abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32410924
Lekkere overwinning, daar kom je voor naar het sportpark.
That's all folks!
pi_32426716
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 16:55 schreef deejaylethal het volgende:
Er staat dat Dovo kan stunten. Nou, mijns inziens is dit het tekort doen van Dovo, dit gewoon vorige week met pech verloren heeft (onterechte penalty in blessuretijd, buitenspel goal, enz.)

Maar nu het prachtige nieuws: Dovo heeft IJsselmeervogels met 4-3 verslagen, in een slotfase die bijzonder spannend was en wel 10 minuten extra tijd bevatte. IJsselmeervogels maakte nog een buitenspelgoal, en beide clubs kregen 4(!!) opgelegde kansen. Uiteindelijk hield DOVO stand en dropen te vogels af. Prachtige wedstrijd, met een prachtig resultaat voor zowel fans van DOVO als van fans van het voetbal; De hoofdklasse B is weer een stap dichter bij een spannende strijd.
DOVO zie ik niet als titelkandidaat, vandaar dat stunten. Hebben ze gedaan dus.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_32426851
VoZ is down helaas, dus dan even minder uitgebreid.

ASWH - Heerjansdam 5-0 (zie mijn verslag)
DOVO - IJsselmeervogels 4-3 (zie verslag deejaylethal)
Deltasport - Kozakken Boys 0-4 (ruime zege voor de Werkendammers, licht verrassend)
Geinoord - Bennekom 0-3 (gaat Geinoord nu afhaken?)
Spakenburg - GVVV 2-3 (zware problemen voor Spakenburg, GVVV verrast wel met deze zege)
Sparta Nijkerk - SHO 3-2 (duur puntverlies voor SHO op kunstgras)
VVOG - SDC Putten 2-1 (VVOG kan wat opgeluchter ademen)

STAND

1. IJsselmeervogels 11-28
2. DOVO 11-20
3. SHO 11-20
4. Bennekom 11-19
5. ASWH 11-18
6. Kozakken Boys 11-18
7. Sparta Nijkerk 11-15
8. Geinoord 11-14
9. Deltasport 11-14
10. GVVV 10-13
11. VVOG 11-11
12. Spakenburg 11-10
13. Heerjansdam 11-10
14. SDC Putten 10-7

Zaterdag GVVV - ASWH, lastig zat. De Vogels krijgen Sparta Nijkerk thuis, moet lukken. DOVO mag naar Heerjansdam, zal normaliter geen probleem hoeven zijn. SHO krijgt Geinoord thuis.

Tien punten achter op de Vogels is nog steeds te veel, helaas.
www.thuisuiteten.nl
pi_32427561
Overigens waren er twee pupillen van de week, tweeling, en kan je op http://www.everyoneweb.com/A-Side de ludieke actie van de jonge ASWH-fans zien, als je op foto's 2005/06 drukt en dan ASWH - Heerjansdam.
www.thuisuiteten.nl
pi_32487939
Hier de foto's:

Vanavond in en tegen Papendrecht zondag oefenen, met onze mogelijke nieuwe coach Bill Tukker daar aan het roer.

En wie ze niet kan zien: http://www.aswh.nl/Forum/viewtopic.php?p=9257#9257

[ Bericht 16% gewijzigd door methodmich op 22-11-2005 20:11:07 ]
www.thuisuiteten.nl
pi_32488801
Deze is overigens ook te leuk om te laten schieten.

Louis van Kleef botste samen met een Heerjansdammer op de Heerjansdamse verslaggever die verslag van de wedstrijd deed. Van Kleef kwam zelfs op diens schoot terecht. Pakt ie de koptelefoon en micro en zegt: "Met uw verslaggever is alles in orde hoor mensen."

www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 22 november 2005 @ 20:23:50 #257
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_32488809
Wie zie jij verder als titelkandidaat? Ze hebben zich nu duidelijk bewezen als beste (of tweede), want van SHO had gewonnen moeten worden en er is van IJsselmeervogels geworden.

Verder vind ik Spakenburg verbazigwekkend slecht. In de voorbereiding speelden zij erg sterk tegen bijvoorbeeld SDCP (Putten) tijdens het mini toernooi waarin ook DOVO meedeed.
Waar ligt het probleem bij deze club? Toch zeker niet bij de spitsen. Ze hebben tegen DOVO namelijk door de voorhoede (onverdiend) toch nog de overwinning gepakt. Iemand die er meer van weet?

GVVV is op de weg terug. Dit is net op tijd, want volgende week wacht de Derby tegen DOVO in Veenendaal. Uitblinker vind ik wel Rudy van Doorn. Maakt vlugge acties. Zal bestreden moeten worden met fysiek voetbal. Nu bij DOVO ook van der Hel weer terug is bij de selectie na een blessure staat ons een erg mooie wedstrijd te wachten.
Be your best
vv DOVO, AFC AJAX, FC Groningen
This Year: Dublin - Belfast - Barcelona - Paris - Lowlands
pi_32488891
De derby is in ronde 12 neem ik aan, aangezien wij eerst naar GVVV gaan.

Maar vanwege het te vroege en onnodige afhaken van ASWH, denk ik dat de Vogels helemaal geen serieuze concurrentie meer heeft. DOVO zou het kunnen worden, als ze in een goede "streak" komen, maar eerlijk gezegd lijkt me dat nog niet.
www.thuisuiteten.nl
pi_32515122
Oefenduel in en tegen Papendrecht (zondag hoofdklasse) gewonnen door een combi van ASWH 1 en 2 gisteravond. 1-2, goals van Marphe en Ferry.

Weer een goede oefenmatch dus.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 24 november 2005 @ 23:47:42 #260
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_32553230
De derby DOVO-GVVV is inderdaad in die ronde, na komende wedstrijd. Maar het is wel waar wat je zegt. Dovo moet een goede reeks neerzetten willen ze kans maken, en de Vogels moeten gewoon nu een paar steken laten vallen.
Be your best
pi_32566328
Zie jij het morgen doorgaan in Veeendaal, deejaylethal? Voor het geval ik toch nog naar GVVV - ASWH zou gaan, wat eerst niet de planning was, en we dus vroeg weg moeten...
www.thuisuiteten.nl
pi_32574866
GVVV - ASWH dus afgelast, ook het alternatief (Heerjansdam - DOVO) ligt eruit, net als alternatief drie (ASWH 3).... Dus dat wordt niks morgen.
www.thuisuiteten.nl
pi_32590748
In B gaat SHO - Geinoord vooralsnog door (goed veld daar Mindlight?) en krijgt IJsselmeervogels - Sparta Nijkerk een herkeuring. Rest is afgelast.
www.thuisuiteten.nl
pi_32597707
Goeie middag voor de Rooien.

Marc Dijs maakte wel de 0-1 voor Nijkerk uit een strafschop, maar Dennis Knüppe scoorde twee maal in vier minuten om de IJsselmeervogels aan de winst te helpen.

SHO verloor verrassend van Geinoord. Léon van den Ouden en Ramon Barendregt brachten SHO op een comfortabele 2-0 voorsprong, maar Geinoord vocht terug en won met 2-3. Wendl Droefs zorgde voor de aansluiting, Daan van der Valk met twee goals voor de winst.

Rooien nu 11 los van SHO, ook van DOVO, maar die hebben er één minder gespeeld.
www.thuisuiteten.nl
pi_32699435
En de trainer is bekend:
quote:
ASWH strikt Bill Tukker als opvolger Jack van den Berg

29 november

ASWH heeft Bill Tukker aangetrokken als opvolger van de naar Barendrecht vertrekkende trainer Jack van den Berg. Tukker (44) is bezig aan zijn vierde jaar bij Papendrecht. De club promoveerde het afgelopen seizoen naar de hoofdklasse.

Als voetballer heeft Tukker faam gemaakt als goaltjesdief bij onder meer De Zwerver, Zwart-Wit '28, Strijen, Unitas en het Nederlands Politie elftal.

De overeenkomst tussen ASWH en Bill Tukker is aangegaan voor één seizoen, met een tweezijdige optie voor nog een jaar.
Dit is hem:
www.thuisuiteten.nl
pi_32727613
Minimaal een tweede keus iig Mich, ASWH wilde eerst Diederik Hiensch...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_32731536
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:17 schreef methodmich het volgende:
En de trainer is bekend:
[..]

Dit is hem: [afbeelding]
Oke, leuk

Ik heb hem dit seizoen al bij Geldrop langs de lijn zien staan. Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat doen.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_32734718
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:34 schreef Da_Sandman het volgende:
Minimaal een tweede keus iig Mich, ASWH wilde eerst Diederik Hiensch...
Daar is mee gesproken, begreep ik, maar beiden zijn geweest en Bill maakte een betere indruk. Maar goed, dat is de versie van hier.
www.thuisuiteten.nl
pi_32735200
Ik ben ook erg benieuwd naar de beste man, voor wat voor een soort voetbal staat hij?
That's all folks!
pi_32735266
Zal wel 4-4-2 zijn, dat spelen we hier altijd. Aanvallend, weliswaar. Hij mag ook proberen wat meer jeugd in te passen, maar dat is geen halszaak.
www.thuisuiteten.nl
pi_32742471
Zou ik wel leuk vinden, wat meer eigen jeugd in de basis. Misschien ziet hij het wel zitten in een paar spelers uit het tweede.
That's all folks!
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:41:20 #272
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_32752174
Ok, zaterdag de op-een-na belangrijkste wedstrijd van het seizoen (ik vind zelf DOVO-IJsselmeervogels interessanter): DOVO - GVVV. Hoewel de confrontatie tussen rood en wit in Veenendaal niet meer zo leeft als vroeger, en zoals het in Spakenburg nog steeds is, spreken wij hier toch over een zeer beladen derby. Er is altijd met een grote dosis humor aanwezig bij dit soort wedstrijden, en je kunt er de donder op zeggen dat er veel strijd geleverd gaan worden. Het DOVO van dit jaar is geen opgever, dat liet het team twee weken geleden nog goed zien tegen IJsselmeervogels, waarvan met 4-3 werd gewonnen op het eigen sportpark. GVVV doet het de laatste weken ook niet onaardig: Winst tegen Spakenburg zet de blauwen toch beter neer, en dat is ook wel wat zij verdienen. Een slecht team is het niet, maar weinig hoofdklasse-waardige spelers.
DOVO is tot nu toe ongeslagen op eigen terrein, en zal dat zo willen houden. Beide trainers zijn er echter van overtuigd dat hun club zal winnen. Oud-Vogelstrainer (en nu van GVVV) Peter Viseé verwacht een krappe overwinning op DOVO, terwijl Henne Oostermeijer een ruime overwinning voor DOVO in het verschiet ziet liggen.
Al met al een spannende wedstrijd aankomende zaterdag, waarin de jonkies van DOVO het tegen de gelauterde veteranen van GVVV zullen moeten opnemen.
Ik ga voor 2-1, maar een derby is nooit te voorspellen. Voor mooi voetbal zie ik iedereen op sportpark Panhuis, aan de DOVO kant. Hier zijn de kaartjes nog goedkoop (3 euro), dat is anders dan die absurde prijs bij SHO!
Be your best
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:56:18 #273
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_32752515
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:41 schreef deejaylethal het volgende:
Hier zijn de kaartjes nog goedkoop (3 euro)

Ik moet altijd 5 euro betalen

Misschien vinden ze mij niet lief
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_32762517
quote:
Op donderdag 1 december 2005 23:35 schreef -Vaduz- het volgende:
Zou ik wel leuk vinden, wat meer eigen jeugd in de basis. Misschien ziet hij het wel zitten in een paar spelers uit het tweede.
Maakt mij niet zoveel uit hoor. Als ze goed genoeg zijn, spelen ze. Anders niet.

En DOVO - GVVV is idd de topper van morgen.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 3 december 2005 @ 00:15:25 #275
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_32770321
Nog maar 14 uur en 15 minuten :-). Mooie wedstrijd morgen.
Be your best
pi_32772796
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:42 schreef methodmich het volgende:

[..]

Daar is mee gesproken, begreep ik, maar beiden zijn geweest en Bill maakte een betere indruk. Maar goed, dat is de versie van hier.
De versie die ik hoorde is dat Hiensch het niet wilde, maar dat ASWH hem maar al te graag als hoofdtrainer wilde hebben...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_32777156
Zo heeft iedereen een eigen versie. Maakt me ook niet zoveel uit. Ik heb wel vertrouwen in Bill. Komt ook meer uit de regio.

Vandaag:

ASWH - SDC Putten
Een wedstrijd tussen de landskampioen en de nummer laatst. Alles minder dan een overwinning zou van ASWH-kant erg slecht zijn.

Bennekom - SHO
Nummer 4 tegen nummer 3. Qua verliespunten staat Bennekom er al beter voor, winst zou ze een stukje boven de Hoekse Waarders brengen.

DOVO - GVVV
De derby van Veenendaal tussen de huidige nummer 2 en het redelijk spelende GVVV. DOVO is favoriet, maar je weet maar nooit in zulke duels.

Geinoord - IJsselmeervogels
De promovendus uit Nieuwegein heeft al enkele grote ploegen verrast, maar dat de koploper uit Spakenburg zich ook laat verrassen lijkt onwaarschijnlijk.

Spakenburg - Kozakken Boys
De blauwen uit Spakenburg zitten in de problemen en hadden grote ambities. Kozakken Boys ook, dus die zullen ook moeten winnen om die enigszins waar te maken.

Sparta Nijkerk - Heerjansdam
Kunnen de groenzwarten, zonder Hans Maus (in het ziekenhuis) op de bank, punten pakken op kunstgras? Met de flamboyante voorzitter Janus van Peenen zelf op de bank en met zaalkunstenaar Bryan Pereira op kunstgras, is er een kansje.

VVOG - Deltasport
VVOG heeft het lastig en kan drie punten tegen de mooi weer voetballers uit Vlaardingen zeer goed gebruiken.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 3 december 2005 @ 17:13:39 #278
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_32783922
DOVO - GVVV is geËindigd in 1-2.
GVVV startte de eerste helft feller. DOVO oogde veel te mat en de blauwen waren veel feller. Dit resulteerde na 10 minuten in de openingstreffer van (als ik het goed heb) de nummer 11 Edwin van Rooijen. Dit doelpunt was echter zeer dubieus doordat Richard Beekink zijn veters zat te strikken in het strafschopgebied van DOVO, en de bal richting zich zag komen. De spelers van DOVO stopten al omdat zij dachten dat het buitenspel was, maar de grens- en scheidsrechter wilden hier niet aan meewerken. Oud-DOVO-spits Beekink werd dus als niet-deelnemend aan het spel gezien, en zo kon de nummer 11 van GVVV makkelijk binnenschuiven: 0-1.
DOVO werd niet wakker van deze treffer. Veel spelers speelden onder hun niveau, en duidelijk werd dat Martin van der Meijden werd gemist aan DOVO-kant. Ook de falende linksachter Elsenaar, die als vervanger van Roberte van der Tier speelde, zorgde voor weinig zekerheid bij DOVO. De enige man die wel zijn niveau hield was de altijd stabiele Holwijn.
Verder kwamen er in de eerste helft bijna geen kansen meer voor.
De tweede helft begon DOVO weer niet goed. Pech was er bij alle ballen, en GVVV had net dat beetje geluk wat zij nodig hadden. Met een mooie uitbraak werd de 0-2 gescoord door wederom de nummer 11. Een voorzet van rechts kon ik tweede instantie goed ingeschoten worden.
Nu GVVV op rozen zat, werd het voor DOVO nog moeilijker. De wissels die doorgevoerd waren (De immer falende Stinissen werd vervangen door de net weer fitte maar nog niet goed spelende Ilco van der Hel, Elsenaar werd vervangen door Frank Bosman die wel zijn niveau haalde) konden ook niet brengen wat werd verwacht (en dan vooral van der Hel).
Toch kon DOVO druk zetten. Het werd een-richtingsverkeer en GVVV stond met de rug tegen de muur. Dit resulteerde rond de 70e minuut in de tegentreffer van de altijd maar doorzettende Karsten Wieringa. Met een prachtig kopdoelpunt bepaalde hij de eindstand op 1-2.
De rooien zetten nog veel druk, maar dit resulteerde in maar 1 kans die door Marco Holster niet tot een doelpunt kon worden gepromoveerd.
Al met al een tegenvallende wedstrijd, zeker voor de neutrale toeschouwer die geen leuke middag beleefde.
Een nuttige overwinning voor GVVV, en DOVO laat hier toch de kans liggen om achter IJsselmeervogels aan te kunnen gaan. Een tegenvallende derby. Laten wij hopen dat de volgende (Bennekom-DOVO) of GVVV-DOVO wel datgene bied wat wij verlangen: Strijd en mooi voetbal.

Aantal toeschouwers: 1500
Gespeelde tijd (incl. blessuretijd): 98 minuten
Scheidrechter: Pietluttig, maar kon alles in de hand houden
Grensrechters: Degene aan de tribunekant zag buitenspel té vaak over het hoofd, de ander vlagde redelijk goed.
Geblesseerden: Rudy van Doorn werd afgevoerd met een brancard (waarschijnlijk een hoofdwond)
Uitblinker DOVO: Jermaine Holwijn
Uitblinker GVVV: Aquilar Aquilera
Zwakke man DOVO: Vito Wormgoor
Zwakke man GVVV: Benny Geerts
Kijkcijfer: 5,6
Be your best
pi_32785626
Prima dag weer voor de IJselmeervogels. Alle concurenten verspelen punten.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_32786428
Op een door kou geteisterd Sportpark Schildman mochten ASWH en SDC Putten vanmiddag om half drie beginnen aan de laatste wedstrijd uit de heenronde. Mede door het slechte weer waren er weinig supporters, terwijl er uit Putten logischerwijs weinig mensen mee gekomen waren. De club staat onderaan en de reis is erg lang. Waar de meeste ASWH-fans toch wel verwacht zullen hebben dat onze favorieten vandaag de drie punten zouden pakken, bleek dat tegen half vijf toch anders.

ASWH, zonder de licht geblesseerde Arjan Human in de basis, begon slordig aan de wedstrijd. Veel foute passes en een traag tempo waren de belangrijkste oorzaak voor het feit dat de Puttense defensie niet verontrust kon worden. Natuurlijk had SDCP een hoop verdedigers neergezet voor doelman Jaap de Feijter, een sympathieke kerel die leuk omging met het publiek achter zijn goal. Gezien de stand op de ranglijst was deze tactiek legitiem. Putten kwam voor een punt naar de landskampioen en dat zal niemand ze kwalijk nemen. Kwalijk was het echter wel dat ASWH hier in de verregende eerste helft geen antwoord op kon vinden. Bijna lukte het Sjoerd van der Waal al vroeg in de wedstrijd, na een knappe individuele actie. Zijn schot ging echter net naast. Dat was het qua kansen wel, zodat we kunnen stellen dat de eerste helft en het weer elkaar qua belabberdheid in evenwicht hielden.

Na rust moest ASWH uit een ander vaatje gaan tappen, zoveel was duidelijk. De regen was opgehouden, Jordi Boogers was opgedoken als vervanger van de aanvoerder van het Nederlands amateurelftal, Stefan van Dam, en nu moest het gebeuren. Helaas kon ASWH echter nog steeds geen vuist maken. Het was zelfs SDC Putten dat feitelijk de beste mogelijkheden kreeg, zonder overigens echt heel dreigend te worden.

Hierop besloot Jack van den Berg om Arjan Human in te brengen voor de ook al niet geheel fitte Louis van Kleef, maar ook de Zeeuw kon het verschil niet maken. Dit had ongetwijfeld te maken met zijn buikspierblessure. Pas vanaf het moment dat Rick Verbrugge het veld betrad, kwam er enige variatie en snelheid in het aanvalsspel van ASWH. Met enkele mooie acties langs de rechterflank zorgde Verbrugge voor gevaar. Het leverde echter geen goal op. De beste kans ontstond in blessuretijd, toen Ferry van Lare na een hoekschop misschien wel had moeten scoren. Moet wel gezegd dat de bal lastig uitkwam voor hem, waardoor zijn poging over de goal verdween.

Juist omdat de concurrentie bovenin punten verspeelde, had een zege ASWH veel goeds kunnen brengen. Het werd echter opnieuw puntverlies tegen een op papier veel zwakkere tegenstander, zodat de strijd om de plaatsen die recht geven op bekervoetbal nog lang niet in ons voordeel gestreden is. Volgende week wacht in dit verband een belangrijke concurrent, Kozakken Boys, en dan moet er anders gespeeld worden.

Andere uitslagen:

DOVO - GVVV 1-2 (zie verslag deejaylethal)
Bennekom - SHO 2-2 (SHO komt twee keer terug van een achterstand)
Geinoord - IJsselmeervogels 1-3 (pingel van Steinraht, snel 0-2 door Van der Steen, een vlugge aansluiting voor Geinoord, maar deze keer konden ze niet stunten en besliste opnieuw Van der Steen de match, beetje lucky)
Spakenburg - Kozakken Boys 1-1 (pas erg laat maakte Spakenburg gelijk en voorkwam zo de zesde nederlaag op rij)
Sparta Nijkerk - Heerjansdam 0-1 (een Van Peenen-effect? Enfant terrible Remco Koremans maakte van elf meter de winnende)
VVOG - Deltasport 5-2 (klinkende zege voor VVOG, dat opkrabbelt)

STAND

1. IJsselmeervogels 13-34
2. SHO 13-21
3. DOVO 12-20 (+7)
4. Bennekom 12-20 (+1)
5. ASWH 12-19 (+12)
6. Kozakken Boys 12-19 (+10)
7. Geinoord 13-17
8. GVVV 11-16
9. Sparta Nijkerk 13-15
10. VVOG 12-14 (-2)
11. Deltasport 12-14 (-12)
12. Heerjansdam 12-13
13. Spakenburg 12-11
14. SDC Putten 11-8

Blijft doodzonde dat de spelers de motivatie missen voor dit soort potjes, want nu gaan de Vogels in een zetel naar de titel. En dan zien dat Bennekom gewoon boven ons staat, een ploeg die hier helemaal is weggeveegd. Jammer.

Volgende week ASWH - Kozakken Boys en SHO - IJsselmeervogels als toppers.
www.thuisuiteten.nl
pi_32802262
Overigens is mij gisteren bevestigd dat Bill Tukker vanaf het moment dat Jack vertrok de eerste keuze is geweest. Hij wilde ook met Papendrecht praten en in de tussentijd zou er ook met Hiensch zijn gesproken, maar was die altijd tweede keus.

Ook is de vraag wie er allemaal blijven en vertrekken. Van der Veeke, Sturrus en Verhoeven zie ik eigenlijk wel gaan, Human en Lodder zijn twijfelgevallen.
www.thuisuiteten.nl
pi_32803212
Dan heeft Tukker een grote uitdaging mochten die spelers vertrekken. De gouden generatie zal dan toch uit elkaar vallen.

Gelijk tegen Putten is wel erg tegenvallend, maar er is al weinig eer meer te behalen standtechnisch.
That's all folks!
pi_32803464
Nou ja, je moet gewoon tweede worden minimaal met deze spelers. Alleen als je denkt dat SDCP op 60 % ook wel te pakken is, dan gaat het fout. Zelfde als tegen Geinoord, het restant tegen Deltasport... Vrijwel alle punten die zijn verspeeld waren erg onnodig. Kozakken Boys uit verlies was terecht, bij DOVO had er een puntje in gezeten met een ander verloop, IJsselmeervogels uit heel misschien. Tegen SHO thuis geef je het weg, die andere duels die ik noemde waren dramatisch om daar punten te verliezen. Nu sta je gewoon onder teams die aanwijsbaar minder kwaliteit hebben, maar ja, dat zie je dus vaker met kampioensteams. Het heilige vuur is er toch een beetje uit, als het tegenzit zetten ze zich daar niet over heen. Vorig jaar was dat wel zo, toen was die drive er het hele jaar.

En de uitdaging is er altijd wel natuurlijk, ook als de spelers blijven. Human heb ik ergens wel vertrouwen in, Lodder is ook een echte ASWH-man geworden, maar is tevens een persoonlijke favoriet van Jack. Die heeft beloofd geen spelers mee te nemen, maar dat moet je altijd afwachten.

Human is een ander verhaal. Die schijnt toch wel behoorlijk verknocht te zijn aan Zeeland. Als rijke clubs hem willen, zal hij misschien moeten verhuizen en dat wil hij geloof ik niet. Voor DOTO of Barendrecht zie ik hem niet snel voetballen, maar goed, je kan je vergissen.

Sowieso zullen er versterkingen komen, centrale verdedigers vermoedelijk, wellicht een extra spits (want ook het feit dat we nu maar 3 ipv 4 spitsen breekt ons op, was vorig jaar zeer belangrijk in de titelrace). Verder hoop ik dat keeper Willem-Jan Barendregt nog doorgaat, is een klasse apart. Een nieuwe linksback is ook een optie.

Bill Tukker heeft gisteren trouwens staan kijken bij ASWH 2 (dat vermoedelijk de zesde titel op rij gaat behalen) en bij ASWH 1. Beetje een beeld krijgen.
www.thuisuiteten.nl
pi_32803519
Oke, helder verhaal.
That's all folks!
  maandag 5 december 2005 @ 16:50:50 #285
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_32838870
Waarom gaat het bij IJsselmeervogels zo makkelijk? Is er geen ploeg na DOVO die deze vogels aan kan pakken? Elke week winnen ze weer nipt (1 goal verschil). Wordt het niet tijd dat de clubs er eens tegenaan gaan en deze ploeg een lesje gaan leren?
Be your best
pi_32842833
IJsselmeervogels zit in een enorme roes. De kampioensroes. Als je zulke series neerzet, kan het bijna niet mis. Zoiets hadden wij vorig jaar regelmatig. Dan win je ook de duels waarin je niet zo sterk speelt, zit alles een beetje mee. Daarnaast hebben ze wel goede spelers natuurlijk, maar de kloof is nu wel veel groter dan die in werkelijkheid is qua verhoudingen met ASWH, DOVO en SHO.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 5 december 2005 @ 19:32:16 #287
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_32843178
Ik ben benieuwd zaterdag, elke keer als je van SHO verwacht dat ze winnen, doen ze het niet, en als je puntenverlies incalculeert, winnen ze juist vaak.
Toch kan je niet anders dan voor komende zaterdag een nederlaag verwachten denk ik.
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_32843259
Van mij mogen ze winnen, hoewel ik al lang niet meer in een titel geloof en het in dat verband gunstiger is als ze verliezen.
www.thuisuiteten.nl
pi_32966683
Programma vandaag:

ASWH - Kozakken Boys
Een streekderby tussen twee ploegen die altijd concurreren. Kozakken Boys heeft een gunstige balans, de laatste 3 duels tegen ASWH in competitieverband leverden 7 punten op. Slechts thuis wist ASWH vorig jaar gelijk te spelen. Mooi moment voor revanche dus. Beide teams hebben 19 uit 12.

Bennekom - VVOG
Bennekom staat vierde, VVOG komt wat opzetten na een moeilijke fase. Benieuwd of ze die lijn door kunnen trekken.

DOVO - SDC Putten
De nummer laatst wist vorige week door een mooie handbaltactiek een punt weg te slepen bij ASWH. Zal nummer twee DOVO zich ook laten verrassen of gaan zij wel in hoog tempo over SDCP heen?

Geinoord - Heerjansdam
Verrassing Geinoord begon dit seizoen met een zege in Heerjansdam, de voorbode voor de huidige klassering. De groenzwarten vandaag wel met voorzitter Janus van Peenen op de bank, vorige week was Hans Maus toch verrassend nog naar de bank gekomen. Zal het helpen?

SHO - IJsselmeervogels
SHO was lange tijd de enige ploeg die punten afhandig had gemaakt van de rooien, met de 2-2 op de openingsdag. Toen sloeg keeper Paul Verboom door het kleedkamerdak, vandaag moet hij die handen gebruiken om de pogingen van Kemper en Steinraht uit zijn hok te ranselen. Kan SHO de IJsselmeervogels nogmaals pijn doen?

Spakenburg - Deltasport
Spakenburg moet dringend punten halen en gezien het weerbeeld van vandaag lijkt dat tegen Deltasport mogelijk.

Sparta Nijkerk - GVVV
Sparta Nijkerk mag op het eigen kunstgras proberen in de middenmoot te blijven tegen een aardig draaiend GVVV.
www.thuisuiteten.nl
pi_32973745
Mooi zo!

In fijn winterweer mochten ASWH en Kozakken Boys vanmiddag aftrappen voor een duel, dat vooral belangrijk was voor een klassering die recht geeft op bekervoetbal. Zowel ASWH als Kozakken Boys had uit twaalf wedstrijden negentien punten verzameld. Gezien de recente historie is Kozakken Boys een zware opponent voor ASWH. De Werkendammers werden bestreden met Sjoerd van der Waal nog altijd in de spits. Hij was gekoppeld aan Arjan Human. Achterin werd Richard Lodder vervangen door Roël Gorré, diens plek op de vleugel werd bezet door Boudy Hoogendoorn.

ASWH begon lekker fel aan de wedstrijd en zette direct veel druk op de defensie voor de ervaren goalie Roland Jansen. Kozakken Boys had moeite onder deze druk uit te komen en de vrij vlotte 1-0 was dan ook dik verdiend. Een mooie actie van Arjan Human, die Sjoerd het strafschopgebied inzond. Sjoerd rondde deze missie succesvol af met een mooie schuiver en zodoende kon de Ambachtse aanhang al vroeg juichen.

In de hele eerste helft bleef ASWH de betere ploeg. De Werkendammers konden vrijwel nergens heen en hadden in feite geluk dat het bij 1-0 bleef. Arjan Human leek op weg naar een tweede goal, toen hij Jansen al knap had omzeild, maar bij zijn inzet raakte hij de bal vervolgens verkeerd en raakte een meegelopen verdediger. In de defensie van de Kozakken Boys oogde nummer vier erg onzeker, maar Pascal de Nijs ruimde nog veel op en was een behoorlijke sta in de weg voor ASWH. Overigens was het duel bij tijd en wijle behoorlijk grimmig, mede door zwak leiden van de scheidsrechter. Geel was er voor Boudy Hoogendoorn, Ferry van Lare en Jordi Boogers. Met name die laatste was een belachelijke kaart.

Na rust ging ASWH defensiever spelen, waarmee het eigenlijk de Kozakken Boys in de kaart speelde. De Ambachters hoopten via de snelheid van Sjoerd van der Waal en de klasse van Arjan Human op de counter de bevrijdende treffer te maken. Dit had best gekund, want zowel Sjoerd van der Waal (op Human) als Arjan Human (op Boogers of Sjoerd) had met een breedtepass een medespeler vrij voor de goal kunnen zetten. Zo waren er nog wat kansen, maar kregen de gasten ook de nodige kansen. Zij kwamen nu wel aan voetbal toe en waren toch enkele keren in de buurt van de gelijkmaker.

Het maakte de tweede helft meer spannend dan goed, want voor rust voetbalde ASWH duidelijk beter. De man met het harde schot, JP Becht, kwam ook nog binnen de lijnen bij de Kozakken Boys, maar kon gelukkig voor ASWH deze keer niet vaak achter het kanon plaatsnemen. Zo hield ASWH stand, in een zege die nog zwaarbevochten werd. In tegenstelling tot de duels met o.a. Geinoord en SHO werd het eigen falen in de afwerking ASWH gelukkig niet fataal en bleven de punten verdiend in Ambacht. Hoewel Roland Jansen na afloop in de kantine nog probeerde middels het rad van avontuur tenminste nog iets mee naar Werkendam te nemen, slaagde hij ook daar niet in en gingen de Boys met lege handen naar huis.

Morgen een grotere update, met andere uitslagen en standen. Wel even melden dat de Vogels hebben verloren.
www.thuisuiteten.nl
pi_32974056
Hmmm 3-1 verloren, de machine hapert de laatste tijd. Zou het dan toch nog spannend worden?
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  zaterdag 10 december 2005 @ 19:54:39 #292
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_32976720
DOVO - SDCP: 1-1. Het was weer 10x niks bij DOVO. Er werd een heel zwak tempo gespeeld. Wordt er wellicht te zwaar getraind?
Anders dan vorige week kwamen de Veenendalers wel weer eens op voorsprong. Derk Schut ontsnapte op aangeven van Holwijn (de enige goede speler, al moet van der Meijde ook credits krijgen) de bal tussen de benen van de keeper van SDCP door: 1 - 0. SDCP kon geen vuist maken, de ploeg heeft gewoon te weinig in huis. DOVO verzuimde echter het tempo op te voeren en te scoren. In de tweede helft viel het doelpunt dat ook uit de lucht van SDCP. 1 - 1.
Alweer was het arbitrale trio om van te huilen... Zo professioneel als het voetbal wordt, zo amateuristisch gedragen de scheids- en grensrechters zich. De grensrechter vlagde voor buitenspel, en de keeper van DOVO kwam uit. Die legde de bal even stil met zn hand om m uit te nemen. Gelijk ging de fluit. Tot iedereen verbazing had de scheidsrechter blijkbaar niet gefloten(terwijl hij de héle wedstrijd niet van voordeel wou weten) en kwam hij richting Selhorst (die de geblesseerde Toonen verving). Deze werd prompt de rode kaart getoond. Werkelijk een schandalige actie, want dit was niet nodig. Er was geen speler van Putten in de buurt, en de keeper had er geen voordeel van. Geel was al overdreven geweest, maar rood ronduit belachelijk.
De wedstrijd werd hierna niet beter. Ook omdat DOVO niet over wisselspelers beschikt die een verschil kunnen maken.

Koud was het wel trouwens!

Beste speler: Jermaine Holwijn (DOVO)
Aantal toeschouwers: Een kleine 500
Arbitrale trio: Dramatisch, doch consequent
Weer: Bar koud, thuisblijvers kregen gelijk
Voetbal?: Het tempo was laag, er was geen spanning. Niks aan dus
Be your best
  zaterdag 10 december 2005 @ 19:56:44 #293
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_32976771
De Vogels zijn niet zo goed als het lijkt. Zo te zien kunnen de andere groten wel winnen van hen (DOVO, SHO). Het is dus nog mogelijk. Kom op ploegen van de Hoofdklasse B: Gooi alles in de strijd om de spanning in de competitie weer mogelijk te maken.
Be your best
pi_33017883
Nou, ik denk dat alleen ASWH en misschien Bennekom of Kozakken Boys nog in staat is de Vogels te kloppen. Als die dit nog weggeven, doen ze het heel erg slecht. Ze zijn zeker niet onklopbaar, maar hebben wel het regelmatigste team dit jaar. De rest loopt vooral elkaar punten afhandig te maken.

Vanavond trouwens nieuwe stand e.d.
www.thuisuiteten.nl
pi_33022232
De uitslagen van zaterdag:

SHO - IJsselmeervogels 3-1 (0-1 door Kemper, maar SHO kwam knap terug)
DOVO - SDC Putten 1-1 (Putten verrast, zie verslag deejaylethal)
Bennekom - VVOG 2-0 (Bennekom blijft goed meedoen)
ASWH - Kozakken Boys 1-0 (zie mijn verslag)
Spakenburg - Deltasport 2-0 (moeizaam spel, maar wel belangrijke winst)
Geinoord - Heerjansdam 3-1 (geen Van Peenen-effect, na 13 minuten al 2-0 voor Geinoord en einde wedstrijd)
Sparta Nijkerk - GVVV 1-1 (schieten beiden niet veel mee op)
www.thuisuiteten.nl
pi_33022292
De nieuwe stand dan:

1. IJsselmeervogels 14-34
2. SHO 14-24
3. Bennekom 13-23
4. ASWH 13-22
5. DOVO 13-21
6. Geinoord 14-20
7. Kozakken Boys 13-19
8. GVVV 12-17
9. Sparta Nijkerk 14-16
10. Spakenburg 13-14 (+1)
11. VVOG 13-14 (-4)
12. Deltasport 13-14 (-14)
13. Heerjansdam 13-13
14. SDC Putten 12-9
www.thuisuiteten.nl
pi_33022316
Blijft eigenlijk toch doodzonde, als ASWH gewoon had gewonnen van Deltasport, Geinoord en SDCP had je nu 13-28 gehad en was het nog allemaal mogelijk geweest.
www.thuisuiteten.nl
pi_33022355
Topscorers hier:

1. Ramon Barendregt (SHO) en Arjan Human (ASWH) 12
3. Dennis van Meegdenburg (Bennekom) en Kwong-Wah Steinraht (IJsselmeervogels) 10
5. Derk Schut (DOVO) 8
www.thuisuiteten.nl
pi_33022382
Wie maakt het topic trouwens vol met een reactie, dan kunnen we door naar deel 2 met een nieuwe OP?
www.thuisuiteten.nl
pi_33022710
http://www.everyoneweb.com/A-side

Zie je wel leuke foto's van de sfeeracties van de jonge supporters rond ASWH - KB.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')