Je leest niet goed. Als p$v juridische stappen neemt, en wint, en zodoende Kalou voor een lullig bedragje in eindhoven speelt komend seizoen, dan zou ik het niet erg vinden als die stoeptegel bij Hiddink naar binnen komt. Rechtvaardigen is wat anders, het is jammer voor hem, maar ik zou er niet om kunnen huilen...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:07 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Jij rechtvaardigt dus fysiek geweld als Kalou komend jaar in Eindhoven speelt?
Het valt te bezien welke regels PSV exact heeft overtreden, daar kunnen wij in elk geval niet over oordelen met deze info.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:18 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik doe of dit een unieke zaak is? Dan vraag ik mezelf af hoe ik dan een vergelijking met een andere zaak mag maken? En als PSV regels overtreedt dan kan de KNVB wel degelijk iets tegen PSV ondernemen, net zoals de FIFA. En daar ging het over, regels overtreden en niet over het modder smijten in de media onderling.
'niet erg vinden' staat gelijk aan rechtvaardigen Kaap.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:50 schreef Kaap het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Als p$v juridische stappen neemt, en wint, en zodoende Kalou voor een lullig bedragje in eindhoven speelt komend seizoen, dan zou ik het niet erg vinden als die stoeptegel bij Hiddink naar binnen komt. Rechtvaardigen is wat anders, het is jammer voor hem, maar ik zou er niet om kunnen huilen...
En toch zou ik er precies zo over denken wanneer 't een Trabelsi, Sneijder, Pienaar of De Jong betrofquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:53 schreef Elgigante het volgende:
[..]
'niet erg vinden' staat gelijk aan rechtvaardigen Kaap.
M.i. draaf je je dan te ver door in je beleving van de sport..., het is maar een spelletje.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:00 schreef twi het volgende:
[..]
En toch zou ik er precies zo over denken wanneer 't een Trabelsi, Sneijder, Pienaar of De Jong betrof
Als een speler weg wil wil ie weg.. klaar.. punt.. afscheid nemen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:04 schreef Elgigante het volgende:
[..]
M.i. draaf je je dan te ver door in je beleving van de sport..., het is maar een spelletje.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:13 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Als een speler weg wil wil ie weg.. klaar.. punt.. afscheid nemen.
Dat heeft van den Herik verleden jaar ook bij Studio Voetbal tegen Hugo Borst gezegd..quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:13 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Als een speler weg wil wil ie weg.. klaar.. punt.. afscheid nemen.
Alleen zie ik geen normale arbeidsrelaties waarbij er 50.000 man op de tribune zitten en nog een paar miljoen mensen thuis voor op de bank zitten te kijken. Er is dus geen sprake van een normale situatie in het bedrijfsleven. Wie geeft er in vredesnaam om wanneer er een of andere manager van het ene bedrijf overstapt naar een ander? Geen hond. Je kunt dan natuurlijk klinisch zijn als voorzitter van de voetbalclub in kwestie en 't vergelijken, alle supporters negeren en handelen zoals een zakenman zou doen. Maar het ligt in de voetbalwereld gewoon veel gevoeliger dan dat, en daar dien je IMHO rekening mee te houden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:18 schreef hroswith het volgende:
[..]
Precies. Zo gaat het bij een 'normale' arbeidsrelatie ook. Contract afkopen en verkassen.
Alhoewel dat soms ook verdomde spannend is en ik na het winnen van 4 potjes op rij thuis kwam en de ruit was ingegooid met rummicubsteentjes hehe...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:27 schreef twi het volgende:
[..]
Voetbal is een spelletje, maar wel van een heel ander niveau dan een potje Rummikub met je vriendjes.
Ok, true, maar wat hebben die supporters aan een voetballer die niet eens voor die club wil spelen. Bij Goor waren ze ook nogal snel met verhandelen en zeggen dat hij niet meer voor Feyenoord wilde voetballen en daarom weg moest.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:27 schreef twi het volgende:
[..]
Alleen zie ik geen normale arbeidsrelaties waarbij er 50.000 man op de tribune zitten en nog een paar miljoen mensen thuis voor op de bank zitten te kijken. Er is dus geen sprake van een normale situatie in het bedrijfsleven. Wie geeft er in vredesnaam om wanneer er een of andere manager van het ene bedrijf overstapt naar een ander? Geen hond. Je kunt dan natuurlijk klinisch zijn als voorzitter van de voetbalclub in kwestie en 't vergelijken, alle supporters negeren en handelen zoals een zakenman zou doen. Maar het ligt in de voetbalwereld gewoon veel gevoeliger dan dat, en daar dien je IMHO rekening mee te houden.
Voetbal is een spelletje, maar wel van een heel ander niveau dan een potje Rummikub met je vriendjes.
Dat is ook bullshit. Genoeg grote bedrijven laten hun werknemers niet zomaar naar een directe concurrent gaan. Kijk maar naar die laatste paar werknemers van Microsoft die naar Google wilde. Mochten ook niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:18 schreef hroswith het volgende:
[..]
Precies. Zo gaat het bij een 'normale' arbeidsrelatie ook. Contract afkopen en verkassen.
Aandeelhouders zijn in bepaalde zin wel te vergelijken met supporters natuurlijk en als managers vertrekken bij een bedrijf maakt dat voor een hoop menesen echt wel wat uit.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:27 schreef twi het volgende:
[..]
Alleen zie ik geen normale arbeidsrelaties waarbij er 50.000 man op de tribune zitten en nog een paar miljoen mensen thuis voor op de bank zitten te kijken. Er is dus geen sprake van een normale situatie in het bedrijfsleven. Wie geeft er in vredesnaam om wanneer er een of andere manager van het ene bedrijf overstapt naar een ander? Geen hond. Je kunt dan natuurlijk klinisch zijn als voorzitter van de voetbalclub in kwestie en 't vergelijken, alle supporters negeren en handelen zoals een zakenman zou doen. Maar het ligt in de voetbalwereld gewoon veel gevoeliger dan dat, en daar dien je IMHO rekening mee te houden.
My thoughts....quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:39 schreef Dylan Dog het volgende:
Westerhof is een joef: die begrijpt er helemaal niks van.
Hij moet blijkbaar even bijgeschoold worden in de branche en haar kenmerken door ome Guus.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:39 schreef Dylan Dog het volgende:
Westerhof is een joef: die begrijpt er helemaal niks van.
Er is niemand in Nederland die Wotte serieus neemt. Die man kan werkelijk niks. Hij heeft dan ook nog niks gepresteerd in de voetbalwereld. Iedereen, zelfs ik, kan 2 keer degraderen als trainer en europees voetbal missen met FC Utrecht.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:13 schreef WaStEd het volgende:
Dan komen we weer op Robben-achtige bedragen, wat Wotte geroepen heeft maar als Chelsea voor een speler komt kost ie ineens 10 miljoen meer.
Lijkt me duidelijk. Robben is dan dus maar 9 miljoen waard volgens de Wenger-logica en die man heeft echt wel verstand van voetbalquote:-But everyone knows that they have plenty of money and, when they come in, they will buy for £20million what [otherwise] costs £10million
-Do you really think Wright-Phillips would have cost £21 million had Chelsea not come in for him? Frankly, we have to be honest. What would be his price?-
When a figure of £10million to £12million was suggested, the Arsenal boss responded: -Exactly. There are two markets, one when Chelsea is in, which is quite lively and high, and one when Chelsea is not in, which is morose - all over Europe.-
ik vind Wengers mening niet doorslaggevend en ik ben geen fan van Wotte, maar hij kan natuurlijk wel iets.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:50 schreef PirE het volgende:
[..]
Er is niemand in Nederland die Wotte serieus neemt. Die man kan werkelijk niks. Hij heeft dan ook nog niks gepresteerd in de voetbalwereld. Iedereen, zelfs ik, kan 2 keer degraderen als trainer en europees voetbal missen met FC Utrecht..
Over die Robbenachtige bedragen. Wat quotes van meneer Wenger (die van Arsenal, als Wotte meeleest).
[..]
Lijkt me duidelijk. Robben is dan dus maar 9 miljoen waard volgens de Wenger-logica en die man heeft echt wel verstand van voetbal. PSV is Chelsea niet, en dan is 8 miljoen voor Kalou echt niet te weinig.
Wat hebben supporters nu met een arbeidscontract te maken. Niets.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:27 schreef twi het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan de drie 'grote' Nederlandse clubs om de tafel zitten om te bekijken of het mogelijk is om het direct kopen van elkaars spelers middels een gentlemans agreement af te schaffen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:09 schreef hroswith het volgende:
[..]
Wat hebben supporters nu met een arbeidscontract te maken. Niets.
Dat het gevoeliger ligt ben ik met je eens, dus je moet netter met elkaar omgaan dan in het normale bedrijfsleven maar daarom mag je nog wel van werkgever veranderen.
En dat je niet naar een concurrent mag gaan is ook onzin.
Wat bereik je met jouw agreement dan, dat alleen buitenlandse clubs goede spelers bij de 3 mogen kopen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan de drie 'grote' Nederlandse clubs om de tafel zitten om te bekijken of het mogelijk is om het direct kopen van elkaars spelers middels een gentlemans agreement af te schaffen.
Ik heb het nu niet over jeugdspelers die geen kans krijgen in het 1e elftal, en met wederzijdse goedkeuring over willen naar de concurrent, maar om gezichtsbepalende spelers.
Ten eerste voorkom je gelazer zoals nu, maar wat nog veel belangrijker is, is dat het zorgt dat clubgevoel en herkenbaarheid gestimuleerd worden. En dat is een totaal ondergeschoven kindje aan het worden.
Want eigenlijk is het toch belachelijk, dat een door Feyenoord opgeleide speler, die vorig seizoen 20 goals voor Feyenoord maakte, twee maanden later ineens in een Psv-shirt speelt en dat de Psv-supporters dan heel hard gaan zitten juichen?
Andersom zou ik het niet kunnen. Het zal niet gebeuren, maar als Sneijder of Heijtinga ineens in een Feyenoord-shirt zouden rondlopen, moet ik dan blij zijn als ze scoren. Echt niet. Dat voelt volkomen tegennatuurlijk.
Waarom zou je in godsnaam om de tafel gaan zitten over een ongeschreven "gentelmens agreement"? Het is een soort norm, en die kan je gewoon overschrijden, en dan wordt hij na verloop van tijd aangepast. Lekkere poldermodel-oplossing ditquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan de drie 'grote' Nederlandse clubs om de tafel zitten om te bekijken of het mogelijk is om het direct kopen van elkaars spelers middels een gentlemans agreement af te schaffen.
Ik heb het nu niet over jeugdspelers die geen kans krijgen in het 1e elftal, en met wederzijdse goedkeuring over willen naar de concurrent, maar om gezichtsbepalende spelers.
ten eerste heb ik het als ze regels overtreden. En ten tijde van mijn eerste post hierover ging het gerucht dat de juridische advisieurs van psv met de begeleiders van kalou om de tafel zaten en aangezien dat volgens de fifa-regels niet mag overtreden ze dan de regels.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:51 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het valt te bezien welke regels PSV exact heeft overtreden, daar kunnen wij in elk geval niet over oordelen met deze info.
En dat vind ik dus jammer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 14:22 schreef Elgigante het volgende:
Clubgevoel en herkenbaarheid zijn tanende begrippen
Zo'n gezichtsbepalende speler, na Kuijt dé lieveling van het Feyenoord-publiek. Gehaald en opgeleid door Feyenoord. Andersom zou ik zo'n speler niet in Feyenoord hoeven te hebben. Dat heeft met clubgevoel te maken, misschien heb jij dat gewoon wat minder.quote:[quote]
Wat is er belachelijk aan dat PSV-supporters voor Kalou zouden juichen
Ik heb het nu over clubgevoel, niet over het haten van Sneijder en daarom niet voor hem willen juichen. Als Sneijder voor Oranje scoort juich ik, als hij voor ajax scoort baal ik, en aangezien hij een bepalend gezicht van ajax is zou ik hem nevernooit in een Feyenoordshirt willen zien. Zelfde geldt voor Van Bommel.quote:Juich jij ook niet als Sneijder voor Oranje scoort of van Bommel?
Dat is toch triest, dat jij dat normaal vindt!quote:Kom op zeg, wat de mening van de supporters is is totaal irrelevant in dit soort zaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |