abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29679709
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 01:59 schreef piet_pelle het volgende:
Ja maar om nu GoW bedroevend te noemen is toch echt klinklare onzin.
Als deze game al niet meer mooi is, wat dan in hemelsnaam wel?
Ik heb werkelijk geen idee of GoW bedroevend is/wordt, dat merken we over een aantal maandjes...
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:08:28 #152
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29679792
Ik denk dat het wel een vette game zal worden, al betwijfel ik of ik hem bij de Launch ga halen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_29679834
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 02:08 schreef MMaRsu het volgende:
Ik denk dat het wel een vette game zal worden, al betwijfel ik of ik hem bij de Launch ga halen
Je moet toch ièts bij de launch halen?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:16:03 #154
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29679916
Perfect Dark misschien, als ie ongeveer net zo goed word als Goldeneye 007 . En als GoW bijna zo goed word als Re4 haal ik die ook wel .
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_29679948
Hij komt helemaal niet uit bij launch. GoW staat voor een release tijdens de PS3-launch, als tegenhanger.

Moet ik jullie nu alles uitleggen.
pi_29679961
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 02:18 schreef Edenoniphobic het volgende:
Hij komt helemaal niet uit bij launch. GoW staat voor een release tijdens de PS3-launch, als tegenhanger.

Moet tik jullie nu alles uitleggen.
Oh... ik dacht dat Halo3 uit zou komen tijdens de PS3-launch, als tegenhanger.
pi_29679990
Halo 3 is nog helemaal niet officieel bevestigt, alleen geruchten dat ie komt, maar nog geen enkele preview of beelden.

GoW staat voor een 2006-release, en is voorlopig de PS3-tegenhanger, al had men wil graag gewild dat Halo 3 dat zou worden, maar dat haalt men toch nooit qua deadline gezien alle problemen met de devkits.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:23:48 #158
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29680030
Tot zover is dit de launch list iig..
quote:
# Amped 3 (2K Games)
# Call of Duty 2 (Activision)
# Condemned (Sega)
# Dead Or Alive 4 (Tecmo)
# Elder Scrolls IV: Oblivion (Bethesda)
# Final Fantasy XI (Microsoft)
# Full Auto (Sega)
# Ghost Recon: Advanced Warfighter (Ubisoft)
# Gun (Activision)
# Kameo: Elements of Power (Microsoft)
# Madden NFL 06 (EA)
# NBA 2K6 (2K Games)
# NHL 2K6 (2K Games)
# The Outfit (THQ)
# Perfect Dark LE (Microsoft)
# Project Gotham Racing 3 (Microsoft)
# Quake 4 (Activision)
# Ridge Racer 6 (Namco)
# Saints Row (THQ)
# Tony Hawk's American Wasteland (Activision)
# Top Spin 2 (2K Games)
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_29680046
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 02:23 schreef MMaRsu het volgende:
Tot zover is dit de launch list iig..
Hmmm... ik heb nog het meeste vertrouwen in Dead or Alive 4, als ik eerlijk moet zijn.
pi_29680064
Nou ik ga bij de release Full auto en PGR3 kopen.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_29680076
Dat is eigenlijk nog geen officiele lijst, maar geruchten-launch-list.

Persoonlijk heb ik alleen PGR3 en DOA4 makers horen zeggen dat ze idd voor de launch-release gaan, en duikt erg vaak het nummer '15' als aantal titels, dus die lijst lijkt wat teveel te bevatten.

Ik ben mega-benieuwd of PGR3 zo goed wordt zoals men zegt en showt, want dan blijken hun een van de enige te zijn die het ding zo snel door hebben, en dat kan ik bijna niet geloven.
pi_29680140
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 02:27 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ik ben mega-benieuwd of PGR3 zo goed wordt zoals men zegt en showt, want dan blijken hun een van de enige te zijn die het ding zo snel door hebben, en dat kan ik bijna niet geloven.
Dat het een mooi spel blijkt te zijn betekent natuurlijk niet dat die PGR3 developers de xbox 360 snel door hebben. PGR4 zal er namelijk nog véél beter uitzien, aangezien ze de xbox 360 dan nòg beter kennen.
pi_29680222
Uiteraard, maar my point is dat PGR3 niet alleen in screens en flimpjes als een van de weinige goed uitzag, maar op het oog ook soepel draaide, i.t.t. eigenlijk bijna alle andere games. GoW ziet er goed uit op screens, maar het in-game materiaal liep dus niet lekker en het benadert ook bij lange na niet de beste screens. Ben zeer benieuwd of zij met PGR3 het wel voor elkaar krijgen wat velen (nog!) niet voor elkaar krijgen.
pi_29680267
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 02:39 schreef Edenoniphobic het volgende:
Uiteraard, maar my point is dat PGR3 niet alleen in screens en flimpjes als een van de weinige goed uitzag, maar op het oog ook soepel draaide, i.t.t. eigenlijk bijna alle andere games. GoW ziet er goed uit op screens, maar het in-game materiaal liep dus niet lekker en het benadert ook bij lange na niet de beste screens. Ben zeer benieuwd of zij met PGR3 het wel voor elkaar krijgen wat velen (nog!) niet voor elkaar krijgen.
Nou dan hebben wij of andere screens/filmpjes gezien of je hebt een enorm blok voor je hoofd want ik vond de GoW filmpjes super indrukwekkend.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_29680388
Amped 3 voor de X360:





...and you shall see.
pi_29680532
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 02:44 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Nou dan hebben wij of andere screens/filmpjes gezien of je hebt een enorm blok voor je hoofd want ik vond de GoW filmpjes super indrukwekkend.
Sja dat vindt jij (met jouw blok voor de kop), ik ben niet voor niets de discussie een pagina terug begonnen met mijn mening dat het in-game werk in dat filmpje zwaar teleurstellend is. Oogt voor mij als dertien in dozijn arcade shooter met slechte animatie en trage framerates, met een hoog deja-vu gehalte. Ze doen niks nieuws, ze maken gewoon een hi-res consoleshooter.

Ik blijf erbij dat onderstaand detail bij lange na niet gehaald wordt, plus dat het ook nog eens niks te maken heeft met in-game werk. Anders geef mij eens de beelden van een soldier die die zombie bij zijn keel omhoog drukt met een dergelijke detail-graad.

Je ziet alleen maar straightforward hersenloos geknal.

pi_29680557
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 03:19 schreef Edenoniphobic het volgende:
Sja dat vindt jij (met jouw blok voor de kop), ik ben niet voor niets de discussie een pagina terug begonnen met mijn mening dat het in-game werk in dat filmpje zwaar teleurstellend is. Oogt voor mij als dertien in dozijn arcade shooter met slechte animatie en trage framerates, met een hoog deja-vu gehalte. Ze doen niks nieuws, ze maken gewoon een hi-res consoleshooter.

Ik blijf erbij dat onderstaand detail bij lange na niet gehaald wordt, plus dat het ook nog eens niks te maken heeft met in-game werk. Anders geef mij eens de beelden van een soldier die die zombie bij zijn keel omhoog drukt met een dergelijke detail-graad.

Je ziet alleen maar straightforward hersenloos geknal.

[afbeelding]
Maar misschien heeft GoW wel een heel boeiend, origineel en uitgebreid verhaal!
pi_29680627
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 03:19 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Sja dat vindt jij (met jouw blok voor de kop), ik ben niet voor niets de discussie een pagina terug begonnen met mijn mening dat het in-game werk in dat filmpje zwaar teleurstellend is. Oogt voor mij als dertien in dozijn arcade shooter met slechte animatie en trage framerates, met een hoog deja-vu gehalte. Ze doen niks nieuws, ze maken gewoon een hi-res consoleshooter.

Ik blijf erbij dat onderstaand detail bij lange na niet gehaald wordt, plus dat het ook nog eens niks te maken heeft met in-game werk. Anders geef mij eens de beelden van een soldier die die zombie bij zijn keel omhoog drukt met een dergelijke detail-graad.

Je ziet alleen maar straightforward hersenloos geknal.

[afbeelding]
Zucht.
Dat plaatje zul je miet in het spel zien nee, het volgende wel.
Ga je me nu vertellen dat je dat niet mooi vind. En dan nog zul je wel iets vinden wat deze game lelijk of slecht noemt, of inspiratie loos (noem 's een schietgame die dat volgens jou niet is).
Er is altijd wel iets waardoor deze game zuigt volgens jou dus wie heeft er nou een bord voor z'n kop? Een heel groot bord met een playstation reclame poster erop.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_29680642
quote:
Maar misschien heeft GoW wel een heel boeiend, origineel en uitgebreid verhaal!
De laatste strohalm.
pi_29680721
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 03:29 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Zucht.
Dat plaatje zul je miet in het spel zien nee, het volgende wel.[afbeelding]
Ga je me nu vertellen dat je dat niet mooi vind. En dan nog zul je wel iets vinden wat deze game lelijk of slecht noemt, of inspiratie loos (noem 's een schietgame die dat volgens jou niet is).
Er is altijd wel iets waardoor deze game zuigt volgens jou dus wie heeft er nou een bord voor z'n kop? Een heel groot bord met een playstation reclame poster erop.
Ik ben bepaald geen fan van arcade FPS games nee, maar ik kan heus wel waardering opbrengen als er iets nieuws of origineels gedaan wordt, of echt een stap vooruit gezet wordt in alle aspecten. Met de gepretendeerde enorme power-capaciteit verwacht ik echt iets nieuws en next-gen, en geen hi-res Halo-kloon of UT2006 achtige bedoeling. Ik zie vooral veel grafisch detail en vooruitgang maar verderest niks nieuws.

Die screen heb ik idd ook een paar keer in actie gezien, maar grote monsters maken geen indruk als ze dorkig geanimeerd zijn. Die Amerikanen snappen het gewoon niet geloof ik, net zoals ze niks snappen van auto's maken en menen dat alles wat groter is ook cooler is, snappen ze ook hier weinig van games maken.

Het is uiteraard vooroordeelbevestigend maar zelfs de PS2 Shadow of the Colussus monsters zijn omdat ze zo goed geanimeerd zijn indrukwekkender dat die bonkige GoW monsters die jij showt. Alleen omdat ze wat hoekige tanden hebben, hi-res bumpmaps bezitten en 20 M hoog zijn maakt ze niet perse cooler, zeker niet als ze als een gehandicapte bewegen. Er valt gewoon meer uit te halen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 03:45:41 #171
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29680736
Heb jij een final product gezien van GoW waar je de animatie's kut zag lopen?

Nee?

Su dan
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_29680823
What you see now, is what you get later. Heb je dat filmpje gezien ? Hoe ie rent, schiet en hoe andere bewegen. Je denkt dat ze daar nog 100 verschillende animatie's bij gaan gooien ? No way dude.

Het is een arcade adrenaline shooter, dat soort games zijn gemaakt voor snelle gameplay zonder poespas, en gemaakt op een onrealisitische basis omdat snelle accuracy-bewegingen een must zijn. Dan kun je blijkbaar volgens hen geen fysisch correcte animatie's en physics erin gooien waarbij het loop en renwerk zoals het hoort beweegt en een stap voorwaarts zet t.o.v. de huidige generatie, hij moet dus kennelijk fysisch onmogelijk loopactie's en schietactie's uit kunnen voeren om bepaalde gameplay-elementen waar te maken (waar ik het niet mee eens ben).

Dat is hun keuze, maar ik vind het zwaar klote. En het ziet er niet uit. Ik heb zelfs het idee dat hoe realistscher het spel oogt qua gfx, art en textures (zoals in dit geval een hoog niveau gehaald wordt), hoe meer het onrealistische erin gaat storen. Alles lijkt perfect aan de screens, totdat ik het in-game werk zie, en het luchtkasteel in duigen valt. Ik kan alleen maar hopen dat anderen met deze engine wel iets goeds doen qua games en originaliteit, want het lijkt wel een van de beste engines te zijn.
pi_29680855
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 04:01 schreef Edenoniphobic het volgende:
What you see now, is what you get later. Heb je dat filmpje gezien ? Hoe ie rent, schiet en hoe andere bewegen. Je denkt dat ze daar nog 100 verschillende animatie's bij gaan gooien ? No way dude.

Het is een arcade adrenaline shooter, dat soort games zijn gemaakt voor snelle gameplay zonder poespas, en gemaakt op een onrealisitische basis omdat snelle accuracy-bewegingen een must zijn. Dan kun je blijkbaar volgens hen geen fysisch correcte animatie's en physics erin gooien waarbij het loop en renwerk zoals het hoort beweegt en een stap voorwaarts zet t.o.v. de huidige generatie, hij moet dus kennelijk fysisch onmogelijk loopactie's en schietactie's uit kunnen voeren om bepaalde gameplay-elementen waar te maken (waar ik het niet mee eens ben).

Dat is hun keuze, maar ik vind het zwaar klote. En het ziet er niet uit. Ik heb zelfs het idee dat hoe realistscher het spel oogt qua gfx, art en textures (zoals in dit geval een hoog niveau gehaald wordt), hoe meer het onrealistische erin gaat storen. Alles lijkt perfect aan de screens, totdat ik het in-game werk zie, en het luchtkasteel in duigen valt. Ik kan alleen maar hopen dat anderen met deze engine wel iets goeds doen qua games en originaliteit, want het lijkt wel een van de beste engines te zijn.
Ja maar dat kan toch niet anders? Het gaat om de gameplay, als je vrij wilt kunnen bewegen en schieten zoals gewend in een FPS dan kan je simpelweg niet verwachten dat de animaties net zo zijn als in een big budget hollywood film, of de realiteit for that matter. Of zelfs de Killzone 2 filmpjes. Want zoals de bewegingen in dat filmpje gingen is het onmogelijk na te spelen met een thumbstick.
Dat was puur gemaakt als eye candy, daar zat niks gameplay matigs aan. Wat jij vraagt is gewoon niet reeel.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_29681128
Jewel hoor, het is zo reeel als men het zelf wil maken. Makers moeten gewoon rekening houden met een stukje oncontroleerbaarheid, en dit dusdanig maken dat het je niet benadeeld, ergert of belemmerd in de gameplay. Kwestie van aan elkaar koppelen van gameplay zaken (als x gebeurt dan moet y-enemy effe rustig aan doen). Dat gaat dus vooralsnog bijna niet in een hectische shooter, maar wel in tal van andere games en genres (adeventures, rpg's, sportspellen, GTA achtige games etc). In het echt heb je ook geen absolute controle over je lichaam, je bent altijd gebonden aan natuurwetten, en als je hard rent moet je eerst vertragen en je lichaam inspannen om tot stilstand te komen. Ook beweeg je nooit hetzelfde, er zit altijd een lichte variatie in.

Er is ook een stukje gerendered in het GoW-filmpje waarbij de hoofdrolspeler uit die helikopter stapt met zijn maten en die camera zoomed (dan ziet wel alles strak uit). Dat soort flexibiliteit en cinematisch detail moeten makers veel en veel vaker durven te gebruiken midden in games (wel interactief blijven) i.p.v. constant die boring first person of third person op dezelfde plaats te houden. Het is allemaal een kwestie van slimme A.I., maken die je daarbij niet benadeeld als er eens een cutscene achtige camera view en animatie in het spel zelf wordt gegooid, zonder dat je meteen controlloos toe moet kijken, er is ook een tussenweg (al is dat nogmaals meer richting adventure-kant, je ziet het ook bij Fahrenheid). Uiteindelijk gaat het toch nog steeds om het einddoel : de cutscenes in realtime-in-game te halen qua kwaliteit, op alle gebied. Dat vergt dus gewoon veel en veel meer focus op animatie's, AI. en physics, waarbij variatie het sleutelwoord is. Mensen zijn uniek en geen robots, en bewegen in heel veel opzichten steeds anders.
pi_29681512
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 00:13 schreef Edenoniphobic het volgende:
-knip-
Ah, wishfull thinking van een ps3 adept. .
Het enige wat ik zie staan is
quote:
There are still some speed issues with the GPU we're told, but functionality wise, the Beta Kits are about a 90% representation of the final consoles.
Ik dacht dat je bedoelde dat ze op de e3 die kits al hadden..
Overiugens weet ik zeker dat Epic niet iets op de markt brengt dat niet af is. Overigens heeft datzelfde Epic ook gezegd dat de u3 engine meer dan prima draait op de X360.
Verder grossier je ik vrij domme uitspraken die je verder negeert als iemand anders gelijk heeft .
-
pi_29681526
Die ingame beelden op de ps3 zijn trouwens dik indrukwekkend. .
-
pi_29681831
Verrek, ik was vergeten dat je iets te dom was om Engels te lezen, de vorige keer sloeg je ook al constant de plank mis bij die Engelse artikelen met je totale misinterpretatie's omdat je het simpelweg niet kon lezen. EN nu alweer.

En wat het realtime gedeelte betreft rondom het PS3-E3 gebeuren had ik ook al gelijk. Recentelijk is nl bekend geworden dat de alpha-kit-demo's waarop de PS3-demo's gedraaid werden wel degelijk realtime waren, alleen in een ander opzicht. In ieder geval niet CG !?

We hadden destijds een discussie over zinsnedes (van Harisson ( http://www.gamesindustry.biz/feature.php?aid=9051 ) omtrent het Motor Storm en Killzone gebeuren, en realtime of prerendered. Bij de Playstation Meeting en in het laatste PSM magazine is de aap nu precies uit de mouw gekomen.

Wat blijkt in het kort : Zoals bekend liep de E3 hardware van de PS3 op 2.4 Ghz Cell's (i.p.v. 3.2 Ghz) en een Geforce 7800. Beide respectievelijk 75% en 60% van de kracht van de uiteindelijk Cell en RSX-GPU. Het allergrootste hardware probleemzat hem echter in memory bandbreedte van devkits, de Geforce 7800 was nl gekoppeld aan een southbridge via een normale PCI-Express 4x verbinding (2 GB/s). De beruchte Rambus FlexIO was nog niet aanwezig. Dit betekent simpelweg dat pas 6% van de 35GB/s die de PS3 straks rechtstreeks uitwisselt tussen de RSX en de Cell (zonder Southbridge) werd behaald. Huge bottleneck. Alphakits (die ook nog eens met 256 MB XDR i.p.v. 512 MB XDR + GDDR3 werkten) dus zwaar gehandicapt en underpowered.

Maar nu komt het, PSM Magazine meldt de clou van het zaakje : de Killzone demo liep wel degelijk realtime op alphakits en heel vroege engine-builds, maar pas op 5 fps. De hele demo werd dus opgenomen, en versneld tot 60 fps. Nu worden die uitspraken duidelijk van Harison, lees het interview nog eens na.

Het goeie nieuws is dat het dus idd zoals al door Guerilla, EPIC, Sony, Harisson gezegd zelfs met gehandicapte harfware de zaak realtime draaide, maar omdat de hardware en enginebuild nog zwaar klote was de zaak maar opgenomen is en vooruitgespoeld tot aan "PS3-spec". 30 fps is genoeg voor minimum acceptabele performance. Men moet door het verkrijgen van 256 MB extra geheugen, 25% en 40% meer CPU en GPU power, en 6 keer zoveel geheugenbandbreedte makkelijk aan de 50 fps kunnen komen met final PS3 hardware met diezelfde engine die ook nog eens zwaar alpha is (net zoals de realtime Gundam demo pas 1 SPE core gebruikte op de PS meeting).

pi_29681859
Wel schattig dat je heb blijft geloven hoor. .
-
pi_29681924
Ik 00wn jouw aars massively nu. Hoe voelt het.
pi_29682371
OK, op de E3 was er maar één systeem realtime te aanschouwen; de PS3 tijdens de nieuwe Eyetoy presentatie. En wat ik daar zag was dermate indrukwekkend dat ik best denk dat Motor Storm en Killzone 2 realtime en ingame mogelijk zijn op de PS3. Maar nogmaals, speculeren heeft geen zin, we zullen moeten wachten tot de Xbox360 uit komt, dan weten we ook waar de PS3 toe in staat is.

Epic heeft in elk geval laten weten dat ze volledig vertrouwen in de Cell hebben, en dat hij makkelijker te programmeren is dan de Emtion Engine van de PS2. En Epic zijn niet de kleinste jongens dacht ik zo....
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_29682514
Ook hier moet ik weer even slightly corrigeren. Behalve de opgenomen footage van al die demo's op het eind en de Eyetoy stuff, was er nog een whole bunch of echte realtime stuff : de UT2007 demo die puur op de Geforce 7800 liep, de Fight Night demo die op de Cell draaide, net zoals de Getawaydemo, het ontploffende tankstation als physcis-demo, en de Spiderman-render demo etc. Allemaal realtime 2.4 Ghz Cell werk met wat vroege software, behalve de UE3.0 die puur op de GPU liep.

Ik weet dat bepaalde 360-fanboys steeds de mantra herhalen dat het allemaal pre-rendered was en dit soort zaken wegschuiven, het blijft alleen wat dommig.
pi_29682771
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 08:56 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ik 00wn jouw aars massively nu. Hoe voelt het.
.
Dude, serieus. Get a life. Leer Nederlands!
Dat bericht is overigens uit Mei. Alle berichtgeving omtrend KZ2 is van daarna. Het was nep, live with it.
-
pi_29682822
Ik hoop niet dat die 360 fanboy ongein op mij slaat, want voor mij staat al 80% zeker dat ik een PS3 ga halen volgend jaar. Ik ben alleen wat terughoudend met m'n enthousiasme, omdat ik inmiddels bekend ben met de manier waarop producenten hun producten verkopen.
Vooral in de console-oorlog tussen Sony en Microsoft worden zaken veel mooier voorgesteld dan dat ze werkelijk zijn. Als ik bijvoorbeeld naar beelden van God Of War op websites kijk, zie ik dikke vette Anti-Aliasing, iets wat mijn PS2 nog niet kan. Ook afbeeldingen van Gotham Racing 2 zijn niet te vergelijken met wat je werkelijk op je TV te zien krijgt.
In de strijd om de consument lijkt alles tegenwoordig geoorloofd, Microsoft die zichzelf presenteert als de messias van gamers wereldwijd (inclusief die hobbit Frodo), Sony die een hele hoop beloftes grootschalig bekendmaakt, en vervolgens iedere maand een feature eraf haalt (PSX anyone).
Ik heb voor PS2 gekozen omdat de PS2 qua exclusives dichterbij mijn smaak zat dan Xbox en GameCube (Zone Of The Enders, alles van Rockstar (was voordat GTA ook naar andere systemen ging), Tekken, ICO, Pro Evolution Soccer) en de controller gewoon het lekkerste van alle drie was voor mij.
Op die basis ga ik ook mijn keuze voor de komende console maken, en aangezien Square Enix en Rockstar bij Sony blijven zweren, Guerilla Killzone 2 exclusief naar PS3 brengt en er een Blu-Ray speler in het apparaat zit, zal ik zeer waarschijnlijk een PS3 onder m'n TV neerplanten volgende zomer.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_29682866
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 10:04 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

.
Dude, serieus. Get a life. Leer Nederlands!
Dat bericht is overigens uit Mei. Alle berichtgeving omtrend KZ2 is van daarna. Het was nep, live with it.
God wat ben jij dom. Echt niet te filmen.

Laat je pik a.s.a.p. dichtlijmen, de wereld dient bespaart te blijven van jouw kroost willen we de evolutie op gang houden.
pi_29682912
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 10:09 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

God wat ben jij dom. Echt niet te filmen.

Laat je pik a.s.a.p. dichtlijmen, de wereld dient bespaart te blijven van jouw kroost willen we de evolutie op gang houden.
.
Dude, jij slikt alle bagger als waarheden en probeert dan hier het mannetje uit te hangen met je fancy quotes uit interviews met mensen die direct met Sony/ps3 te maken hebben.
Wie is er nou dom? .
-
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:11:30 #186
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29682922


Is er nog iets boeiends te melden over de 360?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_29682956
niet tot 4/5 oktober iig
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_29683034
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 10:11 schreef Dr.Daggla het volgende:


Wie is er nou dom? .
Jij ! En niet zo'n klein beetje ook.

Je snapt niet eens dat die Killzone onthullingen van augustus zijn. Ga gewoon please niet in op deze diepgaande technische discussie als je er totaal geen kaas van gegeten hebt, en geen Engels kunt lezen.

Hoe valt er nou een inhoudelijke discussie op argumenten te voeren als je elke keer poep praat omdat je de zaken niet snapt. Laat de moeilijke dingen nou maar aan andere mensen over.
pi_29683714
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 10:17 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Jij ! En niet zo'n klein beetje ook.

Je snapt niet eens dat die Killzone onthullingen van augustus zijn. Ga gewoon please niet in op deze diepgaande technische discussie als je er totaal geen kaas van gegeten hebt, en geen Engels kunt lezen.

Hoe valt er nou een inhoudelijke discussie op argumenten te voeren als je elke keer poep praat omdat je de zaken niet snapt. Laat de moeilijke dingen nou maar aan andere mensen over.
19/05/2005 is de datum..
Dom geboren of hebben je ouders je laten vallen als kind?
-
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:51:32 #190
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29683736
Nou, in November ga ik vol overgave op de 360 spelen

http://games.fok.nl/news.php?newsid=5845
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_29684587
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 10:50 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

19/05/2005 is de datum..
Dom geboren of hebben je ouders je laten vallen als kind?
Zit je weer aan de drugs jongen ?

Dat interview is van vlak na de E3 (19/5 ja) en was niet de issue sul, het was maanden geleden al punt van discussie met jou (of weet je dat ook al niet meer wegens dementie), en toen snapte je het ook al niet wat er gezegd werd. De aanvullende info hierboven die ik post komt van de PS Meeting (juli) en het PSM Magazine (augustus), waar het 'mysterie' opgelost wordt.

Je hebt niet vooraan gestaan bij het uitdelen van het verstand. Geef verder niks, maar leer op zijn minst eens f*cking fatsoendelijk lezen en interpreteren wat iemand bedoelt, zelfs met een gehandicapte valt beter te communiceren.
pi_29685515
zijn jullie klaar met mekaar bashen?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_29685606
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:23 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Zit je weer aan de drugs jongen ?

Dat interview is van vlak na de E3 (19/5 ja) en was niet de issue sul, het was maanden geleden al punt van discussie met jou (of weet je dat ook al niet meer wegens dementie), en toen snapte je het ook al niet wat er gezegd werd. De aanvullende info hierboven die ik post komt van de PS Meeting (juli) en het PSM Magazine (augustus), waar het 'mysterie' opgelost wordt.

Je hebt niet vooraan gestaan bij het uitdelen van het verstand. Geef verder niks, maar leer op zijn minst eens f*cking fatsoendelijk lezen en interpreteren wat iemand bedoelt, zelfs met een gehandicapte valt beter te communiceren.

"I WANT TO BELIEVE"
Zo kom je een beetje op mij over. Doe je oogkleppen eens af en zet beide beentjes eens op de grond. En lees eens wat mier objectievere blaadjes. Die playstation-magazines lullen elkaar ook maar na. Zoals jij ook doet dus.
Maar goed, je pretendeert er zoveel verstand van te hebben, maar je realiseren dat het nevernooit zo mooi niet wordt deze generatie wil maar niet lukken.
Kan je nou ook eten van dat bord voor je kop? .
-
pi_29686319
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 00:13 schreef Edenoniphobic het volgende:
Dohh, ik had het over het filmpje van Killzone 2, dat soort A.I. was het geniale aan het filmpje w.m.b. niet zozeer de gfx.
dan is de A.I. van ghost recon 3 ook geniaal in de trailer, dan is de A.i. geniaal in The incredibles, Monsters inc, toy story en al dat soort geanimeerde films
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 08:45 schreef Edenoniphobic het volgende:
Verrek, ik was vergeten dat je iets te dom was om Engels te lezen, de vorige keer sloeg je ook al constant de plank mis bij die Engelse artikelen met je totale misinterpretatie's omdat je het simpelweg niet kon lezen. EN nu alweer.

En wat het realtime gedeelte betreft rondom het PS3-E3 gebeuren had ik ook al gelijk. Recentelijk is nl bekend geworden dat de alpha-kit-demo's waarop de PS3-demo's gedraaid werden wel degelijk realtime waren, alleen in een ander opzicht. In ieder geval niet CG !?

We hadden destijds een discussie over zinsnedes (van Harisson ( http://www.gamesindustry.biz/feature.php?aid=9051 ) omtrent het Motor Storm en Killzone gebeuren, en realtime of prerendered. Bij de Playstation Meeting en in het laatste PSM magazine is de aap nu precies uit de mouw gekomen.

Wat blijkt in het kort : Zoals bekend liep de E3 hardware van de PS3 op 2.4 Ghz Cell's (i.p.v. 3.2 Ghz) en een Geforce 7800. Beide respectievelijk 75% en 60% van de kracht van de uiteindelijk Cell en RSX-GPU. Het allergrootste hardware probleemzat hem echter in memory bandbreedte van devkits, de Geforce 7800 was nl gekoppeld aan een southbridge via een normale PCI-Express 4x verbinding (2 GB/s). De beruchte Rambus FlexIO was nog niet aanwezig. Dit betekent simpelweg dat pas 6% van de 35GB/s die de PS3 straks rechtstreeks uitwisselt tussen de RSX en de Cell (zonder Southbridge) werd behaald. Huge bottleneck. Alphakits (die ook nog eens met 256 MB XDR i.p.v. 512 MB XDR + GDDR3 werkten) dus zwaar gehandicapt en underpowered.

Maar nu komt het, PSM Magazine meldt de clou van het zaakje : de Killzone demo liep wel degelijk realtime op alphakits en heel vroege engine-builds, maar pas op 5 fps. De hele demo werd dus opgenomen, en versneld tot 60 fps. Nu worden die uitspraken duidelijk van Harison, lees het interview nog eens na.
Zo kan ik ook games maken, spelen op 5 fps en vervolgens doorspoelen, ben benieuwt of dat lekker speelt, het spel spelen met 5 fps en de replay bekijken met 60fps
als het echt zo realtime was en dat soort shit word de ps3 dus 12 keer zo snel als die uitkomt? anders is die 60fps niet haalbaar.
quote:
30 fps is genoeg voor minimum acceptabele performance. Men moet door het verkrijgen van 256 MB extra geheugen, 25% en 40% meer CPU en GPU power, en 6 keer zoveel geheugenbandbreedte makkelijk aan de 50 fps kunnen komen met final PS3 hardware met diezelfde engine die ook nog eens zwaar alpha is (net zoals de realtime Gundam demo pas 1 SPE core gebruikte op de PS meeting).
30fps is in jou ogen niet acceptable want dat oogt niet helemaal vloeiend als ik jou vorige post bekijk.
En geniet je nou van die discussie die je opgang brengt? er is in dit topic nog niemand geweest die het met je eens is en je blijft maar door flamen, als je slim bent ga je naar het ps3 topic en ga je daar de grote jongen uithangen
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_29688763
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:31 schreef Gamedemon het volgende:
...als je slim bent ga je naar het ps3 topic en ga je daar de grote jongen uithangen
Precies. Volgens mij is er inmiddels meer over de PS3 gepraat dan over de xbox 360.
pi_29688942
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:14 schreef P-Style het volgende:

[..]

Precies. Volgens mij is er inmiddels meer over de PS3 gepraat dan over de xbox 360.
ach, zoveel maakt dat toch niet uit? Bij zo'n beetje elke presentatie van MS wordt de PS3 erbij gesleept.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:48:20 #197
63302 rockstah
New World Disorder
pi_29689620
Framerate problemen zijn rare op een console en is niet de schuld van de hardware maar van de code. Dit zijn allemaal work in progress games op nieuwe hardware en dat het nog niet soepel loopt betekent niet dat we in november allemaal kutgames lopen te spelen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:07:33 #198
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_29693728
Wie is Edenoniphobic? Maakt ook niet echt uit, hij is iig wel irritant
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:20:34 #199
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29694142
Hij heeft ook nog eens geen verstand van wat hij hier loopt te verkondigen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_29695173
Ik wist helemaal niet dat Top Spin 2 een launchtitel was! Die moet ik sowieso hebben, net als Kameo natuurlijk.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:13:35 #201
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_29695516
Kameo lijkt mij ook wel een erg hippe game. Eerst maar eens kijken hoe duur die xbox hier wordt enzo. Anders wordt het ff wachten tot na launch
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_29696433
X360 prijs waarschijnlijk al gelekt:
quote:
However, one strong hint about the price point for Xbox 360 did emerge today from Microsoft itself - with a German language page on the company's own website fingering CHF 600.- as the value of the console.
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=10831

600 Zwitserse frank= ¤390,-

DUUR
...and you shall see.
pi_29696700
Het zoveelste bericht over de prijs... ik wacht het lekker af en kijk het wel aan, al denk ik dat 360 euro voor mezelf wel de max is (aangezien er ook nog wat extra kosten bij komen enzo)
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_29698921
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:14 schreef P-Style het volgende:

[..]

Precies. Volgens mij is er inmiddels meer over de PS3 gepraat dan over de xbox 360.
jij bent bijvoorbeeld ook een playstation fanboy maar wel een normale, jij loopt hier ook niet te flamen dat ps3 pwnzroroz!
jij bent een voorbeeld voor je soort
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_29698942
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 18:55 schreef PandorasBox het volgende:
X360 prijs waarschijnlijk al gelekt:
[..]

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=10831

600 Zwitserse frank= ¤390,-

DUUR
daar heb je geen pc voor die hetzelfde kan draaien
ps3 word nog duurder als ik de gastjes bij sony mag geloven
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_29699847
Ja, maar de Ps3 krijgt superieure hardware + Blu-Ray.
...and you shall see.
pi_29700118
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 21:10 schreef PandorasBox het volgende:
Ja, maar de Ps3 krijgt superieure hardware + Blu-Ray.
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_29700574
Heb ik iets verkeerds gezegd dan?
...and you shall see.
pi_29700716
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 21:32 schreef PandorasBox het volgende:
Heb ik iets verkeerds gezegd dan?
Aan superieure hardware heb je niets als men het niet begrijpt.
Emotion Engine anyone?
En in hoeverre is de veel duurdere ps3 dat extra geld waard. Aan superioriteit op papier heb je zo weinig..
-
pi_29700800
Nou, de Ps2 heeft nog steeds erg mooie graphics. Emotion-Engine wordt alleen door fanboys als een tegenargument gebruikt. Ps2 hardware heeft genoeg bewezen.

En de Ps3 komt later uit, dus verwacht betere/krachtigere hardware dan X360.
...and you shall see.
pi_29700823
En wat is er duur aan 390 als je ziet wat je er voor krijgt.... .
Ik heb net een x2 4400+ gekocht en een 7800GTX en was het driedubbele kwijt..
-
pi_29700857
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 21:39 schreef PandorasBox het volgende:
Nou, de Ps2 heeft nog steeds erg mooie graphics. Emotion-Engine wordt alleen door fanboys als een tegenargument gebruikt. Ps2 hardware heeft genoeg bewezen.

En de Ps3 komt later uit, dus verwacht betere/krachtigere hardware dan X360.
Op papier kon de ps2 ook meer terraflops produceren. Is er alleen nooit uitgekomen.
Programmeren is key.
-
pi_29700919
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 21:39 schreef PandorasBox het volgende:
Emotion-Engine wordt alleen door fanboys als een tegenargument gebruikt. Ps2 hardware heeft genoeg bewezen.
Op basis van wat er beloofd was hebben ze niets bewezen, overigens. FF techdemo anyone?
De emotion engine zou de shit worden.. Shit was het zeker ja. .
Zelfde geldt ook wel voor de XBOX hoor.. Die beloofde ook veel meer met fancy techdemo's.
-
pi_29701006
PC blijven krachtiger dan consoles. Zie de graphics van de X360 bijvoorbeeld. De eerste generatie X360 spellen zien slechter uit dan de huidige PC spellen. Totdat het volle uit de X360 gehald kan worden zijn PC's alweer en heel stuk verder. PC's blijven altijd superieur qua hardware.
...and you shall see.
pi_29701058
Call of Duty ziet er op de 360 een stuk beter uit dan op de pc
Houd van een lijntje.
pi_29701074
Qua hardware juist niet meer, me dunkt..
De specs van de X360 en de PS3 zijn sneller dan welke desktop dan ook. Echter lopen de graphs nog steeds achter. Het zit um in de zachte waren..
-
pi_29701092
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 21:42 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Op basis van wat er beloofd was hebben ze niets bewezen, overigens. FF techdemo anyone?
De emotion engine zou de shit worden.. Shit was het zeker ja. .
Zelfde geldt ook wel voor de XBOX hoor.. Die beloofde ook veel meer met fancy techdemo's.
Ehhh...FFVIII ballroom scene techdemo hebben ze al lang overschreden.

Het is juist de Xbox die met haar Raven demo niets bewezen heeft.
...and you shall see.
pi_29701205
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 21:48 schreef PandorasBox het volgende:

[..]

Ehhh...FFVIII ballroom scene techdemo hebben ze al lang overschreden.

Het is juist de Xbox die met haar Raven demo niets bewezen heeft.
Met ingame graphics? !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!
Welk spel is dat? Die heb ik, en de rest van de wereld, nog niet gezien geloof ik !!!!!
-
pi_29701226
Mijn hemel, waar reageer ik nog op. Kan het beter tegen een tafelpoot hebben, die zijn nog realistischer geloof ik.
Ik zit echt hardop te lachen.
-
pi_29701264
Ga je nu zeker ook zeggen dat ps2 graphics eigenlijk mooier zijn dan die van de XBOX. .
-
pi_29701361
Sommige multiplatform spellen zien er ook beter op de Ps2 uit dan op de Xbox ja...

En die Ps2 techdemo's zijn niet echt indrukwekkend meer. Gran Turismo 200 is al overschreden door Gran Turismo 4. FFVIII techdemo bevatte twee dansende personage is een lege hal...

...

...

WOW

...

...

Is al overschreden.


En die oude man is al door Silent Hill 3 oude man ingehaald.


NEXT?
...and you shall see.
pi_29701494
Heb je misschien een voorbeeld van een multiplatform spel dat op de PS2 betere graphics heeft als op de Xbox? Want ik koop eigenlijk al mijn multiplatform spellen op de Xbox juist door de betere graphics, het betere geluid en de snellere laadtijden.
pi_29701592
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 21:59 schreef H.Flick het volgende:
Heb je misschien een voorbeeld van een multiplatform spel dat op de PS2 betere graphics heeft als op de Xbox? Want ik koop eigenlijk al mijn multiplatform spellen op de Xbox juist door de betere graphics, het betere geluid en de snellere laadtijden.
Need For Speed Hot Pursuit zag er beter uit op de Ps2. Burnout 3 ook. Hetzelfde geldt voor Burnout 4.



Natuurlijk zien de meeste multiplatform spellen op de Xbox beter uit, maar je hebt een paar die beter op de Ps2 uitzien.
...and you shall see.
pi_29701663
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 21:55 schreef PandorasBox het volgende:
Sommige multiplatform spellen zien er ook beter op de Ps2 uit dan op de Xbox ja...

En die Ps2 techdemo's zijn niet echt indrukwekkend meer. Gran Turismo 200 is al overschreden door Gran Turismo 4. FFVIII techdemo bevatte twee dansende personage is een lege hal...

...

...

WOW

...

...

Is al overschreden.


En die oude man is al door Silent Hill 3 oude man ingehaald.


NEXT?
Kom op zeg, dat was zwaar kartelig en zo. Niet te vergelijken met FF filmpje. In dat geval is NG, Raven ook voorbij gegaan. .
En verder ben ik wel benieuwd naar je antwoord op H.Flick's vraag. .
-
pi_29701760
Laat ik nou toevallig zowel de PS2 versie als de Xbox versie van Burnout 3 hebben en ik vind de Xbox versie toch echt beter. De PS2 versie ziet er inderdaad geweldig uit, maar het kan toch niet tippen aan de Xbox versie.

Dat screenshotje vind ik ook weinig indrukwekkend eigenlijk.
pi_29701838
Inderdaad. en een stil plaatje zegt echt he-le-maal niets. Voor hetzelfde geldt staan de settings zo hoog dat het amper speelbaar is qua fps maar dat het er wel mooi uit ziet.
Pas als het beweegt kan je zeggen of het mooier is. B3 vond ik op de XBOX ook mooier trouwens. Zoals elke andere mp game die ik op beide heb gespeeld..
-
pi_29701887
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:04 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Kom op zeg, dat was zwaar kartelig en zo. Niet te vergelijken met FF filmpje. In dat geval is NG, Raven ook voorbij gegaan. .
En verder ben ik wel benieuwd naar je antwoord op H.Flick's vraag. .
Zie boven je.

Old man Ps2 tech demo:



Old man Silnt Hill 3(ingame)

...and you shall see.
pi_29701964
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:10 schreef PandorasBox het volgende:

[..]

Zie boven je.

Old man Ps2 tech demo:

[afbeelding]

Old man Silnt Hill 3(ingame)

[afbeelding]
Ja, maar bewegend zag SH3 er dus stukken karteliger uit. Ook op de XBOX, .
Plaatjes vullen geen gaatjes..
-
pi_29701983
SIlent hill 3 is nooit op de Xbox verschenen...

Dus...hou maar op.
...and you shall see.
pi_29702054
Dat was deel 4 inderdaad, de opvolger. My bad, .
Die was ook kartelig, en dat is nota bene de opvolger. Dus kan je er van uitgaan dat die mooier dan deel 3 was.
-
pi_29702184
Nee, ik heb beide versies. En Silent Hill 3 ziet er beter uit. Is veel meer aandacht aan besteed. Dat merk je aan de facial textures, art design...het gehele grafische aspect zeg maar. Silent Hill 3 ziet er meer verzorgd uit.

SH4 is maar een gehaaste poepspel. Dat merk je ook.
...and you shall see.
pi_29702238
Waar gaat het allemaal over?! De X360 gaat gewoon een mooie console worden en de PS3 ongetwijfeld ook. Tegen de tijd dat ze er allebei zijn kijk ik wel welke console krachtiger is en daar haal ik dan mijn multiplatform titels op.

Klaar, iedereen vriendjes .
pi_29702615
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:20 schreef H.Flick het volgende:
Waar gaat het allemaal over?! De X360 gaat gewoon een mooie console worden en de PS3 ongetwijfeld ook. Tegen de tijd dat ze er allebei zijn kijk ik wel welke console krachtiger is en daar haal ik dan mijn multiplatform titels op.

Klaar, iedereen vriendjes .
Revolution will rule!!
Houd van een lijntje.
pi_29703748
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:32 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Revolution will rule!!
Oh ja, die hebben we ook nog
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:02:23 #235
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29703811
Ik ga hem zeker kopen.

Heb zo'n bonnetje erbij gekregen toen ik m'n XBOX kocht: Als de 360 uitkomt krijg je de aankoopprijs van de oude XBOX terug bij inlevering van oude console..

Maar misschien hou ik die wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_29706944
Pandorasbox, Vice city is zeker ook mooier op de ps2 dan op de xbox?
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_29707979
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:31 schreef Gamedemon het volgende:

[q]Zo kan ik ook games maken, spelen op 5 fps en vervolgens doorspoelen, ben benieuwt of dat lekker speelt, het spel spelen met 5 fps en de replay bekijken met 60fps
als het echt zo realtime was en dat soort shit word de ps3 dus 12 keer zo snel als die uitkomt? anders is die 60fps niet haalbaar.
Afhankelijk van de software ergens tussen de 6 en 10 keer sneller als die alpha-hard,- en software. Buiten de technische jardware problemen die ik al noemde die straks het verschil moeten maken, werd die hele PS3-E3 boot op dure 1080p beamers geshowed. Gezien het zere dunbezaaide 1080p-marktaandeel allang bekend dat het gros van de PS3 games net zoals de X360 op 720P zullen draaien. De helft aan detail om te berekenen betekent ook al het dubbele aan fps. Die 5 FPS is 10 FPS op gamespec 720P. Dat resteert niet 12 maar 6 maal sneller die gehaald moet worden om dat niveau te evenaren. Klinkt niet als mission impossible.
quote:
30fps is in jou ogen niet acceptable want dat oogt niet helemaal vloeiend als ik jou vorige post bekijk.
[q]dit is minimaal acceptabel als ondergrens, die filmpjes duiken daar duidelijk onder when the going gets tough, dan is het wel storend. 60 fps of hoger is idd wel idealer.[quote]Op dinsdag 16 augustus 2005 12:01 schreef Dr.Daggla het volgende:

Zo kom je een beetje op mij over. Doe je oogkleppen eens af en zet beide beentjes eens op de grond. En lees eens wat mier objectievere blaadjes.


Bij alles wat MS bekent maakt of aan x360 info bekend wordt zit je te , maar zodra al je negatief gelul over de PS3 in duigen valt omdat je met feiten en nieuwtjes om je oren geslagen wordt is het allemaal weer niet waar, is iedereen onbetrouwbaar behalve jij en weet je het allemaal beter ook. X-Bord voor de kop ja.
pi_29708430
Hebben we nog mods in dit forum
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  woensdag 17 augustus 2005 @ 01:11:26 #239
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29708478
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 01:09 schreef febster het volgende:
Hebben we nog mods in dit forum
Begint erg kinderachtig te worden ja.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_29708613
Dan lees je maar fijn eroverheen, de discussie is inhoudelijker dan die onzinnige persoonlijke dingen die jullie melden zoals : "ik ga hem zeker kopen", Revo wil rule, of bonnetjesgelul.

Dat interesseert mij weer nada-niks, maar daar zeg ik ook niks over.
pi_29708681
we verwachten allemaal te veel van de nextgen
het gaat je tegen vallen
neem genoegen met wat je nu mooi vind en het zal je verblijden
als je te veel gaat verwachten raak je teleur gesteld
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  woensdag 17 augustus 2005 @ 01:20:03 #242
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29708684
Je kunt het nauwelijks een discussie noemen, lijkt meer op afzeiken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_29708859
Dat is jouw interpretatie. Staat genoeg inhoudelijks bij in die stukjes. Is maar net waar je je aan stoort. Dat is dan jouw probleem.

Ik ga toch ook niet oordelen over wat andere hier allemaal voor onteressesants te melden hebben (en dat is nogal wat, maar voor hun is het waarschijnlijk wel boeiend, nou fijn voor hun toch).

Ik reageer alleen op datgene wat mij aanspreekt en boeit. Is dat te moeilijk voor je ?
pi_29708953
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 00:21 schreef Gamedemon het volgende:
Pandorasbox, Vice city is zeker ook mooier op de ps2 dan op de xbox?
Nee, en dat heb ik ook nergens gezegd. MGS 2 was op de Ps2 overigens beter dan op de XBox.

Alleen vind ik dat mensen een beetje overdrijven als het om de Ps2 graphics gaat. De Ps2 gaat nog goed mee. De multiplatform spellen verschillen niet echt veel van elkaar qua graphics. En sommige exclusive Ps2 titels zien er veel beter uit dan de meeste Xbox spellen.

Ik denk dat we in de volgende generatie ook niet echt veel verschillen in de graphics zullen zien. Ook al verschillen de consoles qua power.
...and you shall see.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 01:37:48 #245
46045 mikando18
stop drop rofl
pi_29709004
quote:
Xbox 360 will cost 600 Swiss francs
On its "Partner Portal" Microsoft has revealed the price of the coming Xbox 360. The device which is to come to Europe this November is to cost 600 Swiss francs (386 euros). Unless the exchange rate in euros changes by the coming autumn, the next-generation game console will cost about 50 euros less than the price relayed by the grapevine. Microsoft is likely to disclose the price officially at the Games Convention, which commences the day after tomorrow in Leipzig in eastern Germany. Anzeige

On its Partner Portal Microsoft promises bonuses to dealers who opt to sell multi-year-open and open-subscription licenses for at least 25 PCs per customer from September 30 onwards. Among the bonus carrots dangled are a Montblanc ballpoint pen and, as it says there, "even a brand new XBOX 360 game console worth CHF 600!"
386 euro
push it to the limit
  woensdag 17 augustus 2005 @ 01:49:49 #246
63302 rockstah
New World Disorder
pi_29709188
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 01:34 schreef PandorasBox het volgende:

[..]

Nee, en dat heb ik ook nergens gezegd. MGS 2 was op de Ps2 overigens beter dan op de XBox.

Alleen vind ik dat mensen een beetje overdrijven als het om de Ps2 graphics gaat. De Ps2 gaat nog goed mee. De multiplatform spellen verschillen niet echt veel van elkaar qua graphics. En sommige exclusive Ps2 titels zien er veel beter uit dan de meeste Xbox spellen.

Ik denk dat we in de volgende generatie ook niet echt veel verschillen in de graphics zullen zien. Ook al verschillen de consoles qua power.
Multiplatform spellen worden meestal eerst voor de ps2 gemaakt, vervolgens gooien ze er wat leuke lichteffectjes bij op de xbox. Das een lekkere vergelijking. En ja er zijn spellen op de ps2 die mooier zijn dan een paar mindere xbox games. however de gemiddelde xbox game ziet er mooier uit dan de gemiddelde ps2 game en de mooiste xbox spellen zien er mooier uit dan de mooiste ps2 spellen. Hardware van de xbox is gewoon beter dan die van de ps2, period. Ik weet niet wat je probeert te beweren hier?
pi_29709230
Dat de Xbox qua power wordt overschat.

Alleen Tecmo heeft wat moois geleverd....
...and you shall see.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 01:53:36 #248
63302 rockstah
New World Disorder
pi_29709242
Dat is dus het zoveelste gerucht. Ben niet echt onder de indruk, maar het zou kunnen. MS heeft tenslotte nog helemaal niks gezegt. From what we know kan het alles zijn van 2 euro tot 2000 euro.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 01:55:27 #249
63302 rockstah
New World Disorder
pi_29709267
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 01:52 schreef PandorasBox het volgende:
Dat de Xbox qua power wordt overschat.
Wat bedoel je in godsnaam met overschat? Het is toch de sterkste van de drie of niet? Of wil je beweren dat de ps2 beter is?
pi_29709327
Nee, maar de Xbox heeft haar superieuriteit niet echt kunnen bewijzen. We hebben Ninja Gaiden en Dead Or Alive. Indrukwekkende titels. Maar je hebt niet echt veel van die voorbeelden.

Metroid Prime en Resident Evil 4 waren zeker de mooiste titels van deze generatie. Is de Cube het krachtigste dan?

Nee.

Het is maar wat je met de hardware doet. En ontwikkelaars hebben bijna niets met de Xbox gedaan. Xbox heeft nog veel potentie. Maar MS laat het in de steek. En ik ben bang dat ze dit ook met de X360 zullen doen...
...and you shall see.
pi_29709347
Boeit het uberhaupt wie of wat de mooiste GFX heeft? Ik heb mijn Xbox echt niet gekocht met in mijn achterhoofd, yeah, nu heb ik lekker de console met de mooiste plaatjes op mijn tv, ik ging toch echt púúr voor de games die erop uit kwamen hoor.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_29709360
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:01 schreef febster het volgende:
Boeit het uberhaupt wie of wat de mooiste GFX heeft? Ik heb mijn Xbox echt niet gekocht met in mijn achterhoofd, yeah, nu heb ik lekker de console met de mooiste plaatjes op mijn tv, ik ging toch echt púúr voor de games die erop uit kwamen hoor.
Mij ging het ook niet om de graphics. Ik heb mijn box voor Ninja Gaiden gekocht.
...and you shall see.
pi_29709366
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 00:52 schreef Edenoniphobic het volgende:
Buiten de technische jardware problemen die ik al noemde die straks het verschil moeten maken, werd die hele PS3-E3 boot op dure 1080p beamers geshowed. Gezien het zere dunbezaaide 1080p-marktaandeel allang bekend dat het gros van de PS3 games net zoals de X360 op 720P zullen draaien. De helft aan detail om te berekenen betekent ook al het dubbele aan fps. Die 5 FPS is 10 FPS op gamespec 720P. Dat resteert niet 12 maar 6 maal sneller die gehaald moet worden om dat niveau te evenaren. Klinkt niet als mission impossible.
Halvering van het aantal pixels betekent niet het halveren van de detaillering; detailniveau zit eerder in het aantal polygonen waaruit een figuur bestaat en de kwaliteit van de textures. Uiteraard heeft de resolutie van het beeld een impact op de performance, maar dat het halveren van het aantal pixels ook een verdubbeling van het aantal FPS oplevert, lijkt me sterk.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 02:14:13 #254
63302 rockstah
New World Disorder
pi_29709481
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 01:59 schreef PandorasBox het volgende:
Nee, maar de Xbox heeft haar superieuriteit niet echt kunnen bewijzen. We hebben Ninja Gaiden en Dead Or Alive. Indrukwekkende titels. Maar je hebt niet echt veel van die voorbeelden.
En Forza Motorsport, oddworld stranger, farcry, doom3 en zo kan ik nog doorgaan. Maargoed, nu haal je de mooiste titels eruit, en dan? De rest is ook veel mooier als het gemiddelde ps2 en GC spel hoor
quote:
Metroid Prime en Resident Evil 4 waren zeker de mooiste titels van deze generatie.
Vind ik niet eigenlijk
quote:
Is de Cube het krachtigste dan?
Nee.
Het zit qua hardware goed in elkaar ja, beter dan de ps2 zelfs als je het mij vraagt. Maar de xbox tipt het niet. Elke console heeft zo zijn grafische paradepaardjes. En die van de xbox zijn het mooist.
quote:
Het is maar wat je met de hardware doet. En ontwikkelaars hebben bijna niets met de Xbox gedaan. Xbox heeft nog veel potentie. Maar MS laat het in de steek. En ik ben bang dat ze dit ook met de X360 zullen doen...
MS heeft echt wel laten zien dat zij de sterkste zijn, en hoeveel spellen zijn er wel niet op de xbox die de ps2 en gamecube niet trekken? En ja, er kunnen wellicht nog mooiere spellen uit de xbox getrokken worden. Boeiend? Wat heeft dat met de X360 te maken? MS is niet verantwoordelijk voor wat developers uit de xbox halen. En zij vinden dat ze toe zijn aan een nieuwe console, en Nintendo en Sony vinden dat even hard.
pi_29709484
Slechte zaak dat ze wat later een HD-DVD versie van de X360 gaan verkopen, dan krijg je dus als vroege koper van de 360-DVD versie te maken met games die niet op jouw Xbox draaien omdat die straks alleen op HD-DVD uitkomen, en als je hem wil verkopen raak je hem aan de straatstenen niet kwijt omdat niemand nog die ouwe versie wil.
quote:
Allard's comment may also refer to the possibility that Microsoft will begin shipping Xbox 360 consoles with HD-DVD drives at some point down the line, replacing the DVD drive which will be present in the original model of the system.
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=60519
pi_29709498
Jezus Pandoras box, Mijn 7 jaar oude Dreamcast kicked nog ps2 aars. Fok die oude man uit SH, Shenmue is veel mooier.

En metroid prime een van de mooiste games van deze generatie?! Hoe kom je erbij.
Ik heb trouwens in de EDGE een interview gelezen met de makers van RE5 en die zeiden letterlijk dat ze zich op de cube gelimiteerd voelden en dat als ze het op de xbox zouden maken dat het veel mooier zou zijn. En dan komt de ps2 nog eens een jaar later aankakken met een halfbakken gedowntunede versie.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  woensdag 17 augustus 2005 @ 02:20:03 #257
63302 rockstah
New World Disorder
pi_29709537
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:14 schreef Edenoniphobic het volgende:
Slechte zaak dat ze wat later een HD-DVD versie van de X360 gaan verkopen, dan krijg je dus als vroege koper van de 360-DVD versie te maken met games die niet op jouw Xbox draaien omdat die straks alleen op HD-DVD uitkomen,
Geloof het ook
pi_29709539
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:14 schreef Edenoniphobic het volgende:
Slechte zaak dat ze wat later een HD-DVD versie van de X360 gaan verkopen, dan krijg je dus als vroege koper van de 360-DVD versie te maken met games die niet op jouw Xbox draaien omdat die straks alleen op HD-DVD uitkomen, en als je hem wil verkopen raak je hem aan de straatstenen niet kwijt omdat niemand nog die ouwe versie wil.
[..]

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=60519
Hallow lees eens

Allard's comment may also refer to the possibility that Microsoft

*pallet zout toevoegt*
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_29709561
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:03 schreef chibibo het volgende:

[..]

Halvering van het aantal pixels betekent niet het halveren van de detaillering; detailniveau zit eerder in het aantal polygonen waaruit een figuur bestaat en de kwaliteit van de textures. Uiteraard heeft de resolutie van het beeld een impact op de performance, maar dat het halveren van het aantal pixels ook een verdubbeling van het aantal FPS oplevert, lijkt me sterk.
Klopt, maar aangenomen dat aan textures en polygon-modellen niet veel verandert, is een verdubbeling in fps wel redelijk betrouwbaar.

Performance-impact bij 720P- resolutie van 1280x768 en een 1080P-res van 1920x1024 kun je ook in tal van PC benchmarks vergelijken, daar worden de randzaken ook constant gehouden, maar alleen de resolutie opgekrikt. En kom je uit op vergelijkbare resultaten.
pi_29709565
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:20 schreef febster het volgende:

[..]

Hallow lees eens

Allard's comment may also refer to the possibility that Microsoft

*pallet zout toevoegt*
Ja maar febster, eniphoboic (of whatever) leest alleen wat hem uitkomt, net zoals onze posts. Als je hem onderuit lult negeert ie het of scheldt hij je uit. Als er in de media iets positiefs over de X360 gezegd wordt dan is het nep of niet waar en in tegengestelde richting is het zo waar alsof het in de bijbel staat.

Valt niet mee te redeneren.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_29709584
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:22 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Klopt, maar aangenomen dat aan textures en polygon-modellen niet veel verandert, is een verdubbeling in fps wel redelijk betrouwbaar.
Kortom je weet niks.
quote:
Performance-impact bij 720P- resolutie van 1280x768 en een 1080P-res van 1920x1024 kun je ook in tal van PC benchmarks vergelijken, daar worden de randzaken ook constant gehouden, maar alleen de resolutie opgekrikt. En kom je uit op vergelijkbare resultaten.
Ge-wel-dig.
Hoeveel mensen hebben de tv's die die resolutie af kunnen spelen? Max 1 procent op het moment ofzo?
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_29709602
@rockstah

Jij vindt van niet, maar ik vind Resident Evil 4 mooier dan Ninja Gaiden. Ninja Gaiden is technisch beter, maar RE4 is mooier. Dat is een verschil.

En ik weet dat de Xbox de krachtigste is, dat ontken ik ook niet, heb ik ook nog nooit gedaan. Maar het wordt overschat. De games zijn nou ook niet VEEL mooier dan de concurrent. Otogi 2 was ik trouwens vergeten, ook een erg mooie Xbox game.

@piet_pelle

Jij bent echt een sega fanboy! Nog steeds!

Heel toevallig ben ik nu bezig met Shenmue II (Xbox). Moet dat iets moois voorstellen?

De gezichten zijn mooi gedaan, maar de rest is bedroevend slecht. Was dat soms de mooiste Dreamcast game ofzo?
...and you shall see.
pi_29709642
quote:
Ja maar febster, eniphoboic (of whatever) leest alleen wat hem uitkomt, net zoals onze posts. Als je hem onderuit lult negeert ie het of scheldt hij je uit. Als er in de media iets positiefs over de X360 gezegd wordt dan is het nep of niet waar en in tegengestelde richting is het zo waar alsof het in de bijbel staat.

Valt niet mee te redeneren.
De enige die vastgeluld zijn in dit topic zijn totnutoe diehard onwetende X360-fanboys die bij het woordje PS3 op de automatische piloot pre-rendered roepen. Nadat dat pijnlijk rechtgezet is met feiten, beginnen sommige wat panisch om zich heen te slaan omdat hun favo console ineens in de problemen raakt omdat ie wat magertje afsteekt.

Maar iemand die de Dreamcast een PS2-beater noemt is sowieso iet serieus te nemen, dus waar reageer ik eigenlijk op. For the record : ik ga de X360 en PS3 beide pas halen als ze me overtuigen met games, alle discussie vooraf en onwetendheid is pure entertainment.
pi_29709648
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:27 schreef PandorasBox het volgende:

Jij bent echt een sega fanboy! Nog steeds!
Altijd
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_29709664
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:32 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

De enige die vastgeluld zijn in dit topic zijn totnutoe diehard onwetende X360-fanboys die bij het woordje PS3 op de automatische piloot pre-rendered roepen. Nadat dat pijnlijk rechtgezet is met feiten, beginnen sommige wat panisch om zich heen te slaan omdat hun favo console ineens in de problemen raakt omdat ie wat magertje afsteekt.

Maar iemand die de Dreamcast een PS2-beater noemt is sowieso iet serieus te nemen, dus waar reageer ik eigenlijk op. For the record : ik ga de X360 en PS3 beide pas halen als ze me overtuigen met games, alle discussie vooraf en onwetendheid is pure entertainment.
Whatever .
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_29709673
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:32 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

De enige die vastgeluld zijn in dit topic zijn totnutoe diehard onwetende X360-fanboys die bij het woordje PS3 op de automatische piloot pre-rendered roepen. Nadat dat pijnlijk rechtgezet is met feiten, beginnen sommige wat panisch om zich heen te slaan omdat hun favo console ineens in de problemen raakt omdat ie wat magertje afsteekt.

Maar iemand die de Dreamcast een PS2-beater noemt is sowieso iet serieus te nemen, dus waar reageer ik eigenlijk op. For the record : ik ga de X360 en PS3 beide pas halen als ze me overtuigen met games, alle discussie vooraf en onwetendheid is pure entertainment.
Je bedoeld, rondstrooien met onsamenhangende technische cijfertjes en zelfbedachte hersenspinsels gebaseerd op hoop en fanboyisme? Ja pijnlijk hoor.

Iedereen die niet meteen alles slikt als zoete koek wat jij uitkraamt scheldt je uit en noem je een fanboy. Zelfs mensen die allang hebben aangegeven dat hun voorkeur bij Playstation ligt.
Je kan het alleen niet begrijpen dat zelfs zo iemand nog objectief kan kijken en inziet dat de ps3 niet dubbel en dwars over de X360 kan en gaat walsen.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  woensdag 17 augustus 2005 @ 02:36:27 #267
63302 rockstah
New World Disorder
pi_29709686
Goed, zal nog een keer mijn commentaar over de DVD rel uitleggen.

Microsoft, die als geen ander weet hoe hun console in elkaar zit, heeft besloten dat het dvd formaat genoeg is voor de komende generatie aan games. Ze zijn zelf tenslotte ook developers en zijn verantwoordlijk geweest voor een groot deel van de grafische paradepaartjes op de xbox, en ze maken tenslotte consoles. Ze hebben er echt wel over nagedacht en niet ineens gezegt van: "goh, laten we ons mooi uitgebalanceerde systeem eens lekker gaan verpesten door een te klein formaat opslag media te gaan gebruiken for no reason". De uitspraak dat die dvd's te klein zouden zijn is helemaal nergens op gebaseerd. De huidige generatie aan games gebruikt de single layer dvd nog amper volluit. De meeste spellen nog niet eens voor de helft. De gamecube doet het trouwens ook al jaren met schijfjes van nog geen anderhalve gig. En desnoods komen sommige spellen op 2 schijfjes uit. Vooralsnog geen reden tot beperkingen van prestaties. Gebeurt ook zat op de PS2 en gamecube nu.

Verder heeft MS wellicht wel gezegt dat een latere generatie X360 consoles voor de leukigheid een HD-DVD speler gaan bevatten om mischien wat films op te kijken ofzo. Ze gaan echt niet daarna al hun spellen ineens op HD-DVD uitbrengen. Ze weten zelf ook wel dat ze dat niet kunnen maken. En het zal waarschijnlijk ook nieteens nodig zijn. Nog iets?

Waarom heeft de PS3 dan wel een Blu ray player? Omdat Sony ook eens een keer het technische paradepaartje wil zijn is my best guess.

En wat gaat Nintendo doen? Die komt waarschijnlijk weer met cartridges ofzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door rockstah op 17-08-2005 02:41:46 ]
pi_29709701
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:36 schreef rockstah het volgende:


Waarom heeft de PS3 dan wel een Blu ray player? Omdat Sony ook eens een keer het technische paradepaartje wil zijn is my best guess.
En wellicht het Blu ray consortium Sony daar geld voor geeft, of omdat Sony het Blu ray gebeuren een boost wil geven zodat ze de films van hun tak iig door de PS3 kopers op Blu ray gekocht gaan worden.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_29709717
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:26 schreef febster het volgende:

[..]

Kortom je weet niks.
Iedereen die technisch nl een beetje onderlegd is weet dat dat vergelijkbare zaken zijn.
quote:
Ge-wel-dig.
Hoeveel mensen hebben de tv's die die resolutie af kunnen spelen? Max 1 procent op het moment ofzo?
Wacht effe, begrijp ik nou goed dat je zit te bitchen op 720P, de resolutie waar je als x360-fanboy ook volop mee te maken krijgt en feitelijk alles op gericht is (ook al werken alle games ook op PAL), of heb je een probleem met een presentatie op 1080p ?

In de VS heeft iets van 20% al HDTV (720p) toestellen, en verwacht men binnen 3 jaar iets van 60% van de markt. En FYI, je kunt al 720p LCD TV's kopen voor onder de 1000 euro. En men kijkt echt wle naar de VS waar HDTV allang ingeburgerd is, en niet naar NL.
pi_29709741
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:35 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Je bedoeld, rondstrooien met onsamenhangende technische cijfertjes en zelfbedachte hersenspinsels gebaseerd op hoop en fanboyisme? Ja pijnlijk hoor.
Dat jij te dom bent om dat soort zaken te snappen, wil nog niet zeggen dat ze niet waar zijn.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 02:46:19 #271
63302 rockstah
New World Disorder
pi_29709751
1080p heb ik trouwens nog nooit van gehoord. progressive gaat tot 720 en 1080 word interlaced, dus 1080i. En dat is dus iets om het beeld wat scherper te maken mocht je een grote tv hebben, en word door zowel de 360 als de ps3 ondersteunt.

Maar wat heeft dat er verder mee te maken?
pi_29709755
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:40 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Iedereen die technisch nl een beetje onderlegd is weet dat dat vergelijkbare zaken zijn.
Dan moet je geen woorden gebruiken als "aangenomen" en "redelijk betrouwbaar" gebruiken, want daarmee zeg je eigenlijk dat je gewoon maar wat gokt en dat je net zoals de 99% van de gamers geen bal weet wat nu precies Sony en MS precies van plan zijn.
quote:
[..]

Wacht effe, begrijp ik nou goed dat je zit te bitchen op 720P, de resolutie waar je als x360-fanboy ook volop mee te maken krijgt en feitelijk alles op gericht is (ook al werken alle games ook op PAL), of heb je een probleem met een presentatie op 1080p ?

In de VS heeft iets van 20% al HDTV (720p) toestellen, en verwacht men binnen 3 jaar iets van 60% van de markt. En FYI, je kunt al 720p LCD TV's kopen voor onder de 1000 euro. En men kijkt echt wle naar de VS waar HDTV allang ingeburgerd is, en niet naar NL.
Lees je anders ff in ofzo. Waar zie je mij hier de Xbox360 de hemel inprijzen? Ik zeg zelfs een pagina of 2 geleden nog dat als hij meer dan 360 euro kost ik hem niet ga halen, niet bepaald fanboy gedrag don't you think ? Wat er in de VS gebeurt intresseert me vrij weinig, ik ben veel meer geintresseerd in wat er hier gebeurd qua tv markt. De economie zit duidelijk in een dip, en ondanks dat de prijzen voor HDTV's dalen gaat het nog wel ff duren voordat die mainstream zijn, en mijn vermoeden is dat we dan al bij de PS4 en Xbox3 zijn.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_29709804
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:36 schreef rockstah het volgende:

Waarom heeft de PS3 dan wel een Blu ray player? Omdat Sony ook eens een keer het technische paradepaartje wil zijn is my best guess.
Sommige van huidige low-res-texture PS2 console-games vullen al echt wel een DL disk. GT4 maar ook Metal Gear Solid 2: Substance, Xenosaga, Champions of Norrath, Madden NFL 2005: Collector's Edition en The Guy Game.

Als je bedenkt dat gfx via de textures zwaar opgekrikt gaan worden aan detail, en sound ook veel beter wordt, dan weet je nu al dat een kopie van GT4 op audio/viseel niet genoeg heeft aan 1 DL. Spellen worden groter, en gaan ook HDTV cutscenes bevatten, dus op de langere termijn heb je wel veel meer ndoig.

En verderest is Blue-Ray ook gericht op HDTV-films die straks op je PS3 afgespeeld moeten kunnen worden.
pi_29709813
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:46 schreef rockstah het volgende:
1080p heb ik trouwens nog nooit van gehoord. progressive gaat tot 720 en 1080 word interlaced, dus 1080i. En dat is dus iets om het beeld wat scherper te maken mocht je een grote tv hebben, en word door zowel de 360 als de ps3 ondersteunt.

Maar wat heeft dat er verder mee te maken?
Interlaced is juist negatief voor de scheprte joh. En 1080p bestaat. Allang. Google maar effe verder.
pi_29709830
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:46 schreef febster het volgende:


Lees je anders ff in ofzo. Waar zie je mij hier de Xbox360 de hemel inprijzen? Ik zeg zelfs een pagina of 2 geleden nog dat als hij meer dan 360 euro kost ik hem niet ga halen, niet bepaald fanboy gedrag don't you think ? Wat er in de VS gebeurt intresseert me vrij weinig, ik ben veel meer geintresseerd in wat er hier gebeurd qua tv markt. De economie zit duidelijk in een dip, en ondanks dat de prijzen voor HDTV's dalen gaat het nog wel ff duren voordat die mainstream zijn, en mijn vermoeden is dat we dan al bij de PS4 en Xbox3 zijn.
Lees je zelf maar in. 720P is ook HDTV, en die LCD's die dat ondersteunen zijn al op vergelijkbaar prijsniveau als beeldbuizen, en gaan alleen maar goedkoper worden.

Maar waar sloeg die opmerking nou op, gewoon zinloos zeiken dus ? Zeg dan niks.
pi_29709844
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 03:02 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Lees je zelf maar in. 720P is ook HDTV, en die LCD's die dat ondersteunen zijn al op vergelijkbaar prijsniveau als beeldbuizen, en gaan alleen maar goedkoper worden.

Maar waar sloeg die opmerking nou op, gewoon zinloos zeiken dus ? Zeg dan niks.
Dus jij denkt dat de mainstream voor 2010 al hun vrij nieuwe breedbeeld tv's de deur uitdoen voor een HDTV, right...

Ach, knul, je hebt je volkomen belachelijk gemaakt in dit topic, en dit is het laatste wat ik tegen je ga zeggen, ik heb zo'n vermoedden dat we je hier niet lang meer gaan zien.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_29709899
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 03:05 schreef febster het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat de mainstream voor 2010 al hun vrij nieuwe breedbeeld tv's de deur uitdoen voor een HDTV, right...
Wat interesseert mij dat nou. Dat is een totaal andere discussie. Feit is dat de VS en Japan al veel verder zijn in HDTV, en dat dat belangrijke richtmarkten zijn voor Sony en MS. Feit is dat consoles het voor het eerst gaan ondersteunen. Wat iedereen daar mee doet in zijn TV-koop-beleid boeit mij totaal niet, aangezien je ook op je PAL tv nog volledig alle games kunt spelen de komende jaren.
quote:
Ach, knul, je hebt je volkomen belachelijk gemaakt in dit topic, en dit is het laatste wat ik tegen je ga zeggen, ik heb zo'n vermoedden dat we je hier niet lang meer gaan zien.
Ook dit is weer totaal oninteressante info. Je 'vermoedt' iets, je weet het dus niet zeker.
pi_29709989
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 03:13 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]


Ook dit is weer totaal oninteressante info. Je 'vermoedt' iets, je weet het dus niet zeker.
Maar na elke post van jou weer iets zekerder.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  woensdag 17 augustus 2005 @ 03:30:53 #279
63302 rockstah
New World Disorder
pi_29710000
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:56 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Sommige van huidige low-res-texture PS2 console-games vullen al echt wel een DL disk. GT4 maar ook Metal Gear Solid 2: Substance, Xenosaga, Champions of Norrath, Madden NFL 2005: Collector's Edition en The Guy Game.
Ja ik weet het, ik weet niet hoe het komt dat sommige ps2 developers erin slagen ze vol te krijgen, zie het op geen enkele andere console terug. Is volgens mij gewoon slechte programmering of al die nutteloze vertalingen.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 03:33:08 #280
63302 rockstah
New World Disorder
pi_29710011
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:59 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Interlaced is juist negatief voor de scheprte joh. En 1080p bestaat. Allang. Google maar effe verder.
Ik google dat de nieuwe consoles en tv's als HDTV definities 720p en 1080i gebruiken. Ik weet niet waar jij 1080p vandaan haalt. En wat dat hier mee te maken heeft.
pi_29710103
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 03:33 schreef rockstah het volgende:

[..]

Ik google dat de nieuwe consoles en tv's als HDTV definities 720p en 1080i gebruiken. Ik weet niet waar jij 1080p vandaan haalt. En wat dat hier mee te maken heeft.
Eerst roep je dat 1080p niet bestaat. Dan roep je dat interlaced beelden scherper maakt, wat juist niet zo is vergeleken met progressive. Dan roep je dat de PS3 en x360 alleen 1080i heeft, wat alleen voor de X360 geldt. Dan roep je dat 'de nieuwe TV's niet 1080p halen. Welke 'nieuwe TV's heb je het over ? Projectie en beeldbuis TV's van 1080p zijn er allang, en worden vanaf dit jaar fors uitgebreid qua assortiment. LCD/Plasma 1080p idemdito, net zoals peperdure 1080 beamers. Dat ze niet mainstream zijn lijkt me duidelijk gezien de prijs.

Wat dat hier mee te maken heeft ? Dat staat een eindje terug, iemand maakte een opmerking over dat framegebeuren. Wat zeur je, HDTV is iets wat X360 ontopic materiaal is.
quote:
Ja ik weet het, ik weet niet hoe het komt dat sommige ps2 developers erin slagen ze vol te krijgen, zie het op geen enkele andere console terug. Is volgens mij gewoon slechte programmering of al die nutteloze vertalingen.
Sure. Dat een spel als GT4 qua aantallen auto's en circuits veel groter is dan welk racespel dan ook, zal zeker niet meespelen.
pi_29710135
1080p bestaat en Ps3 ondersteund het. Alleen zijn er weinig TV die dat ook onderstuenen.

TV's die 1080p ondersteunen:





Sexy
...and you shall see.
pi_29710176
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 03:50 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]


Sure. Dat een spel als GT4 qua aantallen auto's en circuits veel groter is dan welk racespel dan ook, zal zeker niet meespelen.
Maar er wel maar 6 auto's of zo tijdens een race kan draaien
En online kan de ps2 al helemaal niet aan.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_29710193
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 03:55 schreef PandorasBox het volgende:
1080p bestaat en Ps3 ondersteund het. Alleen zijn er weinig TV die dat ook onderstuenen.

TV's die 1080p ondersteunen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Sexy [afbeelding]
Die projectie TV's zijn waarschijnlijk de meest betaalbare 1080p's ja, rond de 4000 euro ofzo. En Sony, Panasonic en nog veel meer merken gaan dit jaar en begin volgend jaar een hele nieuwe range uitbrengen in die klasse met het oog op de nieuwe consoles en de komende HDTV films en uitzendingen.

In Engeland ontvang je voetbal al in HDTV als je wil, D'land start in november met HDTV op PremiereTV, en het WK in 2006 wordt ook gericht op HDTV. Die dingen kosten mij nog veel te veel, maar als de concurrentie losbarst en ook LCD en PLasma zo doorgaat qua verkopen zal het geen vele jaren meer duren dat ze onbereikbaar zijn voor de mainstream.
pi_29710223
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 04:00 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Maar er wel maar 6 auto's of zo tijdens een race kan draaien
Klopt, dat doet verder niks af aan het grootschalig aanwezige materiaal op de DVD die je op kan roepen in het spel.
pi_29710254
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 04:04 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Klopt, dat doet verder niks af aan het grootschalig aanwezige materiaal op de DVD die je op kan roepen in het spel.
Niet zo grootschalig hoor.
PGR3 heeft per auto meer polygonen dan een hele stad en PGR2. En dat terwijl PGR2 GT4 deed verbleken als het om polygon crushing gaat. En PGR3 past dus ook op een DVD'tje gezien de 360 geen HD-DVD ondersteunt.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_29710311
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 04:08 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Niet zo grootschalig hoor.
PGR3 heeft per auto meer polygonen dan een hele stad en PGR2. En dat terwijl PGR2 GT4 deed verbleken als het om polygon crushing gaat. En PGR3 past dus ook op een DVD'tje gezien de 360 geen HD-DVD ondersteunt.
Ten eerste is dat verkopershype, want in-game worden models altijd door mappingtechnieken zwaar gereduceerd in poly's. Maar ja, je gelooft natuurlijk alles.

Ten tweede zijn polygons louter lijnen die middels punten aanelkaar zitten en alles bijelkaar een model vormen. Het zijn droge 3D-cijfertjes die in een engine gestopt worden en bij lange na niet zo DVD-hongerig zijn als foto's, films, textures (zijn ook foto's) en sound. Kan zelfs vaak in 1 regel samengevat worden voor een model.

Daar komt nog eens bij dat PGR3 bij lange na niet het aantal auto's en circuits van GT4 zal hebben, misschien net 1/10 ervan. Dat kost gewoon fors minder textures. Buiten dat, is het natuurlijk wel zo dat next-gen consoles meer gebruik kunnen maken van compressie en decoderings technieken om zo plaats te besparen. Speciale coderingen voor HDTV kunnen binnen de perken van detailverlies een 40GB HDTV film op een DL disc krijgen (H264 codec). Als je de CPU power hebt om dat vervolgens in een game realtime of snel te decoderen dan redt je het wellicht ja. Maar dat gaat wel ten kostte van je power, en die lijkt ie nu net voorlopig volop nodig te hebben voor games zelf.

Dat laatste is wellicht ook de reden dat de Xbox en GC in games minder plaats nodig hebben, omdat zij meer compressed materiaal op DVD zetten dan een PS2, die iets minder resources heeft om dit allemaal makkelijker te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Edenoniphobic op 17-08-2005 04:25:11 ]
  woensdag 17 augustus 2005 @ 04:41:43 #288
63302 rockstah
New World Disorder
pi_29710413
Die DLP projectie tv's hebben trouwens nog wel een klein levensduur probleempje te overwinnen. Maar het is een interessante techniek voor de toekomst.
pi_29710874
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 00:52 schreef Edenoniphobic het volgende:

Bij alles wat MS bekent maakt of aan x360 info bekend wordt zit je te , maar zodra al je negatief gelul over de PS3 in duigen valt omdat je met feiten en nieuwtjes om je oren geslagen wordt is het allemaal weer niet waar, is iedereen onbetrouwbaar behalve jij en weet je het allemaal beter ook. X-Bord voor de kop ja.
ik heb nog nergens een post gedaan daar heb ik een hekel aan, waarvoor doe je nog moeite om hier te posten? tis niet zo dat er uberhaupt mensen zijn die je posts waarderen
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_29710949
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 08:04 schreef Gamedemon het volgende:

[..]

ik heb nog nergens een post gedaan daar heb ik een hekel aan, waarvoor doe je nog moeite om hier te posten? tis niet zo dat er uberhaupt mensen zijn die je posts waarderen
Wat kan mij dat nou schelen wat anderen vinden van anderen ? Is dat boeiend ? Jij gebruikt een forum als verlengstuk van je sociale leven en maakt hier vrienden I guess ? Theekransje.

Voor mij is het een peiling en uitwisseling van meningen en ideeen, meer niet.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 08:50:57 #291
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_29711133
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:32 schreef Edenoniphobic het volgende:
De enige die vastgeluld zijn in dit topic zijn totnutoe diehard onwetende X360-fanboys die bij het woordje PS3 op de automatische piloot pre-rendered roepen. Nadat dat pijnlijk rechtgezet is met feiten, beginnen sommige wat panisch om zich heen te slaan omdat hun favo console ineens in de problemen raakt omdat ie wat magertje afsteekt.
Goed, ik heb de feiten gemist, linkje?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 17 augustus 2005 @ 08:52:31 #292
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_29711143
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:45 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Dat jij te dom bent om dat soort zaken te snappen, wil nog niet zeggen dat ze niet waar zijn.
Puntje bij paaltje: er is dus nog niets real-time afgespeeld op die devkits behalve zo'n beetje een paar techdemo's waaronder Epic's Unreal 2007 engine demo. Was indrukwekkend, dat zeker, maar was dan ook niets meer dan een schaamteloze port van een klein stukje level.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_29711646
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:36 schreef rockstah het volgende:
Goed, zal nog een keer mijn commentaar over de DVD rel uitleggen.

Microsoft, die als geen ander weet hoe hun console in elkaar zit, heeft besloten dat het dvd formaat genoeg is voor de komende generatie aan games. Ze zijn zelf tenslotte ook developers en zijn verantwoordlijk geweest voor een groot deel van de grafische paradepaartjes op de xbox, en ze maken tenslotte consoles. Ze hebben er echt wel over nagedacht en niet ineens gezegt van: "goh, laten we ons mooi uitgebalanceerde systeem eens lekker gaan verpesten door een te klein formaat opslag media te gaan gebruiken for no reason". De uitspraak dat die dvd's te klein zouden zijn is helemaal nergens op gebaseerd. De huidige generatie aan games gebruikt de single layer dvd nog amper volluit. De meeste spellen nog niet eens voor de helft. De gamecube doet het trouwens ook al jaren met schijfjes van nog geen anderhalve gig. En desnoods komen sommige spellen op 2 schijfjes uit. Vooralsnog geen reden tot beperkingen van prestaties. Gebeurt ook zat op de PS2 en gamecube nu.

Verder heeft MS wellicht wel gezegt dat een latere generatie X360 consoles voor de leukigheid een HD-DVD speler gaan bevatten om mischien wat films op te kijken ofzo. Ze gaan echt niet daarna al hun spellen ineens op HD-DVD uitbrengen. Ze weten zelf ook wel dat ze dat niet kunnen maken. En het zal waarschijnlijk ook nieteens nodig zijn. Nog iets?
Zeker nog nooit Final Fantasy X gespeeld? Team Ninja (van Ninja Gaiden) heeft al aangegeven dat MS zichzelf in de vingers snijdt door developers te verplichten in HD-beeldresolutie te ontwikkelen, en alleen het DVD-9 formaat te ondersteunen. Ze verwachten dat ze minimaal 20 GB nodig hebben om de helft van de content van Ninja Gaiden in HD-kwalitiet te krijgen, en volledig de X360 capaciteiten te benutten. Ook de reden dat NG2 nog niet in de X360 line-up staat, Tecmo brengt hem misschien naar de PS3, ook vanwege de (belachelijke) eis van MS om alle games in HD te maken.
quote:
Waarom heeft de PS3 dan wel een Blu ray player? Omdat Sony ook eens een keer het technische paradepaartje wil zijn is my best guess.
Sony heeft al het technologische paradepaardje in huis, aangezien de Cell-chip een compleet nieuwe manier van CPU-structuur is, en de RSX-chip van NVidia onmogelijk in een standaard PC-omgeving zou kunnen werken.
Daarnaast is het LOGISCH dat Sony de BR-speler erin knalt, want Sony heeft hem zo ontwikkeld, en aangezien het HD-DVD-kamp geen consessies wil doen aan Sony, heeft Sony met z'n PS3 een enorm sterk wapen in huis waarmee in één klap miljoenen huishoudens een BR-speler in huis hebben. En als je dan kan kiezen voor een BR-film of HD-film én nog eens een HD-speler is de keuze snel gemaakt. Pure BR-marketing dus, nog afgezien van de 54 gig die je op zo'n schijfje kwijt kan (hoewel er al triple en quadruple layers zijn).
quote:
En wat gaat Nintendo doen? Die komt waarschijnlijk weer met cartridges ofzo.
You're an idiot and a fanboy
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_29711700
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 08:50 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Goed, ik heb de feiten gemist, linkje?
Afgezien van een lulverhaal over de game die op 5 fps draaide en sneller gezet is om het 60fps te laten lijken is er niet...
Wat zou betekenen dat de ps3 12x sneller moet zijn dan de kit waar het op gemaakt zou zijn, anders haal je de 60 nooit. En die kit was al vrij snel. Broodje aap verhaal dus. .
Dit alles uit uiterst betrouwbare bronnen, die toevalligerwijs allemaal direct of indirect met de PS te maken hebben.
Vooralsnog is niets weerlegd met feiten. Enige feit dat er is is dat bijna iedere onafhankelijke journalist zegt dat het nep is.

Even een overzichtje van de heren bij IGN:
quote:
And the damn controversy continues. Notice how no one ever comes out and says, "Dude, that's me playing." You know, we don't even get a simple, "The footage was generated using the in-game engine and a lot of cool scripting." We always just have to settle with, "Hey, look at out Killzone! It's what we intend Killzone to be." What does that even mean anyway?

So now we come to it... What do IGN editors think. Is the Killzone video real? Will the game look like that?

Jeremy Dunham - IGNPS2
"I don't think so. I think the only way the game will look like that is if they spent several more years in development and knew how to exploit the PlayStation 3 to its fullest. I have no doubt that they can produce cutscenes that good, but then again, the cutscene gave that away!"

Ed Lewis - IGNPS2
"We're probably going to see similar type graphics...hopefully. Because that's what they're aiming for, but...oh man. Hopefully. I mean, right now it's just a concept video. What will it be? I don't know. It's way too early to tell."

Ivan Sulic - IGNPS2
"Hell no."

Juan Castro - IGNCube
"Yes. It will. On PS4... 2009. Or maybe 2015."

David Clayman - IGNXbox
"No. No. No. If that's the style of the game, it will look like that, but not at that level of quality. That had separate animations for every single movement. That is not a game. It was total CG. Those little things giveaway stuff like that real well."

Doug Perry - IGNXbox
"It doesn't look real to me, but it's what I want the game to look like and I hope. But I don't think the developer is capable of that, especially based on the first game."

Stephen Butts - IGNPC
"No. The video is real in the sense that it exists in this time continuum, but no, it does not reflect what the game will look like."

Dan Adams - IGNPC
"No."
Maar Endiblahblah weet het allemaal beter en lult deze gasten zo weg. .
-
pi_29711934
fok, man, zelfs Guerilla heeft toegegeven dat dat filmpje niet real-time draaide op de E3, maar dat de kwaliteit in-game wel op een dergelijk niveau te verwachten is. Als je ziet wat EA verwacht voor brute kracht op de Next Gen consoles (zowel Sony, MS als Big N) door naar hun "screenshots" van Def Jam 3, FIFA 2007, Madden 2007 en Fight Night 2007 te kijken, dan is het niet zo gek om te denken dat KZ2 eruit zou kunnen komen te zien zoals hij op de E3 gepresenteerd werd.

Wat mij nog het meeste stoort bi dit soort discussies is dat de MS-fanboys bij MotorStorm en KZ2 meteen hysterisch gillen "PRE-RENDERED!" terwijl beelden van PGR3 waarbij je de putjes in de voorruit van je auto kan tellen (bij wijze van spreke) worden uitgeroepen tot "slechts het begin van wat de X360 kan". wordt ik ervan.

Het interesseert me geen zak wat iedereen me nu laat zien. Wat mij interesseert is wat ik straks op m'n TV (geen HD) krijg te zien. En tot die tijd heb ik geen zin om te speculeren over wie nou de beste console heeft.

Als je nu al besloten hebt om een X360 te kopen, prima, maar val anderen niet aan op het feit dat zij een andere mening zijn toegedaan.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  woensdag 17 augustus 2005 @ 10:02:46 #296
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_29712101
Het gaat erom dat although being shocky, MS wel de boel draaide en zelfs speelbaar had op middelmatige dev-kits, en Sony iedereen lekker maakte met wat er ooit misschien, hopelijk, in een heel klein hoekje (realistisch gekeken gaat het gewoon niet gebeuren deze generatie of die direct daarna) uit de PS3 moest komen. Pre-rendered. Dan gaat het niet zozeer over het feit wie de snelste en beste console heeft, maar wie het best zijn achterban kan voorliegen. MS maakte die fout door met de eerste perspresentatie een film te zien van een dame en een robot die sychroon een schaduwgevecht deden, in een kwaliteit die men NU op de PS3 denkt te kunnen halen (ahem), en dat was een kwaliteit die men nooit gehaald heeft. Nvidia's techdemo's: leuk en aardig, maar in een spel ga je het allemaal pas over een generatie of meer aan videokaarten merken. (ten tijde van quake 3 waren Doom3 mogelijkheden al bijna mogelijk, en met de GF3 zou doom 3 toch wel zeker 30 FPS draaien volgens Ome Carmack. Gaming-wereld hield zijn hart vast: welke lul presteerd nou zulke hoge systeemeisen te presenteren? Inmiddels draait doom3 voor geen meter op de GF3, maar het geeft aardig aan van wat men verwacht en wat KAN.)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_29712154
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 08:50 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Goed, ik heb de feiten gemist, linkje?
http://www.jeux-france.co(...)-des-precisions.html
Klik op de scans van het PSM magazine (de laatste scan schrijft over het Killzone gebeuren), die de info overgens van het Japanse ITMedia hebben.

Kort gezegd (waarom lees je gewoon niet de post in dit topic waarin het uitgelegd wordt) : Killzone draaide op een actual game-engine op 5 fps op alpha-hardware, en op 1080p. Het filmpje werd gewoon met de game-engine gemaakt en tegelijk opgenomen (1 grote slowmotion demo), en weer versneld afgespeeld tot 60 fps (en het geluid eroverheen gedubbed). Men verwacht dat de final hard en software wel 60 fps haalt, en dat is de vraag of dat lukt.

Er staat ook in dat van de E3 I-8 en Warhawk ook op de game-engine draaide zonder pre-production opnames, vooral die laatste vond ik zeer te pruimen.
pi_29712166
en weer wordt er flink afgegeven op de PS3, zonder werkelijk argumenten te geven.

Één ding is zeker, de Xbox is na 5 jaar toe aan vervanging, de PS2 gaat al 9 jaar mee...........
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_29712251
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 09:37 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Afgezien van een lulverhaal over de game die op 5 fps draaide en sneller gezet is om het 60fps te laten lijken is er niet...
Wat zou betekenen dat de ps3 12x sneller moet zijn dan de kit waar het op gemaakt zou zijn, anders haal je de 60 nooit. En die kit was al vrij snel. Broodje aap verhaal dus. .
Dit alles uit uiterst betrouwbare bronnen, die toevalligerwijs allemaal direct of indirect met de PS te maken hebben.
Vooralsnog is niets weerlegd met feiten. Enige feit dat er is is dat bijna iedere onafhankelijke journalist zegt dat het nep is.

Even een overzichtje van de heren bij IGN:
[..]

Maar Endiblahblah weet het allemaal beter en lult deze gasten zo weg. .


Onafhankelijke journalisten interviews van IGN.

Talk about old interview shit van journalisten die zelf aan het speculeren de dag na de E3 slaan omdat ze het niet zeker weten. Lees je zelf wel wat ze daar precies zeggen ? Of is dat weer te moeilijk. Heb je ook gelezen wat ze erna nog allemaal erover gezegd hebben.

(sorry maar jij bent echt zo dom...)
  woensdag 17 augustus 2005 @ 10:12:07 #300
8372 Bastard
Persona non grata
pi_29712274
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 10:06 schreef SocialDisorder het volgende:


Één ding is zeker, de Xbox is na 5 jaar toe aan vervanging, de PS2 gaat al 9 jaar mee...........
Eigenlijk wil ik mij helemaal bemoeien in dit premature geneuzel, maar toch even een reactie op deze zin.

Onzin om te zeggen dat hij aan vervanging toe is natuurlijk, waarom zou je dat denken?
Het is wellicht jammer te noemen dat Microsoft sneller door hun producten heen gaan dan dat Sony dat doet. Maar de XBOX doet het gewoon goed, zijn leuke spellen die er nog op uit komen ook.. alleen de aandacht verschuifd nu naar de 360.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')