A1 GP zal tenminste 12 races hebben in het winter seizoen. 25 september is de eerste race in Engeland op Brands Hatch ook zal de serie nog de volgende landen aan doen, Kuala Lumpur, Sydney, San Antonio (Texas, VS), China, Singapore en Dubai. Elk land kan zijn team inschrijven ook Nederland doet dus mee met Jos Verstappen en Jan Lammers zijn Team Holland.quote:donderdag 28 juli 2005 om 17:24 - Na verschillende speculaties over een mogelijke overstap naar de Champcars of het DTM, is vandaag bekend gemaakt dat Jos Verstappen zijn terugkeer in de autosport zal maken in de A1GP klasse. In dit nieuwe kampioenschap zal hij uitkomen voor het team geleid door Jan Lammers en zal de Nederlandse eer hoog gaan houden in dit kampioenschap waaraan alleen landenteams deelnemen.
Verstappen is natuurlijk opgetogen met zijn terugkeer achter het stuur van een raceauto. De Nederlander zit al sinds het einde van het seizoen 2003 werkloos thuis en hij ziet de toekomst dan ook positief tegemoet. “Het is natuurlijk heel apart om je land te moeten verdedigen”, aldus Jos The Boss. “Het feit dat ik volgende week in een knaloranje auto stap om niet een team of een sponsor te vertegenwoordigen, maar een hele bevolking maakt het heel bijzonder.”
misschien Lammers zelf?quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:09 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Is er maar 1 coureur per team dan, of komt er nog iemand naast Verstappen?
Ja er is één coureur per land om de race te rijden. Jos Verstappen rijdt voor Nederland.quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:09 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Is er maar 1 coureur per team dan, of komt er nog iemand naast Verstappen?
Ik ook maar goed beter dan helemaal niets.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:10 schreef DJRat het volgende:
had hem toch liever in de Champ Car gezien
Dat zijn grote namen, hoop dat het lukt.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:38 schreef LuukBes het volgende:
Las trouwens ergens dat Irvine voor Ierland en Frentzen voor D'land benaderd is.
Als die het doen heb je toch weer 2 namen erbij, en vooral Irvine op de baan is altijd lachen. Ze zouden Hakkinen en Alesi nog uit de DTM moeten jatten.
nee hoor. In de 2e race van het weekend mag een andere coureur rijden. Verstappen rijdt beide races in het weekend.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:20 schreef Gijsje het volgende:
Inderdaad maar 1 rijder per land, hoop dat er een race in Nederland of Belgie komt er is vast nog wel plek voor een extra race. Hier nog wat info over de serie http://www.champcarnews.nl/index.php?templateid=news&id=1012
er stond mij iets van bij dat de overkoepelende organisatie veel betaaldquote:Op zondag 31 juli 2005 23:36 schreef APK het volgende:
Ik vraag het nog maar een keer: Wie betaalt dat team
Verstappen de geldwolf gaat echt niet voor niks rijden en dan heb ik het nog niet eens over de voitures.
niet mee eens, gelijk materiaal = gelijke kansen, ik kijk liever naar een vol startveld met gelijke wagens en veel actie op de baan, dan naar een race waar een paar teams de dienst uitmaken en de rest voor spek en bonen mee doet.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:36 schreef ThE_ED het volgende:
Ik vind juist de wedijver in aanpassingen een van de leuke/spannende dingen aan F1. Met allemaal dezelfde auto haal je dat weg.
Op zich is dit ook zo in de A1GP, je kan de auto's wel anders afstellen, maar iedereen heeft gelijke kansen. Het is meer een coureur-wedstrijd geworden ipv een coureur/team wedstrijd.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:36 schreef ThE_ED het volgende:
Ik vind juist de wedijver in aanpassingen een van de leuke/spannende dingen aan F1. Met allemaal dezelfde auto haal je dat weg.
Die Sheik betaalt dus de hele zooi?quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er stond mij iets van bij dat de overkoepelende organisatie veel betaald
Ik heb nooit het idee gehad dat het een geldwolf is. Wel wil hij een degelijk salaris, omdat hij dat als erkenning ziet van zijn rijderskwaliteiten. Zo komt hij op mij over in ieder geval.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:47 schreef APK het volgende:
[..]
Die Sheik betaalt dus de hele zooi??
Verstappen komt zijn bed niet uit voor minder dan een miljoen, toch
Welke rijderskwaliteitenquote:Op maandag 1 augustus 2005 00:50 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Ik heb nooit het idee gehad dat het een geldwolf is. Wel wil hij een degelijk salaris, omdat hij dat als erkenning ziet van zijn rijderskwaliteiten. Zo komt hij op mij over in ieder geval.
Klopt. Twee keer derde in een Benetton, tochquote:Op maandag 1 augustus 2005 00:57 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Ok, laat maar.
Zinloze discussie op komst anders.
quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:02 schreef APK het volgende:
[..]
Klopt. Twee keer derde in een Benetton, toch
De sjeik(organisator) betaalt het eerste jaar alles, daarna moeten de teams sponsoring zien te vinden. Dit dacht ik gehoord te hebben van Jan Lammers op de radio.quote:Ok, laat maar.
Zinloze discussie op komst anders.
Dank voor de info.quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:04 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
De sjeik(organisator) betaalt het eerste jaar alles, daarna moeten de teams sponsoring zien te vinden. Dit dacht ik gehoord te hebben van Jan Lammers op de radio.
Zeg die humor van jou die is zo hoogstaand, dat is slecht voor mijn gezondheid. Kan het ff wat minder?quote:
Zure Limbo.quote:Op maandag 1 augustus 2005 09:18 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Zeg die humor van jou die is zo hoogstaand, dat is slecht voor mijn gezondheid. Kan het ff wat minder?
Ja dan kun je ook stoppen met F1 kijken als je dat deed, want daar doen Minardi's aan mee, en Jordans, en Saubers. Die worden dit jaar toch geen kampioenquote:Op maandag 1 augustus 2005 12:27 schreef MrX1982 het volgende:
Libanon
Pakistan
India
Turkije![]()
Kunnen ze daar autorijden. Of worden dat van die Karthikeyan gevallen
Ik kan op dit moment deze race klasse totaal niet serieus nemen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:36 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Ja dan kun je ook stoppen met F1 kijken als je dat deed, want daar doen Minardi's aan mee, en Jordans, en Saubers. Die worden dit jaar toch geen kampioen
Ook geen voetbal meer kijken hoor, soms speelt een goed team tegen een slecht team
Ik zag laatst tennis, speelde de nummer 1 tegen de nummer 110 van de ranglijst
Nee je hebt gelijk, niet kijken!
Ik kijk Formule 1, al vele jarenquote:Op maandag 1 augustus 2005 12:54 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Ja, en dan mag jij ff raden waarom ik die smiley's zo gebruikte, zucht...
Maar je kijkt wel F1? Daar doen hele teams aan mee waarvan je weet dat ze niet zullen winnen. Dit is inherent aan elke sport. Het leuke is, is dat de minderen kunnen proberen om beter te worden.
Maar goed, jij hebt je hele oordeel al klaar. En vol uitgerangeerde coureurs, meer dan de helft is nog niet eens bekend man. Maar dit is weer een zinloze discussie, laat maar
Ik snap wel wat je bedoelt, maar de creme de la creme is F1 al lang niet meer. De beperkingen zijn dusdanig groot dat het door andere klassen al is ingehaald. (geen slicks, kleinere motorinhoud, zelfde motor meerdere races, geen bandenwissel tijdens pitstop, restricties op alle gebieden etc etc)quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:07 schreef dazzle123 het volgende:
Ik heb er ook mijn twijvels over en de F1 zal het al helemaal niet bedreigen met deze opzet.
De F1 is ondanks dat de races niet al te leuk zijn nog steeds boeiend juist omdat daar de creme de la creme van de autosport rond loopt. Ik wil de allerbeste coureurs tegen elkaar zien rijden met de allerbeste techniek die er te krijgen is.
Het is het zelfde als de indycar, leuk om naar te kijken maar het bijven b coureurs. En het ergste voor de indycar is is dat alle goede coureurs binnen een paar jaar vertrokken zijn naar de F1.
En dan is de opzet van dit kampioenschap nog slecht ook in tegenstelling tot die van de indycar die wel goed is. Wie is er nou geinterreseerd in een coureur per land. Dan krijg je toch nooit de beste coureurs? Dan rijdt iemand dus alleen maar mee omdat hij toevallig uit India komt en ze daar nog geen deuk in een pakje boter rijden. Dat is nog erger dan de paydrivers die ze in de F1 hebben.
Weet niet of dat zo is. Ik denk het haast wel, want de coureur en het team krijgen ook geen punten, maar het land. Dus ik denk dat het land mag bepalen wie gaat rijden iedere keer.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:18 schreef Vitalogy het volgende:
Ik hoop dat gedurende het seizoen men zo een rijder mag wisselen. Want vermoedelijk zullen coureurs als Paul Tracy als ze echt de keuze moeten maken zo goed als zeker niet in de A1 uitkomen. Terwijl als het vrijblijvend is zeg maar en dat is volgens mij het geval omdat het een landen-competitie is, dan zal zo'n coureur best eens zijn land willen verdedigen.
quote:Jan Lammers over de A1 Grand Prix serie
www.verstappen.nl
In een interview met Jan Lammers vroegen we wat meer informatie over de A1 Grand Prix, de nieuwe serie waar Jos in gaat rijden. Ondanks grote drukte in verband met het testen deze week was Jan graag bereid om voor de Verstappen site wat informatie te geven.
"Wat is A1 Grand Prix eigenlijk voor een serie?"
Jan Lammers: "A1 Grand Prix is een single seater serie die op basis van een landenkampioenschap wereldwijd gaat racen. Bedenker van de serie is Sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum.
De auto's zijn speciaal voor deze serie gebouwd door chassisbouwer Lola en voorzien van een 3,5 Liter Zytek motor en Cooper (Avon) banden. Een van de voornaamste eisen die de Sheikh aan de auto heeft gesteld is dat er spannende wedstrijden mee gehouden kunnen worden met veel inhaalacties."
"Is het waar dat er geen individueel coureurskampioenschap verreden wordt?"
Jan Lammers: "De strijd om de wereldcup is de basis van A1 Grand Prix. Het 'Oranje boven'-gevoel zal zeker een grote rol gaan spelen. De uiteindelijk overwinning gaat naar het land en niet naar een team of een coureur. In totaal zullen maximaal 25 landen om de wereldcup gaan strijden. Nederland kan zeker een belangrijke rol gaan spelen in deze serie met van onze kant zeker een uiterst gemotiveerd team."
"Hoeveel auto's mag een team inzetten?"
Jan Lammers: "Elk land kan maar één auto inzetten. Deze wordt bemand door één basiscoureur, bij ons dus Jos Verstappen. Er mag wel een reserverijder aangesteld worden."
"Deze week wordt er getest op Silverstone, kunnen we meer testen verwachten?"
Jan Lammers: "Er wordt in principe weinig getest in deze serie. De auto's worden na de race weer door de organisatie 'in beslag' genomen, gedemonteerd en klaargezet voor de volgende race. Dus de auto klaarmaken en afstellen doe je enkel in het raceweekend zelf."
"Wordt het een race van één dag of ook een weekend zoals Formule 1?"
Jan Lammers: "Een raceweekend gaat in ieder geval drie dagen duren. De exacte indeling wordt waarschijnlijk samen met het sportief reglement bekend gemaakt. A1 Grand Prix is heel zorgvuldig in die dingen. Is er ook maar iets niet helemaal zeker, wordt het nog niet bekend gemaakt."
"De serie maakt reclame als betaalbaar entertainment. Wat is betaalbaar?"
Jan Lammers: "Zeker als je bedenkt hoeveel entertainment en glamour geboden gaat worden is A1 Grand Prix inderdaad zeer betaalbaar. Kaarten voor het hele driedaagse weekend gaan ongeveer 59 Euro kosten, terwijl een dagkaart voor de race rond 44 Euro komt te liggen. Een goede tribuneplaats kost 15 Euro extra en voor hetzelfde bedrag is een paddock en pitskaart te krijgen.
"De definitieve kleur van de bolide, is die reeds bekend?"
Jan Lammers: "Zoals ook al doorgeschemerd is in het geruchtencircuit....hij wordt écht oranje!"
Er gaan geruchten dat de sheik het totale risico voor de financiering van het eerste jaar op zich neemt, klopt dat?
Jan Lammers: "Dat die geruchten gaan wel, of de rest klopt weet ik niet maar als dat zo was ben ik zeker niet de bron die daar uitspraken over doet."
Het kwaliteitsverschil in teams en rijders kon wel eens erg groot worden omdat er landen mee doen die nauwelijks een race historie hebben. Ben je niet bang dat er veel uitval zal komen door schade in verband met slechte stuurmanskunst van andere teams?
Jan Lammers: "Nog niet, het is altijd aan de intelligentste van de partijen om met de oplossing te komen dus de betere rijders moeten een omgang met de mindere zien te vinden. Je hebt elkaar per slot nodig, Wat de teams betreft, competitie zorgt voor groei dus de mindere teams zullen zich snel opwerken. Er heerst een uiterst sportieve sfeer, wij zullen onze concurrenten helpen waar dat kan. Vervolgens proberen we ze te verslaan zo dwing je jezelf ook om steeds beter te worden. Zolang wij de aktie mogen maken en andere volgen dan is het goed, maar zover is het nog lang niet, we kunnen eraan!"
En Huub op de achterbank.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:05 schreef MrX1982 het volgende:
Joske zal wel gratis rijden. Hij kan immers nergens anders aan de bak komen.
Mss mag hij prive chauffeur worden van die sjeik. De hele tijd in een grote grindbak rondrijden
Zo, weten we dat ook weer. Het is ieder geval een naam die je niet snel vergeetquote:Sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum.
Ja was ook positief verrast die namen te horen gister bij RTL.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:47 schreef sportfreak het volgende:
Coureurs die genoemd worden:
Brazilie: Tony Kanaan
Brazilie: Antonio Pizzonia
India: Narain Karthikeyan
Ierland: Ralph Firman
Portugal: Pedro Lamy
Frankrijk: Alexander Premat
Zuid-Afrika: Tomas Scheckter
zijn toch aansprekende namen.![]()
op karthikeyan na dan mischien.
ahahahaaaaahahahaquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:05 schreef MrX1982 het volgende:
Joske zal wel gratis rijden. Hij kan immers nergens anders aan de bak komen.
Mss mag hij prive chauffeur worden van die sjeik. De hele tijd in een grote grindbak rondrijden
Flikker op, of ga ontopic.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:34 schreef Gijsje het volgende:
Aan de forum moderator, kan iemand even alle posts van MrX ( dat zal zijn leeftijd wel zijn ) eruit halen zodat we weer op het onderwerp door kunnen gaan. Dank u !
Als jij nou eens eerst een tering eind op flikkert, het enige wat je hier doet is zieken. Ga lekker in ONZ of zo posten.quote:
Flikker zelf op, ik reageer ontopic met een mening.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:36 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Als jij nou eens eerst een tering eind op flikkert, het enige wat je hier doet is zieken. Ga lekker in ONZ of zo posten.
Het is geen Verstappen-bash topic hier. Het gaat over A1GP.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:40 schreef APK het volgende:
[..]
Flikker zelf op, ik reageer ontopic met een mening.
Ga rukken op www.verstappen.com ofzo.![]()
Wat wil je nou eigenlijk zeggenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:43 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Oe auw dat deed echt pijn ja..... kneus
En een post met een knipoog over een geldwolf mag niet meerquote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:44 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Waarom moet het altijd perse zo duidelijk zijn of iemand voor of tegen is?
Doe gewoon normaal en blijf ff ontopic.
proest... zegt weer genoeg over je bedoelingen hier.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:45 schreef APK het volgende:
[..]
Wat wil je nou eigenlijk zeggen
Ik reageer ontopic en jij komt hier jouw afzichtelijke lichaam tonen
Jij gaat offtopic met je Verstappen rukfantasietjes.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:46 schreef Gijsje het volgende:
proest... zegt weer genoeg over je bedoelingen hier.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:34 schreef Gijsje het volgende:
Aan de forum moderator, kan iemand even alle posts van MrX ( dat zal zijn leeftijd wel zijn ) eruit halen zodat we weer op het onderwerp door kunnen gaan. Dank u !
Zeg hoe oud ben jij? Beetje triest om je zo kinderachtig te gedragen in dit topic.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:46 schreef APK het volgende:
[..]
En een post met een knipoog over een geldwolf mag niet meer
Lees al je posts eens terug in dit topic. Ik zie geen nuttige bijdrage er tussen staan. Maakt op zich niet uit, maar je verziekt het topic een beetje. Ik hoop dat je in je profiel liegt over je geboortedatum, want iemand met die leeftijd zou op een volwassen manier moeten kunnen posten.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:46 schreef APK het volgende:
[..]
En een post met een knipoog over een geldwolf mag niet meer
Ik heb al eerder gezegd dat ik blij ben met een serie tijdens de winterstop van de F1.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:50 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Zeg hoe oud ben jij? Beetje triest om je zo kinderachtig te gedragen in dit topic.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:55 schreef MrX1982 het volgende:
Merkwaardig om te zien zodra je aan de heilige Verstappen komt staan bepaalde mensen meteen op hun achterste benen.
Sarcasme op zijn tijd moet toch kunnen.
Lees ook jij je eigen posts eens terug. Jij bent net zo fanatiek bezig. Waarom moet uit elke post blijken dat Verstappen een klote coureur is?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:44 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Net als dat Verstappen fans soms gigantisch fanatiek (en irritant) zijn en hem altijd verdedigen, zo zijn er ook anti-Verstappen personen, die minstens zo fanatiek zijn. Altijd maar die flauwe grappen over grindbakken enzo, om reacties uit te lokken. Waarom moet het altijd perse zo duidelijk zijn of iemand voor of tegen is?
Doe gewoon normaal en blijf ff ontopic.
Ik reageer ontopic, over Verstappen de geldwolf.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:58 schreef Vitalogy het volgende:
Of misschien moet ik dit in jullie taal uitleggen.
Ga ergens anders lekker met elkaars piemeltje spelen.
Niet al mijn posts in deze thread laten zien dat Verstappen een klote coureur is. Ik mag hem idd niet en vind zijn voetstuk wat hij krijgt in Nederland tamelijk overdreven. Maar blijkbaar mag je geen grapjes maken over Verstappen zonder tere kinderzieltjes te kwetsen maar ik ben de beroerdste niet en zal geen sarcastische grappen meer maken. vandaagquote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:00 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Lees ook jij je eigen posts eens terug. Jij bent net zo fanatiek bezig. Waarom moet uit elke post blijken dat Verstappen een klote coureur is?
Ik ben ook geen fan van hem persoonlijk, maar vind em een betere coureur dan jij dat vindt.
Post gewoon normaal als je echt iets te zeggen hebt en probeer geen ruzies uit te lokken. Dan is er niks aan de hand.
Maar ik wil graag weten hoeveel de man op zijn giro krijgt, elke maand.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:02 schreef Vitalogy het volgende:
Er staat tussen jullie geouwehoer een hoop belangrijke nieuwtjes en er wordt niet eens op gereageerd. Jullie zijn alleen met elkaar bezig.
Ik heb wel geteld twee reacties gegeven op posts van APK.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:02 schreef Vitalogy het volgende:
Ik maak mezelf belachelijk?
Er staat tussen jullie geouwehoer een hoop belangrijke nieuwtjes en er wordt niet eens op gereageerd. Jullie zijn alleen met elkaar bezig.
Tuurlijk mag je wel grapjes maken, maar het gaat om de manier waarop en waarom. Die grindbakgrappen zijn al zo oud, en ik denk dat niemand dat nu nog echt grappig en origineel zal vinden. Ik geloof ook nooit dat je dat zou posten om echt grappig te zijn, meer om negatieve reacties te oogsten.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Niet al mijn posts in deze thread laten zien dat Verstappen een klote coureur is. Ik mag hem idd niet en vind zijn voetstuk wat hij krijgt in Nederland tamelijk overdreven. Maar blijkbaar mag je geen grapjes maken over Verstappen zonder tere kinderzieltjes te kwetsen maar ik ben de beroerdste niet en zal geen sarcastische grappen meer maken. vandaag
Dat subsidie systeem had ik al eerder verteld hoe ik dacht gehoord te hebben over hoe dat zit. Wat Verstappen gaat vangen weet ik niet en is geloof ik ook niet bekend gemaakt nog. Denk dat de sjeik em betaalt als ik Jan Lammers gister goed begrepen heb.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:04 schreef APK het volgende:
[..]
Maar ik wil graag weten hoeveel de man op zijn giro krijgt, elke maand.
Niet alleen dat, maar ook het gehele subsidie systeem natuurlijk.
Het was niet zozeer de bedoeling om negatieve reacties uit te lokken. Het was gewoon een reactie op de post van APK.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:06 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Tuurlijk mag je wel grapjes maken, maar het gaat om de manier waarop en waarom. Die grindbakgrappen zijn al zo oud, en ik denk dat niemand dat nu nog echt grappig en origineel zal vinden. Ik geloof ook nooit dat je dat zou posten om echt grappig te zijn, meer om negatieve reacties te oogsten.
Of moest je er serieus ook zelf om lachen toen je het bedacht?
Ik kan mij niet voorstellen dat die Sheik voor Jos een miljoen gaat dokken en dan nog de auto's gaat betalen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:08 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Dat subsidie systeem had ik al eerder verteld hoe ik dacht gehoord te hebben over hoe dat zit. Wat Verstappen gaat vangen weet ik niet en is geloof ik ook niet bekend gemaakt nog. Denk dat de sjeik em betaalt als ik Jan Lammers gister goed begrepen heb.
Sja geen idee, het lijkt me ook een dure grap. Nou zal deze sjeik wel multi-miljardair zijn en het niet eens doorhebben wat er op zn penny-rekening staat.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:10 schreef APK het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat die Sheik voor Jos een miljoen gaat dokken en dan nog de auto's gaat betalen.![]()
Ik hoop het, ik wil namelijk graag weten wie die geldwolf betaalt.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:14 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
We zien het morgen misschien bij de test en anders bij de presentatie of volgende week bij RTL Autosport.
Bronquote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:27 schreef Vitalogy het volgende:
Het bedrag wat Jos krijgt en door wie dit betaald wordt is niet bekend en zal ook niet bekend worden.
In principe is dat ook nooit openbaar wat iemand verdient. Het zijn ook altijd geruchten wat je hoort.quote:
Schumacher's salaris staat vaak in de bladen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:35 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
In principe is dat ook nooit openbaar wat iemand verdient. Het zijn ook altijd geruchten wat je hoort.
Verstappens salaris is meen ik nog nooit openbaar gemaakt. Hooguit insiders die uit de school klappen, maar je weet niet of die wel te vertrouwen zijn.
Doe niet zo sneu.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:45 schreef Vitalogy het volgende:
Weet je wat. Ik kom wel terug als de heren APK en MrX verwijderd zijn uit dit topic.
Het is trouwens 'ergeren' en niet 'irriteren'quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:45 schreef Vitalogy het volgende:
Ik irriteer me alleen maar dat je dit topic
Je noemt Verstappen constant een geldwolf (het nut/de lol daarvan ontgaat me overigens) maar lijkt zelf nog al geobsedeerd te zijn door wat die man precies verdient.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:50 schreef APK het volgende:
[..]
Doe niet zo sneu.![]()
Iedereen heeft een mening en je hoeft het daar niet mee eens te zijn.
Voor straf blijf ik nog ffquote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:45 schreef Vitalogy het volgende:
Weet je wat. Ik kom wel terug als de heren APK en MrX verwijderd zijn uit dit topic. Ik ga echt niet om de paar posts reageren op een 41-jarige kleuter die denkt "Verstappen-fans" op de kast te moeten jagen.
Ik irriteer me alleen maar dat je dit topic over deze serie (waar ik wel enthousiast over ben) om zeep helpt kansloze kleuter. Ga in vredesnaam wat nuttigs doen met je leven triest figuur.
Anders had hij wel in de F1 gereden, tochquote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:56 schreef StrayDog het volgende:
Wat is daar zo boeiend aan om dat te weten, ik vind het leuker om in dit topic nieuws te lezen over A1GP en niet over wat iemand verdient.
Het gaat hem niet over je mening schrijft hij, maar over hoe het topic verloopt.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:50 schreef APK het volgende:
[..]
Doe niet zo sneu.![]()
Iedereen heeft een mening en je hoeft het daar niet mee eens te zijn.
Hup Jos!quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/733432/6/25#29380814]woensdag 3 augustus 2005
@ APK & MX1982
Sorry, maar het is van de Verstappensite
Om even de azijnpisser uit te hangen:quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:53 schreef APK het volgende:
[..]
Het is trouwens 'ergeren' en niet 'irriteren'
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 02:06 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Kijk nou, foto's van de seat-fitting van Verstappen in de oranje wagen.
http://www.verstappen.nl/(...)5/20050802_6131.html
@ APK & MX1982
Sorry, maar het is van de Verstappensite
Op die link zijn inmiddels ook foto's van de complete auto toegevoegdquote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:47 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
http://www.speedpics.nl/pages/photos/?action=photos&category=DE5BEDB927&subcategory=2B12B3F0D4
Wat ik tot nu toe zie van de wagen vind ik hem wel heel erg oranje. Vond de Orange Arrows wel heel mooi, maar deze wagen lijkt me echt compleet oranje, das weer iets minder. Mag van mij wel wat design bij.
In september gaan ze van startquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:25 schreef VoreG het volgende:
Dus dit is een formule 1 voor landenteams? En wanneer is dat?
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:28 schreef Bastard het volgende:
We zullen dan eindelijk ook echt zien zonder kutsmoesjes dat Verstappen een beroerde wereld coureur is
Nog geen tv station in nederland heeft de rechten gekocht.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:28 schreef VoreG het volgende:
En dat allemaal op TV? Of is het op SBS
Dat zou wel vet zijn. En opzich rijdt hij nu ook DTM dus het zou wel kunnen. Zowiezo zou het beter zijn om wat grotere namen aan te trekken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:30 schreef Vitalogy het volgende:
Lijkt me best cool als een land als Finland dan een Hakkinen van stal gaat halen.
nee gaat niet gebeuren weet ik
Dat kunnen ze vinden maar dat is toch echt niet zo. En geloof me geen enkele serieuse autocoureur zal dat roepen ook een amerikaanse coureur niet.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:21 schreef Klonk het volgende:
en wat nou het grappige is, de amerikanen zien formule 1 als een b-sport.
Dat komt niet doordat van zo'n hoog niveau is, maar omdat de budgetten van de teams zoveel verschillen. De beste rijder kan in een Minardi/Jordan/Sauber/Toyota op dit moment echt geen kampioen worden hoor. Het is vooral de auto die in de F1 het verschil maakt, niet de coureur.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:43 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Maar het niveauverschil met de F1 is toch echt heel moeilijk te ontkennen. Het enige probleem is dat een hoger niveau niet altijd leukere races betekent vaker zelfs het tegendeel. En dat zie je bij de F1 heel erg.
Toyota heeft toch een gigantisch budget momenteelquote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:31 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Dat komt niet doordat van zo'n hoog niveau is, maar omdat de budgetten van de teams zoveel verschillen. De beste rijder kan in een Minardi/Jordan/Sauber/Toyota op dit moment echt geen kampioen worden hoor. Het is vooral de auto die in de F1 het verschil maakt, niet de coureur.
Dit is appels met peren vergelijken, de regelementen in beide klasses zijn zo verschillend dat je ze niet op deze manier kan en mag vergelijken.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:43 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Neem alleen al het verschil in ronde tijden tussen een indycar en een F1. Ze hebben een aantal jaren terug weleens beide op hetzelfde circuit gereden. En de verschilen tussen de rondetijden zijn schrikbarend. In het voordeel van een F1 wel te verstaan.
Is weer eens heel wat anders, ben benieuwd.quote:4 sessies van 15 minuten, in elke sessie mag maar 1 snelle ronde gereden worden door elke coureur. Hij moet zelf kiezen wanneer in die 15 minuten hij gaat, dus gokken op weinig verkeer.
De 2 snelste tijden worden bij elkaar opgeteld en bepalen de gridpositie voor de sprintrace.
De sprintrace kent een rollende start en de uitslag bepaalt de grid voor de 'echte' race. Hier een gewone start vanuit stilstand en 1 verplichte pitstop.
Champcar en F1 rijdt dit jaar ook op zelfde circuitquote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:43 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Dat kunnen ze vinden maar dat is toch echt niet zo. En geloof me geen enkele serieuse autocoureur zal dat roepen ook een amerikaanse coureur niet.
Neem alleen al het verschil in ronde tijden tussen een indycar en een F1. Ze hebben een aantal jaren terug weleens beide op hetzelfde circuit gereden. En de verschilen tussen de rondetijden zijn schrikbarend. In het voordeel van een F1 wel te verstaan.
met een mooie leeuwenkop vooropquote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:03 schreef VoreG het volgende:
Rood wit blauw met oranje vleugel
Nu lijkt het wel een playmobil wagentje
Champcar gaat dan volgens mij ongeveer even hard als DTM!quote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:17 schreef JPM01 het volgende:
[..]
Champcar en F1 rijdt dit jaar ook op zelfde circuitMontreal om precies te zijn
![]()
vorig jaar was de pole tijd in Champcar
Champcar 2004: 1:25.919 187.863 km/u
F1 2004 1:12.275 217.220 Km/u
dit is het verschilzij het met compleet andere wagens
Precies; en dat al na 2 daagjes testen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:19 schreef Captain_Chaos het volgende:
Uiteindelijk P4 voor Jos.
Kwaliteit verloochent zichzelf nooit.
Het zou dan sportief zijn van een van de azijnpissers die dit topic om zeep hielp om die weddenschap dan aan te gaan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies; en dat al na 2 daagjes testen.
Ik zet er bij deze een bak bier (naar keuze) op dat onze Jos minstens 3 podiumfinishes gaat halen en minstens 1 overwinning!
quote:POSITIE LAND TIJD VERSCHIL RONDEN
1 Frankrijk 48,251 0,000 59
2 Brazilië 48,439 0,188 62
3 Maleisië 48,535 0,284 49
4 Nederland 48,766 0,515 62 <= Boss Hog
5 Portugal 48,835 0,584 54
6 Groot-Brittanië 48,953 0,702 45
7 Pakistan 49,046 0,795 30
8 Nieuw-Zeeland 49,088 0,837 44
9 Zuid-Afrika 49,115 0,864 34
10 Mexico 49,226 0,975 57
11 Zwitserland 49,422 1,171 6
12 USA 49,514 1,263 40
13 Australië 49,676 1,425 34
14 Libanon 49,876 1,625 66
15 China 50,640 2,389 59
Moet eigenlijk dus nog een paar tienden vanaf, van die tijd. Die anderen rijden lichter, en dat wordt straks weer precies afgewogen dat iedereen hetzelfde gewicht heeft. Alweer een cool pluspunt van deze klasse. Zo heeft het gewicht van die dikke kop + nek van Jos geen extra nadeel.quote:Van Jos Verstappen valt ongeveer dezelfde reactie op te tekenen als die van Jan Lammers gisterenavond. Ook Jos kijkt met een goed gevoel terug op de tweedaagse test, afgelopen woensdag en donderdag op Silverstone.
Hoe zag het programma van gisterenmiddag eruit?
“Gisteren na de lunch hebben we eigenlijk gewoon het uitgestippelde programma voortgezet, doorgaan met afstellen en proberen snellere rondetijden te realiseren. In de middag concentreerde de afstelling zich wat meer op de dempers en de schokbrekers. En over de uiteindelijke rondetijden mogen we niet ontevreden zijn, denk ik.”
Je kijkt dus terug op een geslaagde test ?
“Ja, zeer zeker. Ik niet alleen, maar het hele team. Ik heb natuurlijk een lange tijd niet meer in een dergelijke auto gereden, even afgezien van die ChampCar test op Sebring. Ook had ons team nog geen ervaring met dit soort auto’s, in tegenstelling tot veel andere teams die hun ervaring uit de F3000 serie meenemen. We hadden dus niet alleen veel af te stellen, maar moesten tegelijkertijd nog veel leren. Als je dan een vierde tijd rijdt dan zit je er toch behoorlijk goed bij, dacht ik zo.”
Tel daarbij ook nog eens het extra gewicht, waar Jan Lammers het over had. Waaraan waren die extra kilo’s toe te schrijven?
“Ik behoor tot de zwaardere coureurs, daar zit het grootste verschil in. En er reden auto’s rond die nog niet gespoten waren. Dat scheelt ook nog eens gauw een kilo of zes. Met een coureur van 60 kilo in een onbespoten auto is dat verschil van 20 tot 30 kilo snel verklaard.”
Maar tijdens de Grand Prix’ zijn die gewichtsverschillen er toch niet?
“Dat klopt. De consequentie voor een lichte coureur is dat hij extra gewicht aan boord krijgt. In vergelijking met deze test is dat dus voor ons een voordeel.”
Vergeleken met een F1 auto, wat zijn voor jou als coureur de belangrijkste verschillen nu je in deze nieuwe auto gereden hebt?
“De slickbanden, maar ook het ontbreken van de traction control. Je kunt geen specifiek punt noemen want het zijn er nogal wat. In zijn algemeenheid kun je zeggen dat het positieve verschil ten opzichte van de F1 is, dat alle A1 auto’s hetzelfde zijn. En als ik dan toch een minpuntje zou moeten noemen is dat het lager aantal pk’s dat je tot je beschikking hebt. Maar ondanks dat haalt een A1 GP auto ook een topsnelheid van 300 kilometer per uur. Dat is misschien iets minder dan een F1 auto, maar je komt toch een heel eind.”
Ga je de komende tijd je trainingsschema opvoeren?
“Nou, ik ben echt wel fit hoor. Wat dat betreft heb ik helemaal niet hoeven afzien, de afgelopen dagen. Uiteraard zorg ik ervoor dat ik topfit aan de start sta, maar ik hoef niet veel aan mijn fysieke voorbereidingen te veranderen. Ik heb altijd veel gefietst, aan fitness gedaan, veel gekart, dus dat zit wel goed.”
Toerwagen format, opzich leuk idee ja.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:39 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Dit schreef iemand op het Verstappen forum over de kwalificatieprocedure:
[..]
Is weer eens heel wat anders, ben benieuwd.
quote:Engine Type: ZA1348
Configuration: 90 degree V8
Displacement: 3400cc
Width: 619mm
Height: 542mm
Length: 543mm
Weight: 120kg
Cylinder Block: Sand Cast Aluminium Alloy
Cylinder Head: Sand Cast Aluminium Alloy
Valve Train: 4 Overhead Camshafts 4 Valves per Cylinder
Engine Management: Zytek EMS 4.6.1
Ignition: Zytek DCDI with coil over plug
Spark Plugs: NGK
Fuel: 100 Octane Racing
Max Torque: 330lbs ft - 442Nm
Max Power: 520 bhp - 412kW
Er zit een gat in het programma... ik acht het wel mogelijk dat hij er is... alle andere A1GP presentaties reden ze ook door een stad in dat land [ff denken: morgen een mooie gelegenheid, nog een plek in het tijdschema, tadaaa] maar jah we zien wel.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 14:55 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik vind overigens dat Jos best wel even wat tijd vrij had kunnen maken om wat rubber te verbranden op de Coolsingen morgenmiddag. Dat zou de A1GP klasse per direct op de kaart zetten. Wellicht een ander keertje. Ik ga in ieder geval de mogelijkheden onderzoeken om er in Brands Hatch bij te zijn.
Zou een bijzonder interessante promotionele move zijn, maar ik vrees dat de (manke) vergelijking tussen F1 en A1GP die laatste toch teveel tegen zal werken. Eerst maar eens zien of RTL, SBS Talpa of desnoods NOS de race-serie interessant genoeg vinden om uit te zenden, want voorlopig is het zelfs op Eurosport nog niet te zienquote:Op zondag 7 augustus 2005 00:23 schreef nils7 het volgende:
[..]
Er zit een gat in het programma... ik acht het wel mogelijk dat hij er is... alle andere A1GP presentaties reden ze ook door een stad in dat land [ff denken: morgen een mooie gelegenheid, nog een plek in het tijdschema, tadaaa] maar jah we zien wel.
RTL 5 ging het toch uitzenden ?quote:Op zondag 7 augustus 2005 01:19 schreef RRRobert het volgende:
[..]
Zou een bijzonder interessante promotionele move zijn, maar ik vrees dat de (manke) vergelijking tussen F1 en A1GP die laatste toch teveel tegen zal werken. Eerst maar eens zien of RTL, SBS Talpa of desnoods NOS de race-serie interessant genoeg vinden om uit te zenden, want voorlopig is het zelfs op Eurosport nog niet te zienSatelietbezitters: zie hier voor een zender overzicht.
Hmmz, ik vind die Renault World Series auto's er een stuk stoerder uitzien.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:21 schreef Vitalogy het volgende:
En zo juist ook de bewegende beelden gezien en het is toch echt wel wat speciaals die wagen.
Jammer alleen dat daar nu juist wel de opgevoerde Opel Renault motor van papa in zit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:24 schreef APK het volgende:
[..]
Hmmz, ik vind die Renault World Series auto's er een stuk stoerder uitzien.
Maar Jan Lammers legde de lat lekker hoog voor Verstappen, ik ga zeker kijken.![]()
Maar het lijkt tenminste een beetje op F1.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 01:56 schreef Vitalogy het volgende:
Jammer alleen dat daar nu juist wel de opgevoerde Opel Renault motor van papa in zit.
Plus als bijkomend voordeel dat de A1GP alles, maar dan ook echt alles heeft wat er in de F1 al jaren aan schort!quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 01:58 schreef APK het volgende:
[..]
Maar het lijkt tenminste een beetje op F1.![]()
Wat Jan Lammers over de kwalificatie zei vond ik dan weer minder.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:04 schreef Vitalogy het volgende:
Er zit gewoon een goede filosofie achter wat mij betreft.
Ja omdat ze het daar over 2 dagen gingen verdelen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:25 schreef APK het volgende:
[..]
Wat Jan Lammers over de kwalificatie zei vond ik dan weer minder.
De twee tijden van de beste sessies worden bij elkaar opgeteld en gedeeld.![]()
![]()
Dat ging juist fout bij de F1.
Ik weet niet precies wat voor license een circuit moeten hebben om kans te maken op een A1 wedstrijd.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:04 schreef Taxi het volgende:
Zou er wellicht een kansje bestaan om een klasse als de A1GP op Zandvoort te laten rijden (in 2007 dan)? Dat zou volgens mij veel centjes en fileleed opleveren, lijkt mij...
Maar het zal wel weer niet
Grootste probleem voor Zandvoort is en blijft het milieu... Of eigen de milieuwetgeving... Denk maar eens aan de geluidsdagen en je weet dat Zandvoort in principe kansloos is, of er moeten andere raceklasses verdwijnen...quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik weet niet precies wat voor license een circuit moeten hebben om kans te maken op een A1 wedstrijd.
Maar als A1 circuits aan dezelfde eisen moeten voldoen als F1 circuits, heeft Zandvoort geen kans.
Die missen een A-license dacht ik....
Post eens een foto van die zus.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:37 schreef vosss het volgende:
Jos was vanochtend hier in het dorp bij zijn zus op bezoek in een dikke Audi S6![]()
Die staat al in dit topic, daar kan ik niet op komen.quote:
ook de wegen naar het circuit is slecht...., met de masters is iedereen zo weg maar met DTM is het 1 tering bendequote:Op maandag 15 augustus 2005 17:05 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Grootste probleem voor Zandvoort is en blijft het milieu... Of eigen de milieuwetgeving... Denk maar eens aan de geluidsdagen en je weet dat Zandvoort in principe kansloos is, of er moeten andere raceklasses verdwijnen...
Ik ben benieuwd welke tijden Jos komende dagen gaat rijdenquote:A1GP: Tweede testsessie gaat vandaag van start
De tweede grote testsessie van de A1GP zal vandaag van start gaan in zuiden van Frankrijk op het circuit van Paul Ricard. Uiteraard zal ook Racing for Holland hier aanwezig zijn en Jos Verstappen opnieuw de wagen van het team uit Katwijk gaan besturen.
Hoewel er de afgelopen weken weinig nieuws is geweest begint dit langzaam aan weer te komen. De Zwitser Romain Grosjean zal gedurende de test in Paul Ricard in actie komen voor Zwitserland, al zal vermoedelijk Neel Jani de coureur worden die de wagen tijdens de raceweekenden gaat besturen. Ook Giorgio Mondini maakt hierop kans bij Zwitserland. Normaal komt Mondini uit voor Italië, maar hij zou ook een Zwitsers paspoort op zak hebben.
Voor Amerika zullen Scott Speed (GP2), Colin Fleming (World Series by Renault) en Matt Jaskol (Star Mazda) gaan testen. Het Amerikaanse team zou alles momenteel goed op de rit hebben en tijdens de test in Frankrijk haar sponsorpakket bekend willen maken.
Jos Verstappen heeft volgens het blad Racereport een nieuwe hoofd engineer gevonden. Graham Taylor zal voor Verstappen de zaken gaan regelen zo weet het vakblad te melden. Taylor kent Verstappen nog uit zijn tijd bij Arrows waar de twee ook samenwerkten in 2000 en 2001. Ander nieuws is dat de Nederlandse televisiestations lijken te vechten om de uitzendrechten voor de A1GP. Meer hierover kunnen we later deze week melden.
F1Today.nl zal de testsessie in Paul Ricard alle drie de dagen verslaggeven door middel van foto's, nieuws en tijden die gereden worden. Houdt de site dus goed in de gaten, we houden je op de hoogte.
Ik ben benieuwd of Jos dan meer in de buurt komt van de tijd van Piquet.quote:Vanmiddag concentreert het Nederlandse team zich verder op de afstelling. Jos: "de basisafstelling, daar gaat het nu om. We zijn bezig met de vleugels en vanmiddag gaan we ook met een setje nieuwe banden rijden. Je mag namelijk twee setjes banden gebruiken per dag. Laten we hopen dat we zo kunnen doorgaan."
quote:Maarja, het is een driedaagse test.
quote:A1GP: Verstappen rijdt derde tijd in de ochtend!
Jos Verstappen heeft vanochtend de derde tijd neergezet in de ochtendsessie op de derde A1GP testdag op het circuit van Paul Ricard. Dit keer waren het niet landen als Brazilië, Amerika of Frankrijk die de lijst aanvoerden maar reed Ralph Firman voor Ierland de snelste tijd, gevolgd door Neel Jani voor Zwitserland.
Jos reed voor Nederland een derde tijd op nog geen tiende van de snelste tijd van Firman.
De tijden van de ochtend op Paul Ricard dag 3:
1. Ierland - 1.24.561 / Ralph Firman
2. Zwitserland - 1.24.617 / Neel Jani
3. Nederland - 1.24.646 / Jos Verstappen
4. Nieuw Zeeland - 1.24.800 / Matt Halliday
5. Frankrijk - 1.25.012 / Nicolas Lapierre
6. Portugal - 1.25.067 / Alvaro Parente
7. Aaustralië - 1.25 312 / Will Power
8. Brazilië - 1.25.378 / Nelson Piquet jr.
9. Pakistan - 1.25.472 / Adam Khan
10. Zuid-Afrika - 1.25.509 / Stephen Simpson
11. Maleisië - 1.25.620 / Fauruz Fauzy
12. Mexico - 1.25.626 / Salvador Duran
13. Engeland - 1.26.268. / Alex Lloyd
14. Indonesië - 1.26.291 / Ananda Mikola
15. Amerika - 1.26.424 / Colin Fleming
16. Libanon - 1.26.496 / Basil Shaaban
17. India - 1.26.579 / Karun Chandhok
18. Rusland - 1.26.805 / Rusinov Roman
19. China - 1.27.113 / Teng Yi Jiang
De tijden zitten lekker dicht bij elkaar in ieder gevalquote:
Zou ik een goeie vinden, die hebben bewezen met RTL Formule 1 al een degelijk live autosportprogramma in elkaar te kunnen zetten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:55 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Nog niet, maar RTL schijnt er achter aan te zitten.
Ik heb ook liever RTL dan SBS. Ze gaan er serieuzer op in, en je hebt die kwallen niet meerquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:58 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Zou ik een goeie vinden, die heben bewezen met RTL Formule 1 al een degelijk live autosportprogramma in elkaar te kunnen zetten.
krijgen we alleen Ruudje weer terug natuurlijk
Ja het Nederlandse team wordt gerund door RfH. Andere landenteams maken gebruik van andere teams, sommige die al veel ervaring hebben met formule auto's, in tegenstelling tot Racing for Holland.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:01 schreef TheGHunter het volgende:
Klopt het trouwens dat het A1GP hoofdzakelijk gerund wordt door het team van Racing for Holland, die ook op Lemans de auto's prepareren voor Jantje Lammers?
maar bij SBS krijg je t zonder reclamequote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:58 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Zou ik een goeie vinden, die hebben bewezen met RTL Formule 1 al een degelijk live autosportprogramma in elkaar te kunnen zetten.
krijgen we alleen Ruudje weer terug natuurlijk
idd Arden runt toch ook een team?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:02 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Ja het Nederlandse team wordt gerund door RfH. Andere landenteams maken gebruik van andere teams, sommige die al veel ervaring hebben met formule auto's, in tegenstelling tot Racing for Holland.
Beide waar jaquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:06 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar bij SBS krijg je t zonder reclame
[..]
idd Arden runt toch ook een team?
doet me denken aan de jordan van de jaren 1997/1998 toen met die slang bij de neusquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:38 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Die van China is ook wel aardig:
[afbeelding]
Zullen we daar heen gaan en allemaal een handtekening vragen aan ZKH? Dan heeft ie binnen het kwartier RSI.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:43 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Zijne Koninklijke Hoogheid Sheikh Maktoum Hasher Maktoum al Maktoum, aanwezig zijn.
ik hoef geen handtekening van die kerelquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Zullen we daar heen gaan en allemaal een handtekening vragen aan ZKH? Dan heeft ie binnen het kwartier RSI.
dat zal morgen wel meteen mee bekend gemaakt wordenquote:Op zaterdag 3 september 2005 14:11 schreef Tackleberry het volgende:
Hoewel oranje dé kleur is, vind ik de huidige kleurstelilng niet echt mooi... Hopelijk maken ze er iets moois van.
Dat lijkt me ook ja, de kleurstelling wordt meestal bekendgemaakt tijdens zo'n evenement.quote:Op zondag 4 september 2005 03:37 schreef rubbereend het volgende:
dat zal morgen wel meteen mee bekend gemaakt worden
Even een antwoord: www.a1gp.comquote:Op zondag 4 september 2005 13:40 schreef mikezwet het volgende:
Even een vraagje: wat voor specs hebben de auto's, zijn deze identiek aan formule 1 of lijkt het meer op f3000?
Aha, V8 motorenquote:Op zondag 4 september 2005 13:55 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Even een antwoord: www.a1gp.com
Nou, dat zeiden ze ook toen de Ferrari V12 de deur uit moest. T is ff wennen. Maar dan nog, heb je het filmpje bekeken op de a1gp site? Klinkt niet verkeerd hoor.quote:Op zondag 4 september 2005 15:51 schreef mikezwet het volgende:
Gaan die ook met V8's ?
Dan is het enigste wat nog een beetje aardig was aan de f1 (het geluid) ook weg....
quote:Op maandag 5 september 2005 22:53 schreef TheGHunter het volgende:
Slicks op de auto's en ze zijn een stuk breder dan de F1's van tegenwoordig
ik ben voor team USAquote:Op maandag 5 september 2005 22:57 schreef rubbereend het volgende:
[..]
k kan bijna niet wachten. En de kans is groot dat er, in tegenstelling tot de F1, er hier meer users voor één en hetzelfde team zijn. Dat scheelt nog al wat in de discussies
Van JPM zijn we het toch gewend dat hij geen blad voor de mond neemtquote:Op maandag 5 september 2005 23:34 schreef Vitalogy het volgende:
Die vond ik niet erg grappig JPM nul één
oranje strepen?quote:Op maandag 5 september 2005 23:46 schreef APK het volgende:
Wat lelijk, dat oranje.![]()
Hadden ze er niet even een paar strepen op kunnen spuiten ofzo?![]()
quote:
nee hoor, Oranje isquote:Op maandag 5 september 2005 23:50 schreef APK het volgende:
[..]
Maar geef toe, die bak ziet er toch armoedig uit in vergelijking met de voitures van UK en VS?
Dat werkt prima als die teams achter Jos rijden; de lelijkheid verblindt zequote:Op maandag 5 september 2005 23:50 schreef APK het volgende:
[..]
Maar geef toe, die bak ziet er toch armoedig uit in vergelijking met de voitures van UK en VS?
Eerdaags zit ie vol recalme, zie je niks geen oranje meerquote:Op maandag 5 september 2005 23:56 schreef Tackleberry het volgende:
Ik vind het toch wel tegenvallen dat ze geen andere kleurstelling hebben gekozen. Natuurlijk moet oranje de basis vormen, maar het rood-wit-blauw had wel prominenter terug mogen komen... Maar ja, oranje valt lekker op...
de Arrows zag er destijds ook nog mooi oranje uit mer reclamequote:Op dinsdag 6 september 2005 08:05 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Eerdaags zit ie vol recalme, zie je niks geen oranje meer![]()
montoya second wins in Italyquote:
quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:21 schreef TeazNutz het volgende:
[..]
montoya second wins in Italy![]()
montoya won again in Italy
montoya's second win in Italy
montoya did it again in Italy
![]()
Het eerste jaar wordt volledige gefinancieerd door de Sjeik, daarna is het wel de bedoeling dat de teams financieel op eigen voeten komen te staan. Daar zal dus ook sponsoring bijhoren.quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:13 schreef Klonk het volgende:
het was toch juist de bedoeling dat er niet al te veel reclame op kwam.....
Nou als Shell over de brug komt.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Oranje
Ik had echt gehoopt dat ze er een design in zouden gooien, dit ziet er echt niet uit!
De Arrows was nog wel te pruimen omdat dat oranje in combinatie met zwart er best stoer uitzag. Dit ziet er een beetje kaal en te simpel uit.
[..]
Het eerste jaar wordt volledige gefinancieerd door de Sjeik, daarna is het wel de bedoeling dat de teams financieel op eigen voeten komen te staan. Daar zal dus ook sponsoring bijhoren.
Dat mag dan alleen sponsoring uit eigen land zijn, dacht ik ergens gelezen te hebben...
Trust!!quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:01 schreef TheGHunter het volgende:
De sponsors zouden idd uit hetzelfde land moeten komen. Dat zal voor Nederland wel weer een probleem worden
Verstappen ziet Perridon aankomenquote:
Daar heb je gelijk in. Sowieso denk ik dat teams niet zo veel geld nodig hebben, alleen om het team draaiende te houden. De auto's zijn toch allemaal gelijk dus met meer geld kun je geen betere onderdelen fabricerenquote:Op dinsdag 6 september 2005 19:33 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Ach genoeg banken en technische bedrijven in Nederland. Ook zijn de kosten voor een team in
de A1GP lang niet zo hoog als die voor een F1 team, dus heb er wel veel vertrouwen in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |