Ja dan kun je ook stoppen met F1 kijken als je dat deed, want daar doen Minardi's aan mee, en Jordans, en Saubers. Die worden dit jaar toch geen kampioenquote:Op maandag 1 augustus 2005 12:27 schreef MrX1982 het volgende:
Libanon
Pakistan
India
Turkije![]()
Kunnen ze daar autorijden. Of worden dat van die Karthikeyan gevallen
Ik kan op dit moment deze race klasse totaal niet serieus nemen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:36 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Ja dan kun je ook stoppen met F1 kijken als je dat deed, want daar doen Minardi's aan mee, en Jordans, en Saubers. Die worden dit jaar toch geen kampioen
Ook geen voetbal meer kijken hoor, soms speelt een goed team tegen een slecht team
Ik zag laatst tennis, speelde de nummer 1 tegen de nummer 110 van de ranglijst
Nee je hebt gelijk, niet kijken!
Ik kijk Formule 1, al vele jarenquote:Op maandag 1 augustus 2005 12:54 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Ja, en dan mag jij ff raden waarom ik die smiley's zo gebruikte, zucht...
Maar je kijkt wel F1? Daar doen hele teams aan mee waarvan je weet dat ze niet zullen winnen. Dit is inherent aan elke sport. Het leuke is, is dat de minderen kunnen proberen om beter te worden.
Maar goed, jij hebt je hele oordeel al klaar. En vol uitgerangeerde coureurs, meer dan de helft is nog niet eens bekend man. Maar dit is weer een zinloze discussie, laat maar
Ik snap wel wat je bedoelt, maar de creme de la creme is F1 al lang niet meer. De beperkingen zijn dusdanig groot dat het door andere klassen al is ingehaald. (geen slicks, kleinere motorinhoud, zelfde motor meerdere races, geen bandenwissel tijdens pitstop, restricties op alle gebieden etc etc)quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:07 schreef dazzle123 het volgende:
Ik heb er ook mijn twijvels over en de F1 zal het al helemaal niet bedreigen met deze opzet.
De F1 is ondanks dat de races niet al te leuk zijn nog steeds boeiend juist omdat daar de creme de la creme van de autosport rond loopt. Ik wil de allerbeste coureurs tegen elkaar zien rijden met de allerbeste techniek die er te krijgen is.
Het is het zelfde als de indycar, leuk om naar te kijken maar het bijven b coureurs. En het ergste voor de indycar is is dat alle goede coureurs binnen een paar jaar vertrokken zijn naar de F1.
En dan is de opzet van dit kampioenschap nog slecht ook in tegenstelling tot die van de indycar die wel goed is. Wie is er nou geinterreseerd in een coureur per land. Dan krijg je toch nooit de beste coureurs? Dan rijdt iemand dus alleen maar mee omdat hij toevallig uit India komt en ze daar nog geen deuk in een pakje boter rijden. Dat is nog erger dan de paydrivers die ze in de F1 hebben.
Weet niet of dat zo is. Ik denk het haast wel, want de coureur en het team krijgen ook geen punten, maar het land. Dus ik denk dat het land mag bepalen wie gaat rijden iedere keer.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:18 schreef Vitalogy het volgende:
Ik hoop dat gedurende het seizoen men zo een rijder mag wisselen. Want vermoedelijk zullen coureurs als Paul Tracy als ze echt de keuze moeten maken zo goed als zeker niet in de A1 uitkomen. Terwijl als het vrijblijvend is zeg maar en dat is volgens mij het geval omdat het een landen-competitie is, dan zal zo'n coureur best eens zijn land willen verdedigen.
quote:Jan Lammers over de A1 Grand Prix serie
www.verstappen.nl
In een interview met Jan Lammers vroegen we wat meer informatie over de A1 Grand Prix, de nieuwe serie waar Jos in gaat rijden. Ondanks grote drukte in verband met het testen deze week was Jan graag bereid om voor de Verstappen site wat informatie te geven.
