OMG!!! Waar woon je! Krasnapolsky?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:19 schreef Sjeen het volgende:
Zoals beloofd![]()
[afbeelding]
En onze messenset![]()
[afbeelding]
Neuh, gewoon in Maastrichtquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 21:19 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
OMG!!! Waar woon je! Krasnapolsky?![]()
Schitterend, zeg!!!
Ik wou al zeggen, dat is niet zomaar een standaard keuken, hier zit echte keukenliefde achter!quote:Op zondag 7 augustus 2005 00:42 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Neuh, gewoon in MaastrichtWe hebben allebei Hotelschool gedaan hier in Maastricht, vandaar de uitgebreide messenset. En toen we drie jaar geleden ons huisje kochten, zijn we gaan kijken voor een échte keuken. We waren meteen verkocht toen ze met dit ontwerp kwamen. Moet wel zeggen dat we er andere dingen voor gelaten hebben. Maar al ruim twee jaar heel veel plezier en nog steeds geen spijt!
Kijk, hier geniet ik méér van dan die gesponsorde plaatjes van VT-wonen!quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 22:31 schreef prupke het volgende:
Wij hebben ruim 5 meter aan werkbladen we hebben het hoog geplaatst (.97 cm) Afwasmachine erin, koelkast, grote hetelucht oven, combimagnetron, espresso-apparaat, we hebben een tosti ijzer, broodrooster, blender (4 in 1) messenblok (prof) en nog een zwik aan ander apperatuur wat je maar nodig hebt in de keuken.
Nu nog een rookslede (of hoe het heten mag)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is het ook, alleen die stopcontacten die je wel nodig hebt zij een beetje storend....quote:Op zondag 7 augustus 2005 01:44 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Kijk, hier geniet ik méér van dan die gesponsorde plaatjes van VT-wonen!![]()
Die eerste foto, boven het werkblad die plank, vind ik een mooie oplossing trouwens!
Ook dat hebben jullie niet eens zo beroerd aangepakt.quote:Op zondag 7 augustus 2005 01:46 schreef prupke het volgende:
[..]
Dat is het ook, alleen die stopcontacten die je wel nodig hebt zij een beetje storend....
Zie ik het goed, heb jij zowel links als "voor" een raam? Wat leuk!quote:Op zondag 7 augustus 2005 02:09 schreef Christine het volgende:
Mijn keuken:
[afbeelding]
Simpel, edoch praktisch.
Jep, zowel links als voor een raam.quote:Op zondag 7 augustus 2005 02:13 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Zie ik het goed, heb jij zowel links als "voor" een raam? Wat leuk!
Raam in de keuken vind ik prettig, vanwege de kruidjes in de vensterbank... ('s winters lust ik ook graag bieslook!)
Heb ik meteen een praktische vraag...quote:Op zondag 7 augustus 2005 02:17 schreef Christine het volgende:
[..]
Jep, zowel links als voor een raam.En links aan de muur heb ik potjes voor verse kruiden (scheelt ruimte in de vensterbank, die heb ik het liefst leeg), maar dat had ik nog niet toen deze foto gemaakt werd.
Wij hebben datzelfde reglement in het huurcontract staan en we hebben een afzuigkap met koolstoffilter genomen, beste wat werkte maar met een lekkere motor alles naar buiten blazen werkt een stuk beter natuurlijk...quote:Op zondag 7 augustus 2005 10:44 schreef DennisMoore het volgende:
Heb net een voormalig huurflatje gekocht. Hopelijk eind deze maand de sleutels.
[afbeelding]
Fotograaf staat met de rug naar de balkondeur.
En dit zit er nu in (bron: funda). Heb wat geld gereserveerd om er een ander keukentje in te laten zetten. Waarschijnlijk het hoekje om, een werkblad onder het raam. Andere oplossing zoeken voor die radiator dus. Hoewel ik me nog niet geïnformeerd heb, denk ik niet dat ik inbouw-apparatuur wil. D'r moet wat mij betreft een vaatwasser in, een (upside-down) koelkast met flinke vriesruimte (voor de zakjes macaroni). Koken wil ik blijven doen op gas. Voordelen van zo'n grote oven zie ik ook niet eigenlijk, dus een combi-magnetron lijkt me prima (daar kunnen toch pizza's in?).
Dat huur-geisertje zal waarschijnlijk ook wel vervangen worden daarbij. De vraag is nog of er een HR-ketel in de keuken komt te hangen of elders, en of ik de wasmachine ook nog verplaats van badkamer naar keuken. Moet nog meten of dat allemaal past..
Wat afzuigkap betreft, ik las iets in het reglement van de VVE dat het alleen een motorloze mag zijn ivm centraal afzuigsysteem? Moet ik ook nog achteraan dus, hoe dat precies zit, en of ik niet gewoon een afvoer in de muur mag maken bv...
Eigenlijk moet ik een digicam kopen om before/during/after-pics te kunnen maken.
Zoals beloofd de foto van mijn keuken met te weinig ruimte op het aanrechtquote:Op donderdag 4 augustus 2005 21:41 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar ik zal van het weekend wel even een fototje maken en posten.
Itoh heeft afzuigkappen voor motorloze afzuiging, met toch een motor erin. Deze zorgt voor een luchtgordijn om je fornuis heen. Minder luchtjes en versterkt de centrale afzuiging. Zit nu ook in mijn keuken, ze zijn echter niet zo goedkoop.quote:Op zondag 7 augustus 2005 13:01 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Wij hebben datzelfde reglement in het huurcontract staan en we hebben een afzuigkap met koolstoffilter genomen, beste wat werkte maar met een lekkere motor alles naar buiten blazen werkt een stuk beter natuurlijk...
Door de dubbele wasbak... En ik zie een vaatwasser, geloof ik.quote:Op zondag 7 augustus 2005 21:49 schreef Martijn_77 het volgende:
Zoals beloofd de foto van mijn keuken met te weinig ruimte op het aanrecht
[afbeelding]
Links is alleen een afdruipgedeelte en rechts onder naast de spoelbak (achter het kersen houten kastje) zie je nog net het bedieningspaneel van de vaatwasser.quote:Op maandag 8 augustus 2005 07:03 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Door de dubbele wasbak... En ik zie een vaatwasser, geloof ik..
Ah jammer...quote:Op maandag 8 augustus 2005 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen digitale camera, geen fotohost..
Ik wou dat ik zo'n keuken had! Mooi zegquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:19 schreef Sjeen het volgende:
Zoals beloofd![]()
[afbeelding]
En onze messenset![]()
[afbeelding]
Nee, dat is een tomado waterkoker van de Blokker en dat ding doet precies wat het moet doen.quote:Op maandag 8 augustus 2005 14:50 schreef BBQ-kip het volgende:
En een Everglades waterkoker zie ik
Van de MediaMarkt
en nu ga je me heel lief vertelen waar je dat linker mes van het derder plaatje vandaan hebt! die zoek ik al jaren!quote:Op zondag 7 augustus 2005 08:50 schreef mirugai het volgende:
Ik woon nu in een huurhuis, maar wil binnenkort ergens anders naartoe (iets kopen ofzo). Dus ik steek nu nog geen geld in een goed fornuis e.d. Hier wat piccies van m'n 'hardware':
('t is wel een beetje een zooi nu)
[afbeelding]
[afbeelding]
en het belangrijkste, m'n hocho (japanse messen):
[afbeelding]
owkee, heel lief dan!!quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 01:56 schreef karper het volgende:
[..]
en nu ga je me heel lief vertelen waar je dat linker mes van het derder plaatje vandaan hebt! die zoek ik al jaren!
gebruik je ze ook allemaal? schitterende set trouwens.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:47 schreef mirugai het volgende:
[..]
owkee, heel lief dan!!![]()
Je bedoelt de usuba? Die heb ik gekregen tijdens m'n sushi opleiding. Hier in NL kun je een usuba vinden bij http://www.knivesandtools.com/nl/searchresults.htm?query=usuba. Al vind ik 165 euro voor een kazumi usuba wel veel. Ik zou 't in Duitsland proberen bij http://www.japanmesser.de/ oid.
[afbeelding]
Ter info: de messen op de bovenste plank (van links naar rechts)
honesuki - uitbeenmes
gyoto - westers kookmes (masahiro)
gyoto - westers kookmes (global)
chinees mes
2x Zwilling messen
(onderste plank)
usuba - groentenmes
nagiri - groentenmes (dubbelzijdig geslepen)
deba - visfileermes
deba - visfileermes
yanagi - sashimi mes (30 cm global)
yanagi - sashimi mes, kazumi (27 cm)
sorry voor het uitlokken van een semi-offtopic reactie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:39 schreef mirugai het volgende:
Beetje OT misschien...
Het meeste gebruik ik de koksmessen, voor normaal gebruik zijn die het handigste en ze zijn van Japans rvs. Voor het uitbenen van kip e.d. is de honesuki heel praktisch. De Deba's gebruik ik altijd voor het fileren van vis, maar die zijn net als de usuba, nakiri en yanagi van carbonstaal dus die roesten nogal en vergen veel onderhoud.
De usuba gebruik ik nog nauwelijks. Het is handig voor katsuramuki (een snijtechniek waarbij je flinterdunne repen uit wortels e.d. snijdt), maar zoals gezegd roest ie behoorlijk snel en het is geen topkwaliteit, dus je moet 'm vaak slijpen met japanse waterstenen. Voor het nauwkeurig snijden van groenten gebruik ik dan liever de nakiri, die van veel betere kwaliteit is (beter staal, handgesmeed). Voor sashimi en sushi gebruik ik bijna alleen de yanagi, ook voor het snijden van groenten en katsuramuki, omdat het wisselen van messen niet zo handig is en het sneller werken is. De global yanagi is lekker lang, maar de 'goedkopere' klassieke kazumi yanagi ligt beter in de hand vind ik, dus die gebruik ik wat vaker. De overige messen heb ik al vele jaren, maar tegenwoordig hangen ze er alleen maar...
't maakt mij niet uit, maar misschien dat anderen zich eraan storen ofzo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
sorry voor het uitlokken van een semi-offtopic reactie.
er is een messen topic.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:04 schreef mirugai het volgende:
[..]
't maakt mij niet uit, maar misschien dat anderen zich eraan storen ofzo.
Misschien een koksmessentopicje openen?
Heb je daar een link van?quote:
dit had gekund idd , maar dan hadden we een dikkere plank moeten hebben waar we gaten in konden boren om de elektriciteit inte verwerken en dan ook nog een keer inbouwstopcontacten moeten hebben voor het mooie....:)quote:Op zondag 7 augustus 2005 02:03 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ook dat hebben jullie niet eens zo beroerd aangepakt.
Ideetje (ik weet niet of het kan, ben eenqua doe-het-zelven) is misschien om de leidingen & stopcontacten aan de onderkant v.d. plank te doen?
Je had ook een normale plank met een schotje aan de voorkant kunnen gebruiken, zodat het (mits goed afgewerktquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 23:04 schreef prupke het volgende:
[..]
dit had gekund idd , maar dan hadden we een dikkere plank moeten hebben waar we gaten in konden boren om de elektriciteit inte verwerken en dan ook nog een keer inbouwstopcontacten moeten hebben voor het mooie....:)
En dat had gekunnen maar ons budget lag ff wat laag om dit alles te realiseren
de diepte van de plank en de hoogte van de stopcontacten is op zo'n manier dat je nouwelijks tegen de stopcontacten aan kijkt. (mits je ongeveer 180 of groter bent)quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:49 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Je had ook een normale plank met een schotje aan de voorkant kunnen gebruiken, zodat het (mits goed afgewerkt) net lijkt dat het een dikke plank is, en dan stopcontancten eronder gooien. Maar dan zul je altijd een best wel dikke plank (voorschotje) moeten hebben, en volgens mij zal dat niet echt mooi lijken...
Wauw, schitterend!! Volgens mij is ie echt gloednieuw.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:50 schreef nlg het volgende:
Leuk topic!
Mijn kleine juweeltje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(ok, moet hier en daar nog wat gebeuren, maar de keuken staat)
Thanx!quote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:54 schreef Annemiek78 het volgende:
[..]
Wauw, schitterend!! Volgens mij is ie echt gloednieuw.
Heb je hem zelf gezet? Waar heb je hem gekocht?
Echt een juweeltje, zoals je zelf zegt. Hele praktische indeling lijkt me zo!!
Ik heb ook ongeveer zo'n L-vorm, 1 maatje kleiner vanwege de enkele spoelbak. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de L-vorm niet echt efficient vind werken. Het kastje dat net tot in die hoek doorloopt, dat is van binnen net een bermuda-driehoek. Ik heb net te korte armpjes, denk ikquote:Op zondag 7 augustus 2005 21:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Niks mis mee!!!quote:Op maandag 8 augustus 2005 19:19 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Ik wou dat ik zo'n keuken had! Mooi zeg.
Ik heb overigens een gewoon keukentje, zoals in de meeste huurhuizen:
[afbeelding].
Je bedoelt, een aparte vriezer in de keuken? Ja, dat zou ideaal zijn!quote:Op maandag 8 augustus 2005 22:15 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik zou ook wel een grotere koelkast en een vriezer willen hebben in de keuken. Kan die in de schuur weg.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 17:44 schreef BBQ-kip het volgende:
Lekkere keuken toch
al vind ik die lucky bamboo wel heel gruwelijk... sorry
Snap ikquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 23:04 schreef prupke het volgende:
[..]
dit had gekund idd , maar dan hadden we een dikkere plank moeten hebben waar we gaten in konden boren om de elektriciteit inte verwerken en dan ook nog een keer inbouwstopcontacten moeten hebben voor het mooie....:)
En dat had gekunnen maar ons budget lag ff wat laag om dit alles te realiseren
Dat kan ik me voorstellen!!!quote:Op woensdag 10 augustus 2005 23:00 schreef nlg het volgende:
[..]
Thanx!
In mei verhuisd (naar nieuwbouwwoning), dus nog gloednieuw inderdaad. Gekocht bij Brugman, wel eigen indeling. Ook laten plaatsen door Brugman.
Ben er errrrrrrrrrrrrg blij mee!![]()
NEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 02:42 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
![]()
Ik heb een heel nest van die dingen in de keuken...! En reken maar dat die met me meeverhuizen!!!
Zou ik ook zijn, ja! Ziet er mooi uitquote:Op woensdag 10 augustus 2005 23:00 schreef nlg het volgende:
[..]
Thanx!
In mei verhuisd (naar nieuwbouwwoning), dus nog gloednieuw inderdaad. Gekocht bij Brugman, wel eigen indeling. Ook laten plaatsen door Brugman.
Ben er errrrrrrrrrrrrg blij mee!![]()
Ja dat bedoel ikquote:Op donderdag 11 augustus 2005 02:41 schreef dutch-mamma het volgende:
Je bedoelt, een aparte vriezer in de keuken? Ja, dat zou ideaal zijn!
Heel herkenbaar heb ik nu ookquote:Op donderdag 11 augustus 2005 02:41 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik heb altijd al een vrieskist in de schuur gehad, het is ideaal, zo'n ding, maar wat minder als je laat ondekt dat er nog dringend brood uit moet, of zo, en je hebt je nachtkleding al aan
Klopt Dutch mamma. Die hoekkasten zijn 90 breed en die staan met een stelmaat van 115 breed.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 02:32 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik heb ook ongeveer zo'n L-vorm, 1 maatje kleiner vanwege de enkele spoelbak. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de L-vorm niet echt efficient vind werken. Het kastje dat net tot in die hoek doorloopt, dat is van binnen net een bermuda-driehoek. Ik heb net te korte armpjes, denk ik
Op het aanrecht staat, net in die L-hoek, de Senseo, maar ik heb (gevoeldmatig) toch sterk een idee dat die hoek van die L loze ruimte is...
Kan het niet goed onder woorden brengen...![]()
Wow zeg!quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:19 schreef Sjeen het volgende:
Zoals beloofd![]()
[afbeelding]
En onze messenset![]()
[afbeelding]
quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:34 schreef ondeugend het volgende:
Mijn keuken met orginele items uit 1922.....
[[url=http://img208.imageshack.us/img208/9750/keuken10ws.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img208.imageshack.us/img208/1782/schouw2lf.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img208.imageshack.us/img208/2410/vitrinekast7jr.th.jpg]afbeelding][/URL]
Koelkast staat in de bijkeuken omdat die er niet in past.
Zo en nu pannekoeken bakken.
Die kasten zijn onder dus niet zo diep. Ik durf te wedden dat jullie achter die draaiplateau's ook gewoon loze ruimte hebben. Die draaibodems zijn inderdaad wel erg handig, je hebt ze ook wel met legplanken, maar dat is niet praktisch inderdaad.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 20:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Kan die "loze ruimte" niet gewoon opgelost worden met hoekkastjes met van die draairekjes erin? Die hebben wij voor de pannen en boven voor het broodbeleg enzoDan heb je toch je hele hoek benut.
Ik bedoel het eigenlijk anders.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 20:27 schreef Annemiek78 het volgende:
[..]
Klopt Dutch mamma. Die hoekkasten zijn 90 breed en die staan met een stelmaat van 115 breed.
In de hoek zit dus inderdaad 25 cm loze ruimte.. Maar dat is echt normaal. Is nodig om de keuken goed te kunnen stellen. (Ik werk in de keukenbranche op de klantenservice)
Heel veel klanten van ons bellen idd op met de vraag over de loze ruimte, het word met een hoekpasstuk netjes afgewerkt. Maar schept idd wel eens wat onduidelijkheid.
Hm, ja, nou je het zegt, dat heb ik wel eens op tv gezien!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 20:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Kan die "loze ruimte" niet gewoon opgelost worden met hoekkastjes met van die draairekjes erin? Die hebben wij voor de pannen en boven voor het broodbeleg enzoDan heb je toch je hele hoek benut.
Daarom zit er in dat soort kasten ook meestal caroussel-draaibodems. Zodat je achterin ook spullen kwijt kan. Je hebt ook een heel ander systeem (heel apart) dat heet een magic corner. Dan trek je ook met het open van de deur een heel systeem naar buiten.. Is heel moelijk uitleggen, heb er ook geen foto van (ja op mijn werk.. maar daar ben ik voorlopig nog niet)quote:Op zondag 14 augustus 2005 00:53 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik bedoel het eigenlijk anders.
Het is (ow, hoe leg ik dat uit...) een dubbele keukenkast, zeg maar, maar dan met 1 deurtje. Je moet dus nogal slangemens zijn om iets te pakken dat helemaal aan de deur-loze kant terecht is gekomen. Of je halve kastje leegpakken... Dat vind ik zo lastig...
Oke, het is weer iemand gelukt om mij stik jaloers te maken,quote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:50 schreef nlg het volgende:
Leuk topic!
Mijn kleine juweeltje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
idd, en dan een superdure keuken hebben en alleen de magnetron gebruiken....quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Vriendje van me verkoopt keukens, design enzo, als ik de prijzen soms zie, dan denk ik, mijn god, daar kan je 10 jaar lang voor uit eten.
het is pas erg als ze ook allerlei superdeluxe apparatuur in huis hebben en daar niks mee doen, als mensen geld willen uitgeven aan design vind ik dat best maar laat niet de mooiste stoomovens inbouwen als je er toch niks mee doet.quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Je zou de mensen de kost moeten geven die kapitalen aan een keuken hebben uitgegeven maar voor wie koken een paar pakjes openmaken is.
Geweldig he?quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:41 schreef Chielus het volgende:
[..]
het is pas erg als ze ook allerlei superdeluxe apparatuur in huis hebben en daar niks mee doen, als mensen geld willen uitgeven aan design vind ik dat best maar laat niet de mooiste stoomovens inbouwen als je er toch niks mee doet.
Ach ja, als mensen duizenden euro's in keukenkastjes en kookplaten stoppen, dan is het niet onbegrijpelijk dat ze ook nog honderden euro's in mooie blinkende apparaten stoppen. Ben wel 'ns in kookpunt in Rotterdam geweest en daar verkopen ze spul van boretti, smeg en alles superprofessioneel en in verchroomd roestvrijstaal ... gewoon voor particulieren dus. Je krijgt daar haast de indruk dat je dat spul moet hebben om een beetje te kunnen koken.quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geweldig he?
Een goeie steamer is heel fijn hoor, maar een beetje met een kanon op een mug schieten als je gewoon thuis kookt. Een pan met wat water en een vergiet en je kan je broccolie ook stomen.
Van mij mag iedereen er tonnen aan uitgeven, maar ik heb vaak de indruk dat men kunde wil kopen, geld in apparaten steken voor wat men niet in de vingers heeft.
Pah, probeer maar eens aan een stuk vlees te komen wat niet portiegewijs gesneden is, das een witte raaf in de Nederlandse supermarkt.quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:12 schreef mirugai het volgende:
[..]
Ach ja, als mensen duizenden euro's in keukenkastjes en kookplaten stoppen, dan is het niet onbegrijpelijk dat ze ook nog honderden euro's in mooie blinkende apparaten stoppen. Ben wel 'ns in kookpunt in Rotterdam geweest en daar verkopen ze spul van boretti, smeg en alles superprofessioneel en in verchroomd roestvrijstaal ... gewoon voor particulieren dus. Je krijgt daar haast de indruk dat je dat spul moet hebben om een beetje te kunnen koken.
Doet me denken aan een collega van me: koopt een idioot dure keuken, maar als ie naar de supermarkt gaat koopt ie wel alles voorgesneden, want zelf vlees snijden bijvoorbeeld is teveel moeite...
Ach ja zolang je het hoognodige maar hebt. Een goed gasfornuis en een goede oven. Als het er dan een beetje leuk uit ziet is dat ook mooi meegenomen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:12 schreef mirugai het volgende:
[..]
Ach ja, als mensen duizenden euro's in keukenkastjes en kookplaten stoppen, dan is het niet onbegrijpelijk dat ze ook nog honderden euro's in mooie blinkende apparaten stoppen. Ben wel 'ns in kookpunt in Rotterdam geweest en daar verkopen ze spul van boretti, smeg en alles superprofessioneel en in verchroomd roestvrijstaal ... gewoon voor particulieren dus. Je krijgt daar haast de indruk dat je dat spul moet hebben om een beetje te kunnen koken.
Doet me denken aan een collega van me: koopt een idioot dure keuken, maar als ie naar de supermarkt gaat koopt ie wel alles voorgesneden, want zelf vlees snijden bijvoorbeeld is teveel moeite...
Ziet er een stuk beter uit!!!quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:16 schreef Razztwizzle het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is zo'n voorbeeld van een magic corner.
Lijkt erop dat je eerst het voorste gedeelte van een kastje eruit kan trekken, en dan het gedeelte waar je heel moeilijk bijkan ook naar voren kan schuiven.
Ziet er wel handig uit!
Ik vond mijn Leiffheitt van de Blokker al zo chic...!quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pah, probeer maar eens aan een stuk vlees te komen wat niet portiegewijs gesneden is, das een witte raaf in de Nederlandse supermarkt.
Maar goed, Ik hoorde eens iemand in zo een design zaak vragen naar een design blikopener, dat somt het wel zo een beetje op.
@ NLG: Mooie keuken...hoe zit de afvoer van de zuigkap verwerkt? Mechanisch zeker?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:50 schreef nlg het volgende:
Leuk topic!
Mijn kleine juweeltje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik snap die mensen niet. Ik heb straks weliswaar zo'n dure designkeuken (arclinea). Maar reken maardat ik me helemaal suf ga koken in dat ding. (dat doe ik nu overigens ook in mijn eenvoudige standaardkeuken hoor!) Ik zou me vreselijk bezwaard voelen als dat ding alleenmaar mooi staat te wezen, maar niet als een echte keuken gebruikt wordt!quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Je zou de mensen de kost moeten geven die kapitalen aan een keuken hebben uitgegeven maar voor wie koken een paar pakjes openmaken is.
Wow!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:04 schreef intered het volgende:
Nou als er dan toch foto's mogen van keukens dan hier de mijn ook maar even
Zou er trouwens nog wel meer willen zien nog teveel tekst in dit topic.
[afbeelding]
arclinea is trouwens écht te duur voor wat je krijgt vind ik.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:12 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik snap die mensen niet. Ik heb straks weliswaar zo'n dure designkeuken (arclinea). Maar reken maardat ik me helemaal suf ga koken in dat ding. (dat doe ik nu overigens ook in mijn eenvoudige standaardkeuken hoor!) Ik zou me vreselijk bezwaard voelen als dat ding alleenmaar mooi staat te wezen, maar niet als een echte keuken gebruikt wordt!
En conimex en knor komen d'r echt niet in!(Nu ook al niet)
Schitterend!!! Die kastdeurtjes, granieten aanrecht, helemaal jeugdsentiment!!! Ik zou zó met je willen ruilen!!!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:04 schreef intered het volgende:
[afbeelding]
Is dat voldoende ruimte voor je kruidenverzameling?quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:39 schreef dutch-mamma het volgende:
[[url=http://i9.photobucket.com/albums/a79/xekjiram/th_IMAGE0031.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://i9.photobucket.com/albums/a79/xekjiram/th_IMAGE0035.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://i9.photobucket.com/albums/a79/xekjiram/th_IMAGE0036.jpg]afbeelding][/URL]
We zijn er bijna, we zijn er bijna...
![]()
![]()
![]()
klik op plaatje voor groot resultaat...
Geheel tegen de verwachting (want penibele woningmarkt) in: JA!!!quote:Op maandag 22 augustus 2005 23:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Is dat voldoende ruimte voor je kruidenverzameling?
Heee...! Dát zou ideaal zijn! Eenvoudig, neemt weinig plaats in, maar oh zo efficient voor de keuken...!quote:Op maandag 22 augustus 2005 23:31 schreef Bluezz het volgende:
Prima zo te zien DM
Er kan altijd een kast bij, hebben wij ook
(ook huurhuis-keukenblok)
Voorheen stond ie in golfers flat als woonkamer kast, nu staat ie t/o de keuken en doet dienst als keukenkast. Mooi he
(foto is scheef, kast niet)
[afbeelding]
Erg mooi!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:04 schreef intered het volgende:
[afbeelding]
(Beetje trage reactie...)quote:Op maandag 15 augustus 2005 14:12 schreef Wereldman het volgende:
[..]
@ NLG: Mooie keuken...hoe zit de afvoer van de zuigkap verwerkt? Mechanisch zeker?
Hou er wel rekening mee dat je de koolstoffilters op tijd vervangt (iedere 6-9 maanden)quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:33 schreef nlg het volgende:
[..]
(Beetje trage reactie...)
Gekozen voor recirculatie:
[[url=http://www2.siemens.nl/huishouden/CPdata/CPSync/Lores/LC95950w.jpg]afbeelding][/url]
Werkt prima!
Jep, da's het enige nadeelquote:Op donderdag 25 augustus 2005 09:07 schreef Annemiek78 het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee dat je de koolstoffilters op tijd vervangt (iedere 6-9 maanden)
Dank U allen voor de complimenten .quote:Op maandag 22 augustus 2005 00:12 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Schitterend!!! Die kastdeurtjes, granieten aanrecht, helemaal jeugdsentiment!!! Ik zou zó met je willen ruilen!!!![]()
BTW met wat mazzel show ik hier volgende maand mijn keuken, want ik heb waarschijnlijk een huis!![]()
zie hier de beschrijving van een fabrikant.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 11:27 schreef BBQ-kip het volgende:
Op een "terrazzo loodzwaar", kun je daar ook hete pannen op zetten en borstplaat op laten afkoelen?
Heb begrepen dat granieten bladen tegenwoordig een dun laagje grantiet zijn met hout eronder, waar je nog niets heets op mag zetten.... en dat is natuurlijk vrij lomp...
Nee, er zit onder graniet of composiet vaak wel een randje onderlijming om het blad te kunnen bevestigen aan de onderbouw. Granieten bladen worden geproduceerd van platen van 3 cm dik.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 11:27 schreef BBQ-kip het volgende:
Op een "terrazzo loodzwaar", kun je daar ook hete pannen op zetten en borstplaat op laten afkoelen?
Heb begrepen dat granieten bladen tegenwoordig een dun laagje grantiet zijn met hout eronder, waar je nog niets heets op mag zetten.... en dat is natuurlijk vrij lomp...
Nu doet hij het wel als het goed isquote:Op maandag 29 augustus 2005 01:35 schreef BBQ-kip het volgende:
Intered: je foto van je keuken links ofzo, dus niet rechts, doet het niet bij mij... maar die rechts was heel mooi hoor
![]()
Vind ik niet, maar dat had je vast niet anders verwachtquote:Op zondag 21 augustus 2005 22:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
arclinea is trouwens écht te duur voor wat je krijgt vind ik.
Boretti hele mooie degelijk fornuizen enzo, maar vind ze wel erg duur. Maar het is degelijk en kwalitatief goed spul!quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:11 schreef Chielus het volgende:
wat hebben jullie allemaal als oven staan. (ben zelf aan het sparen voor een Boretti)? en wat vinden jullie ervan?
WOW! mên wat heb jij op de vloer liggen?quote:Op woensdag 14 september 2005 12:09 schreef Troel het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit was voordat de spuiter kwam, helaas heb ik geen na foto's nog. De vaatwasser wordt nog ingeruild, en er staat nu een mooie rvs koelkast in.
Dat is speciaal soort zeil (meestal misprints van verpakingsfabrikanten) dat gebruikt wordt door oa schildersquote:Op donderdag 15 september 2005 19:54 schreef -Dominator- het volgende:
[..]
WOW! mên wat heb jij op de vloer liggen?
Dat is van dat melkpakkenkarton om ervoor te zorgen dat de houten vloer beschermd wordt tegen de kalk van het spuitwerk enzoquote:Op donderdag 15 september 2005 19:54 schreef -Dominator- het volgende:
[..]
Geil dingquote:Op zaterdag 17 september 2005 20:00 schreef ondeugend het volgende:
En inmiddels heb ik hem ingewijd.![]()
[[url=http://img40.imagevenue.com/loc265/th_9b4_6pits.jpg]afbeelding][/URL]
Mooi! Wat voor merk is het?quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:00 schreef ondeugend het volgende:
En inmiddels heb ik hem ingewijd.![]()
Pelgrim tbf940quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:40 schreef mirugai het volgende:
[..]
Mooi! Wat voor merk is het?
Tevreden? Doet ie het goed?
quote:Op donderdag 15 september 2005 19:54 schreef -Dominator- het volgende:
[..]
COOL!!! fotootje!!quote:Op zondag 18 september 2005 14:07 schreef moussy het volgende:
[..]als je daar van schrikt, raak je in shock in mijn keuken
Oranje kastjes met (échte) jaren 70 bloemtjes plakplastic
![]()
Eh ja, ik moet eerst ff net zoals vele anderen puinruimenquote:
quote:Op dinsdag 20 september 2005 02:31 schreef i-spy24 het volgende:
[[url=http://x7.putfile.com/9/26119270917-thumb.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://x7.putfile.com/9/26119294159-thumb.jpg]afbeelding][/url]
In welke showroom heb je die foto's gemaakt?quote:Op dinsdag 20 september 2005 02:31 schreef i-spy24 het volgende:
Dat mag hequote:Op dinsdag 20 september 2005 01:44 schreef Enchanter het volgende:
mooi, vind alleen de kleur van het aanrechtblad niet echt mooi bij het kersen passen , maar dat is persoonlijk![]()
quote:Op dinsdag 20 september 2005 om 10:18 uur schreef 'SiGNe' het volgende:
In welke showroom heb je die foto's gemaakt?
Dank....ben er ook trots op. Maffe is dat ik er zelden gebruik van maak gezien mijn werk.quote:
Mooie keuken!
quote:
Is het gangpad alleen niet een tikje smal of lijkt dat alleen zo op de foto?
nou, ik ben toch wel benieuwd hoe dat er allemaal uitziet. Ik hou daar wel van. Lekkere rare kleurtjes enzo. Dat strakke (op rvs na) vind ik persoonlijk niet zoveel, komt nogal koel over vin' ik.quote:Op zondag 18 september 2005 20:16 schreef moussy het volgende:
[..]
Eh ja, ik moet eerst ff net zoals vele anderen puinruimen
Ik heb ook nog een kanariegele koelkast
Erg mooi!!quote:Op dinsdag 20 september 2005 02:31 schreef i-spy24 het volgende:
Errug mooiquote:Op dinsdag 20 september 2005 02:31 schreef i-spy24 het volgende:
Ik zou het als een compliment opvatten dat men het een showroom noemt!quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:15 schreef i-spy24 het volgende:
[..]'showroom'?
![]()
[[url=http://x7.putfile.com/9/26209071349-thumb.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://x7.putfile.com/9/26209132415.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://x7.putfile.com/9/26209095575.jpg]afbeelding][/url]
oh ja...en dit hebben ze allemaal in een 'showroom'..![]()
[..]
Dank....ben er ook trots op. Maffe is dat ik er zelden gebruik van maak gezien mijn werk.
[..]
Het lijkt zo op de foto omdat ik een deel ingekort heb.
quote:Op dinsdag 20 september 2005 02:31 schreef i-spy24 het volgende:
i-spy24, mag ik vragen waar je deze keuken gekocht hebt? Ben er hopeloos verliefd op geworden![]()
Ja dat valt ook wel mee, het is in het echt een vrij subtiel lichtgrijs streepje, als je het bij de vloer ziet (niet op deze foto's) is het erg mooi. Vind ik zelf tenminstequote:Op zondag 25 september 2005 14:48 schreef erik-de-perik het volgende:
netjes, misschien wat druk door die horizontale strepen, maar waarschijnlijk (als je de keuken in zijn geheel ziet) valt het in het eggie wel mee...
Zo dat is een verschil!!quote:Op zondag 25 september 2005 14:35 schreef Snorretje_de_Vries het volgende:
Vorig jaar waren we onze keuken zat...
[afbeelding]
Het was vervolgens een paar dagen flink zweten (ik verloor zo'n 4 liter vocht in 1 dag) met het sloopwerk:
[afbeelding]
Een week later was de aannemer klaar en hadden we de boel afgewerkt, dit was het resultaat:
[afbeelding]
Grappig dat je dat vraagt. Ik had inderdaad die tv laten inbouwen omdat ik vroeger nogalquote:Op dinsdag 20 september 2005 om 23:05 uur vroeg 'Brentmeister' het volgende:
Errug mooiKijk je vaak tv tijdens het koken?
Wil je niet eerst weten wat het gekost heeft zoals ik het heb staan?quote:Badeend vroeg op 23 september 2005 :
i-spy24, mag ik vragen waar je deze keuken gekocht hebt?
Ben er hopeloos verliefd op geworden.
Heb je al wel ideeen wat je wilt gaan doen?quote:Op maandag 26 september 2005 11:08 schreef DennisMoore het volgende:
Net verhuisd... before:![]()
![]()
![]()
En de after-pics moeten dit jaar nog volgen..
Yep, met de Ikea-planner even de basic-layout (dus niet deze onderdelen!) waar ik aan zit te denken:quote:Op maandag 26 september 2005 11:12 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb je al wel ideeen wat je wilt gaan doen?
Dank je!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:38 schreef Oblivion het volgende:
Harstikke leuk! D-M!![]()
And welcome back!![]()
Eindelijk is een fatsoenlijke keuken! Die rode keuken en ' iron look' keuken...quote:Op zondag 7 augustus 2005 21:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Prachtig... Als ik zo'n keuken had was ik er wel elke dag in te vindenquote:Op dinsdag 20 september 2005 02:31 schreef i-spy24 het volgende:
Die hoekkast die je daar hebt gekozen is HUGE, echtwaar.quote:Op maandag 26 september 2005 11:23 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Yep, met de Ikea-planner even de basic-layout (dus niet deze onderdelen!) waar ik aan zit te denken:
[afbeelding]
De radiator verdwenen (misschien verplaatsen naar muur er tegenover), en waarschijnlijk ook de deur naar het balkon (rechts naast de koelkast) opgeofferd. Dat kastje hoog in de hoek vooraan moet de ruimte voor een soort CV-combi-geval worden. Andere wasem-kap, en ik denk geen oven, maar ergens een combi-magnetron.
Leuk!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:10 schreef Chav het volgende:
Mijn keukentje, niet zo bijzonder, maar het kan erger
[afbeelding]
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:32 schreef IntruderAlert het volgende:
Twee jaar geleden in mijn huisje komen wonen en daar de keuken aangepakt.
Alles van de Ikea en het er met pa lief ingemetseld. (Hoe dat ging staat in klus blunders)
voor:
[afbeelding]]
en na:
[afbeelding]
Ben er nog steeds trots op![]()
Rode keuken? Bedoel je die van mij soms? Dat lijkt misschien zo omdat aan 1 kant de muur rood is. De rest is gewoon wit.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:14 schreef trith het volgende:
[..]
Eindelijk is een fatsoenlijke keuken! Die rode keuken en ' iron look' keuken...![]()
En terecht, wát een metamorfose!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:32 schreef IntruderAlert het volgende:
Alles van de Ikea en het er met pa lief ingemetseld. (Hoe dat ging staat in klus blunders)
voor:
[afbeelding]]
en na:
[afbeelding]
Inderdaad, hij is echt mooi. En dat 'omgooien' van de indeling (kraan naar de kant van het raam) is ook slim.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:32 schreef IntruderAlert het volgende:
voor:
[afbeelding]]
en na:
[afbeelding]
Echt wel een verbetering tov voorheen, ennu heb je ook een ander raam erin gezet aan de voorkant?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:32 schreef IntruderAlert het volgende:
voor:
[afbeelding]]
en na:
[afbeelding]
Nee, dat hebben we niet gedaan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 04:57 schreef knillis het volgende:
[..]
Echt wel een verbetering tov voorheen, ennu heb je ook een ander raam erin gezet aan de voorkant?
Maar als je daar je "natte deel" van maakt krijg je daar waterbaden zeg maar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:33 schreef knillis het volgende:
ah, wij zitten bijna met hetzelfde probleem, maar in veel mindere mate, bij ons zal het aanrechtblad over de vensterbank heen gemaakt worden met 1 a 2 cm speling, waardoor je van buiten net het aanrechtblad zal zien, afwachten maar tot de keuken wordt geleverd.
Waarschijnlijk werd die van mij bedoeldquote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:49 schreef Snorretje_de_Vries het volgende:
[..]
Rode keuken? Bedoel je die van mij soms? Dat lijkt misschien zo omdat aan 1 kant de muur rood is. De rest is gewoon wit.![]()
Leuke opstelling alleen iets te roodquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:19 schreef Sjeen het volgende:
Zoals beloofd![]()
[afbeelding]
En onze messenset![]()
[afbeelding]
De koelkast zit links onder de magnetron, naast het ladenkastje helemaal rechts. Echt een piepkleine koelkastquote:Op maandag 8 januari 2007 20:37 schreef Retro_Doll het volgende:
Maar zit je ijskast dan MarLo, of is dat een domme vraag
nee maar het lijkt me verschrikkelijk. hout (teak) is het best denk ik.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Iemand ervaring met een glazen aanrechtblad?
Waarom lijk je dat verschrikkelijk? Wil het niet als snijplank gaan gebruiken.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:27 schreef zoalshetis het volgende:
nee maar het lijkt me verschrikkelijk. hout (teak) is het best denk ik.
Ik zou het eens aan Annemiek+nr. vragen, die zit toch in de keukenbusiness?quote:Op maandag 8 januari 2007 21:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Iemand ervaring met een glazen aanrechtblad?
Ja, maar die heeft ook zelf geen ervaring met glasquote:Op maandag 8 januari 2007 21:30 schreef Reese het volgende:
Ik zou het eens aan Annemiek+nr. vragen, die zit toch in de keukenbusiness?![]()
quote:Op maandag 8 januari 2007 21:30 schreef Reese het volgende:
Het lijkt me overigens verschrikkelijk. Lastig werken, krassen, koud, vlekken, gedoe. Heb je een voorbeeldplaatje misschien?
Hout schijnt pas bewerkelijk te zijn met onderhoudenquote:Op maandag 8 januari 2007 21:30 schreef Reese het volgende:
Mijn favo keuken heeft een blad van hout. Of natuursteen, misschien![]()
Wow, echt opgeknapt!quote:Op maandag 8 januari 2007 21:41 schreef PdeHoog het volgende:
Mijn keuken sinds een maandje
[afbeelding]
Daarvoor was het echt bagger
[afbeelding]
Vloer is inmiddels wel voorzien van mooie matzwarten tegelsMoet alleen nog ff de muren en plafond verven
quote:Op maandag 8 januari 2007 21:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar die heeft ook zelf geen ervaring met glas![]()
Thanks. Ziet er wel okay uit, beetje te 'koud' naar mijn zin.quote:
Bewerkelijkheid is in mijn ogen dan ook geen criterium. Of je er fijn mee kunt werken wél.quote:Hout schijnt pas bewerkelijk te zijn met onderhouden![]()
Ik vind of iets er mooi uitziet juist wél iets voor Cul., eten gaat nooit alleen om smaak maar ook om hoe het eruit ziet.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:46 schreef Reese het volgende:
Bewerkelijkheid is in mijn ogen dan ook geen criterium. Of je er fijn mee kunt werken wél.
(En of het er een beetje mooi uitziet ook![]()
, maar dat is niet echt iets voor Cul. )
quote:Op maandag 8 januari 2007 22:58 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik vind of iets er mooi uitziet juist wél iets voor Cul., eten gaat nooit alleen om smaak maar ook om hoe het eruit ziet.
Ze hebben het weleens getest met blauwe, groene en rode biefstukken, de blauwe en de groene vond men veel minder lekker smaken dan de rode terwijl het alleen maar met een smaakloze kleurstof geverfd was.
Iddquote:Op maandag 8 januari 2007 23:02 schreef Reese het volgende:
[..]
![]()
Je hebt gelijk hoor. En zeg nou zelf, een heerlijk stoofpotje of een verse appeltaart ziet er toch veel lekkerder uit op een stoer robuust houten blad dan op zo'n steriele glasplaat
Mijn keuken moet nodig verbouwd worden, de vaatwasser doet het niet meer, de magnetron is stuk en de ruimte is onhandig ingedeeld. Daarbij komt dat de kleur me eigenlijk niet aanstaat.Ik heb te weinig ruimte naast het gasstel zodat je altijd moet uitkienen welke pan het eerst op het vuur moet. Niet handig dus, maar dat is nog van de vorige bewoners. Ik heb een paar scherpe koksmessen en het lukt toch ondanks de kleine onhandige ruimte om lekker te koken en dat is veel belangrijker voor mij dan een keuken van 20000 euro met een kookeiland en dan alles uit Maggi pakjes te halen omdat er geen inspiratie is. Helaas geen foto's van de keuken, maar als je in het midden staat kun je rondom je alle aanrechtbladen aanraken, zo klein is het.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 01:08 schreef dutch-mamma het volgende:
Heb je een geweldig professionele keuken, met een AGA en een complete messenset?
Of bestaat jouw keuken uit een plankje met een magnetron?
Vertel, vertel, tot in detail, liefst met (niet te grote) foto's!
Om te beginnen: mijn altaar... [afbeelding]
Wat een beauty, schitterend.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:41 schreef PdeHoog het volgende:
Mijn keuken sinds een maandje
[afbeelding]
Daarvoor was het echt bagger
[afbeelding]
Vloer is inmiddels wel voorzien van mooie matzwarten tegelsMoet alleen nog ff de muren en plafond verven
Dankquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:55 schreef Annemiek78 het volgende:
[..]
Wat een beauty, schitterend.
Lekker naturel en toch warm!
Echt mooi! Mag je zeker trots op zijn!
en daar kook je ook nog?quote:
Zeg ikquote:Op woensdag 10 januari 2007 20:56 schreef Oblivion het volgende:
Ach mensen kijk nou eens bij eigenschappen...![]()
Stelletje mutsen!
http://www.channel4.com/l(...)dy/kitchen_dirty.jpg
Sorry, dan ben jij geen muts...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |