abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:46:48 #261
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_32864354
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:34 schreef pea4fun het volgende:
Een beetje van de omgeving mag je toch wel zien?
Da's heel gevaarlijk. Als fotograaf moet je er zorg voor dragen dat je de kijker zodanig manipuleert dat zij/hij kijkt naar datgene waar jij wilt dat zij/hij naar kijkt. Als er omgeving is, dan bestaat ook het gevaar dat de ogen gaan dwalen, wat niet gewenst is. Dat kan het verschil maken tussen een snapshot en een goede foto.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:56:51 #262
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_32864592
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:44 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik vind deze echt heel mooi

zou zulke foto's van mezel ook wel tof vinden, maar vind mezelf daar niet mooi genoeg voor, en t zelfvertrouwen is daar ook niet echt groot genoeg voor

en voor ik dat zelf kan, zijn we tig jaartjes verder
Als je eenmaal bezig bent gaat het best snel hoor, als je maar luistert naar wat anderen zeggen, en kijkt wat anderen maken
Mocht je toch nog eens foto's van jezelf willen die je niet zelf hebt gemaakt, ik wil ze best maken...laat maar wat weten dan.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:58:44 #263
52657 pea4fun
pi_32864643
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:46 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Da's heel gevaarlijk. Als fotograaf moet je er zorg voor dragen dat je de kijker zodanig manipuleert dat zij/hij kijkt naar datgene waar jij wilt dat zij/hij naar kijkt. Als er omgeving is, dan bestaat ook het gevaar dat de ogen gaan dwalen, wat niet gewenst is. Dat kan het verschil maken tussen een snapshot en een goede foto.
Toch had ik hier juist mijn groothoek bijgepakt om wat van de omgeving mee te nemen.
  dinsdag 6 december 2005 @ 16:01:50 #264
262 Re
Kiss & Swallow
pi_32864723
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:46 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Tenzij je doelbewust de setting rond om het model zo construeert dat het de plaat versterkt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_32864825
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:56 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Als je eenmaal bezig bent gaat het best snel hoor, als je maar luistert naar wat anderen zeggen, en kijkt wat anderen maken
Mocht je toch nog eens foto's van jezelf willen die je niet zelf hebt gemaakt, ik wil ze best maken...laat maar wat weten dan.
En alsof ik mezelf zo geweldig mooi vind Ik vond het dan ook zeker in het begin zenuwslopend, maar op een gegeven moment wordt het gewoon gezellig en dan is het een leuke ervaring
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 6 december 2005 @ 16:07:45 #266
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_32864880
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 16:05 schreef innepin het volgende:

[..]

En alsof ik mezelf zo geweldig mooi vind Ik vond het dan ook zeker in het begin zenuwslopend, maar op een gegeven moment wordt het gewoon gezellig en dan is het een leuke ervaring
je mag er anders zeer zeker zijn

ik vind het altijd zeer confronterend om mezelf op foto's terug te zien, moet daar toch eens wat aan doen

iig las ik de moed in mijn schoenen vind, naar die meet komen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf dinsdag 6 december 2005 @ 17:53:37 #267
73911 ultra_ivo
pi_32867650
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 16:07 schreef Ynske het volgende:

[..]
ik vind het altijd zeer confronterend om mezelf op foto's terug te zien, moet daar toch eens wat aan doen
Gewoon eens een keer afspreken met iemand in de buurt voor een shoot zonder dat direct groot op te blazen, gewoon om 'ns te proberen. Kun je zien of je de confrontatie aankan
  dinsdag 6 december 2005 @ 18:53:33 #268
52657 pea4fun
pi_32869178
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 16:07 schreef Ynske het volgende:

[..]

je mag er anders zeer zeker zijn

iig las ik de moed in mijn schoenen vind, naar die meet komen
Het is niet bedoelt als wervingscampgne ofzo hoor maar wil toch nog 1 ding zeggen. De foto's die ik maak hóeven niet online, zowiezo laat ik altijd eerst de foto's zien en vind je je ze leuk alleen voor jezelf (of helemaal niet leuk) dan komen ze niet online.
  woensdag 7 december 2005 @ 09:26:25 #269
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32883731
Ben het niet met je eens Shark....3 heeft juist een mooie herfstachtige omgeving die uitstekend combineert met de positie van het model en de kleding. De sjaal doet het net ff dat extra kleurtje geven.

Mooie foto's Pea, volgens mij heb je precies dat bereikt wat Troel graag wou, een keertje stralend op de foto om te laten zien hoe blij ze is
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 7 december 2005 @ 09:49:21 #270
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_32884105
quote:
Op woensdag 7 december 2005 09:26 schreef Puckzzz het volgende:
Ben het niet met je eens Shark....3 heeft juist een mooie herfstachtige omgeving die uitstekend combineert met de positie van het model en de kleding. De sjaal doet het net ff dat extra kleurtje geven.
Ik heb niks over de sjaal gezegd of over haar positie of kleding. Ook niet over het landschap. Alleen dat die ene plaat geen bokeh heeft. En dat er een gevaar schuilt door in een foto alles scherp te laten zien. Doe maar een zorgvuldige analyse van mijn 2 posts

Ik vraag me wel af hoe het eruit zou zien als de achtergrond lichtelijk onscherp zou zijn in dit geval.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 7 december 2005 @ 10:14:16 #271
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32884592
quote:
Op woensdag 7 december 2005 09:49 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ik heb niks over de sjaal gezegd of over haar positie of kleding. Ook niet over het landschap. Alleen dat die ene plaat geen bokeh heeft. En dat er een gevaar schuilt door in een foto alles scherp te laten zien. Doe maar een zorgvuldige analyse van mijn 2 posts

Ik vraag me wel af hoe het eruit zou zien als de achtergrond lichtelijk onscherp zou zijn in dit geval.
sjaal / kleding / pose is allemaal gewoon uitleg van mij wat ik mooi vind aan de foto. Ik zeg niet dat jij er iets over gezegd zou hebben.

ach en wazige achtergrond - photoshop - blur - nieuwsgierigheid bevredigd
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_32885427
@pea4fun , tipje voor een volgende keer als je met een plus model werkt , probeer zeker als model donkere kleding aanheeft waardoor je contouren moeilijker kan zien , ruimte te creeren tussen ledematen en het lichaam , en probeer altijd iets van de nek zichtbaar te houden , anders wordt het 1 homogene massa waarbij het model er niet flatteuser uit komt te zien , dit betref foto 1 en 3

2 en 4 zijn daarintegen prima
  woensdag 7 december 2005 @ 13:24:01 #273
52657 pea4fun
pi_32889150
Dank je puckzz, Troel was idd best tevreden

Morpheus, dank je voor deze waardevolle tip. Ik denk dat ik best nog vaker plusmodellen zal hebben. Heb je in het algemeen nog tips voor zwarte kleding? Veel mensen lijken zich daar het prettigst in te voelen (ik vraag altijd iets aan te trekken waar ze zich prettig in voelen) maar ik vind het niet altijd makkelijk met belichten.
  woensdag 7 december 2005 @ 13:35:08 #274
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32889465
quote:
Op woensdag 7 december 2005 10:54 schreef morpheus_at_work het volgende:
@pea4fun , tipje voor een volgende keer als je met een plus model werkt , probeer zeker als model donkere kleding aanheeft waardoor je contouren moeilijker kan zien , ruimte te creeren tussen ledematen en het lichaam , en probeer altijd iets van de nek zichtbaar te houden , anders wordt het 1 homogene massa waarbij het model er niet flatteuser uit komt te zien , dit betref foto 1 en 3

2 en 4 zijn daarintegen prima
bij 3 vind ik het nog wel meevallen. Ook omdat ze haar ene voet voor de andere zet, bij 1 heb je wel een beetje gelijk.
pi_32913892
Pea, ik vind ze goed gelukt. Zoals Puckzzz al zegt, Troel staat er stralend op en dat was de bedoeling. Al het technische geneuzel (hoe leerzaam ook) is daar natuurlijk ondergeschikt aan.

En dan nu het technische geneuzel.

Ik heb allerlei regeltjes gelezen over het fotograferen van plusmodellen. Ik sluit me aan bij de tips van Morpheus (hoewel ik vind dat er op nr 3 nog wel genoeg tekening in het zwart zit). Andere vermeende big nono's zijn horizontale strepen en lage camerstandpunten. Doe je toch en stoort helemaal niet. Regeltjes breken kan soms prima uitpakken.

Over compo's: bij 1 heb je leuk gespeeld met de variatie dat Troel's lichaam wegkijkt, maar haar gezicht niet. Dat geeft wat dynamiek, 2 is redelijk standaard. #3 is daarentegen wel weer apart. Ik zou zelf een compositie als deze automatisch in landscape doen, maar jij pakt m portrait. Dat pakt wel geinig uit. #4 vind ik wat compo betreft de mooiste, prima gespeeld met de lijnen van de bomen en de leuning.

detailpuntjes:
  • de huidskleur op 2 oogt minder gezond dan op de andere foto's
  • een beetje dichtgeknepen ogen op #3. Dit kun je voorkomen door je model te vragen naar een donkerdere plek te kijken.
  • Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_32914660
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 13:24 schreef pea4fun het volgende:
    Dank je puckzz, Troel was idd best tevreden

Morpheus, dank je voor deze waardevolle tip. Ik denk dat ik best nog vaker plusmodellen zal hebben. Heb je in het algemeen nog tips voor zwarte kleding? Veel mensen lijken zich daar het prettigst in te voelen (ik vraag altijd iets aan te trekken waar ze zich prettig in voelen) maar ik vind het niet altijd makkelijk met belichten.
    fotograferen is altijd een beetje overdrijven , laat ze desnoods als ze armen iets doen een lichtgaatje maken tussen arm en lichaam , zelfde geld voor benen , altijd iets ruimte maken

geld wel voor buiten gekke poses laten aannemen komt vreemd over

zeker bij zwart is de doortekening erg belangrijk want wordt snel 1 zwart vlak , zelfde geld voor wit.

zeker bij plusmodellen moeten we zorgen dat ze niet breder overkomen dan ze al zijn.

maar buiten de puntjes om vind ik dat je haar leuk hebt neergezet op de foto , keep on going
    pi_32914722
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 11:20 schreef Vliegvrager het volgende:
    Al het technische geneuzel (hoe leerzaam ook) is daar natuurlijk ondergeschikt aan.
    is ook zo , maar alleen aan mooi mooi roepen heb je niets want je leert er niets van , we doen het allemaal voor ons lol , maar toch steken we wat op van de kritieken(hoop ik)

al is het alleen maar als je de volgende keer de camera pakt en denkt van ow ja daar moet ik even aan denken, dan heb je een verbeterslag gemaakt
    pi_32914999
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 11:58 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

is ook zo , maar alleen aan mooi mooi roepen heb je niets want je leert er niets van , we doen het allemaal voor ons lol , maar toch steken we wat op van de kritieken(hoop ik)

al is het alleen maar als je de volgende keer de camera pakt en denkt van ow ja daar moet ik even aan denken, dan heb je een verbeterslag gemaakt
    Mee eens hoor. Ik geef niet voor niets redelijk uitgebreid commentaar. Het was meer mijn bedoeling om een hierarchie in de commentaren aan te geven, en dan staat het bereiken van het doel bovenaan. Ik wil ook niet suggeren dat het gegeven commentaar futiel zou zijn oid.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      donderdag 8 december 2005 @ 13:36:27 #279
    52657 pea4fun
    pi_32916973
    Dank jullie voor het uitgebreide commentaar. Ik vind ieder commentaar fijn, zelfs al ben ik het er niet mee eens. Zo leer je anders kijken naar je eigen foto's. Ik noteer altijd die puntjes waar ik op gewezen ben, of dat nou is voor het fotograferen zelf, of voor het nabewerken. Dan is het nog niet gezegd dat ik het de volgende keer allemaal goed doe natuurlijk, maar er blijft altijd wel wat hangen

Valt me trouwens mee dat niemand is begonnen over die paal op foto 2 En die huidskleur daar ga ik nog wat aan werken, dat had ik al meer te horen gekregen.
    pi_32917635
    die huidstint van foto 2 kan ook door licht weerkaatsing binnen het gebied geweest zijn , waardoor geel kanaal iets te is geworden ,roodkanaal ietsje bijtrekken dan is het weer normaal , door de weerkaatsing kan je wel is andere kleur temperaturen krijgen.

die paal is niet storend omdat deze door zijn dof niet meer de aandacht trekt en heeft een neutrale kleur dus de paal doet niet echt mee in de foto
      donderdag 8 december 2005 @ 14:03:51 #281
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_32917695
    Hoe doe je dat , een roodkanaal een ietsje bijtrekken?
    pi_32917858
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 14:03 schreef N.icka het volgende:
    Hoe doe je dat , een roodkanaal een ietsje bijtrekken?
    bij voorbeeld met een foto editor als photoshop , daar kun je het per kanaal regelen , wat je eigenlijk corrigeert is het kleur histogram , met de meeste digitale cameras zie je alleen het histogram waarbij je kunt zien hoe de lichtverdeling is over de foto en of je geen enorme pieken ziet op plekken waar het niet hoort.
      vrijdag 9 december 2005 @ 10:45:49 #283
    52657 pea4fun
    pi_32939382
    Ik had die foto in RAW geschoten, dus heb wat met de schuifjes gespeeld. Beter?

vrijdag 9 december 2005 @ 11:15:15 #284
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_32940017
    quote:
    Op vrijdag 9 december 2005 10:45 schreef pea4fun het volgende:

[afbeelding]
    nee, de paal is nog steeds even scheef
      vrijdag 9 december 2005 @ 11:18:11 #285
    52657 pea4fun
    pi_32940077
    quote:
    Op vrijdag 9 december 2005 11:15 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Het ging om de huidskleur lummel
      vrijdag 9 december 2005 @ 12:24:11 #286
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_32941716
    quote:
    Op vrijdag 9 december 2005 11:15 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

die paal was ook gewoon niet recht
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_32942680
    quote:
    Op vrijdag 9 december 2005 10:45 schreef pea4fun het volgende:

[afbeelding]
    Ja, is al beter. Ms deze wijziging nog net even verder doorvoeren, maar dat moet je even controleren met een van de andere foto's ernaast.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_33133986
    Hier enkele resultaten van de meet met Djunck vorige week, de rest staat op mijn website:
    1:

2:

3:

4:

[ Bericht 16% gewijzigd door aapstok op 16-12-2005 17:22:18 ]
    pi_33134100
    Ik vind ze helemaal geweldig!
    It is your friends who make your world!
    pi_33134805
    #3 is fraai. Kan zo in een modetijdschrift. Nrs 1(out-of-focus) en 2 (te donker) zijn technisch wat minder maar wel sfeervol. #4 is een fraai portret. Ik moest even wennen aan de scheiding licht/schaduw, maar eenmaal gewend vind ik m prima.

prima model ook trouwens, lekker ruige uitstraling, zonder dat het onvriendelijk wordt.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_33136933
    Jeetje wat een lekkerding!! Mooie uitstraling!
    Geweldige foto's ook! Zoals Vliegvrager ook al zei, #3 en #4 mogen van mij zo in een tijdschrift! Vind je stijl heel leuk, Aapstok.
    Portfolio. |
    Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
    -je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
    pi_33136943
    Wow, die een-na-laatste! Je verwacht gewoon een logo van Polo, Ralph Lauren of weet ik veel daar onderin.
      vrijdag 16 december 2005 @ 16:19:05 #293
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_33137408
    nummer ze even

1 heel mooi, jammer dat het oog net niet scherp is, had 'm afgemaakt voor mij
    2 nee, te donker, te onscherp
    3 heel mooi idd
    4 voor mij het Ralph Lauren moment, super foto, heerlijke dof, wat een mooie ogen beetje jammer van de harde schaduw van zijn neus.
    pi_33146462
    De scherptediepte is inderdaad te ondiep in de eerste foto, deze ligt niet op de ogen, daar kan ik wat meer op letten, die harde schaduw was me ook niet opgevallen, bedankt voor de feedback.

[ Bericht 10% gewijzigd door aapstok op 17-12-2005 00:06:08 ]
    pi_33147033
    Zeg aapstokje, wil je ook eens foto's van mij maken?
    pi_33150728
    ja natuurlijk
    pi_33151231
    Lijkt me ook wel heel leuk om een keer iemand zo te fotograferen. Gaat er niet van komen, maar toch
    stupidity has become as common as common sense was before
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
    Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
    pi_33157098
    Bedankt voor de complimenten als model haha Aapstok, bedankt voor de shoot! Mocht iemand foto's willen..dan kan ik hem zeker aanraden!
      zaterdag 17 december 2005 @ 15:54:12 #299
    52657 pea4fun
    pi_33162709
    quote:
    Op vrijdag 16 december 2005 14:30 schreef aapstok het volgende:
    Hier enkele resultaten van de meet met Djunck vorige week, de rest staat op mijn website:
    1:
    [afbeelding]

2:
    [afbeelding]

3:
    [afbeelding]

4:
    [afbeelding]
    Foto 1 vind ik gewoon een hartstikke leuke foto. Iets meer scherpte op het oog zou hem helemaal super hebben gemaakt, maar dat is eigenlijk mierengeneuk.

Foto 2 vind ik minder. Ik kan niet echt iets vinden waar ie scherp is, misschien zijn neus?

foto3 Leuke houding, leuke omgeving, goede uitdrukking op het gezicht, maar ik houd niet zo van die straling die van rechtsboven komt, waardoor je dat vage in het plaatje krijgt.

foto4 helemaal goed, door de uitsnede komen zijn ogen mooi uit. Ik zou zelf geneigd zijn om hem in portretstand te nemen, waardoor het effect minder groot is als wat jij hebt gedaan.
      zaterdag 17 december 2005 @ 17:27:36 #300
    72094 mwvdlee
    Absolute beginner
    pi_33164961
    Persoonlijk vind ik nummer 4 iets minder flatterend dan de rest.
    Nr. 3 zou idd niet misstaan als mode advertentie en foto nr. 2 zou prachtig op de CD hoes kunnen, mocht het model een carriére in de muziek ambiëren

Zat ff in de EXIF te kijken hoe/wat je gebruikt heb, ook leerzaam
    Wat was de reden dat je overal 85mm hebt gebruikt, als ik vragen mag?
    pi_33165988
    Ik heb 2 opties, een 50mm 1.4 en een 85 1.2L lens.
    Die 85 heeft een hogere kwaliteit glas, wat terug te zien is in contrast/kleur. Bovendien heb ik minder vertekening van het gezicht als ik het beeld ermee wil vullen.
    De 50mm lens komt meestal van pas wanneer ik in een krappe ruimte zit, niet verder naar achter kan en dus niet de compositie kan maken die ik wil. Bovendien stelt de 50mm vele malen sneller scherp dan de 85L lens, wat van pas komt wanneer het model in beweging is.

Pea: Bedankt voor de feedback. Die laatste foto heb ik ook in portretstand variant toevallig , je hebt gelijk dat de huidige compositie een sterker beeld geeft.

Djunck: Graag gedaan, het was leuk. Als je nog eens foto's nodig hebt hoor ik het wel! en bedankt voor de gratis reclame

[ Bericht 6% gewijzigd door aapstok op 17-12-2005 18:22:49 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')