abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29442233
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 11:07 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Jij rechtvaardigt dus fysiek geweld als Kalou komend jaar in Eindhoven speelt?
Je leest niet goed. Als p$v juridische stappen neemt, en wint, en zodoende Kalou voor een lullig bedragje in eindhoven speelt komend seizoen, dan zou ik het niet erg vinden als die stoeptegel bij Hiddink naar binnen komt. Rechtvaardigen is wat anders, het is jammer voor hem, maar ik zou er niet om kunnen huilen...
pi_29442241
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 11:18 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Ik doe of dit een unieke zaak is? Dan vraag ik mezelf af hoe ik dan een vergelijking met een andere zaak mag maken? En als PSV regels overtreedt dan kan de KNVB wel degelijk iets tegen PSV ondernemen, net zoals de FIFA. En daar ging het over, regels overtreden en niet over het modder smijten in de media onderling.
Het valt te bezien welke regels PSV exact heeft overtreden, daar kunnen wij in elk geval niet over oordelen met deze info.
Yeah baby Yeah!
pi_29442268
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 11:50 schreef Kaap het volgende:

[..]

Je leest niet goed. Als p$v juridische stappen neemt, en wint, en zodoende Kalou voor een lullig bedragje in eindhoven speelt komend seizoen, dan zou ik het niet erg vinden als die stoeptegel bij Hiddink naar binnen komt. Rechtvaardigen is wat anders, het is jammer voor hem, maar ik zou er niet om kunnen huilen...
'niet erg vinden' staat gelijk aan rechtvaardigen Kaap.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 12:00:47 #229
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_29442360
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 11:53 schreef Elgigante het volgende:

[..]

'niet erg vinden' staat gelijk aan rechtvaardigen Kaap.
En toch zou ik er precies zo over denken wanneer 't een Trabelsi, Sneijder, Pienaar of De Jong betrof
pi_29442424
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:00 schreef twi het volgende:

[..]

En toch zou ik er precies zo over denken wanneer 't een Trabelsi, Sneijder, Pienaar of De Jong betrof
M.i. draaf je je dan te ver door in je beleving van de sport..., het is maar een spelletje.
Yeah baby Yeah!
pi_29442556
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:04 schreef Elgigante het volgende:

[..]

M.i. draaf je je dan te ver door in je beleving van de sport..., het is maar een spelletje.
Als een speler weg wil wil ie weg.. klaar.. punt.. afscheid nemen.
too much is not enough....
pi_29442641
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:13 schreef WaStEd het volgende:

[..]

Precies. Zo gaat het bij een 'normale' arbeidsrelatie ook. Contract afkopen en verkassen.
-
pi_29442652
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:13 schreef WaStEd het volgende:

[..]

Dat heeft van den Herik verleden jaar ook bij Studio Voetbal tegen Hugo Borst gezegd..
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 12:27:35 #234
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_29442790
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:18 schreef hroswith het volgende:

[..]

Precies. Zo gaat het bij een 'normale' arbeidsrelatie ook. Contract afkopen en verkassen.
Alleen zie ik geen normale arbeidsrelaties waarbij er 50.000 man op de tribune zitten en nog een paar miljoen mensen thuis voor op de bank zitten te kijken. Er is dus geen sprake van een normale situatie in het bedrijfsleven. Wie geeft er in vredesnaam om wanneer er een of andere manager van het ene bedrijf overstapt naar een ander? Geen hond. Je kunt dan natuurlijk klinisch zijn als voorzitter van de voetbalclub in kwestie en 't vergelijken, alle supporters negeren en handelen zoals een zakenman zou doen. Maar het ligt in de voetbalwereld gewoon veel gevoeliger dan dat, en daar dien je IMHO rekening mee te houden.

Voetbal is een spelletje, maar wel van een heel ander niveau dan een potje Rummikub met je vriendjes.
pi_29442841
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:27 schreef twi het volgende:

[..]

Voetbal is een spelletje, maar wel van een heel ander niveau dan een potje Rummikub met je vriendjes.
Alhoewel dat soms ook verdomde spannend is en ik na het winnen van 4 potjes op rij thuis kwam en de ruit was ingegooid met rummicubsteentjes hehe...
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources."
pi_29442851
quote:

[..]

Alleen zie ik geen normale arbeidsrelaties waarbij er 50.000 man op de tribune zitten en nog een paar miljoen mensen thuis voor op de bank zitten te kijken. Er is dus geen sprake van een normale situatie in het bedrijfsleven. Wie geeft er in vredesnaam om wanneer er een of andere manager van het ene bedrijf overstapt naar een ander? Geen hond. Je kunt dan natuurlijk klinisch zijn als voorzitter van de voetbalclub in kwestie en 't vergelijken, alle supporters negeren en handelen zoals een zakenman zou doen. Maar het ligt in de voetbalwereld gewoon veel gevoeliger dan dat, en daar dien je IMHO rekening mee te houden.

Ok, true, maar wat hebben die supporters aan een voetballer die niet eens voor die club wil spelen. Bij Goor waren ze ook nogal snel met verhandelen en zeggen dat hij niet meer voor Feyenoord wilde voetballen en daarom weg moest.
too much is not enough....
pi_29442865
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:18 schreef hroswith het volgende:

[..]

Dat is ook bullshit. Genoeg grote bedrijven laten hun werknemers niet zomaar naar een directe concurrent gaan. Kijk maar naar die laatste paar werknemers van Microsoft die naar Google wilde. Mochten ook niet.

Ben het eens met Twi dat er geen normale arbeidsverhoudingen zijn zoals in het bedrijfsleven, zoals Westerhof het wel beweert.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 12:35:52 #238
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_29442919
20 goals, bijvoorbeeld, en een kans om de club naar een hoger niveau te tillen. Ik ben maar wat blij dat Trabelsi voor Ajax heeft gespeeld afgelopen seizoen, aangezien hij veruit de beste optie op de rechtsback was, en ook gewoon veruit de beste speler was afgelopen seizoen.
pi_29442962
quote:

[..]

Aandeelhouders zijn in bepaalde zin wel te vergelijken met supporters natuurlijk en als managers vertrekken bij een bedrijf maakt dat voor een hoop menesen echt wel wat uit.
Voetbal is door de commercie niets anders dan een entertainmentbedrijf en dient ook als een bedrijf gezien te worden, alleen heeft het bedrijf een basis gebaseerd op een spel en wordt het door meer mensen nauw gevolgd dan een willekeurig ander bedrijf.

Ik vind het Bosman-arrest óók krom als je ziet welke positie de voetballerij bekleed in 'het leven' itt een ander bedrijf, dus ik kan het wel met je eens zijn.
Yeah baby Yeah!
pi_29442963
Westerhof is een joef: die begrijpt er helemaal niks van.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 12:43:12 #241
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_29443013
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:39 schreef Dylan Dog het volgende:
My thoughts....
Dat ie maar snel opstapt
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_29443113
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:39 schreef Dylan Dog het volgende:
Hij moet blijkbaar even bijgeschoold worden in de branche en haar kenmerken door ome Guus.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 12:50:40 #243
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_29443124
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 11:13 schreef WaStEd het volgende:
Dan komen we weer op Robben-achtige bedragen, wat Wotte geroepen heeft maar als Chelsea voor een speler komt kost ie ineens 10 miljoen meer.
Er is niemand in Nederland die Wotte serieus neemt. Die man kan werkelijk niks. Hij heeft dan ook nog niks gepresteerd in de voetbalwereld. Iedereen, zelfs ik, kan 2 keer degraderen als trainer en europees voetbal missen met FC Utrecht. .

Over die Robbenachtige bedragen. Wat quotes van meneer Wenger (die van Arsenal, als Wotte meeleest).
quote:
-But everyone knows that they have plenty of money and, when they come in, they will buy for £20million what [otherwise] costs £10million

-Do you really think Wright-Phillips would have cost £21 million had Chelsea not come in for him? Frankly, we have to be honest. What would be his price?-

When a figure of £10million to £12million was suggested, the Arsenal boss responded: -Exactly. There are two markets, one when Chelsea is in, which is quite lively and high, and one when Chelsea is not in, which is morose - all over Europe.-
Lijkt me duidelijk. Robben is dan dus maar 9 miljoen waard volgens de Wenger-logica en die man heeft echt wel verstand van voetbal . PSV is Chelsea niet, en dan is 8 miljoen voor Kalou echt niet te weinig.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_29443210
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:50 schreef PirE het volgende:

[..]

Er is niemand in Nederland die Wotte serieus neemt. Die man kan werkelijk niks. Hij heeft dan ook nog niks gepresteerd in de voetbalwereld. Iedereen, zelfs ik, kan 2 keer degraderen als trainer en europees voetbal missen met FC Utrecht. .

Over die Robbenachtige bedragen. Wat quotes van meneer Wenger (die van Arsenal, als Wotte meeleest).
[..]

Lijkt me duidelijk. Robben is dan dus maar 9 miljoen waard volgens de Wenger-logica en die man heeft echt wel verstand van voetbal . PSV is Chelsea niet, en dan is 8 miljoen voor Kalou echt niet te weinig.
ik vind Wengers mening niet doorslaggevend en ik ben geen fan van Wotte, maar hij kan natuurlijk wel iets.
Dat Chelsea in een different league opereert mbt transfers is gewoon duidelijk dat weet Wotte ook.
Yeah baby Yeah!
pi_29443419
quote:

[..]

Wat hebben supporters nu met een arbeidscontract te maken. Niets.

Dat het gevoeliger ligt ben ik met je eens, dus je moet netter met elkaar omgaan dan in het normale bedrijfsleven maar daarom mag je nog wel van werkgever veranderen.

En dat je niet naar een concurrent mag gaan is ook onzin. Daar is nu juist (een deel van) de afkoopsom voor. Ik kan in mijn contract ook een anticoncurrentiebeding met mijn werkgever hebben. dan mag ik als ik weg ga niet in een bepaalde straal rond mijn werkegeven hetzelfde beroep uitoefenen. Als ik mijn oude werkgever een vergoeding betaal en het beding afkoop is er niets aan de hand.
-
  Moderator vrijdag 5 augustus 2005 @ 13:59:17 #246
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29444066
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 13:09 schreef hroswith het volgende:

[..]

Wat hebben supporters nu met een arbeidscontract te maken. Niets.

Dat het gevoeliger ligt ben ik met je eens, dus je moet netter met elkaar omgaan dan in het normale bedrijfsleven maar daarom mag je nog wel van werkgever veranderen.

En dat je niet naar een concurrent mag gaan is ook onzin.
Wat mij betreft gaan de drie 'grote' Nederlandse clubs om de tafel zitten om te bekijken of het mogelijk is om het direct kopen van elkaars spelers middels een gentlemans agreement af te schaffen.
Ik heb het nu niet over jeugdspelers die geen kans krijgen in het 1e elftal, en met wederzijdse goedkeuring over willen naar de concurrent, maar om gezichtsbepalende spelers.

Ten eerste voorkom je gelazer zoals nu, maar wat nog veel belangrijker is, is dat het zorgt dat clubgevoel en herkenbaarheid gestimuleerd worden. En dat is een totaal ondergeschoven kindje aan het worden.
Want eigenlijk is het toch belachelijk, dat een door Feyenoord opgeleide speler, die vorig seizoen 20 goals voor Feyenoord maakte, twee maanden later ineens in een Psv-shirt speelt en dat de Psv-supporters dan heel hard gaan zitten juichen?
Andersom zou ik het niet kunnen. Het zal niet gebeuren, maar als Sneijder of Heijtinga ineens in een Feyenoord-shirt zouden rondlopen, moet ik dan blij zijn als ze scoren. Echt niet. Dat voelt volkomen tegennatuurlijk.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_29444398
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 13:59 schreef Gert het volgende:

[..]

Wat mij betreft gaan de drie 'grote' Nederlandse clubs om de tafel zitten om te bekijken of het mogelijk is om het direct kopen van elkaars spelers middels een gentlemans agreement af te schaffen.
Ik heb het nu niet over jeugdspelers die geen kans krijgen in het 1e elftal, en met wederzijdse goedkeuring over willen naar de concurrent, maar om gezichtsbepalende spelers.

Ten eerste voorkom je gelazer zoals nu, maar wat nog veel belangrijker is, is dat het zorgt dat clubgevoel en herkenbaarheid gestimuleerd worden. En dat is een totaal ondergeschoven kindje aan het worden.
Want eigenlijk is het toch belachelijk, dat een door Feyenoord opgeleide speler, die vorig seizoen 20 goals voor Feyenoord maakte, twee maanden later ineens in een Psv-shirt speelt en dat de Psv-supporters dan heel hard gaan zitten juichen?
Andersom zou ik het niet kunnen. Het zal niet gebeuren, maar als Sneijder of Heijtinga ineens in een Feyenoord-shirt zouden rondlopen, moet ik dan blij zijn als ze scoren. Echt niet. Dat voelt volkomen tegennatuurlijk.
Wat bereik je met jouw agreement dan, dat alleen buitenlandse clubs goede spelers bij de 3 mogen kopen?
Ik zie niet in waarom dat zo zou moeten zijn eerlijk gezegd.
Clubgevoel en herkenbaarheid zijn tanende begrippen en gezien de huidge stand van zaken mbt het Nederlands voetbal icm Europa helaas terecht ook.

Wat is er belachelijk aan dat PSV-supporters voor Kalou zouden juichen, Kalou is NIET van Feyenoord, hij staat er alleen vandag de dag nog onder contract. De Macunians juichen ook voor Park hoor en de Londenaren ook voor van Persie.
Juich jij ook niet als Sneijder voor Oranje scoort of van Bommel?
Jij klapt ook niet als Lodewijks een save maakt?
Ik mag ook neiet klappen voor Zoetebier?

Kom op zeg, wat de mening van de supporters is is totaal irrelevant in dit soort zaken.
Yeah baby Yeah!
pi_29444432
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 13:59 schreef Gert het volgende:

[..]

Waarom zou je in godsnaam om de tafel gaan zitten over een ongeschreven "gentelmens agreement"? Het is een soort norm, en die kan je gewoon overschrijden, en dan wordt hij na verloop van tijd aangepast. Lekkere poldermodel-oplossing dit

De bal ligt nu dus bij Kalou. Eigenlijk hoop ik dat hij gewoon bij Feyenoord blijft, als hij via een arbitragezaak naar PSV gaat krijg je echt rotzooi
pi_29444463
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 11:51 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Het valt te bezien welke regels PSV exact heeft overtreden, daar kunnen wij in elk geval niet over oordelen met deze info.
ten eerste heb ik het als ze regels overtreden. En ten tijde van mijn eerste post hierover ging het gerucht dat de juridische advisieurs van psv met de begeleiders van kalou om de tafel zaten en aangezien dat volgens de fifa-regels niet mag overtreden ze dan de regels.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator vrijdag 5 augustus 2005 @ 14:45:33 #250
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29444689
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 14:22 schreef Elgigante het volgende:

Clubgevoel en herkenbaarheid zijn tanende begrippen
En dat vind ik dus jammer.
quote:
[quote]
Wat is er belachelijk aan dat PSV-supporters voor Kalou zouden juichen
Zo'n gezichtsbepalende speler, na Kuijt dé lieveling van het Feyenoord-publiek. Gehaald en opgeleid door Feyenoord. Andersom zou ik zo'n speler niet in Feyenoord hoeven te hebben. Dat heeft met clubgevoel te maken, misschien heb jij dat gewoon wat minder.
quote:
Juich jij ook niet als Sneijder voor Oranje scoort of van Bommel?
Ik heb het nu over clubgevoel, niet over het haten van Sneijder en daarom niet voor hem willen juichen. Als Sneijder voor Oranje scoort juich ik, als hij voor ajax scoort baal ik, en aangezien hij een bepalend gezicht van ajax is zou ik hem nevernooit in een Feyenoordshirt willen zien. Zelfde geldt voor Van Bommel.
quote:
Kom op zeg, wat de mening van de supporters is is totaal irrelevant in dit soort zaken.
Dat is toch triest, dat jij dat normaal vindt!
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')