quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:21 schreef Girly het volgende:
ik was naar de vk geweest, en bij mij hebben ze ook de kleine's tjoeketjoek kunnen vinden
geweldig om te horen, alleen wist niet dat het al zo vroeg kon, werd er wel emo van.
Ik niet.quote:
Ja er zijn hier ook middelen tegen misselijkheid, maar uiteraard krijg je die in NL niet standaard aangeboden, net zo min als pijnbestrijding.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:53 schreef merdeka het volgende:
Trouwens, ze vertelden me dat ik, als ik misselijk was, verschillende middeltjes kon krijgen om dat te verhelpen. Is dat in Nederland ook zo? Ik heb er nog nooit van gehoord, maar volgens de arts was dat heel normaal in de wereld en absoluut onschuldig.
Dat is het inderdaad. Mensen gaan je ook behandelen alsof je ziek bent. Gister was ik op de camping bij m'n oma, zo'n 45 minuutjes rijden. Krijg je van die opemerkingen: Goh, dat je dat nog durft! Tsjah, alsof dat kind er ineens uitvaltquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 09:29 schreef renzell het volgende:
Tja Fuente, ik herken dat wel hoor. Ik wilde ook graag dingen blijven doen toen ik hoogzwanger was. het is toch een soort isolement, dat zwangerschapsverlof. Je bereid je voor, maar weet eigenlijk niet eens precies op wat.Iedereen zegt dat je je krachten moet sparen en ondertussen word je soms kriegelig van verveling. Het is een rare tijd, dat afewachten zo vlak voor de bevalling. Maar goed, het cliche is ook waar. Je krijgt het inderdaad druk genoeg de komende tijd. Ik hoop maar dat je niet meer te lang hoeft te wachten.
![]()
ik gok emasaffene die kreeg ikquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:34 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Ja er zijn hier ook middelen tegen misselijkheid, maar uiteraard krijg je die in NL niet standaard aangeboden, net zo min als pijnbestrijding.
Zelf ben ik zo misselijk dat ik wel een middel (naam vergeten) heb aangeboden gekregen, maar ik heb bedankt, toch maar liever niet. Je weet maar nooit. (alhoewel ik wel ervaren heb hoe erg misselijk je kan zijn en kan me best voorstellen dat anderen het wel doen)
Ik vraag me af of het normaal in de wereld is. Ik denk eerder normaal in Amerika en Canada (zelf heb ik in Canada gewoond en ben erg blij nu hier in NL zwanger te zijn, ik moet al die kliniek poespas/onzin niet)
Ja zoiets was het! Oh, hielp het nog niet ook?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:07 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ik gok emasaffene die kreeg ikal hielp dat niks en ze je dan fschepen met paracetamol
![]()
hier niet nee werd eerder van kwaad tot ergerquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:19 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Ja zoiets was het! Oh, hielp het nog niet ook?![]()
Tis 2 dagen wat minder geweest, niet over, maar minder. Vandaag (uitgerekend op een dag dat ik het heel erg druk heb) ben ik de hele dag alweer aan het spugen. Hihihihi, ik ben een meester geworden in onopvallend in de bosjes spugen (want tis altijd het ergste als ik met de hond loop of zo)quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:26 schreef Brighteyes het volgende:
Tink? Is het spugen nog steeds een beetje minder nu? Van de week schreef je toch dat je een dagje wat minder had?
veeeeeeeeeeeeel drinken wellicht flesje spa blauw ofsow altijd bij de hand houdenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:35 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Tis 2 dagen wat minder geweest, niet over, maar minder. Vandaag (uitgerekend op een dag dat ik het heel erg druk heb) ben ik de hele dag alweer aan het spugen. Hihihihi, ik ben een meester geworden in onopvallend in de bosjes spugen (want tis altijd het ergste als ik met de hond loop of zo)![]()
Als mijn maag maar vol blijft, die mag niet leeg raken. Maar vandaag helpt dat trucje ook niet![]()
En ik was de Moeders voor Moeders vergeten, die hadden een zomerstop en afgelopen week had ik al weer moeten plassen. Vergeten. Heb met hand op hart beloofd vandaag weer te beginnen, dus dat wordt weer extra misselijk
![]()
Maar jij had ze in tablet vorm toch ? ... ik kreeg emasafine in zetpilvorm, zo nam mijn lichaam het medicijn zeker op want een tablet had ik er zo weer uit liggen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:23 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
hier niet nee werd eerder van kwaad tot ergerhet enige wat ik er tegen kon doen is gewoon telkens maar blijven eten en drinken. want als er van elke boterhm een hapje is binnengebleven.. heb je toch mooi 3 happen binnen
![]()
en drinken de hele dag door.. en veel rusten zodat je spieren niet verkloot worden..
Ben je (veel) afgevallen ? wees iig voorzichtig dat je spieren niet aangetast worden dus goed rusten ook![]()
hmmm mijn darmen kunnen niet tegen zetpillenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:08 schreef Githa het volgende:
[..]
Maar jij had ze in tablet vorm toch ? ... ik kreeg emasafine in zetpilvorm, zo nam mijn lichaam het medicijn zeker op want een tablet had ik er zo weer uit liggen.
Het is er niet mee over gegaan maar van de hele dag door kotsen ben ik terug gegaan naar 3/4 x p.d.ik was daar al zoooooo blij mee.
Zou best het verschil van het wel of niet werken kunnen zijn![]()
Op dit moment zit ik thuis, doordat ik werkeloos ben en de beweging die ik normaal kreeg, heb ik nu niet meer. Normalerwijze als ik zou werken heb ik ook een zittend beroep. Ik zit nu daadwerkelijk op maar 61 kg, net nog even gewogen. Maar als ik echt heel eerlijk moet gaan kijken hoeveel ik woog aan het begin van de zwangerschap was dat 58,5. Maar juist door die beweging die ik normalerwijze heb, schommelt mijn gewicht veel en nu blijf ik hangen. Maar ik ga er gewoon vanuit dat ik hierin mijn moeder volg.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:17 schreef Wennie het volgende:
RandaMaar jij beweegt ook wel veel toch? Ik zelf niet echt, heb ook een zittend beroep. En ik ben al erg veel te zwaar van mezelf, dus ben alleen maar blij dat er nog niet zoveel aan zit.
Ligt eraan hoe beebje ligt, ik voel het nu ook nog niet heel lang aan de buitenkant, misschien nu 2 weken. Ben as maandag 22 weken. Wel voelde ik beebje binnen al vrij vroeg, nog voor ik 16 weken zwanger was.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:19 schreef Ladylike het volgende:
vanaf hoeveel weken zou je de beeb normaal moeten voelen (van buiten?)
Ik heb nog steeds mt 40, wel fijn eigenlijk, alleen doordat mijn buik dikker wordt, heb ik minder kont en zakt mijn zwangerschapsbroek, met zo een band aan de achterkant steeds afquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:17 schreef Ladylike het volgende:
ik ben al 2 kledingmaten gegroeid op die (bijna) 18 weken en dat zit niet alleen in mn buik![]()
zwanger zijn is goed voor me, ik eet niet maar ik vreetben ik iig niet meer zo'n graatmagere meid (had dus maatje 34)
Begreep ik, dat gaat alleen niet meerquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:00 schreef Wennie het volgende:
Randa, ik bedoelde met bewegen die lange wandeltochten waar ik je regelmatig over zie schrijven.
Mja als ik erg misselijk word neem ik denk ik wel medicijnen hoor! Tot nog toe heb ik nergens last van, maar misschien moet dat nog komen. Dat lijkt me maar helemaal niks, jakkesquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:08 schreef Githa het volgende:
Maar jij had ze in tablet vorm toch ? ... ik kreeg emasafine in zetpilvorm, zo nam mijn lichaam het medicijn zeker op want een tablet had ik er zo weer uit liggen.
Het is er niet mee over gegaan maar van de hele dag door kotsen ben ik terug gegaan naar 3/4 x p.d.ik was daar al zoooooo blij mee.
Zou best het verschil van het wel of niet werken kunnen zijn![]()
Ik zou idd ook nog even wachten met het te melden op je werk. Waarom moet je het zo snel melden eigenlijk? Wettelijk gezien moet het voordat je 6 maanden zwanger bent volgens mij...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:29 schreef merdeka het volgende:
[..]
Mja als ik erg misselijk word neem ik denk ik wel medicijnen hoor! Tot nog toe heb ik nergens last van, maar misschien moet dat nog komen. Dat lijkt me maar helemaal niks, jakkes![]()
Officieel moet ik mijn zwangerschap melden op mijn werk zodra ik het weet, maar ik houd het liever nog eventjes voor mezelf. Van de kliniek heb ik in ieder geval wel een soort verklaring van de zwangerschap met de uitgerekende datum gekregen, die ik op mijn werk kan afgeven.
We vertellen het nieuws trouwens wel zsm aan familie en vrienden. Ik wil het graag persoonlijk aan mijn dierbaren in Nederland vertellen, dus daar wacht ik nog mee totdat ik weer aan de slag moet (volgende week) want dan moet ik ook na een paar dagen weer naar NL.
Komende week gaan we bij onze beste vrienden in NY langs, en langs de moeder en andere familie van mijn vriend. Ik kan met 2 van zijn zussen supergoed opschieten, en met zijn moeder ook wel (ook al is ze al oud en niet meer helemaal 'bij') dus ik kijk er best wel naar uit om het hen te vertellen. Ik weet zeker dat de reacties superpositief zullen zijn!
Dat is inderdaad voor als er iets gebeurt, en er een brancard nodig is. Nou denk ik wel dat bij ons een brancard die draai wel kan maken. Maar goed, we shall seequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:06 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik lees hier wel vaker over een draai in de trap. Maar elke trap heeft natuurlijk een draai. Zitten daar dan zoveel verschillen in?
En is dat voor als er iets gebeurd, dat je met een brancard de trap af kan?
Aha. Dan waggel ik wel naar beneden, ik ga echt niet via het raam, dat kan niet eens, moet je eerst de ruit intikken! Maar dat zal wel meevallen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 15:44 schreef Randa_v het volgende:
Een brancard moet plat, helemaal recht, naar beneden kunnen. De brancard mag dus niet schuin gehouden worden. Als dat niet gaat, wat hier in de buurt wel eens bij een man met een zwakke rug gebeurd is, moet je door het raam recht naar buiten. Dat betekend dat er in het ergste geval dus een ladderwagen van de brandweer moet komen.
Dat zei ik dus ook, maar zo werkt het niet helemaal. Je hebt situaties waarin je niet mag lopen als je aan het bevallen bent (bijvoorbeeld vanwege benauwdheid van het kindje) en dan moet je dus met een brancard, en dat moet wel kunnen...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:02 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Aha. Dan waggel ik wel naar beneden, ik ga echt niet via het raam, dat kan niet eens, moet je eerst de ruit intikken! Maar dat zal wel meevallen.
kleine correctie, er was maar 1 wagen nodig maar de ambulance broeders vonden dat de wagen van Eindhoven niet voldeed en eisten dat die van Weert zou komen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:44 schreef Randa_v het volgende:
En dan krijg je zoiets, zoals in dit bericht.
Meevallen? Ja, totdat je echt weggetakeld moet worden. Ik zou het risico niet nemen in elk geval...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:02 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Aha. Dan waggel ik wel naar beneden, ik ga echt niet via het raam, dat kan niet eens, moet je eerst de ruit intikken! Maar dat zal wel meevallen.
Ik zal het wel van de kraamphulp/vlos horen. Ik weet niet hoe zo'n draai in de trap er bedoeld word. Zal ze vast wel kunnen zien.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Meevallen? Ja, totdat je echt weggetakeld moet worden. Ik zou het risico niet nemen in elk geval...
Kindje niet goed ingedaald is bij de bevalling, kom jij echt niet meer rechtop zijn ze bang dat het kind de navelstreng afklemt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:02 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
zich meldt...quote:Op zondag 21 augustus 2005 09:35 schreef Mirage het volgende:
Wie heeft of had ook erge last van misselijkheid tijdens de zwangerschap ?
En wat hielp/helpt bij jou ?
Ik voel me ontzettend beroerd, ik blíjf overgeven.
Mijn maag doet pijn, mijn keel doet pijn, ik ben ontzettend moe ( wat waarschijnljik door de contstante lichamelijke activiteit van het overgeven komt enhet feit dat ik haast niets binnen krijg/hou), ik heb nu al 2 dagen ontzettende hoofdpijn ( kan door het spugen komen, maar ook door vochttekort door het spugen natuurlijk). Zelfs crackertjes blijven er niet in.
Heel af en toe blijft er iets wat langer dan normaal binnen. Maar íedere dag spuug ik, op een goede dag 2 keer maar vaak wel 4 keer.
Ook afhankelijk van hoe vaak ik het lef heb iets naar binnen te werken in een poging tot.
Gisteravond ben ik begonnen met gemberthee.
De thee zelf is er iig in gebleven, dat was al heel wat !
Het plakje kaas dat ik daarna at is ook binnen gebleven, vanochtend weer gemberthee genomen, daarna een beetje vifit drink. Ik ga zo maar weer wat fruit proberen.
(druiven blijven er tot nu toe trouwens wel aardig in ! )
Hóe gaan jullie ermee om ?
Ik voel me slap en beroerd, maar heb wel 2 kinderen om voor te zorgen.
Woensdag heb ik een echo, ik wil eerst even kjiken of daar alles goed is en hoe ver ik nou precies ben. (ongeveer 4 maand waarschijnlijk ? We hebben eignelijk geen idee zoals ik eerder ergens al zei want ik heb blijkbaar gemenstrueerd tijdens mijn zwangerschap ).
Daarna wil ik de verloskundige vragen of er iets tegen de misselijkheid is.
Waarschijnlijk heeft ze verschillende dingen die ze me voro zou kunnen schrijven.. met wat had jij goede ervaringen, wat niet.. en helpt het ook echt ?
Ik wil weer levendiger zijn !
Dank je wel voor je reactie !quote:Op zondag 21 augustus 2005 09:41 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
zich meldt...
Bij mij hielp niks, heb emsefene gehd in tabletvorm die het tegen zou moeten gaan waarvan de dosis ook is opgekrikt.
Ik spuugde letetrlijk alles uit.. slokje drinken was gelijk spugen... en dat 24 per dag en had dus ook dat over vermoeide.
Enige tip die ik kan geven meldt het je verloskundige en zij kan als ze zich zorgen maakt je bloed/urine controleren. meestl doen ze dit als je een aantal dagen constant loopt te spugen..
Ik heb hierdooor in het zkh gelegen aan infuus en echt rust als in zoveel mogelijk plat liggen moeten houden en bij thuiskomst dus ook verplicht rusten niks zwaars tillen e.d.
Eeet kleine beetjes.. doe liever een uur over een snee brood als 5 minuten...
en veeeeel heeeel veeel en nog veel meer drinken..
succeshet is echt kloterij
[lurkstand]quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:15 schreef Jelief het volgende:
Ik weet niet hoor met die draai in de trap, wij hebben een doodeenvoudige trap met een kwartdraai (de trap loopt dus zeg maar in een L) ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken hoe ze mij daar met mijn 100+ kilo op een brancard horizontaal vanaf krijgen, dat past gewoon niet. Het lijkt mij echter niet reden genoeg om niet thuis te mogen bevallen. Lijkt mij ook stug want dan kan je bijna alleen maar op de begane grond of in een flat met lift thuis bevallen, moet wel een heel royale trap zijn wil je er horizontaal op een brancard vanaf getild kunnen worden. Heb je een spiltrap dan kan ik mij voorstellen dat ze zeggen dat dat niet kan wat daar krijg je een brancard helemaal niet of moeilijk van af.
Al met al vind ik het een raar als je vanwege een draai in de trap niet thuis zou mogen bevallen.
alles goed hier overigens, weer veel opgeruimd uit de babykamer vandaag
Goed zo, probeer er nog even van te genieten hoewel ik mij voor kan stellen dat je inmiddels het liefste geniet van je kindje in je armen. Nog heel even "rust", nog heel even niet om de 3 uur voeden en rennenquote:Op zondag 21 augustus 2005 13:12 schreef Fuente het volgende:
Beepje zit hier nog steeds binnen. Het blijft af en aan rommelen, maar niets dat doorzet. Verder voel ik me niet heel geweldig, dus ik doe 't lekker rustig aan vandaag
Liefquote:Op zondag 21 augustus 2005 12:15 schreef Saffier het volgende:
Randa je kan vast na de bevalling weer het wandelen op gaan pakken hoor! En dan natuurlijk wel achter de mooiste kinderwagen van de buurt!
Precies !quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:25 schreef Anitra het volgende:
Randa
Als jij met je kindje wilt wandelen dan doe je dat lekker!!! Want als jij je lekkerder voelt dan doet je kindje dat straks ook!
Inquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:35 schreef Igraine het volgende:
Ik zou idd ook nog even wachten met het te melden op je werk. Waarom moet je het zo snel melden eigenlijk? Wettelijk gezien moet het voordat je 6 maanden zwanger bent volgens mij...
Leuk, familie vertellen. Hebben zijn zussen ook kinderen? Ik vond het ook erg leuk om het de familie te vertellen, lekker gevoel als iedereen blij voor je is...![]()
Leuk joh, van z'n moeder..quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:10 schreef merdeka het volgende:
[..]
In
We hebben het aan zijn moeder verteld, en eerst gaf ze geen reactie (ze is ziekelijk en soms beetje in de war) maar toen ineens begon ze te stralen en een heel verhaal over hoe mal en slungelig mijn vriend eruit had gezien als babyVriendlief was daar uiteraard niet onverdeeld gelukkig mee,en toen zei ze tegen mij: Meisje, het worden vast hele mooie kinderen! Het was echt schattig!
Een paar zussen (ja hij heeft er een stel) weten het nu ook, telefonisch of in person verteld. De reacties waren leuk. Eén zus vindt mij eigenlijk te jong voor mijn vriend, en die maakte een beetje een sneeropmerking dat haar dochter ook wel zwanger zou kunnen worden. Zoiets hadden we wel verwacht dus daar maakten we ons niet erg druk om. De anderen reageerden juist superenthousiast, al kreeg mijn vriend wel een soort kruisverhoor van de oudste over hoe hij een baby denkt te gaan combineren met zijn werkschema voor de komende paar jaar. Maar daar heeft hij zich goed doorheen geslagen
![]()
Onze vrienden waren ook helemaal blij voor ons. De meesten hebben zelf kinderen en die voorzien me al uitgebreid van allerlei info en weetjes. We hebben het met een groepje gevierd met een gezellig etentje!
Hihi, ja ik ben tegen de 30, maar die zus is over de 50 dus die ziet dat allemaal wat anders!quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:37 schreef Igraine het volgende:
Leuk joh, van z'n moeder..
Maarre zo jong ben jij toch niet? Je bent toch tegen de 30 ofcvergis ik me nou?r..Dus waar slaat die opmerking van zijn zus dan op? Alsof je een of andere puber bent die zich zwanger heeft laten schoppen...
Joh en qua werkschema en kinderen combineren, zoveel mensen krijgen kinderen, ongeacht het beroep of hun werkschema, en meestal lukt dat toch gewoon goed. Voor de een is het meer regelen dan voor de ander, maar voor iedereen is het een kwestie van wennen en omschakelen...
Aha. Ik wil eigenlijk niet te voorbarig zijn, we moeten tenslotte maar hopen dat alles goed gaat, en je hoort immers zo vaak dat het misgaat de eerste 3 maanden. Ik denk daarom dat ik de eerste 3 mnd ook aanhoud als 'grens' voor dat soort zaken, maar het kriebelt natuurlijk al wel!quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:17 schreef _evenstar_ het volgende:
merdeka de kinderkamer kun je zo vroeg doen als jezelf wilt. meestal als je rond de 12 weken bent ga je bestellen omdat er vaak een levertijd op zit her in NL ik weet uiteraard niet hoe het daar is![]()
Dank u, dank uquote:
Ach joh, het is nooit te vroeg om over de kinderkamer te denken , ik heb me tijdens m'n zwangerschap wel 4x bedacht over hoe 't zou moeten worden. Ik had wat dat betreft ook de vrije hand, mijn man vindt alles best, met de smoes dat hijzelf kleurenblind is.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:00 schreef merdeka het volgende:
Ikzelf maak me er helemaal niet zo druk meer over hoe ik werk en kind ga combineren (raar hoe snel dat soort dingen onbelangrijk lijken als je eenmaal zwanger bent) , maar mijn vriend heeft bepaalde contractuele verplichtingen volgend jaar. Maar hij staat niet alleen in zijn pogingen daar onderuit te komen, dus we hebben er wel vertrouwen in dat dat goed gaat komen.
Komende week gaan we veeeel shoppen voor de inrichting van het appartement, want dat is nu nog steeds kalig. Dat heeft vriendlief ook bewust zo gehouden tot ik definitief bij hem in zou trekken, dus ik heb min of meer de vrije hand, jippijay! Het is nog te vroeg om over de babykamer te gaan denken (vanaf wanneer doe je zoiets eigenlijk???) maar ik weet vrij zeker dat ik straks die afdeling 'terloops' heel goed in me ga opnemen!
Er loopt op FOK! ook een topic over.quote:Wat is Geocaching?
Geocaching is een avontuurlijk spel voor GPS gebruikers. Deelnemen met schatzoeken, op z'n Engels 'cache hunt', is een goede manier om de voordelen en de prachtige mogelijkheden van een GPS te leren kennen. Het basisidee is dat personen en organisaties/verenigingen (denk hierbij aan de scouting) caches verstoppen over de hele wereld en de locaties van deze caches delen door op internet hun exacte positie te melden. Andere GPS gebruikers benutten deze coördinaten om deze caches te vinden.
Is de cache eenmaal gevonden, dan geeft de cache, oftewel schat, z'n geheimen prijs en beloont de vinder met een variëteit aan beloningen.
Aan de vinder wordt gevraagd iets uit te cache te nemen en hiervoor in de plaats weer iets achter te laten.
Bron: www.geocaching.nl
Misschien iets meer gaan drinken te weinig vochttoevoer kan ook hoofdpijn opleverenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:40 schreef Ladylike het volgende:
hmm vicky geen lekker begin idd..
ik heb vrij gevraagd, netjes verteld dat ik hoofdpijn heb en graag thuis wil bijslapen.
en aangezien ik het de komende 3 avonden druk ga krijgen ben ik bang dat als ik dit niet doe ik overmorgen (omdat het alleen maar erger wordt) me ziek moet melden
dat begreep hij gelukkig
hihi nee hoor, dankje!! Heel lief. We hebben al zoveel pooh in huisquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:56 schreef Saffier het volgende:
Offtopic/Vicky, als je dat wilt, kan ik je met haar in contact brengen hoor! Ze heeft al veel meer gedaan.(bijvoorbeeld een Harry Potterkamer bij haar jongste en een hele onderwaterwereld met vnl orka's bij haar odste dochter, inmiddels hebben de meiden alletwee alweer een andere kamer.)Offtopic/
Douchen is heel fijnquote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:33 schreef _evenstar_ het volgende:
onder de warme douche of een warme kruik er tegen aanhouden![]()
sterkte![]()
Ik weet niet goed hoe ik de plek uit kan leggen, maar wel hoe ik de rugpijn iig tijdelijk weghaalde/verminderde tijdens mijn vorige zwangerschap.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:32 schreef Fuente het volgende:
Pffff m'n rugpijn blijft aanhouden. Weet iemand hier nog truukjes voor? Mannetje masseert zich 's avonds suf, maar die is nu werken. Ik kan echt niet lekker zitten of liggen, door de rugpijn. Bah bah, ik haat de LL, van mij mag beepje komen nu.
Jij bent heulegaar niet zwanger!quote:
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jij bent heulegaar niet zwanger!
*zalmsalade aan oor uit OUD meeneemt*
Sorry dames
Nou euh, doeg dan maar weerquote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jij bent heulegaar niet zwanger!
*zalmsalade aan oor uit OUD meeneemt*
Sorry dames
Thnx, alleen krijg ik het benauwd van op m'n rug liggen. Hmz, ik maak het wel moeilijk zo he... Ik ga zo in ieder geval nog maar eens lekker warm douchen en erna is mannetje bijna thuis, kan hij weer duwenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:54 schreef Jelief het volgende:
Fuente, als je lage rugpijn hebt kun je ook proberen of het volgende helpt: Op je rug liggen met een steuntje onder je onderbenen en dan wel zo dat de hoek rug-bovenbenen 90 graden is (89 mag ook) en hetzelfde voor de hoek tussen je bovenbenen en je onderbenen, dus alsof je zit maar dan op je rug liggend, meestal is een bank of een stoel wel hoog genoeg, eventueel zet je een krukje oid op je bed(dat ligt wat prettiger dan op de grond). Dit is de enige manier om een bepaalde spier onderin je rug te laten ontspannen, wellicht net die ene die pijn geeft.
Zie je wel, ik met mn goede ideeënquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:21 schreef Fuente het volgende:
NouIk ben de slijmprop kwijt
Had de hele dag al slijmverlies, maar daarnet een echte prop! Gaaf ding by the way
. Zou er nu ook wat beginnen? *duimt*
Eclampsie kan net als het HELLP syndroom worden beschreven als een ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging. Je kunt eclampsie krijgen wanneer er een zwangerschapsvergiftiging te laat wordt geconstateerd of wanneer de behandeling van die ziekte niet aanslaat.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 08:55 schreef Stout het volgende:
wie weet er meer over eclampsie ? (niet pre-eclampsie) mijn vriendin heeft dit tijdensde bevalling gekregen en ligt nu op de ic.
Héél veel sterkte!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 10:47 schreef Stout het volgende:
thanks !
Fuente en buurvrouw rietman gefeliciteerd !
Hier zijn de gevoelens heel dubbel
Of het normaal is weet ik niet, maar je lichaam veranderd dus waar je nooit last van had kun je nu last van krijgen. Je kunt het beste meerdere kleinere maaltijden eten, heb ik ook gedaan toen ik maagklachten had.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 21:56 schreef merdeka het volgende:
Ik heb verschrikkelijk last van maagzuur. Is dat normaal? Heb wat vrienden gevraagd maar die hebben daar geen last mee gehad. Ik wil de verloskundige niet bellen voor zoiets onbenulligs, maar het is irritant en ik heb er nog nooit eerder last van gehad.
prikje in je middelvinger, beetje bloed op/in special glaasje, dat gaat in apparaat en na een paar minuten is de uitslag er.... Was de eerste keer behalve met dan met het uitgebreide bloedonderzoek met 12 weken ofzo.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:29 schreef _evenstar_ het volgende:
hoe doen ze de hb waarde metenvolgens mijn hebben ze dat hier nooit gedaan
ja wellicht met het bloedafnemen voor die nekplooimeting e.d.
![]()
Wat is eigenlijk een normale bloeddruk ?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:23 schreef Jelief het volgende:
. Bloeddruk goed (124/82 geloof ik),
Bron: http://www.healthcheck.nl/hoge_bloeddruk.htmquote:Als je bovendruk lager dan 140 is en je onderdruk is lager dan 90, dan is je bloeddruk normaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |