Klopt... des te meer reden om lekker veel polygonen te pushen!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:00 schreef speknek het volgende:
Ik wil trouwens ook nog even zeggen dat ik die HDTV optie niet altijd briljant vind. Sommige polygonen komen er zo wel heel scherp uit, dat vind ik ook wel eens een nadeel aan PC games, het wordt er juist minder realistisch door.
(dit ook ter aanleiding van dat Alan Wake filmpje)
Volgens mij is er bij een normale tv juist minder anti-aliassing nodig en bij een HDTV juist wat meer.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
Klopt... des te meer reden om lekker veel polygonen te pushen!Meer polygonen (dan de huidige xbox) op PAL/NTSC resolutie heeft niet zoveel zin meer. En aangezien de xbox 360 veel meer polygonen per seconden kan renderen dan de huidige xbox, is HDTV een goed "excuus" om hier gebruik van te maken!
Wat ook een voordeel is van HDTV is dat anti-aliassing minder hard nodig is.En dat terwijl de GPU van de xbox 360 juist een dedicated gedeelte heeft voor razendsnelle AA berekeningen!
Ja en nee. Een crt tv heeft een lager resolutie en is ook een stuk minder scherp, dus is anti-aliassing niet zo hard nodig. HDTV heeft een scherper beeld, maar ook een véél hogere resolutie, waardoor de karteltjes ook weer niet zo opvallen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:53 schreef Tain het volgende:
Volgens mij is er bij een normale tv juist minder anti-aliassing nodig en bij een HDTV juist wat meer.
Als je Fable echt leuk vind dan kan je dit soort rpg's beter links laten liggen. Das namelijk van een heel ander soort en, IMHO, veel hoger niveau.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:41 schreef gijsje79 het volgende:
Ziet er goed uit.
Ben alleen geen RPG iemand, vond Fable wel
quote:
Makoto - A student at the same Enchanters' College as Atsuma and Touya, this 19 year old male spends his life as a transvestite, writing sappy love poems to Touya. Actually, his motivations for anything and everything are probably all traceable back to Touya. When he isn't pining over his unrequited love, Makoto occupies his time by wondering why on earth such a suave, intelligent, good-looking man like Touya would hang around with Atsuma, the single target of Makoto's undying wrath. On an interesting side note, Makoto is a surprisingly capable cook.
Karin - A former resident of London City, the 17 year old Karin ran away to join a small resistance group stationed just outside her hometown, to whom she lends her abilities as a talented kick boxer. A rather naive girl, she often bickers with Atsuma.
Raiga - A member of the same resistance faction to which Karin belongs, Raiga is much more mature than his 25 years would suggest. His talents lie in fencing, and his masterly skills and massive sword make him a force to be reckoned with on the battlefield. He is also a large fan of the strategy game "Go" and equally as fond of scolding Karin.
[eM] eNCHANT arM is slated to be released in concurrence with the Xbox 360 in Japan and will include a number of Xbox Live features. Those desiring more information can visit the title's official website here. http://www.rpgamer.com/news/Q3-2005/072505c.html
Wtf? Rare Jappen iddquote:Op vrijdag 29 juli 2005 03:27 schreef PandorasBox het volgende:
Fable een RPG? Meer een simpele adventuregame...![]()
Over Enchanted Arms:
[..]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Gekke Jappen. Volgens mij is metrosexualiteit daar ERG in.
Zucht. Zo gek zijn Jappaners niet.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 03:27 schreef PandorasBox het volgende:
Gekke Jappen. Volgens mij is metrosexualiteit daar ERG in.
Die zien er idd niet echt uitquote:Op vrijdag 29 juli 2005 18:56 schreef PandorasBox het volgende:
Ik vind de textures op die achterste gebouwen lelijk. :/
Had je voor de PS2 ook al, eigenlijk gewoon een noodzakelijk iets voor bijv Everquest op de ps2quote:Controller met een toetsenbord.!
Ja alsof ik nog langer kan wachten.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:19 schreef PandorasBox het volgende:
http://news.softpedia.com(...)-Xbox-360-3902.shtml
Latere versie van de X360 zal HD-DVD gaan bevatten.
Stel dat ding gewoon uit man!![]()
Neuh, wat moet ik met HD DVD? Tis toch gewoon een DVD met meer opslag capaciteit, ik vind films op DVD goed.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:45 schreef PandorasBox het volgende:
Ga je dus later ook een HD-DVD versie van de X360 kopen?
Ik denk dat je het meer in de richting van MMORPG's en dergelijke moet zoeken. En dan niet zozeer om te chatten, maar om de besturing te optimaliseren.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:16 schreef piet_pelle het volgende:
[afbeelding]
Een toetsenbord controller, betekent dit dat je met de X360 kan internetten? Want je kan het niet echt vergelijken met een dergelijke controller voor de ps2 en cube want die waren er door het gebrek aan headset.
hl3 engine ja, maar Gabe zit nu te huilen dat iedereen voor de unreal 3 eninge gaat, dus hij moet wel met ene kickass engine terugkomen bij hl3, en niet zoals bij hl2 de engine alavst verkopen aan Vampire zodat ieexra crappy lijkt.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:09 schreef PandorasBox het volgende:
[afbeelding]
Zien jullie ook wat ik zie? Half-Life 3?
Als ik gears of war zie dan kan ik me niet voorstellen dat er een nog mooiere engine komt idd. Maar aan de andere kant als iedereen de Unreal 3.0 engine gaat gebruiken gaat ook alles op elkaar lijken.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:44 schreef donald_dick het volgende:
[..]
hl3 engine ja, maar Gabe zit nu te huilen dat iedereen voor de unreal 3 eninge gaat, dus hij moet wel met ene kickass engine terugkomen bij hl3, en niet zoals bij hl2 de engine alavst verkopen aan Vampire zodat ieexra crappy lijkt.
geef mij maar de CryEngine, wantik houd wel van grote open mappen
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:33 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
Gamecube/Xbox/Ps2 game
[afbeelding]
Xbox 360
Ter vergelijking:
[afbeelding]Een van de laatste N64 games.
[afbeelding]
Eerste cube game.
Ik kan echt niet tegen 12 verschillende asphalt laagjes op!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:52 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Nee, ik ga er niet op in. Onze wannabe goeroe weet het namelijk toch altijd beter, wat een normale discussie bij voorbaat onmogelijk maakt. Daarbij optellend een nare Nintendo twist en jullie snappen vanaf daar wel wat ik bedoel
1. die halo screen is van de eerste halo2 build , die ze moesten downtunen omdat de xbox het niet aankonquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:05 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
Halo 2 op XBox
[afbeelding]
Perfect Dark Zero op Xbox 360
Who needs a new console?! Alles wat we gezien hebben kan ook op de Xbox (incl. de camera). Waarom brengt M$ nu alweer een nieuwe console uit?![]()
Het is de snaarquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:24 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
1. die halo screen is van de eerste halo2 build , die ze moesten downtunen omdat de xbox het niet aankon
2. Als je NIKS nuttigs toe te voegen hebt aan de discussie rot dan AUB op
3. Tis Microsoft en niet M$
4. Zou jij de revolution kopen als die dezelfde graphics als gamecube heeft aleen andere controller? de grote stappen die de industrie afgelopen jaren heeft gemaakt worden aleen maar kleiner
5. Luigi's mansion was een Techdemo, het speelde kut , en zag er aleen mooi uit
6.Als je aleen komt zieken post dan helemaal niet hier, ik ga de revolution ook niet afzeiken in het revolution topic
De ironie is juist dat het niet ging om de graphicsquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:47 schreef twi het volgende:
't Is vrij simpel. Als je 't verschil niet kunt zien, kun je maar beter niet meer je mening over graphics uiten.
Ik koos Ingame plaatjes.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:51 schreef piet_pelle het volgende:
BMH kiest de plaatjes dan ook zorgvuldig uit. Je moet het wel eerlijk doen, hier zie je b.v. wel een duidelijk verschil.
xbox
[afbeelding]
xbox360
[afbeelding]
Niet verkeerd zo dacht ik, de vooruitgang. En dan zie je nog niet eens hoe de omgeving verwoestbaar is e.d.
Jij hebt het ingame filmpje van GoW niet gezien?quote:
Kan het alleen maar toe juichen, ik zeg geen nee tegen vooruitgang. En als je het er niet mee eens bent dan koop je hem toch lekker niet?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:50 schreef MMaRsu het volgende:
Nou ik vind dat hij wel een beetje gelijk heeft hoor, tis niet alsof hij M$ () afzeikt! Ik vind ook dat er helemaal nog geen nieuwe console hoeft te zijn. Als ze nou gewoon ff een jaartje/halfjaartje wachten, dan zit er gelik hd-dvd in. Toen ik gister Burnout 4 ging spelen dacht ik serieus "Damn deze graphics ZIJN al de bomb! ". Maar toch koop ik een Xbox360, want ik ben echt zo'n whore die dan gelijk het nieuwste van het nieuwste wil
.
Heeft dan niemand van de echte Xbox fanboys zoiets van, die console is eigenlijk ook te vroeg?
die gears of war screen is ingamequote:
Ingame & "wat de engine kan" is een verschil.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:55 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Jij hebt het ingame filmpje van GoW niet gezien?
quote:1. die halo screen is van de eerste halo2 build , die ze moesten downtunen omdat de xbox het niet aankon
Dus een replay van b.v. Forza geeft een onrealistisch beeld weer van de graphics van het spel?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:56 schreef BMH het volgende:
[..]
Ingame & "wat de engine kan" is een verschil.
Ik citeer:
[..]
dus? wat wil je hier mee zeggen? dat ging aleen over dat de xbox 1 het niet aankon,quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:56 schreef BMH het volgende:
[..]
Ingame & "wat de engine kan" is een verschil.
Ik citeer:
[..]
Geen idee. Rekenkracht over ofzo.quote:Op zondag 31 juli 2005 15:15 schreef Xrenity het volgende:
Wat heb je er trouwens in PG aan dat elk stukje asfalt anders is en dat elk remspoor wordt berekend?
Poeh das wel ff zoeken hoor. Dan moet je ergens in het E3 X360 topic zijn als die er nog is, anders maar even googlen.quote:Op zondag 31 juli 2005 14:54 schreef Rodie83 het volgende:
En ik heb gewoon niet eens gereageerd ^^
Maarjah, ik had deze slechte discussie met een nog slechtere user al voorzien. Soms is het gewoon beter niks te zeggen dan
Btw, kan iemand even dat gameplay filmpje van GoW linken voor me?
4 november de grote dag?quote:The Inquirer and TotalVideogames claim that Wal-Mart employees apparently have leaked the launch date and price of the Xbox 360. According to these reports, the Xbox 360 will retail for $299 and the launch will be Friday, November 4th.
The rumored price sounds likely to be true since it is the same price of the original Xbox when it launched back on November 15th of 2001. However, the Nov. 4th date sounds a bit odd being that it takes place on a Friday; not typically strong “launch day” for retailers. Being that the first Xbox launched on the third Thursday of November and just before the Thanksgiving holiday, a date of November 10th or November 17th seems more likely for the Xbox 360 launch, but again, this is purely speculation.
Ik dacht eind november. 2 maanden is trouwens wel erg snel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:00 schreef H.Flick het volgende:
dan al?! Ik dacht dat hij in december zou komen.
En dat voor die paar honderd euro, als ik vanaf nu geen sigaretten meer koop dan is die X360 alweer binnenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:03 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Ik dacht eind november. 2 maanden is trouwens wel erg snel.![]()
Daar ben ik wat voor zichtiger mee. De populairste games zullen wel speelbaar zijn op de Xbox 360 maar ik speel juist wat minder populaire games zoals Aggressive Inline Skating.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 02:06 schreef MMaRsu het volgende:
Ik kan mn Xbox alweer aan een vriend verkopen voor 300 eurie
gewoon 1 x me handje ophouden bij het IB-Gquote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:55 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
En dat voor die paar honderd euro, als ik vanaf nu geen sigaretten meer koop dan is die X360 alweer binnen![]()
Ben je ook gelijk van het roken afquote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:55 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
En dat voor die paar honderd euro, als ik vanaf nu geen sigaretten meer koop dan is die X360 alweer binnen![]()
Ik ben alleen vanavond al in de fout gegaan.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:20 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ben je ook gelijk van het roken af![]()
Dit alles is hier vandaan te halen :quote:1UP contributor Chris Kohler cracked the language code, hurriedly translating the list, which appears below. Remember, though, it's a rough translation and the game titles may not be completely accurate. We'll be updating with more information soon.
* Idea Factory: untitled
* Eidos: untitled
* Arc System Works: a 'battle melee action' game
* Activision: Call of Duty 2, Tony Hawk American Waste, Quake 4, Gun
* Atari Japan: Test Drive Unlimited
* Artdink: Take the A Train X
* SNK: KOF Max. Impact 2
* EA: FIFA, Need For Speed Most Wanted, NBA Live
* Capcom, Resi 5, Dead Rising
* Kids Station, untitled
* Cavia: untitled
* Glef: untitled
* Genki
* Koei: Shin Sangoku Musou Special
* Konami: Winning 11, Rumble Rose XX, Pro Yakyuu Spirits
* Success: Operation Darkness, ZOOKEEPER
* Jaleco: untitled
* Square Enix: FFXI
* Spike: untitled
* Sega: Chrome Hounds (?)
* Taito: World Air Force
* THQ Japan, Saints Row, The Outfit
* D3: X, Oneechanbara X
* Tecmo: DOA4, DOA XVB 2, Project Progressive (action game) DOA Code Cronus
* Tomy: Zoids
* Treasure: untitled game
* Namco: Ridge Racer 6, Frame City, untitled RPG, LOVE FOOTBALL
* Hudson: Tengai Makyou ZIRIA
* Hamster: untitled
* Bandai: Z Gundam
* Banpresto: Super Robot Taisen
* Vivendi: untitled
* From software: EM Enchant Arm
* Frontier Groove: untitled game
* Microsoft Game Studios: Everyparty (from Game Republic), Ninety Nine Nights, PGR3
* Marvelous: untitled game
* Yukes: Wrestle Kingdom
* Ubisoft: Ghost Recon 3
http://xbox360.ign.com/articles/639/639681p1.htmlquote:Xbox Live players can compete using the Worldwide Online Multiplayer Battles, a matching system enabling players across the globe to compete in head-to-head drift races. Highly competitive racers can upload their scores on a persistent leader board or download other competitors' ghost data to improve their skills. Namco will also occasionally provide downloadable content such as new cars via Xbox Live's marketplace.
Opzich best grappig om sommige van die reacties te lezen daar op Eurogamer. Dat veel van die mafkezen dat zo'n hoge prijs vinden...quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 13:16 schreef H.Flick het volgende:
25 november in Europa volgens Eurogamer ( http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=60389 )
En de prijs is dan 299GBP en dan is dan weer 360 euro
Mee eens. Je krijgt veel voor je geld, wil je iets in de buurt van de GPU van de X360 op de PC dan betaal je gelijk 500 dollar.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 15:42 schreef P-Style het volgende:
[..]
Opzich best grappig om sommige van die reacties te lezen daar op Eurogamer. Dat veel van die mafkezen dat zo'n hoge prijs vinden...Als je kijkt wat er allemaal in die nieuwe (x)doos zit, vind ik dit een hele mooie launchprijs hoor!
Ik snap niet dat sommige mensen verwachten dat een gloednieuwe console met de allernieuwste hardware goedkoop zal zijn bij z'n launch!
Inderdaad! In dat perspectief gezien is deze prijs voor de xbox 360 juist èrg goedkoop!quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 15:48 schreef Ruzbeh het volgende:
Mee eens. Je krijgt veel voor je geld, wil je iets in de buurt van de GPU van de X360 op de PC dan betaal je gelijk 500 dollar.
Zo werkt dat niet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 15:42 schreef P-Style het volgende:
[..]
Opzich best grappig om sommige van die reacties te lezen daar op Eurogamer. Dat veel van die mafkezen dat zo'n hoge prijs vinden...Als je kijkt wat er allemaal in die nieuwe (x)doos zit, vind ik dit een hele mooie launchprijs hoor!
Ik snap niet dat sommige mensen verwachten dat een gloednieuwe console met de allernieuwste hardware goedkoop zal zijn bij z'n launch!
Geen verstand van, sorry.quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:10 schreef MMaRsu het volgende:
Xren weet jij het niet?
Anders branden we gewoon alles op een DVD en zetten we het dan op de 360quote:Op zondag 7 augustus 2005 17:51 schreef MMaRsu het volgende:
Ik kan toch met de 360 ook gewoon via een cross cable muziek op de Hd zetten of niet dan.
quote:Op zondag 7 augustus 2005 22:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Anders branden we gewoon alles op een DVD en zetten we het dan op de 360Het liefst zie ik echter dat de 360 herkend wordt als opslagmedium door mn PC
quote:The audience bellowed when Microsoft showed PSP as a connectivity device for the Xbox 360 on a slide during their Electronic Entertainment Expo press conference, but it wasn't just laughs. An Xbox 360 development kit has fallen into the hands of PSP Vault user 'misterDNA', who quickly hooked the handheld up.
The PSP connects to Xbox 360 like any other USB device, and once the machine recognizes the PSP, you're able to browse stored images at full screen and stream MP3 files stored on the memory stick. That's the extent of the PSP/Xbox 360 connectivity, but you can't do anything like that with your PlayStation 2.
Including support for PSP at all is a humorous (and respectful) nod from the company constantly bashed by critics and courts for unfairly alienating competition in various markets. True as that might be, in this case, Microsoft's the first kid on the block with hardware natively supporting PSP's multimedia functions.
Now, if only there was a hack letting you watch UMD movies on your TV...
http://www.gamespot.com/news/2005/08/08/news_6130286.html?part=rss&tag=gs_news&subj=6130286quote:What we heard: Upon reading McNealy's memo sent to analysts this AM, there was plenty to dig our teeth into. Aptly titled "Checking up on Xbox 360 Expectations," among the highlights was McNealy's belief the new console is "on track for a November launch," as well as his pick for price: $299, "with the 20-gig hard drive selling as a peripheral for somewhere in the range of $60-$99." However, the real juicy stuff didn't come in the form of smoke signals or flashing red lights. As part of the outtro, McNealy made mention of this year's upcoming X05 location, something Microsoft is currently touting sans-location. To wit: Last week's invite, which asked a select few to "join us at X05 for a journey into the heart of Xbox 360" on October 3 and 4 was complete--save for that last breadcrumb...the event's location. McNealy to the rescue: "The other big event is expected to be X05 in Amsterdam in early October, where launch titles and hardware are expected to be showcased for developers worldwide," McNealy wrote in his memo. Le cat, out of le bag? Analysts are our friends--even when they get their assessments of the future wrong, we forgive them. One thing analysts are not prone to do is to contrive facts absent empirical evidence.
nee koop wel een eigen hdd met 200 gigquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 08:05 schreef Magneet het volgende:
je gaat geen ¤70+ betalen voor een hdd van 20Gb maar wel een euro of 20 voor 10mb aan memory blocks voor je savegames?
dus je laat hem ombouwenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:29 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nee koop wel een eigen hdd met 200 gig
Omdat je zonder HDD sommige games niet kunt spelen. Je wordt dan verplicht om een HDD te kopen voor sommige games. Ik snap gewoo niet waarom ze het niet als een standaard erin doen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 08:05 schreef Magneet het volgende:
je gaat geen ¤70+ betalen voor een hdd van 20Gb maar wel een euro of 20 voor 10mb aan memory blocks voor je savegames?
Knappe vent wanneer je een 200gig 2.5" schijf kunt vinden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:29 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nee koop wel een eigen hdd met 200 gig
Bij de PS2 en de NGC kan je zonder memorycard ook geen games doen, want gamen zonder savegames te kunnen maken is zinloos. En daar hebben tientallen miljoenen mensen nauwelijks problemen mee gemaakt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 15:38 schreef PandorasBox het volgende:
Omdat je zonder HDD sommige games niet kunt spelen. Je wordt dan verplicht om een HDD te kopen voor sommige games. Ik snap gewoo niet waarom ze het niet als een standaard erin doen.
bron: nu.nlquote:Xbox 360 duurder dan verwacht
Uitgegeven: 9 augustus 2005 12:43
Laatst gewijzigd: 9 augustus 2005 15:13
AMSTERDAM - De nieuwe gameconsole van Microsoft, de Xbox 360, zal duurder uitvallen dan verwacht. Dat stelt het online vaktijdschrift GamesIndustry. De prijsstijging zou te wijten zijn aan uitspraken van Sony's topman Ken Kutaragi, die onlangs stelde dat de Playstation 3 waarschijnlijk later dan gepland zal uitkomen en "erg duur" zal zijn. De Xbox 360 zal naar verluidt op 25 november in Europa worden geïntroduceerd.
Dat geeft Microsoft ademruimte in zowel tijd als in prijsstelling. De prijs van de nieuwe Xbox zou in Engeland rond de 299 pond komen te liggen, terwijl analisten een prijs van 249 pond hadden verwacht. Omgerekend in euro's zou een Xbox 360 dan straks op 430 euro uitkomen. Plugged meldde eerder al dat de Xbox 360 ongeveer 250 euro zou gaan kosten.
Of het werkelijk op dit prijsniveau uitkomt, hangt af van Microsoft, dat volgens GamesIndustry de knoop nog niet doorgehakt heeft over de prijsstelling.
Prijzen van individuele spelletjes zouden al wel bepaald zijn: 44,99 pond (ongeveer 65 euro). De officiële aankondiging van de lanceerdatum zou volgens het vaktijdschrift volgen op 17 augustus, tijdens een internationale spelletjesbeurs in Leipzig.
idd, alleen jammer dat MS wacht op Sonyquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:46 schreef pkwarts het volgende:
en op gamesindustry.biz 350 euro.
Niemand weet het en men roept maar wat. Laten we maar gewoon wachten op Microsoft.
Lijkt me stug dat MS games op de markt brengt die alleen te spelen zijn als je een HD hebt gekochtquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:13 schreef PandorasBox het volgende:
Maar de spellen zijn wel speelbaar zonder een memorycard...
Zonder HDD zijn sommige X360 spellen niet speeldbaar. Je wordt dan verplicht om een HDD erbij te kopen. En memorycards/sticks zijn de laatste tijd toch niet duur meer. Als de Xbox1 zonder HDD geleverd werd, dan had ik liever een memorycard gekocht dan een HDD.
X360 zonder HDD is geen complete hardware, en daar gaat het om.
1. De xbox360 heeft vreemdgenoeg geen digitale video uitgang. De enige manier om HDTV-resoluties te benutten is via de analoge "component" uitgang (hier heb je een speciaal kabeltje voor nodig). Op sommige LCD tv's zul je wel een "component" ingang vinden.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:05 schreef supadupagama het volgende:
Paar vraagjes:
1. Xbox360 heeft een of andere DV VGA aansluiting, is dit DVI geschikt voor m'n LCD TV?
2. Xbox360 heeft optisch geluid uit, is dit SPDIF voor m'n Surround Sound Set? (die met audio via oranje licht)
Zijn al beantwoord...quote:3. De nieuwe Xbox Live, zal deze ons verbinden met Europa of kunnen we tegen vrienden wereldwijd spelen?
4. Ik kijk uit naar Kameo (online co-op) en Perfect Dark 0 (online multi), maar welke blockbusters komen de 6 maanden daarna uit die must-haves zijn? Gears of War, Halo 3, Quake 4 & Prey zijn allemaal FPS, wat is er nog meer wat het waard maakt om de Xbox360 bij de lancering te kopen?
met de juist benodigheden lukt dat wel. ik voorzie weer leuke projectjesquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:03 schreef twi het volgende:
[..]
Knappe vent wanneer je een 200gig 2.5" schijf kunt vinden.
De enige echte in-game beelden tot dusver zijn een aantal stukjes bij G4TV geshowed in het Cliff Bleszinkski interview. Het verschil met de indrukwekkende screenshots is imho zeer groot en ronduit teleurstellend. Er dus idd een groot verschil tussen realtime renderen met de game-engine en in-game gameplay.quote:
Was jij niet diegene die bij hoog en laag volhield dat KZ ingame was?quote:Op maandag 15 augustus 2005 05:31 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
De enige echte in-game beelden tot dusver zijn een aantal stukjes bij G4TV geshowed in het Cliff Bleszinkski interview. Het verschil met de indrukwekkende screenshots is imho zeer groot en ronduit teleurstellend. Er dus idd een groot verschil tussen realtime renderen met de game-engine en in-game gameplay.
http://xboxmovies.teamxbo(...)-War-G4TVCOM-Footage
Je hebt weer teveel aan de drugs gezeten, dat tast je geheugen aan. Ik heb in die discussie steeds gezegd dat het me niet boeide of het ingame was of niet, de enige belangrijke vraag voor mij was dat het realtime was, en we dat grafisch niveau zouden kunnen verwachten van de PS3.quote:Op maandag 15 augustus 2005 07:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Was jij niet diegene die bij hoog en laag volhield dat KZ ingame was?.
Houd dan ajb op over teleurstellend.....Vooralsnog is GoW de enige titel die het allemaal een beetje lijkt waar te maken..
Maar realtime is het dus niet. En realtime is voor mij nog steeds wat je in-game zou moeten kunnen verwachten.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:28 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Je hebt weer teveel aan de drugs gezeten, dat tast je geheugen aan. Ik heb in die discussie steeds gezegd dat het me niet boeide of het ingame was of niet, de enige belangrijke vraag voor mij was dat het realtime was, en we dat grafisch niveau zouden kunnen verwachten van de PS3.
GoW draait toch op de Unreal 3 engine? Daar moeten juist zoveel mogelijk hersenloos knallen met goede graphics games op draaien.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:28 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Je hebt weer teveel aan de drugs gezeten, dat tast je geheugen aan. Ik heb in die discussie steeds gezegd dat het me niet boeide of het ingame was of niet, de enige belangrijke vraag voor mij was dat het realtime was, en we dat grafisch niveau zouden kunnen verwachten van de PS3.
Ik vind GoW in-game materiaal gewoon lame uitzien qua animatie's en framerates, en het detail dat je in veel screens ziet blijkt niet gehaald te worden in het game. Nu komt dat ook door het type spel. GoW wordt gewoon een breinloze shooter, dus ik hoop meer op andere genre spellen die gebruik maken van dezelfde engine. Adventures en RPG'smet die engine bijvoorbeeld.
Dan zal dan alleen door de engine moeten komen die nog niet optimaal is, want Epic heeft allang devkits die op 95% zitten, de afgelopen maanden na de E3 heeft MS gewoon de beta-kits rondgestuurd, en die demo die geshowed werd liep allang op die hardware.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:31 schreef MMaRsu het volgende:
Framerate, vind je het gek, dat ding liep pas op 10%.
Realtime betekent gewoon dat de console het zelf rendert, niet meer en niet minder. In-game zal dus nooit zo mooi worden als bepaalde realtime dingen, omdat er ook nog rekenkracht verloren gaat aan het besturen van de poppekes enz.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:31 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Maar realtime is het dus niet. En realtime is voor mij nog steeds wat je in-game zou moeten kunnen verwachten.
1 woord :quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:36 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Dan zal dan alleen door de engine moeten komen die nog niet optimaal is, want Epic heeft allang devkits die op 95% zitten, de afgelopen maanden na de E3 heeft MS gewoon de beta-kits rondgestuurd, en die demo die geshowed werd liep allang op die hardware.
Ach gut, is je 360-ballon nu ineens inelkaar gespat. Kan ik het helpen dat je het nieuws niet gevolgd hebt de laatste tijd omtrent devkits en verspreidiing.quote:
quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:51 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Ach gut, is je 360-ballon nu ineens inelkaar gespat. Kan ik het helpen dat je het nieuws niet gevolgd hebt de laatste tijd omtrent devkits en verspreidiing.
Je moet wel erg dom zijn als je nu nog steeds denkt dat developpers niet over fullpower kunnen beschikken als die dingen al bijna uit de fabriek rollen. Dan heb je dus echt geen verstand van hardware-ontwikkeling.
Het was een pre-rendered filmpje.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:48 schreef Edenoniphobic het volgende:
Het mooie aan Killzone was nog niet eens de graphics (al zat dat zeker op topniveau) maar gewoon de cinematische scene en de opeenvolging van intersssante actie's en slimme A.I.
Als dat alles met iets minder grafische pracht behaald wordt aan niveau (GoW niveau), dan hebben ze nog steeds een van de beste games om naar uit te kijken. Vooral de physics (explosies), de interactie en het vloeiende geheel waarbij de medesoldiers inspelen op de situatie (scripted of niet) was gewoon een dikke stap hoger als de huidige games.
Bron?quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:51 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Ach gut, is je 360-ballon nu ineens inelkaar gespat. Kan ik het helpen dat je het nieuws niet gevolgd hebt de laatste tijd omtrent devkits en verspreidiing.
Je moet wel erg dom zijn als je nu nog steeds denkt dat developpers niet over fullpower kunnen beschikken als die dingen al bijna uit de fabriek rollen. Dan heb je dus echt geen verstand van hardware-ontwikkeling.
Idd die man weet zelf niet eens waar die het over heeftquote:Op maandag 15 augustus 2005 17:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Bron?
Want je lult nou echt een uur in de ruimte.
Ok harstikke bedankt, jammer dat het zulk slecht nieuws is dat er geen DVI aansluiting op zit. Maar gelukkig zijn de standaard kabels die erbij zitten ook heel goed. Ik vraag me af of er ook een SCART aansluiting bijzit, want ik heb geloof ik geen "component" aansluiting.quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
1. De xbox360 heeft vreemdgenoeg geen digitale video uitgang. De enige manier om HDTV-resoluties te benutten is via de analoge "component" uitgang (hier heb je een speciaal kabeltje voor nodig). Op sommige LCD tv's zul je wel een "component" ingang vinden.
2. Dat is inderdaad SPDIF. Er zal wel weer een adapter komen voor een optische uitgang (dat overigens rood licht is) en/of een coaxiale uitgang. Dit kun je op iedere AV-receiver aansluiten.
[..]
Zijn al beantwoord...
Oké... Er is een grote kans dat de meegeleverde standaard kabel een "composite" kabel is (niet te verwarren met "component"). Deze gebruikt een geel tulpje voor het beeldsignaal en dit is bijna de slechtste aansluiting die er is voor beeldoverdracht. De standaard kabels die erbij zitten zullen dus niet "heel goed" zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2005 21:58 schreef supadupagama het volgende:
Ok harstikke bedankt, jammer dat het zulk slecht nieuws is dat er geen DVI aansluiting op zit. Maar gelukkig zijn de standaard kabels die erbij zitten ook heel goed. Ik vraag me af of er ook een SCART aansluiting bijzit, want ik heb geloof ik geen "component" aansluiting.
Wat lijkt je beter, gebruik maken van de standaard AV kabels of (als het bestaat) een VGA naar DVI adapter kopen?
lol de AI goed? ik heb em zelf voor de ps2 en de AI is om te janken, die gasten lopen soms tegen muren aan en staan gewoon klaar om afgeschoten te worden, echt dekking zoeken doen ze niet.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:48 schreef Edenoniphobic het volgende:
Het mooie aan Killzone was nog niet eens de graphics (al zat dat zeker op topniveau) maar gewoon de cinematische scene en de opeenvolging van intersssante actie's en slimme A.I.
Als dat alles met iets minder grafische pracht behaald wordt aan niveau (GoW niveau), dan hebben ze nog steeds een van de beste games om naar uit te kijken. Vooral de physics (explosies), de interactie en het vloeiende geheel waarbij de medesoldiers inspelen op de situatie (scripted of niet) was gewoon een dikke stap hoger als de huidige games.
Ik snap bijvoorbeeld al jaren inet waren die klote animeerders in FPS games niet mee rvariatie aanbrengen in hoe iemand rent, loopt, draait en beweegt, dat is altijd zo faky en houterig, en daar zit zo weinig variatie in dat het net robots zijn. Motion capturing of niet, het helpt allemaal nog weinig. Bij een arcade game zoals UT en GoW zie je hetzelfde weer terug : op volle snelheid stilstaan en 180 graden omdraaien en meteen weer op volle snelheid de andere kant op lopen, dat is gewoon fysisch lame en ziet er niet (tekenfilm physics).
Whehe lamers. Check eens wat vaker IGN, op xbox360.ign.com. Heeft allemaal eind juli erop gestaan, prutz0rz.quote:Bron? Want je lult nou echt een uur in de ruimte./
There you have it, lam0rz.quote:Developers comment on X360 Beta kits
July 22, 2005 - After Microsoft's mixed display of goods at E3 2005 last May, the most pressing questions on everyone's minds were simple. Will the new beta kits improve the state of Microsoft's games? And will the games look better than that?
The importance of the questions is equally simple. Ninety percent of Microsoft's games at E3 were unimpressive, particularly on the subject of graphics. We quickly learned the Xbox 360 games at the show were almost all running on alpha kits, i.e. off-the-shelf PCs with specs equivalent to the 360. Which meant that these machines were also only running at 25%-35% of the console's capacity. In other words, these were not the games we were looking for, these games can pass; move along, move along.
IGN has spoken with more than five developers on the subject of the newly released Xbox 360 Beta Kits to get a better idea the progress developers have made sine E3, and whether the beta kits have helped, hindered, confused, or improved game development.
Microsoft's beta kits are actual Xbox 360 consoles, not just fast-moving PCs or Macs. They look like Xbox 360s, with the curved lines and changeable faceplates, only they're charcoal gray in color. They're fatter, too. They have an additional two inches above the DVD tray, making them wider.
All of the five developers we spoke with asked to remain anonymous, due to an NDA (non-disclosure agreement) with Microsoft, but under the condition of anonymity, we learned many things. According to our sources, the beta kits, which were originally supposed to ship to
developers in April-May, were shipped in late June. This delay helped cause the major "perception" problem at E3. If developers had had the Beta Kits earlier, their games would have been running on the actual consoles.
We asked several developers what they thought of the Beta Kits. Epic Games' Mark Rein was frank with us but slim on details. When asked about the power of the system, he said the best example of that was Gears of War. "You've seen the answer to (all of your) questions. It's
called Gears of War."
With the exception of the audio chips (this chipset isn't complete), the Beta Kits contain about 90% of the console's chip set. They comprise the specialized three-CPU core processors and the graphics GPU. There are still some speed issues with the GPU we're told, but functionality wise, the Beta Kits are about a 90% representation of the final consoles.
"On our side, we've been working very hard to tap into the full power of the Betas. On a technical side, while the GPU is nearly twice as powerful as the Alpha kits, the CPU architecture requires very clean logic coding in order to take advantage of its full potential."
In de vorige Edge staat heel wat anders ( interview met Epic oa ), dat de devkits toen pas op 30% oid waren..quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:13 schreef Edenoniphobic het volgende:
Dohh, ik had het over het filmpje van Killzone 2, dat soort A.I. was het geniale aan het filmpje w.m.b. niet zozeer de gfx.
[..]
Whehe lamers. Check eens wat vaker IGN, op xbox360.ign.com. Heeft allemaal eind juli erop gestaan, prutz0rz.
[..]
There you have it, lam0rz.![]()
![]()
Begin juli is een nog nieuwere beta-kit uitgegeven, het geposte GoW- filmpje van G4 is van begin augustus en loopt op augustus-beta-kits ( en dan zit je gewoon aan 95% i.p.v. 90%), elke maand komt er een getweakte betakit-versie uit totdat de final hardware klaar is in september en de fabriek ingaat om binnen een maand miljoenen 360's klaar te hebben voor shipping en launch.
Final hardware en nog frametrouble-heaven.![]()
hoe weet jij dat het gaat floppen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:33 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ja piem0l, wat dacht jij dan.
Waar het mij vooral omgaat is dat die hele 360 gerushed wordt en games totaal niet klaar zijn. Developers zijn nog totaal niet tevreden over de devkits, en ze moeten al in 3 maanden hun launchtitels klaarhebben. Het oogt als 1 grote chaos, en die marketing-nerds van MS staan als die Minister van P.R. zaken van Bagdad te bleren dat het allemaal op rolletje sloopt en niks aan de hand is.
In the end (over een jaar tot een aantal jaar, als men die dingen doorheeft), zullen er waarschijnlijk niet zo heel grote verschillen meer zijn tussen de PS3 en de 360 (al lijkt me de PS3 indien alles eruit gehaald wordt toch wel een stuk krachtiger, alleen zal dit niet zo vaak gebeuren denk ik), maar tot die tijd verwacht ik vooral rotzooi en erdoor gerushte games die nog niet eens het niveau van current-gen halen. Dat is mijn probleem met al deze hype, in the end snijden ze zich in de vingers omdat de games afgeraffeld worden en niet door de kritische consumenten-keuring heenkomt. Als ik MS was, zou ik minimaal een half jaar uitstellen, want dit draait uit op een flopramp.
Ik ben het met je eens dat de xbox 360 enigszins gerushed wordt. Maar als 'ie op de markt komt heeft 'ie voorlopig geen directe (next-gen) concurrenten. En de graphics zullen sowieso beter zijn dan de huidige generatie consoles. Dat, plùs de goeie developer-support en de marketing van Microsoft moet er toch voor zorgen dat de xbox 360 best wel een succes kan worden. Ookal zullen de eerste games làng niet alles uit de xbox 360 halen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:33 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ja piem0l, wat dacht jij dan.
Waar het mij vooral omgaat is dat die hele 360 gerushed wordt en games totaal niet klaar zijn. Developers zijn nog totaal niet tevreden over de devkits, en ze moeten al in 3 maanden hun launchtitels klaarhebben. Het oogt als 1 grote chaos, en die marketing-nerds van MS staan als die Minister van P.R. zaken van Bagdad te bleren dat het allemaal op rolletje sloopt en niks aan de hand is.
In the end (over een jaar tot een aantal jaar, als men die dingen doorheeft), zullen er waarschijnlijk niet zo heel grote verschillen meer zijn tussen de PS3 en de 360 (al lijkt me de PS3 indien alles eruit gehaald wordt toch wel een stuk krachtiger, alleen zal dit niet zo vaak gebeuren denk ik), maar tot die tijd verwacht ik vooral rotzooi en erdoor gerushte games die nog niet eens het niveau van current-gen halen. Dat is mijn probleem met al deze hype, in the end snijden ze zich in de vingers omdat de games afgeraffeld worden en niet door de kritische consumenten-keuring heenkomt. Als ik MS was, zou ik minimaal een half jaar uitstellen, want dit draait uit op een flopramp.
Back to the Futurequote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:50 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
hoe weet jij dat het gaat floppen?
heb jij een auto waarbij als je hard genoeg langs een flitspaal rijd dat je kan tijdreizen?
Wat zeg ik nu weer?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
De Xbox 360 is nu al geen flop meer, er zijn (volgens de berichten) al genoeg pre-orders om de eerste zending uit te verkopen (USA). Ook is er enorm veel support voor dat ding en als de eerste generatie games niet 100% is dan is de 2e generatie dat wel. En dan is de PS3 pas bij de eerste generatie
Oud interview van mei misschien.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:49 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
In de vorige Edge staat heel wat anders ( interview met Epic oa ), dat de devkits toen pas op 30% oid waren..
Nou, dat gebeurd vaak zat. Driv3r anyone?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:11 schreef MMaRsu het volgende:
Geloof me, toptitels als GoW gaan ze niet uitbrengen als het een slechte game denk ik.
Driv3r is niet van Epic.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nou, dat gebeurd vaak zat. Driv3r anyone?
Wel als het een launchtitel is!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:17 schreef MMaRsu het volgende:
... Microsoft wil graag dat hun console goed verkoopt dus ik denk niet dat ze GoW al laten gaan als het nog niks is.
Inderdaad. Het overgrote deel van de launch games op van de PS2 en xbox waren ronduit bedroevend.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:20 schreef peristilius het volgende:
Je moet niet vergeten dat de meeste launchgames van de PS2 en Xbox ook best kut waren, het is altijd een beetje rushen in het begin...
Ja maar om nu GoW bedroevend te noemen is toch echt klinklare onzin.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Inderdaad. Het overgrote deel van de launch games op van de PS2 en xbox waren ronduit bedroevend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |