Volgens mij gaat het om druiven. De laatste keer dat ik met O&N in Spanje zat, moest ik 12 druiven in m'n mond duwen. Maar ja, dat was niet in Madrid en dus zou het niet ontopic zijn als ik hier mijn verhaal over die O&N-viering zou plaatsen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:28 schreef DutchTrain het volgende:
In Madrid schijnt het wel feest op straat te zijn met Oud en Nieuw. En je moet 1 olijf per klokslag om 12 uur opeten.. dat is zo'n beetje alle kennis die ik erover heb.
Nee, we blijven hier ontopic.quote:Maar het is toch juist de bedoeling dat we in dit topic kunnen vertellen hoe O&N in het buitenland is... anders had je het toch net zo goed in het Spanje of Madrid topic kunnen vragen ?
Druiven iddquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:36 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het om druiven. De laatste keer dat ik met O&N in Spanje zat, moest ik 12 druiven in m'n mond duwen. Maar ja, dat was niet in Madrid en dus zou het niet ontopic zijn als ik hier mijn verhaal over die O&N-viering zou plaatsen.
[..]
Ik bevind me met oud&nieuw trouwens in Albufeira, Portugal. Daar is een inmens groot vuurwerk aan het strandquote:Puerta del Sol is het Spaanse equivalent van Times Square. Elk jaar stroomt op oudejaarsavond het plein vol met mensen die de gouden bal willen zien vallen de klok willen horen luiden. Als de klok slaat, probeert iedereen om 12 druiven te eten wat wordt gevolgd door een flinke slok Spaanse champagne, “cava” geheten. Het eten van de druiven moet geluk brengen in het nieuwe jaar.
ik vind het zelf ook niet meer dan wel aardig, maar als het er niet is, mis je het om een of andere dwaze reden toch...t is allemaal zo stil en zo rustig.... heel vreemd, ik had ook niet gedacht dat ik het zou missen, maar toch is het zo om een of andere dwaze redenquote:Op donderdag 11 augustus 2005 16:05 schreef Hik het volgende:
Vuurwerk houd ik toch niet van, dus dat komt eigenlijk wel goed uit.![]()
in dat geval is madrid the place to bequote:Op donderdag 11 augustus 2005 16:23 schreef Hik het volgende:
Ik vind het niet eens aardig. Ik heb er gewoon een hekel aan...![]()
Behalve als de klokkenluider bezopen isquote:In Madrid schijnt het wel feest op straat te zijn met Oud en Nieuw. En je moet 1 olijf per klokslag om 12 uur opeten.. dat is zo'n beetje alle kennis die ik erover heb
Doe eens extreem, Belgiëquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 20:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
1998-1999: Iqique, Chili
2003-2004: Granada, Spanje
2004-2005: Buenos Aires, Argentinie
Welk land is volgend jaar aan de beurt?
Helaas zie ik nog bij veel sites die de goedkoopste tickets voor je zoeken dat de data waarop ik wil nog niet beschikbaar zijn. Bij de KLM wel maar das dus 1600 euroquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:13 schreef k_man het volgende:
We hebben hier een 'Hoe kom ik goedkoop van a naar b' topic....
Ga je mee naar Madrid?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:33 schreef SeLang het volgende:
2005 --> 2006 [ weet ik nog niet ]
Kom je ook naar de TRV meet?quote:Op donderdag 29 september 2005 14:22 schreef ChrisJX het volgende:
De tickets zijn binnen, ik ga met wat vrienden naarrrrr, New York
Daar staat mij ook iets van bij ja. Ik heb 'n jaar of 20 geleden oud en Nieuw in Marbella (in zuiden van spanje) geviert en daar kregen we inderdaad ook 12 druiven.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:28 schreef DutchTrain het volgende:
In Madrid schijnt het wel feest op straat te zijn met Oud en Nieuw. En je moet 1 olijf per klokslag om 12 uur opeten..
Ik las het netquote:Op donderdag 29 september 2005 14:25 schreef Jaguarized het volgende:
Kom je ook naar de TRV meet?
Je komt er niet vanaf he?quote:Op donderdag 29 september 2005 14:52 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik las het net
Heb je dat, ga je naar New York, kom je FOK!kers tegen
Ach, stiekem zijn drie van mijn vier reisgenoten ook geregistreerd op FOK!quote:
Hoe ga je dat doen in 2027?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:49 schreef Individual het volgende:
2000 Albuquerque, US
2001 Berlin, Duitsland
2002 Catalunya, Barcelona![]()
2003 Den Haag, Holland
2004 Edinburg, Schotland
2005 Fortalea, Brazilie
2006 Goa, India moet nog wel even boeken trouwens..
2007 Havanna, Cuba of Honolulu, US
Heb ergens wel een lijst met de rest...
wie biedt?quote:Op donderdag 29 september 2005 15:41 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Hoe ga je dat doen in 2027?
Ergens in een of andere taal vast welquote:Op donderdag 29 september 2005 19:57 schreef Individual het volgende:
wie biedt?
..verder met landen misschien? Argentina, Belize, Colombia...
Zijn er landen die met een X beginnen trouwens?
We hebben nog genoeg tijd om dat uit te vogelen dacht ik zo..
quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:36 schreef benbezig het volgende:
Is er ook wel eens iemand in Berlijn geweest met oujaar, ik las namelijk een stukje over dat daar ook een soort open air straatfeest, net zoals time square!! En dat er afgelopen jaarwisseling ongeveer een miljoen mensen waren...
Ja echt te gek, je moet het zeker doen. Ik heb nog nooit zoveel weggegooide champagneflessen gezien als in Berlijn met O&N. Het eerste wat wij hebben gedaan is van Oost naar West lopen! En in 2000-01 waren er volgens mij ook een miljoen mensen op de 17 juni straat (tussen de Branderburger Tor en de SiegeSëulequote:2001 Berlin, Duitsland
Is het ook een feest dat daar de hele nacht door duurt, of is het tot uurtje of 2 en daarna discotheek je pakken??quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:10 schreef Individual het volgende:
[..]
[..]
Ja echt te gek, je moet het zeker doen. Ik heb nog nooit zoveel weggegooide champagneflessen gezien als in Berlijn met O&N. Het eerste wat wij hebben gedaan is van Oost naar West lopen! En in 2000-01 waren er volgens mij ook een miljoen mensen op de 17 juni straat (tussen de Branderburger Tor en de SiegeSëule
Een hele gemoedelijke sfeer, maar kleed je warm aan want Berlijn heeft een landklimaat winter.
Berlijn![]()
Toevallig zal ik dit jaar Oud en Nieuw vieren in Miami... zandstrand, palmboompjes en fijn 25 graden terwijl hier de natte sneeuw valt. Vertel eens, is nieuwjaar in miami een beetje te doen?quote:
Het is tot een uurtje of 2 en daarna discotheek pakken!!quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:57 schreef benbezig het volgende:
[..]
Is het ook een feest dat daar de hele nacht door duurt, of is het tot uurtje of 2 en daarna discotheek je pakken??
Aan de ene kant lijkt me dat nou niet echt bijzonder...quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:12 schreef thomas26 het volgende:
Ik vertrek op 31/12 naar Argentinië : Oud en nieuw vieren in het vliegtuig dus![]()
Aan de andere kant kun je dan mss wel twee keer oud en nieuw vierenquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:13 schreef Jaguarized het volgende:
Aan de ene kant lijkt me dat nou niet echt bijzonder...
Mjah ok en het vuurwerk onder je zien ofzo.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:22 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Aan de andere kant kun je dan mss wel twee keer oud en nieuw vieren
Misschien wordt het wel een heuse party-flightquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:13 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Aan de ene kant lijkt me dat nou niet echt bijzonder...
en:quote:ja, rellen!! En niet zo'n beetje ook. Moslims tegen blanke groepen enz.
Maar gelukkig ook dit.quote:radicale jongeren trekken naar Irak voor terreurlessen
madrid vond ik eigenlijk gewoon tegen vallen met oud en nieuw...wel leuke stad hoor, maar leukste plek voor oud en nieuw is voor mij toch nog steeds good old Amsterdamquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:50 schreef La_Guiri het volgende:
In Madrid vind ik wel dat je goed kunt uitgaan, misschien in Valencia wel beter, maar er is voor elk wat wils.
In Spanje gaat men met oud en nieuw wel uit in erg nette kleding, dus echt een pak en jurk en dat soort ongein.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
In Manila was het levensgevaarlijk. Godsgruwelijk veel vuurwerk, wat niet echt veilig wordt afgestoken om het maar zo te zeggen. De buurman die met zijn zatte kop een pistool aan het leegschieten is in de lucht, ik ben maar naar binnen gegaan.
Op dat moment was ik dus thuis.quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:04 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Blijf gewoon thuis met familie en vrienden.![]()
Berlijn is een mooie stad, maar hoe het eruitziet met O&N weet ik helaas niet. Met de trein is het volgens mij goed te doen. Ik ging destijds met de auto. Dan is het overigens een puik stukje rijden...quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:37 schreef MartyMcfly het volgende:
Mensen, ik heb wat plannen met wat vrienden om naar Berlijn te gaan!!
Wie heeft dat ook eens gedaan en heeft wat nuttige tips voor mij?
met de trein of vliegtuig?
Wat is een beetje cheap ass overnachten ergens?
Dank u alvast voor de tips....
Ik had het over mezelf.quote:Op woensdag 7 december 2005 07:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Op dat moment was ik dus thuis.
quote:
Is Auckland niet bijzonder genoeg?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 04:42 schreef Jaguarized het volgende:
Dubai of Stockholm interessant voor oud en nieuw?
Dan ben ik al weer in Nederland.quote:
Hoe was het in Edingburg?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:49 schreef Individual het volgende:
2000 Albuquerque, US
2001 Berlin, Duitsland
2003 Den Haag, Holland
2004 Edinburg, Schotland
2005 Fortalea, Brazilie
wij verblijven met een hele groep bij gast gezinnen, dus overnachten doe ik daar.quote:Op woensdag 20 september 2006 17:49 schreef Kimmeneed het volgende:
Hey Super muffin,
Waar heb je geboekt voor edinburgh ?
Ik ben daar ook n og over aan het twijfelen..
Marco
Normaal gesproken moet Hogmanay wel leuk zijn geloof ik, maar het was heel slecht weer; heel koud en door de sterke wind en regen werd het straatfeest afgelast. We waren er maar 2 dagen en dat was al teveel. Mocht ik er nog eens heengaan ga ik in de zomer. Vanaf dat punt besloten we om O&N in warme gebieden te vieren! Heb trouwens wel m'n geld teruggekregen.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:45 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Hoe was het in Edingburg?
Daar ga ik dit jaar O&N vieren
Wat zijn daar de leuke café's en waar zijn leuke bandjes?
In de toekomst wil ik graag naar New York
Hey MCH,quote:Op woensdag 20 september 2006 18:24 schreef MCH het volgende:
Gisteren net een hotelletje geboekt voor Sylvester in Berlin. Ben benieuwd, nog even wachten en dan kan ik de treintickets a 58 eu ook aanschaffen.
In 2002 was ik met O&N in Barcelona, maar het is heel erg (positief) veranderd sindsdien. De grote viering waar wij heen wilden gaan was op Placa Catalunya, aan het begin van Las Ramblas (tourist central), maar gelukkig kwamen we daar na middernacht aan, na de veldslag. Overal zagen we politie die heel druk bezig was met chaos veroorzaken en overal Noord-Afrikanen die iedereen wilde beroven en zakrollen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:16 schreef danos het volgende:
Iemand info over barcelona? Ik zit er dit jaar met O&N!
Okee, toentertijd niets van meegekregenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:39 schreef Individual het volgende:
[..]
In 2002 was ik met O&N in Barcelona, maar het is heel erg (positief) veranderd sindsdien. De grote viering waar wij heen wilden gaan was op Placa Catalunya, aan het begin van Las Ramblas (tourist central), maar gelukkig kwamen we daar na middernacht aan, na de veldslag. Overal zagen we politie die heel druk bezig was met chaos veroorzaken en overal Noord-Afrikanen die iedereen wilde beroven en zakrollen.Placa Catalunya lag vol met glas en bloed. Grimmig sfeertje die nacht, maar we zijn nog wel naar een club in Raval geweest en daar was het prima.
Maar laat me je niet afschrikken, het Noord-Afrikaanse probleem is grotendeels opgelost en de stad is heel schoon.Het ligt er een beetje aan wat je wil doen. Een club op Las Ramblas die veel op de Noord-Europese clubs lijken? Meer alternatief in Raval? Meer luxe in Bario Gothic? Een krakersfeestje? Bij iemand thuis? Strandfeest? Feest in de jeugdherberg?
Oh ja, ze steken ook geen Nederlandsche hoeveelheden vuurwerk af. Tijdens middernacht zagen we welgeteld 2 vuurpijltjes. En vergeet ook niet om druiven te eten tijdens middernacht; de lokale traditie.
Dan was je niet op placa Catalunya tijdens O&N 2001-2002!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Okee, toentertijd niets van meegekregen.
Ik zit met O&N ook in Barca, bedankt voor je tips.
Neequote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:58 schreef Individual het volgende:
[..]
Dan was je niet op placa Catalunya tijdens O&N 2001-2002!![]()
O&N in Goa is een van de beste O&N ervaringen geweest! We zijn begonnen in Bombay met 1 nacht in een hotel. Dat is ook meteen alles dat we van tevoren geregeld hadden. Onze bagage bestond alleen uit handbagage met daarin 2 dagen aan kleren. Diezelfde dag zijn we de hele dag bezig geweest om de volgende dag naar Goa te gaan en dat hebben we samen met 2 Zuid-Afikanen geregeld door bustickets te kopen. Die nacht hebben we Bombay onveilig gemaakt.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:00 schreef MK9 het volgende:
Kun je wat meer vertellen over je oud&nieuw ervaring in Goa, Individual? Hoe was het?
Gaan de prijzen erg omhoog in die periode? etc etc.
Bedankt Individual voor je uitgebreide antwoord! Ik zit vanaf 7 november al in India, maar heb nog geen idee waar ik kerst en oud&nieuw zal gaan vieren. Het liefst wil ik het vieren op een strandlocatie in India, Goa lijkt dus een goede plaats te zijn daarvoor. Het valt me reuze mee dat de prijzen dan nog steeds zo laag liggen en dat je niet van te voren hebt moeten boeken, dat had ik niet verwacht. Al is het misschien beter als ik toch even bel voordat ik ga, ik zit er toch.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:55 schreef Individual het volgende:
[..]
O&N in Goa is een van de beste O&N ervaringen geweest! .........
Even een schopje. Ik zit ook in Brussel met Oud en Nieuw, en ben wel benieuwd of mensen misschien tips hebben.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:42 schreef Taxi het volgende:
Taxi en zijn Taxinnetje (..) hebben voor Oud & Nieuw een weekeindje geboekt in een hotel ernstig dichtbij de Grote Markt te Brussel!![]()
Nu ben ik ff aan het zoeken geweest op het www, maar ben nog niet echt tot de conclusie gekomen waar en hoe en wat en zo...![]()
Iets verder zoeken en je komt dingen tegen als: Dit soort ongein
Opmerkingen als:
[..]
en:
[..]
Maar gelukkig ook dit.
En dit.
Je begrijpt: ik zie door de bomen de Grote Markt niet meer en dus vraag ik hulp van jullie zijde.
Wat is de aanrader voor de jaarwisseling in de buurt van de Grote Markt te Brussel? Kroegen met leuke feesten (geen hardcorepartys oid), eetcafes, gezellige restaurants, wordt er nog wat georganiseerd? Roept u maar!![]()
Ik vond Brussel erg tegenvallen met Oud en Nieuw. Er is wel wat vuurwerk en ook best een leuke vuurwerkshow op en nabij de Kunstberg, maar voor de rest was er weinig te doen in de stad toen ik er was enkele jaren terug.quote:Op maandag 18 december 2006 14:51 schreef Svyatagor het volgende:
Even een schopje. Ik zit ook in Brussel met Oud en Nieuw, en ben wel benieuwd of mensen misschien tips hebben.
Ik hoorde van een collega dat het op de Grote Markt sowieso om twaalf uur wel feest is. Daarna liefst een goeie kroeg in, of een goed feest...
Ja, daar was ik dus vorig jaar... Mja. Het ging wel, maar het was wel een btje een heksenjacht op illegaal vuurwek, waardoor het een poosje duurde voordat ik op de Grote Markt stond. Toen bleek dat het grote vuurwerk niet daar was, maar een eind verderop, in de buurt van het station.quote:Op maandag 18 december 2006 14:51 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Even een schopje. Ik zit ook in Brussel met Oud en Nieuw, en ben wel benieuwd of mensen misschien tips hebben.
Ik hoorde van een collega dat het op de Grote Markt sowieso om twaalf uur wel feest is. Daarna liefst een goeie kroeg in, of een goed feest...
Da's geen site voor toeristen, maar voor inwoners.quote:Op maandag 18 december 2006 15:39 schreef DutchTrain het volgende:
www.brucity.be zal je wellicht verder helpen.
Dan zou ik toch zeker Leuven aanraden!quote:Op woensdag 20 december 2006 19:59 schreef chrisgyan het volgende:
Dit jaar wordt het Leuven of Hasselt. Geen flauw idee of daar wat leuks te beleven is, maar dat zien we daar wel.
Je kunt beter naar de nieuwmarkt gaan dan naar het leidseplein, beide wel erg druk.quote:Op maandag 11 december 2006 20:19 schreef FitzChevalric_Ziener het volgende:
Dat vroeg ik me ook al af of amsterdam leuk zou zijn
Nou dan heb je wat aan dit topic.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:25 schreef Oksel het volgende:
Enorme schop.![]()
Ik wil graag O&N vieren in een leuke stad. Groot feest, vuurwerk, enzo.
Ja Berlin heb ik ook gedaan voor O&N en dat was te gek! (en goedkoop ook)quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:46 schreef MCH het volgende:
[..]
Nou dan heb je wat aan dit topic.Ga zelf overigens weer naar Berlijn
![]()
Een te groot feest, denk aan ca. 1 miljoen mensen op 1 straatquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:02 schreef Oksel het volgende:
Is er in Berlijn en groot feest op straat?
Update:quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:49 schreef Individual het volgende:
2000 Albuquerque, US
2001 Berlin, Duitsland
2003 Den Haag, Holland
2004 Edinburg, Schotland
2005 Fortalea, Brazilie
Ik heb het een paar jaar terug in Belfast gevierd. Was een gezellige avond maar niet echt heel speciaal. Vuurwerk heb ik ook niet gezien of gehoord. Vorig jaar heb ik heb in Ho Chi Minh Stad gevierd en dat was wel leuk. Ook niet echt heel speciaal maar ook gezellig en wel apart om een keer mee te maken in zo'n stad.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:06 schreef Kontiki het volgende:
Zit dit jaar misschien in Dublin of Belfast, benieuwd of daar nog wat te doen is.
Hogmonay 2003-04 was ook al afgelast door slecht weer.quote:Op zondag 18 november 2007 16:35 schreef Grunner het volgende:
Maar mensen die willen weten waar ze beslist NIET moeten zijn: Ipswich in het zuid-oosten van EngelandMaar dat is vast overbodige informatie
![]()
Misschien heb je het al ergens vermeldquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:45 schreef Individual het volgende:
Update:
2007 Havanna, Cuba
2008 Istanbul, Turkije geboekt!
Uuh, het officiele feest ging niet door, maar je maakt me niet wijs dat er niet tienduizenden voor de afwisseling zeer vrolijke Schotten in alle kroegen van de stand rondhingenquote:Op zondag 18 november 2007 17:18 schreef super-muffin het volgende:
Ik was vorig jaar in Edinburgh, maar het Hogmanay ging niet door vanwege het slechte weer
Wat sprak jou het meeste aan, en waar is het (vooral) het drukste na 12 uur? Weinig zin om om 1 uur al rond te slenteren...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:39 schreef Individual het volgende:
In 2002 was ik met O&N in Barcelona, maar het is heel erg (positief) veranderd sindsdien. De grote viering waar wij heen wilden gaan was op Placa Catalunya, aan het begin van Las Ramblas (tourist central), maar gelukkig kwamen we daar na middernacht aan, na de veldslag. Overal zagen we politie die heel druk bezig was met chaos veroorzaken en overal Noord-Afrikanen die iedereen wilde beroven en zakrollen.Placa Catalunya lag vol met glas en bloed. Grimmig sfeertje die nacht, maar we zijn nog wel naar een club in Raval geweest en daar was het prima.
Maar laat me je niet afschrikken, het Noord-Afrikaanse probleem is grotendeels opgelost en de stad is heel schoon.Het ligt er een beetje aan wat je wil doen. Een club op Las Ramblas die veel op de Noord-Europese clubs lijken? Meer alternatief in Raval? Meer luxe in Bario Gothic? Een krakersfeestje? Bij iemand thuis? Strandfeest? Feest in de jeugdherberg?
Oh ja, ze steken ook geen Nederlandsche hoeveelheden vuurwerk af. Tijdens middernacht zagen we welgeteld 2 vuurpijltjes. En vergeet ook niet om druiven te eten tijdens middernacht; de lokale traditie.
Ik stond midden op Champs tijdens middernacht twee jaar geleden. Maar er was wel iets met relletjes, en geen vuurwerk. En de metro was wel even duwen ja, het KAN wel maar leuk is anders.quote:Op maandag 26 november 2007 09:15 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik cross met mijn vriendin en broertjes op 31 december naar Parijs voor Oud & Nieuw![]()
Heeft er iemans tips over Oud & Nieuw in Parijs? Ik heb al wel gelezen dat de Metro niet te doen is in de uren na middernacht (door de drukte).
Blijf je nog ergens pitten?quote:Op maandag 26 november 2007 09:15 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik cross met mijn vriendin en broertjes op 31 december naar Parijs voor Oud & Nieuw![]()
Heeft er iemans tips over Oud & Nieuw in Parijs? Ik heb al wel gelezen dat de Metro niet te doen is in de uren na middernacht (door de drukte).
Ja, hotelletje op 10 min,. lopen van de Champs Elysees, ik had namelijk verhalen gehoord dat de metro's op nieuwjaarsnacht drukker dan druk zijnquote:
Geen idee, ga naar vrienden die daar wonen....Een soort reunie, dus moet zeker leuk zijn!quote:Op dinsdag 18 december 2007 19:42 schreef Jaguarized het volgende:
Wat is daar zo bijzonder met de jaarwisseling?
quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:51 schreef Casparovvv het volgende:
Mijn oud en nieuw dit jaar was in Zuid Afrika. We waren aan 't kamperen op een prachtig plekje tussen de bergen, met rotspoelen en 10 meter hoge 'duikplanken' van de rotsen. Glas wijn, braai, lekker eten, wat wil je nog meer? Vorig jaar was ik in Leysin, Zwitserland, snowboarden.
Dit jaar Oud&Nieuw op de bank in Frankrijk en mijn man in de lappenmand...quote:Op maandag 8 augustus 2005 16:54 schreef Hik het volgende:
Punt is dat ik jarenlang 1 dag vantevoren mijn Oud&Nieuw ging plannen en altijd uiteindelijk wéér het bierspel spelend op een bank in Delft doorbracht
In september was ik 2 weken in Zuid Afrika, vervolgens doorgereisd naar Zimbabwe, waar ik drie maanden gezeten heb, en ik ben nu weer terug in Kaapstad voor 5 weken. Eind januari vertrek ik weer naar Zim tot april, in april 2 weken in Kaapstad, en daarna weer in Zim totaan eind juni, wanneer ik weer naar huis komquote:Op woensdag 2 januari 2008 14:29 schreef Nembrionic het volgende:
[..]Ouwe kaasheld!
Zit je nu nog in ZA dan?
Istanbul was fantastisch!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:45 schreef Individual het volgende:
[..]
Update:
2007 Havanna, Cuba
2008 Istanbul, Turkije geboekt!
En, waar ben je in 2007, 2008, 2009 en 2010 geweest?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:49 schreef Individual het volgende:
2000 Albuquerque, US
2001 Berlin, Duitsland
2003 Den Haag, Holland
2004 Edinburg, Schotland
2005 Fortalea, Brazilie
2007 Havanaquote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:43 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
En, waar ben je in 2007, 2008, 2009 en 2010 geweest?
De S:quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:14 schreef Individual het volgende:
[..]
We hebben laatst (na veel bier) weer eens het lijstje tot de Z bedacht.
2012 wordt Montevideo of Manila of beide als mogelijk!
Mij ook niet... Maar ik zou het wel eens twee keer willen vieren via het datumgrens hoppen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:44 schreef Individual het volgende:
Sydney is wel genoemd omdat we toch minstens een keer naar Australie moeten voor de Z, maar ik kan me niet herinneren of we misschien al een betere hadden. Op een of andere manier trekt Australie me niet zo.
Sydney is met een S, niet een Z. Maar je bedoelt waarschijnlijk iets anders.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:44 schreef Individual het volgende:
Sydney is wel genoemd omdat we toch minstens een keer naar Australie moeten voor de Z, maar ik kan me niet herinneren of we misschien al een betere hadden. Op een of andere manier trekt Australie me niet zo.
OK, die combinatie dus nietquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:22 schreef Individual het volgende:
Na een snelle check op lastminute.com zie ik dat een lijnvlucht van Montevideo naar Manila op 1 januari 2 stops maakt en er meer dan 30 uur over doet..
Dan zal het ws toch alleen Montevideo worden.
Ik heb O&N in Madrid gedaan een paar jaar terug. Was eigenlijk best suf. Waar O&N bij ons echt een vriendenfeest is, viel het ons op dat de meeste Spanjaarden het met familie vieren. Het kostte echt moeite om na twaalvn een leuke tent te vinden waar het feest ok was. Uiteindelijk wel gelukt hoor, maar een kroegentocht was niet echt een optie. De 12 druiven zijn wel een hilarische traditie trouwens...quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:00 schreef Jaguarized het volgende:
Dit jaar voor het eerst naar Spanje en wel naar Malaga. Eens kijken hoe de jaarwisseling daar is.
Als je het niet erg vindt om dezelfde plaatsen te bezoeken is Berlijn een enorme aanrader voor Silvester (oud en nieuw)!quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:14 schreef martinlam het volgende:
ik denk erover om naar berlijn te gaan. Maar we zijn al een keer daar geweest (niet tijdens o&n). Dus hebben liever een andere bestemming. Iemand een andere aanrader voor me (in europa ivm budget)?
We zoeken gezelligheid en heb liever echte muziek en tenten ipv kroegen.
Lijkt me ook wel wat bizars hebben. Ben er een aantal keer geweest, maar niet tijdens o&n. Misschien een overweging voor de "v".quote:
Dat dacht ik in India ook, maar ze hadden wel een massief O&N-feest in Pune!quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:34 schreef Keios het volgende:
ik zit met NY in Vietnam. Daar vieren ze niet eens ons nieuwjaar dus ik weet echt niet wat het gaat worden...
Ik was vorig jaar in Barcelona en dat was heel gaaf juist! Eerst met zn allen druiven naar binnen proppen op Plaza de Cataluna en daarna naar een grote club/discotheek-achtig gebeurenquote:Op donderdag 30 september 2010 00:21 schreef illusions het volgende:
In Spanje is het geen moer aan. Als er veel uitgaans gelegenheden zijn, reken gewoon op een avond vergelijkbaar met zaterdag, alleen dan met alle Spanjaarden in pak.
Mwah, wij stonden op de Mont Martre. Daar was het wel druk, maar niet heel bijzonder. Sowieso geen vuurwerk of zo, al wisten we dat al.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:05 schreef martinlam het volgende:
Parijs leuke stad om O&N te vieren?
De grootste en drukste viering die ik ooit heb meegemaakt was Silvester in Berlijn. Is dat binnen 5 uur te rijden?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:44 schreef AbelTasman het volgende:
Iemand nog een leuk idee om oud en nieuw in een buitenlandse stad op maximaal vijf uur rijden te vieren? Parijs is geen optie (al geweest).
Als je flink gas geeft wel, maar ook daar zijn we al geweest.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:03 schreef Individual het volgende:
[..]
De grootste en drukste viering die ik ooit heb meegemaakt was Silvester in Berlijn. Is dat binnen 5 uur te rijden?
Mumbai.. wordt het daar een beetje groots gevierd?quote:
Ga je de nieuwjaarsduik ook doen?quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:18 schreef qwerty_x het volgende:
voor het eerst in bijna 20 jaar in Nederland en dus voor het eerst in evenzovele jaren oliebollen !!
In India wel ja. Ik was een paar jaar geleden op een O&N feest in Pune, samen met een vriend van me. We waren de enige blanken (er waren ruim 4000 mensen). Om 2.30 ging de muziek uit omdat de politie de stroom er uit trok, er was geen smeergeld betaald. Daarna een vette after gehad in de stationsrestauratie.. Ik kan je iig aanraden om even goed rond te vragen waar de feesten zijn en hoe groot ze zijn. Bij ons zat het eten er ook bij in (en gratis drank, we kregen pp een literfles rum mee naar huis)!quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:45 schreef Miss_paraplu het volgende:
[..]
Mumbai.. wordt het daar een beetje groots gevierd?
ik denk dat ik die voor de verandering dit jaar maar ga overslaanquote:Op woensdag 10 november 2010 10:57 schreef Individual het volgende:
[..]
Ga je de nieuwjaarsduik ook doen?
Oh maar dat is in ieder geval een oud en nieuw zonder ijs en sneeuw, toch? Dat is wel lekkerquote:Op donderdag 9 december 2010 00:22 schreef illusions het volgende:
Ik blijf thuis dit jaar .. omgeving Alicante. Zal wel doodsaai zijn, dus van tevoren even de wijde omgeving afspeuren voor een leuke plek om met een aantal vrienden heen te gaan. Zal vast Benidorm worden tot een uur of 7 's ochtends om vervolgens met de taxi naar huis te gaan. Verschilt wederom niet veel van een gemiddelde zaterdagavond met nette kleren.
Ach ja, Spanjaarden vieren het nou eenmaal niet zo, en zelf vind ik het ook niet echt een enorme belevenis. Vuurwerk steken ze elke feestdag af, behalve op oud en nieuw, dan zijn wij Nederlanders uniek en belichten we de hele campo met onze vuurpijlen.
Lol die Spanjaarden zijn inderdaad maf. In Barcelona word je op elke feestdag wel een aantal keer belaagd door vuurpijlen maar met o&n... Naja toch naar Barcelona dit jaar, ook een beetje om het weer en de stad zelf. Iemand nog wat leuke, bijzondere, tips? (dus geen plaza catalunya jeje)quote:[b] Op donderdag 9 december 2010 00:22Vuurwerk steken ze elke feestdag af, behalve op oud en nieuw, dan zijn wij Nederlanders uniek en belichten we de hele campo met onze vuurpijlen.
Volgens mij gaan wel meer fokkers naar Londen voor oud & nieuw dus kijk eens in het TRV London topic. Van mensen wel gehoord dat het niet echt bijzonder is..quote:Op zondag 12 december 2010 21:48 schreef Oosten het volgende:
ik zit in londen komende oud en nieuw! Het is de 1e keer voor mij daar. Overnachtingen zijn geregeld maar heb nog geen idee waar naar toe te gaan die nacht. Iemand tips?
http://www.timeout.com/lo(...)s_Day_in_London.htmlquote:Op zondag 12 december 2010 21:48 schreef Oosten het volgende:
ik zit in londen komende oud en nieuw! Het is de 1e keer voor mij daar. Overnachtingen zijn geregeld maar heb nog geen idee waar naar toe te gaan die nacht. Iemand tips?
Veel plezier!quote:Op zondag 12 december 2010 21:48 schreef Oosten het volgende:
Ok. Ik probeer het ook daar. Misschien kan je wel zeggen waar er op een normale uitgaans avond er wat voor 21 jarigen te beleven is? Ga er vanuit dat er op die plekken met O&N vast wat te doen is.quote:Op zondag 12 december 2010 22:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Volgens mij gaan wel meer fokkers naar Londen voor oud & nieuw dus kijk eens in het TRV London topic. Van mensen wel gehoord dat het niet echt bijzonder is..
Hoewel ik ruim 10 jaar in Londen woon heb ik er nog geen o&n kunnen meemaken.
quote:Op maandag 13 december 2010 02:40 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
http://www.timeout.com/lo(...)s_Day_in_London.html
In het hele centrum van Londen zijn veel pubs, clubs en restaurants te vinden, maar voor dit soort evenementen heb je vaak voorgeboekte kaarten nodig. Vuurwerk is bij de London Eye en daar moet je vroeg bij zijn, want het wordt erg druk. Een normale avond uit voor mij is meestal in lokale kroegen, maar dat is weinig toeristisch. Clubs doe ik al vele jaren niet meer, maar er zijn er genoeg die o&n feestjes organiseren. Wel ff kaartjes boeken. Het ligt veel aan je smaak en lokatie.quote:Op maandag 13 december 2010 13:37 schreef Oosten het volgende:
[..]
Ok. Ik probeer het ook daar. Misschien kan je wel zeggen waar er op een normale uitgaans avond er wat voor 21 jarigen te beleven is? Ga er vanuit dat er op die plekken met O&N vast wat te doen is.
Mocht je met kerst in BA zitten, dan zouden we een biertje kunnen drinken...quote:
In Praia de Tofo heb ik alvast de mooiste sterrenhemels ooit gezien (al kan ik me inbeelden dat dat niet de essentie is van oudejaarsnacht).quote:Op zondag 12 december 2010 22:35 schreef Skv het volgende:
Nou, bij het pijltje, Tofo Beach (Praia de Tofo)!
Jammer voor je want de DB is veel relaxter, zeker met dit weerquote:Op maandag 27 december 2010 09:06 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Berlijn dit jaar!van 30 december tot 2 januari feesten in Berlijn en daarna nog even door naar Karl-Marx-Stadt om de ouders van mn vriendin te zien. Mooi dit jaar met de auto heen! geen zin in treinen!
mja ik weet het, alleen heb ik geen kaartjes kunnen vinden onder de 15-160 euro per persoon. Daanaast ga dus ook nog naar Chemnitz (Karl-Marx_stadt) wat een hele dag zou kosten om terug te reizen. Zou ik alleen naar Berlijn zijn gegaan dan was inderdaad de trein beter zijn geweest. Maar Chemnitz - Berlijn kost met ICE nog 2,5 uur... Geen zin om op 3 December de hele dag in de trein te zitten terwijl het met de auto maar 6 uurtjes terug is te rijdenquote:Op maandag 27 december 2010 17:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jammer voor je want de DB is veel relaxter, zeker met dit weer
Wat een onderontwikkelde teringzooi.quote:Op donderdag 30 december 2010 02:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het wordt hier weer gezellig in Manila. Was net op het nieuws dat er in Manila al meer dan 1000 gewonden zijn gevallen vanwege vuurwerk. En we moeten nog een paar dagen.
Verder moeten politieagenten en guards not on duty hun pistool laten verzegelen zodat er in ieder geval op oudjaarsavond niet in de lucht geschoten kan worden
Het grappige was, ze lieten op het nieuws en top 5 staatje zien van welke merken vuurwerk de meeste ongelukken gaven.quote:Op donderdag 30 december 2010 02:41 schreef MotorCitySoul het volgende:
[..]
Wat een onderontwikkelde teringzooi.
Yes, leukste aan MVD is de boot naar BAquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:44 schreef Individual het volgende:
Er is alweer bijna een jaar niet in gespost, maar wat zijn jouw plannen voor aankomend Oud en Nieuw?
Dit jaar is het voor ons Montevideo dus als iemand daar ervaring mee heeft..
Een heel andere kant van DL, maar Berlijn was top voor Silvester!quote:Op woensdag 2 november 2011 13:06 schreef Bajskorv het volgende:
Op de terugweg uit de Alpen, dus een O&N in Munchen dit jaar. Duitse steden bevallen meestal wel goed, moet nog even wat uitzoeken qua uitgaan die avond.
Ja, ik heb inmiddels ook Hamburg en Dusseldorf gehad en beide waren goed voor een mooie avond. Veel leven op straat, warme wijn in de kou en goeie gezellige kroegen om in op te warmen.quote:Op woensdag 2 november 2011 14:30 schreef Individual het volgende:
[..]
Een heel andere kant van DL, maar Berlijn was top voor Silvester!
Voor O&N weet ik niet, maar vergeet het NHM gebouw niet. (er is meer dan alleen de tentoonstelling) Voor de J hebben wij Jerusalem gedaan dus Jakarta komt er (iig binnenkort) niet meer van.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:32 schreef Terpentin07 het volgende:
Jakarta dit jaar. iemand leuke tips of waarschuwingen?
Alle niet internationale hotels zijn kut en duur, veel plezier.quote:Op donderdag 3 november 2011 09:20 schreef Individual het volgende:
We zullen idd in Ciudad Viaja zitten en er zijn nog voldoende plaatsen beschikbaar. Een glimmend hotel is me te onpersoonlijk dus alleen als het de enige optie is. Clubben doe ik al jaren niet meer aan dus dat boeit me niet zo. Vorig jaar zijn we net iets minder dan een uur in een club geweest in LA, en na middernacht waren we ook snel weer weg om op het strand en promenade verder te vieren.
Ach, het hoeft maar één keer mis te gaan. Zelf ook een paar mnd bij Johannesburg gewoond, weinig problemen gehad. Huisgenote van me daar was echter na twee dagen al overvallen. Geen pijl op te trekken dus.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:06 schreef Individual het volgende:
Ach in Afrika, Azie en Midden-Amerika heb ik ook in 'gevaarlijke' steden en buurten in hostels gezeten. Zo gevaarlijk zal Uruguay niet zijn.
Natuurlijk, maar zo kan je in NL ook overvallen worden. Met een beetje common sense is de kans al een stuk kleiner.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:13 schreef Skv het volgende:
[..]
Ach, het hoeft maar één keer mis te gaan. Zelf ook een paar mnd bij Johannesburg gewoond, weinig problemen gehad. Huisgenote van me daar was echter na twee dagen al overvallen. Geen pijl op te trekken dus.
Harare ben ik niet geweest helaas (zijn net iets zuidelijker naar Mozambique gereden). Wel in Bulawayo geweest, dat was ook best een bende. Maar dat is Zimbabwe over het algemeen de laatste tijd wel.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:26 schreef Individual het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar zo kan je in NL ook overvallen worden. Met een beetje common sense is de kans al een stuk kleiner.
Het centrum van Jo'burg was een dump trouwens. Eromheen waren wel wat mooie (zwaarbeveiligde) enclaves. De vriendin waar ik verbleef is uit ellende maar weer terugverhuisd naar Harare.
Maputo is super trouwens en het zou geen straf zijn om daar O&N te vieren. Te laat voor ons want de M is voor Montevideo.
Uruguay is niet gevaarlijk, gaat meer om de andere 2 punten. Ik laat er mijn ipad, geld, CC en geld niet achter maar jou gebeurt toch niks dus jij kan het wel doen.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:06 schreef Individual het volgende:
Ach in Afrika, Azie en Midden-Amerika heb ik ook in 'gevaarlijke' steden en buurten in hostels gezeten. Zo gevaarlijk zal Uruguay niet zijn.
Antwerpen was ik vorig jaar. Vond het wel leuk maar meer omdat we met een groep van 15 man waren. Qua sfeer in de stad maakt het denk ik niet uit of je het viert in Antwerpen of in Alkmaar ofzo. Twas niet dat ze hele pleinen vol hadden met een feest.quote:Op maandag 7 november 2011 12:15 schreef buishuis het volgende:
Iemand enige ervaring met oudjaar doorhouden in Düsseldorf/Antwerpen of een andere redelijk grote stad niet ver over de grens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |