Leuk ideequote:Op zondag 16 oktober 2005 20:22 schreef RonaldV het volgende:
Ties in bubbels:
[afbeelding]
inmiddels ook al weer bijna een maand geleden![]()
ik dacht ontmoetingsresultaten te zienquote:Op zondag 16 oktober 2005 22:18 schreef morpheus_at_work het volgende:
dit is geen high key meer te noemen
Laten we die discussie hier verder voerenquote:Op zondag 16 oktober 2005 22:18 schreef morpheus_at_work het volgende:
dit is geen high key meer te noemen
Volgens mij was het ongeschreven regeltje dat de fotograaf ze in FOT post en het model in FOK! Userfoto's #194quote:
heb haar gisteren wat previews gestuurd , dus moet zelf nog echt beginnen , altijd even een dagje rust na een shoot , dan kijk je wat anders tegen de fotos aanquote:Op maandag 17 oktober 2005 09:56 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Volgens mij was het ongeschreven regeltje dat de fotograaf ze in FOT post en het model in FOK! Userfoto's #194
En dan gaan we daar zeggen 'wat ben jij een lekker wijf' en hier gaan we mierrenneuken over schaduwtjes en crops.
quote:Op maandag 17 oktober 2005 09:56 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Volgens mij was het ongeschreven regeltje dat de fotograaf ze in FOT post en het model in FOK! Userfoto's #194
En dan gaan we daar zeggen 'wat ben jij een lekker wijf' en hier gaan we mierrenneuken over schaduwtjes en crops.
ja met toch wel een stijve nek bijvoorbeeldquote:Op maandag 17 oktober 2005 10:02 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
heb haar gisteren wat previews gestuurd , dus moet zelf nog echt beginnen , altijd even een dagje rust na een shoot , dan kijk je wat anders tegen de fotos aan
mooie dame ben je (en aapstok: goed werk!)quote:Op woensdag 16 november 2005 23:48 schreef MissBliss het volgende:
*schop*
Hier dus enkele resultaten van de meet die ik met aapstok gehad heb
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik leer te resizen zonder kleurverlies kan ik er misschien meer plaatsen nog..
Nog een paar zijn er hier te vinden
Dank je wel!quote:Op woensdag 16 november 2005 23:51 schreef RonaldV het volgende:
[..]
mooie dame ben je (en aapstok: goed werk!)
Kunnen we je helpen met het kleurverlies? Kom even naar de SlowChat, daar zit de verzamelde kennis doorgaans
Mooie foto's! Lekker spontaan, je kunt goed zien dat je op je gemak was MissBlissquote:Op woensdag 16 november 2005 23:48 schreef MissBliss het volgende:
*schop*
Hier dus enkele resultaten van de meet die ik met aapstok gehad heb
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik leer te resizen zonder kleurverlies kan ik er misschien meer plaatsen nog..
Nog een paar zijn er hier te vinden
Dat vond ik er ook meteen uitspringen idd. En het prettige gebruik van zonlicht. Fraai.quote:Op donderdag 17 november 2005 10:02 schreef Icicle het volgende:
[..]
Mooie foto's! Lekker spontaan, je kunt goed zien dat je op je gemak was MissBliss
ben ik het helemaal niet mee eens. Het is niet zo dat je recht haar neusgaten inkijkt, het zijn gewoon een paar zwarte uhm..holtesquote:Op donderdag 17 november 2005 10:00 schreef morpheus_at_work het volgende:
foto 1 is niet charmant , ivm kijken in de neusgaten van model en schepte ligt op de voorste pluk met haar links ipv van op de ogen
foto 2 is beter , daar ligt de scherpte goed
Ja, en ik vind die linksboven erg mooi. Maar de eerste die je hier boven hebt geplaatst is fotografisch misschien iets op aan te merken of zo, maar die spreekt mij het meest aan door de vrije emotie die er uit spreekt.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:28 schreef MissBliss het volgende:
Dank jullie wel voor de complimenten![]()
Dat van die schaduw op mijn oog zag ik ook ineens gisteren, wel jammer maar goed. Ikzelf vond de foto's erg geslaagd, ik had niet gedacht dat ik zo mooi op een foto kon staanComplimenten voor aapstok dus!
Hebben jullie de rest ook gezien? Die staan hier http://florianvanroekel.com/portretten/album17/ aangezien iedereen het over die eerste 2 foto's heeft..
denk je dat wij een linkje naar meer van dit soort foto's over zullen slaan?quote:Op donderdag 17 november 2005 11:28 schreef MissBliss het volgende:
Dank jullie wel voor de complimenten![]()
Dat van die schaduw op mijn oog zag ik ook ineens gisteren, wel jammer maar goed. Ikzelf vond de foto's erg geslaagd, ik had niet gedacht dat ik zo mooi op een foto kon staanComplimenten voor aapstok dus!
Hebben jullie de rest ook gezien? Die staan hier http://florianvanroekel.com/portretten/album17/ aangezien iedereen het over die eerste 2 foto's heeft..
Dank je, ja de bovenste hier vind ik ook heel leuk, hoewel hij dan misschien niet 100% scherp op mij is, maar mijn haar. Ik ben natuurlijk maar het model, dus ik let daar sowieso minder opquote:Op donderdag 17 november 2005 11:34 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ja, en ik vind die linksboven erg mooi. Maar de eerste die je hier boven hebt geplaatst is fotografisch misschien iets op aan te merken of zo, maar die spreekt mij het meest aan door de vrije emotie die er uit spreekt.
Ik hoorde er niemand overquote:Op donderdag 17 november 2005 11:35 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
denk je dat wij een linkje naar meer van dit soort foto's over zullen slaan?
Ik had er de eerste keer al naar gekeken, die met die sigaret vind ikzelf ook erg mooi, maar de meeste mensen zullen een rokende vrouw niet mooi vinden op een foto. heb je die met dat licht ook zonder sigaret?
Dank je wel, assistentquote:
Jij was meer het 'verblind je vriendje met een zilveren scherm' hulpjequote:Op donderdag 17 november 2005 15:02 schreef Ripley het volgende:
[..]
Aha, jij bent ook lichthulpje geweest?
Dat kwam door mijn oogverblinde schoonheidquote:Op donderdag 17 november 2005 15:24 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Jij was meer het 'verblind je vriendje met een zilveren scherm' hulpje
Thanksquote:Op donderdag 17 november 2005 22:22 schreef pea4fun het volgende:
Spuit elf reactie, maar goed..
Erg mooie foto's. Ik vind de lichtval op die foto met sigaret erg leuk
Ik ben zelf gister met innepin op pad geweest. Met haar goedkeuring zal ik later er ook wat van laten zien.
Ja doe danquote:Op donderdag 17 november 2005 22:22 schreef pea4fun het volgende:
Ik ben zelf gister met innepin op pad geweest. Met haar goedkeuring zal ik later er ook wat van laten zien.
Ik moest gister naar een verjaardag, maar hier zijn er een paar. Het zijn heel verschillende foto's geworden doordat er veel verschillende hoekjes warenquote:
Het was een deel van de kersttoestand, gewoon lampjes dusquote:Op zaterdag 19 november 2005 12:08 schreef Toeps het volgende:
Die derde is echt vet! Wat waren dat voor bollen?
quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja ik vind die met die bollen ook gaaf
Heb je daar meer van?
quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:die bovenste 2 bollen kunnen zo in de Mastercard reclame
Hee, we hebben toch alles redelijk netjes teruggezet?quote:Op zaterdag 19 november 2005 14:22 schreef pea4fun het volgende:
Dank je Marjo
Ow en ik mag van de tuincentrummensen best nog eens terugkomenze hebben niet gezien dat we wat dingetjes tijdelijk verbouwd hadden
![]()
Ja ongeveer wel, en niks gebrokenquote:Op zaterdag 19 november 2005 14:54 schreef innepin het volgende:
[..]
Hee, we hebben toch alles redelijk netjes teruggezet?
Omdat het een doordeweekse dag was viel het nogal mee. Ik denk dat in het weekend het wel anders is. Ik kwam op het idee omdat ik wist dat een bruidspaar daar ooit gefotografeerd is toen het op hun trouwdag erg regende.quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:10 schreef Vliegvrager het volgende:
Leuk pea. Vooral die eerste. Goed het haar gebruikt in de compo en een lekker spontane glimlach.
Geinig idee om in een tuincentrum te gaan fotograferen. Heb je dan niet heel veel bekijks?
Dank je, als Troel alles heeft gezien dan zal ik er nog een paar neerzettenquote:
Een beetje van de omgeving mag je toch wel zien?quote:
ik vind deze echt heel mooiquote:Op zaterdag 19 november 2005 12:06 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik moest gister naar een verjaardag, maar hier zijn er een paar. Het zijn heel verschillende foto's geworden doordat er veel verschillende hoekjes waren
Da's heel gevaarlijk. Als fotograaf moet je er zorg voor dragen dat je de kijker zodanig manipuleert dat zij/hij kijkt naar datgene waar jij wilt dat zij/hij naar kijkt. Als er omgeving is, dan bestaat ook het gevaar dat de ogen gaan dwalen, wat niet gewenst is. Dat kan het verschil maken tussen een snapshot en een goede foto.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:34 schreef pea4fun het volgende:
Een beetje van de omgeving mag je toch wel zien?
Als je eenmaal bezig bent gaat het best snel hoor, als je maar luistert naar wat anderen zeggen, en kijkt wat anderen makenquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:44 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik vind deze echt heel mooi
zou zulke foto's van mezel ook wel tof vinden, maar vind mezelf daar niet mooi genoeg voor, en t zelfvertrouwen is daar ook niet echt groot genoeg voor
en voor ik dat zelf kan, zijn we tig jaartjes verder
Toch had ik hier juist mijn groothoek bijgepakt om wat van de omgeving mee te nemen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Da's heel gevaarlijk. Als fotograaf moet je er zorg voor dragen dat je de kijker zodanig manipuleert dat zij/hij kijkt naar datgene waar jij wilt dat zij/hij naar kijkt. Als er omgeving is, dan bestaat ook het gevaar dat de ogen gaan dwalen, wat niet gewenst is. Dat kan het verschil maken tussen een snapshot en een goede foto.
Tenzij je doelbewust de setting rond om het model zo construeert dat het de plaat versterktquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Da's heel gevaarlijk. Als fotograaf moet je er zorg voor dragen dat je de kijker zodanig manipuleert dat zij/hij kijkt naar datgene waar jij wilt dat zij/hij naar kijkt. Als er omgeving is, dan bestaat ook het gevaar dat de ogen gaan dwalen, wat niet gewenst is. Dat kan het verschil maken tussen een snapshot en een goede foto.
En alsof ik mezelf zo geweldig mooi vindquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:56 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Als je eenmaal bezig bent gaat het best snel hoor, als je maar luistert naar wat anderen zeggen, en kijkt wat anderen maken
Mocht je toch nog eens foto's van jezelf willen die je niet zelf hebt gemaakt, ik wil ze best maken...laat maar wat weten dan.
je mag er anders zeer zeker zijnquote:Op dinsdag 6 december 2005 16:05 schreef innepin het volgende:
[..]
En alsof ik mezelf zo geweldig mooi vind![]()
Ik vond het dan ook zeker in het begin zenuwslopend, maar op een gegeven moment wordt het gewoon gezellig en dan is het een leuke ervaring
![]()
Gewoon eens een keer afspreken met iemand in de buurt voor een shoot zonder dat direct groot op te blazen, gewoon om 'ns te proberen. Kun je zien of je de confrontatie aankanquote:Op dinsdag 6 december 2005 16:07 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik vind het altijd zeer confronterend om mezelf op foto's terug te zien, moet daar toch eens wat aan doen
Het is niet bedoelt als wervingscampgne ofzo hoorquote:Op dinsdag 6 december 2005 16:07 schreef Ynske het volgende:
[..]
je mag er anders zeer zeker zijn
ik vind het altijd zeer confronterend om mezelf op foto's terug te zien, moet daar toch eens wat aan doen
iig las ik de moed in mijn schoenen vind, naar die meet komen
Ik heb niks over de sjaal gezegd of over haar positie of kleding. Ook niet over het landschap. Alleen dat die ene plaat geen bokeh heeft. En dat er een gevaar schuilt door in een foto alles scherp te laten zien. Doe maar een zorgvuldige analyse van mijn 2 postsquote:Op woensdag 7 december 2005 09:26 schreef Puckzzz het volgende:
Ben het niet met je eens Shark....3 heeft juist een mooie herfstachtige omgeving die uitstekend combineert met de positie van het model en de kleding. De sjaal doet het net ff dat extra kleurtje geven.
sjaal / kleding / pose is allemaal gewoon uitleg van mij wat ik mooi vind aan de foto. Ik zeg niet dat jij er iets over gezegd zou hebben.quote:Op woensdag 7 december 2005 09:49 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik heb niks over de sjaal gezegd of over haar positie of kleding. Ook niet over het landschap. Alleen dat die ene plaat geen bokeh heeft. En dat er een gevaar schuilt door in een foto alles scherp te laten zien. Doe maar een zorgvuldige analyse van mijn 2 posts
Ik vraag me wel af hoe het eruit zou zien als de achtergrond lichtelijk onscherp zou zijn in dit geval.
bij 3 vind ik het nog wel meevallen. Ook omdat ze haar ene voet voor de andere zet, bij 1 heb je wel een beetje gelijk.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:54 schreef morpheus_at_work het volgende:
@pea4fun , tipje voor een volgende keer als je met een plus model werkt , probeer zeker als model donkere kleding aanheeft waardoor je contouren moeilijker kan zien , ruimte te creeren tussen ledematen en het lichaam , en probeer altijd iets van de nek zichtbaar te houden , anders wordt het 1 homogene massa waarbij het model er niet flatteuser uit komt te zien , dit betref foto 1 en 3
2 en 4 zijn daarintegen prima
fotograferen is altijd een beetje overdrijven , laat ze desnoods als ze armen iets doen een lichtgaatje maken tussen arm en lichaam , zelfde geld voor benen , altijd iets ruimte makenquote:Op woensdag 7 december 2005 13:24 schreef pea4fun het volgende:
Dank je puckzz, Troel was idd best tevreden
Morpheus, dank je voor deze waardevolle tip. Ik denk dat ik best nog vaker plusmodellen zal hebben. Heb je in het algemeen nog tips voor zwarte kleding? Veel mensen lijken zich daar het prettigst in te voelen (ik vraag altijd iets aan te trekken waar ze zich prettig in voelen) maar ik vind het niet altijd makkelijk met belichten.
is ook zo , maar alleen aan mooi mooi roepen heb je niets want je leert er niets van , we doen het allemaal voor ons lol , maar toch steken we wat op van de kritieken(hoop ik)quote:Op donderdag 8 december 2005 11:20 schreef Vliegvrager het volgende:
Al het technische geneuzel (hoe leerzaam ook) is daar natuurlijk ondergeschikt aan.
Mee eens hoor. Ik geef niet voor niets redelijk uitgebreid commentaar. Het was meer mijn bedoeling om een hierarchie in de commentaren aan te geven, en dan staat het bereiken van het doel bovenaan. Ik wil ook niet suggeren dat het gegeven commentaar futiel zou zijn oid.quote:Op donderdag 8 december 2005 11:58 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
is ook zo , maar alleen aan mooi mooi roepen heb je niets want je leert er niets van , we doen het allemaal voor ons lol , maar toch steken we wat op van de kritieken(hoop ik)
al is het alleen maar als je de volgende keer de camera pakt en denkt van ow ja daar moet ik even aan denken, dan heb je een verbeterslag gemaakt
bij voorbeeld met een foto editor als photoshop , daar kun je het per kanaal regelen , wat je eigenlijk corrigeert is het kleur histogram , met de meeste digitale cameras zie je alleen het histogram waarbij je kunt zien hoe de lichtverdeling is over de foto en of je geen enorme pieken ziet op plekken waar het niet hoort.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:03 schreef N.icka het volgende:
Hoe doe je dat , een roodkanaal een ietsje bijtrekken?
nee, de paal is nog steeds even scheefquote:Op vrijdag 9 december 2005 10:45 schreef pea4fun het volgende:
Ik had die foto in RAW geschoten, dus heb wat met de schuifjes gespeeld. Beter?
[afbeelding]
Het ging om de huidskleur lummelquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:15 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
nee, de paal is nog steeds even scheef
die paal was ook gewoon niet rechtquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:15 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
nee, de paal is nog steeds even scheef
Ja, is al beter. Ms deze wijziging nog net even verder doorvoeren, maar dat moet je even controleren met een van de andere foto's ernaast.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:45 schreef pea4fun het volgende:
Ik had die foto in RAW geschoten, dus heb wat met de schuifjes gespeeld. Beter?
[afbeelding]
Foto 1 vind ik gewoon een hartstikke leuke foto. Iets meer scherpte op het oog zou hem helemaal super hebben gemaakt, maar dat is eigenlijk mierengeneuk.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:30 schreef aapstok het volgende:
Hier enkele resultaten van de meet met Djunck vorige week, de rest staat op mijn website:
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
3:
[afbeelding]
4:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |