abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 augustus 2005 @ 01:08:42 #1
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_29413705
Heb je een geweldig professionele keuken, met een AGA en een complete messenset?

Of bestaat jouw keuken uit een plankje met een magnetron?

Vertel, vertel, tot in detail, liefst met (niet te grote) foto's!

Om te beginnen: mijn altaar...

[ Bericht 10% gewijzigd door dutch-mamma op 08-08-2005 03:51:08 ]
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_29416884
Ik wil ik wil ik wil MIJN KEUKEN VERBOUWEN!!

Eerst de loterij winnen

Dan een mooi granieten aanrecht, grooote koelkast met vriesvak, oven, gastel en veeeeel kastjes. Ow en een klein barretje

Maar nu ga ik helemaal off topic maar zo moet mijn keuken zijn over een paar jaar

Ik heb nu een vrij ruime keuken met veel kastruimte. Dus geen altaar maar een mandje waar al mijn kruiden niet meer inpassen. Maar ik vind het blad niet mooi, wit met van die vegen erdoor En de kastjes zijn geel Die worden blauw over een paar weken!

Edit: ik heb ook een vaatwasser
Trotse mamma :)
pi_29417551
Ik hoop hier eind september een heel erg mooie keuken te kunnen posten. Nu is het nog een lege ruimte, want het huis is net opgeleverd..
  donderdag 4 augustus 2005 @ 21:41:17 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29430724
Mijn aanrecht is te klein verder heb ik wel voldoende kastruimte.

Heb gelukkig ook een vaatwasser iets minder gelukkig ben ik met de kookplaat dat is namelijk en keramische en ik zou liever weer een gas hebben.

Maar ik zal van het weekend wel even een fototje maken en posten.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Licht Ontvlambaar donderdag 4 augustus 2005 @ 21:47:47 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_29430884
Ik denk, heeee laat ik eens een foto maken van mijn grenadinerode trots... toch maar eerst even opruimen Foto komt dit weekend
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 6 augustus 2005 @ 17:19:52 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_29468856
Zoals beloofd

En onze messenset

[ Bericht 37% gewijzigd door Sjeen op 06-08-2005 18:06:47 ]
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 21:19:57 #7
66422 dutch-mamma
pi_29473282
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 17:19 schreef Sjeen het volgende:
Zoals beloofd

[afbeelding]

En onze messenset

[afbeelding]
OMG!!! Waar woon je! Krasnapolsky?

Schitterend, zeg!!!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 22:10:09 #8
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29474198
Wow Sjeen!
* BBQ-kip jaloers is

Ik heb trouwens ook een rooie keuken, maar dan bordeauxrood, maak misschien wel een keer een foto, als het wat netter is

[ Bericht 2% gewijzigd door BBQ-kip op 06-08-2005 22:15:26 ]
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 22:16:35 #9
66422 dutch-mamma
pi_29474328
Iedereen roept "ik neem wel een foto als het opgeruimd is", waaruit ik concludeer dat een groot deel van de mensen een rommelkeuken heeft...
pi_29474624
Wij hebben ruim 5 meter aan werkblad en we hebben het hoog geplaatst (.97 cm) Afwasmachine erin, koelkast, grote hetelucht oven, combimagnetron, espresso-apparaat, we hebben een tosti ijzer, broodrooster, blender (4 in 1) messenblok (prof) en nog een zwik aan ander apperatuur wat je maar nodig hebt in de keuken.

Nu nog een rookslede (of hoe het heten mag)

Thank Drunk I'm a Goddess!
  Licht Ontvlambaar zondag 7 augustus 2005 @ 00:42:13 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_29477307
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 21:19 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

OMG!!! Waar woon je! Krasnapolsky?

Schitterend, zeg!!!
Neuh, gewoon in Maastricht We hebben allebei Hotelschool gedaan hier in Maastricht, vandaar de uitgebreide messenset. En toen we drie jaar geleden ons huisje kochten, zijn we gaan kijken voor een échte keuken. We waren meteen verkocht toen ze met dit ontwerp kwamen. Moet wel zeggen dat we er andere dingen voor gelaten hebben. Maar al ruim twee jaar heel veel plezier en nog steeds geen spijt!
  zondag 7 augustus 2005 @ 01:43:01 #12
66422 dutch-mamma
pi_29478682
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 00:42 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Neuh, gewoon in Maastricht We hebben allebei Hotelschool gedaan hier in Maastricht, vandaar de uitgebreide messenset. En toen we drie jaar geleden ons huisje kochten, zijn we gaan kijken voor een échte keuken. We waren meteen verkocht toen ze met dit ontwerp kwamen. Moet wel zeggen dat we er andere dingen voor gelaten hebben. Maar al ruim twee jaar heel veel plezier en nog steeds geen spijt!
Ik wou al zeggen, dat is niet zomaar een standaard keuken, hier zit echte keukenliefde achter!
  zondag 7 augustus 2005 @ 01:44:20 #13
66422 dutch-mamma
pi_29478705
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 22:31 schreef prupke het volgende:
Wij hebben ruim 5 meter aan werkblad en we hebben het hoog geplaatst (.97 cm) Afwasmachine erin, koelkast, grote hetelucht oven, combimagnetron, espresso-apparaat, we hebben een tosti ijzer, broodrooster, blender (4 in 1) messenblok (prof) en nog een zwik aan ander apperatuur wat je maar nodig hebt in de keuken.

Nu nog een rookslede (of hoe het heten mag)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kijk, hier geniet ik méér van dan die gesponsorde plaatjes van VT-wonen!

Die eerste foto, boven het werkblad die plank, vind ik een mooie oplossing trouwens!
pi_29478733
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 01:44 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Kijk, hier geniet ik méér van dan die gesponsorde plaatjes van VT-wonen!

Die eerste foto, boven het werkblad die plank, vind ik een mooie oplossing trouwens!
Dat is het ook, alleen die stopcontacten die je wel nodig hebt zij een beetje storend....
  zondag 7 augustus 2005 @ 02:03:28 #15
66422 dutch-mamma
pi_29479013
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 01:46 schreef prupke het volgende:

[..]

Dat is het ook, alleen die stopcontacten die je wel nodig hebt zij een beetje storend....
Ook dat hebben jullie niet eens zo beroerd aangepakt.
Ideetje (ik weet niet of het kan, ben een qua doe-het-zelven) is misschien om de leidingen & stopcontacten aan de onderkant v.d. plank te doen?
  zondag 7 augustus 2005 @ 02:09:43 #16
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29479127
Mijn keuken:

Simpel, edoch praktisch.
  zondag 7 augustus 2005 @ 02:13:37 #17
66422 dutch-mamma
pi_29479194
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 02:09 schreef Christine het volgende:
Mijn keuken:

[afbeelding]

Simpel, edoch praktisch.
Zie ik het goed, heb jij zowel links als "voor" een raam? Wat leuk!
Raam in de keuken vind ik prettig, vanwege de kruidjes in de vensterbank... ('s winters lust ik ook graag bieslook!)
  zondag 7 augustus 2005 @ 02:17:16 #18
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29479255
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 02:13 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Zie ik het goed, heb jij zowel links als "voor" een raam? Wat leuk!
Raam in de keuken vind ik prettig, vanwege de kruidjes in de vensterbank... ('s winters lust ik ook graag bieslook!)
Jep, zowel links als voor een raam. En links aan de muur heb ik potjes voor verse kruiden (scheelt ruimte in de vensterbank, die heb ik het liefst leeg), maar dat had ik nog niet toen deze foto gemaakt werd.
  zondag 7 augustus 2005 @ 02:18:43 #19
66422 dutch-mamma
pi_29479291
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 02:17 schreef Christine het volgende:

[..]

Jep, zowel links als voor een raam. En links aan de muur heb ik potjes voor verse kruiden (scheelt ruimte in de vensterbank, die heb ik het liefst leeg), maar dat had ik nog niet toen deze foto gemaakt werd.
Heb ik meteen een praktische vraag...
Je keuken lijkt me relatief smal. Als je daar potjes hebt hangen, stoot je die er dan niet per ongeluk af tijdens het heen-en-weer-lopen?

ik beken dat dat bij mij een extra gróót risico is, ik neem nogal wat plaats in
  zondag 7 augustus 2005 @ 02:20:21 #20
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29479318
M'n keuken is inderdaad niet heel breed, maar ik heb er geen problemen mee gehad tot nog toe
Links staat ook nog een klein kastje tegen de muur, maar dat zie je niet op de foto.
  zondag 7 augustus 2005 @ 02:22:50 #21
66422 dutch-mamma
pi_29479353
OK

Ik ga namelijk misschien binnenkort verhuizen (als de woningbouw dinsdag zegt dat ik eindelijk geen 2e meer ben, maar 1e) naar een huis met qua grootte net zo'n keuken...
pi_29479436
Wat een leuk topic, die rode keuken
Ehm.... wij wonen in deze woning sinds 7 maanden, huurhuis dus een witte huurhuiskeuken
We hebben wel een prachtige oude houten ladenkast t/o de keuken staan die we nu als keukenkast gebruiken ivm weinig kastjes.

Nou wie weet schiet ik binnenkort wel ff wat plaatjes. :
  zondag 7 augustus 2005 @ 02:34:21 #23
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_29479526
Tegenover deze moderne keukens ga ik hier morgen mijn ouderwetsche keuken zetten.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_29481701
Ik woon nu in een huurhuis, maar wil binnenkort ergens anders naartoe (iets kopen ofzo). Dus ik steek nu nog geen geld in een goed fornuis e.d. Hier wat piccies van m'n 'hardware':
('t is wel een beetje een zooi nu)

en het belangrijkste, m'n hocho (japanse messen):

[ Bericht 9% gewijzigd door mirugai op 07-08-2005 13:54:08 ]
  zondag 7 augustus 2005 @ 10:16:25 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29482174
Het zal jullie verbazen maar mijn keuken is een doodnormaal standaard blokje, en een 25 jaar (minstens) oud gasfornuis (maar wel met salamander)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29482181
*alvast tvp*
  zondag 7 augustus 2005 @ 10:21:08 #27
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29482207
ik wacht ook nog ff tot de aannemer geweest is om de lekkage te reparen en de muren te verven.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 7 augustus 2005 @ 10:26:38 #28
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_29482259
Maandag onze keuken besteld, donker granieten blad, hoogglans witte kasten met alles inbouw (behalve de espressomachine).

Wanneer geplaatst, zal ik direct een foto maken (ergens begin november wordt hij pas geleverd...)
  zondag 7 augustus 2005 @ 10:42:25 #29
64781 bonke
pipo koeie
pi_29482391
toen ik mijn huis kocht had ik geen geld meer voor een nieuwe keuken
dus heb ik er een gekregen blokje ingezet waarvan je wel kan raden hoe dat eruit zag
jaren later kocht ik een kleine vaatwasser waarvan ik dacht dat ie wel in een keukenkasteje kon, ware het niet dat de gemeten bovenkant van de vaatwasser kleiner was dan de niet gemeten onderkant ( ik dacht dus dat ik met een cm verschil dat ding makkelijk in een kastje kon krijgen )
resultaat was een vaatwasser die voor de helft uit een keukenkastje stak en door het geduw om dat ding toch maar naar binnen te krijgen mijn hele keukenblok uit elkaar drukte
ik moest dus wel een nieuw blok kopen/maken/krijgen enzz
ik had een nieuwe keuken kunnen kopen maar aangezien de gemeente plannen heeft om de hele buurt op te kopen ( en ook al wat huizen in bezit heeft in mijn rijtje) wilde ik zo goedkoop mogelijk een blokje in elkaar zetten
duss : wasbakken, oven en fornuis uit de oude keuken gesloopt en de rest op een grote berg in de tuin gepleurd
frame gemaakt van houtdelen die ik nog in de garage had liggen ( ik kwam een aardig endje met dat oude hout )
bij de praxis een kersenhouten werkbankenplaat op maat laten zagen +wat kleine onderdelen gehaald ( pak em beet voor 200 euro aan goederen )
op mijn werk een hele berg overgebleven aluminium tranenplaat op maat geknipt voor o.a keukenkastdeurtjes en de achterwand
alles in mekaar gefrutseld, afwassser, combimagnetron derin en klaar was kees
2 dagen ff flink doorgaan
ps: als ik et kabeltje om mijn camera leeg te trekken terugvind zal ik een paar foto`s maken

toch nog iets gevonden waar ik een fotootje mee kon maken

[ Bericht 10% gewijzigd door bonke op 07-08-2005 11:00:32 ]
pies on joe toe
pi_29482415
Heb net een voormalig huurflatje gekocht. Hopelijk eind deze maand de sleutels.

Fotograaf staat met de rug naar de balkondeur.

En dit zit er nu in (bron: funda). Heb wat geld gereserveerd om er een ander keukentje in te laten zetten. Waarschijnlijk het hoekje om, een werkblad onder het raam. Andere oplossing zoeken voor die radiator dus. Hoewel ik me nog niet geïnformeerd heb, denk ik niet dat ik inbouw-apparatuur wil. D'r moet wat mij betreft een vaatwasser in, een (upside-down) koelkast met flinke vriesruimte (voor de zakjes macaroni). Koken wil ik blijven doen op gas. Voordelen van zo'n grote oven zie ik ook niet eigenlijk, dus een combi-magnetron lijkt me prima (daar kunnen toch pizza's in?).

Dat huur-geisertje zal waarschijnlijk ook wel vervangen worden daarbij. De vraag is nog of er een HR-ketel in de keuken komt te hangen of elders, en of ik de wasmachine ook nog verplaats van badkamer naar keuken. Moet nog meten of dat allemaal past. .

Wat afzuigkap betreft, ik las iets in het reglement van de VVE dat het alleen een motorloze mag zijn ivm centraal afzuigsysteem? Moet ik ook nog achteraan dus, hoe dat precies zit, en of ik niet gewoon een afvoer in de muur mag maken bv...

Eigenlijk moet ik een digicam kopen om before/during/after-pics te kunnen maken .
pi_29484162
Niet bijster groot, maar naar omstandigheden wel bijzonder praktisch ingedeeld:

lime & RVS
"The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim."
Edsger Wybe Dijkstra [1930-2002]
  zondag 7 augustus 2005 @ 13:01:16 #32
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29484583
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 10:44 schreef DennisMoore het volgende:
Heb net een voormalig huurflatje gekocht. Hopelijk eind deze maand de sleutels.

[afbeelding]
Fotograaf staat met de rug naar de balkondeur.

En dit zit er nu in (bron: funda). Heb wat geld gereserveerd om er een ander keukentje in te laten zetten. Waarschijnlijk het hoekje om, een werkblad onder het raam. Andere oplossing zoeken voor die radiator dus. Hoewel ik me nog niet geïnformeerd heb, denk ik niet dat ik inbouw-apparatuur wil. D'r moet wat mij betreft een vaatwasser in, een (upside-down) koelkast met flinke vriesruimte (voor de zakjes macaroni). Koken wil ik blijven doen op gas. Voordelen van zo'n grote oven zie ik ook niet eigenlijk, dus een combi-magnetron lijkt me prima (daar kunnen toch pizza's in?).

Dat huur-geisertje zal waarschijnlijk ook wel vervangen worden daarbij. De vraag is nog of er een HR-ketel in de keuken komt te hangen of elders, en of ik de wasmachine ook nog verplaats van badkamer naar keuken. Moet nog meten of dat allemaal past. .

Wat afzuigkap betreft, ik las iets in het reglement van de VVE dat het alleen een motorloze mag zijn ivm centraal afzuigsysteem? Moet ik ook nog achteraan dus, hoe dat precies zit, en of ik niet gewoon een afvoer in de muur mag maken bv...

Eigenlijk moet ik een digicam kopen om before/during/after-pics te kunnen maken .
Wij hebben datzelfde reglement in het huurcontract staan en we hebben een afzuigkap met koolstoffilter genomen, beste wat werkte maar met een lekkere motor alles naar buiten blazen werkt een stuk beter natuurlijk...

Overigens is het misschien ene idee om de radiator eruit te halen in de keuken, daar heb je de warmte van de verwarming toch niet nodig, hebben mijn ouders ook gedaan.
Dan heb je veel meer mogelijkheden met je nieuwe keuken
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zondag 7 augustus 2005 @ 18:34:05 #33
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_29489467
Mijn keuken met orginele items uit 1922.....

Koelkast staat in de bijkeuken omdat die er niet in past.

Zo en nu pannekoeken bakken.
  zondag 7 augustus 2005 @ 21:49:39 #34
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29492293
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 21:41 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar ik zal van het weekend wel even een fototje maken en posten.
Zoals beloofd de foto van mijn keuken met te weinig ruimte op het aanrecht

Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29494921
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 13:01 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Wij hebben datzelfde reglement in het huurcontract staan en we hebben een afzuigkap met koolstoffilter genomen, beste wat werkte maar met een lekkere motor alles naar buiten blazen werkt een stuk beter natuurlijk...
Itoh heeft afzuigkappen voor motorloze afzuiging, met toch een motor erin. Deze zorgt voor een luchtgordijn om je fornuis heen. Minder luchtjes en versterkt de centrale afzuiging. Zit nu ook in mijn keuken, ze zijn echter niet zo goedkoop.
Never try to outstubborn a cat.
pi_29498734
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 21:49 schreef Martijn_77 het volgende:

[afbeelding]
Door de dubbele wasbak... En ik zie een vaatwasser, geloof ik. .
  maandag 8 augustus 2005 @ 10:30:45 #37
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29500263
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 07:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Door de dubbele wasbak... En ik zie een vaatwasser, geloof ik. .
Links is alleen een afdruipgedeelte en rechts onder naast de spoelbak (achter het kersen houten kastje) zie je nog net het bedieningspaneel van de vaatwasser.
Keuken bevalt me wel (op zich) al zou ik zelf wel een andere indeling gekozen hebben. Ik werk in de keukenbranche, dus kom veel mooie ontwerpen en fronten tegen.
Tussen de hoge kast en de kookplaat had wel wat extra wekbladruimte gemogen inderdaad. \
Positive thinking, my way of thinking!
  maandag 8 augustus 2005 @ 14:50:10 #38
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29502931
En een Everglades waterkoker zie ik
Van de MediaMarkt
Jullie keuken doet me een beetje aan een Engelse keuken denken door die kleur groen.

Ik vind de knalrooie pimp-keuken nog steeds het mooist

Pietverdriet, zet je ook een fotootje hier neer van jouw blokkie?
  maandag 8 augustus 2005 @ 15:28:08 #39
45206 Pietverdriet
pi_29503367
Geen digitale camera, geen fotohost..
pi_29503418
Gaaf topic, ik zie erg leuke keukens voorbij komen!

Mocht ik over een paar weekjes toch al op kamers wonen, dan zal ik ook een paar fototjes schieten.
  maandag 8 augustus 2005 @ 16:19:11 #41
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29503838
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen digitale camera, geen fotohost..
Ah jammer...
Je mag het overigens ook tekenen hoor
  maandag 8 augustus 2005 @ 19:19:46 #42
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_29506205
quote:
Zoals beloofd

[afbeelding]

En onze messenset

[afbeelding]
Ik wou dat ik zo'n keuken had! Mooi zeg .
Ik heb overigens een gewoon keukentje, zoals in de meeste huurhuizen:

.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  maandag 8 augustus 2005 @ 22:15:58 #43
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29507399
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 14:50 schreef BBQ-kip het volgende:
En een Everglades waterkoker zie ik
Van de MediaMarkt
Nee, dat is een tomado waterkoker van de Blokker en dat ding doet precies wat het moet doen.

Ik zou ook wel een grotere koelkast en een vriezer willen hebben in de keuken. Kan die in de schuur weg.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 01:45:34 #44
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29512906
Ah, nou hij ziet er precies hetzelfde uit, vandaar.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 01:56:39 #45
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_29513161
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 08:50 schreef mirugai het volgende:
Ik woon nu in een huurhuis, maar wil binnenkort ergens anders naartoe (iets kopen ofzo). Dus ik steek nu nog geen geld in een goed fornuis e.d. Hier wat piccies van m'n 'hardware':
('t is wel een beetje een zooi nu)

[afbeelding]

[afbeelding]

en het belangrijkste, m'n hocho (japanse messen):

[afbeelding]
en nu ga je me heel lief vertelen waar je dat linker mes van het derder plaatje vandaan hebt! die zoek ik al jaren!
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 02:00:27 #46
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29513241
Wat voor mes is dat Karper?
pi_29518218
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 01:56 schreef karper het volgende:

[..]

en nu ga je me heel lief vertelen waar je dat linker mes van het derder plaatje vandaan hebt! die zoek ik al jaren!
owkee, heel lief dan!!
Je bedoelt de usuba? Die heb ik gekregen tijdens m'n sushi opleiding. Hier in NL kun je een usuba vinden bij http://www.knivesandtools.com/nl/searchresults.htm?query=usuba. Al vind ik 165 euro voor een kazumi usuba wel veel. Ik zou 't in Duitsland proberen bij http://www.japanmesser.de/ oid.

Ter info: de messen op de bovenste plank (van links naar rechts)
honesuki - uitbeenmes
gyoto - westers kookmes (masahiro)
gyoto - westers kookmes (global)
chinees mes
2x Zwilling messen
(onderste plank)
usuba - groentenmes
nagiri - groentenmes (dubbelzijdig geslepen)
deba - visfileermes
deba - visfileermes
yanagi - sashimi mes (30 cm global)
yanagi - sashimi mes, kazumi (27 cm)
pi_29520690

Let niet op de zooi

De spagettisaus staat te pruttelen voor straks
pi_29520707
En heb helaas niet echt iets om mee te pimpen..

Ja ik heb 25 kookboeken en zeker 200 kooktijdschriften
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 17:44:13 #50
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29522405
Lekkere keuken toch
al vind ik die lucky bamboo wel heel gruwelijk... sorry
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 18:03:36 #51
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_29522627
bij knives and tools had ik hem al gevonden maar zocht eigelijk nog even verder

hij komt er toch echt snel erg fijn mes he?
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 18:23:00 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29522839
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 11:47 schreef mirugai het volgende:

[..]

owkee, heel lief dan!!
Je bedoelt de usuba? Die heb ik gekregen tijdens m'n sushi opleiding. Hier in NL kun je een usuba vinden bij http://www.knivesandtools.com/nl/searchresults.htm?query=usuba. Al vind ik 165 euro voor een kazumi usuba wel veel. Ik zou 't in Duitsland proberen bij http://www.japanmesser.de/ oid.

[afbeelding]

Ter info: de messen op de bovenste plank (van links naar rechts)
honesuki - uitbeenmes
gyoto - westers kookmes (masahiro)
gyoto - westers kookmes (global)
chinees mes
2x Zwilling messen
(onderste plank)
usuba - groentenmes
nagiri - groentenmes (dubbelzijdig geslepen)
deba - visfileermes
deba - visfileermes
yanagi - sashimi mes (30 cm global)
yanagi - sashimi mes, kazumi (27 cm)
gebruik je ze ook allemaal? schitterende set trouwens.
pi_29524143
Beetje OT misschien...
Het meeste gebruik ik de koksmessen, voor normaal gebruik zijn die het handigste en ze zijn van Japans rvs. Voor het uitbenen van kip e.d. is de honesuki heel praktisch. De Deba's gebruik ik altijd voor het fileren van vis, maar die zijn net als de usuba, nakiri en yanagi van carbonstaal dus die roesten nogal en vergen veel onderhoud.
De usuba gebruik ik nog nauwelijks. Het is handig voor katsuramuki (een snijtechniek waarbij je flinterdunne repen uit wortels e.d. snijdt), maar zoals gezegd roest ie behoorlijk snel en het is geen topkwaliteit, dus je moet 'm vaak slijpen met japanse waterstenen. Voor het nauwkeurig snijden van groenten gebruik ik dan liever de nakiri, die van veel betere kwaliteit is (beter staal, handgesmeed). Voor sashimi en sushi gebruik ik bijna alleen de yanagi, ook voor het snijden van groenten en katsuramuki, omdat het wisselen van messen niet zo handig is en het sneller werken is. De global yanagi is lekker lang, maar de 'goedkopere' klassieke kazumi yanagi ligt beter in de hand vind ik, dus die gebruik ik wat vaker. De overige messen heb ik al vele jaren, maar tegenwoordig hangen ze er alleen maar...
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 19:43:57 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29524222
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:39 schreef mirugai het volgende:
Beetje OT misschien...
Het meeste gebruik ik de koksmessen, voor normaal gebruik zijn die het handigste en ze zijn van Japans rvs. Voor het uitbenen van kip e.d. is de honesuki heel praktisch. De Deba's gebruik ik altijd voor het fileren van vis, maar die zijn net als de usuba, nakiri en yanagi van carbonstaal dus die roesten nogal en vergen veel onderhoud.
De usuba gebruik ik nog nauwelijks. Het is handig voor katsuramuki (een snijtechniek waarbij je flinterdunne repen uit wortels e.d. snijdt), maar zoals gezegd roest ie behoorlijk snel en het is geen topkwaliteit, dus je moet 'm vaak slijpen met japanse waterstenen. Voor het nauwkeurig snijden van groenten gebruik ik dan liever de nakiri, die van veel betere kwaliteit is (beter staal, handgesmeed). Voor sashimi en sushi gebruik ik bijna alleen de yanagi, ook voor het snijden van groenten en katsuramuki, omdat het wisselen van messen niet zo handig is en het sneller werken is. De global yanagi is lekker lang, maar de 'goedkopere' klassieke kazumi yanagi ligt beter in de hand vind ik, dus die gebruik ik wat vaker. De overige messen heb ik al vele jaren, maar tegenwoordig hangen ze er alleen maar...
sorry voor het uitlokken van een semi-offtopic reactie.
bedankt voor je antwoord. overigens is het logisch dat er discussie ontstaat in een topic waar je keukens van users ziet. de mensch is nou eenmaal nieuwsgierig en wat diepgaander dan sommige mods denken.
pi_29524545
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

sorry voor het uitlokken van een semi-offtopic reactie.
't maakt mij niet uit, maar misschien dat anderen zich eraan storen ofzo.
Misschien een koksmessentopicje openen?
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 20:09:05 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29524633
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 20:04 schreef mirugai het volgende:

[..]

't maakt mij niet uit, maar misschien dat anderen zich eraan storen ofzo.
Misschien een koksmessentopicje openen?
er is een messen topic.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 20:17:56 #57
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29524770
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 20:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

er is een messen topic.
Heb je daar een link van?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29527506
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 02:03 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ook dat hebben jullie niet eens zo beroerd aangepakt.
Ideetje (ik weet niet of het kan, ben een qua doe-het-zelven) is misschien om de leidingen & stopcontacten aan de onderkant v.d. plank te doen?
dit had gekund idd , maar dan hadden we een dikkere plank moeten hebben waar we gaten in konden boren om de elektriciteit inte verwerken en dan ook nog een keer inbouwstopcontacten moeten hebben voor het mooie....:)
En dat had gekunnen maar ons budget lag ff wat laag om dit alles te realiseren
pi_29547066
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 23:04 schreef prupke het volgende:

[..]

dit had gekund idd , maar dan hadden we een dikkere plank moeten hebben waar we gaten in konden boren om de elektriciteit inte verwerken en dan ook nog een keer inbouwstopcontacten moeten hebben voor het mooie....:)
Je had ook een normale plank met een schotje aan de voorkant kunnen gebruiken, zodat het (mits goed afgewerkt ) net lijkt dat het een dikke plank is, en dan stopcontancten eronder gooien. Maar dan zul je altijd een best wel dikke plank (voorschotje) moeten hebben, en volgens mij zal dat niet echt mooi lijken...
  woensdag 10 augustus 2005 @ 22:24:14 #61
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_29547815
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 21:49 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Je had ook een normale plank met een schotje aan de voorkant kunnen gebruiken, zodat het (mits goed afgewerkt ) net lijkt dat het een dikke plank is, en dan stopcontancten eronder gooien. Maar dan zul je altijd een best wel dikke plank (voorschotje) moeten hebben, en volgens mij zal dat niet echt mooi lijken...
de diepte van de plank en de hoogte van de stopcontacten is op zo'n manier dat je nouwelijks tegen de stopcontacten aan kijkt. (mits je ongeveer 180 of groter bent)
de foto's zijn van wat lager genomen en daardoor vallen ze op. maar tijdens normaal gebruik zie je ze nooit maar als je ietsjes door de knieen gaat wel en kun je er ook nog makkelijk bij (tja ze zitten er voor gebruik en niet voor de "sier" )
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  woensdag 10 augustus 2005 @ 22:50:47 #62
16036 nlg
Can you define irony?
pi_29548493
Leuk topic!

Mijn kleine juweeltje:

(ok, moet hier en daar nog wat gebeuren, maar de keuken staat )
  woensdag 10 augustus 2005 @ 22:54:37 #63
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29548589
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 22:50 schreef nlg het volgende:
Leuk topic!

Mijn kleine juweeltje:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wauw, schitterend!! Volgens mij is ie echt gloednieuw.
Heb je hem zelf gezet? Waar heb je hem gekocht?
Echt een juweeltje, zoals je zelf zegt. Hele praktische indeling lijkt me zo!!
  woensdag 10 augustus 2005 @ 23:00:28 #64
16036 nlg
Can you define irony?
pi_29548734
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 22:54 schreef Annemiek78 het volgende:

[..]

Wauw, schitterend!! Volgens mij is ie echt gloednieuw.
Heb je hem zelf gezet? Waar heb je hem gekocht?
Echt een juweeltje, zoals je zelf zegt. Hele praktische indeling lijkt me zo!!
Thanx!

In mei verhuisd (naar nieuwbouwwoning), dus nog gloednieuw inderdaad. Gekocht bij Brugman, wel eigen indeling. Ook laten plaatsen door Brugman.

Ben er errrrrrrrrrrrrg blij mee!
  donderdag 11 augustus 2005 @ 02:32:37 #65
66422 dutch-mamma
pi_29552489
quote:

[..]

[afbeelding]
Ik heb ook ongeveer zo'n L-vorm, 1 maatje kleiner vanwege de enkele spoelbak. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de L-vorm niet echt efficient vind werken. Het kastje dat net tot in die hoek doorloopt, dat is van binnen net een bermuda-driehoek. Ik heb net te korte armpjes, denk ik
Op het aanrecht staat, net in die L-hoek, de Senseo, maar ik heb (gevoeldmatig) toch sterk een idee dat die hoek van die L loze ruimte is...
Kan het niet goed onder woorden brengen...
  donderdag 11 augustus 2005 @ 02:36:16 #66
66422 dutch-mamma
pi_29552520
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 19:19 schreef Little_Angel het volgende:

[..]

Ik wou dat ik zo'n keuken had! Mooi zeg .
Ik heb overigens een gewoon keukentje, zoals in de meeste huurhuizen:

[afbeelding]

.
Niks mis mee!!!

Zoals een aantal weten ben ik nog steeds druk op huizenjacht en ik denk dat ik in mijn handjes mag knijpen als ik straks zo'n keuken zal krijgen...

Ik vind het juist geweldig om zowel droomkeukens als eenvoudige keukens bij elkaar te zien!!! Ik vind het i.i.g. heel inspirerend, mocht ik ooit, hopelijk nog in de 21e eeuw, aan de beurt zijn voor een woning, dan zal ik hier zeker heel veel ideeën vandaan kunnen halen uit dit topic!
  donderdag 11 augustus 2005 @ 02:41:22 #67
66422 dutch-mamma
pi_29552575
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 22:15 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik zou ook wel een grotere koelkast en een vriezer willen hebben in de keuken. Kan die in de schuur weg.
Je bedoelt, een aparte vriezer in de keuken? Ja, dat zou ideaal zijn!
Ik heb altijd al een vrieskist in de schuur gehad, het is ideaal, zo'n ding, maar wat minder als je laat ondekt dat er nog dringend brood uit moet, of zo, en je hebt je nachtkleding al aan (je wil niet weten hoe DM er in een ponnetje uitziet! )
  donderdag 11 augustus 2005 @ 02:42:41 #68
66422 dutch-mamma
pi_29552590
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 17:44 schreef BBQ-kip het volgende:
Lekkere keuken toch
al vind ik die lucky bamboo wel heel gruwelijk... sorry

Ik heb een heel nest van die dingen in de keuken...! En reken maar dat die met me meeverhuizen!!!
  donderdag 11 augustus 2005 @ 02:58:20 #69
66422 dutch-mamma
pi_29552724
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 23:04 schreef prupke het volgende:

[..]

Snap ik
  donderdag 11 augustus 2005 @ 03:00:06 #70
66422 dutch-mamma
pi_29552736
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 23:00 schreef nlg het volgende:

[..]

Thanx!

In mei verhuisd (naar nieuwbouwwoning), dus nog gloednieuw inderdaad. Gekocht bij Brugman, wel eigen indeling. Ook laten plaatsen door Brugman.

Dat kan ik me voorstellen!!!
  donderdag 11 augustus 2005 @ 06:59:35 #71
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29553383
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 02:42 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ik heb een heel nest van die dingen in de keuken...! En reken maar dat die met me meeverhuizen!!!
NEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!
pi_29557372
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 23:00 schreef nlg het volgende:

[..]

Thanx!

Zou ik ook zijn, ja! Ziet er mooi uit .
Don’t touch the girl,
and call it an accident.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 19:12:38 #73
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29564146
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 02:41 schreef dutch-mamma het volgende:
Je bedoelt, een aparte vriezer in de keuken? Ja, dat zou ideaal zijn!
Ja dat bedoel ik En dan een mooie grote koelkast er bij. Hebben we die andere niet meer nodig in de schuur
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 02:41 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik heb altijd al een vrieskist in de schuur gehad, het is ideaal, zo'n ding, maar wat minder als je laat ondekt dat er nog dringend brood uit moet, of zo, en je hebt je nachtkleding al aan
Heel herkenbaar heb ik nu ook
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 11 augustus 2005 @ 20:17:33 #74
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_29565556
wij hebben het geluk dat we een berging aan de keuken hebben zitten (net zo groot als de keuken zelf) en daar hebben we een extra koelkast staan met de diepvries.
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  donderdag 11 augustus 2005 @ 20:27:30 #75
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29565779
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 02:32 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ik heb ook ongeveer zo'n L-vorm, 1 maatje kleiner vanwege de enkele spoelbak. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de L-vorm niet echt efficient vind werken. Het kastje dat net tot in die hoek doorloopt, dat is van binnen net een bermuda-driehoek. Ik heb net te korte armpjes, denk ik
Op het aanrecht staat, net in die L-hoek, de Senseo, maar ik heb (gevoeldmatig) toch sterk een idee dat die hoek van die L loze ruimte is...
Kan het niet goed onder woorden brengen...
Klopt Dutch mamma. Die hoekkasten zijn 90 breed en die staan met een stelmaat van 115 breed.
In de hoek zit dus inderdaad 25 cm loze ruimte.. Maar dat is echt normaal. Is nodig om de keuken goed te kunnen stellen. (Ik werk in de keukenbranche op de klantenservice)

Heel veel klanten van ons bellen idd op met de vraag over de loze ruimte, het word met een hoekpasstuk netjes afgewerkt. Maar schept idd wel eens wat onduidelijkheid.
pi_29566471
Kan die "loze ruimte" niet gewoon opgelost worden met hoekkastjes met van die draairekjes erin? Die hebben wij voor de pannen en boven voor het broodbeleg enzo Dan heb je toch je hele hoek benut.
pi_29566621
quote:
Zoals beloofd

[afbeelding]

En onze messenset

[afbeelding]
Wow zeg!
pi_29566890
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 18:34 schreef ondeugend het volgende:
Mijn keuken met orginele items uit 1922.....

[[url=http://img208.imageshack.us/img208/9750/keuken10ws.th.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img208.imageshack.us/img208/1782/schouw2lf.th.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img208.imageshack.us/img208/2410/vitrinekast7jr.th.jpg]afbeelding][/URL]

Koelkast staat in de bijkeuken omdat die er niet in past.

Zo en nu pannekoeken bakken.
Mooi!
  donderdag 11 augustus 2005 @ 22:33:12 #79
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29568933
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 20:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Kan die "loze ruimte" niet gewoon opgelost worden met hoekkastjes met van die draairekjes erin? Die hebben wij voor de pannen en boven voor het broodbeleg enzo Dan heb je toch je hele hoek benut.
Die kasten zijn onder dus niet zo diep. Ik durf te wedden dat jullie achter die draaiplateau's ook gewoon loze ruimte hebben. Die draaibodems zijn inderdaad wel erg handig, je hebt ze ook wel met legplanken, maar dat is niet praktisch inderdaad.
pi_29617509
Wat een ontzettend mooie keukens!
Zodra ik een keuken heb voor mezelf alleen, post ik 'm ook wel. Tot die tijd geil ik wel op die van de andere users.
  zondag 14 augustus 2005 @ 00:53:31 #81
66422 dutch-mamma
pi_29618232
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 20:27 schreef Annemiek78 het volgende:

[..]

Klopt Dutch mamma. Die hoekkasten zijn 90 breed en die staan met een stelmaat van 115 breed.
In de hoek zit dus inderdaad 25 cm loze ruimte.. Maar dat is echt normaal. Is nodig om de keuken goed te kunnen stellen. (Ik werk in de keukenbranche op de klantenservice)

Heel veel klanten van ons bellen idd op met de vraag over de loze ruimte, het word met een hoekpasstuk netjes afgewerkt. Maar schept idd wel eens wat onduidelijkheid.
Ik bedoel het eigenlijk anders.
Het is (ow, hoe leg ik dat uit...) een dubbele keukenkast, zeg maar, maar dan met 1 deurtje. Je moet dus nogal slangemens zijn om iets te pakken dat helemaal aan de deur-loze kant terecht is gekomen. Of je halve kastje leegpakken... Dat vind ik zo lastig...
  zondag 14 augustus 2005 @ 00:54:48 #82
66422 dutch-mamma
pi_29618266
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 20:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Hm, ja, nou je het zegt, dat heb ik wel eens op tv gezien!
  zondag 14 augustus 2005 @ 10:11:41 #83
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29622486
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 00:53 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ik bedoel het eigenlijk anders.
Het is (ow, hoe leg ik dat uit...) een dubbele keukenkast, zeg maar, maar dan met 1 deurtje. Je moet dus nogal slangemens zijn om iets te pakken dat helemaal aan de deur-loze kant terecht is gekomen. Of je halve kastje leegpakken... Dat vind ik zo lastig...
Daarom zit er in dat soort kasten ook meestal caroussel-draaibodems. Zodat je achterin ook spullen kwijt kan. Je hebt ook een heel ander systeem (heel apart) dat heet een magic corner. Dan trek je ook met het open van de deur een heel systeem naar buiten.. Is heel moelijk uitleggen, heb er ook geen foto van (ja op mijn werk.. maar daar ben ik voorlopig nog niet)
Als je in die kast alleen legplanken maakt is het inderdaad niet praktisch.
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:47:33 #84
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_29626869
quote:
Leuk topic!

Mijn kleine juweeltje:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Oke, het is weer iemand gelukt om mij stik jaloers te maken,
wat een super gave keuken.
Mooi strak, gewoon supergaaf.

Dat keukenblad ...
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_29627694

Dit is zo'n voorbeeld van een magic corner.
Lijkt erop dat je eerst het voorste gedeelte van een kastje eruit kan trekken, en dan het gedeelte waar je heel moeilijk bijkan ook naar voren kan schuiven.
Ziet er wel handig uit!
  zondag 14 augustus 2005 @ 15:30:43 #86
45206 Pietverdriet
pi_29629856
Vriendje van me verkoopt keukens, design enzo, als ik de prijzen soms zie, dan denk ik, mijn god, daar kan je 10 jaar lang voor uit eten.
  zondag 14 augustus 2005 @ 15:33:13 #87
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_29629931
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Vriendje van me verkoopt keukens, design enzo, als ik de prijzen soms zie, dan denk ik, mijn god, daar kan je 10 jaar lang voor uit eten.
idd, en dan een superdure keuken hebben en alleen de magnetron gebruiken....
  zondag 14 augustus 2005 @ 15:39:22 #88
45206 Pietverdriet
pi_29630094
Je zou de mensen de kost moeten geven die kapitalen aan een keuken hebben uitgegeven maar voor wie koken een paar pakjes openmaken is.
Ik vind het mooi hoor, een design keuken, maar ik heb daar echt niet de enorme hoeveelheden geld voor over. Daar ga ik dan liever voor uit eten, of besteed het aan ingredienten. Ja, ik heb veel geld uitgegeven aan een keuken machine en een espresso apparaat, maar dat is het ook zo een beetje.
  zondag 14 augustus 2005 @ 15:41:50 #89
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_29630165
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Je zou de mensen de kost moeten geven die kapitalen aan een keuken hebben uitgegeven maar voor wie koken een paar pakjes openmaken is.
het is pas erg als ze ook allerlei superdeluxe apparatuur in huis hebben en daar niks mee doen, als mensen geld willen uitgeven aan design vind ik dat best maar laat niet de mooiste stoomovens inbouwen als je er toch niks mee doet.
  zondag 14 augustus 2005 @ 15:48:05 #90
45206 Pietverdriet
pi_29630350
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 15:41 schreef Chielus het volgende:

[..]

het is pas erg als ze ook allerlei superdeluxe apparatuur in huis hebben en daar niks mee doen, als mensen geld willen uitgeven aan design vind ik dat best maar laat niet de mooiste stoomovens inbouwen als je er toch niks mee doet.
Geweldig he?
Een goeie steamer is heel fijn hoor, maar een beetje met een kanon op een mug schieten als je gewoon thuis kookt. Een pan met wat water en een vergiet en je kan je broccolie ook stomen.
Van mij mag iedereen er tonnen aan uitgeven, maar ik heb vaak de indruk dat men kunde wil kopen, geld in apparaten steken voor wat men niet in de vingers heeft.
pi_29631071
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geweldig he?
Een goeie steamer is heel fijn hoor, maar een beetje met een kanon op een mug schieten als je gewoon thuis kookt. Een pan met wat water en een vergiet en je kan je broccolie ook stomen.
Van mij mag iedereen er tonnen aan uitgeven, maar ik heb vaak de indruk dat men kunde wil kopen, geld in apparaten steken voor wat men niet in de vingers heeft.
Ach ja, als mensen duizenden euro's in keukenkastjes en kookplaten stoppen, dan is het niet onbegrijpelijk dat ze ook nog honderden euro's in mooie blinkende apparaten stoppen. Ben wel 'ns in kookpunt in Rotterdam geweest en daar verkopen ze spul van boretti, smeg en alles superprofessioneel en in verchroomd roestvrijstaal ... gewoon voor particulieren dus. Je krijgt daar haast de indruk dat je dat spul moet hebben om een beetje te kunnen koken.
Doet me denken aan een collega van me: koopt een idioot dure keuken, maar als ie naar de supermarkt gaat koopt ie wel alles voorgesneden, want zelf vlees snijden bijvoorbeeld is teveel moeite...
  zondag 14 augustus 2005 @ 16:22:26 #92
45206 Pietverdriet
pi_29631424
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 16:12 schreef mirugai het volgende:

[..]

Ach ja, als mensen duizenden euro's in keukenkastjes en kookplaten stoppen, dan is het niet onbegrijpelijk dat ze ook nog honderden euro's in mooie blinkende apparaten stoppen. Ben wel 'ns in kookpunt in Rotterdam geweest en daar verkopen ze spul van boretti, smeg en alles superprofessioneel en in verchroomd roestvrijstaal ... gewoon voor particulieren dus. Je krijgt daar haast de indruk dat je dat spul moet hebben om een beetje te kunnen koken.
Doet me denken aan een collega van me: koopt een idioot dure keuken, maar als ie naar de supermarkt gaat koopt ie wel alles voorgesneden, want zelf vlees snijden bijvoorbeeld is teveel moeite...
Pah, probeer maar eens aan een stuk vlees te komen wat niet portiegewijs gesneden is, das een witte raaf in de Nederlandse supermarkt.
Maar goed, Ik hoorde eens iemand in zo een design zaak vragen naar een design blikopener, dat somt het wel zo een beetje op.
  zondag 14 augustus 2005 @ 16:40:49 #93
37887 Dauthi
Progressive
pi_29631957
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 16:12 schreef mirugai het volgende:

[..]

Ach ja zolang je het hoognodige maar hebt. Een goed gasfornuis en een goede oven. Als het er dan een beetje leuk uit ziet is dat ook mooi meegenomen.

Zeker omdat steeds meer keukens deel uit gaan maken val de woonkamer, dan willen mensen graag dat het er goed uit ziet.

Maar ja mensen kopen het ook bij bepaalde winkels en dan alleen maar omdat het uit die winkel komt zoals bijvoorbeeld Ninaber van Eyben in Den Haag. Staat schuin tegenover een Zwilling dealer en weet het nog zo te doen dat ze 40 euro meer vragen voor een set messen van mindere kwaliteit van hetzelfde merk, en de serie waar het dan om gaat verkopen ze niet eens bij de dealer omdat het te slechte messen zijn.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:18:38 #94
66422 dutch-mamma
pi_29644981
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:16 schreef Razztwizzle het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dit is zo'n voorbeeld van een magic corner.
Lijkt erop dat je eerst het voorste gedeelte van een kastje eruit kan trekken, en dan het gedeelte waar je heel moeilijk bijkan ook naar voren kan schuiven.
Ziet er wel handig uit!
Ziet er een stuk beter uit!!!

maar ook wel duur

Ik ken dat systeem niet, maar als ik straks (eventueel) weer een hoekkeuken heb, is het de investering wel waard!
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:20:18 #95
66422 dutch-mamma
pi_29645026
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Pah, probeer maar eens aan een stuk vlees te komen wat niet portiegewijs gesneden is, das een witte raaf in de Nederlandse supermarkt.
Maar goed, Ik hoorde eens iemand in zo een design zaak vragen naar een design blikopener, dat somt het wel zo een beetje op.
Ik vond mijn Leiffheitt van de Blokker al zo chic...!
pi_29655911
quote:
Leuk topic!

Mijn kleine juweeltje:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

@ NLG: Mooie keuken...hoe zit de afvoer van de zuigkap verwerkt? Mechanisch zeker?
Smile around the world :-)
pi_29688730
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap die mensen niet. Ik heb straks weliswaar zo'n dure designkeuken (arclinea). Maar reken maardat ik me helemaal suf ga koken in dat ding. (dat doe ik nu overigens ook in mijn eenvoudige standaardkeuken hoor!) Ik zou me vreselijk bezwaard voelen als dat ding alleenmaar mooi staat te wezen, maar niet als een echte keuken gebruikt wordt!
En conimex en knor komen d'r echt niet in! (Nu ook al niet)
pi_29701691
Nou als er dan toch foto's mogen van keukens dan hier de mijn ook maar even
Zou er trouwens nog wel meer willen zien nog teveel tekst in dit topic.
pi_29702968
Een fluitketel! .
pi_29703210
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:42 schreef DennisMoore het volgende:
Een fluitketel! .
Je moet toch ergens water in koken voor een koppie thee
  woensdag 17 augustus 2005 @ 01:23:16 #101
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29708746
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:04 schreef intered het volgende:
[afbeelding]
Wow!
Zo zou mijn keuken er best uit mogen zien
pi_29854447
Mijn ouders hebben twee maanden geleden een nieuwbouwwoning betrokken met een nieuwe keuken. Dat is echt een enorme keuken en ik kan niet wachten om daar een keer uitgebreid te gaan koken.

Er is onder andere een kookeiland en als je even denkt aan een 6-pits gasfornuis en dan nog aan beide zijden ruimte (blad), allebei even breed als dat gasfornuis.

Het niet-kookeiland bevat ook een enorm lang blad met daarin een kraan.

Tja, foto's zeggen veel meer, ik zal mijn moeder vragen even een foto te maken zodat ik die kan plaatsen. Maar het is huge!
  zondag 21 augustus 2005 @ 22:59:29 #103
45206 Pietverdriet
pi_29854587
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:12 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ik snap die mensen niet. Ik heb straks weliswaar zo'n dure designkeuken (arclinea). Maar reken maardat ik me helemaal suf ga koken in dat ding. (dat doe ik nu overigens ook in mijn eenvoudige standaardkeuken hoor!) Ik zou me vreselijk bezwaard voelen als dat ding alleenmaar mooi staat te wezen, maar niet als een echte keuken gebruikt wordt!
En conimex en knor komen d'r echt niet in! (Nu ook al niet)
arclinea is trouwens écht te duur voor wat je krijgt vind ik.
  maandag 22 augustus 2005 @ 00:12:19 #104
66422 dutch-mamma
pi_29856461
quote:
[afbeelding]
Schitterend!!! Die kastdeurtjes, granieten aanrecht, helemaal jeugdsentiment!!! Ik zou zó met je willen ruilen!!!

BTW met wat mazzel show ik hier volgende maand mijn keuken, want ik heb waarschijnlijk een huis!
  maandag 22 augustus 2005 @ 00:29:01 #105
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_29856793
ff TVP , foto volgt spoedig
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 22 augustus 2005 @ 17:39:48 #106
66422 dutch-mamma
pi_29867754

We zijn er bijna, we zijn er bijna...

klik op plaatje voor groot resultaat...

[ Bericht 3% gewijzigd door dutch-mamma op 23-08-2005 18:42:21 ]
  maandag 22 augustus 2005 @ 23:28:08 #107
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29871665
quote:
Is dat voldoende ruimte voor je kruidenverzameling?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29871794
Prima zo te zien DM
Er kan altijd een kast bij, hebben wij ook
(ook huurhuis-keukenblok)

Voorheen stond ie in golfers flat als woonkamer kast, nu staat ie t/o de keuken en doet dienst als keukenkast. Mooi he
(foto is scheef, kast niet )

[ Bericht 24% gewijzigd door Blues op 22-08-2005 23:37:39 ]
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 03:37:26 #109
66422 dutch-mamma
pi_29877276
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 23:28 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Is dat voldoende ruimte voor je kruidenverzameling?
Geheel tegen de verwachting (want penibele woningmarkt) in: JA!!!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 03:39:14 #110
66422 dutch-mamma
pi_29877292
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 23:31 schreef Bluezz het volgende:
Prima zo te zien DM
Er kan altijd een kast bij, hebben wij ook
(ook huurhuis-keukenblok)

Voorheen stond ie in golfers flat als woonkamer kast, nu staat ie t/o de keuken en doet dienst als keukenkast. Mooi he
(foto is scheef, kast niet )

[afbeelding]
Heee...! Dát zou ideaal zijn! Eenvoudig, neemt weinig plaats in, maar oh zo efficient voor de keuken...!

En... ja, als de woning doorgaat (kans groeit!) heb ik daar een perfect plekje voor...!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:43:12 #111
66422 dutch-mamma
pi_29895059
Het is van mij!
Het is van mij!
Het is van mij!
Het is van mij!
Het is van mij!
Het is van mij!
Het is van mij!

Ik heb de sleutels al...!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:48:53 #112
45206 Pietverdriet
pi_29895231
* Pietverdriet schenkt Dutch Mamma een glas sekt in ter viering van de dag
pi_29896039
Ik proost ook op je DM Felieieieiei
Dit is het begin van de rest van je leven
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:33:50 #114
45206 Pietverdriet
pi_29896495
* Pietverdriet schenkt nog een flesje leeg..
pi_29897094
quote:
[afbeelding]
Erg mooi!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:55:30 #116
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_29897158

Proficiat!!!
  woensdag 24 augustus 2005 @ 00:55:38 #117
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29908221
Leuk DM!
Ga de keuekn maar snel inwijden
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 21:03:22 #118
43556 miss_dynastie
pi_29933544
DM, gefeliciteerd
  woensdag 24 augustus 2005 @ 22:33:19 #119
16036 nlg
Can you define irony?
pi_29937429
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:12 schreef Wereldman het volgende:

[..]

@ NLG: Mooie keuken...hoe zit de afvoer van de zuigkap verwerkt? Mechanisch zeker?
(Beetje trage reactie...)

Gekozen voor recirculatie:

Werkt prima!
  woensdag 24 augustus 2005 @ 22:35:16 #120
16036 nlg
Can you define irony?
pi_29937518
En natuurlijk de felicitaties aan dutch-mamma!
  donderdag 25 augustus 2005 @ 09:07:46 #121
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29947663
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 22:33 schreef nlg het volgende:

[..]

(Beetje trage reactie...)

Gekozen voor recirculatie:
[[url=http://www2.siemens.nl/huishouden/CPdata/CPSync/Lores/LC95950w.jpg]afbeelding][/url]

Werkt prima!
Hou er wel rekening mee dat je de koolstoffilters op tijd vervangt (iedere 6-9 maanden)
pi_29948624
Hier kom ik nog op terug
  donderdag 25 augustus 2005 @ 14:57:14 #123
16036 nlg
Can you define irony?
pi_29957240
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 09:07 schreef Annemiek78 het volgende:

[..]

Hou er wel rekening mee dat je de koolstoffilters op tijd vervangt (iedere 6-9 maanden)
Jep, da's het enige nadeel
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:14:59 #124
30488 coolbabe
My little pwny
pi_29985917
Oeh mooie keukens gezien in dit topic
Ik ga ook eens foto`s van de mijne maken
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_29986586
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 00:12 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Schitterend!!! Die kastdeurtjes, granieten aanrecht, helemaal jeugdsentiment!!! Ik zou zó met je willen ruilen!!!

BTW met wat mazzel show ik hier volgende maand mijn keuken, want ik heb waarschijnlijk een huis!
Dank U allen voor de complimenten .
De keuken is zelf gebouwd dus er is er maar êên van .
het is trouwens niet een granieten blad maar een van terrazzo 4.5 cm dik en loodzwaar Toch blijven er maar weinig foto's gepost worden!!

[ Bericht 2% gewijzigd door intered op 26-08-2005 16:03:31 ]
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:27:34 #126
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29989142
Op een "terrazzo loodzwaar", kun je daar ook hete pannen op zetten en borstplaat op laten afkoelen?
Heb begrepen dat granieten bladen tegenwoordig een dun laagje grantiet zijn met hout eronder, waar je nog niets heets op mag zetten.... en dat is natuurlijk vrij lomp...
pi_29990034
daar ik in mijn opruimwoede het snoertje van de cam kwijt ben, doen we het maar ff zonder foto's

ik heb een kleine kamer, maar gelukkig wel zoiets als een keukentje.
het is een blokje van drie witte kastjes onder, twee kastjes boven en dan een stel plankjes
Mijn theeservies staat op een kastje op de boekenplank (een glazenkast past helaas niet meer in mijn kamer)
Ik heb naast het blokje ruimte voor een koelkast en hierop staat ook het gasfornuis. momenteel heb ik geen magentron of oven (maar als ik een combi koop staat die op de lage kast onder mijn theeservies) Als ik later gewoon fulltime werk, wil ik een huis met een grotere keuken kopen maar momenteel vind ik dit prima.
pi_29999919
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:27 schreef BBQ-kip het volgende:
Op een "terrazzo loodzwaar", kun je daar ook hete pannen op zetten en borstplaat op laten afkoelen?
Heb begrepen dat granieten bladen tegenwoordig een dun laagje grantiet zijn met hout eronder, waar je nog niets heets op mag zetten.... en dat is natuurlijk vrij lomp...
zie hier de beschrijving van een fabrikant.

Keuken-en barbladen hebben veel te lijden. Terrazzo bestaat hoofdzakelijk uit een samenstelling van geselecteerde marmerkorreltjes en cement (kalkhoudend). Niet behandelde oppervlakten zijn kwetsbaar voor zuren en sappen. Na het slijpen en drogen wordt het aanrechtblad in de fabriek of op locatie behandeld met een impregneer - beschermingsmiddel uiteenlopend van polijstwater, boenwas, zachte zeep op basis van lijnolie en/of produkten die bestaan uit metaalgekoppelde polymeren. Regelmatig onderhoud met de betreffende produkten is aan te bevelen. Inwrijven en uitwrijven met een niet pluizende doek volstaat meestal. Ga nooit zelf experimenteren en lees eerst de beschrijving op het etiket. Vermijd zoveel mogelijk het morsen van azijn, citroen en zure of mousserende dranken. Mocht dit toch gebeuren, geen nood. Onmiddellijk opnemen voorkomt problemen. Bij langdurig contact hiermee kunnen er doffe plekken ontstaan. De vakman kan dit door schuren echter verhelpen. Een laatste tip: zet een hete pan niet rechtstreeks op het aanrecht en gebruik voor het snijden een snijplank.

[img]http://www.intered.demon.nl\test\links.jpg[/img]
[img]http://www.intered.demon.nl\test\rechts.jpg[/img]

[ Bericht 4% gewijzigd door intered op 28-08-2005 14:26:32 (foto's toegevoegd) ]
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 09:31:39 #129
30488 coolbabe
My little pwny
pi_30022159

Mijn zelfbetegelde en geverfde heiligdom ^_^
Het lijkt alsof de kastjes scheef zitten onder het aanrrechtblad maar dat komt doordat ik foto`s aan elkaar heb geplakt
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:27:46 #130
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_30022829
Mooie combinatie van die zwart-witte tegels en het gele van de kastjes Sjeen houdt wel van een beetje kleur
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:36:21 #131
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30022927
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:27 schreef BBQ-kip het volgende:
Nee, er zit onder graniet of composiet vaak wel een randje onderlijming om het blad te kunnen bevestigen aan de onderbouw. Granieten bladen worden geproduceerd van platen van 3 cm dik.
Alleen als je een extra dik werkblad wilt van bv 6cm wordt het blad opgedikt.
Als je er ook achterwanden van wilt zijn die van platen van 2cm dik.

En inderdaad zou ik ook op natuurstenen bladen geen hete pannen zetten. Het valt (vaak) wel onder de garantie als het blad hierdoor scheurt, want ze moeten een temperatuur van 400 graden kunnen hebben, maar je zal niet de eerste zijn bij wie het blad gaat scheuren door teveel temperatuurverschil.

Mijn baas gaat regelen dat we met onze afdeling een keer bij een van onze natuursteen leveranciers kunnen gaan kijken. Lijkt me erg intressant. Mogen we kijken in de fabriek bij het productieprces. Kan ik mijn klanten nog betetr voorlichten en is gewoon leuk om een keer gezien te hebben.
  zondag 28 augustus 2005 @ 16:07:10 #132
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30056269
Coolbabe, lekker frisse gewaagde kleur! Leuke combi met die tegeltjes.
  maandag 29 augustus 2005 @ 01:35:15 #133
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30064657
Coolbabe en Intered, hele mooie keukens
Ben alleen niet weg van die zwart-witte blokjes, maar dat komt door een associatie met andere dingen
Zo'n lichtblauwe keuken met donker hout erbij lijkt me wel wat
Oh wat wil ik graag een ander huis zeg, mét mooie keuken enzo

Intered: je foto van je keuken links ofzo, dus niet rechts , doet het niet bij mij... maar die rechts was heel mooi hoor
  maandag 29 augustus 2005 @ 01:46:46 #134
66422 dutch-mamma
pi_30064822
Ik heb afgelopen weekend met een witkwast, en met jullie aangeboden felicitatiedrankjes, doorgebracht
Bedankt!

Coolbabe, wat een gewaagde/geslaagde keuken heb je! Schitterend!!!
  maandag 29 augustus 2005 @ 01:50:41 #135
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30064891
Ah, lekker je nieuwe stulpje aan het opknappen
Maak je wel snel foto's voor ons?
pi_30079776
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 01:35 schreef BBQ-kip het volgende:

Intered: je foto van je keuken links ofzo, dus niet rechts , doet het niet bij mij... maar die rechts was heel mooi hoor
Nu doet hij het wel als het goed is
btw deze keuken is zelf gebouwd dus er is er maar êên van .

Maar BBQ heb je nu dan geen mooi huis?
En gaat het eigenlijk niet om het eten wat je er in bereid dan hoe de keuken er uit ziet.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 01:16:52 #137
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30085430
Ik ga er nu écht geen foto van maken, je zou je kapot schrikken hahaha en zoiezo zie je weinig van de keuken door alle afwas die er staat...
Het is voor een starterswoning in de randstad een prima keuken (en huisje) hoor, maar ik heb hogere eisen en wordt nu beperkt door de ruimte, de aansluitingen etc etc.
Dat vind ik soms jammer.
Maar lekker koken doe ik wel hoor, wees daar niet bang voor
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 02:42:20 #138
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_30086276
Mijn keuken is in een studentenwoning..gelukkig wél goed schoon gemaakt (is de vaste taak van een huisgenoot van me)
Ik heb weleens foto's van keukens gezien, daar wil je zelfs niet eens kijken naar eten, laat staan eten..
Maar ondanks een groot aanrecht 2 gasfornuizen en een oven niet echt een lekkere plek voor mij om te koken..
Ik hou er niet zo van als er huisgenoten naar voetbal ( ) o.i.d. zitten te kijken terwijl ik kook.
Ik kook over het algemeen bij m'n vriendin, maar die heeft maar een klein aanrecht (wasbak in het midden, oftewel nog minder ruimte) en ze mist een aantal pannen en messen.

M'n huisgenoten klagen ook vaak over een knoflooklucht tijdens mijn koken..
Ik kan ze overigens geen ongelijk geven, knoflook is een van m'n favoriete ingrediënten, maar dan nog..welke student houdt er nou niet van knoflook??

Vandaag trouwens weer een heerlijke knoflooksaus gemaakt die gewoon véél lekkerder is dan uit een potje:
2 á 3 geperste tenen knoflook (of meer als je er van houdt/knoflook in flinterdunne schijfjes snijden en dan klein snijden mag ook, geeft ook meer smaak (zeer scherp mes vereist als je écht dunne plakjes wil snijden))
1 bekertje creme fraiche (125ml)
2 grote eetlepels mayonaise (persoonlijk vind ik die van Remia het lekkerst)
peterselie
1 á 2 theelepels suiker
beetje vers gemalen peper

Men flikkere alles in een bakje, roeren..klaar..
Een heerlijk frisse knoflooksaus is gewoon veel lekkerder dan zo'n zoet sausje met een knoflooksmaakje..
oh, de saus is na een uurtje nog lekkerder en na een dag is ie overheerlijk (knoflook is dan mooi ingetrokken)

[ Bericht 5% gewijzigd door SiGNe op 30-08-2005 02:54:09 ]
pi_30318256
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 22:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

arclinea is trouwens écht te duur voor wat je krijgt vind ik.
Vind ik niet, maar dat had je vast niet anders verwacht Ja het is duur, maar ik bij van enkel ander merk iets gezien dat ik ook maar enigszins in de buurt vond komen van deze keuken. Hij is gewoon precies zoals ik het mooi vind en het materiaal van b.v. de deurtjes is echt heel goed Nou ja, dan heb ik het er wel voor over!

Maarrrr helaas moet ik nog een paar weken wachten. Ik wil em nu!!
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:11:08 #140
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_30319662
wat hebben jullie allemaal als oven staan. (ben zelf aan het sparen voor een Boretti)? en wat vinden jullie ervan?
  dinsdag 6 september 2005 @ 16:16:07 #141
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30323725
Een Sharp combi-magnetron
Ach het is een prima magnetron, hij verwarmd goed maar het werkt niet als een oven.
Over het algemeen gaat het bakken op de ovenfunctie best redelijk, maar dingen zoals cakes die echt de juiste warmte en constant warmte nodig hebben die lukken niet goed.
Voor nu issie prima, maar in een ander huis een mooie andere oven, beetje groot ding en hetelucht
  dinsdag 6 september 2005 @ 19:29:59 #142
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30329528
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:11 schreef Chielus het volgende:
wat hebben jullie allemaal als oven staan. (ben zelf aan het sparen voor een Boretti)? en wat vinden jullie ervan?
Boretti hele mooie degelijk fornuizen enzo, maar vind ze wel erg duur. Maar het is degelijk en kwalitatief goed spul!

je neemt toch wel een normale kleur, he? Ze hebben van die lelijke groene - rode of blauwe.
pi_30487884
Mijn keuken is verre van ideaal, hij is nog geplaatst door de vorige bewoners van mijn huis. De indeling is onhandig want de gasplaat is geplaatst naast een wand waar de inbouwkoelkast in zat (die is inmiddels stuk en moet ik naar de bijkeuken lopen voor gekoelde spullen, erg onhandig) Op die manier kun je geen brede pannen naast elkaar op het vuur hebben omdat er te weinig ruimte voor is. Moet dus best wel plannen wanneer ik wat op het vuur zet. Het werkblad is te klein, de magnetron is stuk en de vaatwasser ook, de kleur is glimmend blauw ook niet mooi. Volgend jaar gaan we de keuken aanpassen aan onze eigen wensen en komt er een koelkast, een breed gasfornuis en een nieuw werkblad. Er is wel veel kast ruimte.
pi_30490677

Dit is mijn keukentje op het moment.
Het is een huurappartement dus ik heb er zelf niet veel aan gedaan,
behalve een vaatwasmachine ingebouwd
  woensdag 14 september 2005 @ 12:09:53 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_30568026

Dit was voordat de spuiter kwam, helaas heb ik geen na foto's nog. De vaatwasser wordt nog ingeruild, en er staat nu een mooie rvs koelkast in.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30612307
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:09 schreef Troel het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit was voordat de spuiter kwam, helaas heb ik geen na foto's nog. De vaatwasser wordt nog ingeruild, en er staat nu een mooie rvs koelkast in.
WOW! mên wat heb jij op de vloer liggen?
  donderdag 15 september 2005 @ 23:15:54 #147
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_30619295
quote:
Op donderdag 15 september 2005 19:54 schreef -Dominator- het volgende:

[..]

Dat is speciaal soort zeil (meestal misprints van verpakingsfabrikanten) dat gebruikt wordt door oa schilders
  vrijdag 16 september 2005 @ 15:19:45 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_30636684
quote:

[..]

Dat is van dat melkpakkenkarton om ervoor te zorgen dat de houten vloer beschermd wordt tegen de kalk van het spuitwerk enzo

Dat is inmiddels ook verdwenen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:01:07 #149
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_30637912
Oeh ... mijn 6 pits fornuis staat.
pi_30672912
En inmiddels heb ik hem ingewijd.

pi_30672980
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 20:00 schreef ondeugend het volgende:

[[url=http://img40.imagevenue.com/loc265/th_9b4_6pits.jpg]afbeelding][/URL]
Geil ding
Their eyes opaque.
pi_30674276
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 20:00 schreef ondeugend het volgende:
Mooi! Wat voor merk is het?
Tevreden? Doet ie het goed?
  zondag 18 september 2005 @ 13:51:14 #153
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_30694177
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 20:40 schreef mirugai het volgende:

[..]

Mooi! Wat voor merk is het?
Tevreden? Doet ie het goed?
Pelgrim tbf940
Ja tot nu toe werkt hij prima !
  † In Memoriam † zondag 18 september 2005 @ 14:07:55 #154
7074 moussy
kuttekop
pi_30694666
quote:

[..]

als je daar van schrikt, raak je in shock in mijn keuken Oranje kastjes met (échte) jaren 70 bloemtjes plakplastic
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_30700197
quote:
Op zondag 18 september 2005 14:07 schreef moussy het volgende:

[..]

als je daar van schrikt, raak je in shock in mijn keuken Oranje kastjes met (échte) jaren 70 bloemtjes plakplastic
COOL!!! fotootje!!
  † In Memoriam † zondag 18 september 2005 @ 20:16:16 #156
7074 moussy
kuttekop
pi_30706104
quote:
Op zondag 18 september 2005 17:09 schreef mirugai het volgende:

[..]

COOL!!! fotootje!!
Eh ja, ik moet eerst ff net zoals vele anderen puinruimen

Ik heb ook nog een kanariegele koelkast

[ Bericht 15% gewijzigd door moussy op 18-09-2005 20:22:56 ]
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_30746540
We hebben vorig jaar van 2 huizen 1 gemaakt.
Voor de verbouwing was onze keuken 1 1/2 bij 2 meter.
Dit is wat hij nu is:

De kast naast de koelkast stond op de nominatie om naar de stort te gaan, maar omdat we deze hoek nog over hadden hebben we daar voorlopig maar van af gezien.
pi_30746577

[ Bericht 100% gewijzigd door DrXLTrouble op 20-09-2005 01:06:42 ]
  dinsdag 20 september 2005 @ 01:44:06 #159
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_30747429
mooi, vind alleen de kleur van het aanrechtblad niet echt mooi bij het kersen passen , maar dat is persoonlijk
pi_30747832

dinsdag 20 september 2005 @ 10:18:45 #162
45 SiGNe
pi_30750887
quote:
In welke showroom heb je die foto's gemaakt?
Mooie keuken!
Is het gangpad alleen niet een tikje smal of lijkt dat alleen zo op de foto?
pi_30751355
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 01:44 schreef Enchanter het volgende:
mooi, vind alleen de kleur van het aanrechtblad niet echt mooi bij het kersen passen , maar dat is persoonlijk
Dat mag he , smaken verschillen.
De kleur van dat blad komt overigens niet helemaal goed over, hij is in werkelijkheid donkerder.

Verder hadden we daar ook geen invloed op omdat deze keuken een "demo" was.
Dat maakte voor ons deze keuken zeker interessant.
Er zit apperatuur in van Gaggenau, alleen de oven en vaatwasser kosten los al de helft van wat wij voor de hele keuken hebben betaald.
Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat die oven vooral gebruikt wordt voor het opwarmen van pizza's.
pi_30760549
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 om 10:18 uur schreef 'SiGNe' het volgende:

In welke showroom heb je die foto's gemaakt?
'showroom'?

oh ja...en dit hebben ze allemaal in een 'showroom'..
quote:

Mooie keuken!
Dank....ben er ook trots op. Maffe is dat ik er zelden gebruik van maak gezien mijn werk.
quote:

Is het gangpad alleen niet een tikje smal of lijkt dat alleen zo op de foto?

Het lijkt zo op de foto omdat ik een deel ingekort heb.
pi_30765180
quote:
Op zondag 18 september 2005 20:16 schreef moussy het volgende:

[..]

Eh ja, ik moet eerst ff net zoals vele anderen puinruimen

Ik heb ook nog een kanariegele koelkast
nou, ik ben toch wel benieuwd hoe dat er allemaal uitziet. Ik hou daar wel van. Lekkere rare kleurtjes enzo. Dat strakke (op rvs na) vind ik persoonlijk niet zoveel, komt nogal koel over vin' ik.
Dit is mijn koelkast:

dinsdag 20 september 2005 @ 20:19:55 #166
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30768553
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30775187
Oh, and that's a bad miss!
pi_30781976
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 16:15 schreef i-spy24 het volgende:

[..]

'showroom'?

[[url=http://x7.putfile.com/9/26209071349-thumb.jpg]afbeelding][/url]

[[url=http://x7.putfile.com/9/26209132415.jpg]afbeelding][/url]

[[url=http://x7.putfile.com/9/26209095575.jpg]afbeelding][/url]
oh ja...en dit hebben ze allemaal in een 'showroom'..

[..]

Dank....ben er ook trots op. Maffe is dat ik er zelden gebruik van maak gezien mijn werk.
[..]

Het lijkt zo op de foto omdat ik een deel ingekort heb.
Ik zou het als een compliment opvatten dat men het een showroom noemt!

Mijn keuken is sinds gisteren 'af' maar ik ben nog niet helemaal tevreden. Als ie helemaal klaar is plaats ik ook wel een paar foto's
  woensdag 21 september 2005 @ 11:36:25 #169
45 SiGNe
pi_30785766
Ik bedoelde het ook als een compliment..
Zo'n keuken zou ik zelf ook wel willen..
pi_30854693
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 02:31 schreef i-spy24 het volgende:
[[url=http://x7.putfile.com/9/26119270917-thumb.jpg]afbeelding][/url]

[[url=http://x7.putfile.com/9/26119294159-thumb.jpg]afbeelding][/url]

i-spy24, mag ik vragen waar je deze keuken gekocht hebt? Ben er hopeloos verliefd op geworden
Ik ben niet veeleisend. Ik neem genoegen met het beste.
pi_30915396
Vorig jaar waren we onze keuken zat...

Het was vervolgens een paar dagen flink zweten (ik verloor zo'n 4 liter vocht in 1 dag) met het sloopwerk:

Een week later was de aannemer klaar en hadden we de boel afgewerkt, dit was het resultaat:
pi_30915829
netjes, misschien wat druk door die horizontale strepen, maar waarschijnlijk (als je de keuken in zijn geheel ziet) valt het in het eggie wel mee...
pi_30917128
quote:
Op zondag 25 september 2005 14:48 schreef erik-de-perik het volgende:
netjes, misschien wat druk door die horizontale strepen, maar waarschijnlijk (als je de keuken in zijn geheel ziet) valt het in het eggie wel mee...
Ja dat valt ook wel mee, het is in het echt een vrij subtiel lichtgrijs streepje, als je het bij de vloer ziet (niet op deze foto's) is het erg mooi. Vind ik zelf tenminste
  zondag 25 september 2005 @ 15:53:06 #174
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30917749
quote:
Op zondag 25 september 2005 14:35 schreef Snorretje_de_Vries het volgende:
Vorig jaar waren we onze keuken zat...
[afbeelding]

Het was vervolgens een paar dagen flink zweten (ik verloor zo'n 4 liter vocht in 1 dag) met het sloopwerk:
[afbeelding]

Een week later was de aannemer klaar en hadden we de boel afgewerkt, dit was het resultaat:
[afbeelding]
Zo dat is een verschil!!
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30919492
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 om 23:05 uur vroeg 'Brentmeister' het volgende:

Errug mooi Kijk je vaak tv tijdens het koken?
Grappig dat je dat vraagt. Ik had inderdaad die tv laten inbouwen omdat ik vroeger nogal
graag in de keuken stond en dan om de tijd te doden tv wilde kijken.
Nu het er is ben ik nog zelden in de keuken omdat ik meestal buiten de deur eet of eten
bestel en dan richting de zitkamer verhuis of een andere kamer.
quote:
Badeend vroeg op 23 september 2005 :
i-spy24, mag ik vragen waar je deze keuken gekocht hebt?
Ben er hopeloos verliefd op geworden.
Wil je niet eerst weten wat het gekost heeft zoals ik het heb staan?
pi_30938917
Net verhuisd... before:

En de after-pics moeten dit jaar nog volgen. .
  maandag 26 september 2005 @ 11:12:34 #177
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30938999
quote:
Op maandag 26 september 2005 11:08 schreef DennisMoore het volgende:
Net verhuisd... before:

En de after-pics moeten dit jaar nog volgen. .
Heb je al wel ideeen wat je wilt gaan doen?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30939263
quote:
Op maandag 26 september 2005 11:12 schreef Martijn_77 het volgende:

Heb je al wel ideeen wat je wilt gaan doen?
Yep, met de Ikea-planner even de basic-layout (dus niet deze onderdelen!) waar ik aan zit te denken:

De radiator verdwenen (misschien verplaatsen naar muur er tegenover), en waarschijnlijk ook de deur naar het balkon (rechts naast de koelkast) opgeofferd. Dat kastje hoog in de hoek vooraan moet de ruimte voor een soort CV-combi-geval worden. Andere wasem-kap, en ik denk geen oven, maar ergens een combi-magnetron.
pi_30939505
De koelkast is een paar dagen geleden gearriveerd en in een hoek gegooid. .
De handgrepen (stangen) moeten nog gemonteerd worden...

En hij heeft knopjes!
pi_30939697
Tof, DM.
For great justice!
pi_30939804
quote:
Op maandag 26 september 2005 11:44 schreef QyRoZ het volgende:

Tof, DM.
Nog láng niet. .
pi_30943750
ik heb een ietswat simpele keuken. mijn kookboeken staan in een kast.

ik heb een kookboek en boeken over kruiden, sausen, pizza en noem maar op.

Werewolf
  woensdag 12 oktober 2005 @ 00:14:46 #183
66422 dutch-mamma
pi_31372802
Goed... ik ben wel erg lang off line geweest, maar ik had dan ook wel het één en ander te doen...

Anyway, voor dit topic was ik jullie nog een plaatje schuldig.

Komt-ie!

before

after
is toch een stuk opgeknapt, he...!

Nu weten jullie meteen waarom ik zo lang stil was...
pi_31378709
Harstikke leuk! D-M!

And welcome back!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:44:50 #185
66422 dutch-mamma
pi_31378858
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:38 schreef Oblivion het volgende:
Harstikke leuk! D-M!

And welcome back!
Dank je!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 23:02:34 #186
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31396114
@DM hij is er wel op bekomen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:10:40 #187
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_31409179
Mijn keukentje, niet zo bijzonder, maar het kan erger

In me Burberry......
pi_31409301
quote:

[..]

[afbeelding]
Eindelijk is een fatsoenlijke keuken! Die rode keuken en ' iron look' keuken...
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:53:25 #189
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_31410265
quote:
Prachtig... Als ik zo'n keuken had was ik er wel elke dag in te vinden .
Don’t touch the girl,
and call it an accident.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:32:39 #190
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_31411189
Twee jaar geleden in mijn huisje komen wonen en daar de keuken aangepakt.
Alles van de Ikea en het er met pa lief ingemetseld. (Hoe dat ging staat in klus blunders )

voor:
]

en na:

Ben er nog steeds trots op
Connection reset by little gnomes with hatchets.
Plato: To Be is to Do, Socrates: To Do is to Be, Sinatra: Do Be Do Be Do.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:34:57 #191
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_31411252
quote:
Op maandag 26 september 2005 11:23 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Yep, met de Ikea-planner even de basic-layout (dus niet deze onderdelen!) waar ik aan zit te denken:

[afbeelding]

De radiator verdwenen (misschien verplaatsen naar muur er tegenover), en waarschijnlijk ook de deur naar het balkon (rechts naast de koelkast) opgeofferd. Dat kastje hoog in de hoek vooraan moet de ruimte voor een soort CV-combi-geval worden. Andere wasem-kap, en ik denk geen oven, maar ergens een combi-magnetron.
Die hoekkast die je daar hebt gekozen is HUGE, echtwaar.
Dat lijkt een klein deurtje aan de voorkant en asl je hem openmaakt gaat daar via The Twilight Zone een wereld aan bergruimte voor je open.
pi_31411547
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:10 schreef Chav het volgende:
Mijn keukentje, niet zo bijzonder, maar het kan erger

[afbeelding]
Leuk!
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:32 schreef IntruderAlert het volgende:
Alles van de Ikea en het er met pa lief ingemetseld. (Hoe dat ging staat in klus blunders )

voor:
[afbeelding]]

en na:

[afbeelding]

En dat mag best! Ook een mooie keuken!
pi_31414381
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:14 schreef trith het volgende:

[..]

Eindelijk is een fatsoenlijke keuken! Die rode keuken en ' iron look' keuken...
Rode keuken? Bedoel je die van mij soms? Dat lijkt misschien zo omdat aan 1 kant de muur rood is. De rest is gewoon wit.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:20:13 #194
66422 dutch-mamma
pi_31416551
quote:

voor:
[afbeelding]]

en na:

[afbeelding]

En terecht, wát een metamorfose!
pi_31419773
quote:

voor:
[afbeelding]]

en na:

[afbeelding]

Inderdaad, hij is echt mooi. En dat 'omgooien' van de indeling (kraan naar de kant van het raam) is ook slim.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 04:57:56 #196
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_31429304
quote:

voor:
[afbeelding]]

en na:

[afbeelding]

Echt wel een verbetering tov voorheen, ennu heb je ook een ander raam erin gezet aan de voorkant?
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:30:47 #197
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_31429976
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 04:57 schreef knillis het volgende:

[..]

Echt wel een verbetering tov voorheen, ennu heb je ook een ander raam erin gezet aan de voorkant?
Nee, dat hebben we niet gedaan.

Ik heb een koof gemaakt die aan beide kanten is betegeld en die tussen t raam en het aanrechtblad gemaakt.

Het klinkt wat raar maar als je het ziet valt het niet eens op.

Als van buiten naar binnen kijkt zie je dus een klein muurtje van tegels voor t raam.
Het leek me veel te moeilijk om het raam eruit te breken en opnieuw kleiner in te metselen.

[ Bericht 13% gewijzigd door IntruderAlert op 14-10-2005 08:51:10 (verkeerde quote) ]
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:33:33 #198
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_31431963
ah, wij zitten bijna met hetzelfde probleem, maar in veel mindere mate, bij ons zal het aanrechtblad over de vensterbank heen gemaakt worden met 1 a 2 cm speling, waardoor je van buiten net het aanrechtblad zal zien, afwachten maar tot de keuken wordt geleverd.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:47:26 #199
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_31442655
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 10:33 schreef knillis het volgende:
ah, wij zitten bijna met hetzelfde probleem, maar in veel mindere mate, bij ons zal het aanrechtblad over de vensterbank heen gemaakt worden met 1 a 2 cm speling, waardoor je van buiten net het aanrechtblad zal zien, afwachten maar tot de keuken wordt geleverd.
Maar als je daar je "natte deel" van maakt krijg je daar waterbaden zeg maar.

Je moet als je net als ik je water voor t raam plaatst wel zorgen dat er een cm of 10 aan waterkering is.

Heb je nodig, echt waar.
pi_31641080
Misschien kun je waterkering maken door een glasplaat/glazen achterwandje te plaatsen? Kun je er nog wel door kijken maar houdt toch het water tegen.
Erg leuk geworden!
  Licht Ontvlambaar zondag 23 oktober 2005 @ 11:12:03 #201
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31648577
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 17:49 schreef Snorretje_de_Vries het volgende:

[..]

Rode keuken? Bedoel je die van mij soms? Dat lijkt misschien zo omdat aan 1 kant de muur rood is. De rest is gewoon wit.
Waarschijnlijk werd die van mij bedoeld Iedereen heeft recht op zijn eigen smaak...
pi_45150363
quote:
Zoals beloofd

[afbeelding]

En onze messenset

[afbeelding]
Leuke opstelling alleen iets te rood
  maandag 8 januari 2007 @ 19:58:35 #203
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_45154267
We hebben een huurhuis, vandaar een standaard keuken, maar qua afmeting hoor je mij niet klagen.
Heerlijk veel ruimte, en dan mijn trots, de light oven.

[ Bericht 13% gewijzigd door Curiosity op 09-01-2007 21:06:19 ]
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_45154529
Ik ben zelf ook trots op mijn keuken ik zit gehuurd dus moest het doen met de oude keuken die erin zat. Maar we hebben de kastjes geverfd, creatief geweest met krijtbord verf. En nog meer mooie kleurtjes ziet er nu gezelliger uit en ik ben er vaak te vinden .

Ik wou graag fotos maken maar mijn camera is stuk dit is dus eigenlijk een tvp . Maar hele mooie keukens voorbij zien komen!! En zo schoon ook

ow ik heb trouwens wel before pics:

[ Bericht 15% gewijzigd door Retro_Doll op 08-01-2007 20:12:37 ]
Het is een gekkenhuis, wat zeg ik ziekenhuis
ik leg het uit, zeg het zelfs in gebrekkig Duits
"es ist ein Krankenhaus"
  maandag 8 januari 2007 @ 20:25:54 #205
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_45155456
Wat een reusachtige topickick!

Ik zal ook even een foto plaatsen van onze keuken. Heel basic, maar hij voldoet prima. Het enige jammere is dat de koelkast zo klein is, een grotere koelvriescombinatie staat op zolder.

De keuken lijkt op de foto trouwens een stuk sterieler dan hij daadwerkelijk is. Niet goed te zien is mijn leukste accessoire: het originele zand / zeep / sodasetje, dat van mijn oma is geweest. Het staat achter de gootsteen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_45155997
Maar zit je ijskast dan MarLo, of is dat een domme vraag
Het is een gekkenhuis, wat zeg ik ziekenhuis
ik leg het uit, zeg het zelfs in gebrekkig Duits
"es ist ein Krankenhaus"
  maandag 8 januari 2007 @ 20:40:21 #207
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_45156160
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:37 schreef Retro_Doll het volgende:
Maar zit je ijskast dan MarLo, of is dat een domme vraag
De koelkast zit links onder de magnetron, naast het ladenkastje helemaal rechts. Echt een piepkleine koelkast .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 8 januari 2007 @ 21:20:02 #208
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45158139
Iemand ervaring met een glazen aanrechtblad?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 8 januari 2007 @ 21:27:55 #209
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45158548
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:20 schreef Martijn_77 het volgende:
nee maar het lijkt me verschrikkelijk. hout (teak) is het best denk ik.
  maandag 8 januari 2007 @ 21:29:46 #210
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45158648
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:27 schreef zoalshetis het volgende:
nee maar het lijkt me verschrikkelijk. hout (teak) is het best denk ik.
Waarom lijk je dat verschrikkelijk? Wil het niet als snijplank gaan gebruiken.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_45158697
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik zou het eens aan Annemiek+nr. vragen, die zit toch in de keukenbusiness?

Het lijkt me overigens verschrikkelijk. Lastig werken, krassen, koud, vlekken, gedoe. Heb je een voorbeeldplaatje misschien?

Mijn favo keuken heeft een blad van hout. Of natuursteen, misschien
Eeuwig vijfentwintig
  maandag 8 januari 2007 @ 21:38:51 #212
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45159101
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:30 schreef Reese het volgende:
Ik zou het eens aan Annemiek+nr. vragen, die zit toch in de keukenbusiness?
Ja, maar die heeft ook zelf geen ervaring met glas
quote:
Het lijkt me overigens verschrikkelijk. Lastig werken, krassen, koud, vlekken, gedoe. Heb je een voorbeeldplaatje misschien?
quote:
Mijn favo keuken heeft een blad van hout. Of natuursteen, misschien
Hout schijnt pas bewerkelijk te zijn met onderhouden
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_45159247
Mijn keuken sinds een maandje

Daarvoor was het echt bagger

Vloer is inmiddels wel voorzien van mooie matzwarten tegels Moet alleen nog ff de muren en plafond verven
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_45159474
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:41 schreef PdeHoog het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Vloer is inmiddels wel voorzien van mooie matzwarten tegels Moet alleen nog ff de muren en plafond verven
Wow, echt opgeknapt!
pi_45159509
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:38 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, maar die heeft ook zelf geen ervaring met glas
quote:
[..]

[afbeelding]
[..]
Thanks. Ziet er wel okay uit, beetje te 'koud' naar mijn zin.
quote:
Hout schijnt pas bewerkelijk te zijn met onderhouden
Bewerkelijkheid is in mijn ogen dan ook geen criterium. Of je er fijn mee kunt werken wél.

(En of het er een beetje mooi uitziet ook , maar dat is niet echt iets voor Cul. )
Eeuwig vijfentwintig
pi_45159620
Pdehoog, mooie keuken . Had volgens mij al eens foto's gezien in een ander topic.

Vind het echt verbazingwekkend dat het in dezelfde ruimte als op de eerste foto staat!

En ik vind je vloertegeltjes zo leuk ik lees heel selectief en heb dus niet gezien dat je er inmiddels overheen getegeld hebt
Eeuwig vijfentwintig
pi_45159743
Voor

De tekening

Na

Nog zonder tegeltjes...

Met tegeltjes, zonder voegen...

Van het échte eindresultaat heb ik nog geen foto's
pi_45160549
Raissa, erg cool

En Reese, het klopt dat je ze al eens ergens gezien hebt Ik heb ze in K&W gepost.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_45160603
Zien er mooi uit, PdeHoog en Raissa!
  maandag 8 januari 2007 @ 22:58:38 #220
45 SiGNe
pi_45163329
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:46 schreef Reese het volgende:
Bewerkelijkheid is in mijn ogen dan ook geen criterium. Of je er fijn mee kunt werken wél.

(En of het er een beetje mooi uitziet ook , maar dat is niet echt iets voor Cul. )
Ik vind of iets er mooi uitziet juist wél iets voor Cul., eten gaat nooit alleen om smaak maar ook om hoe het eruit ziet.
Ze hebben het weleens getest met blauwe, groene en rode biefstukken, de blauwe en de groene vond men veel minder lekker smaken dan de rode terwijl het alleen maar met een smaakloze kleurstof geverfd was.

Maar goed ik ga offtopic, ik zal binnenkort denk ik ook wel foto's posten van mijn keuken, ik weet alleen nog niet of jullie dat wel aankunnen.. (studentenhuis )
  maandag 8 januari 2007 @ 22:59:22 #221
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_45163365
ik zal binnenkort eens een foto van onze (studenten)keuken maken....
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_45163498
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:58 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik vind of iets er mooi uitziet juist wél iets voor Cul., eten gaat nooit alleen om smaak maar ook om hoe het eruit ziet.
Ze hebben het weleens getest met blauwe, groene en rode biefstukken, de blauwe en de groene vond men veel minder lekker smaken dan de rode terwijl het alleen maar met een smaakloze kleurstof geverfd was.

Je hebt gelijk hoor . En zeg nou zelf, een heerlijk stoofpotje of een verse appeltaart ziet er toch veel lekkerder uit op een stoer robuust houten blad dan op zo'n steriele glasplaat
Eeuwig vijfentwintig
pi_45164539
quote:
Op maandag 8 januari 2007 23:02 schreef Reese het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor . En zeg nou zelf, een heerlijk stoofpotje of een verse appeltaart ziet er toch veel lekkerder uit op een stoer robuust houten blad dan op zo'n steriele glasplaat
Idd
pi_45166246
golferBluezz' huurkeukentje

Links

Rechts, koken met spetters

Andere kant, apparateneiland

Tegenover de keuken staat de oude houten kast , waar alle keukenspullen in zitten die we niet kwijt kunnen
pi_45168965
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 01:08 schreef dutch-mamma het volgende:
Heb je een geweldig professionele keuken, met een AGA en een complete messenset?

Of bestaat jouw keuken uit een plankje met een magnetron?

Vertel, vertel, tot in detail, liefst met (niet te grote) foto's!

Om te beginnen: mijn altaar... [afbeelding]
Mijn keuken moet nodig verbouwd worden, de vaatwasser doet het niet meer, de magnetron is stuk en de ruimte is onhandig ingedeeld. Daarbij komt dat de kleur me eigenlijk niet aanstaat.Ik heb te weinig ruimte naast het gasstel zodat je altijd moet uitkienen welke pan het eerst op het vuur moet. Niet handig dus, maar dat is nog van de vorige bewoners. Ik heb een paar scherpe koksmessen en het lukt toch ondanks de kleine onhandige ruimte om lekker te koken en dat is veel belangrijker voor mij dan een keuken van 20000 euro met een kookeiland en dan alles uit Maggi pakjes te halen omdat er geen inspiratie is. Helaas geen foto's van de keuken, maar als je in het midden staat kun je rondom je alle aanrechtbladen aanraken, zo klein is het.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 07:35:55 #226
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_45169008
Ik zal hem straks posten.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:55:26 #227
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_45185988
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:41 schreef PdeHoog het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Wat een beauty, schitterend.
Lekker naturel en toch warm!

Echt mooi! Mag je zeker trots op zijn!
pi_45189215
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:55 schreef Annemiek78 het volgende:

[..]

Wat een beauty, schitterend.
Lekker naturel en toch warm!

Echt mooi! Mag je zeker trots op zijn!
Dank Ben er ook best trots op
  woensdag 10 januari 2007 @ 01:42:54 #229
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_45200844
Een hele leuke topic kick is dit! Ik zie helaas veel kruisjes maar ook hele mooie keukens.
Gooi die er van ons er ook maar op (hopelijk werkt photobucket?!)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_45200902
feest
pi_45203403
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 01:48 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[afbeelding]
Dit meen je niet
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:08:16 #232
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45224118
quote:
[afbeelding]
en daar kook je ook nog?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:11:43 #233
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45224271
nog netjes vergeleken bij een studentenhuis waar ik heb gewoond.
pi_45225722
Ik heb een houten aanrechtblad, en dat is niet altijd even prettig: vooral i.v.m vocht bij de randen, daar is het toch wel aangetast in de loop der jaren. We hebben het er zelf niet ingezet, dus het is niet alleen onze schuld.
Verder moet je het regelmatig inoliën.
Ik denk niet dat ik voor hout zal kiezen mocht ik ooit nog een keukenblad gaan kopen.
Helpt waar hij kan!
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:44:54 #235
139677 Curiosity
pi_45225777
quote:
[afbeelding]
Hoe schoon is jouw huis
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:46:10 #236
139677 Curiosity
pi_45225826
.

[ Bericht 100% gewijzigd door Curiosity op 10-01-2007 20:48:00 (dubbelop) ]
pi_45226262
Ach mensen kijk nou eens bij eigenschappen...

Stelletje mutsen!

http://www.channel4.com/l(...)dy/kitchen_dirty.jpg
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:16:14 #238
139677 Curiosity
pi_45227066
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:56 schreef Oblivion het volgende:
Ach mensen kijk nou eens bij eigenschappen...

Stelletje mutsen!

http://www.channel4.com/l(...)dy/kitchen_dirty.jpg
Zeg ik
pi_45227111
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:16 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Zeg ik
Sorry, dan ben jij geen muts...
  donderdag 27 december 2007 @ 07:53:34 #240
58874 macferret
http://spiffsbbq.nl
pi_55566438
hier wat foto's van onze nieuwe keuken

Dit was de oude

Eerst moest de tussenmuur er aan geloven

Toen was het een kwestie van slopen, leidingen omleggen en stucen. klein detail: niks was meer bruikbaar, behalve de vaatwasser we zouden geen dag zonder kunn eh willen!

ps ze hadden de handels verkeerd geleverd, dus op de foto zitten ze wat scheef
  † In Memoriam † donderdag 27 december 2007 @ 11:33:13 #241
43556 miss_dynastie
pi_55568556
Wow, wat een verschil
Heerlijk hoor!
  donderdag 27 december 2007 @ 11:57:09 #242
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_55569052
er loopt al een topic over keukens dat een heel stuk recenter is en om er nou 2 naast elkaar te hebben is een béétje veel van het goede.

Show je keuken!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')