abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29809606
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 13:06 schreef Ingrid19 het volgende:

Ik lees hier wel vaker over een draai in de trap. Maar elke trap heeft natuurlijk een draai. Zitten daar dan zoveel verschillen in?
En is dat voor als er iets gebeurd, dat je met een brancard de trap af kan?
Dat is inderdaad voor als er iets gebeurt, en er een brancard nodig is. Nou denk ik wel dat bij ons een brancard die draai wel kan maken. Maar goed, we shall see
Het kan inderdaad zijn dat je buik de hoogte in groeit, dat gaat bij iedereen anders. Bij mij groeide hij eerst heel erg in de hoogte, en toen ineens naar voren.

Wij hadden gisteravond verjaardagsfeestje van mijn mannetje, was heel gezellig, maar het werd wel laat Nu beetje brak dus. Verder rommelt het nog steeds af en aan, maar niets regelmatigs ofzo.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_29812781
Een brancard moet plat, helemaal recht, naar beneden kunnen. De brancard mag dus niet schuin gehouden worden. Als dat niet gaat, wat hier in de buurt wel eens bij een man met een zwakke rug gebeurd is, moet je door het raam recht naar buiten. Dat betekend dat er in het ergste geval dus een ladderwagen van de brandweer moet komen.
pi_29815290
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 15:44 schreef Randa_v het volgende:
Een brancard moet plat, helemaal recht, naar beneden kunnen. De brancard mag dus niet schuin gehouden worden. Als dat niet gaat, wat hier in de buurt wel eens bij een man met een zwakke rug gebeurd is, moet je door het raam recht naar buiten. Dat betekend dat er in het ergste geval dus een ladderwagen van de brandweer moet komen.
Aha. Dan waggel ik wel naar beneden, ik ga echt niet via het raam, dat kan niet eens, moet je eerst de ruit intikken! Maar dat zal wel meevallen.
pi_29816604
Als het echt zover komt, zul je niet meer kunnen waggelen. De mensen om je heen belsissen wat er moet gebeuren. En dan zijn het vaak situaties waar je plat/horizontaal moet blijven en je dus weinig keuze hebt. Nu weet ik niet hoe erg het kan worden tijdens een bevalling.

Een voorbeeld: Een dorpsgenoot is in de terval gekomen boven en had zijn rug ws beschadigt. De ambulancebroeders beslissen dat er een ladderwagen aan te pas moet komen. Dit zijn er uiteindelijk 2 ladderwagens geworden om iemand beneden te krijgen. Het is moeilijker dan het lijkt.

En dan krijg je zoiets, zoals in dit bericht.
pi_29816810
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 17:02 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Aha. Dan waggel ik wel naar beneden, ik ga echt niet via het raam, dat kan niet eens, moet je eerst de ruit intikken! Maar dat zal wel meevallen.
Dat zei ik dus ook, maar zo werkt het niet helemaal. Je hebt situaties waarin je niet mag lopen als je aan het bevallen bent (bijvoorbeeld vanwege benauwdheid van het kindje) en dan moet je dus met een brancard, en dat moet wel kunnen...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:57:45 #56
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_29817031
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 17:44 schreef Randa_v het volgende:

En dan krijg je zoiets, zoals in dit bericht.
kleine correctie, er was maar 1 wagen nodig maar de ambulance broeders vonden dat de wagen van Eindhoven niet voldeed en eisten dat die van Weert zou komen.

Als er broeders / een arts ter plaatse moeten komen heb je zelf NIETS meer in te brengen op wat er met je gaat gebeuren behalve waar je misschien naartoe gaat. De rest word door de leidingevende ter plaatse beslist. Dit kan een huisarts of een ambulance broeder zijn afhankelijk van wie er als eerste te rplaatse is. Ik weet niet of een verloskundige ook als zodanig telt.

foto's zijn destijds door mezelf gemaakt
  † In Memoriam † zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:50:51 #57
43556 miss_dynastie
pi_29825063
quote:

[..]

Meevallen? Ja, totdat je echt weggetakeld moet worden. Ik zou het risico niet nemen in elk geval...
pi_29826925
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Meevallen? Ja, totdat je echt weggetakeld moet worden. Ik zou het risico niet nemen in elk geval...
Ik zal het wel van de kraamphulp/vlos horen. Ik weet niet hoe zo'n draai in de trap er bedoeld word. Zal ze vast wel kunnen zien.
  zondag 21 augustus 2005 @ 00:01:56 #59
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29827244
Misschien aardig om te weten dat mijn vrouw gewoon thuis mocht bevallen, ondanks wat "onneembare bochten" in ons huis Niet één, maar twee keer zelfs
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_29827634
Ik weet niet hoor met die draai in de trap, wij hebben een doodeenvoudige trap met een kwartdraai (de trap loopt dus zeg maar in een L) ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken hoe ze mij daar met mijn 100+ kilo op een brancard horizontaal vanaf krijgen, dat past gewoon niet. Het lijkt mij echter niet reden genoeg om niet thuis te mogen bevallen. Lijkt mij ook stug want dan kan je bijna alleen maar op de begane grond of in een flat met lift thuis bevallen, moet wel een heel royale trap zijn wil je er horizontaal op een brancard vanaf getild kunnen worden. Heb je een spiltrap dan kan ik mij voorstellen dat ze zeggen dat dat niet kan wat daar krijg je een brancard helemaal niet of moeilijk van af.
Al met al vind ik het een raar als je vanwege een draai in de trap niet thuis zou mogen bevallen.

alles goed hier overigens, weer veel opgeruimd uit de babykamer vandaag
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 21 augustus 2005 @ 01:04:22 #61
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_29828995
quote:

[..]

Kindje niet goed ingedaald is bij de bevalling, kom jij echt niet meer rechtop zijn ze bang dat het kind de navelstreng afklemt.
  zondag 21 augustus 2005 @ 09:20:28 #62
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29832339
hmm wij hebben helemaal geen drai in de trap scheelt ons weer
Maar ik denk dat de kraamhulp die rond de 7 maanden komt je meer op de hoogte kan brengen dunkt me
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_29832404
Wie heeft of had ook erge last van misselijkheid tijdens de zwangerschap ?
En wat hielp/helpt bij jou ?

Ik voel me ontzettend beroerd, ik blíjf overgeven.
Mijn maag doet pijn, mijn keel doet pijn, ik ben ontzettend moe ( wat waarschijnljik door de contstante lichamelijke activiteit van het overgeven komt enhet feit dat ik haast niets binnen krijg/hou), ik heb nu al 2 dagen ontzettende hoofdpijn ( kan door het spugen komen, maar ook door vochttekort door het spugen natuurlijk). Zelfs crackertjes blijven er niet in.
Heel af en toe blijft er iets wat langer dan normaal binnen. Maar íedere dag spuug ik, op een goede dag 2 keer maar vaak wel 4 keer.
Ook afhankelijk van hoe vaak ik het lef heb iets naar binnen te werken in een poging tot.

Gisteravond ben ik begonnen met gemberthee.
De thee zelf is er iig in gebleven, dat was al heel wat !
Het plakje kaas dat ik daarna at is ook binnen gebleven, vanochtend weer gemberthee genomen, daarna een beetje vifit drink. Ik ga zo maar weer wat fruit proberen.
(druiven blijven er tot nu toe trouwens wel aardig in ! )

Hóe gaan jullie ermee om ?
Ik voel me slap en beroerd, maar heb wel 2 kinderen om voor te zorgen.

Woensdag heb ik een echo, ik wil eerst even kjiken of daar alles goed is en hoe ver ik nou precies ben. (ongeveer 4 maand waarschijnlijk ? We hebben eignelijk geen idee zoals ik eerder ergens al zei want ik heb blijkbaar gemenstrueerd tijdens mijn zwangerschap ).

Daarna wil ik de verloskundige vragen of er iets tegen de misselijkheid is.
Waarschijnlijk heeft ze verschillende dingen die ze me voro zou kunnen schrijven.. met wat had jij goede ervaringen, wat niet.. en helpt het ook echt ?

Ik wil weer levendiger zijn !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 21 augustus 2005 @ 09:41:20 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29832431
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 09:35 schreef Mirage het volgende:
Wie heeft of had ook erge last van misselijkheid tijdens de zwangerschap ?
En wat hielp/helpt bij jou ?

Ik voel me ontzettend beroerd, ik blíjf overgeven.
Mijn maag doet pijn, mijn keel doet pijn, ik ben ontzettend moe ( wat waarschijnljik door de contstante lichamelijke activiteit van het overgeven komt enhet feit dat ik haast niets binnen krijg/hou), ik heb nu al 2 dagen ontzettende hoofdpijn ( kan door het spugen komen, maar ook door vochttekort door het spugen natuurlijk). Zelfs crackertjes blijven er niet in.
Heel af en toe blijft er iets wat langer dan normaal binnen. Maar íedere dag spuug ik, op een goede dag 2 keer maar vaak wel 4 keer.
Ook afhankelijk van hoe vaak ik het lef heb iets naar binnen te werken in een poging tot.

Gisteravond ben ik begonnen met gemberthee.
De thee zelf is er iig in gebleven, dat was al heel wat !
Het plakje kaas dat ik daarna at is ook binnen gebleven, vanochtend weer gemberthee genomen, daarna een beetje vifit drink. Ik ga zo maar weer wat fruit proberen.
(druiven blijven er tot nu toe trouwens wel aardig in ! )

Hóe gaan jullie ermee om ?
Ik voel me slap en beroerd, maar heb wel 2 kinderen om voor te zorgen.

Woensdag heb ik een echo, ik wil eerst even kjiken of daar alles goed is en hoe ver ik nou precies ben. (ongeveer 4 maand waarschijnlijk ? We hebben eignelijk geen idee zoals ik eerder ergens al zei want ik heb blijkbaar gemenstrueerd tijdens mijn zwangerschap ).

Daarna wil ik de verloskundige vragen of er iets tegen de misselijkheid is.
Waarschijnlijk heeft ze verschillende dingen die ze me voro zou kunnen schrijven.. met wat had jij goede ervaringen, wat niet.. en helpt het ook echt ?

Ik wil weer levendiger zijn !
zich meldt...

Bij mij hielp niks, heb emsefene gehd in tabletvorm die het tegen zou moeten gaan waarvan de dosis ook is opgekrikt.
Ik spuugde letetrlijk alles uit.. slokje drinken was gelijk spugen... en dat 24 per dag en had dus ook dat over vermoeide.
Enige tip die ik kan geven meldt het je verloskundige en zij kan als ze zich zorgen maakt je bloed/urine controleren. meestl doen ze dit als je een aantal dagen constant loopt te spugen..
Ik heb hierdooor in het zkh gelegen aan infuus en echt rust als in zoveel mogelijk plat liggen moeten houden en bij thuiskomst dus ook verplicht rusten niks zwaars tillen e.d.
Eeet kleine beetjes.. doe liever een uur over een snee brood als 5 minuten...
en veeeeel heeeel veeel en nog veel meer drinken..

succes het is echt kloterij
pi_29832528
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 09:41 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

zich meldt...

Bij mij hielp niks, heb emsefene gehd in tabletvorm die het tegen zou moeten gaan waarvan de dosis ook is opgekrikt.
Ik spuugde letetrlijk alles uit.. slokje drinken was gelijk spugen... en dat 24 per dag en had dus ook dat over vermoeide.
Enige tip die ik kan geven meldt het je verloskundige en zij kan als ze zich zorgen maakt je bloed/urine controleren. meestl doen ze dit als je een aantal dagen constant loopt te spugen..
Ik heb hierdooor in het zkh gelegen aan infuus en echt rust als in zoveel mogelijk plat liggen moeten houden en bij thuiskomst dus ook verplicht rusten niks zwaars tillen e.d.
Eeet kleine beetjes.. doe liever een uur over een snee brood als 5 minuten...
en veeeeel heeeel veeel en nog veel meer drinken..

succes het is echt kloterij
Dank je wel voor je reactie !
Het klinkt heel raar, maar ik kauw mijn voedsel zo goed mogelijk en ik probeer iig water en thee te blijven drinken, niet alleen in de hoop dat ik zo wat vocht binnen hou, maar ook omdat dat makkelijker spugen is.
Het is spugen is zowaar nog moeilijker/pijnlijker als je door je misselijkheid niets gegeten/gedronken hebt.. het maagzuur en slijm dat dan naar buiten komt... je stikt er bijna in én het lijkt alsof je slokdarm opengebrand wordt.

En ik heb het toch wel goed dat het spugen in princiepe geen invloed op je kindje heeft ?
beetje zorgen maakt soms
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_29832694
Ik meld me ook Mirage. Ben nu in de 13e week en ben al misselijk/aan het spugen sinds de 5e week.

Het wordt iets minder, maar in de heftigste weken deed ik 24/7 spugen en kon ik niets binnenhouden, eigenlijk zoals jij het omschrijft, zo was het bij mij ook. Toen was ik op mijn slapst en lag eigenlijk op bed of hing boven de pot.

Ten eerste: je kindje komt niks te kort, geen zorgen maken . Ik heb in opperste paniek in mijn slechtste weken de verloskundige gebeld hierover die mij vertelde dat je kindje echt pakt wat hijzij nodig heeft. Jij hebt er meer last van dan je kindje. Dus hup, dat uit je hoofd zetten

Ik zie dat je gemberthee neemt. Gember helpt echt! Maar ik drink vooral Ginger Ale. 't Werkt niet voor lang maar kan je net over een hele nare misselijke bui heen helpen als je iets moet doen.

Ik zorg ervoor dat mijn maag nooit leeg raakt, want dan ben ik op mijn misselijkst. Als ik gespuugd heb, probeerde ik meteen weer iets te eten. Ik eet wat ik lekker vind op dat moment. Ook al is het iets raars.

Ik ben mijn warme maaltijd tussen de middag gaan koken als ik vrij was. Mijn man kan het dan 's avonds in de magnetron gooien, maar ik at het 's middags al op. Dan voelde ik me beter en kon ik de rest van de dag beter afmaken. 's Avonds warm eten betekende de rest van de avond en nacht spugen.

Ik was constant aan het uitproberen waar ik wel/niet extra misselijk van werd. Zoet en Zuur wel misselijk bij mij, pittig niet. Iets pittigs schijnt ook volgens diverse zwangerschapsboeken beter te bevallen bij misselijk dan zoet of zuur.

Druiven en appels hielpen op een gegeven moment ook wel.

Drinken is belangrijker dan eten, dus blijf drinken!

't Was gewoon een dagtaak en inmiddels is het afgezakt naar een halve dagtaak, dat spugen. Ik hoop dat het zo rond de 16e week echt klaar is nou.

Ik weet hoe rot en slap je je voelt, ik leef met je mee

PS: dat erin stikken ja, vreselijk

[ Bericht 1% gewijzigd door Tinkerbell op 21-08-2005 10:24:47 ]
  zondag 21 augustus 2005 @ 10:56:29 #67
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_29833186
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 00:15 schreef Jelief het volgende:
Ik weet niet hoor met die draai in de trap, wij hebben een doodeenvoudige trap met een kwartdraai (de trap loopt dus zeg maar in een L) ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken hoe ze mij daar met mijn 100+ kilo op een brancard horizontaal vanaf krijgen, dat past gewoon niet. Het lijkt mij echter niet reden genoeg om niet thuis te mogen bevallen. Lijkt mij ook stug want dan kan je bijna alleen maar op de begane grond of in een flat met lift thuis bevallen, moet wel een heel royale trap zijn wil je er horizontaal op een brancard vanaf getild kunnen worden. Heb je een spiltrap dan kan ik mij voorstellen dat ze zeggen dat dat niet kan wat daar krijg je een brancard helemaal niet of moeilijk van af.
Al met al vind ik het een raar als je vanwege een draai in de trap niet thuis zou mogen bevallen.

alles goed hier overigens, weer veel opgeruimd uit de babykamer vandaag
[lurkstand]
jouw uitleg doet me denken aan het verhaal over mijn eigen geboorte. mijn ouders woonden 6 hoog, er ging vanalles mis en men moest dus met spoed naar het ziekenhuis. de lift was kapot....
aantal mensen van de familie opgetrommeld zodat de brancard zo snel mogelijk en zo plat mogelijk naar benden gedragen kon worden
('t is nog best goed gekomen! )
[/lurkstand]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2005 @ 11:04:32 #68
81992 Githa
pi_29833330
Nou ik woon in een drive-inn woning waarin dus twee trappen zitten, de brancard zou nooit de draai boven hebben kunnen maken maar ik mocht toch gewoon thuis bevallen hoor idd als er iets fout mocht gaan krijgen ze je echt wel beneden maaruh alles ging goed en ik ben blij dat ik lekker thuis heb mogen blijven

Mirage, hier ook 24/7 moeten spugen en idd ook emesafine gekregen maar dan in zetpilvorm enne dat bracht het spugen terug tot 3 a 4 p.d. dus dat was een hele verademing.

Uitproberen van eten, tijden van eten of hoeveelheden hadden hier geen effect ik moest gewoon spugen ook als ik niets had gegeten. Ik wens je beterschap ...het gaat echt over hoor
pi_29833817
Ik heb nergens gezegd dat iemand niet thuis zou mogen bevallen maar alleen uitleg gegeven hoe het werkt als er een brancard aan te pas moet komen. Omdat als je eenmaal op een brancard ligt ze je horizontaal naar buiten moeten dragen.

Maar wat Githa ook zegt iemand ze krijgen je echt wel buiten. Maar als men zegt dat je niet boven mag bevallen, ja, dan weet je ook waarom.
pi_29834846
dank je wel voor iedereen die heeft gereageerd op het misselijk en beroerd zijn..
het voelt al een stuk beter als je weet dat je niet de enige bent en een stukjebevestiging dat het de baby in principe niet schaadt geeft ook al meer rust.

Ik haal de wc meestal niet dus heb 2 afwasbakken die ik gebruik.
Soms hang ik boven een bak terwijl ik op mijn knieën op de grond in de kamer zit.
Mijn jongste van 2 staat dan naast me en wrijft over mijn rug terwijl hij "bah mama bah" zegt.
Het is zo lief ! En ik voel me dan zo schuldig dat ik soms jankend boven mijn bak zit te kotsen omdat ik eigenlijk in de speeltuin met het ventje had willen zitten.

om het compleet te maken zit de kat vanaf een stoel in de buurt mij gade te slaan en de hond gaat standaard naast mij liggen terwijl hij met "hondoogjes" naar mij kijkt

Wat het bevallen betreft.. het klopt dat sommige praktijken moeilijk doen over eventuele trappen, maar als puntje bij paaltje komt helpen ze je gewoon bevallen. Ikzelf heb geluk.
Ik woon 4 hoog, vervelend trappenhuis, geen lift... maar mag thuis bevallen.
Ziekenhuis wil ik niet en kraamhotel wilden ze niet omdat het voor was gekomen dat mensen 45 minuten nodig hadden om daar tekomen ivm drukte op de weg en de locatie.
Sir Winston Churchill
  zondag 21 augustus 2005 @ 12:15:10 #71
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_29835056
Ingrid wat een schrik zeg! Ik ben blij dat je Pino inmiddels weer hebt gevoeld. Heb je een bad? Ik hoop niet dat het weer gebeurd maar die ukkies reageren geweldig als je in bad gaat, dus als je Pino even (te) stil vind, lekker badderen!

Merdeka, leuk om te horen hoe het er in Amerika aan toe kan gaan. Die kliniek klinkt goed zeg met zoveel keuzes! Wordt misschien nog wel moeilijk kiezen. Enne misselijk hóéft niet hoor, ik ben zo gelukkig dat ik nog geen dag misselijk ben geweest.
Wennie hoe gaat het met je blaasontsteking? Helpt je kuurtje goed? Balen dat de kamer later komt zeg!

Fuente blij dat alles weer goed was, ik hoop dat je lekker boven mag bevallen. Succes met de ll! En nog van harte met je mannetje!
Ladylike, ik voelde de kleine met 13,5 weken en twee weken later kon Lautie het aan de buitenkant voelen. Het is bij iedereen weer anders hoor! Ik heb ook de hele dag honger als een paard. Ik hoop dat ik er wat gewicht aan overhou aan het eind van het jaar, maar als ik op mijn moeder lijk zal dat wel niet.

Randa je kan vast na de bevalling weer het wandelen op gaan pakken hoor! En dan natuurlijk wel achter de mooiste kinderwagen van de buurt!
Mirage, en de andere dames natuurlijk ook, veel sterkte met de misselijkheid, ik hoop echt dat dat snel over is!

Jelief ook weer aan het klussen geweest, leuk he? Fijn dat alles goed gaat bij jou.
Dinsdag hebben we weer een apk-tje! En vandaag gaan we als het goed is ook weer verder klussen. De kozijnen en de verwarming moeten geschuurd en geschilderd worden, de bedoeling is om daaraan te gaan beginnen vandaag.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_29836508
Beepje zit hier nog steeds binnen. Het blijft af en aan rommelen, maar niets dat doorzet. Verder voel ik me niet heel geweldig, dus ik doe 't lekker rustig aan vandaag
Sara
Merel
Ukje
pi_29837267
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 13:12 schreef Fuente het volgende:
Beepje zit hier nog steeds binnen. Het blijft af en aan rommelen, maar niets dat doorzet. Verder voel ik me niet heel geweldig, dus ik doe 't lekker rustig aan vandaag
Goed zo, probeer er nog even van te genieten hoewel ik mij voor kan stellen dat je inmiddels het liefste geniet van je kindje in je armen. Nog heel even "rust", nog heel even niet om de 3 uur voeden en rennen
Sir Winston Churchill
pi_29838116
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 12:15 schreef Saffier het volgende:
Randa je kan vast na de bevalling weer het wandelen op gaan pakken hoor! En dan natuurlijk wel achter de mooiste kinderwagen van de buurt!
Lief . Ik hoop het ook, jammer dat ik mijn eigen familie daar niet mee mee heb, die vinden niet dat je met kindje kunt slepen? Terwijl ik ook zoiets heb van even naar het centrum in het dorp hiernaast en je hebt er ook al min. 6 km op zitten. Mijn man heeft ook al gezegd dat hij ons kindje dan gewoon voor zijn rekening neemt die dag en ik lekker mijn pokke-eindjes kan gaan lopen.

Wandelen is sinds een jaar, na veel ziekte en dipjes, de manier om te relativeren en na te denken over dingen. Nu moet ik zo voorzichtig zijn om niet weer die dip in te schieten. Ben er eigenlijk een beetje bang voor. Ook het idee dat na de bevalling de PDS misschien weer net zo hard terugkomt en dan het vooruitzicht weer te moeten gaan werken, terwijl ik niet lekker ben.

Mmm, vanmorgen trok ik mijn fijnste t-shirtje aan. Van de week pastte het nog, nu zit het veels te strak. Na vandaag mag deze dus ook al op de stapel past niet meer en zonde dat het vervormd, volgend jaar weer. Merk wel dat mijn klerenkast steeds leger wordt als ik als aan de kant gooi met tot de volgende zomer. Dadelijk heb ik op de mooie dagen niets meer om aan te trekken.
pi_29838466
Randa
Als jij met je kindje wilt wandelen dan doe je dat lekker!!! Want als jij je lekkerder voelt dan doet je kindje dat straks ook!
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2005 @ 14:28:19 #76
81992 Githa
pi_29838577
jah precies lekker wandelen hoor.... buiten lucht is juist harstikke gezond en die kleintjes slapen net zo lekker in de kinderwagen als het niet lekkerder is door al dat geschommel
pi_29838774
Bedankt, ben af en toe best wel blij om hier lekker mijn verhaal te doen (of op mijn web-log).
pi_29838823
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 14:25 schreef Anitra het volgende:
Randa
Als jij met je kindje wilt wandelen dan doe je dat lekker!!! Want als jij je lekkerder voelt dan doet je kindje dat straks ook!
Precies !
Het is supergezond voor kleine kinderen om buiten te zijn !
Voor jezelf ook lekker genieten....

Doe alsjeblieft de dingen zoals jíj het wil meid... niets is erger voor kindjes als een ongelukkige moeder...niets is erger voor ene moeder als leven naar de regels van een ánder.

Het enige dat je moet doen is zorgen voor een fles drinken, een boterham of potje fruit en plastic lepeltje.... en stappen maar !
Lekker uitwaaien !
Hoe zou je het moeten doen als je 2,3 of meer kinderen hebt ?
Ik laat mijn zoon van 6 nog niet alleen de wijde wereld in, maar vind het wel belangrijk dat hij lekker kan ravotten... de jongste (inmiddels 2) is vanaf het begin mee geweest nar buiten. Hup in de wagen/ op een kleed op het gras, of in een zak mee naar het strand... allebei de kinderen hebben het uitgekraaid van plezier ! En moeders zelf ook... thuis komen met heerlijke blosjes o pje wangen en dan heerlijk slapen.

Laat niet over je heen lopen en alat geen beslissingen voor je maken...
Ik heb mensen om mij heen gehad die dat probeerde, daar wordt je níet gelukkig van.

Heel veel geluk !
Sir Winston Churchill
  zondag 21 augustus 2005 @ 15:48:30 #79
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_29840601
Randa, wij hebben er zelfs rekening meegehouden met het uitzoeken van de kinderwagen (makkelijk schoon te maken aan de buitenkant, geen lichte kleur enzovoorts) dat we de kleine straks 'gewoon overal mee naartoe willen slepen' als ons dat nou zo uitkomt. Wij vinden het alletwee erg leuk om op het strand te vliegeren bijvoorbeeld, nou die kleine gaat strakjes gewoon lekker mee! ( als alles goed gaat natuurlijk, als het niet gaat zal ik ook niet alles op alles zetten omdat ik nou zo nodig iets wil, die kleine gaat mooi voor, maar daarvoor hoef je naar mijn idee niet alles te laten!)

En net wat Mirage zegt, fles mee en lekker gáán!! Je kindje is straks ook gebaad bij een gelukkige moeder hoor! Ga alsjeblieft op je eigen gevoel en intuitie af en doe wat jou goeddunkt!!
KLeine blokjes rond het huis, lukt dat nog wel? Misschien is dat dan net genoeg voor je om een dip voor te blijven? Of uitgebreid natuurfoto's kijken op internet en zo je gedachten ordenen? Ik verzin ook maar wat hoor!
Probeer één hindernis tegelijk te nemen hoor meis! Als je er straks nog niet klaar voor bent om te gaan werken is er misschien wel een mouw aan te passen, eerst genieten van het feit dat je die leuke shirtjes niet meer past! Ik zit ook wel te verzinnen hoe het straks moet...Lautie zit nu zonder werk, ik wil graag minder gaan werken straks en hoe zit het dadelijk met opvang....Eérst Lautie weer aan het werk, dán zie ik wel hoeveel ik minder kan gaan werken en voor de opvang zal zich óók wel een oplossing aandienen denk ik dan....Eén ding tegelijk dus hoor! Komt goed!

En nu...verplicht gaan genieten van dat moois wat er groeit in je buik!!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 21 augustus 2005 @ 17:10:32 #80
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_29843022
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 00:35 schreef Igraine het volgende:
Ik zou idd ook nog even wachten met het te melden op je werk. Waarom moet je het zo snel melden eigenlijk? Wettelijk gezien moet het voordat je 6 maanden zwanger bent volgens mij...

Leuk, familie vertellen. Hebben zijn zussen ook kinderen? Ik vond het ook erg leuk om het de familie te vertellen, lekker gevoel als iedereen blij voor je is...
In

We hebben het aan zijn moeder verteld, en eerst gaf ze geen reactie (ze is ziekelijk en soms beetje in de war) maar toen ineens begon ze te stralen en een heel verhaal over hoe mal en slungelig mijn vriend eruit had gezien als baby Vriendlief was daar uiteraard niet onverdeeld gelukkig mee,en toen zei ze tegen mij: Meisje, het worden vast hele mooie kinderen! Het was echt schattig!

Een paar zussen (ja hij heeft er een stel ) weten het nu ook, telefonisch of in person verteld. De reacties waren leuk. Eén zus vindt mij eigenlijk te jong voor mijn vriend, en die maakte een beetje een sneeropmerking dat haar dochter ook wel zwanger zou kunnen worden. Zoiets hadden we wel verwacht dus daar maakten we ons niet erg druk om. De anderen reageerden juist superenthousiast, al kreeg mijn vriend wel een soort kruisverhoor van de oudste over hoe hij een baby denkt te gaan combineren met zijn werkschema voor de komende paar jaar. Maar daar heeft hij zich goed doorheen geslagen

Onze vrienden waren ook helemaal blij voor ons. De meesten hebben zelf kinderen en die voorzien me al uitgebreid van allerlei info en weetjes. We hebben het met een groepje gevierd met een gezellig etentje!
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_29845711
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:10 schreef merdeka het volgende:

[..]

In

We hebben het aan zijn moeder verteld, en eerst gaf ze geen reactie (ze is ziekelijk en soms beetje in de war) maar toen ineens begon ze te stralen en een heel verhaal over hoe mal en slungelig mijn vriend eruit had gezien als baby Vriendlief was daar uiteraard niet onverdeeld gelukkig mee,en toen zei ze tegen mij: Meisje, het worden vast hele mooie kinderen! Het was echt schattig!

Een paar zussen (ja hij heeft er een stel ) weten het nu ook, telefonisch of in person verteld. De reacties waren leuk. Eén zus vindt mij eigenlijk te jong voor mijn vriend, en die maakte een beetje een sneeropmerking dat haar dochter ook wel zwanger zou kunnen worden. Zoiets hadden we wel verwacht dus daar maakten we ons niet erg druk om. De anderen reageerden juist superenthousiast, al kreeg mijn vriend wel een soort kruisverhoor van de oudste over hoe hij een baby denkt te gaan combineren met zijn werkschema voor de komende paar jaar. Maar daar heeft hij zich goed doorheen geslagen

Onze vrienden waren ook helemaal blij voor ons. De meesten hebben zelf kinderen en die voorzien me al uitgebreid van allerlei info en weetjes. We hebben het met een groepje gevierd met een gezellig etentje!
Leuk joh, van z'n moeder..

Maarre zo jong ben jij toch niet? Je bent toch tegen de 30 ofcvergis ik me nou?r..Dus waar slaat die opmerking van zijn zus dan op? Alsof je een of andere puber bent die zich zwanger heeft laten schoppen...

Joh en qua werkschema en kinderen combineren, zoveel mensen krijgen kinderen, ongeacht het beroep of hun werkschema, en meestal lukt dat toch gewoon goed. Voor de een is het meer regelen dan voor de ander, maar voor iedereen is het een kwestie van wennen en omschakelen...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 21 augustus 2005 @ 21:00:25 #82
90273 merdeka
pi_29850946
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 18:37 schreef Igraine het volgende:

Leuk joh, van z'n moeder..

Maarre zo jong ben jij toch niet? Je bent toch tegen de 30 ofcvergis ik me nou?r..Dus waar slaat die opmerking van zijn zus dan op? Alsof je een of andere puber bent die zich zwanger heeft laten schoppen...

Joh en qua werkschema en kinderen combineren, zoveel mensen krijgen kinderen, ongeacht het beroep of hun werkschema, en meestal lukt dat toch gewoon goed. Voor de een is het meer regelen dan voor de ander, maar voor iedereen is het een kwestie van wennen en omschakelen...
Hihi, ja ik ben tegen de 30, maar die zus is over de 50 dus die ziet dat allemaal wat anders!
En eerlijk is eerlijk, we wilden graag een gezinnetje stichten maar niet nu gelijk al, niet wat mij betrof tenminste. Mijn vriend heeft wel erg zijn best gedaan om me eerder zwanger te krijgen, en met resultaat Dus z'n zus had inderdaad een beetje die puber-met-kind-geschopt reactie.
Maar ze bedoelt het niet verkeerd (ze flapt er alleen vanalles uit, iets wat ik wel met haar gemeen heb) dus we storen ons er niet zo aan....

Ikzelf maak me er helemaal niet zo druk meer over hoe ik werk en kind ga combineren (raar hoe snel dat soort dingen onbelangrijk lijken als je eenmaal zwanger bent) , maar mijn vriend heeft bepaalde contractuele verplichtingen volgend jaar. Maar hij staat niet alleen in zijn pogingen daar onderuit te komen, dus we hebben er wel vertrouwen in dat dat goed gaat komen.

Komende week gaan we veeeel shoppen voor de inrichting van het appartement, want dat is nu nog steeds kalig. Dat heeft vriendlief ook bewust zo gehouden tot ik definitief bij hem in zou trekken, dus ik heb min of meer de vrije hand, jippijay! Het is nog te vroeg om over de babykamer te gaan denken (vanaf wanneer doe je zoiets eigenlijk???) maar ik weet vrij zeker dat ik straks die afdeling 'terloops' heel goed in me ga opnemen!
  zondag 21 augustus 2005 @ 21:17:12 #83
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29851646
merdeka de kinderkamer kun je zo vroeg doen als jezelf wilt. meestal als je rond de 12 weken bent ga je bestellen omdat er vaak een levertijd op zit her in NL ik weet uiteraard niet hoe het daar is
  zondag 21 augustus 2005 @ 21:18:02 #84
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29851679
Morgen is het jouw dag Fuente!
Ik hoop voor je dat je tot de 4 procent behoort van wie het kindje op de uitgerekende dag geboren wordt! Sterkte met de laatste loodjes.
  zondag 21 augustus 2005 @ 21:31:21 #85
90273 merdeka
pi_29852216
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 21:17 schreef _evenstar_ het volgende:
merdeka de kinderkamer kun je zo vroeg doen als jezelf wilt. meestal als je rond de 12 weken bent ga je bestellen omdat er vaak een levertijd op zit her in NL ik weet uiteraard niet hoe het daar is
Aha. Ik wil eigenlijk niet te voorbarig zijn, we moeten tenslotte maar hopen dat alles goed gaat, en je hoort immers zo vaak dat het misgaat de eerste 3 maanden. Ik denk daarom dat ik de eerste 3 mnd ook aanhoud als 'grens' voor dat soort zaken, maar het kriebelt natuurlijk al wel!

Ik begin me steeds mee zwanger te voelen
  maandag 22 augustus 2005 @ 09:44:20 #86
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29860599
Baar ze vandaag Fuente!
pi_29860624
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 09:44 schreef renzell het volgende:
Baar ze vandaag Fuente!
Dank u, dank u
Helaas nog niets dat op een wee lijkt . Maar we hebben nog een lange dag te gaan .
Sara
Merel
Ukje
pi_29860699
ik hoop dat het vandaag gebeurt

ik voel me wazig (zit nu op het werk)
van het weekend het gevoel dat ik flauw ging vallen
als ik me zo zwak blijf voelen ga ik lekker naar huis.. mn baas moet er maar begrip voorhebben
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_29861522
De apk zit er weer op. Alles mooi, mijn bloeddruk leek aan de hoge kant was 131/85 en de tweede keer meten toch maar 115/74. Mijn buik was 19 cm en de baarmoeder ligt nu net bij mijn navel, deze kan kan ook moment gaan ploppen. Hartje van van de baby ook weer netje 147. In de brief van het echo bureau naar de verloskundige stond niets vermeld over het laag en diep liggen van de baby, vond ze wel een beetje raar, maar niets om ons zorgen over te maken. En ben volgens de weegschaal van de vlos wel een kilo aangekomen. Zat nu op 62.5.

Over 3 weken mogen we weer.

[ Bericht 12% gewijzigd door Randa_v op 22-08-2005 11:31:11 ]
pi_29862452
Fijn dat alles ok is Randa, ook fijn dat je nog even van de vlos hebt gehoord dat je je om de ligging niet druk hoeft te maken.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:16:42 #91
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29863003
randa lekker dat alles oke is

Fuente baby kom eens buiten spelen

heb vandaag na het schoonmaken het gevoel of ik een steneren buik heb die elk moment kan knappen.. en zo af en toe een flinke steek die zo een 20 sec. aan houdt .
Niet super pijnlijk maar prettig is anders
pi_29863134
Mij is er bij de vlos wel ingewreven dat ik voorzichtig moet doen met schoonmaken etc. Want evenstar als je een harde buik ofzo krijgt daardoor is niet altijd goed he? Ik heb aangegeven dat ik regelmatig harde buiken heb, meestal als beebje aan het bewegen is geweest en last van onderrug en schaambeen. Dus ik moet voorzichtiger doen, alles aan het mannetje overlaten .
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:30:04 #93
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29863239
hmm harde buik .. ik ken het gevoel helemaal niet en zoveel heb ik niet gedaan
pi_29863708
Ik word vandaag de hele dag al verrot geschopt door beebje. Echt van die keiharde trappen aan de zijkant, en die doen me verdomd pijn zeg. Volgens mij is beeb ook aan het indalen. Heb sinds een dag of 3 heel erg last van bandenpijn in me doos... Echt niet leuk... nou ja, het hoort erbij toch..

Ik heb af en toe ook last van harde buiken. Meestal als ik druk bezig ben geweest. Ik moet verder ook rustig aandoen, niet meer de trap op met boodschappen enzo.

Sinds vandaag ben ik aan het genieten van mijn verlof.. nou ja.. genieten.. het begon vanmorgen al weer goed met een kapotte waterleiding. We hebben nog loden leidingen in huis (ze moeten er nog een keertje uit maar dan moet de vloer en de muur open) en Michel hoorde vanmorgen iets sissen.. deed ie het luik open en ja hoor... spuitende waterleiding. Gelukkig werk ik in die branche, dus krijg zo visite van mijn collega!

Fuente, het is mooi weer vandaag! Ik vind dat jouw beeb wel mag komen hoor!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:03:47 #95
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_29864648
Fuente ben je al een beetje weeig

Evenstar je omschrijving is duidelijk een harde buik toch nog rustiger aan doen meid
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:24:37 #96
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29864984
Toch maar even de vlos gebeld want met niks doen trekt het niet weg en na het douchen ook niet al was het onder het douchen minder pijnlijk..
Moet urine laten controleren ze denkt aan een blaasontsteking en i.d.d. nog rustiger aan doen
pi_29865007
Bij mij voel ik de harde buik duidelijk, mijn baarmoeder dat hard, en dan ook echt hard. Het leuke eraan vind ik wel dat ik dan precies kan voelen hoe de baarmoeder ligt. Op zich kan een harde buik geen kwaad, als je hem krijgt als je hebt gewandeld of als het gebeurd als beebje heeft bewogen, mits het ook vlug weer wegtrekt. Als je het krijgt door inspanningen moet je toch meer rust houden. Zo vertelde het de vlos vandaag aan mij.

Ik heb ook weleens last van mijn schaambot en rug. Ik kan dus volgens de vlos beter niet meer stofzuigen of dweilen, omdat dat net de verkeerde houding geeft. Ook niet benen overelkaar en goed recht zitten, liefst met kussentje in de rug. Allemaal dingen om te onthouden!!
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:40:39 #98
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_29865225
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 21:00 schreef merdeka het volgende:

Ikzelf maak me er helemaal niet zo druk meer over hoe ik werk en kind ga combineren (raar hoe snel dat soort dingen onbelangrijk lijken als je eenmaal zwanger bent) , maar mijn vriend heeft bepaalde contractuele verplichtingen volgend jaar. Maar hij staat niet alleen in zijn pogingen daar onderuit te komen, dus we hebben er wel vertrouwen in dat dat goed gaat komen.

Komende week gaan we veeeel shoppen voor de inrichting van het appartement, want dat is nu nog steeds kalig. Dat heeft vriendlief ook bewust zo gehouden tot ik definitief bij hem in zou trekken, dus ik heb min of meer de vrije hand, jippijay! Het is nog te vroeg om over de babykamer te gaan denken (vanaf wanneer doe je zoiets eigenlijk???) maar ik weet vrij zeker dat ik straks die afdeling 'terloops' heel goed in me ga opnemen!
Ach joh, het is nooit te vroeg om over de kinderkamer te denken , ik heb me tijdens m'n zwangerschap wel 4x bedacht over hoe 't zou moeten worden. Ik had wat dat betreft ook de vrije hand, mijn man vindt alles best, met de smoes dat hijzelf kleurenblind is.

alleen toen ik, net nadat we te horen hadden gekregen dat het een meisje was, helemaal over the top wilde gaan met rozenbehang en ruches en zilvergeverfde dingetjes...Toen sprak hij zijn veto uit

Ik hoop dat 't je vriend lukt om onder z'n contract uit te komen.
Hoewel...Misschien niet als het is wie ik denk

Fuente, meisje sterkte en doe je best om er vandaag een mooi beebje uit te persen!!

edit: Ooops, it is I, Igraine....
Blew my cover!

[ Bericht 2% gewijzigd door She-Wolf op 22-08-2005 14:51:42 ]
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_29867097
-evenstar- vervelend dat je nu nog rustiger aan moet doen, maar het komt goed hoor, alleen zijn harde buiken vreselijk irritant.
zou jij misschien eens je mail achter willen laten, op koetje@xs4all.nl alvast bedankt

Fuente sterkte met de laatste loodjes
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_29877860
Nou, gistermiddag begon het toch te rommelen. Heb de hele dag harde buiken gehad die verdraaid veel pijn deden, vooral in m'n rug. Ze waren echter absoluut niet regelmatig, de ene keer een half uur niets, de andere keer 6 keer in een half uur. En om 23:00 trok alles weer weg, sjucht.
Vandaag beter *naar baby mompelt dat het nu wel tijd is*

Ladylike, voel je je al wat beter?

Evenstar, wel rustiger aandoen he! Harde buiken zijn inderdaad irritant en kan voor een rotgevoel zorgen! En je moet ze ook niet teveel hebben.

Vicky, hoe is het met je waterleiding ? En bevalt je verlof? Ik vind zwangerschapsverlof vreselijk saai, misschien als beepje er is dat ik me dan beter vermaak.
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')