Ja dag. Fijn zaken doen dan. Het is naïef om te veronderstellen dat je je zo respectloos kan opstellen, een speler DIE GEWOON EEN CONTRACT HEEFT kunt ophitsen en hem juridische bijstand beloven, en dan te verwachten dat dit nog steeds als 'puur zakelijk' wordt gezien.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 10:56 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dit is niets persoonlijks jegens Feyenoord, maar puur zakelijk zo wordt dat ook opgenomen door de Feyenoord top mag ik aannemen anders zijn ze niet volwassen.

P$V kan dat niet eens ...quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:11 schreef PyTh het volgende:
Ben er zelf niet echt blij mee als PSV het via het kantongerecht of arbitragecommissie wil gaan spelen.
Plus het feit dat Kalou zelf het heft in handen zal moeten nemen, want PSV kan zonder dat Kalou het wil natuurlijk geen juridische stappen ondernemen.
Hoop dat deze soap snel ten einde is.............

In het voetbal is privé en zakelijk nauw met elkaar verbonden dat klopt, toch blijft het een zakelijke transfer.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:14 schreef Gert het volgende:
quote uit Feyenoord-topic:
[..]
Ja dag. Fijn zaken doen dan. Het is naïef om te veronderstellen dat je je zo respectloos kan opstellen, een speler DIE GEWOON EEN CONTRACT HEEFT kunt ophitsen en hem juridische bijstand beloven, en dan te verwachten dat dit nog steeds als 'puur zakelijk' wordt gezien.
Tot een paar dagen geleden vond ik de handelswijze van Psv ook niet al te sjiek, maar vooruit: dat was met een beetje goede wil nog onder de noemer 'zakelijk' te plaatsen.
Met deze laatste actie negeren ze een oproep van de ene aan de andere voorzitter om met rust gelaten te worden en het werknemerscontract wat Kalou is aangegaan te respecteren. Dat is onbeschoft en respectloos. Als je dat doet, dan gaan prestige en emotie meespelen.
Ik snap werkelijk niet waarom psv het zo op de spits drijft. Als het nou nog zo was dat Psv geen enkele toekomst had zonder Kalou, en het hun laatste troef was. Ze drijven het véél te ver door.
Feyenoord moet maar een daad stellen, en de betrekkingen met psv voorlopig verbreken. Wat ook inhoudt dat het bestuur niet meer welkom is in Rotterdam voor de wedstrijd in de Kuip. Met mensen die je zo respectloos bejegenen, wil je geen handen schudden.

Lezen is niet je sterkste kant zie ik wel weer.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:17 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
P$V kan dat niet eens ...
een transfer kun je niet dwingen als geintresserde club..
een arbitragezaak zal ten alle tijde door werknemer of werkgever moeten worden geinitieerd..

geloof dat jij je eigen stukjes niet kunt lezen :quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:28 schreef PyTh het volgende:
[..]
Lezen is niet je sterkste kant zie ik wel weer.
Staat duidelijk in het stukje dat Kalou dan zelf het heft in handen moet nemen, of niet?
quote:Ben er zelf niet echt blij mee als PSV het via het kantongerecht of arbitragecommissie wil gaan spelen.
als het onder elkaar staat is het misschien makkelijker lezen ?quote:P$V kan dat niet eens ...
een transfer kun je niet dwingen als geintresserde club..
een arbitragezaak zal ten alle tijde door werknemer of werkgever moeten worden geinitieerd..

Die heeft ook betrekking op collega's, die brabantse gemoedelijkheidquote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:30 schreef HeatWave het volgende:
Die vriendelijke brabantse werkwijze kunnen we iig ook tot het rijk der fabelen rekenen.
Ik snap dat ze hem willen, en hij geeft aan ook zelf te willen. Maar totdat f'noord daar aan meewil werken is dat dat vette pech.
F'noord heeft alle recht om zoiets tegen tewerken, je beste speler aan de directe concurrent verkopen en dan ook nog eens voor een te lage prijs. Wat denken die lampjes wel?

Landzaat wil toch ook dolgraag weg bij AZ, maar AZ laat hem toch ook niet voor een kip en een ei gaan. Gaat hij daar serieuze problemen van maken? Nee. Tuurlijk zal hij er even ongelukkig mee zijn, maar daarna zal hij zich weer moeten inzetten voor zijn werk en team. Dat is zijn werk namelijk als profvoetballer. Zelfde geldt voor Kalou.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:26 schreef Elgigante het volgende:
[..]
In het voetbal is privé en zakelijk nauw met elkaar verbonden dat klopt, toch blijft het een zakelijke transfer.
Maar ik snap de heissa alleen niet zo geheel, PSV wil Kalou en Kalou wil naar PSV, alleen heeft deze beste man nu een doorlopend contract met Feyenoord en dus moet Feyenoord gehoord worden.
Als Kalou nie dolgraag voor PSV zou willen spelen hd PSV de boot al lang afgehouden hoor, juist die wederzijdse affectie drijft het op de spits, niet alleen PSV.

quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:32 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
geloof dat jij je eigen stukjes niet kunt lezen :
ik zal hem effe quote-en voor het gemak :
Duidelijk nu calciumkereltje?quote:als het onder elkaar staat is het misschien makkelijker lezen ?

Landzaat is een andere man dan Kalou, ik moet ook eerlijk zeggen dat de knaap Kalou behoorlijk veel noten op zijn zang heeft voor iemand die 1 jaar op niveau bij een Nederlandse topclub gepresteerd heeft.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Landzaat wil toch ook dolgraag weg bij AZ, maar AZ laat hem toch ook niet voor een kip en een ei gaan. Gaat hij daar serieuze problemen van maken? Nee. Tuurlijk zal hij er even ongelukkig mee zijn, maar daarna zal hij zich weer moeten inzetten voor zijn werk en team. Dat is zijn werk namelijk als profvoetballer. Zelfde geldt voor Kalou.
Het is heel erg simpel. Wanneer PSV 20milj biedt, dan laat Feyenoord hem echt wel gaan. PSV biedt dat niet, dan wil Feyenoord hem niet voor een lager bedrag naar een directe concurrent gaan. Begrijpelijk. De logica dat ze hem wel voor 10miljoen naar een buitenlandse club zouden laten gaan, maar pas bij een hoger bedrag naar PSV is heel erg logisch.

calciumkereltje ???quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:39 schreef PyTh het volgende:
[..]
![]()
Plus het feit dat Kalou zelf het heft in handen zal moeten nemen, want PSV kan zonder dat Kalou het wil natuurlijk geen juridische stappen ondernemen.
[..]
Duidelijk nu calciumkereltje?![]()

Te meer nu de doorgaans goed geïnformeerde Emile Schelvis liet weten dat Kalou in de kleedkamer, buiten het bereik van zijn zaakwaarnemer, beweert dat ie het eigenlijk wel prima vindt bij Feyenoord en helemaal niet zó nodig weghoeft.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:39 schreef Calciumdude het volgende:
ik denk dat ik namens veel mensen (feyenoord supporters) spreek als ik zeg dat de rol van de zakenwaarnemer erg duister is in deze zaak...
Goede adviezen geeft ie in ieder geval niet , en zo'n smeekbede op tv is gewoon zielig...

Toch zet ik bij het verhaal van Emile Schelvis ook mijn vraagtekens .quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:47 schreef Gert het volgende:
[..]
Te meer nu de doorgaans goed geïnformeerde Emile Schelvis liet weten dat Kalou in de kleedkamer, buiten het bereik van zijn zaakwaarnemer, beweert dat ie het eigenlijk wel prima vindt bij Feyenoord en helemaal niet zó nodig weghoeft.
Kalou wordt bespeeld door een gehaaide zaakwaarnemer en een door een club die alle fatsoensregels aan zijn laars lapt.

Het lijkt mij toch wel aardig vast staan dat Kuijt veel beter is dan Kalou...quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:35 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik weet niet wie er beter is hoor, Kuijt of Kalou..

Dan ga je ook niet zelf op tv lopen blaten dat je "nar konkoerent wiel" en dat de supporters die je uitfluiten niet belangrijk vindt, maar hoe jijzelf presteert het allerbelangrijkst is.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:47 schreef Gert het volgende:
[..]
Te meer nu de doorgaans goed geïnformeerde Emile Schelvis liet weten dat Kalou in de kleedkamer, buiten het bereik van zijn zaakwaarnemer, beweert dat ie het eigenlijk wel prima vindt bij Feyenoord en helemaal niet zó nodig weghoeft.
Kalou wordt bespeeld door een gehaaide zaakwaarnemer en een door een club die alle fatsoensregels aan zijn laars lapt.

quote:PSV gaat Kalou juridisch ondersteunen
[04/08/2005] PSV gaat Salomon Kalou juridisch ondersteunen mocht de aanvaller nog altijd azen op een vertrek bij Feyenoord, zo meldt het Algemeen Dagblad. Er wordt onder meer al onderzocht over een mogelijke rechtzaak bij de Kantonrechter op de arbitragecommissie van de KNVB moet voorkomen. Kalou heeft nog niet gereageerd op het verstel.
De relatie tussen Feyenoord en PSV is door de hele transfersoap in ieder geval al erg vertroebeld geworden. Daarnaast zijn de stappen van PSV opvallend. De club wil bijvoorbeeld zelf niet praten over een overgang van de Braziliaanse doelman Gomes. Verschillende clubs willen de keeper graag contracteren, PSV weigert te praten. Ook Feyenoord doet dat, maar toch gaat de Eindhovense club trachten de speler naar Brabant te halen.

Hij geeft goede adviezen voor zichzelf en zijn speler(s) dat is vrij normaal hoor, de clubs zijn middelen voor hem om geld te genereren.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:39 schreef Calciumdude het volgende:
ik denk dat ik namens veel mensen (feyenoord supporters) spreek als ik zeg dat de rol van de zakenwaarnemer erg duister is in deze zaak...
Goede adviezen geeft ie in ieder geval niet , en zo'n smeekbede op tv is gewoon zielig...
De clubs moeten eruit zijn voordat de geintresserde club met de speler kan gaan praten /
de huidige club moet toestemming geven , en die toestemming is er niet geweest denk ik ...
dus denk ik dat de zakenwaarnemer voor zijn beurt heeft gesproken / gehandeld

Wat een triest kutclub is psv als ze een stap naar de rechter proberen te forceren!quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]

Daar zijn ze op dit moment mee bezig...quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:00 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Wat een triest kutclub is psv als ze een stap naar de rechter proberen te forceren!![]()

Je kunt het drammerig of keihard noemen, maar zielig is het geenszins.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:52 schreef Morpheus2002 het volgende:
PSV gaat juridische stappen ondernemen. Echt een zielige actie.

Triest is het zeker wel.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:03 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je kunt het drammerig of keihard noemen, maar zielig is het geenszins.
PSV gaat imo ook wat te ver.

quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:13 schreef RedGuy het volgende:
Ik begin straks nog een grotere hekel aan de club PSV te krijgen dan aan ajax, en dat is bijna onmogelijk.

Over een (paar) jaar is iedereen het al weer lang en breed vergeten.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:13 schreef RedGuy het volgende:
Ik begin straks nog een grotere hekel aan de club PSV te krijgen dan aan ajax, en dat is bijna onmogelijk.

ben ik met je eens.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Triest is het zeker wel.
Helemaal nu duidelijk wordt dat psv ook weigert te praten met clubs. Ze gaan echt belachelijk ver.

Kalou wil weg bij Feyenoord en als Feyenoord hem niet wil laten gaan moet hij dus naar de rechter stappen om wel weg te kunnen.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:06 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik vind keihard onderhandelen tot daaraantoe. Ik kan ook wel meegaan in het feit dat bij Feyenoord achter de schermen alles ook niet koosjer verlopen is. Aan beide kanten is er veel wat wij niet weten.
Maar de boel compleet op FOK!ken door op juridische stappen aan te werken is echt debiel gedrag. Is dit nu echt hoe Kalou het wil spelen, of hoe de zakenwaarnemer (+ PSV) het willen spelen!

En als Kalou daar geen zin in heeft, dan doen zijn zaakwaarnemer en Psv er álles aan om hem daar tóch toe te bewegen.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:31 schreef Mighty het volgende:
[..]
Kalou wil weg bij Feyenoord en als Feyenoord hem niet wil laten gaan moet hij dus naar de rechter stappen om wel weg te kunnen.

Volgend de media wil Kalou weg, uit zijn mond hebben we het nog niet nadrukkelijk gehoord.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:31 schreef Mighty het volgende:
[..]
Kalou wil weg bij Feyenoord en als Feyenoord hem niet wil laten gaan moet hij dus naar de rechter stappen om wel weg te kunnen.

Wat Fons Spooren hier mee te maken heeft snap ik niet, verhelder me eens..quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:54 schreef Luni het volgende:
Goh, je geeft het beesie een andere naam en het mag wel. Ik opende 2 dagen geleden een topic en die moest dicht. Maar goeie zet, nu blijft het Feyenoord topic tenminste schoon.
We kunnen het oude spandoek '" P$V 'ers Spooren niet" wel weer uit de kast halen. Naar de rechter stappen om het toch tot een tranfer te laten komen![]()

Staat toch P$V 'ersquote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:56 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wat Fons Spooren hier mee te maken heeft snap ik niet, verhelder me eens..

quote:Door CPP op de FMB
Als dit voor een rechter echt een doorslaggevende reden is krijgen we toch wel een zeer ridicule situatie en krijgen we echt spoedig een eind aan contracten met spelers. Immers als er geen voordelen zijn om spelers meerdere jaren vast te leggen kan je beter de nadelen (willen dat de speler vertrekt!) ook niet meer nemen.
Als het spelen van CL een doorslaggevende reden is, wat gebeurt er dan aan het eind van dit seizoen als PSV geen kampioen wordt, maar b.v. ajaks? Mag Kalou dan voor een door hem te bepalen bedrag overstappen naar ajaks?
Mogen spelers vanuit de Nederlandse Mickey Mouse competitie zomaar (voor een door hen te bepalen bedrag) overstappen naar een interessanter Podium en hoger niveau (dus bijna alle competities in Europa!!)?
PSV denk na voor dat je hier aan begint want zelfs als je de zaak Kalou wint zou een uitspraak, gezien de resultaten uit transfers de afgelopen jaren, jullie wel eens veel meer kunnen kosten dan Feyenoord. Verschil tussen een bod van 8 miljoen of niets zou gezien de positieverbetering dan niet meer uitmaken. Spelers als Robert, Lee, Bouma, Lucius en andere transfertoppers kunnen dan gratis naar Engeland, Spanje of Italie.

Inderdaad, anders is het einde zoek.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:58 schreef Dorus_ het volgende:
Hier ben ik het denk ik wel mee eens...
[..]

Fonsje houdt van jonge talentvolle voetballersquote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:56 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wat Fons Spooren hier mee te maken heeft snap ik niet, verhelder me eens..

Dan heb je niet goed de ondertitels gelezen bij Studio Sport. Daar zei hij toch echt dat ie naar PSV wilde gaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:56 schreef Luni het volgende:
[..]
Volgend de media wil Kalou weg, uit zijn mond hebben we het nog niet nadrukkelijk gehoord.

Het is inderdaad goed dat die ondertitels erbij waren, anders kon je er niets uit opmakenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed de ondertitels gelezen bij Studio Sport. Daar zei hij toch echt dat ie naar PSV wilde gaan.

Net als iedereen denk ik (die van voetbal houdt) alleen selecteerde hij niet op voetbalkwaliteiten.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:07 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Fonsje houdt van jonge talentvolle voetballers

quote:Wat maakt iedereen zich toch weer druk.
Even een paar punten.
Het transfersysteem is van de FIFA (dus niet UEFA, die worden officieel niet erkend door de FIFA, want alleen nationale bonden zijn lid van de FIFA).
In 1995 is het Bosman arrest geweest en heeft voor een soepeler transfersysteem gezorgd. Echter, in 2001 is, in samenspraak met de Europese Commissie, een nieuw transferreglement opgesteld. Daarin staat onder andere dat voor spelers onder de 23 het transfersysteem van VOOR Bosman eigenlijk weer geldt. Dus zelfs als een speler onder de 23 transfervrij is kan hij niet zomaar weg.
Verder is het zo dat een biedende club niet zonder toestemming met een speler mag praten (en bij jeugdspelers is FIFA nog scherper hierin). Juridisch ondersteunen om contractbreuk te forceren is helemaal niet toegestaan en zal tot hele zware sancties van FIFA leiden.
Verder is het zo dat FIFA (ze staan niet boven de wet maar onderschat ze niet) NIET wil dat partijen gaan vechten in de rechtbank. Geschillen in het voetbal dienen binnen het voetbal worden opgelost. Mocht psv het in haar bol halen om OF naar de knvb gaan voor een arbitrage zaak (die alleen Kalou kan aanspannen) OF naar de rechtbank gaan, dan is dit in beide gevallen een aanval op de regels van de FIFA. Vooral het laatste geval (wat gezien het tijdsaspect blijkbaar de beste optie is) zal FIFA niet bekoren, omdat men dan tracht het geschil BUITEN het voetbal op te lossen.
Met andere woorden, laat psv haar gang maar gaan. Ten eerste winnen ze de zaak niet. Alleen CL is niet een sportieve verbetering, want dat moet elk jaar opnieuw worden verdiend en het gaat om een contract van nog twee jaar. Financiele verbetering kan niet worden aangetoond, want daarvoor moet er contact zijn geweest en onderhandeling tussen Kalou (of zijn zaakwaarnemer, maar dat maakt weinig uit) en psv. Kalou heeft Wotte trouwens zelf uitgelegd dat het om de CL gaat, en dan staat hij dus kansloos. Let erop dat de enige mensen die roepen dat psv een kans maakt mensen zijn die werken voor spelersvakbonden, die spreken uit hoop niet uit verwachting! De FIFA regels zijn heel duidelijk. Het is trouwens ook zo dat er voor NL clubs maar 2 CL plekken zijn per jaar en dat er dus per definitie 1 van de top drie buiten de boot valt ieder jaar. Dit kan dus nooit een punt zijn voor een rechter.
Ten tweede, psv heeft met haar gedrag een breuk proberen te forceren tussen een speler en club. Het is niet Kalou geweest die zich eerst bij psv heeft gemeld en gevraagd heeft of er een plekje in de selectie vrij was. Dit is absoluut tegen de FIFA regels. Feyenoord kan psv dus gerust aanklagen bij de FIFA en dan kan de Nederlandse rechter nog heel weinig doen voor psv. Ik refereer maar even naar de Ashley Cole zaak, waar alles veel minder illegaal was en waar de FIFA zich nog buiten heeft gehouden. De consequenties voor psv zullen heel erg zijn, helemaal omdat ze als G14 lid al helemaal niet zo goed te boek staan binnen de FIFA (ja, dit soort dingen spelen een rol, let wel je hebt dan met mensen als Blatter te maken en die drukken een persoonlijke mening er zo door).
Mocht het allemaal uitpakken zoals psv en haar supporters voor ogen hebben (wat dus heeeeeeeeel onwaarschijnlijk is) dan zal, in ieder geval binnen Nederland, het transfersysteem ten einde zijn. De consequenties voor het NL voetbal zijn dan niet te overzien. Dan spelen jongens als Zomer en Kruiswijk in Januari voor Feyenoord voor een gezamenlijk transfersom van een paar ton, bij wijze van spreken.
Dus, maak je niet druk. Bij Feyenoord, als ze een beetje op de hoogte zijn van de regelgeving, staat men echt niet onder druk om Kalou te verkopen. De club heeft niets fout gedaan. Het bod van psv is veel te laag geacht (en daar kan ik inkomen, voor 8 miljoen haal je nooit een nieuwe Kalou op en psv kreeg voor meer geld ook een Robinho of een Tevez niet). Kalou is altijd goed behandeld, hem is zelfs contractverbetering aangeboden. Een rechter kan dus niet zomaar roepen dat Kalou dus maar voor een paar miljoen naar psv mag. Een rechter zal hier zijn vingers niet aan branden en het bij de knvb neerleggen en de knvb kan niets anders dan volgens de regels van FIFA oordelen en niet de regels van het arbeidsrecht en dan maakt psv geen schijn van kans. Mocht psv dus wel een rechtszaak forceren met een toetsing aan de arbeidswet dan zal FIFA dat als een regelrechte aanval op haarzelf beschouwen en zullen de sancties niet mals zijn.
Feyenoord, hou dus voet bij stuk, psv kan in deze zaak niets forceren. Ik hoop dat van den Herik de juiste adviseurs heeft, anders moet het mij maar mailen, hij heeft mijn emailadres.
(al die mensen die het dus hebben over UEFA regels hoef je niet serieus te nemen, UEFA regels bestaan in deze niet. Mensen die arbeidsrecht hebben gestudeerd hoef je ook niet serieus te nemen, want het is niet simpel een kwestie van arbeidsrecht en een normale rechter zal het zeer waarschijnlijk bij de knvb leggen om het te toetsen aan de voetbalregels. Mensen die roepen dat er sprake is van druk en dat Feyenoord nu wel moet verkopen hoef je ook niet serieus te nemen, want van druk is geen sprake. De sportjournalisten in dit land hebben helaas ook weinig kennis van zake is gebleken als ik alle onzin moet geloven en ze zijn enkel bezig een roemruchte transfer te forceren, omdat het goed is voor de verkoop.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |