abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28339519
een beetje aan het testen met de flits in manueel. dit gaf een overbelichting dus moest de foto worden bewerkt.

Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:15:46 #52
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28340128
wow! mooie foto, alleen de poten ietsje wit misschien? verder lekkere kleuren vind het wel wat hebben.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_28340686
tnx, ik moet echt een experimenteren met die ringflits (ik neem meestal foto's in auto - ettl) want ik snap er nog niet echt veel van (zie flits topic). met het bewerken ben ik al aardig aan het knoeien, mss dat ik wel een manier kan vinden om de pootjes donkerder te maken. ik heb wel het gevoel dat van een overbelichte foto moeilijker iets donker te maken is dan van een onderbelichte iets helderder. het is wel leuk om zo eens te spelen met foto's.
straks moet'k a_n nog gelijk gaan geven ook
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:57:28 #54
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28341717
quote:
op woensdag 29 juni 2005 15:29 schreef het-gele-teken het volgende:
tnx, ik moet echt een experimenteren met die ringflits (ik neem meestal foto's in auto - ettl) want ik snap er nog niet echt veel van (zie flits topic). met het bewerken ben ik al aardig aan het knoeien, mss dat ik wel een manier kan vinden om de pootjes donkerder te maken. ik heb wel het gevoel dat van een overbelichte foto moeilijker iets donker te maken is dan van een onderbelichte iets helderder. het is wel leuk om zo eens te spelen met foto's.

wil ik even voor je kijken? zal ik daarna vertellen hoe
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_28342831
quote:
op woensdag 29 juni 2005 15:57 schreef puckzzz het volgende:

[..]

wil ik even voor je kijken? zal ik daarna vertellen hoe
dan moet je het origineel hebben? ik zal het later ff online gooien, 'k moet nu ff weg. als het vanuit deze bewerking ook lukt mag je dat proberen
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:37:14 #56
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28343142
ik moet dadelijk ook weg, morgen is tijd genoeg hoor
pi_28352768
ik heb nog de originele (wel al resized naar 550)

hier
pi_28353450
quote:
op woensdag 29 juni 2005 15:29 schreef het-gele-teken het volgende:
dat hoorde ik! ik vind dit een duidelijk voorbeeld van een hele matige foto die met ps tot een van hoog niveau is getild. en dan telt het resultaat uiteindelijk. nabewerking is namelijk een onmisbaar onderdeel van de moderne fotografie.
echt een mooie plaat! en ja; belachelijk dat deze niet mee zou mogen doen aan de wedstrijd want het was gewoon een potentiele winner geweest.

ringflitser gebruikt neem ik aan? welke lens?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_28353724
quote:
op donderdag 30 juni 2005 11:28 schreef american_nightmare het volgende:

[..]

dat hoorde ik! ik vind dit een duidelijk voorbeeld van een hele matige foto die met ps tot een van hoog niveau is getild. en dan telt het resultaat uiteindelijk. nabewerking is namelijk een onmisbaar onderdeel van de moderne fotografie.
echt een mooie plaat! en ja; belachelijk dat deze niet mee zou mogen doen aan de wedstrijd want het was gewoon een potentiele winner geweest.

ringflitser gebruikt neem ik aan? welke lens?
mpe-65 op stand 3x.
het vreemde was dat de flits op auto een goede belichting gaf met een sluitertijd op 1/60 (de stand die ie in p kiest) en toen ik de flits op manueel zette (zonder verder iets te wijzigen) en de camera op sluitertijd keuze 1/200 zette, ik een overbelichte foto kreeg
pi_28354920
da's vrij logisch. als je de stand op de flitser op manual zet, dan schakelt ie ttl uit en flitst ie waarschijnlijk gewoon op volle kracht.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 05:08:18 #61
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28377793
origineel + resultaat(geresized natuurlijk)

levels en contrast enigzins aangepast is eigenlijk alles. is wel wat ouder werk

origineel

resultaat

origineel

resultaat

origineel

resultaat
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_28378154
1 en 3 zijn mooie bewerkingen, bij 2 vind de beweking ik niet echt veel toevoegen (wel een mooie foto btw!). bij 1 is je origineel wat overbelicht, en dat leidt tot moeilijk herkenbare witte vlakken, zoals bij het shirt van het model en de lucht. misschien is daar nog wat aan te shoppen
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_28379732
ik vind 2 en 3 beide veel beter. 1 is ook veel beter dan het origineel, maar uiteindelijk nog steeds veel te soft. heb je wel usm toegepast?

@ vliegvrager; overbelichting is niet altijd automatisch slecht.
pi_28380858
quote:
op vrijdag 1 juli 2005 09:51 schreef american_nightmare het volgende:

vandaar dat ik er ook bijgezet had waarom ik dit bij deze foto wel als een nadeel zag.
Mijn DeviantART gallery
,
  dinsdag 5 juli 2005 @ 13:03:37 #65
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28508426
quote:
op vrijdag 1 juli 2005 09:51 schreef american_nightmare het volgende:

hier ook niet? heb geprobeerd het iets minder fel te krijgen, maar dat werd weer zo grijzig

[ Bericht 1% gewijzigd door Puckzzz op 05-07-2005 15:12:19 ]
pi_28511486
nee ook hier kan het wel vind ik. wat ik wel weer een misser vind is het weggewerkte nummerbord; een heel vaag onderdeel op een plek waar je veel scherpte verwacht leid de aandacht flink af. verder een leuke foto. ietsje krap aan de bovenkant wellicht.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:38:00 #67
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28511966
quote:
op dinsdag 5 juli 2005 14:23 schreef american_nightmare het volgende:
nee ook hier kan het wel vind ik. wat ik wel weer een misser vind is het weggewerkte nummerbord; een heel vaag onderdeel op een plek waar je veel scherpte verwacht leid de aandacht flink af. verder een leuke foto. ietsje krap aan de bovenkant wellicht.
ja dat nummerbord, het is mijn eigen auto en ik ga dus niet mijn nummerbord hier neerplempen (paranoia he? ) de foto is met nightshot genomen overdag
pi_28512214
dan verander je toch 1 cijfer, of je draait er een paar om, maar dit is ook niks.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:47:59 #69
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28512301
quote:
op dinsdag 5 juli 2005 14:45 schreef american_nightmare het volgende:
dan verander je toch 1 cijfer, of je draait er een paar om, maar dit is ook niks.
niet aan gedacht heb het origineel thuis, misschienkan ik ff googelen op een nummerbordje

beter zo? ff naar boven scrollen

[ Bericht 12% gewijzigd door Puckzzz op 05-07-2005 15:13:00 ]
pi_28513352
ik vin'm erg knap puckzzz. ben nu eigenlijk ook benieuwd naar de versie met weggewerkt numerbord
  dinsdag 5 juli 2005 @ 15:45:42 #71
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28514422
quote:
op dinsdag 5 juli 2005 15:17 schreef het-gele-teken het volgende:
ik vin'm erg knap puckzzz. ben nu eigenlijk ook benieuwd naar de versie met weggewerkt numerbord
ik zal nog ff het semi origineel plaatsen, die is een beetje gelevelled meer niet
pi_28516029
erg knap wat je met de achtergrond gedaan hebt. op de originele komt de auto er niet echt zo uit, wat je op de bewerking wel weet te bereiken. na voor en na gezien te hebben vind'k de bewerkte nog beter dan ik'm al vond.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 17:04:38 #73
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28517337
dankje h_g_t
ik zal ff vertellen wat ik zoal heb gedaan.

ten eerste is het dus een foto die met de nightshot is genomen, dus de kleuren zijn al vrij bizar.

*auto uitselecteren met polygone lasso
*selectie omkeren
*selectie vergroten met 20 pixels
*copy - paste
*gaussian blur over de achtergrond
*copy - new window - ok - paste
*laag met de bewerkte achtergrond weggooien
*in history terug naar het moment van de polygone lasso selectie, de handelingen die daarna kwamen weggooien.
*selectie vergroten met 10 pixels
*copy - paste
*achtergondje terug kopieren in het origineel, tussen de background en de bovenste laag plaatsen
*bovenste laag (de auto) met de gum op een kleine doezelpenseel de rand weggummen zodat de lagen mooi in elkaar overvloeien
*labcolor mode selecteren
*de laag met de achtergrond selecteren
*in channels 1 van de kanalen uitzetten (weet niet meer welke)
*over de achtergrond nog ff een gradient tool

volgens mij was dat het zo'n beetje
pi_28517735
wow die blur is niet mooi.. zoals ie er eerst stond vond ik 'm nog het beste!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:20:33 #75
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28528787
quote:
op dinsdag 5 juli 2005 17:15 schreef american_nightmare het volgende:
wow die blur is niet mooi.. zoals ie er eerst stond vond ik 'm nog het beste!
het gaat hier uiteindelijk om de bewerking, jij moet gewoon altijd wat te zeiken hebben. in eerste instantie hoor ik je niet over de blur, maar over een nummerplaatje. dat verander ik, maar laat a_n van zich horen?? neehoor, want het is ws naar zijn tevredenheid en als meneer niets te zeiken heeft dan zegt hij liever helemaal niets.
pi_28531845
hallo die blur zat er nog niet; of in ieder geval niet in die mate toen ik die nummerplaatopmerking maakte, dat weet ik zeker.
maar als het zo moet dan bewaar ik m'n tips wel voor iemand die ze wel kan waarderen.

mzzl
  woensdag 6 juli 2005 @ 08:03:20 #77
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28538895
quote:
op dinsdag 5 juli 2005 23:26 schreef american_nightmare het volgende:
hallo die blur zat er nog niet; of in ieder geval niet in die mate toen ik die nummerplaatopmerking maakte, dat weet ik zeker.
maar als het zo moet dan bewaar ik m'n tips wel voor iemand die ze wel kan waarderen.

mzzl
dan heb je de eerste keer niet goed gekeken, ik heb alleen die nummerplaat erop geplakt, de rest zat er echt allemaal al.
jouw 'tips' zijn altijd welkom, zoals je hebt gezien heb ik er ook moeite voor gedaan om te kijken of je gelijk had, en ja, je had gelijk, met nummerplaat issie net iets beter.
mijn opmerking slaat meer op iets wat me al tijden opvalt aan jou, jij laat alleen van je horen wanneer je iets negatiefs kan zeggen. een positieve 'da's een mooie plaat' opmerking heb ik hier nog nooit gelezen van je.
pi_28540174
alleen in dit topic al geef ik aan dat ik een aantal foto's mooi vind. daarnaast geef ik ook nog wat verbeterpunten. als ik helemaal enthousiast ben over een foto durf ik dat goed toe te geven hoor. op dpz heb ik binnen +/- een maand tijd twee 10'en gegeven. en dat zijn dus foto's die helemaal geweldig zijn en helemaal af zijn. dergelijke foto's ben ik hier nog niet tegengekomen. zo simpel is het. aan opmerkingen als 'hee da's een mooie plaat' heeft niemand iets, net zo min als aan 'bah wat een bagger'.
en wat betreft je foto; of ik nou niet goed gekeken heb, of achter een ander monitor zat; ik weet het niet. ik weet wel als je de background wil blurren, dat je dan alles ter hoogte van de kever niet moet blurren. om een realistisch beeld te krijgen.
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:49:28 #79
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28540357
ik wou juist niet een realistich beeld scheppen het gaat om de kever, die wou ik er 'uit laten steken' (kan het niet anders omschrijven) dat is naar mijn mening goed gelukt.
pi_28548530
ik vind het een lekkere bewerking, hij springt lekker uit de foto. misschien dat je de lichte plekken uit de achtergrond een tikkie donkerder kan maken, omdat dat de aandacht nogal wegtrekt bij het kevertje. en kijk nog even op actual pixel niveau naar je rechtervoor- en linkerachterbumper. die lijken een soort uitstralinkje te hebben.

de nrplaat klopt qua perspectief niet btw. ik weet niet hoe het er eerst uitzag, maar dit stoort. bovendien, is de eigenaar van dit kenteken blij met jouw actie? andere opties zijn: egaal in de kleur van het bord soepen (wordt veel gedaan bij voertuigfoto's) of het hele nummerbord er af soepen: gewoon de bumper door laten lopen dus.
Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:07:53 #81
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28548905
bumper door laten lopen is idd ook een optie. ik zal er nog eens naar kijken
pi_28687074

kvind het zelf wel een lekkere bewerking, was benieuwd wat jullie ervan vinden .
pi_28690290
vertel de blontdjes onder ons anders even wat je eraan bewerkt hebt, of plaats het origineel erbij.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_28693520
dat kan allemaal

origineel
pi_28697108
ik vind ze beide niet zo bijzonder
pi_28708096
ik vind het persoonlijk een beetje een 'brave' bewerking van een ietwat wazige foto

de bewerkte versie is nog steeds niet erg scherp en behalve dat de kleuren wat opgeleukt zijn, bespeur ik niet veel interessante dingen. lijkt een beetje op een halfslachtige poging tot cross-processing? het zou van mij wel wat extremer, levendiger, spetterender mogen zijn! nu blijft het net een beetje hangen in het midden.

misschien helpt het ook om de volgende keer een wat leuker onderwerp te nemen en een wat minder conventiele kijkhoek?
pi_28751581
quote:
op maandag 11 juli 2005 15:25 schreef esoteric het volgende:
ik vind het persoonlijk een beetje een 'brave' bewerking van een ietwat wazige foto

de bewerkte versie is nog steeds niet erg scherp en behalve dat de kleuren wat opgeleukt zijn, bespeur ik niet veel interessante dingen. lijkt een beetje op een halfslachtige poging tot cross-processing? het zou van mij wel wat extremer, levendiger, spetterender mogen zijn! nu blijft het net een beetje hangen in het midden.

misschien helpt het ook om de volgende keer een wat leuker onderwerp te nemen en een wat minder conventiele kijkhoek?
t ging me meer om het bewerken dan het onderwerp zelf, laat ik dat voorop stellen
inderdaad niet lekker scherp, maar ik heb nog nooit een echt lekker scherpe macro zien komen uit dat toestelletje (canon a70). het is inderdaad wat x-processing, omdat ik daar wat mee wilde rotzooien, en na het xprocessen (en ervoor) nog wat bewerkingen gedaan.

ik vond m wel leuk, maar dat lag dus aan mij.

tnx voor het commentaar iig
pi_28762126
quote:
op dinsdag 12 juli 2005 22:20 schreef veldmuis het volgende:

[..]

t ging me meer om het bewerken dan het onderwerp zelf, laat ik dat voorop stellen
de bewerking is dan ook positief, in de zin dat de bewerkte foto leuker is dan het origineel. maar let wel dat de ene foto zich beter leent voor bewerkingen dan de ander
quote:
inderdaad niet lekker scherp, maar ik heb nog nooit een echt lekker scherpe macro zien komen uit dat toestelletje (canon a70). het is inderdaad wat x-processing, omdat ik daar wat mee wilde rotzooien, en na het xprocessen (en ervoor) nog wat bewerkingen gedaan.

ik vond m wel leuk, maar dat lag dus aan mij.

tnx voor het commentaar iig
crossprocessen wordt imho nogal eens overgewaardeerd. het was een aardig kunstgreepje in de doka-tijd, maar voor digitale fotografie is het wat achterhaald. het effect dat jij bereikt hebt, haal je ook met een beetje te spelen met contrasten en levels.

maar! rotzooien is altijd goed om te doen. alleen door te rotzooien kun je je vaardigheden ontwikkelen.
Mijn DeviantART gallery
,
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:33:11 #89
69464 Lisariya
After I became myself
pi_28832741
ik heb geprobeerd de foto subtiel toch wat krachtiger te maken, door ...
- de verzadiging wat op te krikken
- onscherp masker over de hele foto
- onscherp masker nog een keer over de doek gedaan
- kleine onzuiverheden in het gezicht weggehaald (pukkeltjes e.d.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Lisariya op 15-07-2005 15:51:33 ]
pi_28832944
de bewerking is zeker geslaagd, maar ik kan de foto's alleen zien door je bericht te quoten en dan in de quote op de afbeeldingslink te klikken.

de foto oogt wat harder, en dat past hier wel imho. het oplichten van de haarpluk doet het ook leuk.
Mijn DeviantART gallery
,
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:47:18 #91
69464 Lisariya
After I became myself
pi_28833268
ja ik snap ook niet waarom picserver zo raar doet.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:59:07 #92
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28833776
quote:
op vrijdag 15 juli 2005 15:33 schreef lisariya het volgende:
ik heb geprobeerd de foto subtiel toch wat krachtiger te maken, door ...
- de verzadiging wat op te krikken
- onscherp masker over de hele foto
- onscherp masker nog een keer over de doek gedaan
- kleine onzuiverheden in het gezicht weggehaald (pukkeltjes e.d.)

alstu
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  vrijdag 15 juli 2005 @ 18:12:39 #93
69464 Lisariya
After I became myself
pi_28837445
thank uuuuu
pi_28856755
origineel:

bewerkt:
*iets met rechterhand*
  dinsdag 19 juli 2005 @ 15:32:52 #95
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28945848
jammer van die haar net voor het oog, en imo veel teveel grijs. om het oog heen croppen
pi_29469721
nu eens een hele 'gewone' bewerking. uit mijn shoot met ggg. het was nogal zonnig, dus flinke slagschaduw in zijn gezicht.

de slagschaduw geselecteerd met de toverstaf-selectie in ps (elements) en vervolgens met verbeteren- belichting aanpassen- schaduwen/hooglichten-schaduwen lichter maken op 10% gezet. daarnaast wat storende elementen uit beeld gesoept met het kloonstempel en het kleine stukje hand uit beeld gecropt.

Mijn DeviantART gallery
,
pi_29564003

ik had 'm zo gedaan, denk ik. jouw bewerking gepakt, en wat zitten spelen met shadow/highlight.

rechtgezet, en met een gevonden action wat zitten rotzooien, en nog meer rotzooien, en een simpel kadertje eromheen gegooid.
ik vind 'm eigelijk best lekker geworden, ligt dat aan mij of niet?
pi_29650398
quote:
op donderdag 11 augustus 2005 19:04 schreef veldmuis het volgende:

ik had 'm zo gedaan, denk ik. jouw bewerking gepakt, en wat zitten spelen met shadow/highlight.
had ik zelf ook geprobeerd, vind ik niet beter, het wordt wat uitgebeten zo.
quote:
rechtgezet, en met een gevonden action wat zitten rotzooien, en nog meer rotzooien, en een simpel kadertje eromheen gegooid.
ik vind 'm eigelijk best lekker geworden, ligt dat aan mij of niet?
ligt niet aan jou, de foto is leuk geworden. het kader vind ik minder, zo'n dikke rouwrand eromheen. een kader moet subtiel zijn, en een beetje aansluiten bij de foto. dat doet dit kader zeker niet.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_29776422

ik heb er in ps twee lagen van gemaakt, vervolgens van de bovenste laag de verzadiging er uitgehaald en daar een laagmasker van gemaakt. vervolgens gedeeltelijk de andere (gekleurde)laag weer naar bovengehaald.

ik ben zelf erg tevreden over het resultaat en ben benieuwd naar jullie mening.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:07:59 #100
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29777833
ja hij is leuk geworden, heel subtiel, contrast mag van mij in het zw gedeelte wel wat hoger, of een beetje usm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')