abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29525203
en op gamesindustry.biz 350 euro.

Niemand weet het en men roept maar wat. Laten we maar gewoon wachten op Microsoft.
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 22:46:59 #102
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_29527224
Ik heb hem al gereserveerd bij de plaatselijke gameboer
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_29534536
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 20:46 schreef pkwarts het volgende:
en op gamesindustry.biz 350 euro.

Niemand weet het en men roept maar wat. Laten we maar gewoon wachten op Microsoft.
idd, alleen jammer dat MS wacht op Sony
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_29598942
Tof dat RE5 ook meteen op de X360 komt.
Goeie actie, van Capcom
-
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:05:11 #105
41565 supadupagama
so what I type shows up here?
pi_29600067
Paar vraagjes:
1. Xbox360 heeft een of andere DV VGA aansluiting, is dit DVI geschikt voor m'n LCD TV?
2. Xbox360 heeft optisch geluid uit, is dit SPDIF voor m'n Surround Sound Set? (die met audio via oranje licht)
3. De nieuwe Xbox Live, zal deze ons verbinden met Europa of kunnen we tegen vrienden wereldwijd spelen?
4. Ik kijk uit naar Kameo (online co-op) en Perfect Dark 0 (online multi), maar welke blockbusters komen de 6 maanden daarna uit die must-haves zijn? Gears of War, Halo 3, Quake 4 & Prey zijn allemaal FPS, wat is er nog meer wat het waard maakt om de Xbox360 bij de lancering te kopen?
WANTED: Somebody to go back in time with me. This is not a joke. P.O. Box 322, Oakview, CA 93022. You'll get paid after we get back. Must bring your own weapons. Safety not guaranteed. I have only done this once before.
pi_29600275
GoW is helemaal geen FPS...
-
pi_29600321
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 16:13 schreef PandorasBox het volgende:
Maar de spellen zijn wel speelbaar zonder een memorycard...

Zonder HDD zijn sommige X360 spellen niet speeldbaar. Je wordt dan verplicht om een HDD erbij te kopen. En memorycards/sticks zijn de laatste tijd toch niet duur meer. Als de Xbox1 zonder HDD geleverd werd, dan had ik liever een memorycard gekocht dan een HDD.

X360 zonder HDD is geen complete hardware, en daar gaat het om.
Lijkt me stug dat MS games op de markt brengt die alleen te spelen zijn als je een HD hebt gekocht .
-
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:17:47 #108
63302 rockstah
New World Disorder
pi_29600328
3. wereldwijd as usual
4. doa4, nfs:mw, burnout:r, Tomb Raider, Elder Scrolls 4 enz.

En voor de eerste twee moet je bij microsoft aankloppen ben ik bang, dat is nog niet helemaal zeker voor zover ik weet.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:53:25 #109
41565 supadupagama
pi_29603115
OK bedankt!
WANTED: Somebody to go back in time with me. This is not a joke. P.O. Box 322, Oakview, CA 93022. You'll get paid after we get back. Must bring your own weapons. Safety not guaranteed. I have only done this once before.
pi_29611009
De onderste 2 zijn een stuk mooier dan de bovenste drie
Houd van een lijntje.
pi_29620439
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 12:05 schreef supadupagama het volgende:
Paar vraagjes:
1. Xbox360 heeft een of andere DV VGA aansluiting, is dit DVI geschikt voor m'n LCD TV?
2. Xbox360 heeft optisch geluid uit, is dit SPDIF voor m'n Surround Sound Set? (die met audio via oranje licht)
1. De xbox360 heeft vreemdgenoeg geen digitale video uitgang. De enige manier om HDTV-resoluties te benutten is via de analoge "component" uitgang (hier heb je een speciaal kabeltje voor nodig). Op sommige LCD tv's zul je wel een "component" ingang vinden.
2. Dat is inderdaad SPDIF. Er zal wel weer een adapter komen voor een optische uitgang (dat overigens rood licht is) en/of een coaxiale uitgang. Dit kun je op iedere AV-receiver aansluiten.
quote:
3. De nieuwe Xbox Live, zal deze ons verbinden met Europa of kunnen we tegen vrienden wereldwijd spelen?
4. Ik kijk uit naar Kameo (online co-op) en Perfect Dark 0 (online multi), maar welke blockbusters komen de 6 maanden daarna uit die must-haves zijn? Gears of War, Halo 3, Quake 4 & Prey zijn allemaal FPS, wat is er nog meer wat het waard maakt om de Xbox360 bij de lancering te kopen?
Zijn al beantwoord...
  Eindredactie Games zondag 14 augustus 2005 @ 08:41:14 #113
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_29622048
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 16:03 schreef twi het volgende:

[..]

Knappe vent wanneer je een 200gig 2.5" schijf kunt vinden.
met de juist benodigheden lukt dat wel. ik voorzie weer leuke projectjes
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_29648317
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 16:55 schreef Gamedemon het volgende:

[..]

die gears of war screen is ingame
De enige echte in-game beelden tot dusver zijn een aantal stukjes bij G4TV geshowed in het Cliff Bleszinkski interview. Het verschil met de indrukwekkende screenshots is imho zeer groot en ronduit teleurstellend. Er dus idd een groot verschil tussen realtime renderen met de game-engine en in-game gameplay.

http://xboxmovies.teamxbo(...)-War-G4TVCOM-Footage
pi_29648541
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 05:31 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

De enige echte in-game beelden tot dusver zijn een aantal stukjes bij G4TV geshowed in het Cliff Bleszinkski interview. Het verschil met de indrukwekkende screenshots is imho zeer groot en ronduit teleurstellend. Er dus idd een groot verschil tussen realtime renderen met de game-engine en in-game gameplay.

http://xboxmovies.teamxbo(...)-War-G4TVCOM-Footage
Was jij niet diegene die bij hoog en laag volhield dat KZ ingame was? .
Houd dan ajb op over teleurstellend.....Vooralsnog is GoW de enige titel die het allemaal een beetje lijkt waar te maken..
-
pi_29648679
Voorlopig houd ik het op de trailer van The Darkness als maatstaf van wat de next-gen allemaal kan. Dat is (momenteel) het enige onafhankelijk van ontwikkelaars ontwikkelde spel dat een behoorlijke trailer heeft getoond waarvan ik denk "ja, dat zou wel eens de volgende stap kunnen zijn."
Project Dark (of hoe die ook al weer mag heten, eerste next-gen titel ooit aangekondigd), ziet er wel heel vet uit, maar als de console het niet trekt, wordt je alleen maar teleurgesteld.
Ze worden krachtig, maar hoe krachtig is voorlopig alleen maar gissen, tot de Xbox360 in de schappen ligt.
pi_29659947
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 07:48 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Was jij niet diegene die bij hoog en laag volhield dat KZ ingame was? .
Houd dan ajb op over teleurstellend.....Vooralsnog is GoW de enige titel die het allemaal een beetje lijkt waar te maken..
Je hebt weer teveel aan de drugs gezeten, dat tast je geheugen aan. Ik heb in die discussie steeds gezegd dat het me niet boeide of het ingame was of niet, de enige belangrijke vraag voor mij was dat het realtime was, en we dat grafisch niveau zouden kunnen verwachten van de PS3.

Ik vind GoW in-game materiaal gewoon lame uitzien qua animatie's en framerates, en het detail dat je in veel screens ziet blijkt niet gehaald te worden in het game. Nu komt dat ook door het type spel. GoW wordt gewoon een breinloze shooter, dus ik hoop meer op andere genre spellen die gebruik maken van dezelfde engine. Adventures en RPG'smet die engine bijvoorbeeld.
  maandag 15 augustus 2005 @ 16:31:30 #118
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29660085
Framerate, vind je het gek, dat ding liep pas op 10% .
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_29660102
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 16:28 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Je hebt weer teveel aan de drugs gezeten, dat tast je geheugen aan. Ik heb in die discussie steeds gezegd dat het me niet boeide of het ingame was of niet, de enige belangrijke vraag voor mij was dat het realtime was, en we dat grafisch niveau zouden kunnen verwachten van de PS3.
Maar realtime is het dus niet. En realtime is voor mij nog steeds wat je in-game zou moeten kunnen verwachten.
pi_29660179
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 16:28 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Ik vind GoW in-game materiaal gewoon lame uitzien qua animatie's en framerates, en het detail dat je in veel screens ziet blijkt niet gehaald te worden in het game. Nu komt dat ook door het type spel. GoW wordt gewoon een breinloze shooter, dus ik hoop meer op andere genre spellen die gebruik maken van dezelfde engine. Adventures en RPG'smet die engine bijvoorbeeld.
GoW draait toch op de Unreal 3 engine? Daar moeten juist zoveel mogelijk hersenloos knallen met goede graphics games op draaien. En verder is het nog steeds wachten tot alles op de echte hardware draait, kijken hoe het er dan uitziet.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_29660209
Dat ding liep op een getunede Apple G5, terwijl ze het publiek wilden laten geloven dat het een Xbox 360 betrof. Wat hadden ze te verbergen denk ik dan...........
Sony had één werkend exemplaar, en die lieten ze ook mooi zien bij de presentatie (die eye-toy toepassing, VET!).

Maar zoals ik al zei, we zullen moeten wachten met conclusies tot beide platforms uit zijn. Nu gaan speculeren over prestaties is puur gokwerk, hoe mooi de beelden er ook uit mogen zien.
pi_29660297
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 16:31 schreef MMaRsu het volgende:
Framerate, vind je het gek, dat ding liep pas op 10% .
Dan zal dan alleen door de engine moeten komen die nog niet optimaal is, want Epic heeft allang devkits die op 95% zitten, de afgelopen maanden na de E3 heeft MS gewoon de beta-kits rondgestuurd, en die demo die geshowed werd liep allang op die hardware.

Onzin dus, de hardware zit op bijna full power (logisch ook, het ding staat op het punt in massaproduktie te gaan en is allang kant en klaar), het blijkt alleen vooralsnog teringsmoeilijk om een fatsoendelijke engine inelkaar te sleutelen die aansluit op de nieuwe multi-core/cpu technologie.

Get with the program boys, en stop met smoesjes zoeken rondom die G5 Macs, dat is verleden tijd.
pi_29660308
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 16:31 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Maar realtime is het dus niet. En realtime is voor mij nog steeds wat je in-game zou moeten kunnen verwachten.
Realtime betekent gewoon dat de console het zelf rendert, niet meer en niet minder. In-game zal dus nooit zo mooi worden als bepaalde realtime dingen, omdat er ook nog rekenkracht verloren gaat aan het besturen van de poppekes enz.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
  maandag 15 augustus 2005 @ 16:47:06 #124
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29660726
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 16:36 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Dan zal dan alleen door de engine moeten komen die nog niet optimaal is, want Epic heeft allang devkits die op 95% zitten, de afgelopen maanden na de E3 heeft MS gewoon de beta-kits rondgestuurd, en die demo die geshowed werd liep allang op die hardware.
1 woord :

BULLSHIT
pi_29660749
2 woorden: lekker belangrijk
pi_29660779
Het mooie aan Killzone was nog niet eens de graphics (al zat dat zeker op topniveau) maar gewoon de cinematische scene en de opeenvolging van intersssante actie's en slimme A.I.

Als dat alles met iets minder grafische pracht behaald wordt aan niveau (GoW niveau), dan hebben ze nog steeds een van de beste games om naar uit te kijken. Vooral de physics (explosies), de interactie en het vloeiende geheel waarbij de medesoldiers inspelen op de situatie (scripted of niet) was gewoon een dikke stap hoger als de huidige games.

Ik snap bijvoorbeeld al jaren inet waren die klote animeerders in FPS games niet mee rvariatie aanbrengen in hoe iemand rent, loopt, draait en beweegt, dat is altijd zo faky en houterig, en daar zit zo weinig variatie in dat het net robots zijn. Motion capturing of niet, het helpt allemaal nog weinig. Bij een arcade game zoals UT en GoW zie je hetzelfde weer terug : op volle snelheid stilstaan en 180 graden omdraaien en meteen weer op volle snelheid de andere kant op lopen, dat is gewoon fysisch lame en ziet er niet (tekenfilm physics).
pi_29660882
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 16:47 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

1 woord :

BULLSHIT
Ach gut, is je 360-ballon nu ineens inelkaar gespat. Kan ik het helpen dat je het nieuws niet gevolgd hebt de laatste tijd omtrent devkits en verspreidiing.

Je moet wel erg dom zijn als je nu nog steeds denkt dat developpers niet over fullpower kunnen beschikken als die dingen al bijna uit de fabriek rollen. Dan heb je dus echt geen verstand van hardware-ontwikkeling.
  maandag 15 augustus 2005 @ 17:06:07 #128
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29661417
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 16:51 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Ach gut, is je 360-ballon nu ineens inelkaar gespat. Kan ik het helpen dat je het nieuws niet gevolgd hebt de laatste tijd omtrent devkits en verspreidiing.

Je moet wel erg dom zijn als je nu nog steeds denkt dat developpers niet over fullpower kunnen beschikken als die dingen al bijna uit de fabriek rollen. Dan heb je dus echt geen verstand van hardware-ontwikkeling.
pi_29661732
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 16:48 schreef Edenoniphobic het volgende:
Het mooie aan Killzone was nog niet eens de graphics (al zat dat zeker op topniveau) maar gewoon de cinematische scene en de opeenvolging van intersssante actie's en slimme A.I.

Als dat alles met iets minder grafische pracht behaald wordt aan niveau (GoW niveau), dan hebben ze nog steeds een van de beste games om naar uit te kijken. Vooral de physics (explosies), de interactie en het vloeiende geheel waarbij de medesoldiers inspelen op de situatie (scripted of niet) was gewoon een dikke stap hoger als de huidige games.
Het was een pre-rendered filmpje.
Dat kan je zo mooi maken als je wil, alleen is het op geen manier een reeele afspiegeling.
GoW is trouwens niet eens een FPS.
-
pi_29661748
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 16:51 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Bron?
Want je lult nou echt een uur in de ruimte.
-
  maandag 15 augustus 2005 @ 17:29:41 #131
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29662102
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 17:16 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Bron?
Want je lult nou echt een uur in de ruimte.
Idd die man weet zelf niet eens waar die het over heeft
  maandag 15 augustus 2005 @ 21:58:35 #132
41565 supadupagama
pi_29671348
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 02:46 schreef P-Style het volgende:

[..]

1. De xbox360 heeft vreemdgenoeg geen digitale video uitgang. De enige manier om HDTV-resoluties te benutten is via de analoge "component" uitgang (hier heb je een speciaal kabeltje voor nodig). Op sommige LCD tv's zul je wel een "component" ingang vinden.
2. Dat is inderdaad SPDIF. Er zal wel weer een adapter komen voor een optische uitgang (dat overigens rood licht is) en/of een coaxiale uitgang. Dit kun je op iedere AV-receiver aansluiten.
[..]

Zijn al beantwoord...
Ok harstikke bedankt, jammer dat het zulk slecht nieuws is dat er geen DVI aansluiting op zit. Maar gelukkig zijn de standaard kabels die erbij zitten ook heel goed. Ik vraag me af of er ook een SCART aansluiting bijzit, want ik heb geloof ik geen "component" aansluiting.

Wat lijkt je beter, gebruik maken van de standaard AV kabels of (als het bestaat) een VGA naar DVI adapter kopen?
pi_29672305
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 21:58 schreef supadupagama het volgende:
Ok harstikke bedankt, jammer dat het zulk slecht nieuws is dat er geen DVI aansluiting op zit. Maar gelukkig zijn de standaard kabels die erbij zitten ook heel goed. Ik vraag me af of er ook een SCART aansluiting bijzit, want ik heb geloof ik geen "component" aansluiting.

Wat lijkt je beter, gebruik maken van de standaard AV kabels of (als het bestaat) een VGA naar DVI adapter kopen?
Oké... Er is een grote kans dat de meegeleverde standaard kabel een "composite" kabel is (niet te verwarren met "component"). Deze gebruikt een geel tulpje voor het beeldsignaal en dit is bijna de slechtste aansluiting die er is voor beeldoverdracht. De standaard kabels die erbij zitten zullen dus niet "heel goed" zijn.

Er zal ongetwijfeld een los verkrijgbare RGB scartkabeladapter voor de xbox 360 verschijnenen, waarschijnlijk mèt optische uitgang net als bij de huidige xbox.

Verder bestaat er niet zoiets als een VGA naar DVI adapter dus die kun je wel vergeten. Ik denk dat de RGB-scartkabel die voor de xbox 360 gaat verschijnen voor jou (voorlopig) de beste oplossing is.
pi_29672976
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 16:48 schreef Edenoniphobic het volgende:

Ik snap bijvoorbeeld al jaren inet waren die klote animeerders in FPS games niet mee rvariatie aanbrengen in hoe iemand rent, loopt, draait en beweegt, dat is altijd zo faky en houterig, en daar zit zo weinig variatie in dat het net robots zijn. Motion capturing of niet, het helpt allemaal nog weinig. Bij een arcade game zoals UT en GoW zie je hetzelfde weer terug : op volle snelheid stilstaan en 180 graden omdraaien en meteen weer op volle snelheid de andere kant op lopen, dat is gewoon fysisch lame en ziet er niet (tekenfilm physics).
lol de AI goed? ik heb em zelf voor de ps2 en de AI is om te janken, die gasten lopen soms tegen muren aan en staan gewoon klaar om afgeschoten te worden, echt dekking zoeken doen ze niet.
en killzone zit VOL met kleine schoonheids foutjes en brakke framerate.
tis zeker geen vervelend spel om te spelen maar om het een topper te noemen is het andere uiterste
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_29677308
Dohh, ik had het over het filmpje van Killzone 2, dat soort A.I. was het geniale aan het filmpje w.m.b. niet zozeer de gfx.
quote:
Bron? Want je lult nou echt een uur in de ruimte./
Whehe lamers. Check eens wat vaker IGN, op xbox360.ign.com. Heeft allemaal eind juli erop gestaan, prutz0rz.
quote:
Developers comment on X360 Beta kits

July 22, 2005 - After Microsoft's mixed display of goods at E3 2005 last May, the most pressing questions on everyone's minds were simple. Will the new beta kits improve the state of Microsoft's games? And will the games look better than that?

The importance of the questions is equally simple. Ninety percent of Microsoft's games at E3 were unimpressive, particularly on the subject of graphics. We quickly learned the Xbox 360 games at the show were almost all running on alpha kits, i.e. off-the-shelf PCs with specs equivalent to the 360. Which meant that these machines were also only running at 25%-35% of the console's capacity. In other words, these were not the games we were looking for, these games can pass; move along, move along.

IGN has spoken with more than five developers on the subject of the newly released Xbox 360 Beta Kits to get a better idea the progress developers have made sine E3, and whether the beta kits have helped, hindered, confused, or improved game development.

Microsoft's beta kits are actual Xbox 360 consoles, not just fast-moving PCs or Macs. They look like Xbox 360s, with the curved lines and changeable faceplates, only they're charcoal gray in color. They're fatter, too. They have an additional two inches above the DVD tray, making them wider.

All of the five developers we spoke with asked to remain anonymous, due to an NDA (non-disclosure agreement) with Microsoft, but under the condition of anonymity, we learned many things. According to our sources, the beta kits, which were originally supposed to ship to
developers in April-May, were shipped in late June. This delay helped cause the major "perception" problem at E3. If developers had had the Beta Kits earlier, their games would have been running on the actual consoles.

We asked several developers what they thought of the Beta Kits. Epic Games' Mark Rein was frank with us but slim on details. When asked about the power of the system, he said the best example of that was Gears of War. "You've seen the answer to (all of your) questions. It's
called Gears of War."

With the exception of the audio chips (this chipset isn't complete), the Beta Kits contain about 90% of the console's chip set. They comprise the specialized three-CPU core processors and the graphics GPU. There are still some speed issues with the GPU we're told, but functionality wise, the Beta Kits are about a 90% representation of the final consoles.

"On our side, we've been working very hard to tap into the full power of the Betas. On a technical side, while the GPU is nearly twice as powerful as the Alpha kits, the CPU architecture requires very clean logic coding in order to take advantage of its full potential."
There you have it, lam0rz.

Begin juli is een nog nieuwere beta-kit uitgegeven, het geposte GoW- filmpje van G4 is van begin augustus en loopt op augustus-beta-kits ( en dan zit je gewoon aan 95% i.p.v. 90%), elke maand komt er een getweakte betakit-versie uit totdat de final hardware klaar is in september en de fabriek ingaat om binnen een maand miljoenen 360's klaar te hebben voor shipping en launch.

Final hardware en nog frametrouble-heaven.
pi_29677675
Framerate problemen kunnen idd een spel soms nogal verpesten, ik hoop dat dit dus nog verholpen wordt.
Verder kan je niet steeds dingen met het Killzone filmpje blijven vergelijken. De AI die jij daar zag was geen AI maar een hele lange animatie. Je denkt toch niet dat het spel er al zo goed uit zou zien (en dan niet alleen de graphics heb ik het over) voor een console die in het voorjaar van volgend jaar uitkomt?

en seriously, typte je nou echt lam0rz?
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
pi_29677872
Ja piem0l, wat dacht jij dan.

Waar het mij vooral omgaat is dat die hele 360 gerushed wordt en games totaal niet klaar zijn. Developers zijn nog totaal niet tevreden over de devkits, en ze moeten al in 3 maanden hun launchtitels klaarhebben. Het oogt als 1 grote chaos, en die marketing-nerds van MS staan als die Minister van P.R. zaken van Bagdad te bleren dat het allemaal op rolletje sloopt en niks aan de hand is.

In the end (over een jaar tot een aantal jaar, als men die dingen doorheeft), zullen er waarschijnlijk niet zo heel grote verschillen meer zijn tussen de PS3 en de 360 (al lijkt me de PS3 indien alles eruit gehaald wordt toch wel een stuk krachtiger, alleen zal dit niet zo vaak gebeuren denk ik), maar tot die tijd verwacht ik vooral rotzooi en erdoor gerushte games die nog niet eens het niveau van current-gen halen. Dat is mijn probleem met al deze hype, in the end snijden ze zich in de vingers omdat de games afgeraffeld worden en niet door de kritische consumenten-keuring heenkomt. Als ik MS was, zou ik minimaal een half jaar uitstellen, want dit draait uit op een flopramp.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:42:22 #138
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29678073
De Xbox 360 is nu al geen flop meer, er zijn (volgens de berichten) al genoeg pre-orders om de eerste zending uit te verkopen (USA). Ook is er enorm veel support voor dat ding en als de eerste generatie games niet 100% is dan is de 2e generatie dat wel. En dan is de PS3 pas bij de eerste generatie
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:49:57 #139
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29678248
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 00:13 schreef Edenoniphobic het volgende:
Dohh, ik had het over het filmpje van Killzone 2, dat soort A.I. was het geniale aan het filmpje w.m.b. niet zozeer de gfx.
[..]

Whehe lamers. Check eens wat vaker IGN, op xbox360.ign.com. Heeft allemaal eind juli erop gestaan, prutz0rz.
[..]

There you have it, lam0rz.

Begin juli is een nog nieuwere beta-kit uitgegeven, het geposte GoW- filmpje van G4 is van begin augustus en loopt op augustus-beta-kits ( en dan zit je gewoon aan 95% i.p.v. 90%), elke maand komt er een getweakte betakit-versie uit totdat de final hardware klaar is in september en de fabriek ingaat om binnen een maand miljoenen 360's klaar te hebben voor shipping en launch.

Final hardware en nog frametrouble-heaven.
In de vorige Edge staat heel wat anders ( interview met Epic oa ), dat de devkits toen pas op 30% oid waren..
pi_29678263
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 00:33 schreef Edenoniphobic het volgende:

Waar het mij vooral omgaat is dat die hele 360 gerushed wordt en games totaal niet klaar zijn. Developers zijn nog totaal niet tevreden over de devkits, en ze moeten al in 3 maanden hun launchtitels klaarhebben. Het oogt als 1 grote chaos, en die marketing-nerds van MS staan als die Minister van P.R. zaken van Bagdad te bleren dat het allemaal op rolletje sloopt en niks aan de hand is.

In the end (over een jaar tot een aantal jaar, als men die dingen doorheeft), zullen er waarschijnlijk niet zo heel grote verschillen meer zijn tussen de PS3 en de 360 (al lijkt me de PS3 indien alles eruit gehaald wordt toch wel een stuk krachtiger, alleen zal dit niet zo vaak gebeuren denk ik), maar tot die tijd verwacht ik vooral rotzooi en erdoor gerushte games die nog niet eens het niveau van current-gen halen. Dat is mijn probleem met al deze hype, in the end snijden ze zich in de vingers omdat de games afgeraffeld worden en niet door de kritische consumenten-keuring heenkomt. Als ik MS was, zou ik minimaal een half jaar uitstellen, want dit draait uit op een flopramp.
hoe weet jij dat het gaat floppen?
heb jij een auto waarbij als je hard genoeg langs een flitspaal rijd dat je kan tijdreizen?
pi_29678422
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 00:33 schreef Edenoniphobic het volgende:

Ik ben het met je eens dat de xbox 360 enigszins gerushed wordt. Maar als 'ie op de markt komt heeft 'ie voorlopig geen directe (next-gen) concurrenten. En de graphics zullen sowieso beter zijn dan de huidige generatie consoles. Dat, plùs de goeie developer-support en de marketing van Microsoft moet er toch voor zorgen dat de xbox 360 best wel een succes kan worden. Ookal zullen de eerste games làng niet alles uit de xbox 360 halen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 01:00:09 #142
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29678498
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 00:50 schreef Gamedemon het volgende:

[..]

hoe weet jij dat het gaat floppen?
heb jij een auto waarbij als je hard genoeg langs een flitspaal rijd dat je kan tijdreizen?
Back to the Future
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 01:00:43 #143
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29678509
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 00:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
De Xbox 360 is nu al geen flop meer, er zijn (volgens de berichten) al genoeg pre-orders om de eerste zending uit te verkopen (USA). Ook is er enorm veel support voor dat ding en als de eerste generatie games niet 100% is dan is de 2e generatie dat wel. En dan is de PS3 pas bij de eerste generatie
Wat zeg ik nu weer?

Xbox zuigt
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_29678630
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 00:49 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

In de vorige Edge staat heel wat anders ( interview met Epic oa ), dat de devkits toen pas op 30% oid waren..
Oud interview van mei misschien.

En een voorsprong van een half jaar zegt niks als ze die niet kunnen uitbuiten met goeie launchgames in dat half jaar. Sterker nog, dan doen ze zichzelf meer schade aan dan dat ze iets te winnen hebben. Niets zo erg als gerushte, buggy, hakkelende games om je nieuwe systeem te verkopen waar iedereen sinds de E3 uberhaupt al zeer skeptisch over is. That won't help their cause at all, en speelt Sony juist meer in de kaart.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 01:11:03 #145
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29678719
Geloof me, toptitels als GoW gaan ze niet uitbrengen als het een slechte game denk ik.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 01:13:21 #146
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29678768
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 01:11 schreef MMaRsu het volgende:
Geloof me, toptitels als GoW gaan ze niet uitbrengen als het een slechte game denk ik.
Nou, dat gebeurd vaak zat. Driv3r anyone?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 01:17:20 #147
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29678833
Ja okay, maar dat was van een trieste uitgever die geld nodig had . Microsoft wil graag dat hun console goed verkoopt dus ik denk niet dat ze GoW al laten gaan als het nog niks is .
pi_29678902
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 01:13 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nou, dat gebeurd vaak zat. Driv3r anyone?
Driv3r is niet van Epic.

Je moet niet vergeten dat de meeste launchgames van de PS2 en Xbox ook best kut waren, het is altijd een beetje rushen in het begin, maar microsoft brengt dat ding echt niet op de markt zonder een paar goede titels en ik heb er ook vertrouwen in dat er wel een een paar toppertjes bijzitten.
pi_29679064
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 01:17 schreef MMaRsu het volgende:
... Microsoft wil graag dat hun console goed verkoopt dus ik denk niet dat ze GoW al laten gaan als het nog niks is .
Wel als het een launchtitel is!
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 01:20 schreef peristilius het volgende:
Je moet niet vergeten dat de meeste launchgames van de PS2 en Xbox ook best kut waren, het is altijd een beetje rushen in het begin...
Inderdaad. Het overgrote deel van de launch games op van de PS2 en xbox waren ronduit bedroevend.
pi_29679630
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 01:27 schreef P-Style het volgende:

[..]

Inderdaad. Het overgrote deel van de launch games op van de PS2 en xbox waren ronduit bedroevend.
Ja maar om nu GoW bedroevend te noemen is toch echt klinklare onzin.
Als deze game al niet meer mooi is, wat dan in hemelsnaam wel?
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_29679709
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 01:59 schreef piet_pelle het volgende:
Ja maar om nu GoW bedroevend te noemen is toch echt klinklare onzin.
Als deze game al niet meer mooi is, wat dan in hemelsnaam wel?
Ik heb werkelijk geen idee of GoW bedroevend is/wordt, dat merken we over een aantal maandjes...
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:08:28 #152
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29679792
Ik denk dat het wel een vette game zal worden, al betwijfel ik of ik hem bij de Launch ga halen
pi_29679834
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 02:08 schreef MMaRsu het volgende:
Ik denk dat het wel een vette game zal worden, al betwijfel ik of ik hem bij de Launch ga halen
Je moet toch ièts bij de launch halen?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:16:03 #154
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29679916
Perfect Dark misschien, als ie ongeveer net zo goed word als Goldeneye 007 . En als GoW bijna zo goed word als Re4 haal ik die ook wel .
pi_29679948
Hij komt helemaal niet uit bij launch. GoW staat voor een release tijdens de PS3-launch, als tegenhanger.

Moet ik jullie nu alles uitleggen.
pi_29679961
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 02:18 schreef Edenoniphobic het volgende:
Hij komt helemaal niet uit bij launch. GoW staat voor een release tijdens de PS3-launch, als tegenhanger.

Moet tik jullie nu alles uitleggen.
Oh... ik dacht dat Halo3 uit zou komen tijdens de PS3-launch, als tegenhanger.
pi_29679990
Halo 3 is nog helemaal niet officieel bevestigt, alleen geruchten dat ie komt, maar nog geen enkele preview of beelden.

GoW staat voor een 2006-release, en is voorlopig de PS3-tegenhanger, al had men wil graag gewild dat Halo 3 dat zou worden, maar dat haalt men toch nooit qua deadline gezien alle problemen met de devkits.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:23:48 #158
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29680030
Tot zover is dit de launch list iig..
quote:
# Amped 3 (2K Games)
# Call of Duty 2 (Activision)
# Condemned (Sega)
# Dead Or Alive 4 (Tecmo)
# Elder Scrolls IV: Oblivion (Bethesda)
# Final Fantasy XI (Microsoft)
# Full Auto (Sega)
# Ghost Recon: Advanced Warfighter (Ubisoft)
# Gun (Activision)
# Kameo: Elements of Power (Microsoft)
# Madden NFL 06 (EA)
# NBA 2K6 (2K Games)
# NHL 2K6 (2K Games)
# The Outfit (THQ)
# Perfect Dark LE (Microsoft)
# Project Gotham Racing 3 (Microsoft)
# Quake 4 (Activision)
# Ridge Racer 6 (Namco)
# Saints Row (THQ)
# Tony Hawk's American Wasteland (Activision)
# Top Spin 2 (2K Games)
pi_29680046
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 02:23 schreef MMaRsu het volgende:
Tot zover is dit de launch list iig..
Hmmm... ik heb nog het meeste vertrouwen in Dead or Alive 4, als ik eerlijk moet zijn.
pi_29680064
Nou ik ga bij de release Full auto en PGR3 kopen.
pi_29680076
Dat is eigenlijk nog geen officiele lijst, maar geruchten-launch-list.

Persoonlijk heb ik alleen PGR3 en DOA4 makers horen zeggen dat ze idd voor de launch-release gaan, en duikt erg vaak het nummer '15' als aantal titels, dus die lijst lijkt wat teveel te bevatten.

Ik ben mega-benieuwd of PGR3 zo goed wordt zoals men zegt en showt, want dan blijken hun een van de enige te zijn die het ding zo snel door hebben, en dat kan ik bijna niet geloven.
pi_29680140
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 02:27 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ik ben mega-benieuwd of PGR3 zo goed wordt zoals men zegt en showt, want dan blijken hun een van de enige te zijn die het ding zo snel door hebben, en dat kan ik bijna niet geloven.
Dat het een mooi spel blijkt te zijn betekent natuurlijk niet dat die PGR3 developers de xbox 360 snel door hebben. PGR4 zal er namelijk nog véél beter uitzien, aangezien ze de xbox 360 dan nòg beter kennen.
pi_29680222
Uiteraard, maar my point is dat PGR3 niet alleen in screens en flimpjes als een van de weinige goed uitzag, maar op het oog ook soepel draaide, i.t.t. eigenlijk bijna alle andere games. GoW ziet er goed uit op screens, maar het in-game materiaal liep dus niet lekker en het benadert ook bij lange na niet de beste screens. Ben zeer benieuwd of zij met PGR3 het wel voor elkaar krijgen wat velen (nog!) niet voor elkaar krijgen.
pi_29680267
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 02:39 schreef Edenoniphobic het volgende:
Uiteraard, maar my point is dat PGR3 niet alleen in screens en flimpjes als een van de weinige goed uitzag, maar op het oog ook soepel draaide, i.t.t. eigenlijk bijna alle andere games. GoW ziet er goed uit op screens, maar het in-game materiaal liep dus niet lekker en het benadert ook bij lange na niet de beste screens. Ben zeer benieuwd of zij met PGR3 het wel voor elkaar krijgen wat velen (nog!) niet voor elkaar krijgen.
Nou dan hebben wij of andere screens/filmpjes gezien of je hebt een enorm blok voor je hoofd want ik vond de GoW filmpjes super indrukwekkend.
pi_29680388
Amped 3 voor de X360:

...and you shall see.
pi_29680532
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 02:44 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Nou dan hebben wij of andere screens/filmpjes gezien of je hebt een enorm blok voor je hoofd want ik vond de GoW filmpjes super indrukwekkend.
Sja dat vindt jij (met jouw blok voor de kop), ik ben niet voor niets de discussie een pagina terug begonnen met mijn mening dat het in-game werk in dat filmpje zwaar teleurstellend is. Oogt voor mij als dertien in dozijn arcade shooter met slechte animatie en trage framerates, met een hoog deja-vu gehalte. Ze doen niks nieuws, ze maken gewoon een hi-res consoleshooter.

Ik blijf erbij dat onderstaand detail bij lange na niet gehaald wordt, plus dat het ook nog eens niks te maken heeft met in-game werk. Anders geef mij eens de beelden van een soldier die die zombie bij zijn keel omhoog drukt met een dergelijke detail-graad.

Je ziet alleen maar straightforward hersenloos geknal.

pi_29680557
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 03:19 schreef Edenoniphobic het volgende:
Sja dat vindt jij (met jouw blok voor de kop), ik ben niet voor niets de discussie een pagina terug begonnen met mijn mening dat het in-game werk in dat filmpje zwaar teleurstellend is. Oogt voor mij als dertien in dozijn arcade shooter met slechte animatie en trage framerates, met een hoog deja-vu gehalte. Ze doen niks nieuws, ze maken gewoon een hi-res consoleshooter.

Ik blijf erbij dat onderstaand detail bij lange na niet gehaald wordt, plus dat het ook nog eens niks te maken heeft met in-game werk. Anders geef mij eens de beelden van een soldier die die zombie bij zijn keel omhoog drukt met een dergelijke detail-graad.

[afbeelding]
Maar misschien heeft GoW wel een heel boeiend, origineel en uitgebreid verhaal!
pi_29680627
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 03:19 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

[afbeelding]
Zucht.
Dat plaatje zul je miet in het spel zien nee, het volgende wel.
Ga je me nu vertellen dat je dat niet mooi vind. En dan nog zul je wel iets vinden wat deze game lelijk of slecht noemt, of inspiratie loos (noem 's een schietgame die dat volgens jou niet is).
Er is altijd wel iets waardoor deze game zuigt volgens jou dus wie heeft er nou een bord voor z'n kop? Een heel groot bord met een playstation reclame poster erop.
pi_29680642
quote:
Maar misschien heeft GoW wel een heel boeiend, origineel en uitgebreid verhaal!
De laatste strohalm.
pi_29680721
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 03:29 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Zucht.
Dat plaatje zul je miet in het spel zien nee, het volgende wel.[afbeelding]
Ga je me nu vertellen dat je dat niet mooi vind. En dan nog zul je wel iets vinden wat deze game lelijk of slecht noemt, of inspiratie loos (noem 's een schietgame die dat volgens jou niet is).
Er is altijd wel iets waardoor deze game zuigt volgens jou dus wie heeft er nou een bord voor z'n kop? Een heel groot bord met een playstation reclame poster erop.
Ik ben bepaald geen fan van arcade FPS games nee, maar ik kan heus wel waardering opbrengen als er iets nieuws of origineels gedaan wordt, of echt een stap vooruit gezet wordt in alle aspecten. Met de gepretendeerde enorme power-capaciteit verwacht ik echt iets nieuws en next-gen, en geen hi-res Halo-kloon of UT2006 achtige bedoeling. Ik zie vooral veel grafisch detail en vooruitgang maar verderest niks nieuws.

Die screen heb ik idd ook een paar keer in actie gezien, maar grote monsters maken geen indruk als ze dorkig geanimeerd zijn. Die Amerikanen snappen het gewoon niet geloof ik, net zoals ze niks snappen van auto's maken en menen dat alles wat groter is ook cooler is, snappen ze ook hier weinig van games maken.

Het is uiteraard vooroordeelbevestigend maar zelfs de PS2 Shadow of the Colussus monsters zijn omdat ze zo goed geanimeerd zijn indrukwekkender dat die bonkige GoW monsters die jij showt. Alleen omdat ze wat hoekige tanden hebben, hi-res bumpmaps bezitten en 20 M hoog zijn maakt ze niet perse cooler, zeker niet als ze als een gehandicapte bewegen. Er valt gewoon meer uit te halen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 03:45:41 #171
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29680736
Heb jij een final product gezien van GoW waar je de animatie's kut zag lopen?

Nee?

Su dan
pi_29680823
What you see now, is what you get later. Heb je dat filmpje gezien ? Hoe ie rent, schiet en hoe andere bewegen. Je denkt dat ze daar nog 100 verschillende animatie's bij gaan gooien ? No way dude.

Het is een arcade adrenaline shooter, dat soort games zijn gemaakt voor snelle gameplay zonder poespas, en gemaakt op een onrealisitische basis omdat snelle accuracy-bewegingen een must zijn. Dan kun je blijkbaar volgens hen geen fysisch correcte animatie's en physics erin gooien waarbij het loop en renwerk zoals het hoort beweegt en een stap voorwaarts zet t.o.v. de huidige generatie, hij moet dus kennelijk fysisch onmogelijk loopactie's en schietactie's uit kunnen voeren om bepaalde gameplay-elementen waar te maken (waar ik het niet mee eens ben).

Dat is hun keuze, maar ik vind het zwaar klote. En het ziet er niet uit. Ik heb zelfs het idee dat hoe realistscher het spel oogt qua gfx, art en textures (zoals in dit geval een hoog niveau gehaald wordt), hoe meer het onrealistische erin gaat storen. Alles lijkt perfect aan de screens, totdat ik het in-game werk zie, en het luchtkasteel in duigen valt. Ik kan alleen maar hopen dat anderen met deze engine wel iets goeds doen qua games en originaliteit, want het lijkt wel een van de beste engines te zijn.
pi_29680855
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 04:01 schreef Edenoniphobic het volgende:
What you see now, is what you get later. Heb je dat filmpje gezien ? Hoe ie rent, schiet en hoe andere bewegen. Je denkt dat ze daar nog 100 verschillende animatie's bij gaan gooien ? No way dude.

Het is een arcade adrenaline shooter, dat soort games zijn gemaakt voor snelle gameplay zonder poespas, en gemaakt op een onrealisitische basis omdat snelle accuracy-bewegingen een must zijn. Dan kun je blijkbaar volgens hen geen fysisch correcte animatie's en physics erin gooien waarbij het loop en renwerk zoals het hoort beweegt en een stap voorwaarts zet t.o.v. de huidige generatie, hij moet dus kennelijk fysisch onmogelijk loopactie's en schietactie's uit kunnen voeren om bepaalde gameplay-elementen waar te maken (waar ik het niet mee eens ben).

Dat is hun keuze, maar ik vind het zwaar klote. En het ziet er niet uit. Ik heb zelfs het idee dat hoe realistscher het spel oogt qua gfx, art en textures (zoals in dit geval een hoog niveau gehaald wordt), hoe meer het onrealistische erin gaat storen. Alles lijkt perfect aan de screens, totdat ik het in-game werk zie, en het luchtkasteel in duigen valt. Ik kan alleen maar hopen dat anderen met deze engine wel iets goeds doen qua games en originaliteit, want het lijkt wel een van de beste engines te zijn.
Ja maar dat kan toch niet anders? Het gaat om de gameplay, als je vrij wilt kunnen bewegen en schieten zoals gewend in een FPS dan kan je simpelweg niet verwachten dat de animaties net zo zijn als in een big budget hollywood film, of de realiteit for that matter. Of zelfs de Killzone 2 filmpjes. Want zoals de bewegingen in dat filmpje gingen is het onmogelijk na te spelen met een thumbstick.
Dat was puur gemaakt als eye candy, daar zat niks gameplay matigs aan. Wat jij vraagt is gewoon niet reeel.
pi_29681128
Jewel hoor, het is zo reeel als men het zelf wil maken. Makers moeten gewoon rekening houden met een stukje oncontroleerbaarheid, en dit dusdanig maken dat het je niet benadeeld, ergert of belemmerd in de gameplay. Kwestie van aan elkaar koppelen van gameplay zaken (als x gebeurt dan moet y-enemy effe rustig aan doen). Dat gaat dus vooralsnog bijna niet in een hectische shooter, maar wel in tal van andere games en genres (adeventures, rpg's, sportspellen, GTA achtige games etc). In het echt heb je ook geen absolute controle over je lichaam, je bent altijd gebonden aan natuurwetten, en als je hard rent moet je eerst vertragen en je lichaam inspannen om tot stilstand te komen. Ook beweeg je nooit hetzelfde, er zit altijd een lichte variatie in.

Er is ook een stukje gerendered in het GoW-filmpje waarbij de hoofdrolspeler uit die helikopter stapt met zijn maten en die camera zoomed (dan ziet wel alles strak uit). Dat soort flexibiliteit en cinematisch detail moeten makers veel en veel vaker durven te gebruiken midden in games (wel interactief blijven) i.p.v. constant die boring first person of third person op dezelfde plaats te houden. Het is allemaal een kwestie van slimme A.I., maken die je daarbij niet benadeeld als er eens een cutscene achtige camera view en animatie in het spel zelf wordt gegooid, zonder dat je meteen controlloos toe moet kijken, er is ook een tussenweg (al is dat nogmaals meer richting adventure-kant, je ziet het ook bij Fahrenheid). Uiteindelijk gaat het toch nog steeds om het einddoel : de cutscenes in realtime-in-game te halen qua kwaliteit, op alle gebied. Dat vergt dus gewoon veel en veel meer focus op animatie's, AI. en physics, waarbij variatie het sleutelwoord is. Mensen zijn uniek en geen robots, en bewegen in heel veel opzichten steeds anders.
pi_29681512
quote:
-knip-
Ah, wishfull thinking van een ps3 adept. .
Het enige wat ik zie staan is
quote:
There are still some speed issues with the GPU we're told, but functionality wise, the Beta Kits are about a 90% representation of the final consoles.
Ik dacht dat je bedoelde dat ze op de e3 die kits al hadden..
Overiugens weet ik zeker dat Epic niet iets op de markt brengt dat niet af is. Overigens heeft datzelfde Epic ook gezegd dat de u3 engine meer dan prima draait op de X360.
Verder grossier je ik vrij domme uitspraken die je verder negeert als iemand anders gelijk heeft .
-
pi_29681526
Die ingame beelden op de ps3 zijn trouwens dik indrukwekkend. .
-
pi_29681831
Verrek, ik was vergeten dat je iets te dom was om Engels te lezen, de vorige keer sloeg je ook al constant de plank mis bij die Engelse artikelen met je totale misinterpretatie's omdat je het simpelweg niet kon lezen. EN nu alweer.

En wat het realtime gedeelte betreft rondom het PS3-E3 gebeuren had ik ook al gelijk. Recentelijk is nl bekend geworden dat de alpha-kit-demo's waarop de PS3-demo's gedraaid werden wel degelijk realtime waren, alleen in een ander opzicht. In ieder geval niet CG !?

We hadden destijds een discussie over zinsnedes (van Harisson ( http://www.gamesindustry.biz/feature.php?aid=9051 ) omtrent het Motor Storm en Killzone gebeuren, en realtime of prerendered. Bij de Playstation Meeting en in het laatste PSM magazine is de aap nu precies uit de mouw gekomen.

Wat blijkt in het kort : Zoals bekend liep de E3 hardware van de PS3 op 2.4 Ghz Cell's (i.p.v. 3.2 Ghz) en een Geforce 7800. Beide respectievelijk 75% en 60% van de kracht van de uiteindelijk Cell en RSX-GPU. Het allergrootste hardware probleemzat hem echter in memory bandbreedte van devkits, de Geforce 7800 was nl gekoppeld aan een southbridge via een normale PCI-Express 4x verbinding (2 GB/s). De beruchte Rambus FlexIO was nog niet aanwezig. Dit betekent simpelweg dat pas 6% van de 35GB/s die de PS3 straks rechtstreeks uitwisselt tussen de RSX en de Cell (zonder Southbridge) werd behaald. Huge bottleneck. Alphakits (die ook nog eens met 256 MB XDR i.p.v. 512 MB XDR + GDDR3 werkten) dus zwaar gehandicapt en underpowered.

Maar nu komt het, PSM Magazine meldt de clou van het zaakje : de Killzone demo liep wel degelijk realtime op alphakits en heel vroege engine-builds, maar pas op 5 fps. De hele demo werd dus opgenomen, en versneld tot 60 fps. Nu worden die uitspraken duidelijk van Harison, lees het interview nog eens na.

Het goeie nieuws is dat het dus idd zoals al door Guerilla, EPIC, Sony, Harisson gezegd zelfs met gehandicapte harfware de zaak realtime draaide, maar omdat de hardware en enginebuild nog zwaar klote was de zaak maar opgenomen is en vooruitgespoeld tot aan "PS3-spec". 30 fps is genoeg voor minimum acceptabele performance. Men moet door het verkrijgen van 256 MB extra geheugen, 25% en 40% meer CPU en GPU power, en 6 keer zoveel geheugenbandbreedte makkelijk aan de 50 fps kunnen komen met final PS3 hardware met diezelfde engine die ook nog eens zwaar alpha is (net zoals de realtime Gundam demo pas 1 SPE core gebruikte op de PS meeting).

pi_29681859
Wel schattig dat je heb blijft geloven hoor. .
-
pi_29681924
Ik 00wn jouw aars massively nu. Hoe voelt het.
pi_29682371
OK, op de E3 was er maar één systeem realtime te aanschouwen; de PS3 tijdens de nieuwe Eyetoy presentatie. En wat ik daar zag was dermate indrukwekkend dat ik best denk dat Motor Storm en Killzone 2 realtime en ingame mogelijk zijn op de PS3. Maar nogmaals, speculeren heeft geen zin, we zullen moeten wachten tot de Xbox360 uit komt, dan weten we ook waar de PS3 toe in staat is.

Epic heeft in elk geval laten weten dat ze volledig vertrouwen in de Cell hebben, en dat hij makkelijker te programmeren is dan de Emtion Engine van de PS2. En Epic zijn niet de kleinste jongens dacht ik zo....
pi_29682514
Ook hier moet ik weer even slightly corrigeren. Behalve de opgenomen footage van al die demo's op het eind en de Eyetoy stuff, was er nog een whole bunch of echte realtime stuff : de UT2007 demo die puur op de Geforce 7800 liep, de Fight Night demo die op de Cell draaide, net zoals de Getawaydemo, het ontploffende tankstation als physcis-demo, en de Spiderman-render demo etc. Allemaal realtime 2.4 Ghz Cell werk met wat vroege software, behalve de UE3.0 die puur op de GPU liep.

Ik weet dat bepaalde 360-fanboys steeds de mantra herhalen dat het allemaal pre-rendered was en dit soort zaken wegschuiven, het blijft alleen wat dommig.
pi_29682771
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 08:56 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ik 00wn jouw aars massively nu. Hoe voelt het.
.
Dude, serieus. Get a life. Leer Nederlands!
Dat bericht is overigens uit Mei. Alle berichtgeving omtrend KZ2 is van daarna. Het was nep, live with it.
-
pi_29682822
Ik hoop niet dat die 360 fanboy ongein op mij slaat, want voor mij staat al 80% zeker dat ik een PS3 ga halen volgend jaar. Ik ben alleen wat terughoudend met m'n enthousiasme, omdat ik inmiddels bekend ben met de manier waarop producenten hun producten verkopen.
Vooral in de console-oorlog tussen Sony en Microsoft worden zaken veel mooier voorgesteld dan dat ze werkelijk zijn. Als ik bijvoorbeeld naar beelden van God Of War op websites kijk, zie ik dikke vette Anti-Aliasing, iets wat mijn PS2 nog niet kan. Ook afbeeldingen van Gotham Racing 2 zijn niet te vergelijken met wat je werkelijk op je TV te zien krijgt.
In de strijd om de consument lijkt alles tegenwoordig geoorloofd, Microsoft die zichzelf presenteert als de messias van gamers wereldwijd (inclusief die hobbit Frodo), Sony die een hele hoop beloftes grootschalig bekendmaakt, en vervolgens iedere maand een feature eraf haalt (PSX anyone).
Ik heb voor PS2 gekozen omdat de PS2 qua exclusives dichterbij mijn smaak zat dan Xbox en GameCube (Zone Of The Enders, alles van Rockstar (was voordat GTA ook naar andere systemen ging), Tekken, ICO, Pro Evolution Soccer) en de controller gewoon het lekkerste van alle drie was voor mij.
Op die basis ga ik ook mijn keuze voor de komende console maken, en aangezien Square Enix en Rockstar bij Sony blijven zweren, Guerilla Killzone 2 exclusief naar PS3 brengt en er een Blu-Ray speler in het apparaat zit, zal ik zeer waarschijnlijk een PS3 onder m'n TV neerplanten volgende zomer.
pi_29682866
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 10:04 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

.
Dude, serieus. Get a life. Leer Nederlands!
Dat bericht is overigens uit Mei. Alle berichtgeving omtrend KZ2 is van daarna. Het was nep, live with it.
God wat ben jij dom. Echt niet te filmen.

Laat je pik a.s.a.p. dichtlijmen, de wereld dient bespaart te blijven van jouw kroost willen we de evolutie op gang houden.
pi_29682912
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 10:09 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

God wat ben jij dom. Echt niet te filmen.

Laat je pik a.s.a.p. dichtlijmen, de wereld dient bespaart te blijven van jouw kroost willen we de evolutie op gang houden.
.
Dude, jij slikt alle bagger als waarheden en probeert dan hier het mannetje uit te hangen met je fancy quotes uit interviews met mensen die direct met Sony/ps3 te maken hebben.
Wie is er nou dom? .
-
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:11:30 #186
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29682922

Is er nog iets boeiends te melden over de 360?
pi_29682956
niet tot 4/5 oktober iig
pi_29683034
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 10:11 schreef Dr.Daggla het volgende:

Wie is er nou dom? .
Jij ! En niet zo'n klein beetje ook.

Je snapt niet eens dat die Killzone onthullingen van augustus zijn. Ga gewoon please niet in op deze diepgaande technische discussie als je er totaal geen kaas van gegeten hebt, en geen Engels kunt lezen.

Hoe valt er nou een inhoudelijke discussie op argumenten te voeren als je elke keer poep praat omdat je de zaken niet snapt. Laat de moeilijke dingen nou maar aan andere mensen over.
pi_29683714
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 10:17 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Jij ! En niet zo'n klein beetje ook.

Je snapt niet eens dat die Killzone onthullingen van augustus zijn. Ga gewoon please niet in op deze diepgaande technische discussie als je er totaal geen kaas van gegeten hebt, en geen Engels kunt lezen.

Hoe valt er nou een inhoudelijke discussie op argumenten te voeren als je elke keer poep praat omdat je de zaken niet snapt. Laat de moeilijke dingen nou maar aan andere mensen over.
19/05/2005 is de datum..
Dom geboren of hebben je ouders je laten vallen als kind?
-
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:51:32 #190
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29683736
Nou, in November ga ik vol overgave op de 360 spelen

http://games.fok.nl/news.php?newsid=5845
pi_29684587
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 10:50 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

19/05/2005 is de datum..
Dom geboren of hebben je ouders je laten vallen als kind?
Zit je weer aan de drugs jongen ?

Dat interview is van vlak na de E3 (19/5 ja) en was niet de issue sul, het was maanden geleden al punt van discussie met jou (of weet je dat ook al niet meer wegens dementie), en toen snapte je het ook al niet wat er gezegd werd. De aanvullende info hierboven die ik post komt van de PS Meeting (juli) en het PSM Magazine (augustus), waar het 'mysterie' opgelost wordt.

Je hebt niet vooraan gestaan bij het uitdelen van het verstand. Geef verder niks, maar leer op zijn minst eens f*cking fatsoendelijk lezen en interpreteren wat iemand bedoelt, zelfs met een gehandicapte valt beter te communiceren.
pi_29685515
zijn jullie klaar met mekaar bashen?
pi_29685606
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:23 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Zit je weer aan de drugs jongen ?

Dat interview is van vlak na de E3 (19/5 ja) en was niet de issue sul, het was maanden geleden al punt van discussie met jou (of weet je dat ook al niet meer wegens dementie), en toen snapte je het ook al niet wat er gezegd werd. De aanvullende info hierboven die ik post komt van de PS Meeting (juli) en het PSM Magazine (augustus), waar het 'mysterie' opgelost wordt.

Je hebt niet vooraan gestaan bij het uitdelen van het verstand. Geef verder niks, maar leer op zijn minst eens f*cking fatsoendelijk lezen en interpreteren wat iemand bedoelt, zelfs met een gehandicapte valt beter te communiceren.

"I WANT TO BELIEVE"
Zo kom je een beetje op mij over. Doe je oogkleppen eens af en zet beide beentjes eens op de grond. En lees eens wat mier objectievere blaadjes. Die playstation-magazines lullen elkaar ook maar na. Zoals jij ook doet dus.
Maar goed, je pretendeert er zoveel verstand van te hebben, maar je realiseren dat het nevernooit zo mooi niet wordt deze generatie wil maar niet lukken.
Kan je nou ook eten van dat bord voor je kop? .
-
pi_29686319
quote:
dan is de A.I. van ghost recon 3 ook geniaal in de trailer, dan is de A.i. geniaal in The incredibles, Monsters inc, toy story en al dat soort geanimeerde films
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 08:45 schreef Edenoniphobic het volgende:
Verrek, ik was vergeten dat je iets te dom was om Engels te lezen, de vorige keer sloeg je ook al constant de plank mis bij die Engelse artikelen met je totale misinterpretatie's omdat je het simpelweg niet kon lezen. EN nu alweer.

En wat het realtime gedeelte betreft rondom het PS3-E3 gebeuren had ik ook al gelijk. Recentelijk is nl bekend geworden dat de alpha-kit-demo's waarop de PS3-demo's gedraaid werden wel degelijk realtime waren, alleen in een ander opzicht. In ieder geval niet CG !?

We hadden destijds een discussie over zinsnedes (van Harisson ( http://www.gamesindustry.biz/feature.php?aid=9051 ) omtrent het Motor Storm en Killzone gebeuren, en realtime of prerendered. Bij de Playstation Meeting en in het laatste PSM magazine is de aap nu precies uit de mouw gekomen.

Wat blijkt in het kort : Zoals bekend liep de E3 hardware van de PS3 op 2.4 Ghz Cell's (i.p.v. 3.2 Ghz) en een Geforce 7800. Beide respectievelijk 75% en 60% van de kracht van de uiteindelijk Cell en RSX-GPU. Het allergrootste hardware probleemzat hem echter in memory bandbreedte van devkits, de Geforce 7800 was nl gekoppeld aan een southbridge via een normale PCI-Express 4x verbinding (2 GB/s). De beruchte Rambus FlexIO was nog niet aanwezig. Dit betekent simpelweg dat pas 6% van de 35GB/s die de PS3 straks rechtstreeks uitwisselt tussen de RSX en de Cell (zonder Southbridge) werd behaald. Huge bottleneck. Alphakits (die ook nog eens met 256 MB XDR i.p.v. 512 MB XDR + GDDR3 werkten) dus zwaar gehandicapt en underpowered.

Maar nu komt het, PSM Magazine meldt de clou van het zaakje : de Killzone demo liep wel degelijk realtime op alphakits en heel vroege engine-builds, maar pas op 5 fps. De hele demo werd dus opgenomen, en versneld tot 60 fps. Nu worden die uitspraken duidelijk van Harison, lees het interview nog eens na.
Zo kan ik ook games maken, spelen op 5 fps en vervolgens doorspoelen, ben benieuwt of dat lekker speelt, het spel spelen met 5 fps en de replay bekijken met 60fps
als het echt zo realtime was en dat soort shit word de ps3 dus 12 keer zo snel als die uitkomt? anders is die 60fps niet haalbaar.
quote:
30 fps is genoeg voor minimum acceptabele performance. Men moet door het verkrijgen van 256 MB extra geheugen, 25% en 40% meer CPU en GPU power, en 6 keer zoveel geheugenbandbreedte makkelijk aan de 50 fps kunnen komen met final PS3 hardware met diezelfde engine die ook nog eens zwaar alpha is (net zoals de realtime Gundam demo pas 1 SPE core gebruikte op de PS meeting).
30fps is in jou ogen niet acceptable want dat oogt niet helemaal vloeiend als ik jou vorige post bekijk.
En geniet je nou van die discussie die je opgang brengt? er is in dit topic nog niemand geweest die het met je eens is en je blijft maar door flamen, als je slim bent ga je naar het ps3 topic en ga je daar de grote jongen uithangen
pi_29688763
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:31 schreef Gamedemon het volgende:
...als je slim bent ga je naar het ps3 topic en ga je daar de grote jongen uithangen
Precies. Volgens mij is er inmiddels meer over de PS3 gepraat dan over de xbox 360.
pi_29688942
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:14 schreef P-Style het volgende:

[..]

Precies. Volgens mij is er inmiddels meer over de PS3 gepraat dan over de xbox 360.
ach, zoveel maakt dat toch niet uit? Bij zo'n beetje elke presentatie van MS wordt de PS3 erbij gesleept.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:48:20 #197
63302 rockstah
New World Disorder
pi_29689620
Framerate problemen zijn rare op een console en is niet de schuld van de hardware maar van de code. Dit zijn allemaal work in progress games op nieuwe hardware en dat het nog niet soepel loopt betekent niet dat we in november allemaal kutgames lopen te spelen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:07:33 #198
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_29693728
Wie is Edenoniphobic? Maakt ook niet echt uit, hij is iig wel irritant
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:20:34 #199
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29694142
Hij heeft ook nog eens geen verstand van wat hij hier loopt te verkondigen
pi_29695173
Ik wist helemaal niet dat Top Spin 2 een launchtitel was! Die moet ik sowieso hebben, net als Kameo natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')