Ok, zaterdag de op-een-na belangrijkste wedstrijd van het seizoen (ik vind zelf DOVO-IJsselmeervogels interessanter): DOVO - GVVV. Hoewel de confrontatie tussen rood en wit in Veenendaal niet meer zo leeft als vroeger, en zoals het in Spakenburg nog steeds is, spreken wij hier toch over een zeer beladen derby. Er is altijd met een grote dosis humor aanwezig bij dit soort wedstrijden, en je kunt er de donder op zeggen dat er veel strijd geleverd gaan worden. Het DOVO van dit jaar is geen opgever, dat liet het team twee weken geleden nog goed zien tegen IJsselmeervogels, waarvan met 4-3 werd gewonnen op het eigen sportpark. GVVV doet het de laatste weken ook niet onaardig: Winst tegen Spakenburg zet de blauwen toch beter neer, en dat is ook wel wat zij verdienen. Een slecht team is het niet, maar weinig hoofdklasse-waardige spelers.
DOVO is tot nu toe ongeslagen op eigen terrein, en zal dat zo willen houden. Beide trainers zijn er echter van overtuigd dat hun club zal winnen. Oud-Vogelstrainer (en nu van GVVV) Peter Viseé verwacht een krappe overwinning op DOVO, terwijl Henne Oostermeijer een ruime overwinning voor DOVO in het verschiet ziet liggen.
Al met al een spannende wedstrijd aankomende zaterdag, waarin de jonkies van DOVO het tegen de gelauterde veteranen van GVVV zullen moeten opnemen.
Ik ga voor 2-1, maar een derby is nooit te voorspellen. Voor mooi voetbal zie ik iedereen op sportpark Panhuis, aan de DOVO kant. Hier zijn de kaartjes nog goedkoop (3 euro), dat is anders dan die absurde prijs bij SHO!
Be your best
vv DOVO, AFC AJAX, FC Groningen
This Year: Dublin - Belfast - Barcelona - Paris - Lowlands