abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 augustus 2005 @ 12:13:55 #31
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_29421053
Ik begin straks nog een grotere hekel aan de club PSV te krijgen dan aan ajax, en dat is bijna onmogelijk.
The Most Incredible, Baby
  donderdag 4 augustus 2005 @ 12:16:13 #32
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29421075
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 12:13 schreef RedGuy het volgende:
Ik begin straks nog een grotere hekel aan de club PSV te krijgen dan aan ajax, en dat is bijna onmogelijk.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_29421097
quote:
Over een (paar) jaar is iedereen het al weer lang en breed vergeten.
Yeah baby Yeah!
pi_29421117
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 12:04 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Triest is het zeker wel.
Helemaal nu duidelijk wordt dat psv ook weigert te praten met clubs. Ze gaan echt belachelijk ver.
ben ik met je eens.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 4 augustus 2005 @ 12:31:37 #35
33558 Mighty
Brains & Steel
pi_29421316
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 12:06 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik vind keihard onderhandelen tot daaraantoe. Ik kan ook wel meegaan in het feit dat bij Feyenoord achter de schermen alles ook niet koosjer verlopen is. Aan beide kanten is er veel wat wij niet weten.

Maar de boel compleet op FOK!ken door op juridische stappen aan te werken is echt debiel gedrag. Is dit nu echt hoe Kalou het wil spelen, of hoe de zakenwaarnemer (+ PSV) het willen spelen!

Kalou wil weg bij Feyenoord en als Feyenoord hem niet wil laten gaan moet hij dus naar de rechter stappen om wel weg te kunnen.
�I look back on my life with regrets. All those wasted years. All that time spent awake.� - Garfield
[Fotoboek!]
  Moderator donderdag 4 augustus 2005 @ 12:45:47 #36
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29421565
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 12:31 schreef Mighty het volgende:

[..]

Kalou wil weg bij Feyenoord en als Feyenoord hem niet wil laten gaan moet hij dus naar de rechter stappen om wel weg te kunnen.
En als Kalou daar geen zin in heeft, dan doen zijn zaakwaarnemer en Psv er álles aan om hem daar tóch toe te bewegen.

Schandalig, om over een club heen een speler te te laten weten, via de pérs, dat ze hem graag zullen steunen bij een rechtzaak tegen zijn huidige club. Dat is een pure oorlogsverklaring. En sommigen nemen dat letterlijk: wat zal het een feest worden op 11 december.

Psv heeft er weliswaar de laatste tijd een handje van om vuurtjes op te stoken bij hun concurrenten (vaart, persie), maar ze gaan nu wel héél ver dus het ljjkt er op alsof er meer aan de hand is. Dit is niet alleen meer zakelijk, dit is prestige, dit is per se willen winnnen. Zou het kunnen zijn dat er op het persoonlijke vlak het een en ander mis is gegaan? Bijvoorbeeld: Wotte heeft zich dermate lomp gedragen dat psv hem nu koste wat het kost wil "terugpakken"?
Want wat psv aan het doen is gaat zó ver, in een normale gezonde zakelijke relatie doe je zoiets niet.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_29421697
Sneue club hoor, PSV.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_29421705
Goh, je geeft het beesie een andere naam en het mag wel. Ik opende 2 dagen geleden een topic en die moest dicht. Maar goeie zet, nu blijft het Feyenoord topic tenminste schoon.

We kunnen het oude spandoek '" P$V 'ers Spooren niet" wel weer uit de kast halen. Naar de rechter stappen om het toch tot een tranfer te laten komen
pi_29421729
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 12:31 schreef Mighty het volgende:

[..]

Volgend de media wil Kalou weg, uit zijn mond hebben we het nog niet nadrukkelijk gehoord.
pi_29421732
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 12:54 schreef Luni het volgende:
Goh, je geeft het beesie een andere naam en het mag wel. Ik opende 2 dagen geleden een topic en die moest dicht. Maar goeie zet, nu blijft het Feyenoord topic tenminste schoon.

We kunnen het oude spandoek '" P$V 'ers Spooren niet" wel weer uit de kast halen. Naar de rechter stappen om het toch tot een tranfer te laten komen
Wat Fons Spooren hier mee te maken heeft snap ik niet, verhelder me eens..
Yeah baby Yeah!
pi_29421777
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 12:56 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Staat toch P$V 'ers

Dat is meervoud.
pi_29421779
Hier ben ik het denk ik wel mee eens...
quote:
Door CPP op de FMB

Als dit voor een rechter echt een doorslaggevende reden is krijgen we toch wel een zeer ridicule situatie en krijgen we echt spoedig een eind aan contracten met spelers. Immers als er geen voordelen zijn om spelers meerdere jaren vast te leggen kan je beter de nadelen (willen dat de speler vertrekt!) ook niet meer nemen.

Als het spelen van CL een doorslaggevende reden is, wat gebeurt er dan aan het eind van dit seizoen als PSV geen kampioen wordt, maar b.v. ajaks? Mag Kalou dan voor een door hem te bepalen bedrag overstappen naar ajaks?
Mogen spelers vanuit de Nederlandse Mickey Mouse competitie zomaar (voor een door hen te bepalen bedrag) overstappen naar een interessanter Podium en hoger niveau (dus bijna alle competities in Europa!!)?

PSV denk na voor dat je hier aan begint want zelfs als je de zaak Kalou wint zou een uitspraak, gezien de resultaten uit transfers de afgelopen jaren, jullie wel eens veel meer kunnen kosten dan Feyenoord. Verschil tussen een bod van 8 miljoen of niets zou gezien de positieverbetering dan niet meer uitmaken. Spelers als Robert, Lee, Bouma, Lucius en andere transfertoppers kunnen dan gratis naar Engeland, Spanje of Italie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dorus_ op 04-08-2005 13:05:53 ]
Even geen signature.
pi_29421834
Stomme PSV
pi_29421917
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 12:58 schreef Dorus_ het volgende:
Hier ben ik het denk ik wel mee eens...
[..]
Inderdaad, anders is het einde zoek.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 13:07:50 #45
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29421926
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 12:56 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Fonsje houdt van jonge talentvolle voetballers
pi_29421985
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 12:56 schreef Luni het volgende:

[..]

Volgend de media wil Kalou weg, uit zijn mond hebben we het nog niet nadrukkelijk gehoord.
Dan heb je niet goed de ondertitels gelezen bij Studio Sport. Daar zei hij toch echt dat ie naar PSV wilde gaan.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 13:15:42 #47
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29422062
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 13:10 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed de ondertitels gelezen bij Studio Sport. Daar zei hij toch echt dat ie naar PSV wilde gaan.
Het is inderdaad goed dat die ondertitels erbij waren, anders kon je er niets uit opmaken

Ze hadden net zo goed als ondertitels kunnen doen: "Ik wil eenmaal 43 en daarbij een 21 en nog 2 maal een 65. Deze ga ik nuttigen terwijl ik kijken naar een informatief stukje TikTak dat ik samen bekijk met Pino en Aart." Dat had je net zo goed uit z'n woorden kunnen opmaken...
pi_29422069
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 13:07 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Fonsje houdt van jonge talentvolle voetballers
Net als iedereen denk ik (die van voetbal houdt) alleen selecteerde hij niet op voetbalkwaliteiten.

in het geposte stuk kan ik me wel vinden, het heeft uiteraard een precedentwerking, ware het niet dat alle contracten (+clausules) van alle profvoetbalers anders zijn,
Yeah baby Yeah!
pi_29422178
Ik vermoed dat de enige echte verliezer aan het einde Kalou zal zijn. En ik mag toch hopen dat het niet tot zo'n arbitragezaak komt, ik had echt niet verwacht dat het zo ver zou komen, vraag me een beetje af wie er binnen psv verantwoordelijk voor deze zaak is.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  donderdag 4 augustus 2005 @ 13:30:25 #50
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29422239
Van een ander forum:
quote:
Wat maakt iedereen zich toch weer druk.

Even een paar punten.

Het transfersysteem is van de FIFA (dus niet UEFA, die worden officieel niet erkend door de FIFA, want alleen nationale bonden zijn lid van de FIFA).

In 1995 is het Bosman arrest geweest en heeft voor een soepeler transfersysteem gezorgd. Echter, in 2001 is, in samenspraak met de Europese Commissie, een nieuw transferreglement opgesteld. Daarin staat onder andere dat voor spelers onder de 23 het transfersysteem van VOOR Bosman eigenlijk weer geldt. Dus zelfs als een speler onder de 23 transfervrij is kan hij niet zomaar weg.

Verder is het zo dat een biedende club niet zonder toestemming met een speler mag praten (en bij jeugdspelers is FIFA nog scherper hierin). Juridisch ondersteunen om contractbreuk te forceren is helemaal niet toegestaan en zal tot hele zware sancties van FIFA leiden.

Verder is het zo dat FIFA (ze staan niet boven de wet maar onderschat ze niet) NIET wil dat partijen gaan vechten in de rechtbank. Geschillen in het voetbal dienen binnen het voetbal worden opgelost. Mocht psv het in haar bol halen om OF naar de knvb gaan voor een arbitrage zaak (die alleen Kalou kan aanspannen) OF naar de rechtbank gaan, dan is dit in beide gevallen een aanval op de regels van de FIFA. Vooral het laatste geval (wat gezien het tijdsaspect blijkbaar de beste optie is) zal FIFA niet bekoren, omdat men dan tracht het geschil BUITEN het voetbal op te lossen.

Met andere woorden, laat psv haar gang maar gaan. Ten eerste winnen ze de zaak niet. Alleen CL is niet een sportieve verbetering, want dat moet elk jaar opnieuw worden verdiend en het gaat om een contract van nog twee jaar. Financiele verbetering kan niet worden aangetoond, want daarvoor moet er contact zijn geweest en onderhandeling tussen Kalou (of zijn zaakwaarnemer, maar dat maakt weinig uit) en psv. Kalou heeft Wotte trouwens zelf uitgelegd dat het om de CL gaat, en dan staat hij dus kansloos. Let erop dat de enige mensen die roepen dat psv een kans maakt mensen zijn die werken voor spelersvakbonden, die spreken uit hoop niet uit verwachting! De FIFA regels zijn heel duidelijk. Het is trouwens ook zo dat er voor NL clubs maar 2 CL plekken zijn per jaar en dat er dus per definitie 1 van de top drie buiten de boot valt ieder jaar. Dit kan dus nooit een punt zijn voor een rechter.

Ten tweede, psv heeft met haar gedrag een breuk proberen te forceren tussen een speler en club. Het is niet Kalou geweest die zich eerst bij psv heeft gemeld en gevraagd heeft of er een plekje in de selectie vrij was. Dit is absoluut tegen de FIFA regels. Feyenoord kan psv dus gerust aanklagen bij de FIFA en dan kan de Nederlandse rechter nog heel weinig doen voor psv. Ik refereer maar even naar de Ashley Cole zaak, waar alles veel minder illegaal was en waar de FIFA zich nog buiten heeft gehouden. De consequenties voor psv zullen heel erg zijn, helemaal omdat ze als G14 lid al helemaal niet zo goed te boek staan binnen de FIFA (ja, dit soort dingen spelen een rol, let wel je hebt dan met mensen als Blatter te maken en die drukken een persoonlijke mening er zo door).

Mocht het allemaal uitpakken zoals psv en haar supporters voor ogen hebben (wat dus heeeeeeeeel onwaarschijnlijk is) dan zal, in ieder geval binnen Nederland, het transfersysteem ten einde zijn. De consequenties voor het NL voetbal zijn dan niet te overzien. Dan spelen jongens als Zomer en Kruiswijk in Januari voor Feyenoord voor een gezamenlijk transfersom van een paar ton, bij wijze van spreken.

Dus, maak je niet druk. Bij Feyenoord, als ze een beetje op de hoogte zijn van de regelgeving, staat men echt niet onder druk om Kalou te verkopen. De club heeft niets fout gedaan. Het bod van psv is veel te laag geacht (en daar kan ik inkomen, voor 8 miljoen haal je nooit een nieuwe Kalou op en psv kreeg voor meer geld ook een Robinho of een Tevez niet). Kalou is altijd goed behandeld, hem is zelfs contractverbetering aangeboden. Een rechter kan dus niet zomaar roepen dat Kalou dus maar voor een paar miljoen naar psv mag. Een rechter zal hier zijn vingers niet aan branden en het bij de knvb neerleggen en de knvb kan niets anders dan volgens de regels van FIFA oordelen en niet de regels van het arbeidsrecht en dan maakt psv geen schijn van kans. Mocht psv dus wel een rechtszaak forceren met een toetsing aan de arbeidswet dan zal FIFA dat als een regelrechte aanval op haarzelf beschouwen en zullen de sancties niet mals zijn.

Feyenoord, hou dus voet bij stuk, psv kan in deze zaak niets forceren. Ik hoop dat van den Herik de juiste adviseurs heeft, anders moet het mij maar mailen, hij heeft mijn emailadres.

(al die mensen die het dus hebben over UEFA regels hoef je niet serieus te nemen, UEFA regels bestaan in deze niet. Mensen die arbeidsrecht hebben gestudeerd hoef je ook niet serieus te nemen, want het is niet simpel een kwestie van arbeidsrecht en een normale rechter zal het zeer waarschijnlijk bij de knvb leggen om het te toetsen aan de voetbalregels. Mensen die roepen dat er sprake is van druk en dat Feyenoord nu wel moet verkopen hoef je ook niet serieus te nemen, want van druk is geen sprake. De sportjournalisten in dit land hebben helaas ook weinig kennis van zake is gebleken als ik alle onzin moet geloven en ze zijn enkel bezig een roemruchte transfer te forceren, omdat het goed is voor de verkoop.)
pi_29422421
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 13:30 schreef Tomasso het volgende:
Van een ander forum:
[..]
Interessant stuk met goede aanknopingspunten en ik was op de hand van de schrijver aangezien het eerste stuk objectief overkomt.
Hij verknalt het door een eigen visie te projecteren op de voetbalwereld (over de CL) en door te wijzen op de mogelijkheid om met hem contact op te nemen (gericht aan v/d Herik).
Denkt de schrijver dat er bij Feyenoord VMBO-ers rondlopen op juridische zaken of bij PSV?
Yeah baby Yeah!
  donderdag 4 augustus 2005 @ 13:54:54 #52
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29422612
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 13:43 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Interessant stuk met goede aanknopingspunten en ik was op de hand van de schrijver aangezien het eerste stuk objectief overkomt.
Hij verknalt het door een eigen visie te projecteren op de voetbalwereld (over de CL) en door te wijzen op de mogelijkheid om met hem contact op te nemen (gericht aan v/d Herik).
Denkt de schrijver dat er bij Feyenoord VMBO-ers rondlopen op juridische zaken of bij PSV?
Het ging me meer over de feiten die hij presenteert in het stukje. De rest moet je maar overheen lezen

[ Bericht 1% gewijzigd door Tomasso op 04-08-2005 14:00:16 ]
pi_29422635
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 13:43 schreef Elgigante het volgende:

[..]

ah, komop. Het is waarschijnlijk een Feyenoorder die dat bij wijze van grap daar geschreven heeft. Verder is het stuk volgens mij geschreven met behulp van zijn kennis van zaken... Goed stuk.
Even geen signature.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 14:19:42 #54
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29423024
quote:
PSV ziet af van Kalou
Door onze verslaggever:

Eindhoven - PSV ziet af van de komst van Salomon Kalou. Fons Spooren, officieel weg bij PSV, maar achter de schermen de grootste reden voor de interesse in Kalou heeft de PSV leiding laten weten dat het allemaal veel te lang duurt en dat de morgen 20 jaar wordende Kalou niet langer tot zijn doelgroep behoort. Zijn interesse gaat uitsluitend uit naar Tieners of nog jonger. PSV heeft zijn zinnen inmiddels gezet op het 9 jarige neefje van Ronaldo, waarmee Spooren goede ervaringen heeft.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 14:25:21 #55
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_29423146
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_29423221
"laat ons met rust"... goeie teksten van van den Herik via e-mail
pi_29423243
quote:
PSV tilt zaak-Salomon Kalou naar juridisch niveau

4/8/2005 14:19

De directie van PSV heeft besloten om de transfer van Salomon Kalou door te zetten. De landskampioen heeft daartoe de hulp ingeroepen van juristen, die moeten kijken of en hoe de aanvaller onder zijn nog twee jaar doorlopende contract bij Feyenoord uit kan, meldt het Brabants Dagblad.
Als het tot een rechtszaak komt, zal de Ivoriaan zich moeten beroepen op positieverbetering. PSV en z'n adviseurs onderzoeken momenteel twee scenario's om dat aan te kaarten. De eerste is een gang naar de kantonrechter, de tweede is de arbitragecommissie van de KNVB.

De Eindhovense club opteert voor optie één, omdat een gang naar de arbitragecommissie waarschijnlijk de nodige tijd in beslag neemt. En PSV heeft haast, omdat op 31 augustus de inschrijvingstermijn voor spelers voor de Champions League sluit.

PSV besloot woensdag om de mogelijke overgang van Salomon door te zetten, nadat Feyenoord de Eindhovense club andermaal had laten weten niet meer over Kalou te willen praten. Volgens het Brabants Dagblad stuurde de Feyenoord-preses nogmaalseen email waarin hij liet weten geen contact meer met PSV te willen over Kalou.

Afgelopen vrijdag had Van den Herik ook al een email doen uitgaan naar Eindhoven. 'Laat ons met rust', stond daarin te lezen.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 14:30:59 #58
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29423250
Uit het psv topic:
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 09:54 schreef JustJunior het volgende:

[..]

Over de mogelijke juridische stappen van PSV:
[..]

Ik heb dit ge-copy-paste van het PSV netwerk, zonder bronvermelding. Als je kijkt naar de spelfouten (die ik grotendeels al weg heb gehaald), twijfel ik wel aan deze bron

Eerlijk gezegd vind ik het wel mooi hoe dit gespeeld wordt. PSV trekt zich niets aan van "gentlemen agreements" en ongeschreven regels. Gewoon koste wat het kost een speler halen, en lukt het niet, dan heb je toch voor problemen gezorgd bij Feyenoord. Het is niet netjes, maar ik vind het wel een goede zaak eigenlijk
pi_29423282
quote:
Dit is gewoon een kunstmatige manier om enige rivaliteit te kweken.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_29423295
Ik vind het een lage streek om op zo'n manier een speler te halen, als de club de speler aan zijn contract wil houden en niet wilt verkopen ga je niet zo verder

Ik geloof ook nooit dat PSV kans maakt in deze zaak, omdat Kalou gewoon een contract heeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')