WHZquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 09:09 schreef Shark.Bait het volgende:
Nummer 1 heeft een te drukke achtergrond en een te grote scherptediepte.
Nummer 2 is leuk, en geen drukke achtergrond.
Nummer 3: had een leuke pose kunnen zijn in zachter licht, denk ik. En storende lichtvlek naast het model wegsoepen.
Nummer 4 is het jammer dat de zon scheen en geen zacht licht was...Weopj haar ogen zijn samengeknepen en dan heb je kraaiepoten
Nummer 5 heeft potentie, ware het niet dat je scherptediepte veel te groot is; het spoor leidt af vind ik.
Nummer 6: De inkijk leid teveel af vind ik (niet dat er iets mis is met inkijk)en de achtergrond is te druk...
Nummer 7 is een mooie pose. De schaduw is toch nog te diep helaas.
Nummer 2 is het best gelukt qua belichting en pose, vind ik.
Be my guest.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 09:12 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
WHZ
ik persoonlijk heb me een beetje gestoord aan alle harde schaduwen, volgende keer reflectieschermpje meenemen
mag ik zo vrij zijn er eentje te bewerken in PS?
Zoiets noem je lachrimpels! Dat meisje is nog hartstikke jong, die heeft echt nog lang geen kraaienpoten, of ben je vertegenwoordiger van crèmepjes?quote:
Een mooie decollete ga je nix insteken jah!!quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:14 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Mijn insteek: als ik een foto van een vrouw maak, en die heeft een mooi decolletee, dan mag die gezien worden.
Ja, precies, kraaiepotenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 23:02 schreef wyccie het volgende:
Zoiets noem je lachrimpels! Dat meisje is nog hartstikke jong, die heeft echt nog lang geen kraaienpoten, of ben je vertegenwoordiger van crèmepjes?
quote:Op woensdag 10 augustus 2005 09:14 schreef Puckzzz het volgende:
Een mooie decollete ga je nix insteken jah!!![]()
yups, en de onderkant van de blur dan weer met een grote gum op 50% iets uitgegumd, anders was alles geblurred, dat was geen gezicht, te nep.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 10:50 schreef Vliegvrager het volgende:
@Puckzzz: mooie bewerking. Gausian Blur? En zo te zien de kleuren ook nog wat zonniger gemaakt.
Dank voor de complimentenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 10:50 schreef Vliegvrager het volgende:
Een nette serie Ronald (en een goed intitiatief om dit topic te openen). Met name #2, 4 en 5 zijn erg geslaagd. Ik kan me wel vinden in de al gegeven commentaren. Slagschaduwen zijn nog wel gedeeltelijk te herstellen in PS, ook als je daar nog niet zo veel ervaring mee hebt (heb ik ook niet). Zie deze post.
De huidtinten vielen me pas op toen ik ze naast elkaar had. Weopj is een drukke dame, en heeft volgens mij nog geen tijd gehad om eens rustig in de zon te zitten (as if in Nederland...quote:Shoots met 2 modellen bieden veel mogelijkheden om met de compo te spelen. Heb je dat gedaan? Dan ben ik wel benieuwd naar de foto's. Bij deze 2 modellen is het verschil in huidtint wel erg groot. Ik ben er nog niet uit of ik dat nou storend vind of niet, maar opvallend is het wel.
Hm, nog even naar kijken zo. Het was me eigenlijk nog niet opgevallen.quote:Over huidtint gesproken, de witbalans in foto 6 is niet helemaal lekker en in ieder geval niet consistent met 4, 5 en 7. Ik had hetzelfde probleem met mijn GGG-shoot en werd daar op DPZ op gewezen. Naar aanleiding daarvan eens wat gevogeld in PS, en het is niet al te gek moeilijk om daar wat aan te doen. Pak je kans om je PS-ervaring uit te breiden.
Puckzzz heeft mooi werk afgeleverd inderdaad. Ik ga zo even kijken wat ik zelf kan doen.quote:@SB: ik zie toch echt alleen lachrimpels
@Puckzzz: mooie bewerking. Gausian Blur? En zo te zien de kleuren ook nog wat zonniger gemaakt.
Hmmm ik hou niet zo van die achteraf aangebrachte dof, het ziet er altijd nep uit. Zoiets kan je beter maar gelijk bij de opname goed doen. Op deze mannier is het een reddingsactie van een mislukte foto. Handig voor foto's die je niet nog een keer kan maken. Maar ik zou deze gewoon weggooien en opnieuw maken.quote:
En op verzoek?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 09:14 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Een mooie decollete ga je nix insteken jah!!![]()
Ben het met je eens dat voorkomen beter is dan genezen, maar ik vind niet dat je foto's weg zou moeten gooien als ze in PS nog te redden zijn. Deze foto pakt nog goed uit, en ik vind het nep eruit zien nogal meevallen, zeker als je bedenkt dat het een bewerking op een geresizede foto is.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 11:53 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Hmmm ik hou niet zo van die achteraf aangebrachte dof, het ziet er altijd nep uit. Zoiets kan je beter maar gelijk bij de opname goed doen. Op deze mannier is het een reddingsactie van een mislukte foto. Handig voor foto's die je niet nog een keer kan maken. Maar ik zou deze gewoon weggooien en opnieuw maken.
Op zich heb je gelijk, maar opnieuw maken is even geen optie. Zowel model als ik hebben meer te doen dan fotografie en heen en weer reizen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 11:51 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Hmmm ik hou niet zo van die achteraf aangebrachte dof, het ziet er altijd nep uit. Zoiets kan je beter maar gelijk bij de opname goed doen. Op deze mannier is het een reddings actie van een mislukte foto. Handig voor foto's die je niet nog een keer kan maken. Maar ik zou deze gewoon weggooien en opnieuw maken.
Ik weet niet hoe groot jouw LCD is, maar het is mij al meerdere keren overkomen dat ik op de LCD een perfecte foto had, die eenmaal op de PC gruwelijk onscherp bleek te zijn. Ik kijk even snel op de LCD naar het globale resultaat, en dan ga ik weer verder. En om nou om iedere keer tegen een model te moeten zeggen dat ze even een pose moet vasthouden omdat ik even op mijn LCD moet uitvergroten, daar motiveer je een model ook niet mee.quote:Volgende keer moet de fotograaf gewoon even op zijn LCD kijken, dan zie je dit toch zo. Ook even goed nadenken voordat je afdrukt wil ook nog wel eens helpen. Maar dar roep ik ook al een tijdje. Neem ook altijd een reflectie scherm mee!! Ook dit kan ik niet vaak genoeg zeggen. Je hebt ze al van af 30 euri. Je foto's gaan er zoveel mee vooruit!! Inversteer die 30 euro en je zal versteld staan van de vooruitgang die je boekt.
Met de camera die ik heb moet ik het doen. Op dit moment ontbreekt me de ruimte om meer te kopen dan ik heb. Simple as that. Dat betekent dat ik me dus geen losse flitser kan veroorloven. De ingebouwde flitser kan het -afaik in ieder geval- niet.quote:Probeer ook eens licht in te flitsen in die soort situaties, helpt je ook om die zware schaduwen wat te verzachten
help je mensen gelijk in de gordijnen. Je doet de aanname dat ik mijn LCD niet bekijk (ik schiet nota bene vanaf de LCD, omdat ik met bril op niet door de EVF kan kijken). Je doet de aanname dat ik alleen maar richt en klik. Tot tweemaal toe meld je "dat jij het aldoor al roept". Betweterig doen maakt je niet gelijk een gewaardeerde commentator, ook al heb je 1000x gelijk. Ik post mijn foto's hier om iets op te steken van wat ik fout doe. Niet om afgezeken te worden.quote:Volgende keer moet de fotograaf gewoon even op zijn LCD kijken, dan zie je dit toch zo. Ook even goed nadenken voordat je afdrukt wil ook nog wel eens helpen. Maar dar roep ik ook al een tijdje. Neem ook altijd een reflectie scherm mee!! Ook dit kan ik niet vaak genoeg zeggen.
Of misschien verwoorden andere mensen hun kritiek wat constructiever.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 13:59 schreef fr.oosje het volgende:
....Maar goed mischien leg ik de lat wel te hoof en is het nivo hier gewoon wat lager...
Een deskundige zeikerdquote:Op woensdag 10 augustus 2005 14:37 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
En nog een voordeel, voor het geval je daarom geeft: bij die eerste post kwam je over als een zeikerd, bij deze als een deskundige. Het is maar net welk imago je wilt hebben
Ik weet niet waarmee je vergelijkt, dus kan ik ook niet aangeven of het niveau "lager" is. Het is in ieder geval lager dan de standaard die jij hier op legt. Vergeet niet dat hier vooral amateurs rondlopen, waarvan het grootste deel noch de tijd, noch de middelen heeft om foto's te maken die het niveau van een prof benaderen. Ik val ook in die categorie, en ik heb ook de wil niet om dat nivau te benaderen. Ik ben en blijf amateur. Met de middelen die ik me kan veroorloven probeer ik zo goed mogelijk foto's te maken, en dat betekent nogal eens dat ik het moet doen met alleen een camera, mezelf en een model. Het snapshot-gehalte, zoals jij het noemt, zal bij mij dus altijd hoog blijven. Wil je beter, dan kun je beter bij DPZ kijken of zo. Alhoewel ik de keren dat ik daar keek ook niet echt super enthousiast werd over het niveau van de geplaatste werkjes, maar dat zal aan mij liggen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 13:59 schreef fr.oosje het volgende:
Hoho, even relaxt ja.
Je wilt toch commentaar op je foto's??? Doe er mee wat je wilt het zijn bruikbare tips waarmee je je voordeel mee kan doen.
Ik vind gewoon dat men wat kritischer moet zijn op zijn/haar foto's. Ik heb het niet eerder gezegd omdat ik je niet wilde afzeiken maar ik vond je laatste serie een hoog snapshot gehalte hebben. Kwa techniek en kwa compositie. Ik snap daarom ook niet dat er mensen zijn die zeggen dat ze het een knappe serie vinden. Maar goed mischien leg ik de lat wel te hoog en is het nivo hier gewoon wat lager. Geeft opzich niets maar als je jezelf wilt verbeteren kan je een hoop leren van mensen die al wat langer met deze hobby bezig zijn. (ook al komt dat betweterig over)
Point taken. Ik heb de neiging vooral te kijken naar de modellen, en minder naar de achtergrond. Puntje van aandacht dus.quote:Oke even uitgebreid commentaar op je foto's mischien heb je er wat aan:
1
Te onrustige en scherpe achtergrond. Kijk ook eens naar de paal rechts op de foto en de boom links op de foto. Dit zijn behoorlijke storende elementen
Ze lijkt niet alleen lichter, ze is het ook. Maar dat had ik hiervoor al ergens geantwoord.quote:2
leuke compositie, jammer dat alleen het linker model wat bleek lijkt in vergelijking met het rechter model
Ik zei al: mijn focus ligt op het model. Puntje van aandachtquote:3
Ook een leuke foto, echter wat storende elementen in de achtergrond (lichte streep bijvoorbeeld)
Tevens beplaalde lichaamsdelen net te licht. Zelfs had ik ook wat van de bovenkant weg gecropt en een klein stukje van de linkerkant. Mijn inziens komt de foto dan beter in evenwicht.
Niet dat ik er een bij me had, maar zelfs dan had ik er weinig aan. Aanwezig waren fotograaf en model, op een verder leeg rangeerterrein. Maar ik zal eens kijken of ik daar iets op kan bedenken, want het overkomt me vaker.quote:4
Leuke pose en een leuke foto, alleen jammer van de wat zware schaduwen. (reflectiescherm)
En ik maar moeite doen om een enorme aandachttrekker op de achtergrond (mijn eigen rode auto) eruit te photoshoppen... niemand die dat gemerkt heeftquote:5
Achtergrond te onrustig en de foto had wel iets minder dof kunnen gebruiken. De hele foto is ook een beetje flets, al je foto's kunnen wel wat boost gebruiken (even in PS auto levels en auto contrast en een beetje de saturation opschroeven, als je weinig verstand van PS hebt moet dit toch lukken)
Kijk, dit is een kritiek waar ik direct iets aan heb! Ik vond al dat deze foto niet klopte, maar ik kon de vinger er niet achter leggen. Ik heb de foto aan het model laten zien, en zij vond hem wel goed, dus ik dacht dat het aan mij lag.quote:6
Persoonlijk vind ik dit een hele rare pose tevens heb je teveel groothoek gebruikt waardoor het model een raar rond en groot hoofd krijgt. Volgende keer het model ook even haar schouders iets naar achter laten doen.
De achtergrond was met opzet gekozen, dus die laat ik lekker zo. En in dit geval had een schermpje wel tegen mijn knie kunnen zetten oid. Zoals ik al zei: ik zal eens zien of ik dat refectiescherm kan oplossen, zonder dat het al te storend wordt om het steeds te moeten herinstellen.quote:7
Goeie pose, echter hier had een reflectie schermpje een hoop kunnen doen om het gezicht en dus ook de ogen (heel belangrijk in een portret) wat op te lichten. Ook hier zie ik weer een aantal storende elementen in de achtergrond (spoorrails)
Nog een tip zet je donkerst gekleurd model het dichts bij je hoofdlicht. Dan krijg je een betere balans in je foto's (in dit geval dus de modellen omdraaien.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:25 schreef RonaldV het volgende:
Ze lijkt niet alleen lichter, ze is het ook. Maar dat had ik hiervoor al ergens geantwoord.
Begrijp ik goed dat ze nog donkerder lijkt te zijn dan ze is, zoals ze nu staan? Goeie tip!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 16:13 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Nog een tip zet je donkerst gekleurd model het dichts bij je hoofdlicht. Dan krijg je een betere balans in je foto's (in dit geval dus de modellen omdraaien.
Een vrouw die naar me luistert!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:12 schreef Ripley het volgende:
Braaf geluisterd naar RonaldV
Ben blij metd e foto's van mijn held Re
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:23 schreef Vliegvrager het volgende:
En Re, als je toch de bedoeling uit komt leggen, leg dan meteen even uit wat er mis is met de kleur van Ripley.
Good Point, ik ga een verzoekje indienen voor ZW smiliesquote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:33 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
...sprak zij, en zwaaide met haar roze pompoenen.![]()
Zullen we er geen rassentopic van maken? Dit is FOT.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:23 schreef Vliegvrager het volgende:
En Re, als je toch de bedoeling uit komt leggen, leg dan meteen even uit wat er mis is met de kleur van Ripley.
Ik had gevraagd om zwart wit foto's omdat ik dat vaak mooier vind. Ik heb ook nogal last van rode wangen en vlekjes en zoquote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:23 schreef Vliegvrager het volgende:
Ben wel benieuwd naar een toelichting van held Re op de foto's. Ik vind de belichting en contrasten in #1 en #3 niet erg mooi, maar het lijkt nabewerkt, dus er zit kennelijk een bedoeling achter. Misschien dat ik de foto's meer kan waarderen als ik die bedoeling ook ken.![]()
#2 Vind ik leuk, compositie/blik/camerstandpunt/DOF, de combinatie maakt dat het een prettige foto is om naar te kijken. Een kleinigheidje is dat het model net uit het midden staat. Ik zou de voorkeur hebben voor meer uit het midden of helemaal in het midden.
Alhoewel ik rode wangen wel charmant vind, kan dat op de foto lelijk overkomen. Dus Z/W is dan een goeie keusquote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:49 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik had gevraagd om zwart wit foto's omdat ik dat vaak mooier vind. Ik heb ook nogal last van rode wangen en vlekjes en zo
Ik denk dat hij zeker met foto 2 heel blij zal zijn. Foto 1 komt een beetje overbelicht op me over. Foto 3 ook, maar daar vind ik het weer niet storend. Als ik een foto als cadeau zou moeten kiezen dan ging ik dus voor 2, en niet voor 3. Maar da's persoonlijk.quote:Ow en het idee erachter was dat ik superpanisch ben over foto's en niks mooi vind en mijn vriendje altijd dwing om alle foto's te wissen en ik hem graag een keer mooie foto's wilde geven omdat we een half ajar bij elkaar waren
Ik heb ze al gegeven en ik geloof dat ie zelf 3 de mooiste vindt. IK vind zelf 1 de mooiste en Re 2quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:59 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Alhoewel ik rode wangen wel charmant vind, kan dat op de foto lelijk overkomen. Dus Z/W is dan een goeie keus
[..]
Ik denk dat hij zeker met foto 2 heel blij zal zijn. Foto 1 komt een beetje overbelicht op me over. Foto 3 ook, maar daar vind ik het weer niet storend. Als ik een foto als cadeau zou moeten kiezen dan ging ik dus voor 2, en niet voor 3. Maar da's persoonlijk.
Zal ik Weopj even weghalen, zodat je rustig kunt lezen?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:30 schreef Disorder het volgende:
Ik heb geen flauw idee wat ik net heb gezien, dat decolleté van Weopj leidt ontzettend af, niet dat je me hoort klagen
Preuts jong..quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:30 schreef Disorder het volgende:
Ik heb geen flauw idee wat ik net heb gezien, dat decolleté van Weopj leidt ontzettend af, niet dat je me hoort klagen
als het je afleidt van de rest van het topic... en er niet tegen kan wel.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:13 schreef Disorder het volgende:
[..]
Als je graag naar tieten kijkt ben je preuts?
't Loopt niet zo hardquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:16 schreef RonaldV het volgende:
Topic kickje om wat meer te zien te krijgen van FOT fotografen en -modellen:
Mooi!!!!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:22 schreef Re het volgende:
even tussen door wat resultaten van een eerdere shoot met merel
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Merel heeft, zeker in Z/W een prachtig klassiek gezicht! Goed werk, complimenten aan jullie beiden.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:22 schreef Re het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zie dit topic nu pasquote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:22 schreef Re het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
nr 2 is mooi !quote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:24 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
Even copy-paste:
Ik heb ook wat foto's om te laten zien. Onbewerkt/ongesoept. Fotograaf is een 'redelijke bekende'in het vak.
Ik vond ze zelf wel apart en zeker goed geschoten.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mss is het wat?
Ik hoor raag pos/neg kritieken op de foto's.( opbouwend en tips)
ps ik wil best model staan, maar moet er wel even bij vertellen dat ik nu even zwanger ben van ons derde kindje, dus, OF je moet van dikke buiken houden, OF je moet even geduld hebben![]()
Niet vervelend bedoeld maar ik vind het altijd heel lelijk als die haartjes zo wit oplichten, heeft het ook een speciale naam? Dan zie je ook gelijk heel duidelijk alle oneffenheden op de huid en al.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:07 schreef RonaldV het volgende:
3. Dezelfde garage. Helaas werden we bij de shoot in en rond deze garage herhaaldelijk gestoord van/door het weer (zware buien).
Ik moest ff denken wat je bedoelt. En ik weet het nog nietquote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:08 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Niet vervelend bedoeld maar ik vind het altijd heel lelijk als die haartjes zo wit oplichten, heeft het ook een speciale naam? Dan zie je ook gelijk heel duidelijk alle oneffenheden op de huid en al.
(Doet me een beetje denken aan zo een snel snapshot fototje die mijn vader wel eens van mij maakt en waar men nooit echt voordelig opstaat, terwijl je verder hele mooie foto's maakt.)
Ik kan daar niks aan doen, ze heeft lichte wenkbrauwen. Misschien had een potloodje erdoor iets geholpen, maar ik betwijfel het eerlijk gezegd. Maar om op je vraag terug te komen: dat lichtverschijnsel, dat je ook op je huid ziet heet strijklicht. Het strijkt als het ware langs je huid, in plaats van er recht op te vallen.quote:
dank je welquote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:55 schreef MaRySe het volgende:
Oké, ik heb bruine wenkbrauwen maar door dat "strijklicht" worden ze altijd blond.
Dat wou ik even zeggen, verder mooie foto's !
S&Gquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:34 schreef MaRySe het volgende:
Wat was het thema?
Dit zijn de eerste twee foto's die ik bekeken en bewerkt heb. Ik vond ze subtiel genoeg om in FOT te posten. Ik had natuurlijk ook kunnen kiezen voor een enorme cleavage, maar da's weinig subtiel om mee te openen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:20 schreef MaRySe het volgende:
Vind het thema niet echt overkomen
Ze zijn idd subtiel genoegquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:24 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dit zijn de eerste twee foto's die ik bekeken en bewerkt heb. Ik vond ze subtiel genoeg om in FOT te posten. Ik had natuurlijk ook kunnen kiezen voor een enorme cleavage, maar da's weinig subtiel om mee te openen.
thanks, was ook maar een seriequote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:15 schreef Shark.Bait het volgende:
Als ik eerlijk mag zijn:
Ik had toch eigenlijk wel wat beters van Re verwacht.
En het lijkt allemaal wel op elkaar, maar dat terzijde.
Ik kan natuurlijk meekletsen met de rest. Maar ik denk dat dat geen zoden aan de dijk zet. Ik heb het hier over zijn werk hierboven natuurlijk. Er is niets mis met Re. Goede gozer
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:37 schreef Re het volgende:
..... en alsjeblieft niet meekletsen met de rest t'is geen FFF hier
WHZquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:57 schreef Re het volgende:
mooi R. lekker witte overgang de diepte in
Da's wel een goeie tip iddquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:11 schreef MaRySe het volgende:
Alleen leiden de sieraden en versiersels heel erg af.
dat fonkeltje is iddquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:58 schreef RonaldV het volgende:
Naast dat het prachtige ogen zijn: ik ben best wel trots op het fonkelingetje in de ogen, die op groot formaat overigens veel mooier zijn.
Ik ben een beetje huiverig voor make-up. Voor je er erg in hebt is het vlekkerig, of veel te dik. Ik begrijp je punt, maar ik geef toch de voorkeur aan naturel, met hooguit wat eye-liner en een zachte lipstick.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 16:47 schreef morpheus_at_work het volgende:
beetje poeder had bij kleintje wonderen kunnen doen , ga nooit zonder poeder een model fotograferen als je glimmende huid wil vermijden
Hier nog een.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:50 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ben een beetje huiverig voor make-up. Voor je er erg in hebt is het vlekkerig, of veel te dik. Ik begrijp je punt, maar ik geef toch de voorkeur aan naturel, met hooguit wat eye-liner en een zachte lipstick.
Normaal gesproken krijg je met een gepoederd gezicht vaak veel natuurlijker huidtinten. Presentatoren op tv zien er op tv heel natuurlijk uit maar daar zit ook een dikke laag zooi op. Zeker met felle verlichting heb je dat gewoon nodigquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:56 schreef Kleintje het volgende:
En ik ga me op foto's niet anders voordoen dan ik ben met megaveel make-up.
Wat een wijf ben ik he...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 09:56 schreef Icicle het volgende:
@ Kleintje
Er zijn ook transparante poeders, die voorkomen alleen dat je gaat glimmenJe ziet er dan verder op de foto gewoon uit als normaal.
Dat wordt dus een drankloze zaterdag Puckzzzyquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:18 schreef Puckzzz het volgende:
Ik hoop hier binnenkort wat resultaten te kunnen posten van een 1 op 1 meet die ik zondag heb met Snopprinces. Afspraken gemaakt via de modellensite, werkt erg goed imonu maar hopen dat er wat toonbaars uit mijn handen komt
![]()
Site is wel handig maar het is mij nog niet gelukt om een model te regelenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:18 schreef Puckzzz het volgende:
Afspraken gemaakt via de modellensite, werkt erg goed imo![]()
Ik las het.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:32 schreef morpheus_at_work het volgende:
icicle gaf al mijn antwoord op poederen
Wie was de stomverbaasde? Misschien handig als Sub of ik even contact met haar opneemtquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:38 schreef huiz het volgende:
[..]
Site is wel handig maar het is mij nog niet gelukt om een model te regelen
Eentje reageert helemaal niet en een ander was stomverbaasd dat ze er op stond... Binnenkort maar eens een ander model uitzoeken
Komt via de mailquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wie was de stomverbaasde? Misschien handig als Sub of ik even contact met haar opneemt
Check!quote:
Dat denk ik niet hoor!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:20 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Dat wordt dus een drankloze zaterdag Puckzzzy![]()
Wel alle.... EN niet effe melden bij mij he???quote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:41 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Dat denk ik niet hoor!![]()
Ze komt pas om 1 uur dus tijd genoeg om nuchter te worden, en ik heb een heel stevig statief dus trillende handjes zijn ook niet van toepassing
off-topic] zaterdag is het dus wel Assen geworden he?![]()
Als je weer eens naar het Duistere Noorden komt (en dan vooral Assen) effe gillen..quote:
ik was ook zo eerst zoals jij denk , tot dat ik de effecten ervan zag. toen had ik een omslagpunt , zonder de natuurlijke huid te verliezen kun je wel het glimmen kwijtrakenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik las het.Maar ik ben dus zo'n typische man die daar geen verstand van heeft
Kop van Noord-Holland?quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:04 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
ik was ook zo eerst zoals jij denk , tot (...)
Ik bedoelde je zinsopbouw. In Westfriesland eindigt elke tweede of derde zin op "denk?". Kort voor "denk ik?:quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:37 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
op dat punt niet(regio utrecht) en ben meer een studio fotoslaafje
Haha, inderdaad, een vriendin van mij zegt dat ook altijd. En ook: "Dat wou ik zeggen." Als inderdaad, zeg maar.quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:42 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik bedoelde je zinsopbouw. In Westfriesland eindigt elke tweede of derde zin op "denk?". Kort voor "denk ik?:
waarom niet , ik ben bezig bedrijfje op aan het zetten met visagiste/styliste , wat zich richt op kinder fotografie en zwangerschapsfotografie , aangezien een lege website geen porum is , zoek ik aantal fotogenieke personen die model willen staan en waarbij enke fotos voor promo doeleinden gebruikt kunnen worden. Zeker omdat er tijdens die shoots geen haast achterzit kan er zeker nog wel wat geleerd worden.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:21 schreef PoseidonVS het volgende:
Zeg morpheus_at_work, wat moet ik me voorstellen bij je sign? En als ik mijn zwangere vrouw en evt zoontje voor beschikaar stel, mag ik dan mee komen om de kunst af te kijken?
Klinkt er goed. Ik heb zelf geprobeerd om een leuke serie van haar te maken maar dat is nog best erg moeilijk. Hier zijn wat van de resultaten te zien. Ik ga je vanavond zeker even mailen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:37 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
waarom niet , ik ben bezig bedrijfje op aan het zetten met visagiste/styliste , wat zich richt op kinder fotografie en zwangerschapsfotografie , aangezien een lege website geen porum is , zoek ik aantal fotogenieke personen die model willen staan en waarbij enke fotos voor promo doeleinden gebruikt kunnen worden. Zeker omdat er tijdens die shoots geen haast achterzit kan er zeker nog wel wat geleerd worden.
mijn basis regel is , ik heb het ook geleerd door naar anderen te kijken en dingen te vragen, dus waarom geen kennis delen.
mail mij even op djurre@debezigebijtjes.nl
Je vrouw is mooi zwanger, maar weet je zeker dat er maar één knd op komst is?quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:51 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Klinkt er goed. Ik heb zelf geprobeerd om een leuke serie van haar te maken maar dat is nog best erg moeilijk. Hier zijn wat van de resultaten te zien. Ik ga je vanavond zeker even mailen.
nou!! idd een behoorlijke buikquote:Op vrijdag 2 september 2005 16:40 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je vrouw is mooi zwanger, maar weet je zeker dat er maar één knd op komst is?Wat een toeter!
![]()
Noh maid! Kom jij uit West-Friesland dan? Dat vinde ik nou zo loik !quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:37 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
op dat punt niet(regio utrecht) en ben meer een studio fotoslaafje
Het komt aardig in de buurt hoor.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:56 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Noh maid! Kom jij uit West-Friesland dan? Dat vinde ik nou zo loik !
Slechte imitatie van mijn familie
Jep het is er absoluut maar 1. en dan te bedenken dat ze nog twee maanden moet.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:51 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
nou!! idd een behoorlijke buikmaar mooie serie, laatste is mooi
we gaan ze mooie serie fotos laten zien , waar ze in ouders ook van kunnen gaan smullenquote:Op vrijdag 2 september 2005 17:47 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Jep het is er absoluut maar 1. en dan te bedenken dat ze nog twee maanden moet.![]()
Maar bedankt voor de compliment en ik hoop binnenkort meer te kunnen laten zien.
Edit: Morpheus heeft mail.
Hoe gaat het ondertussen met de overige lollie-pics?quote:Op donderdag 15 september 2005 00:43 schreef Shark.Bait het volgende:
Bij foto 4 zou ik ook nog eens, als ik jou was, de wallen onder haar ogen wegsoepen. Zie zijn allerminst flatteus...
Die foto van haar lippen, die is wel gaaf/leuk, maar ik vraag me af of het niet mooier geweest zou zijn met de volledige lippen erop...
Die ogen was ook even snel om het idee te laten zien, kan jouw PS tips wel goed gebruikenquote:Op donderdag 15 september 2005 07:36 schreef Puckzzz het volgende:
Hmmmmmm....mooie ogen,maar die bewerking vind ik echt niet kunnen hoor Huishet lijktwel een wasbeertje zo. Als je met je pipetje(er vanuit gaande dat je photoshop gebruikt) een lichte kleur rond haar ogen uitkiest, dan in een tweede laag met een zachte brush en lage opacity de huid overschildert, mag lekker ruig, daarna met een gummetje op 100% de ogen weer vrijmaakt en de wenkbrauwen, dan zal het er al een stuk beter uitzien. Nog even spelen met de opacity van je laag en je bent klaar.
voor de rest is het een leuke serie, ik weet alleen niet of ik de achtergrond zo geweldig vind. Stopcontacten enzo
Idd, die wallen had ik nog niet gezienquote:Op donderdag 15 september 2005 00:43 schreef Shark.Bait het volgende:
Bij foto 4 zou ik ook nog eens, als ik jou was, de wallen onder haar ogen wegsoepen. Zie zijn allerminst flatteus...
Die foto van haar lippen, die is wel gaaf/leuk, maar ik vraag me af of het niet mooier geweest zou zijn met de volledige lippen erop...
quote:Op donderdag 15 september 2005 07:26 schreef Toeps het volgende:
Hoe gaat het ondertussen met de overige lollie-pics?
Dus je hebt die lollie er ingesoept??quote:Op donderdag 15 september 2005 20:37 schreef Shark.Bait het volgende:
Tada! ik heb met mijn wacom speeltje gespeeld:
[afbeelding]
quote:
Wow! Hij is echt mooi gelukt!!!!quote:Op maandag 26 september 2005 21:45 schreef RonaldV het volgende:
Kijk nou wat ik in de badkamer vond:
[afbeelding]
Nou nou ze kan ook Duits hoor!quote:Op maandag 26 september 2005 23:12 schreef MaRySe het volgende:
hahaha ik weet wat blasen in het duits is
blasen?quote:Op maandag 26 september 2005 23:12 schreef MaRySe het volgende:
hahaha ik weet wat blasen in het duits is
iddquote:
IJzercookie!quote:Op donderdag 29 september 2005 23:17 schreef morpheus_at_work het volgende:
wie is deze fok user :
[afbeelding]
quote:Op donderdag 29 september 2005 23:23 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
u gaat door voor de koelkast , afgelopen vrijdag geschoten
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
als er iets onnatuurlijks binnen de fotografie is , is het wel fashion fotografie wel, daar is het meer surrealismequote:Op donderdag 29 september 2005 23:25 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind die eerste de mooisteDie andere twee komen wat onnatuurlijk over
Ik bedoelde meer de houdingenquote:Op donderdag 29 september 2005 23:26 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
als er iets onnatuurlijks binnen de fotografie is , is het wel fashion fotografie wel, daar is het meer surrealisme
Ja dat vind ik eigenlijk ookquote:Op donderdag 29 september 2005 23:25 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind die eerste de mooisteDie andere twee komen wat onnatuurlijk over
quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:30 schreef PoseidonVS het volgende:
[afbeelding]
1 van de foto's uit de shoot met Morpheus_at_Work. Deze foto is dus door hem genomen.
Mijn vrouw en ik zijn de gene op de foto.
En dan? Ga je ook foto's maken of wordt je dan ook zwanger?quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:38 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
lieve foto.
* Vliegvrager wacht nog twee maandjes
quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:40 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
En dan? Ga je ook foto's maken of wordt je dan ook zwanger?
die van je vrouw en kind zijn leukerquote:Op maandag 3 oktober 2005 20:30 schreef PoseidonVS het volgende:
[afbeelding]
1 van de foto's uit de shoot met Morpheus_at_Work. Deze foto is dus door hem genomen.
Mijn vrouw en ik zijn de gene op de foto.
Die zijn vrolijker. Deze vind ik mooier.quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:18 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
die van je vrouw en kind zijn leuker
Ik stel voor dat we daar nog wat meer meningen over verdelen. Plaatsen die foto.quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:20 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Die zijn vrolijker. Deze vind ik mooier.
Maar daarover zullen de meningen verdeeld zijn
Hier kun je de hele serie zien.quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:24 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we daar nog wat meer meningen over verdelen. Plaatsen die foto.
Hele fraaie serie Poseidonquote:Op maandag 3 oktober 2005 21:29 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Hier kun je de hele serie zien.
Ow en dit is geen spam, traffic groeit me alleen niet op de rug.
Ik zeg: t wordt een meisje.quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:29 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Hier kun je de hele serie zien.
Ow en dit is geen spam, traffic groeit me alleen niet op de rug.
Dan kan ik je vast verklappen dat je het fout hebt.quote:Op maandag 3 oktober 2005 23:18 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik zeg: t wordt een meisje.
motivatie: je zoon lijkt ongeveer even oud als de mijne was toen zijn zus geboren werd
wat zal nick blij zijnquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 07:30 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Dan kan ik je vast verklappen dat je het fout hebt.
![]()
Of een minder vel-witte achtergrond. Maar de foto's opzichzelf vindt ik wel mooi. Mooie composities.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:31 schreef fr.oosje het volgende:
Ik heb de serie bekeken en van mij mag er iets meer contrast in.
Ik denk dat je haar niet helemaal goed hebt begrepen. Ik moet eerlijk zeggen overigens dat het me pas opviel toen ze het aangaf:quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:21 schreef morpheus_at_work het volgende:
dan zul je het ook bij je eigen fotos wel jammer vinden dat je daar niet totaal in beeld bent
even als voorbeeld
http://www.t-connectit.nl/Images/tallie023-fot.jpg
http://www.talliecam.com/images/tallie015-fot.jpg
http://www.talliecam.com/images/pose0101024bw.jpg
bij fotografie draait het beeld om het geen waar je op wil doelen , is het het gezicht , is het het lichaam het lichaam , is het het beeld wat je over wil brengen duidelijk.
in dit geval is het haar zwangerschap dus haar buik moet beter in beeld zijn dan de rest, daarbij moet je keuzes maken , of kaderen of meer omgeving erop , in mijn geval kies ik voor kaderen en minder omgeving , daarvoor heeft ronald ook gekozen bij jouw fotos.
opzich zou ik dingen achteraf ook wel anders gekaderd hebben , maar dat is altijd achteraf.
maar per definitie is kaderen (lees afsnijden van beelden) niet fout , als het maar juist gebeurd, dat van het haar afsnijden zal ik nu ook niet meer doen , want is mij zelf ook tegen gaan staan
Bespeurt de argeloze lezer hier zere (en dus lange) teentjes?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:21 schreef morpheus_at_work het volgende:
dan zul je het ook bij je eigen fotos wel jammer vinden dat je daar niet totaal in beeld bent
nee hoor kan prima met kritieken omgaan en zal ze ook zeker meenemen in het vervolg van toekomstige shoot , er zullen namelijk altijd kritieken blijven over afsnijden van dingen , uit estetisch oogpunt en wat prettig kijkt. normaliter zie je niet een hele serie van de fotos en nu wel , normaal laat je als fotograaf alleen de beste uit een serie zien en niet degene waarvan je denkt oei , niet opgeletquote:Op woensdag 5 oktober 2005 14:36 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Bespeurt de argeloze lezer hier zere (en dus lange) teentjes?
Wow, die is mooi!!! Daar heeft ze een heel mooi aandenken aan!!!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:03 schreef pea4fun het volgende:
Hier een ontmoetingsresultaat van -evenstar- en mijzelf. Ik laat er maar 1 zien aangezien de shoot puur voor haarzelf was bedoeld
[afbeelding]
Die is mooi geworden!!!quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:22 schreef RonaldV het volgende:
Ties in bubbels:
[afbeelding]
inmiddels ook al weer bijna een maand geleden![]()
Beetje te erg belicht naar mijn smaak..quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:22 schreef RonaldV het volgende:
Ties in bubbels:
[afbeelding]
Leuk ideequote:Op zondag 16 oktober 2005 20:22 schreef RonaldV het volgende:
Ties in bubbels:
[afbeelding]
ik dacht ontmoetingsresultaten te zienquote:Op zondag 16 oktober 2005 22:18 schreef morpheus_at_work het volgende:
dit is geen high key meer te noemen
Laten we die discussie hier verder voerenquote:Op zondag 16 oktober 2005 22:18 schreef morpheus_at_work het volgende:
dit is geen high key meer te noemen
Volgens mij was het ongeschreven regeltje dat de fotograaf ze in FOT post en het model in FOK! Userfoto's #194quote:
heb haar gisteren wat previews gestuurd , dus moet zelf nog echt beginnen , altijd even een dagje rust na een shoot , dan kijk je wat anders tegen de fotos aanquote:Op maandag 17 oktober 2005 09:56 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Volgens mij was het ongeschreven regeltje dat de fotograaf ze in FOT post en het model in FOK! Userfoto's #194
En dan gaan we daar zeggen 'wat ben jij een lekker wijf' en hier gaan we mierrenneuken over schaduwtjes en crops.
quote:Op maandag 17 oktober 2005 09:56 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Volgens mij was het ongeschreven regeltje dat de fotograaf ze in FOT post en het model in FOK! Userfoto's #194
En dan gaan we daar zeggen 'wat ben jij een lekker wijf' en hier gaan we mierrenneuken over schaduwtjes en crops.
ja met toch wel een stijve nek bijvoorbeeldquote:Op maandag 17 oktober 2005 10:02 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
heb haar gisteren wat previews gestuurd , dus moet zelf nog echt beginnen , altijd even een dagje rust na een shoot , dan kijk je wat anders tegen de fotos aan
mooie dame ben je (en aapstok: goed werk!)quote:Op woensdag 16 november 2005 23:48 schreef MissBliss het volgende:
*schop*
Hier dus enkele resultaten van de meet die ik met aapstok gehad heb
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik leer te resizen zonder kleurverlies kan ik er misschien meer plaatsen nog..
Nog een paar zijn er hier te vinden
Dank je wel!quote:Op woensdag 16 november 2005 23:51 schreef RonaldV het volgende:
[..]
mooie dame ben je (en aapstok: goed werk!)
Kunnen we je helpen met het kleurverlies? Kom even naar de SlowChat, daar zit de verzamelde kennis doorgaans
Mooie foto's! Lekker spontaan, je kunt goed zien dat je op je gemak was MissBlissquote:Op woensdag 16 november 2005 23:48 schreef MissBliss het volgende:
*schop*
Hier dus enkele resultaten van de meet die ik met aapstok gehad heb
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik leer te resizen zonder kleurverlies kan ik er misschien meer plaatsen nog..
Nog een paar zijn er hier te vinden
Dat vond ik er ook meteen uitspringen idd. En het prettige gebruik van zonlicht. Fraai.quote:Op donderdag 17 november 2005 10:02 schreef Icicle het volgende:
[..]
Mooie foto's! Lekker spontaan, je kunt goed zien dat je op je gemak was MissBliss
ben ik het helemaal niet mee eens. Het is niet zo dat je recht haar neusgaten inkijkt, het zijn gewoon een paar zwarte uhm..holtesquote:Op donderdag 17 november 2005 10:00 schreef morpheus_at_work het volgende:
foto 1 is niet charmant , ivm kijken in de neusgaten van model en schepte ligt op de voorste pluk met haar links ipv van op de ogen
foto 2 is beter , daar ligt de scherpte goed
Ja, en ik vind die linksboven erg mooi. Maar de eerste die je hier boven hebt geplaatst is fotografisch misschien iets op aan te merken of zo, maar die spreekt mij het meest aan door de vrije emotie die er uit spreekt.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:28 schreef MissBliss het volgende:
Dank jullie wel voor de complimenten![]()
Dat van die schaduw op mijn oog zag ik ook ineens gisteren, wel jammer maar goed. Ikzelf vond de foto's erg geslaagd, ik had niet gedacht dat ik zo mooi op een foto kon staanComplimenten voor aapstok dus!
Hebben jullie de rest ook gezien? Die staan hier http://florianvanroekel.com/portretten/album17/ aangezien iedereen het over die eerste 2 foto's heeft..
denk je dat wij een linkje naar meer van dit soort foto's over zullen slaan?quote:Op donderdag 17 november 2005 11:28 schreef MissBliss het volgende:
Dank jullie wel voor de complimenten![]()
Dat van die schaduw op mijn oog zag ik ook ineens gisteren, wel jammer maar goed. Ikzelf vond de foto's erg geslaagd, ik had niet gedacht dat ik zo mooi op een foto kon staanComplimenten voor aapstok dus!
Hebben jullie de rest ook gezien? Die staan hier http://florianvanroekel.com/portretten/album17/ aangezien iedereen het over die eerste 2 foto's heeft..
Dank je, ja de bovenste hier vind ik ook heel leuk, hoewel hij dan misschien niet 100% scherp op mij is, maar mijn haar. Ik ben natuurlijk maar het model, dus ik let daar sowieso minder opquote:Op donderdag 17 november 2005 11:34 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ja, en ik vind die linksboven erg mooi. Maar de eerste die je hier boven hebt geplaatst is fotografisch misschien iets op aan te merken of zo, maar die spreekt mij het meest aan door de vrije emotie die er uit spreekt.
Ik hoorde er niemand overquote:Op donderdag 17 november 2005 11:35 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
denk je dat wij een linkje naar meer van dit soort foto's over zullen slaan?
Ik had er de eerste keer al naar gekeken, die met die sigaret vind ikzelf ook erg mooi, maar de meeste mensen zullen een rokende vrouw niet mooi vinden op een foto. heb je die met dat licht ook zonder sigaret?
Dank je wel, assistentquote:
Jij was meer het 'verblind je vriendje met een zilveren scherm' hulpjequote:Op donderdag 17 november 2005 15:02 schreef Ripley het volgende:
[..]
Aha, jij bent ook lichthulpje geweest?
Dat kwam door mijn oogverblinde schoonheidquote:Op donderdag 17 november 2005 15:24 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Jij was meer het 'verblind je vriendje met een zilveren scherm' hulpje
Thanksquote:Op donderdag 17 november 2005 22:22 schreef pea4fun het volgende:
Spuit elf reactie, maar goed..
Erg mooie foto's. Ik vind de lichtval op die foto met sigaret erg leuk
Ik ben zelf gister met innepin op pad geweest. Met haar goedkeuring zal ik later er ook wat van laten zien.
Ja doe danquote:Op donderdag 17 november 2005 22:22 schreef pea4fun het volgende:
Ik ben zelf gister met innepin op pad geweest. Met haar goedkeuring zal ik later er ook wat van laten zien.
Ik moest gister naar een verjaardag, maar hier zijn er een paar. Het zijn heel verschillende foto's geworden doordat er veel verschillende hoekjes warenquote:
Het was een deel van de kersttoestand, gewoon lampjes dusquote:Op zaterdag 19 november 2005 12:08 schreef Toeps het volgende:
Die derde is echt vet! Wat waren dat voor bollen?
quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja ik vind die met die bollen ook gaaf
Heb je daar meer van?
quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:die bovenste 2 bollen kunnen zo in de Mastercard reclame
Hee, we hebben toch alles redelijk netjes teruggezet?quote:Op zaterdag 19 november 2005 14:22 schreef pea4fun het volgende:
Dank je Marjo
Ow en ik mag van de tuincentrummensen best nog eens terugkomenze hebben niet gezien dat we wat dingetjes tijdelijk verbouwd hadden
![]()
Ja ongeveer wel, en niks gebrokenquote:Op zaterdag 19 november 2005 14:54 schreef innepin het volgende:
[..]
Hee, we hebben toch alles redelijk netjes teruggezet?
Omdat het een doordeweekse dag was viel het nogal mee. Ik denk dat in het weekend het wel anders is. Ik kwam op het idee omdat ik wist dat een bruidspaar daar ooit gefotografeerd is toen het op hun trouwdag erg regende.quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:10 schreef Vliegvrager het volgende:
Leuk pea. Vooral die eerste. Goed het haar gebruikt in de compo en een lekker spontane glimlach.
Geinig idee om in een tuincentrum te gaan fotograferen. Heb je dan niet heel veel bekijks?
Dank je, als Troel alles heeft gezien dan zal ik er nog een paar neerzettenquote:
Een beetje van de omgeving mag je toch wel zien?quote:
ik vind deze echt heel mooiquote:Op zaterdag 19 november 2005 12:06 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik moest gister naar een verjaardag, maar hier zijn er een paar. Het zijn heel verschillende foto's geworden doordat er veel verschillende hoekjes waren
Da's heel gevaarlijk. Als fotograaf moet je er zorg voor dragen dat je de kijker zodanig manipuleert dat zij/hij kijkt naar datgene waar jij wilt dat zij/hij naar kijkt. Als er omgeving is, dan bestaat ook het gevaar dat de ogen gaan dwalen, wat niet gewenst is. Dat kan het verschil maken tussen een snapshot en een goede foto.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:34 schreef pea4fun het volgende:
Een beetje van de omgeving mag je toch wel zien?
Als je eenmaal bezig bent gaat het best snel hoor, als je maar luistert naar wat anderen zeggen, en kijkt wat anderen makenquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:44 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik vind deze echt heel mooi
zou zulke foto's van mezel ook wel tof vinden, maar vind mezelf daar niet mooi genoeg voor, en t zelfvertrouwen is daar ook niet echt groot genoeg voor
en voor ik dat zelf kan, zijn we tig jaartjes verder
Toch had ik hier juist mijn groothoek bijgepakt om wat van de omgeving mee te nemen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Da's heel gevaarlijk. Als fotograaf moet je er zorg voor dragen dat je de kijker zodanig manipuleert dat zij/hij kijkt naar datgene waar jij wilt dat zij/hij naar kijkt. Als er omgeving is, dan bestaat ook het gevaar dat de ogen gaan dwalen, wat niet gewenst is. Dat kan het verschil maken tussen een snapshot en een goede foto.
Tenzij je doelbewust de setting rond om het model zo construeert dat het de plaat versterktquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Da's heel gevaarlijk. Als fotograaf moet je er zorg voor dragen dat je de kijker zodanig manipuleert dat zij/hij kijkt naar datgene waar jij wilt dat zij/hij naar kijkt. Als er omgeving is, dan bestaat ook het gevaar dat de ogen gaan dwalen, wat niet gewenst is. Dat kan het verschil maken tussen een snapshot en een goede foto.
En alsof ik mezelf zo geweldig mooi vindquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:56 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Als je eenmaal bezig bent gaat het best snel hoor, als je maar luistert naar wat anderen zeggen, en kijkt wat anderen maken
Mocht je toch nog eens foto's van jezelf willen die je niet zelf hebt gemaakt, ik wil ze best maken...laat maar wat weten dan.
je mag er anders zeer zeker zijnquote:Op dinsdag 6 december 2005 16:05 schreef innepin het volgende:
[..]
En alsof ik mezelf zo geweldig mooi vind![]()
Ik vond het dan ook zeker in het begin zenuwslopend, maar op een gegeven moment wordt het gewoon gezellig en dan is het een leuke ervaring
![]()
Gewoon eens een keer afspreken met iemand in de buurt voor een shoot zonder dat direct groot op te blazen, gewoon om 'ns te proberen. Kun je zien of je de confrontatie aankanquote:Op dinsdag 6 december 2005 16:07 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik vind het altijd zeer confronterend om mezelf op foto's terug te zien, moet daar toch eens wat aan doen
Het is niet bedoelt als wervingscampgne ofzo hoorquote:Op dinsdag 6 december 2005 16:07 schreef Ynske het volgende:
[..]
je mag er anders zeer zeker zijn
ik vind het altijd zeer confronterend om mezelf op foto's terug te zien, moet daar toch eens wat aan doen
iig las ik de moed in mijn schoenen vind, naar die meet komen
Ik heb niks over de sjaal gezegd of over haar positie of kleding. Ook niet over het landschap. Alleen dat die ene plaat geen bokeh heeft. En dat er een gevaar schuilt door in een foto alles scherp te laten zien. Doe maar een zorgvuldige analyse van mijn 2 postsquote:Op woensdag 7 december 2005 09:26 schreef Puckzzz het volgende:
Ben het niet met je eens Shark....3 heeft juist een mooie herfstachtige omgeving die uitstekend combineert met de positie van het model en de kleding. De sjaal doet het net ff dat extra kleurtje geven.
sjaal / kleding / pose is allemaal gewoon uitleg van mij wat ik mooi vind aan de foto. Ik zeg niet dat jij er iets over gezegd zou hebben.quote:Op woensdag 7 december 2005 09:49 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik heb niks over de sjaal gezegd of over haar positie of kleding. Ook niet over het landschap. Alleen dat die ene plaat geen bokeh heeft. En dat er een gevaar schuilt door in een foto alles scherp te laten zien. Doe maar een zorgvuldige analyse van mijn 2 posts
Ik vraag me wel af hoe het eruit zou zien als de achtergrond lichtelijk onscherp zou zijn in dit geval.
bij 3 vind ik het nog wel meevallen. Ook omdat ze haar ene voet voor de andere zet, bij 1 heb je wel een beetje gelijk.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:54 schreef morpheus_at_work het volgende:
@pea4fun , tipje voor een volgende keer als je met een plus model werkt , probeer zeker als model donkere kleding aanheeft waardoor je contouren moeilijker kan zien , ruimte te creeren tussen ledematen en het lichaam , en probeer altijd iets van de nek zichtbaar te houden , anders wordt het 1 homogene massa waarbij het model er niet flatteuser uit komt te zien , dit betref foto 1 en 3
2 en 4 zijn daarintegen prima
fotograferen is altijd een beetje overdrijven , laat ze desnoods als ze armen iets doen een lichtgaatje maken tussen arm en lichaam , zelfde geld voor benen , altijd iets ruimte makenquote:Op woensdag 7 december 2005 13:24 schreef pea4fun het volgende:
Dank je puckzz, Troel was idd best tevreden
Morpheus, dank je voor deze waardevolle tip. Ik denk dat ik best nog vaker plusmodellen zal hebben. Heb je in het algemeen nog tips voor zwarte kleding? Veel mensen lijken zich daar het prettigst in te voelen (ik vraag altijd iets aan te trekken waar ze zich prettig in voelen) maar ik vind het niet altijd makkelijk met belichten.
is ook zo , maar alleen aan mooi mooi roepen heb je niets want je leert er niets van , we doen het allemaal voor ons lol , maar toch steken we wat op van de kritieken(hoop ik)quote:Op donderdag 8 december 2005 11:20 schreef Vliegvrager het volgende:
Al het technische geneuzel (hoe leerzaam ook) is daar natuurlijk ondergeschikt aan.
Mee eens hoor. Ik geef niet voor niets redelijk uitgebreid commentaar. Het was meer mijn bedoeling om een hierarchie in de commentaren aan te geven, en dan staat het bereiken van het doel bovenaan. Ik wil ook niet suggeren dat het gegeven commentaar futiel zou zijn oid.quote:Op donderdag 8 december 2005 11:58 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
is ook zo , maar alleen aan mooi mooi roepen heb je niets want je leert er niets van , we doen het allemaal voor ons lol , maar toch steken we wat op van de kritieken(hoop ik)
al is het alleen maar als je de volgende keer de camera pakt en denkt van ow ja daar moet ik even aan denken, dan heb je een verbeterslag gemaakt
bij voorbeeld met een foto editor als photoshop , daar kun je het per kanaal regelen , wat je eigenlijk corrigeert is het kleur histogram , met de meeste digitale cameras zie je alleen het histogram waarbij je kunt zien hoe de lichtverdeling is over de foto en of je geen enorme pieken ziet op plekken waar het niet hoort.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:03 schreef N.icka het volgende:
Hoe doe je dat , een roodkanaal een ietsje bijtrekken?
nee, de paal is nog steeds even scheefquote:Op vrijdag 9 december 2005 10:45 schreef pea4fun het volgende:
Ik had die foto in RAW geschoten, dus heb wat met de schuifjes gespeeld. Beter?
[afbeelding]
Het ging om de huidskleur lummelquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:15 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
nee, de paal is nog steeds even scheef
die paal was ook gewoon niet rechtquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:15 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
nee, de paal is nog steeds even scheef
Ja, is al beter. Ms deze wijziging nog net even verder doorvoeren, maar dat moet je even controleren met een van de andere foto's ernaast.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:45 schreef pea4fun het volgende:
Ik had die foto in RAW geschoten, dus heb wat met de schuifjes gespeeld. Beter?
[afbeelding]
Foto 1 vind ik gewoon een hartstikke leuke foto. Iets meer scherpte op het oog zou hem helemaal super hebben gemaakt, maar dat is eigenlijk mierengeneuk.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:30 schreef aapstok het volgende:
Hier enkele resultaten van de meet met Djunck vorige week, de rest staat op mijn website:
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
3:
[afbeelding]
4:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |