ey hij gaat waarschijnlijk oostelijkquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:05 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
[boos-modus]WE WETEN NOU WEL DAT DE OOSTELIJKE HELFT WAT KRIJGT!!![/boos-modus]
maar verder hoop ik er nog op natuurlijk
jij vraagt erom! over de kniequote:Op donderdag 28 juli 2005 19:06 schreef AcidTrance het volgende:
[..]
ey hij gaat waarschijnlijk oostenlijk![]()
![]()
Wat doet Gaston Starreveld bij WDR?quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:08 schreef Drugshond het volgende:
Een hele docu op de WDR..... vandaag was het in Koln goed prijs.
Smullenquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:09 schreef Oom_Agent het volgende:
Het MCS komt nu bijna in beeld op de radar !! Voor het MCS uit wat frontogenese. En de trekrichting is zo te zien nog steeds NNO. Dus het hele land lijkt er mee te maken te gaan krijgen.
Dat vraag ik me dus ook af we heben zo vaak naast de pot gepist. Dat het er vandaag wel is van mag komen!quote:
We zitten toch aardig oostelijkquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:05 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
[boos-modus]WE WETEN NOU WEL DAT DE OOSTELIJKE HELFT WAT KRIJGT!!![/boos-modus]
maar verder hoop ik er nog op natuurlijk
quote:MODELLEN BEOORDELING:
De analyse past redelijk in het actuele beeld vergelijkingen met
satelliet kanalen en berekende Hirlambeelden laten zien dat het sturende
laag bij Wales een klein beetje te veel naar het ZW wordt berekend. Ook
is dat te zien aan de bewolking en WV-beelden. Het verschil is niet
groot, maar het verklaart wellicht toch waarom deze run iets
progressiever is met z'n oostwaartse verplaatsing van de systemen. Het
lijkt dus of het model wat aan"het bijtrekken"is.
UKMO heeft de zaak iets beter te pakken.
De verschillen zijn echter zo klein dat ik Hirlam goed bruikbaar vindt
voor de verwachtingsperiode
De convectieve systemen worden niet allemaal goed berekend. Vooral de
MCSen nu boven Parijs en het Roergebied zijn niet in de berekeningen te
zien, nowcasten dus.
*meldtquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:13 schreef Oom_Agent het volgende:
Mensen uit Breda / Tilburg hier !! De lucht moet zometeen toch aardig zwart gaan worden. Vanuit Belgie nadert er een wolkbreuk intensiteit bui !!
quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:15 schreef Evil-Cherry het volgende:
Wolkbreuk intensiteit bui?
Ghehe, volgens mij is dat je enthousiasme die spreekt Oom, want volgens mij bestaat dat niet echt![]()
hahaha wolkbreuk neerslagintensiteit of frontogenesequote:Op donderdag 28 juli 2005 19:18 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ik bedoel een bui met wolkbreuk neerslagintensiteit meer dan 30mm/uur.
Het ontstaan, versterken of terug opleven van een frontaal systeem.quote:
Hier hetzelfde, grijs maar erg broeierig..quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Lucht zit hier nu potdicht en het wordt alsmaar broeieriger ..
Ik heb de lichten al aan moeten doen...quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:13 schreef Oom_Agent het volgende:
Mensen uit Breda / Tilburg hier !! De lucht moet zometeen toch aardig zwart gaan worden. Vanuit Belgie nadert er een wolkbreuk intensiteit bui !!
Rond 21:00u in het zuiden van het land misschien... misschien iets later. Lijkt op het moment nogal langzaam te gaan eigenlijk.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Mmmm die grote pluk in Frankrijk komt dus pas vannacht hierheen lijkt me?
ach ja........ net zoals "rookbuien". Dat heb ik ook wel eens gezegd.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:19 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
hahaha wolkbreuk neerslagintensiteit of frontogenese![]()
Je bent goed bezig Oom_Agent![]()
rookbuien ken ik wel..die heb ik nu bijvoorbeeld, je steekt de ene sigaret na de andere op.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:23 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
ach ja........ net zoals "rookbuien". Dat heb ik ook wel eens gezegd.
Buien die op dezelfde plaats blijven hangen maar wel een uitwaaier effect hebben. Zoals gisteren in de buurt van Soest en Garderen.
Zeg dát dan!quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:21 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Het ontstaan, versterken of terug opleven van een frontaal systeem.
Maar ik bedoel dus dat voor het systeem uit wat losse buien ontstaan.
quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:24 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
rookbuien ken ik wel..die heb ik nu bijvoorbeeld, je steekt de ene sigaret na de andere op.
haha jazeker! switch van het ene scherm naar het andere en ondertussen ook nog aan het werk..alhoewel ik met me werk nu wel even concentratie problemen hebquote:
quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:24 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
rookbuien ken ik wel..die heb ik nu bijvoorbeeld, je steekt de ene sigaret na de andere op.
Waar zit jij ook alweer?quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:29 schreef Loedertje het volgende:Regen
Regen
Regen
Regen
Regen
En zeer veel harde knallen en mooie felle flitsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |