abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 augustus 2005 @ 09:08:09 #51
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29316075
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 08:48 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Maar de conclusie? Heb je het nachtleven als positief ervaren? Wat voor cijfer zou je geven op de schaal van Hik?
Ik ben verschillende keren geweest. Eerste keer was ik alleen en kwam ik met genoemde jongetjes en meisjes uiteindelijk in een Ierse pub terecht. Niet echt een succes. (Maar wellicht helemaal je ding ). Dansen daar gebeurde wel, maar vooral door dronken engelse meisjes op een halve vierkante meter.
Later ben ik verschillende keren geweest met iemand die daar woonde. Meestal vrij rustige avonden, maar wel mooie tenten op zich (niet om te dansen dus). Uiteindelijk draaiden die avonden meer om lekker eten en goede wijn. Ook geen probleem voor mij

Overigens niet echt uitgaan, maar ook erg leuk zijn de theehuizen in Andalucië. Lekker een beetje hangen, thee drinken en lekkere chocoladehapjes eten...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 10:50:26 #52
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29317489
Ah, dus we hebben in ieder geval een back up in de vorm van dronken Engelse meisjes.
Altijd handig om te weten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 11:44:05 #53
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29318868
Net van een collega een site toegestuurd gekregen: http://www.spanje.nl/site/steden/granada/uitgaan.html

Hoopgevend bericht over het uitgaansleven:
quote:
Het nachtleven van Granada slaagt er zelden niet in om een duurzame indruk op bezoekers te maken. Granada is tenslotte een universitaire stad, met ongeveer 60.000 (internationale) studenten (1 op de 6 bewoners) tussen 18 en 25 jaar oud, die veelal zwervend de straten bij nacht gezellig maken. Volgens officiële statistieken, heeft Granada meer bars per inwoner en vierkante kilometer dan welke andere stad in Spanje dan ook. Dit is ook niet raar als u bedenkt dat Granada met hart en ziel gewijd is aan toerisme en studenten. Er zijn dan ook zeer veel mogelijkheden om te drinken en te dineren. In Granada kunt u de meest uiteenlopende restaurants en barretjes verwachten. Zowel echte VIP restaurants en barren tot en met tapas barren en snackbarretjes.

Granada kent een levendig uitgaansleven, niet in de laatste plaats dankzij het grote aantal studenten dot in deze stad woont. Rond de straten Pedro Antonio de Alarcón, Homo de Abad en Plaza de los lobos bevinden zich talrijke drinkgelegenheden. Het Plaza Nueva en de Paseo de los Tristes is de meest geliefde uitgaanszone in de zomer.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 1 augustus 2005 @ 14:10:40 #54
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_29323146
Ik vertel niet wat we gaan doen, maar vergeet je zwemspullen niet
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 14:15:05 #55
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29323252
We hebben weer een mooi conferentiehotel gevonden voor ons verblijf in Granada. Nabij het Alhambra.

Kijk eens hoe gezellig de entree is:

En hoe steriel de kamer:

Gelukkig is er een bar:

En geheel onverwacht:

een zwembad!

Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 1 augustus 2005 @ 14:54:13 #56
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29324430
Getsie! Er is toch wel wat leukers dan dat?! (Qau ligging en/of stijl)

Weet niet wat jullie budget is, maar uit de LP Andalucia:
http://www.arakea.be/site/hotel_12857.htm (krijg je nog een fles schuimwijn ook, als jullie net doen of je getrouwd bent -Spanje heeft het homohuwelijk ook goedgekeurd toch?! - )
www.maciahoteles.com
www.hotelreinacristina.com (deze entree ziet er al een stuk aangenamer uit)

Allemaal érg centraal!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 1 augustus 2005 @ 14:55:53 #57
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29324487
Deze is leuk!

www.granadainfo.com/most

Granada heeft zoveel hotels die in van die prachtige oude huizen zijn gevestigd dat het echt jammer is om in zo'n zielloze doos te gaan zitten!
  maandag 1 augustus 2005 @ 15:01:47 #58
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29324696
Nog een mooie! Kunnen jullie terug naar je cavemen-roots:

http://www.el-abanico.com/
  maandag 1 augustus 2005 @ 15:04:40 #59
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29324789
Maar als het toch UIO-style mag allemaal, dan gaan jullie natuurlijk voor de enige echte Parador van Granada:

www.parador.es

Is écht heel mooi (maar ook wel heel duur)....
pi_29325085
Hoi

Ben er 2 keer geweest toen mijn zusje er Spaans aan het leren was.

Kan me nog herinneren dat er een grote mooie discotheek was die cesar's heette volgens mij - groot, vooral pop, latin en een beetje house. Verder is het vooral opletten op flyers en posters: er worden vaak speciale feesten gegeven.

Ectra tip: ga eens naar de theteria, waarvan je er superveel hebt in de moorse wijk. Geen drank maar wel heel veel soorten thee in een marokkaanse omgeving - echt mooi en apart. En het Alhambra is natuurlijk supermooi
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 1 augustus 2005 @ 15:20:11 #61
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_29325263
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:54 schreef Hik het volgende:

Weet niet wat jullie budget is, maar uit de LP Andalucia:
http://www.arakea.be/site/hotel_12857.htm (krijg je nog een fles schuimwijn ook, als jullie net doen of je getrouwd bent -Spanje heeft het homohuwelijk ook goedgekeurd toch?! - )
www.maciahoteles.com
www.hotelreinacristina.com (deze entree ziet er al een stuk aangenamer uit)

Allemaal érg centraal!
Dit topic is al dagen open hoor... waarom kom je nu pas met die suggesties?
hebben ze een zwembad dan?
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  maandag 1 augustus 2005 @ 15:23:57 #62
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29325370
Ik zag het misgaan en ik dacht: ik grijp effe in...
  Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 15:28:03 #63
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29325482
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:54 schreef Hik het volgende:
Komt ze nu pas aanzetten met allerlei suggesties.

Hoedanook, zo'n beetje alles zat al vol. Probeer maar eens 4 eenpersoonskamers te krijgen voor begin oktober. Het was dan ook niet onze eerste keus. We zitten nu op een steenworp afstand van het Alhambra. Daarnaast zullen we toch niet veel tijd doorbrengen in het hotel zelf.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 15:30:58 #64
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29325583
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:14 schreef Ripley het volgende:
Hoi

Ben er 2 keer geweest toen mijn zusje er Spaans aan het leren was.

Kan me nog herinneren dat er een grote mooie discotheek was die cesar's heette volgens mij - groot, vooral pop, latin en een beetje house. Verder is het vooral opletten op flyers en posters: er worden vaak speciale feesten gegeven.

Ectra tip: ga eens naar de theteria, waarvan je er superveel hebt in de moorse wijk. Geen drank maar wel heel veel soorten thee in een marokkaanse omgeving - echt mooi en apart. En het Alhambra is natuurlijk supermooi
Hey Rip!!!

Kijk. Dat zijn tips waar we wat aan hebben.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 1 augustus 2005 @ 15:35:03 #65
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29325709
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:28 schreef UIO_AMS het volgende:
Komt ze nu pas aanzetten met allerlei suggesties.
Ja hallo, ik heb zelf nooit in zo'n hotel geslapen in Granada, dus alles wat ik net binnen enkele minuten uit mijn mouw heb geschut hadden jullie zo zelf kunnen vinden hoor...

Luie donders
  Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 15:49:08 #66
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29326156
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:35 schreef Hik het volgende:
Luie donders
Luie donders?!?!?

Probeer al de hele ochtend een hotel te vinden dat kamers vrij heeft. Ben al blij dat we nu eindelijk iets hebben. Dat het geen leuk authentiek gebouw is, vind ik natuurlijk ook jammer.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 02:01:38 #67
113525 Limlander
I am a passenger
pi_29347885
Ik vind het anders vrij authentiek. Mooie gezellige bar en een zwembad. Ideaal.
Het betekent niets,
regen op de wegen..
pi_29348076
Gewoon op de bonnefooi gaan want in Granada zijn altijd lege hotelkamers te vinden

Je kan ook flink onderhandelen over de prijs
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 07:36:37 #69
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29349670
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:49 schreef UIO_AMS het volgende:
Luie donders?!?!?
Dan geen luie donders
Maar graag gedaan hoor...
  Moderator dinsdag 2 augustus 2005 @ 08:09:33 #70
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29349817
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 07:36 schreef Hik het volgende:
Dan geen luie donders
Maar graag gedaan hoor...
Bedankt lieverd. Voor de volgende voorverkenning zijn we wel ruimschoots op tijd. Dan zoeken we wel iets authentieks uit.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 2 augustus 2005 @ 08:16:26 #71
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29349871
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 02:01 schreef Limlander het volgende:
Ik vind het anders vrij authentiek. Mooie gezellige bar en een zwembad. Ideaal.
Zit je nou om twee uur in de nacht van maandag op dinsdag achter de computer? Wat is er met je aan de hand?

Maar ik ben blij dat het hotel ook jouw goedkeuring heeft.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 11:18:25 #72
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29352806
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 08:09 schreef UIO_AMS het volgende:
Bedankt lieverd. Voor de volgende voorverkenning zijn we wel ruimschoots op tijd. Dan zoeken we wel iets authentieks uit.
Wat jij wilt...
  Moderator woensdag 3 augustus 2005 @ 09:18:22 #73
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29383627
@ Limlander: Heb je nu al iets over stierenvechten in Granada ten tijde van ons bezoek gevonden?

@ Mitä: En hoe zit het met de verplichte voetbalwedstrijd?

@ Mezelf: Fietstochten in Granada?

@ De rest: jullie hulp op bovengenoemde reisprogramma-items is ook welkom.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 09:38:50 #74
113525 Limlander
I am a passenger
pi_29383900
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 08:16 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Zit je nou om twee uur in de nacht van maandag op dinsdag achter de computer? Wat is er met je aan de hand?
Dit is een betere tijd dus

Zoals ik al mailde levert stierenvechten.nl ( )iets heel anders op dan verwacht. We zoeken verder
Het betekent niets,
regen op de wegen..
  Moderator woensdag 3 augustus 2005 @ 10:09:38 #75
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29384464
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 09:38 schreef Limlander het volgende:
Dit is een betere tijd dus
Nee, nu moet je aan het werk zijn.
quote:
Zoals ik al mailde levert stierenvechten.nl ( )iets heel anders op dan verwacht. We zoeken verder
Dat had ik ook gezien ja.
Er zal toch wel ergens een 'stierengevechten in Granada'-programma online te vinden zijn?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:37:48 #76
113525 Limlander
I am a passenger
pi_29399786
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:09 schreef UIO_AMS het volgende:

Nee, nu moet je aan het werk zijn.
Toch niet op de open dag van Ajax
Het betekent niets,
regen op de wegen..
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:46:24 #77
113525 Limlander
I am a passenger
pi_29400011
Gevonden Zie http://www.andalucia.com/scripts/webcal/bullfight/webcal.pl
Helaas geen corrida in Grtanada in oktober volgens deze agenda.
Het betekent niets,
regen op de wegen..
pi_29406055
12 oktober zal er toch een zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator woensdag 3 augustus 2005 @ 22:11:16 #79
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29406895
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:46 schreef Limlander het volgende:
Gevonden Zie http://www.andalucia.com/scripts/webcal/bullfight/webcal.pl
Helaas geen corrida in Grtanada in oktober volgens deze agenda.
Volgens die site moeten we ook een bezoek aan het Alhambra van tevoren reserveren. Zie ook: http://www.andalucia.com/cities/granada/visit.htm

Dit brengt een dilemma met zich mee. Nu al reserveren houdt in dat we het op ons reisprogramma moeten zetten. En aan reisprogramma's hebben we ons nog nooit gehouden. Hoe gaan we dit oplossen zonder onze principes overboord te moeten gooien?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 22:56:41 #80
113525 Limlander
I am a passenger
pi_29408698
Nope, volgens de agenda (tot nu toe) is op 12 oktober wel in Sevilla een corrida. Wat is er eigenlijk op 12 oktober?

Principes zijn principes. Moeten we reserveren of moeten we nu al kopen? Hoe zou de zwarte markt zijn voor toegangskaartjes voor 't Alhambra ?
Het betekent niets,
regen op de wegen..
pi_29413464
De dag dat Colombus in Amerika aan kwam.

En geloof mij maar dat er op 12 oktober een corrida is in Granada

Zolang je niet op feestdagen, weekenden of het hoogseizoen naar het Alhambra gaat kan je meestal een kaartje kopen anders moet je ´s morgens vroeg bij een bank gaan wachten voor je kaartjes. Als je in een beetje fatsoenlijk hotel zit kunnen die dat ook wel regelen.

donderdag 4 augustus 2005 @ 01:39:14 #82
113525 Limlander
I am a passenger
pi_29414379
Dat is in ieder geval reden voor 'n feestje.
En zo te horen hoeven we onze principes niet op 't spel te zetten
Het betekent niets,
regen op de wegen..
pi_29414924
Stierenvechten is overigens kut
pi_29414940
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 02:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stierenvechten is overigens kut
Want?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_29415041
Slaat nergens op
pi_29415342
Die stieren hebben een beter leven dan de kistkalveren in Nederland.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 08:58:16 #87
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_29417244
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 02:51 schreef cultheld het volgende:
Die stieren hebben een beter leven dan de kistkalveren in Nederland.
Oe oe, discussie over stierenvechten...

Waarom haal je die kistkalveren er dan bij?
  Moderator donderdag 4 augustus 2005 @ 09:02:10 #88
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29417285
Een discussie over wat goed en slecht is aan stierenvechten houden jullie maar ergens anders.

In dit topic gaat het (naast onze reis naar Granada) alleen over de mogelijkheid van het bezoeken van zo'n gevecht en het eventueel plaatsen ervan op het reisprogramma.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 23:19:15 #89
113525 Limlander
I am a passenger
pi_29432609
Misschien moeten voor de corrida dan maar informeren of de Toros wel ecologisch-biologisch verantwoord zijn gefokt (met EKO-keurmerk).
Volgens www.ekovleesboerderij.nl/ smaakt het dan ook beter
Het betekent niets,
regen op de wegen..
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 11:24:50 #90
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29441866
Ik vond het wel relaxed om vooraf een reservering te hebben voor het Alhambra. Hoef je niet tussen de buslading bejaarden in de rij te gaan staan tenminste...
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 15:25:01 #91
113525 Limlander
I am a passenger
pi_29445272
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:27 schreef UIO_AMS het volgende:

Vergis je niet in de leeftijd van Limlander en de collega die we voor het gemak Dennis noemen.
Wij kennen onze plaats
Het betekent niets,
regen op de wegen..
pi_29448356
Ik ben eergisteren een dagje op de bonnefooi naar Granada gegaan. Was erg leuk, prachtige stad, mooie gebouwen, veel neoclassisistische, barokke en Arabische invloeden. Plaza de toros is een aanrader, de cathedraal en ze hebben lekkere tapas. Helaas kwam ik het Alhambra niet in, kaartjes waren uitverkocht, ik heb het dus maar gebracht tot de ingang... Maargoed, ik had toch weinig tijd meer over, want ik had al zoveel tijd in het centrum gespendeerd dat ik anders de laatste bus terug zou missen.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2005 @ 20:39:06 #93
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29450517
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 18:25 schreef Vogue het volgende:
Ik ben eergisteren een dagje op de bonnefooi naar Granada gegaan. Was erg leuk, prachtige stad, mooie gebouwen, veel neoclassisistische, barokke en Arabische invloeden. Plaza de toros is een aanrader, de cathedraal en ze hebben lekkere tapas. Helaas kwam ik het Alhambra niet in, kaartjes waren uitverkocht, ik heb het dus maar gebracht tot de ingang... Maargoed, ik had toch weinig tijd meer over, want ik had al zoveel tijd in het centrum gespendeerd dat ik anders de laatste bus terug zou missen.
Dat klinkt goed. Naast het Alhambra en het wetenschappelijk museum zijn er dus meer cultureel verantwoorde zaken.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_29450844
Getver, jullie gaan toch niet echt naar een openbare voorstelling van dierenmishandeling he?

Dat hotel ziet er op de foto niet echt uit dat het een beetje centraal ligt!
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_29451121
Ik ben in elk geval benieuwd waar het ligt want het kan bijna niet in de buurt van het alhambra liggen

Does Santa Fé ring a bell?
  Moderator vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:24:58 #96
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29451402
Het hotel ligt op 150 m van het Alhambra.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_29451441
Zeggen ze...
  Moderator vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:28:38 #98
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29451477
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 21:26 schreef k_man het volgende:
Zeggen ze...
Zegt ook een collega die in hetzelfde hotel heeft overnacht.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_29451548
Nou hoor!
pi_29453190
Het lijkt me nog steeds stug.

Plattegrondje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')