Deze OP is hier te vindenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
intro filmpjes heb ik uitgeschakeld wordt ik gek vanquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 21:51 schreef Cerbie het volgende:
Het kostte me toennet 5 minuten vanaf het moment dat ik op de snelkoppeling klikte, denk ik dat dan eindelijk het menu zie, moet het introfilmpje nog beginnen
haha, ik niet, 1 klik en je kan verderquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:07 schreef mschol het volgende:
[..]
intro filmpjes heb ik uitgeschakeld wordt ik gek van
"quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:58 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb het spel vandaag binnen gekregen gan het nu installeren. Zal dit weekend wel mijn eerst plaatjes posten.
Nog niet eerst even proberen hoe het zo werkt maar welke zou je mijn aanraden?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:15 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
"
Cool. Ik ben benieuwd naar jouw creaties
Gebruik je dan ook plugins?
Heb je onze Sim City 4 Rush Hour Bibliotheek/Plugin topic gezien? Allemaal door ElmarO en mij getest en geplaatstquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nog niet eerst even proberen hoe het zo werkt maar welke zou je mijn aanraden?
Ben trouwens wel bekend met Simcity. Heb tot nu toe al met alle versie gespeeld
Hoe werken die dan krijg je dan extra opties?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:29 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Heb je onze Sim City 4 Rush Hour Bibliotheek/Plugin topic gezien? Allemaal door ElmarO en mij getest en geplaatst
Dus die zal ik je zeker aanraden[Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic (veel laadtijd)
Je krijg in ieder geval nieuwe dingen in je lijstjes. (waar je parken kan kiezen/wegen/scholen etc.etc. ze worden er gewoon bij toegevoegd). en dat zonder de officiele dingen te overschrijven.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:39 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe werken die dan krijg je dan extra opties?
Ziet er leuk uitquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:18 schreef Remqo het volgende:
Mijn regio begint al aardig vol te raken.
Dit is het laatste wat ik heb aangebouwd:
[[url=http://img132.imageshack.us/img132/6680/sc4rpolis102bf.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img132.imageshack.us/img132/9893/sc4rpolis111gq.th.jpg]afbeelding][/URL]
En zo ziet het geheel er tot nu uit:
[[url=http://img132.imageshack.us/img132/200/sc4rpolis120tx.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img132.imageshack.us/img132/5135/sc4rpolis136io.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img212.imageshack.us/img212/8962/sc4rpolis148ef.th.jpg]afbeelding][/URL]
Er wonen nu 275.000 sims in m'n stad en maak nu ruim $6.000 winst
Alleen willen de ultrahoge kantoren nog steeds niet echt groeien, weet iemand wat ik fout doe?![]()
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:18 schreef Remqo het volgende:
Mijn regio begint al aardig vol te raken.
Dit is het laatste wat ik heb aangebouwd:
[[url=http://img132.imageshack.us/img132/6680/sc4rpolis102bf.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img132.imageshack.us/img132/9893/sc4rpolis111gq.th.jpg]afbeelding][/URL]
En zo ziet het geheel er tot nu uit:
[[url=http://img132.imageshack.us/img132/200/sc4rpolis120tx.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img132.imageshack.us/img132/5135/sc4rpolis136io.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img212.imageshack.us/img212/8962/sc4rpolis148ef.th.jpg]afbeelding][/URL]
Er wonen nu 275.000 sims in m'n stad en maak nu ruim $6.000 winst
Alleen willen de ultrahoge kantoren nog steeds niet echt groeien, weet iemand wat ik fout doe?![]()
Ik leg die altijd als eerste aan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 15:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe doen jullie dat eignelijk met wegen aanleggen? Leggen jullie die eerst aan of laten jullie die aanleggen als je zones aanlegd?
Eerst aanlegen en als je een grote stad wilt gaan bouwen zou ik vooral veel ruimte laten tussen de gebouwen.. voor eventueel uitbreiding van het wegennet (of monorail)quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 15:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe doen jullie dat eignelijk met wegen aanleggen? Leggen jullie die eerst aan of laten jullie die aanleggen als je zones aanlegd?
Door tijdens het aanleggen shift in te drukken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:57 schreef Martijn_77 het volgende:
En al die wegen die ontstaan tijdens het aanleggen van de zones hoe voorkom je die dan?
OKe, zijn er nog meer van die handige toetsencombies?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:58 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Door tijdens het aanleggen shift in te drukken.
Met CTRL kan je de zone een vast grote geven. Als je de zone dan 4×4 maakt dan komen er ook alleen maar gebouwen die zo groot zijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 18:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
OKe, zijn er nog meer van die handige toetsencombies?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |