abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 augustus 2005 @ 01:08:42 #1
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_29413705
Heb je een geweldig professionele keuken, met een AGA en een complete messenset?

Of bestaat jouw keuken uit een plankje met een magnetron?

Vertel, vertel, tot in detail, liefst met (niet te grote) foto's!

Om te beginnen: mijn altaar...

[ Bericht 10% gewijzigd door dutch-mamma op 08-08-2005 03:51:08 ]
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_29416884
Ik wil ik wil ik wil MIJN KEUKEN VERBOUWEN!!

Eerst de loterij winnen

Dan een mooi granieten aanrecht, grooote koelkast met vriesvak, oven, gastel en veeeeel kastjes. Ow en een klein barretje

Maar nu ga ik helemaal off topic maar zo moet mijn keuken zijn over een paar jaar

Ik heb nu een vrij ruime keuken met veel kastruimte. Dus geen altaar maar een mandje waar al mijn kruiden niet meer inpassen. Maar ik vind het blad niet mooi, wit met van die vegen erdoor En de kastjes zijn geel Die worden blauw over een paar weken!

Edit: ik heb ook een vaatwasser
Trotse mamma :)
pi_29417551
Ik hoop hier eind september een heel erg mooie keuken te kunnen posten. Nu is het nog een lege ruimte, want het huis is net opgeleverd..
  donderdag 4 augustus 2005 @ 21:41:17 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29430724
Mijn aanrecht is te klein verder heb ik wel voldoende kastruimte.

Heb gelukkig ook een vaatwasser iets minder gelukkig ben ik met de kookplaat dat is namelijk en keramische en ik zou liever weer een gas hebben.

Maar ik zal van het weekend wel even een fototje maken en posten.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Licht Ontvlambaar donderdag 4 augustus 2005 @ 21:47:47 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_29430884
Ik denk, heeee laat ik eens een foto maken van mijn grenadinerode trots... toch maar eerst even opruimen Foto komt dit weekend
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 6 augustus 2005 @ 17:19:52 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_29468856
Zoals beloofd

En onze messenset

[ Bericht 37% gewijzigd door Sjeen op 06-08-2005 18:06:47 ]
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 21:19:57 #7
66422 dutch-mamma
pi_29473282
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 17:19 schreef Sjeen het volgende:
Zoals beloofd

[afbeelding]

En onze messenset

[afbeelding]
OMG!!! Waar woon je! Krasnapolsky?

Schitterend, zeg!!!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 22:10:09 #8
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29474198
Wow Sjeen!
* BBQ-kip jaloers is

Ik heb trouwens ook een rooie keuken, maar dan bordeauxrood, maak misschien wel een keer een foto, als het wat netter is

[ Bericht 2% gewijzigd door BBQ-kip op 06-08-2005 22:15:26 ]
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 22:16:35 #9
66422 dutch-mamma
pi_29474328
Iedereen roept "ik neem wel een foto als het opgeruimd is", waaruit ik concludeer dat een groot deel van de mensen een rommelkeuken heeft...
pi_29474624
Wij hebben ruim 5 meter aan werkblad en we hebben het hoog geplaatst (.97 cm) Afwasmachine erin, koelkast, grote hetelucht oven, combimagnetron, espresso-apparaat, we hebben een tosti ijzer, broodrooster, blender (4 in 1) messenblok (prof) en nog een zwik aan ander apperatuur wat je maar nodig hebt in de keuken.

Nu nog een rookslede (of hoe het heten mag)

Thank Drunk I'm a Goddess!
  Licht Ontvlambaar zondag 7 augustus 2005 @ 00:42:13 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_29477307
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 21:19 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

OMG!!! Waar woon je! Krasnapolsky?

Schitterend, zeg!!!
Neuh, gewoon in Maastricht We hebben allebei Hotelschool gedaan hier in Maastricht, vandaar de uitgebreide messenset. En toen we drie jaar geleden ons huisje kochten, zijn we gaan kijken voor een échte keuken. We waren meteen verkocht toen ze met dit ontwerp kwamen. Moet wel zeggen dat we er andere dingen voor gelaten hebben. Maar al ruim twee jaar heel veel plezier en nog steeds geen spijt!
  zondag 7 augustus 2005 @ 01:43:01 #12
66422 dutch-mamma
pi_29478682
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 00:42 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Neuh, gewoon in Maastricht We hebben allebei Hotelschool gedaan hier in Maastricht, vandaar de uitgebreide messenset. En toen we drie jaar geleden ons huisje kochten, zijn we gaan kijken voor een échte keuken. We waren meteen verkocht toen ze met dit ontwerp kwamen. Moet wel zeggen dat we er andere dingen voor gelaten hebben. Maar al ruim twee jaar heel veel plezier en nog steeds geen spijt!
Ik wou al zeggen, dat is niet zomaar een standaard keuken, hier zit echte keukenliefde achter!
  zondag 7 augustus 2005 @ 01:44:20 #13
66422 dutch-mamma
pi_29478705
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 22:31 schreef prupke het volgende:
Wij hebben ruim 5 meter aan werkblad en we hebben het hoog geplaatst (.97 cm) Afwasmachine erin, koelkast, grote hetelucht oven, combimagnetron, espresso-apparaat, we hebben een tosti ijzer, broodrooster, blender (4 in 1) messenblok (prof) en nog een zwik aan ander apperatuur wat je maar nodig hebt in de keuken.

Nu nog een rookslede (of hoe het heten mag)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kijk, hier geniet ik méér van dan die gesponsorde plaatjes van VT-wonen!

Die eerste foto, boven het werkblad die plank, vind ik een mooie oplossing trouwens!
pi_29478733
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 01:44 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Kijk, hier geniet ik méér van dan die gesponsorde plaatjes van VT-wonen!

Die eerste foto, boven het werkblad die plank, vind ik een mooie oplossing trouwens!
Dat is het ook, alleen die stopcontacten die je wel nodig hebt zij een beetje storend....
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zondag 7 augustus 2005 @ 02:03:28 #15
66422 dutch-mamma
pi_29479013
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 01:46 schreef prupke het volgende:

[..]

Dat is het ook, alleen die stopcontacten die je wel nodig hebt zij een beetje storend....
Ook dat hebben jullie niet eens zo beroerd aangepakt.
Ideetje (ik weet niet of het kan, ben een qua doe-het-zelven) is misschien om de leidingen & stopcontacten aan de onderkant v.d. plank te doen?
  zondag 7 augustus 2005 @ 02:09:43 #16
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29479127
Mijn keuken:

Simpel, edoch praktisch.
  zondag 7 augustus 2005 @ 02:13:37 #17
66422 dutch-mamma
pi_29479194
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 02:09 schreef Christine het volgende:
Mijn keuken:

[afbeelding]

Simpel, edoch praktisch.
Zie ik het goed, heb jij zowel links als "voor" een raam? Wat leuk!
Raam in de keuken vind ik prettig, vanwege de kruidjes in de vensterbank... ('s winters lust ik ook graag bieslook!)
  zondag 7 augustus 2005 @ 02:17:16 #18
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29479255
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 02:13 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Zie ik het goed, heb jij zowel links als "voor" een raam? Wat leuk!
Raam in de keuken vind ik prettig, vanwege de kruidjes in de vensterbank... ('s winters lust ik ook graag bieslook!)
Jep, zowel links als voor een raam. En links aan de muur heb ik potjes voor verse kruiden (scheelt ruimte in de vensterbank, die heb ik het liefst leeg), maar dat had ik nog niet toen deze foto gemaakt werd.
  zondag 7 augustus 2005 @ 02:18:43 #19
66422 dutch-mamma
pi_29479291
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 02:17 schreef Christine het volgende:

[..]

Jep, zowel links als voor een raam. En links aan de muur heb ik potjes voor verse kruiden (scheelt ruimte in de vensterbank, die heb ik het liefst leeg), maar dat had ik nog niet toen deze foto gemaakt werd.
Heb ik meteen een praktische vraag...
Je keuken lijkt me relatief smal. Als je daar potjes hebt hangen, stoot je die er dan niet per ongeluk af tijdens het heen-en-weer-lopen?

ik beken dat dat bij mij een extra gróót risico is, ik neem nogal wat plaats in
  zondag 7 augustus 2005 @ 02:20:21 #20
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29479318
M'n keuken is inderdaad niet heel breed, maar ik heb er geen problemen mee gehad tot nog toe
Links staat ook nog een klein kastje tegen de muur, maar dat zie je niet op de foto.
  zondag 7 augustus 2005 @ 02:22:50 #21
66422 dutch-mamma
pi_29479353
OK

Ik ga namelijk misschien binnenkort verhuizen (als de woningbouw dinsdag zegt dat ik eindelijk geen 2e meer ben, maar 1e) naar een huis met qua grootte net zo'n keuken...
pi_29479436
Wat een leuk topic, die rode keuken
Ehm.... wij wonen in deze woning sinds 7 maanden, huurhuis dus een witte huurhuiskeuken
We hebben wel een prachtige oude houten ladenkast t/o de keuken staan die we nu als keukenkast gebruiken ivm weinig kastjes.

Nou wie weet schiet ik binnenkort wel ff wat plaatjes. :
  zondag 7 augustus 2005 @ 02:34:21 #23
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_29479526
Tegenover deze moderne keukens ga ik hier morgen mijn ouderwetsche keuken zetten.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_29481701
Ik woon nu in een huurhuis, maar wil binnenkort ergens anders naartoe (iets kopen ofzo). Dus ik steek nu nog geen geld in een goed fornuis e.d. Hier wat piccies van m'n 'hardware':
('t is wel een beetje een zooi nu)

en het belangrijkste, m'n hocho (japanse messen):

[ Bericht 9% gewijzigd door mirugai op 07-08-2005 13:54:08 ]
  zondag 7 augustus 2005 @ 10:16:25 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29482174
Het zal jullie verbazen maar mijn keuken is een doodnormaal standaard blokje, en een 25 jaar (minstens) oud gasfornuis (maar wel met salamander)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29482181
*alvast tvp*
  zondag 7 augustus 2005 @ 10:21:08 #27
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29482207
ik wacht ook nog ff tot de aannemer geweest is om de lekkage te reparen en de muren te verven.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 7 augustus 2005 @ 10:26:38 #28
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_29482259
Maandag onze keuken besteld, donker granieten blad, hoogglans witte kasten met alles inbouw (behalve de espressomachine).

Wanneer geplaatst, zal ik direct een foto maken (ergens begin november wordt hij pas geleverd...)
  zondag 7 augustus 2005 @ 10:42:25 #29
64781 bonke
pipo koeie
pi_29482391
toen ik mijn huis kocht had ik geen geld meer voor een nieuwe keuken
dus heb ik er een gekregen blokje ingezet waarvan je wel kan raden hoe dat eruit zag
jaren later kocht ik een kleine vaatwasser waarvan ik dacht dat ie wel in een keukenkasteje kon, ware het niet dat de gemeten bovenkant van de vaatwasser kleiner was dan de niet gemeten onderkant ( ik dacht dus dat ik met een cm verschil dat ding makkelijk in een kastje kon krijgen )
resultaat was een vaatwasser die voor de helft uit een keukenkastje stak en door het geduw om dat ding toch maar naar binnen te krijgen mijn hele keukenblok uit elkaar drukte
ik moest dus wel een nieuw blok kopen/maken/krijgen enzz
ik had een nieuwe keuken kunnen kopen maar aangezien de gemeente plannen heeft om de hele buurt op te kopen ( en ook al wat huizen in bezit heeft in mijn rijtje) wilde ik zo goedkoop mogelijk een blokje in elkaar zetten
duss : wasbakken, oven en fornuis uit de oude keuken gesloopt en de rest op een grote berg in de tuin gepleurd
frame gemaakt van houtdelen die ik nog in de garage had liggen ( ik kwam een aardig endje met dat oude hout )
bij de praxis een kersenhouten werkbankenplaat op maat laten zagen +wat kleine onderdelen gehaald ( pak em beet voor 200 euro aan goederen )
op mijn werk een hele berg overgebleven aluminium tranenplaat op maat geknipt voor o.a keukenkastdeurtjes en de achterwand
alles in mekaar gefrutseld, afwassser, combimagnetron derin en klaar was kees
2 dagen ff flink doorgaan
ps: als ik et kabeltje om mijn camera leeg te trekken terugvind zal ik een paar foto`s maken

toch nog iets gevonden waar ik een fotootje mee kon maken

[ Bericht 10% gewijzigd door bonke op 07-08-2005 11:00:32 ]
pies on joe toe
pi_29482415
Heb net een voormalig huurflatje gekocht. Hopelijk eind deze maand de sleutels.

Fotograaf staat met de rug naar de balkondeur.

En dit zit er nu in (bron: funda). Heb wat geld gereserveerd om er een ander keukentje in te laten zetten. Waarschijnlijk het hoekje om, een werkblad onder het raam. Andere oplossing zoeken voor die radiator dus. Hoewel ik me nog niet geïnformeerd heb, denk ik niet dat ik inbouw-apparatuur wil. D'r moet wat mij betreft een vaatwasser in, een (upside-down) koelkast met flinke vriesruimte (voor de zakjes macaroni). Koken wil ik blijven doen op gas. Voordelen van zo'n grote oven zie ik ook niet eigenlijk, dus een combi-magnetron lijkt me prima (daar kunnen toch pizza's in?).

Dat huur-geisertje zal waarschijnlijk ook wel vervangen worden daarbij. De vraag is nog of er een HR-ketel in de keuken komt te hangen of elders, en of ik de wasmachine ook nog verplaats van badkamer naar keuken. Moet nog meten of dat allemaal past. .

Wat afzuigkap betreft, ik las iets in het reglement van de VVE dat het alleen een motorloze mag zijn ivm centraal afzuigsysteem? Moet ik ook nog achteraan dus, hoe dat precies zit, en of ik niet gewoon een afvoer in de muur mag maken bv...

Eigenlijk moet ik een digicam kopen om before/during/after-pics te kunnen maken .
pi_29484162
Niet bijster groot, maar naar omstandigheden wel bijzonder praktisch ingedeeld:

lime & RVS
"The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim."
Edsger Wybe Dijkstra [1930-2002]
  zondag 7 augustus 2005 @ 13:01:16 #32
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29484583
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 10:44 schreef DennisMoore het volgende:
Heb net een voormalig huurflatje gekocht. Hopelijk eind deze maand de sleutels.

[afbeelding]
Fotograaf staat met de rug naar de balkondeur.

En dit zit er nu in (bron: funda). Heb wat geld gereserveerd om er een ander keukentje in te laten zetten. Waarschijnlijk het hoekje om, een werkblad onder het raam. Andere oplossing zoeken voor die radiator dus. Hoewel ik me nog niet geïnformeerd heb, denk ik niet dat ik inbouw-apparatuur wil. D'r moet wat mij betreft een vaatwasser in, een (upside-down) koelkast met flinke vriesruimte (voor de zakjes macaroni). Koken wil ik blijven doen op gas. Voordelen van zo'n grote oven zie ik ook niet eigenlijk, dus een combi-magnetron lijkt me prima (daar kunnen toch pizza's in?).

Dat huur-geisertje zal waarschijnlijk ook wel vervangen worden daarbij. De vraag is nog of er een HR-ketel in de keuken komt te hangen of elders, en of ik de wasmachine ook nog verplaats van badkamer naar keuken. Moet nog meten of dat allemaal past. .

Wat afzuigkap betreft, ik las iets in het reglement van de VVE dat het alleen een motorloze mag zijn ivm centraal afzuigsysteem? Moet ik ook nog achteraan dus, hoe dat precies zit, en of ik niet gewoon een afvoer in de muur mag maken bv...

Eigenlijk moet ik een digicam kopen om before/during/after-pics te kunnen maken .
Wij hebben datzelfde reglement in het huurcontract staan en we hebben een afzuigkap met koolstoffilter genomen, beste wat werkte maar met een lekkere motor alles naar buiten blazen werkt een stuk beter natuurlijk...

Overigens is het misschien ene idee om de radiator eruit te halen in de keuken, daar heb je de warmte van de verwarming toch niet nodig, hebben mijn ouders ook gedaan.
Dan heb je veel meer mogelijkheden met je nieuwe keuken
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zondag 7 augustus 2005 @ 18:34:05 #33
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_29489467
Mijn keuken met orginele items uit 1922.....

Koelkast staat in de bijkeuken omdat die er niet in past.

Zo en nu pannekoeken bakken.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 7 augustus 2005 @ 21:49:39 #34
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29492293
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 21:41 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar ik zal van het weekend wel even een fototje maken en posten.
Zoals beloofd de foto van mijn keuken met te weinig ruimte op het aanrecht

Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29494921
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 13:01 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Wij hebben datzelfde reglement in het huurcontract staan en we hebben een afzuigkap met koolstoffilter genomen, beste wat werkte maar met een lekkere motor alles naar buiten blazen werkt een stuk beter natuurlijk...
Itoh heeft afzuigkappen voor motorloze afzuiging, met toch een motor erin. Deze zorgt voor een luchtgordijn om je fornuis heen. Minder luchtjes en versterkt de centrale afzuiging. Zit nu ook in mijn keuken, ze zijn echter niet zo goedkoop.
Never try to outstubborn a cat.
pi_29498734
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 21:49 schreef Martijn_77 het volgende:

Zoals beloofd de foto van mijn keuken met te weinig ruimte op het aanrecht

[afbeelding]
Door de dubbele wasbak... En ik zie een vaatwasser, geloof ik. .
  maandag 8 augustus 2005 @ 10:30:45 #37
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29500263
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 07:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Door de dubbele wasbak... En ik zie een vaatwasser, geloof ik. .
Links is alleen een afdruipgedeelte en rechts onder naast de spoelbak (achter het kersen houten kastje) zie je nog net het bedieningspaneel van de vaatwasser.
Keuken bevalt me wel (op zich) al zou ik zelf wel een andere indeling gekozen hebben. Ik werk in de keukenbranche, dus kom veel mooie ontwerpen en fronten tegen.
Tussen de hoge kast en de kookplaat had wel wat extra wekbladruimte gemogen inderdaad. \
Positive thinking, my way of thinking!
  maandag 8 augustus 2005 @ 14:50:10 #38
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29502931
En een Everglades waterkoker zie ik
Van de MediaMarkt
Jullie keuken doet me een beetje aan een Engelse keuken denken door die kleur groen.

Ik vind de knalrooie pimp-keuken nog steeds het mooist

Pietverdriet, zet je ook een fotootje hier neer van jouw blokkie?
  maandag 8 augustus 2005 @ 15:28:08 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29503367
Geen digitale camera, geen fotohost..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29503418
Gaaf topic, ik zie erg leuke keukens voorbij komen!

Mocht ik over een paar weekjes toch al op kamers wonen, dan zal ik ook een paar fototjes schieten.
  maandag 8 augustus 2005 @ 16:19:11 #41
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29503838
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen digitale camera, geen fotohost..
Ah jammer...
Je mag het overigens ook tekenen hoor
  maandag 8 augustus 2005 @ 19:19:46 #42
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_29506205
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 17:19 schreef Sjeen het volgende:
Zoals beloofd

[afbeelding]

En onze messenset

[afbeelding]
Ik wou dat ik zo'n keuken had! Mooi zeg .
Ik heb overigens een gewoon keukentje, zoals in de meeste huurhuizen:

.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  maandag 8 augustus 2005 @ 22:15:58 #43
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29507399
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 14:50 schreef BBQ-kip het volgende:
En een Everglades waterkoker zie ik
Van de MediaMarkt
Nee, dat is een tomado waterkoker van de Blokker en dat ding doet precies wat het moet doen.

Ik zou ook wel een grotere koelkast en een vriezer willen hebben in de keuken. Kan die in de schuur weg.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 01:45:34 #44
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29512906
Ah, nou hij ziet er precies hetzelfde uit, vandaar.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 01:56:39 #45
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_29513161
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 08:50 schreef mirugai het volgende:
Ik woon nu in een huurhuis, maar wil binnenkort ergens anders naartoe (iets kopen ofzo). Dus ik steek nu nog geen geld in een goed fornuis e.d. Hier wat piccies van m'n 'hardware':
('t is wel een beetje een zooi nu)

[afbeelding]

[afbeelding]

en het belangrijkste, m'n hocho (japanse messen):

[afbeelding]
en nu ga je me heel lief vertelen waar je dat linker mes van het derder plaatje vandaan hebt! die zoek ik al jaren!
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 02:00:27 #46
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29513241
Wat voor mes is dat Karper?
pi_29518218
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 01:56 schreef karper het volgende:

[..]

en nu ga je me heel lief vertelen waar je dat linker mes van het derder plaatje vandaan hebt! die zoek ik al jaren!
owkee, heel lief dan!!
Je bedoelt de usuba? Die heb ik gekregen tijdens m'n sushi opleiding. Hier in NL kun je een usuba vinden bij http://www.knivesandtools.com/nl/searchresults.htm?query=usuba. Al vind ik 165 euro voor een kazumi usuba wel veel. Ik zou 't in Duitsland proberen bij http://www.japanmesser.de/ oid.

Ter info: de messen op de bovenste plank (van links naar rechts)
honesuki - uitbeenmes
gyoto - westers kookmes (masahiro)
gyoto - westers kookmes (global)
chinees mes
2x Zwilling messen
(onderste plank)
usuba - groentenmes
nagiri - groentenmes (dubbelzijdig geslepen)
deba - visfileermes
deba - visfileermes
yanagi - sashimi mes (30 cm global)
yanagi - sashimi mes, kazumi (27 cm)
pi_29520690

Let niet op de zooi

De spagettisaus staat te pruttelen voor straks
pi_29520707
En heb helaas niet echt iets om mee te pimpen..

Ja ik heb 25 kookboeken en zeker 200 kooktijdschriften
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 17:44:13 #50
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29522405
Lekkere keuken toch
al vind ik die lucky bamboo wel heel gruwelijk... sorry
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')