abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:55:33 #101
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42768059
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:00 schreef MK9 het volgende:
Kun je wat meer vertellen over je oud&nieuw ervaring in Goa, Individual? Hoe was het?
Gaan de prijzen erg omhoog in die periode? etc etc.
O&N in Goa is een van de beste O&N ervaringen geweest! We zijn begonnen in Bombay met 1 nacht in een hotel. Dat is ook meteen alles dat we van tevoren geregeld hadden. Onze bagage bestond alleen uit handbagage met daarin 2 dagen aan kleren. Diezelfde dag zijn we de hele dag bezig geweest om de volgende dag naar Goa te gaan en dat hebben we samen met 2 Zuid-Afikanen geregeld door bustickets te kopen. Die nacht hebben we Bombay onveilig gemaakt.

De busrit van 8 uur werd 12 uur en eenmaal in Goa stapten we uit in Panaji en vonden met een juist bevriende Duitser een taxi die ons naar een beschikbaar pension in Calangute bracht. Daar hebben we een appartement gehuurt voor 2 nachten. Het was wel leuk daar, maar er waren teveel dronken Russen en Engelse families; het was teveel op de package holiday klanten gericht.

Op 30 December hebben we een taxi naar Arambol genomen en de taxi chauffeur deed al het zoeken en vragen. We hebben daar een strandhut gehuurt voor 2 euro per nacht en de rest van de tijd Goa ontdekt op scootertjes en 's avonds roken, drinken, zingen en eten in de strandtent. We hebben veel en makkelijk vrienden gemaakt.

Goa heeft heel veel toeristen en daar weer verschillende klasses in. Calangute was packageholiday en Arambol was hippies, wereldreizigers en Israelis. Israelis zijn trouwens overal haha! Als toerist zijnde en idd in het hoogseizoen zijn dingen duurder, maar dan is het nog erg goedkoop!

Tips:
-Wil je iets kopen op straat moet je er niet van opkijken dat je het 10x goedkoper kan krijgen door te onderhandelen.
-Ga naar Old Goa als cultuur je iets boeit; veel te zien en bijna geen toeristen.
-Huur een scooter en 'get lost'. We vonden veel toffe, onverwachte dingen door gewoon rond te rijden. Geen rijbewijs of helm nodig en die dingen gaan 90km/u zodat je best afstanden kan afleggen.
-In druk verkeer moet je blijven toeteren zodat mensen weten waar je bent.
-Met geld kan alles. De truuk is om alles af te dingen.
-Als Indiers hun hoofd schudden als je ze iets vraagt hebben ze geen idee waar je het over hebt. Als de vraag is "mag je hier roken" en ze schudden hun hoofd op onverklaarbare wijze, steek je er gewoon een op. Ze vertellen je dan wel of het wel of niet mag. Ze schijnen trots te zijn op deze vorm van miscommunicatie, hoewel opgeleide mensen dit veel minder doen.
-Als je de weg vraagt, let erop dat de persoon je verstaat anders stuurt ie je in de richting waarin je al liep.
-Koeien zijn heilig en vinden het niet altijd leuk om geaait te worden.
-Thalis zijn goedkope, lekkere en voedzame maaltijden.

Ik moet nog eens m'n verslag op de pc zetten!
reset
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:29:37 #102
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42769034
Goa

reset
pi_42776875
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:55 schreef Individual het volgende:

[..]

O&N in Goa is een van de beste O&N ervaringen geweest! .........
Bedankt Individual voor je uitgebreide antwoord! Ik zit vanaf 7 november al in India, maar heb nog geen idee waar ik kerst en oud&nieuw zal gaan vieren. Het liefst wil ik het vieren op een strandlocatie in India, Goa lijkt dus een goede plaats te zijn daarvoor. Het valt me reuze mee dat de prijzen dan nog steeds zo laag liggen en dat je niet van te voren hebt moeten boeken, dat had ik niet verwacht. Al is het misschien beter als ik toch even bel voordat ik ga, ik zit er toch.
Nogmaals bedankt iig!
...Not all those who wander are lost...
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:28:01 #104
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_42776956
Sydney!! ook een geweldige ervaring!! Was wel super druk... maar ik heb nog nooit van m'n leven oud en nieuw gevierd in m'n zwembroek
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_43919185
Waarschijnlijk Kerstmis en Oud&Nieuw in Plovdiv en Sofia, Bulgarije vieren. .
  maandag 27 november 2006 @ 18:58:54 #106
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_43936677
Dit jaar maar eens O&N vieren in het belgische Gent. Geen idee wat mij (en het vrouwtje) te wachten staat, dus als iemand een btje kan bijpraten, graag!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:06:19 #107
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_43963957
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
pi_43964024
A R G E N T I N A
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 11 december 2006 @ 13:54:11 #109
157986 FitzChevalric_Ziener
Registrated Trademark
pi_44325575
1999 - 2000 Disneyland Parijs (Millenium)
2000 - 2001 Gewoon thuis
2001 - 2002 New York (Battery Park)
2002 - 2003 Parijs (Champ D' Ellisee)
2003 - 2004 Praag (Karelsbrug)
2004 - 2005 Rome (Piazza Di Pololo)
2005 - 2006 Berlijn (Tiergarden)
2006 - 2007 Amsterdam (Leidse Plein)
2007 - 2008 Brussel (??????)

Wij vieren het altijd graag op een plek waar de lokale bevolking het ook viert.

New York is niet leuk op Times Square, tenzij je 5000 dollar meebrengt voor een VIP ticket. Anders mag je om 17:00 uur aansluiten in central parks om samen met alle plebs in een hok te worden gezet. Dan zal om 18:00 de bol worden opgehezen om vlak erna de frisse mensen enthousiast op de film te zetten hoe ze nieuwjaar vieren. Vlak erna zijn we weggegaan omdat het 2 tot 4 graden was en je op de grond moest zitten tot 22:00, dan beginnen de optredens. Daar zie je niets van omdat de VIP tribunes in de weg staan. De VIP worden netjes binnen gereden om 21:30 en kunnen dan plaatsnemen. Op nieuwjaar maken ze opnieuw opnames en dit editen ze samen met de opnames van 18:00 en zo lijkt het een groot feest. Maar mensen die ik tegenkwam in de metro waren compleet gesloopt door vochttekort (geen drinken toegestaan en geen stalletjes) uitgelubberde blaas (geen toiletten beschikbaar) onderkoeling (zitten op de grond). Wij hebben toen we weggingen aan een New Yorker gevraagd waar men nieuw jaar viert. Die vertelde ons meteel dat Times Square alleen voor de toeristen is en geen New Yorker het in zijn hoofd haalt om ertussen te gaan staan. New Yorkers gaan naar Central Park en drinken samen wat en vieren feest. Of gaan naar Battery Park en bekijken het vuurwerk op de Hudson Baai bij het Vrijheidsbeeld. Hier staat ook een hele grote klok die aftelt en hier is wel horeca aanwezig met vewarmde terassen met drinken en muziek.

[ Bericht 78% gewijzigd door FitzChevalric_Ziener op 11-12-2006 14:08:58 ]
BEAUTY, truth, and rarity,
Grace in all simplicity,
Here enclosed in cinders lie.
pi_44326897
Op Times Square komen ze gewoon langs de vakken met pizza, chocolademelk of andere eterijen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 11 december 2006 @ 20:04:49 #111
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_44336321
*zal dit jaar weer in Hamburg gaan vieren
pi_44336522
Is Amsterdam leuk?
  maandag 11 december 2006 @ 20:19:49 #113
157986 FitzChevalric_Ziener
Registrated Trademark
pi_44336901
Dat vroeg ik me ook al af of amsterdam leuk zou zijn
BEAUTY, truth, and rarity,
Grace in all simplicity,
Here enclosed in cinders lie.
  maandag 18 december 2006 @ 14:51:15 #114
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_44537646
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:42 schreef Taxi het volgende:
Taxi en zijn Taxinnetje (..) hebben voor Oud & Nieuw een weekeindje geboekt in een hotel ernstig dichtbij de Grote Markt te Brussel!

Nu ben ik ff aan het zoeken geweest op het www, maar ben nog niet echt tot de conclusie gekomen waar en hoe en wat en zo...

Iets verder zoeken en je komt dingen tegen als: Dit soort ongein
Opmerkingen als:
[..]

en:
[..]

Maar gelukkig ook dit.
En dit.

Je begrijpt: ik zie door de bomen de Grote Markt niet meer en dus vraag ik hulp van jullie zijde.

Wat is de aanrader voor de jaarwisseling in de buurt van de Grote Markt te Brussel? Kroegen met leuke feesten (geen hardcorepartys oid), eetcafes, gezellige restaurants, wordt er nog wat georganiseerd? Roept u maar!
Even een schopje. Ik zit ook in Brussel met Oud en Nieuw, en ben wel benieuwd of mensen misschien tips hebben.
Ik hoorde van een collega dat het op de Grote Markt sowieso om twaalf uur wel feest is. Daarna liefst een goeie kroeg in, of een goed feest...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_44539396
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:51 schreef Svyatagor het volgende:
Even een schopje. Ik zit ook in Brussel met Oud en Nieuw, en ben wel benieuwd of mensen misschien tips hebben.
Ik hoorde van een collega dat het op de Grote Markt sowieso om twaalf uur wel feest is. Daarna liefst een goeie kroeg in, of een goed feest...
Ik vond Brussel erg tegenvallen met Oud en Nieuw. Er is wel wat vuurwerk en ook best een leuke vuurwerkshow op en nabij de Kunstberg, maar voor de rest was er weinig te doen in de stad toen ik er was enkele jaren terug.

www.brucity.be zal je wellicht verder helpen.
  maandag 18 december 2006 @ 19:41:28 #116
78308 Taxi
pi_44548040
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:51 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ja, daar was ik dus vorig jaar... Mja. Het ging wel, maar het was wel een btje een heksenjacht op illegaal vuurwek, waardoor het een poosje duurde voordat ik op de Grote Markt stond. Toen bleek dat het grote vuurwerk niet daar was, maar een eind verderop, in de buurt van het station.

Gelukkig was er nog wat illegaal vuurwerk wat afgestoken werd door lieve relmarocjes, waardoor er lekker gereld werd. Jammer
Taxiracing weblog
pi_44559030
Brussel:

de Grote Markt en omgeving zijn prachtig versierd met o.a. klank en lichtspel (met lichtstralen die de wolken doen oplichten), kerstmarkt, ijspiste, reuzenrad, enz...

Alle info op: http://www.winterpret.be/nl/index.aspx

En om 24u vuurwerk op de Kunstberg aan het Koninklijk Paleis (dus NIET aan de Grote Markt!)

VVV Brussel: www.bitc.be
pi_44559061
quote:
Op maandag 18 december 2006 15:39 schreef DutchTrain het volgende:

www.brucity.be zal je wellicht verder helpen.
Da's geen site voor toeristen, maar voor inwoners.

De toeristische site is www.bitc.be
pi_44559222
Iemand nog tips om in Keulen te doen met O&N? Vooral qua tenten met een beetje relaxt sluitingstijdenbeleid, aangezien ik geen overnachting heb en de eerste trein 's ochtends pas om 8.45 gaat. Of wordt dat gewoon door de stad zwerven (ook leuk natuurlijk).
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_44575203
Ik vier het op Gran Canaria
pi_44607170
Ik ga al een jaar of 5 met een maat van me naar Belgie om daar Oud en Nieuw te vieren. Blijft altijd een leuke en aparte ervaring. Oudjaarsdag pakken we dan om een uurtje of 2 de trein vanuit Rotterdam richting Belgie. Inmiddels 1x Gent, 1x Brussel, 1x Brugge en 2x Antwerpen gedaan.

Ieder jaar verloopt ongeveer hetzelfde. 's Middags denk je waarom ben ik vredesnaam niet gewoon thuis gebleven. Tot je na een zak friet om een uurtje of 8 een dan nog volstrekt lege kroeg binnenkomt (Belgen gaan vooral bij vrienden thuis oudjaar vieren). Dan ga je aan de bar zitten en maakt ondertussen wat vrienden (ook achter de bar ). Dan ga je naar een centraal plein, waar je een beetje vuurwerk kan zien en champagne kan drinken. Dan weer terug naar die kroeg, die dan steeds voller stroomt. Dat is dan het begin van al 5 jaar lang een fantastisch gezellige oudjaarsnacht.
's Ochtends dan de eerste trein weer terug. Echt een aanrader

Dit jaar wordt het Leuven of Hasselt. Geen flauw idee of daar wat leuks te beleven is, maar dat zien we daar wel.
Christian Gyan Ole Ole
pi_44644567
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:59 schreef chrisgyan het volgende:

Dit jaar wordt het Leuven of Hasselt. Geen flauw idee of daar wat leuks te beleven is, maar dat zien we daar wel.
Dan zou ik toch zeker Leuven aanraden!

De Oude Markt (niet te verwarren met de Grote Markt!), met als bijnaam de langste toog van Europa, is dan een groot feestplein.

+ Leuven is een studentenstad....need I say more?

enkel vuurwerk is er niet
pi_44651001
quote:
Op maandag 11 december 2006 20:19 schreef FitzChevalric_Ziener het volgende:
Dat vroeg ik me ook al af of amsterdam leuk zou zijn
Je kunt beter naar de nieuwmarkt gaan dan naar het leidseplein, beide wel erg druk.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  zondag 24 december 2006 @ 01:37:22 #124
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_44697781
Kerst en Oud en Nieuw in Quito dit jaar.
Nog meer mensen die er dan zijn?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_44732597
Nha Trang, de hipste badplaats van Vietnam, dus ik heb er zin in!
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
pi_44744404
Dit keer voor de 2e keer BA maar ik denk provincia dit keer
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44968015
Was leuk, Kerst, Oud & Nieuw en toetreding tot de EU vieren in BG. Heb nog wat filmpjes. Upload er misschien wel eentje. .
pi_44978176
Barcelona was zeer de moeite waard. Uiteindelijk om vijf voor twaalf naar een plein in het oude gedeelte van Barcelona (Barri Gotic) gegaan, alwaar de lokale bevolking en vele andere nationaliteiten samen stroomden. Wat een geweldig feest was dat .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_45053637
Ik zat in Cabo Polonio, een (hippie) natuurreservaat in de oosterlijke punt van Uruguay. Enorme en bijna verlaten stranden, 30 graden, strandhutje, kampvuur, hoop drank
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:14:44 #130
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_45054190
De jaarwisseling in Londen was zeer de moeite waard! Heel veel vuurwerk en prachtig hoe de London Eye daarvoor wordt gebruikt. We stonden helaas niet bij Embankment, daar moest je echt vroeg voor aanwezig zijn. Vanaf half 11 ongeveer stonden we op Parliament Square naast de Westminster Abbey met een mooi zicht! Pics van het plaatselijke vuurwerk:

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_53843802
Enorme schop.

Ik wil graag O&N vieren in een leuke stad. Groot feest, vuurwerk, enzo.
pi_53844273
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:25 schreef Oksel het volgende:
Enorme schop.

Ik wil graag O&N vieren in een leuke stad. Groot feest, vuurwerk, enzo.
Nou dan heb je wat aan dit topic. Ga zelf overigens weer naar Berlijn
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:49:46 #133
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_53844339
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:46 schreef MCH het volgende:

[..]

Nou dan heb je wat aan dit topic. Ga zelf overigens weer naar Berlijn
Ja Berlin heb ik ook gedaan voor O&N en dat was te gek! (en goedkoop ook)

Voor meer orientatie: http://en.wikipedia.org/wiki/New_Year's_Eve
reset
pi_53844443
Ik ga dit jaar naar Parijs of Berlijn.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 17:17:20 #135
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_53866521
Hamburg al 3 keer gedaan, en dat beviel elke keer érg goed!!
pi_53874959
Zit dit jaar misschien in Dublin of Belfast, benieuwd of daar nog wat te doen is.
pi_53876522
Het word dus Parijs. Nou nog alleen kijken wat. Disneyland lijkt me serieus ook erg vet. Die gaat sowiezo bezocht worden.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:26:33 #138
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_53879219
Keertje in Londen geweest en dat was een leuk feestje. Dit jaar naar Sydney!!!!
pi_53880323
Ga binnenkort maar eens in Chinatown kijken om wat vuurwerk in te slaan. Wat ze hier (Manila) legaal verkopen is echt niet normaal , maar wel leuk
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:02:39 #140
58560 Oksel
Gezellig.
pi_53883085
Is er in Berlijn en groot feest op straat?
pi_53883902
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:02 schreef Oksel het volgende:
Is er in Berlijn en groot feest op straat?
Een te groot feest, denk aan ca. 1 miljoen mensen op 1 straat Vorig jaar ondersteund door deze artiesten --> http://nokianewyearseve.msn.com/
pi_53883988
Leuk topic

Ik ga dit jaar naar Salzburg (in combinatie met skitripje twee daagjes vantevoren). Iemand daar ooit geweest met nieuwjaar?
pi_53884439
TVP, misschien ook weg met O&N. Goed topic ter inspiratie.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:45:57 #144
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_53888745
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 20:49 schreef Individual het volgende:
2000 Albuquerque, US

2001 Berlin, Duitsland

2002 Catalunya, Barcelona

2003 Den Haag, Holland

2004 Edinburg, Schotland

2005 Fortalea, Brazilie

2006 Goa, India moet nog wel even boeken trouwens..

2007 Havanna, Cuba of Honolulu, US

Heb ergens wel een lijst met de rest...
Update:

2007 Havanna, Cuba

2008 Istanbul, Turkije geboekt!
reset
pi_53896924
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:06 schreef Kontiki het volgende:
Zit dit jaar misschien in Dublin of Belfast, benieuwd of daar nog wat te doen is.
Ik heb het een paar jaar terug in Belfast gevierd. Was een gezellige avond maar niet echt heel speciaal. Vuurwerk heb ik ook niet gezien of gehoord. Vorig jaar heb ik heb in Ho Chi Minh Stad gevierd en dat was wel leuk. Ook niet echt heel speciaal maar ook gezellig en wel apart om een keer mee te maken in zo'n stad.
  zaterdag 3 november 2007 @ 18:00:51 #146
78308 Taxi
pi_54341192
Taxi dit jaar geboekt in Brugge

Vorig jaar in Gent geweest, was zeer de moeite waard! Hadden iei geen kaarten voor wat voor feest whatsoever, totdat we een clubje Nederlanders tegenkwamen die nog twee kaarten over hadden. Bleek een superfeest te zijn met chique eten vooraf en daarna de vip uithangen in een van de vele dance afdelingen die ze daar rijk waren.

Zijn er nog aardige feesten te verwachten in Brugge?
Taxiracing weblog
pi_54341266
Zal best met zo´n leuke stad
pi_54370647
Wat een lijst hebben de mensen hierzeg, ik kom maar op 2/3 landen denk ik. Dit jaar in Sydney! Spannend!
  maandag 5 november 2007 @ 15:25:17 #149
37305 BushRanger
in Wellington
pi_54381575
2001 Queenstown, Nieuw-Zeeland
2006 Banff, Canada
2007 Austin, Texas
2008 Tokyo, Japan

Nog meer mensen in Tokyo met oud en nieuw?
  woensdag 7 november 2007 @ 10:39:52 #150
107133 randfiguur
Europeaan in Azie
pi_54424082
Is er in Tokyo een beetje wat te doen met nieuwjaar?
'k Heb de afgelopen 2 jaar nieuwjaar gevierd in Engeland. Nu woon ik in Kuala Lumpur, Maleisie, en ik zat er over te denken om het dit jaar te vieren in Sydney, maar dat is toch nog vrij ver (en prjizig).
Iemand nog tips om nieuw jaar te vieren ergens in Zuid-Oost Asie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')