abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29422421
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 13:30 schreef Tomasso het volgende:
Van een ander forum:
[..]
Interessant stuk met goede aanknopingspunten en ik was op de hand van de schrijver aangezien het eerste stuk objectief overkomt.
Hij verknalt het door een eigen visie te projecteren op de voetbalwereld (over de CL) en door te wijzen op de mogelijkheid om met hem contact op te nemen (gericht aan v/d Herik).
Denkt de schrijver dat er bij Feyenoord VMBO-ers rondlopen op juridische zaken of bij PSV?
Yeah baby Yeah!
  donderdag 4 augustus 2005 @ 13:54:54 #52
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29422612
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 13:43 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Interessant stuk met goede aanknopingspunten en ik was op de hand van de schrijver aangezien het eerste stuk objectief overkomt.
Hij verknalt het door een eigen visie te projecteren op de voetbalwereld (over de CL) en door te wijzen op de mogelijkheid om met hem contact op te nemen (gericht aan v/d Herik).
Denkt de schrijver dat er bij Feyenoord VMBO-ers rondlopen op juridische zaken of bij PSV?
Het ging me meer over de feiten die hij presenteert in het stukje. De rest moet je maar overheen lezen

[ Bericht 1% gewijzigd door Tomasso op 04-08-2005 14:00:16 ]
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_29422635
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 13:43 schreef Elgigante het volgende:

[..]

ah, komop. Het is waarschijnlijk een Feyenoorder die dat bij wijze van grap daar geschreven heeft. Verder is het stuk volgens mij geschreven met behulp van zijn kennis van zaken... Goed stuk.
Even geen signature.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 14:19:42 #54
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29423024
quote:
PSV ziet af van Kalou
Door onze verslaggever:

Eindhoven - PSV ziet af van de komst van Salomon Kalou. Fons Spooren, officieel weg bij PSV, maar achter de schermen de grootste reden voor de interesse in Kalou heeft de PSV leiding laten weten dat het allemaal veel te lang duurt en dat de morgen 20 jaar wordende Kalou niet langer tot zijn doelgroep behoort. Zijn interesse gaat uitsluitend uit naar Tieners of nog jonger. PSV heeft zijn zinnen inmiddels gezet op het 9 jarige neefje van Ronaldo, waarmee Spooren goede ervaringen heeft.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 14:25:21 #55
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_29423146
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_29423221
"laat ons met rust"... goeie teksten van van den Herik via e-mail
pi_29423243
quote:
PSV tilt zaak-Salomon Kalou naar juridisch niveau

4/8/2005 14:19

De directie van PSV heeft besloten om de transfer van Salomon Kalou door te zetten. De landskampioen heeft daartoe de hulp ingeroepen van juristen, die moeten kijken of en hoe de aanvaller onder zijn nog twee jaar doorlopende contract bij Feyenoord uit kan, meldt het Brabants Dagblad.
Als het tot een rechtszaak komt, zal de Ivoriaan zich moeten beroepen op positieverbetering. PSV en z'n adviseurs onderzoeken momenteel twee scenario's om dat aan te kaarten. De eerste is een gang naar de kantonrechter, de tweede is de arbitragecommissie van de KNVB.

De Eindhovense club opteert voor optie één, omdat een gang naar de arbitragecommissie waarschijnlijk de nodige tijd in beslag neemt. En PSV heeft haast, omdat op 31 augustus de inschrijvingstermijn voor spelers voor de Champions League sluit.

PSV besloot woensdag om de mogelijke overgang van Salomon door te zetten, nadat Feyenoord de Eindhovense club andermaal had laten weten niet meer over Kalou te willen praten. Volgens het Brabants Dagblad stuurde de Feyenoord-preses nogmaalseen email waarin hij liet weten geen contact meer met PSV te willen over Kalou.

Afgelopen vrijdag had Van den Herik ook al een email doen uitgaan naar Eindhoven. 'Laat ons met rust', stond daarin te lezen.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 14:30:59 #58
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29423250
Uit het psv topic:
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 09:54 schreef JustJunior het volgende:

[..]

Over de mogelijke juridische stappen van PSV:
[..]

Ik heb dit ge-copy-paste van het PSV netwerk, zonder bronvermelding. Als je kijkt naar de spelfouten (die ik grotendeels al weg heb gehaald), twijfel ik wel aan deze bron

Eerlijk gezegd vind ik het wel mooi hoe dit gespeeld wordt. PSV trekt zich niets aan van "gentlemen agreements" en ongeschreven regels. Gewoon koste wat het kost een speler halen, en lukt het niet, dan heb je toch voor problemen gezorgd bij Feyenoord. Het is niet netjes, maar ik vind het wel een goede zaak eigenlijk
pi_29423282
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 12:13 schreef RedGuy het volgende:
Ik begin straks nog een grotere hekel aan de club PSV te krijgen dan aan ajax, en dat is bijna onmogelijk.
Dit is gewoon een kunstmatige manier om enige rivaliteit te kweken.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_29423295
Ik vind het een lage streek om op zo'n manier een speler te halen, als de club de speler aan zijn contract wil houden en niet wilt verkopen ga je niet zo verder

Ik geloof ook nooit dat PSV kans maakt in deze zaak, omdat Kalou gewoon een contract heeft
  donderdag 4 augustus 2005 @ 14:34:06 #61
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29423303
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:30 schreef MaxPower het volgende:

[..]

quote:
...Verder is het zo dat een biedende club niet zonder toestemming met een speler mag praten (en bij jeugdspelers is FIFA nog scherper hierin). Juridisch ondersteunen om contractbreuk te forceren is helemaal niet toegestaan en zal tot hele zware sancties van FIFA leiden....
Regels van de FIFA

Ik ga lachen als Feyenoord een klacht indient en psv een jaar wordt uitgesloten van Europees voetbal
pi_29423471
Dit loopt uit de hand, nu is het gewoon echt niet leuk meer... Directie is op deze manier ook bezig om hun eigen imago naar beneden te halen. Ik had juist het idee dat door de prestaties van vorig jaar bijna iedereen meeleefde met PSV in Europa. Zelfs de grootste anti-fans konden hun waardering laten blijken...

Dit is nu echt niet meer chic, blijkbaar is toch dat ene 'point of no return' gekomen, waar ik een beetje zat op te wachten eigenlijk. Niet zo fijn

aan de andere kant, waar je dan ook bijna niemand over hoort, is dat Feyenoord wel weer bereid was te praten met buitenlandse clubs. Dus zo vast zitten ze nou dus ook weer niet aan dat contract, 'als het maar niet naar PSV is, want dat is zogenaamd een concurrent'. Ook een beetje kinderachtig als je het mij vraagt. Kan me dan nog wel indenken ook dat Kalou dan denkt 'blijkbaar is er wel enige ruimte, want anders zouden ze alles afwimpelen. En ja dan zou ik als voetballer ook denken 'huh ik heb dan toch nog op zn minst zelf een vinger in de pap om mn club uit te kieze als er ruimte is om te vertrekken.

Maar dit even terzijde hoor, ik keur de gang van zaken verder af. Ik denk dat er bij elke partij wel iets stinkt, zij het bij de een meer dan de ander.. jammer dat het zo heeft moeten lopen.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 14:44:14 #63
35903 Garlic_Sauce
Hell, it's about time...
pi_29423477
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 11:30 schreef HeatWave het volgende:
Die vriendelijke brabantse werkwijze kunnen we iig ook tot het rijk der fabelen rekenen .
Ehh, Westerhof is notabene een Rotterdammer, en Guus is een Achterhoeker... dus niks Brabants aan deze soap
-=( PSV Eindhoven )=- Fan of Roy Beerens, our local hero...
pi_29423485
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:34 schreef Tomasso het volgende:

[..]

[..]

Regels van de FIFA

Ik ga lachen als Feyenoord een klacht indient en psv een jaar wordt uitgesloten van Europees voetbal
Of als Feyenoord Kalou verkoopt voor 11 miljoen en ze daarna een klacht indienen en psv een jaar wordt uitgesloten, speelt ie nog geen CL

Zal wel niet gebeuren
Even geen signature.
pi_29423546
Ze hebben toch een bod liggen van 18 miljoen van Spurs ? Daar zal ie niet heengaan omdat Kalou dat niet wil, maar Feyenoord kan het wel gebruiken als middel om te zeggen : jullie moeten minimaal het dubbele bieden van 8 miljoen. Ik dacht trouwens dat PSV niet 8 maar inmiddels 15 had geboden.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 14:50:53 #66
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29423554
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:43 schreef LuNaTiC het volgende:
aan de andere kant, waar je dan ook bijna niemand over hoort, is dat Feyenoord wel weer bereid was te praten met buitenlandse clubs. Dus zo vast zitten ze nou dus ook weer niet aan dat contract, 'als het maar niet naar PSV is, want dat is zogenaamd een concurrent'. Ook een beetje kinderachtig als je het mij vraagt. Kan me dan nog wel indenken ook dat Kalou dan denkt 'blijkbaar is er wel enige ruimte, want anders zouden ze alles afwimpelen. En ja dan zou ik als voetballer ook denken 'huh ik heb dan toch nog op zn minst zelf een vinger in de pap om mn club uit te kieze als er ruimte is om te vertrekken
Dat vind ik niet kinderachtig, maar alleen maar meer dan logisch. Feyenoord heeft duidelijk gezegd: "We verkopen Kalou niet aan een concurrent - lees: Nederlandse Club -, maar een buitenlandse club is wel goed, zolang die maar genoeg geld in het laadje brengen. Feyenoord wil niet tegelijkertijd zichzelf verzwakken en psv versterken. Lijkt mij vrij logisch...
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:50 schreef LuukBes het volgende:
Ze hebben toch een bod liggen van 18 miljoen van Spurs ? Daar zal ie niet heengaan omdat Kalou dat niet wil, maar Feyenoord kan het wel gebruiken als middel om te zeggen : jullie moeten minimaal het dubbele bieden van 8 miljoen. Ik dacht trouwens dat PSV niet 8 maar inmiddels 15 had geboden.
Punt 1: Het was Kuyt, niet Kalou, op wie dat bod gedaan zou zijn
Punt 2: Of dat bod ook daadwerkelijk geweest is, zijn pure speculaties...
pi_29423600
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:30 schreef Tomasso het volgende:
Uit het psv topic:
[..]

Wat een misselijk ventje
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:33 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Door een kunstmatig clubje. Iig weer genoeg te beleven 11dec. De laatste jaren kon Psv me net zo boeien als een NEC/Roda
pi_29423662
15 miljoen voor Kalou en 18 miljoen voor Kuyt, en dan Huntelaar, Landzaat, de Ridder, Kruys, Vlaar, Lucius en de Cler halen. Dan heb je een beter kampioenselftal ondanks dat je scorend vermogen inlevert.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 14:58:54 #69
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_29423677
ff kotsen op psv
Wat een smerig clubje is dat. Ik hoop dat ze een minimaal een jaar uitgesloten worden van europees voetbal, als ze Kalou werkelijk juridisch gaan ondersteunen. Hebben ze een kliklijn bij de FIFA?
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_29423725
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:33 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Natuurlijk, want op prestaties is dat natuurlijk nog niet gelukt de afgelopen decennia geloof je het zelf...?
Yeah baby Yeah!
pi_29423867
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:57 schreef LuukBes het volgende:
15 miljoen voor Kalou en 18 miljoen voor Kuyt, en dan Huntelaar, Landzaat, de Ridder, Kruys, Vlaar, Lucius en de Cler halen. Dan heb je een beter kampioenselftal ondanks dat je scorend vermogen inlevert.
de ridder
pi_29423923
Best gezellig voor die Jood toch, tussen 50.000 lieve Feyenoorders.
pi_29423959
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:53 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Wat een misselijk ventje
[..]

Door een kunstmatig clubje. Iig weer genoeg te beleven 11dec. De laatste jaren kon Psv me net zo boeien als een NEC/Roda
Het is maar wat je kunstmatig noemt, uiteraard niet de historie qua oprichting zoals Feyenoord of Ajax, maar daarom niet op voorand minder mooi.

Wat je van de toppers tussen beiden vind moet je zelf weten.

[ Bericht 18% gewijzigd door Elgigante op 04-08-2005 15:27:43 ]
Yeah baby Yeah!
  donderdag 4 augustus 2005 @ 15:13:20 #74
35903 Garlic_Sauce
Hell, it's about time...
pi_29423987
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:58 schreef gitaarsnaar het volgende:
ff kotsen op psv
Wat een smerig clubje is dat. Ik hoop dat ze een minimaal een jaar uitgesloten worden van europees voetbal, als ze Kalou werkelijk juridisch gaan ondersteunen. Hebben ze een kliklijn bij de FIFA?
Alsof Feyenoord bij de Fifa een geweldige reputatie heeft
-=( PSV Eindhoven )=- Fan of Roy Beerens, our local hero...
  donderdag 4 augustus 2005 @ 15:13:23 #75
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29423989
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 15:11 schreef Elgigante het volgende:

[..]
Dan boeit psv jou ook weinig als psv fan zijnde
  donderdag 4 augustus 2005 @ 15:14:07 #76
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29424010
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 15:13 schreef Garlic_Sauce het volgende:

[..]

Alsof Feyenoord bij de Fifa een geweldige reputatie heeft
Feyenoord heeft een mooie reputatie bij de UEFA, psv straks niet meer bij de fifa
pi_29424075
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:57 schreef LuukBes het volgende:
De Ridder? de Cler? Huntelaar?
Even geen signature.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 15:19:43 #78
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_29424102
PSV kan alleen iets beginnen als Kalou het zelf doorzet.
Hoop in ieder geval dat het snel is afgelopen met de ridicule Soap want ook ik als PSV'er wordt er van

Als Kalou het via de arbitragecommissie of het kantongerecht zal willen gaan spelen is ongeacht of Kalou of feyenoord gelijk krijgt de situatie denk ik onwerkbaar voor een langer verblijf in rotterdam.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_29424357
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 15:14 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Feyenoord heeft een mooie reputatie bij de UEFA, psv straks niet meer bij de fifa
Deze kwestie zal het niet beïnvloeden hoor, laat je geen spookverhalen aanpraten, maar PSV heeft al een verleden met de Uefa en die zal in elk geval niet verbeteren.

De Fifa zal me worst wezen, die beslissen toch geen zak binnen de Uefa en heeft eigenlijk alleen met Fairplay van doen en de WK's.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 4 augustus 2005 @ 15:50:32 #80
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_29424770
Gadverdamme zeg, wat valt dit me tegen van PSV.

Wat voor een debielen lopen daar wel niet rond om op deze manier een speler binnen te willen halen? Hiddink en PSV zijn zwaar in mijn achting gedaald, belachelijk dit.
  Moderator donderdag 4 augustus 2005 @ 16:02:01 #81
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29424945
quote:
aan de andere kant, waar je dan ook bijna niemand over hoort, is dat Feyenoord wel weer bereid was te praten met buitenlandse clubs. Dus zo vast zitten ze nou dus ook weer niet aan dat contract, 'als het maar niet naar PSV is, want dat is zogenaamd een concurrent'. Ook een beetje kinderachtig als je het mij vraagt. Kan me dan nog wel indenken ook dat Kalou dan denkt 'blijkbaar is er wel enige ruimte, want anders zouden ze alles afwimpelen.
Het is logisch dat een buitenlandse club minder problematisch is voor Feyenoord. Als je 'm aan psv verkoopt, dan gaan er 20 goals bij Feyenoord af en die komen er bij Psv bij. Dat verschil kan kan maar zo een CL-plaats opleveren aan het eind van het seizoen.

Overigens heeft Benfica heeft zich vorige week officieel gemeld of er over Kalou te praten viel. Antwoord van Feyenoord: nee. Ze willen rust in de tent, en met niemand meer praten over Kalou.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_29425066
laat die gast toch gaan man. Je hebt toch niets aan een super ontevreden speler. Op dit moment lijkt het wel alsof hij de beste speler ter wereld is. Is niet zo. Hij is nog jong, heeft één seizoen goed gepresteerd. Als je dan zoveel geld voor hem kan krijgen en af kan zijn van een ontevreden speler...moet je dat doen.

zo wordt er nog bijna meer voor Kalou betaald an vorig jaar voor Zlatan??
-
  Moderator donderdag 4 augustus 2005 @ 16:11:05 #83
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29425090
quote:
aan de andere kant, waar je dan ook bijna niemand over hoort, is dat Feyenoord wel weer bereid was te praten met buitenlandse clubs. Dus zo vast zitten ze nou dus ook weer niet aan dat contract, 'als het maar niet naar PSV is, want dat is zogenaamd een concurrent'. Ook een beetje kinderachtig als je het mij vraagt. Kan me dan nog wel indenken ook dat Kalou dan denkt 'blijkbaar is er wel enige ruimte, want anders zouden ze alles afwimpelen.
Het is logisch dat een buitenlandse club minder problematisch is voor Feyenoord. Als je 'm aan psv verkoopt, dan gaan er 20 goals bij Feyenoord af en die komen er bij Psv bij. Dat verschil kan kan maar zo een CL-plaats opleveren aan het eind van het seizoen.
Overigens heeft Benfica heeft zich vorige week officieel gemeld of er over Kalou te praten viel. Antwoord van Feyenoord: nee. Men wil rust in de tent, en met niemand meer praten over Kalou.

Ik hoop van harte dat psv komend seizoen heel snel uit de CL geflikkerd wordt. De goodwill die ze hadden opgebouwd het afgelopen jaar, is als sneeuw voor de zon verdwenen. Dus dát doet succes met de provincieclub Psv, dat weten we dat ook weer.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 4 augustus 2005 @ 16:13:52 #84
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29425146
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 16:09 schreef hroswith het volgende:
laat die gast toch gaan man. Je hebt toch niets aan een super ontevreden speler. Op dit moment lijkt het wel alsof hij de beste speler ter wereld is. Is niet zo. Hij is nog jong, heeft één seizoen goed gepresteerd. Als je dan zoveel geld voor hem kan krijgen en af kan zijn van een ontevreden speler...moet je dat doen.

Heeft psv een nieuw bod gedaan dan

[ Bericht 2% gewijzigd door Tomasso op 04-08-2005 16:21:03 ]
pi_29425259
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 16:09 schreef hroswith het volgende:

Als de transfer definitief van de baan is draait de mening van Kalou tov Feyenoord als een blad aan de boom om hoor en krijg je verhalen dat hij onjuist geciteerd zou zijn etc...

PSV moet het gewoon niet onnodig op de spits drijven zoals het nu lijkt te gebeuren, daar wordt op Linse na niemand vrolijker van.
Yeah baby Yeah!
pi_29425538
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 15:30 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Deze kwestie zal het niet beïnvloeden hoor, laat je geen spookverhalen aanpraten, maar PSV heeft al een verleden met de Uefa en die zal in elk geval niet verbeteren.

De Fifa zal me worst wezen, die beslissen toch geen zak binnen de Uefa en heeft eigenlijk alleen met Fairplay van doen en de WK's.
oh ja
quote:
Het transfersysteem is van de FIFA (dus niet UEFA, die worden officieel niet erkend door de FIFA, want alleen nationale bonden zijn lid van de FIFA).
pi_29425713
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 16:38 schreef Luni het volgende:

[..]

oh ja
[..]
Volgens mij spreekt hij zich hier tegen, maar de uniforme regels worden inderdaad opgesteld door de Fifa.
al met al een situaitie waarin ik de betrokkenen niet graag zie.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 4 augustus 2005 @ 16:53:29 #88
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29425787
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 16:48 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Volgens mij spreekt hij zich hier tegen, maar de uniforme regels worden inderdaad opgesteld door de Fifa.
al met al een situaitie waarin ik de betrokkenen niet graag zie.
Waar spreekt hij zichzelf tegen dan?
pi_29425859
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 16:53 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Waar spreekt hij zichzelf tegen dan?
Het transfersysteem is van de FIFA (dus niet UEFA, die worden officieel niet erkend door de FIFA, want alleen nationale bonden zijn lid van de FIFA).

Misschien heeft hij wel gelijk, maar de beargumentatie raakt kant noch wal...
A) Wat wordt er niet erkend door de Fifa? (Ik denk het Uefa-transfersysteem, maar waarom hebben ze dan een transfersysteem, als het toch niet erkend wordt door de moederorganisatie?)
B) Wat hebben de nationale bonden met deze zaak te maken?
Hij stelt dat alleen de bonden lid zijn van de Fifa (klopt), maar alleen nationale bonden, welke heb je nog meer dan?
Yeah baby Yeah!
  donderdag 4 augustus 2005 @ 17:02:02 #90
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_29425895
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 16:21 schreef Elgigante het volgende:

PSV moet het gewoon niet onnodig op de spits drijven zoals het nu lijkt te gebeuren, daar wordt op Linse na niemand vrolijker van.
Precies.
Het imago van PSV wordt hier door henzelf nu ook verslechterd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_29425966
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 16:59 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Misschien heeft hij wel gelijk, maar de beargumentatie raakt kant noch wal...
A) Wat wordt er niet erkend door de Fifa? (Ik denk het Uefa-transfersysteem, maar waarom hebben ze dan een transfersysteem, als het toch niet erkend wordt door de moederorganisatie?)
B) Wat hebben de nationale bonden met deze zaak te maken?
Hij stelt dat alleen de bonden lid zijn van de Fifa (klopt), maar alleen nationale bonden, welke heb je nog meer dan?
Bedoeld ie niet dat de uefa geen transfersysteem heeft en dat alle transfers onder de fifa vallen... Dus dat de uefa als organisatie niet erkend wordt (niet het transfersysteem).

[ Bericht 4% gewijzigd door Dorus_ op 04-08-2005 17:13:05 ]
Even geen signature.
pi_29426075
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:07 schreef Dorus_ het volgende:

[..]

Bedoeld ie niet dat de uefa geen transfersysteem heeft en dat alle transfers onder de fifa vallen... Dus dat de uefa als organisatie niet erkend wordt (niet het transfersysteem).
Beroept PSV zich dan op Uefa-regelementen?
Yeah baby Yeah!
pi_29426184
Volgens mij wordt bedoeld dat de UEFA, COMNEBOL, etc. niet direct onderdeel zijn van de FIFA.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29426270
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:15 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Beroept PSV zich dan op Uefa-regelementen?
Dat weet ik niet, wat bedoel je precies?
Even geen signature.
pi_29426495
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:29 schreef Dorus_ het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, wat bedoel je precies?
Aangezien de schrijver van het stuk roept dat hetgeen niet doorgaat aangezien de Fifa over dit soort zaken beslist ipv de Uefa.
Waarom hij de Fifa er ineens bij haalt is mij een raadsel, PSV en Feyenoord doen normalerwijs zaken via het Fifa-reglement en als dat niet afdoende is volgt een normale rechtzaak, welke partij de Uefa in dit verhaal is is me een raadsel.
Ik voorspel dat het met een sisser af gaat lopen, omdat PSV ook geen zin heeft in nog meer sores lijkt me en de loopgraven inmiddels bevolkt worden en zonder een arbitragecommissie de patstelling niet te doorbreken lijkt.
Misschien speelt Kalou wel een draak van een seizoen komend jaar dat zou eigenlijk wel humor zijn.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 4 augustus 2005 @ 17:46:27 #96
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_29426534
Kalou wil naar PSV, PSV wil Kalou. Niks tegen in te brengen.

Volgens de huidige wetgeving staat het een werknemer vrij van werkgever te wisselen mits in deze aan enkele voorwaarden wordt voldaan. De belangrijkste daarvan is positieverbetering.

Dan is de vraag, is PSV een verbetering voor Kalou? Het lijkt me duidelijk dat PSV een verbetering is. PSV haalde de afgelopen 5, 10, 20 en zelfs 30 jaar aanzienlijk meer kampioenschappen en bekers dan Feyenoord én speelt dit seizoen voor de 11 keer in successie Champions League.

De enige partij die hier fout zit is Feyenoord. Zij wil niet onderhandelen met PSV, is niet conform wetgeving bezig en speelt eigen rechter. Ik hoop dus ook van harte dat Kalou via een gerechtelijke manier een afscheid afdwingt van Feyenoord. Dit moet hij zelf doen, PSV kan dat niet afdwingen, slechts ondersteunen wat ze dus ook zullen doen. Dit heet zakelijk vernuft.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_29426582
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:46 schreef Spideyman het volgende:
Kalou wil naar PSV, PSV wil Kalou. Niks tegen in te brengen.

Volgens de huidige wetgeving staat het een werknemer vrij van werkgever te wisselen mits in deze aan enkele voorwaarden wordt voldaan. De belangrijkste daarvan is positieverbetering.

Dan is de vraag, is PSV een verbetering voor Kalou? Het lijkt me duidelijk dat PSV een verbetering is. PSV haalde de afgelopen 5, 10, 20 en zelfs 30 jaar aanzienlijk meer kampioenschappen en bekers dan Feyenoord én speelt dit seizoen voor de 11 keer in successie Champions League.

De enige partij die hier fout zit is Feyenoord. Zij wil niet onderhandelen met PSV, is niet conform wetgeving bezig en speelt eigen rechter. Ik hoop dus ook van harte dat Kalou via een gerechtelijke manier een afscheid afdwingt van Feyenoord. Dit moet hij zelf doen, PSV kan dat niet afdwingen, slechts ondersteunen wat ze dus ook zullen doen. Dit heet zakelijk vernuft.
De belangrijkste vraag op het moment is: Heiligt het doel álle middelen?
Yeah baby Yeah!
pi_29426597
quote:
-knip-
Volgens mij heb je hier overheen gelezen...
quote:
In 1995 is het Bosman arrest geweest en heeft voor een soepeler transfersysteem gezorgd. Echter, in 2001 is, in samenspraak met de Europese Commissie, een nieuw transferreglement opgesteld. Daarin staat onder andere dat voor spelers onder de 23 het transfersysteem van VOOR Bosman eigenlijk weer geldt. Dus zelfs als een speler onder de 23 transfervrij is kan hij niet zomaar weg.

Verder is het zo dat een biedende club niet zonder toestemming met een speler mag praten (en bij jeugdspelers is FIFA nog scherper hierin). Juridisch ondersteunen om contractbreuk te forceren is helemaal niet toegestaan en zal tot hele zware sancties van FIFA leiden.

Verder is het zo dat FIFA (ze staan niet boven de wet maar onderschat ze niet) NIET wil dat partijen gaan vechten in de rechtbank. Geschillen in het voetbal dienen binnen het voetbal worden opgelost. Mocht psv het in haar bol halen om OF naar de knvb gaan voor een arbitrage zaak (die alleen Kalou kan aanspannen) OF naar de rechtbank gaan, dan is dit in beide gevallen een aanval op de regels van de FIFA. Vooral het laatste geval (wat gezien het tijdsaspect blijkbaar de beste optie is) zal FIFA niet bekoren, omdat men dan tracht het geschil BUITEN het voetbal op te lossen.
.
-
pi_29426619
quote:
Dus we kunnen binnenkort ook wat zakelijk vernuft verwachten van Gomes, Bouma en Lucius?

Gezellige boel in Eindhoven
pi_29426629
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:48 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De belangrijkste vraag op het moment is: Heiligt het doel álle middelen?
Inderdaad.

Je zou denken dat er van P$V meer achter zit, dan dat ze hem alleen graag willen hebben...........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')