"Wat is A1 Grand Prix eigenlijk voor een serie?"
Jan Lammers: "A1 Grand Prix is een single seater serie die op basis van een landenkampioenschap wereldwijd gaat racen. Bedenker van de serie is Sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum.
De auto's zijn speciaal voor deze serie gebouwd door chassisbouwer Lola en voorzien van een 3,5 Liter Zytek motor en Cooper (Avon) banden. Een van de voornaamste eisen die de Sheikh aan de auto heeft gesteld is dat er spannende wedstrijden mee gehouden kunnen worden met veel inhaalacties."
"Is het waar dat er geen individueel coureurskampioenschap verreden wordt?"
Jan Lammers: "De strijd om de wereldcup is de basis van A1 Grand Prix. Het 'Oranje boven'-gevoel zal zeker een grote rol gaan spelen. De uiteindelijk overwinning gaat naar het land en niet naar een team of een coureur. In totaal zullen maximaal 25 landen om de wereldcup gaan strijden. Nederland kan zeker een belangrijke rol gaan spelen in deze serie met van onze kant zeker een uiterst gemotiveerd team."
"Hoeveel auto's mag een team inzetten?"
Jan Lammers: "Elk land kan maar één auto inzetten. Deze wordt bemand door één basiscoureur, bij ons dus Jos Verstappen. Er mag wel een reserverijder aangesteld worden."
"Deze week wordt er getest op Silverstone, kunnen we meer testen verwachten?"
Jan Lammers: "Er wordt in principe weinig getest in deze serie. De auto's worden na de race weer door de organisatie 'in beslag' genomen, gedemonteerd en klaargezet voor de volgende race. Dus de auto klaarmaken en afstellen doe je enkel in het raceweekend zelf."
"Wordt het een race van één dag of ook een weekend zoals Formule 1?"
Jan Lammers: "Een raceweekend gaat in ieder geval drie dagen duren. De exacte indeling wordt waarschijnlijk samen met het sportief reglement bekend gemaakt. A1 Grand Prix is heel zorgvuldig in die dingen. Is er ook maar iets niet helemaal zeker, wordt het nog niet bekend gemaakt."
"De serie maakt reclame als betaalbaar entertainment. Wat is betaalbaar?"
Jan Lammers: "Zeker als je bedenkt hoeveel entertainment en glamour geboden gaat worden is A1 Grand Prix inderdaad zeer betaalbaar. Kaarten voor het hele driedaagse weekend gaan ongeveer 59 Euro kosten, terwijl een dagkaart voor de race rond 44 Euro komt te liggen. Een goede tribuneplaats kost 15 Euro extra en voor hetzelfde bedrag is een paddock en pitskaart te krijgen.
"De definitieve kleur van de bolide, is die reeds bekend?"
Jan Lammers: "Zoals ook al doorgeschemerd is in het geruchtencircuit....hij wordt écht oranje!"
Er gaan geruchten dat de sheik het totale risico voor de financiering van het eerste jaar op zich neemt, klopt dat?
Jan Lammers: "Dat die geruchten gaan wel, of de rest klopt weet ik niet maar als dat zo was ben ik zeker niet de bron die daar uitspraken over doet."
Het kwaliteitsverschil in teams en rijders kon wel eens erg groot worden omdat er landen mee doen die nauwelijks een race historie hebben. Ben je niet bang dat er veel uitval zal komen door schade in verband met slechte stuurmanskunst van andere teams?
Jan Lammers: "Nog niet, het is altijd aan de intelligentste van de partijen om met de oplossing te komen dus de betere rijders moeten een omgang met de mindere zien te vinden. Je hebt elkaar per slot nodig, Wat de teams betreft, competitie zorgt voor groei dus de mindere teams zullen zich snel opwerken. Er heerst een uiterst sportieve sfeer, wij zullen onze concurrenten helpen waar dat kan. Vervolgens proberen we ze te verslaan zo dwing je jezelf ook om steeds beter te worden. Zolang wij de aktie mogen maken en andere volgen dan is het goed, maar zover is het nog lang niet, we kunnen eraan!"
En Huub op de achterbank.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:05 schreef MrX1982 het volgende:
Joske zal wel gratis rijden. Hij kan immers nergens anders aan de bak komen.
Mss mag hij prive chauffeur worden van die sjeik. De hele tijd in een grote grindbak rondrijden
Zo, weten we dat ook weer. Het is ieder geval een naam die je niet snel vergeetquote:Sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum.
Ja was ook positief verrast die namen te horen gister bij RTL.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:47 schreef sportfreak het volgende:
Coureurs die genoemd worden:
Brazilie: Tony Kanaan
Brazilie: Antonio Pizzonia
India: Narain Karthikeyan
Ierland: Ralph Firman
Portugal: Pedro Lamy
Frankrijk: Alexander Premat
Zuid-Afrika: Tomas Scheckter
zijn toch aansprekende namen.![]()
op karthikeyan na dan mischien.
ahahahaaaaahahahaquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:05 schreef MrX1982 het volgende:
Joske zal wel gratis rijden. Hij kan immers nergens anders aan de bak komen.
Mss mag hij prive chauffeur worden van die sjeik. De hele tijd in een grote grindbak rondrijden
Flikker op, of ga ontopic.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:34 schreef Gijsje het volgende:
Aan de forum moderator, kan iemand even alle posts van MrX ( dat zal zijn leeftijd wel zijn ) eruit halen zodat we weer op het onderwerp door kunnen gaan. Dank u !
Als jij nou eens eerst een tering eind op flikkert, het enige wat je hier doet is zieken. Ga lekker in ONZ of zo posten.quote:
Flikker zelf op, ik reageer ontopic met een mening.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:36 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Als jij nou eens eerst een tering eind op flikkert, het enige wat je hier doet is zieken. Ga lekker in ONZ of zo posten.
Het is geen Verstappen-bash topic hier. Het gaat over A1GP.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:40 schreef APK het volgende:
[..]
Flikker zelf op, ik reageer ontopic met een mening.
Ga rukken op www.verstappen.com ofzo.![]()
Wat wil je nou eigenlijk zeggenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:43 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Oe auw dat deed echt pijn ja..... kneus
En een post met een knipoog over een geldwolf mag niet meerquote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:44 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Waarom moet het altijd perse zo duidelijk zijn of iemand voor of tegen is?
Doe gewoon normaal en blijf ff ontopic.
proest... zegt weer genoeg over je bedoelingen hier.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:45 schreef APK het volgende:
[..]
Wat wil je nou eigenlijk zeggen
Ik reageer ontopic en jij komt hier jouw afzichtelijke lichaam tonen
Jij gaat offtopic met je Verstappen rukfantasietjes.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:46 schreef Gijsje het volgende:
proest... zegt weer genoeg over je bedoelingen hier.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:34 schreef Gijsje het volgende:
Aan de forum moderator, kan iemand even alle posts van MrX ( dat zal zijn leeftijd wel zijn ) eruit halen zodat we weer op het onderwerp door kunnen gaan. Dank u !
Zeg hoe oud ben jij? Beetje triest om je zo kinderachtig te gedragen in dit topic.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:46 schreef APK het volgende:
[..]
En een post met een knipoog over een geldwolf mag niet meer
Lees al je posts eens terug in dit topic. Ik zie geen nuttige bijdrage er tussen staan. Maakt op zich niet uit, maar je verziekt het topic een beetje. Ik hoop dat je in je profiel liegt over je geboortedatum, want iemand met die leeftijd zou op een volwassen manier moeten kunnen posten.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:46 schreef APK het volgende:
[..]
En een post met een knipoog over een geldwolf mag niet meer
Ik heb al eerder gezegd dat ik blij ben met een serie tijdens de winterstop van de F1.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:50 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Zeg hoe oud ben jij? Beetje triest om je zo kinderachtig te gedragen in dit topic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |