abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29709347
Boeit het uberhaupt wie of wat de mooiste GFX heeft? Ik heb mijn Xbox echt niet gekocht met in mijn achterhoofd, yeah, nu heb ik lekker de console met de mooiste plaatjes op mijn tv, ik ging toch echt púúr voor de games die erop uit kwamen hoor.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_29709360
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:01 schreef febster het volgende:
Boeit het uberhaupt wie of wat de mooiste GFX heeft? Ik heb mijn Xbox echt niet gekocht met in mijn achterhoofd, yeah, nu heb ik lekker de console met de mooiste plaatjes op mijn tv, ik ging toch echt púúr voor de games die erop uit kwamen hoor.
Mij ging het ook niet om de graphics. Ik heb mijn box voor Ninja Gaiden gekocht.
...and you shall see.
pi_29709366
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 00:52 schreef Edenoniphobic het volgende:
Buiten de technische jardware problemen die ik al noemde die straks het verschil moeten maken, werd die hele PS3-E3 boot op dure 1080p beamers geshowed. Gezien het zere dunbezaaide 1080p-marktaandeel allang bekend dat het gros van de PS3 games net zoals de X360 op 720P zullen draaien. De helft aan detail om te berekenen betekent ook al het dubbele aan fps. Die 5 FPS is 10 FPS op gamespec 720P. Dat resteert niet 12 maar 6 maal sneller die gehaald moet worden om dat niveau te evenaren. Klinkt niet als mission impossible.
Halvering van het aantal pixels betekent niet het halveren van de detaillering; detailniveau zit eerder in het aantal polygonen waaruit een figuur bestaat en de kwaliteit van de textures. Uiteraard heeft de resolutie van het beeld een impact op de performance, maar dat het halveren van het aantal pixels ook een verdubbeling van het aantal FPS oplevert, lijkt me sterk.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 02:14:13 #254
63302 rockstah
New World Disorder
pi_29709481
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 01:59 schreef PandorasBox het volgende:
Nee, maar de Xbox heeft haar superieuriteit niet echt kunnen bewijzen. We hebben Ninja Gaiden en Dead Or Alive. Indrukwekkende titels. Maar je hebt niet echt veel van die voorbeelden.
En Forza Motorsport, oddworld stranger, farcry, doom3 en zo kan ik nog doorgaan. Maargoed, nu haal je de mooiste titels eruit, en dan? De rest is ook veel mooier als het gemiddelde ps2 en GC spel hoor
quote:
Metroid Prime en Resident Evil 4 waren zeker de mooiste titels van deze generatie.
Vind ik niet eigenlijk
quote:
Is de Cube het krachtigste dan?
Nee.
Het zit qua hardware goed in elkaar ja, beter dan de ps2 zelfs als je het mij vraagt. Maar de xbox tipt het niet. Elke console heeft zo zijn grafische paradepaardjes. En die van de xbox zijn het mooist.
quote:
Het is maar wat je met de hardware doet. En ontwikkelaars hebben bijna niets met de Xbox gedaan. Xbox heeft nog veel potentie. Maar MS laat het in de steek. En ik ben bang dat ze dit ook met de X360 zullen doen...
MS heeft echt wel laten zien dat zij de sterkste zijn, en hoeveel spellen zijn er wel niet op de xbox die de ps2 en gamecube niet trekken? En ja, er kunnen wellicht nog mooiere spellen uit de xbox getrokken worden. Boeiend? Wat heeft dat met de X360 te maken? MS is niet verantwoordelijk voor wat developers uit de xbox halen. En zij vinden dat ze toe zijn aan een nieuwe console, en Nintendo en Sony vinden dat even hard.
pi_29709484
Slechte zaak dat ze wat later een HD-DVD versie van de X360 gaan verkopen, dan krijg je dus als vroege koper van de 360-DVD versie te maken met games die niet op jouw Xbox draaien omdat die straks alleen op HD-DVD uitkomen, en als je hem wil verkopen raak je hem aan de straatstenen niet kwijt omdat niemand nog die ouwe versie wil.
quote:
Allard's comment may also refer to the possibility that Microsoft will begin shipping Xbox 360 consoles with HD-DVD drives at some point down the line, replacing the DVD drive which will be present in the original model of the system.
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=60519
pi_29709498
Jezus Pandoras box, Mijn 7 jaar oude Dreamcast kicked nog ps2 aars. Fok die oude man uit SH, Shenmue is veel mooier.

En metroid prime een van de mooiste games van deze generatie?! Hoe kom je erbij.
Ik heb trouwens in de EDGE een interview gelezen met de makers van RE5 en die zeiden letterlijk dat ze zich op de cube gelimiteerd voelden en dat als ze het op de xbox zouden maken dat het veel mooier zou zijn. En dan komt de ps2 nog eens een jaar later aankakken met een halfbakken gedowntunede versie.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  woensdag 17 augustus 2005 @ 02:20:03 #257
63302 rockstah
New World Disorder
pi_29709537
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:14 schreef Edenoniphobic het volgende:
Slechte zaak dat ze wat later een HD-DVD versie van de X360 gaan verkopen, dan krijg je dus als vroege koper van de 360-DVD versie te maken met games die niet op jouw Xbox draaien omdat die straks alleen op HD-DVD uitkomen,
Geloof het ook
pi_29709539
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:14 schreef Edenoniphobic het volgende:
Slechte zaak dat ze wat later een HD-DVD versie van de X360 gaan verkopen, dan krijg je dus als vroege koper van de 360-DVD versie te maken met games die niet op jouw Xbox draaien omdat die straks alleen op HD-DVD uitkomen, en als je hem wil verkopen raak je hem aan de straatstenen niet kwijt omdat niemand nog die ouwe versie wil.
[..]

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=60519
Hallow lees eens

Allard's comment may also refer to the possibility that Microsoft

*pallet zout toevoegt*
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_29709561
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:03 schreef chibibo het volgende:

[..]

Halvering van het aantal pixels betekent niet het halveren van de detaillering; detailniveau zit eerder in het aantal polygonen waaruit een figuur bestaat en de kwaliteit van de textures. Uiteraard heeft de resolutie van het beeld een impact op de performance, maar dat het halveren van het aantal pixels ook een verdubbeling van het aantal FPS oplevert, lijkt me sterk.
Klopt, maar aangenomen dat aan textures en polygon-modellen niet veel verandert, is een verdubbeling in fps wel redelijk betrouwbaar.

Performance-impact bij 720P- resolutie van 1280x768 en een 1080P-res van 1920x1024 kun je ook in tal van PC benchmarks vergelijken, daar worden de randzaken ook constant gehouden, maar alleen de resolutie opgekrikt. En kom je uit op vergelijkbare resultaten.
pi_29709565
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:20 schreef febster het volgende:

[..]

Hallow lees eens

Allard's comment may also refer to the possibility that Microsoft

*pallet zout toevoegt*
Ja maar febster, eniphoboic (of whatever) leest alleen wat hem uitkomt, net zoals onze posts. Als je hem onderuit lult negeert ie het of scheldt hij je uit. Als er in de media iets positiefs over de X360 gezegd wordt dan is het nep of niet waar en in tegengestelde richting is het zo waar alsof het in de bijbel staat.

Valt niet mee te redeneren.
pi_29709584
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:22 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Klopt, maar aangenomen dat aan textures en polygon-modellen niet veel verandert, is een verdubbeling in fps wel redelijk betrouwbaar.
Kortom je weet niks.
quote:
Performance-impact bij 720P- resolutie van 1280x768 en een 1080P-res van 1920x1024 kun je ook in tal van PC benchmarks vergelijken, daar worden de randzaken ook constant gehouden, maar alleen de resolutie opgekrikt. En kom je uit op vergelijkbare resultaten.
Ge-wel-dig.
Hoeveel mensen hebben de tv's die die resolutie af kunnen spelen? Max 1 procent op het moment ofzo?
pi_29709602
@rockstah

Jij vindt van niet, maar ik vind Resident Evil 4 mooier dan Ninja Gaiden. Ninja Gaiden is technisch beter, maar RE4 is mooier. Dat is een verschil.

En ik weet dat de Xbox de krachtigste is, dat ontken ik ook niet, heb ik ook nog nooit gedaan. Maar het wordt overschat. De games zijn nou ook niet VEEL mooier dan de concurrent. Otogi 2 was ik trouwens vergeten, ook een erg mooie Xbox game.

@piet_pelle

Jij bent echt een sega fanboy! Nog steeds!

Heel toevallig ben ik nu bezig met Shenmue II (Xbox). Moet dat iets moois voorstellen?

De gezichten zijn mooi gedaan, maar de rest is bedroevend slecht. Was dat soms de mooiste Dreamcast game ofzo?
...and you shall see.
pi_29709642
quote:
Ja maar febster, eniphoboic (of whatever) leest alleen wat hem uitkomt, net zoals onze posts. Als je hem onderuit lult negeert ie het of scheldt hij je uit. Als er in de media iets positiefs over de X360 gezegd wordt dan is het nep of niet waar en in tegengestelde richting is het zo waar alsof het in de bijbel staat.

Valt niet mee te redeneren.
De enige die vastgeluld zijn in dit topic zijn totnutoe diehard onwetende X360-fanboys die bij het woordje PS3 op de automatische piloot pre-rendered roepen. Nadat dat pijnlijk rechtgezet is met feiten, beginnen sommige wat panisch om zich heen te slaan omdat hun favo console ineens in de problemen raakt omdat ie wat magertje afsteekt.

Maar iemand die de Dreamcast een PS2-beater noemt is sowieso iet serieus te nemen, dus waar reageer ik eigenlijk op. For the record : ik ga de X360 en PS3 beide pas halen als ze me overtuigen met games, alle discussie vooraf en onwetendheid is pure entertainment.
pi_29709648
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:27 schreef PandorasBox het volgende:

Jij bent echt een sega fanboy! Nog steeds!
Altijd
pi_29709664
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:32 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

De enige die vastgeluld zijn in dit topic zijn totnutoe diehard onwetende X360-fanboys die bij het woordje PS3 op de automatische piloot pre-rendered roepen. Nadat dat pijnlijk rechtgezet is met feiten, beginnen sommige wat panisch om zich heen te slaan omdat hun favo console ineens in de problemen raakt omdat ie wat magertje afsteekt.

Maar iemand die de Dreamcast een PS2-beater noemt is sowieso iet serieus te nemen, dus waar reageer ik eigenlijk op. For the record : ik ga de X360 en PS3 beide pas halen als ze me overtuigen met games, alle discussie vooraf en onwetendheid is pure entertainment.
Whatever .
pi_29709673
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:32 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Je bedoeld, rondstrooien met onsamenhangende technische cijfertjes en zelfbedachte hersenspinsels gebaseerd op hoop en fanboyisme? Ja pijnlijk hoor.

Iedereen die niet meteen alles slikt als zoete koek wat jij uitkraamt scheldt je uit en noem je een fanboy. Zelfs mensen die allang hebben aangegeven dat hun voorkeur bij Playstation ligt.
Je kan het alleen niet begrijpen dat zelfs zo iemand nog objectief kan kijken en inziet dat de ps3 niet dubbel en dwars over de X360 kan en gaat walsen.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 02:36:27 #267
63302 rockstah
New World Disorder
pi_29709686
Goed, zal nog een keer mijn commentaar over de DVD rel uitleggen.

Microsoft, die als geen ander weet hoe hun console in elkaar zit, heeft besloten dat het dvd formaat genoeg is voor de komende generatie aan games. Ze zijn zelf tenslotte ook developers en zijn verantwoordlijk geweest voor een groot deel van de grafische paradepaartjes op de xbox, en ze maken tenslotte consoles. Ze hebben er echt wel over nagedacht en niet ineens gezegt van: "goh, laten we ons mooi uitgebalanceerde systeem eens lekker gaan verpesten door een te klein formaat opslag media te gaan gebruiken for no reason". De uitspraak dat die dvd's te klein zouden zijn is helemaal nergens op gebaseerd. De huidige generatie aan games gebruikt de single layer dvd nog amper volluit. De meeste spellen nog niet eens voor de helft. De gamecube doet het trouwens ook al jaren met schijfjes van nog geen anderhalve gig. En desnoods komen sommige spellen op 2 schijfjes uit. Vooralsnog geen reden tot beperkingen van prestaties. Gebeurt ook zat op de PS2 en gamecube nu.

Verder heeft MS wellicht wel gezegt dat een latere generatie X360 consoles voor de leukigheid een HD-DVD speler gaan bevatten om mischien wat films op te kijken ofzo. Ze gaan echt niet daarna al hun spellen ineens op HD-DVD uitbrengen. Ze weten zelf ook wel dat ze dat niet kunnen maken. En het zal waarschijnlijk ook nieteens nodig zijn. Nog iets?

Waarom heeft de PS3 dan wel een Blu ray player? Omdat Sony ook eens een keer het technische paradepaartje wil zijn is my best guess.

En wat gaat Nintendo doen? Die komt waarschijnlijk weer met cartridges ofzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door rockstah op 17-08-2005 02:41:46 ]
pi_29709701
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:36 schreef rockstah het volgende:

Waarom heeft de PS3 dan wel een Blu ray player? Omdat Sony ook eens een keer het technische paradepaartje wil zijn is my best guess.
En wellicht het Blu ray consortium Sony daar geld voor geeft, of omdat Sony het Blu ray gebeuren een boost wil geven zodat ze de films van hun tak iig door de PS3 kopers op Blu ray gekocht gaan worden.
pi_29709717
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:26 schreef febster het volgende:

[..]

Kortom je weet niks.
Iedereen die technisch nl een beetje onderlegd is weet dat dat vergelijkbare zaken zijn.
quote:
Ge-wel-dig.
Hoeveel mensen hebben de tv's die die resolutie af kunnen spelen? Max 1 procent op het moment ofzo?
Wacht effe, begrijp ik nou goed dat je zit te bitchen op 720P, de resolutie waar je als x360-fanboy ook volop mee te maken krijgt en feitelijk alles op gericht is (ook al werken alle games ook op PAL), of heb je een probleem met een presentatie op 1080p ?

In de VS heeft iets van 20% al HDTV (720p) toestellen, en verwacht men binnen 3 jaar iets van 60% van de markt. En FYI, je kunt al 720p LCD TV's kopen voor onder de 1000 euro. En men kijkt echt wle naar de VS waar HDTV allang ingeburgerd is, en niet naar NL.
pi_29709741
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:35 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Je bedoeld, rondstrooien met onsamenhangende technische cijfertjes en zelfbedachte hersenspinsels gebaseerd op hoop en fanboyisme? Ja pijnlijk hoor.
Dat jij te dom bent om dat soort zaken te snappen, wil nog niet zeggen dat ze niet waar zijn.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 02:46:19 #271
63302 rockstah
New World Disorder
pi_29709751
1080p heb ik trouwens nog nooit van gehoord. progressive gaat tot 720 en 1080 word interlaced, dus 1080i. En dat is dus iets om het beeld wat scherper te maken mocht je een grote tv hebben, en word door zowel de 360 als de ps3 ondersteunt.

Maar wat heeft dat er verder mee te maken?
pi_29709755
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:40 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Iedereen die technisch nl een beetje onderlegd is weet dat dat vergelijkbare zaken zijn.
Dan moet je geen woorden gebruiken als "aangenomen" en "redelijk betrouwbaar" gebruiken, want daarmee zeg je eigenlijk dat je gewoon maar wat gokt en dat je net zoals de 99% van de gamers geen bal weet wat nu precies Sony en MS precies van plan zijn.
quote:
[..]

Wacht effe, begrijp ik nou goed dat je zit te bitchen op 720P, de resolutie waar je als x360-fanboy ook volop mee te maken krijgt en feitelijk alles op gericht is (ook al werken alle games ook op PAL), of heb je een probleem met een presentatie op 1080p ?

In de VS heeft iets van 20% al HDTV (720p) toestellen, en verwacht men binnen 3 jaar iets van 60% van de markt. En FYI, je kunt al 720p LCD TV's kopen voor onder de 1000 euro. En men kijkt echt wle naar de VS waar HDTV allang ingeburgerd is, en niet naar NL.
Lees je anders ff in ofzo. Waar zie je mij hier de Xbox360 de hemel inprijzen? Ik zeg zelfs een pagina of 2 geleden nog dat als hij meer dan 360 euro kost ik hem niet ga halen, niet bepaald fanboy gedrag don't you think ? Wat er in de VS gebeurt intresseert me vrij weinig, ik ben veel meer geintresseerd in wat er hier gebeurd qua tv markt. De economie zit duidelijk in een dip, en ondanks dat de prijzen voor HDTV's dalen gaat het nog wel ff duren voordat die mainstream zijn, en mijn vermoeden is dat we dan al bij de PS4 en Xbox3 zijn.
pi_29709804
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:36 schreef rockstah het volgende:

Sommige van huidige low-res-texture PS2 console-games vullen al echt wel een DL disk. GT4 maar ook Metal Gear Solid 2: Substance, Xenosaga, Champions of Norrath, Madden NFL 2005: Collector's Edition en The Guy Game.

Als je bedenkt dat gfx via de textures zwaar opgekrikt gaan worden aan detail, en sound ook veel beter wordt, dan weet je nu al dat een kopie van GT4 op audio/viseel niet genoeg heeft aan 1 DL. Spellen worden groter, en gaan ook HDTV cutscenes bevatten, dus op de langere termijn heb je wel veel meer ndoig.

En verderest is Blue-Ray ook gericht op HDTV-films die straks op je PS3 afgespeeld moeten kunnen worden.
pi_29709813
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:46 schreef rockstah het volgende:
1080p heb ik trouwens nog nooit van gehoord. progressive gaat tot 720 en 1080 word interlaced, dus 1080i. En dat is dus iets om het beeld wat scherper te maken mocht je een grote tv hebben, en word door zowel de 360 als de ps3 ondersteunt.

Maar wat heeft dat er verder mee te maken?
Interlaced is juist negatief voor de scheprte joh. En 1080p bestaat. Allang. Google maar effe verder.
pi_29709830
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:46 schreef febster het volgende:

Lees je anders ff in ofzo. Waar zie je mij hier de Xbox360 de hemel inprijzen? Ik zeg zelfs een pagina of 2 geleden nog dat als hij meer dan 360 euro kost ik hem niet ga halen, niet bepaald fanboy gedrag don't you think ? Wat er in de VS gebeurt intresseert me vrij weinig, ik ben veel meer geintresseerd in wat er hier gebeurd qua tv markt. De economie zit duidelijk in een dip, en ondanks dat de prijzen voor HDTV's dalen gaat het nog wel ff duren voordat die mainstream zijn, en mijn vermoeden is dat we dan al bij de PS4 en Xbox3 zijn.
Lees je zelf maar in. 720P is ook HDTV, en die LCD's die dat ondersteunen zijn al op vergelijkbaar prijsniveau als beeldbuizen, en gaan alleen maar goedkoper worden.

Maar waar sloeg die opmerking nou op, gewoon zinloos zeiken dus ? Zeg dan niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')