quote:Guus Hiddink liet in het Eindhovens Dagblad weten dat de juridische steun die Westerhof volgens enkele media zou hebben gesuggereerd zeker niet bij de directie van PSV vandaan komt. "Als wordt gemeld dat de directie van PSV dit wil doen, kan ik daar niet achter staan. De afspraak is dat wij als PSV niets doen en dat de bal in het kamp van Kalou zelf ligt. Dan loopt dit daar een beetje doorheen. Ik vraag niet om een juridisch onderzoek of om initiatieven in die richting. Dat is niet aan de orde. Wij moeten de rust bewaren en eventuele bewegingen in Rotterdam afwachten."
Ja met stoeptegels gooien bereik je alleen dat feyenoord ook nog eens in de problemen komt. Snap dat niet, zogenaamde supporters die dan gaan slopen en rellen omdat 'hun' club wordt benadeelt. Wat doe je zelf dan? Precies hetzelfde toch...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:19 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Er is een tussenweg Kaap tussen verafgoden of een stoeptegel door zijn raam smijten.
Ik verwacht zeker anti-PSV/Hiddink/Westerhof spandoeken en leuzen, maar een persoonlijke aanval vind ik beneden peil en doet niemand goed, óók Feyenoord niet.
Als supporter heb je geen aandeel in deze zaak en heb je maar te pikken wat het bestuur van je club als beleid voert, je kunt er tegen protesteren mar dan houdt het ook echt op.
De club en de spelers zijn niet van de supporters namelijk en hebben niks te claimen.
Ik ben voor PSV inderdaad, ik dacht dat je dat wist![]()
Je kunt je ongenoegen beter uitten op creatieve wijze dan een trainer of een voorzitter aan te vallen.
Je bedoeld zwichten voor terreur in deze vorm?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:17 schreef Gert het volgende:
[..]
Ze hoeven van mij ook niet in elkaar geslagen te worden. Gewoon ff een stoeptegeltje, om ze te laten schrikken.
Maar zonder gekheid: als ze dat zo goed weten, moeten de heren bestuurders misschien het goede voorbeeld eens gaan geven. Als je als bestuurder zo respectloos omgaat met je concurrent, dan moet je niet gek opkijken als er op andere niveaus ook respectloosheid plaats vindt. Het wakkert het aan.
Uiteraard blijven mensen die stenen gooien oid, zelf verantwoordelijk voor hun daden. Maar ik geloof wel in de theorie dat als spelers/bestuurders elkaar voor rotte vis uitmaken, dit escalerend werkt op bepaalde groepen supporters die anders misschien wél aan de 'goede kant' zouden blijven. Als je het voetbal schoon wilt krijgen/houden, dient dat ook van bovenaf te gebeuren. Een rellerige sfeer creëeren werkt averechts.
En laat die nou net minimaal zijnquote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:46 schreef Spideyman het volgende:
Kalou wil naar PSV, PSV wil Kalou. Niks tegen in te brengen.
Volgens de huidige wetgeving staat het een werknemer vrij van werkgever te wisselen mits in deze aan enkele voorwaarden wordt voldaan. De belangrijkste daarvan is positieverbetering.
Niemand kent de exacte clausules uit de contracten van de boertjes en die van Kalou dus het is koffiedik kijken wat de uitkomst zal zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:28 schreef StarGazer het volgende:
[..]
En laat die nou net minimaal zijnAls de Boertjes al aan hun contract gehouden werden, terwijl van Ajax naar Barcelona een grotere positieverbetering inhoudt dan van feyenoord naar psv, is Kalou kansloos.
Het rechtvaardigt het niet, maar het lokt het wel een beetje uit vind ik.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:25 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat PSV zich niet als een gentlemen opstelt ben ik volkomen met je eens, maar dart rechtvaardigt geen acties zoals omschreven
Als P$V dmv een juridische procedure Kalou voor een prikkie overneemt, deel ik je hier bovenstaande mening niet, in tegendeel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:19 schreef Elgigante het volgende:Je kunt je ongenoegen beter uitten op creatieve wijze dan een trainer of een voorzitter aan te vallen.
Als Lyon slim is laten ze hem ook niet meer spelen in de jeugd maar gewoon tribunezitten. Is uiteindelijk zelfs alleen maar slechter voor zijn carriere.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:53 schreef hroswith het volgende:
Wellicht een tip voor Kalou:
"Michael Essien wil kostte wat kost vertrekken bij Olympique Lyon. De middenvelder van Ghanese afkomst wil niet meer voor de Franse kampioen uitkomen en wil op deze manier een overgang naar Chelsea doordrukken. ,,Vanaf nu ga ik spelen bij de jeugdspelers van Lyon en zal ik niet in actie komen voor het eerste elftal", aldus de 22 - jarige Essien in de Daily Mirror.
Het getouwtrek tussen Chelsea en Olympique Lyon over de talentvolle middenvelder gaat onverminderd voort. Het laatste bod van de Londenaren van 21 miljoen pond werd door voorzitter Jean - Michel Aulas resoluut geweigerd. De preses van de Franse vereniging wil 32 miljoen pond ontvangen voor zijn goudhaantje, daarbij wil Aulas ook dat een speler van Chelsea in de deal wordt betrokken en de overstap maakt naar zijn club. Vooralsnog wil de club van manager Jose Mourinho niet meewerken aan een dergelijke constructie.
De speler zelf wil het liefst zo snel mogelijk de transfer beklinken. Voor Essien is er maar een club waarvoor hij het nieuwe seizoen uit wil komen. ,,Ik ga niet naar een andere club, zelfs niet Real Madrid. Chelsea wil mij graag contracteren en ik wil graag voor ze spelen, daarom ben ik ook zo teleurgesteld in de huidige situatie."
Jij rechtvaardigt dus fysiek geweld als Kalou komend jaar in Eindhoven speelt?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:00 schreef Kaap het volgende:
[..]
Als P$V dmv een juridische procedure Kalou voor een prikkie overneemt, deel ik je hier bovenstaande mening niet, in tegendeel.
Echter ook kapitaalvernietiging door de club zelf dus dat zullen ze niet zo snel doen. Zelfde geldt voor Feyenoord en Kalou.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:01 schreef Kaap het volgende:
[..]
Als Lyon slim is laten ze hem ook niet meer spelen in de jeugd maar gewoon tribunezitten. Is uiteindelijk zelfs alleen maar slechter voor zijn carriere.
Dat zou niet zo slim zijn van Lyon: en geen topspeler meer en geen geld...dus dat zal wel niet gebeuren.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:01 schreef Kaap het volgende:
[..]
Als Lyon slim is laten ze hem ook niet meer spelen in de jeugd maar gewoon tribunezitten. Is uiteindelijk zelfs alleen maar slechter voor zijn carriere.
Valt wel mee hoor, Chelsa is volkomen overtuigd van zijn kwaliteiten dus dan halen ze hem een seizoen later, anders het seizoen daarna. Lyon zou alleen zichzelf in de vingers snijden als ze hem op de tribune zetten, Essien zal het zijn reet roesten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:01 schreef Kaap het volgende:
[..]
Je overschat de werkelijke rol van supporters in dezen, die eigenen zich iets toe wat niet van hen is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:00 schreef Kaap het volgende:
[..]
Als P$V dmv een juridische procedure Kalou voor een prikkie overneemt, deel ik je hier bovenstaande mening niet, in tegendeel.
Jep hier staat het...quote:05-08-2005: Hiddink: Feyenoord wil mogelijk onderhandelen
[Bron: FR-Fans.nl]
In het Eindhovens Dagblad staat te lezen dat Guus Hiddink aanwijzingen heeft dat er bij Feyenoord stemmen opgaan om toch met PSV in onderhandeling te gaan. Kalou zelf heeft al meerdere malen aangegeven, dat hij zijn loopbaan bij PSV wil voortzetten. Het contract van de vandaag 20 jaar geworden Kalou bij Feyenoord loopt nog twee jaar door. Duidelijk is dat hij bij PSV veel meer kan verdienen en op een hoger niveau (Champions League) kan spelen.
Hier het hele artikel:quote:
Ik doe of dit een unieke zaak is? Dan vraag ik mezelf af hoe ik dan een vergelijking met een andere zaak mag maken? En als PSV regels overtreedt dan kan de KNVB wel degelijk iets tegen PSV ondernemen, net zoals de FIFA. En daar ging het over, regels overtreden en niet over het modder smijten in de media onderling.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 09:50 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De KNVB is niet bij machte om iets tegen PSV te ondernemen, dus daar houdt het snel op. En als Westerhof hierom niet op het verjaardagsfeestje van Kessler is uitgenodigd zal hem dat ook zijn reet roesten.
Vooralsnog zal de Fifa PSV alleen berispen, uitsluiten van Europees voetbal gebeurt niet vanwege dit soort futiliteiten..
Je doet net alsof Feyenoord en PSV in een unieke zaak verwikkeld zijn, dit is in de grote competities schering en inslag (op de arbitragezaak na).
Mediaberichten dienen sceptisch beoordeeld te worden, maar het lijkt erop alsof Hiddink Westerhof wat voetbalwetten wil bij brengen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:20 schreef Gert het volgende:
"Aanwijzingen"... wat is dat nou weer. Er zit dus een lek naar Hiddink bij Feyenoord in de gelederen? Of is het weer eens gelul cq een "spelletje" van Guus?
Je leest niet goed. Als p$v juridische stappen neemt, en wint, en zodoende Kalou voor een lullig bedragje in eindhoven speelt komend seizoen, dan zou ik het niet erg vinden als die stoeptegel bij Hiddink naar binnen komt. Rechtvaardigen is wat anders, het is jammer voor hem, maar ik zou er niet om kunnen huilen...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:07 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Jij rechtvaardigt dus fysiek geweld als Kalou komend jaar in Eindhoven speelt?
Het valt te bezien welke regels PSV exact heeft overtreden, daar kunnen wij in elk geval niet over oordelen met deze info.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:18 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik doe of dit een unieke zaak is? Dan vraag ik mezelf af hoe ik dan een vergelijking met een andere zaak mag maken? En als PSV regels overtreedt dan kan de KNVB wel degelijk iets tegen PSV ondernemen, net zoals de FIFA. En daar ging het over, regels overtreden en niet over het modder smijten in de media onderling.
'niet erg vinden' staat gelijk aan rechtvaardigen Kaap.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:50 schreef Kaap het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Als p$v juridische stappen neemt, en wint, en zodoende Kalou voor een lullig bedragje in eindhoven speelt komend seizoen, dan zou ik het niet erg vinden als die stoeptegel bij Hiddink naar binnen komt. Rechtvaardigen is wat anders, het is jammer voor hem, maar ik zou er niet om kunnen huilen...
En toch zou ik er precies zo over denken wanneer 't een Trabelsi, Sneijder, Pienaar of De Jong betrofquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:53 schreef Elgigante het volgende:
[..]
'niet erg vinden' staat gelijk aan rechtvaardigen Kaap.
M.i. draaf je je dan te ver door in je beleving van de sport..., het is maar een spelletje.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:00 schreef twi het volgende:
[..]
En toch zou ik er precies zo over denken wanneer 't een Trabelsi, Sneijder, Pienaar of De Jong betrof
Als een speler weg wil wil ie weg.. klaar.. punt.. afscheid nemen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:04 schreef Elgigante het volgende:
[..]
M.i. draaf je je dan te ver door in je beleving van de sport..., het is maar een spelletje.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:13 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Als een speler weg wil wil ie weg.. klaar.. punt.. afscheid nemen.
Dat heeft van den Herik verleden jaar ook bij Studio Voetbal tegen Hugo Borst gezegd..quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:13 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Als een speler weg wil wil ie weg.. klaar.. punt.. afscheid nemen.
Alleen zie ik geen normale arbeidsrelaties waarbij er 50.000 man op de tribune zitten en nog een paar miljoen mensen thuis voor op de bank zitten te kijken. Er is dus geen sprake van een normale situatie in het bedrijfsleven. Wie geeft er in vredesnaam om wanneer er een of andere manager van het ene bedrijf overstapt naar een ander? Geen hond. Je kunt dan natuurlijk klinisch zijn als voorzitter van de voetbalclub in kwestie en 't vergelijken, alle supporters negeren en handelen zoals een zakenman zou doen. Maar het ligt in de voetbalwereld gewoon veel gevoeliger dan dat, en daar dien je IMHO rekening mee te houden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:18 schreef hroswith het volgende:
[..]
Precies. Zo gaat het bij een 'normale' arbeidsrelatie ook. Contract afkopen en verkassen.
Alhoewel dat soms ook verdomde spannend is en ik na het winnen van 4 potjes op rij thuis kwam en de ruit was ingegooid met rummicubsteentjes hehe...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:27 schreef twi het volgende:
[..]
Voetbal is een spelletje, maar wel van een heel ander niveau dan een potje Rummikub met je vriendjes.
Ok, true, maar wat hebben die supporters aan een voetballer die niet eens voor die club wil spelen. Bij Goor waren ze ook nogal snel met verhandelen en zeggen dat hij niet meer voor Feyenoord wilde voetballen en daarom weg moest.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:27 schreef twi het volgende:
[..]
Alleen zie ik geen normale arbeidsrelaties waarbij er 50.000 man op de tribune zitten en nog een paar miljoen mensen thuis voor op de bank zitten te kijken. Er is dus geen sprake van een normale situatie in het bedrijfsleven. Wie geeft er in vredesnaam om wanneer er een of andere manager van het ene bedrijf overstapt naar een ander? Geen hond. Je kunt dan natuurlijk klinisch zijn als voorzitter van de voetbalclub in kwestie en 't vergelijken, alle supporters negeren en handelen zoals een zakenman zou doen. Maar het ligt in de voetbalwereld gewoon veel gevoeliger dan dat, en daar dien je IMHO rekening mee te houden.
Voetbal is een spelletje, maar wel van een heel ander niveau dan een potje Rummikub met je vriendjes.
Dat is ook bullshit. Genoeg grote bedrijven laten hun werknemers niet zomaar naar een directe concurrent gaan. Kijk maar naar die laatste paar werknemers van Microsoft die naar Google wilde. Mochten ook niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:18 schreef hroswith het volgende:
[..]
Precies. Zo gaat het bij een 'normale' arbeidsrelatie ook. Contract afkopen en verkassen.
Aandeelhouders zijn in bepaalde zin wel te vergelijken met supporters natuurlijk en als managers vertrekken bij een bedrijf maakt dat voor een hoop menesen echt wel wat uit.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:27 schreef twi het volgende:
[..]
Alleen zie ik geen normale arbeidsrelaties waarbij er 50.000 man op de tribune zitten en nog een paar miljoen mensen thuis voor op de bank zitten te kijken. Er is dus geen sprake van een normale situatie in het bedrijfsleven. Wie geeft er in vredesnaam om wanneer er een of andere manager van het ene bedrijf overstapt naar een ander? Geen hond. Je kunt dan natuurlijk klinisch zijn als voorzitter van de voetbalclub in kwestie en 't vergelijken, alle supporters negeren en handelen zoals een zakenman zou doen. Maar het ligt in de voetbalwereld gewoon veel gevoeliger dan dat, en daar dien je IMHO rekening mee te houden.
My thoughts....quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:39 schreef Dylan Dog het volgende:
Westerhof is een joef: die begrijpt er helemaal niks van.
Hij moet blijkbaar even bijgeschoold worden in de branche en haar kenmerken door ome Guus.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:39 schreef Dylan Dog het volgende:
Westerhof is een joef: die begrijpt er helemaal niks van.
Er is niemand in Nederland die Wotte serieus neemt. Die man kan werkelijk niks. Hij heeft dan ook nog niks gepresteerd in de voetbalwereld. Iedereen, zelfs ik, kan 2 keer degraderen als trainer en europees voetbal missen met FC Utrecht.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:13 schreef WaStEd het volgende:
Dan komen we weer op Robben-achtige bedragen, wat Wotte geroepen heeft maar als Chelsea voor een speler komt kost ie ineens 10 miljoen meer.
Lijkt me duidelijk. Robben is dan dus maar 9 miljoen waard volgens de Wenger-logica en die man heeft echt wel verstand van voetbalquote:-But everyone knows that they have plenty of money and, when they come in, they will buy for £20million what [otherwise] costs £10million
-Do you really think Wright-Phillips would have cost £21 million had Chelsea not come in for him? Frankly, we have to be honest. What would be his price?-
When a figure of £10million to £12million was suggested, the Arsenal boss responded: -Exactly. There are two markets, one when Chelsea is in, which is quite lively and high, and one when Chelsea is not in, which is morose - all over Europe.-
ik vind Wengers mening niet doorslaggevend en ik ben geen fan van Wotte, maar hij kan natuurlijk wel iets.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:50 schreef PirE het volgende:
[..]
Er is niemand in Nederland die Wotte serieus neemt. Die man kan werkelijk niks. Hij heeft dan ook nog niks gepresteerd in de voetbalwereld. Iedereen, zelfs ik, kan 2 keer degraderen als trainer en europees voetbal missen met FC Utrecht..
Over die Robbenachtige bedragen. Wat quotes van meneer Wenger (die van Arsenal, als Wotte meeleest).
[..]
Lijkt me duidelijk. Robben is dan dus maar 9 miljoen waard volgens de Wenger-logica en die man heeft echt wel verstand van voetbal. PSV is Chelsea niet, en dan is 8 miljoen voor Kalou echt niet te weinig.
Wat hebben supporters nu met een arbeidscontract te maken. Niets.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:27 schreef twi het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan de drie 'grote' Nederlandse clubs om de tafel zitten om te bekijken of het mogelijk is om het direct kopen van elkaars spelers middels een gentlemans agreement af te schaffen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:09 schreef hroswith het volgende:
[..]
Wat hebben supporters nu met een arbeidscontract te maken. Niets.
Dat het gevoeliger ligt ben ik met je eens, dus je moet netter met elkaar omgaan dan in het normale bedrijfsleven maar daarom mag je nog wel van werkgever veranderen.
En dat je niet naar een concurrent mag gaan is ook onzin.
Wat bereik je met jouw agreement dan, dat alleen buitenlandse clubs goede spelers bij de 3 mogen kopen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan de drie 'grote' Nederlandse clubs om de tafel zitten om te bekijken of het mogelijk is om het direct kopen van elkaars spelers middels een gentlemans agreement af te schaffen.
Ik heb het nu niet over jeugdspelers die geen kans krijgen in het 1e elftal, en met wederzijdse goedkeuring over willen naar de concurrent, maar om gezichtsbepalende spelers.
Ten eerste voorkom je gelazer zoals nu, maar wat nog veel belangrijker is, is dat het zorgt dat clubgevoel en herkenbaarheid gestimuleerd worden. En dat is een totaal ondergeschoven kindje aan het worden.
Want eigenlijk is het toch belachelijk, dat een door Feyenoord opgeleide speler, die vorig seizoen 20 goals voor Feyenoord maakte, twee maanden later ineens in een Psv-shirt speelt en dat de Psv-supporters dan heel hard gaan zitten juichen?
Andersom zou ik het niet kunnen. Het zal niet gebeuren, maar als Sneijder of Heijtinga ineens in een Feyenoord-shirt zouden rondlopen, moet ik dan blij zijn als ze scoren. Echt niet. Dat voelt volkomen tegennatuurlijk.
Waarom zou je in godsnaam om de tafel gaan zitten over een ongeschreven "gentelmens agreement"? Het is een soort norm, en die kan je gewoon overschrijden, en dan wordt hij na verloop van tijd aangepast. Lekkere poldermodel-oplossing ditquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan de drie 'grote' Nederlandse clubs om de tafel zitten om te bekijken of het mogelijk is om het direct kopen van elkaars spelers middels een gentlemans agreement af te schaffen.
Ik heb het nu niet over jeugdspelers die geen kans krijgen in het 1e elftal, en met wederzijdse goedkeuring over willen naar de concurrent, maar om gezichtsbepalende spelers.
ten eerste heb ik het als ze regels overtreden. En ten tijde van mijn eerste post hierover ging het gerucht dat de juridische advisieurs van psv met de begeleiders van kalou om de tafel zaten en aangezien dat volgens de fifa-regels niet mag overtreden ze dan de regels.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:51 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het valt te bezien welke regels PSV exact heeft overtreden, daar kunnen wij in elk geval niet over oordelen met deze info.
En dat vind ik dus jammer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 14:22 schreef Elgigante het volgende:
Clubgevoel en herkenbaarheid zijn tanende begrippen
Zo'n gezichtsbepalende speler, na Kuijt dé lieveling van het Feyenoord-publiek. Gehaald en opgeleid door Feyenoord. Andersom zou ik zo'n speler niet in Feyenoord hoeven te hebben. Dat heeft met clubgevoel te maken, misschien heb jij dat gewoon wat minder.quote:[quote]
Wat is er belachelijk aan dat PSV-supporters voor Kalou zouden juichen
Ik heb het nu over clubgevoel, niet over het haten van Sneijder en daarom niet voor hem willen juichen. Als Sneijder voor Oranje scoort juich ik, als hij voor ajax scoort baal ik, en aangezien hij een bepalend gezicht van ajax is zou ik hem nevernooit in een Feyenoordshirt willen zien. Zelfde geldt voor Van Bommel.quote:Juich jij ook niet als Sneijder voor Oranje scoort of van Bommel?
Dat is toch triest, dat jij dat normaal vindt!quote:Kom op zeg, wat de mening van de supporters is is totaal irrelevant in dit soort zaken.
Ik denk niet dat daar sprake van zou zijn eerlijk gezegd en is elke communicatie buiten Feyenoord om strafbaar?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 14:27 schreef Steven184 het volgende:
[..]
ten eerste heb ik het als ze regels overtreden. En ten tijde van mijn eerste post hierover ging het gerucht dat de juridische advisieurs van psv met de begeleiders van kalou om de tafel zaten en aangezien dat volgens de fifa-regels niet mag overtreden ze dan de regels.
Sommige mensen snappen het niet helemaal...quote:
Reply:quote:Subject: Kalou
Date: Fri 08/05/05 06:28 AM
Als je denkt da je grappig bent: NEE eigenlijk niet. Je krijgt hem toch niet.
quote:Als u weigert te onderhandelen zullen wij de
mogelijkheden van juridische stappen onderzoeken.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 15:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Sommige mensen snappen het niet helemaal...
[..]
Reply:
[..]
Jij je zin, dan rechtvaardig ik dat. WHo cares...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:53 schreef Elgigante het volgende:
[..]
'niet erg vinden' staat gelijk aan rechtvaardigen Kaap.
Nee, ik hoop dat ze beide poten breken. Heel dat mediacircus wat men Oranje noemt kan me gestolen worden. Ben ook altijd blij te lezen als er geen Feyenoorder is opgeroepen, minder kans op blessures. Het enige voordeel aan Feyenoorders in oranje is dat hun marktwaarde stijgt. Meer voordelen zie ik niet...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 14:22 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Juich jij ook niet als Sneijder voor Oranje scoort of van Bommel?
De sport cares, die is namelijk niet gebaat bij supporters die menen het recht in eigen handen te nemen en daarmee de eigen club zwaar schade berokkenen, helaas hebben ze dat niet eens in de gaten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:29 schreef Kaap het volgende:
[..]
Jij je zin, dan rechtvaardig ik dat. WHo cares...
Merkwaardig toch, ik stel 'het voetbal' nog altijd boven mijn eigen club eerlijk gezegd, maar wat vind je van Lodewijks dan?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:32 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee, ik hoop dat ze beide poten breken. Heel dat mediacircus wat men Oranje noemt kan me gestolen worden. Ben ook altijd blij te lezen als er geen Feyenoorder is opgeroepen, minder kans op blessures. Het enige voordeel aan Feyenoorders in oranje is dat hun marktwaarde stijgt. Meer voordelen zie ik niet...
Bij Lodewijks heb ik dat niet, want dat is inmiddels een Feyenoorder.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:37 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Merkwaardig toch, ik stel 'het voetbal' nog altijd boven mijn eigen club eerlijk gezegd, maar wat vind je van Lodewijks dan?
Hoop je ook dat ie z'n vingers breekt bij een schot op doel, aangezien hij van een concurrent afkomt en nu in Rotterdam het doelgebied beheerst?
En waarom zou dat eigenlijk alleen zijn bj de top3 en zijn clubs als Heerenveen, Vitesse, AZ, Roda, Nac etc hiervan gevrijwaard?
Feyenoord is ook een religiequote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:34 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De sport cares, die is namelijk niet gebaat bij supporters die menen het recht in eigen handen te nemen en daarmee de eigen club zwaar schade berokkenen, helaas hebben ze dat niet eens in de gaten.
Vind je het niet beklemmend om zo nauw bij je club betrokken te zijn?
Het lijkt wel een religie...
En de sport zit wel te wachten op smerige praktijken van 2 figuren uit eindhoven die nu maar gaan proberen een speler ergens los te weken dmv een juridische procedure? Het is dan wel niet fysiek, maar toch zeker een aanslag op mijn club.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:34 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De sport cares, die is namelijk niet gebaat bij supporters die menen het recht in eigen handen te nemen en daarmee de eigen club zwaar schade berokkenen, helaas hebben ze dat niet eens in de gaten.
Vind je het niet beklemmend om zo nauw bij je club betrokken te zijn?
Het lijkt wel een religie...
Bronquote:20. Wat is de huidige positie van spelers uit derde landen (buiten de EER)?
Over het algemeen gesproken is het Bosman-arrest niet op hen van toepassing. Echter, spelers die onderdaan zijn van een land dat een associatie-overeenkomst met de Gemeenschap heeft gesloten die discriminatie op grond van nationaliteit ten opzichte van onderdanen van een Lid-Staat van de Gemeenschap verbiedt, en die onder contract staan in een van de Lid-Staten van de Unie, kunnen niet op grond van hun nationaliteit worden uitgesloten van het opgestelde elftal.
Momenteel zijn met de volgende landen dergelijke associatie-overeenkomsten gesloten: Marokko, Tunesië, Algerije, Turkije, Polen, Hongarije, Slowakije, Tsjechië, Bulgarije en Roemenië.Ten slotte is een transfersysteem tussen clubs uit de EER voor spelers uit derde landen in beginsel strijdig met artikel 85 van het Verdrag.
Lodewijks was Feyenoorder op het moment dat zijn contract inging, Kalou is PSV-er als het tot een transfer komt en zijn contract ingaat, ik zie het verschil niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:40 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Bij Lodewijks heb ik dat niet, want dat is inmiddels een Feyenoorder.
Omdat ik bij die andere clubs geen rivalen zijn van Feyenoord. Dat wil nog niet alles zeggen natuurlijk, want ik hoop ook dat az het waardeloos gaat doen met opperjood luis von gal als trainer...
[..]
Feyenoord is ook een religie
Feyenoorder zijn is iets anders dan een mooie handtekening onder een contractje. Wat voorbeelden:quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:47 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Lodewijks was Feyenoorder op het moment dat zijn contract inging, Kalou is PSV-er als het tot een transfer komt en zijn contract ingaat, ik zie het verschil niet.
Vind je de term rivaal niet erg subjectief en waarom zou een supporter inspraak hebben in het transferreglement van clubs?
Het voetbal evolueert, of je het nu wilt of niet.
Prettig weekend verder![]()
Vooralsnog 1 (in jouw ogen) smerig figuur: Westerhof.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:43 schreef Kaap het volgende:
[..]
En de sport zit wel te wachten op smerige praktijken van 2 figuren uit eindhoven die nu maar gaan proberen een speler ergens los te weken dmv een juridische procedure? Het is dan wel niet fysiek, maar toch zeker een aanslag op mijn club.
Maar jij hebt makkelijk lullen want jouw cluppie krijgt straks mischien voor een schijntje een topspits erbij en dat ploegje uit Rotterdam heeft een minimale afkoopsom, een dragende kracht en 20 doelpunten minder.
Als je dat nou eens kon beseffen, zou je mischien de woede kunnen begrijpen. Maar zoals ik al zei, dat lukt je niet omdat je steeds met je p$v bril opzit.
Beetje flauw om steeds weer over Lodewijks te beginnen. Of het moet zijn dat je écht niet aanvoelt wat er bedoeld wordt, dat kan ook. Ik zal het nog eens proberen uit te leggen: stel dat Lodwijks een van de iconen van PSV was geweest, een publiekslieveling die het afgelopen seizoen een bepalende speler was. Stel dat psv trots op hem zou zijn omdat hij van de eigen opleiding kwam en er, na zijn oudere broer, wéér een Lodewijks succesvol was bij psv. Dan zou ik die speler absoluut niet bij Feyenoord willen zien. Ook al wil hij zelf graag en ook al is hij nog zo goed.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:37 schreef Elgigante het volgende:
Hoop je ook dat ie z'n vingers breekt bij een schot op doel, aangezien hij van een concurrent afkomt en nu in Rotterdam het doelgebied beheerst?
Wat een slap selectief gelul, dat heeft juist niks met gevoel te maken maar met domme impulsieve emotie's. Heel dat Feyenoord en PSV zijn koopcluppies zonder eigen kweek en identiteit, en nu bij Kalou zou clubkleur ineens wel meespelen terwijl jullie beiden met alle mogelijke nationaliteiten zitten te kutten. Zo'n Kuyt loopt net 2 jaartjes rond daar en meteen is het "hun Dirk", terwijl hij ook gewoon uit Utrecht komt en niks met R'dam heeft.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:06 schreef Gert het volgende:
Een x aantal % van 0 euro geeft 0 euro. Het zou mij niets verbazen mocht Kalou terwijl hij tekend bij psv )wat nooit gaat gebeuren dit seizoen), hij daarmee gelijk een voorcontract tekend voor chelsea... chelsea betaald een deel van de transfersom, zodat het laten niets meer aan psv hoeft te betalen. 99 % van 0 euro is 0 euro...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:54 schreef Elgigante het volgende:
Wat zou jij trouwens een schijntje vinden? (Ik vind 10 miljoen en een meedeelpercentage geen schijntje eigenlijk).
Ah wat lief, een gefrusteerde psv-er dat Kalou niet komtquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:34 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Wat een slap selectief gelul, dat heeft juist niks met gevoel te maken maar met domme impulsieve emotie's. Heel dat Feyenoord en PSV zijn koopcluppies zonder eigen kweek en identiteit, en nu bij Kalou zou clubkleur ineens wel meespelen terwijl jullie beiden met alle mogelijke nationaliteiten zitten te kutten. Zo'n Kuyt loopt net 2 jaartjes rond daar en meteen is het "hun Dirk", terwijl hij ook gewoon uit Utrecht komt en niks met R'dam heeft.
In Spanje, waar de emotie's en rvialiteit ettelijke factoren erger is tussen Real en Barca gaat ook een Figo en Luis Enrico gewoon naar de concurrent. Weet je wat het is, dat soort spelers zijn gewoon op en top professional en kunnen die domme emotie's waar jullie over blijven janken gescheiden houden van hun gevoel en het zakelijke. Want ja, Kalou is vele malen beter af bij PSV, omdat ie eindelijk op CL-niveau getest wordt. Die zielige Feyenoorders met hun eeuwige jaarlijks terugkerende dromen dat het 'dit seizoen wel goed komt' met hun cluppie en het niveau nu toch echt dicht bij elkaar ligt komen al eeuwen niet uit.
Alleen Kut Koters blijven dus eikelen en denken in primitieve gedachten als : hij komt van die en die club, en dan ga ik hem haten, ook al speelt ie dolgraag voor onze club en is het een goeie gozer. Hoe dom ben je eigenlijk als je zo redeneert.
Wat doe jij dan in godsnaam in dit topic?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:47 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ik heb juist niks met PSV en Feyenoord, vind het maar domme koopcluppie's die kutvoetbal spelen met veel te veel kutspelers, en wordt een beetje schijtziek van dit soap-gejank. Als ik dan ook nog eens de argumentatie tussen beide kampen hier lees dan trek ik het echt niet meer.
Je vind Feyenoord en PSV domme koopclubjes die kutvoetbal spelen met kutspelers. Maar je bent wel een neutrale voetballiefhebberquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:03 schreef Edenoniphobic het volgende:
Checken of er nieuws is en het gezeik al voorbij is, en checken wat nou eigenlijk precies het probleem is.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar en geintresseerd in de speler Kalou, als neutrale liefhebber van voetbal, maar daar gaat het allang niet meer over hier.
Emoties is zonder apostrof.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:34 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Wat een slap selectief gelul, dat heeft juist niks met gevoel te maken maar met domme impulsieve emotie's. Heel dat Feyenoord en PSV zijn koopcluppies zonder eigen kweek en identiteit, en nu bij Kalou zou clubkleur ineens wel meespelen terwijl jullie beiden met alle mogelijke nationaliteiten zitten te kutten. Zo'n Kuyt loopt net 2 jaartjes rond daar en meteen is het "hun Dirk", terwijl hij ook gewoon uit Utrecht komt en niks met R'dam heeft.
In Spanje, waar de emotie's en rvialiteit ettelijke factoren erger is tussen Real en Barca gaat ook een Figo en Luis Enrico gewoon naar de concurrent. Weet je wat het is, dat soort spelers zijn gewoon op en top professional en kunnen die domme emotie's waar jullie over blijven janken gescheiden houden van hun gevoel en het zakelijke. Want ja, Kalou is vele malen beter af bij PSV, omdat ie eindelijk op CL-niveau getest wordt. Die zielige Feyenoorders met hun eeuwige jaarlijks terugkerende dromen dat het 'dit seizoen wel goed komt' met hun cluppie en het niveau nu toch echt dicht bij elkaar ligt komen al eeuwen niet uit.
Alleen Kut Koters blijven dus eikelen en denken in primitieve gedachten als : hij komt van die en die club, en dan ga ik hem haten, ook al speelt ie dolgraag voor onze club en is het een goeie gozer. Hoe dom ben je eigenlijk als je zo redeneert.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:45 schreef Mighty het volgende:
Lekker belangrijk waar spelers vandaan komen en waar ze heen gaan, al voetbalde Kalou vijftien jaar voor Feyenoord en kwam hij naar PSV. Dat maakt toch niets uit? Het gaat er om of de speler past in het elftal en een meerwaarde voor de club waar hij speelt heeft. Je bent een PSV'er als je voor PSV speelt, een Ajaxied als je voor Ajax speelt en een Feyenoorder als je voor Feyenoord speelt. Ruud Gullit en Ronald Koeman hebben toch ook voor meerdere clubs gespeeld. Het gaat om het spel en niet om wat de spelertjes doen als ze buiten het veld staan.
quote:
Ik zie alles hoofdschuddend aan. Bijna alle clubs zijn hier belachelijk slecht bezig omtrent opleidingen, aankoopbeleid en aantallen buitenlanders in de selectie. Gaat echt helemaal de foute kant op richting Beveren met zijn 11 Afrikanen. Daar zou serieus de doodstraf op moeten komen hier voor TD's en trainers, om dit proces spoedig mogelijk om te draaien.quote:Je vind Feyenoord en PSV domme koopclubjes die kutvoetbal spelen met kutspelers. Maar je bent wel een neutrale voetballiefhebber . Ik neem aan dat je dan weinig Nederlands voetbal kijkt?
Na deze post verwacht je nu natuurlijk dat je nu als 'kenner' wordt geaccepteerd en verder nog serieus genomen wordt?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:49 schreef Edenoniphobic het volgende:
Daar zou serieus de doodstraf op moeten komen hier voor TD's en trainers, om dit proces spoedig mogelijk om te draaien.
Met zijn 11 afrikanen bij Beveren zat hij dan in ieder geval nog juist..quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 20:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Na deze post verwacht je nu natuurlijk dat je nu als 'kenner' wordt geaccepteerd en verder nog serieus genomen wordt?![]()
Dan nog weet je niet of het echt hun eigen mening is of dat ze het van iemand anders krijgen ingefluisterd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 20:22 schreef Suijk het volgende:
Ik zou wel eens alle betrokkenen rechtstreeks willen horen, ipv al die tegenstrijdige berichten in de kranten en op websites.
Ik heb ook steeds gezegd, mocht het zover komenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Vooralsnog 1 (in jouw ogen) smerig figuur: Westerhof.
PSV stuurt ook niet aan op een juridisch forcering van de impasse, Westerhof heeft een onnodige opmerking daarover gemaakt, als het tot een zaak komt heeft Kalou daarvoor gezorgd, niet PSV.
En mocht Kalou vertrekken uit Feyenoord dan is dat een aderlating uiteraard, dus enige frustratie/woede kan ik me uiteraard voorstellen, ik zou hetzelfde voelen, toch vind ik dat je dan niet je eigen club moet benadelen door geweld toe te gaan passen, je moet handelen naar verstand ipv emotie.
Persoonlijk ga ik ervanuit dat Kalou géén zaak aanspant en de zaak zit ook mij niet lekker, het is té ver gegaan en PSV moet daar lering uit trekken, de eerste stap zou kunnen zijn een persoonlijke boodschap naar Feyenoord waarin misverstanden uit de wereld worden geholpen en waarin gesteld wordt dat alleen Kalou de impasse zou kunnen doorbreken, maar dat men in Eindhoven e kaken op elkaar houdt en nergens actief aan meewerkt.
Wat zou jij trouwens een schijntje vinden? (Ik vind 10 miljoen en een meedeelpercentage geen schijntje eigenlijk).
Ik kan de woede heel goed begrijpen hoor, maar vind desalniettemin dat je dan maar creatief leuzen of spandoeken moet verzinnen.
Ik probeer de PSV-bril af te zetten zoals je hopelijk merkt.
AD.. Wtfquote:Achter de rug van Salomon Kalou om heeft Feyenoord de spits verkocht aan de investeringsmaatschappij Soccer Investments and Representations.
Dat bedrijf kocht voor negen miljoen euro de transferrechten van de 20-jarige Ivoriaan. De investeringsmaatschappij wil Kalou ter beschikking stellen aan de Portugese topclub Benfica, de club van trainer Ronald Koeman. Met de bedoeling hem na één of twee jaar voor een mega-bedrag door te verkopen aan een veel grotere club. In deze constructie betaalt Benfica, dat Kalou voor vijf jaar wil contracteren, het salaris van de spits en een 'lease-bedrag'.
Omdat de FIFA alleen een overeenkomst tussen clubs als rechtsgeldig ziet, moet er een deal worden gesloten tussen de Portugese topclub en Feyenoord. Dat kan alleen als Kalou zelf op het aanbod van Benfica in gaat. Gisteren en eergisteren was Benfica's technisch directeur Vega in Nederland, maar tot een ontmoeting met Kalou kwam het niet. De transfer staat derhalve nog steeds op losse schroeven.
De investeringsmaatschappij zal in dat geval Kalou aan een andere club verkopen. Feyenoord weigerde eerder in te gaan op een aanbieding van PSV dat Kalou wilde overnemen voor een soortgelijk bedrag. Technisch directeur Mark Wotte zei meerdere malen dat de spits bij Feyenoord zou blijven. Ook toen de overeenkomst met de investeringsgroep al rond was.
Mijn idee. Dat Kalou maar flink pissed wordt. Dit is echt van de gekke.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:40 schreef Dylan Dog het volgende:
En nu zou ik dus wel juridisch gaan touwtrekken, net zolang tot die deal van Feyenoord met die groep ongeldig blijkt en kalou voor een mp3-speler naar PSV komt
Met 'I will survive' van de Hermes House Band...quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:42 schreef Suijk het volgende:
Met of zonder mp3's erop?
Wel fijn voor een speler als je werkgever zo met je omgaatquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:45 schreef heiden6 het volgende:
Mja, het lijkt me niet meer dan logisch dat Feyenoord nu geen enkele moeite meer steekt in de wens van Kalou om in Nederland te blijven spelen. Enige wat me verbaast is de lage prijs, maar er zit vast nog wel een percentage van het doorverkopen bij. En er is nooit gezegd dat Kalou bij Feyenoord zou blijven, sterker nog, er is keer op keer aangegeven dat hij bij een goed bod mag vertrekken.
Mja, dat laatste zijn we opzich wel gewend van Feyenoord.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:48 schreef Suijk het volgende:
Ik snap vooral het zinnetje 'buiten zijn rug om' niet. Als Kalou er met Benfica niet uitkomt, is er een behoorlijke impasse en zou het echt ontzettend dom handelen van feyenoord zijn.
Kalou is begonnen met het schofterig behandelen van zijn werkgever, wat verwacht je dan terug? Een bos bloemen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:47 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Wel fijn voor een speler als je werkgever zo met je omgaat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |