te persen!!

edit: Ooops, it is I, Igraine....
Blew my cover!

[ Bericht 2% gewijzigd door She-Wolf op 22-08-2005 14:51:42 ]
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_29867097
-evenstar- vervelend dat je nu nog rustiger aan moet doen, maar het komt goed hoor, alleen zijn harde buiken vreselijk irritant.
zou jij misschien eens je mail achter willen laten, op koetje@xs4all.nl alvast bedankt

Fuente sterkte met de laatste loodjes
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_29877860
Nou, gistermiddag begon het toch te rommelen. Heb de hele dag harde buiken gehad die verdraaid veel pijn deden, vooral in m'n rug. Ze waren echter absoluut niet regelmatig, de ene keer een half uur niets, de andere keer 6 keer in een half uur. En om 23:00 trok alles weer weg, sjucht.
Vandaag beter *naar baby mompelt dat het nu wel tijd is*

Ladylike, voel je je al wat beter?

Evenstar, wel rustiger aandoen he! Harde buiken zijn inderdaad irritant en kan voor een rotgevoel zorgen! En je moet ze ook niet teveel hebben.

Vicky, hoe is het met je waterleiding ? En bevalt je verlof? Ik vind zwangerschapsverlof vreselijk saai, misschien als beepje er is dat ik me dan beter vermaak.
Sara
Merel
Ukje
pi_29878141
Fuente wat spannend!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_29878236
ik voel me stukken beter fuente
ik hoop voor jou dat het vandaag toch echt doorzet
vanavond treintje luisteren
Lid van de MamaSquad
pi_29879990
[doodoenermodus] voorwerk is ook belangrijk Fuente[/dooddoenermodus] Fuente, dat het maar op mag schieten hoor!
hier alles goed...
pi_29880841
ik heb last van hoofdpijn..niet normaal meer
wil eigenlijk vrij vragen aan mn baas voor vanmiddag maar ik durf niet goed
(ben enige werkneemster en secretaresse van hem)
Lid van de MamaSquad
pi_29880966
Als je je niet lekker voelt, moet je gewoon vrij vragen hoor Ladylike! Zo doorwerken is ook niets
Sara
Merel
Ukje
pi_29881024
ik ga t ook doen ook ..
ff moed verzamelen
Lid van de MamaSquad
pi_29881331
Succes
Sara
Merel
Ukje
pi_29881530
Nou mijn verlof is heerlijk begonnen... Gisterochtend dus eerst de waterleiding, gisteravond een aanrijding.. ik heb het ff helemaal gehad....
gelukkig geen lichamelijke schade en beeb schopte gelukkig direct gister maar wel schade aan de auto... dat wordt nog een heel juridisch getouwtrek. Wij zijn WA-plus verzekerd en daar blijkt het deeltje aanrijding niet in te zitten dus we moeten het nu via de rechtsbijstandverzekering doen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_29881777
hmm vicky geen lekker begin idd..

ik heb vrij gevraagd, netjes verteld dat ik hoofdpijn heb en graag thuis wil bijslapen.
en aangezien ik het de komende 3 avonden druk ga krijgen ben ik bang dat als ik dit niet doe ik overmorgen (omdat het alleen maar erger wordt) me ziek moet melden
dat begreep hij gelukkig
Lid van de MamaSquad
pi_29882282
He gats Vicky, ik hoop dat het geen voorbeeld is voor de rest van je verlof!
Goed gedaan Ladylike!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:06:34 #111
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29882683
he vicky wat naar
ladylike goed op jezelf passen hoor

fuente wij willen graag een vers babytje
pi_29882802
Was ik daarstraks even gaan geocachen in de buurt, kom ik een ander team tegen. De vrouw van het team was ook rond. Zij zat al op 36 weken. Toch wel leuk om op de terugweg over beebjes te praten enzo. Je ziet ook gewoon overal zwangeren en kleine beebjes.

Fuente, ik wil ook een vers babietje zien!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:12:57 #113
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29882886
wat is geocachen
pi_29882905
Geocachen! Dat moeten wij ook weer eens doen, veel te lang geleden alweer.
pi_29883016
uh,
quote:
Wat is Geocaching?

Geocaching is een avontuurlijk spel voor GPS gebruikers. Deelnemen met schatzoeken, op z'n Engels 'cache hunt', is een goede manier om de voordelen en de prachtige mogelijkheden van een GPS te leren kennen. Het basisidee is dat personen en organisaties/verenigingen (denk hierbij aan de scouting) caches verstoppen over de hele wereld en de locaties van deze caches delen door op internet hun exacte positie te melden. Andere GPS gebruikers benutten deze coördinaten om deze caches te vinden.
Is de cache eenmaal gevonden, dan geeft de cache, oftewel schat, z'n geheimen prijs en beloont de vinder met een variëteit aan beloningen.
Aan de vinder wordt gevraagd iets uit te cache te nemen en hiervoor in de plaats weer iets achter te laten.

Bron: www.geocaching.nl
Er loopt op FOK! ook een topic over. Geocaching

[ Bericht 9% gewijzigd door Randa_v op 23-08-2005 12:22:22 ]
pi_29888083
Vanavond voor het eerst nar de zwangerschapsyoga, ben heel benieuwd wat ik allemaal voor trucjes kan leren, zodat ik minder mijn banden last etc.
pi_29889503
Dat is leuk Randa!! ik moet toch eens GPS-gebeuren hebben want vind het altijd zo leuk als ik die verhalen lees
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:54:16 #118
61800 Rottdog
pi_29889943
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 11:40 schreef Ladylike het volgende:
hmm vicky geen lekker begin idd..

ik heb vrij gevraagd, netjes verteld dat ik hoofdpijn heb en graag thuis wil bijslapen.
en aangezien ik het de komende 3 avonden druk ga krijgen ben ik bang dat als ik dit niet doe ik overmorgen (omdat het alleen maar erger wordt) me ziek moet melden
dat begreep hij gelukkig
Misschien iets meer gaan drinken te weinig vochttoevoer kan ook hoofdpijn opleveren
pi_29890913
heb vanmiddag even naar de vlos gebeld. Uitgelegd wat er gebeurd was. Maar omdat ik beeb direct heb voelen bewegen, ik geen bloed of vocht verloren had en niet extreem veel harde buiken heb gehad zei ze dat er verder niets aan de hand was. Als er wat zou zijn dan had ik dat gelijk gemerkt. Heb wel mega last van mijn schaambeen/liezen. Moet vandaag lekker rustig aan doen en zo min mogelijk lopen enzo.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:38:21 #120
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_29900765
Vicky wat een schrik zeg, fijn dat je je ukkie meteen voelde. Als je het niet vertrouwd meteen weer aan de bel trekken hoor! ik hoop dat de rest van je verlof wat rustiger verloopt!

Ladylike goed dat je naar huis bent gegaan, hoop dat je hoofdpijn over is.

Randa wat heb je al lekker snel yoga! ik kreeg van de week een brief waarin in ik de data doorkreeg voor de zwangerschapsyoga. Daar hadden we ons op de open dag voor opgegeven en dat was ik eigenlijk alweer helemaal vergeten (en het is nog gratis ook!!) De eerste les voor mij is laatste week september en de laatste les de laatste week november, als Pluk op tijd is ben ik dan precies klaar!

Fuente zijn er nog veranderingen? iig sterkte met je ll.

Jelief kort maar krachtig, fijn dat alles goed is! Hoe is het met de rest van de meiden????

Hier ook alles oke, apk'tje weer in orde! Over 3 weken terug, dan gaan ze mijn hb checken, is min of meer standaard bij 28 weken.
Ylana
pi_29901529
Saffier, ik zit ff bij je foto's te kijken en ik vind die muurschildering echt GEWELDIG!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:11:08 #122
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_29902024
Thanks! Alle eer naar mijn vriendin hoor, die heeft hem er zo mooi opgekregen! de achtergrond hebben we samen gedaan, maar dat staat nog niet op de foto.
Ylana
pi_29902458
ik vind hem echt super!! Je vriendin kan ontzettend goed tekenen zeg!! Kan ze bij mij niet een Winnie op de muur maken... hihihi...

Beeb is weer lekker aanwezig vandaag... Zit nu tegen mijn ribben aan te trappelen....

Fuente... hoe issie bij jou? Ben je al begonnen??!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:56:28 #124
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_29904020
Offtopic/Vicky, als je dat wilt, kan ik je met haar in contact brengen hoor! Ze heeft al veel meer gedaan.(bijvoorbeeld een Harry Potterkamer bij haar jongste en een hele onderwaterwereld met vnl orka's bij haar odste dochter, inmiddels hebben de meiden alletwee alweer een andere kamer.)Offtopic/
Ylana
pi_29905313
Fuente hoe is t nu?
Als je bezig bent gogogogogogogogogogo
Het voelt heerlijk!!!!
pi_29905361
Wow Saffier ik zat net ook eens te kijken naar die muurschildering. Echt super leuk gedaan Complimenten voor je vriendin. En goed dat alles goed gaat met je. Alweer bijna 28 weken wat gaat dat snel zeg.

Vicky doe het rustig aan he. Die pijn in je liezen is helemaal niet fijn

LadyLike ik had ook heel lang veel last van hoofdpijn. Maar meer drinken hielp nog weleens inderdaad. Dus als je kan echt meer gaan drinken, want je hebt ook echt veel vocht nodig tijdens je zwangerschap
pi_29905478
Oké, ik ben naar de Yoga geweest. Het was vooral wennen, zoeken wat ik nu precies moest bewegen enzo . Verder is het bij ons instroom, dus iemand krijgt een kleine en iemand anders komt er weer voor in de plaats. Ik zit nu in een klas waar iedereen al voorbij de 30 weken is. Is niet erg, want ik ga dus heel veel nieuwe dames zien komen. Wel ben ik een van de jongste en zo jong vind ik mezelf ook weer niet met mijn 27, maar ja. Ik heb huiswerk meegekregen en we gaan vandeweek maar eens goed oefenen. Ik ben nu 22 weken en mag doorgaan tot 39 weken, daarna wordt het nog bekeken.

Volgende week donderdag weer en daarna iedere dinsdag.
pi_29906014
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:56 schreef Saffier het volgende:
Offtopic/Vicky, als je dat wilt, kan ik je met haar in contact brengen hoor! Ze heeft al veel meer gedaan.(bijvoorbeeld een Harry Potterkamer bij haar jongste en een hele onderwaterwereld met vnl orka's bij haar odste dochter, inmiddels hebben de meiden alletwee alweer een andere kamer.)Offtopic/
hihi nee hoor, dankje!! Heel lief. We hebben al zoveel pooh in huis
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 00:09:50 #129
81992 Githa
pi_29906903
Echt super Saffier, natuurlijk kon ik mijn nieuwsgierigheid na alle verhalen niet meer bedwingen
en ik vind je wieg ook zo mooi die had je moeder toch opnieuw voor je bekleed? wat een handige mensen heb jij om je heen zeg top!
pi_29911073
Nou beep is nog steeds binnen. Wel de hele nacht krampen in m'n rug gehad, maar tegen 5 uur stopte het weer. Ach we wachten nog gewoon even af en zometeen ga ik toch maar even slapen denk ik .

Saffier, die muurschildering is inderdaad prachtig!

Randa, zwangerschapsyoga lijkt me ook erg leuk ik heb zwangerschapsgym gedaan, ik denk dat ik er wel wat aan gehad heb en het was ook gezellig, ik was ook de jongste (22), had ik ook niet helemaal verwacht, maar het was toch erg gezellig .
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 24 augustus 2005 @ 08:07:37 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29911101
vandaag is het best lekker were hoor mooi weer om fuente baby ter wereld te brengen
slaap lekker
pi_29911119
Pff Fuente... schiet ook niet echt op zo!!
Ik ben met zwangerschapsgym (maandag voor het eerst geweest) ook de jongste, tenminste, dat kan ik zo wel zien. We hebben geen leeftijden uitgewisseld nog, maar wie weet komt dat nog wel, ik ben namelijk wel benieuwd! Allemaal leken ze me rond de dertig en allemaal eerste kindje, behalve ééntje, daarvan was het de derde.

Ik heb ook even gespiekt Saffier...heel erg mooi zo, die muurschildering en een hele romantische wieg!! Ben benieuwd naar het resultaat .

Hier gaat alles wel redelijk, alleen veel last van mijn bekken met het lopen. Gelukkig heb ik op de zwnagerschapsgym wel wat oefeningen meegkekregen, dat kan wel eens helpen.
pi_29913521
ik ga wat meer drinken, misschien helpt dat idd tegen mijn hoofdpijn
met de beeb is alles okay gisteren weer treintje gehoord
Lid van de MamaSquad
  woensdag 24 augustus 2005 @ 11:30:20 #134
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_29914548
Meiden bedankt voor de complimentjes hoor! Ik Ben er zelf ook heel erg blij mee.

Lewis op dit moment ben ik 25 weken(en 2 dagen), volgende keer bij de vlos ben ik 28, het gaat al zo hard hihi! Hoe gaat het met jou en je superkindjes?

Githa dat heb je goed onthouden van het bekleden van de wieg, mijn broer en ik hebben er vroeger ook in gelegen. Mijn moeder heeft ook mijn trouwjurk gemaakt, dus handig is ze zeker!

Randa je yoga-les klinkt leuk!
Fuente wel meteen hier melden als er wat gebeurd he?
Ladylike, drinken helpt echt! Ik merk het ook altijd meteen als ik weer te weinig gedronken heb.
Ingrid, alles goed bij jou?
Vicky geen last gehad verder van je auto-ongeluk gister?

Vandaag over een week komen het ledikantje en de commode (kast pas in november, die heeft vertraging) en dan gaan we ook de wieg ophalen bij mijn ouders. Ik ben ook heel benieuwd hoe het geheel wordt! Vanmiddag de behangrand op een muur plakken, kan ik daar ook weer een foto van maken!
Ylana
pi_29918356
Pffff m'n rugpijn blijft aanhouden. Weet iemand hier nog truukjes voor? Mannetje masseert zich 's avonds suf, maar die is nu werken. Ik kan echt niet lekker zitten of liggen, door de rugpijn. Bah bah, ik haat de LL, van mij mag beepje komen nu .
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 24 augustus 2005 @ 13:33:24 #136
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29918386
onder de warme douche of een warme kruik er tegen aanhouden

sterkte
pi_29918805
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 13:33 schreef _evenstar_ het volgende:
onder de warme douche of een warme kruik er tegen aanhouden

sterkte
Douchen is heel fijn Maar om de hele dag onder de douche te gaan is ook nie echt... Kruiken helpen helaas niet...Toch thnx Ach nog ffies volhouden denk ik maar...*zelfmedelijden weer uitschakeld*
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 24 augustus 2005 @ 13:47:45 #138
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29918862
hmmm.. das wel balen en idd de hele dag onder de douche is ook geen oplossing..
pi_29919863
Ik ben zwanger
iets over dat ik lonsdale jongeren kut vind :)
FOK SEARCH!!!!
pi_29919889
gefeliciteerd zalmsalade!

krijg honger van je naam btw
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
pi_29920055
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 13:32 schreef Fuente het volgende:
Pffff m'n rugpijn blijft aanhouden. Weet iemand hier nog truukjes voor? Mannetje masseert zich 's avonds suf, maar die is nu werken. Ik kan echt niet lekker zitten of liggen, door de rugpijn. Bah bah, ik haat de LL, van mij mag beepje komen nu .
Ik weet niet goed hoe ik de plek uit kan leggen, maar wel hoe ik de rugpijn iig tijdelijk weghaalde/verminderde tijdens mijn vorige zwangerschap.

Plaats je handen in je zij zodat je duimen naar voren wijzen.
Verschuif je handen dan zover naar achteren zodat je vingers op een plek komen te liggen waar de "bron" zit.
Zet druk op deze plaats.(aan weerszijden van je ruggegraad, niet eróp)
Als het goed is neemt de rugpijn iig af voor zolang als je druk uitoefent.

Succes !

Als je geluk hebt, zoals het bij mij was blijft de rugpijn ook naderhand een poosje verminderd.
Sir Winston Churchill
pi_29920360
Zalmsalade (mjum ) Gefeliciteerd!

Mirage, thnx Het voelt heerlijk Ga er zo eens goed voor zitten .
Sara
Merel
Ukje
  Admin woensdag 24 augustus 2005 @ 14:43:09 #143
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_29920497
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 14:23 schreef zalmsalade het volgende:
Ik ben zwanger
Jij bent heulegaar niet zwanger!
*zalmsalade aan oor uit OUD meeneemt*
Sorry dames
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 14:45:15 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29920578
Thanks Yvonne... er rinkelde al wel een belletje maar kon het even niet plaatsen.
pi_29920644
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 14:43 schreef yvonne het volgende:

[..]

Sorry dames
Zie het helemaal voor me

* Fiorenza hoopt dat ze nu niet ook aan oor getrokken wordt ... is ook niet zwanger maar leest wel graag mee

[ Bericht 7% gewijzigd door Fiorenza op 24-08-2005 14:52:41 ]
pi_29920726
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 14:43 schreef yvonne het volgende:

[..]

Sorry dames
Nou euh, doeg dan maar weer
Sara
Merel
Ukje
pi_29920754
sorry
iets over dat ik lonsdale jongeren kut vind :)
FOK SEARCH!!!!
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 14:54:17 #148
43556 miss_dynastie
pi_29920859
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 14:50 schreef zalmsalade het volgende:
sorry
pi_29920864
Fuente, als je lage rugpijn hebt kun je ook proberen of het volgende helpt: Op je rug liggen met een steuntje onder je onderbenen en dan wel zo dat de hoek rug-bovenbenen 90 graden is (89 mag ook) en hetzelfde voor de hoek tussen je bovenbenen en je onderbenen, dus alsof je zit maar dan op je rug liggend, meestal is een bank of een stoel wel hoog genoeg, eventueel zet je een krukje oid op je bed(dat ligt wat prettiger dan op de grond). Dit is de enige manier om een bepaalde spier onderin je rug te laten ontspannen, wellicht net die ene die pijn geeft.
pi_29921577
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 14:54 schreef Jelief het volgende:
Fuente, als je lage rugpijn hebt kun je ook proberen of het volgende helpt: Op je rug liggen met een steuntje onder je onderbenen en dan wel zo dat de hoek rug-bovenbenen 90 graden is (89 mag ook) en hetzelfde voor de hoek tussen je bovenbenen en je onderbenen, dus alsof je zit maar dan op je rug liggend, meestal is een bank of een stoel wel hoog genoeg, eventueel zet je een krukje oid op je bed(dat ligt wat prettiger dan op de grond). Dit is de enige manier om een bepaalde spier onderin je rug te laten ontspannen, wellicht net die ene die pijn geeft.
Thnx, alleen krijg ik het benauwd van op m'n rug liggen. Hmz, ik maak het wel moeilijk zo he... Ik ga zo in ieder geval nog maar eens lekker warm douchen en erna is mannetje bijna thuis, kan hij weer duwen .
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 15:20:11 #151
43556 miss_dynastie
pi_29921706
Als ik jou was zou ik gewoon ff gaan , ben je er ook vanaf
pi_29922111
Das een goed idee Miss-D!
FUENTE_BABY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kom eens buiten spelen! Het is niet zo warm dus dat kan best. Op het speeltuinbankje hebben we misschien ook wel wat lekkers, al denk ik dat je mama daar meer interesse in heeft dan jij
pi_29923825
Nou Ik ben de slijmprop kwijt Had de hele dag al slijmverlies, maar daarnet een echte prop! Gaaf ding by the way . Zou er nu ook wat beginnen? *duimt*
Sara
Merel
Ukje
pi_29924374
Das iig een begin, alleen kan het dan nog 2 weken duren voor het echt begint

Maar ik duim dat het gelijk doorzet
pi_29925236
Oe, Fuente, ik hoop dat het doorzet
  woensdag 24 augustus 2005 @ 17:09:18 #156
105888 renzell
pi_29925601
Ik hoop het voor je Fuente! Zet hem op meis.
pi_29925625
*duimt mee*
Lid van de MamaSquad
pi_29926188
Oeh Fuente!

* Jonnetje duimt ook heel hard mee! *
W ~ H ~ T
  woensdag 24 augustus 2005 @ 18:51:38 #159
61800 Rottdog
pi_29928868
Haha ziet Fuente boven de wc hangen de slijmprop te bekijken Cool man Cool

Hopelijk wordt het al eens menens en kunnen jullie ook lekker gaan genieten van de kleine
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 18:52:47 #160
43556 miss_dynastie
pi_29928902
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:21 schreef Fuente het volgende:
Nou Ik ben de slijmprop kwijt Had de hele dag al slijmverlies, maar daarnet een echte prop! Gaaf ding by the way . Zou er nu ook wat beginnen? *duimt*
Zie je wel, ik met mn goede ideeën
pi_29929275
Go Fuente Go Fuente Go Fuente Go Fuente
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 19:05:01 #162
81992 Githa
pi_29929323
Fuente dat het dan ook maar doorzet ook ......
  woensdag 24 augustus 2005 @ 19:23:03 #163
3011 E.T.
pi_29930012
Fuente, gewoon persen met die handel!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_29930483
Fuente, een goed begin is het halve werk
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 24 augustus 2005 @ 20:18:46 #165
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_29931987
Een paar aanmoedigingsmeisjes
en voor de zekerheid ook nog wat . Zet hem op Fuente!!
Ylana
pi_29932357
gogogogogo Fuente
Het voelt heerlijk!!!!
pi_29933517
Misschien helpen de mijne ook nog wel mee Fuente
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  woensdag 24 augustus 2005 @ 21:12:12 #168
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_29933867
Fuente spannend allemaal doe ook ff mee
pi_29933886
OE ja! slijmprop kwijt is goed! Dan hopen we nu idd maar dat het niet nog twee weken duurt voordat je mag gaan Fuente!
  woensdag 24 augustus 2005 @ 21:14:21 #170
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29933941
Ik dnek dat Fuente vannacht of morgenochtend haar kleintje in haar handen heeft en met vriendjelief er lekker van aan het genieten is

kom op meis
  woensdag 24 augustus 2005 @ 21:32:49 #171
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_29934758
Fuente kom op meiske!

Ik jompel gezellig mee met dit leuke gezelschap!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_29935210
Oef Fuente spannend. Ik stuur alvast een paar
Zet hem op he als het zover is
  woensdag 24 augustus 2005 @ 21:50:07 #173
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_29935414
Succes Fuente!
pi_29936508
Ik hoop ook dat het allemaal goed doorzet nu voor Fuente
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_29936716
Spannend Fuente!!! Zet hem op!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_29936838
Fuente, zet hem op!!
pi_29937698
Fuente zet m op meid
  FOK!fotograaf donderdag 25 augustus 2005 @ 05:42:40 #178
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_29946786
Fuente is om 3.50 bevallen van een dochter!
Een mooi meiske van ruim 8 pond (4,22 KG) en 52 cm lang.
Ze heet Sara Runé Catharina.

Morgen komt er nog wel een grotere update. Fuente staat nu onder de douche en ik ben bekaf
Maar erg trots op mijn meisjes!
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_29946982
Fuente en Buurvrouw_Rietman gefeliciteerd met jullie dochter!!
Mooie naam, Sara!!
pi_29947165
Fuente van harte meid
Sara wat een prachtige naam
Het voelt heerlijk!!!!
pi_29947251
Fuente & Buurvrouw_Rietman gefeliciteerd met jullie dochter
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 25 augustus 2005 @ 08:28:02 #182
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_29947275
Fuente en Buurvrouw, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Sara Volgens mij een redelijk snelle bevalling? Ben benieuwd naar de update en foto's.
Heel veel geluk in ieder geval met z'n drietjes.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  donderdag 25 augustus 2005 @ 08:29:57 #183
105888 renzell
pi_29947293
Wow, dat krijg ik dan net nog even mee voor mijn vakantie!
Fuente en Buurvrouw; heel hartelijk gefeliciteerd met jullie dochter!!!
Ik hoop dat alles heel goed is gegaan en dat jullie lekker aan het genieten zijn van dit kleine nieuwe mensje dat jullie zomaar even op de wereld gezet hebben.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 08:37:06 #184
94046 PM-girl
pi_29947372
Proficiat! Sara, een te gekke naam! (is er ook een die ik zou willen)
*
  donderdag 25 augustus 2005 @ 08:46:31 #185
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_29947458
Wrijf ik nog even in mijn oogjes met een blik op FOK! is Fuente bevallen!!

Meis, dat hebbie snel gedaan zeg!

Geniet maar lekker van Sara hoor, en jij ook Fuente-mannetje!
pi_29947477
Fuente en Buurvrouw_Rietman gefeliciteerd met jullie dochter
Prachtige naam, Sara, heeft ook jaaaren op mijn lijstje gestaan en dan idd ook zonder h
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_29947528
wie weet er meer over eclampsie ? (niet pre-eclampsie) mijn vriendin heeft dit tijdensde bevalling gekregen en ligt nu op de ic.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 09:04:17 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29947624
Fuente en buurvrouw! Gefeliciteerd met de geboorte van Sara!
pi_29947634
Jeehee! een nieuwe baby! Fuente en Buurvrouw_Rietman gefeliciteerd met de kleine Sara!
pi_29947776
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 08:55 schreef Stout het volgende:
wie weet er meer over eclampsie ? (niet pre-eclampsie) mijn vriendin heeft dit tijdensde bevalling gekregen en ligt nu op de ic.
Eclampsie kan net als het HELLP syndroom worden beschreven als een ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging. Je kunt eclampsie krijgen wanneer er een zwangerschapsvergiftiging te laat wordt geconstateerd of wanneer de behandeling van die ziekte niet aanslaat.

Zwangerschapsvergiftiging kan zich ook ontwikkelen tot eclampsie. Bij eclampsie heb je dezelfde klachten en symptomen als bij een zwangerschapsvergiftiging, maar dan in een ernstigere vorm. Je hebt vaak meerdere klachten tegelijk en ze zullen je meer pijn bezorgen. Net als bij zwangerschapsvergiftiging en het HELLP syndroom wordt een eclampsie veroorzaakt door nier- en leverfalen.

Het grootste verschil tussen eclampsie en de andere ziekten bestaat uit het feit dat je bij eclampsie ook last hebt van stuipen. Deze stuipen lijken erg op een epileptische aanval en zijn zowel voor jou als voor je baby erg bedreigend. Daarom word je, wanneer je eclampsie blijkt te hebben, meestal met spoed in het ziekenhuis opgenomen.

bron: http://www.babyinfo.nl/ad(...)es/art_eclampsie.asp

Sterkte met je vriendin (en de baby)
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  donderdag 25 augustus 2005 @ 09:28:53 #191
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29947920
Fuente en Buurvrouw_Rietman gefeliciteerd met jullie dochter en uiteraard ome A. ook
geniet er van en de naam past bij jullie
pi_29948362
Jaaaa een meissie!! Gefeliciteerd met haar
pi_29948400
Gefeliciteerd met jullie dochter
pi_29948860
van harte gefeliciteerd met de geboorte van Sara
Lid van de MamaSquad
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2005 @ 10:25:12 #195
43556 miss_dynastie
pi_29948866
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Gefeliciteerd met Sara
  donderdag 25 augustus 2005 @ 10:30:56 #196
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_29949008
Fuente & buurvrouw rietman feli en welkom op deze wacky wereld Sara
pi_29949145
Gefeliciteerd!!!!
pi_29949189
Gefeliciteerd met jullie Dochter Sara geniet lekker van alle aandacht Fuente en Buurvrouw rietman
  donderdag 25 augustus 2005 @ 10:44:29 #199
103793 kozakken
Living the life
pi_29949306
Gefeliciteerd met Sara

En stout.... succes joh! via Google en eclampsie kom je hopenlijk ook een eind. Het zou beter moeten gaan nu het kindje geboren is. (begreep ik)
Sterkte
pi_29949374
thanks !

Fuente en buurvrouw rietman gefeliciteerd !

Hier zijn de gevoelens heel dubbel
pi_29949439
Fuente en Buurvrouw Rietman: gefeliciteerd met de geboorte van Sara !!!
It's all up to you
pi_29949474
Gefeliciteerd met jullie dochter, Fuente en buurvrouw rietman
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2005 @ 11:13:34 #203
81992 Githa
pi_29949987
Fuente & Buurvrouw_Rietman, heel erg gefeliciteerd met jullie dochter Sara
pi_29950244
Joepie!!!!! Fuente en Buurvrouw Rietman van harte gefeliciteerd met jullie dochter

Leuke naam!!! Geniet ervan!!

nog maar 1 voor me..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 25 augustus 2005 @ 11:46:29 #205
95752 crew  Chell
Kluns
pi_29950891
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:47 schreef Stout het volgende:
thanks !

Fuente en buurvrouw rietman gefeliciteerd !

Hier zijn de gevoelens heel dubbel
Héél veel sterkte!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 25 augustus 2005 @ 11:47:22 #206
95752 crew  Chell
Kluns
pi_29950913
Fuente en Buurvrouw_Rietman van harte gefeliciteerd met jullie dochter Sara.

Mooie naam! Sara staat bij mij ook op het lijstje voor 'ooit'
  donderdag 25 augustus 2005 @ 12:00:53 #207
3011 E.T.
pi_29951281
Fuente en Buurvrouw_Rietman van harte gefeliciteerd!!!

vier uur slijmprop verliezen en nog geen 12 uur later kindje vasthouden.. Tot zover klinkt ht goed!
pi_29951341
Gefeliciteerd met Sara! prachtige naam! en ben heel benieuwd naar foto's en verder verslag...

geniet van je gezinnetje!
pi_29951494
Fuente en Buurvrouw_Rietman....

Gefeliciteerd met de geboorte van Sara!

W ~ H ~ T
pi_29951617
van harte gefeliciteerd
met jullie dochter sara

pi_29951694
Gefeliciteerd !!!!!

Sir Winston Churchill
pi_29951817
Fuente, gefeliciteerd!!
  donderdag 25 augustus 2005 @ 13:00:47 #213
61800 Rottdog
pi_29953051
Fuente en Buurvrouw van Harte gefeli met jullie dochter

Sara
  donderdag 25 augustus 2005 @ 13:29:57 #214
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_29954059
Fuente en Man, Gefeliciteerd met Sara! Wat een prachtige naam... Hopelijk is alles goed verlopen, geniet ervan, ze is er!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 25 augustus 2005 @ 13:47:23 #215
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_29954709
jeetje wat is het snel gegaan
gefeliciteerd met jullie dochter Sara
pi_29954728
de toestand van mijn vriendin is zeer kritiek...............
pi_29954754
Stout heel veel sterkte
pi_29954893
stout ik duim voor je dat alles goedkomt...
pi_29955220
Stout sterkte!
pi_29956227
Stout ik wens je heel erg veel sterkte en geluk toe !!!
  donderdag 25 augustus 2005 @ 14:34:37 #221
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_29956351
Stout, heel veel sterkte met je vriendin. Hoe gaat het met de baby? Is daar wel alles goed mee?
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  donderdag 25 augustus 2005 @ 14:38:12 #222
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_29956470
stout heel erg veel sterkte
pi_29956966
Stout lees het nu pas, heel veel sterkte en kracht toegewenst hoop dat ze er snel boven op komt.
pi_29958403
Fuente...gefeliciteerd met de geboorte van Sara....veel geluk

Stout, sterkte gewenst voor jullie....
pi_29959457
Stout: ik hoop dat alles weer goed komt! Heel veel sterkte in ieder geval. Hoe gaat het met de baby en met haar vriend/man?
It's all up to you
pi_29959713
Fuente en Buurvrouw (die je man is) Gefeliciteerd met Sara
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_29959723
Stout Sterkte!!
pi_29963061
Bij mij laatste bezoek aan de verloskundige kon ik de baarmoeder voelen net onder aan de rand van mijn navel. Nu een paar dagen later voelt mijn navel heel eng. De bovenkant is namelijk heel gespannen en hard . Ergens vind ik het wel jammer dat mijn navel op "ploppen" staat. Vooral 's avonds kan ik er erg om lachen. Rond mijn navel heb ik namelijk erg veel jeuk , tijdens vergaderingen zit ik dus ook ongegeneerd te jeuken. Mijn tepels doen ook lekker mee als ze daar zin hebben. Vaak weet ik niet hoe vlug ik er dan wat olie op moet smeren, is in iedergeval die jeuk een beetje weg .

Wel grappig om te voelen aan de verschillende plekken op het lichaam dat het groeit en ontwikkeld.

Vandaag lekker veel op bed gelegen, voelde ik beebje een paar dagen geleden de hele dag niet, nu trapte beebje weer vrolijk mee.
pi_29963470
Fuente gefeliciteerd!

Stout heel veel sterkte!
  Jubileum moderator donderdag 25 augustus 2005 @ 19:42:18 #230
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29967597
Stout wat vreselijk eng. Sterkte!

Fuente en buurvrouw van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Sara is een prachtige naam staat hier bovenaan mijn wenslijstje voor een evt. 3e, die 3e die Jeroen echt niet wil
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 25 augustus 2005 @ 19:52:11 #231
3011 E.T.
pi_29967917
Stout wat eng..
(vorig jaar heeft nichtje van Swets het ook gehad, nichtje heeft zeer kritiek op IC gelegen, baby'tje heeft het helaas niet gehaald )
  donderdag 25 augustus 2005 @ 19:54:49 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29968026
Stout, wat eng!
Heel, heel veel sterkte!
  donderdag 25 augustus 2005 @ 20:25:27 #233
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_29969139
Stout wat eng brrr.. Sterkte!
  donderdag 25 augustus 2005 @ 21:56:20 #234
90273 merdeka
pi_29973032
Sterkte Stout! En gefeliciteerd new mom!

Ik heb verschrikkelijk last van maagzuur. Is dat normaal? Heb wat vrienden gevraagd maar die hebben daar geen last mee gehad. Ik wil de verloskundige niet bellen voor zoiets onbenulligs, maar het is irritant en ik heb er nog nooit eerder last van gehad.

Shoppen voor de inrichting van ons appartement blijkt ietsje stressvoller dan gedacht. Ik had gedacht het sfeervol maar toch redelijk eenvoudig te houden, maar vriend heeft de laatste tijd een sterke voorkeur ontwikkeld voor te duur antiek wat eruit ziet alsof er de afgelopen 100 jaar lijken in zijn opgeborgen. Gelukkig is vriendlief niet koppig waar het mij betreft, en al helemaal niet nu ik zwanger ben
Tijden het shoppen toch wel leuke ontdekking gedaan: we hebben dezelfde smaak qua babykamers. We waren er allebei niet bij wég te slaan

Vriendliefs voorliefde voor antiek heeft één voordeel: ik heb tegenwoordig een knots van een ring om mijn vinger. Het ouwe ding was 25 dollar en het is een geintje (geen trouwplannen dus), maar iedereen denkt dat het een peperdure verlovingsring is. We hebben er heel kinderachtig elke dag samen lol om, want dat geroddel gaat alleen nog maar erger worden als meer mensen weten dat ik zwanger ben

[ Bericht 0% gewijzigd door merdeka op 25-08-2005 22:21:12 ]
  donderdag 25 augustus 2005 @ 21:59:47 #235
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_29973197
Fuente en Buurvrouw, gefeliciteerd met jullie dochter (fotoooooooooooooooooooooo's)

Stout, heel erg veel sterkte!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_29973872
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 21:56 schreef merdeka het volgende:
Ik heb verschrikkelijk last van maagzuur. Is dat normaal? Heb wat vrienden gevraagd maar die hebben daar geen last mee gehad. Ik wil de verloskundige niet bellen voor zoiets onbenulligs, maar het is irritant en ik heb er nog nooit eerder last van gehad.
Of het normaal is weet ik niet, maar je lichaam veranderd dus waar je nooit last van had kun je nu last van krijgen. Je kunt het beste meerdere kleinere maaltijden eten, heb ik ook gedaan toen ik maagklachten had.

Maar als het echt erg is zou ik het toch met de verloskundige overleggen, misschien dat ze je iets van maagzuurremmers kan aanraden, in principe kun je in Nederland altijd bellen, hoe onzinnig het ook lijkt.
pi_29974378
Fuente en hubby,van harte gefeliciteerd met jullie dochter Sara

Stout,sterkte gewenst voor je vriendin.

Groetjes,Minoes
pi_29974657
Gefeliciteerd Leuke naam ook

ET hoe gaat het bij jou??
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 25 augustus 2005 @ 22:36:28 #239
61800 Rottdog
pi_29974854
Stout heel veel sterkte.

Merdeka gele vla wil ook wel eens helpen en voordat je naar bed gaat niet teveel van tevoren eten.
pi_29974994
Merdeka ja zeker, ik had vanaf week 14 bij mijn eerste zwangerschap veel last van maagzuur. Heel vervelend als je dat zolang en veel hebt. Misschien even naar de dokter voor een middeltje als het te erg wordt.

Randa, jeuk boven je navel. Nou dat leverde bij mij een paar mooie strepen op. Dus olie is echt een goeie tip maar dan moet je er wel bijtijds bijzijn

Stout, wat heel erg eng zeg. Hoe is het nu met haar. Haar vriend/husby zal ook wel doodsangsten uitstaan lijkt mij. Sterkte hoor. En ik hoop op een goeie afloop.

Fuente, dat is een redelijk snelle bevalling. Ben benieuwd naar het verhaal. Maar beiden van Harte Gefeliciteerd met jullie dochter Sara. En echt wel een mooie naam
  donderdag 25 augustus 2005 @ 22:43:11 #241
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_29975189
Fuente en buurvrouw-rietman van harte met jullie dochter Sara!

Stout hopelijk zijn je vriendin en kindje er snel weer bovenop, sterkte!
Ylana
  donderdag 25 augustus 2005 @ 23:34:45 #242
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_29977657
Fuente en Buurvrouw_Rietman, van harte gefeliciteerd met Sara!!! Geweldige naam voor vast een geweldig meisje.

Lekker uitrusten en genieten met zijn drieën, nu.

Stout, wat een vreselijk bericht over je vriendin. Ik ga hier uit alle macht wensen dat zowel jouw vriendin als de baby hier goed uitkomen. Veel sterkte.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_29984927
dankje voor jullie berichtjes. Momenteel is ze diep comateus en of ze daar uitkomt is de vraag. 10% kans op overleven.
pi_29984950
Sterkte Stout.
pi_29985280
Stout, sterkte!

Merdeka, ja dat is normaal, ik had er ook heel m'n zwangerschap last van (leuk vooruitzicht) je kan als het heel erg is iets van rennies ofzo nemen. Er is verder niet zo heel veel wat je er aan kan doen, op een gegeven moment leer je vanzelf van welk voedsel en welke dranken je nog meer last krijgt dus die laat je dan vanzelf staan. Maar ook die zijn voor iedereen anders.
pi_29985764
Stout,

Wat verschrikkelijk...
* Mirage én Oversight duimen voor haar, de baby en de rest van het gezin.

Soms ljiken dingen zó oneerljik, ik hoop dat dit uiteindelijk "gewoon" een moeilijke start blijkt te zijn en dat ze allemaal over een paar weekjes samen in het park lopen.....

Oprecht verdriet aan deze kant dat dit zo loopt voor je vriendin...
Sir Winston Churchill
pi_29985963
Stout, heel veel sterkte, ook voor je vriendin natuurlijk! Wat erg!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:27:48 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29986109
stout sterkte...
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:45:39 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29986451
Jeumig Stout...
Hoe ver in de zwangerschap is ze? Niet dat dat er iets toe doet, maar ik vroeg het me af.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:56:04 #250
101884 PeRi
Allons-y!
pi_29986663
Stout, sterkte.

En Fuente, gefeliciteerd met jullie Sara!
Whatever I want.
pi_29986751
Wat erg stout... heel veel sterkte
Lid van de MamaSquad
  † In Memoriam † vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:09:24 #252
43556 miss_dynastie
pi_29988531
Hoe is het nu met haar, Stout? En de baby ik kan me niet herinneren daar iets over gelezen te hebben...?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:55:54 #253
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_29990133
jeetje wat erg stout wat is het leven toch oneerlijk
nogmaals veel sterkte
pi_29990523
het gaat achteruit, de baby maakt het oke
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:09:40 #255
3011 E.T.
pi_29990620
Stout, wat ontzettend angstig..
Sterkte!
pi_29990686
we zijn in gedachte bij jou en je vriendin
Lid van de MamaSquad
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:11:33 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29990690

Pfff... ik kan me niet voorstellen wat er nu door jou (en alle andere betrokkenen) heen gaat. Hier hou je toch geen rekening mee als je een kindje gaat maken.
Ik blijf duimen en hopen op een omkeer!
pi_29991123
Sara welkom in de wereld meisje! Laat je maar lekker vertroetelen en bekijken door papa en mama.

Stout, wat vreselijk naar.

edit: vergeet ik helemaal te vertellen dat ik gister bij de vlos was met mijn schoonmoeder. Bloeddruk goed (124/82 geloof ik), ijzer ook goed (7.1) en hartje goed. Schoonmama moest even een traantje laten toen ze het hartje had gehoord, heel erg lief. Daarna nog gezellig koffie bij haar gedronken en blije doos opgehaald. Mijn schoonmama is lief!
pi_29991237
Stout hier brand een kaarsje extra, veel kracht en moed in deze onzekere tijd !!!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:29:57 #260
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29991368
hoe doen ze de hb waarde meten volgens mijn hebben ze dat hier nooit gedaan ja wellicht met het bloedafnemen voor die nekplooimeting e.d.
pi_29991575
Ja, evenstar dat pakken ze met het bloedprikken meteen mee. Ze kunnen het ook meten door een prikje in je vinger en een speciaal apparaat. Wordt namelijk bij het bloeddoneren zo gedaan.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:42:40 #262
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29991747
Jeetje Stout wat gruwelijk wat naar en rot. Veel sterkte voor jullie!
pi_29993318
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:29 schreef _evenstar_ het volgende:
hoe doen ze de hb waarde meten volgens mijn hebben ze dat hier nooit gedaan ja wellicht met het bloedafnemen voor die nekplooimeting e.d.
prikje in je middelvinger, beetje bloed op/in special glaasje, dat gaat in apparaat en na een paar minuten is de uitslag er.... Was de eerste keer behalve met dan met het uitgebreide bloedonderzoek met 12 weken ofzo.
pi_29995164
Fuente en man gefeliciteerd met jullie dochter!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_29995187
Ow jeetje Stout, wat erg. Heel, heel veel sterkte...verschrikkelijk zoiets..^

Een vriendin van mijn schoonzusje heeft het ook gehad, is ook in coma geraakt. Die is er goed uitgekomen...ik hoop voor jullie ook zo´n afloop

[ Bericht 61% gewijzigd door clauwheee op 26-08-2005 14:21:18 ]
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_29995491
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:23 schreef Jelief het volgende:
. Bloeddruk goed (124/82 geloof ik),
Wat is eigenlijk een normale bloeddruk ?

Ik weet dat artsen bij mij altijd hun wenkbrauw optrekken omdat de mijne standaard behoorlijk laag is.
Nu (zwanger) is mijn bloeddruk 110/60. De verloskundige was er zeer tevreden over.
Maar wat is nou eigenlijk "normaal" ?
En wat mag het tijdens een zwangerschap worden ? (zowel de hoog als laag limiet )
Sir Winston Churchill
pi_29995700
quote:
Als je bovendruk lager dan 140 is en je onderdruk is lager dan 90, dan is je bloeddruk normaal.
Bron: http://www.healthcheck.nl/hoge_bloeddruk.htm

Tijdens de zwangerschap kan de bloeddruk veel wisselen. Bij mij is het juist goed dat hij nu een stuk lager is dan een ruim 4 weken geleden. Laag kan ik niets over vinden, maar hoog is hetzelfde criterium als hierboven.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:31:32 #268
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29995756
de limieten weet ik niet zo goed..
een normale bloeddruk is 115/75 zoverre ik weet
en de limieten.. hmm verschilt dat niet per persoon..
pi_29995825
Evenstar, bij mij ligt de bloeddruk normaal rond 126/80. Het beste kun je tellen 100 plus je leeftijd ofzo voor de bovendruk. Bij de laatste meting bij mij was dit 115/75. Maar dit was normaal voor de tijd van de zwangerschap, dat hij lager is als de eerdere metingen.
pi_30021726
gisteren is ze overleden, iedereen bedankt voor de steun !
momenteel ben ik nog sprakeloos...
pi_30021739
Ow stout, het lijkt me ook erg moeilijk om het te beseffen.
Heel veel sterkte toegewenst.
Aan jou en je familie en aan de familie van je vriendin
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 07:44:59 #272
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_30021766
Och Stout, ik had elders zoiets gelezen en heb zo voor je gehoopt dat dit niet jouw vriendin was.
Heel veel sterkte
pi_30021773
Stout heel heel heel veel sterkte met dit verlies. Echt vreselijk!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_30021774
Heel veel sterkte Stout.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 08:22:20 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30021839
Stout... hier zijn geen woorden voor...
Heel, heel veel sterkte...
  † In Memoriam † zaterdag 27 augustus 2005 @ 08:53:25 #276
81992 Githa
pi_30021918
Stout, ik ben er helemaal sprakeloos van....ik wil je heel veel sterkte toewensen met dit verlies...
pi_30021931
Wat verschrikkelijk Stout, heel veel sterkte!
pi_30022011
Stout, ook ik weet niet wat te zeggen...

Jij je familie, vrienden en de familie van je vriendin heel veel sterkte toegewenst..
W ~ H ~ T
pi_30022125
Jeetje Stout, ik weet niks anders te zeggen dan gecondoleerd met het verlies. Wat verschrikkelijk.
pi_30022476
Wat vreselijk Stout, gecondoleerd en veel sterkte de komende tijd.
pi_30022536
Stout wat afschuwelijk en onwerkelijk! Gecondoleerd en heel veel sterkte.
Screw them.
We're going home.
pi_30022546
Stout wat verschrikkelijk, gecondoleerd met het verlies en heel veel sterke in deze moeilijke periode.
Whatever I want.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:28:53 #283
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_30022842
Stout gecondoleerd met dit verlies heel erg veel sterkte voor jou en je familie en voor de familie van je vriendin
pi_30022872
Stout, wat verschrikkelijk!! Heel veel sterkte de komende periode en ook voor de familie van je vriendin!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:42:13 #285
103793 kozakken
Living the life
pi_30023006
sterkte Stout..
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:56:49 #286
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30023237
stout gecondoleerd met dit verlies... veel kracht en liefde voor jou je familie familie van je vriendin haar vriend/man en het kleine ukje..
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:02:38 #287
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_30023346
Oh Stout, wat vreselijk dit. Gecondoleerd met dit grote verlies.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:03:00 #288
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_30023350
Stout, gecondoleerd en heel veel sterkte.
pi_30023501
Stout geconcoleerd en heel veel sterkte moed kracht om dit vreselijke verlies te verwerken :-*
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:22:08 #290
95752 crew  Chell
Kluns
pi_30023699
Stout wat vreselijk! Heel veel sterkte voor jou, de familie van je vriendin, haar partner en de baby.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:36:59 #291
3011 E.T.
pi_30023927
Stout wat erg!
Gecondoleerd en heel veel sterkte!
pi_30023991
Stout gecondoleerd. Heel veel sterkte voor jou, de familie van je vriendin, haar partner en de baby.
pi_30024018
Jeetje...er gaat van alles door mij heen maar ik heb geen idee wat te zeggen.

Ik wens alle betrokkenen sterkte......
Sir Winston Churchill
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:01:49 #294
30488 coolbabe
My little pwny
pi_30024403
Stout gecondoleerd en heel veel sterkte!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_30025573
Stout, wat verschrikkelijk
Sterkte voor alle betrokkenen.
  † In Memoriam † zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:05:53 #296
43556 miss_dynastie
pi_30025945
Jee, wat een nachtmerrie
pi_30025971
Veel sterkte Stout! Ook voor de familie van je vriendin, voor haar partner en de baby. Ik denk veel aan jullie. Vooral aan de partner van je vriendin, het lijkt me verschrikkelijk. Je gaat ervanuit dat je samen een kindje krijgt, samen het opvoed, Geen seconde denk je er dan aan dat er zoiets kan gebeuren...
It's all up to you
pi_30026068
Allereerst Stout, wat vreselijk...Ik heb er geen woorden voor, en kan alleen zeggen dat dit ons heel erg raakt op dit moment....

Om toch een update te doen.. Hier gaat alles goed. Sara is een heel tevreden meiske en ik voel me al aardig opgeknapt. De bevalling ging razendsnel, ik vertelde jullie nog over de slijmprop, 's avonds kwamen er wat weeen en om 23:00 begon het door te zetten. De verlos kwam langs, en ik had 3 cm ontlsuiting. Ze heeft de vliezen doorgeprikt en ging toen weg, en we mochten bellen zodra het echt heftig werd, nou een half uur later belde mannetje toch maar .Ze kwam langs en ik had 10 cm ontsluiting. Om 3:50 is Sara geboren na een half uurtje persen.
Achteraf gezien was het een hele voorspoedige bevalling, de ontsluiting ging echter zo vreselijk snel dat ik letterlijk niet wist waar ik het zoeken moest.Het hele uitgebreide verhaal komt nog wel een keertje in bevallingsverhalentopic. Voor foto's verwijs ik jullie even naar home.planet.nl/~lauraenbjorn
En nu duik ik nog ffies het bed in
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:12:42 #299
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_30026168
wat een prachtmeisje heb je zeg
pi_30026245
Wat een lieffie Fuente
pi_30026386
Fuente wat een mooi meisje!