abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 22:55:09 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29216919
Juist. Met drie collega's ga ik binnenkort naar Granada. Twee van de collega's posten ook wel eens op Fok!, dus de kans is groot dat zij zich ook nog in dit topic komen melden. De derde leest hier regelmatig mee.

Hoe zijn we nu eigenlijk tot dit selecte gezelschap en deze bestemming gekomen?

Welnu, elk jaar maken we met een grote groep collega's een stedentrip. Afgelopen jaar was dat naar Rome, het jaar daarvoor naar Barcelona. Tijdens de trip naar Barcelona kwam ik er al snel achter dat in ieder geval één collega (inmiddels hier bekend als Limlander) een zelfde idee had over groepsreizen. Al snel waren wij bekwaam in het uitvoeren van loopacties.
Voor degenen niet bekend met een loopactie: men laat zich tijdens een wandeltocht afzakken tot de achterste regionen van de groep. Eenmaal daar aangekomen, laat je het tempo nog iets verder zakken. Al gauw zul je merken, dat je het contact met de groep verliest. Is dit bewerkstelligd, dan volstaat het plotseling links- of rechtsaf slaan om vervolgens te constateren dat de groep zomaar verdwenen is. Dit is bijzonder handig als je op zoek bent naar een barretje voor bijvoorbeeld een kop koffie en de groep het maar niet eens kan worden over welke bar het moet worden. Zo vond ik vaak Limlander aan mijn zijde. Ook zijn absolute ongeïnteresseerdheid in toeristische trekpleisters is iets dat wij gemeen hebben. Wij zoeken liever dat kleine museum op waar niemand komt, of dat pleintje waar geen toerist in zicht is, of dat gezellige cafeetje in de oude volksbuurt. Hele middagen kunnen we zo doorbrengen op terrasjes onder het genot van lokale spijzen en een drankje. We kennen trouwens ook het begrip taxi-acties.
Tijdens de trip naar Rome voegde een andere collega (hem noemen we Dennis voor het gemak) met soortgelijke ideeën zich dikwijls bij ons. Met één verschil, deze Dennis is iets actiever en wil nog wel eens 's morgens vroeg een mis of iets dergelijks bijwonen. Gelukkig heeft hij er geen probleem mee om dat alleen te doen. Rond het middaguur belt hij je wel wakker , om ergens af te spreken voor een lunch / ontbijt.
Daarnaast is deze Dennis ook een nachtmens. Elke nacht is in zijn ogen een mogelijkheid tot stappen en hoe meer gekkigheid daarbij komt kijken, hoe beter.
Op een terras in Rome besloten we, dat we de volgende keer met z'n drieën eerst de stad zouden verkennen voordat we weer meegingen op de groepsreis. Er waren namelijk wat irritaties ontstaan.
Tijdens een borrel van ons werk zaten we te filosoferen over de handigheid van 3 reizigers en tweepersoonskamers. En daar stond toevallig een collega (op Fok! postend onder de nick mitä_kuuluu) van ons bij die nog nooit met de groepsreis is mee geweest. De oplossing diende zich dus aan en ik kon op zoek naar een hotel om twee tweepersoonskamers te boeken. Van het tweepersoonskamers-principe zijn we trouwens snel afgeweken.

En toen?

De eerste voorverkenning leidde ons naar Lissabon. Meer hierover kun je lezen in: Lissabon: voedsel, vrouwen en voetbal; een voorverkenning

Nu weten we nog steeds niet waar de volgende groepsreis heen gaat, maar we zijn wel tot de conclusie gekomen dat Lissabon het niet gaat worden. Dit gegeven noodzaakte ons natuurlijk wel tot het maken van een nieuwe voorverkenning. Gelukkig hadden we allemaal een mening waar die voorverkenning plaats zou moeten vinden. Om alle mogelijkheden eens nader te bekijken, hebben we daarom een topic geopend: Voorverkenning: voedsel, vrouwen en voetbal. Waar?

Naar aanleiding daarvan is onze keuze dus gevallen op Granada! De vlucht is inmiddels geboekt. Op 6 oktober vliegen we vroeg in de ochtend naar Malaga om vandaaruit door te reizen naar Granada. Op de 9e vliegen we 's avonds weer terug naar Amsterdam.

Welnu, waarom dan dit topic?

Een groot punt van irritaties bij de groepsreizen is altijd het reisprogramma, met al dan niet verplichte onderdelen, geweest. Het verplichte gezamenlijk ontbijt om 09.00 uur heb ik altijd weten te missen. Dit tot groot afgrijzen van de organisators. (Het met z'n allen gaan stappen is ook altijd een favoriet van me geweest. Hierbij voldoet het middel de taxi-actie als geen ander.) Het afwijken van het programma werd dus vaak een doel op zich. Om deze reden willen we een programma opstellen voor de volgende verkenning, waar we naar hartelust van af kunnen wijken.

Aangezien we werkzaam zijn bij een advieskantoor, moeten we nu ook nog iets melden over de missie, de doelstellingen, de prestatie-indicatoren, etc. van onze reis. Zaken, waar we alleen maar met goede argumenten van af zouden moeten kunnen wijken.

In onwillekeurige volgorde zijn dit de punten:

1. Voedsel.
2. Vrouwen Nachtleven.
3. Voetbal.
4. Goedkope taxi's.
5. Terrasjes.
6. Cultuur en andere bezienswaardigheden. (Alhambra, stierenvechten, hammams, etc)
7. De mogelijkheid tot het huren van fietsen, dan wel een georganiseerde fietstocht door de stad.
8. De juiste kleding.

Tips met betrekking tot deze punten zijn welkom.

Dus dit topic is alleen voor tips?

Nee, niet alleen voor jullie tips. In dit topic zal uiteindelijk ons verslag inclusief voorbereiding over Granada komen te staan. Gevolgd uiteraard door onze bevindingen en een conclusie. Ondanks het feit dat we niet als een stel toeristen foto's willen maken van elk plein en elke fontein die we zien zal dit topic toch enige foto's krijgen. Mitä_kuuluu heeft namelijk inmiddels een semi-professionele camera die hij wil uitproberen. De telefoonfoto's van Lissabon hadden toch niet de door hem gewenste kwaliteit. De rest kon er wel mee leven.

De oplettende lezer heeft natuurlijk ook al door, dat we nog niets hebben gezegd over het hotel waar we terecht komen. Dit komt omdat we nog geen hotel geboekt hebben.
Mochten jullie dus aanbiedingen zien voor een leuk 3 of 4 sterren hotel, laat het ons weten. Hou daarbij wel rekening dat we 4 eenpersoonskamers willen, omdat Limlander en mitä_kuuluu snurken en de collega die we voor het gemak Dennis noemen achterlijk vroeg wakker is.
Dit is de officiële lezing.

Mochten jullie dus nog tips hebben voor ons reisprogramma, of juist tips van zaken die we wel moeten doen, dan zien wij die graag tegemoet.

[ Bericht 2% gewijzigd door UIO_AMS op 29-07-2005 15:35:03 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 23:01:03 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29217119
Overigens is tijdens de 'meeting' waarin we besloten naar Granada te gaan, nog iets besloten: ergens in mei 2006 gaan we naar Riga. Tevens in het kader van de voorverkenningen. Maar daar openen we later wel een topic over. Tips over deze Baltische stad zijn hier dus niet op hun plaats.

Of deze voorverkenningen ooit zullen leiden tot een groepsreis met meerdere collega's is nog steeds de vraag.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 23:09:29 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29217368
Granada!

Wat is een Granada-topic zonder een mooi plaatje van het Alhambra erbij:

Helaas vliegt niemand rechtstreeks naar Granada. Wel vliegt Transavia naar Malaga, wat niet te ver uit de buurt ligt. De bus van Malaga naar Granada kost ¤ 9 p.p. Maar we kunnen natuurlijk ook een taxi nemen voor ¤ 100,-.
quote:
Malaga is the nearest international airport to Granada and there are plenty of flights. It takes about 90 minutes from Malaga to Granada by road.

Getting from Malaga by bus:

First you get a bus or taxi from the airport to Malaga bus station, (estación de autobuses). There is a bus every hour from 7am until 9pm (except 8pm). The price is about 9 euros. It takes 1 and a half hours.

Granada bus station is just outside of town, so you will have to get a taxi or a bus into the centre. The problem with flying to Malaga is that if your plane is late it is difficult to get to Granada after 9pm. In this case you will have to get a hotel in Malaga or club together with 4 people and get a taxi. (a taxi from Malaga is about 100 euros).
De voordelen van Granada nogmaals op een rijtje:
  • Warm, maar niet heet in die tijd van het jaar.
  • Alhambra
  • Staat bekend om de goede tapas.
  • Er is een nachtleven!
  • Stierenvechten voor de liefhebber. Niets voor mij, maar het is in ieder geval een item voor ons reisprogramma dat we kunnen negeren.
  • Ook in Granada kun je een echte Arabische hammam vinden. Daarvoor hoeven we dus niet naar Istanbul.
  • In Granada wordt ook professioneel (Second B National League) gevoetbald. Net als in Malaga. Alle kans dus om een wedstrijd te missen. Mitä gaat zich na het succes van Lissabon hier wederom mee bezig houden.

Fietsverhuur heb ik nog niet gevonden, maar dat is allicht mogelijk. En anders wordt het wel heel eenvoudig om het wel in ons reisprogramma op te nemen en vervolgens niet uit te voeren.

Nadelen:
    Heb ik nog niet gevonden. Of het moet het niet hebben van een directe vlucht vanaf Amsterdam zijn.

Nog wat extra info: we gaan niet geheel onvoorbereid op reis. Limlander heeft de Lonely Planet van Andalucië aangeschaft. Helaas stond daar niets in over fietsverhuur.
  • Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 23:16:59 #4
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29217646
    Even wat handige tips crossposten:
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 08:50 schreef Hik het volgende:
    Over die hammam gesproken: wel even vooraf reserveren! Ik heb het verschillende keren geprobeerd, maar kwam er nooit tussen (wat ik me vaag herinner kun je dan wel in de baden, maar geen massage ofzo...en daar gaat het tenslotte om, toch?!)

Nog steeds jammer, want het is echt erg mooi!
    http://www.grupoalandalus.com/granadahammam1.html
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 09:03 schreef Hik het volgende:
    Ik heb het restaurant waar ik het over had gevonden.

http://www.miradordeaixa.com/
    (mooie pagina trouwens! )

Ik droom nog steeds van het toetje aldaar: Lagrimas de boabdil (van chocola natuurlijk)
    Neem je een hapje voor me mee, als je gaat?
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 23:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Granada:

1. Voedsel Lekker dat Spaanse eten en zat leuke restaurantjes
    2. Vrouwen Nachtleven 60.000 studenten, 8000 Buitenlandse studenten, miljoenen bezoekers per jaar, moet best goed komen dus
    3. Voetbal De beide ploegen van Granada spelen op het niveau FC bal op het dak, maar ze hebben wel een mooi stadion en komen misschien een paar duizend man op af.
    4. Goedkope taxi's Aanwezig
    5. Terrasjes aanwezig
    6. Cultuur en andere bezienswaardigheden Te veel aanwezig voor 3 of 4 dagen
    7. De mogelijkheid tot het huren van fietsen, dan wel een georganiseerde fietstocht door de stad.ook mogelijk al zie ik zelden iemand fietsen, scooters huren lijkt me leuker

P.S. voor stiervechten moet je geluk hebben dat er net een van de 100 feestdagen dat weekend valt, anders is tapas gaan prikken onder de Arena een prima alternatief.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 28 juli 2005 @ 23:19:27 #5
    71048 Tokay
    makes your day!
    pi_29217736
    Iets zegt mij dat ik dit topic ga volgen.
    "Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
    - A.A. Milne, Winnie the Pooh
    pi_29217749
    Aha.
      Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 23:20:11 #7
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29217763
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 23:19 schreef Tokay het volgende:
    Snelle. (Zie fotoboek )
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_29217771
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 23:19 schreef Tokay het volgende:
    Iets in mij zegt dat ik die hele lappen tekst lekker skip. Sue me.
    pi_29217832
    Mijn ouders zijn er drie jaar geleden geweest (andere leeftijd, ander doel), maar waren binnen anderhalve dag weer teruggevolgen. Te heet en te saai
    Maar goed, zij kwamen niet voor het voedsel, de vrouwen en voetbal
    Laat weten hoe het geweest is, want daar ben ik wel nieuwsgierig naar
      Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 23:23:45 #10
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29217872
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 23:19 schreef k_man het volgende:
    Aha.
    Enorme lappen tekst produceer ik hier en jij plaatst een 'aha-tvp'.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 23:27:03 #11
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29217962
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 23:22 schreef detulp050 het volgende:
    Mijn ouders zijn er drie jaar geleden geweest (andere leeftijd, ander doel), maar waren binnen anderhalve dag weer teruggevolgen. Te heet en te saai
    Vergis je niet in de leeftijd van Limlander en de collega die we voor het gemak Dennis noemen.
    quote:
    Maar goed, zij kwamen niet voor het voedsel, de vrouwen en voetbal
    Laat weten hoe het geweest is, want daar ben ik wel nieuwsgierig naar
    Het enige dat je daarvoor hoeft te doen is dit topic te volgen.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 28 juli 2005 @ 23:27:20 #12
    71048 Tokay
    makes your day!
    pi_29217968
    Foto van de stad.

Olé.

[ Bericht 18% gewijzigd door UIO_AMS op 29-07-2005 10:54:09 (te groot plaatje) ]
    "Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
      Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 23:39:06 #13
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29218382
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 23:27 schreef Tokay het volgende:
    [afbeelding]

Olé.
    Kijk. Dat ziet er goed uit.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 28 juli 2005 @ 23:45:52 #14
    71048 Tokay
    makes your day!
    pi_29218590
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 23:39 schreef UIO_AMS het volgende:
    Kijk. Dat ziet er goed uit.
    Dank je.

O, je bedoelt het plaatje.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 00:15:50 #15
    18811 sooty
    Hab' meine Frist verlänge
    pi_29219571
    Granada is een prachtige stad. Niet zo gekend vanwege het voetbal, maar wel vanwege de Alhambra.

Reisadvies: Gaan als je de gelegenheid krijgt.
    HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 07:47:34 #16
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29224469
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 23:22 schreef detulp050 het volgende:
    JW?!
    Schande!

Verkapte tvp
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 07:49:16 #17
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29224474
    Vergeet het wetenschapsmuseum niet... http://www.parqueciencias.com/
    Ook best leuk voor een verloren middagje!
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 08:59:13 #18
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_29225006
    Ik snurk niet!
    Slaapwandelen, ok.. maar snurken?
    "An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
    pi_29225197
    In het kader van ik he niks te doen dus ik open een topic
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      Moderator vrijdag 29 juli 2005 @ 10:36:50 #20
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29226746
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 07:49 schreef Hik het volgende:
    Vergeet het wetenschapsmuseum niet... http://www.parqueciencias.com/
    Ook best leuk voor een verloren middagje!
    Kijk eens aan. Het is toch wel een museum dat totaal niet bezocht wordt hè?

En het is slechts 15 minuten lopen van het oude centrum:

Hoe lang zou dat zijn met de taxi?

En ze zijn open op zondag!
    Openingstijden

[ Bericht 13% gewijzigd door UIO_AMS op 29-07-2005 10:47:32 ]
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator vrijdag 29 juli 2005 @ 10:40:32 #21
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29226843
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 08:59 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    Ik snurk niet!
    Slaapwandelen, ok.. maar snurken?
    Slaapwandelen dan.

Limlander had het er gister nog over dat hij zich zou laten zien in dit topic, maar gisteravond is zeker een latertje voor hem geworden.

Heb je al wat info over voetbalwedstrijden die we 'moeten' bezoeken?
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 10:42:06 #22
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29226878
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 10:36 schreef UIO_AMS het volgende:
    Kijk eens aan. Het is toch wel een museum dat totaal niet bezocht wordt hè?
    Vast niet...
      Moderator vrijdag 29 juli 2005 @ 10:52:19 #23
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29227177
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 10:42 schreef Hik het volgende:
    Vast niet...
    Ach, met entreeprijzen van ¤ 4,5 voor het museum en ¤ 2 voor het planetarium kunnen we wel wat lijden.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 11:12:07 #24
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29227824
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 10:52 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ach, met entreeprijzen van ¤ 4,5 voor het museum en ¤ 2 voor het planetarium kunnen we wel wat lijden.
    Sowieso heb je er een cool uitzicht over de stad...
      vrijdag 29 juli 2005 @ 11:16:27 #25
    125643 GREED
    GREED = GOOD
    pi_29227954
    Granada sucks. Geef mij maar Grenada.
    SOCIALISTEN TERRORISTEN
      vrijdag 29 juli 2005 @ 11:23:08 #26
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29228179
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 11:16 schreef GREED het volgende:
    Granada sucks. Geef mij maar Grenada.
    Mooie, onderbouwde stelling
      Moderator vrijdag 29 juli 2005 @ 11:29:10 #27
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29228357
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 11:23 schreef Hik het volgende:
    Mooie, onderbouwde stelling
    Wat verwacht je dan bij een WO+-er. Ik vind hem lief.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 11:32:29 #28
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29228466
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 11:29 schreef UIO_AMS het volgende:
    Wat verwacht je dan bij een WO+-er. Ik vind hem lief.
    Nee, beter nog: LIEV!

Adopteren, in een terrarium en mee naar ons Caraïbisch eiland!
      vrijdag 29 juli 2005 @ 11:40:57 #29
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_29228741
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 10:40 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Heb je al wat info over voetbalwedstrijden die we 'moeten' bezoeken?
    Nog niks kunnen vinden... wel een basketbalploeg met cheerleaders
    "An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
      Moderator vrijdag 29 juli 2005 @ 12:34:54 #30
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29230759
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 11:40 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    Kijk. We hebben een doel.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 13:28:42 #31
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29232877
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 11:40 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]

Ik wíst het wel!
    Waar moet TRV-er "X" écht eens heen?
      vrijdag 29 juli 2005 @ 13:52:24 #32
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_29233602
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 13:28 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik wíst het wel!
    Waar moet TRV-er "X" écht eens heen?
    [beetje offtopic]
    Je vergeet nog de kamermeisjes, studentes en au pairs
    [/beetje offtopic]
      vrijdag 29 juli 2005 @ 14:11:33 #33
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29234198
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 13:52 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    [beetje offtopic]
    Je vergeet nog de kamermeisjes, studentes en au pairs
    [/beetje offtopic]
    Babysitters, buurvrouwen, schooljuffen, agentes, koffiejuffen, stagaires en aerobicsleraressen. En strippers natuurlijk.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 14:18:22 #34
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_29234415
    Granada is goed! Tjek ook het openluchtzwembad. Lang geleden dat ik er geweest ben, nog met de ouders van zelfs, , vanuit Allicante een poosje in Benisa, om vervolgens via Granada, Toledo (ook een aanrader) San Sebastiaan en Parijs terug te gaan.

Ow, misschien vind je hier wel iets: http://granadainfo.com/pamela/gaygranada.htm
    Welkom bij de V&D der webfora.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 14:26:05 #35
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29234667
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 14:18 schreef gr8w8 het volgende:
    Ow, misschien vind je hier wel iets: http://granadainfo.com/pamela/gaygranada.htm
    UIO, een linkje!
      vrijdag 29 juli 2005 @ 14:51:16 #36
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_29235513
    Tapas! (Duh):
    quote:
    Candela (Santa Escolastica No. 9 -- Realejo Neighborhood)

Candela is a basic tapas place (each drink comes with a free little snack, like sausage or cheese on bread) with a nice atmosphere, very popular with the 25-45 artist, language teacher, journalist-type crowd that lives in the neighborhood. While by no means populated exclusively by gays, one of the two bartenders and a fair number of regulars are gay (or openly bi) and it's certainly a very comfortable place to begin the night (its prime hours are 10 to 1, before the dance bars get going).
    Misschien leuk om de gehele groep langs te manouvreren:
    quote:
    According to local sources, the two top cruising locations in Granada are the train station (especially around the restrooms) and the Jardines de Triunfo, a large park with a colored fountain that lies at the intersection of the city's two largest streets: Gran Via and Avenida de la Constitution. Additionally, during the summer, the younger gay men of Granada can often be found sitting in a long line on the wall that runs along the Carerra del Darro, up from Plaza Nueva. Since a couple of the bars listed above (Al pie de la Vela and El Rincón de San Pedro) are right around here, this makes for a fairly concentrated gay zone during the warmer months.
      Moderator vrijdag 29 juli 2005 @ 15:11:34 #37
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29236168
    Dank je gr8w8.

Het eerste deel van die link is wel handig: http://www.granadainfo.com
    Vandaar dat ik die hier nog even apart post.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 15:15:26 #38
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_29236280
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 15:11 schreef UIO_AMS het volgende:
    Dank je gr8w8.

Het eerste deel van die link is wel handig: http://www.granadainfo.com
    Vandaar dat ik die hier nog even apart post.
    Ik was direct al verder aan het zoeken voor je op die site, met in mijn achterhoofd de Amsterdamse sferen waarin wij verkeren. Toch een beetje het thuisgevoel opzoeken. Wehehe.

Eigenlijk zocht ik dat zwembad, maar kon het niet vinden.
      Moderator vrijdag 29 juli 2005 @ 15:20:56 #39
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29236438
    Zwembad is leuk natuurlijk, maar we hebben nog geen eens een hotel geboekt.
    Dat mag natuurlijk wel gecombineerd worden. Hotel met zwembad.

Nogmaals onze hoteleisen: minimaal 3 sterren, in het centrum en 4 eenpersoonskamers.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 15:33:58 #40
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_29236845
    Vier eenpersoonskamers.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 18:06:43 #41
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_29241562
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 10:40 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
    Limlander had het er gister nog over dat hij zich zou laten zien in dit topic, maar gisteravond is zeker een latertje voor hem geworden.
    Het was inderdaad laat maar noodzakelijk
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
    pi_29245451
    quote:
    En het is slechts 15 minuten lopen van het oude centrum:
    Dat wordt een vette tegenvaller
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_29246238
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 20:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ben je er geweest? Was 't leuk? Hoe ver is 't lopen dan?
    "Who are you?"
    "The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
    pi_29246568
    Dubbele minimaal, en ik ben er niet geweest.

Tryp Albzyn voldoet aan alle eisen minus het zwembad, Hotel Carmen voldoet aan alle eisen maar is wel wat duurder
      Moderator zaterdag 30 juli 2005 @ 16:18:49 #45
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29267828
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 20:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Daarom vraag ik ook naar de duur van de taxirit daarheen.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      zaterdag 30 juli 2005 @ 16:39:11 #46
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_29268250
    Vergeet dat museum. Waarom hoor ik niemand over het bruisende nachtleven Behalve dan "cruising-areas". Amsterdamse sferen? Dan kan ik ook bij Bob met Alex gaan praten
    De lonely planet geeft "maar" 7 nightclubs, kan dat kloppen met zoveel studenten.
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      zaterdag 30 juli 2005 @ 17:05:55 #47
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_29268901
    skieen in de nevada en dezelfde dag nog zonnen op het strand
    pi_29272826
    Alleen met veel geluk in april.

De vraag is wat je verstaat onder nachtclub want er zijn echt honderden kroegen/Dancings. Elke dag is er wel iets open alleen zondag en maandag is er weinig te beleven
      maandag 1 augustus 2005 @ 08:27:01 #49
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29315782
    Nachtleven: veel blije jonge doosjes en jongetjes uit de hele wereld die voor het eerst bij mamma's pappot wegzijn . Ok: ook zeer coole (non-toeristische) tenten waar flamenco wordt gezongen en gedanst. In disco's ben ik niet geweest. In veel kroegen krijg je bij je biertje al een gratis tapa (meestal een broodje).
      maandag 1 augustus 2005 @ 08:48:48 #50
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_29315947
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 08:27 schreef Hik het volgende:
    Nachtleven: veel blije jonge doosjes en jongetjes uit de hele wereld die voor het eerst bij mamma's pappot wegzijn . Ok: ook zeer coole (non-toeristische) tenten waar flamenco wordt gezongen en gedanst. In disco's ben ik niet geweest. In veel kroegen krijg je bij je biertje al een gratis tapa (meestal een broodje).
    Maar de conclusie? Heb je het nachtleven als positief ervaren? Wat voor cijfer zou je geven op de schaal van Hik?
      maandag 1 augustus 2005 @ 09:08:09 #51
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29316075
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 08:48 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    Maar de conclusie? Heb je het nachtleven als positief ervaren? Wat voor cijfer zou je geven op de schaal van Hik?
    Ik ben verschillende keren geweest. Eerste keer was ik alleen en kwam ik met genoemde jongetjes en meisjes uiteindelijk in een Ierse pub terecht. Niet echt een succes. (Maar wellicht helemaal je ding ). Dansen daar gebeurde wel, maar vooral door dronken engelse meisjes op een halve vierkante meter.
    Later ben ik verschillende keren geweest met iemand die daar woonde. Meestal vrij rustige avonden, maar wel mooie tenten op zich (niet om te dansen dus). Uiteindelijk draaiden die avonden meer om lekker eten en goede wijn. Ook geen probleem voor mij

Overigens niet echt uitgaan, maar ook erg leuk zijn de theehuizen in Andalucië. Lekker een beetje hangen, thee drinken en lekkere chocoladehapjes eten...
      Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 10:50:26 #52
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29317489
    Ah, dus we hebben in ieder geval een back up in de vorm van dronken Engelse meisjes.
    Altijd handig om te weten.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 11:44:05 #53
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29318868
    Net van een collega een site toegestuurd gekregen: http://www.spanje.nl/site/steden/granada/uitgaan.html

Hoopgevend bericht over het uitgaansleven:
    quote:
    Het nachtleven van Granada slaagt er zelden niet in om een duurzame indruk op bezoekers te maken. Granada is tenslotte een universitaire stad, met ongeveer 60.000 (internationale) studenten (1 op de 6 bewoners) tussen 18 en 25 jaar oud, die veelal zwervend de straten bij nacht gezellig maken. Volgens officiële statistieken, heeft Granada meer bars per inwoner en vierkante kilometer dan welke andere stad in Spanje dan ook. Dit is ook niet raar als u bedenkt dat Granada met hart en ziel gewijd is aan toerisme en studenten. Er zijn dan ook zeer veel mogelijkheden om te drinken en te dineren. In Granada kunt u de meest uiteenlopende restaurants en barretjes verwachten. Zowel echte VIP restaurants en barren tot en met tapas barren en snackbarretjes.

Granada kent een levendig uitgaansleven, niet in de laatste plaats dankzij het grote aantal studenten dot in deze stad woont. Rond de straten Pedro Antonio de Alarcón, Homo de Abad en Plaza de los lobos bevinden zich talrijke drinkgelegenheden. Het Plaza Nueva en de Paseo de los Tristes is de meest geliefde uitgaanszone in de zomer.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      maandag 1 augustus 2005 @ 14:10:40 #54
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_29323146
    Ik vertel niet wat we gaan doen, maar vergeet je zwemspullen niet
      Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 14:15:05 #55
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29323252
    We hebben weer een mooi conferentiehotel gevonden voor ons verblijf in Granada. Nabij het Alhambra.

Kijk eens hoe gezellig de entree is:

En hoe steriel de kamer:

Gelukkig is er een bar:

En geheel onverwacht:

een zwembad!

Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      maandag 1 augustus 2005 @ 14:54:13 #56
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29324430
    Getsie! Er is toch wel wat leukers dan dat?! (Qau ligging en/of stijl)

Weet niet wat jullie budget is, maar uit de LP Andalucia:
    http://www.arakea.be/site/hotel_12857.htm (krijg je nog een fles schuimwijn ook, als jullie net doen of je getrouwd bent -Spanje heeft het homohuwelijk ook goedgekeurd toch?! - )
    www.maciahoteles.com
    www.hotelreinacristina.com (deze entree ziet er al een stuk aangenamer uit)

Allemaal érg centraal!
      maandag 1 augustus 2005 @ 14:55:53 #57
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29324487
    Deze is leuk!

www.granadainfo.com/most

Granada heeft zoveel hotels die in van die prachtige oude huizen zijn gevestigd dat het echt jammer is om in zo'n zielloze doos te gaan zitten!
      maandag 1 augustus 2005 @ 15:01:47 #58
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29324696
    Nog een mooie! Kunnen jullie terug naar je cavemen-roots:

http://www.el-abanico.com/
      maandag 1 augustus 2005 @ 15:04:40 #59
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29324789
    Maar als het toch UIO-style mag allemaal, dan gaan jullie natuurlijk voor de enige echte Parador van Granada:

www.parador.es

Is écht heel mooi (maar ook wel heel duur)....
    pi_29325085
    Hoi

Ben er 2 keer geweest toen mijn zusje er Spaans aan het leren was.

Kan me nog herinneren dat er een grote mooie discotheek was die cesar's heette volgens mij - groot, vooral pop, latin en een beetje house. Verder is het vooral opletten op flyers en posters: er worden vaak speciale feesten gegeven.

Ectra tip: ga eens naar de theteria, waarvan je er superveel hebt in de moorse wijk. Geen drank maar wel heel veel soorten thee in een marokkaanse omgeving - echt mooi en apart. En het Alhambra is natuurlijk supermooi
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
      maandag 1 augustus 2005 @ 15:20:11 #61
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_29325263
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 14:54 schreef Hik het volgende:

Weet niet wat jullie budget is, maar uit de LP Andalucia:
    http://www.arakea.be/site/hotel_12857.htm (krijg je nog een fles schuimwijn ook, als jullie net doen of je getrouwd bent -Spanje heeft het homohuwelijk ook goedgekeurd toch?! - )
    www.maciahoteles.com
    www.hotelreinacristina.com (deze entree ziet er al een stuk aangenamer uit)

Allemaal érg centraal!
    Dit topic is al dagen open hoor... waarom kom je nu pas met die suggesties?
    hebben ze een zwembad dan?
      maandag 1 augustus 2005 @ 15:23:57 #62
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29325370
    Ik zag het misgaan en ik dacht: ik grijp effe in...
      Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 15:28:03 #63
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29325482
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 14:54 schreef Hik het volgende:
    Komt ze nu pas aanzetten met allerlei suggesties.

Hoedanook, zo'n beetje alles zat al vol. Probeer maar eens 4 eenpersoonskamers te krijgen voor begin oktober. Het was dan ook niet onze eerste keus. We zitten nu op een steenworp afstand van het Alhambra. Daarnaast zullen we toch niet veel tijd doorbrengen in het hotel zelf.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 15:30:58 #64
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29325583
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 15:14 schreef Ripley het volgende:
    Hoi

Ben er 2 keer geweest toen mijn zusje er Spaans aan het leren was.

Kan me nog herinneren dat er een grote mooie discotheek was die cesar's heette volgens mij - groot, vooral pop, latin en een beetje house. Verder is het vooral opletten op flyers en posters: er worden vaak speciale feesten gegeven.

Ectra tip: ga eens naar de theteria, waarvan je er superveel hebt in de moorse wijk. Geen drank maar wel heel veel soorten thee in een marokkaanse omgeving - echt mooi en apart. En het Alhambra is natuurlijk supermooi
    Hey Rip!!!

Kijk. Dat zijn tips waar we wat aan hebben.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      maandag 1 augustus 2005 @ 15:35:03 #65
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29325709
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 15:28 schreef UIO_AMS het volgende:
    Komt ze nu pas aanzetten met allerlei suggesties.
    Ja hallo, ik heb zelf nooit in zo'n hotel geslapen in Granada, dus alles wat ik net binnen enkele minuten uit mijn mouw heb geschut hadden jullie zo zelf kunnen vinden hoor...

Luie donders
      Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 15:49:08 #66
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29326156
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 15:35 schreef Hik het volgende:
    Luie donders
    Luie donders?!?!?

Probeer al de hele ochtend een hotel te vinden dat kamers vrij heeft. Ben al blij dat we nu eindelijk iets hebben. Dat het geen leuk authentiek gebouw is, vind ik natuurlijk ook jammer.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 02:01:38 #67
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_29347885
    Ik vind het anders vrij authentiek. Mooie gezellige bar en een zwembad. Ideaal.
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
    pi_29348076
    Gewoon op de bonnefooi gaan want in Granada zijn altijd lege hotelkamers te vinden

Je kan ook flink onderhandelen over de prijs
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 07:36:37 #69
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29349670
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 15:49 schreef UIO_AMS het volgende:
    Luie donders?!?!?
    Dan geen luie donders
    Maar graag gedaan hoor...
      Moderator dinsdag 2 augustus 2005 @ 08:09:33 #70
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29349817
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 07:36 schreef Hik het volgende:
    Dan geen luie donders
    Maar graag gedaan hoor...
    Bedankt lieverd. Voor de volgende voorverkenning zijn we wel ruimschoots op tijd. Dan zoeken we wel iets authentieks uit.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator dinsdag 2 augustus 2005 @ 08:16:26 #71
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29349871
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 02:01 schreef Limlander het volgende:
    Ik vind het anders vrij authentiek. Mooie gezellige bar en een zwembad. Ideaal.
    Zit je nou om twee uur in de nacht van maandag op dinsdag achter de computer? Wat is er met je aan de hand?

Maar ik ben blij dat het hotel ook jouw goedkeuring heeft.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 11:18:25 #72
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29352806
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 08:09 schreef UIO_AMS het volgende:
    Bedankt lieverd. Voor de volgende voorverkenning zijn we wel ruimschoots op tijd. Dan zoeken we wel iets authentieks uit.
    Wat jij wilt...
      Moderator woensdag 3 augustus 2005 @ 09:18:22 #73
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29383627
    @ Limlander: Heb je nu al iets over stierenvechten in Granada ten tijde van ons bezoek gevonden?

@ Mitä: En hoe zit het met de verplichte voetbalwedstrijd?

@ Mezelf: Fietstochten in Granada?

@ De rest: jullie hulp op bovengenoemde reisprogramma-items is ook welkom.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 3 augustus 2005 @ 09:38:50 #74
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_29383900
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 08:16 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
    Zit je nou om twee uur in de nacht van maandag op dinsdag achter de computer? Wat is er met je aan de hand?
    Dit is een betere tijd dus

Zoals ik al mailde levert stierenvechten.nl ( )iets heel anders op dan verwacht. We zoeken verder
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      Moderator woensdag 3 augustus 2005 @ 10:09:38 #75
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29384464
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 09:38 schreef Limlander het volgende:
    Dit is een betere tijd dus
    Nee, nu moet je aan het werk zijn.
    quote:
    Zoals ik al mailde levert stierenvechten.nl ( )iets heel anders op dan verwacht. We zoeken verder
    Dat had ik ook gezien ja.
    Er zal toch wel ergens een 'stierengevechten in Granada'-programma online te vinden zijn?
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 3 augustus 2005 @ 18:37:48 #76
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_29399786
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 10:09 schreef UIO_AMS het volgende:

Nee, nu moet je aan het werk zijn.
    Toch niet op de open dag van Ajax
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      woensdag 3 augustus 2005 @ 18:46:24 #77
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_29400011
    Gevonden Zie http://www.andalucia.com/scripts/webcal/bullfight/webcal.pl
    Helaas geen corrida in Grtanada in oktober volgens deze agenda.
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
    pi_29406055
    12 oktober zal er toch een zijn
      Moderator woensdag 3 augustus 2005 @ 22:11:16 #79
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29406895
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 18:46 schreef Limlander het volgende:
    Gevonden Zie http://www.andalucia.com/scripts/webcal/bullfight/webcal.pl
    Helaas geen corrida in Grtanada in oktober volgens deze agenda.
    Volgens die site moeten we ook een bezoek aan het Alhambra van tevoren reserveren. Zie ook: http://www.andalucia.com/cities/granada/visit.htm

Dit brengt een dilemma met zich mee. Nu al reserveren houdt in dat we het op ons reisprogramma moeten zetten. En aan reisprogramma's hebben we ons nog nooit gehouden. Hoe gaan we dit oplossen zonder onze principes overboord te moeten gooien?
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 3 augustus 2005 @ 22:56:41 #80
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_29408698
    Nope, volgens de agenda (tot nu toe) is op 12 oktober wel in Sevilla een corrida. Wat is er eigenlijk op 12 oktober?

Principes zijn principes. Moeten we reserveren of moeten we nu al kopen? Hoe zou de zwarte markt zijn voor toegangskaartjes voor 't Alhambra ?
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
    pi_29413464
    De dag dat Colombus in Amerika aan kwam.

En geloof mij maar dat er op 12 oktober een corrida is in Granada

Zolang je niet op feestdagen, weekenden of het hoogseizoen naar het Alhambra gaat kan je meestal een kaartje kopen anders moet je ´s morgens vroeg bij een bank gaan wachten voor je kaartjes. Als je in een beetje fatsoenlijk hotel zit kunnen die dat ook wel regelen.

donderdag 4 augustus 2005 @ 01:39:14 #82
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_29414379
    Dat is in ieder geval reden voor 'n feestje.
    En zo te horen hoeven we onze principes niet op 't spel te zetten
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
    pi_29414924
    Stierenvechten is overigens kut
    pi_29414940
    quote:
    Op donderdag 4 augustus 2005 02:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Stierenvechten is overigens kut
    Want?
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
    pi_29415041
    Slaat nergens op
    pi_29415342
    Die stieren hebben een beter leven dan de kistkalveren in Nederland.
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
      donderdag 4 augustus 2005 @ 08:58:16 #87
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_29417244
    quote:
    Op donderdag 4 augustus 2005 02:51 schreef cultheld het volgende:
    Die stieren hebben een beter leven dan de kistkalveren in Nederland.
    Oe oe, discussie over stierenvechten...

Waarom haal je die kistkalveren er dan bij?
      Moderator donderdag 4 augustus 2005 @ 09:02:10 #88
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29417285
    Een discussie over wat goed en slecht is aan stierenvechten houden jullie maar ergens anders.

In dit topic gaat het (naast onze reis naar Granada) alleen over de mogelijkheid van het bezoeken van zo'n gevecht en het eventueel plaatsen ervan op het reisprogramma.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 4 augustus 2005 @ 23:19:15 #89
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_29432609
    Misschien moeten voor de corrida dan maar informeren of de Toros wel ecologisch-biologisch verantwoord zijn gefokt (met EKO-keurmerk).
    Volgens www.ekovleesboerderij.nl/ smaakt het dan ook beter
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      vrijdag 5 augustus 2005 @ 11:24:50 #90
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29441866
    Ik vond het wel relaxed om vooraf een reservering te hebben voor het Alhambra. Hoef je niet tussen de buslading bejaarden in de rij te gaan staan tenminste...
      vrijdag 5 augustus 2005 @ 15:25:01 #91
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_29445272
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 23:27 schreef UIO_AMS het volgende:

Vergis je niet in de leeftijd van Limlander en de collega die we voor het gemak Dennis noemen.
    Wij kennen onze plaats
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
    pi_29448356
    Ik ben eergisteren een dagje op de bonnefooi naar Granada gegaan. Was erg leuk, prachtige stad, mooie gebouwen, veel neoclassisistische, barokke en Arabische invloeden. Plaza de toros is een aanrader, de cathedraal en ze hebben lekkere tapas. Helaas kwam ik het Alhambra niet in, kaartjes waren uitverkocht, ik heb het dus maar gebracht tot de ingang... Maargoed, ik had toch weinig tijd meer over, want ik had al zoveel tijd in het centrum gespendeerd dat ik anders de laatste bus terug zou missen.
      Moderator vrijdag 5 augustus 2005 @ 20:39:06 #93
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29450517
    quote:
    Op vrijdag 5 augustus 2005 18:25 schreef Vogue het volgende:
    Ik ben eergisteren een dagje op de bonnefooi naar Granada gegaan. Was erg leuk, prachtige stad, mooie gebouwen, veel neoclassisistische, barokke en Arabische invloeden. Plaza de toros is een aanrader, de cathedraal en ze hebben lekkere tapas. Helaas kwam ik het Alhambra niet in, kaartjes waren uitverkocht, ik heb het dus maar gebracht tot de ingang... Maargoed, ik had toch weinig tijd meer over, want ik had al zoveel tijd in het centrum gespendeerd dat ik anders de laatste bus terug zou missen.
    Dat klinkt goed. Naast het Alhambra en het wetenschappelijk museum zijn er dus meer cultureel verantwoorde zaken.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_29450844
    Getver, jullie gaan toch niet echt naar een openbare voorstelling van dierenmishandeling he?

Dat hotel ziet er op de foto niet echt uit dat het een beetje centraal ligt!
    "Who are you?"
    "The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
    pi_29451121
    Ik ben in elk geval benieuwd waar het ligt want het kan bijna niet in de buurt van het alhambra liggen

Does Santa Fé ring a bell?
      Moderator vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:24:58 #96
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29451402
    Het hotel ligt op 150 m van het Alhambra.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_29451441
    Zeggen ze...
      Moderator vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:28:38 #98
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29451477
    quote:
    Op vrijdag 5 augustus 2005 21:26 schreef k_man het volgende:
    Zeggen ze...
    Zegt ook een collega die in hetzelfde hotel heeft overnacht.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_29451548
    Nou hoor!
    pi_29453190
    Het lijkt me nog steeds stug.

Plattegrondje?
      zaterdag 6 augustus 2005 @ 00:39:12 #101
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_29456149
    Als je met Google Earth inzoomt op Granada, zie je iets ten zuid/ossten van het Alhambra een zwembadje, volgens mij is het daar.
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      zaterdag 6 augustus 2005 @ 00:47:45 #102
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_29456358
    quote:
    Op vrijdag 5 augustus 2005 20:56 schreef DonVincenzo het volgende:
    Getver, jullie gaan toch niet echt naar een openbare voorstelling van dierenmishandeling he?
    Nee hoor, we gaan alleen naar diervriendelijke stierengevechten
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
    pi_29479676
    Heb je een linkie Limlander?
      zondag 7 augustus 2005 @ 02:56:55 #104
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_29479868
    quote:
    Op zondag 7 augustus 2005 02:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Heb je een linkie Limlander?
    http://maps.google.nl, dan 'Granada, ES' en dan even inzoomen op de Alhambra?
    pi_29479981
    die werkt niet
      zondag 7 augustus 2005 @ 03:06:21 #106
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_29479986
    Sorry, http://maps.google.com. Wel even op 'Sattelite' klikken
      zondag 7 augustus 2005 @ 03:18:23 #107
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_29480135
    Gewoon op google intikken: earth google. en dan downloaden. Enjoy
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
    pi_29480170
    Het lukt me niet, maar het zal wel
      zondag 7 augustus 2005 @ 03:28:30 #109
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_29480244
    Probeer http://earth.google.com/
    frre download
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      Moderator woensdag 17 augustus 2005 @ 13:35:32 #110
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29717868
    Krijg net een sms-je van Limlander. Die zit in de Ardeche met z'n zoontjes op de camping. Hij vindt de tapas alleen beroerd daar.

Mitä_kuuluu zit ergens in het zuiden van Tsjechië en kennelijk vermaakt hij zich wel, want hij laat niks van zich horen.

De collega die we voor het gemak Dennis noemen en ik werken gewoon door deze zomer.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator maandag 5 september 2005 @ 11:33:33 #111
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_30283352
    Update:
  • Iedereen is weer present op kantoor.
  • Mitä heeft net beloofd de voetbalwedstrijd te gaan regelen.
  • Limlander regelt een stierengevecht.
  • Mitä blijft weigeren naar het stierenvechten te gaan. Dat kan natuurlijk niet. We zijn een groep en dus moet hij gehoor geven aan het groepsgebeuren.
  • Limlander heeft de Lonely Planet van Andalucië aangeschaft. Helaas staat daar geen uitgebreide informatie in over het nachtleven van Granada.
  • De collega die we voor het gemak Dennis noemen gaat achter de mogelijkheden van het nachtleven in Granada aan.
  • Diverse lui hebben aangegeven dat kaartjes voor het Alhambra gereserveerd dienen te worden. Daar ga ik wel achteraan.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      maandag 5 september 2005 @ 11:39:42 #112
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_30283510
    En het zwembad nog gevonden?
      Moderator maandag 5 september 2005 @ 11:42:59 #113
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_30283582
    Ben er nog niet naar op zoek gegaan. Wat was er ook alweer zo bijzonder aan?
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      maandag 5 september 2005 @ 12:00:11 #114
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_30283983
    quote:
    Op maandag 5 september 2005 11:42 schreef UIO_AMS het volgende:
    Ben er nog niet naar op zoek gegaan. Wat was er ook alweer zo bijzonder aan?
    Dat het zo hutjemutje ligt, omringd door beton, midden in de stad. Openlucht uiteraard.
    pi_30284378
    Ik ben twee jaar geleden een weekje in Granada geweest en het is daar best leuk. Hele aardige discotheken. (ga zeker een keer naar die ene die in een grot uitgehakt is, ben de naam kwijt). Tapasbarretjes zijn erg gezellig en druk.

Al Hambra is inderdaad handig om te reserveren, tenzij je er voor 10:00 uur 's ochtends komt, wat ons wonderwel gelukt is. Na 10:00 uur loopt de rij al snel op tot een wachttijd van 2 uur.
      maandag 5 september 2005 @ 12:18:13 #116
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_30284563
    quote:
    Op maandag 5 september 2005 12:12 schreef MaxPower het volgende:
    Ik ben twee jaar geleden een weekje in Granada geweest en het is daar best leuk. Hele aardige discotheken. (ga zeker een keer naar die ene die in een grot uitgehakt is, ben de naam kwijt). Tapasbarretjes zijn erg gezellig en druk.

Al Hambra is inderdaad handig om te reserveren, tenzij je er voor 10:00 uur 's ochtends komt, wat ons wonderwel gelukt is. Na 10:00 uur loopt de rij al snel op tot een wachttijd van 2 uur.
    Het is echt net de efteling he, maar dan zonder water.
    pi_30284640
    quote:
    Op maandag 5 september 2005 12:18 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Het is echt net de efteling he, maar dan zonder water.
    Ben niet zo'n liefhebber van die mega-toeristische attracties, maar ik vond de Al Hambra toch wel erg tof om even gezien te hebben. We zijn er redelijk snel doorheen gelopen, en toch zo'n twee uur zoet geweest.
    pi_30292504
    quote:
    Op maandag 5 september 2005 11:33 schreef UIO_AMS het volgende:
  • Mitä heeft net beloofd de voetbalwedstrijd te gaan regelen.
  • Limlander regelt een stierengevecht.
  • Mitä blijft weigeren naar het stierenvechten te gaan. Dat kan natuurlijk niet. We zijn een groep en dus moet hij gehoor geven aan het groepsgebeuren.
  • Dan wijken jullie toch lekker allemaal af van het programma? Probleem geheel in stijl opgelost.

en krijg je ook geen gezeur meer over het ethisch totaal onaanvaardbare van zo'n 'gevecht'
      maandag 5 september 2005 @ 20:53:32 #119
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_30299375
    quote:
    Op maandag 5 september 2005 17:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Dan wijken jullie toch lekker allemaal af van het programma? Probleem geheel in stijl opgelost.

en krijg je ook geen gezeur meer over het ethisch totaal onaanvaardbare van zo'n 'gevecht'
    Dat was ook mijn eerste reactie

Nu ga ik eerst maar even mijn taak uitvoeren, mocht er iemand een voetbalclub kennen in Granada... let me know..
    pi_30301471
    quote:
    Op maandag 5 september 2005 20:53 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

Nu ga ik eerst maar even mijn taak uitvoeren, mocht er iemand een voetbalclub kennen in Granada... let me know..
    Granada CF... derde divisie in Spanje. Niet echt een aanrader. Je kan op anderhalf uur met de bus naar Malaga, Primera Division.
      maandag 5 september 2005 @ 22:02:00 #121
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_30301798
    quote:
    Op maandag 5 september 2005 21:53 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Granada CF... derde divisie in Spanje. Niet echt een aanrader. Je kan op anderhalf uur met de bus naar Malaga, Primera Division.
    thanx..
    Maar ze staan mooi wel op dit moment op de tweede plaats (na twee wedstrijden gespeeld oid )

En ze spelen nog thuis ook!!
    Dus op 9 oktober zetten we een voetbalwedstrijd op het programma
    pi_30302224
    Ben benieuwd! Toen ik er was speelden zowel Granada als Malaga een uitwedstrijd.
      Moderator dinsdag 6 september 2005 @ 17:11:08 #123
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_30325697
    quote:
    Op maandag 5 september 2005 22:02 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    thanx..
    Maar ze staan mooi wel op dit moment op de tweede plaats (na twee wedstrijden gespeeld oid )

En ze spelen nog thuis ook!!
    Dus op 9 oktober zetten we een voetbalwedstrijd op het programma
    Kennelijk is er ook een Granada Atletico. Weet je zeker dat het op de 9e is?
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_30326776
    JORNADAS 07-26 Ida 09/10/05

Comarca de Níjar - Roquetas
    Carolinense - Motril
    Vera - Alhaurino
    Maracena - Granada Atlético
    Fuengirola-Boliches - Arenas
    Granada C.F. - Loja
    Alhaurin de la Torre - Santa Fe
    Torredonjimeno - Huercalense
    Almería B - Imperio
    Úbeda - Basto
      Moderator woensdag 7 september 2005 @ 07:49:10 #125
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_30343763
    Dank je MaxPower, maar het was meer een grapje in de richting van Mitä en zijn al eerder geregelde voetbaluitjes. Nu moeten we alleen nog weten hoe laat ze voetballen, want we vliegen de 9e terug naar Nederland vanuit Malaga. Misschien is het beter om een wedstrijd in Malaga te bezoeken.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 7 september 2005 @ 12:53:02 #126
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_30350971
    Misschien worden de wedstrijden van de beide Granada-teams ook wel live uitgezonden. Kunnen we ze (geheel in stijl) vanuit de lounge op het vliegveld bekijken.
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      woensdag 7 september 2005 @ 13:22:04 #127
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_30351884
    Helaas tot nu toe nog geen gegevens over stierengevechten in Granada op 6-9 volgens
    http://www.andalucia.com/scripts/webcal/bullfight/webcal.pl
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      Moderator woensdag 7 september 2005 @ 20:33:05 #128
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_30365203
    quote:
    Op woensdag 7 september 2005 12:53 schreef Limlander het volgende:
    Misschien worden de wedstrijden van de beide Granada-teams ook wel live uitgezonden. Kunnen we ze (geheel in stijl) vanuit de lounge op het vliegveld bekijken.
    Dat zullen wel de wedstrijden van vorig jaar zijn die als een soort voorbeschouwing integraal worden uitgezonden. Dat kun je zien aan het woord directo in één van de bovenhoeken van het beeld.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 8 september 2005 @ 15:36:52 #129
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_30388668
    Precies, directo=live uit het archief
    Is het besluit over het vervoer van Malaga naar Granada nu definitief? Of nemen we toch die Hummer-limo?
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      Moderator donderdag 8 september 2005 @ 16:26:24 #130
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_30390268
    quote:
    Op donderdag 8 september 2005 15:36 schreef Limlander het volgende:
    Precies, directo=live uit het archief
    Is het besluit over het vervoer van Malaga naar Granada nu definitief? Of nemen we toch die Hummer-limo?
    Ik ben voorstander van de Jaguar-oplossing, maar dat kunnen we misschien beter zo tijdens de borrel even bespreken.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 8 september 2005 @ 16:27:31 #131
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_30390310
    quote:
    Op donderdag 8 september 2005 16:26 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik ben voorstander van de Jaguar-oplossing, maar dat kunnen we misschien beter zo tijdens de borrel even bespreken.
    In lijn met de hotelkamerverdeling stem ik dan wel voor vier jags natuurlijk.
      Moderator donderdag 8 september 2005 @ 16:29:13 #132
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_30390363
    quote:
    Op donderdag 8 september 2005 16:27 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    In lijn met de hotelkamerverdeling stem ik dan wel voor vier jags natuurlijk.
    Daar kan ik helemaal geen tegenargument voor bedenken, tenzij jij zonder chauffeur bedoelt.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 8 september 2005 @ 16:36:05 #133
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_30390598
    Een jag heeft toch wel een mini-bar hoop ik?
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      donderdag 15 september 2005 @ 18:05:04 #134
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_30608932
    *schop

Over drie weekjes hebben we er al weer bijna een dag Granada opzitten

Ik vraag me af hoe het met de 'taken' van een ieder zit... Is het stierenvechten al geregeld? Niet dat ik mee ga. Zet het dus maar op het programma, zodat we daar vanaf kunnen wijken
      Moderator vrijdag 16 september 2005 @ 10:31:11 #135
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_30628919
    Ik geloof dat een meeting geen kwaad kan. We moeten natuurlijk wel goed voorbereid op reis gaan.

Agendapunten:
  • Taakverdeling
  • Vervoer vanaf vliegveld Malaga naar Granada: Jag, taxi of basic?
  • Reservering voor Alhambra: Wanneer?
  • WVTTK
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 16 september 2005 @ 16:43:36 #136
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_30639193
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 18:05 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    k vraag me af hoe het met de 'taken' van een ieder zit... Is het stierenvechten al geregeld? Niet dat ik mee ga. Zet het dus maar op het programma, zodat we daar vanaf kunnen wijken
    De stierenvechtagenda van oktober is nog steeds onduidelijk . Misschien moeten we dus iets anders bedenken om van af te wijken. Een flamenco-dansles ?
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      Moderator zondag 18 september 2005 @ 09:01:05 #137
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_30688366
    Een flamenco-dansles.

Dat is zeker iets dat we op ons reisprogramma moeten zetten.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_30688575
    quote:
    Op zondag 18 september 2005 09:01 schreef UIO_AMS het volgende:
    Een flamenco-dansles.

Dat is zeker iets dat we op ons reisprogramma moeten zetten.
    Ik ziet 't al helemaal voor me

Moderator zondag 18 september 2005 @ 09:45:26 #139
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_30688598
    quote:
    Op zondag 18 september 2005 09:42 schreef DutchTrain het volgende:
    Ik ziet 't al helemaal voor me

[afbeelding]
    Ik ben gesnapt.
    Deze sla ik gelijk op in mijn fotoboek.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      dinsdag 20 september 2005 @ 00:29:55 #140
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_30746002
    Zo te zien moeten er ook stylistes mee in de jag
    Gave foto
    Volgens http://www.carmencuevas.c(...)_new/cursos_flam.htm kunnen we op donderdagavond meteen aan de bak. Olé.
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
    pi_30746072
    quote:
    Op dinsdag 20 september 2005 00:29 schreef Limlander het volgende:
    Volgens http://www.carmencuevas.c(...)_new/cursos_flam.htm kunnen we op donderdagavond meteen aan de bak. Olé.
    Dit is natuurlijk ook leuk vandezelfde site:

http://www.carmendelascue(...)news/noticias_en.php

Paardrijden
      dinsdag 20 september 2005 @ 00:48:01 #142
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_30746372
    Cowboytje spelen
    Rawhide yeah
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
    pi_30746687
    quote:
    Op dinsdag 20 september 2005 00:48 schreef Limlander het volgende:
    Cowboytje spelen
    Rawhide yeah
    Natuurlijk een goede oefening voor het stierenvechten
      dinsdag 20 september 2005 @ 01:13:25 #144
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_30746927
    Ik neem m'n saté-prikkers voor de zekerheid mee
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      Moderator donderdag 22 september 2005 @ 10:36:53 #145
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_30817186
    Hadden we gisteren de meeting op ons vaste terrasje in de stad, vergeten we helemaal de agendapunten te behandelen. Geen moer opgeschoten dus.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 22 september 2005 @ 10:45:47 #146
    71048 Tokay
    makes your day!
    pi_30817384
    Zeg, zijn jullie nu nóg niet weg??
      donderdag 22 september 2005 @ 11:09:24 #147
    73259 Monus
    ¡Viva España, coño!
    pi_30818013
    quote:
    Op vrijdag 16 september 2005 16:43 schreef Limlander het volgende:

[..]

De stierenvechtagenda van oktober is nog steeds onduidelijk.
    Er zijn in oktober bijna geen stieren meer voor de ring. Dus groot kans dat je die kan vergeten.
      donderdag 22 september 2005 @ 14:33:21 #148
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_30824226
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 10:45 schreef Tokay het volgende:
    Zeg, zijn jullie nu nóg niet weg??
    Geen haast, de komende twee weken is het nog de voorspelling dat de temperatuur boven de 25 graden ligt!
      donderdag 22 september 2005 @ 14:52:09 #149
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_30824905
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 11:09 schreef Monus het volgende:

[..]

Er zijn in oktober bijna geen stieren meer voor de ring. Dus groot kans dat je die kan vergeten.
    Dan wordt het toch flamenco-dansen dus
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
    pi_30880078
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 14:52 schreef Limlander het volgende:
    Dan wordt het toch flamenco-dansen dus
    En jullie kunnen dit weekend alvast gaan oefenen in het wereldmuseum in Rotterdam:

Andalucia in Wereldmuseum

zie ook: http://www.wereldmuseum.r(...)zaterdag.html~inhoud
      maandag 26 september 2005 @ 13:23:32 #151
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_30942005

Vervelend
      Moderator maandag 26 september 2005 @ 13:29:18 #152
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_30942156
    De temperatuur zakt tot 27 in het weekend.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      maandag 26 september 2005 @ 23:01:45 #153
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_30957440
    quote:
    Op zaterdag 24 september 2005 09:44 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

En jullie kunnen dit weekend alvast gaan oefenen in het wereldmuseum in Rotterdam:
    Helaas, te laat weer 'n gemiste kans. WERELDmuseum (!?) dat klinkt ambitieus.
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      maandag 26 september 2005 @ 23:05:47 #154
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_30957565
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 13:29 schreef UIO_AMS het volgende:
    De temperatuur zakt tot 27 in het weekend.
    We kunnen altijd nog 'n mooie sjaal of 'n vest kopen als het te fris wordt.

5 procent neerslagkans. Regenpakken mee
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      dinsdag 27 september 2005 @ 00:28:48 #156
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_30960159
    Dat ziet er niet goed uit , de temperatuur valt naar 25 graden en dan die minima (dan zij wij buiten) En dat met die wind, de gevoelstemperatuur moet dan rond het vriespunt liggen
    Wat bedoelen ze eigenlijk met 40 procent neerslagkans bij 0 mm neerslag Waar heb je dan 60 procent kans op, 0 cm sneeuw?
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      Moderator dinsdag 27 september 2005 @ 09:37:06 #157
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_30964859
    quote:
    En ik wilde hier net melden dat ik met de goede vooruitzichten misschien wel een jas minder dan tijdens het bezoek aan Lissabon wilde meenemen. Daar doe ik voorlopig dus geen uitspraken over.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator dinsdag 27 september 2005 @ 09:49:39 #158
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_30965119
    O ja, de voorbereidingen staan natuurlijk niet stil. Mitä regelt een huurauto (Ford Focus Estate) en ik maak reserveringen voor het Alhambra voor de vrijdagmiddag.

Gaat het nu dan toch gebeuren dat wij iets op het reisprogramma gaan zetten en ons daadwerkelijk eraan houden ook?

De aanschaf van de Lonely Planet van Andalucië door Limlander was een teken aan de wand.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      dinsdag 27 september 2005 @ 13:50:11 #159
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_30971187
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 09:49 schreef UIO_AMS het volgende:
    De aanschaf van de Lonely Planet van Andalucië door Limlander was een teken aan de wand.
    Daar staat tegenover dat ik nog steeds geen geldig paspoort heb
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      Moderator dinsdag 27 september 2005 @ 14:21:45 #160
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_30972073
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 13:50 schreef Limlander het volgende:
    Daar staat tegenover dat ik nog steeds geen geldig paspoort heb
    Ik neem wel aan dat je die al besteld hebt, want anders ben je waarschijnlijk niet op tijd.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      dinsdag 27 september 2005 @ 23:14:15 #161
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_30985658
    Het wachten alleen al is de prijs (van een nieuw paspoort) meer dan waard. En dan heb ik het nog niet eens over de mooie nieuwe foto
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      donderdag 29 september 2005 @ 15:21:07 #162
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_31028227
    Altijd nuttig

You can buy tickets with a credit card by phoning:
    902 22 44 60 within Spain or +34 915 37 91 78 from outside of Spain.
    They give you a ticket number and you have to state the day and time of your visit. You can pick up the tickets in the special queue at the Alhambra ticket office. The name of the queue is the "Taquilla de reserva" and it will be much faster than the normal queue.

The girl who answers the phone can speak English. Using this system you can buy your ticket up to a year in advance. You can't buy the tickets on the same day as your visit using this system.

They accept visa, mastercard, Eurocard and Maestro (American express is not accepted.)

Note: You can only buy 5 tickets at a time by phone. If you want to buy more than five just get two different people to phone and buy them with 2 different credit cards.

Tip: Recently they have introduced a new system whereby rather than giving each person 1 ticket they issue a group ticket. The problem with this is if you lose your companions you won't be able to get in anywhere. If you are a group of 3 or 4 and you don't want to stick together insist that they give you a ticket each. Also a mobile phone is useful if you lose each other.

Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      Moderator vrijdag 30 september 2005 @ 15:42:35 #163
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31061514
    De kaarten zijn besteld. Vanaf 14.00 uur zijn we komende vrijdag welkom bij het Alhambra en vanaf 18.00 uur kunnen we het paleis in. Kennelijk zijn er dus 2 entrees. Altijd handig om te weten.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 30 september 2005 @ 18:05:33 #164
    71048 Tokay
    makes your day!
    pi_31063481
    Nee maar, wat een plannen allemaal! Hoe actief!
    Straks ga je me ook nog vertellen dat jullie af en toe ook gaan lopen, in plaats van voor elke duizend meter een taxi te nemen.
      Moderator zondag 2 oktober 2005 @ 10:16:08 #165
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31107272
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 18:05 schreef Tokay het volgende:
    Nee maar, wat een plannen allemaal! Hoe actief!
    Straks ga je me ook nog vertellen dat jullie af en toe ook gaan lopen, in plaats van voor elke duizend meter een taxi te nemen.
    De collega die we voor het gemak Dennis noemen, gaat zelfs joggen. Deed hij in Lissabon ook al. Wij verklaarden hem natuurlijk voor gek. Daarnaast hebben we nu een huurauto. Misschien gaan we wel even de stad uit.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      zondag 2 oktober 2005 @ 11:38:08 #166
    71048 Tokay
    makes your day!
    pi_31108468
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 10:16 schreef UIO_AMS het volgende:
    De collega die we voor het gemak Dennis noemen, gaat zelfs joggen. Deed hij in Lissabon ook al.
    quote:
    Daarnaast hebben we nu een huurauto. Misschien gaan we wel even de stad uit.
    Nu worden jullie eng.
      zondag 2 oktober 2005 @ 11:48:32 #167
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31108772
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 10:16 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

De collega die we voor het gemak Dennis noemen, gaat zelfs joggen. Deed hij in Lissabon ook al. Wij verklaarden hem natuurlijk voor gek. Daarnaast hebben we nu een huurauto. Misschien gaan we wel even de stad uit.
    Hebben we die al??

Moderator zondag 2 oktober 2005 @ 12:51:15 #168
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31110615
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 11:48 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    Hebben we die al??

Dit wordt een terugkerend verschijnsel hè. Slechts één ding hoef je te regelen en het gaat mis.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      zondag 2 oktober 2005 @ 16:33:54 #169
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_31117638
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 11:48 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]

Hebben we die al??

Je hebt toch die jag geregeld
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      zondag 2 oktober 2005 @ 16:38:31 #170
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_31117755
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 15:42 schreef UIO_AMS het volgende:
    De kaarten zijn besteld. Vanaf 14.00 uur zijn we komende vrijdag welkom bij het Alhambra en vanaf 18.00 uur kunnen we het paleis in. Kennelijk zijn er dus 2 entrees. Altijd handig om te weten.

Is er ook een tijdstip bekend dat we weer naar buiten mogen
    Klopt 't dat je 'n meisje aan de lijn krijgt en spreekt ze engels
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      maandag 3 oktober 2005 @ 00:01:40 #171
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31131729
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 12:51 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dit wordt een terugkerend verschijnsel hè. Slechts één ding hoef je te regelen en het gaat mis.
    *wacht nog steeds op vluchtgegevens
    *neemt morgen creditcard mee
      Moderator maandag 3 oktober 2005 @ 10:32:20 #172
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31138878
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 11:38 schreef Tokay het volgende:

Nu worden jullie eng.
    Gewoon even lekker een stukkie rijden. Sierra Nevada schijnt wel mooi te zijn.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator maandag 3 oktober 2005 @ 10:36:20 #173
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31138966
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 16:38 schreef Limlander het volgende:

Is er ook een tijdstip bekend dat we weer naar buiten mogen
    Klopt 't dat je 'n meisje aan de lijn krijgt en spreekt ze engels
    De kaartjes kunnen tot 16.00 uur opgehaald worden. Dus we hoeven niet al om 14.00 uur voor de deur te staan. Begreep ik van het Engels sprekende meisje. Overigens kan daar wel iets mis zijn gegaan aangezien ik weer zo nodig het gesprek half in het Spaans probeerde te voeren.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      maandag 3 oktober 2005 @ 10:56:36 #174
    71048 Tokay
    makes your day!
    pi_31139392
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 10:32 schreef UIO_AMS het volgende:
    Gewoon even lekker een stukkie rijden. Sierra Nevada schijnt wel mooi te zijn.
    Koffer(s) al ingepakt?
      Moderator maandag 3 oktober 2005 @ 11:02:55 #175
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31139549
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 10:56 schreef Tokay het volgende:
    Koffer(s) al ingepakt?
    Nee, daar hebben we de woensdagavond voor. Ben wel al preventief aan het wassen geslagen.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      maandag 3 oktober 2005 @ 13:02:50 #176
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31142488
    Auto geboekt
      Moderator maandag 3 oktober 2005 @ 13:04:03 #177
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31142517
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 13:02 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    Auto geboekt
    Foto!!!
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      maandag 3 oktober 2005 @ 13:11:28 #178
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31142713

Het zal me niks verbazen als er een labrador in de achterbak zit...
      Moderator maandag 3 oktober 2005 @ 13:13:57 #179
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31142784
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 13:11 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    [afbeelding]

Het zal me niks verbazen als er een labrador in de achterbak zit...
    Je zou er eentje zoeken met een bevallige dame op de motorkap. Dit valt tegen.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      maandag 3 oktober 2005 @ 13:15:35 #180
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31142827
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 13:13 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Je zou er eentje zoeken met een bevallige dame op de motorkap. Dit valt tegen.
    Misschien is die hond in de achterbak wel een teefje, heb je daar iets aan?
      maandag 3 oktober 2005 @ 16:44:51 #181
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_31148382
    Is er wel genoeg ruimte voor al onze bagage
    Maak je niet ongerust UIO, als je hiermee over de boulevards van Granada cruist, komen die blote (ik bedoel bevallige) dames vanzelf. Of die Labrador natuurlijk

[ Bericht 3% gewijzigd door Limlander op 03-10-2005 23:33:15 ]
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      Moderator dinsdag 4 oktober 2005 @ 07:49:26 #182
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31166002
    Nu nog bedenken hoe we in godsnaam zo vroeg op Schiphol belanden.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:32:22 #183
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_31169527
    Gewoon met de trein (perron 14a 5.05 uur Amsterdam CS),
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      Moderator dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:46:58 #184
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31169973
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 11:32 schreef Limlander het volgende:
    Gewoon met de trein (perron 14a 5.05 uur Amsterdam CS),
    Enig idee hoe ik op dat tijdstip op A'dam CS verzeilt raak? Met de fiets zeker.

Volgende keer vliegen we dus later. Dit is natuurlijk klote.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:39:03 #185
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_31171424
    Of 'n mooie wandeling door nachtelijk amsterdam of lekker met de nachtbus (lijn 358 04.38 uur leidseplein). See all the sights

[ Bericht 3% gewijzigd door Limlander op 04-10-2005 13:11:33 ]
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
    pi_31171468
    Ik dacht dat jullie altijd met de taxi gingen?

http://www.schipholservice.biz/ voor 35 euro ben je er
      Moderator dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:50:02 #187
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31171766
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 12:39 schreef Limlander het volgende:
    Of 'n mooie wandeling door nachtelijk amsterdam of lekker met de nachtbus (lijn 358 04.38 uur leidsplein). See all the sights
    Wandelen met een volle tas? Of nog vroeger met de bus?
    Op zulke momenten ben ik ook groot voorstander van taxi's.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:07:02 #188
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_31172261
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 12:40 schreef DutchTrain het volgende:
    Ik dacht dat jullie altijd met de taxi gingen?

http://www.schipholservice.biz/ voor 35 euro ben je er
    Niet in Amsterdam
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:09:43 #189
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_31172360
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 12:50 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Wandelen met een volle tas? Of nog vroeger met de bus?
    Op zulke momenten ben ik ook groot voorstander van taxi's.
    Je kunt ook 'n boodschappenkarretje "leasen" van AH. Veel herrie maar je hoeft dan niet je volle tas te dragen
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      Moderator dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:12:22 #190
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31172438
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 13:07 schreef Limlander het volgende:
    Niet in Amsterdam
    Ik kom anders uit op ¤40 met tussenstop.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:41:27 #191
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_31173345
    Ik bedoelde niet de prijs, maar met de taxi gaan in Amsterdam, in 't algemeen
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      Moderator dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:50:23 #192
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31173649
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 13:41 schreef Limlander het volgende:
    Ik bedoelde niet de prijs, maar met de taxi gaan in Amsterdam, in 't algemeen
    Oh zo. Ja, ik had vorige week weer zo'n eikel die niet vanaf CS naar m'n huis wilde rijden. Midden in de nacht en met regen.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 5 oktober 2005 @ 11:41:24 #193
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31199730
    Ik heb net een taxi besteld voor morgenochtend om 4.45-5.00
      Moderator woensdag 5 oktober 2005 @ 13:52:50 #194
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31203321
    Dat wordt dus fietsen vannacht. Met een tas.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator woensdag 5 oktober 2005 @ 21:29:59 #195
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31216505
    Ik duik er maar eens in.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 5 oktober 2005 @ 21:31:30 #196
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_31216559
    Sterkte op de fiets, morgen
      woensdag 5 oktober 2005 @ 22:26:17 #197
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31218443
    Ik kan dat dus echt niet, nu al gaan slapen... en toch gaat die f#cking wekker morgen om 04.00..
      woensdag 5 oktober 2005 @ 22:31:23 #198
    71048 Tokay
    makes your day!
    pi_31218627
    En ook hier even het gezelschap uitzwaaien.
    Veel plezier in Granada.
      woensdag 5 oktober 2005 @ 22:59:03 #199
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31219711
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 22:31 schreef Tokay het volgende:
    Veel plezier in Granada.
    Dank je wel!

Ik ga nu toch echt m'n bedje opzoeken, dus tot maandag
      Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 04:24:57 #200
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31221411
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 22:31 schreef Tokay het volgende:
    Veel plezier in Granada.
    Dag schone dame. Bij terugkeer zullen we u alles vertellen.
    Bijna alles dan.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 6 oktober 2005 @ 04:28:58 #201
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31221423
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 04:24 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dag schone dame. Bij terugkeer zullen we u alles vertellen.
    Bijna alles dan.
    Dat scheelde niet veel...
      Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 04:29:56 #202
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31221424
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 04:28 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    Dat scheelde niet veel...
    De horen, zien en zwijgen-clausule is nog immer van kracht.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_31234402
    We kunnen wel een stukje van Granada zien:

http://www.globocam.de/service/intern/webcams/index.php3?land=$land&such_typ=land&webcam=a71d8f8759772a19fdd876b395b3869b

helaas doet de webcam bij het alhambra het niet
      Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 18:57:20 #204
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31236492
    Er is alweer genoeg gebeurd. We zitten echt op een steenworp afstand van het Alhambra. Prima hotel ook. Alleen we zitten hier in echte éénpersoonskamers. :´)

Later meer.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:44:59 #205
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_31247309
    Damn, ik mis lekker spaans eten....
    pi_31248140
    De tapas in Granada is inderdaad veel en lekker
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 20:10:55 #207
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31264339
    Even een update voor de thuisblijvers

Het is hier heerlijk weer, de tapas zijn heerlijk en vanavond gaan we even dé club van Granada bezoeken: Granada10
    We zijn benieuwd...

Vandaag hebben we het Alhambra uitgebreid bezocht en bekeken. Goed nieuws: ook in het Alhambra verkopen ze bier! Zeker handig als je om 14.30 al binnen bent en pas om 18.00 het Paleis mag gaan bezichtigen.
    Het Alhambra is best indrukwekkend en zelfs de tuinen zijn een aanrader om te bezoeken.

To be continued..
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 20:15:50 #208
    71048 Tokay
    makes your day!
    pi_31264504
    Hey, een live-update!
    Klinkt goed allemaal, veel plezier nog, en de groetjes (vooral aan UIO, natuurlijk!)
      Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 20:28:20 #209
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31264973
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 20:15 schreef Tokay het volgende:
    (vooral aan UIO, natuurlijk!)
    Dat spreekt voor zich.

Overigens heb ik 5 overhemden meegenomen deze keer. Daarnaast 3 broeken, 5 t-shirts, 2 jasjes, 2 truien. En inmiddels een broek gekocht.

Heerlijke stad dit.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator zaterdag 8 oktober 2005 @ 14:35:30 #210
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31281683
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 09:03 schreef Hik het volgende:
    Ik heb het restaurant waar ik het over had gevonden.

http://www.miradordeaixa.com/
    (mooie pagina trouwens! )

Ik droom nog steeds van het toetje aldaar: Lagrimas de boabdil (van chocola natuurlijk)
    Neem je een hapje voor me mee, als je gaat?
    Gereserveerd voor vanavond. Denk ik.
    In eerste instantie zei ze, dat het vol zat, maar dat bleek alleen om binnen te gaan. Nu eten we al elke avond buiten en lijkt mij dat ook mooier qua uitzicht. Of vergis ik mij nou?

Ik zal je tip voor postre in ieder geval ter harte nemen.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:10:20 #211
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31352726
    We zijn weer terug. En volgens mij zijn we allemaal veilig thuis gekomen.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:51:44 #212
    71048 Tokay
    makes your day!
    pi_31353357
    Hey, de wereldreizigers zijn weer terug. Welkom thuis!

Was het leuk?
      dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:06:04 #213
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_31358258
    Hey! Ik zie het nu pas... Hoe vond je het restaurant.... ?!
      Moderator dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:23:09 #214
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31359315
    quote:
    Op dinsdag 11 oktober 2005 14:06 schreef Hik het volgende:
    Hey! Ik zie het nu pas... Hoe vond je het restaurant.... ?!
    Een 10+ voor het uitzicht. Eten was ook prima. En de tranen van Boabdil.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:54:27 #215
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_31359768
    I know!!!

Eigenlijk had ik dat liever gehad dan die ham...
      woensdag 12 oktober 2005 @ 08:41:40 #216
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31376687
    quote:
    Op dinsdag 11 oktober 2005 15:54 schreef Hik het volgende:
    I know!!!

Eigenlijk had ik dat liever gehad dan die ham...
    Hij vergeet even voor het gemak te zeggen dat ik die Tranen van Boabdil uit m'n mond gespaard heb... had ik verdomme nog steeds die hamsmaak in m'n mond.
    pi_31376709
    Waar blijven die verhalen over die internationale studentes!
      Moderator woensdag 12 oktober 2005 @ 16:42:36 #218
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31386635
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 08:43 schreef MaxPower het volgende:
    Waar blijven die verhalen over die internationale studentes!
    Die komen wel.
    Al hebben we natuurlijk wel een horen, zien en zwijgen clausule getekend voordat we weg gingen.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator woensdag 12 oktober 2005 @ 17:51:09 #219
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31388194
    Ik heb 17 foto's genomen!?!?!?!?!?!?!

Weliswaar 4 van de kamer, 2 op een terras, 1 van de vertreklijn op het vliegveld , maar dan blijven er nog 10 over. En die zijn dan weer wel allemaal genomen op de dag van het bezoek aan het Alhambra.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator woensdag 12 oktober 2005 @ 17:59:16 #220
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31388404
    Alvast een voorproefje voor wat komen gaat:

Vlnr Mitä, UIO en Limlander
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 12 oktober 2005 @ 20:53:38 #221
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_31392190
    Je voert de spanning aardg op, UIO Ik word zelf nieuwsgierig naar wat ik allemaal heb meegemaakt
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      woensdag 12 oktober 2005 @ 23:00:50 #222
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31396049
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 17:59 schreef UIO_AMS het volgende:
    Alvast een voorproefje voor wat komen gaat:
    [[url=http://img111.imagevenue.com/loc4/th_352_Granada06.JPG]afbeelding][/URL]

Vlnr Mitä, UIO en Limlander
    Ik neem aan dat we de foto's wel eerst gaan screenen?

stel je voor dat er nog meer foto's van Mitä in een korte broek bij zitten, dat willen we de fok!ertjes niet aandoen natuurlijk
      woensdag 12 oktober 2005 @ 23:51:38 #223
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_31397638
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 23:00 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    stel je voor dat er nog meer foto's van Mitä in een korte broek bij zitten, dat willen we de fok!ertjes niet aandoen natuurlijk
    En wij dan Wij hebben er 3 dagen van kunnen genieten, dat willen we graag delen
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      Moderator donderdag 13 oktober 2005 @ 08:20:07 #224
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31401526
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 23:00 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    Je koos er zelf voor om als een idioot rond te lopen, dus de gevolgen zijn geheel voor jou.

Hier eentje met je telelens:
    edit
    moest weg

[ Bericht 16% gewijzigd door UIO_AMS op 13-10-2005 09:03:21 ]
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 09:07:29 #225
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31402092
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 08:20 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Je koos er zelf voor om als een idioot rond te lopen, dus de gevolgen zijn geheel voor jou.

Hier eentje met je telelens:
    edit
    moest weg

Eerst mensen lastig vallen met m'n sexy korte broek en nu ze mijn telelens in hun mik douwen... tsssk

Als er fok!sters zijn die m'n telelens willen zien, dan hoeven ze er alleen maar om te vragen
      donderdag 13 oktober 2005 @ 09:08:57 #226
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31402112
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 23:51 schreef Limlander het volgende:

[..]

En wij dan Wij hebben er 3 dagen van kunnen genieten, dat willen we graag delen
    Nou, nou, het was maar één dagje hoor... en grotendeels van die dag liepen we tussen de toeristen in het Alhambra... ik was gewoon undercover zo gezegd
      donderdag 13 oktober 2005 @ 09:42:10 #227
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_31402655
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:07 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    Als er fok!sters zijn die m'n telelens willen zien, dan hoeven ze er alleen maar om te vragen
    pi_31408381
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:07 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

Fantastisch eufemisme
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      donderdag 13 oktober 2005 @ 16:00:22 #229
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_31411905
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:42 schreef Hik het volgende:

[..]

Nou er zijn liefhebsters, dus edit die foto maar weer terug, UIO

Het leken anders wel drie dagen, señor compensado

[ Bericht 8% gewijzigd door Limlander op 13-10-2005 17:23:07 ]
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
    pi_31672772
    Ziet er naar uit dat jullie je wel vermaakt hebben daar... Ik ben van plan om uit pure verveling begin december ook naar Granada te gaan, vliegen naar Malaga en dan evt een auto huren. Accomodatie is al geregeld. Maar even een paar vraagjes, wat zijn do's en don'ts in Granada en wat is de prijs voor een huur auto voor een dag of 7?

Thanks
      Moderator dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:02:44 #231
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31673690
    quote:
    Op dinsdag 25 oktober 2005 02:54 schreef Des het volgende:
    Ziet er naar uit dat jullie je wel vermaakt hebben daar... Ik ben van plan om uit pure verveling begin december ook naar Granada te gaan, vliegen naar Malaga en dan evt een auto huren. Accomodatie is al geregeld. Maar even een paar vraagjes, wat zijn do's en don'ts in Granada en wat is de prijs voor een huur auto voor een dag of 7?

Thanks
    Wij hebben een auto voor 4 dagen gehuurd en de afrekening daarvoor moet nog komen. Mitä is op dat punt niet de snelste.

Do's:
    Alhambra (Reserveren!)
    Dineren met uitzicht op het Alhambra (zie eerder dit topic)
    Tapasbarren
    Kathedraal (heb ik me laten vertellen)
    Albaycin
    Taxi's

Don'ts:
    Italiaans eten op de Bib Ramblas
    Graven van de Katholieke Koning en Koningin (heb ik me laten vertellen)

Zeven dagen is wel redelijk lang voor alleen Granada. Als je toch met de auto bent zou je even de Sierra Nevada in kunnen rijden.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:19:01 #232
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_31674313
    In december kun je lekker skiën bij Granada. Lijkt me nog steeds een perfecte combi: overdag skiën, 's avonds wijn en tapas met uitzicht op het Alhambra (in plaats van 's avonds glühwijn en schnitzel met uitzicht op Hollanders in de polonaise!)
    pi_31674391
    En nog een tip: als je een dag over hebt, ga NIET naar Cordoba... ultiem saaie stad. Beter ga je inderdaad skieën of naar Malaga.
      dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:40:10 #234
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_31674603
    Cordoba is prachtig juist!
    Lief stadje, leuke barretjes, La Mesquita... Zeer de moeite waard!
    pi_31674630
    La Mesquita is inderdaad wel ok, maar wel hoge entreeprijs gezien wat je er voor terugkrijgt. Zeker als je daarvoor al in de Alhambra geweest bent. Maar misschien was ik net op een saaie dag in Cordoba want er was echt niks te beleven.
    pi_31678678
    Hmmm ik heb er een nachtje over geslapen en ik dat het allemaal een beetje krap wordt om begin december nog naar granada te gaan, ga namelijk de 23e skiën in Zwitserland, dus Granada wordt waarschijnlijk volgend jaar herfst...

Bedankt voor de tips in ieder geval!
      woensdag 26 oktober 2005 @ 14:25:26 #237
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31700579
    Wanneer gaan we de lessons learned bespreken?
      Moderator donderdag 27 oktober 2005 @ 08:10:35 #238
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_31716824
    Zodra we eindelijk beginnen aan het verslag en de daarbij behorende foto's online hebben.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      zondag 30 oktober 2005 @ 12:09:19 #239
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31805104
    quote:
    Op donderdag 27 oktober 2005 08:10 schreef UIO_AMS het volgende:
    Zodra we eindelijk beginnen aan het verslag en de daarbij behorende foto's online hebben.
    Foto's?

en dat is één.. .
      zondag 30 oktober 2005 @ 12:10:21 #240
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31805132
    Oja, zal 'm even van commentaar voorzien... bovenstaande foto was het uizicht van hèt restaurantje.
      zondag 30 oktober 2005 @ 14:15:15 #241
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31808466
    Ik heb me 'beperkt' tot het ontwikkelen van 64 foto's... nu het verslag nog
      zondag 30 oktober 2005 @ 15:07:14 #242
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_31809954
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 14:15 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    Ik heb me 'beperkt' tot het ontwikkelen van 64 foto's... nu het verslag nog
    Dat statief heeft toch goed gewerkt Waar zijn de andere 63

Hoeveel foto's zijn er dan eigenlijk

[ Bericht 7% gewijzigd door Limlander op 30-10-2005 15:12:21 ]
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      zondag 30 oktober 2005 @ 15:30:24 #243
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31810604
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 15:07 schreef Limlander het volgende:

[..]

Dat statief heeft toch goed gewerkt Waar zijn de andere 63

Hoeveel foto's zijn er dan eigenlijk
    Kom morgen maar even langs, dan kun je de boel even censureren en aangeven welke foto's geschikt zijn om in het verslag op te nemen

totaal aantal RAW-images? Ongeveer 165. Totaal aantal foto's geschikt voor publicatie? Stuk of drie?
      zondag 30 oktober 2005 @ 16:08:18 #244
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_31811772
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 15:30 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]
    totaal aantal RAW-images? Ongeveer 165. Totaal aantal foto's geschikt voor publicatie? Stuk of drie?
    Publicatie waar? Als avatar op second life?
    Wat heb je dan met die 101 andere gedaan, moeten die nog bewerkt of zijn ze echt mislukt?
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      zondag 30 oktober 2005 @ 16:48:36 #245
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31812914
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 16:08 schreef Limlander het volgende:

[..]

Wat heb je dan met die 101 andere gedaan, moeten die nog bewerkt of zijn ze echt mislukt?
    [offtopic]
    Ik maak altijd meerdere foto's van één object, vervolgens kies ik de beste uit, vandaar zoveel foto's. met dank aan de drive-optie
    [/offtopic]
      zondag 30 oktober 2005 @ 17:16:35 #246
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_31813767
    eso no significa nada (off topic)

Nog iets anders, heb je ook foto's bij Granada Dies binnen?

[ Bericht 26% gewijzigd door Limlander op 30-10-2005 17:24:45 ]
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      zondag 30 oktober 2005 @ 17:38:40 #247
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_31814415
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 17:16 schreef Limlander het volgende:
    eso no significa nada (off topic)

Nog iets anders, heb je ook foto's bij Granada Dies binnen?
    Nope... ik begrijp hieruit dat je je herinneringen uit die club je een beetje in de steek laten? Bij deze dus alvast een korte review van de club Granada 10...de drank aldaar is prima binnen te houden

Ik denk niet dat we waren binnen gekomen als ik m'n camera had mee genomen.
      zondag 30 oktober 2005 @ 18:14:42 #248
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_31815421
    Ik bedoelde met je mobiel. Ben je trouwens die groepjes meiden die elkaar fotografeerden op de bank vergeten, dus je was gemakkelijk binnengekomen met je telelens
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      donderdag 10 november 2005 @ 12:41:48 #249
    99676 Tagaq
    Inuit Throat Singer
    pi_32144859
    So how about it? What happened in Granada?
    Throat singing is a unique traditional Inuit art form, passed down through the generations.
      donderdag 10 november 2005 @ 12:49:18 #250
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_32145073
    quote:
    Op donderdag 10 november 2005 12:41 schreef Tagaq het volgende:
    So how about it? What happened in Granada?
    Pfff... Granada is toch veel te warm voor jou...
    pi_32152358
    Granada in november te warm _O

http://www.weeronline.nl/Spanje/Granada.htm

Vorig jaar winter vrijwel elke nacht van november tot en met februari onder 0. Het is maar wat je lekker vindt
      donderdag 10 november 2005 @ 17:15:24 #252
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_32152899
    quote:
    Op donderdag 10 november 2005 16:55 schreef fernando_redondo het volgende:
    Granada in november te warm _O
    http://www.weeronline.nl/Spanje/Granada.htm
    Vorig jaar winter vrijwel elke nacht van november tot en met februari onder 0. Het is maar wat je lekker vindt
    Ik heb het tegen een inuit, drol...
      Moderator donderdag 29 december 2005 @ 13:30:50 #253
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_33502913
    Vanavond hebben we de nabespreking in een tapasbar te Amsterdam. Eens kijken wat daar uit gaat komen.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      zaterdag 31 december 2005 @ 12:09:14 #254
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_33574613
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 13:30 schreef UIO_AMS het volgende:
    Vanavond hebben we de nabespreking in een tapasbar te Amsterdam. Eens kijken wat daar uit gaat komen.
    De lessons-learned zijn besproken

Gelijk maar even de volgende bestemming voor de volgende voorverkenning bepaald: Riga
      zondag 1 januari 2006 @ 03:02:38 #255
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_33596117
    Hapy 2006 voorverkenners. Het was toch Beiroet
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      dinsdag 3 januari 2006 @ 01:39:01 #256
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_33647895
    Ik wacht nog steeds op de eindconclusie
    pi_33648186
    Kijk eens welke email ik binnen kreeg

I found your email address on goski.com and wanted to ask you a couple
    of questions about Granada and the Sierra Nevada. I'm thinking of
    going there to study for a couple of months in Feb/ March .

How long is the ski season in Sierra Nevada? Will it be over by March?
    I'm from Australia, so the northern hemisphere seasons don't make much
    sense to me. What is the weather like at that time of year in Grenada?

Also do you know of any good language schools in Grenada?

I have found one on the web called Carmen de las Cuevas which seems
    okay, have you heard of it? http://www.carmencuevas.com

Sorry to hassle you with all these details, but I am trying t o find
    out as much as I can before I go.

Cheers,
    pi_36293496
    Iemand weet waar die Mega Bottelon was in Granada?

Daar had ik wel willen zijn
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')