abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 13 april 2005 @ 14:26:45 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_26195722
Waar gaat dit topic toch over?
Met drie andere collega's ben ik bezig met een queste! We zijn op zoek naar een Europese stad om met een groep collega's naar toe te gaan. Om onze collega's van alle mogelijke informatie te voorzien, voer ik met die drie collega's dus voorverkenningen uit. Inmiddels hebben wij Lissabon al bezocht. Uit de conclusies van het vorige topic ( Lissabon: voedsel, vrouwen en voetbal; een voorverkenning ) bleek het volgende:
quote:
Ergo:
Een nieuwe voorverkenning is noodzakelijk.
Tijdens het diner deden verschillende opties de ronde. Zo wil de collega die we voor het gemak Dennis noemen iets geheel anders uitproberen en kwam met Tallinn of Riga op de proppen. Limlander vindt het allemaal wel best. Mitä wil richting het zuidoosten en ziet Istanbul wel zitten. Ikzelf opteer voor Sevilla of Granada.
Om de volgende bestemming toch goed onderbouwd te kunnen kiezen, zal eenieder van ons een voorstel schrijven. Hierin zal elk de voors en tegens van zijn keuze, beste tijd om het te bezoeken, begrote kosten, etcetera, uiteenzetten. Aangezien Limlander het allemaal wel leuk lijkt, mag hij een voorstel voor een weekendje Maastricht schrijven. Om budgettaire redenen dient zijn voorstel wel een heen- en terugreis per vliegtuig te bevatten.
Bij deze dan ook het topic waar wij onze voorstellen zullen plaatsen. Mij benieuwen hoe lang het gaat duren voor ze er staan en voor we eruit zijn. Het staat de andere users van Fok! vrij ons ongevraagd van advies en meningen te voorzien.

Hierbij is het van belang om te weten waar onze interesses liggen. De lezers van Lissabon: voedsel, vrouwen en voetbal; een voorverkenning zullen dat wel weten, maar het kan geen kwaad ze nogmaals te benoemen:
1. Voedsel
2. Vrouwen Nachtleven
3. Voetbal
4. Goedkope taxi's
5. Terrasjes
6. Cultuur en andere bezienswaardigheden
7. De mogelijkheid tot het huren van fietsen, dan wel een georganiseerde fietstocht door de stad.

Overigens heb ik besloten mij te richten op Granada en Sevilla te laten vallen. De collega die wij voor het gemak Dennis noemen richt zich voornamelijk op Tallinn en niet meer op Riga.

De te verwachten voorstellen zijn dus:
UIO_AMS -> Granada
Mitä_kuuluu -> Istanbul
Limlander -> Maastricht
Collega die we Dennis noemen -> Tallinn

[ Bericht 6% gewijzigd door UIO_AMS op 21-04-2005 13:19:23 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_26195798
Puntje 2 en 3 kan je wel vergeten in Maastricht. Puntje 7 doen de meeste toeristen niet per fiets maar per step. Ik denk niet dat je je daar toe wil verlagen?
  Moderator woensdag 13 april 2005 @ 14:33:58 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_26195892
quote:
Op woensdag 13 april 2005 14:30 schreef Skande het volgende:
Puntje 2 en 3 kan je wel vergeten in Maastricht. Puntje 7 doen de meeste toeristen niet per fiets maar per step. Ik denk niet dat je je daar toe wil verlagen?
Wij verlagen ons nooit. Het gaat om items die wij op het reisprogramma kunnen zetten. Een programma dat vervolgens volledig genegeerd wordt. Een tocht per step past dus zeker in ons programma.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 13 april 2005 @ 14:38:32 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_26196009
Laat ik dan maar aftrappen met het eerste voorverkenningsvoorstel.

Granada!

Wat is een Granada marketing rondje zonder mooi plaatje erbij:


In de aanbieding is nu:
Een mooi 4 sterren hotel in het centrum van de stad. De totaalprijs voor het hotel op basis van 4 eenpersoonskamers en logies/ontbijt bedraagt ¤ 882,-. Hier moet nog wel een vlucht bij worden geboekt.

Uiteraard ben ik even wezen zoeken op de bekende goedkope vluchtensites. Helaas vliegt niemand naar Granada. Wel vliegt Transavia naar Malaga, wat niet te ver uit de buurt ligt. De totaalprijs voor de vluchten bedraagt: ¤ 833,48. Voor het gemak ben ik uitgegaan van een vertrek op donderdag 6 oktober en een terugreis op zondag 9 oktober. De bus van Malaga naar Granada kost ¤ 9 p.p. Maar we kunnen natuurlijk ook een taxi nemen voor ¤ 100,-.
quote:
Malaga is the nearest international airport to Granada and there are plenty of flights. It takes about 90 minutes from Malaga to Granada by road.

Getting from Malaga by bus:

First you get a bus or taxi from the airport to Malaga bus station, (estación de autobuses). There is a bus every hour from 7am until 9pm (except 8pm). The price is about 9 euros. It takes 1 and a half hours.

Granada bus station is just outside of town, so you will have to get a taxi or a bus into the centre. The problem with flying to Malaga is that if your plane is late it is difficult to get to Granada after 9pm. In this case you will have to get a hotel in Malaga or club together with 4 people and get a taxi. (a taxi from Malaga is about 100 euros).
Het verblijf in Granada komt dus op zo’n ¤ 425 á ¤ 450 de man.

Wat zijn de voordelen van Granada op een rijtje:
  • Warm, maar niet heet in die tijd van het jaar.
  • Alhambra
  • Staat bekend om de goede tapas.
  • Er is een nachtleven!
  • Stierenvechten voor de liefhebber. Niets voor mij, maar het is in ieder geval een item voor ons reisprogramma dat we kunnen negeren.
  • Ook in Granada kun je een echte Arabische hammam vinden. Daarvoor hoeven we dus niet naar Istanbul.
  • In Granada wordt ook professioneel (Second B National League) gevoetbald. Net als in Malaga. Alle kans dus om een wedstrijd te missen.

    Fietsverhuur heb ik nog niet gevonden, maar dat is allicht mogelijk. En anders wordt het wel heel eenvoudig om het wel in ons reisprogramma op te nemen en vervolgens niet uit te voeren.

    Nadelen:
    Heb ik nog niet gevonden. Of het moet het niet hebben van een directe vlucht vanaf Amsterdam zijn.

    [ Bericht 4% gewijzigd door UIO_AMS op 13-04-2005 14:45:35 ]
  • Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 13 april 2005 @ 15:13:27 #5
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_26196926
    Daar ben ik dan !

    Granada
    (Oeh, en Istanbul )

    Zoals ik in het andere topic al schreef: Wat voor jullie grote voordelen aan Granada moeten zijn zijn de enorme hoeveelheid taxis en de enorme hoeveelheid blije doosjes uit heel Europa die er Spaans komen leren...

    Er is ook het meest briljante restaurant waar ik ooit heb gegeten. Met uitzicht op het Alhambra. Beeldschoon en zéér goed eten. (Echt iets om man van de wereld te spelen tegenover je zojuist gescoorde doosje!
    Nu natuurlijk niet bijdehand gaan vragen met wie ik daar zat )
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      woensdag 13 april 2005 @ 15:15:34 #6
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_26196995
    Er schijnt ook een trein te gaan naar Granada. Heb ik nog nooit genomen omdat de bussen prima en goedkoop zijn. Bus is best een leuke rit door stadjes, bergen en langs olijfgaarden...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      Moderator woensdag 13 april 2005 @ 15:18:46 #7
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_26197067
    quote:
    Op woensdag 13 april 2005 15:13 schreef Hik het volgende:
    Daar ben ik dan !

    Granada
    (Oeh, en Istanbul )

    Zoals ik in het andere topic al schreef: Wat voor jullie grote voordelen aan Granada moeten zijn zijn de enorme hoeveelheid taxis en de enorme hoeveelheid blije doosjes uit heel Europa die er Spaans komen leren...

    Er is ook het meest briljante restaurant waar ik ooit heb gegeten. Met uitzicht op het Alhambra. Beeldschoon en zéér goed eten. (Echt iets om man van de wereld te spelen tegenover je zojuist gescoorde doosje!
    Nu natuurlijk niet bijdehand gaan vragen met wie ik daar zat )
    Dit zijn handige tips / meningen / adviezen. En veel taxi's èn de kans om man van de wereld te spelen.

    Mijn collega's zullen het nog moeilijk krijgen om mij te overtuigen om niet naar Granada maar naar één van de andere bestemmingen te gaan.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 13 april 2005 @ 15:23:28 #8
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_26197181
    Oi Hou deze periode aan en je verliest één van je reisgenoten... Die voetbalwedstrijd kan je dan mooi op je buik schrijven, maakt me niet uit hoeveel blije doosjes uit Europa er zijn
    "An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
      Moderator woensdag 13 april 2005 @ 15:27:11 #9
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_26197301
    quote:
    Op woensdag 13 april 2005 15:23 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    Oi Hou deze periode aan en je verliest één van je reisgenoten... Die voetbalwedstrijd kan je dan mooi op je buik schrijven, maakt me niet uit hoeveel blije doosjes uit Europa er zijn
    quote:
    Voor het gemak ben ik uitgegaan van een vertrek op donderdag 6 oktober en een terugreis op zondag 9 oktober.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 13 april 2005 @ 15:29:12 #10
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_26197353
    Schrap gewoon heel oktober joh! Of wacht met boeken tot eind juni
    "An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
      Moderator woensdag 13 april 2005 @ 15:32:12 #11
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_26197428
    quote:
    Op woensdag 13 april 2005 15:29 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    Schrap gewoon heel oktober joh! Of wacht met boeken tot eind juni
    Heb jij het Istanbul-voorstel al af?
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 13 april 2005 @ 15:39:39 #12
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_26197637
    quote:
    Op woensdag 13 april 2005 15:32 schreef UIO_AMS het volgende:

    [..]

    Heb jij het Istanbul-voorstel al af?
    Bijna...
    "An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
    pi_26199244
    quote:
    Op woensdag 13 april 2005 14:33 schreef UIO_AMS het volgende:

    [..]

    Wij verlagen ons nooit. Het gaat om items die wij op het reisprogramma kunnen zetten. Een programma dat vervolgens volledig genegeerd wordt. Een tocht per step past dus zeker in ons programma.
    In dat geval kan ik je ook het toeristentreintje vanaf het Vrijthof van harte aanbevelen!
      Moderator woensdag 13 april 2005 @ 21:04:19 #14
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_26204945
    quote:
    Op woensdag 13 april 2005 16:52 schreef Skande het volgende:
    In dat geval kan ik je ook het toeristentreintje vanaf het Vrijthof van harte aanbevelen!
    Ik zal Limlander, de man die het Maastricht-voorstel gaat schrijven hiervan op de hoogte stellen.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_26206970
    Ik ken eigenlijk alleen Tallinn van deze vier, maar dat is een mooie stad.

    In ieder geval qua cultuur, voedsel en prijsniveau kun je daar goed terecht.
    pi_26206996
    Ff een crosspost voor de volledigheid:
    quote:
    Op woensdag 13 april 2005 21:39 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Ik heb het ff voor je nagekeken:

    Uniques Stay
    Paldiski mnt 3
    tel 372 6600700
    Zie http://www.uniquestay.com
    quote:
    Rooms & Rates

    Bedrooms

    77 naturally calming chill-out zones with uniquely refreshing features:
    in-room cyber desks, flat screen monitors and keyboards, internet 24/7 no charge
    designer walk-in showers or bathrooms
    endless coffee & tea
    satellite TV/in-room movies

    11 unique ZEN rooms and 2 ZEN-apartement with relaxing features:
    whirlpool baths
    NASA designed gravity free chairs
    aromatherapy amenities
    body pillows
    minibars

    Unique rates from only
    90 EUR single room/per night
    96 EUR double /per night
    ZEN rooms only for a 40 EUR supplement per room/ per night

    All rates include a full buffet breakfast in our U-Cafe and tax. VAT - subject to change.


      Moderator donderdag 14 april 2005 @ 00:13:51 #17
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_26211203
    De collega die we voor het gemak Dennis noemen zullen we op de hoogte stellen van je bijdrage k_man.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_26236878
    Granada:

    1. Voedsel Lekker dat Spaanse eten en zat leuke restaurantjes
    2. Vrouwen Nachtleven 60.000 studenten, 8000 Buitenlandse studenten, miljoenen bezoekers per jaar, moet best goed komen dus
    3. Voetbal De beide ploegen van Granada spelen op het niveau FC bal op het dak, maar ze hebben wel een mooi stadion en komen misschien een paar duizend man op af.
    4. Goedkope taxi's Aanwezig
    5. Terrasjes aanwezig
    6. Cultuur en andere bezienswaardigheden Te veel aanwezig voor 3 of 4 dagen
    7. De mogelijkheid tot het huren van fietsen, dan wel een georganiseerde fietstocht door de stad.ook mogelijk al zie ik zelden iemand fietsen, scooters huren lijkt me leuker

    P.S. voor stiervechten moet je geluk hebben dat er net een van de 100 feestdagen dat weekend valt, anders is tapas gaan prikken onder de Arena een prima alternatief

    [ Bericht 5% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 14-04-2005 23:55:34 ]
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_26237097
    quote:
    Ook in Granada kun je een echte Arabische hammam vinden. Daarvoor hoeven we dus niet naar Istanbul.
    Jamon Iberico
    quote:
    Of het moet het niet hebben van een directe vlucht vanaf Amsterdam zijn.
    Niet echt een aandeel want het vliegtuig van Granada ligt ook een half uur uit het centrum. Al is het wel lastig dat je eerst een taxi of bus moet pakken naar het busstation van Malaga en dat je ook een taxi of bus moet pakken van het busstation van Granada naar het centrum.

    Een taxi nemen of een auto huren(en meteen gaan rijden langs de kust door de Alpujarra en de pas van de Sierra Nevada nemen ) is ook een optie en niet zo duur met zoveel man
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_26237182
    quote:
    Er is ook het meest briljante restaurant waar ik ooit heb gegeten. Met uitzicht op het Alhambra. Beeldschoon en zéér goed eten. (Echt iets om man van de wereld te spelen tegenover je zojuist gescoorde doosje!
    Nu natuurlijk niet bijdehand gaan vragen met wie ik daar zat )
    Vertel eens met welke doos zat je daar?

    Dat restaurant heet overigens Saint Nicolas en je betaalt flink voor dat uitzicht.

    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      vrijdag 15 april 2005 @ 08:47:23 #21
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_26240654
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 23:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Jamon Iberico
    UIO heeft het over een hammam niet over HAM

    [ Bericht 27% gewijzigd door UIO_AMS op 15-04-2005 09:18:56 (gewoon een vriendelijke dienst) ]
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      vrijdag 15 april 2005 @ 08:50:16 #22
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_26240694
    Over die hammam gesproken: wel even vooraf reserveren! Ik heb het verschillende keren geprobeerd, maar kwam er nooit tussen (wat ik me vaag herinner kun je dan wel in de baden, maar geen massage ofzo...en daar gaat het tenslotte om, toch?!)

    Nog steeds jammer, want het is echt erg mooi!
    http://www.grupoalandalus.com/granadahammam1.html
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      vrijdag 15 april 2005 @ 09:03:06 #23
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_26240876
    Ik heb het restaurant waar ik het over had gevonden.

    http://www.miradordeaixa.com/
    (mooie pagina trouwens! )

    Ik droom nog steeds van het toetje aldaar: Lagrimas de boabdil (van chocola natuurlijk)
    Neem je een hapje voor me mee, als je gaat?
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_26253963
    quote:
    UIO heeft het over een hammam niet over HAM
    Wat is hammam?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_26265855
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 08:47 schreef Hik het volgende:

    [..]

    UIO heeft het over een hammam niet over HAM
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')