De voordelen van Granada nogmaals op een rijtje:quote:Malaga is the nearest international airport to Granada and there are plenty of flights. It takes about 90 minutes from Malaga to Granada by road.
Getting from Malaga by bus:
First you get a bus or taxi from the airport to Malaga bus station, (estación de autobuses). There is a bus every hour from 7am until 9pm (except 8pm). The price is about 9 euros. It takes 1 and a half hours.
Granada bus station is just outside of town, so you will have to get a taxi or a bus into the centre. The problem with flying to Malaga is that if your plane is late it is difficult to get to Granada after 9pm. In this case you will have to get a hotel in Malaga or club together with 4 people and get a taxi. (a taxi from Malaga is about 100 euros).
quote:Op vrijdag 15 april 2005 08:50 schreef Hik het volgende:
Over die hammam gesproken: wel even vooraf reserveren! Ik heb het verschillende keren geprobeerd, maar kwam er nooit tussen (wat ik me vaag herinner kun je dan wel in de baden, maar geen massage ofzo...en daar gaat het tenslotte om, toch?!)
Nog steeds jammer, want het is echt erg mooi!![]()
http://www.grupoalandalus.com/granadahammam1.html
quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:03 schreef Hik het volgende:
Ik heb het restaurant waar ik het over had gevonden.
http://www.miradordeaixa.com/
(mooie pagina trouwens!)
Ik droom nog steeds van het toetje aldaar: Lagrimas de boabdil (van chocola natuurlijk)
Neem je een hapje voor me mee, als je gaat?![]()
quote:Op donderdag 14 april 2005 23:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Granada:
1. Voedsel Lekker dat Spaanse eten en zat leuke restaurantjes
2. Vrouwen Nachtleven 60.000 studenten, 8000 Buitenlandse studenten, miljoenen bezoekers per jaar, moet best goed komen dus
3. Voetbal De beide ploegen van Granada spelen op het niveau FC bal op het dak, maar ze hebben wel een mooi stadion en komen misschien een paar duizend man op af.
4. Goedkope taxi's Aanwezig
5. Terrasjes aanwezig
6. Cultuur en andere bezienswaardigheden Te veel aanwezig voor 3 of 4 dagen![]()
7. De mogelijkheid tot het huren van fietsen, dan wel een georganiseerde fietstocht door de stad.ook mogelijk al zie ik zelden iemand fietsen, scooters huren lijkt me leuker![]()
![]()
![]()
P.S. voor stiervechten moet je geluk hebben dat er net een van de 100 feestdagen dat weekend valt, anders is tapas gaan prikken onder de Arena een prima alternatief.
Snelle. (Zie fotoboekquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:19 schreef Tokay het volgende:
Iets zegt mij dat ik dit topic ga volgen.
Iets in mij zegt dat ik die hele lappen tekst lekker skip. Sue me.quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:19 schreef Tokay het volgende:
Iets zegt mij dat ik dit topic ga volgen.
Enorme lappen tekst produceer ik hier en jij plaatst een 'aha-tvp'.quote:
Vergis je niet in de leeftijd van Limlander en de collega die we voor het gemak Dennis noemen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:22 schreef detulp050 het volgende:
Mijn ouders zijn er drie jaar geleden geweest (andere leeftijd, ander doel), maar waren binnen anderhalve dag weer teruggevolgen. Te heet en te saai
Het enige dat je daarvoor hoeft te doen is dit topic te volgen.quote:Maar goed, zij kwamen niet voor het voedsel, de vrouwen en voetbal
Laat weten hoe het geweest is, want daar ben ik wel nieuwsgierig naar
Kijk. Dat ziet er goed uit.quote:
Dank je.quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:39 schreef UIO_AMS het volgende:
Kijk. Dat ziet er goed uit.
JW?!quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:22 schreef detulp050 het volgende:
Mijn ouders zijn er drie jaar geleden geweest (andere leeftijd, ander doel), maar waren binnen anderhalve dag weer teruggevolgen. Te heet en te saai
Kijk eens aan. Het is toch wel een museum dat totaal niet bezocht wordt hè?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 07:49 schreef Hik het volgende:
Vergeet het wetenschapsmuseum niet... http://www.parqueciencias.com/
Ook best leuk voor een verloren middagje!![]()
Slaapwandelen dan.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 08:59 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Ik snurk niet!
![]()
Slaapwandelen, ok.. maar snurken?![]()
Vast niet...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 10:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Kijk eens aan. Het is toch wel een museum dat totaal niet bezocht wordt hè?
Ach, met entreeprijzen van ¤ 4,5 voor het museum en ¤ 2 voor het planetarium kunnen we wel wat lijden.quote:
Sowieso heb je er een cool uitzicht over de stad...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 10:52 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ach, met entreeprijzen van ¤ 4,5 voor het museum en ¤ 2 voor het planetarium kunnen we wel wat lijden.
Mooie, onderbouwde stellingquote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:16 schreef GREED het volgende:
Granada sucks. Geef mij maar Grenada.
Wat verwacht je dan bij een WO+-er. Ik vind hem lief.quote:
Nee, beter nog: LIEV!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:29 schreef UIO_AMS het volgende:
Wat verwacht je dan bij een WO+-er. Ik vind hem lief.
Nog niks kunnen vinden... wel een basketbalploeg met cheerleadersquote:Op vrijdag 29 juli 2005 10:40 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Heb je al wat info over voetbalwedstrijden die we 'moeten' bezoeken?
Kijk. We hebben een doel.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:40 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Nog niks kunnen vinden... wel een basketbalploeg met cheerleaders
Ik wíst het wel!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:40 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
[..]
Nog niks kunnen vinden... wel een basketbalploeg met cheerleaders
[beetje offtopic]quote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:28 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik wíst het wel!
Waar moet TRV-er "X" écht eens heen?
Babysitters, buurvrouwen, schooljuffen, agentes, koffiejuffen, stagaires en aerobicsleraressen. En strippers natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:52 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
[beetje offtopic]
Je vergeet nog de kamermeisjes, studentes en au pairs
[/beetje offtopic]
UIO, een linkje!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 14:18 schreef gr8w8 het volgende:
Ow, misschien vind je hier wel iets: http://granadainfo.com/pamela/gaygranada.htm
Misschien leuk om de gehele groep langs te manouvreren:quote:Candela (Santa Escolastica No. 9 -- Realejo Neighborhood)
Candela is a basic tapas place (each drink comes with a free little snack, like sausage or cheese on bread) with a nice atmosphere, very popular with the 25-45 artist, language teacher, journalist-type crowd that lives in the neighborhood. While by no means populated exclusively by gays, one of the two bartenders and a fair number of regulars are gay (or openly bi) and it's certainly a very comfortable place to begin the night (its prime hours are 10 to 1, before the dance bars get going).
quote:According to local sources, the two top cruising locations in Granada are the train station (especially around the restrooms) and the Jardines de Triunfo, a large park with a colored fountain that lies at the intersection of the city's two largest streets: Gran Via and Avenida de la Constitution. Additionally, during the summer, the younger gay men of Granada can often be found sitting in a long line on the wall that runs along the Carerra del Darro, up from Plaza Nueva. Since a couple of the bars listed above (Al pie de la Vela and El Rincón de San Pedro) are right around here, this makes for a fairly concentrated gay zone during the warmer months.
Ik was direct al verder aan het zoeken voor je op die site, met in mijn achterhoofd de Amsterdamse sferen waarin wij verkeren. Toch een beetje het thuisgevoel opzoeken. Wehehe.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:11 schreef UIO_AMS het volgende:
Dank je gr8w8.
Het eerste deel van die link is wel handig: http://www.granadainfo.com
Vandaar dat ik die hier nog even apart post.
Het was inderdaad laatquote:Op vrijdag 29 juli 2005 10:40 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Limlander had het er gister nog over dat hij zich zou laten zien in dit topic, maar gisteravond is zeker een latertje voor hem geworden.
Dat wordt een vette tegenvallerquote:En het is slechts 15 minuten lopen van het oude centrum:
Ben je er geweest? Was 't leuk? Hoe ver is 't lopen dan?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat wordt een vette tegenvaller
Daarom vraag ik ook naar de duur van de taxirit daarheen.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat wordt een vette tegenvaller
Maar de conclusie? Heb je het nachtleven als positief ervaren? Wat voor cijfer zou je geven op de schaal van Hik?quote:Op maandag 1 augustus 2005 08:27 schreef Hik het volgende:
Nachtleven: veel blije jonge doosjes en jongetjes uit de hele wereld die voor het eerst bij mamma's pappot wegzijn. Ok: ook zeer coole (non-toeristische) tenten waar flamenco wordt gezongen en gedanst. In disco's ben ik niet geweest. In veel kroegen krijg je bij je biertje al een gratis tapa (meestal een broodje).
Ik ben verschillende keren geweest. Eerste keer was ik alleen en kwam ik met genoemde jongetjes en meisjes uiteindelijk in een Ierse pub terecht. Niet echt een succes.quote:Op maandag 1 augustus 2005 08:48 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Maar de conclusie? Heb je het nachtleven als positief ervaren? Wat voor cijfer zou je geven op de schaal van Hik?
quote:Het nachtleven van Granada slaagt er zelden niet in om een duurzame indruk op bezoekers te maken. Granada is tenslotte een universitaire stad, met ongeveer 60.000 (internationale) studenten (1 op de 6 bewoners) tussen 18 en 25 jaar oud, die veelal zwervend de straten bij nacht gezellig maken. Volgens officiële statistieken, heeft Granada meer bars per inwoner en vierkante kilometer dan welke andere stad in Spanje dan ook. Dit is ook niet raar als u bedenkt dat Granada met hart en ziel gewijd is aan toerisme en studenten. Er zijn dan ook zeer veel mogelijkheden om te drinken en te dineren. In Granada kunt u de meest uiteenlopende restaurants en barretjes verwachten. Zowel echte VIP restaurants en barren tot en met tapas barren en snackbarretjes.
Granada kent een levendig uitgaansleven, niet in de laatste plaats dankzij het grote aantal studenten dot in deze stad woont. Rond de straten Pedro Antonio de Alarcón, Homo de Abad en Plaza de los lobos bevinden zich talrijke drinkgelegenheden. Het Plaza Nueva en de Paseo de los Tristes is de meest geliefde uitgaanszone in de zomer.
quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:54 schreef Hik het volgende:
Getsie! Er is toch wel wat leukers dan dat?! (Qau ligging en/of stijl)
Weet niet wat jullie budget is, maar uit de LP Andalucia:
http://www.arakea.be/site/hotel_12857.htm (krijg je nog een fles schuimwijn ook, als jullie net doen of je getrouwd bent -Spanje heeft het homohuwelijk ook goedgekeurd toch?!- )
www.maciahoteles.com
www.hotelreinacristina.com (deze entree ziet er al een stuk aangenamer uit)
Allemaal érg centraal!![]()
Komt ze nu pas aanzetten met allerlei suggesties.quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:54 schreef Hik het volgende:
Getsie! Er is toch wel wat leukers dan dat?! (Qau ligging en/of stijl)
Hey Rip!!!quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:14 schreef Ripley het volgende:
Hoi
Ben er 2 keer geweest toen mijn zusje er Spaans aan het leren was.
Kan me nog herinneren dat er een grote mooie discotheek was die cesar's heette volgens mij - groot, vooral pop, latin en een beetje house. Verder is het vooral opletten op flyers en posters: er worden vaak speciale feesten gegeven.
Ectra tip: ga eens naar de theteria, waarvan je er superveel hebt in de moorse wijk. Geen drank maar wel heel veel soorten thee in een marokkaanse omgeving - echt mooi en apart. En het Alhambra is natuurlijk supermooi
Ja hallo, ik heb zelf nooit in zo'n hotel geslapen in Granada, dus alles wat ik net binnen enkele minuten uit mijn mouw heb geschut hadden jullie zo zelf kunnen vinden hoor...quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:28 schreef UIO_AMS het volgende:
Komt ze nu pas aanzetten met allerlei suggesties.![]()
Luie donders?!?!?quote:
Dan geen luie dondersquote:
Bedankt lieverd. Voor de volgende voorverkenning zijn we wel ruimschoots op tijd. Dan zoeken we wel iets authentieks uit.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 07:36 schreef Hik het volgende:
Dan geen luie donders
Maar graag gedaan hoor...
Zit je nou om twee uur in de nacht van maandag op dinsdag achter de computer? Wat is er met je aan de hand?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:01 schreef Limlander het volgende:
Ik vind het anders vrij authentiek.Mooie gezellige bar
en een zwembad. Ideaal.
Wat jij wilt...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 08:09 schreef UIO_AMS het volgende:
Bedankt lieverd. Voor de volgende voorverkenning zijn we wel ruimschoots op tijd. Dan zoeken we wel iets authentieks uit.
Dit is een betere tijd dusquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 08:16 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zit je nou om twee uur in de nacht van maandag op dinsdag achter de computer? Wat is er met je aan de hand?
Nee, nu moet je aan het werk zijn.quote:
Dat had ik ook gezien ja.quote:Zoals ik al mailde levert stierenvechten.nl ()iets heel anders op dan verwacht. We zoeken verder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |