Ook hier kunnen we dus nog wel iets verwachten! Nou het mag van mij, want het is hier nu wel zo goor en plakkerigquote:Weersituatie:
Ons weer wordt aangestuurd door een lagedrukgebied van 1001 hPc ten zuidwesten van Engeland. Het zorgt voor de aanvoer van warme en vochtige lucht waarin onweersbuien tot ontwikkeling komen. Vannacht zal een koufront de warme lucht uit de regio verdrijven. (Bekijk de analysekaart en de weerkaart voor morgen.)
Verwachting voor vandaag en morgen:
Het is drukkend warm met zonnige perioden. In de namiddag en vanavond vallen regen of onweersbuien die lokaal pittig kunnen uitpakken en vergezeld kunnen gaan van zware windstoten, hagel en veel neerslag. De wind is zwak tot matig van kracht en komt uit een veranderlijke richting.
Vannacht vallen enkele regen of onweersbuien en kan er tijdens opklaringen mist ontstaan. Met een temperatuur van 18 graden en weinig wind blijft het zwoel.
't is echt jouw weer buiten eh... van dat vochtige tropenweer.quote:
Pyrocumulusquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
De eerste buien vormen in zuid belgie.
En dit heb ik net gezien *AHUM*
[afbeelding]
Als je onder mijn naam had gekeken stond dus de actuele weercode voor vandaagquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:48 schreef logisnack het volgende:
pincode voor de radar op weeronline: 487331
Have fun
Wat heb jij voor dramatisch laminaat dan?quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:55 schreef Prowl het volgende:
Ondertussen heb ik gedeeltelijk de houten vloer moeten afbreken in de keuken omdat door de warmte en vocht de deur niet eens meer open ging![]()
Hier zitten er ineens luchtbellen achter het behang........quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:55 schreef Prowl het volgende:
Ondertussen heb ik gedeeltelijk de houten vloer moeten afbreken in de keuken omdat door de warmte en vocht de deur niet eens meer open ging![]()
Alweer of nog steeds?quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:58 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Hier zitten er ineens luchtbellen achter het behang........
je had surinaams hout moeten nemen. Dat werkt nietquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:55 schreef Prowl het volgende:
Jazekers... als ik in Indonesië ben is het twee dagen acclimatieren en gaan met die banaanquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:47 schreef DemonRage het volgende:
[..]
't is echt jouw weer buiten eh... van dat vochtige tropenweer.
[..]
Alweer en nog steeds, het worden er steeds meer. Lijkt wel een sattelliet beeld met onweerscomplexen.quote:
quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:01 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Alweer en nog steeds, het worden er steeds meer. Lijkt wel een sattelliet beeld met onweerscomplexen.![]()
Whaha plaatselijkquote:Op donderdag 28 juli 2005 15:01 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Alweer en nog steeds, het worden er steeds meer. Lijkt wel een sattelliet beeld met onweerscomplexen.![]()
Als je er opeens een paar ziet samensmelten, dan ligt je behang er binnen de kortste keren af.quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:01 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:00 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
je had surinaams hout moeten nemen. Dat werkt niet![]()
yep, dat was al bekend.quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:30 schreef Take_A_Picture het volgende:
heb hier in ieder geval alles potdicht zitten, zo komt de benauwdheid niet binnen en is het hier lekker koel.
Is al bekend dat als je naar blikseminslagen.com gaat, dat je wordt doorgelinkt naar http://212.126.210.85/index_benelux.htm ?
Wow, gaaf zeg!quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Tja....ik kan er alleen maar van dromen. (Duitsland)
29 graden, zon, veel vocht en wolkenquote:Op donderdag 28 juli 2005 15:32 schreef Beaver het volgende:
Het is hier ook enorm plakkerig, gewoon vies, warm weer... laat maar komen die buien....
Zelfde hier, maar dan zonder de zonquote:Op donderdag 28 juli 2005 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
29 graden, zon, veel vocht en wolken
Een echt eiken laminaat/parket wat door de vorige bewoners veel te strak is gelegdquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat heb jij voor dramatisch laminaat dan?Hier is er niks aan de hand!
En Oss volgt, stralendblauwe lucht is weg, bewolking neemt hier snel toe ..quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:33 schreef Gijsje het volgende:
Net van het werk, Nijmegen naar huis gereden in Uden. In Nijmegen scheen de zon nog flink maar hier in Uden is het toch aardig dicht getrokken en donker aan het worden.
Klopt, ik zal joekurr vragen of hij daar ook iets van kan maken zodat we dat niet elke keer hoeven aan te passen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
OP doet het nu beter speedyAlleen zie ik nu deeltje 82 als "het vorige deeltje"
![]()
Felle schimmelvlek in Frankrijkquote:Op donderdag 28 juli 2005 16:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Een klapper
[afbeelding]
Zie ook mijn website DR_Flash, daar staat alles
potentieel MCS, interessant!quote:
Ik hoop dat ie zo groot als NL wordt en dat duitsland dan alleen maar moet toekijkenquote:Op donderdag 28 juli 2005 16:53 schreef Oom_Agent het volgende:
Dat is een leuk een zeer snel groeiend MCS, vooral de cel NW van het MCS heeft er ook zin. Dat ziet er goed uit voor vanavond. Als ze blijven leven en dat verwacht ik wel komt ie over NL heen.
Ja!!! thumbs upquote:Op donderdag 28 juli 2005 16:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik hoop dat ie zo groot als NL wordt en dat duitsland dan alleen maar moet toekijken
En dan zul je zien dat ie ons net geheel mistquote:Op donderdag 28 juli 2005 16:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik hoop dat ie zo groot als NL wordt en dat duitsland dan alleen maar moet toekijken
Heb je het filmpje al online?quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
GloeiendeJUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!
Damn dit gaan extreem hard.
Zal filmpje maken
Daar hadden ze gisteren al 4 dodenquote:Op donderdag 28 juli 2005 16:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vergeet de telefoon niet!quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:04 schreef KonnieKipke het volgende:
Als het echt noodweer wordt, gaat de stroom er hier af, antenne uit de TV.
Doden door moeder natuur zijn altijd tragisch, maar onvermijdbaar.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar hadden ze gisteren al 4 dodengeen grappen nou
Yup, doden zijn tragisch zeker weten maar dat houdt niet in dat wij niet meer naar onweersbuien mogen kijken en natuurlijk hopen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:05 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Doden door moeder natuur zijn altijd tragisch, maar onvermijdbaar.
Hier zitten een hoop mensen die onweer een heel mooi schouwspel vinden ondanks dat.
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/07/art000010060430.htmlquote:
Noodweer richt schade aan in Esbeek
ESBEEK Noodweer heeft in de provincie Noord-Brabant overlast veroorzaakt. In de gemeente Esbeek, vlakbij Tilburg, kreeg de brandweer tientallen meldingen binnen.
Hagelstenen beschadigden in Esbeek auto's en caravans. Een woordvoerder van de politie vergeleek de situatie zelfs met het noodweer in 2002 bij het Gardameer in Italië. Verder woeien er bomen om waarna de brandweer de wegen moest vrijmaken.
Het noodweer trok in zuid-westelijke richting weg en veroorzaakte ook nog overlast in Baarle Nassau. Het KNMI verwacht voor vanavond meer noodweer.
op dat filmpje zie je niet het zuiden van duitsland op zich hoorquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Oke dit gaat extreem hard.
Zo vooral in zuiden van duitsland, binnen 15 min 2/3 wolkbreuken.
Ja idd... ze hebben daar nu wel genoeg gehad.quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het bewijs voor wat ik vanochtend al vertelde...quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:14 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/07/art000010060430.html
Op de radar trouwens weinig speciaals te zien, alleen klein buitje
op die bui in west- belgie heb ik mijn hoop gevestigd. En natuurlijk die joekel in frankrijkquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Mooie zwarte pit zeg! *blaast bui een KLEIN beetje naar het westen* *kijkt* Ja, zo is het goed.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Die grote verzwakt boven NL let maar op..en dan is het nog eens dat die bui zuid-oosterlijker langs gaat trekken..let maar op..[scheldwoorden] 100.000.000 [/scheldwoorden]quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:26 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
op die bui in west- belgie heb ik mijn hoop gevestigd. En natuurlijk die joekel in frankrijk![]()
Er zijn té veel mensen die zitten te wachten op noodweer hier. We krijgen gewoon nooit eens onze zin.....quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:28 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Die grote verzwakt boven NL let maar op..en dan is het nog eens dat die bui zuid-oosterlijker langs gaat trekken..let maar op..[scheldwoorden] 100.000.000 [/scheldwoorden]
hahaha eigenlijks zijn we ook wel erg verwend...we shall see what is going to happen..quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:29 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Er zijn té veel mensen die zitten te wachten op noodweer hier. We krijgen gewoon nooit eens onze zin.....![]()
Klopt. Die kantelt straks om en dan is het doei-doei met het noodweer en krijgen we alleen maar regen :|quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:28 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Die grote verzwakt boven NL let maar op..en dan is het nog eens dat die bui zuid-oosterlijker langs gaat trekken..let maar op..[scheldwoorden] 100.000.000 [/scheldwoorden]
Dat ding in frankrijk blijft wel op sterkte tot morgen ochtend en die buien in west belgie zie ik eerder noorderlijk langs gaan, maar die komt toch hier wel over alles komt eindlijk goedquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:28 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Ik las net je post op weerwoord, idd lekker die media..quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:36 schreef Oom_Agent het volgende:
pffff het noodweer trok in ZW richting weg![]()
Kan de media niet secuurder werken. De bui trok naar het noordoosten weg en lagvanmorgen om 07:00 uur over die regio. Het was een restant van een oud onweerscomplex dat gisteravond in Frankrijk was ontstaan.
tja, het kan hard gaan met dit weer. ik zou gewoon de gok nemenquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:37 schreef LiquidSoul het volgende:
Ik ga toch maar hardlopen, dan hoop ik dat het spektakel na 21:00 komt.![]()
Mij niet gezien met dit weer..ik lig al op apengapen na 100 mtr..quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
tja, het kan hard gaan met dit weer. ik zou gewoon de gok nemen
hoewel, hardlopen met deze luchtvochtigheid..
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar het lijkt me wel. Of ie westelijk of oostelijk over NL trekt is nog niet duidelijk. Meestal hebben ze een te westelijke trekrichting (UK) of hij gaat te ver naar het oosten (D).quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:37 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Ik las net je post op weerwoord, idd lekker die media..![]()
Oom_Agent wat denk jij van dat MCS? Zal die nederland nog raken?
schoolvoorbeeld van een MCSquote:
quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:42 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar het lijkt me wel. Of ie westelijk of oostelijk over NL trekt is nog niet duidelijk. Meestal hebben ze een te westelijke trekrichting (UK) of hij gaat te ver naar het oosten (D).![]()
Ik hoop naar het westenquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:42 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar het lijkt me wel. Of ie westelijk of oostelijk over NL trekt is nog niet duidelijk. Meestal hebben ze een te westelijke trekrichting (UK) of hij gaat te ver naar het oosten (D).![]()
Ik gok duitsland.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:42 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
waar gaat de grote wolk heenquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:42 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Denk misschien nog zuidwest nederland maar vooral duitsland jaquote:
Ik heb duitsland gekozenquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:46 schreef kree het volgende:
[..]
waar gaat de grote wolk heen
» Westen (UK)
» Oosten (D)
[afbeelding]
maak je eigen FOK! poll zelf!
Dat ding in Frankrijk domineert nogal... het onttrekt energie uit de wijde omgeving: te zien aan een helder gebied in de wijde omtrek van het complex.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:34 schreef i2Them2 het volgende:
Dat ding in frankrijk groeit als kool
[afbeelding]
En ook veel nieuwe buien ontstaan
Hij groeit vooral aan de noordwest kant. Je ziet ook dat hij weinig opgeschoven is naar het oosten, maar wel een stuk meer naar het westen is gegaan. Mischienquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:48 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat ding in Frankrijk domineert nogal... het onttrekt energie uit de wijde omgeving: te zien aan een helder gebied in de wijde omtrek van het complex.
[afbeelding]
Dat ding zakt voor de helft in in belgie, in duitsland is totaal niks meer van onweersbuien over.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:51 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hij groeit vooral aan de noordwest kant. Mischien valt het wel mee en krijgen we toch nog waar we op zitten te wachten, hoop t in ieder geval![]()
Laten we het hopen, wordt er al opgewonde vanquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:55 schreef Oom_Agent het volgende:
Maar ik heb denk ik wel goed nieuws. Dat MCS is inmiddels zo groot als Belgie en de koers is NNO, vol over NL. Zoals het er nu naar uitziet
Heb je al een harde plasser dan?quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:56 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Laten we het hopen, wordt er al opgewonde van![]()
De stroming is niet slecht iig.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:55 schreef Oom_Agent het volgende:
Maar ik heb denk ik wel goed nieuws. Dat MCS is inmiddels zo groot als Belgie en de koers is NNO, vol over NL. Zoals het er nu naar uitziet
Soms, ook al heb ik je nog nooit gezien, hou ik van je!quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:55 schreef Oom_Agent het volgende:
Hij groeit nog wel wat meer naar het westen jongen, komt allemaal goed, hoop ik. In iedergaval heeft het oosten dan wat en misschien hoor ik vandaag wel bij oost nederlandquote:
Nee precies, ik zie dat het lagedrukgebied boven Engeland ( het lijkt wel een uitgeblust L gebied) naar het noorden trekt. Het MCS lijkt ook een meer noordelijkere koers te hebben dan anders op die positie. ( Dan is het vaak Luxemburg - Aachen - Ruhrgebied)quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
De stroming is niet slecht iig.
Kijk: http://wind.met.fu-berlin.de/loops/met7map/I20050728_1430.jpg
Ik moet in een donkere kroeg staanquote:Op donderdag 28 juli 2005 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben droog thuis met voldoende bier en eten in huis
Laat maar komen
quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:01 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Soms, ook al heb ik je nog nooit gezien, hou ik van je!![]()
Zal het dan eindelijk zo zijn?quote:
komt wel goed jongequote:Op donderdag 28 juli 2005 18:06 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Hey jongens wat about Flevoland!![]()
Heb er nog niet veel vertrouwen in maar jouw troostende woorden doen mij goed...quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat Flevoland een periode van droogte tegemoet gaatquote:Op donderdag 28 juli 2005 18:09 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Heb er nog niet veel vertrouwen in maar jouw troostende woorden doen mij goed...![]()
quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat Flevoland een periode van droogte tegemoet gaat
Noord-holland en Flevoland pissen altijd naast de potquote:
Tis inderdaad lekker aan het beginnen hierquote:Op donderdag 28 juli 2005 18:15 schreef the_RAVEN het volgende:
In Vlissingen Zeeland, is de lucht redelijk helder, net begonnen met regenen en ik hoor een constant gerommel
voordat ik dit las zat er nog geen cola op mijn beeldscherm....quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:53 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik gooi zometeen maar een emmer water tegen het stopcontact. Dan heb ik tenminste iets dat lijkt op een bliksemflits.![]()
fotosynthese = frontogenese?quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:23 schreef Oom_Agent het volgende:
Dat MCS is zo groot en heeft zo'n energie dat er in de omgeving van het MCS steeds weer nieuwe buien ontstaan. Een soort frontogenese. Kijk maar eens op de archiefbeelden van de nacht van 14 op 15 juni 2002:
http://stormscale.net/archief_radar.html
Krijg je iig nog kleurrijke radarbeelden te zien.quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
voordat ik dit las zat er nog geen cola op mijn beeldscherm....
Idd, terwijl op teletext staat dat het noorden veel water gaat krijgen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:34 schreef DynamicDreams het volgende:
Net op het weer @ RTL4:
vooral de oostelijke helft van het land krijgt last van de buien. Zeer veel neerslag en we moesten niet verbaasd zijn als er meldingen komen van wateroverlast...
Ik zit goed hier in Hengelo!
Je blijft toch wel gezzelig hier op het topic he?quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Idd, terwijl op teletext staat dat het noorden veel water gaat krijgen.
Sorry maar ik hou het gewoon weer lekker voor gezien vandaag![]()
We krijgen niks, misschien jij wel maar ik iig niks meer.quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:37 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
uhm..nu ben ik niet meer zo positief, dat MCS ligt te ver oostwaarts.![]()
Jooo veel plezierquote:Op donderdag 28 juli 2005 18:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Sorry maar ik hou het gewoon weer lekker voor gezien vandaag![]()
Ik zal uiteindelijk vanavond gewoon mijn weerverslag weer op mijn forum zetten, daarnaast zal ik voor jullie om 23:00 een radar filmpje online gooien....quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:38 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Je blijft toch wel gezzelig hier op het topic he?
Heel Limburg mag ook hoor.quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:40 schreef Prowl het volgende:
Ik zie graag totale verwoesting hier in midden limburg
Kom maarrrr, KOMM MAAAARRRRRR!!!!!!
dit ziet er wel wat positiever uit:quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:37 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
uhm..nu ben ik niet meer zo positief, dat MCS ligt te ver oostwaarts.![]()
Als je zo naar de wolken kijkt lijkt de windrichting haast wel zuid, maar ondertussen vloeien de wolken naar links..maar tis inderdaad een mooi complex! nu maar hopen dat het niet instort!quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:42 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
dit ziet er wel wat positiever uit:
[afbeelding]
gelukkig klink je nu weer wat positieverquote:Op donderdag 28 juli 2005 18:43 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Als je zo naar de wolken kijkt lijkt de windrichting haast wel zuid, maar ondertussen vloeien de wolken naar links..maar tis inderdaad een mooi complex! nu maar hopen dat het niet instort!
Begint op een enorme cashewnoot te lijkenquote:Op donderdag 28 juli 2005 18:42 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
dit ziet er wel wat positiever uit:
[afbeelding]
Hee Mormeltjequote:Op donderdag 28 juli 2005 18:51 schreef Loedertje het volgende:
JA!!!
Het gedonder is begonnen!
Nu nog regen regen regen regen regen en bliksem!!!
Tukkertaans?quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:54 schreef Robje23 het volgende:
Nu is het wachten hier in Twente het moet vanavond wel Jethz Geht Loos
Told ya...quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:00 schreef i2Them2 het volgende:
Ben bang dat i toch langs gaat: http://www.wetteronline.de/euroradf.htm
Die radar ziet niet allesquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:00 schreef i2Them2 het volgende:
Ben bang dat i toch langs gaat: http://www.wetteronline.de/euroradf.htm
Als je het zo bekijkt, krijgt een groot deel van ons land ermee te maken. De oostelijke helft zeker!quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:58 schreef i2Them2 het volgende:
Zitten toch nog wel aardig wat buien
[afbeelding]
[boos-modus]WE WETEN NOU WEL DAT DE OOSTELIJKE HELFT WAT KRIJGT!!!quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:03 schreef DemonRage het volgende:
Als je het zo bekijkt, krijgt een groot deel van ons land ermee te maken. De oostelijke helft zeker!
ey hij gaat waarschijnlijk oostelijkquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:05 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
[boos-modus]WE WETEN NOU WEL DAT DE OOSTELIJKE HELFT WAT KRIJGT!!![/boos-modus]
maar verder hoop ik er nog op natuurlijk
jij vraagt erom! over de kniequote:Op donderdag 28 juli 2005 19:06 schreef AcidTrance het volgende:
[..]
ey hij gaat waarschijnlijk oostenlijk![]()
![]()
Wat doet Gaston Starreveld bij WDR?quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:08 schreef Drugshond het volgende:
Een hele docu op de WDR..... vandaag was het in Koln goed prijs.
Smullenquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:09 schreef Oom_Agent het volgende:
Het MCS komt nu bijna in beeld op de radar !! Voor het MCS uit wat frontogenese. En de trekrichting is zo te zien nog steeds NNO. Dus het hele land lijkt er mee te maken te gaan krijgen.
Dat vraag ik me dus ook af we heben zo vaak naast de pot gepist. Dat het er vandaag wel is van mag komen!quote:
We zitten toch aardig oostelijkquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:05 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
[boos-modus]WE WETEN NOU WEL DAT DE OOSTELIJKE HELFT WAT KRIJGT!!![/boos-modus]
maar verder hoop ik er nog op natuurlijk
quote:MODELLEN BEOORDELING:
De analyse past redelijk in het actuele beeld vergelijkingen met
satelliet kanalen en berekende Hirlambeelden laten zien dat het sturende
laag bij Wales een klein beetje te veel naar het ZW wordt berekend. Ook
is dat te zien aan de bewolking en WV-beelden. Het verschil is niet
groot, maar het verklaart wellicht toch waarom deze run iets
progressiever is met z'n oostwaartse verplaatsing van de systemen. Het
lijkt dus of het model wat aan"het bijtrekken"is.
UKMO heeft de zaak iets beter te pakken.
De verschillen zijn echter zo klein dat ik Hirlam goed bruikbaar vindt
voor de verwachtingsperiode
De convectieve systemen worden niet allemaal goed berekend. Vooral de
MCSen nu boven Parijs en het Roergebied zijn niet in de berekeningen te
zien, nowcasten dus.
*meldtquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:13 schreef Oom_Agent het volgende:
Mensen uit Breda / Tilburg hier !! De lucht moet zometeen toch aardig zwart gaan worden. Vanuit Belgie nadert er een wolkbreuk intensiteit bui !!
quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:15 schreef Evil-Cherry het volgende:
Wolkbreuk intensiteit bui?
Ghehe, volgens mij is dat je enthousiasme die spreekt Oom, want volgens mij bestaat dat niet echt![]()
hahaha wolkbreuk neerslagintensiteit of frontogenesequote:Op donderdag 28 juli 2005 19:18 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ik bedoel een bui met wolkbreuk neerslagintensiteit meer dan 30mm/uur.
Het ontstaan, versterken of terug opleven van een frontaal systeem.quote:
Hier hetzelfde, grijs maar erg broeierig..quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Lucht zit hier nu potdicht en het wordt alsmaar broeieriger ..
Ik heb de lichten al aan moeten doen...quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:13 schreef Oom_Agent het volgende:
Mensen uit Breda / Tilburg hier !! De lucht moet zometeen toch aardig zwart gaan worden. Vanuit Belgie nadert er een wolkbreuk intensiteit bui !!
Rond 21:00u in het zuiden van het land misschien... misschien iets later. Lijkt op het moment nogal langzaam te gaan eigenlijk.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Mmmm die grote pluk in Frankrijk komt dus pas vannacht hierheen lijkt me?
ach ja........ net zoals "rookbuien". Dat heb ik ook wel eens gezegd.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:19 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
hahaha wolkbreuk neerslagintensiteit of frontogenese![]()
Je bent goed bezig Oom_Agent![]()
rookbuien ken ik wel..die heb ik nu bijvoorbeeld, je steekt de ene sigaret na de andere op.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:23 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
ach ja........ net zoals "rookbuien". Dat heb ik ook wel eens gezegd.
Buien die op dezelfde plaats blijven hangen maar wel een uitwaaier effect hebben. Zoals gisteren in de buurt van Soest en Garderen.
Zeg dát dan!quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:21 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Het ontstaan, versterken of terug opleven van een frontaal systeem.
Maar ik bedoel dus dat voor het systeem uit wat losse buien ontstaan.
quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:24 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
rookbuien ken ik wel..die heb ik nu bijvoorbeeld, je steekt de ene sigaret na de andere op.
haha jazeker! switch van het ene scherm naar het andere en ondertussen ook nog aan het werk..alhoewel ik met me werk nu wel even concentratie problemen hebquote:
quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:24 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
rookbuien ken ik wel..die heb ik nu bijvoorbeeld, je steekt de ene sigaret na de andere op.
Waar zit jij ook alweer?quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:29 schreef Loedertje het volgende:Regen
Regen
Regen
Regen
Regen
En zeer veel harde knallen en mooie felle flitsen
Ik denk dat die bui van Breda / Tilburg richting die kant opgaat..quote:
YOEPIE!!quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:31 schreef DemonRage het volgende:
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=8&count=16&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
Kijk goed naar het lagedrukgebied boven UK, er is een lichte afbuiging te zien naar noord toe. Ofwel: minder oostelijke verplaatsing van zowel het laag als de buien boven Frankrijk enzow.
Precies, de onweersbuien denken nu dat wij Zuid Belgen zijn, bij de Wadden splitst het pasquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:31 schreef DemonRage het volgende:
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=8&count=16&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
Kijk goed naar het lagedrukgebied boven UK, er is een lichte afbuiging te zien naar noord toe. Ofwel: minder oostelijke verplaatsing van zowel het laag als de buien boven Frankrijk enzow.
Dat id echt hoop gevend. Begint er goed uit te zienquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:31 schreef DemonRage het volgende:
Gaan we schelden?quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:35 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Precies, de onweersbuien denken nu dat wij Zuid Belgen zijn, bij de Wadden splitst het pas![]()
Miljaar, alee natuurlijk niet eh ! M'n patat is klaar, tot straksquote:
quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:39 schreef Prowl het volgende:
Limburg meld 1 flinke knal
De buurman was nieuwe banden op zn velgen aan het zetten in zn garage en volgens mij werkt zn compressor nu niet meer
Welke weerstation heb je ?quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:26 schreef Jalu het volgende:
Vandaag een nieuw weerstation gekocht. Voor de live data ervan: zie
[afbeelding]
Verder is het hier nog zonnig en plakkerig...
De buurman was nieuwe banden op zn velgen aan het zetten in zn garage en volgens mij werkt zn compressor nu niet meer
Eetze!quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:37 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Miljaar, alee natuurlijk niet eh ! M'n patat is klaar, tot straks![]()
Wat? Die compressor of....?quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:40 schreef Prowl het volgende:
Ging zoiets van BAM! Fsssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssst
hoorde ik vannacht ook, werd uiteindelijk niks..quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:47 schreef JoeKurr het volgende:
Ik hoor nu als ik mijn hoofd uit het raam steek bijna continu zacht gerommel.
Belooft wat voor straks
Wacht even, dan zal ik even de satelliet een beetje bijdraaien.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Mogen die satellietbeelden ietsje bijgedraaid worden?? Dat het in Mali erg droog is weten we nou welwat HIER gebeurt kan je daar nauwelijk op zien
Yup, en naast het MCS onstaan er ook allemaal buien rond het CMS ofwel frontogenese.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er ontstaan wat nieuwe buien in het zuiden van belgie.
Ah fijn, dank jequote:Op donderdag 28 juli 2005 19:51 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Wacht even, dan zal ik even de satelliet een beetje bijdraaien.
Maybe zijn die lui bij weeronline wakker geworden en hebben ze ons gesnapt... (met z'n tienen tegelijk onder zelfde code inloggen enzo)quote:
oh okee, ik wacht welquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:54 schreef Evil-Cherry het volgende:
Heb je 100 jaar Flash? Dan wandel ik even naar de satelliet om hem recht te zetten.
Da's wel een foto waard eh...quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:55 schreef JDude het volgende:
Breda meldt een donkerblauwgroenbruine lucht, matige regenval en onweer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |