Klopt... des te meer reden om lekker veel polygonen te pushen!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:00 schreef speknek het volgende:
Ik wil trouwens ook nog even zeggen dat ik die HDTV optie niet altijd briljant vind. Sommige polygonen komen er zo wel heel scherp uit, dat vind ik ook wel eens een nadeel aan PC games, het wordt er juist minder realistisch door.
(dit ook ter aanleiding van dat Alan Wake filmpje)
Volgens mij is er bij een normale tv juist minder anti-aliassing nodig en bij een HDTV juist wat meer.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
Klopt... des te meer reden om lekker veel polygonen te pushen!Meer polygonen (dan de huidige xbox) op PAL/NTSC resolutie heeft niet zoveel zin meer. En aangezien de xbox 360 veel meer polygonen per seconden kan renderen dan de huidige xbox, is HDTV een goed "excuus" om hier gebruik van te maken!
Wat ook een voordeel is van HDTV is dat anti-aliassing minder hard nodig is.En dat terwijl de GPU van de xbox 360 juist een dedicated gedeelte heeft voor razendsnelle AA berekeningen!
Ja en nee. Een crt tv heeft een lager resolutie en is ook een stuk minder scherp, dus is anti-aliassing niet zo hard nodig. HDTV heeft een scherper beeld, maar ook een véél hogere resolutie, waardoor de karteltjes ook weer niet zo opvallen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:53 schreef Tain het volgende:
Volgens mij is er bij een normale tv juist minder anti-aliassing nodig en bij een HDTV juist wat meer.
Als je Fable echt leuk vind dan kan je dit soort rpg's beter links laten liggen. Das namelijk van een heel ander soort en, IMHO, veel hoger niveau.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:41 schreef gijsje79 het volgende:
Ziet er goed uit.
Ben alleen geen RPG iemand, vond Fable wel
quote:
Makoto - A student at the same Enchanters' College as Atsuma and Touya, this 19 year old male spends his life as a transvestite, writing sappy love poems to Touya. Actually, his motivations for anything and everything are probably all traceable back to Touya. When he isn't pining over his unrequited love, Makoto occupies his time by wondering why on earth such a suave, intelligent, good-looking man like Touya would hang around with Atsuma, the single target of Makoto's undying wrath. On an interesting side note, Makoto is a surprisingly capable cook.
Karin - A former resident of London City, the 17 year old Karin ran away to join a small resistance group stationed just outside her hometown, to whom she lends her abilities as a talented kick boxer. A rather naive girl, she often bickers with Atsuma.
Raiga - A member of the same resistance faction to which Karin belongs, Raiga is much more mature than his 25 years would suggest. His talents lie in fencing, and his masterly skills and massive sword make him a force to be reckoned with on the battlefield. He is also a large fan of the strategy game "Go" and equally as fond of scolding Karin.
[eM] eNCHANT arM is slated to be released in concurrence with the Xbox 360 in Japan and will include a number of Xbox Live features. Those desiring more information can visit the title's official website here. http://www.rpgamer.com/news/Q3-2005/072505c.html
Wtf? Rare Jappen iddquote:Op vrijdag 29 juli 2005 03:27 schreef PandorasBox het volgende:
Fable een RPG? Meer een simpele adventuregame...![]()
Over Enchanted Arms:
[..]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Gekke Jappen. Volgens mij is metrosexualiteit daar ERG in.
Zucht. Zo gek zijn Jappaners niet.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 03:27 schreef PandorasBox het volgende:
Gekke Jappen. Volgens mij is metrosexualiteit daar ERG in.
Die zien er idd niet echt uitquote:Op vrijdag 29 juli 2005 18:56 schreef PandorasBox het volgende:
Ik vind de textures op die achterste gebouwen lelijk. :/
Had je voor de PS2 ook al, eigenlijk gewoon een noodzakelijk iets voor bijv Everquest op de ps2quote:Controller met een toetsenbord.!
Ja alsof ik nog langer kan wachten.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:19 schreef PandorasBox het volgende:
http://news.softpedia.com(...)-Xbox-360-3902.shtml
Latere versie van de X360 zal HD-DVD gaan bevatten.
Stel dat ding gewoon uit man!![]()
Neuh, wat moet ik met HD DVD? Tis toch gewoon een DVD met meer opslag capaciteit, ik vind films op DVD goed.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:45 schreef PandorasBox het volgende:
Ga je dus later ook een HD-DVD versie van de X360 kopen?
Ik denk dat je het meer in de richting van MMORPG's en dergelijke moet zoeken. En dan niet zozeer om te chatten, maar om de besturing te optimaliseren.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:16 schreef piet_pelle het volgende:
[afbeelding]
Een toetsenbord controller, betekent dit dat je met de X360 kan internetten? Want je kan het niet echt vergelijken met een dergelijke controller voor de ps2 en cube want die waren er door het gebrek aan headset.
hl3 engine ja, maar Gabe zit nu te huilen dat iedereen voor de unreal 3 eninge gaat, dus hij moet wel met ene kickass engine terugkomen bij hl3, en niet zoals bij hl2 de engine alavst verkopen aan Vampire zodat ieexra crappy lijkt.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:09 schreef PandorasBox het volgende:
[afbeelding]
Zien jullie ook wat ik zie? Half-Life 3?
Als ik gears of war zie dan kan ik me niet voorstellen dat er een nog mooiere engine komt idd. Maar aan de andere kant als iedereen de Unreal 3.0 engine gaat gebruiken gaat ook alles op elkaar lijken.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:44 schreef donald_dick het volgende:
[..]
hl3 engine ja, maar Gabe zit nu te huilen dat iedereen voor de unreal 3 eninge gaat, dus hij moet wel met ene kickass engine terugkomen bij hl3, en niet zoals bij hl2 de engine alavst verkopen aan Vampire zodat ieexra crappy lijkt.
geef mij maar de CryEngine, wantik houd wel van grote open mappen
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:33 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
Gamecube/Xbox/Ps2 game
[afbeelding]
Xbox 360
Ter vergelijking:
[afbeelding]Een van de laatste N64 games.
[afbeelding]
Eerste cube game.
Ik kan echt niet tegen 12 verschillende asphalt laagjes op!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:52 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Nee, ik ga er niet op in. Onze wannabe goeroe weet het namelijk toch altijd beter, wat een normale discussie bij voorbaat onmogelijk maakt. Daarbij optellend een nare Nintendo twist en jullie snappen vanaf daar wel wat ik bedoel
1. die halo screen is van de eerste halo2 build , die ze moesten downtunen omdat de xbox het niet aankonquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:05 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
Halo 2 op XBox
[afbeelding]
Perfect Dark Zero op Xbox 360
Who needs a new console?! Alles wat we gezien hebben kan ook op de Xbox (incl. de camera). Waarom brengt M$ nu alweer een nieuwe console uit?![]()
Het is de snaarquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:24 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
1. die halo screen is van de eerste halo2 build , die ze moesten downtunen omdat de xbox het niet aankon
2. Als je NIKS nuttigs toe te voegen hebt aan de discussie rot dan AUB op
3. Tis Microsoft en niet M$
4. Zou jij de revolution kopen als die dezelfde graphics als gamecube heeft aleen andere controller? de grote stappen die de industrie afgelopen jaren heeft gemaakt worden aleen maar kleiner
5. Luigi's mansion was een Techdemo, het speelde kut , en zag er aleen mooi uit
6.Als je aleen komt zieken post dan helemaal niet hier, ik ga de revolution ook niet afzeiken in het revolution topic
De ironie is juist dat het niet ging om de graphicsquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:47 schreef twi het volgende:
't Is vrij simpel. Als je 't verschil niet kunt zien, kun je maar beter niet meer je mening over graphics uiten.
Ik koos Ingame plaatjes.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:51 schreef piet_pelle het volgende:
BMH kiest de plaatjes dan ook zorgvuldig uit. Je moet het wel eerlijk doen, hier zie je b.v. wel een duidelijk verschil.
xbox
[afbeelding]
xbox360
[afbeelding]
Niet verkeerd zo dacht ik, de vooruitgang. En dan zie je nog niet eens hoe de omgeving verwoestbaar is e.d.
Jij hebt het ingame filmpje van GoW niet gezien?quote:
Kan het alleen maar toe juichen, ik zeg geen nee tegen vooruitgang. En als je het er niet mee eens bent dan koop je hem toch lekker niet?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:50 schreef MMaRsu het volgende:
Nou ik vind dat hij wel een beetje gelijk heeft hoor, tis niet alsof hij M$ () afzeikt! Ik vind ook dat er helemaal nog geen nieuwe console hoeft te zijn. Als ze nou gewoon ff een jaartje/halfjaartje wachten, dan zit er gelik hd-dvd in. Toen ik gister Burnout 4 ging spelen dacht ik serieus "Damn deze graphics ZIJN al de bomb! ". Maar toch koop ik een Xbox360, want ik ben echt zo'n whore die dan gelijk het nieuwste van het nieuwste wil
.
Heeft dan niemand van de echte Xbox fanboys zoiets van, die console is eigenlijk ook te vroeg?
die gears of war screen is ingamequote:
Ingame & "wat de engine kan" is een verschil.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:55 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Jij hebt het ingame filmpje van GoW niet gezien?
quote:1. die halo screen is van de eerste halo2 build , die ze moesten downtunen omdat de xbox het niet aankon
Dus een replay van b.v. Forza geeft een onrealistisch beeld weer van de graphics van het spel?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:56 schreef BMH het volgende:
[..]
Ingame & "wat de engine kan" is een verschil.
Ik citeer:
[..]
dus? wat wil je hier mee zeggen? dat ging aleen over dat de xbox 1 het niet aankon,quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:56 schreef BMH het volgende:
[..]
Ingame & "wat de engine kan" is een verschil.
Ik citeer:
[..]
Geen idee. Rekenkracht over ofzo.quote:Op zondag 31 juli 2005 15:15 schreef Xrenity het volgende:
Wat heb je er trouwens in PG aan dat elk stukje asfalt anders is en dat elk remspoor wordt berekend?
Poeh das wel ff zoeken hoor. Dan moet je ergens in het E3 X360 topic zijn als die er nog is, anders maar even googlen.quote:Op zondag 31 juli 2005 14:54 schreef Rodie83 het volgende:
En ik heb gewoon niet eens gereageerd ^^
Maarjah, ik had deze slechte discussie met een nog slechtere user al voorzien. Soms is het gewoon beter niks te zeggen dan
Btw, kan iemand even dat gameplay filmpje van GoW linken voor me?
4 november de grote dag?quote:The Inquirer and TotalVideogames claim that Wal-Mart employees apparently have leaked the launch date and price of the Xbox 360. According to these reports, the Xbox 360 will retail for $299 and the launch will be Friday, November 4th.
The rumored price sounds likely to be true since it is the same price of the original Xbox when it launched back on November 15th of 2001. However, the Nov. 4th date sounds a bit odd being that it takes place on a Friday; not typically strong “launch day” for retailers. Being that the first Xbox launched on the third Thursday of November and just before the Thanksgiving holiday, a date of November 10th or November 17th seems more likely for the Xbox 360 launch, but again, this is purely speculation.
Ik dacht eind november. 2 maanden is trouwens wel erg snel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:00 schreef H.Flick het volgende:
dan al?! Ik dacht dat hij in december zou komen.
En dat voor die paar honderd euro, als ik vanaf nu geen sigaretten meer koop dan is die X360 alweer binnenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:03 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Ik dacht eind november. 2 maanden is trouwens wel erg snel.![]()
Daar ben ik wat voor zichtiger mee. De populairste games zullen wel speelbaar zijn op de Xbox 360 maar ik speel juist wat minder populaire games zoals Aggressive Inline Skating.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 02:06 schreef MMaRsu het volgende:
Ik kan mn Xbox alweer aan een vriend verkopen voor 300 eurie
gewoon 1 x me handje ophouden bij het IB-Gquote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:55 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
En dat voor die paar honderd euro, als ik vanaf nu geen sigaretten meer koop dan is die X360 alweer binnen![]()
Ben je ook gelijk van het roken afquote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:55 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
En dat voor die paar honderd euro, als ik vanaf nu geen sigaretten meer koop dan is die X360 alweer binnen![]()
Ik ben alleen vanavond al in de fout gegaan.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:20 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ben je ook gelijk van het roken af![]()
Dit alles is hier vandaan te halen :quote:1UP contributor Chris Kohler cracked the language code, hurriedly translating the list, which appears below. Remember, though, it's a rough translation and the game titles may not be completely accurate. We'll be updating with more information soon.
* Idea Factory: untitled
* Eidos: untitled
* Arc System Works: a 'battle melee action' game
* Activision: Call of Duty 2, Tony Hawk American Waste, Quake 4, Gun
* Atari Japan: Test Drive Unlimited
* Artdink: Take the A Train X
* SNK: KOF Max. Impact 2
* EA: FIFA, Need For Speed Most Wanted, NBA Live
* Capcom, Resi 5, Dead Rising
* Kids Station, untitled
* Cavia: untitled
* Glef: untitled
* Genki
* Koei: Shin Sangoku Musou Special
* Konami: Winning 11, Rumble Rose XX, Pro Yakyuu Spirits
* Success: Operation Darkness, ZOOKEEPER
* Jaleco: untitled
* Square Enix: FFXI
* Spike: untitled
* Sega: Chrome Hounds (?)
* Taito: World Air Force
* THQ Japan, Saints Row, The Outfit
* D3: X, Oneechanbara X
* Tecmo: DOA4, DOA XVB 2, Project Progressive (action game) DOA Code Cronus
* Tomy: Zoids
* Treasure: untitled game
* Namco: Ridge Racer 6, Frame City, untitled RPG, LOVE FOOTBALL
* Hudson: Tengai Makyou ZIRIA
* Hamster: untitled
* Bandai: Z Gundam
* Banpresto: Super Robot Taisen
* Vivendi: untitled
* From software: EM Enchant Arm
* Frontier Groove: untitled game
* Microsoft Game Studios: Everyparty (from Game Republic), Ninety Nine Nights, PGR3
* Marvelous: untitled game
* Yukes: Wrestle Kingdom
* Ubisoft: Ghost Recon 3
http://xbox360.ign.com/articles/639/639681p1.htmlquote:Xbox Live players can compete using the Worldwide Online Multiplayer Battles, a matching system enabling players across the globe to compete in head-to-head drift races. Highly competitive racers can upload their scores on a persistent leader board or download other competitors' ghost data to improve their skills. Namco will also occasionally provide downloadable content such as new cars via Xbox Live's marketplace.
Opzich best grappig om sommige van die reacties te lezen daar op Eurogamer. Dat veel van die mafkezen dat zo'n hoge prijs vinden...quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 13:16 schreef H.Flick het volgende:
25 november in Europa volgens Eurogamer ( http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=60389 )
En de prijs is dan 299GBP en dan is dan weer 360 euro
Mee eens. Je krijgt veel voor je geld, wil je iets in de buurt van de GPU van de X360 op de PC dan betaal je gelijk 500 dollar.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 15:42 schreef P-Style het volgende:
[..]
Opzich best grappig om sommige van die reacties te lezen daar op Eurogamer. Dat veel van die mafkezen dat zo'n hoge prijs vinden...Als je kijkt wat er allemaal in die nieuwe (x)doos zit, vind ik dit een hele mooie launchprijs hoor!
Ik snap niet dat sommige mensen verwachten dat een gloednieuwe console met de allernieuwste hardware goedkoop zal zijn bij z'n launch!
Inderdaad! In dat perspectief gezien is deze prijs voor de xbox 360 juist èrg goedkoop!quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 15:48 schreef Ruzbeh het volgende:
Mee eens. Je krijgt veel voor je geld, wil je iets in de buurt van de GPU van de X360 op de PC dan betaal je gelijk 500 dollar.
Zo werkt dat niet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 15:42 schreef P-Style het volgende:
[..]
Opzich best grappig om sommige van die reacties te lezen daar op Eurogamer. Dat veel van die mafkezen dat zo'n hoge prijs vinden...Als je kijkt wat er allemaal in die nieuwe (x)doos zit, vind ik dit een hele mooie launchprijs hoor!
Ik snap niet dat sommige mensen verwachten dat een gloednieuwe console met de allernieuwste hardware goedkoop zal zijn bij z'n launch!
Geen verstand van, sorry.quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:10 schreef MMaRsu het volgende:
Xren weet jij het niet?
Anders branden we gewoon alles op een DVD en zetten we het dan op de 360quote:Op zondag 7 augustus 2005 17:51 schreef MMaRsu het volgende:
Ik kan toch met de 360 ook gewoon via een cross cable muziek op de Hd zetten of niet dan.
quote:Op zondag 7 augustus 2005 22:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Anders branden we gewoon alles op een DVD en zetten we het dan op de 360Het liefst zie ik echter dat de 360 herkend wordt als opslagmedium door mn PC
quote:The audience bellowed when Microsoft showed PSP as a connectivity device for the Xbox 360 on a slide during their Electronic Entertainment Expo press conference, but it wasn't just laughs. An Xbox 360 development kit has fallen into the hands of PSP Vault user 'misterDNA', who quickly hooked the handheld up.
The PSP connects to Xbox 360 like any other USB device, and once the machine recognizes the PSP, you're able to browse stored images at full screen and stream MP3 files stored on the memory stick. That's the extent of the PSP/Xbox 360 connectivity, but you can't do anything like that with your PlayStation 2.
Including support for PSP at all is a humorous (and respectful) nod from the company constantly bashed by critics and courts for unfairly alienating competition in various markets. True as that might be, in this case, Microsoft's the first kid on the block with hardware natively supporting PSP's multimedia functions.
Now, if only there was a hack letting you watch UMD movies on your TV...
http://www.gamespot.com/news/2005/08/08/news_6130286.html?part=rss&tag=gs_news&subj=6130286quote:What we heard: Upon reading McNealy's memo sent to analysts this AM, there was plenty to dig our teeth into. Aptly titled "Checking up on Xbox 360 Expectations," among the highlights was McNealy's belief the new console is "on track for a November launch," as well as his pick for price: $299, "with the 20-gig hard drive selling as a peripheral for somewhere in the range of $60-$99." However, the real juicy stuff didn't come in the form of smoke signals or flashing red lights. As part of the outtro, McNealy made mention of this year's upcoming X05 location, something Microsoft is currently touting sans-location. To wit: Last week's invite, which asked a select few to "join us at X05 for a journey into the heart of Xbox 360" on October 3 and 4 was complete--save for that last breadcrumb...the event's location. McNealy to the rescue: "The other big event is expected to be X05 in Amsterdam in early October, where launch titles and hardware are expected to be showcased for developers worldwide," McNealy wrote in his memo. Le cat, out of le bag? Analysts are our friends--even when they get their assessments of the future wrong, we forgive them. One thing analysts are not prone to do is to contrive facts absent empirical evidence.
nee koop wel een eigen hdd met 200 gigquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 08:05 schreef Magneet het volgende:
je gaat geen ¤70+ betalen voor een hdd van 20Gb maar wel een euro of 20 voor 10mb aan memory blocks voor je savegames?
dus je laat hem ombouwenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:29 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nee koop wel een eigen hdd met 200 gig
Omdat je zonder HDD sommige games niet kunt spelen. Je wordt dan verplicht om een HDD te kopen voor sommige games. Ik snap gewoo niet waarom ze het niet als een standaard erin doen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 08:05 schreef Magneet het volgende:
je gaat geen ¤70+ betalen voor een hdd van 20Gb maar wel een euro of 20 voor 10mb aan memory blocks voor je savegames?
Knappe vent wanneer je een 200gig 2.5" schijf kunt vinden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:29 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nee koop wel een eigen hdd met 200 gig
Bij de PS2 en de NGC kan je zonder memorycard ook geen games doen, want gamen zonder savegames te kunnen maken is zinloos. En daar hebben tientallen miljoenen mensen nauwelijks problemen mee gemaakt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 15:38 schreef PandorasBox het volgende:
Omdat je zonder HDD sommige games niet kunt spelen. Je wordt dan verplicht om een HDD te kopen voor sommige games. Ik snap gewoo niet waarom ze het niet als een standaard erin doen.
bron: nu.nlquote:Xbox 360 duurder dan verwacht
Uitgegeven: 9 augustus 2005 12:43
Laatst gewijzigd: 9 augustus 2005 15:13
AMSTERDAM - De nieuwe gameconsole van Microsoft, de Xbox 360, zal duurder uitvallen dan verwacht. Dat stelt het online vaktijdschrift GamesIndustry. De prijsstijging zou te wijten zijn aan uitspraken van Sony's topman Ken Kutaragi, die onlangs stelde dat de Playstation 3 waarschijnlijk later dan gepland zal uitkomen en "erg duur" zal zijn. De Xbox 360 zal naar verluidt op 25 november in Europa worden geïntroduceerd.
Dat geeft Microsoft ademruimte in zowel tijd als in prijsstelling. De prijs van de nieuwe Xbox zou in Engeland rond de 299 pond komen te liggen, terwijl analisten een prijs van 249 pond hadden verwacht. Omgerekend in euro's zou een Xbox 360 dan straks op 430 euro uitkomen. Plugged meldde eerder al dat de Xbox 360 ongeveer 250 euro zou gaan kosten.
Of het werkelijk op dit prijsniveau uitkomt, hangt af van Microsoft, dat volgens GamesIndustry de knoop nog niet doorgehakt heeft over de prijsstelling.
Prijzen van individuele spelletjes zouden al wel bepaald zijn: 44,99 pond (ongeveer 65 euro). De officiële aankondiging van de lanceerdatum zou volgens het vaktijdschrift volgen op 17 augustus, tijdens een internationale spelletjesbeurs in Leipzig.
idd, alleen jammer dat MS wacht op Sonyquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:46 schreef pkwarts het volgende:
en op gamesindustry.biz 350 euro.
Niemand weet het en men roept maar wat. Laten we maar gewoon wachten op Microsoft.
Lijkt me stug dat MS games op de markt brengt die alleen te spelen zijn als je een HD hebt gekochtquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:13 schreef PandorasBox het volgende:
Maar de spellen zijn wel speelbaar zonder een memorycard...
Zonder HDD zijn sommige X360 spellen niet speeldbaar. Je wordt dan verplicht om een HDD erbij te kopen. En memorycards/sticks zijn de laatste tijd toch niet duur meer. Als de Xbox1 zonder HDD geleverd werd, dan had ik liever een memorycard gekocht dan een HDD.
X360 zonder HDD is geen complete hardware, en daar gaat het om.
1. De xbox360 heeft vreemdgenoeg geen digitale video uitgang. De enige manier om HDTV-resoluties te benutten is via de analoge "component" uitgang (hier heb je een speciaal kabeltje voor nodig). Op sommige LCD tv's zul je wel een "component" ingang vinden.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:05 schreef supadupagama het volgende:
Paar vraagjes:
1. Xbox360 heeft een of andere DV VGA aansluiting, is dit DVI geschikt voor m'n LCD TV?
2. Xbox360 heeft optisch geluid uit, is dit SPDIF voor m'n Surround Sound Set? (die met audio via oranje licht)
Zijn al beantwoord...quote:3. De nieuwe Xbox Live, zal deze ons verbinden met Europa of kunnen we tegen vrienden wereldwijd spelen?
4. Ik kijk uit naar Kameo (online co-op) en Perfect Dark 0 (online multi), maar welke blockbusters komen de 6 maanden daarna uit die must-haves zijn? Gears of War, Halo 3, Quake 4 & Prey zijn allemaal FPS, wat is er nog meer wat het waard maakt om de Xbox360 bij de lancering te kopen?
met de juist benodigheden lukt dat wel. ik voorzie weer leuke projectjesquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:03 schreef twi het volgende:
[..]
Knappe vent wanneer je een 200gig 2.5" schijf kunt vinden.
De enige echte in-game beelden tot dusver zijn een aantal stukjes bij G4TV geshowed in het Cliff Bleszinkski interview. Het verschil met de indrukwekkende screenshots is imho zeer groot en ronduit teleurstellend. Er dus idd een groot verschil tussen realtime renderen met de game-engine en in-game gameplay.quote:
Was jij niet diegene die bij hoog en laag volhield dat KZ ingame was?quote:Op maandag 15 augustus 2005 05:31 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
De enige echte in-game beelden tot dusver zijn een aantal stukjes bij G4TV geshowed in het Cliff Bleszinkski interview. Het verschil met de indrukwekkende screenshots is imho zeer groot en ronduit teleurstellend. Er dus idd een groot verschil tussen realtime renderen met de game-engine en in-game gameplay.
http://xboxmovies.teamxbo(...)-War-G4TVCOM-Footage
Je hebt weer teveel aan de drugs gezeten, dat tast je geheugen aan. Ik heb in die discussie steeds gezegd dat het me niet boeide of het ingame was of niet, de enige belangrijke vraag voor mij was dat het realtime was, en we dat grafisch niveau zouden kunnen verwachten van de PS3.quote:Op maandag 15 augustus 2005 07:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Was jij niet diegene die bij hoog en laag volhield dat KZ ingame was?.
Houd dan ajb op over teleurstellend.....Vooralsnog is GoW de enige titel die het allemaal een beetje lijkt waar te maken..
Maar realtime is het dus niet. En realtime is voor mij nog steeds wat je in-game zou moeten kunnen verwachten.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:28 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Je hebt weer teveel aan de drugs gezeten, dat tast je geheugen aan. Ik heb in die discussie steeds gezegd dat het me niet boeide of het ingame was of niet, de enige belangrijke vraag voor mij was dat het realtime was, en we dat grafisch niveau zouden kunnen verwachten van de PS3.
GoW draait toch op de Unreal 3 engine? Daar moeten juist zoveel mogelijk hersenloos knallen met goede graphics games op draaien.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:28 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Je hebt weer teveel aan de drugs gezeten, dat tast je geheugen aan. Ik heb in die discussie steeds gezegd dat het me niet boeide of het ingame was of niet, de enige belangrijke vraag voor mij was dat het realtime was, en we dat grafisch niveau zouden kunnen verwachten van de PS3.
Ik vind GoW in-game materiaal gewoon lame uitzien qua animatie's en framerates, en het detail dat je in veel screens ziet blijkt niet gehaald te worden in het game. Nu komt dat ook door het type spel. GoW wordt gewoon een breinloze shooter, dus ik hoop meer op andere genre spellen die gebruik maken van dezelfde engine. Adventures en RPG'smet die engine bijvoorbeeld.
Dan zal dan alleen door de engine moeten komen die nog niet optimaal is, want Epic heeft allang devkits die op 95% zitten, de afgelopen maanden na de E3 heeft MS gewoon de beta-kits rondgestuurd, en die demo die geshowed werd liep allang op die hardware.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:31 schreef MMaRsu het volgende:
Framerate, vind je het gek, dat ding liep pas op 10%.
Realtime betekent gewoon dat de console het zelf rendert, niet meer en niet minder. In-game zal dus nooit zo mooi worden als bepaalde realtime dingen, omdat er ook nog rekenkracht verloren gaat aan het besturen van de poppekes enz.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:31 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Maar realtime is het dus niet. En realtime is voor mij nog steeds wat je in-game zou moeten kunnen verwachten.
1 woord :quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:36 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Dan zal dan alleen door de engine moeten komen die nog niet optimaal is, want Epic heeft allang devkits die op 95% zitten, de afgelopen maanden na de E3 heeft MS gewoon de beta-kits rondgestuurd, en die demo die geshowed werd liep allang op die hardware.
Ach gut, is je 360-ballon nu ineens inelkaar gespat. Kan ik het helpen dat je het nieuws niet gevolgd hebt de laatste tijd omtrent devkits en verspreidiing.quote:
quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:51 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Ach gut, is je 360-ballon nu ineens inelkaar gespat. Kan ik het helpen dat je het nieuws niet gevolgd hebt de laatste tijd omtrent devkits en verspreidiing.
Je moet wel erg dom zijn als je nu nog steeds denkt dat developpers niet over fullpower kunnen beschikken als die dingen al bijna uit de fabriek rollen. Dan heb je dus echt geen verstand van hardware-ontwikkeling.
Het was een pre-rendered filmpje.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:48 schreef Edenoniphobic het volgende:
Het mooie aan Killzone was nog niet eens de graphics (al zat dat zeker op topniveau) maar gewoon de cinematische scene en de opeenvolging van intersssante actie's en slimme A.I.
Als dat alles met iets minder grafische pracht behaald wordt aan niveau (GoW niveau), dan hebben ze nog steeds een van de beste games om naar uit te kijken. Vooral de physics (explosies), de interactie en het vloeiende geheel waarbij de medesoldiers inspelen op de situatie (scripted of niet) was gewoon een dikke stap hoger als de huidige games.
Bron?quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:51 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Ach gut, is je 360-ballon nu ineens inelkaar gespat. Kan ik het helpen dat je het nieuws niet gevolgd hebt de laatste tijd omtrent devkits en verspreidiing.
Je moet wel erg dom zijn als je nu nog steeds denkt dat developpers niet over fullpower kunnen beschikken als die dingen al bijna uit de fabriek rollen. Dan heb je dus echt geen verstand van hardware-ontwikkeling.
Idd die man weet zelf niet eens waar die het over heeftquote:Op maandag 15 augustus 2005 17:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Bron?
Want je lult nou echt een uur in de ruimte.
Ok harstikke bedankt, jammer dat het zulk slecht nieuws is dat er geen DVI aansluiting op zit. Maar gelukkig zijn de standaard kabels die erbij zitten ook heel goed. Ik vraag me af of er ook een SCART aansluiting bijzit, want ik heb geloof ik geen "component" aansluiting.quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
1. De xbox360 heeft vreemdgenoeg geen digitale video uitgang. De enige manier om HDTV-resoluties te benutten is via de analoge "component" uitgang (hier heb je een speciaal kabeltje voor nodig). Op sommige LCD tv's zul je wel een "component" ingang vinden.
2. Dat is inderdaad SPDIF. Er zal wel weer een adapter komen voor een optische uitgang (dat overigens rood licht is) en/of een coaxiale uitgang. Dit kun je op iedere AV-receiver aansluiten.
[..]
Zijn al beantwoord...
Oké... Er is een grote kans dat de meegeleverde standaard kabel een "composite" kabel is (niet te verwarren met "component"). Deze gebruikt een geel tulpje voor het beeldsignaal en dit is bijna de slechtste aansluiting die er is voor beeldoverdracht. De standaard kabels die erbij zitten zullen dus niet "heel goed" zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2005 21:58 schreef supadupagama het volgende:
Ok harstikke bedankt, jammer dat het zulk slecht nieuws is dat er geen DVI aansluiting op zit. Maar gelukkig zijn de standaard kabels die erbij zitten ook heel goed. Ik vraag me af of er ook een SCART aansluiting bijzit, want ik heb geloof ik geen "component" aansluiting.
Wat lijkt je beter, gebruik maken van de standaard AV kabels of (als het bestaat) een VGA naar DVI adapter kopen?
lol de AI goed? ik heb em zelf voor de ps2 en de AI is om te janken, die gasten lopen soms tegen muren aan en staan gewoon klaar om afgeschoten te worden, echt dekking zoeken doen ze niet.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:48 schreef Edenoniphobic het volgende:
Het mooie aan Killzone was nog niet eens de graphics (al zat dat zeker op topniveau) maar gewoon de cinematische scene en de opeenvolging van intersssante actie's en slimme A.I.
Als dat alles met iets minder grafische pracht behaald wordt aan niveau (GoW niveau), dan hebben ze nog steeds een van de beste games om naar uit te kijken. Vooral de physics (explosies), de interactie en het vloeiende geheel waarbij de medesoldiers inspelen op de situatie (scripted of niet) was gewoon een dikke stap hoger als de huidige games.
Ik snap bijvoorbeeld al jaren inet waren die klote animeerders in FPS games niet mee rvariatie aanbrengen in hoe iemand rent, loopt, draait en beweegt, dat is altijd zo faky en houterig, en daar zit zo weinig variatie in dat het net robots zijn. Motion capturing of niet, het helpt allemaal nog weinig. Bij een arcade game zoals UT en GoW zie je hetzelfde weer terug : op volle snelheid stilstaan en 180 graden omdraaien en meteen weer op volle snelheid de andere kant op lopen, dat is gewoon fysisch lame en ziet er niet (tekenfilm physics).
Whehe lamers. Check eens wat vaker IGN, op xbox360.ign.com. Heeft allemaal eind juli erop gestaan, prutz0rz.quote:Bron? Want je lult nou echt een uur in de ruimte./
There you have it, lam0rz.quote:Developers comment on X360 Beta kits
July 22, 2005 - After Microsoft's mixed display of goods at E3 2005 last May, the most pressing questions on everyone's minds were simple. Will the new beta kits improve the state of Microsoft's games? And will the games look better than that?
The importance of the questions is equally simple. Ninety percent of Microsoft's games at E3 were unimpressive, particularly on the subject of graphics. We quickly learned the Xbox 360 games at the show were almost all running on alpha kits, i.e. off-the-shelf PCs with specs equivalent to the 360. Which meant that these machines were also only running at 25%-35% of the console's capacity. In other words, these were not the games we were looking for, these games can pass; move along, move along.
IGN has spoken with more than five developers on the subject of the newly released Xbox 360 Beta Kits to get a better idea the progress developers have made sine E3, and whether the beta kits have helped, hindered, confused, or improved game development.
Microsoft's beta kits are actual Xbox 360 consoles, not just fast-moving PCs or Macs. They look like Xbox 360s, with the curved lines and changeable faceplates, only they're charcoal gray in color. They're fatter, too. They have an additional two inches above the DVD tray, making them wider.
All of the five developers we spoke with asked to remain anonymous, due to an NDA (non-disclosure agreement) with Microsoft, but under the condition of anonymity, we learned many things. According to our sources, the beta kits, which were originally supposed to ship to
developers in April-May, were shipped in late June. This delay helped cause the major "perception" problem at E3. If developers had had the Beta Kits earlier, their games would have been running on the actual consoles.
We asked several developers what they thought of the Beta Kits. Epic Games' Mark Rein was frank with us but slim on details. When asked about the power of the system, he said the best example of that was Gears of War. "You've seen the answer to (all of your) questions. It's
called Gears of War."
With the exception of the audio chips (this chipset isn't complete), the Beta Kits contain about 90% of the console's chip set. They comprise the specialized three-CPU core processors and the graphics GPU. There are still some speed issues with the GPU we're told, but functionality wise, the Beta Kits are about a 90% representation of the final consoles.
"On our side, we've been working very hard to tap into the full power of the Betas. On a technical side, while the GPU is nearly twice as powerful as the Alpha kits, the CPU architecture requires very clean logic coding in order to take advantage of its full potential."
In de vorige Edge staat heel wat anders ( interview met Epic oa ), dat de devkits toen pas op 30% oid waren..quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:13 schreef Edenoniphobic het volgende:
Dohh, ik had het over het filmpje van Killzone 2, dat soort A.I. was het geniale aan het filmpje w.m.b. niet zozeer de gfx.
[..]
Whehe lamers. Check eens wat vaker IGN, op xbox360.ign.com. Heeft allemaal eind juli erop gestaan, prutz0rz.
[..]
There you have it, lam0rz.![]()
![]()
Begin juli is een nog nieuwere beta-kit uitgegeven, het geposte GoW- filmpje van G4 is van begin augustus en loopt op augustus-beta-kits ( en dan zit je gewoon aan 95% i.p.v. 90%), elke maand komt er een getweakte betakit-versie uit totdat de final hardware klaar is in september en de fabriek ingaat om binnen een maand miljoenen 360's klaar te hebben voor shipping en launch.
Final hardware en nog frametrouble-heaven.![]()
hoe weet jij dat het gaat floppen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:33 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ja piem0l, wat dacht jij dan.
Waar het mij vooral omgaat is dat die hele 360 gerushed wordt en games totaal niet klaar zijn. Developers zijn nog totaal niet tevreden over de devkits, en ze moeten al in 3 maanden hun launchtitels klaarhebben. Het oogt als 1 grote chaos, en die marketing-nerds van MS staan als die Minister van P.R. zaken van Bagdad te bleren dat het allemaal op rolletje sloopt en niks aan de hand is.
In the end (over een jaar tot een aantal jaar, als men die dingen doorheeft), zullen er waarschijnlijk niet zo heel grote verschillen meer zijn tussen de PS3 en de 360 (al lijkt me de PS3 indien alles eruit gehaald wordt toch wel een stuk krachtiger, alleen zal dit niet zo vaak gebeuren denk ik), maar tot die tijd verwacht ik vooral rotzooi en erdoor gerushte games die nog niet eens het niveau van current-gen halen. Dat is mijn probleem met al deze hype, in the end snijden ze zich in de vingers omdat de games afgeraffeld worden en niet door de kritische consumenten-keuring heenkomt. Als ik MS was, zou ik minimaal een half jaar uitstellen, want dit draait uit op een flopramp.
Ik ben het met je eens dat de xbox 360 enigszins gerushed wordt. Maar als 'ie op de markt komt heeft 'ie voorlopig geen directe (next-gen) concurrenten. En de graphics zullen sowieso beter zijn dan de huidige generatie consoles. Dat, plùs de goeie developer-support en de marketing van Microsoft moet er toch voor zorgen dat de xbox 360 best wel een succes kan worden. Ookal zullen de eerste games làng niet alles uit de xbox 360 halen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:33 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ja piem0l, wat dacht jij dan.
Waar het mij vooral omgaat is dat die hele 360 gerushed wordt en games totaal niet klaar zijn. Developers zijn nog totaal niet tevreden over de devkits, en ze moeten al in 3 maanden hun launchtitels klaarhebben. Het oogt als 1 grote chaos, en die marketing-nerds van MS staan als die Minister van P.R. zaken van Bagdad te bleren dat het allemaal op rolletje sloopt en niks aan de hand is.
In the end (over een jaar tot een aantal jaar, als men die dingen doorheeft), zullen er waarschijnlijk niet zo heel grote verschillen meer zijn tussen de PS3 en de 360 (al lijkt me de PS3 indien alles eruit gehaald wordt toch wel een stuk krachtiger, alleen zal dit niet zo vaak gebeuren denk ik), maar tot die tijd verwacht ik vooral rotzooi en erdoor gerushte games die nog niet eens het niveau van current-gen halen. Dat is mijn probleem met al deze hype, in the end snijden ze zich in de vingers omdat de games afgeraffeld worden en niet door de kritische consumenten-keuring heenkomt. Als ik MS was, zou ik minimaal een half jaar uitstellen, want dit draait uit op een flopramp.
Back to the Futurequote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:50 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
hoe weet jij dat het gaat floppen?
heb jij een auto waarbij als je hard genoeg langs een flitspaal rijd dat je kan tijdreizen?
Wat zeg ik nu weer?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
De Xbox 360 is nu al geen flop meer, er zijn (volgens de berichten) al genoeg pre-orders om de eerste zending uit te verkopen (USA). Ook is er enorm veel support voor dat ding en als de eerste generatie games niet 100% is dan is de 2e generatie dat wel. En dan is de PS3 pas bij de eerste generatie
Oud interview van mei misschien.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:49 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
In de vorige Edge staat heel wat anders ( interview met Epic oa ), dat de devkits toen pas op 30% oid waren..
Nou, dat gebeurd vaak zat. Driv3r anyone?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:11 schreef MMaRsu het volgende:
Geloof me, toptitels als GoW gaan ze niet uitbrengen als het een slechte game denk ik.
Driv3r is niet van Epic.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nou, dat gebeurd vaak zat. Driv3r anyone?
Wel als het een launchtitel is!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:17 schreef MMaRsu het volgende:
... Microsoft wil graag dat hun console goed verkoopt dus ik denk niet dat ze GoW al laten gaan als het nog niks is.
Inderdaad. Het overgrote deel van de launch games op van de PS2 en xbox waren ronduit bedroevend.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:20 schreef peristilius het volgende:
Je moet niet vergeten dat de meeste launchgames van de PS2 en Xbox ook best kut waren, het is altijd een beetje rushen in het begin...
Ja maar om nu GoW bedroevend te noemen is toch echt klinklare onzin.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Inderdaad. Het overgrote deel van de launch games op van de PS2 en xbox waren ronduit bedroevend.
Ik heb werkelijk geen idee of GoW bedroevend is/wordt, dat merken we over een aantal maandjes...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:59 schreef piet_pelle het volgende:
Ja maar om nu GoW bedroevend te noemen is toch echt klinklare onzin.
Als deze game al niet meer mooi is, wat dan in hemelsnaam wel?
Je moet toch ièts bij de launch halen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 02:08 schreef MMaRsu het volgende:
Ik denk dat het wel een vette game zal worden, al betwijfel ik of ik hem bij de Launch ga halen
Oh... ik dacht dat Halo3 uit zou komen tijdens de PS3-launch, als tegenhanger.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 02:18 schreef Edenoniphobic het volgende:
Hij komt helemaal niet uit bij launch. GoW staat voor een release tijdens de PS3-launch, als tegenhanger.
Moet tik jullie nu alles uitleggen.
quote:# Amped 3 (2K Games)
# Call of Duty 2 (Activision)
# Condemned (Sega)
# Dead Or Alive 4 (Tecmo)
# Elder Scrolls IV: Oblivion (Bethesda)
# Final Fantasy XI (Microsoft)
# Full Auto (Sega)
# Ghost Recon: Advanced Warfighter (Ubisoft)
# Gun (Activision)
# Kameo: Elements of Power (Microsoft)
# Madden NFL 06 (EA)
# NBA 2K6 (2K Games)
# NHL 2K6 (2K Games)
# The Outfit (THQ)
# Perfect Dark LE (Microsoft)
# Project Gotham Racing 3 (Microsoft)
# Quake 4 (Activision)
# Ridge Racer 6 (Namco)
# Saints Row (THQ)
# Tony Hawk's American Wasteland (Activision)
# Top Spin 2 (2K Games)
Hmmm... ik heb nog het meeste vertrouwen in Dead or Alive 4, als ik eerlijk moet zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 02:23 schreef MMaRsu het volgende:
Tot zover is dit de launch list iig..
Dat het een mooi spel blijkt te zijn betekent natuurlijk niet dat die PGR3 developers de xbox 360 snel door hebben. PGR4 zal er namelijk nog véél beter uitzien, aangezien ze de xbox 360 dan nòg beter kennen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 02:27 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ik ben mega-benieuwd of PGR3 zo goed wordt zoals men zegt en showt, want dan blijken hun een van de enige te zijn die het ding zo snel door hebben, en dat kan ik bijna niet geloven.
Nou dan hebben wij of andere screens/filmpjes gezien of je hebt een enorm blok voor je hoofd want ik vond de GoW filmpjes super indrukwekkend.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 02:39 schreef Edenoniphobic het volgende:
Uiteraard, maar my point is dat PGR3 niet alleen in screens en flimpjes als een van de weinige goed uitzag, maar op het oog ook soepel draaide, i.t.t. eigenlijk bijna alle andere games. GoW ziet er goed uit op screens, maar het in-game materiaal liep dus niet lekker en het benadert ook bij lange na niet de beste screens. Ben zeer benieuwd of zij met PGR3 het wel voor elkaar krijgen wat velen (nog!) niet voor elkaar krijgen.
Sja dat vindt jij (met jouw blok voor de kop), ik ben niet voor niets de discussie een pagina terug begonnen met mijn mening dat het in-game werk in dat filmpje zwaar teleurstellend is. Oogt voor mij als dertien in dozijn arcade shooter met slechte animatie en trage framerates, met een hoog deja-vu gehalte. Ze doen niks nieuws, ze maken gewoon een hi-res consoleshooter.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 02:44 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Nou dan hebben wij of andere screens/filmpjes gezien of je hebt een enorm blok voor je hoofd want ik vond de GoW filmpjes super indrukwekkend.
Maar misschien heeft GoW wel een heel boeiend, origineel en uitgebreid verhaal!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 03:19 schreef Edenoniphobic het volgende:
Sja dat vindt jij (met jouw blok voor de kop), ik ben niet voor niets de discussie een pagina terug begonnen met mijn mening dat het in-game werk in dat filmpje zwaar teleurstellend is. Oogt voor mij als dertien in dozijn arcade shooter met slechte animatie en trage framerates, met een hoog deja-vu gehalte. Ze doen niks nieuws, ze maken gewoon een hi-res consoleshooter.
Ik blijf erbij dat onderstaand detail bij lange na niet gehaald wordt, plus dat het ook nog eens niks te maken heeft met in-game werk. Anders geef mij eens de beelden van een soldier die die zombie bij zijn keel omhoog drukt met een dergelijke detail-graad.
Je ziet alleen maar straightforward hersenloos geknal.
[afbeelding]
Zucht.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 03:19 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Sja dat vindt jij (met jouw blok voor de kop), ik ben niet voor niets de discussie een pagina terug begonnen met mijn mening dat het in-game werk in dat filmpje zwaar teleurstellend is. Oogt voor mij als dertien in dozijn arcade shooter met slechte animatie en trage framerates, met een hoog deja-vu gehalte. Ze doen niks nieuws, ze maken gewoon een hi-res consoleshooter.
Ik blijf erbij dat onderstaand detail bij lange na niet gehaald wordt, plus dat het ook nog eens niks te maken heeft met in-game werk. Anders geef mij eens de beelden van een soldier die die zombie bij zijn keel omhoog drukt met een dergelijke detail-graad.
Je ziet alleen maar straightforward hersenloos geknal.
[afbeelding]
De laatste strohalm.quote:Maar misschien heeft GoW wel een heel boeiend, origineel en uitgebreid verhaal!
Ik ben bepaald geen fan van arcade FPS games nee, maar ik kan heus wel waardering opbrengen als er iets nieuws of origineels gedaan wordt, of echt een stap vooruit gezet wordt in alle aspecten. Met de gepretendeerde enorme power-capaciteit verwacht ik echt iets nieuws en next-gen, en geen hi-res Halo-kloon of UT2006 achtige bedoeling. Ik zie vooral veel grafisch detail en vooruitgang maar verderest niks nieuws.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 03:29 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Zucht.
Dat plaatje zul je miet in het spel zien nee, het volgende wel.[afbeelding]
Ga je me nu vertellen dat je dat niet mooi vind. En dan nog zul je wel iets vinden wat deze game lelijk of slecht noemt, of inspiratie loos (noem 's een schietgame die dat volgens jou niet is).
Er is altijd wel iets waardoor deze game zuigt volgens jou dus wie heeft er nou een bord voor z'n kop? Een heel groot bord met een playstation reclame poster erop.
Ja maar dat kan toch niet anders? Het gaat om de gameplay, als je vrij wilt kunnen bewegen en schieten zoals gewend in een FPS dan kan je simpelweg niet verwachten dat de animaties net zo zijn als in een big budget hollywood film, of de realiteit for that matter. Of zelfs de Killzone 2 filmpjes. Want zoals de bewegingen in dat filmpje gingen is het onmogelijk na te spelen met een thumbstick.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 04:01 schreef Edenoniphobic het volgende:
What you see now, is what you get later. Heb je dat filmpje gezien ? Hoe ie rent, schiet en hoe andere bewegen. Je denkt dat ze daar nog 100 verschillende animatie's bij gaan gooien ? No way dude.
Het is een arcade adrenaline shooter, dat soort games zijn gemaakt voor snelle gameplay zonder poespas, en gemaakt op een onrealisitische basis omdat snelle accuracy-bewegingen een must zijn. Dan kun je blijkbaar volgens hen geen fysisch correcte animatie's en physics erin gooien waarbij het loop en renwerk zoals het hoort beweegt en een stap voorwaarts zet t.o.v. de huidige generatie, hij moet dus kennelijk fysisch onmogelijk loopactie's en schietactie's uit kunnen voeren om bepaalde gameplay-elementen waar te maken (waar ik het niet mee eens ben).
Dat is hun keuze, maar ik vind het zwaar klote. En het ziet er niet uit. Ik heb zelfs het idee dat hoe realistscher het spel oogt qua gfx, art en textures (zoals in dit geval een hoog niveau gehaald wordt), hoe meer het onrealistische erin gaat storen. Alles lijkt perfect aan de screens, totdat ik het in-game werk zie, en het luchtkasteel in duigen valt. Ik kan alleen maar hopen dat anderen met deze engine wel iets goeds doen qua games en originaliteit, want het lijkt wel een van de beste engines te zijn.
Ah, wishfull thinking van een ps3 adept.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:13 schreef Edenoniphobic het volgende:
-knip-
Ik dacht dat je bedoelde dat ze op de e3 die kits al hadden..quote:There are still some speed issues with the GPU we're told, but functionality wise, the Beta Kits are about a 90% representation of the final consoles.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 08:56 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ik 00wn jouw aars massively nu. Hoe voelt het.
God wat ben jij dom. Echt niet te filmen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 10:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
Dude, serieus. Get a life. Leer Nederlands!
Dat bericht is overigens uit Mei. Alle berichtgeving omtrend KZ2 is van daarna. Het was nep, live with it.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 10:09 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
God wat ben jij dom. Echt niet te filmen.
Laat je pik a.s.a.p. dichtlijmen, de wereld dient bespaart te blijven van jouw kroost willen we de evolutie op gang houden.
Jij ! En niet zo'n klein beetje ook.quote:
19/05/2005 is de datum..quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 10:17 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Jij ! En niet zo'n klein beetje ook.![]()
Je snapt niet eens dat die Killzone onthullingen van augustus zijn. Ga gewoon please niet in op deze diepgaande technische discussie als je er totaal geen kaas van gegeten hebt, en geen Engels kunt lezen.
Hoe valt er nou een inhoudelijke discussie op argumenten te voeren als je elke keer poep praat omdat je de zaken niet snapt. Laat de moeilijke dingen nou maar aan andere mensen over.![]()
Zit je weer aan de drugs jongen ?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 10:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
19/05/2005 is de datum..
Dom geboren of hebben je ouders je laten vallen als kind?
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:23 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Zit je weer aan de drugs jongen ?
Dat interview is van vlak na de E3 (19/5 ja) en was niet de issue sul, het was maanden geleden al punt van discussie met jou (of weet je dat ook al niet meer wegens dementie), en toen snapte je het ook al niet wat er gezegd werd. De aanvullende info hierboven die ik post komt van de PS Meeting (juli) en het PSM Magazine (augustus), waar het 'mysterie' opgelost wordt.
Je hebt niet vooraan gestaan bij het uitdelen van het verstand. Geef verder niks, maar leer op zijn minst eens f*cking fatsoendelijk lezen en interpreteren wat iemand bedoelt, zelfs met een gehandicapte valt beter te communiceren.![]()
dan is de A.I. van ghost recon 3 ook geniaal in de trailer, dan is de A.i. geniaal in The incredibles, Monsters inc, toy story en al dat soort geanimeerde filmsquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:13 schreef Edenoniphobic het volgende:
Dohh, ik had het over het filmpje van Killzone 2, dat soort A.I. was het geniale aan het filmpje w.m.b. niet zozeer de gfx.
Zo kan ik ook games maken, spelen op 5 fps en vervolgens doorspoelen, ben benieuwt of dat lekker speelt, het spel spelen met 5 fps en de replay bekijken met 60fpsquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 08:45 schreef Edenoniphobic het volgende:
Verrek, ik was vergeten dat je iets te dom was om Engels te lezen, de vorige keer sloeg je ook al constant de plank mis bij die Engelse artikelen met je totale misinterpretatie's omdat je het simpelweg niet kon lezen. EN nu alweer.
En wat het realtime gedeelte betreft rondom het PS3-E3 gebeuren had ik ook al gelijk. Recentelijk is nl bekend geworden dat de alpha-kit-demo's waarop de PS3-demo's gedraaid werden wel degelijk realtime waren, alleen in een ander opzicht. In ieder geval niet CG !?
We hadden destijds een discussie over zinsnedes (van Harisson ( http://www.gamesindustry.biz/feature.php?aid=9051 ) omtrent het Motor Storm en Killzone gebeuren, en realtime of prerendered. Bij de Playstation Meeting en in het laatste PSM magazine is de aap nu precies uit de mouw gekomen.
Wat blijkt in het kort : Zoals bekend liep de E3 hardware van de PS3 op 2.4 Ghz Cell's (i.p.v. 3.2 Ghz) en een Geforce 7800. Beide respectievelijk 75% en 60% van de kracht van de uiteindelijk Cell en RSX-GPU. Het allergrootste hardware probleemzat hem echter in memory bandbreedte van devkits, de Geforce 7800 was nl gekoppeld aan een southbridge via een normale PCI-Express 4x verbinding (2 GB/s). De beruchte Rambus FlexIO was nog niet aanwezig. Dit betekent simpelweg dat pas 6% van de 35GB/s die de PS3 straks rechtstreeks uitwisselt tussen de RSX en de Cell (zonder Southbridge) werd behaald. Huge bottleneck. Alphakits (die ook nog eens met 256 MB XDR i.p.v. 512 MB XDR + GDDR3 werkten) dus zwaar gehandicapt en underpowered.
Maar nu komt het, PSM Magazine meldt de clou van het zaakje : de Killzone demo liep wel degelijk realtime op alphakits en heel vroege engine-builds, maar pas op 5 fps. De hele demo werd dus opgenomen, en versneld tot 60 fps. Nu worden die uitspraken duidelijk van Harison, lees het interview nog eens na.
30fps is in jou ogen niet acceptable want dat oogt niet helemaal vloeiend als ik jou vorige post bekijk.quote:30 fps is genoeg voor minimum acceptabele performance. Men moet door het verkrijgen van 256 MB extra geheugen, 25% en 40% meer CPU en GPU power, en 6 keer zoveel geheugenbandbreedte makkelijk aan de 50 fps kunnen komen met final PS3 hardware met diezelfde engine die ook nog eens zwaar alpha is (net zoals de realtime Gundam demo pas 1 SPE core gebruikte op de PS meeting).![]()
![]()
Precies. Volgens mij is er inmiddels meer over de PS3 gepraat dan over de xbox 360.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:31 schreef Gamedemon het volgende:
...als je slim bent ga je naar het ps3 topic en ga je daar de grote jongen uithangen
ach, zoveel maakt dat toch niet uit? Bij zo'n beetje elke presentatie van MS wordt de PS3 erbij gesleept.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:14 schreef P-Style het volgende:
[..]
Precies. Volgens mij is er inmiddels meer over de PS3 gepraat dan over de xbox 360.
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=10831quote:However, one strong hint about the price point for Xbox 360 did emerge today from Microsoft itself - with a German language page on the company's own website fingering CHF 600.- as the value of the console.
jij bent bijvoorbeeld ook een playstation fanboy maar wel een normale, jij loopt hier ook niet te flamen dat ps3 pwnzroroz!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:14 schreef P-Style het volgende:
[..]
Precies. Volgens mij is er inmiddels meer over de PS3 gepraat dan over de xbox 360.
daar heb je geen pc voor die hetzelfde kan draaienquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:55 schreef PandorasBox het volgende:
X360 prijs waarschijnlijk al gelekt:
[..]
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=10831
600 Zwitserse frank= ¤390,-
DUUR
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:10 schreef PandorasBox het volgende:
Ja, maar de Ps3 krijgt superieure hardware + Blu-Ray.
Aan superieure hardware heb je niets als men het niet begrijpt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:32 schreef PandorasBox het volgende:
Heb ik iets verkeerds gezegd dan?![]()
Op papier kon de ps2 ook meer terraflops produceren. Is er alleen nooit uitgekomen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:39 schreef PandorasBox het volgende:
Nou, de Ps2 heeft nog steeds erg mooie graphics. Emotion-Engine wordt alleen door fanboys als een tegenargument gebruikt. Ps2 hardware heeft genoeg bewezen.
En de Ps3 komt later uit, dus verwacht betere/krachtigere hardware dan X360.
Op basis van wat er beloofd was hebben ze niets bewezen, overigens. FF techdemo anyone?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:39 schreef PandorasBox het volgende:
Emotion-Engine wordt alleen door fanboys als een tegenargument gebruikt. Ps2 hardware heeft genoeg bewezen.
Ehhh...FFVIII ballroom scene techdemo hebben ze al lang overschreden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Op basis van wat er beloofd was hebben ze niets bewezen, overigens. FF techdemo anyone?
De emotion engine zou de shit worden.. Shit was het zeker ja..
Zelfde geldt ook wel voor de XBOX hoor.. Die beloofde ook veel meer met fancy techdemo's.
Met ingame graphics?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:48 schreef PandorasBox het volgende:
[..]
Ehhh...FFVIII ballroom scene techdemo hebben ze al lang overschreden.![]()
Het is juist de Xbox die met haar Raven demo niets bewezen heeft.
Need For Speed Hot Pursuit zag er beter uit op de Ps2. Burnout 3 ook. Hetzelfde geldt voor Burnout 4.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:59 schreef H.Flick het volgende:
Heb je misschien een voorbeeld van een multiplatform spel dat op de PS2 betere graphics heeft als op de Xbox? Want ik koop eigenlijk al mijn multiplatform spellen op de Xbox juist door de betere graphics, het betere geluid en de snellere laadtijden.
Kom op zeg, dat was zwaar kartelig en zo. Niet te vergelijken met FF filmpje. In dat geval is NG, Raven ook voorbij gegaan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:55 schreef PandorasBox het volgende:
Sommige multiplatform spellen zien er ook beter op de Ps2 uit dan op de Xbox ja...
En die Ps2 techdemo's zijn niet echt indrukwekkend meer. Gran Turismo 200 is al overschreden door Gran Turismo 4. FFVIII techdemo bevatte twee dansende personage is een lege hal...
...
...
WOW
...
...
Is al overschreden.
En die oude man is al door Silent Hill 3 oude man ingehaald.
NEXT?
Zie boven je.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Kom op zeg, dat was zwaar kartelig en zo. Niet te vergelijken met FF filmpje. In dat geval is NG, Raven ook voorbij gegaan..
En verder ben ik wel benieuwd naar je antwoord op H.Flick's vraag..
Ja, maar bewegend zag SH3 er dus stukken karteliger uit. Ook op de XBOX,quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:10 schreef PandorasBox het volgende:
[..]
Zie boven je.
Old man Ps2 tech demo:
[afbeelding]
Old man Silnt Hill 3(ingame)
[afbeelding]
Revolution will rule!!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:20 schreef H.Flick het volgende:
Waar gaat het allemaal over?! De X360 gaat gewoon een mooie console worden en de PS3 ongetwijfeld ook. Tegen de tijd dat ze er allebei zijn kijk ik wel welke console krachtiger is en daar haal ik dan mijn multiplatform titels op.
Klaar, iedereen vriendjes.
Afhankelijk van de software ergens tussen de 6 en 10 keer sneller als die alpha-hard,- en software. Buiten de technische jardware problemen die ik al noemde die straks het verschil moeten maken, werd die hele PS3-E3 boot op dure 1080p beamers geshowed. Gezien het zere dunbezaaide 1080p-marktaandeel allang bekend dat het gros van de PS3 games net zoals de X360 op 720P zullen draaien. De helft aan detail om te berekenen betekent ook al het dubbele aan fps. Die 5 FPS is 10 FPS op gamespec 720P. Dat resteert niet 12 maar 6 maal sneller die gehaald moet worden om dat niveau te evenaren. Klinkt niet als mission impossible.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:31 schreef Gamedemon het volgende:
[q]Zo kan ik ook games maken, spelen op 5 fps en vervolgens doorspoelen, ben benieuwt of dat lekker speelt, het spel spelen met 5 fps en de replay bekijken met 60fps
als het echt zo realtime was en dat soort shit word de ps3 dus 12 keer zo snel als die uitkomt? anders is die 60fps niet haalbaar.
quote:30fps is in jou ogen niet acceptable want dat oogt niet helemaal vloeiend als ik jou vorige post bekijk.
[q]dit is minimaal acceptabel als ondergrens, die filmpjes duiken daar duidelijk onder when the going gets tough, dan is het wel storend. 60 fps of hoger is idd wel idealer.[quote]Op dinsdag 16 augustus 2005 12:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zo kom je een beetje op mij over. Doe je oogkleppen eens af en zet beide beentjes eens op de grond. En lees eens wat mier objectievere blaadjes.
Begint erg kinderachtig te worden ja.quote:
Nee, en dat heb ik ook nergens gezegd.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:21 schreef Gamedemon het volgende:
Pandorasbox, Vice city is zeker ook mooier op de ps2 dan op de xbox?
386 euroquote:Xbox 360 will cost 600 Swiss francs
On its "Partner Portal" Microsoft has revealed the price of the coming Xbox 360. The device which is to come to Europe this November is to cost 600 Swiss francs (386 euros). Unless the exchange rate in euros changes by the coming autumn, the next-generation game console will cost about 50 euros less than the price relayed by the grapevine. Microsoft is likely to disclose the price officially at the Games Convention, which commences the day after tomorrow in Leipzig in eastern Germany. Anzeige
On its Partner Portal Microsoft promises bonuses to dealers who opt to sell multi-year-open and open-subscription licenses for at least 25 PCs per customer from September 30 onwards. Among the bonus carrots dangled are a Montblanc ballpoint pen and, as it says there, "even a brand new XBOX 360 game console worth CHF 600!"
Multiplatform spellen worden meestal eerst voor de ps2 gemaakt, vervolgens gooien ze er wat leuke lichteffectjes bij op de xbox. Das een lekkere vergelijking. En ja er zijn spellen op de ps2 die mooier zijn dan een paar mindere xbox games. however de gemiddelde xbox game ziet er mooier uit dan de gemiddelde ps2 game en de mooiste xbox spellen zien er mooier uit dan de mooiste ps2 spellen. Hardware van de xbox is gewoon beter dan die van de ps2, period. Ik weet niet wat je probeert te beweren hier?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 01:34 schreef PandorasBox het volgende:
[..]
Nee, en dat heb ik ook nergens gezegd.MGS 2 was op de Ps2 overigens beter dan op de XBox.
Alleen vind ik dat mensen een beetje overdrijven als het om de Ps2 graphics gaat. De Ps2 gaat nog goed mee. De multiplatform spellen verschillen niet echt veel van elkaar qua graphics. En sommige exclusive Ps2 titels zien er veel beter uit dan de meeste Xbox spellen.
Ik denk dat we in de volgende generatie ook niet echt veel verschillen in de graphics zullen zien. Ook al verschillen de consoles qua power.
Wat bedoel je in godsnaam met overschat? Het is toch de sterkste van de drie of niet? Of wil je beweren dat de ps2 beter is?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 01:52 schreef PandorasBox het volgende:
Dat de Xbox qua power wordt overschat.
Mij ging het ook niet om de graphics. Ik heb mijn box voor Ninja Gaiden gekocht.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:01 schreef febster het volgende:
Boeit het uberhaupt wie of wat de mooiste GFX heeft? Ik heb mijn Xbox echt niet gekocht met in mijn achterhoofd, yeah, nu heb ik lekker de console met de mooiste plaatjes op mijn tv, ik ging toch echt púúr voor de games die erop uit kwamen hoor.
Halvering van het aantal pixels betekent niet het halveren van de detaillering; detailniveau zit eerder in het aantal polygonen waaruit een figuur bestaat en de kwaliteit van de textures. Uiteraard heeft de resolutie van het beeld een impact op de performance, maar dat het halveren van het aantal pixels ook een verdubbeling van het aantal FPS oplevert, lijkt me sterk.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:52 schreef Edenoniphobic het volgende:
Buiten de technische jardware problemen die ik al noemde die straks het verschil moeten maken, werd die hele PS3-E3 boot op dure 1080p beamers geshowed. Gezien het zere dunbezaaide 1080p-marktaandeel allang bekend dat het gros van de PS3 games net zoals de X360 op 720P zullen draaien. De helft aan detail om te berekenen betekent ook al het dubbele aan fps. Die 5 FPS is 10 FPS op gamespec 720P. Dat resteert niet 12 maar 6 maal sneller die gehaald moet worden om dat niveau te evenaren. Klinkt niet als mission impossible.
En Forza Motorsport, oddworld stranger, farcry, doom3 en zo kan ik nog doorgaan. Maargoed, nu haal je de mooiste titels eruit, en dan? De rest is ook veel mooier als het gemiddelde ps2 en GC spel hoorquote:Op woensdag 17 augustus 2005 01:59 schreef PandorasBox het volgende:
Nee, maar de Xbox heeft haar superieuriteit niet echt kunnen bewijzen. We hebben Ninja Gaiden en Dead Or Alive. Indrukwekkende titels. Maar je hebt niet echt veel van die voorbeelden.
Vind ik niet eigenlijkquote:Metroid Prime en Resident Evil 4 waren zeker de mooiste titels van deze generatie.
Het zit qua hardware goed in elkaar ja, beter dan de ps2 zelfs als je het mij vraagt. Maar de xbox tipt het niet. Elke console heeft zo zijn grafische paradepaardjes. En die van de xbox zijn het mooist.quote:Is de Cube het krachtigste dan?
Nee.
MS heeft echt wel laten zien dat zij de sterkste zijn, en hoeveel spellen zijn er wel niet op de xbox die de ps2 en gamecube niet trekken? En ja, er kunnen wellicht nog mooiere spellen uit de xbox getrokken worden. Boeiend? Wat heeft dat met de X360 te maken? MS is niet verantwoordelijk voor wat developers uit de xbox halen. En zij vinden dat ze toe zijn aan een nieuwe console, en Nintendo en Sony vinden dat even hard.quote:Het is maar wat je met de hardware doet. En ontwikkelaars hebben bijna niets met de Xbox gedaan. Xbox heeft nog veel potentie. Maar MS laat het in de steek. En ik ben bang dat ze dit ook met de X360 zullen doen...
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=60519quote:Allard's comment may also refer to the possibility that Microsoft will begin shipping Xbox 360 consoles with HD-DVD drives at some point down the line, replacing the DVD drive which will be present in the original model of the system.
Geloof het ookquote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:14 schreef Edenoniphobic het volgende:
Slechte zaak dat ze wat later een HD-DVD versie van de X360 gaan verkopen, dan krijg je dus als vroege koper van de 360-DVD versie te maken met games die niet op jouw Xbox draaien omdat die straks alleen op HD-DVD uitkomen,
Hallow lees eensquote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:14 schreef Edenoniphobic het volgende:
Slechte zaak dat ze wat later een HD-DVD versie van de X360 gaan verkopen, dan krijg je dus als vroege koper van de 360-DVD versie te maken met games die niet op jouw Xbox draaien omdat die straks alleen op HD-DVD uitkomen, en als je hem wil verkopen raak je hem aan de straatstenen niet kwijt omdat niemand nog die ouwe versie wil.
[..]
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=60519
Klopt, maar aangenomen dat aan textures en polygon-modellen niet veel verandert, is een verdubbeling in fps wel redelijk betrouwbaar.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:03 schreef chibibo het volgende:
[..]
Halvering van het aantal pixels betekent niet het halveren van de detaillering; detailniveau zit eerder in het aantal polygonen waaruit een figuur bestaat en de kwaliteit van de textures. Uiteraard heeft de resolutie van het beeld een impact op de performance, maar dat het halveren van het aantal pixels ook een verdubbeling van het aantal FPS oplevert, lijkt me sterk.
Ja maar febster, eniphoboic (of whatever) leest alleen wat hem uitkomt, net zoals onze posts. Als je hem onderuit lult negeert ie het of scheldt hij je uit. Als er in de media iets positiefs over de X360 gezegd wordt dan is het nep of niet waar en in tegengestelde richting is het zo waar alsof het in de bijbel staat.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:20 schreef febster het volgende:
[..]
Hallow lees eens
Allard's comment may also refer to the possibility that Microsoft
*pallet zout toevoegt*
Kortom je weet niks.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:22 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Klopt, maar aangenomen dat aan textures en polygon-modellen niet veel verandert, is een verdubbeling in fps wel redelijk betrouwbaar.
Ge-wel-dig.quote:Performance-impact bij 720P- resolutie van 1280x768 en een 1080P-res van 1920x1024 kun je ook in tal van PC benchmarks vergelijken, daar worden de randzaken ook constant gehouden, maar alleen de resolutie opgekrikt. En kom je uit op vergelijkbare resultaten.
De enige die vastgeluld zijn in dit topic zijn totnutoe diehard onwetende X360-fanboys die bij het woordje PS3 op de automatische piloot pre-rendered roepen. Nadat dat pijnlijk rechtgezet is met feiten, beginnen sommige wat panisch om zich heen te slaan omdat hun favo console ineens in de problemen raakt omdat ie wat magertje afsteekt.quote:Ja maar febster, eniphoboic (of whatever) leest alleen wat hem uitkomt, net zoals onze posts. Als je hem onderuit lult negeert ie het of scheldt hij je uit. Als er in de media iets positiefs over de X360 gezegd wordt dan is het nep of niet waar en in tegengestelde richting is het zo waar alsof het in de bijbel staat.
Valt niet mee te redeneren.
Altijdquote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:27 schreef PandorasBox het volgende:
Jij bent echt een sega fanboy! Nog steeds!
Whateverquote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:32 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
De enige die vastgeluld zijn in dit topic zijn totnutoe diehard onwetende X360-fanboys die bij het woordje PS3 op de automatische piloot pre-rendered roepen. Nadat dat pijnlijk rechtgezet is met feiten, beginnen sommige wat panisch om zich heen te slaan omdat hun favo console ineens in de problemen raakt omdat ie wat magertje afsteekt.
Maar iemand die de Dreamcast een PS2-beater noemt is sowieso iet serieus te nemen, dus waar reageer ik eigenlijk op. For the record : ik ga de X360 en PS3 beide pas halen als ze me overtuigen met games, alle discussie vooraf en onwetendheid is pure entertainment.
Je bedoeld, rondstrooien met onsamenhangende technische cijfertjes en zelfbedachte hersenspinsels gebaseerd op hoop en fanboyisme? Ja pijnlijk hoor.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:32 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
De enige die vastgeluld zijn in dit topic zijn totnutoe diehard onwetende X360-fanboys die bij het woordje PS3 op de automatische piloot pre-rendered roepen. Nadat dat pijnlijk rechtgezet is met feiten, beginnen sommige wat panisch om zich heen te slaan omdat hun favo console ineens in de problemen raakt omdat ie wat magertje afsteekt.
Maar iemand die de Dreamcast een PS2-beater noemt is sowieso iet serieus te nemen, dus waar reageer ik eigenlijk op. For the record : ik ga de X360 en PS3 beide pas halen als ze me overtuigen met games, alle discussie vooraf en onwetendheid is pure entertainment.
En wellicht het Blu ray consortium Sony daar geld voor geeft, of omdat Sony het Blu ray gebeuren een boost wil geven zodat ze de films van hun tak iig door de PS3 kopers op Blu ray gekocht gaan worden.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:36 schreef rockstah het volgende:
Waarom heeft de PS3 dan wel een Blu ray player? Omdat Sony ook eens een keer het technische paradepaartje wil zijn is my best guess.
Iedereen die technisch nl een beetje onderlegd is weet dat dat vergelijkbare zaken zijn.quote:
Wacht effe, begrijp ik nou goed dat je zit te bitchen op 720P, de resolutie waar je als x360-fanboy ook volop mee te maken krijgt en feitelijk alles op gericht is (ook al werken alle games ook op PAL), of heb je een probleem met een presentatie op 1080p ?quote:Ge-wel-dig.
Hoeveel mensen hebben de tv's die die resolutie af kunnen spelen? Max 1 procent op het moment ofzo?
Dat jij te dom bent om dat soort zaken te snappen, wil nog niet zeggen dat ze niet waar zijn.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:35 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Je bedoeld, rondstrooien met onsamenhangende technische cijfertjes en zelfbedachte hersenspinsels gebaseerd op hoop en fanboyisme? Ja pijnlijk hoor.
Dan moet je geen woorden gebruiken als "aangenomen" en "redelijk betrouwbaar" gebruiken, want daarmee zeg je eigenlijk dat je gewoon maar wat gokt en dat je net zoals de 99% van de gamers geen bal weet wat nu precies Sony en MS precies van plan zijn.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:40 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Iedereen die technisch nl een beetje onderlegd is weet dat dat vergelijkbare zaken zijn.
Lees je anders ff in ofzo. Waar zie je mij hier de Xbox360 de hemel inprijzen? Ik zeg zelfs een pagina of 2 geleden nog dat als hij meer dan 360 euro kost ik hem niet ga halen, niet bepaald fanboy gedrag don't you thinkquote:[..]
Wacht effe, begrijp ik nou goed dat je zit te bitchen op 720P, de resolutie waar je als x360-fanboy ook volop mee te maken krijgt en feitelijk alles op gericht is (ook al werken alle games ook op PAL), of heb je een probleem met een presentatie op 1080p ?
In de VS heeft iets van 20% al HDTV (720p) toestellen, en verwacht men binnen 3 jaar iets van 60% van de markt. En FYI, je kunt al 720p LCD TV's kopen voor onder de 1000 euro. En men kijkt echt wle naar de VS waar HDTV allang ingeburgerd is, en niet naar NL.
Sommige van huidige low-res-texture PS2 console-games vullen al echt wel een DL disk. GT4 maar ook Metal Gear Solid 2: Substance, Xenosaga, Champions of Norrath, Madden NFL 2005: Collector's Edition en The Guy Game.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:36 schreef rockstah het volgende:
Waarom heeft de PS3 dan wel een Blu ray player? Omdat Sony ook eens een keer het technische paradepaartje wil zijn is my best guess.
Interlaced is juist negatief voor de scheprte joh. En 1080p bestaat. Allang. Google maar effe verder.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:46 schreef rockstah het volgende:
1080p heb ik trouwens nog nooit van gehoord. progressive gaat tot 720 en 1080 word interlaced, dus 1080i. En dat is dus iets om het beeld wat scherper te maken mocht je een grote tv hebben, en word door zowel de 360 als de ps3 ondersteunt.
Maar wat heeft dat er verder mee te maken?
Lees je zelf maar in. 720P is ook HDTV, en die LCD's die dat ondersteunen zijn al op vergelijkbaar prijsniveau als beeldbuizen, en gaan alleen maar goedkoper worden.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:46 schreef febster het volgende:
Lees je anders ff in ofzo. Waar zie je mij hier de Xbox360 de hemel inprijzen? Ik zeg zelfs een pagina of 2 geleden nog dat als hij meer dan 360 euro kost ik hem niet ga halen, niet bepaald fanboy gedrag don't you think? Wat er in de VS gebeurt intresseert me vrij weinig, ik ben veel meer geintresseerd in wat er hier gebeurd qua tv markt. De economie zit duidelijk in een dip, en ondanks dat de prijzen voor HDTV's dalen gaat het nog wel ff duren voordat die mainstream zijn, en mijn vermoeden is dat we dan al bij de PS4 en Xbox3 zijn.
Dus jij denkt dat de mainstream voor 2010 al hun vrij nieuwe breedbeeld tv's de deur uitdoen voor een HDTV, right...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 03:02 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Lees je zelf maar in. 720P is ook HDTV, en die LCD's die dat ondersteunen zijn al op vergelijkbaar prijsniveau als beeldbuizen, en gaan alleen maar goedkoper worden.
Maar waar sloeg die opmerking nou op, gewoon zinloos zeiken dus ? Zeg dan niks.
Wat interesseert mij dat nou. Dat is een totaal andere discussie. Feit is dat de VS en Japan al veel verder zijn in HDTV, en dat dat belangrijke richtmarkten zijn voor Sony en MS. Feit is dat consoles het voor het eerst gaan ondersteunen. Wat iedereen daar mee doet in zijn TV-koop-beleid boeit mij totaal niet, aangezien je ook op je PAL tv nog volledig alle games kunt spelen de komende jaren.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 03:05 schreef febster het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de mainstream voor 2010 al hun vrij nieuwe breedbeeld tv's de deur uitdoen voor een HDTV, right...
Ook dit is weer totaal oninteressante info. Je 'vermoedt' iets, je weet het dus niet zeker.quote:Ach, knul, je hebt je volkomen belachelijk gemaakt in dit topic, en dit is het laatste wat ik tegen je ga zeggen, ik heb zo'n vermoedden dat we je hier niet lang meer gaan zien.
Maar na elke post van jou weer iets zekerder.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 03:13 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Ook dit is weer totaal oninteressante info. Je 'vermoedt' iets, je weet het dus niet zeker.![]()
Ja ik weet het, ik weet niet hoe het komt dat sommige ps2 developers erin slagen ze vol te krijgen, zie het op geen enkele andere console terug. Is volgens mij gewoon slechte programmering of al die nutteloze vertalingen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:56 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Sommige van huidige low-res-texture PS2 console-games vullen al echt wel een DL disk. GT4 maar ook Metal Gear Solid 2: Substance, Xenosaga, Champions of Norrath, Madden NFL 2005: Collector's Edition en The Guy Game.
Ik google dat de nieuwe consoles en tv's als HDTV definities 720p en 1080i gebruiken. Ik weet niet waar jij 1080p vandaan haalt. En wat dat hier mee te maken heeft.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:59 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Interlaced is juist negatief voor de scheprte joh. En 1080p bestaat. Allang. Google maar effe verder.
Eerst roep je dat 1080p niet bestaat. Dan roep je dat interlaced beelden scherper maakt, wat juist niet zo is vergeleken met progressive. Dan roep je dat de PS3 en x360 alleen 1080i heeft, wat alleen voor de X360 geldt. Dan roep je dat 'de nieuwe TV's niet 1080p halen. Welke 'nieuwe TV's heb je het over ? Projectie en beeldbuis TV's van 1080p zijn er allang, en worden vanaf dit jaar fors uitgebreid qua assortiment. LCD/Plasma 1080p idemdito, net zoals peperdure 1080 beamers. Dat ze niet mainstream zijn lijkt me duidelijk gezien de prijs.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 03:33 schreef rockstah het volgende:
[..]
Ik google dat de nieuwe consoles en tv's als HDTV definities 720p en 1080i gebruiken. Ik weet niet waar jij 1080p vandaan haalt. En wat dat hier mee te maken heeft.
Sure. Dat een spel als GT4 qua aantallen auto's en circuits veel groter is dan welk racespel dan ook, zal zeker niet meespelen.quote:Ja ik weet het, ik weet niet hoe het komt dat sommige ps2 developers erin slagen ze vol te krijgen, zie het op geen enkele andere console terug. Is volgens mij gewoon slechte programmering of al die nutteloze vertalingen.
Maar er wel maar 6 auto's of zo tijdens een race kan draaienquote:Op woensdag 17 augustus 2005 03:50 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Sure. Dat een spel als GT4 qua aantallen auto's en circuits veel groter is dan welk racespel dan ook, zal zeker niet meespelen.
Die projectie TV's zijn waarschijnlijk de meest betaalbare 1080p's ja, rond de 4000 euro ofzo. En Sony, Panasonic en nog veel meer merken gaan dit jaar en begin volgend jaar een hele nieuwe range uitbrengen in die klasse met het oog op de nieuwe consoles en de komende HDTV films en uitzendingen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 03:55 schreef PandorasBox het volgende:
1080p bestaat en Ps3 ondersteund het. Alleen zijn er weinig TV die dat ook onderstuenen.
TV's die 1080p ondersteunen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Sexy [afbeelding]
Klopt, dat doet verder niks af aan het grootschalig aanwezige materiaal op de DVD die je op kan roepen in het spel.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 04:00 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Maar er wel maar 6 auto's of zo tijdens een race kan draaien![]()
Niet zo grootschalig hoor.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 04:04 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Klopt, dat doet verder niks af aan het grootschalig aanwezige materiaal op de DVD die je op kan roepen in het spel.
Ten eerste is dat verkopershype, want in-game worden models altijd door mappingtechnieken zwaar gereduceerd in poly's. Maar ja, je gelooft natuurlijk alles.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 04:08 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Niet zo grootschalig hoor.
PGR3 heeft per auto meer polygonen dan een hele stad en PGR2. En dat terwijl PGR2 GT4 deed verbleken als het om polygon crushing gaat. En PGR3 past dus ook op een DVD'tje gezien de 360 geen HD-DVD ondersteunt.
ik heb nog nergens eenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:52 schreef Edenoniphobic het volgende:
Bij alles wat MS bekent maakt of aan x360 info bekend wordt zit je te, maar zodra al je negatief gelul over de PS3 in duigen valt omdat je met feiten en nieuwtjes om je oren geslagen wordt is het allemaal weer niet waar, is iedereen onbetrouwbaar behalve jij en weet je het allemaal beter ook. X-Bord voor de kop ja.
Wat kan mij dat nou schelen wat anderen vinden van anderen ? Is dat boeiend ? Jij gebruikt een forum als verlengstuk van je sociale leven en maakt hier vrienden I guess ? Theekransje.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 08:04 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
ik heb nog nergens eenpost gedaan daar heb ik een hekel aan, waarvoor doe je nog moeite om hier te posten? tis niet zo dat er uberhaupt mensen zijn die je posts waarderen
Goed, ik heb de feiten gemist, linkje?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:32 schreef Edenoniphobic het volgende:
Puntje bij paaltje: er is dus nog niets real-time afgespeeld op die devkits behalve zo'n beetje een paar techdemo's waaronder Epic's Unreal 2007 engine demo. Was indrukwekkend, dat zeker, maar was dan ook niets meer dan een schaamteloze port van een klein stukje level.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:45 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Dat jij te dom bent om dat soort zaken te snappen, wil nog niet zeggen dat ze niet waar zijn.
Zeker nog nooit Final Fantasy X gespeeld? Team Ninja (van Ninja Gaiden) heeft al aangegeven dat MS zichzelf in de vingers snijdt door developers te verplichten in HD-beeldresolutie te ontwikkelen, en alleen het DVD-9 formaat te ondersteunen. Ze verwachten dat ze minimaal 20 GB nodig hebben om de helft van de content van Ninja Gaiden in HD-kwalitiet te krijgen, en volledig de X360 capaciteiten te benutten. Ook de reden dat NG2 nog niet in de X360 line-up staat, Tecmo brengt hem misschien naar de PS3, ook vanwege de (belachelijke) eis van MS om alle games in HD te maken.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:36 schreef rockstah het volgende:
Goed, zal nog een keer mijn commentaar over de DVD rel uitleggen.
Microsoft, die als geen ander weet hoe hun console in elkaar zit, heeft besloten dat het dvd formaat genoeg is voor de komende generatie aan games. Ze zijn zelf tenslotte ook developers en zijn verantwoordlijk geweest voor een groot deel van de grafische paradepaartjes op de xbox, en ze maken tenslotte consoles. Ze hebben er echt wel over nagedacht en niet ineens gezegt van: "goh, laten we ons mooi uitgebalanceerde systeem eens lekker gaan verpesten door een te klein formaat opslag media te gaan gebruiken for no reason". De uitspraak dat die dvd's te klein zouden zijn is helemaal nergens op gebaseerd. De huidige generatie aan games gebruikt de single layer dvd nog amper volluit. De meeste spellen nog niet eens voor de helft. De gamecube doet het trouwens ook al jaren met schijfjes van nog geen anderhalve gig. En desnoods komen sommige spellen op 2 schijfjes uit. Vooralsnog geen reden tot beperkingen van prestaties. Gebeurt ook zat op de PS2 en gamecube nu.
Verder heeft MS wellicht wel gezegt dat een latere generatie X360 consoles voor de leukigheid een HD-DVD speler gaan bevatten om mischien wat films op te kijken ofzo. Ze gaan echt niet daarna al hun spellen ineens op HD-DVD uitbrengen. Ze weten zelf ook wel dat ze dat niet kunnen maken. En het zal waarschijnlijk ook nieteens nodig zijn. Nog iets?
Sony heeft al het technologische paradepaardje in huis, aangezien de Cell-chip een compleet nieuwe manier van CPU-structuur is, en de RSX-chip van NVidia onmogelijk in een standaard PC-omgeving zou kunnen werken.quote:Waarom heeft de PS3 dan wel een Blu ray player? Omdat Sony ook eens een keer het technische paradepaartje wil zijn is my best guess.
You're an idiot and a fanboyquote:En wat gaat Nintendo doen? Die komt waarschijnlijk weer met cartridges ofzo.
Afgezien van een lulverhaal over de game die op 5 fps draaide en sneller gezet is om het 60fps te laten lijken is er niet...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 08:50 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Goed, ik heb de feiten gemist, linkje?
Maar Endiblahblah weet het allemaal beter en lult deze gasten zo weg.quote:And the damn controversy continues. Notice how no one ever comes out and says, "Dude, that's me playing." You know, we don't even get a simple, "The footage was generated using the in-game engine and a lot of cool scripting." We always just have to settle with, "Hey, look at out Killzone! It's what we intend Killzone to be." What does that even mean anyway?
So now we come to it... What do IGN editors think. Is the Killzone video real? Will the game look like that?
Jeremy Dunham - IGNPS2
"I don't think so. I think the only way the game will look like that is if they spent several more years in development and knew how to exploit the PlayStation 3 to its fullest. I have no doubt that they can produce cutscenes that good, but then again, the cutscene gave that away!"
Ed Lewis - IGNPS2
"We're probably going to see similar type graphics...hopefully. Because that's what they're aiming for, but...oh man. Hopefully. I mean, right now it's just a concept video. What will it be? I don't know. It's way too early to tell."
Ivan Sulic - IGNPS2
"Hell no."
Juan Castro - IGNCube
"Yes. It will. On PS4... 2009. Or maybe 2015."
David Clayman - IGNXbox
"No. No. No. If that's the style of the game, it will look like that, but not at that level of quality. That had separate animations for every single movement. That is not a game. It was total CG. Those little things giveaway stuff like that real well."
Doug Perry - IGNXbox
"It doesn't look real to me, but it's what I want the game to look like and I hope. But I don't think the developer is capable of that, especially based on the first game."
Stephen Butts - IGNPC
"No. The video is real in the sense that it exists in this time continuum, but no, it does not reflect what the game will look like."
Dan Adams - IGNPC
"No."
http://www.jeux-france.co(...)-des-precisions.htmlquote:Op woensdag 17 augustus 2005 08:50 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Goed, ik heb de feiten gemist, linkje?
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 09:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Afgezien van een lulverhaal over de game die op 5 fps draaide en sneller gezet is om het 60fps te laten lijken is er niet...
Wat zou betekenen dat de ps3 12x sneller moet zijn dan de kit waar het op gemaakt zou zijn, anders haal je de 60 nooit. En die kit was al vrij snel. Broodje aap verhaal dus..
Dit alles uit uiterst betrouwbare bronnen, die toevalligerwijs allemaal direct of indirect met de PS te maken hebben.
Vooralsnog is niets weerlegd met feiten. Enige feit dat er is is dat bijna iedere onafhankelijke journalist zegt dat het nep is.
Even een overzichtje van de heren bij IGN:
[..]
Maar Endiblahblah weet het allemaal beter en lult deze gasten zo weg..
Eigenlijk wil ik mij helemaal bemoeien in dit premature geneuzel, maar toch even een reactie op deze zin.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:06 schreef SocialDisorder het volgende:
Één ding is zeker, de Xbox is na 5 jaar toe aan vervanging, de PS2 gaat al 9 jaar mee...........
Dat zou ik dus ook wel eens willen weten. Ik heb echt GEEN knaken voor een dikke HD-TV, en ik vraag me serieus af wat er dan overblijft van die "ubah graphics". En als dat nou bar weinig is, dan lap ik alleen maar 350 euro om de nieuwste games te kunnen spelen, en dat gaat me eigenlijk way to farquote:Op woensdag 17 augustus 2005 09:52 schreef SocialDisorder het volgende:
Het interesseert me geen zak wat iedereen me nu laat zien. Wat mij interesseert is wat ik straks op m'n TV (geen HD) krijg te zien. En tot die tijd heb ik geen zin om te speculeren over wie nou de beste console heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |