quote:op woensdag 29 juni 2005 15:29 schreef het-gele-teken het volgende:
tnx, ik moet echt een experimenteren met die ringflits (ik neem meestal foto's in auto - ettl) want ik snap er nog niet echt veel van (zie flits topic). met het bewerken ben ik al aardig aan het knoeien, mss dat ik wel een manier kan vinden om de pootjes donkerder te maken. ik heb wel het gevoel dat van een overbelichte foto moeilijker iets donker te maken is dan van een onderbelichte iets helderder. het is wel leuk om zo eens te spelen met foto's.
straks moet'k a_n nog gelijk gaan geven ook
dan moet je het origineel hebben? ik zal het later ff online gooien, 'k moet nu ff weg. als het vanuit deze bewerking ook lukt mag je dat proberenquote:op woensdag 29 juni 2005 15:57 schreef puckzzz het volgende:
[..]
wil ik even voor je kijken? zal ik daarna vertellen hoe
dat hoorde ik!quote:op woensdag 29 juni 2005 15:29 schreef het-gele-teken het volgende:
tnx, ik moet echt een experimenteren met die ringflits (ik neem meestal foto's in auto - ettl) want ik snap er nog niet echt veel van (zie flits topic). met het bewerken ben ik al aardig aan het knoeien, mss dat ik wel een manier kan vinden om de pootjes donkerder te maken. ik heb wel het gevoel dat van een overbelichte foto moeilijker iets donker te maken is dan van een onderbelichte iets helderder. het is wel leuk om zo eens te spelen met foto's.
straks moet'k a_n nog gelijk gaan geven ook
mpe-65 op stand 3x.quote:op donderdag 30 juni 2005 11:28 schreef american_nightmare het volgende:
[..]
dat hoorde ik!ik vind dit een duidelijk voorbeeld van een hele matige foto die met ps tot een van hoog niveau is getild. en dan telt het resultaat uiteindelijk. nabewerking is namelijk een onmisbaar onderdeel van de moderne fotografie.
echt een mooie plaat! en ja; belachelijk dat deze niet mee zou mogen doen aan de wedstrijd want het was gewoon een potentiele winner geweest.
ringflitser gebruikt neem ik aan? welke lens?
vandaar dat ik er ook bijgezet had waarom ik dit bij deze foto wel als een nadeel zag.quote:op vrijdag 1 juli 2005 09:51 schreef american_nightmare het volgende:
@ vliegvrager; overbelichting is niet altijd automatisch slecht.
hier ook niet? heb geprobeerd het iets minder fel te krijgen, maar dat werd weer zo grijzigquote:op vrijdag 1 juli 2005 09:51 schreef american_nightmare het volgende:
@ vliegvrager; overbelichting is niet altijd automatisch slecht.
ja dat nummerbord, het is mijn eigen auto en ik ga dus niet mijn nummerbord hier neerplempen (paranoia he?quote:op dinsdag 5 juli 2005 14:23 schreef american_nightmare het volgende:
nee ook hier kan het wel vind ik. wat ik wel weer een misser vind is het weggewerkte nummerbord; een heel vaag onderdeel op een plek waar je veel scherpte verwacht leid de aandacht flink af. verder een leuke foto. ietsje krap aan de bovenkant wellicht.
quote:op dinsdag 5 juli 2005 14:45 schreef american_nightmare het volgende:
dan verander je toch 1 cijfer, of je draait er een paar om, maar dit is ook niks.
ik zal nog ff het semi origineel plaatsen, die is een beetje gelevelled meer nietquote:op dinsdag 5 juli 2005 15:17 schreef het-gele-teken het volgende:
ik vin'm erg knap puckzzz. ben nu eigenlijk ook benieuwd naar de versie met weggewerkt numerbord
het gaat hier uiteindelijk om de bewerking, jij moet gewoon altijd wat te zeiken hebben. in eerste instantie hoor ik je niet over de blur, maar over een nummerplaatje. dat verander ik, maar laat a_n van zich horen?? neehoor, want het is ws naar zijn tevredenheid en als meneer niets te zeiken heeft dan zegt hij liever helemaal niets.quote:op dinsdag 5 juli 2005 17:15 schreef american_nightmare het volgende:
wow die blur is niet mooi.. zoals ie er eerst stond vond ik 'm nog het beste!
dan heb je de eerste keer niet goed gekeken, ik heb alleen die nummerplaat erop geplakt, de rest zat er echt allemaal al.quote:op dinsdag 5 juli 2005 23:26 schreef american_nightmare het volgende:
hallo die blur zat er nog niet; of in ieder geval niet in die mate toen ik die nummerplaatopmerking maakte, dat weet ik zeker.
maar als het zo moet dan bewaar ik m'n tips wel voor iemand die ze wel kan waarderen.
mzzl
t ging me meer om het bewerken dan het onderwerp zelf, laat ik dat voorop stellenquote:op maandag 11 juli 2005 15:25 schreef esoteric het volgende:
ik vind het persoonlijk een beetje een 'brave' bewerking van een ietwat wazige foto
de bewerkte versie is nog steeds niet erg scherp en behalve dat de kleuren wat opgeleukt zijn, bespeur ik niet veel interessante dingen. lijkt een beetje op een halfslachtige poging tot cross-processing? het zou van mij wel wat extremer, levendiger, spetterender mogen zijn! nu blijft het net een beetje hangen in het midden.
misschien helpt het ook om de volgende keer een wat leuker onderwerp te nemen en een wat minder conventiele kijkhoek?
de bewerking is dan ook positief, in de zin dat de bewerkte foto leuker is dan het origineel. maar let wel dat de ene foto zich beter leent voor bewerkingen dan de anderquote:op dinsdag 12 juli 2005 22:20 schreef veldmuis het volgende:
[..]
t ging me meer om het bewerken dan het onderwerp zelf, laat ik dat voorop stellen
crossprocessen wordt imho nogal eens overgewaardeerd. het was een aardig kunstgreepje in de doka-tijd, maar voor digitale fotografie is het wat achterhaald. het effect dat jij bereikt hebt, haal je ook met een beetje te spelen met contrasten en levels.quote:inderdaad niet lekker scherp, maar ik heb nog nooit een echt lekker scherpe macro zien komen uit dat toestelletje (canon a70). het is inderdaad wat x-processing, omdat ik daar wat mee wilde rotzooien, en na het xprocessen (en ervoor) nog wat bewerkingen gedaan.
ik vond m wel leuk, maar dat lag dus aan mij.
tnx voor het commentaar iig
alstuquote:op vrijdag 15 juli 2005 15:33 schreef lisariya het volgende:
ik heb geprobeerd de foto subtiel toch wat krachtiger te maken, door ...
- de verzadiging wat op te krikken
- onscherp masker over de hele foto
- onscherp masker nog een keer over de doek gedaan
- kleine onzuiverheden in het gezicht weggehaald (pukkeltjes e.d.)
had ik zelf ook geprobeerd, vind ik niet beter, het wordt wat uitgebeten zo.quote:op donderdag 11 augustus 2005 19:04 schreef veldmuis het volgende:
ik had 'm zo gedaan, denk ik. jouw bewerking gepakt, en wat zitten spelen met shadow/highlight.
ligt niet aan jou, de foto is leuk geworden. het kader vind ik minder, zo'n dikke rouwrand eromheen. een kader moet subtiel zijn, en een beetje aansluiten bij de foto. dat doet dit kader zeker niet.quote:rechtgezet, en met een gevonden action wat zitten rotzooien, en nog meer rotzooien, en een simpel kadertje eromheen gegooid.
ik vind 'm eigelijk best lekker geworden, ligt dat aan mij of niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |