Wow zeg!quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:19 schreef Sjeen het volgende:
Zoals beloofd![]()
[afbeelding]
En onze messenset![]()
[afbeelding]
quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:34 schreef ondeugend het volgende:
Mijn keuken met orginele items uit 1922.....
[[url=http://img208.imageshack.us/img208/9750/keuken10ws.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img208.imageshack.us/img208/1782/schouw2lf.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img208.imageshack.us/img208/2410/vitrinekast7jr.th.jpg]afbeelding][/URL]
Koelkast staat in de bijkeuken omdat die er niet in past.
Zo en nu pannekoeken bakken.
Die kasten zijn onder dus niet zo diep. Ik durf te wedden dat jullie achter die draaiplateau's ook gewoon loze ruimte hebben. Die draaibodems zijn inderdaad wel erg handig, je hebt ze ook wel met legplanken, maar dat is niet praktisch inderdaad.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 20:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Kan die "loze ruimte" niet gewoon opgelost worden met hoekkastjes met van die draairekjes erin? Die hebben wij voor de pannen en boven voor het broodbeleg enzoDan heb je toch je hele hoek benut.
Ik bedoel het eigenlijk anders.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 20:27 schreef Annemiek78 het volgende:
[..]
Klopt Dutch mamma. Die hoekkasten zijn 90 breed en die staan met een stelmaat van 115 breed.
In de hoek zit dus inderdaad 25 cm loze ruimte.. Maar dat is echt normaal. Is nodig om de keuken goed te kunnen stellen. (Ik werk in de keukenbranche op de klantenservice)
Heel veel klanten van ons bellen idd op met de vraag over de loze ruimte, het word met een hoekpasstuk netjes afgewerkt. Maar schept idd wel eens wat onduidelijkheid.
Hm, ja, nou je het zegt, dat heb ik wel eens op tv gezien!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 20:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Kan die "loze ruimte" niet gewoon opgelost worden met hoekkastjes met van die draairekjes erin? Die hebben wij voor de pannen en boven voor het broodbeleg enzoDan heb je toch je hele hoek benut.
Daarom zit er in dat soort kasten ook meestal caroussel-draaibodems. Zodat je achterin ook spullen kwijt kan. Je hebt ook een heel ander systeem (heel apart) dat heet een magic corner. Dan trek je ook met het open van de deur een heel systeem naar buiten.. Is heel moelijk uitleggen, heb er ook geen foto van (ja op mijn werk.. maar daar ben ik voorlopig nog niet)quote:Op zondag 14 augustus 2005 00:53 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik bedoel het eigenlijk anders.
Het is (ow, hoe leg ik dat uit...) een dubbele keukenkast, zeg maar, maar dan met 1 deurtje. Je moet dus nogal slangemens zijn om iets te pakken dat helemaal aan de deur-loze kant terecht is gekomen. Of je halve kastje leegpakken... Dat vind ik zo lastig...
Oke, het is weer iemand gelukt om mij stik jaloers te maken,quote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:50 schreef nlg het volgende:
Leuk topic!
Mijn kleine juweeltje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(ok, moet hier en daar nog wat gebeuren, maar de keuken staat)
idd, en dan een superdure keuken hebben en alleen de magnetron gebruiken....quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Vriendje van me verkoopt keukens, design enzo, als ik de prijzen soms zie, dan denk ik, mijn god, daar kan je 10 jaar lang voor uit eten.
het is pas erg als ze ook allerlei superdeluxe apparatuur in huis hebben en daar niks mee doen, als mensen geld willen uitgeven aan design vind ik dat best maar laat niet de mooiste stoomovens inbouwen als je er toch niks mee doet.quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Je zou de mensen de kost moeten geven die kapitalen aan een keuken hebben uitgegeven maar voor wie koken een paar pakjes openmaken is.
Geweldig he?quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:41 schreef Chielus het volgende:
[..]
het is pas erg als ze ook allerlei superdeluxe apparatuur in huis hebben en daar niks mee doen, als mensen geld willen uitgeven aan design vind ik dat best maar laat niet de mooiste stoomovens inbouwen als je er toch niks mee doet.
Ach ja, als mensen duizenden euro's in keukenkastjes en kookplaten stoppen, dan is het niet onbegrijpelijk dat ze ook nog honderden euro's in mooie blinkende apparaten stoppen. Ben wel 'ns in kookpunt in Rotterdam geweest en daar verkopen ze spul van boretti, smeg en alles superprofessioneel en in verchroomd roestvrijstaal ... gewoon voor particulieren dus. Je krijgt daar haast de indruk dat je dat spul moet hebben om een beetje te kunnen koken.quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geweldig he?
Een goeie steamer is heel fijn hoor, maar een beetje met een kanon op een mug schieten als je gewoon thuis kookt. Een pan met wat water en een vergiet en je kan je broccolie ook stomen.
Van mij mag iedereen er tonnen aan uitgeven, maar ik heb vaak de indruk dat men kunde wil kopen, geld in apparaten steken voor wat men niet in de vingers heeft.
Pah, probeer maar eens aan een stuk vlees te komen wat niet portiegewijs gesneden is, das een witte raaf in de Nederlandse supermarkt.quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:12 schreef mirugai het volgende:
[..]
Ach ja, als mensen duizenden euro's in keukenkastjes en kookplaten stoppen, dan is het niet onbegrijpelijk dat ze ook nog honderden euro's in mooie blinkende apparaten stoppen. Ben wel 'ns in kookpunt in Rotterdam geweest en daar verkopen ze spul van boretti, smeg en alles superprofessioneel en in verchroomd roestvrijstaal ... gewoon voor particulieren dus. Je krijgt daar haast de indruk dat je dat spul moet hebben om een beetje te kunnen koken.
Doet me denken aan een collega van me: koopt een idioot dure keuken, maar als ie naar de supermarkt gaat koopt ie wel alles voorgesneden, want zelf vlees snijden bijvoorbeeld is teveel moeite...
Ach ja zolang je het hoognodige maar hebt. Een goed gasfornuis en een goede oven. Als het er dan een beetje leuk uit ziet is dat ook mooi meegenomen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:12 schreef mirugai het volgende:
[..]
Ach ja, als mensen duizenden euro's in keukenkastjes en kookplaten stoppen, dan is het niet onbegrijpelijk dat ze ook nog honderden euro's in mooie blinkende apparaten stoppen. Ben wel 'ns in kookpunt in Rotterdam geweest en daar verkopen ze spul van boretti, smeg en alles superprofessioneel en in verchroomd roestvrijstaal ... gewoon voor particulieren dus. Je krijgt daar haast de indruk dat je dat spul moet hebben om een beetje te kunnen koken.
Doet me denken aan een collega van me: koopt een idioot dure keuken, maar als ie naar de supermarkt gaat koopt ie wel alles voorgesneden, want zelf vlees snijden bijvoorbeeld is teveel moeite...
Ziet er een stuk beter uit!!!quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:16 schreef Razztwizzle het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is zo'n voorbeeld van een magic corner.
Lijkt erop dat je eerst het voorste gedeelte van een kastje eruit kan trekken, en dan het gedeelte waar je heel moeilijk bijkan ook naar voren kan schuiven.
Ziet er wel handig uit!
Ik vond mijn Leiffheitt van de Blokker al zo chic...!quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pah, probeer maar eens aan een stuk vlees te komen wat niet portiegewijs gesneden is, das een witte raaf in de Nederlandse supermarkt.
Maar goed, Ik hoorde eens iemand in zo een design zaak vragen naar een design blikopener, dat somt het wel zo een beetje op.
@ NLG: Mooie keuken...hoe zit de afvoer van de zuigkap verwerkt? Mechanisch zeker?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:50 schreef nlg het volgende:
Leuk topic!
Mijn kleine juweeltje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(ok, moet hier en daar nog wat gebeuren, maar de keuken staat)
Ik snap die mensen niet. Ik heb straks weliswaar zo'n dure designkeuken (arclinea). Maar reken maardat ik me helemaal suf ga koken in dat ding. (dat doe ik nu overigens ook in mijn eenvoudige standaardkeuken hoor!) Ik zou me vreselijk bezwaard voelen als dat ding alleenmaar mooi staat te wezen, maar niet als een echte keuken gebruikt wordt!quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Je zou de mensen de kost moeten geven die kapitalen aan een keuken hebben uitgegeven maar voor wie koken een paar pakjes openmaken is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |