idd, alleen jammer dat MS wacht op Sonyquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:46 schreef pkwarts het volgende:
en op gamesindustry.biz 350 euro.
Niemand weet het en men roept maar wat. Laten we maar gewoon wachten op Microsoft.
Lijkt me stug dat MS games op de markt brengt die alleen te spelen zijn als je een HD hebt gekochtquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:13 schreef PandorasBox het volgende:
Maar de spellen zijn wel speelbaar zonder een memorycard...
Zonder HDD zijn sommige X360 spellen niet speeldbaar. Je wordt dan verplicht om een HDD erbij te kopen. En memorycards/sticks zijn de laatste tijd toch niet duur meer. Als de Xbox1 zonder HDD geleverd werd, dan had ik liever een memorycard gekocht dan een HDD.
X360 zonder HDD is geen complete hardware, en daar gaat het om.
1. De xbox360 heeft vreemdgenoeg geen digitale video uitgang. De enige manier om HDTV-resoluties te benutten is via de analoge "component" uitgang (hier heb je een speciaal kabeltje voor nodig). Op sommige LCD tv's zul je wel een "component" ingang vinden.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:05 schreef supadupagama het volgende:
Paar vraagjes:
1. Xbox360 heeft een of andere DV VGA aansluiting, is dit DVI geschikt voor m'n LCD TV?
2. Xbox360 heeft optisch geluid uit, is dit SPDIF voor m'n Surround Sound Set? (die met audio via oranje licht)
Zijn al beantwoord...quote:3. De nieuwe Xbox Live, zal deze ons verbinden met Europa of kunnen we tegen vrienden wereldwijd spelen?
4. Ik kijk uit naar Kameo (online co-op) en Perfect Dark 0 (online multi), maar welke blockbusters komen de 6 maanden daarna uit die must-haves zijn? Gears of War, Halo 3, Quake 4 & Prey zijn allemaal FPS, wat is er nog meer wat het waard maakt om de Xbox360 bij de lancering te kopen?
met de juist benodigheden lukt dat wel. ik voorzie weer leuke projectjesquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:03 schreef twi het volgende:
[..]
Knappe vent wanneer je een 200gig 2.5" schijf kunt vinden.
De enige echte in-game beelden tot dusver zijn een aantal stukjes bij G4TV geshowed in het Cliff Bleszinkski interview. Het verschil met de indrukwekkende screenshots is imho zeer groot en ronduit teleurstellend. Er dus idd een groot verschil tussen realtime renderen met de game-engine en in-game gameplay.quote:
Was jij niet diegene die bij hoog en laag volhield dat KZ ingame was?quote:Op maandag 15 augustus 2005 05:31 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
De enige echte in-game beelden tot dusver zijn een aantal stukjes bij G4TV geshowed in het Cliff Bleszinkski interview. Het verschil met de indrukwekkende screenshots is imho zeer groot en ronduit teleurstellend. Er dus idd een groot verschil tussen realtime renderen met de game-engine en in-game gameplay.
http://xboxmovies.teamxbo(...)-War-G4TVCOM-Footage
Je hebt weer teveel aan de drugs gezeten, dat tast je geheugen aan. Ik heb in die discussie steeds gezegd dat het me niet boeide of het ingame was of niet, de enige belangrijke vraag voor mij was dat het realtime was, en we dat grafisch niveau zouden kunnen verwachten van de PS3.quote:Op maandag 15 augustus 2005 07:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Was jij niet diegene die bij hoog en laag volhield dat KZ ingame was?.
Houd dan ajb op over teleurstellend.....Vooralsnog is GoW de enige titel die het allemaal een beetje lijkt waar te maken..
Maar realtime is het dus niet. En realtime is voor mij nog steeds wat je in-game zou moeten kunnen verwachten.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:28 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Je hebt weer teveel aan de drugs gezeten, dat tast je geheugen aan. Ik heb in die discussie steeds gezegd dat het me niet boeide of het ingame was of niet, de enige belangrijke vraag voor mij was dat het realtime was, en we dat grafisch niveau zouden kunnen verwachten van de PS3.
GoW draait toch op de Unreal 3 engine? Daar moeten juist zoveel mogelijk hersenloos knallen met goede graphics games op draaien.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:28 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Je hebt weer teveel aan de drugs gezeten, dat tast je geheugen aan. Ik heb in die discussie steeds gezegd dat het me niet boeide of het ingame was of niet, de enige belangrijke vraag voor mij was dat het realtime was, en we dat grafisch niveau zouden kunnen verwachten van de PS3.
Ik vind GoW in-game materiaal gewoon lame uitzien qua animatie's en framerates, en het detail dat je in veel screens ziet blijkt niet gehaald te worden in het game. Nu komt dat ook door het type spel. GoW wordt gewoon een breinloze shooter, dus ik hoop meer op andere genre spellen die gebruik maken van dezelfde engine. Adventures en RPG'smet die engine bijvoorbeeld.
Dan zal dan alleen door de engine moeten komen die nog niet optimaal is, want Epic heeft allang devkits die op 95% zitten, de afgelopen maanden na de E3 heeft MS gewoon de beta-kits rondgestuurd, en die demo die geshowed werd liep allang op die hardware.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:31 schreef MMaRsu het volgende:
Framerate, vind je het gek, dat ding liep pas op 10%.
Realtime betekent gewoon dat de console het zelf rendert, niet meer en niet minder. In-game zal dus nooit zo mooi worden als bepaalde realtime dingen, omdat er ook nog rekenkracht verloren gaat aan het besturen van de poppekes enz.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:31 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Maar realtime is het dus niet. En realtime is voor mij nog steeds wat je in-game zou moeten kunnen verwachten.
1 woord :quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:36 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Dan zal dan alleen door de engine moeten komen die nog niet optimaal is, want Epic heeft allang devkits die op 95% zitten, de afgelopen maanden na de E3 heeft MS gewoon de beta-kits rondgestuurd, en die demo die geshowed werd liep allang op die hardware.
Ach gut, is je 360-ballon nu ineens inelkaar gespat. Kan ik het helpen dat je het nieuws niet gevolgd hebt de laatste tijd omtrent devkits en verspreidiing.quote:
quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:51 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Ach gut, is je 360-ballon nu ineens inelkaar gespat. Kan ik het helpen dat je het nieuws niet gevolgd hebt de laatste tijd omtrent devkits en verspreidiing.
Je moet wel erg dom zijn als je nu nog steeds denkt dat developpers niet over fullpower kunnen beschikken als die dingen al bijna uit de fabriek rollen. Dan heb je dus echt geen verstand van hardware-ontwikkeling.
Het was een pre-rendered filmpje.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:48 schreef Edenoniphobic het volgende:
Het mooie aan Killzone was nog niet eens de graphics (al zat dat zeker op topniveau) maar gewoon de cinematische scene en de opeenvolging van intersssante actie's en slimme A.I.
Als dat alles met iets minder grafische pracht behaald wordt aan niveau (GoW niveau), dan hebben ze nog steeds een van de beste games om naar uit te kijken. Vooral de physics (explosies), de interactie en het vloeiende geheel waarbij de medesoldiers inspelen op de situatie (scripted of niet) was gewoon een dikke stap hoger als de huidige games.
Bron?quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:51 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Ach gut, is je 360-ballon nu ineens inelkaar gespat. Kan ik het helpen dat je het nieuws niet gevolgd hebt de laatste tijd omtrent devkits en verspreidiing.
Je moet wel erg dom zijn als je nu nog steeds denkt dat developpers niet over fullpower kunnen beschikken als die dingen al bijna uit de fabriek rollen. Dan heb je dus echt geen verstand van hardware-ontwikkeling.
Idd die man weet zelf niet eens waar die het over heeftquote:Op maandag 15 augustus 2005 17:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Bron?
Want je lult nou echt een uur in de ruimte.
Ok harstikke bedankt, jammer dat het zulk slecht nieuws is dat er geen DVI aansluiting op zit. Maar gelukkig zijn de standaard kabels die erbij zitten ook heel goed. Ik vraag me af of er ook een SCART aansluiting bijzit, want ik heb geloof ik geen "component" aansluiting.quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
1. De xbox360 heeft vreemdgenoeg geen digitale video uitgang. De enige manier om HDTV-resoluties te benutten is via de analoge "component" uitgang (hier heb je een speciaal kabeltje voor nodig). Op sommige LCD tv's zul je wel een "component" ingang vinden.
2. Dat is inderdaad SPDIF. Er zal wel weer een adapter komen voor een optische uitgang (dat overigens rood licht is) en/of een coaxiale uitgang. Dit kun je op iedere AV-receiver aansluiten.
[..]
Zijn al beantwoord...
Oké... Er is een grote kans dat de meegeleverde standaard kabel een "composite" kabel is (niet te verwarren met "component"). Deze gebruikt een geel tulpje voor het beeldsignaal en dit is bijna de slechtste aansluiting die er is voor beeldoverdracht. De standaard kabels die erbij zitten zullen dus niet "heel goed" zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2005 21:58 schreef supadupagama het volgende:
Ok harstikke bedankt, jammer dat het zulk slecht nieuws is dat er geen DVI aansluiting op zit. Maar gelukkig zijn de standaard kabels die erbij zitten ook heel goed. Ik vraag me af of er ook een SCART aansluiting bijzit, want ik heb geloof ik geen "component" aansluiting.
Wat lijkt je beter, gebruik maken van de standaard AV kabels of (als het bestaat) een VGA naar DVI adapter kopen?
lol de AI goed? ik heb em zelf voor de ps2 en de AI is om te janken, die gasten lopen soms tegen muren aan en staan gewoon klaar om afgeschoten te worden, echt dekking zoeken doen ze niet.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:48 schreef Edenoniphobic het volgende:
Het mooie aan Killzone was nog niet eens de graphics (al zat dat zeker op topniveau) maar gewoon de cinematische scene en de opeenvolging van intersssante actie's en slimme A.I.
Als dat alles met iets minder grafische pracht behaald wordt aan niveau (GoW niveau), dan hebben ze nog steeds een van de beste games om naar uit te kijken. Vooral de physics (explosies), de interactie en het vloeiende geheel waarbij de medesoldiers inspelen op de situatie (scripted of niet) was gewoon een dikke stap hoger als de huidige games.
Ik snap bijvoorbeeld al jaren inet waren die klote animeerders in FPS games niet mee rvariatie aanbrengen in hoe iemand rent, loopt, draait en beweegt, dat is altijd zo faky en houterig, en daar zit zo weinig variatie in dat het net robots zijn. Motion capturing of niet, het helpt allemaal nog weinig. Bij een arcade game zoals UT en GoW zie je hetzelfde weer terug : op volle snelheid stilstaan en 180 graden omdraaien en meteen weer op volle snelheid de andere kant op lopen, dat is gewoon fysisch lame en ziet er niet (tekenfilm physics).
Whehe lamers. Check eens wat vaker IGN, op xbox360.ign.com. Heeft allemaal eind juli erop gestaan, prutz0rz.quote:Bron? Want je lult nou echt een uur in de ruimte./
There you have it, lam0rz.quote:Developers comment on X360 Beta kits
July 22, 2005 - After Microsoft's mixed display of goods at E3 2005 last May, the most pressing questions on everyone's minds were simple. Will the new beta kits improve the state of Microsoft's games? And will the games look better than that?
The importance of the questions is equally simple. Ninety percent of Microsoft's games at E3 were unimpressive, particularly on the subject of graphics. We quickly learned the Xbox 360 games at the show were almost all running on alpha kits, i.e. off-the-shelf PCs with specs equivalent to the 360. Which meant that these machines were also only running at 25%-35% of the console's capacity. In other words, these were not the games we were looking for, these games can pass; move along, move along.
IGN has spoken with more than five developers on the subject of the newly released Xbox 360 Beta Kits to get a better idea the progress developers have made sine E3, and whether the beta kits have helped, hindered, confused, or improved game development.
Microsoft's beta kits are actual Xbox 360 consoles, not just fast-moving PCs or Macs. They look like Xbox 360s, with the curved lines and changeable faceplates, only they're charcoal gray in color. They're fatter, too. They have an additional two inches above the DVD tray, making them wider.
All of the five developers we spoke with asked to remain anonymous, due to an NDA (non-disclosure agreement) with Microsoft, but under the condition of anonymity, we learned many things. According to our sources, the beta kits, which were originally supposed to ship to
developers in April-May, were shipped in late June. This delay helped cause the major "perception" problem at E3. If developers had had the Beta Kits earlier, their games would have been running on the actual consoles.
We asked several developers what they thought of the Beta Kits. Epic Games' Mark Rein was frank with us but slim on details. When asked about the power of the system, he said the best example of that was Gears of War. "You've seen the answer to (all of your) questions. It's
called Gears of War."
With the exception of the audio chips (this chipset isn't complete), the Beta Kits contain about 90% of the console's chip set. They comprise the specialized three-CPU core processors and the graphics GPU. There are still some speed issues with the GPU we're told, but functionality wise, the Beta Kits are about a 90% representation of the final consoles.
"On our side, we've been working very hard to tap into the full power of the Betas. On a technical side, while the GPU is nearly twice as powerful as the Alpha kits, the CPU architecture requires very clean logic coding in order to take advantage of its full potential."
In de vorige Edge staat heel wat anders ( interview met Epic oa ), dat de devkits toen pas op 30% oid waren..quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:13 schreef Edenoniphobic het volgende:
Dohh, ik had het over het filmpje van Killzone 2, dat soort A.I. was het geniale aan het filmpje w.m.b. niet zozeer de gfx.
[..]
Whehe lamers. Check eens wat vaker IGN, op xbox360.ign.com. Heeft allemaal eind juli erop gestaan, prutz0rz.
[..]
There you have it, lam0rz.![]()
![]()
Begin juli is een nog nieuwere beta-kit uitgegeven, het geposte GoW- filmpje van G4 is van begin augustus en loopt op augustus-beta-kits ( en dan zit je gewoon aan 95% i.p.v. 90%), elke maand komt er een getweakte betakit-versie uit totdat de final hardware klaar is in september en de fabriek ingaat om binnen een maand miljoenen 360's klaar te hebben voor shipping en launch.
Final hardware en nog frametrouble-heaven.![]()
hoe weet jij dat het gaat floppen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:33 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ja piem0l, wat dacht jij dan.
Waar het mij vooral omgaat is dat die hele 360 gerushed wordt en games totaal niet klaar zijn. Developers zijn nog totaal niet tevreden over de devkits, en ze moeten al in 3 maanden hun launchtitels klaarhebben. Het oogt als 1 grote chaos, en die marketing-nerds van MS staan als die Minister van P.R. zaken van Bagdad te bleren dat het allemaal op rolletje sloopt en niks aan de hand is.
In the end (over een jaar tot een aantal jaar, als men die dingen doorheeft), zullen er waarschijnlijk niet zo heel grote verschillen meer zijn tussen de PS3 en de 360 (al lijkt me de PS3 indien alles eruit gehaald wordt toch wel een stuk krachtiger, alleen zal dit niet zo vaak gebeuren denk ik), maar tot die tijd verwacht ik vooral rotzooi en erdoor gerushte games die nog niet eens het niveau van current-gen halen. Dat is mijn probleem met al deze hype, in the end snijden ze zich in de vingers omdat de games afgeraffeld worden en niet door de kritische consumenten-keuring heenkomt. Als ik MS was, zou ik minimaal een half jaar uitstellen, want dit draait uit op een flopramp.
Ik ben het met je eens dat de xbox 360 enigszins gerushed wordt. Maar als 'ie op de markt komt heeft 'ie voorlopig geen directe (next-gen) concurrenten. En de graphics zullen sowieso beter zijn dan de huidige generatie consoles. Dat, plùs de goeie developer-support en de marketing van Microsoft moet er toch voor zorgen dat de xbox 360 best wel een succes kan worden. Ookal zullen de eerste games làng niet alles uit de xbox 360 halen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:33 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ja piem0l, wat dacht jij dan.
Waar het mij vooral omgaat is dat die hele 360 gerushed wordt en games totaal niet klaar zijn. Developers zijn nog totaal niet tevreden over de devkits, en ze moeten al in 3 maanden hun launchtitels klaarhebben. Het oogt als 1 grote chaos, en die marketing-nerds van MS staan als die Minister van P.R. zaken van Bagdad te bleren dat het allemaal op rolletje sloopt en niks aan de hand is.
In the end (over een jaar tot een aantal jaar, als men die dingen doorheeft), zullen er waarschijnlijk niet zo heel grote verschillen meer zijn tussen de PS3 en de 360 (al lijkt me de PS3 indien alles eruit gehaald wordt toch wel een stuk krachtiger, alleen zal dit niet zo vaak gebeuren denk ik), maar tot die tijd verwacht ik vooral rotzooi en erdoor gerushte games die nog niet eens het niveau van current-gen halen. Dat is mijn probleem met al deze hype, in the end snijden ze zich in de vingers omdat de games afgeraffeld worden en niet door de kritische consumenten-keuring heenkomt. Als ik MS was, zou ik minimaal een half jaar uitstellen, want dit draait uit op een flopramp.
Back to the Futurequote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:50 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
hoe weet jij dat het gaat floppen?
heb jij een auto waarbij als je hard genoeg langs een flitspaal rijd dat je kan tijdreizen?
Wat zeg ik nu weer?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
De Xbox 360 is nu al geen flop meer, er zijn (volgens de berichten) al genoeg pre-orders om de eerste zending uit te verkopen (USA). Ook is er enorm veel support voor dat ding en als de eerste generatie games niet 100% is dan is de 2e generatie dat wel. En dan is de PS3 pas bij de eerste generatie
Oud interview van mei misschien.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:49 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
In de vorige Edge staat heel wat anders ( interview met Epic oa ), dat de devkits toen pas op 30% oid waren..
Nou, dat gebeurd vaak zat. Driv3r anyone?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:11 schreef MMaRsu het volgende:
Geloof me, toptitels als GoW gaan ze niet uitbrengen als het een slechte game denk ik.
Driv3r is niet van Epic.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nou, dat gebeurd vaak zat. Driv3r anyone?
Wel als het een launchtitel is!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:17 schreef MMaRsu het volgende:
... Microsoft wil graag dat hun console goed verkoopt dus ik denk niet dat ze GoW al laten gaan als het nog niks is.
Inderdaad. Het overgrote deel van de launch games op van de PS2 en xbox waren ronduit bedroevend.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:20 schreef peristilius het volgende:
Je moet niet vergeten dat de meeste launchgames van de PS2 en Xbox ook best kut waren, het is altijd een beetje rushen in het begin...
Ja maar om nu GoW bedroevend te noemen is toch echt klinklare onzin.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Inderdaad. Het overgrote deel van de launch games op van de PS2 en xbox waren ronduit bedroevend.
Ik heb werkelijk geen idee of GoW bedroevend is/wordt, dat merken we over een aantal maandjes...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:59 schreef piet_pelle het volgende:
Ja maar om nu GoW bedroevend te noemen is toch echt klinklare onzin.
Als deze game al niet meer mooi is, wat dan in hemelsnaam wel?
Je moet toch ièts bij de launch halen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 02:08 schreef MMaRsu het volgende:
Ik denk dat het wel een vette game zal worden, al betwijfel ik of ik hem bij de Launch ga halen
Oh... ik dacht dat Halo3 uit zou komen tijdens de PS3-launch, als tegenhanger.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 02:18 schreef Edenoniphobic het volgende:
Hij komt helemaal niet uit bij launch. GoW staat voor een release tijdens de PS3-launch, als tegenhanger.
Moet tik jullie nu alles uitleggen.
quote:# Amped 3 (2K Games)
# Call of Duty 2 (Activision)
# Condemned (Sega)
# Dead Or Alive 4 (Tecmo)
# Elder Scrolls IV: Oblivion (Bethesda)
# Final Fantasy XI (Microsoft)
# Full Auto (Sega)
# Ghost Recon: Advanced Warfighter (Ubisoft)
# Gun (Activision)
# Kameo: Elements of Power (Microsoft)
# Madden NFL 06 (EA)
# NBA 2K6 (2K Games)
# NHL 2K6 (2K Games)
# The Outfit (THQ)
# Perfect Dark LE (Microsoft)
# Project Gotham Racing 3 (Microsoft)
# Quake 4 (Activision)
# Ridge Racer 6 (Namco)
# Saints Row (THQ)
# Tony Hawk's American Wasteland (Activision)
# Top Spin 2 (2K Games)
Hmmm... ik heb nog het meeste vertrouwen in Dead or Alive 4, als ik eerlijk moet zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 02:23 schreef MMaRsu het volgende:
Tot zover is dit de launch list iig..
Dat het een mooi spel blijkt te zijn betekent natuurlijk niet dat die PGR3 developers de xbox 360 snel door hebben. PGR4 zal er namelijk nog véél beter uitzien, aangezien ze de xbox 360 dan nòg beter kennen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 02:27 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ik ben mega-benieuwd of PGR3 zo goed wordt zoals men zegt en showt, want dan blijken hun een van de enige te zijn die het ding zo snel door hebben, en dat kan ik bijna niet geloven.
Nou dan hebben wij of andere screens/filmpjes gezien of je hebt een enorm blok voor je hoofd want ik vond de GoW filmpjes super indrukwekkend.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 02:39 schreef Edenoniphobic het volgende:
Uiteraard, maar my point is dat PGR3 niet alleen in screens en flimpjes als een van de weinige goed uitzag, maar op het oog ook soepel draaide, i.t.t. eigenlijk bijna alle andere games. GoW ziet er goed uit op screens, maar het in-game materiaal liep dus niet lekker en het benadert ook bij lange na niet de beste screens. Ben zeer benieuwd of zij met PGR3 het wel voor elkaar krijgen wat velen (nog!) niet voor elkaar krijgen.
Sja dat vindt jij (met jouw blok voor de kop), ik ben niet voor niets de discussie een pagina terug begonnen met mijn mening dat het in-game werk in dat filmpje zwaar teleurstellend is. Oogt voor mij als dertien in dozijn arcade shooter met slechte animatie en trage framerates, met een hoog deja-vu gehalte. Ze doen niks nieuws, ze maken gewoon een hi-res consoleshooter.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 02:44 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Nou dan hebben wij of andere screens/filmpjes gezien of je hebt een enorm blok voor je hoofd want ik vond de GoW filmpjes super indrukwekkend.
Maar misschien heeft GoW wel een heel boeiend, origineel en uitgebreid verhaal!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 03:19 schreef Edenoniphobic het volgende:
Sja dat vindt jij (met jouw blok voor de kop), ik ben niet voor niets de discussie een pagina terug begonnen met mijn mening dat het in-game werk in dat filmpje zwaar teleurstellend is. Oogt voor mij als dertien in dozijn arcade shooter met slechte animatie en trage framerates, met een hoog deja-vu gehalte. Ze doen niks nieuws, ze maken gewoon een hi-res consoleshooter.
Ik blijf erbij dat onderstaand detail bij lange na niet gehaald wordt, plus dat het ook nog eens niks te maken heeft met in-game werk. Anders geef mij eens de beelden van een soldier die die zombie bij zijn keel omhoog drukt met een dergelijke detail-graad.
Je ziet alleen maar straightforward hersenloos geknal.
[afbeelding]
Zucht.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 03:19 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Sja dat vindt jij (met jouw blok voor de kop), ik ben niet voor niets de discussie een pagina terug begonnen met mijn mening dat het in-game werk in dat filmpje zwaar teleurstellend is. Oogt voor mij als dertien in dozijn arcade shooter met slechte animatie en trage framerates, met een hoog deja-vu gehalte. Ze doen niks nieuws, ze maken gewoon een hi-res consoleshooter.
Ik blijf erbij dat onderstaand detail bij lange na niet gehaald wordt, plus dat het ook nog eens niks te maken heeft met in-game werk. Anders geef mij eens de beelden van een soldier die die zombie bij zijn keel omhoog drukt met een dergelijke detail-graad.
Je ziet alleen maar straightforward hersenloos geknal.
[afbeelding]
De laatste strohalm.quote:Maar misschien heeft GoW wel een heel boeiend, origineel en uitgebreid verhaal!
Ik ben bepaald geen fan van arcade FPS games nee, maar ik kan heus wel waardering opbrengen als er iets nieuws of origineels gedaan wordt, of echt een stap vooruit gezet wordt in alle aspecten. Met de gepretendeerde enorme power-capaciteit verwacht ik echt iets nieuws en next-gen, en geen hi-res Halo-kloon of UT2006 achtige bedoeling. Ik zie vooral veel grafisch detail en vooruitgang maar verderest niks nieuws.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 03:29 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Zucht.
Dat plaatje zul je miet in het spel zien nee, het volgende wel.[afbeelding]
Ga je me nu vertellen dat je dat niet mooi vind. En dan nog zul je wel iets vinden wat deze game lelijk of slecht noemt, of inspiratie loos (noem 's een schietgame die dat volgens jou niet is).
Er is altijd wel iets waardoor deze game zuigt volgens jou dus wie heeft er nou een bord voor z'n kop? Een heel groot bord met een playstation reclame poster erop.
Ja maar dat kan toch niet anders? Het gaat om de gameplay, als je vrij wilt kunnen bewegen en schieten zoals gewend in een FPS dan kan je simpelweg niet verwachten dat de animaties net zo zijn als in een big budget hollywood film, of de realiteit for that matter. Of zelfs de Killzone 2 filmpjes. Want zoals de bewegingen in dat filmpje gingen is het onmogelijk na te spelen met een thumbstick.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 04:01 schreef Edenoniphobic het volgende:
What you see now, is what you get later. Heb je dat filmpje gezien ? Hoe ie rent, schiet en hoe andere bewegen. Je denkt dat ze daar nog 100 verschillende animatie's bij gaan gooien ? No way dude.
Het is een arcade adrenaline shooter, dat soort games zijn gemaakt voor snelle gameplay zonder poespas, en gemaakt op een onrealisitische basis omdat snelle accuracy-bewegingen een must zijn. Dan kun je blijkbaar volgens hen geen fysisch correcte animatie's en physics erin gooien waarbij het loop en renwerk zoals het hoort beweegt en een stap voorwaarts zet t.o.v. de huidige generatie, hij moet dus kennelijk fysisch onmogelijk loopactie's en schietactie's uit kunnen voeren om bepaalde gameplay-elementen waar te maken (waar ik het niet mee eens ben).
Dat is hun keuze, maar ik vind het zwaar klote. En het ziet er niet uit. Ik heb zelfs het idee dat hoe realistscher het spel oogt qua gfx, art en textures (zoals in dit geval een hoog niveau gehaald wordt), hoe meer het onrealistische erin gaat storen. Alles lijkt perfect aan de screens, totdat ik het in-game werk zie, en het luchtkasteel in duigen valt. Ik kan alleen maar hopen dat anderen met deze engine wel iets goeds doen qua games en originaliteit, want het lijkt wel een van de beste engines te zijn.
Ah, wishfull thinking van een ps3 adept.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:13 schreef Edenoniphobic het volgende:
-knip-
Ik dacht dat je bedoelde dat ze op de e3 die kits al hadden..quote:There are still some speed issues with the GPU we're told, but functionality wise, the Beta Kits are about a 90% representation of the final consoles.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 08:56 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ik 00wn jouw aars massively nu. Hoe voelt het.
God wat ben jij dom. Echt niet te filmen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 10:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
Dude, serieus. Get a life. Leer Nederlands!
Dat bericht is overigens uit Mei. Alle berichtgeving omtrend KZ2 is van daarna. Het was nep, live with it.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 10:09 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
God wat ben jij dom. Echt niet te filmen.
Laat je pik a.s.a.p. dichtlijmen, de wereld dient bespaart te blijven van jouw kroost willen we de evolutie op gang houden.
Jij ! En niet zo'n klein beetje ook.quote:
19/05/2005 is de datum..quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 10:17 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Jij ! En niet zo'n klein beetje ook.![]()
Je snapt niet eens dat die Killzone onthullingen van augustus zijn. Ga gewoon please niet in op deze diepgaande technische discussie als je er totaal geen kaas van gegeten hebt, en geen Engels kunt lezen.
Hoe valt er nou een inhoudelijke discussie op argumenten te voeren als je elke keer poep praat omdat je de zaken niet snapt. Laat de moeilijke dingen nou maar aan andere mensen over.![]()
Zit je weer aan de drugs jongen ?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 10:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
19/05/2005 is de datum..
Dom geboren of hebben je ouders je laten vallen als kind?
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:23 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Zit je weer aan de drugs jongen ?
Dat interview is van vlak na de E3 (19/5 ja) en was niet de issue sul, het was maanden geleden al punt van discussie met jou (of weet je dat ook al niet meer wegens dementie), en toen snapte je het ook al niet wat er gezegd werd. De aanvullende info hierboven die ik post komt van de PS Meeting (juli) en het PSM Magazine (augustus), waar het 'mysterie' opgelost wordt.
Je hebt niet vooraan gestaan bij het uitdelen van het verstand. Geef verder niks, maar leer op zijn minst eens f*cking fatsoendelijk lezen en interpreteren wat iemand bedoelt, zelfs met een gehandicapte valt beter te communiceren.![]()
dan is de A.I. van ghost recon 3 ook geniaal in de trailer, dan is de A.i. geniaal in The incredibles, Monsters inc, toy story en al dat soort geanimeerde filmsquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:13 schreef Edenoniphobic het volgende:
Dohh, ik had het over het filmpje van Killzone 2, dat soort A.I. was het geniale aan het filmpje w.m.b. niet zozeer de gfx.
Zo kan ik ook games maken, spelen op 5 fps en vervolgens doorspoelen, ben benieuwt of dat lekker speelt, het spel spelen met 5 fps en de replay bekijken met 60fpsquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 08:45 schreef Edenoniphobic het volgende:
Verrek, ik was vergeten dat je iets te dom was om Engels te lezen, de vorige keer sloeg je ook al constant de plank mis bij die Engelse artikelen met je totale misinterpretatie's omdat je het simpelweg niet kon lezen. EN nu alweer.
En wat het realtime gedeelte betreft rondom het PS3-E3 gebeuren had ik ook al gelijk. Recentelijk is nl bekend geworden dat de alpha-kit-demo's waarop de PS3-demo's gedraaid werden wel degelijk realtime waren, alleen in een ander opzicht. In ieder geval niet CG !?
We hadden destijds een discussie over zinsnedes (van Harisson ( http://www.gamesindustry.biz/feature.php?aid=9051 ) omtrent het Motor Storm en Killzone gebeuren, en realtime of prerendered. Bij de Playstation Meeting en in het laatste PSM magazine is de aap nu precies uit de mouw gekomen.
Wat blijkt in het kort : Zoals bekend liep de E3 hardware van de PS3 op 2.4 Ghz Cell's (i.p.v. 3.2 Ghz) en een Geforce 7800. Beide respectievelijk 75% en 60% van de kracht van de uiteindelijk Cell en RSX-GPU. Het allergrootste hardware probleemzat hem echter in memory bandbreedte van devkits, de Geforce 7800 was nl gekoppeld aan een southbridge via een normale PCI-Express 4x verbinding (2 GB/s). De beruchte Rambus FlexIO was nog niet aanwezig. Dit betekent simpelweg dat pas 6% van de 35GB/s die de PS3 straks rechtstreeks uitwisselt tussen de RSX en de Cell (zonder Southbridge) werd behaald. Huge bottleneck. Alphakits (die ook nog eens met 256 MB XDR i.p.v. 512 MB XDR + GDDR3 werkten) dus zwaar gehandicapt en underpowered.
Maar nu komt het, PSM Magazine meldt de clou van het zaakje : de Killzone demo liep wel degelijk realtime op alphakits en heel vroege engine-builds, maar pas op 5 fps. De hele demo werd dus opgenomen, en versneld tot 60 fps. Nu worden die uitspraken duidelijk van Harison, lees het interview nog eens na.
30fps is in jou ogen niet acceptable want dat oogt niet helemaal vloeiend als ik jou vorige post bekijk.quote:30 fps is genoeg voor minimum acceptabele performance. Men moet door het verkrijgen van 256 MB extra geheugen, 25% en 40% meer CPU en GPU power, en 6 keer zoveel geheugenbandbreedte makkelijk aan de 50 fps kunnen komen met final PS3 hardware met diezelfde engine die ook nog eens zwaar alpha is (net zoals de realtime Gundam demo pas 1 SPE core gebruikte op de PS meeting).![]()
![]()
Precies. Volgens mij is er inmiddels meer over de PS3 gepraat dan over de xbox 360.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:31 schreef Gamedemon het volgende:
...als je slim bent ga je naar het ps3 topic en ga je daar de grote jongen uithangen
ach, zoveel maakt dat toch niet uit? Bij zo'n beetje elke presentatie van MS wordt de PS3 erbij gesleept.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:14 schreef P-Style het volgende:
[..]
Precies. Volgens mij is er inmiddels meer over de PS3 gepraat dan over de xbox 360.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |