nope vandaag geen echo, overmorgen dusquote:Tinkerbell - vrijdag 22 juli 2005 @ 17:48
Verder leef ik in angst en kan niet wachten tot de echo over 8 dagen.
Het is 1 augustus die echo. Maandag dus.quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:53 schreef Martineke het volgende:
nope vandaag geen echo, overmorgen dus
Ja, dat weet ik ook niet hoe dat geteld is, maar ze heeft tegen mij 1 aug. gezegd.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:44 schreef Martineke het volgende:
vanaf de 22e gerekend en dan 8 dagen erbij is toch echt de 30e ken aan mij liggen
en ik ga zeuren dat ze dat ding meteen aanzetten hadden ze de vorige keer volgens mij niet gedaanquote:Op vrijdag 29 juli 2005 10:34 schreef Sugar het volgende:
Randa-V, neem je wel een videoband mee naar het Diagnostisch Centrum? Je krijgt altijd opnamen, namelijk!![]()
edit: zie al dat je dat al wist (vorig topic)
klopt maar ze was allerhande dingen aan het laten zien zeg maar en dat staat er niet opquote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:01 schreef Sugar het volgende:
Doen ze nooit, Magneet. Logisch ook. Eerst checken, medisch. Dan voor leuk nog video.
Wat fijn! Krijgen we ook nog een fotootje van haar te zien?quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:03 schreef Igraine het volgende:
Ik vind zelf dat ik echt een ideale bevalling heb gehad, is me 100% meegevallen.
Inderdaad, hou niks maar dan ook niks meer binnen. Het is rampzalig, maar ik blijf proberen. Maandag is de echo.quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:09 schreef _evenstar_ het volgende:
ik geloof dat tinkerbell hetzelfde syndroom als ik had/heb: kotsen bij het levendus vandaar wllicht zo weinig hier ..
ontzettend, ontzettend gefeliciteerdquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:26 schreef Tinkerbell het volgende:
Het deed [afbeelding] en(bij elke por van de echo-mevrouw gingen de beentjes en armpjes de lucht in
![]()
)
quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:26 schreef Tinkerbell het volgende:
Het deed [afbeelding] en(bij elke por van de echo-mevrouw gingen de beentjes en armpjes de lucht in
![]()
)
Krijg je er geen van je ziektekostenverzekering?? Ik namelijk wel, hoef er dus ook geen kopen. Dus ik zou het niet weten.quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:28 schreef Ingrid19 het volgende:
Enig idee of de prijzen van een kraampakket erg verschillen? Bij bv thuiszorg of de apotheek. Moet je een pakket kopen, of ben je goedkoper uit als je de spullen apart koopt?
Bij mij wordt het dus niet vergoed en moet ik het zelf kopen.
En klopt het dat je dat met 7 maanden verplicht in huis moet hebben?
quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:28 schreef Ingrid19 het volgende:
Enig idee of de prijzen van een kraampakket erg verschillen? Bij bv thuiszorg of de apotheek. Moet je een pakket kopen, of ben je goedkoper uit als je de spullen apart koopt?
Bij mij wordt het dus niet vergoed en moet ik het zelf kopen.
En klopt het dat je dat met 7 maanden verplicht in huis moet hebben?
Verder staan ze volgens mij ook bij babyspeciaalzaken etc. Ik zou overleggen met de thuiszorg/verloskundige, die weten wat ze nodig hebben en waar het pakket het meest compleet is.quote:Het is belangrijk het pakket zes tot acht weken voor de bevalling in huis te hebben.
Bron: Kring-apotheek
Leuk he, geniet er maar vanquote:Op maandag 1 augustus 2005 17:37 schreef Marie79 het volgende:
Ik heb vanmiddag de eerste baby-aankopen gedaan. De buit: 2 rompertjes en voorhet boekje 1001 ideeën om een speciale papa te zijn.
Het is nog wel erg vroeg maar ik kon het toch echt niet laten liggen![]()
Leuk is dat he!quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:37 schreef Marie79 het volgende:
Ik heb vanmiddag de eerste baby-aankopen gedaan. De buit: 2 rompertjes en voorhet boekje 1001 ideeën om een speciale papa te zijn.
Het is nog wel erg vroeg maar ik kon het toch echt niet laten liggen![]()
HIer moet ik even wat van wegslikkenquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:26 schreef Tinkerbell het volgende:
![]()
)
iets tè spannendquote:Op maandag 1 augustus 2005 20:43 schreef Bar_en_Mar het volgende:
jullie maken het wel spannend hoor Rekkie![]()
![]()
![]()
![]()
Voor mij wel redelijk, al mis ik op vakantie gaan wel enorm. Roumysa houdt het ook nog wel redelijk vol.quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:49 schreef Bar_en_Mar het volgende:
neuh hoorIs het nog wel een beetje goed vol te houden?
Ik had van mijn vorige zwangerschap (vorig jaar juni/juli) al wat kleine dingetjes gekregen. O.a. een vestje en sokjes en ook al hydrofiele luiers en een zwangerschapsspijkerbroek. Maar toen heb ik een miskraam met 8w3d gehad, ik heb toen alles wel bewaard. En ook hebben we toen het boek veilig zwanger gekocht. En ik ben nu ook sinds een jaar lid van de "Kinderen".quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:58 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Leuk he, geniet er maar van.
Heb je ook al zwangersschapsboeken en tijdschriften? Die heb ik in het begin wel gekocht, iets anders durfde ik niet. Wel had ik al vrij vlug dingetjes gekregen. Het heeft bij mij best lang geduurd voor ik iets durfde te kopen. Het is wel leuk om iets te kopen maar ik heb het er nog steeds moeilijk mee.![]()
Het heeft ook geen haast natuurlijk, maar ik vind het wel handig om alvast te weten wat je nodig bent.quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:57 schreef danosa het volgende:
Ingrid, ik heb alles los gekocht. Zoveel heb je nou ook weer niet nodig.
Flesje alcohol, watten, onderleggers, steriel gaas (zestientjes)en jumbo pakken kraamverband
en zoogcompressen
Dat is wel een heel goed idee! En anders idd marktplaats eens proberen! Had ik nog niet eens aan gedacht!quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:49 schreef livelink het volgende:
Ingrid, misschien kun je nog wel onderdelen van kraampaketten krijgen van mensen die hem niet nodig hebben gehad. Ik ben bijvoorbeeld beide keren via een keizersnede bevallen en mijn kraampakket was dus grotendeels onaangebroken. Inmiddels heeft het allemaal wel een bestemming gevonden, dus ik kan je niet meer helpen, maar er zijn vast meer mensen zoals ik.
De foto's zijn mooi! Helaas lukt het niet om ze duidelijk in te scannen. Komt vast door het megagladde papier. Ze staan wel op onze site! Dusse, neem gerust een kijkje!quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:45 schreef Saffier het volgende:
Ingrid wat fijn dat je een mooie echo had, zijn de foto's mooi? En heb je het ook op video staan? Wij wel, dat vind ik toch wel heel speciaal hoor!
Wij hebben morgenochtend om 9.10 uur weer een apk'tje, mogen we vast weer hartje luisteren! En ik moet een potje pies meenemen. Behalve van mijn stuitje heb ik nergens last van *afklopt* dat zal ik morgen nog wel even aangeven want helaas wordt dat wel meer.
Donderdag-avond gaan we voor een weekend naar Duitsland, lekker even ontspannen, heb er echt zin in! Helaas kon ik niet ruilen met een collega dus we gaan pas laat weg (na 21.30 uur) maar dat laten we de pret niet drukken hoor!
Nou kijk het zit zo, in al mijn enthousiasme destijds heb ik 29 oktober als uitgerekende datum geroepen. Bij de vlos heb ik gezegd dat de 21e mijn laatste menstruatie begon maar bij nakijken in het tweede streepje blijkt dat de 20e te zijn. maar goed 20, 21 of 22 juli is zes maanden na laatste menstruatie. en 27 28 of 29 juli is drie maanden voor uitgerekende datum. Ligt er maar aan vanaf waar je telt dus. voor het gemak roep ik meestal gewoon dat k eind oktober uitgerekend ben om het niet zo op een datum vast te prikken. Daarom hoeft het in het lijstje ook niet veranderd te worden wat mij betreft, tis wel best zo.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 14:50 schreef Wennie het volgende:
Jelief, ik had het idee dat ik vandaag 6 maanden zwanger ben. Dan ga ik me toch afvragen hoe jij rekent aangezien we op de zelfde dag uitgerekend zijn![]()
Ingrid, ben jij van plan om thuis te bevallen? Want dat scheelt wel met spullen die je wel of niet nodig hebt.quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:16 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Het heeft ook geen haast natuurlijk, maar ik vind het wel handig om alvast te weten wat je nodig bent.
[..]
Dat is wel een heel goed idee! En anders idd marktplaats eens proberen! Had ik nog niet eens aan gedacht!
[..]
De foto's zijn mooi! Helaas lukt het niet om ze duidelijk in te scannen. Komt vast door het megagladde papier. Ze staan wel op onze site! Dusse, neem gerust een kijkje!
We hebben het op dvd staan. Moeten we nog kijken!
Hmm, ik wilde nog wat zeggen, maar ik weet het niet meer!Ik word dement! Aaah!
![]()
Ik heb van spugen geen last gehad tijdens de zwangerschap hoor.quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:45 schreef Saffier het volgende:
Hoe gaat het met het spugen Randa? Wordt het nu weer wat minder? En Evenstar ook alles oke neem ik aan?
Gelukkig, hopen snel weer iets van haar te horen!!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:08 schreef Anitra het volgende:
Evenstar heeft even geen internet.
dan gaan we maar gewoon meepuffenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:07 schreef Rekkie het volgende:
Wel te druk om te posten eigenlijk, maar niet door een baby helaas.
Ouders zijn hier om schoon te maken...
Ziet er mooi uit!! Lijkt wel fijn voor bandenpijnquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:54 schreef beefcake het volgende:
Even tussendoor hoor![]()
Heeft iemand hier ervaring mee?
[afbeelding]
Zit het lekker, ondersteunt het goed? Ben ik wel benieuwd naar. En nee, ik ben niet zwanger![]()
Het inleiden van de bevalling heb je hier wel heel dubbelzinnig beschrevenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:56 schreef Rekkie het volgende:
.... om de eventuele inlijding te bepspreken.
Helemaal goed gekeurd verder hoor.... alles verloopt verder perfect, zegt ook de vlosquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:22 schreef Jelief het volgende:
welkom mamamiek, als ik goed reken ben je begin november uitgerekend dan toch?
Suzanna sterkte.
Rekkie, ik hoop voor jullie dat de bevalling voor vrijdag nog vanzelf inzet! Verder wel helemaal goedgekeurd bij de vlos?
Oh, mijn hemelquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:28 schreef Suzanna het volgende:
Mijn boers dochtertje is vanmiddag geboren met de navelstreng om haar nekje...zodra haar hoofdje eruit was gaf ze een kreetje en overleed.
Gepasteuriseerd is altijd goed. Dit betekent dat dat de melk bewerkt is zodat er geen bacterien inzitten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:53 schreef Girly het volgende:
ik heb ff tussendoor misschien een hele dommevraag, en weet dat rauwe melk niet mag, maar nu ging ik vandaag verse melk halen bij de boerderij, en thuis aangekomen zie ik op de dop staan volle rauwe melk (gepasteuriseerd) , behoord dit nou bij de rauwe melk wat je niet mag?(weet niet het verschil)
okeej thx, ik raakte in de war omdat er rauwe melk stondquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:08 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Gepasteuriseerd is altijd goed. Dit betekent dat dat de melk bewerkt is zodat er geen bacterien inzitten.
of ik lees gewoon je signaturequote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:01 schreef mamamiek het volgende:
haai jelief
ietsie dr bij - 18 november is Da Date!
Ik zou het voor de zekerheid even navragen Girly, er staat niet voor niets rauw op, denk ik dan. Op zich wordt voor verse melk van de boer nl wel gewaarschuwd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:53 schreef Girly het volgende:
ik heb ff tussendoor misschien een hele dommevraag, en weet dat rauwe melk niet mag, maar nu ging ik vandaag verse melk halen bij de boerderij, en thuis aangekomen zie ik op de dop staan volle rauwe melk (gepasteuriseerd) , behoord dit nou bij de rauwe melk wat je niet mag?(weet niet het verschil)
Als er gepasteuriseerd opstaat zoals Girly zegt, is de melk naar de fabriek geweest en heeft de boer een gedeelte teruggekregen om zelf te verkopen. In de fabriek wordt deze namelijk gepasteuriseerd. Melk is denk ik altijd rauw, alleen wel onbewerkt of bewerkt zodat de bacterieen etc eruit zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:39 schreef Leah het volgende:
[..]
Ik zou het voor de zekerheid even navragen Girly, er staat niet voor niets rauw op, denk ik dan. Op zich wordt voor verse melk van de boer nl wel gewaarschuwd.
quote:• Rauwe melk: in ongepasteuriseerde of niet-gesteriliseerde melk kunnen ziekmakende (listeria) bacteriën voorkomen.
Bron: gezondheid.be
Staat bij het huisje bij mij naam. De site is http://www.kindjeopkomst.nl/abo/bs.php?bs=pinoquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:19 schreef Saffier het volgende:
Ingrid vertel eens waar ik jullie site kan bekijken? zie 't nergens staan...
Vanmorgen was alles goed bij het apk-tje! Ze moest even zoeken naar het hartje want de kleine lag maar niet stil, je kon het wel steeds horen (en voelen) bewegen en aan het eind heeeeeel zachtjes dat treintje weer! Voortaan apk-tjes om de 3 weken ipv 4!! We zijn bevorderd! We hebben dus weer een groen stempeltje erbij gekregen!
Is gefixt! Hij doet 't nu wel als het goed is...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:11 schreef Ingrid19 het volgende:
igraine, je mail doet het niet! Krijg hem telkens terug
Kijk, het is jouw beslissing, ik denk dat een ander dat moeilijk kan bepalen, ieders familieband is anders en zo en niemand weet hoe jij je voelt. Als jij het niet ziet zitten, moet je niet gaan, ik denk dat je daar niemand een plezier mee doet en ik denk dat men best begrijpt dat zo'n reis een hele aanslag is voor een zwangere. Als je wel wil gaan, is er vast wel wat te regelen met het werk van je man, ik kan me niet voorstellen dat hij hier geen vrij voor zou kunnen krijgen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:20 schreef Suzanna het volgende:
Ik weet niet goed of ik nou naar de begrafenis moet gaan... ik zie het zelf niet echt zitten (mijn man zou thuis moeten blijven voor Noa), ben natuurlijk zelf alweer 25 weken zwanger en weet niet of het een goed plan is. Wat zouden jullie doen? Het is een vliegreis, zaterdag heen en maandag terug (Noorwegen).
Mee eensquote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:48 schreef Jambo het volgende:
Ik zou ook gaan Suzanna. Ik denk dat je broer het zeker zal waarderen als zijn zus er is in deze moeilijke periode. Ondanks dat je misschien niet veel voor hem kan doen. Aanwezigheid is soms al genoeg.
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:21 schreef Githa het volgende:
Mirage gefeliciteerdwanneer is die kinderwagen precies nodig
![]()
![]()
Wat goed Girly !!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:00 schreef Girly het volgende:
jeeeej meidenben dolgelukkig de kleine zag er goed uit en het belangrijkste van al, het hartje klopte
[afbeelding]
31 augustus heb ik weer een echo
Gelukkig kwam mijn schoonzusje/vriendin langs met chocomuffinsquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 14:10 schreef Randa_v het volgende:
Maar Jelief, dat wassen is toch geen rust houdenHoop dat je vlug minder last van hebt!!
quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:09 schreef Fjolle het volgende:
Hebben andere mama's en papa's dat nu ook, dat als je weet dat iemand bezig is met bevallen, je er dan toch in je achterhoofd bij blijft, al ken je die persoon eigenlijk helemaal niet? (En dan ook nog wel eens even terugdenkt, al is mijn jongste nu al 20 maanden?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |