quote:Keeper gaat uit zijn dak. Keeper Paul Verboom van SHO was zo blij met de gelijkmaker tegen IJsselmeervogels, dat hij na afloop in de kleedkamer met zijn hand door het dak ging. De onfortuinlijke Verboom verwondde zich hierbij zo erg dat hij per ambulance moest worden afgevoerd.
Knap hoorquote:Op woensdag 7 september 2005 14:25 schreef methodmich het volgende:
Gisteren in een oefenmatch ASWH wel gewonnen bij NSVV uit Numansdorp. Het werd 0-6, 3 x Ferry van Lare, 2 x Sjoerd van der Waal en 1 x Jordi Boogers.
Dan was alles voor niks dus...quote:Volgens de reglementen van de KNVB worden wedstrijden, die gestaakt zijn als gevolg van weersomstandigheden, in hun geheel overgespeeld.
MM als het moet wil ik hier wel een langer verhaaltje van maken.quote:SDC PUTTEN![]()
Putten kwam door de vele promovendi die een plaats in de hoofdklasse C moesten krijgen dit seizoen in B terecht. De vraag is wat de ploeg van Gerard Top daar kan bewerkstelligen. Niet veel, is de verwachting. Putten mag al blij zijn met een plaats in de middenmoot. Spits Neal Mountney is de bekendste man van SDC Putten. De belangrijkste nieuweling is Jeroen van de Berg van VVOG. Er lijkt voor Putten een bijrol in het verschiet te liggen.
Degradatie voorkomen, er zijn veel spelers vertrokken, ook wel weer spelers voor terug gekomen. En hoofdklasse B wordt toch moeilijker ingeschat dan de hoofdklasse C waar ze vorig jaar met een beetje geluk inbleven. Dus de verwachtingen zijn niet zo heel hoog.quote:Op zondag 11 september 2005 16:16 schreef methodmich het volgende:
Ben jij een SDCP man? Wat zijn de verwachtingen?
quote:17-9-2005: VVOG - ASWH (1-3)
(door Rino van Steenis)
Misschien is het jaren lange verblijf in de hoofdklasse C niet zo voordelig geweest voor V.V.O.G. De aanpassing aan het betere voetbal in “B” vergt voor V.V.O.G. nog al wat moeite. In “C” zou het aantal (vijf) niet beschikbare spelers niet direct funest geweest zijn echter in “B” gaat die vlieger niet op.
Dat ondervond trainer Rodenhuis zaterdag j.l. tegen de landskampioen A.S.W.H. Rodenhuis kon niet beschikken over Edwin van Egteren (hamstrings), Marchel Kamphuis (kniebanden), Peter Blom (schouder), voor de rust ook Martijn Blom en moest Sieds Severein zijn laatste schorsingsdag uitzitten en in de tweede periode zag Rodenhuis zijn doelman Bouwman ook nog met een blessure vroegtijdig afhaken. Gelukkig voor de geplaagde trainer kon hij wel beschikken over Bert Konterman die zich bijna moeiteloos ontpopte als V.V.O.G.’s beste speler.
Bij V.V.O.G. behaalden een aantal jongelingen niet het niveau dat van hen verwacht had mogen worden en die verwachting was er wel degelijk bij Rodenhuis na de wedstrijd tegen Spakenburg. Niet alleen de jonkies maar ook Marco Roelofsen kon niet laten zien wat van hem verwacht mag worden, bovendien liep hij weer eens onnodig tegen een gele kaart aan. (2x een halve en éénmaal een “hele” kaart heeft Marco inmiddels op zak) en daar kun je toch vraagtekens bij zetten.
Nadat de ploegen de eerste 15 minuten elkaar wat hadden afgetast kwam A.S.W.H. onverwachts op voorsprong. De wijze waarop was domweg het niet alert zijn van de achterste linie van V.V.O.G. Rick Verbruggen zette met een paar schijnbewegingen Marco Heemskerk en Michel Hup op het verkeerde been, waarna Arjan Human zijn voorzet verzilverde door, en Dennis van Scherpenzeel en Fabian Bouwman te misleiden en de bal in het doel te tikken. 0 – 1. De 0-2 werd kwam voort uit een corner van links. Fabian Bouwman dacht de voorzet te kunnen pakken maar zag Sjoerd van de Waard kennelijk over het hoofd die koppend de 0 – 2 aantekende. Twee maal balverlies op het middenveld door resp. Michel Hup en Arjan Witteveen leek een nog grotere achterstand voor V.V.O.G. op te leveren maar Bert Konterman redde beide situaties geroutineerd en afdoende op.
Na de thee had Rodenhuis zijn elftal aangepast. Martijn Blom kwam voor Pim Herrewijn, Michel Hup zakte een plaatsje naar de achterste linie en Bert Konterman nestelde zich op het middenveld.
En dat werd een duidelijke verbetering. V.V.O.G. kreeg meer “vat” op het middenveld en speelde veel agressiever dan in de eerste periode. A.S.W.H. werd op eigen helft vastgezet en toen in de 73e minuut Richard Lodder van A.S.W.H. “rood”? van scheidsrechter Pijper kreeg voorgetoverd kwamen er ineens kansjes voor V.V.O.G.
A.S.W.H. bleef echter gevaarlijk met een aantal snelle uitvallen. Mark Iesberts redde zelfs éénmaal door de bal net voor de lijn uit het doel te trappen na een inzet van Arjan Human. In de 80e minuut kwam V.V.O.G. terug op 1-2. Roelofsen kopte vallend een voorzet van Bram van Polen achter doelman Barendregt. V.V.O.G. kreeg haast en wilde de gelijkmaker forceren. Een schitterende actie van Matthijs IJzerman, hij passeerde drie A.S.W.H verdedigers maar zag zijn voorzet werd niet afgerond worden door zijn mede voorwaartsen. Te veel mensen kwamen door de haast en scoringsdrift voor de bal en dat werd door A.S.W.H. enkele minuten nadat V.V.O.G. de aansluitingstreffer had gescoord koelbloedig afgestraft. De beste man van het veld, spits Arjan Human (wat een techniek en overzicht) scoorde op meer dan schitterende wijze zijn tweede en A.S.W.H’s derde doelpunt.
Uitslag 1-2 (0-0)quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:15 schreef methodmich het volgende:
Vandaag:
SDC Putten - IJsselmeervogels
Kan Putten de Vogels de eerste nederlaag toebrengen? Waarschijnlijk niet.
quote:Deltasport ontslaat trainer Danny Molendijk
3 oktober
Danny Molendijk
Deltasport heeft trainer Danny Molendijk met onmiddellijke ingang aan de kant gezet. Het ontslag volgt na de teleurstellende thuisnederlaag tegen hoofdklassedebutant Geinoord (1-5). De chemie tussen trainer en spelersgroep zou al enige tijd ontbreken.
Het bestuur van Deltasport heeft direct al een opvolger benoemd in de persoon van Gijs Zwaan. Hij stond maandagavond al voor de groep. Zwaan werd vorig seizoen aan de kant gezet door Capelle.
Danny Molendijk is de eerste trainer die dit seizoen in de hoofdklasse is ontslagen. Molendijk kwam van HVO (eveneens uit Vlaardingen), waar hij zes jaar met wisselend succes heeft gewerkt. Daarvoor was hij als trainer actief bij Kozakken Boys, Zwaluwen Vlaardingen en Sparta.
Deltasport staat op de twaalfde plaats in de hoofdklasse B met vier punten uit vier wedstrijden. Zaterdag moet de Vlaardingse club uit naar SHO, dat derde staat
Gezellig! Misschien komen we elkaar nog tegen! (kunnen we rellenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:16 schreef methodmich het volgende:
Uiteraard, samen met JKFC en DaCruz.
Maar je bedoelt de kampioen van 2003/04 tegen de kampioen van vorig én dit seizoen??
Ik vind het wel meevallen trouwens met de wisselvalligheid van SHO tot nu toe. Dit is pas het eerste puntverlies wat eigenlijk niet gepland stond. Maar daartegenover staan punten in wedstrijden waar je ze juist niet verwacht.quote:Op zondag 9 oktober 2005 15:34 schreef methodmich het volgende:
In ieder geval wel weer gewonnen, al zal het wisselvallig blijven met al die mooi weer voetballers.
Klopt, dat had ik door, ik quotte je verkeerd.quote:Op zondag 9 oktober 2005 16:58 schreef methodmich het volgende:
Ik bedoelde Deltasport.
SHO vind ik altijd best een goed team, maar nooit echt constant genoeg. Wellicht dit seizoen wel hoor, maar ik moet het nog zien.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:21 schreef methodmich het volgende:
Ach ja, komt nog wel goed. ASWH zal sowieso geen rol van betekenis gaan spelen, bleek vanmiddag wel. Die zullen af en toe eens stunten, zoals vorige week. Hopelijk ook tegen de Vogels.
Dit soort verslagen wil ik vaker lezenquote:Op maandag 10 oktober 2005 10:38 schreef Doekes het volgende:
Wedstrijdverslag
DOVO-ASWH (4-0) (08-10-2005)
DOVO blijft verrassen. Met goed geconcentreerd voetbal werd ASWH met maar liefst 4-0 de oren gewassen...............
Nou, je kan de quote omdraaien, maar het lijkt me niet dat DOVO boven ASWH gaat eindigen. Ik vond DOVO vooral gelukkig en daarna slim counterend, maar verder...quote:
DOVO en ASWH speelden beiden een slechte wedstrijd, waarin DOVO de gelukkigste was. Minpuntje voor ASWH was wel dat DOVO de gelukkigste werd door toedoen van ASWH.quote:Op maandag 10 oktober 2005 18:59 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou, je kan de quote omdraaien, maar het lijkt me niet dat DOVO boven ASWH gaat eindigen. Ik vond DOVO vooral gelukkig en daarna slim counterend, maar verder...
Ik stond achter de hoekvlag meteen bij de ingang. Niet de beste plek, maar daar stonden de ouders van Michel van de Broek en daar heb ik even mee staan kletsen. Ik sta uiterst rechts, half op de foto (de foto waarop Michel finaal langs de bal traptquote:Op maandag 10 oktober 2005 18:57 schreef methodmich het volgende:
Een heel erg gekleurd verslag, maar ja, het komt dan ook van jullie website.
Waar stond jij Doekes? En RCHY? D-Side?
Dat zou kunnen, wellicht. Overigens heb je gelijk dat ASWH DOVO de gelukkigste liet worden, want na een half uur had het gewoon minimaal 0-1 moeten staan inderdaad.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:32 schreef Doekes het volgende:
[..]
DOVO en ASWH speelden beiden een slechte wedstrijd, waarin DOVO de gelukkigste was. Minpuntje voor ASWH was wel dat DOVO de gelukkigste werd door toedoen van ASWH.
Ik weet dat DOVO veel beter kan dan ze afgelopen zaterdag etaleerden en ik denk dat ASWH ook een stuk beter kan. Ik zie ze dan ook allebei aan het eind van het seizoen samen met de twee uit Spakenburg op de eerste vier plaatsen eindigen.
In beide helften links van het doel van Oscar Moens.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:43 schreef Doekes het volgende:
[..]
Ik stond achter de hoekvlag meteen bij de ingang. Niet de beste plek, maar daar stonden de ouders van Michel van de Broek en daar heb ik even mee staan kletsen. Ik sta uiterst rechts, half op de foto (de foto waarop Michel finaal langs de bal trapt) op de DOVO-site.
Waar stonden jullie?
Deze wedstrijd is afgelast. Vanwege het overlijden van een speler op het SDC terrein. Deze speler kwam te overlijden na een hartstilstand en reanimatie mocht niet baten.quote:SDC Putten - GVVV
Beide teams hebben 7 punten, al speelde SDCP een duel meer. Goede gelegenheid voor ze om in verliespunten gelijk te komen met de promovendus.
Het niveauverschil is zeker een feit, maar degraderen uit de hoofdklasse via B lijkt me ook niet de bedoeling.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:03 schreef methodmich het volgende:
Zelf vinden ze het niveauverschil vooral erg groot en balen ze van hun jarenlange deelname in C.
Kijk uit met deltasport, zo zwak zijn ze niet.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:28 schreef -Vaduz- het volgende:
ASWH trekt de lijn van vorig jaar goed door, de drie punten tegen Deltasport zijn virtueel zo'n beetje al van ASWH. Dan staat de ploeg maar een punt achter de Vogels.
Ohh shit ja das waar, dat moet idd wel lukken, nou ja dan staan we derde met SHO, ook leuk.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:50 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik doel op de inhaalwedstrijd van volgende week. ASWH moet nog 20 minuten een 2-0 vasthouden.
Zijn mooiweer-voetballers. Wij zijn fysiek te sterk voor ze en kunnen ook aardig voetballen. Toch ben ik nog niet helemaal gerust. Die gasten hebben niks te verliezen en als ze snel 2-1 maken... We hadden het toen al op 3 of 4 moeten zetten. Want toen hadden ze niets te vertellen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:41 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Kijk uit met deltasport, zo zwak zijn ze niet.
Bij excelsior zou men uitkijken naar een ander als Biekman definitief niet komt.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:20 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, dat soort clubs hebben bakken geld. En daarbij is Human niet echt een man die echt lang bij clubs blijft, hoewel hij het hier erg goed naar zijn zin lijkt te hebben.
En geruchten rond Jack zijn er altijd, ook al omdat die hier nu al aan zijn vijfde seizoen bezig is. Maar goed, er werd gisteren ook gezegd dat er een BVO aan Human dacht, hier uit de buurt en in de GGD. Moet dan Dordt of Excelsior zijn.
Dus ik hoop dat wat hij zelf vertelde juist is en hij dus alleen naar de eredivisie of het buitenland gaat.
Van Belzen denk ik volgend seizoen al eerste man trouwens, die wordt hier goed gewaardeerd.
Yup, voor interview voorbereiding.. Toen heeft ie niets gezegd over Kozakken Boys bijvoorbeeld...quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:25 schreef methodmich het volgende:
Dan zou ik alleen die rond KB serieus nemen hoor. Maar je had hem toch al gebeld?
Nee inderdaad, maar het is voor mij ook puur speculeren. Er komt versterking in de aanval, maar er is nog grote onduidelijkheid over wie of waar vandaan.quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:16 schreef methodmich het volgende:
Wat is er zoal gezegd Sandman?
En dan zal Human niet naar Excelsior gaan, vermoed ik Mindlight.
Overigens zijn de gesprekken met Jack van den Berg over volgend seizoen al gestart.
Laten we hopen van niet.quote:Op maandag 17 oktober 2005 17:13 schreef methodmich het volgende:
Misschien Biseswar van Feyenoord?
De kaartjes zijn al geregeldquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:50 schreef methodmich het volgende:
IJsselmeervogels speelt dan de eerste derby van Spakenburg.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:50 schreef methodmich het volgende:
Bennekom - SDC Putten 3-2 (een goal in blessuretijd door Bas van Deinsen bezorgde de thuisploeg de winst)
Moet dat zover van te voren dan? Dan mag ik de Ambachters die naar die match willen wel even inseinen, want die hoorden juist van niet.quote:
Zonde. ASWH - SHO wordt vast leuker.quote:Op zondag 30 oktober 2005 03:35 schreef Mindlight het volgende:
Nee kom niet kijken, ga ook naar de Vogels toe...
Ja misschien wel, maar ik wil die wedstrijd een keer meemaken en ben eindelijk in de gelegenheid om te gaan.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zonde. ASWH - SHO wordt vast leuker.
Dinsdag maar even kijken. Kan ik mooi zien of die rode kaart inderdaad onterecht was. Dus jij was degene die ging filmen en die dat rare wijf van de sponsor MVM Betonhandel BV zo zenuwachtig maakte dat wij tot twee keer toe een spandoek moesten verhangen achter het doel?quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:35 schreef paultjuhhh het volgende:
Maandagavond bij namen en rugnummers ( RTV Utrecht ) samenvatting Geinoord - ASWH
vanaf dinsdag na 12 uur op de website www.rtvutrecht.nl ook te zien op de stream
door mij gefilmd![]()
Okee. Ik zit ook te aarzelen, een deel van mijn vaste medevolgers wil ook gaan, maar ik denk dat ik ASWH - SHO gewoon ga bekijken. Zeker als ik voor VoZ iets moet schrijven.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:06 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Ja misschien wel, maar ik wil die wedstrijd een keer meemaken en ben eindelijk in de gelegenheid om te gaan.
? ik heb tegen niemand wat gezegd qua spandoeken ofzo hoorquote:Op zondag 30 oktober 2005 16:06 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dinsdag maar even kijken. Kan ik mooi zien of die rode kaart inderdaad onterecht was. Dus jij was degene die ging filmen en die dat rare wijf van de sponsor MVM Betonhandel BV zo zenuwachtig maakte dat wij tot twee keer toe een spandoek moesten verhangen achter het doel?
MVM Betonhandel BV. MVM Betonhandel BV. Voor al uw matige muurtjes.
Bedoel je het verslag van Ragnar Niemeijer ? op radio Mquote:Op zondag 30 oktober 2005 16:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Een uitstekend verslag van het duel van ASWH, zeker VoZ waardig. Ik zou volgende week toch zeker voor m'n eigen cluppie kiezen al is de Spakenburg derby natuurlijk wel fantastisch om een keer mee te maken.
ASWH raakt toch wel wat verder achterop inderdaad, jammer.
oh sorryquote:Op zondag 30 oktober 2005 17:20 schreef methodmich het volgende:
Nee, mijn verslag bedoelt ie.
Maar dat hysterische vrouwmens riep : we kunnen op tv komen!
Ziet er niet onaardig uit. Best wel jong ookquote:Op maandag 31 oktober 2005 18:54 schreef methodmich het volgende:
Die arbiter, wat een mafketel was dat zeg.
Hier heb je de verzorgster van Geinoord:
[afbeelding]
quote:Verbanning van heilige grond bedreigt ’rooien’ en ’blauwen’
Voetbal verdeelt Spakenburg
door FRANS SCHRADER
SPAKENBURG, vrijdag
Morgenmiddag om drie uur is het in Spakenburg weer ’bal’. Hoogtepunt van het voetbaljaar met het immer beladen duel tussen ’de blauwen’ van Spakenburg en ’de rooien’ van IJsselmeervogels. De laatste club is koploper in de hoofdklasse B en de torenhoge favoriet. Vele duizenden bezetten morgenmiddag sportpark De Westmaat dat wel 30.000 fans zou willen verwelkomen, maar die gaan er nou eenmaal niet in. Maar het oproer kraait deze weken in Spakenburg. Niet op het veld maar wel over het voetbal dat er even heilig is als de kerk!
Kom in Spakenburg niet aan de beide clubs! Maar dat dreigt de gemeente nu wél te doen en dus is het oorlog. De voetbalkraker staat namelijk geheel in de schaduw van de 24e november aanstaande. Op die datum neemt de gemeenteraad een definitief besluit: Sportpark De Westmaat wordt te klein voor de uit hun voegen barstende clubs en dus dreigt verhuizing voor de ’Vogels van het IJsselmeer’ naar de Zuidwenk-Oost. Verbanning van de gouden plek, de bijna heilige Westmaat, waar het amateurvoetbal al decennia het beste van Nederland is.
Verhuizen
Beide clubs willen best verhuizen. Maar maak dat de achterban maar eens wijs die de gemeente de oorlog heeft verklaard. „Over mijn lijk”, klinkt het in de meeste viswinkels als een andere optie, fuseren, ter sprake komt. „Dat zál en mág nooit gebeuren.” De emoties lopen hoog op in het vissersdorp. Nu de wedstrijd nadert, maar vooral ook nu Dday, 24 november, er aankomt. Deze dagen mijden ze elkaar als de pest, de ’blauwen’ en ’rooien’. Normaal drinken ze gezamenlijk een biertje of koopt de trouwste Spakenburg-fan een visje bij de visboer van ’de Vogels’. „Maar deze dagen natuurlijk niet”, zeggen een paar ’blauwen’ in een flinterdun nazomerzonnetje. „Geen vis van de concurrent. Laat ze zaterdag maar bloeden. Volgende week kopen we er wel weer een vissie, misschien zijn we dan drie punten rijker!”
De harde kern van beide clubs heeft slapeloze nachten van de toekomstscenario’s waarover de gemeente deze weken dubt. Steekt de gemeenschap zeven miljoen euro in verhuizing? Komen er extra velden? De huidige situatie is in ieder geval onbespreekbaar.
Enkele feiten: de Westmaat is te klein geworden voor ’de blauwen’ met 1300 leden en vooal ’de rooien’ met 1550 man. Beide clubs hebben acht velden maar er zijn er minstens tien nodig. Duurste oplossing is verhuizen van de ’Vogels’ naar een nieuw stadion. Kosten? Zeven miljoen. Die optie vinden beide clubs oké, evenals de wethouder van sport, Van de Groep. „Maar dan is meteen onze reserve van ruim vijf miljoen euro naar de knoppen en dat is onverantwoord”, stelt hij.
Goedkoper alternatief zou verbetering van De Westmaat zijn, bijvoorbeeld met extra kunstgrasaanleg. Dat gaat vier miljoen kosten. Het plan voor één gezamenlijk stadion is van de baan. Dat moet opgebracht worden met woningen op De Westmaat, maar die plek naast het Eemmeer wordt overloopgebied.
Uit al die punten moet 24 november door de gemeente het ei van Columbus worden gevonden. „Het voetbal hoort hier in het dorp en nergens anders. Zijn ze nou niet wijzer of willen ze voor eeuwig als dom verklaard worden?” zeggen ze in beide kampen. ’Blauwen’ en ’rooien’ zijn het in dat opzicht aan de zijlijn wel eens: voetbal hoort bij Spakenburg. Net als de vis. En kom daar nooit aan!
Yepquote:Op donderdag 3 november 2005 23:58 schreef paultjuhhh het volgende:
Zaterdag ga ik Spakenburg - Ijselmeervogels filmen, kan ik nog wat fokkers daar zien ??
Idd, het was echt geweldig, overwinnig was dik verdiend.quote:Op zaterdag 5 november 2005 22:14 schreef Mindlight het volgende:
Wat een dag was dit, ben pas net thuis, maar die beleving bij de kraker in Spakenburg is écht nergens mee te vergelijken. Gelukkig heeft SHO niet verloren, zodat het om plaats 2 voorlopig spannend blijft.
Ook ik stond aan de kant van de rooien (ken daar nog wat mensen na QB vorig jaar), en idd het feest in de kantine na afloop was erg gaaf. Wel ideaal dat je een overwinning in een uitwedstrijd op 1 minuut loopafstand kunt vieren.quote:Op zondag 6 november 2005 00:38 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Idd, het was echt geweldig, overwinnig was dik verdiend.![]()
Schitterende sfeer om mee te maken, zeker als je aan de kant van de 'rooien' stond![]()
Na afloop was het ook erg gezellig in de kantine![]()
Heb nu de smaak te pakken, wellicht volgende week ook naar de wedstrijd tegen ASWH.
Daar heb je gelijk in maar op de eerste 15 minuten in de 2de helft na, was Spakenburg totaal niet gevaarlijk enk regen de Vogels gewoon de betere kansen.quote:Op zondag 6 november 2005 09:54 schreef Mindlight het volgende:
[..]
En ja op zich was het wel terecht, hoewel ik denk dat als die 1-1 aan het begin van de tweede helft wél was gevallen, je een totaal andere wedstrijd had gehad.
Idd, qua voetbal was de wedstrijd niet goed, qua spanning en beleving was het erg aantrekkelijk allemaal.quote:Op zondag 6 november 2005 10:35 schreef Mindlight het volgende:
Tsja, beetje dom ook van de Vogels spelers, ze stonden op eigen helft dus er mocht uiteraard afgetrapt worden, en je weet dat in zo'n wedstrijd de tegenstander er letterlijk álles aan doet om te winnen. Gelukkig leverde het geen goal op, want ik denk dat de sfeer dan nog behoorlijk om had kunnen slaan.
Ohh en wat een topgozer is die keeper van de Vogels, tijdens de wedstrijd al steeds om hem moeten lachen met z'n interactie met het publiek, en na afloop bleek hij een supergezellige gozer te zijn (met een zeer aantrekkelijke vriendin)
...en vanochtend zat-ie gewoon om 10:30u in de kerk. Weer een topprestatie!quote:Op zondag 6 november 2005 11:13 schreef Mindlight het volgende:
Van die keeper, dat wist ik niet, zeker dan respect voor zijn prestatieMoet voor hem ook erg gaaf geweest zijn.
Rode stropdas om?quote:Op zondag 6 november 2005 14:34 schreef Henk-Wim het volgende:
[..]
...en vanochtend zat-ie gewoon om 10:30u in de kerk. Weer een topprestatie!
Dat zit er dik in, samen met Da Cruz, JKFC en El Maestro. Die waren er gisteren al om te "scouten" en zij hadden het over een actie met condooms. Weet jij daar iets van?quote:Op zondag 6 november 2005 11:35 schreef F1Bas het volgende:
MM kom je volgende week ook naar IJselmeervogels toe?
Ja dat zijn van die ballonnen die redelijk lijken op condooms maar dat zijn het uiteraard nietquote:Op zondag 6 november 2005 15:49 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat zit er dik in, samen met Da Cruz, JKFC en El Maestro. Die waren er gisteren al om te "scouten" en zij hadden het over een actie met condooms. Weet jij daar iets van?
Van der Hor is idd vreemd, kreeg ie nog een kaart gisteren?quote:Op zondag 6 november 2005 16:40 schreef methodmich het volgende:
Yuki Ozawa deed het goed op de back, nummer 3 (Raymond Ernst dacht ik) speelde goed tegen Human. Die vielen me het meest op, evenals Ramon Barendregt, altijd gevaarlijk.
Geert Bakker was een dolle stier en Mark van der Hor blijft een raar mannetje.
eeeh nee maar ik heb er wel heel lang voor gestaan, ik vond de rooie wat fanatiekerquote:Op maandag 7 november 2005 23:11 schreef Mindlight het volgende:
Paultjuhh, was jij ook degene die voor de wedstrijd voor de vogels stond te filmen net voor de ballonnen de lucht in gingen?
Die indruk kreeg ik ook, op een klein deel in het midden van de lange zijde bij de blauwe na.quote:Op maandag 7 november 2005 23:12 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
eeeh nee maar ik heb er wel heel lang voor gestaan, ik vond de rooie wat fanatieker
quote:Jack van den Berg verlaat ASWH na vijf jaar
8 november
Jack van den Berg
Jack van den Berg heeft een aanbod van ASWH om zijn contract te verlengen afgewezen. Dat betekent dat de amateurkampioen na vijf seizoenen op zoek moet naar een nieuwe trainer.
In die vijf jaar is Van den Berg twee keer kampioen geworden met ASWH. Het afgelopen seizoen werd het hoogtepunt - de amateurtitel - behaald. Van den Berg heeft bij zijn beslissing zijn verstand laten spreken en niet het clubhart. Het bestuur zegt die beslissing alleen maar te kunnen respecteren.
De waardering voor zijn prestaties van de afgelopen jaren is echter groot geweest, zegt het bestuur in een persbericht. Verder is de samenwerking altijd zeer hecht geweest, zowel met bestuur, spelers als technische staf.
ik ben al op iets anders gezetquote:Op dinsdag 8 november 2005 18:53 schreef methodmich het volgende:
De topscorer van de hoofdklasse B is vandaag jarig. 27 geworden.
En paultjuhhh, ik zal achter de goal zwaaien naar je dan zaterdag.
geen voetbal helaasch iets andersquote:Op donderdag 10 november 2005 18:40 schreef methodmich het volgende:
Zonde paultjuhhh. Waar moet je nu heen?
ik lees het ook netquote:Op zaterdag 12 november 2005 17:19 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik hoorde dat Ijsselmeervogels heeft gewonnen
Heb je die docu destijds niet op Nederland 3 gezien?quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:13 schreef methodmich het volgende:
Die doen het verrassend goed inderdaad, maar het is wel zo'n team dat straks in een mindere fase ook ineens ver weg kan zakken. Lopen wel een beetje op hun tenen, heb ik het idee.
Overigens aardig: op de grond lag een pakje kauwgum, met daarop Spakenburg - IJsselmeervogels 0-2 en een feestend team van de Rooien. Hoezo het leeft daar erg?
Elinkwijk op zondag ook goed toch.quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:18 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Heb je die docu destijds niet op Nederland 3 gezien?
Geinoord doet het inderdaad verrassend goed, maar wel leuk dat een team uit de regio op dat niveau meedoetMijn eigen club moet daarvoor nog een paar keer promoveren
Yup, ook goed, maar Elinkwijk is niet echt de meest sympathieke vereniging van Utrecht. Wedstrijden van diverse elftallen tussen mijn kluppie en Elinkwijk zijn meestal best fanatiek.quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:25 schreef methodmich het volgende:
[..]
Elinkwijk op zondag ook goed toch.
Spakenburg is nog altijd provincie Utrecht, maar zelfs voor ons onverstaanbaarquote:Op zaterdag 12 november 2005 19:30 schreef methodmich het volgende:
Okee. Overigens zijn die Spakenburgers moeilijk verstaanbaar zeg.
Was volgens mij vorig jaar trainer van het jaar.quote:Spakenburg ontslaat trainer Bert Ebbens
15 november
Het onvermijdelijke is gebeurd: Spakenburg heeft trainer Bert Ebbens aan de kant gezet. De beslissing viel enkele dagen nadat Spakenburg voor de vijfde achtereenvolgende keer had verloren. De ploeg is afgezakt naar de elfde plaats met tien punten. Voorlopig zal de A-selectie worden getraind door Stef Hartog geassisteerd door Melrik Beukers en Peter Kroonenberg, die Jan van Leijenhorst vervangt als elftalleider. Dit drietal zal ook de coaching tijdens wedstrijden verzorgen totdat er een geschikte nieuwe hoofdtrainer is gevonden.
Het bestuur zegt een besluit te hebben genomen waar het niet trots op is, "maar gegeven de dalende prestaties en ook het ontbreken van de 'chemie' om tot de juiste prestaties te komen, zo heeft moeten handelen".
Het bestuur neemt, zo zegt het, helaas afscheid van een van een goed onderlegde trainer en een fijne persoonlijkheid. "Maar hij is niet dé trainer die Spakenburg nu nodig heeft", aldus een persbericht dat vannacht is verstuurd.
Ebbens heeft niet aan de hooggespannen verwachtingen kunnen voldoen. Spakenburg, dat volgend jaar 75 jaar bestaat, was er veel aan gelegen om het jubileum met een kampioenschap luister bij te zetten. Na tien gespeelde wedstrijden staan de 'blauwen' echter op een schier onoverbrugbare achterstand van 18 punten op koploper en buurman IJsselmeervogels.
Ebbens is de vierde trainer in de hoofdklasse die het seizoen niet afmaakt. Eerder werden al Danny Molendijk (Deltasport) en Erik Tetaert (Hoek) ontslagen. Frits van den Berk (Sparta Nijkerk) heeft zelf ontslag genomen.
Jan van Leijenhorst zegt in een reactie niet te spreken te zijn over het bestuursbesluit. "Drie maanden geleden werd ik benoemd, omdat Melrik Beukers beslist geen elftalleider mocht worden. Nu moet ik plotseling plaats maken omdat men Beukers op de bank wil hebben, terwijl men zeer tevreden was over mijn functioneren. Ik kon wel trainer van het tweede elftal worden, maar daar heb ik voor bedankt. En als de leden van de Technische Commissie kerels zijn moeten ze aftreden vanwege hun eigen falende beleid."
Bestuurslid Lub Hartog, tenslotte, heeft per direct zijn functie ter beschikking gesteld.
quote:Eltjo Kapenga hoofdtrainer van Sparta Nijkerk
15 november
Na het opstappen van Frits van den Berk als hoofdtrainer van Sparta Nijkerk nam assistent-trainer John Kamphuis samen met Eltjo Kapenga het roer over. Omdat de spelers graag duidelijkheid wilden over wie de eindverantwoordelijkheid droeg voor het eerste elftal, besloot het bestuur Eltjo Kapenga aan te stellen als de man met de eindverantwoordelijkheid. Deze beslissing werd ingegeven door het feit dat Kapenga meer ervaring had en over de juiste trainerspapieren beschikte.
John Kamphuis kon zich niet vinden in deze situatie en vond dat hij niet meer kon functioneren. Afgelopen week legde hij zijn functie als assistent-trainer neer. Afgelopen weekend heeft het bestuur in overleg met de spelersraad besloten dat het aanblijven tot het eind van dit seizoen van interim-trainer Eltjo Kapenga de beste oplossing voor Sparta Nijkerk is.
Over het invullen van de vacature van assistent-trainer hoopt het bestuur de komende weken meer duidelijkheid te kunnen geven.
DOVO zie ik niet als titelkandidaat, vandaar dat stunten. Hebben ze gedaan dus.quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:55 schreef deejaylethal het volgende:
Er staat dat Dovo kan stunten. Nou, mijns inziens is dit het tekort doen van Dovo, dit gewoon vorige week met pech verloren heeft (onterechte penalty in blessuretijd, buitenspel goal, enz.)
Maar nu het prachtige nieuws: Dovo heeft IJsselmeervogels met 4-3 verslagen, in een slotfase die bijzonder spannend was en wel 10 minuten extra tijd bevatte. IJsselmeervogels maakte nog een buitenspelgoal, en beide clubs kregen 4(!!) opgelegde kansen. Uiteindelijk hield DOVO stand en dropen te vogels af. Prachtige wedstrijd, met een prachtig resultaat voor zowel fans van DOVO als van fans van het voetbal; De hoofdklasse B is weer een stap dichter bij een spannende strijd.
Dit is hem:quote:ASWH strikt Bill Tukker als opvolger Jack van den Berg
29 november
ASWH heeft Bill Tukker aangetrokken als opvolger van de naar Barendrecht vertrekkende trainer Jack van den Berg. Tukker (44) is bezig aan zijn vierde jaar bij Papendrecht. De club promoveerde het afgelopen seizoen naar de hoofdklasse.
Als voetballer heeft Tukker faam gemaakt als goaltjesdief bij onder meer De Zwerver, Zwart-Wit '28, Strijen, Unitas en het Nederlands Politie elftal.
De overeenkomst tussen ASWH en Bill Tukker is aangegaan voor één seizoen, met een tweezijdige optie voor nog een jaar.
Oke, leukquote:Op woensdag 30 november 2005 16:17 schreef methodmich het volgende:
En de trainer is bekend:
[..]
Dit is hem: [afbeelding]
Daar is mee gesproken, begreep ik, maar beiden zijn geweest en Bill maakte een betere indruk. Maar goed, dat is de versie van hier.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:34 schreef Da_Sandman het volgende:
Minimaal een tweede keus iig Mich, ASWH wilde eerst Diederik Hiensch...
quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:41 schreef deejaylethal het volgende:
Hier zijn de kaartjes nog goedkoop (3 euro)
Maakt mij niet zoveel uit hoor. Als ze goed genoeg zijn, spelen ze. Anders niet.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:35 schreef -Vaduz- het volgende:
Zou ik wel leuk vinden, wat meer eigen jeugd in de basis. Misschien ziet hij het wel zitten in een paar spelers uit het tweede.
De versie die ik hoorde is dat Hiensch het niet wilde, maar dat ASWH hem maar al te graag als hoofdtrainer wilde hebben...quote:Op donderdag 1 december 2005 19:42 schreef methodmich het volgende:
[..]
Daar is mee gesproken, begreep ik, maar beiden zijn geweest en Bill maakte een betere indruk. Maar goed, dat is de versie van hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |